Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

@Telegraaf weet niet waar Rob Hoogland woont

stuur ff door Rob

Sic transit gloria mundi.

Als Rob Hoogland zijn polsen doorsnijdt komt er blauwgele drukinkt uit. Rob Hoogland zijn 'Welkom'-matje is persoonlijk door Sjuul Paradijs en Johan Olde Kalter in chocoladeletters gedrukt. Als je Rob Hoogland midden in de nacht wakker maakt tikt hij al slapend een nieuwe 'Kringen' om iedereen en zijn Eikelboom over de rooie te laten gaan. We bedoelen maar. Rob Hoogland is de Telegraaf en de Telegraaf is Rob Hoogland. Maar ja. Leg dat maar eens uit aan ^SA of een van die andere ondode ^-types die na een cursus webcare al het leven uit het internet aan het zuigen zijn. Vervelend!

Reaguursels

Inloggen

Op het moment dat de Telegraaf Rob niet meer kent, is dit land zo verrot, dat zelfs Rob het niet meer kan redden.

De Maya's hadden gelijk, helaas was de atoomklok toen nog niet uitgevonden.

Use less | 13-05-18 | 15:22

Zijn nieuwe Dobber bezorg neger was even de weg kwijt .

liegende lippen | 12-05-18 | 19:27

Hoogland mag van mij met pensioen en Wiegel moet eens kappen met ouwe koeien uit de sloot te halen zo van " ik herinner mij nog in 1979 toen ik etc. ..... "

Uw Verzekeringsadvis | 12-05-18 | 16:37 | 1

Toen was geluk heel gewoon

Kepler | 12-05-18 | 21:53

Tja, als de Telegraaf haar reactie begint met "Hi" geef ik het op. Een diepere minachting naar je (schaarse) lezers kun je je niet voorstellen. "Hi", waar slaat dat op!

Alco-de-Holist | 12-05-18 | 15:51 | 1


Popi Jopi gedrag is het.Niet weten hoe het hoort.

swassannuf | 12-05-18 | 16:26

Moet ik mij nu ook aanmelden bij Twitter met mijn krantenabonnementen?

swassannuf | 12-05-18 | 14:28

Als de klantenservice mij zou laten weten dat ze de nodige stappen gaan ondernemen als antwoord op mijn klacht, zou ik toch echt mijn heil achter de boekenkast gaan zoeken. Sofort!

F. von Zeikhoven | 12-05-18 | 14:04

Alleen paupers lezen nog een papieren versie, Rob is zo'n pauper.

Balletje Mayo | 12-05-18 | 14:02 | 1

Laat mij erbuiten graag.

swassannuf | 12-05-18 | 14:15

Ik was bezorger van de Televaag in het pittoreske Puttershoek van mijn 14e tot mijn 18e, Al die jaren zo'n 50 abonnee's in het hele dorp, uurtje bezorgen per dag en dat voor omgerekend nog geen 25 eypo per week. En dan was ik ook nog mijn eigen agent. Inmiddels decennia later is de krant x-keer duurder geworden, maar krijgen de bezorgers nog steeds hetzelfde bedrag per krant per dag betaald. Ja, je krijgt tegenwoordig een regenpak. Maar ik kan u zeggen, in al die jaren dat ik bezorger was, is het aantal keren dat het regende als ik bezig was, op één hand te tellen. Heb je dus weinig aan. Krantenbezorgers worden ondergewaardeerd, wil ik maar zeggen. En dat is jammer. Dit topic laat zien dat het maken van een krant vrij zinloos is alstie niet bij de abonnee op de mat valt.

F. von Zeikhoven | 12-05-18 | 13:55 | 3

Overigens droom ik nog wel eens dat ik weer begin aan die krantenwijk. Alleen weet ik na twee kranten niet meer waar de rest van de abonnee's wonen en ik kan de abonneelijst die ik dan bij me heb, nooit lezen. Wel besef ik me dan dat die mensen dan gaan bellen waar hun krant blijft. Voor het echter zover komt, word ik wakker. Schreeuwend, volgens de buren...

F. von Zeikhoven | 12-05-18 | 14:00

Deze jongen had een vergelijkbare krantenwijk op zijn 15e/16e/17e/18e.
Ook ongeveer een uur per dag werk aan tegen 5 gulden per dag in het begin, gaandeweg steeds iets meer maar dat was dubbeltjeswerk.
Let wel: dat werd wekelijks keurig afgerekend in een envelopje en ik geloof niet dat ik ooit een loonstrookje met iets van bruto/netto/afdrachten en belastingen heb gezien. Daarnaast op vrijdag avond ( koopavond) en de hele zaterdag op de groenteafdeling van een plaatselijke supermarkt aan het werk en op een aantal avonden/week+ zondag bij een benzinepomp gewerkt.
Uurtarieven lagen overal ongeveer gelijk en alleen bij de supermarkt kreeg ik maandelijks een salarisstrook en jaarlijks een jaaropgave.
Alles bij elkaar was het voor een scholier helemaal geen beroerd inkomen.

loze stijl | 12-05-18 | 16:00

En dan natuurlijk nog een grote muil krijgen van de abonnees als je met de kerstgroet kwam.

Weerduivel | 12-05-18 | 19:18

Hoi Rob,
we gaan speciaal voor jou vandaag nog een krantje laten bezorgen!
Geniet ervan!
^NV

NV_2017 | 12-05-18 | 13:49

Die webcare mensen lezen uiteraard geen Telegraaf. Komt vaker voor. Ik moest ooit op het Amsterdamse hoofdkantoor van TomTom zijn. Dat was dus niet te vinden met een TomTom. Dat was slechts één van de vele ergernissen waaraan je kon merken dat de meeste TomTom hipstermedewerkers waarschijnlijk zelf geen auto reden. Google doet het trouwens expres. Letterlijk gekopieerde-en-geplakte foutmeldingen van YouTube leveren vaak nul zoekresultaten op.

Doctor Honoris Causa | 12-05-18 | 13:34 | 3

U navigeert middels YouTube?

normanius | 12-05-18 | 13:47

Nee hoor daar zijn gewoon geen hits op. Jij bent de enige met die problemen. Ze moeten jou hebben.... /complotmodus

peterdh | 12-05-18 | 13:54

@normanius Nee ik run sinds 2009 een YT kanaal met inmiddels 107.000 abonnees, dus ik heb nogal eens te maken met YouTube meldingen en het is hoogst irritant dat ze "om manipulatie" tegen te gaan nul zoekresultaten geven op sommige foutmeldingen.

Doctor Honoris Causa | 12-05-18 | 15:27

De krant is het enige bedrijf die niet na levert als je hun product niet geleverd hebt gekregen. Gebeurt bij mij gemiddeld 3 maal per jaar. Als je het meld krijg je te horen dat het abonnement een dag opschuift. En dat als je al 30 jaar geabonneerd bent.
En Rob Hoogland is overigens een prima columnist in tegenstelling tot Hans Wiegel. Die kan ik niet meer serieus nemen. Toen het nieuws de hele week over de memo’s ging schreef meneer een column over onze fantastische Koning en stak ie hem een veer in z’n k.... zo groot als de Euromast en ongegeneerd geen woord over het gekonkel van Rutte en Wiebes.

Trumme | 12-05-18 | 13:33 | 3

Mee eens. Niets zeggende column. Hij is oud, ook met zijn meningen. Jammer dat hij dat zelf niet inziet. Ooit een geliefd politicus...

Goedzo | 12-05-18 | 14:01

Mee eens,Wiegel is naadje op de zaterdagen.

swassannuf | 12-05-18 | 14:25

Dat verschilt per krant blijkbaar. Laatst voor mijn omaatje gebeld. Ze beweerde de krant niet gehad te hebben en de helpdesk was zeer behulpzaam en stuurde een krantje na.
Na een bakje koffie en het verplichte vieze zachte koekje vroeg ze me of ik de krant nog mee wilde voor thuis, blijkt oma aan het dementeren te zijn geslagen!

piet selderie1116675 | 12-05-18 | 16:30
-weggejorist en opgerot-
dezakloper | 12-05-18 | 13:25

Blij dat de klachtentiepmiep niet zomaar door het adressenbestand kan rondduinen. Weet je wel hoeveel R Hooglanden er zijn die een abo hebben op een krant?
Ik mijn wijkje ook zo'n Hoogland gast, woont flink stuk buiten het dorp in de duinen, takke-end omfietsen steeds voor een paar kraten alleen voor hem, die bezorg ik ook niet als ik geen zin heb. Nooit klachten gehad!

Lepo | 12-05-18 | 13:20 | 3

Wat een werkethiek, dat is geeneens zesjescultuur.

Rest In Privacy | 12-05-18 | 13:40

Ze zouden je per direct moeten ontslaan.

peterdh | 12-05-18 | 13:55

Als iedereen zo'n werkethiek had...

Tandarts: takke-klus dat vullen van die ene kies achterin alleen voor hem, die vul ik niet als ik geen zin heb. Nooit klachten gehad!

Docent: takke-werk om dat na te kijken alleen voor hem, die kijk ik niet na als ik geen zin heb. Nooit klachten gehad!

Bouwvakker: takke-hoog steeds voor een paar isolatieplaten alleen voor hem, dat dak isoleer ik niet als ik geen zin heb. Nooit klachten gehad!

vrijstijler | 12-05-18 | 15:30

Rob Hoogland is inmiddels 97 maar gebruikt nog zo ongeveer dezelfde foto uit mijn jeugd bijna Vor Vierzig Jahren.
Hij veroudert kennelijk een stuk netter dan ik

Hemmenaar7 | 12-05-18 | 13:17

Rob Hoogland is de reus van de Vaderlandse columnisten

Hemmenaar7 | 12-05-18 | 13:08 | 1

Kronkel de overdrachtelijke.

bisbisbis | 12-05-18 | 13:44

Alleen al dat idiote 'Hi...' als aanhef jaagt een welschrijvende Nederlander hoog in de guurste gordijnen.

De Vrijlansier | 12-05-18 | 12:56 | 4

Dat 'Hi...' snap ik in het kader van de voormalige 140 karakter beperking nog wel. Twitter als helpdesk medium gebruiken snap ik dan weer niet.

normanius | 12-05-18 | 13:08

Normadius. En een klacht er dan ook naar toesturen. Maar he, misschien levert het wel een relletje en likes op. En ja hoor, dat is zo. Goed gespeeld Rob Hoogland.

Rest In Privacy | 12-05-18 | 13:38

Ik gebruik altijd ^^ voor ironie. Ik denk dus altijd dat die webcare mensen het maar half menen

New Quacka | 12-05-18 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

Citaat: "Rob Hoogland zijn 'Welkom'-matje is..." Echt waar, Ronaldo? Waar heb jij leren schrijven? Het doet pijn aan mijn ogen, zoveel lelijkheid in een paar woorden. Ik ga je ook niet voorkauwen wat het wel moet zijn, je zoekt het maar uit!

Rhenium | 12-05-18 | 12:53

"we hadden jouw bericht over het hoofd gezien".
Klinkt alsof Saadia Ait-Taleb een nieuw baantje bij de Telegraaf webcare heeft gevonden. ^SA

grep | 12-05-18 | 12:44

Waarom wordt dat webcare gedoe eigenlijk nog door mensen gedaan? Lijkt me dat dit soort hersendood geneuzel prima te automatiseren moet zijn.

HoogToontje | 12-05-18 | 12:42 | 2

Dan worden deze mensen aan de uitkering geholpen of ergens in een middenmanagement baantje. Liever niet.

Deflatiemonster | 12-05-18 | 12:47

SA? Dat roept herinneringen op.....

Ommezwaai | 12-05-18 | 12:40 | 2

Nog mazzel dat Sylvana Simons niet de webcare voor de Telegraaf verzorgt.

E-Burke | 12-05-18 | 12:44

Destijds wisten de handlangers van de Telegraaf iedereen feilloos op te sporen.

Bakito | 12-05-18 | 12:59

Je, jouw, je...
Waar is "U" gebleven?

wiener mit pommes | 12-05-18 | 12:38 | 4

Het zal wel de nieuwe generatie zijn dan ofzo, maar ik word, vooral in email en ander internet-gerelateerde communicatie, liever met jij en je aangesproken en een "Fijn weekend alvast!" op het einde dan dat ik word aangesproken met U en hoogachtend.

peterdh | 12-05-18 | 13:59

Ik krijg het liefst gewoon antwoorden op vragen en oplossingen voor problemen. Of ze dan u jij klootzak of what ever gebruiken.

New Quacka | 12-05-18 | 14:21

Door te tutoyeren proberen ze de kloof tussen verkoper en klant te verkleinen. Het doet me ook vrij weinig dat ge-u, want we zijn tenslotte allemaal naakt geboren en diep in mijn hart voel ik mij nog een jonge god. Niet iedereen is daar van gediend blijkbaar.

piet selderie1116675 | 12-05-18 | 15:38
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben maar om één reden op De Telegraaf geabonneerd, n.l. om de fantastische columnist Rob Hoogland.

Scherp, humor en de Nederlandse traditie hooghoudend.
Rob blijf svp schrijven !!~!~!

outdoor | 12-05-18 | 12:34 | 2

Geabonneerd? W'rom? Accountje maken bij de telegraaf en u kunt z'n columns ook lezen. Gratiezj.

VeelTeSteil | 12-05-18 | 12:55

@vts,

Misschien omdat mensen vinden dat tegenover een bepaalde dienst best een vergoeding mag staan. Vandaar dat debiele kroontje bij mijn guursels, bijdrage aan wikipedia etc.

peterdh | 12-05-18 | 14:01

Er is maar één week in het jaar dat krantenbezorgers hun werk wel goed doen. En dat is de week voordat ze met een visitekaartje langskomen, je een prettige kerst en nieuwjaar wensen en dan hun hand ophouden voor een vette fooi voor de slechte service die ze rest van het jaar gegeven hebben.

2voor12 | 12-05-18 | 12:30 | 3

U woont waarschijnlijk in de Randstad. In de negorij waar wij onze Vrije Paling kwekerij hebben werd de krant voordat wij online gingen altijd correct bezorgd. Het gehele jaar door en bezorger is nooit z'n hand komen ophouden. Zo kan het dus ook. Hulde en chapeau! Cheers!

Een vrije paling | 12-05-18 | 12:51

Bezorger van de telegraaf was bij mij stipt op dezelfde tijd, maar kwam met kerst nooit zijn hand ophouden. Was een wat oudere man ook. Toen ik paar jaar geleden besloot op te zeggen rond de kerst heb ik hem opgewacht en 20 euro gegeven als dank. Hij wilde het niet eens direct aannemen. Dus hou je muil dicht en verwar de bezorgers van echte kranten niet met de reclamebladen of het lokale suffertje die 1x per week om 5u 's middags op de mat ligt.

Arijane | 12-05-18 | 13:08

Bij mij kwamen ze rond kerst aan de deur voor fooi van reclamefolders en dat met een ja/nee sticker.

New Quacka | 12-05-18 | 14:23

Uit de categorie 'Het kan toch niet zo zijn dat ..' en aanvullen met iets dat al lang heeft plaatsgevonden.
En of de eerstvolgende interviewer die deze zin uit de strot van een politicus hoort even wil opmerken, 'Maar meneer en toch is het zo, wat gaat u daar aan doen?' i.p.v. afsluiten met die draak van een dooddoener.

Kouwe Kees | 12-05-18 | 12:27 | 1

Snoeihard interviewen? Ben je betoeterd, dat kost je je feel good baantje bij het mediakartel.

Buerman | 12-05-18 | 12:43

Die webcare teams met hun “vervelend, dat” komen me de strot uit. Teams die moeten verhullen dat de organisatie waardoor ze zijn ingehuurd een vastgelopen machinebureaucratie is.

Een bureaucratie die vergeten is wat zijn kernactiviteit is, di geen idee heeft wie de medewerkers nog zijn en die clueless is omtrent de klantenbasis.

Kortom, de staat van het Nederlandse bedrijfsleven. Met de focus op verdere “rationalisatie” zal het best wel goedkomen.

Glasgow Argus | 12-05-18 | 12:18 | 3

Diezelfde cultuur is ook in ziekenhuizen doorgedrongen ben ik afgelopen week achter gekomen. Jammer als ze het ene zeggen 'vervelend nou, dat mag echt niet gebeuren' en het andere doen. Als er meer geld voor pr is dan voor echt werk.

Montu | 12-05-18 | 12:22

De meeste krantenlezers weten ook niet meer wat nou eigenlijk de kernactiviteit van een redactie is.

LuckyGirl | 12-05-18 | 13:30

Uch ik ken het. Ik klaag nog wel eens twitter bij de NS op het moment dat ik voor de 4e keer in een week de trein niet in kan en op het perron kan blijven staan, omdat de NS niet snapt dat er per uur 5000 mensen met 3 koffers bagage p.p. vanaf schiphol de trein richting Amsterdam in willen en ze besluiten om gewoon lekker kleine korte sprinterstjes in te zetten "want het is geen spits meer". Maargoed, dan krijg ik ook altijd zo'n "Wat vervelend voor je..." berichtje. Hoogst irritant. Alsof je een klein kind bent en ze zeggen: "Achossie poepie, ja dat doet auw he?" Flikker op. Zeg gewoon wat je er aan gaat doen. Dat wil ik weten. Dat het vervelend is was ik de eerste keer die week zelf ook wel achter.

peterdh | 12-05-18 | 14:09

Je bent pas dood als ze je zijn vergeten......

kommabijmebinnen | 12-05-18 | 12:12

'... types die na een cursus webcare al het leven uit het internet aan het zuigen is...'
Tjezus!

kwark001 | 12-05-18 | 12:10 | 4

Ik zag het te laat. Excuse.

kwark001 | 12-05-18 | 12:22

Nee, je zag het goed, ik heb t aangepast, thx

Ronaldo | 12-05-18 | 13:13

Hehe, goede reactie Ronaldo. :)

Rest In Privacy | 12-05-18 | 13:33
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is dus wat je krijgt als je van die milleniale "Ah wat vervelend nou", "Dat is uiteraard niet de bedoeling" online klantenservice miepjes (m/v/o) neerzet. Gevijnsde interesse en onkunde van heb ik jou daar.

VeelTeSteil | 12-05-18 | 12:10 | 4

Het valt mij de laatste tijd zowel privé als zakelijk op dat veel horecamedewerkers en 'service' millennials van bedrijven niet meer gewoon sorry zeggen als ze aantoonbaar opdrachten verkeerd hebben uitgevoerd, maar kribbig reageren als je ze daar op aanspreekt, en zelfs zo ver gaan je 'niet aardig' te noemen. lol

2tribes | 12-05-18 | 14:07

@drastic, het is mij, niet me. Okay?

Normpje | 12-05-18 | 15:16

Onzin. Me kan hier prima en heeft zelfs de voorkeur.

piet selderie1116675 | 12-05-18 | 15:30
▼ 1 antwoord verborgen

Perkament is voor de oude Egyptenaren.

Feynman | 12-05-18 | 12:09 | 4

Papyrus, Feynman.
Heb ik je ook eens kunnen verbeteren.

LuckyGirl | 12-05-18 | 13:27

Voor perkament hadden de oude Egyptenaren te weinig koeien en geiten (dat met die geiten hebben ze later ingehaald). Ze hadden wél riet.

bisbisbis | 12-05-18 | 13:43
▼ 1 antwoord verborgen

Schrijft die knurft onder een schuilnaam, dat die krant zijn naw gegevens niet heeft?

drastic | 12-05-18 | 12:07 | 1

Alu-hoedje vouwen doet

DommeNeger | 12-05-18 | 12:10

Ik zou zeggen: koester die dagen!

Croxifoxio | 12-05-18 | 12:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken