Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Nederland' tieft twee Russen de grens over

Nederland De Europese Raad gooit twee Russische diplomaten de grens over.

Social

Het is bijltjesdag voor de Russische diplomatendiaspora. De Verenigde Staten gooien zestig Russen de grens over. Oekraïne dertien. Duitsland zet er vier op de trein naar het oosten. Frankrijk ook vier. Letland, Litouwen, Tsjechië, Denemarken, Polen. Allemaal gooien ze diplomaten over de grens, vanwege Skripal. En Nederland ook twee. "Omdat het zeer waarschijnlijk is dat Rusland verantwoordelijk is en dat er geen geloofwaardige alternatieve verklaring is." Zeer waarschijnlijk maar zonder bewijs, dat is binnen Europa de EU het nieuwe schuldig. Zo ook van: het is zeer waarschijnlijk dat die en die nepnieuws hebben verspreid. Tevens is het 'zeer waarschijnlijk' dat de boys van Erdo-fanclub DENK landverraders zijn, dat Fawaz Jneid een enge haatzaaier is en dat Francisco van Jole een vrouw heeft aangerand. Maar ja, in die kwesties hoeft Nederland niet naar de pijpen van de Europese Raad, bondgenoten en partners te dansen. "In het licht van de conclusies van de Europese Raad heeft het kabinet in nauw overleg met bondgenoten en partners besloten dat het op korte termijn twee Russische inlichtingenmedewerkers die in Nederland werkzaam zijn, zal uitzetten. Zij zullen Nederland binnen twee weken moeten verlaten. Het kabinet zal de Russische Federatie hierover op 26 maart informeren." Nou, da's niet meer nodig, jongens. Ze weten het al.

Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Hoe was het spreekwoord ook alweer? Beter 2 Russen over de grens, dan 10 in de lucht.

Watching the Wheels | 27-03-18 | 12:59

In Europe and America there's a growing feeling of hysteria.
Conditioned to respond to all the threats, zong Sting ooit.

Watching the Wheels | 27-03-18 | 13:01

guilty by suspicion

ogeon | 27-03-18 | 12:26

Het echte gevaar, de iman, laten ze met rust.... Twee Russen over de grens gooien, zonder dat er ook maar een greintje bewijs is, goh wat een lef. We worden gehersenspoeld door wat men onze regering noemt. Nee wacht, daar zit het gevaar.

RamondeM | 27-03-18 | 11:56

En ik maar denken dat geheime diensten daadwerkelijk "geheim"zijn.

cat22 | 27-03-18 | 11:30

Poeh hé, duizenden illegalen krijgen ze het land niet uit, maar bij twee Russen is er ineens daadkracht

batvoca2 | 27-03-18 | 07:50

Ja maar die doen hun aanslagen niet met gas maar met veganistisch verantwoord buskruid en biologische wapens. Chemische wapens is zo 1918!

Shoarmamasutra | 27-03-18 | 09:22

De vraag is niet of 'Rusland' wel of niet schuldig is. Er is in ieder geval geen bewijs. Maar de echte vraag is waarom onze 'overheden' (NL/EU/UK/US/AluHoedjes) geen enkele geloofwaardigheid meer over hebben.

TheDrivingDutchman | 27-03-18 | 00:49

Een vraag waarop veel antwoorden mogelijk zijn.
Kern , wat mij betreft , het feit dat de overheden niet bij de burger in dienst blijken te zijn ( zoals oorspronkelijk de bedoeling was ) , maar dat de burger lijfeigene / slaaf van de staat / overheid geworden blijkt te zijn.
Tijdens verkiezingen : beloftes , ideen , “ luisteren naar de burger “ ed , maar zodra de poppetjes weer op hun plaats zitten komt de EU , Bilderberg , NWO agenda gewoon weer op tafel en walst men weer verder over de burger heen.
Overheden zijn gekaapt door mensen met deze EU , B.B , NWO agenda.
Gevolg is dat de burger / kiezer zich uitverkocht en verraden voelt , en terecht , na al de plechtige verkiezings beloftes en eden.
Politici die wel de kiezers belangen willen behartigen / beloftes willen nakomen ( lees : meestal anti EU , Bb , NWO zijn ) moeten daarom kapot gemaakt worden .
Zie oa : Fortuin , Farrage , Trump , Orban , Putin , Verdonk , Wilders - en uiteraard allemaal in prettige samenwerking met de staats media.

enorme sukkelzak | 27-03-18 | 08:14

Iedereen wil mensen doden die Rusland verraden hebben ofzo?

Shoarmamasutra | 27-03-18 | 09:23

Veel standaard echo gelul hier over de corrupte EU, what else. Tegelijkertijd is opperhoofd Trump aanvoerder van het uitzetten van Russen, waarom daar ook niet ff lekker op gaan bashen? Ligt weer minder lekker in de mond natuurlijk. Voorspelbare ouwe en ontevreden zeikertjes zijn jullie, gemakzuchtig ook. Een keer vroeg naar bed gaan helpt misschien.

Circlont6A | 26-03-18 | 22:18

Ach de helft zit in een kantoortje in St Petersburg . Heb je een academische opleiding gedaan is t enige wat je kan om je brood te verdienen stoken in n ander land. Ik zou ook niet vrolijk zin.

Shoarmamasutra | 27-03-18 | 09:25

Wat is uw punt? Dat Amerika Russische spionen uitzet, welke reactie vind u dat wij hier dan daarop behoren te geven? Moet ik geschokt zijn? Boos? Blij dat Trump hetzelfde doet als Prutte? Mag ik ook geen mening hebben?

En ja, de EU is corrupt en ondemocratisch, dat is wel tastbaar en daar kan je wel iets van vinden.

O2Neutraal | 27-03-18 | 14:16

Mevrouw Theresa May en meneer Boris Johnson voeren hun rattentheater op om de aandacht af te leiden van het Britse falen om een vuist te maken tegenover meneer Jean-Claude Juncker en meneer Frans Timmermans. In plaats daarvan komt het schuim op de mond en een gierende schor in de keel met een boosheidsspektakel van bewijsloos mythische proporties. Dit alles om het staatsvrouwschap en het aanzien van Rule Brittania, Brittania rules the waves via de mediagolven te laten aanzwellen tot een tsunami richting President Vladimir Vladimirovitsj Poetin.
Wat doet Poetin? Hij overlegt met Xi. Binnenkort gaan de Russische bodemschatten richting China en worden de Europese mogendheden geconfronteerd met de wetten van de markt: China betaalt beter en is meer betrouwbaar als handelspartner dan de losers van de EU & GB. En dan wordt het koud.

Eeuwig..Op..Vakantie | 26-03-18 | 22:06

Britain waves the rules en God shave the Queen! Inderdaad,als ik Boris Johnson,een halve Turk,hoor fulmineren dan zou je bijna hopen dat de Russen hem een kopje kleiner zouden maken. Arrogante " Engelsman" want 50% Turk die aanstuurt op de vernietiging van Europa. Het enige land dat wereldhegemonie nastreeft zijn de cowboys van Trump en de Clingons. In de 5o-er jaren Korea met miljoenen burger doden,in de 60-er en 70-er jaren Vietnam met 3,7 mio burgerdoden. Daarna was Irak aan de beurt,de toenmalige bondgenoot van de VS tegen Iran. Toen Lybië en Syrië en nu Iran zelf dat nu blijkt terecht in 1979 alle banden met de VS kapte. Johnson en May zijn vooral de puppets on a string van Washington.
En NL blaat rustig mee in het koor van de NATO schapen dat de grote blonde Rattenvanger en zijn adviseurs op weg naar de 3e Wereldoorlog
volgt....
Zonder diplomatie wordt er direct geschoten en reizen de paddestoelen straks op boven ons prachtige Europese continent. Waarvoor ? Voor May en Johnson? De Engelsen zijn altijd al het oorlogsschip voor de Europese kust geweest.

FrieslandDashond | 27-03-18 | 09:46

Ik weet het vergelijk gaat niet helemaal op, maar frappant is het wel.
-
Arno Rutte (VVD): ‘Haatimams als Jneid keihard aanpakken’ en vervolgens:
"Het is lastig om dit soort types uit te zetten, zegt Rutte, omdat je een Nederlands paspoort niet zomaar kunt afpakken. Dat kan alleen als iemand zich bijvoorbeeld aansluit bij buitenlandse krijgsdiensten of een organisatie die een groot gevaar vormt voor de Nederlandse veiligheid."
-
Nou Arno Rutte het lijkt me dat die haatimam Jneid met z'n organisatie een groter gevaar vormt voor de Nederlandse veiligheid dan die twee Russische diplomaten, of niet?
-
En Arno als je Mark spreekt, vraag hem dan eens het volgende. Als de Russen in Oekraïne nou eens 's morgens lekker naar het werk gingen om bewust een passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten. Zouden er dan niet veel meer zijn neergehaald?
Maar nog belangrijker wat zou Rusland daar nu mee opschieten? En zeker in het geval van de Oekraïne. Lastig he, logisch redeneren.
-
Voorlopig ligt onder de onderste steen, gewoon het voldongen feit dat het logischerwijs niet de bedoeling was.
Er zijn wapens verstrekt aan een onbekwame eenheid en er is nogal onhandig mee omgegaan (op z'n zachtst gezegd). Uit alles blijkt dat, wat er gebeurt is niet de bedoeling was en politiek niet te verantwoorden door Rusland. Dat is wat anders dan bewust een passagiersvliegtuig neerhalen. Wat het verlies voor de nabestaanden overigens niet minder erg maakt.
-
Maar vertel eens Arno, waarvoor is er zoveel beveiliging op Schiphol? Komt dat door de dreiging dat iets al te fanatieke aanhangers van haatimam Jneid weleens bewust een passasierstoestel op zouden kunnen blazen?
-
Nou laat het verschil tussen bewust en onbewust eens lekker op je inwerken en als logisch redeneren begint te lukken. Kijk dan eens naar het uitzetten van de twee Russische diplomaten en naar het machteloos toekijken hoe die Jneid de hele boel te kakken zet.

bananabanana | 26-03-18 | 21:54

"... Putin en de last die hij op z'n schouders heeft en zijn voornemen om het beste voor Rusland te doen."

Zo hadden Hitler, Stalin, Mao, en Pol-Pot ook zware lasten op hun schouders, hoor, en waren voornemens om het beste voor hun land te doen.

Dr_Johnson | 26-03-18 | 22:38

Dr_Johnson | 26-03-18 | 22:38
Da's een bijdrage die bijna kan tippen aan het niveau van Pechthold.
Het beoordelen (op voorhand veroordelen) van Rusland met waardes gebaseerd op een hele andere uitgangsituatie dan onze democratie is ongegrond, daar gaat het om. Dat er spaanders vallen da's een feit en mensen vermoorden is niet de bedoeling, maar om nu Poetin gelijk te vergelijken met massamoordenaars gaat wat ver en is niet onderbouwd en gaat richting haatzaaien. Kijk en verdiep je eens.

bananabanana | 27-03-18 | 08:44

Er worden geen vliegtuigen neergeschoten als ze er niet vliegen.

O2Neutraal | 27-03-18 | 14:17
▼ 1 antwoord verborgen

Nabestaanden MH17 zijn verbolgen over het feit dat er nu in Europa saamhorigheid heerst om Russische Diplomaten uit te zetten terwijl er na de moord op 295 mensen met duidelijke Russische bemoeienis niets gebeurde op dit vlak.

Trumme | 26-03-18 | 21:44

Geo-politiek, maak u geen zorgen, u mag uw land vast dienen in de loopgraven rond Odessa.

O2Neutraal | 27-03-18 | 14:20

Twee russen uitzetten maakt het land veiliger!!!
50 000 Marokkers Turken Antillianen lijkt mij effectiever

getzappad | 26-03-18 | 21:39

"De werking van het chemisch wapen is daarnaast een serieus risico voor de volksgezondheid."
Serieus? Ik dacht altijd dat chemische wapens goed voor de volksgezondheid waren.

Synthese | 26-03-18 | 21:31

Daarom zit A.Rutte in de kamer, die weet wat er zoal in de wereld te koop is.

BosrandDirk | 28-03-18 | 10:30

Eh? Dat gedoe met gifgas was toch in Engeland. Wat heeft Nederland daar nou mee te maken. Onverstandig van NL om diplomatieke oplossingen voor dit probleem te frustreren.

Munchhausen | 26-03-18 | 20:57

Sinds de val van de Sovietunie stuurt Amerika aan op het uiteenvallen op Rusland. Dat leek eerst te lukken met een dronken Yeltsin aan het roer, maar sinds Putin aan de macht is werkt deze strategie averechts. Deze strategie is erg gevaarlijk. Het wordt tijd dat Amerika zijn agenda voor Amerikaanse wereld dominantie herziet, en Rusland weer als enigszins gelijkwaardige partner beschouwd. De falende EU, met dronken Junker, als vazal maakt zich compleet belachelijk. België pakt het slimmer aan en zet vooralsnog niemand uit. Ik denk dat Rutte de opvolger van Junker wil worden. De steun van de CIA/NAVO zal hij ondertussen vast verdiend hebben dankzij zijn aanpak van de MH17 en Oekraïne.

Short | 26-03-18 | 20:51

Ik wil niet heel flauw zijn maar er gaat geen dag voorbij zonder dat Rusland en zijn trollenvazallen bakken diarree uitrijdt over de EU, Merkel, Juncker etc. Puur beetje ontregelen omdat ze eht denken dat de EU een gevaar is. Wij weten wel beter, nog te incapabel voor hun eigen personeelsbeleid.

Shoarmamasutra | 27-03-18 | 09:29

Doe aub de twee diplomaten met de meeste openstaande boetes. Ruimt lekker op.

Kwijldraad | 26-03-18 | 20:50

Afrekenen bij de douane?

Aardsengelmichael | 26-03-18 | 21:47

Westerse extremisten beginnen al jarenlang allerlei oorlogen op basis van vermoedens en verzinsels. Feiten zijn volstrekt irrelevant geworden. Zie Irak, Libie, Syrie.
De Britten zijn smerig genoeg om het zelf gedaan te hebben. De kliek in Den Haag ook.

obominotie | 26-03-18 | 20:37

Wat gedaan te hebben? Deze Skripal en zijn dochter zouden zijn aangevallen met gifgas nadat de Russen hem eerst jaren lang hadden opgesloten en alle kans hadden deze spion zijn nek om te draaien zonder dat daar ooit een haan naar zou kraaien. En nu plotseling sinds de Chinezen de Goudgedekte Petro-Yuan hebben ingevoerd als alternatief voor de waardeloze US$ en de Russen met Turkije en Iran zelf een verdeling/vrede mbt Syrië zijn overeengekomen volgt er plotseling een " gifgas aanval" op een overloper? You cannot fool all the people all of the time... De koude oorlog wordt weer van stal gehaald; triljarden naar de wapenindustrie voor wat? De vernietiging met ABC wapens van Europa en haar inwoners?
Wakker worden! Als het zo doorgaat komt er plotseling een oorlog van met Rusland en China en dan één keer raden wie deze gaat winnen?

FrieslandDashond | 27-03-18 | 10:03

De EU en Rutte storten ons in het ongeluk! Weg met dat zooitje!

Lexus01 | 26-03-18 | 20:25

Wat een geweldige verkiezingsstunt van Putin om vlak voor de Russische verkiezingen, in GB die ex-spion te grazen te nemen en dan ook nog met Russisch gas, kan het opvallender? dat bracht hem vast een heleboel extra stemmen op.

Dikke onzin natuurlijk!

Wanneer je iemand wilt liquideren doe je dat niet op zo’n idioot vergezochte manier met Russisch zenuwgas, in een openbaar cafetaria nog wel, met publiek erbij, terwijl er zoveel eenvoudiger manieren en plaatsen zijn te verzinnen.

Nee, het klinkt duidelijk als amateuristische poging en een frame van EU Brussel om het belang van het Grote Europese Leger aan te tonen en om Rusland weg te zetten als de gemeenschappelijke vijand van de EU, een wanhopige zielige poging om alle EU neuzen één richting op te krijgen en misschien zelfs ook een poging om Brexit terug te draaien door straks zg ‘eensgezind’ tegen Rusland op te treden.

EU-dombo’s zoals Juncker, May, Rutte, en verder de hele EU kliek zijn helaas al heel lang aan het ruziezoeken met Rusland en bezig ons in een oorlog met Rusland te rommelen.

En dat proberen ze dan maar eens met dit simpele stukje drama, niet het eerste toneelstukje dat wordt opgevoerd in het belang van de EU overleving.

Het ligt er alleen zo vreselijk dik op dat Rusland schuldig is, dat het niet geloofwaardig meer is, de simpelheid van deze frame is een belediging en onderschatting van de intelligentie van de mensen in Europa.

EU slaaf May mag straks haar verontschuldigingen aanbieden.

Laten we hopen dat Putin het hoofd koel kan houden..

BosrandDirk | 26-03-18 | 20:12

Wel als je een duidelijk voorbeeld wilt stellen en wilt voorkomen dat anderen het in hun hoofd halen om moeder Rusland te verraden.

Watching the Wheels | 26-03-18 | 20:23

Ben bang dat u dicht bij de waarheid zit. Maar nog banger omdat a) alle media het spelletje meespelen en b) het al te laat is om dit nog tegen te gaan. Europa gaat zeer donkere tijden tegemoet.

alexbl | 26-03-18 | 20:47

Vreemd bij MH17 niks over gehoord.. de mogelijkheid is volgens mij niet eens besproken.

mr.money | 26-03-18 | 20:02

Klopt er volgde alleen export-sancties. Maar een voormalig FSB spion met z’n dochter heeft kennelijk meer status dan de dood van 298 voornamelijk Nederlandse toeristen.

Trumme | 26-03-18 | 21:47

Dat lijkt een niet echt bedoeld neveneffect van veel te lomp met luchtrakketten omgaan. Dat gas zal geen per ongelukje zijn.

Shoarmamasutra | 27-03-18 | 09:31

De meeste onderstaande reacties zijn een beetje eigenaardig. Geen enkel zichzelf respecterend land staat toe dat een lelijke karpatenkop, zoals Putin bijvoorbeeld, polonium of gifgas komt uitdelen. Putin is naast net zo lelijk als Erdogan ook gewoon een dictatortje, net zoals Erdogan en wees blij dat onze EU apparatsjiks alleen op fysieke lelijkheid met Putin kunnen concurreren en er hier nog steeds niet spontaan allerlei dode EU tegenstanders rondslingeren overal.

ZSU-23-4 | 26-03-18 | 19:58

Beetje eigenaardig. Want er is helemaal geen bewijs dat aantoont dat Poetin er iets mee te maken heeft. Er is helemaal weinig bekend over wat er gebeurd is. Dus enige terughoudendheid richting een hele populaire politicus die al 18 jaar Rusland uit de crisis houdt zou passend zijn.

Graaier | 26-03-18 | 20:16

"Dus enige terughoudendheid richting een hele populaire politicus die al 18 jaar Rusland uit de crisis houdt zou passend zijn."

In de jaren dertig van de vorige eeuw was een Duitse politicus ook heel erg populair; die "hield" Duitsland niet uit de crisis, die haalde Duitsland uit een grote crisis, zorgde voor werkgelegenheid en legde prachtige autobahnen aan.

Dr_Johnson | 26-03-18 | 22:31

Dr_Johnson | 26-03-18 | 22:31
Stop toch eens met die waanzin je heb echt null argumenten.

Sjonie01 | 27-03-18 | 10:44
▼ 1 antwoord verborgen

www.unz.com/ishamir/the-rich-also-cry/...
Bovenstaand artikel (26 januari 2018) weidt uit over de grote zakken met geld die in het bezit zijn van de oude Jeltsin maffia (die allemaal in Londen zitten), wat langzaamaan bedreigd wordt door de vriendjes van Poetin. Er wordt door de schrijver voorspeld dat ook de Britten aan dat opgepotte geld gaan zuigen. Het lijkt me waarschijnlijker dat de Skripals in de driehoek Jeltsin-maffia / Poetin-maffia / Britse geldruikers zitten of zaten opgesloten en bedreigd werden van vele zijden. De hele zenuwgaspropaanganda is pure fake.

Eeuwig..Op..Vakantie | 26-03-18 | 19:57

Het “ product “ oorlog verkoopt niet zo goed meer de laatste tijd ;
- oorlog in Syrië loopt af
- Noord Korea wil geen oorlog meer
- Europeese bevolking , niet te porren voor oorlog met Putin.

Wat een ellende , Hoe moet het nu ? T’ zal velen slapeloze nachten bezorgen.

- Hoe moet je dan geld verdienen ?
- Wie kun je dan de schuld te geven van je falende politiek ?
- Hoe kun je dan de aandacht af te leiden van interne problemen ?
Als er geen vijand is om oorlog mee te voeren ??

Wat een ramp

enorme sukkelzak | 26-03-18 | 19:56

En voor oorlog met Rusland en Iran moeten we nog even sparen.

LuckyGirl | 27-03-18 | 01:31

Het westen wilt gewoon complete overgave er is niet over vrede te praten en het bewijs mag de verdediging niet zien. Putin heeft machtige bankiers de deur gewezen toen hij de baas werd, NGO's willen aan het werk gaan in Rusland subversieve boodschappen moeten verspreid worden, de staat moet ondermijnd worden. En de buit moet verdeelt worden, Assad/Sadam/Kadaffi/Mubarak kijk wat voor een teringzooi het is en wat voor vrede het westen levert, en hoe goed die mensen in die landen het achteraf hadden.

Papierversnipperaar | 26-03-18 | 19:49

De Russen zijn nog niet eens veroordeeld, maar de sancties zijn er al! Ondertussen hebben haatimams, Jihad strijders, tering Turken en nog erger, Marokkaans tuig vrijspel in mijn land! Rutte is een Shell marionet! Wilders heeft gelijk!

Lexus01 | 26-03-18 | 19:45

En,... Ik houd mijn mond niet meer! Klaar ben ik met Haagse landverraders, die onze vrijheid op het spel zetten! Een grote bek opzetten tegen de Russen, terwijl ze Defensie uitgekleed hebben! De incompetentie regeert in den Haag!

Lexus01 | 26-03-18 | 19:48

Volgens May is Rusland schuldig “omdat er geen andere bewezen plausibele verklaring is” voor de aanslag met blijkbaar chemische wapens op dubbelspion Skripal.
Dat is een zodanige gevaarlijke, maar ook domme redenering, dat de tranen je er spontaan van in je ogen springen.
Los van dit alles, moet je je vaderland ook niet verraden natuurlijk, ook in Moedertje Rusland zijn ze daar niet zo van gecharmeerd.

kempenaer | 26-03-18 | 19:38

Schuldig zonder bewijs? Oh, dat wacht ons dus ook straks als we kritiek gaan hebben op Europa? Weten we dat alvast. Uw Euro-elite heerst straks over u als lijfeigenaars.

Jan, Leiden | 26-03-18 | 19:28

"De werking van het chemisch wapen is een serieus risico voor de volksgezondheid"

Scherpe analyse Mark, uiterst scherp!

Luitenant Pangpang | 26-03-18 | 19:22

Het is zeer geloofwaardig dat de Aarde plat is. Er is geen geloofwaardige andere verklaring, dus is de Aarde plat.

Toetsiemonster | 26-03-18 | 19:14

Godzijdank heb ik een alibi... je weet het maar nooit in de EU!

bryan1237 | 26-03-18 | 19:39

Toetsiemonster | 26-03-18 | 19:14
Wel weer aardig dat iemand die gelooft dat de aarde plat is, in een eigengefabriceerde raket stapt en zichzelf afvuurt zoals vroeger in circusacts dat gebeurde.
tweakers.net/geek/136661/platteaarde-...

Eeuwig..Op..Vakantie | 26-03-18 | 19:40

Eeuwig.. Op.. Vakantie:
Ge-wel-dig!
En dat met fucking stoom!
Dank voor de link.

LuckyGirl | 27-03-18 | 01:36
▼ 2 antwoorden verborgen

"Maar we willen absoluut geen nieuwe Koude Oorlog !"

RugOp81 | 26-03-18 | 19:04

Zie Colin Powell nog zitten met zijn papiertje,bak ellende was er van overtuigd toen.

Roger-Rabbit | 26-03-18 | 19:01

Een aanval op een van ons is een aanval op ons allen. Een slechte (kijk maar naar Turkije) Navo-spreuk die ook voor de EU moet gelden? OK, ik geloof echt wel dat het gas uit Rusland betreft. Maar waar is het bewijs dat Putin hierachter zit? De kans lijkt groot, maar ik zou wachten tot er harder bewijs is. Uitwijzen kan altijd nog.

AntonPantoffel | 26-03-18 | 18:58

In de panelen staat het stijf van het bewijs maar hardmaken kan men het dan weer niet. Dat heb ik eerder gezien.
Maaare wanneer komen die Russen nou eindelijk? Vorige eeuw zouden ze ook komen en nu zogenaamd weer. Waarom zouden ze ook, er valt hier niks te halen.

Cobalt bomb | 26-03-18 | 18:54

Wie herinnert zich die hulp actie nog? “Help de Russen de winter door“ dat was ergens in 1990...

JI-HAAT | 26-03-18 | 19:06

Zonder bewijs diplomaten uitzetten is aansturen op conflict / oorlog.
Blijkbaar zijn er mensen in de EU / Nederland / UK die dat nodig vinden en de staatsmedia lopen lekker mee het vuurtje op te stoken.
Laat hen zelf lekker gaan vechten en de rest er buiten laten.

enorme sukkelzak | 26-03-18 | 18:45

Zou zomaar kunnen dat deze aanslag door het westen zelf is gepleegd. Alles geoorloofd in de kruistocht van het westen tegen Rusland om geopolitieke redenen en grondstoffen. Een zgn. False Flag.

Vrijhetzelaar | 26-03-18 | 18:40

Misschien een verkapt dreigement aan Rusland om toch vooral maar niet in de vandaag door China gelanceerde Petroyuan te gaan handelen?

Endoxa | 26-03-18 | 18:45

Endoxa | 26-03-18 | 18:45
Petro Yuan = EINDE $ , dat verklaart alles!

JI-HAAT | 26-03-18 | 18:51

"Zou zomaar kunnen dat deze aanslag door het westen zelf is gepleegd."

Zeker. En 9/11 was een "inside job"; MH17 is neergehaald door Oekraïense jachtvliegtuigen (of nee..... toch een BUK raket, maar dan wel eentje van een type dat alleen door Oekraïne gebruikt wordt); en vorige week heeft iemand Elvis nog zien lopen in Jamestown.

Dr_Johnson | 26-03-18 | 22:23

Zinloze show voor de bühne. Wij sturen 2 Russen en zij 2 van ons. Verder verandert er helemaal niets. *gaap*

Bicycle-Repair-Man | 26-03-18 | 18:35

Dat denkt u, wel eens van stille diplomatie gehoord?

botbot | 26-03-18 | 18:41

Jazeker. Maar het wegsturen van 'diplomaten' is puur voor de bühne.

Bicycle-Repair-Man | 26-03-18 | 19:07

Op basis van 0,0 bewijs. Lekker bezig! Duurt niet lang meer voordat de Russen Europa helemaal niet meer nodig hebben. Nog een paar jaar. Houdt Syrië ook in de gaten. Trump wilde Assad platbombarderen en zo alsnog de overwinning schenken aan die Salafistische haardbaarden, maar de Russen hebben letterlijk gezegd dat Rusland iedere Amerikaanse straaljager en oorlogsschip zal vernietigen.

rachid82 | 26-03-18 | 18:29

Dat u weet dat er 0,0% bewijs is wijst op genialiteit.

botbot | 26-03-18 | 18:40

rachid82 | 26-03-18 | 18:29
Hold your Camels Rachid, "Obama" wilde Assad platbombarderen. (voorop gesteld, de president wil helemaal niks)

Cobalt bomb | 26-03-18 | 18:57

De Britten hebben volgens minister Stef Blok (Buitenlandse Zaken) aangegeven dat het „plausibel” is dat Rusland bij de vergiftiging betrokken is, al ontbreekt daarvoor nog hard bewijs.

MarcS | 26-03-18 | 22:33
-weggejorist-
Buitenband | 26-03-18 | 18:25

Zolang ze nog in de 'zeer waarschijnlijk' fase zitten is misschien goed om eerst deze vragen eens beantwoord te krijgen en niet gelijk Russische diplomaten in opdracht van May(VS) Nederland uit te flikkeren: www.zerohedge.com/news/2018-03-25/30-...

Endoxa | 26-03-18 | 18:17

Zolang er geen enkel weerwoord kan komen is dit volledig terecht.
Denkt u heus dat de landen niet om bewijslast hebben gevraagd?

botbot | 26-03-18 | 18:35

Wat een vage reactie. Geen weerwoord van wie? En waarom zouden welke 'de landen' om bewijslast vragen van iets wat in Engeland is gebeurd?

Endoxa | 26-03-18 | 18:43

Voor wie het niet begrijpt: De woordkeuze voor "zeer waarschijnlijk" is diplomatiek voor: We zijn overtuigd van het keiharde bewijs dat de Britten in handen hebben maar hebben het niet zelf onderzocht. Ofwel: We zijn er 100% zeker van, maar de diplomatie gebiedt ons die slag om de arm te houden. Ook omdat dit (nog) niet de regels van de rechtsstaat heeft gepasseerd, een strafzaak met alle toestanden vandien. Dat komt ook nog wel en het bewijs gaan de dan zien. Ga er vanuit dat het bewijs er is, keihard, 100%. Ik doe dat wel en niet omdat ik alles wat Rutte zegt geloof op zijn blauwe ogen.

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 18:15

Jij begrijpt dat, ik snap dat, maar de gemiddelde Putin-fan zit natuurlijk niet op dit soort subtiliteiten te wachten.

Kuifje-in-Afrika | 26-03-18 | 18:20

Beste_Landgenoten:
Hier heb je zeker een punt.
Hoewel we niet veel meekrijgen van diplomatieke ondernemingen richting Rusland.

LuckyGirl | 26-03-18 | 18:30

Aah. Er wordt een aanslag gepleegd door waarschijnlijk de Russen en direct worden er Russen de grens overgezet. Hoeveel aanslagen zijn er al gepleegd in Europa door Islamaanhangers en hoeveel Islamaanhangers zijn er de grens over geflikkerd?

Smerigperversventje | 26-03-18 | 18:11

IS had hier geen ambassades, maar anders waren die ook uitgezet.

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 18:16

Ik zie dat De Koreaanse Slet een nieuwe nick heeft?

ditotje | 26-03-18 | 18:09

Vertel!!!

Kuifje-in-Afrika | 26-03-18 | 18:20

je bent wel rijkelijk laat.

Cobalt bomb | 26-03-18 | 18:58

Eentje maar?

LiniaalRectaal | 26-03-18 | 19:39

'Wij' (VS, EU) zijn altijd de 'goeden'. Dan is bewijs helemaal niet relevant.
De goeden mogen een miljoen Irakezen vermoorden. De goeden mogen Libië platbombarderen als ze daar zin in hebben, er hoeft niet eens een reden gegeven te worden. De goeden hoeven nooit rekenschap af te leggen of zelfs maar sorry te zeggen als blijkt dat ze hun 'bewijzen' bij elkaar hebben gelogen (WMD in Irak).
Als de goeden iemand anders beschuldigen, dan is die gewoon schuldig. Daar hoeft geen bewijs of proces aan pas te komen.

arbeid_loutert | 26-03-18 | 18:09

Maar serieus, waarom spionnen die je ontmaskerd hebt, wegsturen, je kunt ze beter gewoon hier laten in de waan, dat ze hun "werk" kunnen blijven doen.
Monitor ze de moeder en zo kom je heel wat meer te weten, dan ze naar huis sturen, want morgen staan er dus vier onbekenden klaar.

Slurfje | 26-03-18 | 18:04

Ja dat mag nog niet. Je moet eerst een sleepnet wet hebben.

echtpaul | 26-03-18 | 19:21

Kijk, de inmiddels jarenlange oorlog tegen Rusland in de volgende fase. Waar Rusland in Syrie en Oekraine niet klein te krijgen is gaan de neocons nu maar eens proberen om met 'chemische wapens' de publieke opinie oorlogsrijp te krijgen. Want dat werkte met Irak ook zo goed. Alsof de mensn er nu nog in trappen.

Rest In Privacy | 26-03-18 | 18:01
-weggejorist-
Buitenband | 26-03-18 | 18:33

Brussel heeft een vijand nodig om de aandacht af te leiden van het eigen falen en Poetin idem. Win win dus op het geopolitieke schaakbord.
Ondertussen spelen de Chinezen nog een potje mahjong .......

spekpater | 26-03-18 | 17:59

Dit is niet een spel van de EU zelf, de EU is een dependance van de VS in dit grote machtsspel, de orders en de regie komt van overzee.

XaleX_2 | 26-03-18 | 18:03

@ XaleX_2 | 26-03-18 | 18:03 |
Als ik het goed zie heeft de VS juist belang bij detente met Rusland. Al was het maar om te voorkomen dat Rusland in de armen van China wordt gedreven.

Irnerius | 26-03-18 | 18:10

Het draait om de wapenindustrie en de oorlogen waar de boeven geld aan verdienen en ze het volk mee kunnen uitbuiten en machteloos maken. Je hoeft alleen maar naar het militaire budget van de VS te kijken om te zien wie de agressor en oorlogsfanaten zijn.

XaleX_2 | 26-03-18 | 18:25

De Russische propaganda heeft zo te zien zijn werk in zijn eigen land, zeer goed gedaan.
Je zou bijna vergeten dat: "Beschuldig uw vijand van wat u zelf doet" zo'n beetje één van de eerste regels uit het KGB-handboek is nietwaar?

Tel Aziaat | 26-03-18 | 17:57

Ja hoor Rutte en Blok(nu al), doe maar weer netjes mee met de verontwaardigde EU. Leid ons maar verder de afgrond in, je zou is proberen een eigen mening te formuleren die een beetje haaks op de EU mening staat. Waar zijn de tijden dat een klein land in een groot conflict een sussende rol kon spelen, maar ja daar heb je intelligente, wereldwijze mensen voor nodig en vind die maar eens in de Haagse Stolp waar middelmaat de norm is.

Felipe | 26-03-18 | 17:56

Zie je er is geen behoefte aan een sleepwet, onze inlichtingendiensten draaien hun hand er niet voor om. Maar Ettur en Penthouse zorgen wel, dat ie er komt, daar kun je je nieren onder verwedden.

Slurfje | 26-03-18 | 17:52

Ik denk dat de reaguurders meer over Poetin inzitten dan over het wel en wee van mensen die in doodsnood verkeren omdat een orgaan ontbreekt.

botbot | 26-03-18 | 17:59

Rijgen wij straks ook weer een zooitje diplomaten retour naar Nederland. Hup in de WW, mooi goedkoop.

Oepsie1234 | 26-03-18 | 17:51

Want, 'another slam dunk'? Misschien kunnen ze het bewijs eerst even uitleggen? Dan weet ik tenminste waarom ik sterf "als de bom valt".

Zzzzooooffff | 26-03-18 | 17:47

botbot.
Heb nog niets gezien dat zij het wel waren.
Bewijs hij maar een dat je geen Brusselse bent!

Roger-Rabbit | 26-03-18 | 18:10

Roger-Rabbit | 26-03-18 | 18:10
Ik heb nog niets gezien is een kwestie van de open deur intrappen.
Uit uw plempsels kan iedereen opmaken dat u politiek blind bent.

botbot | 26-03-18 | 18:46

botbot | 26-03-18 | 17:50
Beetje omgekeerde wereld he om je onschuld te moeten bewijzen jij heb 100 euro van me gestolen bewijs maar dat het niet zo is.

Sjonie01 | 27-03-18 | 10:56
▼ 1 antwoord verborgen

Laat dat 'waarschijnlijk' maar weg bij Francisco van jole. Hij heeft het zelf toegegeven.

hustler01 | 26-03-18 | 17:45

De leidertjes van de EU lidstaten blazen nogal hoog van de toren om de BREMAIN te realiseren.

HerDietrich | 26-03-18 | 17:42

Wat heeft dat ermee te maken? Brexit is een feit, daar verandert een Russische gifgasmoord helemaal niets aan. Wat is dat eigenlijk voor een absurde veronbderstelling? Achh.. ik weet het al: RT?

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 18:02

Sjonie01 | 26-03-18 | 17:56
Daar kan ik mij voorstellen met het zelfde politieke verstand van u zou ik ook zulke kreten slaken.

botbot | 26-03-18 | 18:48

botbot | 26-03-18 | 18:48
Als jij een beetje verstand had zou je het geen leiders noemen maar puppets.

Sjonie01 | 27-03-18 | 10:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoop echt dat er achter de schermen inderdaad iets van BEWIJS is anders is dit zo enorm pijnlijk.

"het is zeer waarschijnlijk dat Rusland verantwoordelijk is voor deze aanval. Er is geen geloofwaardige andere verklaring."

Het boeit me niet welke scenario's jij en je vriendjes kunnen verzinnen en/of geloofwaardig achten Mark. Zijn er ook nog scenario's ontkracht of konden jullie er letterlijk maar 1 verzinnen 'het was rusland'?

noerg | 26-03-18 | 17:37

Het feit dat de VS indertijd Irak binnenviel vanwege de aanwezigheid van WMD's, terwijl die niet aangetroffen werden, is misschien wel het beste bewijs dat ook het westen wel eens grote blunders begaat. Echter, die blunders komen in het westen altijd, vroeger of later, aan het licht. Een ander voorbeeld dat ik me herinner is die grote aanslag op dat overheidsgebouw in Oklahoma door Timothy McVay. Daarvan werd aanvankelijk ook gezegd dat dat het werk was van islamitische terroristen; zou dat geen prachtige casus belli zijn geweest om ergens in het MO of zo een oorlog te beginnen? Gedegen politiewerk heeft de werkelijke dader opgeleverd: die gestoorde all-American psychopaat McVay. Misdaden in dictaturen worden nooit opgehelderd, omdat er geen vrije nieuwsgaring bestaat, omdat mensen die het eea weten worden opgesloten en/of vermoord.

"Waar het mij omgaat is dat ‘de wereld’ het liet afweten toen Saddam Hoessein met gifgas duizenden mensen de dood injoeg, ergens eind 1980!"

O ja joh? En wat stel je je dan precies voor? Moet het westen overal en altijd erin springen als er ergens op de wereld onrecht geschied? Hadden we die gek van een Mugabe eerder moeten afzetten? Op basis waarvan dan? Was er een VN mandaat? De Hutu's en de Tutsi's? Onze schuld, omdat we niet ingrepen? De zich steeds verder ontwikkelende dictatuur van Erdogan? Ingrijpen? Zijn wij de politieagent van de wereld? Misschien moeten we ons beperken tot die zaken die ons zelf werkelijk bedreigen, zoals die IS ratten in Syrië.

"terwijl de werkelijke reden was dat Saddam Hoessein olie niet meer in dollar betaald wilde krijgen."

Aluhoedjesgelul.

Dr_Johnson | 26-03-18 | 20:52

OMG. geschied = geschiedt

Dr_Johnson | 26-03-18 | 20:56

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 20:23
Weet jij wat jouw buurman precies in zijn schuurtje zit te prutsen? Nee, dus wat je over Engeland beweert zijn al helemaal loze beweringen, maar het komt misschien bij sommige mensen interssant over, haha.

JI-HAAT | 26-03-18 | 21:30
▼ 10 antwoorden verborgen

Die arme Poetin eerst vergiftig je met plutonium dat mag niet, doe je het met zenuwgas dan is dat ook weer niet goed.
Zo meteen is het niet meer mogelijk om als fatsoenlijk dictator mensen in het buitenland op te ruimen.
Gekker moet het toch niet worden!

botbot | 26-03-18 | 17:34

lady Di | 26-03-18 | 17:48
Wat domme reactie? hij is het er toch niet mee eens dat hij geen mensen in het buitenland mag vermoorden.
Bovendien,.... wel eens van sarcasme gehoord?

botbot | 26-03-18 | 17:55

jamaar, James Bond doet dat de hele tijd! En da's een Engelsman.

Nuchternederland | 26-03-18 | 17:56

Dan gooi er toch een bom op? Oh nee, mag ook al weer niet.

echtpaul | 26-03-18 | 19:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Inderdaad, de halve wereld heeft dat spul al. Al is het maar om een tegenmiddel te ontwikkelen.

Oepsie1234 | 26-03-18 | 17:53

Gooi er liever eens wat Marokkanen uit. (Zie volgend onderwerp)

Pieter Breydel | 26-03-18 | 17:22

"Omdat het zeer waarschijnlijk is dat Rusland verantwoordelijk is en dat er geen geloofwaardige alternatieve verklaring is."

Vroeger gold bij "schuldig" dat er bewijs moest zijn. Nu is "zeer waarschijnlijk" ook wel voldoende. De uitwijzing van een paar diplomaten moet vooral gezien worden in het licht van het anti-Rusland virus dat politici treft. Je kunt in dit land als salafist de burgemeester van Rotterdam en God mag weten wie nog meer bedreigen zonder dat er repercussies volgen. Maar als iemand van horen zeggen weet dat Rusland iets in het buitenland heeft uitgespookt, dan werkt het uitzettingsbeleid plotseling uitstekend.

Angelica | 26-03-18 | 17:21

Sterker nog, in Nederland (Amsterdam) lopen meer Internationale spionnen rond dan in heel Rusland. Nog wat IRA, RAF, Italiaanse- Bulgaarse- Roemeense- maffia
Het is één grote pot gangsters.

Diversiteit is niet beperkt tot lieffe, hoog opgeleide Apothekerts met kinnerzjes enzo...

Teleo | 26-03-18 | 17:25

De geloofwaardigheid van e.e.a. concurreert met die van de WMD in Irak. Waarschijnlijk onderdeel van de anti-Rusland campagne. In elk geval is de kans niet groot dat we de waarheid vernemen.

jan99 | 26-03-18 | 17:20

Carrière move voor Rutte. Niet meedoen = geen EU baan. EU politiek want moord interesseert ze in feite niets. Kijk naar de Aramese dorpen of kijk naar de Koerden, d'r zit geen beweging in geen enkele EU ass. Sinds de Clinton campagne proberen ze ons een nieuw ijzeren gordijn aan te smeren.
Geen angst voor ze rusjens, eerder voor de ontsporende EU.
Voor de rest is het beschamend dat die vent hier MP is.

eastender | 26-03-18 | 17:14

Uh, bij nader inzien. Hebben we maar 2 russische spionnen in Nederland?
We zijn dus niet zo belangrijk in russische ogen of slaapt de AIVD en soortgenoten?

Goedzo | 26-03-18 | 17:13

Ja-a, en die waren de hele dag bezig met nepnieuws te verspreiden. Dat is dan twee vliegen in een klap, hebben we ook geen last meer van. Sterke counter intelligence, hahaha.

eastender | 26-03-18 | 17:16

Is nu inderdaad de grote wens, dat 'het Westen' met Rusland 'in de ring gaat'? Was het tot 2 maanden geleden nog Noord-Korea, nu richten alle pijlen zich op het Oosten. Bewijzen heeft men niet, maar de vermoedens zijn sterk! Ikzelf heb het vermoeden, dat ik 1.000.000 euro op mijn ING-rekening heb staan, maar deze bank blijft bewijzen vragen. Vermoedens raken dus kant noch was.

Spionneurtje | 26-03-18 | 17:11

Net zoals bij asiel-eisers kunnen de Russische diplomaten advocaten inzetten om uitzetting te voorkomen.
Het werkt tenminste voor heel veel vreemdelingen.
Als terechte eis zouden de Russen kunnen aanvoeren dat er geen enkel hard bewijs is geproduceerd dat Rusland deze aanslag heeft gepleegd.

meneer Q | 26-03-18 | 17:10

@Putin moet weigeren ze terug te nemen, dan krijgen ze hier Bed & Brood en nog iets ... hmmmm Oja outkering en soupsidi

NatNiks | 26-03-18 | 17:29
-weggejorist en opgerot-
Rutte-naar-P.I.Vught | 26-03-18 | 17:08

Door Rusland als dé vijand uit te roepen kan de EU meer repressieve maatregelen nemen tegen haar burgers. Ben je niet eens met de Brusselse/Straatsburgse leiders, dan heul je met Rusland, de vijand en ben je een gevaar voor de veiligheid. Kunnen ze lekker kritische burgers monddood maken.

Quichegerechtigde | 26-03-18 | 17:03

Geen bewijs is dus geen bewijs. Het komt May wat al te goed uit allemaal. De aandacht is immers flink weg bij haar gefaal omtrent Brexit en haar wankelende positie binnen eigen kringen.

Kom Vladimir, draai die gas toevoer richting de EU eens dicht zolang er geen bewijzen of excuses komen.

netniet | 26-03-18 | 17:02

Het bewijs is de modus operandi van politici. Normaal willen ze 'hangende het onderzoek' geen uitspraken doen, 'zorgvuldigheid betrachten' e.d. platitudes.

In dit geval sprong de Engelse premier als een verlekkerde vos op de Russische lijken...

Ergo, ...? ;-)

Teleo | 26-03-18 | 17:13

Haha, de gaskraaan dichtdraaien is het enige wat hij niet kan doen, want geen inkomsten, dus kan het misdadige regime niet meer betaald worden. Dan is het gauw afgelopen...

DeDenkerT | 26-03-18 | 18:15

Dedenkert, Rusland heeft een hele robuuste economie Nauwelijks staatsschuld, lage belastingen , veel goud etc. etc. . En dat gas raken ze echt wel kwijt. Is het niet nu dan wel in de toekomst. Kijk naar de geschiedenis van Rusland de vorige eeuw en je ziet dat ze bereid zijn om miljoenen en miljoenen levens te offeren of te accepteren in tijden van crisis. Die liggen echt niet wakker van een agressieve EU en VS. Ze draaien zich gewoon om naar het Azie. En daar zijn ze van harte welkom met hun grondstoffen die nog eeuwen voldoende zijn.

Graaier | 26-03-18 | 19:14

@Mosterd ik miste alleen een subtiele verwijzing naar Bush/Blair en hun "weapon of mass destruction?"

NatNiks | 26-03-18 | 17:01

Er worden er NUL uit België gejorist. Opvallend wel.

Kenome_Jodas | 26-03-18 | 16:58

België heeft met zijn belabberde veiligheidsdiensten waarschijnlijk geen idee wat er allemaal rond loopt. Met NATO en EU hoofdkantoren zal het er vol zitten met Russische agenten.

Vula | 26-03-18 | 17:39

Ik denk dat het niet de Russen waren. Dat klinkt niet echt overtuigend, dat weet ik ook wel, maar ze wilden mij niet meer betalen.

BrabantsVerzet | 26-03-18 | 16:58

Welkom Alexander Penthouse, of bent u "Schoolkid" Jetten?

O2Neutraal | 26-03-18 | 17:03

LOL,kunnen we wel gebruiken...

Goedzo | 26-03-18 | 17:05

Soms is het verstandiger je vijand als vriend te benaderen ipv stennis te schoppen (zeker als het een ander land betreft). Ook het moment is een beetje raar. Dit is gewoon samenzwering ten top! Schuldig zonder rechtszaak of diepgaand onderzoek door individuele lidstaten.
Op dit moment sterven mensen door de Islam ...... velen en nog niet eens zover uit de buurt.
Dus waar leg je als land je prioriteit?

ET007 | 26-03-18 | 16:58

An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last. -- W. Churchill

Vula | 26-03-18 | 17:40

OT voor geenstijl bit schuivers, ik zie meerdere keren dat reaguursels onder de verkeerde blok komen. (was mij ook overkomen).
Ik denk dat de verwarring ontstaat door dat de REAGEER OOK onder een reaguursel staat met (meerdere) commetents daar op. Maar dat je dan naar boven moet scrollen om op het betredende te reageren.

NatNiks | 26-03-18 | 16:56

Kan iemand mij uitleggen waarom de OCPW er minimaal 2 weken voor nodig heeft om te bepalen welk middel er nu precies is gebruikt terwijl de Engelsen al na 2 uur precies wisten dat het om Novichok ging?
Tevens zou dit gif 5-7 keer doeltreffender zijn dan elk bestaand middel en de slachtoffers zijn nog in leven?
Over 25 jaar weten we waarschijnlijk de waarheid. Net als wat er met MH17 is gebeurt....

buicksquad | 26-03-18 | 16:56

Het gaat er steeds meer op lijken dat de EU een oorlogszuchtige staat is, de enige die hier met verstand reageert is Trump.
May heeft ze allemaal achter zich, dit hele gebeuren is een welkome stunt om Rusland weg te zetten en de eigenlijke problemen te maskeren! Haha en Rutte... tja, die leest wel van het briefje wat hij moet zeggen.

lanexx | 26-03-18 | 16:55

Hoe meer ik drink, hoe meer ik het idee krijg dat de EU massaal vluchtelingen binnenhaalt en deze bewust een mensonterend bestaan geeft zodat, wanneer er aan het nieuwe oostfront kanonnenvoer nodig is, ze gewillig bij het kruisje tekenen in de hoop op een beter leven. Dat ze allemaal in een zak terugkomen is jammer maar het ruimt wel lekker op zo in Afrika; miljoenen jonge sterke gezonde strijdbare mannen. En wat niet leeft kan zich ook niet voortplanten. De zwakkeren blijven in Afrika over en zijn wat gemakkelijker onder de duim te houden.

Waarom anders miljoenen asielzoekers binnenhalen en hier een kansloos mensonwaardig bestaan geven terwijl je met hetzelfde geld een veelvoud daarvan in de eigen regio kunt helpen?

Want dat 'weg met ons' verhaal is natuurlijk niet realistisch als de EU uit is op meer winst en macht. Hoe humaan bedoeld ook; vluchtelingen en asielzoekers op de huidige grote schaal ondermijnen de rijkdom van het Westen.

Promedio | 26-03-18 | 16:52

@ Beste_Landgenoten

Pechthold is that you?

redthehaghue | 26-03-18 | 16:51

Ter informatie, Beste_Landgenoten heeft zich eerder uitgesproken tegen de sleepnetwet waar Alexander Penthouse en de rest van 66 (in de parlementen, niet de aanhang en de leden) voor was.

O2Neutraal | 26-03-18 | 16:59

Een hoog percentage van de tegels hier ademt een "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" sfeertje inzake Putin. Waarom niet concluderen dat de EU door een een zootje ongekozen inteelt-bureaucraten wordt gerund en dat Rusland afgezakt is naar het soort moorddadige dictatuur waar menig Derde Wereld dictator zijn vingers bij zou aflikken.
Het één sluit het ander niet uit.

nick.name | 26-03-18 | 16:51

Nee, de Britten leggen onder leiding van hun broodheer gewoon je staatshoofd om ( Gadaffi, Hoessein, Afghanistan ). Moet ik nog doorgaan?

Eierbal-is-fijn | 26-03-18 | 17:45

Ik geloof geen ruk van het hele verhaal eerst maar eens afvragen wie hier baat bij heeft, dat zijn zeker niet de russen met hun verkiezingen wk2018

Sjonie01 | 26-03-18 | 18:00

Inderdaad, helemaal met je eens. We zijn omringd door schurken...

DeDenkerT | 26-03-18 | 18:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Zinloos Ruslandbashen zonder bewijs .
Trump benadert Putin op geheel andere wijze

Donald J. Trump
‏Geverifieerd account @realDonaldTrump
21 mrt.

I called President Putin of Russia to congratulate him on his election victory (in past, Obama called him also). The Fake News Media is crazed because they wanted me to excoriate him. They are wrong! Getting along with Russia (and others) is a good thing, not a bad thing.......
twitter.com/realDonaldTrump/status/97...

Lekker eensgezind zo die NAVO ,VS eigen Ruslandbeleid ,brullende EU muisjes eigen Rusland beleid,Turken eigen ''NAVO beleid'' aan de grens.

pga | 26-03-18 | 16:50

Goldfinger | 26-03-18 | 16:56 |
KLopt, en je hoeft er geen Einstein voor te heten om het een beetje te begrijpen.

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 17:00

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:52
Dezelfde oplichterij vind een paar kilometer ten zuiden van dit land plaats, in Brussel. Zoek de verschillen, ze zijn er, maar voornamelijk in de intensiteit.

O2Neutraal | 26-03-18 | 17:01

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:52
Jij komt zelf ook over als een domme drol, VS grootste democratie laat me niet lachen dat word gerund bij agencies niet de president.

Sjonie01 | 26-03-18 | 18:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Skipral wou terug naar Rusland. Misschien dacht Engeland dat hij weleens met info daar naartoe wou. Dan weet je gelijk welk land de aanval pleegde.

Desphex | 26-03-18 | 16:48

Dan beste, is het toch het handigset als hij tegen een zogenaamde roofoverval zou aanlopen in Londen? Nu geeft Engeland Poetin een prachtkadootje, vlak voor de verkiezingen een crisisje die Poetin 10 extra punten oplevert. Zo'n kadootje wil Engeland niet geven.

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:53

Nou nou, over twee weken al! Das wel heel voortvarend en abrupt voor de Nederlandse regering. Kunnen de spionnen niet eerst hun werk afmaken? Er is vast nog wel beroep mogelijk tegen onmiddellijke uitzetting net als bij de illegalen. Die kunnen ze dan in alle rust uitzitten en dan zien we over een paar jaar wel of de spionnen het land uitmogen.

echtpaul | 26-03-18 | 16:47

Wat er gebeurd is in Engeland met Skripal tart inmiddels alle beschrijvingen.
Toen Skripal en zijn dochter gevonden werden zittend op een bankje kwam er al allemaal schuim uit de mond van de dochter. Artsen zeggen dat dit betekent dat haar longen al vol met vocht zaten en door de vermenging met lucht zijn dan de longen helemaal gevuld met schuim en komt het schuim uit de mond. Je longen werken dan niet meer. Dat vocht kunnen ze er pas in het ziekenhuis met veel moeite weer uit krijgen en zeker niet in een ambulance. Volgens artsen zou de dochter nu dood moeten zijn of anders kunstmatig in leven worden gehouden.

Wat heel bijzonder is, dat is dat men onmiddellijk bij de eerste hulp met de ambulance gekomen is met ruimtepakken aan. Waarom??? Gingen de eerste hulpverleners er vanuit (bij vertrek uit het ziekenhuis) dat er sprake was van een vergiftiging met een zenuwgas??? Waarom???

Engeland beweert dat in het ziekenhuis onmiddellijk een antidotum is gegeven tegen Novichok. Hoe wist men bij aankomst in het ziekenhuis dat Skripal en zijn dochter waren blootgesteld aan Novichok? Hoe kon men in het lokale ziekenhuis meteen een antidotum gereed hebben?

Novichok betekent in het Russisch niets anders dan “nieuweling”. Het heeft nooit een eigen naam gekregen omdat begin jaren’70 in Oezbekisten men al wist dat deze nieuwe stof onstabiel was en daarom niet goed te bewaren was. Voor gebruik moet het eerst gemaakt worden door andere stoffen een bepaalde behandeling te geven. De Sovjet-Unie heeft het nooit ergens voor gebruikt. Na de val van de Sovjet-Unie, toen alles in chaos lag, hebben de Amerikanen alle documentatie weggehaald uit Oezbekistan en alles wat er aan gifstoffen aanwezig waren. Rusland heeft het nooit gebruikt. Er zijn andere stoffen zijn die een stuk stabieler zijn en heel wat bruikbaarder.

Eind vorig jaar is er een televisieserie in Engeland geweest waarbij gebruik werd gemaakt van het al lang geleden in Rusland vergeten “Novichok”! Kennelijk moest de bevolking in Engeland voorgeprogrammeerd worden op een enge stof uit Rusland (hoewel het nooit een Russische stof geweest is maar een stof gemaakt in Oezbekistan in de voormalige Sovjet-Unie).

Natascha vertelde dat Skripal nog steeds twee nationaliteiten heeft en zijn dochter alleen de Russische nationaliteit. Rusland heeft zijn uiterste best gedaan om toegang te krijgen tot Skripal en zijn dochter, hetgeen Engeland volgens de regels niet mag weigeren omdat het gaat (zeker bij de dochter) om Russische staatsburgers. Maar toch wordt dit door Engeland geweigerd, waardoor Engeland de regels overtreedt.

Als er onderzoek gedaan wordt aan bloed, dan moet dit bloed worden afgenomen in aanwezigheid van vertegenwoordigers van betrokken landen, dus Rusland en Engeland, maar nu heeft Engeland bloedmonsters geleverd zonder dat er een vertegenwoordiger van Rusland bij mocht zijn toen het werd afgenomen. Het bloedmonster is daarom op een onjuiste manier afgenomen, tegen de regels in.

De experts in Rusland zeggen dat ze in het bloed helemaal geen sporen meer kunnen vinden van Novichok als Novichok gebruikt is. Dat was 10 minuten na toediening al niet meer mogelijk. Novichok, als dat gebruikt is, kan mogelijk nog wel aangetroffen worden op bepaalde plekken in het weefsel bij een lijkschouwing, maar niet in het bloed.

En nu blijkt ook nog eens dat Skripal een bron geweest is bij het valse rapport over Trump.

Inmiddels is ook bekend dat de onderzoekers 10-14 dagen nodig zullen hebben voor het onderzoek naar het bloed. Hoe was het mogelijk voor Theresa May om 1,5 uur na de aanval al te weten dat het ging om een Russisch zenuwgas, sterker nog, dat het ging om Novichok??? Hoe konden de artsen dat in het ziekenhuis weten toen Skripal en zijn dochter werden binnen gereden???

Voorlopig is er geen enkel spoor dat naar Rusland leidt. Rusland heeft geen enkel motief en kan met een moord in Engeland alleen maar in de problemen komen. Rusland heeft alles gedaan wat volgens de internationale verdragen in een dergelijk geval gedaan moet worden, en Engeland heeft daarentegen alle regels aan zijn laars gelapt.

Degene die wel een duidelijk motief hebben is de Amerikaanse en Engelse deep state: een mogelijke getuige van het nepdossier over Trump uit de weg geruimd, Rusland de schuld geven en Rusland verder demoniseren. Er wordt nu zelfs al gesproken in Amerika over het beboeten van bedrijven die betrokken zijn bij de aanleg van de Nordstream 2. Amerika wil dat Europa afhankelijk wordt van LNG uit Amerika; de gasimport uit Rusland moet hoe dan ook stoppen.

Conclusie: het is weer eens een verschrikkelijk smerig spelletje dat gespeeld wordt door de deep state en de media met als slachtoffer natuurlijk vader en dochter Skripal, de waarheid, en als slachtoffer Rusland.

Wladimir 1928 | 26-03-18 | 16:47

Dr_Johnson | 26-03-18 | 17:51
Probeer je em het aan zijn hart te laten krijgen ofzo? Is niet zo aardig van je, helemaal niet zo aardig.

Cobalt bomb | 26-03-18 | 18:47

Litvinenko. Is. Vermoord. Door. Rusland. Punt.
Bewijs te over, er is geen enkele twijfel over. Nul procent. Maar goed, ik besrijjp het allang, je bent een Poetin-adept die alles gelooft wat de Russische propagandamachine aan je oplepelt. Wat was er ook alweer met je: Iets met Russische roots. In elk geval heeft het je tot een kritiekloos volger gemaakt van hapklare brokken uit het Kremlin.

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 18:49
▼ 15 antwoorden verborgen

Wat een selectieve verontwaardiging weer! En al die spionerende Turken en stokende en opruiende moslims hier te lande en overigens in heel Europa? Blijven we die wél in de watten leggen dan? Die zijn toch heel wat gevaarlijker dan een enkele Russische spion?

pigadaki | 26-03-18 | 16:47

Dus een dubbelspion komt op een niet zo prettige manier aan zijn einde ..... En hoe gaan 'wij' om met dergelijke overlopers?

Ik mag toch hopen dat we die niet hartelijk bedanken voor bewezen diensten en elk jaar een verjaardagskaartje sturen .....

James Lastig | 26-03-18 | 16:44

De man is geruild bij een deal, daarmee krijg je gratie in de spionnenwereld. Maar niet voor Poetin dus.

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 17:04

Lekker bezig hoor de Ruscisten in Londen en Brussel. Iemand beschuldigen zonder bewijs te leveren. Vervolgens de bal bij een verdachte neerleggen en zeggen "zo, jullie moeten maar eens met bewijzen komen dat je onschuldig bent". En als ze, goh raar he, zeggen dat ze niet willen aantonen dat ze onschuldig zijn, omdat dat niet de manier is waarop het werkt, dan ga je over tot straffen. Man, man, man als je zo'n rechtssysteem zou hebben, dan kreeg je van allerlei politici en juridische instanties er keihard van langs. Ik schaam me voor Rutte dan hij hier aan meewerkt.

Graaier | 26-03-18 | 16:43

Ik verbaas me er ook over. De spelregels zijn simpel: men neme iets dat ooit in Rusland gemaakt is, pleeg er een aanslag mee en 100% zeker dat Rusland erop aangekeken wordt. Ik ga hier niet lopen verkondigen dat Rusland onschuldig is, maar 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is', dat lijkt hier verder weg te zijn dan ooit.

BLR | 26-03-18 | 16:45

De ware reden waarom veel EU-lidstaten hier de Britse regering steunen, is om aan de Britten te laten zien wat een goede en daadkrachtige partner ze hebben aan de EU, in de hoop dat daar meer stemmen opgaan om toch nog maar eens na te denken over het doorgaan met uittreden uit de Unie.

Kale Gerrit | 26-03-18 | 16:43

Nee, omdat Rusland een vuil spelleje speelt om te kijken of ze het westen uit elkaar kunnen spelen. Na Brexit denkt Poetin dat het westen een slap decadent zootje is, op dez4e manier kon hij de temperatuur van het water testen. Wat is de volgende move is de vraag? We gaan hier nog veel meer van zien en vaker.

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 17:06

Mark Rukke dacht: Hey! Een lijstje en het braafste jongetje van de klas staat er niet tussen! Hopsakeetje, flikkeren we twee Ruski's het land uit (me een Unilevercontract) et voila, wederom braaf en we-tellen-mee-met-ons-allen.

Sliptong | 26-03-18 | 16:42

MH17, Rusland is schuldig. Tot op heden nog een hard evidence gezien. Oekraine, nee die zijn zeker niet schuldig. Weet je wie schuldig zijn, Hans van Baalen, en Guy Verhofstadt, die op het Madanplein de boel liepen op te hitsen waarna de strijd in Oost Oekraine losbrak. Maar hey, de zondebok is Rusland. Zonder enig bewijs, gewoon vol blijven houden dat zij schuldig zijn. Nu weer de gifaanval in Engeland. Geen enkel hard evidence. Waarschijnlijk, misschien, kan haast niet anders en dus schuldig want het is Rusland. Wat een hypocriete bende is het zo langzamerhand aan het worden in het Westen. De enige bondgenoten die het Westen tegen de oprukkende Islam, heeft is, Rusland en China. Maar wij knuffelen liever die Islamieten, die ons over 10 tot 20 jaar ten val brengen.

De Evangelist | 26-03-18 | 16:42

Niets mis met Rusland, dus?
Dream on, sukkel....

DeDenkerT | 26-03-18 | 18:01

Miljoenen manieren om iemand dood te maken maar Rusland kiest zogenaamd voor degene die direct naar Rusland wijst.

Papierversnipperaar | 26-03-18 | 16:42

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 18:51
Hier staan ze ook niet in, ''vijftal verschillende samenzweringstheorieen verspreid''. Ik wil ze wel even van je zien.

Papierversnipperaar | 26-03-18 | 19:43

Papeirversnipperaar
Toch echt wel, je moet alleen even tot het einde doorlezen:

1. Some have accused Britain itself of launching the attack as a “false flag” to smear Russia, damage Mr Putin ahead of elections or even to distract from a grooming scandal in Telford.

2. Mr Nebenzia told the UN Security Council that the “most probable source” of the Novichok was countries that had been carrying out research on nerve agents since the 1990s, including the UK.

3. Russian media reports have also suggested that the US stole samples of Novichoks while decontaminating a former Soviet Union testing plant in Uzbekistan from 1999 onwards.

4. Proponents of the theory claim that the US may have launched the attack itself, either through the “deep state” or because of Mr Skripal’s potential links to the private security firm that compiled a dossier of allegations against Donald Trump.

5. Or, they say, Americans passed the nerve agent or details on how to manufacture it to British allies, with many citing the proximity of Porton Down to the location of the attack.

6. Ukraine has been raised as another potential culprit, in the belief that it would seek to discredit Russia to gain international backing against pro-Russian separatists fighting an ongoing war against government forces.

7. Other conspiracy theorists have blamed wide-ranging targets including the EU or pro-Remain elements in Britain.

“I believe this is all to derail Brexit,” said one caller to LBC radio. “It's to make us look isolated and vulnerable against Russia so that we stay in the EU.”

Je krijgt er nog twee bij dus. Zeven verschillende. Dus.

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 20:30

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 20:30
Het zijn voornamelijk theorieën van mensen die wel of niet Russisch, meer random mensen. Als ik hoor ''vijftal verschillende samenzweringstheorieen verspreid door Rusland als tegenverhaal.'' verwacht ik iets spannends.

Papierversnipperaar | 26-03-18 | 20:57
▼ 5 antwoorden verborgen

Rutte kan zich beter zorgen maken over onze spion in Ankara dan dit spelletje verpissen.

Eppo | 26-03-18 | 16:42

Het is gewoon een complot van de Engelsen om de rampzalige Brexit uit het nieuws te houden.

RandomAct | 26-03-18 | 16:41

Of de brexit uit-aftestellen

Lilia2 | 26-03-18 | 18:20

Voor mij is het heel simpel: Rusland wordt door veel grotere en gevaarlijker schurken geregeerd dan de EU. Poetin molenaar!!

DeDenkerT | 26-03-18 | 16:41

Top!

Alle buitenlanders eruit!

Teleo | 26-03-18 | 16:41
-weggejorist-
PrakkerT | 26-03-18 | 16:40

Wat doen ze toch allemaal hun best om ons in een all-out war met ze Russians te storten. Je moet wat met je triljardenschuld...

Sliptong | 26-03-18 | 16:39

Ja precies de schulden zijn hoog dus oorlog zien ze als enigste uitweg blijkbaar.

Sjonie01 | 26-03-18 | 18:33

Dat gifgas, daar zit een luchtje aan.

LuckyGirl | 26-03-18 | 16:39

Ja, een SAS luchtje.

Sliptong | 26-03-18 | 16:40

Meh. Symboolpolitiek. Volgende week zijn dezen alweer vervangen door een andere lichting 'culturele attaches'.

quantumcollider | 26-03-18 | 16:36

Rutte: "Dit soort aanslagen mag zich niet herhalen, niet in het Verenigd Koninkrijk, nergens in Europa."

Dachten ze over moslimterreur ook maar zo. Maar dat mag zich ongehinderd uitbreiden. Als je daar iets van zegt dan ben je uiteraard een smerige rechtse racist.

James Lastig | 26-03-18 | 16:36

De geschiedenis leert ons dat het westen niet vies is van een leugentje voor eigen bestwil. Zeker vanwege de omstandigheden acht ik de kans dat de Russen erachter zaten 25 procent, en dat is voor al redelijk hoogmoedig.

Schepvogel | 26-03-18 | 16:36

Ongetwijfeld waar, maar daar staat tegenover dat men de Russen zelden op een waarheid kan betrappen....

DeDenkerT | 26-03-18 | 16:47

Geef maar dan maar eens leugens die zijn gebracht door rt of rianovosti? Daarentegen kom ik geregeld "foutjes" tegen van westerse media, waaronder 'ons eigen nos'. En dan nog niet te spreken over de VS en EU. En nog een klein puntje, wat is het gewin om een oude spion te vergiftigen die al jaren in het VK zit en al zijn geheimen allang heeft opgegeven?

Schepvogel | 26-03-18 | 18:29

Wat een totale waanzin. De kudde geest van het zgn. liberaal democratische empire in aktie. Elite eensgezind tegen de eigen koers varende Russen. Steuntje in de rug voor May, want die heeft het al zo moeilijk met haar brexit. Dat allemaal op basis van veronderstellingen, geen feiten die de beschuldigingen bewijzen. Wat een politieke dapperheid... Gelukkig heeft Rusland zo'n 6800 nucleaire warheads klaar liggen. Daarom schieten ze alleen met woorden.

Goedzo | 26-03-18 | 16:35

Overtuigend bewijs hebben we natruurlijk helemaal niet nodig. Onze politici doen gewoon precies wat de baas zegt.

Kets22 | 26-03-18 | 16:35

Apart. Als er iets gebeurd dat vermoedelijk door buitenlanders is gedaan dan is de houding van Nederland dat ze de eigen burgers die er wat van vinden beschuldigen van racistisch gedrag en onvoldoende kennis om hun bek open te mogen doen. Maar met Russen is dat blijkbaar anders?!
Zijn dat geen buitenlanders of zijn het minderwaardige buitenlanders die je wel bij een sterk vermoeden maar zonder hard bewijs de deur mag wijzen?
Mogen Russen dan wel gediscrimineerd worden maar Turken niet? Mogen we straks de Engelsen, na de Brexit, ook behandelen zoals we de Russen nu behandelen of toch niet?

Vragen, vragen, vragen.

Johanvb | 26-03-18 | 16:34

Ah, een gevalletje MH-17.. geen bewijs wel een conclusie. Goed bezig NAVO, Op naar de oorlog!

bryan1237 | 26-03-18 | 16:34

Op de Russische TV lieten ze gisteravond een expert aan het woord over Novichok. Novichok is nooit gebruikt, maar hij vertelde dat het voorziene gebruik bestond uit het ontwikkelen van een bom (die dus nooit ontwikkeld is) waarin meerdere chemische stoffen aanwezig zijn. Als zo’n bom wordt afgeworpen door een bommenwerper, dan moeten er tijdens de val van de bom naar beneden in een bepaalde volgorde enkele chemische processen plaats vinden om Novichok te produceren, en als dat gereed is moet het vlak daarvoor in de bom geproduceerde Novichok nog verspreid worden door middel van een explosie ruim boven de grond voordat de bom op de grond valt. Dit alles is nodig omdat Novichok geproduceerd moet worden vlak voor gebruik.

Hij vertelde ook dat het voor hem een raadsel is hoe de Novichok is toegediend aan de twee slachtoffers. De moordenaar moet het vlak van tevoren gemaakt hebben met een ingewikkelde procedure waarbij meerdere chemische stoffen in een bepaalde volgorde een chemische reactie met elkaar aangegaan zijn. Daarna zou het resultaat heel gericht toegediend moeten zijn aan de beide slachtoffers.

Het idee dat Julia Skripal, de dochter, Novichok meegenomen zou hebben uit Rusland werd als volslagen belachelijk bestempeld. Als Novichok het moordwapen is, dan moet het meteen voorafgaande aan de moord zijn geproduceerd door een expert.

Verder vertelde een expert dat als er een antidotum tegen Novichok gegeven zou zijn, dan had dat, wilde het nog effect hebben, meteen door het ambulancepersoneel bij aankomst bij het bankje toegediend moeten worden. Maar uiteraard nergens op aarde hebben ambulances antidota (twee stuks) ter beschikking tegen een chemisch wapen dat voor het laatst in een laboratorium in Oezbekistan in 1972 is geproduceerd en reeds in 1972 is af geserveerd omdat Novichok veel te instabiel was en daardoor heel moeilijk te gebruiken als chemisch wapen. Als Novichok gebruikt is voor de moordaanslag, dan hebben de slachtoffers dus alleen een kans gemaakt als de ambulance aan kwam rijden met het antidotum en als die antidota onmiddellijk zijn toegediend door het ambulancepersoneel. In het ziekenhuis zou het zeker te laat zijn. En uiteraard heeft men ook in geen enkel ziekenhuis op aarde antidota beschikbaar tegen een zenuwgas wat nergens op aarde gebruikt wordt, en door de verdragen ook nergens op aarde gebruikt mag worden.

De hele affaire stinkt natuurlijk verschrikkelijk, en het duidt er op hoe gewetenloos de geheime diensten van de VS en ook Engeland zijn

De expert vertelde dat de stof die in 1972 voor het eerst was ontwikkeld in Oezbekistan in het jaar 1998 opeens door de Amerikanen op een lijst verschenen is van stoffen voor chemische oorlogvoering. Men had dezelfde stof in de USA ook gemaakt, mogelijk op basis van de kennis vergaard in Oezbekistan. Normaal blijft zo’n stof altijd op de lijst staan, maar in ieder geval in het jaar 2000 was de stof opeens weer van de lijst verdwenen. Het was eraf gehaald door de Amerikanen, en er sindsdien niet meer opgekomen. Op de Russische televisie werd door de presentator van het programma gevraagd of hij bewijzen had dat “Novichok” in 1998 door de Amerikanen op de lijst gezet was. De wetenschapper had papier in zijn hand, een beetje vergeeld, en hij vertelde dat hij de lijst in het jaar 1998 persoonlijk had uitgeprint, en hij had het in zijn hand en kon het laten zien. De Amerikanen hadden dus begin jaren ’90 niet alleen alle informatie over o.a. Novichok uit Oezbekistan gehaald, maar in ieder geval in het jaar 1998 hadden de Amerikanen het zelf gesynthetiseerd.

In Rusland, maar ook in Nederland op sommige websites, wordt al langer gespeculeerd over een nieuwe valse-vlag-operatie, een nieuwe MH17-aanval, om Rusland verder te kunnen demoniseren. Doel is o.a. het stopzetten van Nordstream 2, om Europa voor de gasimport afhankelijk te maken van duur aardgas uit Amerika. In Rusland hoopt men nu dat dit de nieuwe MH-17-aanval is, met slechts twee doden, en dat het hier voorlopig even bij blijft. Wat dat aangaat is het goed als Rusland met deze aanval voldoende wordt gedemoniseerd bij het grote publiek, en dat kan misschien verhinderen dat er opnieuw een valse-vlag-operatie uitgevoerd gaat worden waarvan Rusland de schuld gaat krijgen.

Wladimir 1928 | 26-03-18 | 16:33

Russische TV. Hahahaha!!

Kuifje-in-Afrika | 26-03-18 | 17:48

Het begint bij de vaststelling wie er voordeel had van deze (poging) tot moord. Bij een dubbelspion weet je maar nooit. Ik vertrouw Poetin niet, maar de EU ook niet. Wij leven in een parallel realiteit.

Janneus | 26-03-18 | 18:02

Kijk daar hebben we nu eens een goede en duidelijke uiteenzettingl, bedankt Wladlmir.

roodborstje1 | 26-03-18 | 20:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Dus als 2 personen vergiftigd worden in Groot-Brittannië gaat Rutte optreden maar als een vliegtuig met Nederlanders erin wordt neergeschoten doet hij niks. Toch wel vreemd

Dragonman | 26-03-18 | 16:33

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:34 Ik heb een idee: een verzoek aan Rusland doen om radarbeelden... oh nee wacht da's niet nodig want ze weten alles al. Die rechercheurs zijn met name brieven aan het schrijven en rapporten aan het maken. Een beetje james bond had al honderd keer in z'n eentje uitgevist wie deze aanslag op z'n geweten had.

Hufterst | 26-03-18 | 16:38

@Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:34 En blijkbaar nog niets gevonden om Rusland mee om de oren te slaan. Gefeliciteerd!

Goldfinger | 26-03-18 | 16:39

Wat doen die dan al 3 jaar?? Geloof je het zelf?

Goedzo | 26-03-18 | 16:44
▼ 1 antwoord verborgen

Nu maar hopen dat het Europese Leger snel op poten komt.

kweethetooknietbeter | 26-03-18 | 16:33

En een sleepwet, hebben we nodig. En gauw Oekraïne uit de Russische invloedssfeer halen. Zuiver defensief allemaal, hoor.

Hufterst | 26-03-18 | 16:33

Op een of andere manier moet en zal Rusland de boeman zijn.

Dat spul is al tientallen jaren bekend:
en.wikipedia.org/wiki/Novichok_agent

Ieder willekeurig land zou dat spul kunnen maken, waaronder dus Iran.

Peter_K | 26-03-18 | 16:32

Goldfinger | 26-03-18 | 16:43 |
"Iedereen"? Deze site trekt een uitgeselecteerd gezelschap aan komplotdenkers, anti-europa, anti-overheid en anti-moslim schrijvers. Dat is nou niet "iedereen".

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 17:31

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 17:31
Daar heb je gelijk, de enige die iedereen trekt is Kim Holland. (mits je betaaldt)

Cobalt bomb | 26-03-18 | 18:38

Ja precies in 2009 waren er al meerdere zoals joe biden die zeiden dat ze ukraine nodig hadden als deur naar rusland, nu rusland bezig is te stoppen met handel in waardeloze dollars willen ze rusland slopen net als irak libië is alleen wat lastiger.

Sjonie01 | 26-03-18 | 18:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Is dit nou dat 'verbinden' waar ze het altijd over hebben?

Dus één vage moord en er volgt actie. Ok, snap ik.

Maar als Turkije honderdduizenden mensen ontslaat, opsluit, intimideert, dan blijft het een 'belangrijke bondgenoot'

Snapt u het nog?

Hufterst | 26-03-18 | 16:32

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:33 Dat klopt helemaal wat je me daar zegt.
Maar is absoluut geen reden waarom Rusland dit gedaan zou hebben.

NatNiks | 26-03-18 | 17:09

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:33
Weer fout, dan heeft het alle schijn van maffia praktijken.

Cobalt bomb | 26-03-18 | 18:35

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:33
Maar zoals gewoonlijk was je er weer eens bij, Halbe Landgenieter.

Cobalt bomb | 26-03-18 | 18:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Bij gebrek aan een vijand creeeren ze er gewoon maar een!
Kijk eens wat zuidelijker van Rusland, daar rommelt het veel harder. Begin eens met de 5e colonne of zo.

Chris1 | 26-03-18 | 16:32

Oh ja uit de serie: De islam is veeeeel erger. Dus laat Poetin hier maar met gifgas strooien. Geen probleem.

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:32

Wat natuurlijk ook meespeelt is dat het niet de eerste keer is en dat Rusland nou niet bepaald "de onderste steen boven" aan het halen is. Meer iets van "neeee wij waren het niet, bewijs 't maar eens!" en dan met een grote grijns suggereren dat 'verraders maar beter op kunnen passen'.

EnNouJijWeer | 26-03-18 | 16:29

kijken hoelang het duurt voordat er weer wat russische vliegtuigen in het Nederlandse luchtruim zijn gespot...

Henk P | 26-03-18 | 16:29

Niet zo heel lang, denk ik.

starbuck280 | 26-03-18 | 16:33

"die dingen vliegen door het internationale luchtruim."

Maar heel vaak schenden ze toch het luchtruim van Europese landen, waarschijnlijk om even te testen hoe lang het duurt voordat er gereageerd wordt.

"De schendingen van het luchtruim zijn tegenwoordig bijna ritueel geworden, de Tupolevs komen enkele keren per jaar. Vijf jaar geleden was dat nog anders, voor 2009 drongen Russische vliegtuigen niet onaangekondigd het luchtruim van andere landen binnen. Sinds de Russische president Poetin het gevoel heeft dat er spierballenvertoon moet zijn, vindt dit plaats. Uit openbare bronnen blijkt dat vanaf sinds 2009 zestien keer melding is gemaakt van onaangekondigd Russisch bezoek door de lucht. Gemiddeld gebeurt het twee keer per jaar, in 2011 was het een piekjaar met zes Russische vluchten door het Nederlandse luchtruim." (Volkskrant)

Dr_Johnson | 26-03-18 | 17:26

Plank mis GS, alweer. Blaffen maar niet weten waar de boom staat of zoiets. Vergelinkingen slaan de plank meters mis, zo ver dat zelfs ik even denk aan vooringenomenheid tov rusland bij jullie. Realiseer je dat dit een gebruik van massaverbietigingswapens door rusland op navo grondgebied was. Dit spel draait niet om bewijs maar om wat het juiste antwoord is in dit al langer lopende conflict. Dertig jaar terug was ditzonder twijfel het sein voor ww3 geweest. Ja, EU BAD, maar nee, niet het juiste ondwerp voor dat punt.

F#ckingAwesome | 26-03-18 | 16:29

Helemaal met je eens: Niemand gebruikt gifgas in een ander land. Zeker geen zwaar verboden zenuwgassen. Het is een daad van oorlog, die in een andere tijd een vergelding gaf.

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:41

"Dit spel draait niet om bewijs " Nee, duidelijk - want dat is er vooralsnog ook niet. Ze moeten jou ook niet naast een rode knop neerzetten, of wel?

Goldfinger | 26-03-18 | 16:50

Het nieuws luidt dan ook niet "may vergeldt russische wmd aanval conform navo doctrine" Want die doctrine zegt, :vergelding in stijl, oog om oog, wmd om wmd. Putin speelt hier hoog spel door wmd in een oorlogshandeling te gebruiken die nu net het enige doel had waarop reageren 'in kind' niet passend is voor de navo. Dat is één stapje onder een directe oorlogshandeling, exact gecalculeerd als zodanig. Wat stel jijvoor dat de navo daaraan doet dan?

F#ckingAwesome | 26-03-18 | 19:41

Hier had de EU een statement kunnen maken richting de UK over Brexit. Gemiste kans.

klychko | 26-03-18 | 16:28

Misschien omdat het een "False-flag operatie betreft om de Brexit om te keren

plantmaar | 26-03-18 | 16:40

plantmaar | 26-03-18 | 16:40
Dit vermoeden is voor mij de enige reden om hier kritiek op te hebben. Als straks blijkt dat VK zegt dat de EU in het licht van deze steun toch wel tof is, dan zit er een behoorlijk luchtje aan..

paulpils | 26-03-18 | 17:39

Mijn eigen posting op das Kapital, dd 22/3/18:
----
Die Brexit gaat helemaal niet door.
Stap 1: Een ex-spion wordt ziek. Het is "bijna zeker" dat Poetin hierachter zit. (waar haalt die man de tijd nog vandaan om te vissen en met ontbloot bovenlijf paard te rijden?)
Stap 2: VK wijst 23 diplomaten uit.
Stap 3: Minister van buitenlandse zaken vergelijkt Poetin met Hitler, en May roept de EU op om toch vooral óók diplomaten uit te wijzen.
Stap 4: De EU wil best meedoen, maar jah, met zo'n Brexit moet het VK zelf zijn boontjes maar doppen. Of misschien dat May de Brexit heroverweegt?
Stap 5: Vanwege de oplaaiende spanningen met Rusland, is het op dit moment buitengewoon onverstandig om de Brexit door te zetten, aangezien er dringend een gezamenlijk front gevormd moet worden.

We zitten nu bij stap 3/4.
---
Het is nu 26/3. En we zitten bij stap 4/5

TheEgg | 26-03-18 | 23:05
▼ 1 antwoord verborgen

En dat op 5 mijl afstand van het Engelse gifgas instituut. Zoals Poetin zegt, lever bewijs/samples of houd je mond anders.

Pimp my Voortuin | 26-03-18 | 16:28

Nee het is de brutaliteit van de crimineel. Poetin dient keihard te worden afgestraft. Wat mij betreft: Banktegoeden bevriezen, oligarchen hun handel afsluiten. keihard aanpakken.

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:43

Het is crimineel om een persoon of in dit geval een land te veroordelen zonder bewijs. Niet eens een lijk.

vansuyle.com | 26-03-18 | 16:54

Komt gewoon van die viezerik Porosjenko af. Maarja Putin is nu eenmaal de 'vijand'!

redthehaghue | 26-03-18 | 16:27

"Op 4 maart van dit jaar vond in het Engelse Salisbury een weerzinwekkende aanslag plaats." Zozo Rutte, alweer een Telford momentje? Met honderden slachtoffers die jaren genegeerd worden?
Of "gewoon" een criminele afrekening die snel onder een politiek vlaggetje gesteld wordt.

Cobalt bomb | 26-03-18 | 16:25

Er is een site voor jou: Nuburu. Kan je al je complotfantasie de vrije teugel laten zonder enige tegenspraak.

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:32

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:32
hahaha, en wat mag daar dan wel staan? Goedgelovige Thomas. (overigens denk ik dat er niks aan de hand is en jij "kennelijk" dat de russen de wereld over gaan nemen met een of ander oud gifje, sorry ik ben even naar de proest kliniek)

Cobalt bomb | 26-03-18 | 18:32

Kijk eens wat een gezamenlijke coördinatie van de NWO tegen de Russen, je zou bijna denken dat de westerse landen onder een hoedje(piramide) spelen.

XaleX_2 | 26-03-18 | 16:23

Mooi gezegd!

starbuck280 | 26-03-18 | 16:29

Gingen ze maar zo voortvarend te werk met het uitzetten van extremistische moslims.

Gulliver | 26-03-18 | 16:23

26 Russen de EU uit, benieuwd hoeveel “onterechte” vluchtelingen er dit jaar uit diezelfde EU zijn teruggestuurd.

J-van-de-Bontekoe | 26-03-18 | 20:03

Spelletje powerplay tegen Putin,
Maar dan door een rubberen ruggengraat...
What possibly can go wrong ?

Wijze uit het Oosten | 26-03-18 | 16:23

Alsof ze Putin en Juncker in een ring zetten voor een potje UFC vechten.

Gulliver | 26-03-18 | 16:25

En weg gas.aiai

rein9576 | 26-03-18 | 16:22

Dus het kan wel. Waarom kan het dan bij levensgevaarlijke jihadisten, terroristen en kansarme migranten niet?

doskabouter | 26-03-18 | 16:22

Iedereen doet alsof dit een op zichzelf staand akkefietje is, maar tegenstanders van Rusland worden al jaren op mysterieuze wijze ziek, zwak of misselijk. Vooral in Londen zijn de gevallen niet meer op één hand te tellen. Nog geen week na de Skripal-zaak viel er weer een afvallige Rus om met een gekke ziekte. Interessant ook om te zien hoe Rusland twee gezichten heeft, tegen het Westen zegt ze dat er geen bewijs is en ontkennen ze alle betrokkenheid, in hun eigen Russische media zeggen ze ''ja jongens, zo zie je maar wat er gebeurt als je het vaderland verraadt''.

Boobyphoto | 26-03-18 | 16:21

Maar om dus even tot de kern te komen: er is geen keihard bewijs. Verder nog iets?

Goldfinger | 26-03-18 | 16:30

er zijn nu eenmaal vele criminele organisaties die oorsprong hebben in de voormalige sovjet unie. deze organisaties hebben ze in de loop der jaren Rusland uitgejaagd. Die vechten elkaar wereldwijd de moeder. ik zit nog te wachten wanneer wij Turkse, Antilliaanse en Marokkaanse criminele organisaties de wacht aanzeggen nadat ze hier open en bloot op straat mensen dood schieten

bert.s | 26-03-18 | 16:38

Zeer waarschijnlijk, maar zonder bewijs. Tsja, dat valt te bezien. De enige escape voor Rusland is dat via via via de maffia beslag heeft weten te leggen op dit gif, wat het niet beter maakt want dan is de beveiliging slecht.

Dit is de kroniek van een aangekondigde dood overigens, want Poetin heeft onlangs ex-spionnen nog de wacht aangezegd met de opmerking dat hen een slecht einde wachtte. Verder lijkt het vooral een test te zijn en een provocatie om te zien hoe stavig Engeland zou reageren na de halfhartige nasleep van de Litvinenko zaak.

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:21

Die rotzooi is in allerlei handen, ook amerikanen hebben het.
Denk jij echt dat alleen Rusland het heeft na het uiteenvallen van de Sovjet Unie?
En ja, opslaglocaties zijn door gespecialiseerde amerikaanse bedrijven geruimd. En reken maar dat de amerikaanse diensten veel interesse hadden voor de spullen daar.

2voor12 | 26-03-18 | 16:41

Wat is dat toch met al die gekken hier die ALLES verzinnen, hoe gek en onwaarschijnlijk ook, om Poetin maar uit de wind te houden terwijl ALLES erop wijst dat dit een Russische aanslag was op een ex-spion, zoals al eerder gebeurde met polonium, en waarvoor niet eens de schijn van onschuld werd gewekt door Rusland? Waarom die belachelijke zoektocht naar een strohalm om die crimineel telkens uit de wind te houden? Waarom zijn jullie gewoon knettergek?

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:45

Beste Landgenoten, gaarne één (1) stukje onbetwistbaar bewijs, dus niet van horen zeggen of een aanname, nee, bewijs. Ik zie het graag tegemoet.

J-van-de-Bontekoe | 26-03-18 | 19:56
▼ 2 antwoorden verborgen

En hoeveel Turken wijzen we uit, er zijn immers ongeveer 2000 Koerden vermoord sinds de "aanslag" op die dubbelspion. Of tellen Koerdische doden niet voor de EU en Nederland?

Ko Ranzig | 26-03-18 | 16:20

Wie wilt er aan de grens met Polen doodgaan voor Juncker?

Mark_D_NL | 26-03-18 | 16:19

@Kuifje : Jij sterft en achter de schermen doen West en Oost gewoon zaken as usual? Het is geen videogame, dat weet je toch wel?

Promedio | 26-03-18 | 16:27

Als Juncker tweede in de rij staat, dan offert Kuifje zich op om voor hem te gaan . Kuifje wil graag en Juncker, tsja.... Volgens mij een win-win situatie, al hoop ik wel dat Kuifje er wel goed over heeft nagedacht.

Promedio | 26-03-18 | 16:29

Stel dan de vraag eerlijk.
Wie wil er op z'n Russisch leven?

Want van zeggen dat "de russen heul niet zo gemeen zijn" blijven ze niet weg. Dan lopen ze lachend over je heen.
En als je me niet gelooft.. ga er een keer heen. Prachtig land. Maar de mensen zijn er behoorlijk hardvochtig.

two ball cane | 26-03-18 | 16:56
▼ 2 antwoorden verborgen

We moeten en zullen in oorlog komen met Rusland. Dat is namelijk de beste manier om de EU bevolking koest te houden en hen nog meer privacy en geld af te nemen.

James Lastig | 26-03-18 | 16:17

Welke_Landgenoten? Koreaanse misschien? Met diezelfde redeloze Putin-haat?

Lohengrin | 26-03-18 | 17:16

Niet Poetin daagt uit en stookt, dat doet de EU.

Ten eerste al vanwege Oekraine door zonder bewijslast meteen sancties tegen Rusland in te voeren. Ten tweede door Oekraine in te willen lijven bij de EU inclusief de 300 jaar oude marinehaven Sebastopol op de Krim.

mrXL | 26-03-18 | 17:21

Premier May heeft een groot probleem de Engelse bevolking moet haar niet meer en ze bungelt aan een dun draadje.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

roodborstje1 | 26-03-18 | 20:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoe gaat het met de diplomaat en zijn dochter?
Putin zei dat ALS het novichok was, dat er geen enkele kans op overleving was.

Einde van de Domheid | 26-03-18 | 16:16

Putin lult zo vaak uit zijn nek.

Kuifje-in-Afrika | 26-03-18 | 16:21

Poetin speelt dit spelletje fraai: Net doen alsof hij er niks mee te maken heeft maar wel smalende opmerkingen maken als boontje komt om zijn loontje. De boodschap is heleder overgekomen: Poetin zal je vinden als je het tegen hem opneemt. En daarbij maakt het hem geen reet uit of je in een ander land woont. Iedereen weet dat gifgas natuurlijk niet nodig is, een kogel is genoeg maar dan was de boodschap minder hard aangekomen en de opgestoken middelvinger naar Engeland niet zichtbaar geweest.

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:26

Geen enkel bewijs maar het is Rusland dus doen we maar even.
Waarom wil de EU zo graag oorlog met Rusland? Zijn de financiële belangen van Soros en consorten dan zo groot dat ze er miljoenen doden voor over hebben?

2voor12 | 26-03-18 | 16:16

Er is meer dan voeldoende bewijs, maar geen 100% zekerheid. Dat heb je nooit in dit soort zaken maar dergelijk gifgas wordt gemaakt in Rusland. Welk land overigens het enige is dat actief en heimelijk de afspraken omtrent productie en opslag jarenlang heeft geschonden. Het was zelfs het westen dat onthullingen hierover geheimhield, om de broze positie van hervormers als Gorbatsjov niet te schaden. Lees "the dead hand", over dit smerige spel met gifgassen, biowapens en verboden technieken.

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:28

Welk bewijs? We weten niet eens of de slachtoffers uberhaubt bestaan. Geen enkele beelden van hun, dood of levend.

vansuyle.com | 26-03-18 | 16:49

Wat een toneelspel. Maar ik laat me niet gek maken. Want de echte 5 problemen houden stand.....
#1 Islam (Massamigratie)
#2 EU (#Nexit)
#3 Huidige NL Kabinet (Pechtold, Ollenkreng, Rutte e.d.)
#4 5e Colonne in NL bestuur (Denk, Nida e.d.)
#5 2018 Krediet Crisis (Ja, er komt er weer 1!)
--
Rusland is een gemaakt probleem. Brood en spelen... Vrij triest dat men daar na 50 jaar nog steeds intrapt of aan mee doet. Boe, De russen kommen.. hilarisch.
--
#Nexit en een groot deel van deze problemen zijn opgelost.

Mark_D_NL | 26-03-18 | 16:16

Nee Mark, jij maakt je druk om non-problemen. Dat is het verschil. Poetins Rusland is een echt probleem en veel gevaarlijker dan al die verzonnen probleempjes van je, die met name focusen op die enge buitenlanders met een ander kleurtje, waarschijnlijk. Rusland wordt bestuurd door een gevaarlijke politieke elite die de regels van het spel niet respecteert, die moord niet uit de weg gaat en ondertussen 5000 kernwapens heeft. Die op ons gericht staan. Loopt dat onverhoopt uit de hand, dan ben jij de eerste ook die eraan gaat. Net zoals die enge moslims dan ook weer, dus die winst heb jij dan alvast te pakken.

Beste_Landgenoten | 26-03-18 | 16:49

Russen en Putin is net zoiets als Amerikanen en Trump. Omdat elk (links) Hollywood typetje op concert in Europe "we hate Trump!" roept, wil dat nog niet zeggen dat in de Homeland er genoeg supporters zijn die de politieke elite en de PoliCor spuugzat zijn. Zo zijn er genoeg Russen die hun Wereldmacht (het was ooit Oost vs. West en verder niets) zien afglijden naar plek nummer 4 achter de USA, EU en China. Het probleem van Rusland is dat er onder de gewone bevolking veel en veel te veel gezopen wordt en natuurlijk de grootschalige corruptie/Mafia. Putin is dan de sterke man en dan is de vijand natuurlijk US en EU (en China meer "the enemy of my enemy is my friend"). Mocht de US de handelsoorlog-kraan vol open zetten, zou het inderdaad goed zijn te overwegen iets vriendelijker met de Russen om te gaan.

EnNouJijWeer | 26-03-18 | 16:54

Mark, + veel !!

J-van-de-Bontekoe | 26-03-18 | 19:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoppa. Gaan we weer met alle internetjuristen die staatsrecht en strafrecht voor de grap gelijk stellen. En dan nog het liefst rusland als calimero presenteren.
Nederland zou zich de ballen uit de broek moeten schamen dat het in andere zaken niet net zo hard voor haar bondgenoten opkomt.
Juist hier moet Europa een vuist vormen in plaats van over ons heen laten lopen.
En denk niet dat het toeval is dat deze aanslag plaats had op het moment dat het VK een heel zwakke positie in europa heeft. De russen proberen de moeizame relatie tgv de brexit te misbruiken om hun gang te kunnen gaan.
Goed dat de EU laat zien dat het VK ondanks dat ze uit de EU stappen nog wel een volwaardig lid en een gewaardeerde bondgenoot is.

two ball cane | 26-03-18 | 16:16

Volgens jouw redenering heeft de EU dus een veel groter belang bij deze vergiftiging dan Rusland. Brussel heeft ook al eerder aangegeven alles te doen om de Brexit dwars te zitten en te torpederen.
Tel daar bij op dat iedereen van te voren wel kon weten dat Rusland de schuld zou krijgen en zie daar genoeg redenen om uit te zoeken of het Rusland echt was.
Ook nu de EU opeens heel snel tot actie overgaat wat ze anders nooit doen.

2voor12 | 26-03-18 | 16:22

Goed punt en persoonlijk geef ik geen fuck om een stel uitgezette diplomaten meer of minder, het is het gegeven dat er blijkbaar alleen maar een vuist gemaakt wordt (gemaakt in de dubbele betekenis) zodra het richting Rusland is.
Het kolderieke 'Rode Gevaar' is weer helemaal terug van weggeweest. En begrijp me niet verkeerd, Poetin speelt ook dictator en is geen schatje, ik denk alleen dat de EU overdreven, hijgerig bijna, elke kans om straffe taal naar Poetin te smijten aangrijpt. Wat dan opvalt is het gebrek aan dezelfde daadkracht bij alles wat niet Rusland heet.

Kouwe Kees | 26-03-18 | 16:30

@Goldfinger | 26-03-18 | 16:21
@ 2voor12 | 26-03-18 | 16:22
Mevrouw May heeft een prachtige deal uitonderhandeld (door Davis). En het alternatief, no deal, kan ook nog. Dat jullie misschien de hele europese inboedel als cadeau hadden willen meegeven vind ik bizar. Nederland zit namelijk in de EU en zou dat dan moeten betalen. Misschien zijn jullie in de poep die *exit-populisme heet getrapt maar so far kost het de Britten heel veel geld. Ze moeten namelijk hun eerdere beloftes over betalen gewoon nakomen (de openstaande rekening komt niet ineens te vervallen) en ze mogen niet gratis van de EU gebruik maken. (wie had dat gedacht). Wel mogen ze, en kunnen ze, weglopen. Zonder deal. En zonder toegang tot de EU. Staat ze helemaal vrij. Niemand houdt ze tegen. Maar das wel weer heel eng. En vooral heel erg duur.
Laat onverlet dat na de scheiding er wel weer doorgeleefd en doorgehandeld moet worden. Ook buiten de EU zijn het bondgenoten. Vandaar ook dat er een deal op tafel ligt die in het voordeel van zowel de UK als de EU is.
@Kouwe Kees | 26-03-18 | 16:30
Bij Rusland is het belangrijk te bedenken dat de perceptie daar heel anders is dan bij ons. Poetin spint deze diplomatieke spanning als dreiging richting Rusland. Niet dreiging richting Poetin. Dat betekent dat dit Poetin eerder steviger in het zadel houdt dan minder.
Eerdere straffen van het westen richting Rusland waren veel minder zichtbaar maar kwamen juist aan bij de rijke vriendjes van Poetin. Poetin baseert zijn beleid op die rijke vriendjes en niet op het volk. Het straffen van zijn vriendjes had dus ook veel meer effect. Toch is er voor de zichtbare, harde diplomatieke lijn gekozen. De leiders in het westen willen blijkbaar toch liever als daadkrachtig worden gezien door het volk, dan daadwerkelijk Russisch beleid aanpassen.

two ball cane | 26-03-18 | 16:53
▼ 1 antwoord verborgen

Er is in deze kwestie geen enkel bewijs maar slechts Europese laster. Ik ben dus in deze kwestie vooralsnog VOOR Rusland en TEGEN de EU.

artie | 26-03-18 | 16:15

Ah, dus omdat het een Russisch zenuwgas was zijn de Russen per definitie schuldig - en als hij met een Beretta was neergeschoten hadden de Italianen het dus gedaan?

Goldfinger | 26-03-18 | 16:15

Ik blijf het een uiterst vreemde zaak vinden. Op nog geen 8 km van het plaats delict ligt de meest geavanceerde research instelling ter wereld waar in de vorige eeuw alle, maar dan ook alle, knowhow mbt gifgas beschikbaar is.
en.wikipedia.org/wiki/Porton_Down
Geen enkel probleem om dit relatief nieuwe gifgas te maken. De bedenker ervan ( een rus), woont sinds de jaren 90 in de VS en de formule is bekend. Althans bij dit soort instellingen.
Er was geen ogenschijnlijke reden voor de russen om hem te vermoorden, Hij was overbodig en dus uitgeruild.
Zolang er geen doorslaggevend bewijs is vind ik de reactie om maar uit te wijzen veel te voorbarend.
Aluhoedje van mij? Ik weet het zonet nog niet.

Von Mutzenbacher | 26-03-18 | 16:15

Er is ook al geopperd dat MI6 een 'overbodige' spion zou hebben willen uitschakelen. Russisch gas gebruiken en Bob's your uncle - Poetin heeft het gedaan!

Goldfinger | 26-03-18 | 16:16

Als het ziekenhuis waar de ''spion'' ligt zelf verklaard dat er GEEN patienten zijn opgenomen met zenuwgas vergiftiging dan heb je toch genoeg bewijs!

ceciliaK | 26-03-18 | 17:12

Tsjonge, ging dat uitzetten ook maar zo vlot met afgewezen asielzoekers.

Atlantis-95 | 26-03-18 | 16:14

Als we nou allemaal Pietje in elkaar hoeken en zeggen dat het zijn eigen schuld was, dan krijgen we geen straf.'
"Jottum!"

Kouwe Kees | 26-03-18 | 16:14

Dat zal ze leren. Markje gaat op zijn strepen staan of liever gezegd iemand in Brussel heeft gezegd Markje zou je ook niet eens wat doen dat staat zo leuk als eendrachtig optreden in de EUSSR. En Markje tekende bij het kruisje zoals ze dat van hem gewend zijn.

Therapietje | 26-03-18 | 16:14

Laten we Peggold niet in de kaart spelen met de Russofobie in Nederland.

mortgage_freeman | 26-03-18 | 16:13

't is inmiddels wel rustig betreft dat "heerschap".
Is het over gewaaid?

watmagjenogwel | 26-03-18 | 16:32

Rusland de nieuwe (en oude) vijand. Het moet en zal er ingepeperd worden, met welke anti-democratische maatregelen dan ook.
Stel je eens voor dat het volk anders in gaat zien dat de werkelijke vijand in Brussel zit, je moet er niet aan denken.

spanarchist | 26-03-18 | 16:12

Zijn al deze russische diplomaten schuldig bevonden? Zo ja; door wie dan? In een rechtsstaat ben je toch onschuldig tot het tegendeel is bewezen? En dan spreekt de politiek over 'russische' dreiging die onze shared values zouden willen aanvallen.

RobertS | 26-03-18 | 16:09

Bij een diplomatieke rel worden betrekkingen afgebroken door de diplomaten weg te sturen of terug te trekken. Op dat moment praten landen dus niet meer. De diplomaten worden niet als schuldigen gezien, maar Rusland.

NasiGordon | 26-03-18 | 16:13

Joh! Er is totaal geen bewijs dat de Russen het deden, MI6 (engels geheime dienst) had meer motief om dit te doen. In het ziekenhuis in Salisbury ''liggen GEEN patienten die vergiftigd zijn met zenuwgas'' verklaarde een arts/woordvoerder. Er IS geen Russische dreiging, nooit gezien/gehoord! EU moet een oorlog uitlokken, maar Poetin is de wijste en blijft koel, laat zich niet uitlokken

ceciliaK | 26-03-18 | 17:10

Het is ook een wat loos gebaar. Rusland stuurt, in ons geval, twee nieuwe fte's om het ambassadepersoneel op peil te houden. En die kennen we dan nog niet. Zoals het in het Engels heet: keep your friends close, keep your enemies closer.

Synecdoche | 26-03-18 | 18:45

Saddam had ook zogenaamd WOMD en nu hebben we ISIS. Rutte weer blij dat hij even "daadkrachtig" kan doen het volk weer even wordt afgeleidt van de echte problemen.

Gibbon | 26-03-18 | 16:09

daar durf ik nog wel een alu hoedje op te zetten , dat ivm en.wikipedia.org/wiki/Project_for_the...
het voorde Amerkanen helemaal niet slecht uitkomt dat Rusland en Europa bakkeleien, dat MO (Syrie) in puin ligt: VS heeft daar geen last van, en verkoopt en passant nog wat wapens, ook goed voor Haliburton, de islamieten blijven elkaar kapotmaken, ipv alleen maar fokken, daar kunnen zemet Oejgoeren de Chinezen het nog moeilijk meer maken. (hoewel China dan nog het grootste probleem blijft) Dat maakt de kans op langere US hegemonie groter dan Europa en Rusland dat naar elkaar toe leken te groeien rond ca 2005-2010, waarbij die machten beide groeien. De grote gasstreams spelen ook belangrijke rollen.

Hemmenaar7 | 26-03-18 | 16:47

Juustem!

ceciliaK | 26-03-18 | 17:10

Uiteraard ken ik alle ins en outs niet: Maar volgens de berichten zou het middel alleen in Rusland gemaakt worden/te verkrijgen zijn. Putin is wel iets gehaaider, die zou dat mijn inziens nooit op deze wijze doen.

Croxifoxio | 26-03-18 | 16:09

Het is in ieder geval een grof schandaal dat een souvereine natie zo wordt behandeld zonder bewijs. Maar ja, Rusland he, dan mag het. Turkije kloot wat af, en dat is een understatement, maar die Erdogan mag rustig zijn dingetje blijven doen. Walgelijk hoe er geframed en gekonkeld wordt, echt ongelooflijk.

J-van-de-Bontekoe | 26-03-18 | 19:46

In nauw overleg met partners, haha ja aan me reet
de EU bepaalt en het schoothondje mag een keer blaffen
en daarna weer braaf in de hoek.
De Nederlandse leeuw is genderneutraal, maar iig zonder ballen.

Plorkface | 26-03-18 | 16:08

De woordvoerder van het Salisbury ziekenhuis verklaarde:''Er zijn hier geen patienten met zenuwgas vergiftiging'' HALLO! Engelands geheime dienst MI6 deed het zelf en het was geen zenuwgas!! Alles om Poetin te bashen en tot oorlog uit te lokken. Rusland heeft alles wat fout is in de wereld gedaan, snappie? Maar er is niet EEN nederlander die ooit iets gezien of gemerkt heeft van een dreiging vanuit Rusland. WIJ TRAPPEN ER NIET MEER IN! Het is levensgevaarlijk!

ceciliaK | 26-03-18 | 16:12

"Engelands geheime dienst MI6 deed het zelf en het was geen zenuwgas!! Alles om Poetin te bashen en tot oorlog uit te lokken."

Precies! MI5 of MI6 heeft dat zelf gedaan om Poetin in een slecht daglicht te stellen. Trouwens, de Franse geheime dienst heeft een 85-jarige Holocaust-overlevende met 11 messteken vermoord om de islam in een slecht daglicht te stellen.

Aluhoedjes are go!

Dr_Johnson | 26-03-18 | 17:06

Ik heb liever dat ze die criminele Turken en Marokkanen uitzetten.

tata1981 | 26-03-18 | 16:08

Dat zou nog eens zoden aan de diik zetten.

De Profundus | 26-03-18 | 16:25

Wat zou er eigenlijk met Nederlandse spionnen gebeuren die overlopen? En Amerikaanse?
Ik vermoed eigenlijk niet dat die er vanaf komen met ontslag op staande voet.

jemagookniksmeer | 26-03-18 | 16:08

Maar Nederland gaat niet een Nederlander in Rusland gifgassen. En dat doen de Russen wel. Daarnaast heeft Rusland de MH17 neergeschoten.

i-Wonder | 26-03-18 | 16:15

Nee, dat denk ik ook niet, daar zijn Nederlanders te achterbaks voor.
Maar hij gaat wel om hoor.
Een verkeersongeluk, zelfmoord, roofmoord wellicht.
In ieder geval op zo'n manier dat het altijd te ontkennen valt.

jemagookniksmeer | 26-03-18 | 16:29

Volgens de Russen heeft onze held Marko Kroon die dubbelspion in Engeland aangevallen.

Kuifje-in-Afrika | 26-03-18 | 16:08

Waarschijnlijk desinformatie, het is alleen geloofwaardig omdat onze staatsomroepen en media als het NRC telkens maar nepnieuws over ons uitstorten zodat niemand meer zeker is van wat waar is en wat niet. Het is werkelijk een grove schande dat dit in 2018 nog gebeurd. Mensen geloven eerder verzonnen of onwaarschijnlijke nieuwsbronnen dan de staatsomroepen. En ik begrijp het ook nog volledig.

De ironie is dat het nepnieuws mogelijk is door het vele nepnieuws en de onbetrouwbaarheid van onze eigen gekozen politici. De tranen springen in mijn ogen als ik eraan denk hoe ontzettend diep we gezonken zijn.

O2Neutraal | 26-03-18 | 16:46

Als ze bij de turkse grens al radioactieve stoffen gesmokkeld zien... hoe moeilijk kan het dan zijn om dit spul op de zwarte markt te krijgen? Het feit dat Rusland het ooit produceerde is al genoeg om nu het schuldig uit te spreken? Heb nog niet veel direct bewijs gezien. Om nu WOIII te starten vanwege een aanname ...

NemesisNL | 26-03-18 | 16:07

Totale diplomatieke escalatie zonder concreet bewijs, dat is blijkbaar heel normaal.

Ronman2k | 26-03-18 | 16:05

Zucht..... Je denkt dat het niet erger kan bij Justitie.. Wanneer gaat daar eens wat gebeuren?

Ommezwaai | 26-03-18 | 16:04

Ommezwaai, er zal niets gebeuren daar, tenzij we het zelf gaan doen.

watmagjenogwel | 26-03-18 | 16:27

Als je één vinger uitwijst, wijs je er drie uit naar jezelf.

Bakito | 26-03-18 | 16:01

Nou ben ik tegen het demoniseren van Rusland. Echter gifgas gebruiken in een ander land is ook zo iets. Hop hop naar WWIII.

Bezorgde vader | 26-03-18 | 16:01

denk je echt dat Rusland, iemand gaat uitschakelen met Russisch gas? Hoe zou jij dat doen om niet gepakt te worden!!!!

WhiteTornado.nl | 26-03-18 | 16:16

Bij geheime diensten wordt natuurlijk niet met wettig en overtuigend bewijs als in een rechtszaak gewerkt. Dat alle landen ermee instemmen, maakt het imo wel duidelijk dat de Russen erachter zitten: het is ook wel logisch en past in hun patroon. Ik ben ook tegen oorlogshitsen tegen Rusland, maar ze werden nu wat erg argeloos in het vermoorden van dissidenten in UK. Het was al een heel rijtje 'zelfmoorden' en eerder dat polonium geval. Rusland ontkent ook niet serieus, maar roept wat dat ze eigenlijk wel mee wouden onderzoeken, maar toch niet. etc. Ik denk ook niet dat je hier een alu-hoge-hoed op moet gaan zetten.

Hemmenaar7 | 26-03-18 | 16:30

Trouwens ook gas van lik me vessie. Kan nog geeneens gericht 2 mensen doden.
Volgens mij hebben die Russen wel wat straffer spul op de plank liggen.
En er zou dan direct een link zijn naar Rusland. Zo stom zijn die Russen nou ook weer niet.

Yperiet | 26-03-18 | 16:38
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken