Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD-Tweede Kamerlid zegt abo NRC op

Krant van Heldring verder in problemen door idiote vergelijking Robert Vuijsje

Social

Schitterend Puntje in de Media Wars tegen Dode Boom gescoord door de collega's van online platform De Dagelijkse Prostaat. Het in opspraak geraakte Tweede Kamerverhuurlid Wybren van Haga (VVD) zegt zijn abonnement op NRC Handelsblad op. Van Haga was al 30 jaar betalend lezer van de meubelfolder, en kwam bijna in aanmerking voor een Gouden Mediahuis Speldje, maar het gezwatel van koekwaus Robert Vuijsje, die vindt dat mensen die twee minuten stil zijn op 4 mei 20:00 uur, allemaal extreemrechtse rechterhandmarcheernazi's zijn, was de spreekwoordelijke druppel. Enfin. Weer een tegenvaller voor het toch al zo geplaagde NRC Handelblad.

Social

Going Down

Reaguursels

Inloggen

Er is helemaal niets mis met dat stuk van Vuistje.
Hoe velen hier hebben het stuk überhaupt gelezen?

Kijk uit met meteen in een 'zie-je-wel'-kramp schieten als iemand iets beweert. Het zou zo maar kunnen zijn dat die iemand - in dit geval Pritt en DDS - het zelf niet helemaal goed begrepen hebben.

EefjeWentelteefje | 03-05-18 | 11:18 | 1

Zie mijn reactie hieronder op Ballenman.

Tapu | 04-05-18 | 05:21

Ik verheug me alleen nog maar op het 'suikerfeest'

Ervaringsdeskundige | 03-05-18 | 09:48

Jammer (maar volkomen voorspelbaar) dat Pritt niet door het typografisch ongelukkig geplaatste "(extreem)rechts" van Vuijsje heen kan lezen. De kern van zijn betoog is namelijk best een rake observatie: dat het opvallend is dat 'rechtse' Nederlanders het uitroeien van een andere bevolkingsgroep willen blijven herdenken, terwijl 'linkse' Nederlanders er van af willen.
Met een beetje meer intellectuele vaardigheid had Pritt hier ook een 'zie je wel Links is racisme'-stukje van kunnen maken.
(maar blijkbaar moet er iemand op de redactie zijn die het oude T,O en NK motto in ere houdt)

Ballenman | 03-05-18 | 09:40 | 1

Wat een onzin. Jij en Vuijsje verwarren herdenken met vieren. En we herdenken niet alleen hen die in concentratiekampen omkwamen, maar ook verzetsstrijders en militairen, burgerslachtoffers van bombardementen, etcetera.

Tapu | 04-05-18 | 05:20

"Omdenken" heet dat mensen, wel met de tijd meegaan.

Cocorico | 03-05-18 | 09:27 | 1

Omdenken: "wit is het oude zwart". Ga ik nu ook met de tijd mee, omdat ik "wit" schreef?

Koekkeloere | 03-05-18 | 10:26

Gewoon ophouden met Sinterklaas, Christelijke feestdagen, Koningsdag, dodenherdenking en bevrijdingsdag. Liefst ook stoppen met prinsjesdag. Je kunt groepen als de Grauwe Eeuw en Quincy et al. niet harder treffen dan met het preventief ruimen van hun vele ergernissen en fobiëen

batvoca2 | 03-05-18 | 08:50

Tja, Sinterklaas als gesubsidieerd verdienmodel voldoet niet voor de beroepsdrammers, beter is het wat evenementjes door het hele jaar te hebben, vandaar nu o.a. 4 mei.

Wekkertje | 03-05-18 | 08:05

Vuijsje, compleet schutterende stuntelaar die geen zin fatsoenlijk uit zijn bakkes krijgt. Gisteravond aan tafel bij Pauw. Wat een incoherente faalhaas !

Grijskijkert | 03-05-18 | 07:41

Mijn reactie is voor time lijn, of what ever deze gek zich noemt.

paulisimo | 03-05-18 | 00:49

'n typische linksche broekepoeper met 'n volgevreten vollemaansgezicht.

meneer Q | 03-05-18 | 00:14 | 2

Als je denkt dat je alles gehad hebt, krijg je die vette hartklepper. Dodenherdenking is mij bijgebracht door oudere familie, die het een ander verloren hebben. Mensen die vroeger de waarheid lazen, maar volgens vetklep altijd al onbewust extreem rechts waren.

paulisimo | 03-05-18 | 00:34

Jullie weten niet waar je het over hebt en dat is gezien wat je zegt schrijnend. Je hebt vermoedelijk het artikel niet gelezen of begrepen, en weet zeker niks over Robert Vuijsje en zijn familiegeschiedenis.

Vuijsje's - klinkt Joods, no? - overgrootouders kregen van de Duitsers een enkeltje Sobibor. Kinderen van die grootouders kwamen in verschillende kampen terecht, onder andere Auschwitz.

Hier vind je een mooi stuk over zijn Joods zijn, hoe hij de anti-racisten de vinger gaf en in het Verzetsmuseum de Anton de Kom-lezing gaf: www.trouw.nl/home/joden-zijn-daders-g....

Mooie quote, waar hij de 'racistische moordpartij' passage (al in 2017) iets gelukkiger gebruikt: "Als Joden horen wij niet bij de meerderheid, maar we worden ook niet meer erkend als een minderheid. Je zou denken dat het voor antiracisten een speerpunt was: een herdenking van de grootste racistische moordpartij uit de recente vaderlandse geschiedenis. Helaas is dit niet het geval.

Niet alleen aan zelfbenoemde antiracisten, ook aan de rest van Nederland zou ik willen vragen: ik weet dat we niet (meer) met veel zijn, maar mogen wij de herdenking op 4 mei behouden?"

Sjors W. | 03-05-18 | 01:23

DDS blind volgen, al is het via de tussenweg van een tweet, vind ik maar matig. Want wat staat er in dat artikel... wie het las weet het maar jullie? Zoja vind ik het een raar artikel, en zoniet, eigenlijk ook. Kritiek op journalisten van NRC & anderen, graag, maar dan wel scherp aub! Dingen ernstig verdraaien om maar te kunnen poken = niet nodig.

paulvandijk | 02-05-18 | 23:13

Ik vraag weleens aan mijn leerlingen of ze een krant lezen. U kan het antwoord wel raden waarschijnlijk. Wanneer ik op zaterdag een AD doorblader is dat maar goed ook. Wat een links blaadje is dat.

Vrouwtje_haram | 02-05-18 | 22:22

5 mei de meest racistische gedenkdag die bestaat .
Alleen ambtenaren en scholieren hebben nog officieel vrij en de rest moet gewoon werken

berg545 | 02-05-18 | 22:18 | 2

Dit jaar niet, dan heeft iedereen vrij, behalve de horeca-, hulpdienstmedewerkers en ieder andere die ver verdient aan 5 mei...

Quichegerechtigde | 02-05-18 | 23:38

5 mei is een feestdag, 4 mei een gedenkdag.

KeesRoeiboot | 03-05-18 | 01:17

Mijn moeder van 84 leest deze krant nog dagelijks. Dat doet ze al ruim 30 jaar. Soms krijg ik een stukje van haar mee om te lezen. Braaf doe ik dat dan. Wat een vuilspuiterij. Nieuwe abonnees zullen er niet veel bijkomen en de huidige sterven uit of zeggen op. Geen aandacht meer aan geven. Dit gaat echt vanzelf weg. En mijn moeder? Die lacht lief naar mij en zal deze hobby niet opgeven.

Wouterhetkanstouter | 02-05-18 | 20:56

Wie het hele artikel leest, snapt het punt van Vuijsje, er is niks fouts aan zijn stukje.

lingo star | 02-05-18 | 20:01 | 5

Overigens, als ik Vuijsje was, zou ik wel de redacteur van dienst op zijn ballen geven. Die heeft wel de twee zinnetjes die de meeste #OPHEF zouden creeren op een bepaalde manier bij elkaar gezet dat mensen die amper kunnen lezen er boos over kunnen worden.

Sjors W. | 02-05-18 | 21:57

De omgedraaide herdenking, zwarte piet behouden is extreem rechts volgens deze zwakbegaafde, evenzo de dodenherdenking......... is allemaal fascistisch rechts en hoort bij de (foute tradities) . jezus Christus, wat ben jij een mongool.

paulisimo | 03-05-18 | 00:42

Jezus, heb ik de verkeerde beledigd, bedoelde jou. Gestoorde mafkees.

paulisimo | 03-05-18 | 00:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus als je de mensen herdenkt die gestorven zijn voor onze vrijheid, meest jonge mensen in de kracht van hun leven die de hoogste prijs betaalden, dan ben je extreem rechts?
Als Vuijsjes het voor het zeggen had gehad, dan hadden we nu hakkenklakkend over straat gelopen en iedere 20e april hadden we voor een standbeeld gestaan van een besnord persoon om een diepe buiging te maken.

Rest In Privacy | 02-05-18 | 19:28 | 2
-weggejorist-
NLmomus | 02-05-18 | 19:46

Ten eerste: de (Joodse) schrijver Robert Vuijsje had daar dan zelf in ieder geval niet meer bij geweest.

Ten tweede: lees het stukje de volgende keer even. Het is echt best wel prima gepend.

Sjors W. | 02-05-18 | 22:00

Going down, going down

Sgt. Pepper Spray | 02-05-18 | 19:20

NRC is heel slechte kwaliteit toiletpapier.

Ronnie uit Helmond | 02-05-18 | 19:17

Het hele warrige stuk van die Vuijsje gelezen, tegen beter weten in. Wat een complete bagger. Gelukkig dat ik dat NRC vod niet meer lees, jaren geleden al opgezegd. Wat ik wel jammer vind is dat Vuijsje nog af en toe voorbij komt in Juist. Ik hoop dat Van Rijckevorsel eens goed nadenkt over wat Vuijsje daar doet. Goed beschouwd zijn ook dat flutstukjes.

Zwizalletju | 02-05-18 | 19:11

Wat zou het toch balen zijn voor al die islambaarden in de EU als links en rechts eens van hun emofietsje zouden flikkeren en elkaar niet meer voor de tegenpartij zouden uitmaken.

Axelvon | 02-05-18 | 19:11

De nrc (en het vk enzo) mogen gs dankbaar zijn.
Krijg die troep nooit onder mijn ogen,
alleen via gs.

Kanarie_Geil | 02-05-18 | 19:08

Wat gelukt is met Sinterklaas, de jacht, Oostvaardersplassen, donorregistratie en weetikveelwat is nu ook gelukt met de Dodenherdenking! Gekaapt door hysterici aan de linker- en rechterzijde! Gefeliciteerd jongens (ik denk altijd dat het jongens zijn, in elk geval geen ''mannen'', geestelijk gezien); links en rechts kunnen weer heerlijk tegen elkaar lopen schuimbekken, ditmaal ten koste van één van de laatste bastions; de Dodenherdenking. Oud-strijders en communisten, socialisten en overgebleven familieleden van omgekomen Joden vonden elkaar op dat moment. Tot een domme Facebook-pagina, een flutartikel in de NRC en (zoals altijd dat soort dingen in 3-en gaat) gooit Geenstijl wat olie op het vuur en morgen gaat Thierry er iets over zeggen ergens. We lijken als Nederland steeds meer op dat dorpje in Asterix; zodra er iemand een mening heeft breekt binnen de kortste keren collectief de pleuris uit. Lang leve internet!

Donkersloot | 02-05-18 | 18:54 | 3
-weggejorist-
NLmomus | 02-05-18 | 19:50

Stel je niet aan... GeenStijl is Amsterdamse relnichterij en niet de mening van het geciviliceerde deel van Nederland
NLmomus | 02-05-18 | 19:50 | favorietblock
Ook hier lekkere vent van me.

bijna_raak | 02-05-18 | 21:41

Dat is wel een beetje de geschiedenis witwassen, Donkersloot. Zo welkom waren die communisten na de oorlog niet. Ze hebben wel hard geknokt (net als de gristengekkies), maar kransen leggen op het graf van Hannie Schaft was voor hen lange tijd verboten.

Sjors W. | 02-05-18 | 22:06

Tot 10 jaar geleden was het mijn favoriete bezigheid.
Op Zaterdag een paar jointjes roken en de dikke zaterdag-editie van NRC Handelsblad doorspitten. Op een dag besloot ik het tabloid formaat “next” te nemen, incl. de dikke op zaterdag.
Na een jaar weer opgezegd. Als mij op straat werd gevraagd of ik een proefabonnement wilde nemen op NRC zei ik steevast NEE!
Mag ik vragen om de reden, vroeg de dienstdoende lobbyist?
Ja hoor, “NRC is van kwaliteitskrant afgezakt naar een irritant linksachtig, socialistisch clubblad”. Commercieel links-populisme, kan het vervelender? Nee dus.

Ruimedenker | 02-05-18 | 18:41

Net als ik in December altijd uitkijk naar 2 januari zodat al dat gedoe en gezeik en geneuzel en die nepdiscussies over dit en dat, zwarte Piet, kerstbomen, kiloknallers van de slagers en vuurwerk eindelijk voorbij is, kan het mij in het voorjaar nooit snel genoeg 6 mei worden.
Alle deugers weer in het hok, alle gezeik en gezeur en geneuzel weer voorbij, iedereen heeft zichzelf weer tegoed gedaan aan de eigen morele zaadlozing. Al dat gezeik, gezeur en die zelfingenomen obsessie met het ultiem willen deugen tijdens feest- en hoogtijdagen.
Er kan in dit land niets gebeuren zonder dat er iemand verongelijkt is, zonder dat er discussie over moet. Dan voelen de dwergen zich weer buitengesloten, dan weer zijn de lesbische geamputeerde moslims die speciaal moeten worden benoemd. En dan zijn alle 15 miljoen Nederlanders wier opa’s allemaal onderduikers op zolder hadden en allemaal in het verzet zaten weer over de zeik.
Hou. Er. Gewoon. Mee. Op.

Met alles. Alle nationale, landelijke, gemeenschappelijke shit. Het is nooit inclusief genoeg, er is altijd wel weer een intersectionele vergeten groep die niet genoeg aandacht krijgt, of het is altijd veel te exclusief en tradities zjn nazi en rassies, maar... we moeten allemaal wel meedoen aan de iftar en de suikerfeest. Yeah right. Sodemieter gewoon op met al dat collectieve gezeik. Wat is toch die absurde behoefte aan gezamelijk met het hele land nationale momentjes te hebben?

Vier feest wanneer je wilt, ga gewoon vreten wat en wanneer en je wilt, laat de supermarkten altijd het hele jaar door paaseitjes, chocoladeletters, kalkoen en konijn verkopen Dat willen ze toch het liefst. De eerste chocoladeletters liggen al weer klaar om in Juli in het schap geduwd te worden. Verkoop ze gewoon het hele jaar. Net als marsepein en borstplaat. En kerstballen en kerstversiering-shit en lichtjes en kaarsjes.

En nee, ik pleit dus niet voor afschaffing van de natie. En nee, ik hoef ook geen pan-Europese vervangers van de nationale momentjes (daar wordt het 20x zo erg van). Herdenk gewoon wat je wilt wanneer je wilt. Die monumenten waar herdacht wordt staan er namelijk het hele fokking jaar en je kan er elke dag naar toe. Wat is de meerwaarde van het momentje van 2 minuten? Of dat het landelijke opperhoofd bij de nationale erectie een krans legt, of dat de lokale chieftain een krans legt bij een lokaal monument? Ik heb het nooit begrepen.

Stormageddon | 02-05-18 | 18:02 | 2

Dat doen we ook de grote ‘zwijgende meerderheid’ herdenken wat we willen en vieren wat we willen. Alleen is daar het linksch extremistische splintergroepje dat zijn wil aan ons wil opleggen en ons herdenken/feesten wil vergallen. Alles moet kapot omdat deze idioten ons verantwoordelijk houden voor dingen die onze verre voorouders in de wereld hebben gepresteerd. Het word tijd dat de mariniers op 4 mei weer eens van zich laten horen en deze idioten de les lezen en dan druk ik het nog vriendelijk uit.

Trumme | 02-05-18 | 18:23

De Volkskrant heeft een artikel over de dood van de Zeeuwse verzetsman Jan de Visser, en het (miserabele) leven na de oorlog van zijn vrouw in het zure, stijf gereformeerde Walcheren. www.volkskrant.nl/kijkverder/2015/waa...

Prachtig, wezenlijk stuk. Al uit 2015, maar ik zag het vandaag op FB voor het eerst. Ik was er even stil van. Wat mij betreft maken ze het verplichte kost op middelbare scholen rondom 4/5 mei. Er zit heel veel in.

Terug hakend op jouw post: mij deed het aan de absurditeit van het nimmer aflatende gezeik denken, zeker in het licht van de herdenking van een gebeurtenis waarin zoveel is geleden.

Sjors W. | 02-05-18 | 22:18

Haha, kijk het NRC dan de afgrond in glijden. Drie dwars verdiend; hijgerig activistenblaadje is het geworden.

Panos88 | 02-05-18 | 18:01

De verhuizing van Rotterdam naar Amsterdam heeft de krant geen goed gedaan.

Cuban8 | 02-05-18 | 17:44

Joden die graag willen deugen en dan krijg je dat...

RockyIII | 02-05-18 | 17:44

Ik heb het artikel maar even gelezen. NRC is compleet verdwaald. "(Extreem)rechtse burgers willen „de grootste racistische moordpartij uit de Nederlandse geschiedenis” herdenken, terwijl anti-racisten vinden dat de herdenking niet deugt." Hoe durft hij dat te beweren? Alsof je rechts of links (laat staan extreem) om onze doden te herdenken. Zwarte piet is nog redelijk onschuldig terrein wat mij betreft. 4 mei blijven ze gvd van af. Die lawaaidemo op de dam zou mij echt woest maken. Moeten ze vooral proberen.

SuqMadiq | 02-05-18 | 17:39 | 3
-weggejorist-
NLmomus | 02-05-18 | 19:51

Het is een verwijzing naar de honderden tweets die hij dat weekend gekregen heeft. Quote uit het stuk, voorafgaand aan het citaat dat jij quote: "Uiteraard is Twitter gelukkig niet exemplarisch voor het hele land, maar ik wil toch beschrijven wat er gebeurde nadat ik door De Balie op dit sociale medium werd toegevoegd aan hun aankondiging van deze discussieavond. Afgelopen weekend kreeg ik zoveel mentions – vele honderden waren het er – dat ik van Twitter een bericht ontving: We zien veel mentions op uw account, dit is hoe u ze kunt uitzetten. Al deze Twitteraars verkondigden hetzelfde geluid als de bezorgde burgers die naar De Balie belden: handen af van onze 4 mei."

Ik denk dat het niet onredelijk is dat Vuijsje aannam dat een groot deel van die niet-representatieve populatie Twitteraars van rechtse signatuur was.

Sjors W. | 02-05-18 | 22:09

Las vanmorgen dat de harde kern van Ajax tegen die schreeuwers gaat op treden, dat zal niet zachtzinnig gaan.

roodborstje1 | 03-05-18 | 11:09

Kan nou niet iedereen beter gewoon in zijn eigen land bij zijn eigen volk blijven. Als zoveel allochtonen los gaan op elk gebruik wat we in Nederland hebben, blijft er niks over. Maar dat is wat veel minderheden misschien willen.
Als je ziet hoe minderheden tradities willen afbreken, inspraak willen en hoe ze tegelijkertijd rigide reageren al het gaat over eigen land of godsdienst. Dan is toch iedereen blind die de allesverzengende reactie van de oorspronkelijke blanke gewone Nederlander, niet ziet aankomen. I told you so MF.
Wat voor raar ras is die Vuijsje eigenlijk?

Peniskokertje | 02-05-18 | 17:37

Ik vier 5 mei de vrijheid opgesloten achter betonblokken op straat. Want de nieuwe bezetter is reeds onder ons. High5 mei.

Premier Trutte | 02-05-18 | 17:35 | 1

We kennen hem en nemen hem.

Ronnie uit Helmond | 02-05-18 | 19:18

Over de dalende oplage gesproken, ondanks dat was er recentelijk een papier tekort voor de kranten en moeten nu zelfs de weekendbijlages in Denemarken worden geprint.
Goed opgelet van de economie-redacties.
www.inkopers-cafe.nl/te-weinig-papier...

BP Richfield | 02-05-18 | 17:31

Die meneer Hahaga toch. Kan hij niet lezen? Dit is dus een VVD Kamerlid die namens ons toch nog wel taaiere kost zou moeten kunnen lezen en interpreteren dan dit onschuldige stukje van Robert Vuijsje.

BlowingBubbles | 02-05-18 | 17:25

Kunnen we die damschreeuwer niet gewoon negeren? Het gaat toch niet gebeuren en dan kunnen we ook aandacht besteden aan de herdenking en wat het betekent om in vrijheid te leven.

Diotima | 02-05-18 | 17:22 | 3

Je zou bijna denken laat die damschreeuwers hun gang, dan kunnen ze in 2019 mee herdenken aan de schreeuwers van 2018.... maar goed negeren (mag dat nog dat woord ?) zou dat echt helpen ??

radbraker | 02-05-18 | 17:26

Nee Radbraker, dat helpt niet.
Door de toonzetting die Vuijsje gebruikt kun je er nu donder op zeggen dat dit geluid vanaf nu ieder jaar verder zal aanzwellen. Want al wat links is schiet in een kramp bij het idee bij rechts te horen als ze zich niet bij dit geluid aansluiten.
Bij de groep horen blijkt altijd belangrijker dan zelfstandig nadenken. Zo rolt links.

Dollemans | 02-05-18 | 18:05

Dollemans... Ik dacht eigenlijk te zeggen... laat ze hun gang maar gaan in de hoop dat weldenkend en hardwerkend NL opstaat en dit spijkerhard de kop indrukt... wat de damschreeuwertjes vergeten dat de mensen die herdacht worden stonden voor onze vrijheid waardoor wij helaas ook dit soort figuren een platform hebben gekregen... kortom zijn het kapot schoppen niet waard dit soort lui maar deed lamzakkerig lui NL het maar dan hebben de overige schreeuwertjes ook iets om echt te herdenken in 2019 en zullen ook zij stil zijn... bwegggg!!

radbraker | 02-05-18 | 20:38

NRC?? Ow,die krant waar jullie de hele tijd naar linken en met die betaalmuur. Die krant?

miko | 02-05-18 | 17:16

Nee dan het artikel van DDS “Ja, dat lees je goed. Het ann0 2018 extreem-rechts om de doden te gaan herdenken die vallen als gevolg van een extreem-rechts regime dat in de jaren”. Er was niets rechts aan dat regiem, en al helemaal niet extreemrechts. Het was een links, extreem nationalistisch regiem. Nationaal socialisten onder een socialistische leider upload.wikimedia.org/wikipedia/common... die in Nederland vooral gesteund werden door een linkse partij. resolver.kb.nl/resolve?urn=urn:gvn:NIO... en elcker-ik.be/InformCMS/custom/images/s...

DerUnterMensch | 02-05-18 | 17:07 | 3

DDS. Lol!!

DrumPiet | 02-05-18 | 17:15

Goh, dezelfde ontkenning als 'de aanslagplegers waren geen echte moslims, want die doen dat niet'. Want een incels bij de DDS om zo over woorddefinities te gaan ziften.

Diotima | 02-05-18 | 17:20

Precies dit dus. Waarom worden de nazi's altijd weggezet als extreem rechts? Het was extreem links. NSB, NSDAP, altijd dat "socialistisch" erin. Daarnaast is de vorm fascistisch. Fascisme is een alles draait om de (eigen) staat systeem. En welk systeem staat daar heel erg dicht bij? Juist, communisme.

TheEgg | 02-05-18 | 23:37

Familie leden van mij zijn vergast als ganzen,
en als ik dat herdenk (slechts 2 minuten op een heel jaar!) ben ik extreem rechts,
ik spuug op u mijnheer vuistje.

Kanarie_Geil | 02-05-18 | 16:59 | 4

Lees nou alsjeblieft eerst rustig dat opiniestuk voordat je domme dingen zegt en doet.

Diotima | 02-05-18 | 17:15

Mmmhjah.... werd te emotioneel.
Het staat gewoon dicht bij me.

Kanarie_Geil | 02-05-18 | 17:25

Ik zou maar eens beginnen met het stuk daadwerkelijk te LEZEN.
Het is maar een idee.

EefjeWentelteefje | 03-05-18 | 11:22
▼ 1 antwoord verborgen

Nu ben ik toch een beetje nieuwsgierig wat het volgende gezeik gaat worden van die mafketels , na zwarte Piet enz enz nu dus willen schreeuwen op 4 mei , nog even en ik durf mij met me blanke kop nergens meer te vertonen in Nederland.

blauwe zander | 02-05-18 | 16:59

Mooi om te zien dat klaarblijkelijk zo’n 80% van de reaguurders niet de aandachtsspanne heeft om het artikel van Vuijsje te lezen.

DrumPiet | 02-05-18 | 16:58 | 6

Vooruit, ik heb het gelezen maar het slaat nog steeds nergens op. Tenzij je alles rechts van Antifa aanmerkt als extreem-rechts, en de relschoppers beschouwt als "de linkse progressieve hoek". Zonder verder onderzoek durf ik te beweren dat de doorsnee-leden van SP en GL ook tégen een lawaaidemonstratie zijn.

Guido | 02-05-18 | 17:29

Ik heb 30 jaar een abo op de VK gehad. Totdat de Grunbergen, Middendorpen, Wagendorpen en ander links gespuis mijn humeur steeds vaker verpestten.
Via GS krijg je nog geregeld een inkijkje in die papieren mestvaalt, en ik ben blij toe dat ze aan mij geen cent meer verdienen.

gestoptmetroken | 02-05-18 | 17:30

Tsja, we hebben niet allemaal een NRC abonnementje. Gelukkig geeft hij op facebook in een paar zinnen de kern van zijn betoog weer, en daar hebben we het dan maar mee te doen.
En daarmee lijkt mij de toon over deze discussie, door deze nuance zoekende deugjournalist, voor de komende jaren gelijk wel gezet.
Als je reaguurders voor de schrijfsels van Vuijsje wil veroordelen, ga gerust je gang, maar dan reageer je je wel op de verkeerde af.

Dollemans | 02-05-18 | 17:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat ben ik blij dat mijn grootvader dit alles niet meer mee hoeft te maken. Mijn grootvader had al moeite met zijn eigen dochter omdat ze rood haar had, de VARA had hij al helemaal een hekel aan. Het NRC was decennia lang zijn krant. Hij had dit alles heel erg slecht getrokken.

Ares | 02-05-18 | 16:51 | 1

Ares. God van de oorlog. U heeft vast een sterke mening over 4 en 5 mei. Hihi.

einStina | 02-05-18 | 17:21

4 mei staat toch voor 'dodenherdenking'!!!!! Dan herdenken we, staan we en zijn we even '2 minuten' stil bij de mensen die zijn omgekomen in de 2e wereldoorlog en herdenken we toch niet de mensen die voor veel leed hebben gezorgd!?!?!? Bij dat laatste krijg ik dat gevoel nu wel van Robert Vuijsje-diep-in-zijn-eigen-aars!!

Ik snap er niks van! | 02-05-18 | 16:51 | 2

Een tijd terug moesten we zo nodig ook Duitse soldaten erbij betrekken. Nu is het weer niet goed omdat zij voor veel leed hebben gezorgd. Weet je wat? Herdenken we de Duitse soldaten dit keer niet. Zullen ze ook wel weer wat van vinden.

BarryONine | 02-05-18 | 16:53

Nee, dat is juist de grap. De nationale herdenking is juist per definitie de meest inclusieve herdenking ooit. Maar daar kijkt iedere links regressieve mafklapper natuurlijk even overheen, want anders is het niet leuk meer.

"Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties."

algoritmos | 02-05-18 | 16:56

T schijnt dat gekke Leo verkleed als Marokkaanse WO 2 soldaat op de Dam gaat staan schreeuwen, zal je net zien dat die obervriendenjongens uit Praag die op zoek zijn naar Marokkanen langs lopen en Leo onder handen nemen.
Hoop van harte dat er 1 tje gaat schreeuwen dan is de scheiding voor of tegen NL definitief en duidelijk.

Uw Verzekeringsadvis | 02-05-18 | 16:50

Graag zou ik iets heel lelijks over de heer Vuijsje willen zeggen, maar dan ben ik meteen een antisemiet nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Vuijsje. Laat ik derhalve volstaan met het de heer Van Haga toewensen van een ere-abonnement op nl.wikipedia.org/wiki/Daklozenkrant. Voortreffelijk vlijmscherp opiniestuk trouwens, zeker voor nrcbegrippen.

Hetkanverkeren | 02-05-18 | 16:48

Oh ja en een andere hele goede reden om geschreeuw op 4 mei niet te tolereren is de openbare veiligheid. Als de Damschreeuwer in z'n eentje in 2010 al een dozijn zwaargewonden kan veroorzaken, sta dan even een paar seconden stil wat er gebeurt als een hele groep als beesten te keer gaan en dat dan terwijl de terreurdreiging en angstgevoelens nu nog groter zijn dan destijds.

VeelTeSteil | 02-05-18 | 16:48 | 2

Meest wijze pragmatische opmerkingen onder dit topic. Afgezien van de morele (on)juistheid is onrust stoken, vooral in massa's, gewoon erg gevaarlijk.

einStina | 02-05-18 | 17:03

Precies, VtS, die schreeuwer toendertijd zou 10 jaar daarvoor genegeerd of aangesproken worden, nu rent men massaal bang weg.
In wezen is zo'n schreeuwer niet het probleem maar de angst om bij een aanslaggevoelige situatie aanwezig te zijn.

LuckyGirl | 02-05-18 | 18:36

Schreeuwen op 4 mei = 100 stokslagen. Iets met gelijke maten meten.

rhov-ion | 02-05-18 | 16:47

Ergens heeft de schrijver wel gelijk. Antifascisten zijn internationale socialisten (= communisten) en de nazis zijn nationale socialisten. Socialisme = links en autoritair (de enige manier om socialisme te implementeren is middels dwang). Dus is een herdenking van de tragedie van het naziisme een protest tegen links en derhalve rechts. Althans als je logisch nadenkt.

Luitenant Pangpang | 02-05-18 | 16:47 | 3

Klopt, de schrijver is gewoon een Nazi (alleen heet dat nu anders) en vanuit dat standpunt gezien is het een heel logisch stuk. Maar dan nog heeft hij heen gelijk.

me,myself and IK | 02-05-18 | 19:00
-weggejorist-
NLmomus | 02-05-18 | 20:05

NLmomus | 02-05-18 | 20:05

Ik zei: als je logisch nadenkt. Ik weet ook wel dat het niet de gangbare definities zijn.

Luitenant Pangpang | 03-05-18 | 09:52

"(Extreem)rechtse burgers willen „de grootste racistische moordpartij uit de Nederlandse geschiedenis” herdenken..."

Die Vuijsje is een getikteling. Ten eerste is hem, lijkt me, niet duidelijk wie en wat er op 4 mei herdacht wordt. En ten tweede is volgens hem iedereen die op 4 mei wil herdenken een "(extreem)rechtse burger".

Herdenken op 4 mei = rechts
Lawaai maken op 4 mei om 20.00 uur = links

Aldus de grote denker Robert Vuijsje.

Dr_Johnson | 02-05-18 | 16:46 | 3

Lees het nog 'ns een keer. Je hebt het duidelijk niet begrepen.

Diotima | 02-05-18 | 16:50

U mist niet alleen de plank maar de gehele schutting.
Man, man, man.............

Berbaar | 02-05-18 | 16:57
-weggejorist-
NLmomus | 02-05-18 | 20:07

Deze vv(d)-er had beter dit gebaar kunnen maken toen Pieter Omtzigt, zijn collega, schandalig aangepakt werd.

O2Neutraal | 02-05-18 | 16:45

Trouw heeft niet veel abonnees maar ze zijn wel trouw.

Gulliver | 02-05-18 | 16:43

Wat een onwaarschijnlijk kudtstuk inderdaad.

Makro777 | 02-05-18 | 16:41
-weggejorist en opgerot-
BarryONine | 02-05-18 | 16:40 | 4
-weggejorist-
BarryONine | 02-05-18 | 16:45

Dat doet de politie toch immers? Oh wacht.........

telelezer | 02-05-18 | 16:57

Die is er toch ook gewoon. DKDB, politie (stillen genoeg tussen het publiek) en als het echt te gek wordt DSI en BSB. Kijk het filmpje van de evacuatie van het Koninklijk Huis maar terug en let op de auto die aan komt rijden. Daar zitten schietijzers en verdedigingsmateriaal in waar je bang van wordt. En dan heb je ook nog de snipers op het dak die indien nodig graag een paar 'pick offs' maken. Knokploegen zijn er dus wel alleen zullen ze wel iets verder gaan dan knokken. Gheghe.

VeelTeSteil | 02-05-18 | 17:05
▼ 1 antwoord verborgen

Schreeuwen tijdens zo’n moment is zo vreselijk onfatsoenlijk. Mensen die zoiets doen vind ik ronduit walgelijk. DAT is tegelijk het probleem in Nederland. Kinderen wordt geen fatsoen meer bijgebracht, alleen maar dat ze ”entitled” zijn op alles. Dat ze alles kunnen en als de realiteit toeslaat hebben de snowflakes een burn-out. In mijn tijd kreeg je als schreeuwert gewoon een klap op je bek.

Accident_Prone | 02-05-18 | 16:39

Dat krijg je met zo'n belg als hoofd redacteur... Zo verdrietig

hous3m4ster | 02-05-18 | 16:39

Vuijsje stelt interessante vragen in zijn column. Alleen zie ik een aanname die (voor mij) niet klopt:
"waarvan ze denken dat die [feestdagen, tradities] ze worden ontnomen door de nieuwe Nederlanders."

Ik ben helemaal niet bang dat "nieuwe Nederlanders" ons onze feestdagen ontnemen. Dat constante zuigen, verdacht maken, eisen, schreeuwen en beschuldigen komt vooral van de mensen die Vuijsje dan weer links-progressief noemt. En net zo makkelijk ben ik natuurlijk (extreem)rechts omdat ik bepaalde herdenkingen en tradities wél belangrijk vind.

Nou meneer Vuijsje, ik zie het er nog wel van komen dat we alleen nog "racisme" herdenken en "vrijheid" vieren. Zo ergens tussen "Feestdagen" en "Lentefeest" in. Happy vrijheid allemaal!

atheïstisch stemvee | 02-05-18 | 16:37 | 3

Het zal na het Lentefeest zijn. Tussen kan natuurlijk helemaal niet. Extreemrechts en ook nog eens laagopgeleid. Wee mij

atheïstisch stemvee | 02-05-18 | 16:44

Joh, je bent gewoon rechts. En vergeet niet dat veel mensen die zichzelf links vind zoiets als dodenherdenking belangrijk vinden en respecteren. Het zijn vooral de marginale uitersten op links en rechts die hard aan het roepen zijn.

Diotima | 02-05-18 | 16:47

@Stemvee: Inderdaad best een aantal interessante vragen en opmerkingen, zoals dat het raar is dat Israel/Palestijnen bij 4 mei worden gehaald door sommigen en dat het opvallend is dat progressief-links dat vóór diversiteit is niet wil herdenken wat de grootste moordpartij op een minderheid uit onze geschiedenis is. Maar ook een aantal door de bocht stellingen: dat mensen die willen herdenken voornamelijk (extreem)rechts zijn, en herdenken omdat ze het als oud-hollandse traditie zijn, en -zoals je al aanhaalde- bang zijn dat nieuwe Nederlanders dat afpakken. WTF.

einStina | 02-05-18 | 16:51

Abonnees gaan omlaag dus gaan ze vissen naar Soros subsidies, logisch.

Papierversnipperaar | 02-05-18 | 16:35

Voor wie het nog niet wist.
Links is knettergek geworden

Rest In Privacy | 02-05-18 | 16:33

Kraker Meijerink is een Volkert achtige in wording. Ik zou zeggen preventief opsluiten. En daarna de sleutels weggooien.

Rdock | 02-05-18 | 16:33

En zoals gebruikelijk heeft niemand het opiniestuk gelezen maar gaat iedereen weer op commanda van GS briesen tegen dode bomen en SJW's.

Diotima | 02-05-18 | 16:33 | 4

Ik heb het wel gelezen, en ben niet de enige. PS: commando is met de o van oh, oh. oh.

einStina | 02-05-18 | 16:53

Haha spot-on.
Pavlov hondjes.
Het was een redelijk stukkie met rake observaties en terechte vragen maar velen zullen het niet lezen maar wel hun mening spuien.
Lagaan Diotima!

Berbaar | 02-05-18 | 16:54

Diotima
Ik heb het stuk gelezen.
Je kan met mij over alles discussiëren.
Wat ik me afvraag is wat het nut is van een opiniestukje dat gaat over ieders persoonlijke opvattingen omtrent de herdenking.
Opinions are like assholes: everybody's got one.
De kern van het herdenken is dat de ene ervoor kiest het niet te doen en de ander de ruimte krijgt om het wel te doen.
Wie gaat er nou in godsnaam nadenken over wat anderen bij zo'n herdenking voelen: het is een persoonlijke zaak.
De schrijver van dit stukje stelt vragen die niet interessant zijn, niet grappig zijn, niet relevant zijn.
De manier waarop hij dat doet impliceert dat er iets mis is met de herdenking, dat er iets méér te overwegen valt dan wat iemand er persoonlijk (niet) bij voelt.
De schrijver werkt ook nog eens voor een krant die iedere blanke rechts van het midden uitmaakt voor nazi, alt- of extreem rechts, racist.
Het logische gevolg is dat een overwegend blanke herdenking, de lijn doortrekkend, een racistische herdenking zou zijn.
Ook al zou dat zo zijn, ik ben geen nazi, racist of alt-right en trek me dan ook niets aan van andermans overweging om wel of niet mee te doen en om welke reden.

Over briesen gesproken, jij schrijft nu al 3 x in essentie het zelfde onder dit topic dus een Pavlovreactie is jou ook niet onbekend.
Net als berbaar overigens.

LuckyGirl | 02-05-18 | 18:21
▼ 1 antwoord verborgen

Ik joris mezelf maar weg alvast...... -weggejorist-........ Als ik eerlijk moest zijn over wat ik graag wil doen met ziekelijke misselijkmakende extreem Linkse SJW lui, dan krijg ik een permaban tot in de eeuwigheid. Ik merk dat ik om dit soort achterlijkheid steeds agressiever wordt jegens Links. Goor communistisch stuk vuilnis. Sukarno wist wel raad overigens met communistisch vuilnis. Nog even en de pleuris breekt uit op 4 mei, een dag waar we nota bene de kans hebben om even 2 minuten still te staan aan hen die vielen voor de strijd van onze vrijheid. Dit land is echt stuk!!!!!

Indoneesje | 02-05-18 | 16:31

Ja, hallo! Ik ben bezorgkoelie van de meubelboulevard-krant. Niet allemaal gaan opzeggen ook al is het een kutkrant, hoewel; Paul Scheffer is weer terug van weggeweest. Misschien wordt het nog wat met NRC.

Red Pill | 02-05-18 | 16:29 | 4

Flikker die kranten gewoon in de sloot. Niemand zal het opvallen.

Mark_D_NL | 02-05-18 | 16:33

Bezorgen van kranten zoals de NRC is een verdienmodel uit het vorige millennium.
Je kunt nog beter vakken gaan vullen bij de Aldi of Lidl. Of desnoods drugs gaan verkopen in de Bible Belt.

R van Perzie | 02-05-18 | 16:37

Mark dat doen de bezorgers al voor je. Ooit was ik abonnee. NRC werd amper bezorgd.

Sierstrip | 02-05-18 | 17:54
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen die wil toornen aan de Nederlandse cultuur sowieso een enkeltje achter slot en grendel voor een lange tijd en dan hebben ze geluk dat het Nederland betreft. In een gemiddeld land op aarde was je gewoon kwijtgemaakt.

VeelTeSteil | 02-05-18 | 16:28 | 3

Tornen / toornen. Mooie vout.

einStina | 02-05-18 | 16:33

einStina | 02-05-18 | 16:33
Weer wat geleerd. Bedankt juf.

VeelTeSteil | 02-05-18 | 16:35

Nu ja, er komt ook veel toorn bij kijken, dus ik vond het onbedoelde resultaat wel gevat. Graag gedaan, en dat op een zieke dag. *voelt zich nuttig ondanks alles* ;)

einStina | 02-05-18 | 16:55

Nederland is niet gek geworden. Dat lijkt steeds meer zo, omdat "onze" media en "onze" universiteiten al jaren in handen zijn van linkse gekken - en die proberen uiteraard gekheid als het nieuwe normaal te introduceren.
Met enig succes, dat mag wel gezegd worden.

Zet je TV op straat en doe de krant weg en als je op 4 mei aan het herdenken wil slaan: laat je zeker niet tegenhouden door moraliserende idioten.

Jan Passant mk2 | 02-05-18 | 16:28 | 2

+1

Kanarie_Geil | 02-05-18 | 16:33

Weinig van gemerkt op de universiteiten. Maar u studeert net als zovelen op GS post colonial gender studies, waar het wemelt van de marxistische docenten?

Diotima | 02-05-18 | 16:38

Allemaal stoere mensen hier in Nederland. Maar de vraag natuurlijk is:

Wie durft er ook daadwerkelijk te schreeuwen? En wie durft zo'n schreeuwer daadwerkelijk aan te pakken?

De eerste vraag is makkelijk te beantwoorden. Enige jaren gelden werd er bij kamp Vught tijdens de twee minuten al KK Joden geroepen. Dus mensen durven te schreeuwen. Nu vraag twee nog beantwoord zien.

Mokum Kosher | 02-05-18 | 16:28

Maar als het uitkomt weet GS een narcistische huisjesmelker aan te halen als autoriteit in journalistiek, die geconfronteerd met Een Andere Mening Dan De Zijne zijn abonnement opzegt. Wow.

Diotima | 02-05-18 | 16:27 | 1

Gelegenheidscoalitie, zo gaan die dingen.

E-Burke | 02-05-18 | 16:51

Mijn halve famillie is joods,
uit WO II,zijn mijn tante, haar 2 broers en haar moeder, levend terug gekomen naar NL.
De rest is vergast.
DAT herdenk ik!
Mocht ik dit sujet ooit tegen komen dan
prop ik ff hardhandig mijn vuistje in zijne anus.

Kanarie_Geil | 02-05-18 | 16:26 | 2

U heeft mijn goedkeuring.

VeelTeSteil | 02-05-18 | 16:29

Wel je rechtse vuistje! *knikt aanmoedigend*

einStina | 02-05-18 | 16:32

is Robert Vuijsje al over zijn postpuberale fixatie op zwarte vrouwen heen? Waarschijnlijk gaat hij stiekem incognito naar BIJ1 bijeenkomsten in de Bijlmer in de hoop wat gewillig vlees te scoren. Maar op oma Meulenbelt na ving hij bij alle dames bot.
Zoiets? Of dwaal ik af?

R van Perzie | 02-05-18 | 16:25 | 2

Dan heb ik goed nieuws voor Robert, Silly Syl is weer vrijgezel.

Abject | 02-05-18 | 16:28

Silly is weliswaar zwart, maar veuls te mager voor Robert V.
Voor pak 'm beet 2à3X Silly wil hij waarschijnlijk wel uit zijn luie stoel komen.

R van Perzie | 02-05-18 | 16:33

De teloorgang van het NRC (en zo'n beetje iedere krant in Nederland) is overigens te wijten aan PCM, AKA SDM, AKA de PvdA.

“Moeilijk? Er is een alternatief. SDM is een bolwerk van partijgenoten van Plasterk. Onder de ( voormalige) bestuurders bevinden zich PvdA-prominenten als Els Swaab, Ruud Koole, Ed van Thijn, Marianne Sint, Wim Meijer en vroeger naoorlogse partijcoryfeeën als Samkalden, Vos, Suurhof en Van Heuven Goedhart. In het bestuur van de Stichting de Volkskrant zitten Paul van der Heijden, Agnes Jongerius en Frans Leijnse – allen PvdA.”
Roel Janssen

sevenxseven.wordpress.com/2009/06/23/...

Abject | 02-05-18 | 16:25

Ah, weer een Damschreeuwer. Kunnen we de koning weer eens in paniek weg zien rennen.

Osdorpertje | 02-05-18 | 16:23

GS, wanneer houden jullie eens op met die debiele gewoonte om opiniestukken in een krant te presenteren als de mening van de krantenredactie? Mijn mening als reaguurder is toch ook niet de mening van GS? Lees gewoon het hoofdredactioneel commentaar bij de NRC, in plaats van de reaguurders deze onzin te voeren.

Diotima | 02-05-18 | 16:21 | 6

@Diotima. Het is niet zo vreemd om de redactie er op af te rekenen. De hoofdredacteur van die krant moet waken voor onzin en broddelwerk.

Ken je Hanina Ajarai nog van het AD? De hoofdredacteur van die krant wel. Ze is -terecht- geen AD-columniste meer...

Maytheforcebewithyou | 02-05-18 | 16:35

@MemeMagieIsEcht
Dat geldt ook voor de rechtse vooringenomenheid. NL is al decennia centrum rechts en het politieke beleid is ook overwegend rechts. Toch wordt er voortdurend gedaan alsof een klein clubje hippies in NL de dienst uitmaakt, in de politiek, in de media en in het onderwijs, wat pertinent onjuist is.

Diotima | 02-05-18 | 16:42

NL is al decennia politiek correct. En daar gaat het fout.

Maytheforcebewithyou | 02-05-18 | 16:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Het NRC doet gewoon haar best om er zeker van te zijn dat ze ook tijdens de bezetting gedurende de Derde Wereldoorlog mogen blijven verschijnen van onze hakbarrende overlords.

Abject | 02-05-18 | 16:20

Hij stelt de volgende vraag; "Wat is een Nederlander? In hoeverre moeten alle landgenoten zich aanpassen aan het beeld van hoe een Nederlander hoort te zijn? En wie bepaalt hoe dat beeld eruit ziet?"
....
Een Nederlander is iedereen die het fatsoen heeft de herdenking op 4 mei te respecteren, de rest is onopgevoed vuilnis.

osolemio | 02-05-18 | 16:17

Dat is toch die kneus die uit een ongepast gevoel van superieuriteit een voorkeur voor dikke zwarte vrouwen heeft ontwikkeld?

JWZ_JMK | 02-05-18 | 16:16

Helemaal van de pot gerukt al die opiniemakertjes, twitterhelden, stukjesschrijverts, columnisten en al die ander zelfverklaarde specialisten en meningen mensjes. Ze weten van gekkigheid niet meer hoe ze aandacht moeten krijgen.
--
Extreem, extremer, als het maar reacties ontlokt. Wat een idioten allemaal. Treurig bestaan hoor heb je dan. De tegengestelde mening is een garantie voor wat aandacht, hoe raar of slecht die tegengestelde mening ook is. Tsja. Walg van die MSM slaafjes. Ben blij dat het geld opdroogt in die hoek, zijn we van dat domme soort mens ook weer af.

Mark_D_NL | 02-05-18 | 16:15 | 3

Reken er maar niet op. Dit gedrag komt voort uit een groeiend gebrek aan eigenwaarde, identiteit, zelfrespect en relativering. Dit soort zaken, zoals de 4e mei, worden geannexeerd om de (vermeende) verminderde grip op de eigen positie te verbloemen, om dat ongedaan te maken of in ieder geval tijdelijk af te remmen. Zolang de klagers niet leren wat gelukkiger te zijn met hun eigen positie, moet de positie van anderen voortdurend ter discussie worden gesteld. Het is ironisch dat in een tijd waarin iedereen individualistisch dient te zijn, er een groeiende groep op zoek is naar bevestiging in alles wat ze doen. Dit houdt helaas nog wel even aan.

Trux | 02-05-18 | 16:26

Als de krant dood is worden ze blogger. Of docent van je kind. The horror.

einStina | 02-05-18 | 16:30

Dus eigenlijk moeten kranten blijven bestaan, om de gefrustreerde minder bedeelden een veilig onderdak te geven.

skoftig | 02-05-18 | 16:34

Hee, Drilkonten-Vuijsje heeft nieuw speelgoed.

De Vrijlansier | 02-05-18 | 16:15

Vroeger - toen alles nog beter was - kreeg je van de hoofdmeester een enorme klap voor je harses wanneer je iets stoms zei of deed. Vuijsje solliciteert nadrukkelijk naar een klap voor z'n harses. Ben ik dan extreem-rechts? Who cares. Fascist, Racist, Nazi, extreem-rechts, Pvv-er, of FvD-er. Allemaal geuzennamen. Dat doet niemand meer iets.

Willemdrie33 | 02-05-18 | 16:14

Volgens mij is intellectueel niveau van v. Haga zodanig, dat hij de insteek van de column van Vuijsje niet begrijpt. Maar goed, wat kan je anders verwachten van een huisjesmelker die het Tweede kameraadlid zijn er als een bijbaantje bij doet. Dan kan je je niet te veel door de details laten leiden. En dan kan je goed wat afleiding van je eigen sores gebruiken.

NV_2017 | 02-05-18 | 16:14

Deze fascistische deugers zijn de ergste. Dit zijn de lieden die in 40'45 vooraan liepen. Robert Vuijsje is hier exemplarisch voor. Keer het gewoon om. Zeg dat je geen fascist bent maar je bent er wel een. En nog een hele erge ook.

De Evangelist | 02-05-18 | 16:13

We kunnen nu wel met zekerheid stellen dat ze bij het NSB Handelsblad iedereen buiten amsterdam standaard zien als zijnde extreem rechts

Rest In Privacy | 02-05-18 | 16:12 | 3

Heej dat treft, buiten Amsterdam denkt iedereen dat iedereen hier extra-linkse boomknuffelaar is.

elfenstein | 02-05-18 | 16:15

Elfenstein: +1.

De Vrijlansier | 02-05-18 | 16:17

Aan de laatste verkiezingen zitten ze daar ook niet heel ver vanaf!

Rest In Privacy | 02-05-18 | 16:19

Abonnement opgezegd
Heb als reden opgegeven; NRC is me te rechts. Voor de complete verwarring op de redactie. Wat zullen ze balen.

RickTheDick | 02-05-18 | 16:11 | 6

Al ca 10 jaar NRC-loos, geen dag spijt van gehad
op de markt word ik nog wel eens lastig gevallen door opdringerige nrc-abo aansmeerdertjes
Als ik lui ben zeg ik dat ik een abo heb, wegens geen zin in tijdrovende discussie met die broekies

Tobi | 02-05-18 | 16:18

@ LuckyGirl
Ghe! aardige vondst

Tobi | 02-05-18 | 16:19

Na 20 jaar abonnement opgezegd, begin van deze eeuw. Dit na jaren roepen: we zeggen hem op! Dan blijkt gek genoeg dat je dat toch moeite kost, er bestaat een bepaalde gehechtheid aan een krant. Ik neem aan dat veel nog-lezers dezelfde gevoelens hebben al hebben ze kritiek op de nrc, maar net niet genoeg om de stap te zetten. Of ze blijven vanwege het cryptogram (ja echt!) Voor hen: ik ben nog steeds opgelucht dat ik die irritante krant niet meer hoef te lezen

B. Randnetel | 02-05-18 | 16:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is niet dat er geen echt nieuws is.
Was de hoofdredacteur weer eens op vakantie?
Ze laten daar de grens van het pijnlijke weer eens ver achter zich.

LuckyGirl | 02-05-18 | 16:09 | 1

Onder het mom van reflectie.

einStina | 02-05-18 | 16:29

Ik doe net of ik herdenk, maar ondertussen denk ik aan seks.
Dat doe ik echter wel in stilte.

DrumPiet | 02-05-18 | 16:09 | 5

Pom pom pom, niet helemaal zo stil, als je het hier opbiecht...

Kudtkip | 02-05-18 | 16:14

Sex met een pak shag, is dat cryptisch voor een hippiesnol vingeren?

elfenstein | 02-05-18 | 16:16

Drumpiet denkt dus tijdens die 2 minuten aan het sjorren aan zijn slurf...... je.

Mark_D_NL | 02-05-18 | 16:37
▼ 2 antwoorden verborgen

4 mei 2002. Bij een dodenherdenking wordt door de burgemeester een vergelijking gemaakt tussen de nazi's en de opkomst van Pim Fortuyn. Twee dagen later wordt de goddelijke kale door een linkse malloot vermoord. Sindsdien herdenk ik alleen op 6 mei.

Rest In Privacy | 02-05-18 | 16:09 | 1

Hier 4 en 6 mei. 5 mei slaan we over want van bevrijding is allang geen sprake meer.

Maris v.d Hof5393 | 02-05-18 | 19:08

Heldring hoeft dit gelukkig niet meer mee te maken.

Zelf denk ik dat het vrval van NRC Handlsblad werd ingezet toe voormalig redacteur van communistenkrant De Waarheid, Elbeth Etty, als columniste werd aangenomen.

De werdegang van een liberaal-conservatieve courant naar een multicultureel postmodern vod is daarna snel gegaan. Na twintig jaar abbo opgezegd en het was een veradem8ng om die zure, naargeestige k*tkrant niet meer in de bus te krijgen.

Sinds Vandermeersch raakt de NRC ongekende laagtepunten aan; Heldring draait inmiddels stationair in zijn graf. Nou ja, krijgt die ouwe ook nog eens wat beweging.

Glasgow Argus | 02-05-18 | 16:08 | 1

Inderdaad, heb ik ook meegemaakt. Mijn linkse vrienden vonden het vreemd 25 jaar geleden dat ik zo'n rechtse krant las. Inmiddels zijn ze - dat wil zeggen diegenen die links gebleven zijn - overgestapt van Volkskrant naar NRC. Het kan verkeren.

Road to serfdom | 02-05-18 | 17:26

Zou Vuijsje ironie hebben gebruikt?

Geneeskrachtig Kruit | 02-05-18 | 16:08

@RefDag geeft geen fuck.

atheïstisch stemvee | 02-05-18 | 16:08 | 3

Om de nrc? Duh. Heidenen.

einStina | 02-05-18 | 16:27

Nee grafiekje. Prachtige flatline :)

atheïstisch stemvee | 02-05-18 | 17:04

Oh! Haha, klopt. Stabiele achterban, dezelfde als van de SGP. Harde werkers ook, beleefd en verstandig. Niet dat ik hun visies perse deel...

einStina | 02-05-18 | 17:13

Afgaande op die grafiek zijn er toch nog 1,1 miljoen dode-bomen-abonnees.

kweethetooknietbeter | 02-05-18 | 16:07 | 1

En 1,1 miljoen bejaarden. Wie leest er nu 24 uur oud nieuws, en betaalt daar dan ook nog eens voor

Winter_is_coming | 02-05-18 | 16:17

Mensen zijn helemaal gek geworden. Gék.

Echt iedereen.

Nacho_Vidal | 02-05-18 | 16:07 | 2

Ik bennie gek, ik héb een vliegtuig

elfenstein | 02-05-18 | 16:13

Ik ben de enige normale in dit land nog.. Het is een zware last.

Mark_D_NL | 02-05-18 | 16:17

Valium, iemand?

TheseDays00 | 02-05-18 | 16:06 | 1

Hebbie een pallet vol?

Dank!

Kudtkip | 02-05-18 | 16:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken