Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland OVERSPOELD met zware wapens, politie best wel machteloos

Even geen haat maar feiten: "In het eerste kwartaal van het jaar onderschepte de politie 1385 vuurwapens en onderdelen ervan, blijkt uit cijfers die De Telegraaf heeft opgevraagd bij de Nationale Politie. In 2017 waren dat er 7431 tegen 8793 in 2015. (...) Tussen begin januari 2013 en medio 2015 nam de politie 24000 wapens en onderdelen in beslag. In dezelfde periode daarna waren dat er ruim 4000 minder." Oftewel, het aantal paringsdansen in groepsverband in Bijlmerse kelderboxen neemt af omdat ze gewoon tot aan de ventilatie volgestouwd liggen met AK's. "De prijs van een kalasjnikov, veel gebruikt door de ’Mocro-maffia’, is een paar honderd euro, zegt Van Driel. „Je haalt er zo eentje zelf op in het buitenland. Het zijn wegwerpproducten.” Zorgelijk is dat Rusland de ’oude’ kalasjnikov gaat vervangen door een nieuwer wapen. Experts vrezen dat er daarom nog veel meer van deze wapens onze kant op komen.

Die daling van in beslag genomen wapens is volgens politiebondvoorzitter niet te wijten aan dat er ineens minder wapens in Nederland zijn: "Ik denk eerder dat er veel meer wapens zijn in Nederland. Maar als je niet actief zoekt, vind je ze niet. De politie gaat alleen op pad als er concrete informatie is over de aanwezigheid van een wapen." Ondertussen weer de politie natuurlijk ook allang niet meer wat ze met Nederland Narcostaat aan moeten. "De aanpak van vuurwapens en vooral de handel erin heeft nauwelijks nog prioriteit. Tot frustratie van de specialisten. De kennis en ervaring verdwijnen in rap tempo. De belangrijkste wapenexpert van de eenheid Amsterdam gaat binnenkort met pensioen en verkast naar Frankrijk. (...) Frappant is dat de Nationale Politie geen goed beeld heeft van wat er nu eigenlijk gebeurt met de wapens. Het aantal vuurwapenincidenten wordt niet geregistreerd. De eenheden produceren soms een overzichtje na een piek van incidenten, maar een landelijk overzicht is er niet." Enfin, wij gaan even waterpijp roken bij onze favoriete shisha ohnee die is afgezet wegens ongeveer een paar lijken en afgehakte hoofden. Opdat we nooit vergeten dat het volgens Joop van Riessen gewoon kwajongens zijn en we Wilders moeten mollen.

Reaguursels

Inloggen

Speuren naar, in beslag nemen van en bestraffen van illegale wapen levert geen centen op, Boetes daarentegen wel, vooral kleine vergrijpen zoals 4 km te hard rijden of zonder achterlicht fietsen.
Dat is dan weer als gevolg van de verkiezingen. U wilde die vetnekken van de VVD, u kreeg die vetnekken van de VVD. Het is neo-liberaal beleid en de politie moet niet zeuren maar geld binnen halen.

Dzjengis-Somebody | 24-04-18 | 16:10

Maar maar maar wij hebben toch zo'n strenge wapenwetgeving? Dat zou toch alle problemen moeten oplossen? Ow nee, toch niet. Het zou fijn zijn als de 'law abiding citizen' ook wapens zou mogen bezitten om zijn eigen lijf en goed te kunnen verdedigen

SicSeb | 24-04-18 | 09:55

Het heeft er veel mee te maken dat doorgewinterde misdadigers kennelijk rechten hebben die brave belastingbetalende burgers nu juist niet hebben. Ik zal een voorbeeld geven als het gaat om het bezit van vuurwapens. In ons land is democratisch besloten dat jagers en sportschutters elk jaar onaangekondigd door de politie thuis worden gecontroleerd. Dus ook bij een 82-jarige gepensioneerde landbouwer uit Pieterburen staan 's avonds om half tien twee politieagenten op de stoep. Vergelijk dat eens met het gevalletje van de moordenaar van Sedar Soares (13 jaar). Sedar Soares werd doodgeschoten door een Antilliaanse man die zichzelf ‘Japatin’, Koning der Lullen, noemt. Gerald H. is bekend bij de politie en berucht in de Rotterdamse wijk Pendrecht. Familieleden zeggen over H. dat hij een kort lontje heeft en niet duldt dat iemand aan zijn ‘vrouwen, drugs of auto’ komt. Deze analfabete klootzak heeft wel tien kinderen bij zeven vrouwen verwekt. En nu ' my two cents': kan iemand mij uitleggen waarom een eerder wegens gewelds- en drugsdelicten veroordeelde beroepscrimineel NIET thuis wordt gecontroleerd op wapenbezit, en volledig onschuldige gezagsgetrouwe belastingbetalende burgers WEL????

theo-is-dood | 24-04-18 | 07:46

Gelukkig zijn het allemaal hoog getrainde commando's,
die deze wapens leegschieten...

hotmint | 23-04-18 | 18:46

Als de invasieve exoten mijn woning binnendringen, roep ik eerst hard pang pang en bel dan 1-1-2, dan is de politie binnen 60 minuten aanwezig om buiten op versterking te wachten.

priks | 23-04-18 | 18:03 | 1

En vergeet niet lid te worden van de whatsapp burgerwacht, want de politie heeft geen tijd aangezien ze druk bezig zijn mensen uit te leggen dat aangifte doen niet nodig is aangezien hun goed ook best misschien kwijt is geraakt ofzo. Echt die mensen brengen het misschien nog terug!

O2Neutraal | 23-04-18 | 19:02

Kunnen we constateren dat de Nederlandse samenleving op meer dan één aspect van veiligheid een zware onvoldoende scoort. Dat, open grenzen, dubbele paspoorten, immigratie en politieke islam, falende justitie en nog zo wat bekende punten mij een onbehagelijk gevoel geven.

spinselsinjehoofd | 23-04-18 | 17:33

glock 17 semi-auto met 17 patronen of een glock 18 full auto met 50 drum magazine wat zou Pechtold wel niet denken

HetOorAakel | 23-04-18 | 16:54

Nog even, dan heeft elk Nederlands huis een meterkast, een bezemkast en een wapenkast. Munitie en handgranaten in het stookhok, die moet je droog houden..

bolletje kaas. | 23-04-18 | 16:48

Gaaf land he. Maar schaf wel een wapen aan om je te verdedigen, want alle criminelen en idioten hebben er al eentje en op de politie hoef je niet te rekenen, die zijn op het moment druk met de beveiliging van de oranjes op koninginnendag.

beau van rtl | 23-04-18 | 15:28 | 2

Tuig met wapen: Foei.
Keurige Nederlander met wapen: Gevang.

CommandeurBroekhuis | 23-04-18 | 15:30

Beste beau, de ene helft van de politie is op ziekenbezoek bij de andere helft.

bolletje kaas. | 23-04-18 | 17:02

Prettig idee ook dat iedere gestoorde idioot eenvoudig een wapen kan kopen. Wat is dit land totaal verloederd door de open grenzen.

K. Westergaard | 23-04-18 | 15:16

Het centrum van de Europese wapenhandel is Transnistrïe gelegen aan de rand van Moldavië aan de grens met Oekraïne. In 1992 heeft dit gebied zichzelf onafhankelijk verklaard en verliet het Russische leger het Russofiele en Russische sprekende land. in de arsenalen bevonden zich 10 miljoen wapens waarvan de helft weg is. Het banditisme van de Balkans ( o.a Kosovo ) zorgt voor de levering van wapens aan terroristen en misdadigers ( en verzamelaars). In Yoego-Slavié bevonden zich 1.5 miljoen aanvalswapens en Albanié bracht nog eens 300.000 Kalashnikovs op de markt van Chinese makelij. De Zastava fabrieken in Servië fabriceerden hun eigen varianten ervan. De redenen waarom de wapens zo gemakkelijk hun weg vinden naar Italië , Frankrijk etc zijn dat a, versleuteld internetverkeer dat toelaat , b. absentie controle binnen Schengen en c. er geen afstemming is binnen de West-Europese EU Staten., ofwel verregaande gemakzucht bij de supranationale en nationale overheden. Onderzoek van dr. Jean Claude Antoine ( touteleurope.eu) wijst uit dat de Antwerpse haven de grote illegale wapenhub in deze contreieien is.

Jan Boule | 23-04-18 | 15:10 | 2

+1

O2Neutraal | 23-04-18 | 19:04

Na dat filmpje weet ik trouwens ook weer waarom ik precisie iets leuker vind dan volautomatisch sproeien..

starbuck280 | 23-04-18 | 14:50 | 1

Zo achter elkaar door heeft het wel wat, in de praktijk denk ik dat ik er snel klaar mee zou zijn. Maar vast leuk om een keer te doen, gewoon omdat het kan. Maar stiekem vind ik de mechanische aspecten waarschijnlijk veel interessanter dan om er daadwerkelijk mee te schieten.

noerg | 23-04-18 | 19:43

Ook dit krijg je er bij bij immigratie en de open grenzen van de EU. Oftewel merendeel Allochtonen. Dat is geen racisme of discriminatie maar benoemen van feiten. Kijk de statistieken er maar op na..... ow wacht, dat hoeft niet eens; je kunt ook elke dag het nieuws kijken of luisteren waar keer op keer je (voor)-oordeel wordt bevestigd. Dit land is toch al kapot en de meerderheid vindt het prima zo.

Rest In Privacy | 23-04-18 | 14:44

Het lijkt wel of het gemakkelijk is om aan een wapen te komen, niets is minder waar. 15 jaar geleden had ik een wapen nodig om mijn gezin te beschermen.
Ik kon er toen niet aankomen, misschien omdat ik gewoon werk, en niet in het criminelen milieu bekend ben. Zou er graag een kopen voor de zekerheid.
Want in de nabije toekomst hebben we er allemaal een nodig vrees ik.
Als er een oorlog uitbreekt is de Nederlander de enige die met lege handen staat.
Ik vrees heel erg voor mijn kinderen en kleinkinderen.Waar zijn ze veilig.

hetoog | 23-04-18 | 14:24 | 2

Vroeger, ik bedoel vroegah, in de goeie ouwe tijd, kon je in Nederland illegaal alleen via Paul Wilking, aka Pistolen Paultje, aan een gun komen.

Alleen, waar zou je vroegah een gun voor nodig gehad hebben? Er was in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw natuurlijk ook "penose", maar die leefden en handelden meestal nog volgens een erecode, en als gewone "law-abiding citizen" had je totaal geen last van ze.

Dat is allemaal veranderd met de giga import van "wereldburgers" die er "andere" gebruiken en gewoontes en culturen en erecodes op na houden. Die gebruiken en gewoontes en culturen en erecodes zijn slecht compatibel gebleken met onze Nederlandse gebruiken en gewoontes en cultuur en erecode.

Misschien moesten we er langzamerhand eens over gaan nadenken of verdere import van alternatieve gebruiken, gewoontes, culturen, en erecodes wel zo'n goed plan is.

Dr_Johnson | 23-04-18 | 14:54

In ons omringende landen zijn bepaalde stukken antiek vrij te koop. Kwestie van slim googelen.

theo-is-dood | 24-04-18 | 07:49

Levert te weinig op.

Baron Clappique | 23-04-18 | 14:09

De politie, het OM, rechters allen softe, slappe handhavers. Zij laten zich ringeloren door criminelen en al het rapaille wat Nederland onveilig maakt. Hoorde net nog een slap interviewtje van een hoge politiefunctionaris. Het komt er op neer dat dit vroeger ook al zo was. Dus de burger moet niet zeuren. Bagatelliseren van het probleem is het wapen wat direct wordt ingezet. En als kers op de taart wat zegt meneertje het handhavertje, de naam Mocromaffia is verkeerd. Dit moet poldermaffia heten. Zo dan is nu het probleem opgelost. RIP, Nederland.

De Evangelist | 23-04-18 | 14:07 | 1

Daar zit iets in. Alleen, zit de mocro maffia in Amsterdam, en de Polder Maffia in Den Haag?

starbuck280 | 23-04-18 | 14:18

Een verhaal van een paar jaar geleden.
Een ICE trein uit Duitsland, een volle trein, rijdt richting Nederland. De koninklijke marechausse controleert paspoorten. Bij sommigen. De passagiers waren rustig. Sommigen zaten te lezen. Anderen keken naar buiten. Weer anderen hadden een dopje in hun oor en luisterden naar muziek of keken naar een film. Er was maar ëën minder vrolijke noot. Uit een hoekje klonk luid, heel luid, jammermuziek. Verstoorde gezichten draaiden die kant op. De man in het hoekje bleek een Arabier te zijn die naar zijn favoriete muziek luisterde. De gehele wagon mocht meegenieten.
De twee mannen van de marechaussee liepen zijn kant op. Vroegen zijn papieren. Hij antwoorde in het Engels. Hij had niet de benodigde papieren om Nederland binnen te reizen. Waarschijnlijk waren zijn documenten slechts in Duitsland geldig.. Wat heen en weer gepraat. Na tien minuten vragen kreeg de Arabier toch toegang. Een van de mannen van de marechaussee vertelde hem dat het hem deze keer toegestaan werd Nederland binnen te reizen, maar de volgende keer niet meer. Hij zei het op een strenge toon. De man leek onder de indruk te zijn. Zijn mede- treinreizigers voelden zich naar alle waarschijnlijkheid beschermd. Veiligheid voor alles.
De Koninlijke Marechaussee waakt. Hun optreden was ferm geweest.
Het is een waar gebeurd verhaal. Geen sprookje.

onnosel | 23-04-18 | 14:04 | 2

Nepnieuws, reaguurders gaan nooit met de trein.

kapotte_stofzuiger | 23-04-18 | 14:07

Ik krijg bij die treincontroles altijd het idee dat het oefeningen zijn voor aspirant Marechaussee. Als je een blanke bent vragen ze niet naar je papieren weet ik uit ervaring. Chinezen en Arabieren moeten een paspoort tonen. Maar maakt dat de beveiliging dan goed? En wie smokkelt er eigenlijk wapens via de trein? Die gaan gewoon per auto waarschijnlijk.

Vrouwtje_haram | 23-04-18 | 15:03

Het probleem van wapens is dat je een vijand nodig hebt om ze optimaal te kunnen gebruiken.Als je nergens een vijand meer kunt vinden om die dingen tegen hem te gebruiken,dan ben je genoodzaakt om er dan maar eentje te bedenken.
Zie filmpje.

kzegje | 23-04-18 | 13:59

"Het aantal vuurwapenincidenten wordt niet geregistreerd."

Vermijd het gebruik van termen als vuurwapenincidenten en schietincidenten, tenzij het gaat over iemand van de politie of een militair die zich genoodzaakt voelde zijn vuurwapen te gebruiken.

Als het gaat om criminelen met illegale vuurwapens die gebruikt worden bij overvallen en aanslagen dan gaat het om "schietpartijen", of "gevallen van vuurwapengeweld", dat zijn geen "incidenten".

Dr_Johnson | 23-04-18 | 13:51

Aan de ene kant verklaar ik die Amerikanen voor gek met hun wapens..... maar als je bedenkt dat de gemiddelde Nederlandse Nederlander niet weet hoe hij eraan zou moeten komen of gewoon niet weet hoe het werkt, terwijl vrijwel heel allochtoon Nederland zo'n ding heeft liggen ga ik met toch wel zorgen maken over de toekomst

trottle | 23-04-18 | 13:44 | 3

Zou het niet mogelijk zijn dat de allochtoon bij terugkeer van vakantie in zijn geboorteland een wapen meeneemt,of heb je daar ook van die "strenge" wapen wetten zoals "hier".

Jee-dee | 23-04-18 | 13:52

Ow dat heb ik ook al eens gedacht.

echtpaul | 23-04-18 | 14:43

De top van de Nationale Politie heeft nog steeds niets geleerd van Engeland waarvan zij weet dat vuurwapenbezit en -handel fors afnam omdat dit streng wordt aangepakt.
Ook de maximumstraf voor wapenbezit in Nederland staat nog steeds gelijk aan de minimumstraf voor wapenbezit in Engeland.
Nederland, internationaal bekend om slap justitieel beleid is dankzij visumvrij reizen een eldorado voor criminele mobiele bendes. Dit zal naar verwachting toenemen na de Brexit. De oplossing is justitiële wetswijziging. Werk aan de winkel voor de politiek.

drs.Nee | 23-04-18 | 13:43

En we blijven maar dom roepen hoe vreselijk veilig onze wapenwet is.
Ook al gebeurt er precies wat iedere wapenwet veroorzaakt, namelijk dat de criminelen tot de tanden bewapend zijn en de gewone burger zijn huis en familie niet meer kan/mag beschermen.

moitambien | 23-04-18 | 13:43 | 1

Ooh maar de wet is ook veilig hoor. Het gaat in deze, zoals altijd in dit land, om het gebrek aan handhaving van die wet. Daarbij gelden de wetten vooral voor onder het maaiveld schuivelende burgers, en heet beknotting. Een gemiddelde criminokkaan zal zn reet ermee afvegen want hey naspelen van maffia films is een leuk spelletje om te laten zien hoe groot hun minachting voor dit land, haar wetten en haar volk zit. Vinden ze geweldig dat spel...

Acar_ketimun | 23-04-18 | 14:48
-weggejorist-
Papierversnipperaar | 23-04-18 | 13:41

Ik mis mijn favoriete gun in het filmpje de Gatling machine gun.

psycho_3 | 23-04-18 | 13:38

Nou, vrijwel iedere zichzelf respecterende crimineel bezit een vuurwapen. En daar zijn er nogal veel van in Nederland.

Stratum | 23-04-18 | 13:28

Wat een geluk dan, dat de Wiv (met inlegvel) volgende week al in werking treedt dan.

kweethetooknietbeter | 23-04-18 | 13:21

Geloof je in de holle aarde theorie of andere complottheorieën dan komen ze je wapens ophalen.

Johan_Voorhaar | 23-04-18 | 13:16

Gelukkig zijn wapens verboden en worden we goed beschermd

rein9576 | 23-04-18 | 13:14 | 1

Dat is sarcasme, hoop ik voor je.

coolvibe | 23-04-18 | 13:16

En maar zeiken over de vrije wapenverkoop in de VS. Terwijl hier de wapens net zo goed binnenkomen. Maar dan dankzij de zo bejubelde open grenzen.

Angelica | 23-04-18 | 13:11

*mompelt iets over criminelen en wetten en hoe criminelen schijt hebben aan wetten*

coolvibe | 23-04-18 | 13:11

Tja, dat krijg je met je diarree beleid. Nu maar ff op de blaartjes zitten dan. Totdat er uiteraard een wout overhoop geschoten wordt. Oh nee, dat accepteren ze dan ook.

WayneGretzky*99* | 23-04-18 | 13:07

Joop heeft ook niet het eeuwige leven.

gnor | 23-04-18 | 13:06

Zoals eigenlijk iedereen hier al zegt, gaat dit volkomen de verkeerde kant op:
- de wapens zijn in handen van de bad guys, die malen om een verbod
- de good guys staan met lege handen want volgen de wet
- de politie knijpt liever een oogje toe (want dat richt makkelijker met een lasergun) en zoekt ze niet meer actief. Niet de wapens, en niet de handel.
- het gaat nog erger worden want er komen nog meer wapens de zwarte markt op, en de bad guys weten waar ze moeten zijn.
- de grenzen staan wagenwijd open om wapens, en nog meer bad guys binnen te laten. Albanezen iemand?
- uiteenvallen IS zorgt voor meer "vluchtelingen"met een "achtergrond"
- vermenging radicale islam met zware criminaliteit door kwajongens/ allochtone jongeren die hun stage niet leuk vonden en op 18 jarige leeftijd toch repsect eisen en een Mercedes C63 AMG
- politie steeds minder doeltreffend en actief op straat ivm papierwerk, krankzinnige politiebazen met hun iftars, onkunde, diversiteit en daarmee samenhangende corruptie.

Kortom, dit is toch een "perfect storm" om het land definitief over de rand te duwen?

Nuchternederland | 23-04-18 | 13:05 | 4

kapotte_stofzuiger | 23-04-18 | 13:10
De verantwoordelijken zijn tegen die tijd al gevlucht naar hun 'safe haven' in het buitenland.

B*tchmeister | 23-04-18 | 13:15

"de politie knijpt liever een oogje toe (want dat richt makkelijker met een lasergun)"
@Nuchternederland | 23-04-18 | 13:05
LOL

kweethetooknietbeter | 23-04-18 | 13:22

Na de oorlog in vm Yoegoslavie,werden
handgranaten voor fl 2,50 aangeboden.
Maar niet gedaan, nu beetje spijt van.

De Profundus | 23-04-18 | 14:17
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind het wat betreft aantallen best wel heel erg veel, had het lager verwacht.
Daar kom je niet aan door af en toe naar Tsjechië te rijden of er ergens een te jatten.
1385 wapens in 3 maanden, dat is dus ongeveer 15 per dag. Dan moeten ze met een vrachtwagen naar Nederland toe komen!
Ongelofelijk!
Hoeveel Mocro's hebben er GEEN wapen vraag ik me dan af?
En hoe komen ze aan de munitie?

mennie | 23-04-18 | 13:04 | 4

Om munitie te maken heb je toch nog kruit, slaghoedjes, hulzen en kogelpunten nodig.
Om kruit te kunnen kopen moet je een verlof hebben, zelfs voor vrije wapens zoals zwartkruit.

mennie | 23-04-18 | 13:20

"En hoe komen ze aan de munitie?"

Waarschijnlijk op dezelfde manier als al die Somaliërs hier te lande aan hun qat komen: ze weten de import en afzet perfect te organiseren.

Dr_Johnson | 23-04-18 | 13:46
▼ 1 antwoord verborgen

Omdat de verantwoordelijken allemaal een zwakzinnige Barbie aan het afpompen zijn.

van Oeffelen | 23-04-18 | 13:02

Zolang de politie de kop diep in de aars van politieke correctheid heeft, hoeft het zich niet druk te maken over andere dingen dan kapotte fietsverlichting, snelheidsovertredingen, een boer met 5 hele wietplanten en oude dametjes helpen bij het oversteken. Andere criminaliteit bestaat helegaar niet.

Antigoog | 23-04-18 | 12:57 | 1

En een iftar.

De Profundus | 23-04-18 | 14:12

De oplossing is al door diverse reaguurders genoemd.

De keuze van de dag : De dood EN de Gladiolen.

About.blank flodder 1:
.."wapenwet uit 1918 waarbij vuurwapens uit handen van de “vuile socialisten” bleven. Dit waanbeeld"..

About.blank flodder 2:
"Yes, of course! The Holy Hand Grenade of Antioch! 'Tis one of the sacred relics Brother Maynard carries with him! Brother Maynard! Bring up the Holy Hand Grenade!"

hallevvezool | 23-04-18 | 12:53 | 1

Aaahhhh,
Ken uw klassiekers. Monty Python..

Wijze uit het Oosten | 23-04-18 | 12:58

Vrijwel elke Nederlander die ik ken: "die Amerikanen met hun wapens, och och wat een mafkezen". Ja, er zijn in de VS veel mafkezen. Maar als elke crimineel een pistool heeft kan je er beter zelf ook een hebben want je bent al lang dood wanneer de politie na een roofmoord langskomt om je te helpen.
Tijden veranderen. Nu zijn wij nog geen Brazilië (god zij dank), maar het gaat de komende decennia gewelddadiger worden in Nederland. Reken maar dat Jan Modaal zich op een gegeven moment ook gaat bewapenen.

Vrouwtje_haram | 23-04-18 | 12:48 | 1

Inderdaad... civil war is close by

MooseNL | 23-04-18 | 12:55

Nu je het zegt.... ik heb ook al anderhalf jaar geen kluiscontrole meer gehad.

Oepsie1234 | 23-04-18 | 12:48 | 3

Bij ons op het dorp hebben ze de meeste weer gehad weet ik uit een korte (beperkte) inventarisatie onder de leden vd vereniging:-)

Zathras | 23-04-18 | 12:50

Bij mij kwam er voor het eerst iemand die wel wist wat ie zag.

mennie | 23-04-18 | 13:07

Het zijn niet de verlofhouders waar NL zich druk over hoeft te maken. Die weten wat ze doen en beschikken over legale wapens.

The2Amendment | 23-04-18 | 14:53

Dat ding op 0:42 is echt overkill.

rhov-ion | 23-04-18 | 12:48

Onze overheid is gewoon medeplichtig en dient ook zo behandeld te worden. Zeker ten aanzien van de rechtsstaat dwingt de overheid een monopoliepositie af en behoort ze deze zorgplicht ook na te komen. Bij verzuim verspilt ze haar legitimiteit.

Leve de republiek!

Re:Kniftig | 23-04-18 | 12:45

Tip: de handgranaten liggen in Nieuwegein op straat. Scheelt de popo veel zoekwerk.
Groet, een bezorgde belastingbetaler.

Nivelleermarionet | 23-04-18 | 12:44 | 1

Dus wat nou 300 euro, gewoon gratis op straat!

Nuchternederland | 23-04-18 | 12:57

Een overheid die niet weet wie er wapens heeft, maar precies weet waar jij 4 km te hard reed. Kwestie van prioriteiten.

norocketscience | 23-04-18 | 12:43

Hierbij een alleraardigst weetje over garageboxen. Vorig jaar zijn in een wijk in Utrecht 83 garageboxen gecontroleerd. In 77 gerageboxen trof de politie illegale praktijken aan. Van kapperszaken en sishalounges tot gestolen goederen en zelfs een complete werkplaats. In weinige boxen stond, zoals de bedoeling is een auto.

BozePaarseMan | 23-04-18 | 12:43
-weggejorist-
funkyd | 23-04-18 | 12:42

Beetje de invoerrechten ontduiken op wapens.Daar gaan we wat aan doen.We gaan ze zelf verkopen.

van stampij | 23-04-18 | 12:41

.. om de open grenzen van de EU de mocromaffia en het vrije vervoer van kalashnikovs te bestrijden zal de politie extra streng de wapenkluizen van reaguurders komen controleren.
Overmacht dwingt, want de mannen met de kalashnikovs geven niet zo netjes op wat ze in huis hebben - of waar dat huis woont.

Jan Passant mk2 | 23-04-18 | 12:41

Wagenwijd open grenzen, geen douane controle, politie kapot bezuinigd, leger kapot bezuinigd. Allemaal koren op de molen van Brussel, zodat wij eerdaags om EU-popo (en EU-leger) gaan roepen
Bedankt Brussel
Bedankt Den Haag
Bedankt naief kiesvee

telelezer | 23-04-18 | 12:40 | 1

Die feiten willen ze niet horen hoor....

MooseNL | 23-04-18 | 12:56

Nederland is het kneusje, we kunnen onszelf niet verdedigen, geweldsmonopolie ligt bij iedereen die lak heeft aan de wet en dat zijn er ondertussen best wel veel. Politie is te druk met struikroven en ze hebben dus geen idee waar, hoeveel en wat voor wapens er rondslingeren. Maar wel de Amerikanen de maat nemen die tenminnste het grondrecht hebben om zichzelf te verdedigen. Dat ze daar doorgeslagen zijn is ook we duidelijk maar er moet zoiets als een gulden middenweg zijn. Wapens zijn er nou eenmaal en daar heb je mee te dealen. Tussen de botjes van de allereerste mensachtigen vonden archeologen tevens speerpunten. De mens is altijd al goed geweest in elkaar afmaken, het enige verschil met nu is dat wij niet meer terug kunnen schieten als "ze" komen. Geen fijn idee, ik wil graag de mogelijkheid hebben om op gelijke hoogte qua geweld te staan met wetteloze, sjgeit hebbende teringlijertjes. Zoals ook bewezen door the mythbusters: "Don't bring a knife to a gunfight"

elfenstein | 23-04-18 | 12:40 | 3

""Politie is te druk met struikroven""
@ elfenstein | 23-04-18 | 12:40
De miljarden voor Brussel, voor immigranten, voor Griekenland, voor Oost Europa en voor Afrikaanse dictators moeten toch ERGENS vandaan komen

telelezer | 23-04-18 | 12:43

telelezer | 23-04-18 | 12:43 |
Juistem. Zoals dat eigenlijk altijd werkt in NEEderland. Wel de lasten, niet de lusten. Of een vette ak47. Of sowieso ook maar iets van een verdediging tegen ongewenste indringers. Daarvoor moeten wij dan maar vertrouwen op slecht opgeleide eenstrepertjes die eigenlijk veel liever op bureau zitten digitale aangiftes weg te jorissen. Als ik zo'n statistiekje zie dat de criminaliteit gedaald is weet ik gewoon in m'n achterhoofd dat die getallen niks zeggen vanwege de verminderde aangifte bereidheid en het daarbij horende advies van de politie zelf om maar gewoon geen aangifte meer te doen. Het kán soms gewoon niet eens meer, zelf meegemaakt dat ze weigerden de aangifte op te nemen omdat ik van de betreffende aanhanger geen framenummer had. Aan de andere kant is het zo goed als onmogelijk geworden om zonder cruisecontrol in de auto nog boetevrij van a naar b te rijden, zelfs dan is het nog oppassen geblazen met alle snelheidsbeperkingen en plotse overgangen. Net nog de hele a2 gereden, dat gaat echt binnen een paar kilometer heen en weer tussen 100, stukkie 90, dan ineens 130 en twee kilometer later via 120 terug naar 100, maar alleen tussen 6 en 19 uur. Nergens voor nodig anders dan middels een miljoenmiljard camera's iedereen die 1 bordje mist lekker 60 piek uit de zak te kloppen.

elfenstein | 23-04-18 | 12:59

Duizenden vrouwen per jaar worden er verkracht, en van de NL Zwitsal regering mogen ze zich niet verdedigen. Zelfs pepperspray mag niet.

TheBigKirth | 23-04-18 | 17:38

Ik kan me onderhand wel voorstellen dat er mensen zijn die denken "fuck you" en zelf ook zo'n illegale AK47 aanschaffen ter beveiliging van huis en haard, van de overheid is is iig weinig te verwachten of te vrezen, zo lijkt het.

zwellevertje | 23-04-18 | 12:36 | 2

En moet je eens opletten hoe hard de gewone burgerT aangepakt wordt als dat boven water komt...

Wijze uit het Oosten | 23-04-18 | 12:50

Tuurlijk, dat criminelen zich bewapen is nog daar aan toe, maar als nou ook Henk en Ingrid hier mee gaan beginnen is het hek van de dam, dat moet je gewoon niet willen, hard optreden is zeer gewenst in dit soort gevallen!

zwellevertje | 23-04-18 | 13:07

Trouwens: filmpje @ 0.21-0.22 ziet er nogal prutserig uit. Met dat ding (kolf) zo half opengeklapt. Kansloos.

Is dit nog nieuws? | 23-04-18 | 12:36

Laten we ze verbieden. Net als met de illegale vuurwerk discussie.
Oh... wacht...
:(

Is dit nog nieuws? | 23-04-18 | 12:33

"De belangrijkste wapenexpert van de eenheid Amsterdam gaat binnenkort met pensioen en verkast naar Frankrijk" Je weet dat iemand uiteindelijk met pensioen gaat. Dan zorg je ervoor dat die kennis op de een of andere behouden blijft. Maar blijkbaar dus niet bij de eenheid Amsterdam.

brutus68 | 23-04-18 | 12:32 | 2

Kan wel raden waarom die verkast ..

ChatBot | 23-04-18 | 12:35

@chatbot: ik gok: jarenlang goed verdiend en een huis gekocht in Zuid-Frankrijk en nu genieten van pensioen icm goed klimaat en lekker eten. Ik gun het iedereen. Overigens komen er ook zat terug nadat 1 vd partners iets gaat mankeren, dan is een appartement(je) in een binnenstad van een van de nederlandsche steden ook wel fijn. Alles lekker bij de hand en kun je weer nederlandsch tegen de dokter/specialist praten.

GoedenMorgenDezeMorg | 23-04-18 | 12:46

Er zijn in Amsterdam meer wapens dan parkeervergunningen.

rechtsdwalendeautist | 23-04-18 | 12:32

"Ik denk eerder dat er veel meer wapens zijn in Nederland. Maar als je niet actief zoekt, vind je ze niet."

Doe eens een poging bij de eerst komende iftar maaltijd zou ik zeggen!

koosnaam | 23-04-18 | 12:31 | 1

De politietop zit bij de iftar altijd aan een hoek van de tafel. Zodat ze snel terug kunnen naar hun bureau om de flitsbrigade aan te sturen.

Nivelleermarionet | 23-04-18 | 12:41

Joop van Riessen is een gevaarlijke gek en hoort eigenlijk in een TBS kliniek te zitten, natuurlijk als studieobject.

swebe | 23-04-18 | 12:28
-weggejorist-
Fred uit Amstelveen5 | 23-04-18 | 12:28 | 2

Nepnieuws. Vuurwapens zijn in Nederland verboden.

TheOneWhoKnocks | 23-04-18 | 12:27 | 1

nepvuurwapens zjjn ook verboden.

The2Amendment | 23-04-18 | 14:57

'Het aantal vuurwapenincidenten wordt niet geregistreerd'.
Zoals zovele incidenten zonder patroon, nietwaar?
Ervan uitgaand dat een wapen nooit vanzelf schiet zal zulk patroon inderdaad nooit gevonden worden zonder een basiscursus etnische profilering.

Notenkraker | 23-04-18 | 12:26

Daarom moet je ook zelf wapens hebben, de overheid is nutteloos. Een kruisboog mag gewoon, doet natuurlijk weinig tegen een AK maar schakelt wel uit

Bokito ergo sum | 23-04-18 | 12:26 | 1

Hahaha, het leven is geen film.
Je hebt geen enkele kans, maar hé die verrekte Amerikanen met hun wapens hé, allemaal massamoordenaars volgens reaguurders met net zoveel fantasie als u.
Hilarisch, kan niet wachten tot de bom barst in dit land. Iedere Nederlander is ten dode opgeschreven maar heeft wel jaren als braafste jongetje van de klas kunnen functioneren, echt iets om trots op te zijn straks.

Shezmu | 23-04-18 | 13:57

5 halen; 4 betalen, maarre........
die crimineeltjes mogen zometeen toch niet meer met zware wapens zwaaien.
Zal toch wel een sanctie op staan als die boefjes dat dan toch stiekum doen?

Alexander Pechkop | 23-04-18 | 12:24

Vreemd. Zelfde gebeurt met criminaliteit statistieken. Zeggen ook dat het steeds beter gaat. Maar omdat dat weer wel uitkomt maakt niemand zich zorgen dat de criminaliteit alleen maar toeneemt. Ja muppets en ik lust er nog wel een paar. Kortom, de popo moet niet zeiken. Gewoon braaf de criminelen dienen en die snavel houden! Natuurlijk is het wapenbezit toegenomen. Komen deze staatsmongolen ooit wel eens buiten?

Standvastig | 23-04-18 | 12:23

The only thing that stops a bad guy with a gun is a good guy with a gun.

Kaskensj | 23-04-18 | 12:23 | 1

With a bigger gun.

boerk | 23-04-18 | 12:49

Ja, en ondertussen is Amerika gek aldus de politiek correcten.

Goldfinger | 23-04-18 | 12:22

Door die open grenzen komen er makkelijker vuurwapens en handgranaten Nederland binnen, dat is zo klaar als een klontje.

Wolkbreuk | 23-04-18 | 12:21 | 2

En door controles bij de grens heb je de kans om criminelen en terroristen op voorhand op te pakken ipv als het leed al geschied is.

keestelpro | 23-04-18 | 12:27

Behalve dat je pas schuldig bent als je ook daadwerkelijk iets hebt misdaan.

Re:Kniftig | 23-04-18 | 12:50

Zal het enigszinds te maken hebben met het andere gevaar dat Nederland overspoelt? Of dat het etnisch profileren niet meer mag en daardoor er véél minder wordt gevonden...? Vast niet he...

dunc058 | 23-04-18 | 12:20

"e aanpak van vuurwapens en vooral de handel erin heeft nauwelijks nog prioriteit."

Gelukkig maar ... stel je toch eens voor dat het aantal flitsboetes eronder zou lijden.

James Lastig | 23-04-18 | 12:20 | 1

Een lasergun is ook een wapen.

kapotte_stofzuiger | 23-04-18 | 12:43

Door dit soort berichten had ik graag gezien dat wij in nederland een 2nd amandement hadden, zodat wij i.i.g. onszelf nog kunnen verdedigen

tjongerschans | 23-04-18 | 12:20 | 3

Het 2e amandement is vooral bedoeld om het volk de mogelijkheid en de plicht te geven tegen de overheid te rebelleren als die te ver gaat. Die founding fathers hadden een vooruitziende blik ten aanzien van politici en machthebbers die ongrondwettelijk dreigen te gaan worden. Vertrouwen is leuk, controle is beter.

elfenstein | 23-04-18 | 12:46

Hey, doet ie zomaar een Hofman spreukje

boerk | 23-04-18 | 12:51

Daar kan ik niet anders dan het geheel mee eens zijn.

The2Amendment | 23-04-18 | 14:58

Ook hier is de oplossing: grenzen dicht en douane controles herinvoeren.

keestelpro | 23-04-18 | 12:19 | 5

HaatAth3ist | 23-04-18 | 13:00
Het is te laat voor vrij wapenbezit. Nederland is te dichtbevolkt en er zijn te veel raddraaiers die echt geen vuurwapen mogen, ook niet als ze een blanco strafblad hebben.

Vrouwtje_haram | 23-04-18 | 13:41

Vrouwtje_haram | 23-04-18 | 13:41
Preventief mensen allerlei dingen verbieden is onzin, de bevolkingsdichtheid ook. Er zijn mensen die dit beter kunnen beargumenteren dan ik, maar over de algehele linie dit soort eigenbeschikking inperken is ronduit slecht.
.
Als je met raddraaiers overigens de tokkies en allochtone “jeugd” bedoelt kan ik er enigszins inkomen, maar daarvoor zijn er zelfs in de USA restricties op het kopen van handvuurwapens en wachttijden voor het kopen van wapens.
.
Liever een vrij bewapend volk dan den preventief ontwapend volk welke corrupt politieke en criminele elementen boven zich moet duidden.

HaatAth3ist | 23-04-18 | 14:11

@HaatAth3ist | 23-04-18 | 14:11

Ik ben niet voor of tegen, laat ik daar mee beginnen. Ben lid geweest van een schietvereniging, heb in dienst met meerdere wapens mogen schieten en af en toe kleiduiven schieten, helemaal top. Maar 'restricties' gaan helaas niet helpen. Kijk naar al die 25 jarigen die in een veel te dure Mercedes rondrijden die toevallig op naam van een Bulgaarse of Roemeense oom staat. Dat gaat ook gebeuren met vuurwapens. Altijd wel een neefje of nichtje die aan alle eisen en regels voldoet.

Ja ik zou het ook een prettig idee vinden om een wapen in huis te hebben. Maar al die 'pppsssst-kech' die nu hooguit een mes op zak hebben lopen dan allemaal met een glock of iets anders op zak.

Ik ga denk ik maar eens lezen hoe ze dat in Zwitserland hebben geregeld.

Montu | 23-04-18 | 14:22
▼ 2 antwoorden verborgen

If you outlaw guns, only outlaws will have guns.

GOEM | 23-04-18 | 12:19 | 7

Een linksplakker een waarschuwingsschot geven (wie krijgt daar geen kort lontje van), heerlijk. Gelijk een deel van het fileprobleem opgelost.

kapotte_stofzuiger | 23-04-18 | 13:07

@ halfvolle glas

Degene die nu GEEN wapen hebben zijn niet degene met een kort lontje. Ik zou best wel een stevig geweer in huis willen hebben om mijn gezin te beschermen. In het buitengebied is de politie niet zo snel.

Dutch_Holland | 23-04-18 | 13:09

Je komt in de grote steden makkelijker aan een vuurwapen dan een parkeervergunning.

De Profundus | 23-04-18 | 14:10
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken