Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lilianne Ploumen (PvdA) wil Defensie-vrouwenquotum van 30%, maar het liefst 50%

In betere tijden, toen ze nog iets te zeggen had, omringd door mannelijke soldaten

Ach, de sociaal-democratie. Naar Nederland gekomen om te OD'en aan oestrogeen en ten ruste gelegd te worden in het shallow grave van identity politics. En nu gooit PvdA's Lilianne Ploumen, o.a. bekend van tv en medewerkers vernederen, weer een schepje aarde op die bio-afbreekbare kist. Volgens Ploumen probeert Defensie het percentage vrouwen al jaren omhoog te krijgen, maar wil dit niet lukken, misschien omdat, ehm, VROUWEN HET NIET WILLEN? Maar de vrije wil van de vrouw moet en zal gebroken, dus zegt Ploumen: "Ik vrees dat we naar hardere middelen moeten grijpen.” Niemand weet waarom, maar Defensie streeft naar een vrouwenpercentage van 30%. Nu is dat 14%, en in de functie van kolonel is het 5%. "Ploumen zou het logisch vinden als defensie voor de helft uit vrouwen bestond, al realiseert zij zich dat dit percentage niet past bij de krijgsmacht." De PvdA zou DE OORLOG nog liever verliezen, maar kunnen zeggen dat dit wel gendergelijk gebeurde, dan, nja, verliezen met het huidige leger waar we ook al geen oorlogen mee winnen. Maar als Defensie dan toch massaal aan de vrouw moet, waarom doen we dan niet iets dat wel tof is, zoals Norwegens Jegertroppen, of Hunter Troop, hun all-female special forces eenheid. Plaatjes (lees, zo'n beetje alles dat we konden vinden want fucking awesome) en vids onderstaand.

Update: Vrouwenquotum komt er niet.

Reaguursels

Inloggen

Mooi! Voor alle echte militairen een neukbuddy

Diepe Vuist | 25-05-18 | 00:48

De Vikingen

Huppe_Kee | 24-05-18 | 16:16

Nog nooit zo snel een eenheid naar de klote zien gaan. Vrouwen zijn gelijkwaardig maar niet gelijk. Zwaar fysiek werk waar emoties niet (altijd) mogen meespelen is geen plek voor vrouwen. Dat het leuk is voor de foto en het gelijkdenken prima, maar flikker op met het opdringen.

Bobdesloper | 24-05-18 | 10:27

Mooi, dan heeft de vijand tenminste wat om voor te vechten. Zo'n harige mannenkont gaat op den duur vervelen.

RockyIII | 24-05-18 | 07:53

Dat wereldvreemde gelijkheidsdenken! Terwijl verschillen tussen man en vrouw nogal evident zijn. Zowel biologisch, psychologisch als demografisch wijzen alle pijlen richting een verschillen in mannen en vrouwen die verklaren waarom er weinig vrouwelijke stratenmakers zijn, weinig mannelijke kleuterleiders, waarom vrouwen de zorg domineren en mannen defensie.
Alleen een stekeblinde demagogische ideoloog beweert anders. Weer een voorbeeldje van een wereldvreemde links leider.

ratelaar | 24-05-18 | 07:22 | 1

Voor liberale waarden moet je niet bij de PvdA zijn met haar totalitair progressieve ideeen. Ach nog een jaar of 10 en de ‘onderdrukte muselmannen’ maken wel een eind aan vrouwen in de politiek. De ironie!

ratelaar | 24-05-18 | 07:26

Gaan ze de vrouwen aan de haren het huis uit sleuren om zich te enthousiasmeren voor defensie? Vrouwen met een kinderwens of gezin zie ik zich niet aanmelden en zelfs als ze zich aanmelden gaan ze voor de 'non combat' roles.

Leuk dat ze de vrouwen bij de dienstplicht hebben ingenomen, maar op vrijwillige basis hebben zelfs de mannen steeds minder oren naar defensie om redenen zoals een lakse politiek die je als kanonnenvoer ziet om oliebelangen van derden te verdedigen.

GroetenVanUrk | 24-05-18 | 02:48

Om een leger te verzwakken moet je zeker 50% vrouwen opnemen in de echte gevechtssituaties (wetenschappelijk is aangetoond dat de slechtste 30% van de mannen net zo goed zijn als de allerbeste vrouwen, in feite maak je je leger ECHT zwakker (elke tegenstander zal een dergelijke ideologische maatregel toejuichen), helemaal top. Super moet je doen (kun je zomaar een oorlog verliezen van een leger dat wel alleen (super geëmancipeerde) mannen gebruikt en net zo goed uitgerust en getraind is als de jouwe). Het verschil in fysiek is aanmerkelijk, alleen het scheelt in ieder geval dat er naast mannen ook vrouwen kapotgeschoten kunnen worden, of dood gevroren of vergast met mosterdgas of zwaar gewond en ontzettend gehandicapt kunnen raken. Het is altijd al super seksistisch geweest dat alleen mannen deze eer mochten krijgen (net als bij de meeste dodelijke bedrijfsongevallen, meestal zijn dit mannen en dit zou dan ook moeten veranderen), het is super dat ook vrouwen deze wel heel mooie eer ook mogen krijgen. Overigens is in het Israëlische leger wel de gewoonte om alleen mannen te gebruiken voor actieve vechtmissies. Een tijd geleden mochten vrouwen meedoen (linksig domheid politiek), alleen tijdens een oorlog wordt je doodgeschoten, niet als uitzondering, maar als regel. Dit gaf veel ophef onder de bevolking, dus ook in het Israëlische leger zijn alleen mannen de lul (terecht, want mannen zijn nu eenmaal beter in vechten) in actieve gevechtssituaties. (oorlog met echte gevechtsfronten)

Jesaja | 24-05-18 | 02:28

Mevr. Liliane "straffere middelen" Ploumen is volledig ideologisch dichtgetikt.
1. Wil je een leger? Ja of Nee? (Denk Costa Rica)
2. Indien ja, dan de meest geschikte mensen. Dondert niet van wel soort. In de praktijk zijn dat gemiddeld mannen.
3. Einde nadenkoefening.

Overigens, mevrouw Ploumen, ga ik u nog even op de tere ziel staan. Vrouwen zijn het belangrijkst voor het voortbestaan van de menselijke soort.

Gewoon neukwerk verrichten tussen man en vrouw! Het mooiste eigenlijk. En nee, dat is geen discriminatie van anders geaarden al dan niet identiteitgekkie. Abortus is een ander verhaal.

Als je geen kinderen kan voortbrengen is dat heul sneu, maar daar moet je je bij neerleggen. Jammer, jammer. Maar kijk alleen al naar de strijd van adoptiekinderen. Ondanks goede bedoelingen voelen ze dat er fundamenteel iets niet in de haak is. Adoptie is geen goede optie. Draagt uw leed, ja de natuur is wreed!

Vraag me trouwens af wat die "straffere middelen" dan zijn?
Wie wil ze gaan straffen? De legerleiding?
Vrouwen van straat "shanghaaien" en de krijgsdienst in dwingen?
Laah-muh-nie-lachu-nie!

Er wel flink gezocht wordt naar het voortbrengen van wezens zonder tussenkomst van een menselijke baarmoeder of mannelijke penisduwerij. IVF hebben we al een tijd, maar het ideaal is toch om totaal-reageerbuis te gaan
("te gaan" ... Bah, man wat een Anglicisme.)

Dat zal eens wel komen, maar dan leef ik al niet meer, want de mentale chaos die we dan mee zullen maken, is nauwelijks met een dystopische pen te beschrijven en ik wil daar part nog deel aan hebben.
Nu al genoeg loslopende gekken in de maatschappij.
Neuk-ze, Evocatus

Evocatus | 24-05-18 | 01:52

Die Noorse mevrouwen vind ik stoer, rank en slank met hun HK 416’s en zou ze allemaal doen. Maar de gemiddelde gevechtskracht van een man is gewoon hoger. Kan je zeggen: ja, maar een geweer heft de ongelijkheid op in een gevecht... ja, klopt, jammer alleen dat in een echte oorlog je je geweer, munitie, maar ook je zware wapens en proviand en medische voorraden meeslepen moet. Ben zelf 1.90 en geen watje, maar als ik een MG3 en een de munitie daarvoor 20-30km meenemen moet, dan heb ik liever nog een tweede vent die me helpt slepen en geen vrouw van 1.60. En wat als ik omval? Wie draagt mij dan naar de helikopter? Kortom leuk idee, maar laten we gewoon mensen aannemen op fysieke gesteldheid. Vrouwenquota... Jezus Mohammed fuck NEE!

Wilders Spamaccount | 23-05-18 | 22:33 | 1

vergeet het idee van de klimaatneutrale tanks niet van laatst.... Doe mij die 24 liter diesel maar die er wel op tijd is om me te ontzetten...

Carnage_pinata | 23-05-18 | 23:26

Nou jammer dan maar weer. Had wel een paar vrouwen voor de front-linie op het oog: Asha, Sylvana, Sanne, Kasja... Ik denk dat ze het heel goed doen daar.

echtpaul | 23-05-18 | 21:32

Voor nederland een dom idee maar kijk eens op YouTube naar de 1 mei viering in China waar de dames in rode rok en witte laars met stevige pas en met een behoorlijke vuurstok (volgen mijn neefje van 12 iets als wat lijkt op een AK 5)
in de hand voorbij marcheren.
Staat dat peloton aan de poort van de EU dan is een commando genoeg om met een schot per dame het hele EU leger te vellen .
Die dames zijn warriors maar geen SJ warriors maar het is met beide slecht kersen eten

berg545 | 23-05-18 | 21:27

Ben best wel fit enzo. Op lange afstanden kan ik goed meekomen. Maar vraag me niet om mezelf op te drukken of met een zware rugzak te lopen: dan knakt dit skeletje. Eens per maand daalt het energie- en ijzergehalte tot nul. Verder heb ik het technisch inzicht en een oriëntatievermogen van een, eh... vrouw, dus. Zou mezelf niet aanbevelen. Toen niet, nu niet. Ben ik nu seksist?

kapoerewiet | 23-05-18 | 20:39 | 1

nee, je bent blijkbaar een vrouw, dus je bent een qwertylhabtq-etc wat nog niet uit de kast is gekomen. Hoe gaat t met t maandelijks bloeden?

Carnage_pinata | 23-05-18 | 22:56

Denk idd dat vrouwen in t westen bijna stoerder zijn tegenwoordig dan hetgene wat tegenwoordig als man door moet gaan. Liever deze penisloze helden dan die safe space mietjes:

www.youtube.com/watch?v=TGVbpsGmLVo

Carnage_pinata | 23-05-18 | 20:02 | 1

Hahahaha, politike correctheid wint het weer eens van verstand.
er zullen best een paar stoere vrouwen zijn die naar het strijdtoneel willen en kunnen ,
maar de gemiddelde NL vrouw wil nog niet eens full-time werken.
.
(Dat is overigens geen mening maar een feit, google het maar)

hotmint | 23-05-18 | 19:07

Niks mis mee, zou zeggen meer vrouwelijk militairen.. en gelijk op missie naar een Arabisch land, kunnen ze daar wat doen voor de vrouwen rechten daar.

Rene046 | 23-05-18 | 18:54

Net als Lilianne Ploumen (PvdA) het ontwikkelingsgeld in een bodemloze put heeft gestort, gaat ze het geld voor het leger ook in de put duwen. Vandaag heeft rusland 4 kruisrakketten gelijk afgeschoten en getest. iN zweden zijn ze al net zo gek als hier met de dames. Geef mijn die poesjes maar aan mijn fikkie.

brandewijntje | 23-05-18 | 18:36

Ik wens onder géén beding in het onderdeel van mevrouw Lilianne P. te worden ingelijfd. Gatver. de gatver.

oter | 23-05-18 | 17:45

De echte vrouwmannen daargelaten is een vrouw in het leger toch wel hetzelfde als een man die met zijn zwangere vrouw meegaat naar de puf cursus.

Rdock | 23-05-18 | 17:45

Grappig.
Mevrouw heeft het net 4 jaar voor het vertellen gehad in dit land en nu haar partijtje uit het kabinet is gebonjourd komt ze ineens met "goede" ideeën aankakken...
Zo kennen we de zakkenvullers in Den Hagistan weer.

happen naar de baas | 23-05-18 | 16:44

Bestaat die partij van de a nog steeds?

Jezus_Boeddha | 23-05-18 | 16:39

Leuke vrouwen kiezen voor de IDF.

Weetje71 | 23-05-18 | 16:28

Wat jammer is, is dat de leger bobo's die op de foto mochten met Ploumen en Rutte staan te shinen, kennelijk is het een grote eer!!!!! Onbegrijpelijk.

lanexx | 23-05-18 | 16:18

Ik ben wel voor een speciale eenheid van verwende vrouwelijke SJW-ers en die-hard 3e golf feministen en andersoortige mannenhaters, die vooraan in de frontlinie hun mannetje moeten staan. Het liefst tegenover dat radicale, fundamentalistische moslimgespuis, die ze allemaal zo lief, aardig en geweldig vinden.
En dat ze dan binnen no-time onder de voet worden gelopen of erger, hmm, their loss!
De mooie, lieve, aardige en intelligentere vrouwen, die weten dat er wel degelijk een verschil is tussen man en vrouw en die daar geen moeite mee hebben, die zouden moeten kunnen rekenen op de bescherming van het mannelijke deel van de bevolking in tijden van nood.

BadLieutenant | 23-05-18 | 16:14

50%? Waarom niet 100%?

Manneke Pislam | 23-05-18 | 15:52

Geen slecht idee van vreemd figuur Ploumen, de tampons van de damens kunnen na gebruik aangewend worden voor rubberen munitie.

Goedverdoemme | 23-05-18 | 15:38

Alleen het doen van deze uitspraken moet al genoeg zijn om haar realiteitszin te testen....

Schepvogel | 23-05-18 | 15:24

Mevrouw Ploumen moet haar bek dicht houden en niets anders. Ofja.. Een lesje logica en realiteitszin zou niet misstaan.

KamikazeKut | 23-05-18 | 15:10

Ach Liliane ga toch koken!

lingo star | 23-05-18 | 15:06

WatPloumen vind moet ze terug leggen op het aanrecht, Dik 2 decennia Defensie verwaarloosd. Gebrek aan essentiele onderdelen, uitrusting en munitie dus "pang pang" (Hoi Arrogander). Vitale uitrusting (Leopard 2) in de ramsjh gedonderd om nu van de Duitsers een heel eskadron (lees: 16 hele tanks) terug te leasen. Tig kabinetten die er weinig van snapten en er nog minder om gaven (letterlijk) maar een gleufdier als MinDef (hoi Hennis) wel erg policor vonden. En dan nu zemelen over een vrouwenquotum voor Defensie?! Terwijl je de huidige vacatures al niet eens gevuld krijgt ?! Met (dreigende) leegloop bij het Korps Mariniers ?! NL politici en Defensie.... was (mid) vorige eeuw al een drama. Zogenaamd uiteindelijk baas over (as it should be) maar compleet clueless. Dit (al weer afgeschoten) losse flodder voorstel toont alweer het failliet van NL Defensie beleid. Te weinig, te laat,teleurstellend.

Grijskijkert | 23-05-18 | 15:00

Ik heb ooit een officier van het Korps Mariniers horen zeggen, vroeger hadden we mariniers in opleiding dat waren negens, nu mogen we blij zijn als we zesjes hebben. Kan iemand mij uitleggen hoe dat komt?

Wittmann | 23-05-18 | 15:00 | 3

Vroeger schreeuwden de mannen, nu gillen ze mee met de vrouwen!
Vroeger had je behaarde mannen, nu hebben ze gladgeschoren benen en zo. De tegenwoordige "man" is half een vrouw!

vluchtelingallergie | 23-05-18 | 18:18

Good times make weak men, weak men make bad times, enz.

JackStick | 23-05-18 | 18:27

Testosteronniveau. Is gemiddeld enorm gedaald bij mannen.

Max Headroom | 24-05-18 | 09:03

Maak je niet druk, laat gaan. Bijna geen enkele vrouw wil stratenmaker, bouwvakker, vuilnisvrouw zijn en dus ook geen militair. Gaat gewoon niet gebeuren, hebben ze geen zin in. Al voer je 100 quota's in.

Scepticus | 23-05-18 | 14:58

Het quotum komt er dus niet. Verdere discussies zinloos.

Mannes | 23-05-18 | 14:56

PvdA is dat niet die linkse mongolen partij die flink onder zijn/haar/het linkse verkiezingsaars is getrapt!!?, wat doet dat stomme wijf daar nou weer met haar achterlijke geneuzel??!.

swebe | 23-05-18 | 14:51

Dienstplicht alleen voor meisjes.
Probleem opgelost.

linus | 23-05-18 | 14:51

Ten eerste moet links eens ophouden met drammen om vrouwen te laten doen waar ze blijkbaar geen zin in hebben.
Ten tweede moet defensie selecteren op kwaliteit (dat kunnen ook vrouwen zijn). Het is levensgevaarlijk om dat te ondermijnen met excuus kneuzen.
Ik heb geen hekel aan zwarte joods-lesbische vrouwen in een rolstoel. Maar voor slagkracht van de commando's lijkt het me geen aanvulling.

Rest In Privacy | 23-05-18 | 14:49

"Ze (Visser) wil met voorlichting duidelijk maken dat de drempel misschien minder hoog is dan zij denken."

Ik denk dat het probleem juist is dat de drempel te laag is. Wat kan defensie nou betalen? Geen tanks, geen APC's, geen straaljagers, geen behoorlijke vloot, geen kogels... Laat staan professionals en al helemaal geen talent.

"De achtergrond maakt daarbij niet zoveel uit."

Prachtig hoe zo'n diversiteitsdrammer als Ploumen hiermee indirect als racist en seksist wordt bestempeld. Haar maakt het namelijk wel uit welke kleur je hebt, waar je vandaan komt, welke seksuele oriëntatie je hebt en vooral of je man of vrouw bent.

Wat al die communistisch-socialistische dwaallichten met diversiteit bedoelen is een mooi nieuw woord voor 'racisme' en '""positieve"" discriminatie'.

Noltie | 23-05-18 | 14:46

Waar bemoeit dat mens zich mee.

gato | 23-05-18 | 14:41

Het is een luxe-'probleem'. Als er echt stront aan de knikker is, zullen genoeg vrouwen zich aanmelden, en prima functioneren. Voorbeelden te over in het buitenland. Maar daar kotst Ploumen op.

obominotie | 23-05-18 | 14:39

Wie wil er wel werken voor een organisatie die zijn zaken niet op orde heeft? Ik heb respect voor de mensen die zich nog steeds uit overtuiging aanmelden bij ons leger, ook al staat deze in het buitenland bekend als 'beggar's army'omdat er altijd spullen geleend moeten worden die we zelf niet aan konden schaffen of goedkoop, en dus van inferieure kwaliteit waren. Ons leger heeft grotere problemen dan het vrouwenquota. Maar wat mij vooral ergert aan dit bericht is dat Ploumen voortkomt uit een partij die jarenlang geregeerd heeft en onze strijdkrachten tot de grond toe afgebroken hebben, en zelf heeft ze geen achtergrond in het leger; haar 'verdienste' was ons geld uitdelen in verre oorden, waar zij 1e klas naartoe vloog en een fors salaris voor toucheerde. Daarom moet deze hypocriete trut gewoon haar muil houden.

Toos Bevergeil | 23-05-18 | 14:38 | 1

En nog het ergste: De Amerikanen laten hun uniformen maken van stof die hier bij de Ten Cate fabriek wordt gemaakt, terwijl de NL soldaat het met goedkope troep uit o.a. China moet doen. We hebben dus de fabriek die deugdelijke spullen maken lettelrijk om de hoek zitten maar "te duur". Dus kopen we rommel elders. Penny wise and pound foolish noemen ze dat.

Sjefke7807 | 23-05-18 | 15:32

Ik maak me zorgen over het aantal mannen in het vrouwenvoetbalteam van Nederland. Hoor je dan weer niemand over.

Sir Nastian | 23-05-18 | 14:38 | 1

Of als man, werken in een kinder opvang. Als je geen homo ben dan ben je wel bij voorbaat pedofiel.

boerk | 23-05-18 | 15:16

Troost u. Ploumen werd in de commissievergadering - bemand door veel oud militairen m/v - nog net niet recht in haar PvdA bek uitgelachen.

Van Zessen Klaar. | 23-05-18 | 14:36

mafkut

langzullenweleven | 23-05-18 | 14:32

Ploumen ga breien tijdens de spraaklessen. Toen ze in de regering zat had ze er geen tijd voor....

Mazoeza | 23-05-18 | 14:28
-weggejorist-
Anlail | 23-05-18 | 14:24 | 1

In Israel doen vrouwen het prima, maar ze zijn non-Ploumen daar

Bokito ergo sum | 23-05-18 | 14:23 | 1

Me lijkt dat Israel in een hele andere situatie zit dan wij hier nu. Zij hebben een heel ander zwaard van Damocles boven hun hoofd hangen. Als de vloed hun kant op komt, dan zal deze zo overweldigend zijn dat ze maar beter alles in stelling brengen om niet totaal weggespoeld te worden.

Bubsy | 23-05-18 | 14:32

dat wijf is (weer eens) compleet de weg kwijt..... e

Captain_Dipshit | 23-05-18 | 14:23

Zolang het Nederlandse leger de vijand alleen mondeling aan kan vallen is iedere vrouw een machinegeweer.

Gulliver | 23-05-18 | 14:19 | 2

lol

indernaad_datisjuist | 23-05-18 | 14:27

Hahaha. Veel vrouwen zijn op die manier ook goed in koude oorlogen.

einStina | 23-05-18 | 14:29

Wie is die meid met die bril en dat blauwe overhemmetje? Die heeft geeneens dienstkleding aan, net als Ploumen toe aan een stevige make-over.

bwanabanjo | 23-05-18 | 14:18

Veel vrouwen in het leger halen in de fysieke tests belabberde resultaten. Daarom krijgen vrouwen minder zware tests. Het gevolg, de gemiddelde soldaat is zwakker. Ze kunnen bijvoorbeeld niet eens bepakt over een muurtje klimmen omdat ze zichzelf niet op kunnen trekken. Dat moet je in een vijandig gebied, het risico lopen dat er meerdere worden afgeknald. Vrouwen als kanonnenvoer gebruiken omdat feministen, SJW's, en politici ze zo nodig het gelijkheids-machtsspelletje wilden spelen.

Oh, vrouwen raken tijdens de trainingen ook vaker gewond, schieten minder accuraat, etc. Eigenlijk is het gewoon ziek dat dit soort figuren levens op het spel zetten om hun idealen door te drukken. Vrouwen in het leger? Prima, maar dan wel met dezelfde eisen als mannen.

1337haxxor | 23-05-18 | 14:18

Zullen we ons eerst een druk maken om de algehele vulling van de krijgsmacht. Momenteel is het 14% vrouw, 46% man en 40% vacature.

GOEM | 23-05-18 | 14:17 | 1

LOL

echtpaul | 23-05-18 | 21:34

Als vrouwke vind ik dit soort topics/discussies altijd heel dubbel. Enerzijds ben ik beledigd, na bomen klimmen als kind, technisch vwo, gewonnen assessment civiele techniek, in mijn eentje een huis klussen, niet klagen maar doen mentaliteit, veelzijdige carriere, focus op fitheid (en ja allemaal in leuke jurkjes en lieve lachjes). Dan denk ik: hoezo zijn vrouwen dom en zwak?! Maar ja, dan kijk ik naar het gros van de vrouwen en hoe bloedirritant ik ze vind... en dan kan ik het eigenlijk alleen maar beamen. Vrouwen die bleren over meer macht/plek voor vrouwen zijn altijd van het verkeerde soort... Zucht.

einStina | 23-05-18 | 14:09 | 2

Het gaat over de gemiddelde vrouw.
Ken genoeg mannen die niet geschikt zijn. Maar kijk rond en pak de gemiddeldes.

miko | 23-05-18 | 14:23

ja, dat schreef ik al, slimmerd.

einStina | 23-05-18 | 14:24

Dacht dat we net de man vs vrouw discussie hadden beëindigd ten gunste van de gevoelens van anders beseksten, gaat bejaard links de discussie weer openbreken. Stelletje conservatieve kokerkijkers.

Langshetrandje | 23-05-18 | 14:06

Iemand maakte vandaag de gisse opmerking dat er dan ook maar een mannenquotum in het onderwijs moet komen. Is zo'n slecht idee nog niet. Maar je zult zien: quotificering werkt alleen één kant op.

De Vrijlansier | 23-05-18 | 14:05

Ach, het NLSe 'leger' is toch allang naar de klote, dus dan kan dit er nog wel bij..

echt_links | 23-05-18 | 14:00

Algemene regel: Een organisatie, bedrijf, etc. waar je de luxe hebt om je druk te maken over 50-50 verdeling mannen en vrouwen is niet relevant in deze maatschappij.
Bij deze hoort defensie daar dus bij.

skoftig | 23-05-18 | 13:57 | 1

+1. Wat deze situatie volgens mij veel ernstiger maakt is dat er sprake is van kwade opzet. Ons leger moet aan slagvaardigheid inboeten omdat er een EU leger moet komen.

Max Headroom | 24-05-18 | 08:51

Kunnen we die Ploumen voor straf niet een paar dagen naar de lectures van dr. J.B. Peterson laten kijken? Die SJW troep is zo vermoeiend.

Foolonthehill | 23-05-18 | 13:54 | 1

Ik durf te beweren dat ome Jordaan mijn leven heeft gered. Beter gezegd hij heeft mij in staat gesteld mijn eigen leven te redden. Ik vraag mij af of Ploumen ook zo diep in het abyss durft te kijken als Dr. Peterson gedaan heeft.

Bubsy | 23-05-18 | 14:03

Syriers! Als die nu onze krijgsmacht ingaan. Ervaring, leertraject, opleiding en meteen huisvesting in de oude leegstaande kazernes. Dan heb je twee problemen in 1 keer opgelost. Sterker, drie! Ze mogen daarna hun eigen land gaan bevrijden, of zo. En dan mogen ze daar meteen blijven.

Beste_Landgenoten | 23-05-18 | 13:52 | 1

Geen kogels nodig. Paar slagersmessen en wat springstof en de wereld siddert van ons leger.

Langshetrandje | 23-05-18 | 13:56

huishoudbeurs zou ook verboden moeten worden wegens teveel rolbevestiging.

zeiksmurf | 23-05-18 | 13:51

waarom hoor je dit soort geblaat nooit over vrouwenberoepen?

"we moeten minimaal 50% mannelijke basisschoolleraren hebben!"
"50% homofiele kappers!"
"50% toiletmeneren!"
"50% mannelijke verpleegkundigen!"
"50% mannen bij de ETOS!"
"50% mannelijke rechters!"
"50% mannelijke leden van Groenlinks!"

kortom: wat een gelul. laat iedereen lekker kiezen wat ie wil doen gebaseerd op functie-eisen, niet omdat t moet.

zeiksmurf | 23-05-18 | 13:50 | 2

Die 50% homofiele kappers lukt wel hoor. De 50% mannelijke basisschoolleraren is daarentegen een super idee. Dat is volledig gefeminiseerd en daar hoor je idd niemand over. Vreemd. Want ik kan me voorstellen dat een jongen het ook wel eens leuk vind om een man als leraar te hebben.

Dutchbeaurouge | 23-05-18 | 13:55

Dutchbeaurouge | 23-05-18 | 13:55
Is best te verklaren. Alleen is het bepaalt niet politiek correct om te zeggen.

VeelTeSteil | 23-05-18 | 14:02

Heel gewoon weer de dienstplicht invoeren, maar nu voor mannen én vrouwen.
En als de Russen komen hoeven ze alleen maar een paar emmers met muizen los te laten.
Zit het halve leger zit op de kast, ehhhh, op de tafel.

Alco-de-Holist | 23-05-18 | 13:49 | 1

Is wel wat voor te zeggen. Dan kunnen die 50% het Z(Zanoeda) wapen inzetten als de Russen komen. Uit eigen ervaring weet ik dat elke Russische man daar bang voor is. Zanoeda is Russisch voor Zeurkous.

Zatkniss | 23-05-18 | 14:27

De jappen ronselden in de tweede wereldoorlog ook heel veel vrouwen om het leger te helpen.

Blasfemie | 23-05-18 | 13:49 | 1

u bedoelt troostmeisjes? Ja, daar was een markt voor.

R van Perzie | 23-05-18 | 13:54

Meer vrouwen in het leger, meer 'diversiteit' in de politiek, enz.
Komt vast heu-le-maal goed.

Notenkraker | 23-05-18 | 13:49

Een hoop van dit soort ellende werd relatief kort geleden nog tegen gehouden door een muur. Mensen waren naïef om te denken dat onze vrijheid haar weg zou vinden naar het oosten, het tegendeel blijkt waar te zijn.

Papierversnipperaar | 23-05-18 | 13:47

Als vrouwen te lang met elkaar optrekken dan gaan ze synchroon-menstrueren. Zal je zien dat de Russen net het land binnentrekken als 50% van het leger chagrijnig is.

Cuban8 | 23-05-18 | 13:45 | 2

Heerlijk deze! Mijn complimenten :)

Lood om oud ijzer | 23-05-18 | 14:07

Maar welke partij is dan het Rode Leger?

E-Burke | 23-05-18 | 14:09

Deze gedachte leeft ook bij een deel van de politieleiding. Akerboom vertelde vorig jaar in de Balie ook dat hij streefde naar 50-50.

E-Burke | 23-05-18 | 13:43 | 6

Akerboom bestaat zélf intussen voor 50% uit vrouw zo hard wil die man Deugen. De andere 50% is een genderfluide islamiet met Afrikaanse roots.

Dutchbeaurouge | 23-05-18 | 13:58

-Burke | 23-05-18 | 13:43 | reageer
Dat was vroeger ook al. Eerste vrouw bij het arrestatieteam was meteen een voltreffer. Doodgeschoten.

VeelTeSteil | 23-05-18 | 13:59

@VTS

Nou zijn mannen ook niet zo goed in kogels koppen. Er zijn genoeg vrouwen die geschikt zijn voor politiewerk - ook als agent op straat of bij het arrestatieteam - maar met die quota ben je gewoon verkeerd bezig. Als je dat wil bereiken zul je, net als in Zweden, andere normen qua fysieke kracht moeten stellen voor respectievelijk mannen en vrouwen. En dan krijg je gekkigheid zoals het filmpje in dit draadje.

E-Burke | 23-05-18 | 14:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Compleet geschift. Eerst maar eens 30% vrouwelijke loodgieters en bouwvakkers.

Rest In Privacy | 23-05-18 | 13:43 | 2

Bij mij in de Grootmetaal kon je ze ook met een zaklampje gaan zoeken. Niet omdat ze het werk niet leuk vonden of niet zouden kunnen. Maar steevast bleek bij het inleren dat bepaalde machines/gereedschappen simpelweg te zwaar waren en ze het geen dag volhielden omdat er, in tegenstelling wat de sjw's ons willen doen geloven, tóch wel degelijk een fysiek verschil aanwezig is tussen mannen en vrouwen. Niemand bij ons in de hal had een probleem met vrouwelijke collega's. In het geheel niet zelfs, ze kregen volop alle kansen. Maar het werk was gewoon té zwaar en dat gaven ze zelf ook toe.

Sjefke7807 | 23-05-18 | 14:00

Maar dan ook meer mannelijke verzorgers in verpleeghuizen.

osolemio | 23-05-18 | 14:27

Hoezo is het nieuws wat die Ploumen wil? Heeft ze nog iets te vertellen dan? De PvdA is toch weggesaneerd?

SergeantPierlala | 23-05-18 | 13:42

Waarom gaat dat jankwijf zelf niet in het leger?

obominotie | 23-05-18 | 13:42

Wat moet Khadaffi dan een lichtend voorbeeld voor Ploumen geweest zijn.

Tikkie Terug | 23-05-18 | 13:42

Als de PvdA zich dan toch druk wil maken over percentages bij defensie, laten ze dan eens beginnen om de het budget te verhogen naar de afgesproken 2% van het BNP.

Remington.223 | 23-05-18 | 13:41

50% ?
D'as dan de helft minder volk om de jeep te repareren als die niet start.

Notenkraker | 23-05-18 | 13:41

Voer dan om te beginnen maar een dienstplicht voor alleen vrouwen in. Zit je zo aan die 50%

Ik mocht ten slotte ook 14 maanden zandhappen voor het simpele feit dat ik ter aarde kwam met een penis.
Voor er verwarring ontstaat. Ik heb nog steeds een penis. Staat wat raar hier boven

Ikdus | 23-05-18 | 13:41 | 1

Pikdus

Wayne Schlegel | 23-05-18 | 13:49

Ploumen praat alsof ze nog in de regering zit. Dat doet ze niet meer.

omanders | 23-05-18 | 13:40

Special Forces met PMS aachter je aan. Ben je mooi genaaid want als ze je te pakken krijgen wordt het een bloedbad. (Te makkelijk, ik weet het...)

Fanshitter | 23-05-18 | 13:40

alleen als ze t voor half geld doen. Dat is bij andere beroepen ook common practice. Schijnt.

zeiksmurf | 23-05-18 | 13:39

Compleet achterlijke deugtrut die Ploumen, met haar verkwistende en totaal zinloze belastinggeld rond strooien in Afrika en omstreken. Hardere maatregelen om het percentage vrouwen in de krijgsmacht omhoog te krijgen, waarom in oorlogsnaam?! Heel deugend links is stapelgek, het blijkt elke dag weer opnieuw, in steeds zorgwekkendere mate. Zie ook het zinkende Zweden en Trudeau-Canada.

Dr. Snoepjes | 23-05-18 | 13:37 | 3

Gooit samen met haar linkse rakker jaarlijks 7 miljard belastinggeld in bodemloze putten. Maar dat zou veel beter aan de zorg en pensioenen kunnen worden besteed. Want er komen hier steeds meer gegadigden voor de voedselbank bij.

FreeVogelaar | 23-05-18 | 13:43

Het bizarre van dat 'She decides' verhaal is dat Ploumen dat ook echt ziet als een overwinning op Trump. Alsof Trump liever niet heeft dat vrouwen over anticonceptie beschikken. Hij vindt gewoon niet dat Amerika het zou moeten betalen.

E-Burke | 23-05-18 | 13:48

Venezuela.

miko | 23-05-18 | 14:19

Vervolgens een halve kogel per soldaat gemiddeld per jaar.

Langshetrandje | 23-05-18 | 13:35

Quota zijn voor vis. Niet voor vrouwen.

Godsammekraken | 23-05-18 | 13:34 | 2

Ik zie toch wel degelijk gelijkenissen. En "zie" is in dit geval niet letterlijk.

Langshetrandje | 23-05-18 | 13:41

There's always one...

Godsammekraken | 23-05-18 | 13:48

Ploumen gooide ook toenmalig partijleider Job Cohen onder de bus. Als beloning werd ze Minister. Zo gaat dat bij de sociaaldemocraten.

de Voorzittert | 23-05-18 | 13:34

Gewoon de dienstplicht weer invoeren, maar nu voor jongens en meisjes. Dan ben je van een hoop gezeik af. Laat Ploumen maar eens vragen hoe de ervaringen in Israël zijn.

JvanDeventer | 23-05-18 | 13:34 | 4

R van Perzie | 23-05-18 | 13:42
Scherp leren schieten? Met welke kogels?
Trouwens in Israël moeten de arabieren ook in het leger.

miko | 23-05-18 | 14:19

Ik was zelf altijd heel blij dat ik de dienstplicht ontlopen was (had in laatste lichting moeten zitten maar hoefde niet meer), maar had het idd wel een geruststellende gedachte gevonden als ik had leren schieten. Nu weet dus geen Hollander jonger dan ik hoe je met zo'n ding om moet gaan, terwijl hele grote groepen migratieachtergrondiers dat met de paplepel ingegoten hebben gekregen.

trottle | 23-05-18 | 14:21

R van Persie 13:42;
Inderdaad,een Marokkaan die je rugdekking moet geven,bbrrr.

Jee-dee | 23-05-18 | 14:44
▼ 1 antwoord verborgen

Er is een aantal biosociale redenen waarom een leger voor het grootste deel uit mannen moet bestaan:
1. mannen funtioneren beter in een Befehl ist Befehl structuur die een leger nu eenmaal is.
2. mannen zijn bereid tot het nemen van grotere risico's en worden meer aangetrokken door gevaar dan vrouwen.
3. mannen zijn gemiddeld groter en sterker dan vrouwen, hetgeen in een gevecht handig kan zijn.
4. mannen zijn gemiddeld iets beter in staat strategisch te denken en minder emotioneel (bijna alle top-schakers, top-generaals en CEO'staat zijn mannen)
5. (belangrijkste) bij een langdurige oorlog waar een groot % van de bevolking sneuvelt, zijn vrouwen nodig aan thuisfront om kinderen, zieken en bejaarden te verzorgen en zo veel mogelijk nakomelingen te baren. Mannen zijn voor dit laatste slechts een wegwerpartikel, en dus beter geschikt als kanonnen vlees.

Zie bijvoorbeeld:
WO II
WO I
Mongoolse Rijk
Romeinse Rijk
Sparta (Leonidas & co)

digibeest | 23-05-18 | 13:34 | 10

R van Perzie | 23-05-18 | 14:09
Dat noemen ze discussie ,dus og ga er tegen in of houesop met dat gezeik. Meeloper,vaatdoek,ruggengraatloze.

miko | 23-05-18 | 14:18

We hebben verloren van de Duitsers..... en dat vind ik nou niet een echter maatstaf voor verwijfdheid.

trottle | 23-05-18 | 14:23

miko | 23-05-18 | 14:18
Met DKS ga ik sinds > 1 jaar niet meer in discussie. Is volkomen zinloos. Met u zet ik graag een verbale boom op (mits ik voldoende tijd heb)

R van Perzie | 23-05-18 | 14:24
▼ 7 antwoorden verborgen

Helemaal niet moeilijk, mevrouw Ploumen. In Israël zitten alle jonge vrouwen (en mannen) in het leger. Algemene dienstplicht, en klaar ben je. Met een beroepsleger op vrijwillige basis gaat je dat quotum nooit lukken. 30% niet en 50% al helemaal niet.
Ander ideetje: je mag als meisje antropologie, genderstudies, psychologie, politicologie (incl. Internationale organisaties en al die kul) of een andere alpha-nepstudie gaan doen, maar dan eerst verplicht 18 maanden in het leger.

Stormageddon | 23-05-18 | 13:33

@GS, leuk en aardig dat Premium gespam, maarre kan ik niet gewoon met Paypal betalen?

Vanilla | 23-05-18 | 13:33

Ploumen bewijst hiermee dat de PvdA niets, maar dan ook totaal niets, heeft geleerd van de historische verkiezingsnederlaag. Types zoals Ploumen zijn ervoor verantwoordelijk dat de sociaal democratie in Nederland als politieke stroming zal verdwijnen vanwege die vreselijke identiteitspolitiek en de bijbehorende dwingelandij.

therealbraindump | 23-05-18 | 13:32

Oftewel, alleen racisten denken in quota's.

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 13:32

Dat worden dan de eerste parttime buitenlandmissies

Paulus de Bk | 23-05-18 | 13:32 | 1

LOL!

koeberg | 23-05-18 | 14:15

Wat een seksistisch wijf, die Ploumen. In plaats van op zoek te gaan naar de meest geschikte persoon moet er even gekeken worden of de kandidaat in kwestie staand of zittend plast.
Echt, dat doorgeschoten feminisme de laatste 30 jaar gaat ons nog heel veel schade opleveren.
Newsflash, Ploumen. Onze vrouwen zijn over het algemeen niet van die tijgers zoals ze die bij de IDF of de Koerdische milities hebben. Hier kweken wevooral Asha's, Sylvana's en Sanne's, geen vrouwen met echt karakter dus ( de goede uitgezonderd, natuurlijk )..

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 13:31

PvdA en defensie ongelukkig huwelijk. Politiek en defensie ongelukkig huwelijk met bizarre bezuinigen. Nl krijgsmacht moet weer investeren in kennis die ze zijn kwijtgeraakt of dit een man of vrouw is hoeft niet uit maken. Defensie de speelbal van de politiek.

franck7020 | 23-05-18 | 13:31

Doet Ploumen een keer een goed voorstel, wordt ze meteen afgebrand.
Hoe vaak hebben we hier in de panelen niet uitgeroepen dat vrouwenquota nooit geclaimd worden in o.a. de vuilnisophaaldienst en het leger, want gemakzuchtige vrouwtjes etc.
Nou dan, Ploumen heeft zich de kritiek blijkbaar aangetrokken en lanceert dit gedurfd plan. Mijn steun heeft ze.
Voorwaarts mars!

Amsterdamsko | 23-05-18 | 13:30 | 3

mijn steun heeft ze niet, die aardbeienneus. Het gaat namelijk om geschiktheid, niet of je staand of zittend plast. U sluit liever niemand uit. Gelet op uw nickname snap ik 'm volkomen, u is ook zeer divers net als uw stad

pibasso | 23-05-18 | 13:50

Het is helemáál geen goed voorstel. In tegendeel. Want degenen die er lopen door terug geschroefde toelatingseisen "omdat de quota gehaald moeten worden" zijn geen drol waard in een gevechtssituatie. En degenen die er tussen lopen die dan wél echt iets blijken te kunnen zullen met een scheef oog aangekeken worden want "je loopt hier alleen maar omdat je voorgetrokken werd". In beide gevallen onwenselijk. Men moet ter linkerzijde eens leren dat bepaalde dingen nu eenmaal zijn wat ze zijn en dat daar gegronde redenen voor zijn (zie uitmuntende tegel van @digibeest | 23-05-18 | 13:34). Zeker kunnen vrouwen vechten; Koerdische strijders, de Special Forces hierboven. Niks mis mee. Maar ga dingen niet opdringen omdat het zo lekker deugt. In landen waar dit "gelijkheidsdrammen" nog zwaarder door de Overheid wordt opgedrongen (Zweden etc.) zie je dat hoe meer druk er van bovenaf opgelegd wordt, hoe meer man en vrouw terug vallen in de rollen die hen het beste ligt.

Sjefke7807 | 23-05-18 | 14:08

Toptegel Sjefke! Niets meer aan toe te voegen.

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 14:32

Mevrouw Ploumen weet zo veel beter wat goed voor ons is.
Zou ze al eens aan enkele vrouwen in dat leger gevraagd hebben waarom die denken dat er weinig vrouwen in dat leger zitten? Misschien omdat zij ook toegeven dat er gewoon niet veel vrouwen zin in hebben? Waarom dan eisen dat vrouwen erbij gaan. Een tijdje terug zag ik bij Powned ook een filmpje over een open dag of zo van een meidenschool die naar een wervingsdag van het leger ging. Geen enkele meid had er zin in.

Gele Beer | 23-05-18 | 13:30

Zou ze wel willen, maar er is 1 probleem zonder aan de regeltjes en eisen te schroeven gaat dit dus nooit gebeuren. De meeste vrouwen die willen zowiezo al geen baan waar je afgebekt en gemat wordt, denk dat defensie uberhaupt op dit moment een probleem heeft om alle functies gevuld te krijgen ook al zonder quota ze hebben zich de afgelopen jaren als onbetrouwbaar te boek gezet. want was het eerst door de bezuinigingen een leger zonder spullen, nu lijkt het er steeds meer op dat het spullen zonder leger wordt.

Umberto die trotzoni | 23-05-18 | 13:29

Dat dwingelanden altijd. Echt geen probleem met vrouwen in het leger, in tegendeel in Israël is dat al jaren het geval. Één van de redenen om daar naar toe te gaan destijds als 18-jarige. Maar een quotum? Flikker toch op. Gewoon de dienstplicht weer invoeren voor zes maanden voor alle 18-jarigen, mannen en vrouwen. Dan blijft ongetwijfeld een zooitje hangen en is dat ook opgelost.

De Koreaanse Slet | 23-05-18 | 13:29 | 2

Beste DKS, wil je nooit meer "In tegendeel" gebruiken. Dat is 1 van je stopwoordjes en het is irritant. Dank je.

Mark_D_NL | 23-05-18 | 14:02

De Koreaanse Slet;
Die zes maanden mag ook een jaartje zijn,en dan voor alle 18-jarige mannen en vrouwen met 1paspoort nl.het Nederlandse.

Jee-dee | 23-05-18 | 14:33

Je ziet het bij de politie als er wat aan de hand is staan ze 20 verder met hun buik en de lengte van 1.30 m stoer te doen. En bij defensie zal het nog erger zijn. Leer ze hard lopen, dat kan wel van pas komen in de toekomst. Ga toch strijken of zoiets.

Rest In Privacy | 23-05-18 | 13:28

We zijn niet seksistisch bezig maar straks moeten alle functies met 50/50 worden ingevuld in Nederland. Volgens mijn zijn er niet eens zo veel fulltime vrouwen aan het werk. Laten we beginnen bij de wegenbouw en onderhoud van rioleringen, wedden dat vrouwen er niet voor te porren zijn. Dit is gewoon populistisch pvda gejank.

Patje2011 | 23-05-18 | 13:27

1 voor allen allen voor 1, dus of de heren, die ook moe zijn, even de bepakking van de vrouwen erbij dragen.
De vrouwen die, in tegenstelling tot de heren, tijdens oefeningen om de dag met een busje uit de oorlogssituatie worden gehaald om even lekker te douchen.
Dat douchequotum hebben ze dan weer wel.

Ben-Bataaf | 23-05-18 | 13:27

Geen foto's van IDF dames deze keer?

steekmug | 23-05-18 | 13:26 | 1

Ja ja, wanneer de vrouwen ondervertegenwoordigd zijn is het politiek correct om er iets aan te willen doen. Maar één zieke geest die kinderen misbruikt en er is in de hele kinderopvangwereld geen man meer te vinden. En dat is natuurlijk ook helemaal OK, want:
A) het betreft mannen.
B) het betreft mannen.

Als Mevrouw Ploumen zich toch graag bekommert om de vertegenwoordiging van vrouwen binnen mannenwerelden heb ik nog wel wat suggesties:
- Vuilnisvrouwen
- Bouw
- Offshore-werk

Succes!

ZegMaar | 23-05-18 | 13:25

Bij een 'koud weer oefening' mogen de mannen dan ook bij de vrouwen in de slaapzak?

Wasbakplasser | 23-05-18 | 13:25

Ach natuurlijk. En dan moet er zeker ook nog kolfruimte in de f16's gebouwd worden. Waarom ook niet.

Leptob | 23-05-18 | 13:23

Tegenstander valt dan aan wanneer de hele boel ongesteld is.

1977 | 23-05-18 | 13:21 | 3

Dat heeft ook de neiging om te synchroniseren op het moment dat je ze allemaal bij elkaar stopt. whoops.

Bubsy | 23-05-18 | 13:23

Dat lijkt me erg onverstandig.

De Koreaanse Slet | 23-05-18 | 13:39

Mwoah, dan maken we kans, Ik bedoel ze bloeden dan dagen achtereen en ze gaan niet dood.

miko | 23-05-18 | 14:08

Meer vrouwen bij Defensie is gewoon oke. Hou het wel reëel want zoveel is er niet te 'willen' bij een groot personeels tekort.

BozePaarseMan | 23-05-18 | 13:20 | 2

Of je zorgt ervoor dat je als werkgever aantrekkelijk wordt. Nee nee, het is de overheid en die zijn gespeend van logica.

VeelTeSteil | 23-05-18 | 13:23

Als kantinejuffrouw.

Gele Beer | 23-05-18 | 13:32

Blijft toch een raar gezicht een militair met tieten en een staartje.

Uw Verzekeringsadvis | 23-05-18 | 13:18 | 2

Weer eens wat anders. Altijd die tatoo's met kort amerikaans is ook niet echt geil.

Mark_D_NL | 23-05-18 | 13:21

Haha, ik merkte bij mezelf op dat mijn gedachten nogal eens afdwaalden bij het zien van die filmpjes van meiden in soldatenpakjes! Dat heb ik nou nooit bij een docu van bv het vreemdelingen legioen waar de mannen een keiharde training ondergaan.

BadLieutenant | 23-05-18 | 17:01

Ja wat wil ze nou? Gelijke kansen of gewoon een quota door onze strot duwen puur om te laten zien aan de buitenwereld hoeveel ze wel niet deugt? Want ik mag toch aannemen dat er van dat eerst meer dan genoeg is in ons kikkerlandje? Sowieso is wat mevrouw graag wenst compleet geschift.

Wc-kip | 23-05-18 | 13:17

Nu nog een mannenquotum van 50% in het basisonderwijs.

Koonkluk Huis | 23-05-18 | 13:15

Ach, heeft ze ook weer wat te doen de komende jaren. Veilig baantje, waar je de handen makkelijk voor op elkaar krijgt.
--
En heeft ook lekker prioriteit toch? Want laten we wel wezen. Die Miljoenen jonge meisjes die misbruikt worden als slaaf in Afrika zijn toch minder belangrijk. Ploumen vind het belangrijker 1ste wereld meisjes het leger in te krijgen.
--
Prioriteiten liggen voor iedereen anders. En bij vrouwtje Ploumen gaat het om goedkoop scoren. Zoveel is al heel lang duidelijk.

Mark_D_NL | 23-05-18 | 13:15 | 1

Haha, precies.

Esper25059566 | 23-05-18 | 16:19

Corvee, de kooi poetsen, kistjes poetsen, wasjes draaien, strijken, koken... Ik zie wel mogelijkheden.

Jos Tiebent | 23-05-18 | 13:14

De vraag die mevrouw Ploumen anders moet stellen. Ze is gemankeerd door de kokervisie van het man-vrouw denken. Dat hebben bijna alle mensen die mannen en vrouwen gelijk willen stellen; ze verliezen zich in geforceerd denken in juist de termen die ze zelf willen vermijden. Hoe dan ook; Ploumen kan zich beter afvragen of er uberhaupt nog wel mensen van enige kwaliteit bij defensie willen werken. Man of vrouw. Defensie is als werkgever zeer onzeker, je uniform word maatschappelijk als aanstootgevend gezien, de bezuinigingen brengen personeel in dírect gevaar en in de basis is het Nederlandse leger verworden tot een pang-pang roepend lachertje waar je als je nog wat kans wilt maken op een carrière beter niet mee geassocieerd wil worden. Ze loopt véél te ver voor de muziek uit die Ploumen. Zorg eerst maar eens dat er gemotiveerde ménsen zijn die trots zijn op waar ze werken. Dat lijkt me voor Ploumen geen haalbare taak, dus, als ze verantwoordelijkheid neemt geeft ze het stokje aan iemand die het spel wel snapt. Utopie, ik weet.

Dutchbeaurouge | 23-05-18 | 13:14

Wellicht zijn vrouwen minder te porren om zich voor de megalomane dromen van elitaire bestuurders en leiders deaud te laten schieten dan mannen? Zou dat het zijn? Zouden vrouwen gewoon net iets langer nadenken?

JanVergoor | 23-05-18 | 13:14 | 1

Nee.

JWZ_JMK | 23-05-18 | 15:10

Selecteren op geschiktheid is zooo jaren 80.

jemagookniksmeer | 23-05-18 | 13:13

Mensen die denken dat alles in een samenleving maakbaar is...

Rico Tampeloerus | 23-05-18 | 13:13 | 1

Waait wel weer over zodra de oorlog uitbreekt. Dan gaan de dingen weer even zoals de natuur het bedoelt heeft. Waarna het er weer lak aan heeft en de hele zooi opnieuw begint.

VeelTeSteil | 23-05-18 | 13:20

Een quotum resulteert onherroepelijk in een ernstig personeelstekort bij defensie.
Vrouwen melden zich niet en mannen die zich wel melden mogen ze niet aannemen totdat een vrouw zich meldt.

koeberg | 23-05-18 | 13:13 | 1

Waarschijnlijk zullen dan bepaalde onderdelen geminiseerd worden net zoals in het onderwijs het basis onderwijs. Mannen willen er dan al niet meer werken.

miko | 23-05-18 | 14:06

Goed, dan ook 50% mannelijke onderwijzers in het basisonderwijs?

Binnenbaan | 23-05-18 | 13:13 | 1

Ho ho. Is niet de bedoeling dat jongens goed begrepen worden. Verdient de farmaceutische industrie niks meer. Dat moeten we niet willen.

VeelTeSteil | 23-05-18 | 13:18

Bij de IDF zitten ook heel veel vrouwen, dus ik zeg “doen”, en dat laten patrouilleren in Amsterdam- Gaza

Osdorpertje | 23-05-18 | 13:11 | 1

Goeie zaak zo'n vrouwenquota van 50%! Je hebt uiteindelijk ook in staat van oorlog vrouwen nodig om te wassen, koken en schoonmaken! /sarc

Klassenfeind | 23-05-18 | 13:09

Niks mis met vrouwen in defensie, als ze maar aan dezelfde eisen moeten voldoen als mannen.
Jaren geleden een documentaire over de ME, ook daarbij vrouwen. Moesten bij een oefening via een ladder een gebouw in met volle bepakking ( wat bij ME echt niet veel is) en gasmasker op. Eerste wat vrouw deed toen ze boven kwam was potje banken en moest getroost worden. Een man was er dan direct uitgegooid, zij werd wegens voorkeursbeleid pelotonscommandant.

Franker | 23-05-18 | 13:08 | 4

VeelTeSteil | 23-05-18 | 13:16
Eerste zin is sarcastisch.

VeelTeSteil | 23-05-18 | 13:16

En de eerste F-16 vliegster ook. Heeft een Cessnaatje uit de lucht gevlogen meen ik. Gek, ik kan er niets meer van terugvinden.

Esper25059566 | 23-05-18 | 15:48
▼ 1 antwoord verborgen

oh oh oh nu is Tofik weer boos, want ook quota voor islamietjes please.... #zucht

Rico den Hollander | 23-05-18 | 13:08

Het leger heeft een betere uitrusting nodig, geen overschot aan geschilde aardappelen en gestreken overhemden.

Kapitein Stijlvol | 23-05-18 | 13:07

Eindtijden..

KutFilosoof | 23-05-18 | 13:06

Wat gaat er dan veranderen? De krijgsmacht bestaat al tientallen jaren uit wijven.

hotnot | 23-05-18 | 13:06

Man man man wat is oorlog toch weer sexy!

Axelvon | 23-05-18 | 13:05

Ik pleit voor een minimum van 50% mannelijke prostituees achter de ramen in Amsterdam.

Croxifoxio | 23-05-18 | 13:05 | 2

Ehhhm.... no thanks.

Klassenfeind | 23-05-18 | 13:19

Een beetje zoals in Brazilië waar er een hoop omgebouwde rondlopen of gewoon bouwvakkers die wat bij willen verdienen?

miko | 23-05-18 | 14:04

In Nederland winnen dit soort dames medailles met het schaatsen....

Huftert | 23-05-18 | 13:04

Domme troel Ploumen! Vrouwen willen zich misschien niet associëren met oorlog en geweld? Vrouwen zijn zorgzaam en doorgaans lief. Wat is daar zo moeilijk aan?

Accident_Prone | 23-05-18 | 13:04 | 7

Accident_Prone | 23-05-18 | 13:30
Lijkt me een prima plan. Eigen problemen oplossen is altijd goed.

VeelTeSteil | 23-05-18 | 14:01

Arenden zijn roofvogels en dus agressief, echter zijn deze beesten liever voor elkaar omdat ze weten dat bij een onderling gevecht beide kunnen sterven. geweld onder arenden zal dus alleen in hoge nood plaatsvinden.
Duiven en kippen daar in tegen zijn niet uit gerust met scherpe klauwen en snavels en vechten daarom de hele dag over status en positie bij het slapen gaan. kortom om niks.
Zou je de duiven en kippen scherpen klauwen geven dan moorden ze elkaar waarschijnlijk in no time uit. aniewees, vrouwen zijn aardiger, zorgzamer of wat zo meer.
De meesten vrouwen hebben al geen vrienden voor het leven en waarom denk je dat een hoop vrouwen bij elkaar een kippenhok genoemd wordt? En wat denk je als the wicked witch of the west period in chief was geworden?
Minder minder minder oorlog in het Midden Oosten?
Ik heb niks met Trump maar vind hem minder warmongering dan Hilary.

miko | 23-05-18 | 14:03

@Miko
Eens! Maar met Hillary noem je ook een exemplaar, zeg! Ik weet ook niet zeker of die camouflage kledij samen gaat met mijn teint. En, wanneer moet ik dan nog shoppen? Vragen, vragen. Misschien moet Ploumen eerst eens pleiten voor gelijk loon bij mannen en vrouwen voordat ze ons naar Afghanistan stuurt. Als ik dan ook nog minder beur als de mannen ga ik helemaal over de zeik!

Accident_Prone | 23-05-18 | 14:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Altijd handig om tegenover je een persoon te hebben met 30% minder fysieke macht te hebben en een makkelijk grijpbare sliert haar, zodat je het keeltje makkelijk bereiken kunt.

Bubsy | 23-05-18 | 13:04 | 6

Al 30 meter voordat jij uberhaupt haar blonde sliert hebt gezien zit er al een stukje lood tussen je ogen.

BlijkbaarNormaal | 23-05-18 | 13:28

Weet je zeker dat het nooit zal gebeuren dat het zich binnen een straal van enkele meters zal gevochten worden? weet je zeker dat dit nadeel geen rol zal spelen? En wat als het wel zo is; welk argument kom je dan mee op de proppen om te verantwoorden dat het de juiste keuze is om vrouwen te sturen (ook nog eens met lang haar)?

Bubsy | 23-05-18 | 13:41

janalleman | 23-05-18 | 13:07
Lul niet man, kijk dat opdrukken en optrekken alleen al. Lijkt nergens op. Verder zijn ze sowieso al in het nadeel omdat ze lichter van gewicht zijn, hetgeen ook nog eens dubbel telt aangezien een vrouw sowieso minder kracht per kilo lichaamsgewicht kan genereren.

Lood om oud ijzer | 23-05-18 | 14:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Wanneer strijden die feministen eens voor een vrouwenquotum bij de vuilnismannen/vrouwen

galbitang | 23-05-18 | 13:04

Tot echte gevechtshandelingen is de kapotbezuinigde krijgsmacht toch niet meer in staat. Dus laten we er inderdaad maar een leuk feministisch showprojectje van maken. En vrouwen kunnen ook prima pang-pang roepen.

Dampert | 23-05-18 | 13:03

Wel vreemd dat je niemand hoort over een mannen quota in bepaalde beroepstakken.

XverderNix | 23-05-18 | 13:02 | 3

Precies dit! Waarom geen 50% onder verplegende staf? En waarom zitten er meer dames op de kapperschool dan mannen? En even was er ophef over een tekort aan mannelijke leerkrachten, maar dat is inmiddels ook wel weer gaan liggen. Meten met 2 maten....

janalleman | 23-05-18 | 13:05

maar wel allochtonenquota in bepaalde beroepsgroepen, dat dan weer wel.

jemagookniksmeer | 23-05-18 | 13:06

janalleman | 23-05-18 | 13:05
En over de 'mannen' die op de kappersschool zitten heb ik ook mijn twijfels.

Gele Beer | 23-05-18 | 13:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken