Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Paasvuurgate. Randstad versus niet de Randstad

espelo

Paasvuur. Zorgt voor vruchtbaarheid. Hoef je ze niet te vertellen in het Oosten, want terwijl boer Piet met een pot Grolsch in de klauw'm naar de vlammen loert, ligt zijn krolse dochter op de hooizolder.

Enfin, er gaat een streep door de traditie. Helaas. Dat is nog niet bekend bij de paasvuurbazen van Espelo en Dijkerhoek (een soort Amsterdam en Rotterdam, maar dan Espelo en Dijkerhoek), maar wij verklappen het alvast. De beleidsbepalers in Den Haag vinden vanzelf wat regeltjes om de boel te verbieden. Een verdwaald latje gelakt hout tussen een twintig meter hoge stapel kerstboom en snoeihout. Of stankoverlast in de Randstad. Waar halen die boeren uit het oosten in godsnaam het lef vandaan om fikkie te poken zodat we daar in de Randstad last van hebben? So it begins, mensen. So it begins.

1. De Randstad

Social

2. Niet de Randstad

Reaguursels

Inloggen

Hoe durven ze het een Paasvuur te noemen. Moet dat niet Voorjaarsvuur zijn? Bij Jumbo en Lidl is het ook "vier het voorjaar" wat de klok slaat. En de HEMA komt om in de voorjaarseitjes.

SerTheFun | 01-04-18 | 12:18

Typisch randstad, terwijl de ingestelde milieuzones discriminatoir zijn. Ik woon net buiten Kralingen en mag dood gaan aan vieze Duitse diesels die zijn getest op apen en Duitsers, maar de mensche in Het Rijke Kralingen een kilometer verderop mogen gezonde lucht inademen.

Ergo: ik ga eerder dood terwijl zij veel meer te vererven hebben.

PrakkerT | 01-04-18 | 07:05 | 1

Ik zou daar niet te veel achter zoeken, Rotterdam heeft een relatief laag gehalte vvd en 66 in de gelegerden, dus als dat Kralingen een zone tegen diesel heeft ingesteld, dan zal dat wel met data afkomstig uit metingen onderlegt zijn. Kralingen ligt ook tussen vier snelwegen, vlakbij een vliegveld, relatief dicht bij industrie, etc., dus het is niet ondenkbaar dat er wel wat luchtvervuiling is daar.

O2Neutraal | 01-04-18 | 08:32

En wind morgen NNO dus ik zie het probleem niet.

Wekkertje | 31-03-18 | 20:15
-weggejorist-
Wekkertje | 31-03-18 | 20:09

Oetrook'n die randstad. Dat ze allemoal de zee in goat !

Wekkertje | 31-03-18 | 20:01

Ik zal morgenavond bij het paasvuur een dikke scheet draaien, waait die ook naar het westen. En uiteraard ook een Poar Nem'n

Sjakkie van de Hoek | 31-03-18 | 17:40

Oh jeeeeehhhh.... dan krijgen wij straks weer gejammer over die pallets die ze met nieuwjaar in Scheveningen verbranden... terwijl er iedere avond weer een deken van rook over het Indiaase subcontinent ligt, niet allen vanwege miljoenen ouwe diesel Tata's, maar voornamelijk vanwege de 700 miljoen mensen die op open vuur koken... of over de boeren op Sumatra, die massaal hun veldjes in de fik zetten, waardoor er geen vliegtuigen in de regio kunnen landen... of over de meer dan 1.500 vulkanen die ook dit etmaal weer actief zijn... Ben ik even blij dat ik in een land woon dat onder een kaasstolp ligt...

bisbisbis | 31-03-18 | 16:16 | 1

Hear! Hear!

Hem | 31-03-18 | 16:18

Als Randstedeling wil ik me niet laten ophitsen tegen Nederlanders buiten de Randstad. Er wonen buiten de Randstad heel veel mensen die graag inruil tegen, ik noem maar wat, Mocromaffioso of ErDenk-ers.

BlowingBubbles | 31-03-18 | 16:14

Zitten ze bij de milieudienst aan de flakka? No way dat je in Rotterdam een fikkie dat brand in Espeloo ruikt..

mr.money | 31-03-18 | 16:12 | 1

Smog, dit komt allemaal bij de eigen uitstoot. Het is cummulatief, net zoals in de zomer wanneer we de gevolgen van de productie uit het Ruhr-gebied in het westen van Nederland binnen krijgen.

O2Neutraal | 31-03-18 | 22:22

Laat die provincialen lekker vuurtje stoken anders worden ze boos op randstedelingen. Het is kinderachtig maar als dat vuur belangrijk is moet het maar gewoon gebeuren.

BozePaarseMan | 31-03-18 | 16:04

Is er een feest wat dezer dagen niet helemaal kapot moet?

GroetenVanUrk | 31-03-18 | 15:58 | 1

Jazeker! Namelijk........ (vul willekeurig islamitisch feest in)

DeJemelscheet | 31-03-18 | 18:12

Mooi dit topic. Stoere povincialen zeiken over de Randstad en andersom. Zo hoort het! Lang leve GS. Maar ik heb nog een mooie anekdote die mij zojuist te binnen schoot. En die komt van een vriend van mij. Decennia geleden hadden de ouders (woonden in de provincie) van hem een poetsvrouw en tuinman in dienst (niet full time). Het was een koppel en het waren ook nog eens buren. Nou, die waren op een gegeven moment 25 jaar getrouwd dus dachten de ouders van mijn maat dan bieden we ze een reis naar Parijs aan. Hotel, eten, musea de hele reutemeteut. En nu komt het. Zij reden richting Parijs en hij voelde zich al ongemakkelijk op de Boulevard Périphérique. Stress in de barak dus. Maar de druppel was de rotonde op de Champs Elysee bij de Arc de Triomphe. 10 rijen dik en je moet daar dus invoegen. (lees dit wederom met Limburgs accent). " Godverdomnme het is zo druk hier dus ik rij naar huis" En inderdaad hij reed dezelfde dag nog naar huis. Hahahaha. Maw hij was zwaar uit zijn "comfort zone" en reed naar huis. 's avonds zat hij weer voor de buis in zijn eigen huis en was volkomen gelukkig. Schitterend!

Basil Fawlty | 31-03-18 | 15:28 | 4

Leuk verhaal. Goed gedaan van die man want in Parijs wil je toch ècht niet dood gevonden worden.

Lupuslupus | 31-03-18 | 16:11

@Lupuslupus
-
Nee, want dan heb je geen animo (sic) om alle leuke dingen te doen die er in die fantastische stad te doen zijn...

bisbisbis | 31-03-18 | 16:18

Van de andere kant, zelfs voor professionele chauffeurs is Parijs een nachtmerrie.

Artan83 | 01-04-18 | 10:01
▼ 1 antwoord verborgen

Waarschijnlijk per ongeluk een gaskraantje geopend op de Maasvlakte.

Miep-Miep | 31-03-18 | 15:18

Paasvuur. Dat klinkt niet echt inclusief. Ik voel me gekwetst. Feestvuur mag het zijn.

lingo star | 31-03-18 | 15:16 | 4

Lentevuur nou vooruit dan maar, maar toch is alles de schuld van de boze witte man.

lingo star | 31-03-18 | 16:01

Het is en blijft gewoon Paasvuur hoor. Tenminste, wat het oosten betreft. De Randstad is toch al verloren, daar moet je geen energie meer in steken.

Lupuslupus | 31-03-18 | 16:13

Lupus, ik zie nog wel een mogelijkheid voor kernenergie. En of dat nu de langzame variant is, of die met een klapper alle energie dumpt, tja. Geef me dan wel even de tijd om te verhuizen ;)

EEnzame SchizofrEEN | 31-03-18 | 17:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ik moest ineens denken aan die trainingskampen van de paarden van Willy en max. Gaat toch op het Scheveningse strand met rook en vuur en zo?

Jos Tiebent | 31-03-18 | 15:14

Laat ze maar in Twente komen. Daar werken we wel af met dit soort mafkezen. Carbid schieten, paasvuur, Sinterklaas, daar komt hier niemand aan.

Reaganmania | 31-03-18 | 14:59 | 1

Daar gaan die idioten die nu de macht ruiken in Amsterdam en Utrecht heus nog op broeden. Geniet ervan zolang het nog kan.

BlowingBubbles | 31-03-18 | 15:34

En dan die Randstedelingen die klagen over overlast maar wel naar zwarte cross gaan om te doen en te zien wat bij hun niet mag.

Johan_Voorhaar | 31-03-18 | 14:58

Willen jullie echt iets bizars lezen? Dit is dus hoe diep en stupide menigeen thans is gezonken. "KFC chicken shortage causes chaos as police tell customers to stop calling over branch closures". www.telegraph.co.uk/news/2018/02/20/k... Geen gein dus. Mijn god. Hoe ongelooflijk achterlijk ben je dan?

Basil Fawlty | 31-03-18 | 14:44 | 3

Omg. Die 999 bellers hebben hun brein antemortem al gedoneerd ofzo? Hahaha tekenend dit.

einStina | 31-03-18 | 14:46

Datum: 20 Februari 2018. Kattebaknieuws

TheseDays00 | 31-03-18 | 16:01

Ja want over oude anekdotes kun je niet lachen. Gaan na een paar dagen over de datum en dood, kun je het alleen nog maar erover hebben in begrafenisstemming.

einStina | 31-03-18 | 16:34

Nog even en je mag als burger niets meer in dit land (behalve belasting betalen en je bek houden).

Dutch_Viscount | 31-03-18 | 14:40 | 1

Kom kom. Da duurt echt niet zo lang meer en geldt in delen van het land al. [ Probeer anders eens in het zwaanshals te Rotterdam iets over turken of marokanen te roepen. Ziet u direct de Rotterdamse medische zorgsector van dichtbij]

EEnzame SchizofrEEN | 31-03-18 | 15:48

Zijn er ook nog mensen die 112 gaan bellen want ze ruiken rook.

Johan_Voorhaar | 31-03-18 | 14:37 | 1

Moet je de DCMR bellen. Die zijn er speciaal voor opgezet.

EEnzame SchizofrEEN | 31-03-18 | 15:49

Prachtig zoals al die ouderwetse Nederlanders voor meer gaten zijn te vangen. We zoeken problemen en de overheden lossen dat graag (wel betaald) voor ons op. Buurman vroeg me of ik al een brief had geschreven aan de gemeente. In de andere gemeente nl. betaald parkeren en nu zouden ze "allemaal"naar onze wijk komen. Hem verteld dat zijn brief er dus voor zorgt dat velen zullen moeten betalen in plaats van wat meters te lopen. De overheid: maar jullie allemaal willen dit toch. Zeikwijvon die randstedelingen (ik woon er al 70 jaar).

gnor | 31-03-18 | 14:30

Afschaffen die luchtverontreiniging, we hebben longkanker genoeg in Nederland.

Watching the Wheels | 31-03-18 | 14:24 | 2

U bent een knappe jongen als u longkanker weet op te lopen van de paar grove verbrandingsdeeltjes die van een paasvuur af komen.
-
( U bent zelfs een knappe jongen als u longkanker weet op te lopen van incidentele blootstelling aan ultrafijnstofpartikels, maar dat mag u niet weten van de milieumaffia)

bisbisbis | 31-03-18 | 16:07

bisbisbis | 31-03-18 | 16:07 |
Onderstreept: milieumaffia... :-)

Príncipe | 31-03-18 | 18:05

Nepnieuws. Hier staat een hele zwakke noordenwind.

Luitenant Pangpang | 31-03-18 | 14:15 | 1

Hebben ze in Limburg en Noord Brabant al geklaagd? ha.

Lupuslupus | 31-03-18 | 16:16

Een brandstapel zonder heks is als een vrijgezellenavond zonder stripper.

OverdaanDerOnderheid | 31-03-18 | 14:14

Rustig nou jongens, rustig.... haal even diep adem en bedenk dat het morgen 1 april is.

Franciscus Borchwerf | 31-03-18 | 14:13 | 2

;-)) Genau!

Basil Fawlty | 31-03-18 | 14:13

Ja maar, weten ze dat in Den Haag ook? Want die zien hier direct weer een mooie motie in! Zijn daar verstoken van enig relateveringszin!

EEnzame SchizofrEEN | 31-03-18 | 15:51

Probleem in dit pleuris land is dat iedereen altijd last van elkaar heeft omdat gewoon veel te vol is.

Zwiebelmaus | 31-03-18 | 14:10 | 2

Dat zei Juliana in de jaren zestig al...

Reaganmania | 31-03-18 | 15:00

Leve de club van 10 miljoen!

BlowingBubbles | 31-03-18 | 15:42

Gewoon meedoen en de fik in die randstad

meneerjan | 31-03-18 | 14:06

Effe een zaterdagmiddag anekdote. Tot voor kort woonde ik oppe gracht en werd het appartement onder mij verkocht aan een babyboomer uit Drenthe. 2 weken nadat hij het had gekocht als weekend "pied a terre" (burp) kreeg ik een brief via zijn advocaat (ook uit Drenthe) dat hij er toch wel op stond dat hij nul geluid wilde horen van mijn vloer (volledig geisoleerd overigens). Wtf? Ik had hem nog nooit ontmoet maar hij begon meteen te zeiken. Ik dacht: Mafkees, dit is Amsterdam en je hoort altijd geluid. Dat hoort erbij als je in een grote stad woont en als het je niet bevalt blijf je gewoon in Drenthe Ik heb hem toen netjes een brief via mijn advocaat (Amsterdam) gestuurd dat ik hem heel erg graag in de rechtszaal wilde ontmoeten (normaal stellen nieuwe buren zichzelf overigens voor maar nee hij dus niet), want zelfs iedere D66 Amsterdam rechter lacht zich dood om dit gemiemel. Ik heb er nooit meer iets over gehoord. Moraal van het verhaal? Amsterdammers (echt of dan wel nep) mogen dan wel snowflakes zijn en janken maar mensen uit de provincie zijn net zo'n zeikers. (overigens dit is 1 ankedote, ik heb er nog meerderen aangaande dit soort gekloot maar wil jullie niet teveel lastigvallen ;-)) )

Basil Fawlty | 31-03-18 | 14:05 | 7

@Arietjuh
En? Nog iets inhoudelijk toe te voegen of slechts frustratie? Neem jezelf vooral niet te serieus ;-)

Basil Fawlty | 31-03-18 | 15:34

Jesus, Basil dat valt me van je tegen. Een beetje Amsterdammer belt dan aan, en laat buurman weten dat ie er wel voor kan zorgen dat hij niks meer hoort door ff zijn gehoorgangen te verbouwen.

medusa324 | 31-03-18 | 15:40

@medusa324
Mea culpa. Ghehehe! Effe vol op de muil slaan! Ik weet het, moment van zwakte ;-)

Basil Fawlty | 31-03-18 | 15:46
▼ 4 antwoorden verborgen

De fik erin! Mooi man...

Ries13 | 31-03-18 | 13:59

't Schijnt dat de daar dijken hebben en onder zee niveau wonen... Vast wel een Duitser te vinden die zijn kuil in de duinen wil graven. Zal ook niet voor het eerst zijn, maar da's een ander onderwerp

Mark van Leeuwen | 31-03-18 | 13:56 | 1

Vergeet Maassluis niet :P

Twisted_Faith | 31-03-18 | 18:24

Ben opgegroeid in Vlaardingen. Onder de rook van Pernis. Je wilt niet weten wat een graflucht vandaar richting de omgeving gaat. Maar dat is niet erg, want randstedelijke economie.

loser | 31-03-18 | 13:44 | 1

Wij in Pernis zeggen altijd: wij wonen zo dicht bij de Shell dat de troep over ons heengaat en in Vlaardingen, Schiedam enz. neerslaat.

Yperiet | 31-03-18 | 14:10

Vanuit de Randstad wens ik alle fikkiestokers veel plezier. Mooie traditie.

Yperiet | 31-03-18 | 13:42 | 1

Dank u.! Dat vind ik lief.

Lupuslupus | 31-03-18 | 16:18

Wat doen die hagenezen dan met oud en nieuw op het strand in Scheveningen ?

Hebbiehemookweer | 31-03-18 | 13:33 | 1

Ja maar dat mag want dan waait de wind *altijd* uit het Oosten, lol.

Lupuslupus | 31-03-18 | 16:19

Ik neem aan dat dit een vroege één aprilgrap is.

KeesBruin | 31-03-18 | 13:31

De randstad...... hahahahaha. Dat gebied waar men de buren niet kent. Iedereen druk met zijn iPhone langs je heen loopt. Waar de Turkse en Marokkaanse maffia de dienst uitmaakt. Waar je s nachts last hebt van kabaal. Alleen maar files. De auto 400 meter van je huis moet parkeren. Dat gebied dus.....

Marcel7690 | 31-03-18 | 13:27 | 6

Oh heerlijk wat happen jullie toch weer :).

Marcel7690 | 31-03-18 | 14:11

Graag gedaan, jij ook weer een goed gevoel.

einStina | 31-03-18 | 14:19

En weet je waarom je je auto 400 meter verder parkeert? Omdat je op een plek woont waar wat gebeurt, waar leven en reuring is en waar mensen graag naar toe willen. En niet in zo’n graftakkendorp waar nooit iemand komt. Maar daar moeten ook mensen wonen, dus erg fijn dat jij dat wil doen.

medusa324 | 31-03-18 | 15:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Iedereen hapt lekker op de propaganda hè. Jezus man, dom volk.

Luivend | 31-03-18 | 13:18

De mensen die hiertegen protesteren zijn dat diezelfde randstedelingen die bij elke gelegenheid van die wensballonnen op laten die dan met westenwind in de natuurgebieden terecht komen en daar de boel in de fik steken. Nee hoor, we ageren tegen een mooie gecontroleerde volkstraditie. Blehhh.

pa_niek | 31-03-18 | 13:15

Zoals ook onder de tweet staat, 365 dagen per jaar de stinkende Botlek om je heen en dan ga je een waarschuwing uitgeven voor rook door een paasvuur. Dan spoor je gewoon niet! Maar idd, so it begins!

mood | 31-03-18 | 13:14

Wat een gezeik. Wij klagen hier in Twente toch ook niet over de regen die vanuit het westen deze kant op komt. En transporteert de westenwind dan ook niet de luchtvervuiling uit de Randstad onze kant op?

Mannes | 31-03-18 | 13:13

Laat ik het eens anders vragen, wat vinden moslims & linksche gutmenschen van Paasviering?

Slurfje | 31-03-18 | 13:11 | 1

Wat moslims vinden boeit niet. Als het ze hier niet bevalt moeten ze opzouten naar hun zandbak. En de linkschen mogen meteen mee. Opgeruimd staat netjes.

Lupuslupus | 31-03-18 | 16:22

Vanuit een altijd stinkende lawaaierige randstad klagen over een paar uurtjes stank per jaar van elders. Zo kennen we de randstedelingen weer. Neem nog een lekker glaasje drinkwater uit de kraan, proost.

drs. P | 31-03-18 | 13:05 | 2

Ik zie een Tweet van de milieudienst. Ik denk dat het vooral de overheid is die dit gezeik gaat aanjagen, want al dat snoeiafval kunnen we ook per kilo afrekenen op de stort, in plaats van verbranden op een Paasbult. En hier heb je al snel twee aanhangers snoeiafval per tuin. Tel uit je winst.

atheïstisch stemvee | 31-03-18 | 13:11

Wat dacht je van stookvoer voor biomassa centrales?

gemeentereiniging | 31-03-18 | 13:14

Gedegenereerd stadsvolk uit de Randstad. Zet ze 3 dagen zonder Albert Heijn, gas, licht en water en ze komen op handen en voeten kruipend de provincie in of ze nog wat kipperestjes bij het walmende kampvuurtje mogen afkluiven.

B.Spiritus | 31-03-18 | 13:04 | 3

Dat hebben we een paar jaar geleden al gezien toen heel Amsterdam zonder stroom zat. Mensen wisten niet hoe gauw ze jankend aan de telefoon 112 moesten bellen. Dankzij hen kwam voor 2 mensen de ambulances te laat.

VeelTeSteil | 31-03-18 | 13:06

@B.Spiritus, hahaha. Echt geweldig. Dank!

Lupuslupus | 31-03-18 | 13:07

Met mensen die zich vrijwillig laten ophokken is sowieso iets mis. Qua degenereren passen ze dan wel weer goed bij dat importvolk waar ze tussenin wonen.

Ongeblustekalk | 31-03-18 | 13:08

Randstad wordt steeds meer een enclave, eentje blijkbaar waar de hersens afwijkingen vertonen (van de fijnstof van zee vermoedelijk).

Tee Of Cup | 31-03-18 | 12:57

Randstadtypjes zijn de nieuwe grefo's. Is een veel te heidens gebruik die paasvuren.

Trekbeest | 31-03-18 | 12:54 | 4

Precies wat dame Lupus zegt.

einStina | 31-03-18 | 13:44

Randstadtypjes zijn zeikers want rest van Nederland is niet multi-cultureel. Heeft weinig met Grefo's te maken. Vraag mij af of er daar nog Grefo's wonen in die moslimenclaves van de randstad.

loser | 31-03-18 | 13:47

Je hebt meerdere randstadgemeentes waar sgp lijst 1 is, dus wat denk je?

einStina | 31-03-18 | 13:54
▼ 1 antwoord verborgen

Net als bij vuurwerk onstaat er een probleem zodra de meerderheid uit gedegenereerden gaat bestaan en mensen die wél verantwoordelijkheid kunnen nemen in de minderheid. De ene domme lul gaat dan bewijzen dat hij nog dommer is dan de andere domme lul. Dronken torren gaan vanzelf op gegeven moment door het vuur rennen en andere debiele dingen doen. Uiteindelijk uit zich dat in mijn zorgpremie.

Autobanden worden erbij gegooid. All bierflesjes gaan ook in het vuur. En of de benedenwindse boerderij van de buren nog wel veilig is waar kinderen slapen vraagt niemand zich af.

De afgelopen twintig jaar ben ik er vrijwel altijd bij geweest. En het wordt, gemiddeld, een steeds gênantere vertoning. Dit is een goed moment om te kappen.

Wedstrijdkrokodil | 31-03-18 | 12:53 | 2

Geen idee waar jij woont, maar hier bestaat de paasbult uit snoeiafval en op het open land zonder bomen/woningen nabij. Vraag me ook af welke boer blij wordt van verbrande autobanden en gesmolten glas op zijn land. Maar goed, het zal.

atheïstisch stemvee | 31-03-18 | 13:08

@Wedstrijdkrokodil,
Op zich zou dat een valide reden kunnen zijn die je schetst, maar nu gaat het over rook die vanaf het verre oosten de randstedelijke bubbel binnen dreigt te dringen.

gemeentereiniging | 31-03-18 | 13:10

Als je als grachtengordel-bewoner een mening durft te hebben over paasvuren in Twente en Achterhoek ben je wel echt zwaar van het pad af. In Espelo zal je ook niemand vinden met een standpunt over bierfietsen in Amsterdam.

Frits de Vriez | 31-03-18 | 12:52 | 5

@einStina
;-)
Ik zal je vertellen. Die dingen doen me altijd denken aan de oude processie optochten in Limburg. Schitterend en dan van die kleine smurfen die (lees dit met Limburgs accent) "Kindeke Jesus is goed en de heer is fantastisch" zongen.
Man oh man. Mooie was en is. Niemand daar is nog echt gelovig maar het is een aanleiding (als ze dat al nodig hebben) om de kroeg in te gaan en te feesten. Fantastisch!. Ghehehe.

Basil Fawlty | 31-03-18 | 14:27

Locale cultuur herinneringen +veel. :-) het verklaar wel eea ;-))

einStina | 31-03-18 | 14:42

Nee dan moet je in de Randstad lekker op de fiets achter een bus rijden op diesel autos dat is helemaal niet erg hoor,maar Paasvuren in de Achterhoek dat is pas errrrrrrruuuuuuuuug.

roodborstje1 | 31-03-18 | 16:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon ff de naam aanpassen naar suikervuur en er is geen probleem meer joh

lovekila | 31-03-18 | 12:47

Mijn hele huis stinkt straks naar rook, heerlijk! Prachtige traditie, gezellig met elkaar. Biertje erbij, kinderen blij.

Het zal helaas niet lang duren totdat Sylvana het begint te vergelijken met het ritueel verbranden van katoenslaven uit een of ander koloniaal verleden.

Oepsie1234 | 31-03-18 | 12:43 | 3

Dat is al. Ze heeft onlangs de term "klimaat racisme" geïntroduceerd. Alleen is ze zelf nog naar de juiste definitie aan het zoeken.

gemeentereiniging | 31-03-18 | 13:06

Ga je ook zeiken als je loopt te barbequen; te gourmetten; patat loopt te bakken; oliebollen te bakken. Of dat is dan wel okee ?!

loser | 31-03-18 | 13:48

Paasvuren? Bent u nou helemaal van 't padje? Vertier is verboten in NeDDRlandje, dat mag slechts de elite, u burger hebt uw mond te houden voor u geldt slechts de geneugten van arbeid en het betalen van belasting, heel veel belasting.

VeelTeSteil | 31-03-18 | 12:42 | 1

Klopt. Zodat je geen cent meer over houdt om dit krankzinnige land - al is het maar voor 2 weken - te ontvluchten.

Lupuslupus | 31-03-18 | 13:12

Om de randstad tegemoet te komen is, om de rook overlast te minimaliseren, het wellicht een optie om over te stappen naar kruisverbrandingen.

koosnaam | 31-03-18 | 12:41 | 2

Kruisverbrandingen zijn zó 1800 en we leven in een 'verlichte'(kots) tijd dus maak van die kruisen maar halve manen. Opstand van de 5e colonne en hun helpertjes in 1,2,3.

Lupuslupus | 31-03-18 | 13:14

Welk kruis moet in de fik?

gnor | 31-03-18 | 14:20

Laat ze er hier in het Noorden maar eens iets van zeggen. Die vuren blijven.

Mesmer | 31-03-18 | 12:36

Tja als je bent opgegroeid midden in de koeienschijt doet rook wat minder met je.

rik_meleet | 31-03-18 | 12:31 | 5

Lupuslupus
Melk komt uit de fabriek en broodbeleg groeit aan bomen. Net als bloemkool.

atheïstisch stemvee | 31-03-18 | 12:43

atheïstisch stemvee | 31-03-18 | 12:43
En Chocomel wordt gemaakt door ne... neg. negg.. ni... Mensen van Kleur

VeelTeSteil | 31-03-18 | 12:46

Koeieschijt stinkt niet...

Ries13 | 31-03-18 | 13:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Joh, als Shell Peris weer eens in de fik staat waarschuwen ze nog niet eens om je ramen en deuren te sluiten..
Quote: In onze regio monitort de DCMR het netwerk van 250 elektronische neuzen die veranderingen van de samenstelling van de lucht meten. Bij een opvallende e-nose waarschuwing waar de meldkamermedewerker zich zorgen over maakt, gecombineerd met klachten, treedt een ‘oproep-protocol’ in werking. Dan kan een inspecteur opgeroepen worden om een onderzoek in te stellen."

Nou bij zo'n text kun je met je nuchtere kop er wel bij dat er hogerhand iemand weer op een pen heb lopen bijten hoe z'n uren verantwoord moeten worden.
Dat je op zo'n manier je geld moet verdienen..

Bepdehuisvrouw | 31-03-18 | 12:29 | 3

Dan weerklinkt het geruststellende "Geen gevaar voor de volksgezondheid".

Luchtbakfietser | 31-03-18 | 12:33

Electronische neuzen. Terwijl de analoge neuzen overal hun huizen worden uitgetreiterd.

LibertasSimplex | 31-03-18 | 12:37

Om over allochtone neuzen nog maar te zwijgen...

Ries13 | 31-03-18 | 13:50

De avondvierdaagse moeten we ook eens aan gaan pakken vind ik. Is discriminatie. Lijkt te veel op een vluchtelingenstroom..

bolletje kaas. | 31-03-18 | 12:28

Je mag jongens gerust hun pleziertjes gunnen, maar deze brandstapels zijn ridicuul.

Einde van de Domheid | 31-03-18 | 12:28 | 3

Het is prachtig weer, waarom gaat u niet gezellig een eindje fietsen?

Lupuslupus | 31-03-18 | 12:31

Natuurlijk niet, ze moeten te zien zijn vanuit de ruimte!

bolletje kaas. | 31-03-18 | 12:32

@bolletje kaas: idd, Jezus Christus kijkt mee.

Luivend | 31-03-18 | 13:16

#JeSuisEspeloenDijkerhoek

Botte Hork | 31-03-18 | 12:25 | 2

Me too :-) Oh en o.t.: mijn schildpadden zijn ontwaakt uit hun winterslaap in de vijver!! De kleinste zat alweer op zijn eigen plekje 'op de wal' te zonnen. Meerderen op GS maakten zich zorgen over mijn schildpadden toen het zo hard vroor dus het is helemaal goed gekomen :-). Hopelijk mag dit bericht even blijven staan, Redactie? Waarvoor mijn hartelijke dank!

Lupuslupus | 31-03-18 | 12:35

@Lupuslupus. De kikkers in de vijver zitten ook al weer op elkaar geplakt. Wat die kerncentrale aan de hemel al voor goeds doet.

gnor | 31-03-18 | 14:18
-weggejorist-
jan huppeldepup | 31-03-18 | 12:24 | 3

Als de heren en dames echt zo bezorgd zijn, waarom dan geen BTW op vliegtickets en accijns op kerosine? Maar nee, mijn CV keteltje en één keer per jaar eens paasvuur is het probleem. Verder +1 voor Dijkerhoek. Prima lui.

Bigi Bana Boy | 31-03-18 | 12:22 | 1

amen

Lupuslupus | 31-03-18 | 12:24

Grapje van de dcmr?

LJBrinkhorst | 31-03-18 | 12:22 | 1

te vroege 1 april grap, zeker.

loser | 31-03-18 | 13:52

Ik vind het altijd wel fascinerend hoe gebiologeerd mensen naar vuur of siervuurwerk kijken.

Patje2011 | 31-03-18 | 12:21

Wat die bakfietsen ons eigenlijk willen afnemen, is het vuur van de liefde, de liefde in onze hartjes.

LibertasSimplex | 31-03-18 | 12:21

So it begins, mensen. Geen idee wat u daarmee wil zeggen, Mosterd. Het blijft altijd beter om gewoon je moedertaal te hanteren, al was het maar om domme mensen zoals ik, die zich afvragen wat er zo diepzinnig is aan "dus begint het, mensen", gerust te stellen.
Eigen taal eerst!

JvanDeventer | 31-03-18 | 12:20

Weet je wat ook erg is? Bloemen per vliegtuig naar de Paus sturen! Sowieso decadent, bloemen in Afrika telen en dan hier naar toe vliegen. Die grond kan ook gebruikt worden voor palmolie!
Haha!
Is er al een meldpunt voor stank uit Pernis? Of vanuit het Ruhrgebied? Of voor Sahara zand wat hier op de auto's komt? Of voor zeezout aan de kust? Code rood fijnstof zeezout, Noordzee weer aangeklaagd, overlast blijft?

Is dit nog nieuws? | 31-03-18 | 12:18

Dit jaar ga ik, denk ik maar, voor het eerst sinds jaren weer eens naar een paasvuur. Omdat het zo mooi is.

BarryONine | 31-03-18 | 12:17

Samen met rotjes en heidebranden verbieden. Probleem opgelost!

dyslexieman | 31-03-18 | 12:16

Lijkt me sterk dat mensen 200 km verderop last hebben van stank, wat een gezeur weer. En zo wel, sluit ramen en deuren.

Ongeblustekalk | 31-03-18 | 12:14

Ik vind die paasvuren best en wat mijn dochter uitspookt moet ze zelf weten. Maar Grolsch, bleh! Kan daar geen verbod op komen? Of in ieder geval een waarschuwing op het etiket: kan scheurende koppijn veroorzaken?

Glasgow Argus | 31-03-18 | 12:11 | 4

Grolsch is inderdaad koppijnbier, brrrr. Schultenbrau is Bavaria, mierzoet maar je krijgt er geen koppijn van.
Duits bier is veel beter en lekkerder.

Ongeblustekalk | 31-03-18 | 12:22

Toen ik in Duitsland woonde waren er diverse Duitsers in mijn kennissenkring die dol waren op Grolsch bier. Heb heel wat kratten gesjouwd voor die gasten. Dus je kunt niet generaliseren. Smaken verschillen nou eenmaal.

Lupuslupus | 31-03-18 | 12:42

Het Duitse bier kan de naam bier hebben, net zoals vele Belgische bieren. In Nederland zijn er maar een beperkt aantal bieren. Als het te helder is, kun je beter water drinken.

gnor | 31-03-18 | 14:15
▼ 1 antwoord verborgen

.. een beetje rook is tot daar aan toe, in de heilige natuur brandt er ook regelmatig wel wat af. Kwalijker is de giftige CO2 die dagelijks in grote walmen wordt uitgestoten door bemoeizieke Gutmenschen.

Jan Passant mk2 | 31-03-18 | 12:08 | 1
-weggejorist-
Lars030 | 31-03-18 | 12:19

Een oud Nederlandsch spreekwoord zegt: waar vuur is, is rook.
Deal with it (en dat is weer een Engels spreekwoord).

gemeentereiniging | 31-03-18 | 12:05 | 1

Je hebt ook vuur zonder rook, maar wel waar rook is, is vuur. No hard and soft feelings

gnor | 31-03-18 | 14:12

Waarom is het toch altijd zo dat de Partij voor de Dieren het grootst is daar waar weinig dieren leven en Groenslinks dat is waar weinig groen is?

Ares | 31-03-18 | 12:05 | 3

.. het eerste veroorzaakt blijkbaar het laatste.

Jan Passant mk2 | 31-03-18 | 12:10

'Waar weinig dieren leven'? In ons land zitten vele miljoenen dieren in hokken en kooien opgesloten dus 'weinig' is hier niet van toepassing noch 'leven'. Ze vegeteren(!) op de paar vierkante decimeter die hen is toegewezen door de 'mens'. De mens, dat niets en niemand ontziende monster dat dood en verderf zaait waar hij zich ook maar vertoont.

Lupuslupus | 31-03-18 | 12:14

Als je een plantenbak op je balkon hebt en een kat op de kattenbak dan denken velen dat je weet hoe de natuur behouden moet blijven ; randstedelijke bakfietsideologie

sallandstrots | 31-03-18 | 14:39

Prometheus stal het vuur van de goden en gaf het aan ons, de provincialen. En nu willen wat verzuurde - compleet van de natuur losgezongen - quinoa kauwende GroenLinksmensen ons dat vuur weer afnemen. We moeten een list verzinnen! Gna.

atheïstisch stemvee | 31-03-18 | 12:02 | 1

Gewoon alle lokale politici aanspreken hierop en die mogen het dan met hun burgemeester regelen (die uiteraard uit de randstad komt of inmiddels zijn/haar/qwerty wortels met de regio kwijt is.

O2Neutraal | 31-03-18 | 22:20

Dit is illustratief voor een nieuwe scheidslijn. De masculiene provinciaaltjes versus de gezagsgetrouwe feminine Randstandwatjes. Te scheiterig om rotjes aan te steken of fikkie te stoken.De beroepsklagers, die de godganse dag met geavanceerde apparatuur pas ontdekte stofjes lopen te meten.
Al schijnt een wijkje in Den Haag dapper weerstand te bieden.Iets met kerstbomen.

Luchtbakfietser | 31-03-18 | 11:59 | 4

HE van Putten
Strak plan.,Start de tractoren!

Luchtbakfietser | 31-03-18 | 12:08

Meer met pallets op het strand bij het penthouse

Man.man.man | 31-03-18 | 12:58

Schijterig natuurlijk

Luchtbakfietser | 31-03-18 | 15:33
▼ 1 antwoord verborgen

Flikkerop met je rampstad, dat de vuren in Duitsland 10x hoger zijn en de wind pal oost. Grusse aus Wilsum

Vonkentrekker | 31-03-18 | 11:58

Ik denk aan een gigantische afzuigkap met megafilters, CE gecertificeerd natuurlijk, opdat deze Germaanse traditie gewoon blijft bestaan.

squadra | 31-03-18 | 11:58

Prima brandstapel, dat torentje in Den Haag dan he.

westcoast | 31-03-18 | 11:57

Dit jaar waarschuwt de milieudienst. Volgend jaar gaat het Astmafonds pleiten voor een verbod.

Irnerius | 31-03-18 | 11:55 | 3

Kan niet. Astmafonds bestaat niet meer.

VeelTeSteil | 31-03-18 | 12:10

Al bijna een decennium Longfonds.

einStina | 31-03-18 | 12:14

I stand corrected.

Irnerius | 31-03-18 | 12:37

Met de eeuwige zuid-westenwind over de polders bediend R'dam 350 dagen per jaar heel Nederland met haar raffinaderijen stank, dus laat onze boer'n hun takk'nzooi met Pasen lekker in de fik stek'n.

Van Zessen Klaar. | 31-03-18 | 11:53

Ik weet nu in ieder geval zeker dat ik een rookoverlastklacht zal gaan indienen als de multicultihel tot wasdom komt. Ik hoop dat meer provincialen dat zullen doen. Zeg nou zelf, we gaan ons toch niet zo weg laten zetten als gebeurde met de omwonenden van Allepo? Die lui hebben jaren in de stank gezeten van het islamdiversiteitsfeestje dat ook de randstad nastreeft.

Parel van het Zuiden | 31-03-18 | 11:50

Kunnen we de dijken niet doorprikken en de Randstad teruggeven aan de zee? Ben helemaal klaar met die kut regeltjes uit Den Haag die het voor 'de rest van Nederland' verpesten.

XverderNix | 31-03-18 | 11:49 | 1

Ik stel voor dat we 'de rest van Nederland' voortaan gewoon 'Nederland' noemen. De Randstad hoort daar qua cultuur totaal niet meer bij.

Ares | 31-03-18 | 12:08

Co2 geleuter. Ons zonnestelsel gaat een actieve zone in het heelal in. Dat is de oorzaak. (punT)

kwark001 | 31-03-18 | 11:49 | 2

Precies. Je moet de zon zien als een paasvuur.
Brandt soms wat feller en soms wat minder fel. Heel simpel.

HoerieHarry | 31-03-18 | 11:54

Ik denk dat Groenlinks niet weet dat de zon op kernenergie draait.

Jan Passant mk2 | 31-03-18 | 12:17

"Volgens de organisatie van het Paasvuur hoort rook nu eenmaal bij vuur."

Kunnen deze mensen zich alsjeblieft beschikbaar stellen voor de volgende Kamerverkiezingen.

Sjors W. | 31-03-18 | 11:47 | 1

+1

BarryONine | 31-03-18 | 12:19

Ik ga vissen, op een vis die ik vanavond op de BBQ ga gooien. een Nederlandse zoetwatervis waar ze in Amsterdam een vermogen voor betalen in zon pauper restaurant met goedkope witte wijn. En een ober met een neuspiercing en vies vet haar/baard.

Mark_D_NL | 31-03-18 | 11:47 | 4

Ik denk altijd aan types als Joop klepzeiker, Peggold, Rutte en van Jole

AttoMelani | 31-03-18 | 12:01

@Lupus Fileren is een kunst.

Mark_D_NL | 31-03-18 | 12:27

Lekker, vis met chemicaliën. Benieuwd of je high of ziek wordt van de restanten van XTC-productie.

Luivend | 31-03-18 | 13:14
▼ 1 antwoord verborgen

Moraal van de ophef is dat er waarschijnlijk, bij oosten wind, meer verontreiniging uit Duitsland komt als uit het oosten van NL. Klachten dan bij Frau Merkel deponeren. Die zal je hartelijk uitlachen.

DerkArie-ut-de-Achte | 31-03-18 | 11:46

Wulle bunt die tradiesies uut ut westen meer dan sat, moar wulle hep nog ut respekt um doarover te zwiegen wat wulle niet begriepen.

CleaudeSacke | 31-03-18 | 11:46 | 1

Heel goed! Dat is aardig van u. Als ik het als middenling goed begrepen heb, hier mag je gerust steen en been klagen over westerlingen hoor, juist ook over zaken die u niet begrijpt, gewoon aangeven en uitleg vragen. Doch zou u dan wel even de ondertiteling aan kunnen doen? Dat voorkomt misverstanden en kan u eventueel op meer bijval rekenen.

kleurdoosje | 31-03-18 | 14:27

@dhrat | 31-03-18 | 11:37

Het is een stad. Heb er ook gewoond. Mijn huidige erf compenseert ruimschoots voor deze zonde uit het verleden ;-)
.
Wees wel even eerlijk. Zo ranzig als Utrecht, Rotterdam of Amsterdam is Breda nog nooit geweest. En dan tel ik de gelukkig een tijd geleden gesloopte Oranjeboom urinefabriek zelfs mee.

Parel van het Zuiden | 31-03-18 | 11:45 | 1

Lekker veel zon op het balkonnetje vandaag? ;)

Ongeblustekalk | 31-03-18 | 12:19

Ik kom uit de Randstad maar gewoon paasvuur traditie in stand houden aub en ik heb nog nooit iets geroken en ik woon in t oosten v d randstad maw tis gewoon allemaal bullshit...

ja-nee-misschien | 31-03-18 | 11:44 | 2

Bravo voor uw reactie. Eindelijk eens een randstedeling met werkende hersenen.

Lupuslupus | 31-03-18 | 11:55

Hier ook nog eentje, met nog werkende hersenen. Lekker vuurtje stoken daar hoor, dan doet Rotterdam maar een dagje de ramen dicht, het zal ook eens anders ruiken dan de chemische dampen van Pernis!

kleurdoosje | 31-03-18 | 14:16

Tendentieuze onzin. Verbieden vanwege een beetje rookoverlast? Waar staat dat dan?

zuiderduin | 31-03-18 | 11:44 | 1

En die 'rookoverlast' is er maar een paar uur!!! per jaar.

Lupuslupus | 31-03-18 | 12:01

Zomaar een gedachte: wat is pittiger voor het milieu: een paar paasvuren (CO2 neutraal maar wel wat fijnstof en kekke verbrandingsbijproducten) of elk jaar 20-50.000 mensen importeren met ieder zijn eigen CO2-voetafdruk?

Winter_is_coming | 31-03-18 | 11:43 | 2

Zeg dat effe tegen al die welkom in mijn land zangeressen!

riesepies | 31-03-18 | 11:45

riesepies,
Dat probleem van de welkomzangeressen is zich aan het oplossen.
Zie een van de topics op GeenStijl gisteren.
'Welkom' zingen, iemand verwelkomen is sinds kort door een SJW-jankster tot een racistische handeling bestempeld want:
'To be welcomed is to be positioned as the person who is not at home'
Of zoiets, dus die zangeressen moeten binnenkort zingen: '
Tralala, jij bent niet welkom in mijn land',
om zich vooral niet aan racisme schuldig te maken.

kleurdoosje | 31-03-18 | 14:11

Als het hoofdkwartier van GL van hout is zou dat in potentie een prima paasvuur kunnen worden.

HoerieHarry | 31-03-18 | 11:42 | 2

Is een niet geisoleerd pand met enkel glas. Was kort geleden nog in het nieuws.

Winter_is_coming | 31-03-18 | 11:43

Ja heel erg jammer dat ze in de Randstad niet aan Paasvuren doen.

Lupuslupus | 31-03-18 | 12:02

Tijd om de randstad af te steken en af te zinken, leren ze daar dat stadse stoepen drieters geneuzel wel af. *Weer verder gaat met het bouwen van een paasvuur*

Undefined_variable | 31-03-18 | 11:39

Die hele luchtverontreiniging is a load of bullcrap.
Maar als deze paasvuren mogen, dan moet men ook de diesel-ban in de diverse steden afschaffen. En ik wil belastinggeld terug wat is ingehouden t.b.v. 'het mileu'.

poiuytrewq | 31-03-18 | 11:38
-weggejorist-
Rest In Privacy | 31-03-18 | 11:38 | 1

Echte kerels stoken fikkies en brandweermannen zijn pyromaan.
Het is zo simpel allemaal....

HoerieHarry | 31-03-18 | 11:37 | 3

+veel! Welke jongen heeft er geen fikkie gestookt toen hij jong was? En nu hij groot is met een lekker glaasje wijn voor de gloeiende houtkachel. Heerlijk

Winter_is_coming | 31-03-18 | 11:45

Tuurlijk. Ben blij dat ik binnenkort weer met de BBQ tekeer kan gaan.

HoerieHarry | 31-03-18 | 11:49

@Winter_is_coming
En ik als meisje stookte, met vriendinnen ook fikkie, op een afgelegen brak landje, om een handje versgerooide aardappelen, gejat van een veld, in alluminiumfolie te roosteren op de roodgloeiende houtskool. Fikkie stoken, leuk, maar moest wel een functie hebben.

kleurdoosje | 31-03-18 | 13:56

De gesteriliseerde samenleving. Men gelooft alles te kunnen reguleren maar vergeet daarbij de middels migratie geïmporteerde paarse pest. Gebruik vooral niet teveel antibiotica, hoor. Lieve optimistische Hollandertjes.

isitsoornot | 31-03-18 | 11:35 | 1

+veel.

Lupuslupus | 31-03-18 | 12:03

De Nederlandse provincie...
.
Groene weiden, bossen, heides, velden, watermassa’s, uiterwaarden, grote tuinen, brede bermen.
.
Tsja, als je daar woont en bijdraagt heb je weinig te compenseren qua ecologische voetafdruk.
.
Een schril contrast met de groteske ecologische marcheerkisten van de stadsmens. Ik begrijp het schuldgevoel en dat stukje nijd.
.
Terwijl het logischer zou zijn om voorbeeld te nemen aan de provinciaal in plaats van kinderachtig zeuren.
.
Maar goed, mensen die in mierenhopen leven zijn natuurlijk niet de meest sterke zelfstandige denkers. De sturing van de colonie zoek je niet zomaar op.
.
Toch is het van belang voor het groene imago van dit land om die randstedelijke smeerkezen op te voeden, want ze doen een beetje af aan het goede werk van de provincie. We moeten nu teveel compenseren voor de Ranzigstad...

Parel van het Zuiden | 31-03-18 | 11:35 | 3

Weet zeker dat dit ook een geval van nijd is om de grootte van de penis. In de Randstad is de penis gemiddeld kleiner en niet zo vruchtbaar, daarom wordt de mohammedaan daar zo hartelijk ontvangen door die linkse grietjes. En god zag dat het goed was.

AttoMelani | 31-03-18 | 11:41

AttoMelani | 31-03-18 | 11:41 |
Omg, plus 1 dan maar. ;-)

Príncipe | 31-03-18 | 11:58

Ah vandaar al die XTC-labs en wietplantages in het Zuiden. Compensatie.

Luivend | 31-03-18 | 13:12

Tijd om de mestwagen te legen in de Amsterdamse grachtengordel pandjes. Onder het motto: kennis is macht en stront is kracht!

El Gouda | 31-03-18 | 11:35 | 1

Roflol.

Lupuslupus | 31-03-18 | 11:35

De nieuwe Nederlandse sport: Alles stuk maken wat een ander leuk vindt, onder het mom van milieu, religie of i.d. Als knulletjes die het ijs stuk maken voordat er geschaatst kan worden. Nederland tolerant? Om te huilen.
En overigens is het paasvuur (hier: Paasbaken) bedoeld om het snoeiwerk op te ruimen (januari/februari is snoeimaand) - want het nieuwe leven komt eraan, en als teken van licht in het duister (en dat mag iedereen opvatten zo hij/zij wil).

L.E. Raar | 31-03-18 | 11:34

Een paasvuur is op het platteland echt niet overal. Voor een zo'n paasvuur is snoeiafval van tig dorpen in de omtrek nodig. Waar hebben we het over. Gezeur weer uit de Randstad.

AttoMelani | 31-03-18 | 11:31 | 2

Zo is het maar net. Hier verzamelen ze bij de gemeente na de Kerst de bomen om ze van gemeentewege in de fik te steken; want dan is het goed. Mag wat kosten want je krijgt een lot met kans op prijs. Eigen initiatief wordt standaard tegen gewerkt door de verbiedende en regelende maffia. Schei eens uit met al die verzonnen regels die worden gemaakt voor incidenten terwijl regels om structurele zaken (beleid) behoren te gaan.

gnor | 31-03-18 | 11:42

@gnor, en hier in GroenLinksUtrecht is behalve de kerstbomenfik ook een nieuwe culturele traditie ontstaan, die met veel rookontwikkeling gepaard gaat. Dat wordt voornamelijk uitbundig gevierd in de populaire wijken Overvecht en Kanaleneiland. En men wil de diverse blije mensen hun nieuwe feestje natuurlijk niet afnemen voor de, in dit geval, vermeende luchtvervuiling, trouwens gaan er daarna veel meer mensen met de fiets. Winst!

kleurdoosje | 31-03-18 | 13:46

Poasvuur heurt bie Poasvuur, zo as suuker bie ut suukerfees.

NeedIsaymore? | 31-03-18 | 11:28

Een echte Rotterdammert klaagt niet over stank, het ruikorgaan is namelijk verzadigd door petroleumlucht.

Passion Of The Goat | 31-03-18 | 11:27

Sowieso een heel erg duur grapje zo'n paasvuur. Na het vuurtje gestookt te hebben, is de grond vervuild met het zwaar kanker verwekkende pac. Die grond waar het vuur opgestookt is, is dan minstens CAT2 grond. En dan kan je de knip trekken. lol...

Príncipe | 31-03-18 | 11:27 | 4

Lupuslupus | 31-03-18 | 11:32 |
Geen idee... dat zou je aan de milieu mannen / maffia moeten vragen. :-)

Príncipe | 31-03-18 | 11:37

Het paasvuur wordt ieder jaar weer op dezelfde plek aan de rand van het dorp gehouden. Vaak aangewezen plek door de gemeente. Het valt wel mee met die grondvervuiling en die kosten.

AttoMelani | 31-03-18 | 11:47
▼ 1 antwoord verborgen

Grappig hoe iedereen 'De Randstad' ziet als een louter stedelijke omgeving. Terwijl er ook in de randstad zeer veel boerendorpen zijn waar gewoon de kerkklokken luiden en de paasvuren worden opgestookt. Ja, de steden stinken en zijn vervuild met kakkers, luchtfietsers, bakfietsmoeders, hippies, expats, minderheden en mediabedrijven. Maar in de dorpen zijn de mensen gewoon bot, boers en hard.

Luivend | 31-03-18 | 11:26 | 4

@Luivend. Daar weet ik alles van! Jacht vs gracht types. ;-)

einStina | 31-03-18 | 11:32

U doelt op Benoordenhout?

Jos Tiebent | 31-03-18 | 11:39

Ja laten we het eens over het Benoordenhout hebben. Waar Rutte woont alsmede de Maroc-maffia. Kan iemand mij uitleggen hoezo daar Marokkanen wonen in huisjes waarvan de koopprijs begint met een ton of 4?

Lupuslupus | 31-03-18 | 12:08
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kijk met vreugde uit naar het moment dat suiker als kanker- en ziekteverwekker bij de wet verboden wordt. Daar is nl. ook een feestje omheen gebouwd.

Premier Trutte | 31-03-18 | 11:26 | 2

Ja, suiker is gif, op de brandstapel ermee!

jan huppeldepup | 31-03-18 | 12:33

Dat wordt grappig, eh... bitter.
Mo had destijds nog geen suikervervangers zoals de Stevia plant, die groeide nog alleen ver weg in Zuid-Amerika, dus het zou misschien, als ze slim zijn, hun vooruitgang kunnen bevorderen met (.. rond 600...1492) zeg een eeuwtje of 9?

kleurdoosje | 31-03-18 | 13:28

Tja alles moet stuk. En het is een fijne reflex om te zeggen dat dit door de overheid komt. Alsof we die niet zelf hebben gekozen trouwens. Maar als je een programma als de Rijdende Rechter bekijkt zie je vanzelf wat een nare, vingerwapperende, zeikende, burgerkut de gemiddelde Nederlander is. Tuig dat hartaanvallen krijgt van "blad afval" of een blaffende hond. We . doen. het. zelf.

superjan | 31-03-18 | 11:24

Ik begrijp sowieso niet waarom de randstad zo intolerant is naar de provincie. Als provinciaal zou ik echt niet klagen over de rook als ze de randstad in de fik steken.
.
Begin werkelijk de indruk te krijgen dat leven in die liefdesbaby van vinexvlakten, krachtghetto’s en het wat duurdere wegkijkvastgoed niet heel bevordelijk is voor de menselijke maat.

Parel van het Zuiden | 31-03-18 | 11:23 | 4

Breda is ook randstad

dhrat | 31-03-18 | 11:37

Hulde!

DrumPiet | 31-03-18 | 11:38

Als Breda Randstad is, kun je heel reservebelgie wel meetellen. Pff.

einStina | 31-03-18 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

Game set and match na de reactie uit Espelo. Heerlijk.

DrumPiet | 31-03-18 | 11:23

De Paasvuren, de hout gestookte kachels, de CV-ketel, de dieselauto's, binnenkort de kerstboom..... het wordt er niet gezelliger op met al die GroenLinks stemmers.

Linkse allergie | 31-03-18 | 11:20 | 4

Ja dat ook nog.

Lupuslupus | 31-03-18 | 11:38

En vliegen oh nee die SWJers vliegen het meeste dus dat is heilig

ja-nee-misschien | 31-03-18 | 11:47

Oh ja, vuurwerk. Hoe kan ik die nou vergeten. In maart zijn ze ons al aan het voorbereiden op het verbod in december zo bleek deze week.

Linkse allergie | 31-03-18 | 12:24
▼ 1 antwoord verborgen

Noem het een eerbetoon aan de Islamitische geloofsgenoten, en je zit nog jaren goed!

BillyVetnippel | 31-03-18 | 11:20 | 1

LOL! Volgend jaar maar subsidie aanvragen ;-)

mortgage_freeman | 31-03-18 | 11:52

Rotterdammers die klagen over stankoverlast door paasvuren uit de Achterhoek? Die mensen ruiken sowieso niks meer want reukorgaan is volkomen verlamd door al die heerlijke luchtjes die elke dag uit de Botlek etc. de stad binnendrijven. Dit lijkt me dus een niet-bestaand probleem.

peterdepeter | 31-03-18 | 11:19 | 4

Is het ook. Maar in de Randstad maken ze over alles wat de NIET-Randstad betreft, een probleem. I.p.v. dat ze hun eigen shit opruimen.

Lupuslupus | 31-03-18 | 11:39

@Osdorpertje, dat is een mooie, lol. Wim Kan verwoordde het zo: 'Wat zijn de studenten stil, ze zullen toch niet studeren? Want meestal komen ze uit hun bed met: 'even zien, waar zullen we vandaag nou eens tegen demonstreren'?

Lupuslupus | 31-03-18 | 11:42

Gewone Rotterdammers klagen niet fyi

ja-nee-misschien | 31-03-18 | 11:49
▼ 1 antwoord verborgen

Natuurlijk vinden ze dit inde randstad niets. Mannen uit de randstad zijn watjes die liever hun nagels lakken. Vuur is mooi, en een beetje man kan een vuur maken zonder aanstekers of lucifers. Die manen in de randstad moeten een beetje aan de bushcraft gaan./ Want op een dag komt er geen stromend water uit de kraan en gaat het licht niet aan wanneer je op het lichtknopje drukt. Op die dag zullende mannen van de jongens gescheiden worden. En zal blijken hoe verwijfd die hele randstad is.

Mark_D_NL | 31-03-18 | 11:19 | 5

@Mark, ik ben in 1977 al gevlucht uit de Randstad (uit Gouda of all places). Maar vandaag de dag is verhuizen naar een beter oord bijna ondoenlijk, behalve als je een dikke bankrekening hebt en die hebben de meeste mensen dus niet.

Lupuslupus | 31-03-18 | 11:44

@Mark dat vraag ik me ook weleens af. Maar ik woon best relaxed voor nu. In de randstad zijn veel dorpen en in de periferie zijn veel steden die ook best erg zijn. Maar er zijn wel verkas plannen voor tzt. ;-)

einStina | 31-03-18 | 12:22

Ik woon in de Randstad en doe aan bushcraft. Ik maak me nergens druk om. Die sukkels hier om mij heen daarentegen..

Synthese | 31-03-18 | 13:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Alsof die GroenLinks stemmende naar oud zweet en wiet ruikende AFA figuren niet leiden tot stankklachten.

Osdorpertje | 31-03-18 | 11:18 | 2

In een penthouse in Scheveningen stinkt het ook. Naar corruptie.

Winter_is_coming | 31-03-18 | 11:29

Maar daar waait wel een frisse zeewind doorheen. Dus dat scheelt.

Lupuslupus | 31-03-18 | 11:45

Iedere Nederlandse uiting, iedere rite, iedere traditie...
.
Tsja, die zullen moeten wijken voor jammerende imams, minaretten en vlaggewapper voor islamtirannen. De randstad moet immers “gezellig” blijven.

Parel van het Zuiden | 31-03-18 | 11:16

Wanneer steken we die dijken nou eens door?

Als er iets wel niet te harden is, is het well die warm van de olie raffinaderijen bij Rotterdam.
Stelletje zeikwijven

IkWilOokWatZeggen | 31-03-18 | 11:16

En waar ROOK is, is ook VUUR. De miilieugekkies staan al te trappelen om het te gaan verbieden. De Polen, smelten door deze traditie. De oorzaak van Global Warming, is nu gevonden. Actiegroep "Stop de Vuren", is opgericht. Wie wordt op de brandstapel gegooid: Zwarte Piet, houtkachels, vuurwerk, iedereen die grappen maakt over Mohammed en anders denkende. Zo dat brandt lekker niet waar.

De Evangelist | 31-03-18 | 11:14 | 1

Ja vuur moet verboden worden zoveel is duidelijk.
Behalve een brandstapel met kufars er op dat mag natuurlijk wel van groen links, nida en denk.

IkWilOokWatZeggen | 31-03-18 | 11:18

Leuk geprobeerd Rotterdam: je bent elke dag een stinkstad.

Luivend | 31-03-18 | 11:14

Het overtollig hout door de shredder halen kost meer diesel dan dat het spiritus kost om het gewoon aan te steken

Jos Tiebent | 31-03-18 | 11:13

Het verschil is dat in de Randstad van gekkigheid iemand in het vuur loopt en op het platteland iemand met een gezopen kop.

AttoMelani | 31-03-18 | 11:12 | 2

Wat is dat, een 'gezopen kop'?

Lupuslupus | 31-03-18 | 11:46

Bezopen

AttoMelani | 31-03-18 | 12:08

In de Randstad is het ook traditie om homoseksuelen aan te vallen met betonscharen danwel een roedel Rifapen. Echter heb ik nog nooit boer Jannes boos op zijn erf zien staan ronken met tractor en hooivork in de handen.

Wc-kip | 31-03-18 | 11:11 | 2

Humm, die betonschaar aanval was in Arnhem.

Basil Fawlty | 31-03-18 | 11:20

Arnhem is ook Randstad

Wekkertje | 31-03-18 | 20:06

Bullshit! Snoei afval. Pas opgenomen co2 dus. Wordt binnen paar maanden weer helemaal opgenomen als het groen weer uitschiet. Kringloop noem je zoiets.

IkWilOokWatZeggen | 31-03-18 | 11:21

Ja potverdorie, eerst pro WIV stemmen daar en dan ook nog eens de boel in de hens steken. ;-)))
Overigens geniet ervan daar. Zal zeker een spektakel worden. ik zal het binnenkort wel ruiken. Ghehehe.

Basil Fawlty | 31-03-18 | 11:10 | 6

@Lupuslupus
Ooops! Sorry. ;-))))

Basil Fawlty | 31-03-18 | 11:51

@InclinedtoLiberty
Dank!
Overigens over dat lied. Welnee joh valt niet tegen. Voldoet volledig aan mijn verwachting. Van de naam Rijssen-HolteN ( ;-) ) valt al niks van te maken maar om het dan in zo'n slecht lied te persen. Complimenten! Hahahaha. En dan die hummels in wit en dat mannenkoor in die clip. Mooi man!

Basil Fawlty | 31-03-18 | 12:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgens mij is het ruhrgebied dichterbij die dorpjes dan die elite uit de randstad. Maar ook daar heeft roffa blijkbaar last van. En van hoogovens en shell niet.

Jos Tiebent | 31-03-18 | 11:09 | 2

Mijn ervaring is dat de Hoogovens in IJmuiden relatief schoon zijn. Ga eens langs de hoogovens in Duinkerken en alle kleuren dampen komen daar uit de schoorstenen: oranje, groen, grijs. En die zooi waait met de heersende winden ook hierheen (Goh, zou La France daarom precies in die hoek van hun land die fabrieken geplaatst hebben?)

Winter_is_coming | 31-03-18 | 11:34

Relatief schoon, dat zeg je goed. Ik heb er zo'n 5 km vandaan gewoond en ik kon het raam niet open zetten. Kon wel, maar dan wist je wel dat je vensterbank zwart was. Supergezond!

piet selderie1116675 | 01-04-18 | 01:16

De Randstad stinkt als geheel 24/7. Sneu volk.

Isookweerzoiets | 31-03-18 | 11:08

Niet mijn ding jongetjes die zo nodig fikkie willen steken, maar laat gaan joh, op het platteland is ruimte genoeg voor dit soort zaken. In de stad kan ik me dit nog voorstellen, maar aub geen nieuw verbod. Dit land hang al vol Verboten.

AttoMelani | 31-03-18 | 11:07 | 2

Let u wel op uw woorden.

Van Zessen Klaar. | 31-03-18 | 12:10

Het mooiste vuur brengt altijd een grote stapel verbodsborden.

jan huppeldepup | 31-03-18 | 12:38

What the fuck is er leuk aan een paasvuur?

overVecht | 31-03-18 | 11:07 | 4

wat is er leuk aan de randstad?

CleaudeSacke | 31-03-18 | 11:27

CleaudeSacke | 31-03-18 | 11:27
Autofikkie stoken?

Van Zessen Klaar. | 31-03-18 | 12:08

Lekker warm maar het gaat vooral om de inhoud van de beugelflessen.
*plop*

Wekkertje | 31-03-18 | 20:05
▼ 1 antwoord verborgen

Sneue lulletjes rozewater met hun special snowflake safe space gejammer.

Zoals ik al vaker heb gezegd; men zal ALTIJD wat vinden om over te zeiken. Altijd.

TeeJee | 31-03-18 | 11:06 | 2

En ondertussen zijn de op kolen gestookte energiecentrales geen enkel probleem!

kleurdoosje | 31-03-18 | 12:19

Je vergat nog “rubber tegeltjes generatie”, altijd wat te zeiken ja.

J-van-de-Bontekoe | 31-03-18 | 12:35

Alsof luchtvervuiling stopt bij de grens? Duitsland draagt hier een behoorlijk steentje aan bij. Maar goed, stel je eens voor dat we ons niet als neanderthalers gedragen en niet zinloos massaal de wereld in de fik steken? En overlast? Ja, gezonde mensen hebben 'geur' overlast. Mensen met COPD hebben het veel zwaarder. Maar goed, vuurtje kijken is veel belangrijker hè?

minnenman | 31-03-18 | 11:06 | 4

Minneman, jij hebt in de IQ discussie niet meegekregen dat de westerse mens een paar procent extra IQ's heeft meegekregen van de Neanderthaler?

bodemloos | 31-03-18 | 11:46

@Normanius. Dus die ene dag maakt niets uit voor luchtkwaliteit? Die ene dag is niet erger voor COPD'ers? Voor jou maakt het niets uit, dat is duidelijk. Moge je ooit COPD-patient worden dan piep je wel anders. Letterlijk ook trouwens. Hoestbuien die langer duren dan een uur terwijl je vecht om voldoende zuurstof binnen te krijgen en ook voldoende te kunnen uitademen. Dat staat je te wachten als je ooit COPD patient wordt. Maar je hebt er nu nog geen last van, dus nu mag alles in de fik, want dat is leuk omdat het brand is.

minnenman | 31-03-18 | 14:03

Beste minnenman. Ik heb momenten dat ik geluid, beweging, licht etc. niet kan verdragen. Niet dat ik het alleen storend vind, nee ik denk dat ik dood ga. Misschien ga ik dat ook wel een keer op zo'n moment, wie zal het zeggen.
Ik besef echter wel dat de rest van de wereld gewoon moet kunnen leven. Dat ik, hoe kut het ook is, gewoon pech heb en soms wat meer pech. Je kunt de 'normale' mens het leven niet onmogelijk maken of pleziertjes niet gunnen door jouw handicap.
Ga ergens wonen waar de lucht schoon is en waar ze niet aan paasvuren doen. Er zijn genoeg plekken te vinden, als je maar wilt. Succes met je kutziekte.

piet selderie1116675 | 01-04-18 | 01:12
▼ 1 antwoord verborgen

Paasvuren zijn een achterlijk middeleeuwse traditie, horen niet thuis in een democratische, moderne en beschaafde kenniseconomie als Nederland.

Bakito | 31-03-18 | 11:05 | 13

Mee eens. Net als die kerstbomenfik in scheveningen elk jaar. Kinderachtig tokkiegebeuren.

vluggehenkie | 31-03-18 | 13:05

Middeleeuws geloof ook niet

Wekkertje | 31-03-18 | 20:05

Een paasvuur is een paasvuur Bakito, heeft verder geen diepe betekenis dan alleen fikkie stoken (jeuh).
De islam daarentegen. Waar zal ik beginnen, vrouwenbesnijdenissen, kindhuwelijken, vrouwen meppen, alles wat leuk is moet verboden worden, want haram en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dit moet al genoeg zijn om mijn punt te maken. Als je niet inziet dat dit slecht is, dan ga ik mijn paarlen niet voor de zwijnen werpen en zoek je het maar uit met je verknipte wereldbeeld.

piet selderie1116675 | 01-04-18 | 01:07
▼ 10 antwoorden verborgen

Dat gejammer om alles bij jullie in de Randstad gaan we ook nog een keer terugzien in de levensverwachting denk ik. Niet van de rook, maar van de hartklachten.

prutsclown | 31-03-18 | 11:05

Ik ben voor team 2.

Bennie Verbaasd | 31-03-18 | 11:04

Is er al een meldpunt voor kookluchtjes?

Feynman | 31-03-18 | 11:03 | 1

Ik zou graag een verbod zien op politici, ambtenaren en overheden. Als er iets is wat slecht is voor iedereen, is dat het wel!

Mastermattie | 31-03-18 | 12:43

De geur van verbrand hout, niets mis mee. De geur van verbrande kerosine daarentegen.....

Ommezwaai | 31-03-18 | 11:03 | 1

Zielig land.

Bat-Adam | 31-03-18 | 11:02 | 1

Check, maakt me zo boos dit.

IkWilOokWatZeggen | 31-03-18 | 11:22

Gelukkig trekken boeren zich weinig aan van dat Randstedelijke gejammer

Arietjuh | 31-03-18 | 11:02 | 4

Denk 't niet. De randstad (gooi 't maar even op één hoop) denkt nog echt dat de wereld ophoudt na hun stadsgrenzen

Arietjuh | 31-03-18 | 12:17

Hup boeren! Ik houd wel van die nuchterheid.

NaughtiusMaximus | 31-03-18 | 12:46
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken