Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WOW! 1 etmaal, ruim 20.000 handtekeningen

We wilden een topic maken van de eerste 10.000 maar daarvoor waren we dus al te laat wakker. De teller is na 1 nacht al ruimschoots door de 11.000 handtekeningen:

Update 5 mei 21u24:

Social

Vrijdagavond om 21:00 uur kwam de internet-achtige constructie online op de server 'Kantklossen'. Na Dodenherdenking en voor het bevrijdingszuipen. Dat weerhield jelui er niet van om alvast massaal te tekenen voor een referendum over de donorwet. Ook zonder de Pauw-Push knalden we daarmee in het wekelijkse daluur van het internet toch net zo snel door de 10.000-grens als destijds bij ronde 1. Dat geeft de democratische burger moed! Maar Parijs Berlijn Heerlen is nog ver, maar de kop is er af! Al getekend? De sleutel tot succes is om mensen in je omgeving aan te sporen om ook te tekenen! Kost ze drie minuutjes, levert straks een compleet referendum op. TEKEN OP REFERENDUM.NL!

UPDATE: 15.000 in 16 uur.

Social

Huishoudelijke dingetjes:

1. Nederlanders in het buitenland moeten tekenen via de Kiesraad en een ID-bewijs bijvoegen.
2. Wie voor de vorige ronde al getekend had, moet nu ook weer opnieuw tekenen.
3. Een live teller doen we nog wel, eerst tractie krijgen 🚜🚜🚜. We geven tussendoor wel updates.
4. Flyers zijn in bijbestelling, worden komende week geleverd & doorgezonden. Zelf printen? Kan ook, hier de PDF van de visitekaartjes. Hier een alternatieve versie.
5. Campagnes kosten knaken, dus we verwelkomen donaties. Mag ook direct op NL59INGB0007179771 tnv Stichting GeenPeil. DANKOEWEL & fijne Bevrijdingsdag!

Reaguursels

Inloggen

WOW! 1 nacht
@GS
It was a good night! Ghehehe.

Basil Fawlty | 05-05-18 | 19:32

Wederom getekend en gedoneerd. Succes! Make my day!

VSOPXO | 05-05-18 | 15:55 | 1

+1

O2Neutraal | 05-05-18 | 19:54

Ik ben mijn 300 kaartjes kwijt en misschien ook wat kilo's. Volgens Google Fit heb ik 9 km gelopen met 11.715 stappen. Het ging wel makkelijker dan de vorige keer met die flyers.

Stemmenteller | 05-05-18 | 15:44 | 2

Dus jij hebt die kaartjes allemaal in mijn brievenbus gedumpt?

LuckyGirl | 05-05-18 | 15:50

Nee, die zul je wel hebben aangevraagd...

Stemmenteller | 05-05-18 | 15:59

Getekend en gedoneerd; gewoon, omdat het kan!

Rest In Privacy | 05-05-18 | 15:19

Ben voor referenda, maar ook voor de wet. Uiteraard ook getekend, nu zorgen dat andere media het ook oppikken en op naar de 300.000.

Passion Of The Goat | 05-05-18 | 14:09

Niet getekend, maar mocht dat referendum er wel komen, dan stem ik voor de orgaandonatie wet. Iedereen moet verplicht donor worden. Ik ben zeker geen D66'er maar deze wet juich ik van harte toe. Niet goedschiks je organen willen doneren, dan maar kwaadschiks.

van_Heutsz | 05-05-18 | 13:12 | 12

@Graaier. Je beslist nog steeds zelf hoor, je kunt je altijd afmelden. Vraagje, had je je voor deze hele ophef wel aangemeld als donor ? Nee he ?

van_Heutsz | 05-05-18 | 15:21

De wet is niet het probleem. Die geeft mij een keuze. Jij geeft aan dat iedereen verplicht donor moet worden. Niet goedschiks je organen willen doneren, dan maar kwaadschiks. Tegen die oordelen van jou kom ik in verweer. En over mezelf. Ik was donor en heb nu actief mezelf uitgeschreven. Vanuit het principe dat ik geen overheid wil dit van mijn actie wil om mijn grondrechten in stand te houden.

Graaier | 05-05-18 | 15:29

van_Heutsz:
Waarom zo'n straffe mening hebben en niet willen tekenen voor dit referendum?

LuckyGirl | 05-05-18 | 15:41
▼ 9 antwoorden verborgen

En nog een krabbeltje erbij. Succes allemaal!

SerTheFun | 05-05-18 | 12:59

Getekend en gedoneerd, now go fuck 'em in the ass.

Pillendraaiert | 05-05-18 | 12:55

Vannacht getekend, maar geen bevestigingsmail?

crisdegek | 05-05-18 | 12:53 | 4

De vorige keer dat ik getekend heb was bij dat Oekraïne referendum, toen kreeg ik wel een mailtje, maar misschien hoeft dat dan niet meer.

crisdegek | 05-05-18 | 13:40

Je krijgt volgens mij geen bevestigingsmail. Dat email adres wat je invult is zodat ze contact kunnen opnemen voor 'een volgende ronde' of updates.

GroetenVanUrk | 05-05-18 | 15:32

Hier ook 2x geen bevestiging, vorig referendum ook niet.

LuckyGirl | 05-05-18 | 15:39
▼ 1 antwoord verborgen

Van Harte gefeliciteerd en een dubbele aai voor de hond, Bart!
Ga zo door. Evocatus

Evocatus | 05-05-18 | 12:51

Nou vooruit, getekend. Heb er wel wat twijfels over, aangezien een tekort aan donororganen en mogelijke dood of leed van levenden me meer aan het hart gaat dan de denkbeeldige gekwetste ziel van doden die bij leven geen keuze wilden maken en desondanks door Moeder Natuur gecomposteerd worden. Maar de aanname dat zwijgen toestemming tot nationalisatie van iedereens organen is gaat me te ver.

Laat het bij twijfel of geen keus simpelweg over aan de erfgenamen en naasten, net zoals bij wilsonbekwamen en de rest van je erfenis. Desnoods haal je de erven of de potentiële donoren bij leven over met een geldbedrag of een loterij. Of voorrang bij de wachtlijst, tenzij een donor aangeeft dat ook niet-donoren of specifieke personen zijn\haar organen mogen krijgen. Genoeg creatieve opties te bedenken met behoud van zelfbeschikkingsrecht. In plaats van botweg een greep in andermans ingewanden te doen omdat een lijk niet kan protesteren.

Bedankt voor het linkje aan het eind van het tekenen trouwens. Stond namelijk al sinds mijn 18de voor donatie van de hele mikmak geregistreerd. Je kunt het immers niet met je meenemen en bij onverwacht bestaan van God en een fysieke Wederopstanding kan Hij\Zij\Xij neem ik aan in al die almacht toch ook wel een nieuw lijf in elkaar knutselen. Zeker als het maken van het origineel ook zo'n koud kunstje was, waar ook geen gebruikt kadaver aan te pas kwam... Maar blijkbaar wil de Staat nu ook mijn darmen en ogen hebben om Sinterklaas mee te spelen, en dat kon dan gek genoeg niet automatisch aangevuld op mijn eerste keus, maar moest ik nog eens apart toestemming voor geven? De kronkels in het brein van de Nederlandse wetgever: geen keus kunnen maken? Pik in! Wel keus? Weet u het wel zeker en het nog even specificeren?

Wol | 05-05-18 | 12:21 | 2

De maatschappelijke discussie die ontstaat in de aanloop naar dit referendum levert misschien wel heel veel registraties op.
Het zou toch moo zijn als deze wet (die draait om wat te doen bij geen registratie) overbodig wordt doordat iedereen een keuze vastlegt.

koeberg | 05-05-18 | 13:48

koeberg | 05-05-18 | 13:48 |:
Het mooiste is dat niet de wet op orgaandonatie vele recente registratie heeft opgeleverd, maar juist de referendumwet.

LuckyGirl | 05-05-18 | 15:37

Ik ben links. Handig, that is. Maar ik bedien mijn muis met mijn rechterhand. Het lukt mij absoluut niet om een handtekening te zetten. HELP!

Fred Hartman | 05-05-18 | 12:17 | 4

Of een smarthone of tablet lenen als je die niet hebt .

huistuin&keukenvrouw | 05-05-18 | 12:56

Gewoon poppetje tekenen. Kans dat je in de steekproef komt is minimaal

frickY | 05-05-18 | 13:19

frickY:
Je helpt niet.

LuckyGirl | 05-05-18 | 15:33
▼ 1 antwoord verborgen

As told, mijn naam (not the nick) staat er bij sinds omstreeks 24.00 uur.

zimmerschwanz | 05-05-18 | 11:53

dit is een echte bevrijdingsstrijd door burgers bij wier de overheid in alle opzichten TE hard is op gaan "leunen", voordat de overheid hen kapot "leunt"!
de scrupuleuze belastingslavernij zal ongetwijfeld toenemen, de achterlijke reguleringsdruk ook, want problemen" brengen de publiekgeldverslaafdenbaantjes!
Oplossingen kosten juist baantjes, dus vooral niets oplossen. Nu de persoonlijke aanval van elk individu apart door de overheid schaamteloos word ingezet, maar hier kan worden gekeerd: DOEN!

Katoentje | 05-05-18 | 11:50 | 3

Het komt regelmatig voor dat landen zonder regering beter presteren dan landen met regering. Deze aberraties kunnen nog niet wetenschappelijk verklaard worden, maar baantjes voor vrindjes zullen zeker niet een positieve bijdrage leveren aan de economie, rechtsgelijkheid of een democratisch bestuur.

O2Neutraal | 05-05-18 | 12:14

Belgie deed het ruim 500 dagen zonder regering en presteerde uitstekend. De verklaring was dat er eens geen willekeurige beleidsveranderingen waren. Stabiliteit creert zekerheid. Zekerheid is de basis voor een sterke economie.

Winter_is_coming | 05-05-18 | 12:49

Katoentje:
Ik wil er aan toevoegen dat het referendum een middel is tegen burgers die juist teveel op de overheid leunen.
Politieke luiheid, 1x per 4 jaar stemmen om vervolgens de regering (of gemeenten, provinciën) alles te laten doen wat ze willen en dan achteraf gaan klagen.
Ik krijg net nog een mailtje van mijn moeder die ik de link had opgestuurd voor het uitprinten.
"Moet ik nou alweer stemmen?"
"Mijn vriendinnen willen niet tekenen want je kan altijd nog aangeven dat je geen donor wil zijn."
Het hele ethische vraagstuk gaat langs haar heen, terwijl ik het haar bij de eerste keer tekenen had uitgelegd en ze het met mij eens was.
Het is in Nederland gebruikelijk om te zeggen dat wanneer je niet stemt dat je niet mag klagen.
Maar ik merk aan de hand van referenda dat diezelfde Nederlanders die dat zeggen zelf vaak de grootste politieke onbenullen zijn.
Let wel: ik bedoel daar niet de mensen mee die principieel tegen referenda zijn.

LuckyGirl | 05-05-18 | 15:31

Dat formulier van de kiesraad print een blanco pagina. Er staat op hun site ook niets over een ID bewijs bijvoegen. Waar kan ik betere instructies vinden?

ViagraFalls | 05-05-18 | 11:35 | 5

Bij mij werkt het wel. Het bestand met naam: 33506-definitief-vl-nl.pdf komt in mijn download folder (Android).

Poekieman | 05-05-18 | 11:51

@Poekieman | 05-05-18 | 11:51 - Hier niets in mijn download folder. Enkel twee blanco paginas uit de printer. Heb geprobeerd met Chrome.

ViagraFalls | 05-05-18 | 14:53

De vorige keer waren er ook al dat soort problemen.
Via PC lukte het wel maar ik meen dat tablets problemen hadden met lege formulieren.

LuckyGirl | 05-05-18 | 15:15
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Eeuwig..Op..Vakantie | 05-05-18 | 11:25 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

OT/ en toch ook niet:
Ik zou wensen dat er, naast het organenroofregister, ook een organen-ontvangregister komt. Het roofregister is bij de familie Vivendi ingesteld op NEE.
Omdat wij nogal consequent zijn willen wij evenmin organen ontvangen van mensen die voor dat doel om het leven gebracht zijn. Immers de hele *handel* wordt bij leven uitgenomen zonder sedatie. En men sterft als gevolg van de uitnameprocedure. Hier wensen wij uitdrukkelijk niet aan mee te werken.
Zou mooi zijn als die informatie ook centraal vastgelegd wordt.

Ars Vivendi | 05-05-18 | 11:24 | 6

@Ars Vivendi, dit is een uitstekend idee, ik zou er zo voor tekenen!
Ik heb door kanker aangetaste organen, en nog vierenenhalve maand te leven volgens de medische oncologe. Of was dat om mij schrik aan te jagen en om me vervolgens hun niet-vergoede chemokuren aan te smeren, die ik overigens geweigerd heb... geen giftige chemo met 10 % kans op aanslaan en dan nog geen genezing en elke 3 weken 3000 euro medicijnkosten uit eigen zak, haha ben toch zeker niet gek? Nou ja: wel een beetje prettig gestoord. Nu leurt de huisartsenpraktijk al telkens met euthanasie, ze willen hun medische missertje zo graag helpen haha, maar ik blijf nog om hun geweten te plagen: 'Dat zou u wel heel graag willen doen, zeker he dokter? Mij lekker deaud maken? Hahaha' Ik kan het niet laten om hem te plagen hihi, hij heeft verder vast geen patiënten zoals ik haha. Hij kan zo leuk ongemakkelijk kijken! :-) Ik gun mezelf nog deze pleziertjes.
Ik had namens de huisartsen dus een:
'vet- of vochtbult, die vanzelf over zou gaan en inderdaad pijnlijk was en het zou lang duren...'
Een half jaar, met veel pijn, later bleek die vochtbult onderdeel te zijn van kanker, in het laatste stadium IV, te zijn. 'Pech gehad', zei de arts. Vandaar mijn plagerijtjes.

Maar ik wens geenszins mijn leven te rekken door vervangende onderdelen verkregen door moord, ik kan het niet anders benoemen. En een gruwelijke dood ook nog, onverdoofd, vastgebonden, platgespoten met spierverslappers. Men begint eerst met wegsnijden van allerlei organen zoals bijvoorbeeld: huid en hoornvlies van de ogen, lever, alvleesklier, longen, nieren, de volgorde weet ik niet precies maar wel: uiteindelijk is het kloppende hart aan de beurt en daardoor sterft men pas! Het is barbaars, ik ga liever normaal deaud dan langer leven met een ander zijn lijden op mijn geweten. En zeker als over een paar jaar men niet meer met zekerheid kan weten of de organen uit overtuiging gedoneerd zijn of dat ze van een onwetende ziel zijn geconfisqueerd! Het is geen Donorwet, er valt niets meer te doneren. Het is een Confiscatiewet met een opt-out, dat is totaal iets anders. Veel liefs en een fijne Bevrijdingsdag! Bevrijd organen van die wet ;-)

kleurdoosje | 05-05-18 | 13:44

Heel veel sterkte en kracht toegewenst, kleurdoosje.

Smarties | 05-05-18 | 15:44

Jeetje wat heftig, kleurdoosje. De manier waarop je in het leven staat, diep respect. En m.b.t. de chemokuren: ik zou het ook weigeren, mocht 'men dat nodig vinden'. Hebben mijn geliefde en ik met elkaar afgesproken. Heel veel sterkte!

Ars Vivendi | 06-05-18 | 11:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Burgerplicht gedaan, donatie ook onderweg.

normanius | 05-05-18 | 11:21 | 1

Een geweldig gebaar op deze fijne 5 mei, past ook goed.

O2Neutraal | 05-05-18 | 11:33

Getekend. Maar ik ga wel vóór de wet stemmen. Dat mag toch?

Celestial Teapot | 05-05-18 | 11:19 | 2

Uiteraard! Bij een referendum gaat het immers om uw mening en niet de mening van de (semi-)direct gekozen vertegenwoordiging.

O2Neutraal | 05-05-18 | 11:23

Nu tekenen betekent niet een standpunt over de donorwet.
Betekent alleen dat u een referendum een goed idee vindt.

marjen | 05-05-18 | 11:26

wat een onzin
die bloedhonden in den haag trekken zich toch niets aan van wie dan ook
pas als die opgeruimd zijn en er misschien ooit nieuwe partijen zijn dus niet engnekje thiery of greet met z'n grote bek en niets doen
maar iemand die echt iets wil met dit land heeft een refendum geen FUCK zin
dus stop met het versp[illen van belastinggeld en ga eens ECHT een punt maken ipv onzin referenda lees oekraine donorwet welk ding dan ook er moet eerst structureel iets veranderen in denhaag anders heeft het geen enkele zin

satansnightmare4554 | 05-05-18 | 11:12 | 2

Beste satan, een beetje meer vertrouwen, het is 5 mei, de dag waarbij we ons proberen te herinneren wat vrijheid betekent. Waarbij we ons herinneren dat uw mening telt en niet verstopt hoeft te worden! Kijk naar buiten, voel de zon, het is een prachtige dag. Steun het referendum en geniet van een stukje democratische staatsinrichting!

O2Neutraal | 05-05-18 | 11:26

Over punten gesproken, ik zie er geen in jouw betoog.

Synthese | 05-05-18 | 12:14

Dus in 30 dagen 300.000 in dit tempo?
Dat kan sneller mensen (ja, ik heb gisteravond al getekend), want iemand hierboven sprak over Referendum-moeheid en dat zou best weleens kunnen kloppen.... aangezien ik een bloedhekel heb aan dat x66 teken ik voor elk referendum, puur om kereltje Peggold te pesten!

Keyboardspeler | 05-05-18 | 11:09 | 3

Dat is de juist waarom ik tegen referenda ben. Ongeïnformeerd en irrelevante motieven.

DrumPiet | 05-05-18 | 12:44

Elfduizend in halve dag. Zijnde een nacht.

Langshetrandje | 05-05-18 | 14:15

Drumpiet, keyboardspeler geeft aan voor elk referendum te stemmen. Meer niet. Zijn stem kan er voor zorgen dat er een referendum komt. Of en welk hokje hij rood maakt staat er niet bij.
In marketingtermen gezien is hij een aanwinst om het debat en dus belangstelling omtrent orgaandonatie zo lang mogelijk te rekken.

Promedio | 05-05-18 | 16:51

Fantastisch dat saamhorigheidsgevoel! Go Geenstijl, we zullen ze leren, en ze met hun neus bovenop het feit drukken dat democratie zich niet laat beknotten, om er na het halen van de limiet achter te komen dat ook dit weer geen ruk uitmaakt. Maar we hebben ons tenminste wel even goed gevoeld, een ander soort Gutmensch zeg maar.

skoftig | 05-05-18 | 11:07 | 3

Ongelooflijk mooi toch!
De enige organisatie, of hoe je het noemen wilt, in Nederland die z'n nek uit steekt voor echte democratie.
Waar vindt je dat nog tegenwoordig.

watmagjenogwel | 05-05-18 | 11:15

D66? *Wegduikt*

skoftig | 05-05-18 | 11:17

Je hoeft niet bang te zijn, kan niet zo ver gooien.

watmagjenogwel | 05-05-18 | 12:03

Het zou wat zijn als iedereen ongevraagd standaard ja stemt voor dit referendum, wil je geen referendum dan moet je maar actie ondernemen......

JI-HAAT | 05-05-18 | 11:03 | 2

Touché

Tobi | 05-05-18 | 11:06

Knal! Recht erin.

kwark001 | 05-05-18 | 11:12

Nog 29 van zulke dagen en dan zijn jullie er.
Succes!

Berbaar | 05-05-18 | 10:59 | 3

Ja, en teken jij nu ook maar. Al was het maar uit recalcitrantie.

Ichneumonidae | 05-05-18 | 11:25

Ho ho, Berbaar mag absoluut niet tekenen!
*omgekeerde psychologie toepassen doet*

atheïstisch stemvee | 05-05-18 | 11:27

Fijn om te horen dat u het democratisch process succes toewenst! Een goed begin van de dag!

O2Neutraal | 05-05-18 | 11:27

Ik heb expres NIET getekend, blitse boys van GeenStijl.

Ik ga namelijk altijd tegen de stroom in, dan voel ik dat ik leef.

King of the Oneliner | 05-05-18 | 10:56 | 7

De stroom in dit land stroomt richting een staatsbestel dat meer lijkt op dat van China dan op een democratisch bestel. Zou u, als tegendraadse stemmer, dan niet juist moeten stemmen voor het houden van een referendum?

O2Neutraal | 05-05-18 | 11:29

@skoftig

Sterker nog, ze vermelden expliciet dat ze zelf uitmaken wat blijft staan en niet:
www.geenstijl.nl/huisregels/
En gelijk hebben ze.

peterdh | 05-05-18 | 11:33

De kern van de vrijheid van meningsuiting is, dat een overheid die garandeert.
Het betekent niet dat particuliere blogs alles moeten toelaten op hun eigen domein. Het betekent ook niet dat je alle meningen OK moet vinden, of dat je alle geloven OK moet vinden. Het gaat om een overheidsgarantie dat u niet wordt gearresteerd bij een onwelgevallige mening.

marjen | 05-05-18 | 12:06
▼ 4 antwoorden verborgen

OT: welke enorme dropl*l heeft dat 'Geen Stijl Premium' verzonnen?
-
Wél allerlei vrijheden bevechten, en een luis in de pels zijn voor de Pia Dijkstra-achtigen van deze wereld, maar niet als vanzelfsprekend de vrijheid geven om kostenloos een site z o n d e r allerlei ongevraagde reclame te zien???

bisbisbis | 05-05-18 | 10:52 | 2

Dan installeer je adblock of whatever, maar dat even terzijde. Wel profiteren van het serverpark, de stroomkosten, de ontwikkeling en ondehoud van de site, het personeel, de journalisten, het gebouw/huur van GSHQ, etc etc etc etc.... Maar GEEN FLIKKER willen terugdoen? Niet eens een reclamebanner willen bekijken omdat je er niet om gevraagd hebt? Van een zelfzuchtige egoistische profiteur ben je dan. En ja ik zie dat je ook premium hebt, dus voel je niet al te aangevallen. Maar bedenk wel ff waar je over loopt te zeiken.

peterdh | 05-05-18 | 10:56

bisbisbis | 05-05-18 | 10:52
Is dit sarcastisch bedoeld of bent u werkelijk zo geboren
?? Verder wat peterdh zegt.....

Muchnadt | 05-05-18 | 11:07

Nog maar 289.000 dus.
Dat valt mee, als je het snel zegt.
Volhouden mensen, iedereen die dit ziet Moet tekenen.

watmagjenogwel | 05-05-18 | 10:50

Ja ja, teken hier, teken daar. En dan heeft de illuminatie mijn handtekening.

atheïstisch stemvee | 05-05-18 | 10:49 | 3

Dacht je dat ze die nog niet hadden dan? Dus teken nou maar gewoon.

peterdh | 05-05-18 | 10:57

Gedaan. Omdat u zo lief keek. Nu heeft de illuminatie ook mijn e-mailadres...

atheïstisch stemvee | 05-05-18 | 11:33

mijn dank is groot ;)

peterdh | 05-05-18 | 12:29

Getekend. Kleine moeite, groot plezier.

van gulder | 05-05-18 | 10:45

getekend! waar staat de live teller?

Sgt. Pepper Spray | 05-05-18 | 10:43 | 1

Die houden ze nog achter, en als ie wel live komt dan is het het werkelijke aantal x 70% o.i.d.

Zwizalletju | 05-05-18 | 10:46

Lol internet achtige constructie blijft toch een classic

Omebert | 05-05-18 | 10:40 | 2

Die kantklosser lachte er ook zo guitig bij

Jan Passant mk2 | 05-05-18 | 11:02

En de vacuumbom zag dat het goed was.

Mark_D_NL | 05-05-18 | 11:28

Getekend incl andere gezinsleden.
5 mei is toch een speciale dag!!
Niets doen is geen optie meer met dit prutte kabinet.

maasdonk | 05-05-18 | 10:39

Getekend!

Killerwoody | 05-05-18 | 10:39

En blijf serieus over dit referendum GeenStijl/Geenpeil alstublieft. Dus geen matrozenpakjes en dergelijke.

Eshek | 05-05-18 | 10:39 | 1

Nee dit keer hebben ze mij ingehuurd met mijn oranje pakje.

Kaas de Vies | 05-05-18 | 10:40

Een hartje van deze kant naar de democratie en het volk (dat altijd gelijk heeft en nooit liegt).

Graaier | 05-05-18 | 10:37

Geen mooiere daad op de vroege bevrijdingsochtend dan doneren voor de democratie.
2 keer maarliefst....
En getekend, dat ook.

elfenstein | 05-05-18 | 10:36

Ik teken niet, maar wens jullie heel veel succes. Een half miljoen stemmen zou beter zijn, dat bekt lekkerder. Bij nader inzien denk ik dat jullie dan gaan halen. Die grafiekjes zijn wel erg rommelig, net alsof een kleuter dat in een pallet heeft gesmeten, doe daar eens wat aan en maak interactief.
Het doel moet een bindend referendum zijn, dat spreekt voor zich.

Ongeblustekalk | 05-05-18 | 10:34 | 5

Wat is er nu zoveel beter aan een bindend referendum, een geldig en geslaagd referendum, de stem van het volk zou altijd als bindend moeten worden gezien. Anders ben je als politicus geen knip voor de neus waard.
De zogenaamde wens voor een bindend referendum is een slinkse truc om het raadgevende referendum af te kunnen schaffen, wetende dat een bindend referendum er toch nooit zal komen.

van gulder | 05-05-18 | 10:55

Ongeblustekalk | 05-05-18 | 10:34 |
Heb vanochtend getekend. Zou weliswaar geen bindend referendum zijn, maar alleen het feit al dat (als mogelijke uitkomst) mensen kennelijk toch hechten aan referenda is heel misschien iets dat toch blijft hangen.
Of het vereiste aantal gehaald wordt weet ik niet. Dat men met de uitkomst niets gaat doen lijkt ook mij een juiste observatie.
Maar toch, beter wat dan niks.
Als je nu gaat tekenen geef ik je voortaan altijd plusjes, en doe ik ook iets bij de alimentatie.
*Ongeblustekalk als haas naar site gaan om te tekenen*

Ichneumonidae | 05-05-18 | 11:06

Teken gewoon man. Frust.

Mark_D_NL | 05-05-18 | 11:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Als Roze Leger aan de goede kant van de geschiedenis staan - dat ís bevrijding. Fijne dag allemaal!

de Voorzittert | 05-05-18 | 10:30

Maar we weten nog steeds niet , hoe het zit met mensen met twee paspoorten.
Gaan Marokkanen als Nederlanders tellen en automatisch donor zijn of de Turken of Engelsen.

gato | 05-05-18 | 10:27 | 3

Interessante vraag ja!

Botte Hork | 05-05-18 | 10:31

Mijn voorzichtige inschatting is dat de wet geld voor in NL geboren dubbelpaspoort-gangers, niet voor immigranten. Al zullen die laatste wel aan de ontvangende kant staan. dat dan weer wel.

normanius | 05-05-18 | 10:49

Lachen! In een toekomstige wet laten opnemen dat elke asielzoeker of vluchteling verplicht orgaandonor wordt. 2 vliegen in 1 klap.

Jos Tiebent | 05-05-18 | 11:33

Weet Pia dit al?

Biologische_Dildo | 05-05-18 | 10:26 | 4

Pia weet sowieso niet veel.

VeelTeSteil | 05-05-18 | 10:49

Pia, een ex NOS-figuur, dus dan weet je het wel.

watmagjenogwel | 05-05-18 | 10:53

Kijk daar komt Pia aan, bescherm je orgaan!

Mark_D_NL | 05-05-18 | 11:22
▼ 1 antwoord verborgen

Ik word hier vrolijk van.

General Dripple | 05-05-18 | 10:25

Hoop dat mijn krabbel dan inmiddels nummer 15.000 was of zo.

PresidenteDeConjovia | 05-05-18 | 10:24

Lijkt me niet dat Nederlanders in het buitenland hun ID moeten opsturen maar een kopie hier van.

Kaas de Vies | 05-05-18 | 10:21 | 7

Hey Bakito, jij had toch al je organen al verkocht om je wehkampschuld af te betalen.

Kaas de Vies | 05-05-18 | 10:34

Kaas de Vies | 05-05-18 | 10:34
Klopt. Gelukkig kon ik mijn nieren in termijnen doneren: elke maand 20 gram nier wat betekent dat ik half 2021 schuldenvrij ben.

Bakito | 05-05-18 | 11:03

Zeker wel: dat is ook bij alle verkiezingen zo als je in het buitenland woont.

In dit geval: formulier plus kopie paspoort in één envelop. Bij het daadwerkelijke stemmen: stemformulier in een witte envelop, en die envelop samen met kopie paspoort in de oranje envelop. Op die manier is duidelijk dat alleen Nederlandse staatsburgers stemmen, en is tevens ook de stem anoniem (die witte envelop gaat gewoon bij alle andere stembiljetten).

Balsaq | 05-05-18 | 11:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Is het heel erg als ik onderhand een beetje referendum-moe begin te worden? Het doel is prima, maar de weg ernaartoe. Alsof je een hogesnelheidslijn naar een Afrikaans dorp aanlegt; veel bombarie en spektakel maar je bereikt er weinig mee. Waar overigens ook weer een flinke verantwoordelijkheid voor de overheid ligt hoor, daar niet van.

Klapleaupert | 05-05-18 | 10:18 | 5

Mooie vergelijking.
Maar de Chinezen leggen nu snelwegen en spoorwegen aan in vele Afrikaanse landen en het legt ze geen windeieren.
Integendeel.

leo de pejo | 05-05-18 | 10:26

Ja, de tram van Erdogan stopt pas als die bij z'n bestemming is. Dat dan weer wel.

Klapleaupert | 05-05-18 | 10:27

Ja het is erg dat u referendum-moe wordt, want dat is precies dat de coalitie wilt: Uw stem ongehoord laten, omdat u uw stem al zo vaak verloren hebt zien gaan en u het opgeeft.

tipo | 05-05-18 | 10:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Van harte gefeliciteerd. En een fijne bevrijdingsdag.

Luivend | 05-05-18 | 10:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken