Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Poeh hee-alert: ongelooflijk domme moraliserende zeikcolumn van Tommy Wieringa

dit is tommy wieringa

Wieuw wieuw wieuw moralistisch opgeheven vingertje alarm! De column van Tommy Wieringa is een dom kutstuk.

Tommy betaalde voor een vliegticket naar Porto 237 euro (haha sukkel) en dat moet volgens hem veel meer zijn, want het klimaat gaat eraan, de trein is geen goed alternatief, vlees is ook te duur en zijn kinderen van 6 en 8 zijn 'uit zichzelf' op weg om vegetariër te worden. Einde column.

Nou Tommy, bedankt dat jij allemaal zo goed weet wat er moet gebeuren en dat het voor jou geen ene zak uitmaakt of vliegtickets nou 80, 237 of 1000 euro kosten. Zakenmannetjes en kijk-mij-eens-goed-voor-de-wereld-zijn-mannetjes als Tommy Wieringa blijven toch wel vliegen, omdat ze bakken poet op de bank hebben staan - alleen Henk en Ingrid zijn de pineut maar die verdienen het ook niet om op vakantie te gaan want zij boeken tickets bij prijsvechters en dat zijn de grootste uitbuiters van de planeet. En waar halen Henk en Ingrid het gore lef vandaan een biefstuk met slechts 1 ster van het Beter Leven Keurmerk te kopen? Hebben ze soms geen hart in hun rotte lijven? Ze kunnen godverdomme toch wel even vijftig procent meer betalen voor een lap vlees? En waarom kopen ze eigenlijk die goedkope eieren en niet die dure vrije uitloop kippie plus-troep?

Dat komt omdat het voor jou makkelijk lullen is, Tommy. Sommige mensen staan met een bezwete kop in de rij van de Aldi te hopen dat er genoeg saldo op de rekening staat. Andere mensen staan bij de Marqt die mensen van de Aldi te veroordelen dat ze niet bewust genoeg bezig zijn. Die mensen kopen met hun stomme kop een vliegticket van 237 euro, tikken dan nog even een laf moraliserend columnpje over belachelijk lage vliegprijzen, kopen uiteraard een schone Tesla in plaats van een vervuilende Toyota Corolla uit 1998, flikkeren een ontzettend milieubewuste wagyu-biefstuk van vijftien euro in de pan en gaan zich zelfgenoegzaam over hun eigenste kale bolletje aaien onder hun waterbesparende regendouche van tienduizend piek. Maar die Henk en Ingrid, die klootzakken moeten aangepakt worden.

Fuck you Tommy. Laat deze lege zedenprekerij gewoon over aan Bert Wagendorp. Jij kan veel beter.

Reaguursels

Inloggen

Mooi lees stukje, pff, fijn en prima om de agenda van die boven ons gestelden even in te kijken.

28 | 21-04-18 | 23:00

Ik zie niet in waarom de luchtvaart geen BTW op tickets hoeft te heffen, noch accijns op kerosine hoeft te betalen. Dat is marktverstoring en oneerlijk tov international buslijndiensten én spoorwegmaatschappijen. Punt.

Bigi Bana Boy | 21-04-18 | 14:22

Mij staat nog helder dat fragment voor de geest uit de serie waarin Tommy de omhooggevallen moraalridder langs de Nederlandse grens reisde. Daarin krijgt zijne onuitstaanbare literaire hoogheid, in een biertent meen ik, bier over zich heen en is bijzonder ontstemd. Vrij onbetaalbaar.

De Vrijlansier | 21-04-18 | 13:41

Deugen vanuit je ivoren toren met een cohiba en een goed glas wijn, ook Tommy is een verblinde lul geworden die vanuit zijn echo kamertje maar wat neerkrabbelt voor een flink salaris .
Goed hoor knullie !

Castor12 | 21-04-18 | 13:38

Zegt de laatste pterodactylus tegen de één-na-laatste: 'Zie je nou wat er van die vliegreisjes komt!'
Geen paniek, de aarde overleeft ons echt wel, Tommy. Goed, dat er eventueel in de (ruime) tussentijd een onbewoonbare habitat voor ons is, shwa.

Kouwe Kees | 21-04-18 | 12:44

Ik wist niet wie deze man is. Even Googelen en ik weet het nu. Dit is een robot gemaakt door Disney. Want op alle foto's die ik kon vinden heeft hij dezelfde gelaatsuitdrukking. Ik denk dat het een oud model is. En dat zogenaamde schrijven? Wordt gedaan door een kwantumcomputer.

H.E. van Putten/Koor | 21-04-18 | 11:09

Maak al het vlees iets duurder en dan wat diervriendelijker. Niet de keuze geven tussen diervr. en niet-diervr., maar verplicht ons het diervr. vlees.
En voor de rest consumeren we de aarde gewoon op. De planeet "mooi" houden is toch onmogelijk.

Carmelita | 21-04-18 | 11:07

Ik zou wel graag zien dat alle vlees ie

Carmelita | 21-04-18 | 11:00

Mensen zonder kinderen en auto kunnen bij wijze van spreken af en toe wel een potje verf door de gootsteen spoelen en elk jaar met het vliegtuig weg zoveel milieuschade besparen ze de wereld. Het taboe op geboortebeperking is dan ook een typisch links dingetje. Heel Nedeland moet vol met windmolens als het aan die linksen ligt. Ieder stukje plastic moet apart worden weggegooid, maar over de neukverslaving van Afrika hoor je ze nooit. Want dat is 'rasiesties'!

Vrouwtje_haram | 21-04-18 | 10:35

Kweenie hoor, maar heeft hij niet ook gewoon een beetje gelijk? Vliegen is feitelijk een luxeproduct en gezien de milieuschade die het veroorzaakt belachelijk goedkoop. Zeker als je bedenkt dat mensen die een dieselauto hebben inmiddels meerdere binnensteden uit gepest worden door de milieuzones, terwijl vliegen vele malen vervuilender is en daar weinig tot geen milieumaatregelen/belastingmaatregelen op genomen worden.

Tommy gooit hier wel dingen op een hoop die nogal verschillend zijn: dagelijkse boodschappen en luxeproducten. Dagelijkse boodschappen duurder willen maken is nogal onrealistisch, veel mensen hebben de keuze helemaal niet tussen goedkoop vlees en duurder biologisch vlees. (Verder meisjes van 6 en 8 die vegetariër zijn: allemachtig, rot een eind op. Kinderen van die leeftijd hebben gewoon genoeg voedingsstoffen nodig en vleesloos eten is een vorm van aanstellerij. Net zoiets als geen spruitjes lusten.)

Mijn punt is dat vliegen/vliegvakanties een keuze is, het hebben van bv een auto (ook vervuilend) vaak niet. Elektrische auto's zijn dan weer onbetaalbaar voor de meesten. Woon-werkverkeer, familiebezoek..... de meeste mensen hebben gewoon echt een auto nodig voor de dagelijkse dingen en die worden juist voor dat soort dingen bestraft. Voor de dagelijkse dingen heb je geen vliegtuig nodig en vakanties zijn vaak best op een andere, even leuke, manier te regelen. Zeker als je een auto hebt :P

Daarnaast als je ziet hoeveel mensen eten weggooien omdat het 'over de datum is' krijg je toch de indruk dat het wel meevalt (ja kom maar op met de reacties). 'Over de datum' is iets wat ofwel door fabrikanten ofwel de overheid is bedacht, een jaar of 50 geleden bestond dat helemaal niet en toen ging men ook niet massaal dood aan voedselvergiftiging. Men had andere methodes om te bepalen of iets nog eetbaar was. Dus in die zin is voedsel misschien inderdaad wel te goedkoop omdat het ook nogal makkelijk wordt weggegooid. Dat is de andere kant van de discussie. Echter op voorhand al voedsel duurder maken (thanks, Rutte) is gewoon weer een vorm van pesterij. On topic: Tommy Wieringa zit dus deels ernaast, maar deels heeft hij wel een punt.

Braboblanke | 21-04-18 | 10:00 | 4

@De Briemusketier | 21-04-18 | 10:27
Wat mij betreft heeft u volkomen gelijk!

demaup | 21-04-18 | 10:52

Beste Braboblanke, zolang je geen kinderen op de wereld zet maakt het niet uit wat je doet. Meer mensen erbij levert veruit de meeste milieuschade op. als je geen kinderen hebt, zoals ik, mag je alles: Al je afval in dezelfde bak gooien, zoveel vliegreizen maken als je kan, in je eigen diesellocomotief naar je werk rijden, zoveel rundvlees eten als je wil, een allesbrander of houtkachel gebruiken... En als je dit allemaal doet, is de milieuschade nog altijd niet te vergelijken met het de hoeveelheid die een (1) kind oplevert...

Rhenium | 21-04-18 | 12:16

Beste Rhenium
Feitelijk ben jij ook dat kind dat teveel is.. niet het feit dat je ze niet 'hebt' en je dus rucksichtlos kunt leven. Schade was al beperkt als je ouders kinderloos waren. Die vlieger gaat dus niet op want u wilt natuurlijk ook welkom zijn.

Rietpieper | 21-04-18 | 20:06
▼ 1 antwoord verborgen

als men nu eens begon om alle brandstof gebruikende (elektrisch ook(tenzij uit solarpannels))vervoer, zakenauto`s en gereis (vakanties en zakenreisjes) niet belastingaftrekbaar te maken,dan hoefde de particulier niet alleen de joker te zijn en alles op te geven.

pedro300 | 21-04-18 | 09:33

Vulkanen zijn de grote vervuilers (ook allemaal de schuld van de Aldi shoppers, ja toch Tommy?) Die hebben we nog niet belast; dus ik verwacht eerdaags een Rutte-vulkaan-belasting

telelezer | 21-04-18 | 09:33
-weggejorist-
kritischenederlander | 21-04-18 | 09:23

Nee, Tommie kan niet beter. Dit is hoe de wereld er uit ziet in de D66-bubbel.

frank87 | 21-04-18 | 08:53 | 1

Zeer juist, hij positioneert zichzelf eerst als een decadente levensgenieter die zichzelf niets ontzegt, om vervolgens de zwarte milieupiet en bijbehorende rekening bij zijn medemens in de maag te splitsen. Dat is D66 mentaliteit ten voeten uit.
Ik hoef niet naar portugal, dat land heeft de meest irritante voetballer aller tijden voirtgebracht. Dat wieringa zich daartoe aangetrokken voelt spreekt boekdelen. Zijn literaire fopduik in het AD is er ook een om in te lijsten, die portugese handtas zal wel trots op m zijn.

De Briemusketier | 21-04-18 | 10:37

"Sommige mensen staan met een bezwete kop in de rij van de Aldi te hopen dat er genoeg saldo op de rekening staat." Dat dus. Wanneer je bij de kassa staat en merkt dat je net tekort komt om een brood van 80 euriecent te betalen. Gelukkig stond er een man achter mij in de rij die zijn portemonnee trok en de nog nodige 20 cent bijlapte. Ik bloos niet gauw, maar toen wel.

Deksmaat | 21-04-18 | 08:16 | 1

De ECHTE oorzaak van de milieuvervuiling is het steeds meer-meer-meer groeide aantal mensen, en die willen ook allemaal koken, vreten, schijten, autorijden enz. Dus beste deugfascisten: haal er nog maar een paar honderdduizend per jaar extra naar NL; dan kunnen jullie weer gerust zijn dat je een goede daad hebt verricht en je de rest van het jaar verwonderen hoe het toch mogelijk is dt ons land steeds verder vervuild raakt. Dat zalvast wel komen door die gemene mensen die alleen nog kunnen overleven als ze goedkoop vlees of brood kopen bij de Lidl of Aldi

telelezer | 21-04-18 | 09:20

Tommy Wieringa is een van de meest milieu- schadelijke mensen die ik ken. Op Al Gore na dan.
De schuldgevoelens die hij op de 'gewone mensen' stapelt zijn zo enorm, dat die gillend naar een all-in ressort vluchten of wegsprinten in een Mustang, die in 3 seconden naar de honderd brult.

bolletje kaas. | 21-04-18 | 08:04

Hè, natuurlijk heeft hij gelijk idioten... weten jullie ook. Het probleem ligt bij de ongelijke verdeling van kapitaal. Heel makkelijk.

fastpulseboy | 21-04-18 | 07:57 | 1

Als dat extra geld dat Tommie wil betalen, nu direct naar de Schiphol-CAO's zou gaan, dan was dat probleem ook weer een beetje opgelost.
Maar het zal wel allemaal extra belast moeten worden zodat het kapitaal nog een beetje meer richting overheid schuift.

frank87 | 21-04-18 | 08:59

Omdat tommy decadente vliegreisjes doet moet iedereen en zijn moeder meer belating betalen. Tommy is dan ook een enorme kale lul met vingers. Dag tommy!

De Briemusketier | 21-04-18 | 07:53

Wat ik nou erg vind is dat Tommy in Porto Pasteis de Belem gaat eten. Daarvoor moet je in Lissabon zijn.

batvoca2 | 21-04-18 | 07:13 | 2

In Braga zitten de beste pastelaria. Imho that is.

NV_2017 | 21-04-18 | 07:53

Geef eens een goed adresje?

Hume | 21-04-18 | 10:34

Ik zie het altijd maar zo:
Door mijn leven lang geen veel te duur vlees te kopen, en mijn vakanties redelijk "goedkoop te houden", kortom op de kleintjes te letten, kan ik nu in een ander land wonen, waar ik goedkoop biologisch vlees en groente kan kopen en altijd op vakantie ben.

bergsbeklimmer | 21-04-18 | 05:56

Leuk om eens de kronkels te lezen van een nietsnut die van lucht leeft: voltijds schrijver, egoïst met twee kinderen, legt geen rekenschap af van wat de milieuschade dat oplevert. Twee dochters ook nog. Had hij zich gesteriliseerd dan had hij als schrijver alsnog de ogen uit zijn kop mogen schamen. Ga eens WERKEN! Kut!

Analia von Solmsch | 21-04-18 | 03:38

In het stukje in het AD verhaalt Wieringa over zijn twee dochters. Hij begrijpt niet dat juist daar de schoen wringt. Mensen die kinderen op de wereld hebben gezet zouden nooit meer met een vliegtuig mogen reizen, nooit meer een eigen auto bezitten, nooit meer vlees mogen eten, alles om die vreselijke milieuvervuilende en klimaatverpestende kutkinderen te compenseren. Het allerergste is nog wel dat hij denkt dat het een verschil kan maken. Hij babbelt over vliegreizen die bijdragen aan "onherstelbare klimaatschade". Onherstelbaar? Welnee, zelfs zijn totale gebrek aan kennis en inzicht in de materie is niet onherstelbaar. Maar aan zijn grenzeloze overschatting van het belang van de soort Homo Sapiens Sapiens voor deze planeet is denk ik weinig te doen. Zo'n tweehonderd miljoen jaar geleden sloeg er een meteoriet op onze aarde in van naar schatting zo'n acht bij veertien kilometer groot. Minstens 95% van alle toenmalige levende planten en dieren overleefde dit niet. Onherstelbaar? Flauwekul! En dan nog het lef hebben te zeggen dat we "de rekening gedachteloos doorschuiven naar onze kinderen". Toen je je lul in mevrouw Wieringa stak om haar te bevruchten, waar zat je toen met je gedachten, Tommy? En hoe ga je dat uitleggen aan je twee dochters, Tommy? "Ja meiden, papa wilde toch wel heel graag naar Porto, dat jullie daar later de rekening voor krijgen in de vorm van "onherstelbare klimaatschade" kan me uiteindelijk geen reet schelen. Wat hadden we dan moeten doen? Jullie laten aborteren, hmm?"

Rhenium | 21-04-18 | 02:32
-weggejorist-
Zwizalletju | 21-04-18 | 00:53

Kerosine is het antwoord op alle milieuproblemen. Probleem? Kero erover, fik klaar!

rattenvanger XL | 21-04-18 | 00:21

It's better than Tinder!

Vika88 | 20-04-18 | 23:44

@Evil om 21.09 Wel vochten we met kinderen uit de Mars, en verloren altijd.
Wordt hier niet toevallig de Morswijk bedoeld?

gnor | 20-04-18 | 23:40

snif snif zo knap hoe die Tommy deze hypocrite bullshit uit kan braken... ontroerend gewoon

ja-nee-misschien | 20-04-18 | 23:03

Baf knal raak, goed stuk mosterd.

En weggemoffeld in het betoog zo'n k.o.-zin als "Sommige mensen staan met een bezwete kop in de rij van de Aldi te hopen dat er genoeg saldo op de rekening staat. Andere mensen staan bij de Marqt die mensen van de Aldi te veroordelen..."

Hume | 20-04-18 | 22:57

Los van dit alles is het ronduit belachelijk dat de vleessector subsidies krijgt. De overheid mag helemaal geen subsidies geven aan commerciele producten, want dat leidt tot oneerlijke concurrentie.
Ik als vegetarier wil niet gedwongen meebetalen aan vlees. Vleeseters zouden het toch ook belachelijk vinden als zij gedwongen moeten meebetalen aan vegetarische vleesvervangers?

Wel typisch dat geenstijl nooit een topic wijdt aan de overheidssubsidies voor vlees. Het is een mega-schandaal, waarbij door veel vleeseters bewust wordt weggekeken omdat het ze goed uitkomt.

Artula | 20-04-18 | 22:55 | 5

@Sarcastro. Niet meer geven aan collectes op vergunning enz. Als we toch al gedwongen moeten betalen dan ga je toch niet nog eens vrijwillig extra betalen. Maar de Nederlander wel want het moet van de TV.

gnor | 20-04-18 | 23:37

@gnor, doe ik ook niet. Ik zeg altijd 'ik heb al gegeven', maar eigenlijk zou ik moeten zeggen 'ik ben al bestolen',

sarcastro | 21-04-18 | 02:28

Welke subsidies krijgt de vleessector, kom eens met informatie daarover.
Of is het een oprisping uit de onderbuik??
Los daarvan ben ik het eens dat minder vlees eten en minder vliegen het milieu ten goede komen.
Laten we dan ook stoppen met het subsidieren van de luchtvaart.
Het is bezopen dat een vliegticket naar bijvoorbeeld Porto, goedkoper is dan een treinreis naar Amsterdam.

VW, alles ist vorbei | 21-04-18 | 07:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Tommy Tommy.. oja, Tommy Cooper, die had wel humor. Tommy Wieringa heeft dat geenszins.

jacobh-59 | 20-04-18 | 22:46 | 1

Geweldig, tranen van het lachen met Tommy Cooper.

Roze_bril_drager | 21-04-18 | 05:51

Al die vreselijke column sukkels hangen mij allang meters de strot uit. Meestal zijn het moraalridders pur sang.

Rdock | 20-04-18 | 22:18

Onze Cultuurmarxistische God der Duurzaamheid die in de Gebakken Lucht zijt,
Laat niemand het wagen uw propaganda tegen te spreken.
Uw aankomende Heilige 300 miljard kostende zon&wind Rijk kome.
Uw wil geschiede,
Zodat die verderfelijke, vervuilende westerse landen kapot worden gemaakt.
Geef ons heden een dagelijks CO2-neutraal bestaan.
En vergeef ons dat we leven en vliegreizen maken,
zoals ook wij steeds allochtonen criminele activiteiten vergeven.
Breng Nederlanders niet in verleiding vlees te eten, veel kindjes te maken, ver te vliegen of een fokking paasvuur aan te steken.
Maar verlos ons van Thierry Baudet en Geert Wilders.
Want Uw Weg leidt tot het beloofde paradijs,
van wereldbroederschap,
rechtvaardigheid,
co2 neutraliteit,
en eeuwige wereldvrede

Peace

McStuiver | 20-04-18 | 22:16 | 1

Amen !

Lt-Kol Kilgore | 21-04-18 | 06:25

Ik ben serieus ge-triggered door deze mongool met zijn onzin, het is maar goed dat niemand van belang het AD nog leest...

sarcastro | 20-04-18 | 22:16 | 1

Hij heeft op zaterdag een column in het Dagblad van het Noorden. Elke zaterdag deugen in het kwadraat. Verbluffend.

piloot47 | 20-04-18 | 22:27

Ik betaalde in 2006 80 euro voor een retourtje Beauvais-Porto (is voor mij iets handiger aan te rijden dan Schiphol).
So there,

Bijtendehond | 20-04-18 | 22:15

Ach, wanneer de grootste vulkaan van IJsland is uitgebarsten vliegt er niemand meer. Zijn die milieujankers ook meteen uitgeluld, want zwavelnevels zullen vele 'gezonde' levens vellen. Daarnaast stort de wereldeconomie dan in en begint het overleven. Oh, door een vulkaan, dus natuur. Niet zo lang meer, hoogstens een paar jaar, gelukkig.

Luivend | 20-04-18 | 22:14 | 1

Eindelijk weer eens een opbeurend bericht.

McMarx | 20-04-18 | 22:39

Blijkbaar snappen de deugmenschen niet dat het milieu óók van mij (ons) is en dat het mij sowieso niet boeit hoeveel een vliegtuig nu uitstoot. Feit is dat vliegtuigen waanzinnig veel schoner zijn dan vroeger en dat de feiten aantonen dat zij nog steeds met grote stappen schoner worden. Ooit wordt alles wat met transport te maken heeft wel schoon, maar tot die tijd wil ik gewoon voor een paar tientjes met mijn reet in Italië zitten en voor een paar euro een lap biefstuk in de pan kunnen flikkeren!

vanFleppensteijn | 20-04-18 | 22:07

Te goedkoop? Betaal dan gewoon meer, sukkel.

Patatter | 20-04-18 | 21:58

Binnenkort Tom Dumoulin in de Giro. Met haardos. Tommy can you hear me? Nee, niet jij, eikel.

Ernst Oosters8389 | 20-04-18 | 21:58

It’s easy to be a saint in paradise...

Ad Hominem Tu Quoque | 20-04-18 | 21:50

Gut, dat je met zo een stukkie, geld kan verdienen.
Tis nog premium ook.

Kanarie_Geil | 20-04-18 | 21:28

Tommy had beter een "pin ball wizard" kunnen blijven...

echtpaul | 20-04-18 | 21:22

Heb het al iemand anders zien schrijven hier maar voor een land dat zo veel ''groene boys'' heeft die zo erg met duurzaamheid bezig zijn, blijf ik het grappig vinden dat wij tegelijkertijd relatief veel luchtvervuiling hebben

Kartelmaster2000 | 20-04-18 | 21:16

Fuck you Tommy. Jij met je koopkracht (is milieuvervuiling) en je nageslacht (met hun fucking co2 footprint). Hou op met voortplanten planeetvernietiger. De rest kan prima zonder jullie.

Graaier | 20-04-18 | 21:14

Ik heb Tommy Wieringa vroeger al eens op zijn smoel geslagen... Toen was het ook al een mietje die dom lulde.
30 jaar later nam hij wraak en beschreef hij het in een column.
Een quote eruit:
"Wel vochten we met kinderen uit de Mars, en verloren altijd. Als het op het vuistgevecht aankomt verliest de elite het steevast van de straat."
Waarschijnlijk is dat het moment van zijn hersenbeschadiging geweest.
Dus eigenlijk ben ik misschien wel medeschuldig aan zijn onzinverhaaltjes.
Mijn excuus hiervoor.

†EVIL† | 20-04-18 | 21:09 | 3

Ik neem het je vooral kwalijk dat je de klus niet hebt afgemaakt.

sarcastro | 20-04-18 | 22:14

Kinderen die zichzelf elite vinden, kostelijk onbenul! Je mag er best trots op zijn dat je die snobkop toen al een toontje lager hebt laten zingen.

eastender | 20-04-18 | 23:22

We hebben wat meer straatvechters nodig in dit volledig lamgeslagen landje.

Roze_bril_drager | 21-04-18 | 05:36

het AD vindt dit
een Premium artikel
blijkt kansloos gelul

Herbert_von_Caravan | 20-04-18 | 20:54 | 1

Och, GS heeft Premium reaguurders versierd met kroontjes enzo.

McMarx | 20-04-18 | 22:47

Laatst zag ik Tommy Wieringa bij de afhaalchinees. Hij was vergeten een tas mee te brengen en nam zijn nassi toch maar in een plastic zak mee.

Ikbeneenzelfbouwer | 20-04-18 | 20:44

Tommy vindt dat vliegtickets duurder moeten worden vanwege het milieu. Misschien kan hij als deuger een internationale trend beginnen dat vliegen slecht is voor het milieu ongeacht hoe duur de tickets zijn. Scheelt ook nog eens het uitbreiden van luchthavens ten koste van natuurgebieden.

zwarte_weduwe | 20-04-18 | 20:41 | 1

De bedoeling is ook niet dat hij minder vliegt. De bedoeling is om mensen met minder inkomen het vliegtuig uit te pesten.

ZoekEenVrijeNick | 20-04-18 | 22:48

Zeg Tommy, weet je wat voor ecologische voetprint 2 koters met zich mee brengen. Als je echt wat om het milieu gegeven had had je het bij motorboten moeten laten.

bwanabanjo | 20-04-18 | 20:37

En je boeken zijn ook kut! Bovendien ook nog eens heel milieuonvriendelijk om voor die pulp bomen te kappen.

Linkse allergie | 20-04-18 | 20:26

Moeten we iemand die zichzelf 'Tommy' noemt serieus nemen?

B75 | 20-04-18 | 20:11 | 1

Stendal, Flaubert, Tolstoy DAT zijn schrijvers. Tommy is een eendagsvlieg in de uitgeverijwereld.

meneer der meneren | 20-04-18 | 20:32

Ja die Wagendorp dat is inderdaad een zeer onfrisse schrijver. Kop in de reedt van het lijk van Hillary Clinton om maar deugsap op te nemen, dat werk.

kaasfondue | 20-04-18 | 20:10

Tommy likes to think he's named after a gun, but I know he's really named after a nineteenth century ballet dancer

Sanctimonious_Prick | 20-04-18 | 20:10

Tommy is een klaplul, maar ik ben er heel erg voor om vliegtickets dusdanig duur te maken dat Nederlanders ze niet meer kunnen betalen. Veel te veel kom ik er tegen overal.

Mather | 20-04-18 | 20:00 | 1

Heb je al door dat ze jou ook tegen komen?

gnor | 20-04-18 | 23:31

Beste Joris, hoeveel geld moet ik aan GS overmaken voordat ik hier een totaal irrelevante en onzinnige link kan droppen?

Sanctimonious_Prick | 20-04-18 | 19:58 | 1

Wil je nou serieus je zwistal afkopen?

Ad Hominem Tu Quoque | 20-04-18 | 21:54

Het zal allemaal wel, ik ken die vent niet.

Ongeblustekalk | 20-04-18 | 19:58 | 1

Tommie is een enthousiaste en ondernemende kleuter van 5 jaar. Soms kan Tommie wat snel boos worden, maar meestal is hij erg vrolijk.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 20:07

‘Ik was in Porto om de Douro en de boogbruggen van Eiffel te zien en ook om Pastéis de Belém te eten en espresso te drinken bij café Majestic. Een ordinaire citytrip’

Als dit al een ordinaire citytrip is, dan weet ik niet in welke categorie mijn citytrips geschaard worden.

Wim_Kut | 20-04-18 | 19:55 | 1

Die boogbrug is gratis te bezichtigen en die pasteitjes scoor je al voor rond de euro. Wat is 't probleem?

NV_2017 | 20-04-18 | 20:42

1 redelijk boekie geschreven en hij vind zichzelf de king. Slappe zak is het. Nou hij is al kaal... mooi, dan staat die snel naast Ollenkreng op de platte wagen.
Mark_D_NL | 20-04-18 | 19:51 | reageer

Vrij vertaald vanuit een Groningse spreuk: "een lege schuur heeft geen dak nodig".

GKJP | 20-04-18 | 19:54

1 redelijk boekie geschreven en hij vind zichzelf de king. Slappe zak is het. Nou hij is al kaal... mooi, dan staat die snel naast Ollenkreng op de platte wagen.

Mark_D_NL | 20-04-18 | 19:51

Pragmatisch bekeken heeft hij wel een punt: maak het duurder, en minder mensen gaan op vliegvakantie, minder vluchten, ergo minder vliegmaatschappijen, minder vervuiling. Maar dan, verlies banen, nog meer mensen met minder inkomen, allen met de oude diesel op autovakantie enzovoorts. Nee, we hebben de wereld zo opgetuigd zoals hij nu is, een weg terug is er niet, afgezien van één, nogal vrij rigoreuze optie, een grote knal.

GKJP | 20-04-18 | 19:47 | 1

En dan gaan ze wel met bus, boot of auto. Mss trein een beter alternatief, maar ik zou het ook niet zien zitten 20 uur onderweg te zijn in een pleurishete coupé. Deugend kaalkopje moet zijn pedante mening maar genoeglijk voor zich houden me dunkt...

Acar_ketimun | 20-04-18 | 20:01

Ik las vorige week ergens (wellicht hier op GS) dat de bevolking van Afrika naar verwachting in 2050 van 2 miljard is gegroeid naar 4 miljard.

Nou, dat gaat lekker opschieten hoor, als wij hier de prijsjes van energie, vlees en vliegtickets extra gaan belasten.

EefjeWentelteefje | 20-04-18 | 19:46 | 3

Het gros eet geen vlees wanneer hun geen vlees gegeven wordt, mijn schoonvader zei het ook laatst ''als iedereen zo consumeert als ons hebben we 8 aardes nodig''
Zij hebben gemiddeld niet de genen die het mogelijk maken om de rijkdom te vergaren die wij als vanzelfsprekend zien, dus maak je niet druk voer ze niet dan komt het goed.

Papierversnipperaar | 20-04-18 | 19:59

Hoe dan? Als ze niet verhongeren helpen ze elkaar wel aan een soa, en anders vermoorden ze elkaar wel , niet perse in die volgorde trouwens

Jacques_SiConto | 20-04-18 | 20:28

Daar zit het probleem Eefje, de overbevolking zorgt ervoor dat de aarde bezwijkt. Niet onze vliegreisjes een paar keer per jaar. De Unilevers van deze wereld zien echter alleen nieuwe klanten bij elke kind dat geboren wordt, daarom zijn ze ook zo deugend in alle immigratie discussies.

Roze_bril_drager | 21-04-18 | 05:19

Ik heb altijd gedacht dat autoflagellisme en masochisme tot de categorie 'hobby' behoorden. Blijkt het zowaar een beroep.

bisbisbis | 20-04-18 | 19:45

Tommy Fucking Wieringa. De man die niet weet wat schaarste is. En dan te bedenken dat dit soort gegoede burgers (de huichelaars) nog een kring verwijderd is van de negende en laatste kring van de deughel, daar waar onze politici en bestuurders vandaan komen.

atheïstisch stemvee | 20-04-18 | 19:41

Het is beetje als Groen(FU^% ) Links, iedereen in een elektrische auto en de stroom kopen wij bij de buren bij voorkeur France kernenergie!
Te dom om te poepen dus.

I_do_know | 20-04-18 | 19:40

Hier Tommy haha!

Nacho_Vidal | 20-04-18 | 19:35

Ik weet het bij Tommy nooit helemaal goed. Hijzelf misschien ook wel niet. Soms lijkt ie woke te zijn (weggaan bij de verkeerde richting opgegane Bezige Bij), terwijl hij ook charmant geniet van zijn bekendheid.
Nu dan weer laf, oppervlakkig en niet meer dan een on demand broodschrijvertje. Ik geef hem het voordeel van de twijfel en denk dat hij het ook gewoon een slechte column vindt. Maar werkelijk heel slecht hoor Tommy. Dat moet je niet vaker doen.

Peniskokertje | 20-04-18 | 19:32 | 1

Ik weet ook niet alles ofzo, maar Tommy Flapdrol zit gewoon nog bij de Bezige Bij en zijn volgende frutsel wordt daar ook gepubliceerd. Zei hij zaterdag nog.

einStina | 20-04-18 | 20:06

De "Magnum opus" van Wieringa. Vanavond op het platte scherm? In een babbelshow?

meneer der meneren | 20-04-18 | 19:23

Zo! Mosterd slaat ff Tommie z'n toetsenbord aan gort!

echtpaul | 20-04-18 | 19:21

Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik wel meer kan betalen voor mijn vlees, maar dat wíl ik helemaal niet. Ten eerste omdat al die beter leven keurmerken helemaal niets betekenen en ten tweede omdat er nog genoeg mensen een kudtleven hebben waar eerst maar iets aan gedaan moet worden voordat ik me druk ga maken of mijn gehaktbal wel een gebalanceerd leven heeft gehad met voldoende afwisseling zodat hij niet geestelijk afgestompt raakte.

JanVergoor | 20-04-18 | 19:18

Wat ik me tevens afvraag, stel dat het ticket van 237,00 naar 1.000,00 gaat, hoe lost dat dan de vervuiling op? Kun je die 763,00 dan aan de vervuiling betalen om weg te gaan?

GKJP | 20-04-18 | 19:18 | 2

Nee maar dan kan Airfrance wel weer langer staken voor een nog hoger loon.

echtpaul | 20-04-18 | 19:23

echtpaul | 20-04-18 | 19:23

Ah, dus daarmee worden de kosten die o.a. Air France maakt vanwege de stakingen weer gecompenseerd, het personeel kan dan uiteindelijk verder en langer op vakantie, maar de reizigers worden dan weer gedupeerd door de prijsverhogingen om de loonsverhogingen weer op te vangen, waardoor minder mensen op vakantie kunnen, doch het personeelsbestand van o.a. Air France is kleiner dan het aantal mensen dat op vakantie willen, dus meer personeel kan dan op vakantie, tegenover minder mensen, verhoudingsgewijs lijkt me dit niet goed. Ik begin te zwetsen en ga naar de kroeg. Straks.

GKJP | 20-04-18 | 19:31

Kwestie van vraag en aanbod. Vervuilen is een markt geworden en wordt straks zo duur, dat niet iedereen het meer kan betalen. Dit systeem van vraag en aanbod geldt al jaren voor mooie auto's, vrijstaande huizen en goede restaurants. Dat soort dingen kan ook niet iedereen betalen. Als je daar moeite mee hebt Mosterd, dan moet je straks op de SP stemmen.
Overigens ben ik van mening dat Wieringa met De Heilige Rita een magistraal boek heeft geschreven.

De echte Stolwijker | 20-04-18 | 19:17 | 1

Uw verhaal is niet echt duidelijk. Misschien komt dat wel omdat u dit boek van Wieringa hebt gelezen. Wat de een magistraal vindt, vindt de ander kut met peren. De toevoeging over de Heilige Rita was dus in deze overbodig. Wieringa, schrijft o.a. in het Leidsch/Haarlems Dagblad geeft mij de idee van 88 pur sang.

Zie bijv. D66 lanceert vandaag een eigen plan voor het asielbeleid dat op belangrijke punten totaal anders is dan het kabinetsbeleid.
Zo vinden D66'ers dat het beleid met betrekking tot asielzoekers nu veel te veel gericht is op ontmoediging om op de korte termijn hierheen te komen, is dreigen met uitzetting "mensonwaardig" en moet integratie minder over gebruiken en tradities gaan. enz. enz. Hemelfietsers dus.

gnor | 20-04-18 | 19:35

hypocriete zak. Als hij had geschreven dat hij niet gegaan was omdat het te goedkoop was of dat hij € 1000 gedoneerd had bij een of andere milieuorganisatie, dan was hij geloofwaardig. Nu is het een hypocriet die mij echt niet van mening gaat veranderen.

loser | 20-04-18 | 19:13

zijn roman Joe speedboat ligt bij Bol.com voor 12,50 en dat lijkt mij structureel te veel geld voor zo'n kutboek.

Glasgow Argus | 20-04-18 | 19:12 | 2

De Paperback voor 10€ !
Een boom slopen voor 10 euro ! Dat is goedkoop hé.

Ruimedenker | 20-04-18 | 19:24

Klopt, maar conform zijn zienswijze kan het boekje voor pak em beet 3,00 worden verkocht, maar vanwege het milieu moet dat 12,50 zijn. Uiteraard niet voor z'n knip, voor het milieu.

GKJP | 20-04-18 | 19:24

Wat een arrogante kale neet! Wat een naar mannetje. Het ergste is dat deze eikel kennelijk ook nog kinderen heeft. Bij de Aldi en de Lidl zie ik altijd Porsche's,Landrovers en Audi's staan. Dus,geleased of uit eigen zak betaald: graag alles zo goedkoop mogelijk inkopen. Hoort bij onze mentaliteit: " geen cent te veel "!

Eendragtmaaktmagt | 20-04-18 | 19:11 | 2

Je vindt het dus een slimme, verstandige vent?

Hume | 20-04-18 | 23:02

Wieringa is ongetwijfeld een slimme en verstandige vent. Hij moet alleen niet op de kansel gaan staan.

bisbisbis | 21-04-18 | 07:07

Tommy Wieringa *hoeft* toch geen 237 euro voor die vliegreis te betalen?
Ik weet zeker dat als hij 750 euro extra betaalt, die vliegmaatschappij daar geen bezwaar tegen maakt. Of hij kan zijn 750 euro aan een goed doel geven, bestemmingen genoeg.

Dandruff | 20-04-18 | 19:09

Hear hear

de drijfsijs | 20-04-18 | 19:09

Tommy heeft na Joe Speedboot geen enkel goed woord meer geschreven helaas. Om te voorkomen dat hij ergens administratief medewerker moet worden doet hij een Peter Erretje: overdreven deugen om relevant te kunnen blijven en bij te kunnen snabbelen. Fuck jou Tommy.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 19:07

Waarvan akte.
En elke flapdrol die zegt dat Tommy types en punt hebben snapt er geen reet van. We zijn gewoon met teveel. Als Tommy echt wat wil doen aan het milieu moet hij er gewoon een eind aan maken. Scheelt jaren vervuiling. En een hoop klote stukjes

Tourette | 20-04-18 | 19:07 | 2

Maar dat doet hij dus niet, hij zet zelfs extra mensen op de aarde, de lul

sarcastro | 20-04-18 | 22:06

Dat klopt, maar tegen de groeiende islamitische bevolking moeten wij niet nog veel minder kinderen gaan krijgen of zo. Dat verpest onze samenleving in een nog veel sneller tempo. Bovendien is het islamitische deel vd bevolking (en dan met name asielzoekers) nou niet bepaald bezig met het redden van de aarde. Dat is het grote probleem: verstandige mensen zijn bezig met dit soort vragen en het wel of niet krijgen van kinderen. De wat minder slimme mensen niet, die fokken gewoon door. Wat per saldo dus minder verstandige mensen en meer domme mensen oplevert.

Braboblanke | 21-04-18 | 10:54

Stop de kritiek. Tommy heeft gelijk: de mens is een inconsequent en kortzichtig wezen dat niet verder dan een maand vooruit kan kijken.

Bauchschmertzen | 20-04-18 | 19:03 | 1

Ja want dan komen de volgende rekeningen weer je geld opvreten, omdat een stel verwaande zakkenvullers bedacht hebben dat je overal extra voor kan betalen om hun hobbies te financiëren

Re:Kniftig | 20-04-18 | 19:11

Tommy Deugt! Dat dan weer wel.

Poekieman | 20-04-18 | 19:03 | 1

Hij is braaf

sarcastro | 20-04-18 | 22:06

Bam!!! ... niks meer aan toe te voegen. Tommy Wieringa... gewoon een grote droplul.

Paaldanseres | 20-04-18 | 19:02

Guthmensen die iedereen de maat nemen ,het vingertje van deze Donald duck schrijver , komt in
elke talkshow aan bod ,een kliekje die elkaar de bal toespelen !zo is dat hier in dat postzegellandje !!!

geeratz8217 | 20-04-18 | 19:01

Consuminderen is dan het enige antwoord. Echter is daarbij een probleem: dit is alleen leuk, dan wel te doen, als je het uit vrije wil doet en niet gedreven door geldnood. In dat laatste geval voel je je al snel buiten de maatschappij vallen, terwijl in het eerste geval je je bevrijd voelt van alle overbodig ballast. Het is hetzelfde, alleen de psychische en sociale impact is zo vaak anders.

mozaard | 20-04-18 | 19:01

Nou Tommy, had lekker KLM business-class geboekt. Ongeveer 1000 €.
Daar kun jij toch prima jouw geweten mee schoonkopen.
Thuisblijven is een nóg betere oplossing.
Erasmusbrug, de Magere brug, de brug bij Zaltbommel, Moerdijkbrug.
Man man we barsten van de mooie bruggen, gewoon per fiets bereikbaar.
Tommy je bent een blaaskaak en hypocriet bovendien!

Ruimedenker | 20-04-18 | 18:57

Wordt ik verondersteld fucking “Tommy” te kennen?
Nooit van gehoord.

joepiedepeopie | 20-04-18 | 18:53 | 1

Was ook mijn eerste reactie. DaFuQ is een Wieringa? Geen luchtvaart maatschappij in ieder geval. Zuckerberg belde net. Wieringa? Wat een loser, mijne is groter, zei hij. Sja... Bezos was niet beschikbaar voor commentaar. Zal zijn robothond wel aan het nemen zijn.

Standvastig | 20-04-18 | 19:02

Tom is slachtoffer van de gratis Samsammetjes die op de lagere school werden uitgedeeld. Ik rolde daar blaaspijppijltjes van, Tommy ging het blad blijkbaar daadwerkelijk lezen en denkt nu verschil uit te kunnen maken on global scale, volkomen voorbijgaand aan de weredwijde industrie en vulkaanuitbarstingen. Sommigen zouden Tommy een kneusje noemen.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 18:52

Als die foto echt van Tommy is moet ie wat minder drinken denk ik

Rest In Privacy | 20-04-18 | 18:51 | 1

Nee dat is hem niet he. Wie dan wel ook weer? Mart Visser of zo. Of Steven Sanders. Iig een oudere homofiele medemens

Peniskokertje | 20-04-18 | 19:40

Heerlijk betoog, Mosterd! Ik hoop dat die Tommy nou ook "uit zichzelf" ophoudt met zelfpijpen.

dysdiadochokinese | 20-04-18 | 18:51

Ik zou niet meer veel reageren, maar deze moet wel. Spreekt de beste man zichzelf in zijn, nogal kortzichtig epistel, niet enorm tegen? Eerst aangeven dat hij op een nutteloos tripje ging, om vervolgens een pleidooi te houden dat voor die nutteloze tripjes meer geld betaald moet worden. Hypocriete, betweterige, arrogante fallus. Als je het zo erg vindt, kijk dan op Discovery of internet. Overigens rij ik zelf een Golf uit 98 en eet ik dagelijks schnitzel. Goed weekend.

GKJP | 20-04-18 | 18:51 | 2

mooi gesproken, goed weekend. Rij zelf 524 td lekker man als die turbo erin komt! Zie geen moer in mijn binnenspiegel tuut tuut

niv01 | 20-04-18 | 18:56

320d gehad, 150 pk blok, zelfde verhaal, gas vol in zie je achter je één zwarte streep.
Om op onze Tommy terug te komen, in het stukje dat hij heeft getikt, vast vol van zichzelf over zoveel wijsheid, laat hij blijken dat hij wereldvreemd is, zoals Mosterd ook aangeeft.

GKJP | 20-04-18 | 19:13

Alleen mensen met een goed en leeg leven kunnen zich het veroorloven zo enorm te deugen...
Tommy's boeken zijn al niet zo, en zijn karakter is nog veel erger.

einStina | 20-04-18 | 18:48

Doutzen Kroes had ook al zo'n soort verhaal vandaag...
De bovenonsgestelden.....
Ga dat lekker effe in India prediken tegen de kastelozen!

Jimmy Mc Clure | 20-04-18 | 18:48 | 1

Zij is wel met een afrikaan getrouwd dus... ze meent het wel misschien

didivos | 20-04-18 | 19:30
-weggejorist-
herrietuttel | 20-04-18 | 18:47 | 2

Vind die boeken van wieringa altijd wel de moeite waard... In het boek de dood van murat idrissi lege pagina's of deels bedrukte pagina's. Het papier tommy!
Ook op het grote lettertype had inkt bespaart kunnen worden...
(Maar wel het volle pond vragen voor een korte novelle)

SterF... | 20-04-18 | 18:46 | 1

e-books zijn veel beter voor het milieu. Lees al vele jaren zo en het voordeel is dat je het lettertype en vooral de grootte kan instellen en dat hij onthoudt waar je gebleven was. Er hoeft maar een beetje stroom in om een maand te kunnen lezen.

Roze_bril_drager | 21-04-18 | 04:44

Inderdaad een vreselijk zeikstuk van die 'Tommie'. De man spoort gewoon niet want je gaat niet eerst vliegen en daarna jammeren. En over dat vlees; nou daar is geen touw aan vast te knopen. Natuurlijk kan het allemaal best een beetje minder maar of ze in de 3e wereld daar zoveel aan hebben dacht ik toch niet.
Beter is om gewoon véél meer Nederlandse producten te gaan kopen. En b.v. biologisch vlees en biologische vrije uitloopeieren gewoon s morgens vroeg - om 8 uur - bij de supermarkt kopen want dan is er heel veel afgeprijsd. Vanmorgen nog 10 vrije uitloopeieren gekocht (afgeprijsd) voor 2 euro, die normaal 3 euro kosten. Zo gaat het ook met vlees. Is er geen biovlees afgeprijsd, gewoon wachten tot de volgende dag. Dat afgeprijsde vlees kan ook nog makkelijk thuis in de vriezer. (Voor degenen die hun stuk vlees geen dag kunnen missen).

Maar terugkomend op 'Tommie', dat is een hypocriet van het zuiverste water. Als het miljeu hem zo aan het hart gaat moet hij helemaal niet vliegen! Hij zal zelf wel een vette bankrekening hebben maar misgunt Jan de Arbeider zijn vliegreisje naar de zon 1x per jaar. Het mispunt.

Lupuslupus | 20-04-18 | 18:44 | 1

Met Tommy komt het niet meer goed. Hij zit hoog in zijn frustratie. Om te voorkomen dat zijn dochters het net zo zwaar krijgen als Tommy rest hem nog maar een ding.
Ik weet dat je het kan Tommy. Op naar een betere wereld samen met dochters.

F. Jacobse | 20-04-18 | 19:35

Met de trein heen en weer naar Portugal is nog véééél duurder....

cabrão | 20-04-18 | 18:43

Overigens vond ik "Dit zijn de namen" best een goed boek, doe ik 'm niet na. Maar na dat stukje laatst over de keerzijde van de multiculturele kermis moest er natuurlijk wel weer iets moreel verhevens komen. Dat is dus iets geworden. Mooi. Gewoon niet meer doen dan Tommy. Niet wèl doen en er vervolgens ook nog mee sieren en geld verdienen, nee, gewoon niet meer doen. Vergeet je stedentripje naar Dubai - toch geen reet an. Ga lekker het pieterspad bewandelen.
Iedere aankoop is politiek, iedere niet-koop ook.

En over echte prijzen gesproken: huisvest nou eens een AZC naast de ministerswoning, zet nou 'ns een moskee neer naast het grachtenpand van Asscher, dwing de kindertjkes van Femke nou eens naar Caland. Vlieg niet meer businesssclass naar klimaatconventies.
Put your fokking money where your mouth is.

Magdatkandat | 20-04-18 | 18:43 | 1

Dit dus.
Kleine aanvulling: en hou verdomme je mond over milieuvervuiling als je meer dan twee kinderen hebt.

EefjeWentelteefje | 20-04-18 | 18:51

Waar baseert zo'n lul een bedrag van 1000 euro op. Gek toch, als je meer betaalt wordt de lucht vanzelf ook schoner.
Met een oude auto mag je de stad niet in, koop je een vignet dan wel want met een vignet ben je schoon.

Memek | 20-04-18 | 18:43 | 1

Precies. Het draait allemaal om geld.
Er zijn wettelijke normen waar elke auto aan moet voldoen, ook qua uitlaatgassen. Het is bizar dat je met een auto die voor de APK is goedgekeurd, in steeds minder steden mag komen.

Dandruff | 20-04-18 | 19:04

Praten over milieu en vlees is natuurlijk zeer trendy in bepaalde kringen. Maar laten we het bij de bron aanpakken en stoppen met het verwekken van kinderen. Dus Tommy laat je zaadleiders even doorknippen, want 2 meiden (en je zal ze best wel lief vinden) zijn er al weer 2 teveel in het kader van de CO2 uitstoot.

Tube64 | 20-04-18 | 18:42 | 3

Toch knap dat ie 2 kinderen heeft. Is er toch blijkbaar ooit een vrouw op hem gevallen.

HoerieHarry | 20-04-18 | 18:43

HoerieHarry | 20-04-18 | 18:43
Of een ingehuurde draagmoeder met een In Vitro kwakkie....

Muchnadt | 20-04-18 | 19:35

Nog meiden ook hè? Zorg dan tenminste dat je jongens verwekt, die zijn een stuk beter voor het milieu.

sarcastro | 20-04-18 | 22:02

Kan me niet voorstellen dat ze dat allemaal zelf heeft bedacht....

Muchnadt | 20-04-18 | 19:33

Ja want een electrische auto is goed voor het milieu. OMG, geen uitstoot!!!! Doutzen, je ziet er leuk uit maar hou alsjeblieft je mond dicht.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 19:34

Oh ja en dan mogen 'wij' zeker weer bijspringen om die laadpaal voor haar huis neer te zetten. Die elektrische klote auto van haar kost meer dan ik in drie jaar tijd verdien.

sarcastro | 20-04-18 | 22:01
▼ 1 antwoord verborgen

Hear! Hear!
Spijker -> Kop -> Raak

Helemaal klaar met dat verwaande elitair gemoraliseer door subsidie of belastinggelsslurpende uitvreters.

Re:Kniftig | 20-04-18 | 18:40

Er is niks zo slecht voor de wereld als kinderen werpen, zo hou je het probleem immers in stand. Na zo'n honderd jaar kan de planeet zich volledig herstellen.

MogeWijEveOvergeve | 20-04-18 | 18:40 | 1

Daarom zijn Merkel en Kalverboer goed bezig. Dat ze de hele zwakbegaafde wereld binnen willen halen moeten we hen maar vergeven.

gestoptmetroken | 20-04-18 | 18:53

Hij is de elite die het volk dingen opdringt waar het niet om heeft gevraagd en wat het niet nodig heeft. Let them eat cake.

zwarte_weduwe | 20-04-18 | 18:40

Ga anders in Californië wonen Tommy Wieringa, daar betalen linkse miljonairs graag wat meer voor een enorm betuttelende overheid die ideologische idioterie omzet in forse belastingheffingen.
De werkende mensen vluchten daarom naar andere staten en de uitkeringsgerechtigden plus illegalen wonen in een zelfgebouwde sloppenwijk tegen de snelweg aan. Precies zoals de stinkend rijke socialisten met enorm dedain tegen "het volk" dat allemaal graag zien.

Jan Passant mk2 | 20-04-18 | 18:38

@Mosterd doet mij denken aan Jopie den Uyl in de jaren zestig: 'Ieder mens heeft recht op een auto'.

nick.name | 20-04-18 | 18:36 | 1

Niet gewoon een auto, maar een Toyota.

ZZP-er | 20-04-18 | 18:38

Als Tommy een probleem met vliegen heeft dan moet hij zich eens goed wassen.

Gulliver | 20-04-18 | 18:36 | 1

Hahaha +1

Rest In Privacy | 20-04-18 | 19:29

"Ik was in Porto om de Douro en de boogbruggen van Eiffel te zien en ook om Pastéis de Belém te eten en espresso te drinken bij café Majestic. Een ordinaire citytrip kortom".

Juist, voor een kopje espresso naar café Majestic in Porto voor 237 lousy euri's, en dan je geweten schoonpoetsen met een afschuwelijk prut verhaal.
Wel Tommy, die Henkies en Ingrids die zich dat niet kunnen veroorloven en het ook complete onzin vinden om daarvoor naar Porto te reizen, die zetten thuis wel een lekker bakkie en nemen er een speculaasje bij.
Dat scheelt een hoop vlieg CO2 en nog meer schijnheiligheid.
Wat een lul, dat je zoiets in je krant opneemt.

Memek | 20-04-18 | 18:34 | 4

Het is nogal decadent inderdaad, ik heb geen tijd voor een nonchalant tripje naar Porto (ik weet niet eens waar het ligt) en ik kan het geld eigenlijk ook niet missen. Desondanks zal ik ongetwijfeld wel weer de schuld krijgen van zijn milieuovertredingen (en ik heet geen eens Henk).

sarcastro | 20-04-18 | 21:58

@cabrao
-
Klopt. Is van Seyrig. Maar daar doen ze in Porto niet moeilijk over.

bisbisbis | 21-04-18 | 07:14

Ik heb in café Majestic ooit 23 euro voor een burger betaald. Mooie art-deco inrichting. Een hamburger trouwens , geen inwoner.

H. Caulfield | 21-04-18 | 10:59
▼ 1 antwoord verborgen

237 euro? Naar Porto? Dat kan een stuk goedkoper.

Koonkluk Huis | 20-04-18 | 18:34

Dit zijn de Groen (S)Linksers en de Ondemocraten'66 van onze samenleving.
Zij wentelen zich in financiële rijkdom. Verkregen over de krom getrokken ruggen van Henk en Ingrid. Zij laven zich in hun zelf gecreëerde klimaatneutrale omgeving. Stappen in hun Tesla, van 60.000 euro, met de vervuilende batterij maar daar hoor je ze niet over. Gooien hun dak vol met zonnepanelen want iedereen moet kunnen zien hoe klimaatdeugend zij wel niet zijn. En passant, het gas gaat weg (boeit hun niet) want de aardwarmte pomp staat al in de steigers.
De domme Henk en Ingrid, verpesten onze milieu hoor je ze denken en in opiniestukken oreren zij verder, de hypocrieten.

De Evangelist | 20-04-18 | 18:34 | 1

Hear hear.

Lupuslupus | 20-04-18 | 18:48

Zo moutarde, dat moet opluchten! Amen hoor, ik heb ook ooit wel eens een glimlach gehad bij Tom, en dat was niet vanuit een toren in mijn bek gescheten.

Tjajaja | 20-04-18 | 18:34

Tommy Wieringa trekt dat te dure vliegreisje gewoon van de belasting af. Bert Wagendorp kan dat niet zomaar doen, want volgens mij is hij loonslaaf met pensioen bij de Perscombinatie.

donkeyman | 20-04-18 | 18:34

Wie is die flapdrol eigenlijk?

Twisted_Faith | 20-04-18 | 18:34 | 1

Ik wist het ook niet.

Lupuslupus | 20-04-18 | 18:49

Jij KAN veel beter...?

DrumPiet | 20-04-18 | 18:33 | 1

Joe Speedboot was best goed toch?

E-Burke | 20-04-18 | 18:43

Ik heb trouwens liever dat Tommy schrijft dan dat ie praat.
Ik word misselijk van die akelige stem en de betweterigheid van de man.

HoerieHarry | 20-04-18 | 18:32

Mensen betalen structureel te veel voor diarree over papier uitgesmeerd door flutschrijvers als Tommy Wieringa...

BRR76 | 20-04-18 | 18:30 | 1

lol

Lupuslupus | 20-04-18 | 18:51

Die reclame van Sunweb onder dit item maakt het wel helemaal af +1

leef!! | 20-04-18 | 18:30 | 1

Dan werkt de Facebook pixel.....

Muchnadt | 20-04-18 | 19:24

En dan gaat ie er ook nog van uit dat al die extra milieubelasting ook aan het milieu uitgegeven wordt. Dat gebeurt nu al niet.

ZonderNaam | 20-04-18 | 18:29

Ik ben ook wel voor het reduceren van onnodige reizen. Laten we beginnen met winstersport exponentieel veel duurder te maken. Sneeuwtoeslagje ofzo.
.
Vakantie vieren in het gebied dat in ecologische termen juist zo hard getroffen wordt door onbewust gedrag is wel het summum van schijt hebben aan de toekomst van onze kinderen.
.
Ook zou ik graag een importverbod zien op tofu, quinoa, exotische vruchten, noten, pitten en dergelijke. Nergens voor nodig om zulk vreten over de wereld te slepen in vervuilende schepen en vliegtuigen terwijl onze eigen voedselproductie onze consumptie overschrijdt.
.
Je stoot ook nog eens het vreten uit de monden van burgers van hele arme landen waardoor dit eetgedrag als bijzonder inhumaan omschreven kan worden.
.
Consequent zijn Tommie. Nu lijkt je vooral een kortademig vooringenomen hypocrietje.
.
The least of us, unfortunately also the loudest of us...

Parel van het Zuiden | 20-04-18 | 18:28 | 3

Pak het probleem gewoon bij de bron aan. Energie is te vrij voorhanden. We kunnen het betalen om de halve wereld over te vliegen/tonnen sneeuw de berg op te spuiten/troep van over de wereld hierheen te halen. Omdat we niet hoeven te betalen voor de uitstoot van deze goedkope energie. Elk bedrijf zal beamen dat ze er van balen dat ze hun bedrijfsafval moeten laten ophalen. Maar je kan je niet voorstellen dat ze dat níet zouden doen en gewoon hun bende in het milieu gooien.
Met het verbruiken van energie is dat vaak wat gebeurt. Het restproduct zo de lucht in.
Nu kan je CO2 uitstoot niet verbieden, we moeten immers ademen. En onze manier van leven is behoorlijk afhankelijk van deze vrijelijke uitstoot. Maar we kunnen het wel drastisch beperken. Dat is niet hypocriet, maar realistisch.

two ball cane | 20-04-18 | 19:32

@Parel van het Zuiden
Helemaal mee eensch
met dien verstande dat ik dat gevlieg eens wat meer belast zie worden
Niet om Jan Modaal te belasten (ik snap Mosterd wat dat betreft wel) maar omdat,
tot nu toe, enkel en alleen de burger met automobiel aangepakt wordt, al decennia
En ondertussen maar lekker -vrijwel- onbelast doorvliegen, en niet de Groote Vaart belasten
want oei oei slecht voor de economie anders gaan wel finaal kapodt met z'n alle
Gewoon, kap nou es met dat enkel en alleen automobilist aanpakken
en verdeel het over alle transportsoorten, dat is gewoon wat minder hypocriet
Dat, en Fuck Tommy natuurlijk, met je irritante vleespet

Tobi | 20-04-18 | 19:47

Wederom eens met Pvhz, het gaat erom dat men consequent is met het gezanik.

De gütmenschen zeiken over onze consumptie, maar er wordt er door geeneen aangeraden eens een moestuintje te beginnen of kippen te houden.

Men zit te zagen over het energieverbruik, maar denk maar niet dat ze eens zullen zeggen dat je de tv de deur uit moet doen, want dan kunnen ze niet meer tegen je aan zeuren.

Vlees eten is slecht voor het milieu, maar het is wel ok om exotische flora uit alle windstreken te laten invliegen voor onze veganisten.

Het gevangen zetten van dieren is duivels, maar we hebben wel allemaal honden, katten en cavia's.

Vliegen is ook kwaadaardig, maar ze gaan wel vliegend op deug-safari naar een Afrikaans weeshuis, of naar een andere exotische bestemming om te kijken hoe zeer het milieu daar is aangetast.

Mensen als Tommy Wie(?)ringa zijn hypocriet, arrogant en decadent.

sarcastro | 20-04-18 | 21:55

Ja, Tommy, fuck you !

ivanhoe bergs | 20-04-18 | 18:27

Toen ik het toverwoord CO2 las moest ik al naar de plee rennen.

Ronnie uit Helmond | 20-04-18 | 18:26

Haha, die foto.

RickTheDick | 20-04-18 | 18:25

Een schande voor de rugbywereld ook nog eens een keer.

watergeus | 20-04-18 | 18:23

Je kunt natuurlijk ook gewoon niet naar Porto gaan als het je allemaal zo aan het hart gaat, Tommy. Je kunt ook op de fiets naar Breda.

GoCanucksGo | 20-04-18 | 18:22 | 2

Lees Bob den Uil er maar op na. Veel interessantere boeken levert dat op

Peniskokertje | 20-04-18 | 19:45

Je kunt ook op de fiets naar Porto.

Bijtendehond | 20-04-18 | 22:17

Zeg @Mosterd, Prima hoor.

Opkomen voor de verworpenen der aarde.

Maar als de inzet vliegreisjes en kilo's vlees is heb ik weinig medelijden. 17 miljoen verkansjies per jaar met het vliegtuig is niet houdbaar. We hebben namelijk democratisch vastgesteld ons aan Parijs te houden.
Verzin jij maar hoe we die beschikbare reisjes gaan verdelen.
TIP: ik ben nogal van de rechtervleugel. Bij een beperkt aanbod en een grote vraag stijgt over het algemeen de prijs totdat de vraag en aanbod gelijk zijn. Maar dat is misschien heel vieze rechtse kapitalistenpraat hoor.

two ball cane | 20-04-18 | 18:22 | 6

two ball cane | 20-04-18 | 19:01
Met die laatste zin is Schiphol het absoluut niet eens.....

Muchnadt | 20-04-18 | 19:21

Yo, two ball cane: wereldwijd komen er steeds meer mensen bij. In China, bijvoorbeeld, is er een grote, welvarende middenklasse aan het ontstaan. Al die mensen willen graag ook vliegen. Denken je nou echt dat een paar lullige maatregelen om het vliegverkeer in te perken ook maar iets gaan helpen? Doe niet zo naïef, man.

Tietmier | 20-04-18 | 19:28

@Tietmier | 20-04-18 | 19:28
Ha, de 'ja maar zij..!' roepert. Jij stelt voor niets te doen en het bij de parijsintenties te houden? Of heb jij geen boodschap aan de wil van de meerderheid?
@Muchnadt | 20-04-18 | 19:21
De directe ontvanger van subsidie is niet blij met het stoppen van die subsidie. En water is nat.

two ball cane | 20-04-18 | 19:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Goede rant

E-Burke | 20-04-18 | 18:22

Verwar zijn zeikerig geworden romans nou niet met zijn politieke en sociaaleconomische denkbeelden, Mosterd. Ze huilen liever mee met de wolven in het bos; lekker deugen.
De schoorsteen moet toch blijven roken.
Waarom vliegt Tommy niet first class?
Ik begrijp uit zijn gewauwel dat hij graag meer uitgeeft voor zijn vliegreis, iets met het klimaat...

Desmoulins | 20-04-18 | 18:21

Tommy,,, typetje Peter Rudolf de Vries om van te kotsen.

SlimmeHenkie | 20-04-18 | 18:21

Zo die zit

Enrique C | 20-04-18 | 18:19

En zo ist!

HoerieHarry | 20-04-18 | 18:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken