Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fijnste discussie van Nederland: rituele slacht

Jeuj pareltje uit het publieke: het verbod op de rituele slacht. Dit is een leukerd, want de totaalpaniek van de Deugende Klasse die tussen het vegaknauwen door moeten bepalen of ze dieren of moslims zieliger vinden is a sight to behold. Aan de andere kant is het ook weer zo dat de Oude Joden nu het slachtoffer worden van de discussie: het redelijk onderderadarvliegende koosjere eten moet er ook aan in de strijd tegen de agressieve halalisatie van de openbare ruimte door de mohammedaanse horden. Geen winnaars, parallellen met de jaren '30 en een hoop dode dieren: topdiscussie dus! Ook fijn: de dino's van de EO hebben besloten om "ook wat met internet" te gaan doen en hebben dus nu een discussieprogramma op de pit waarin mensen op het intneret ook mogen meepraten. Poephoofd van den Brink mag het presenteren want niets doen die reli's zo goed als het in stand houden van door de moderne tijd ingehaalde fenomenen, dat begrijpt u wel. Dat we het gheyle grote boze internet nu gebruiken om te debatteren over eeuwenoude relibullshit met totale nono's als de eeuwige praatbaard Bastiaantje Wil-de-man is toch schitterend?

Reaguursels

Inloggen

Hier moet een referendum over komen. Meer dan 80% tegen ritueel slachten. Het is gewoon onbeschaafd.

wieowie123 | 27-03-18 | 10:55

Die rituele slacht is anders wel de redding geweest van menig loodgietersbedrijf... Het schijnt zo te zijn dat die barbaren drie hoog achter de plee van de grond trekken om het bloed weg te laten lopen... Uiteraard is slopen makkelijk, maar om de zooi fatsoenlijk terug te schroeven hebben ze de kufar nodig...

Ad Hominem Tu Quoque | 27-03-18 | 08:36
-weggejorist-
HoezoStom? | 27-03-18 | 05:56 | 1

Als liefhebber van dieren, niet te rauw en met wat knoflook, ben ik zeer tegen de rituele slacht. Dieren zijn op aarde om de maag te vullen niet om een fictieve god te behagen.

Gulliver | 27-03-18 | 05:39

Britain First (zie hun website) heeft een erg goede documentaire over Halal slachten. Het is wreed en verkeerd ! Moet gewoon verboden worden !

ISBN-code | 27-03-18 | 01:25

Het niveau van beschaving kun je aflezen aan hoe mensen met dieren omgaan.

Patatter | 26-03-18 | 23:31

Verbieden lukt niet, want racisme en discriminatie
en anders wordt het gewoon gedoogd, zoals gebruikelijk in dit mislukte land.

Baron Clappique | 26-03-18 | 23:21

Schandalig dat dit nog steeds mag, onmiddellijk de kop in drukken en verbieden !!

ja hoor ! | 26-03-18 | 23:02

trouwens men moest eens vragen bij de IS of de slachtoffers wel of niet verdoofd willen worden voordat ze hun het mes op de keel zetten, denk dat alle vingertjes omhoog gingen oei IS doet dat vingertjes gedoe ook..
ga er wel van uit dat de meeste wel nog even een boodschap doen voordat het zover is.

Rene046 | 26-03-18 | 22:51

Wie beschermd de dieren tegen de beesten ? In dit geval Midden-Oosten inwoners die hier in ons land de gelegenheid krijgen om het vee met een mes de keel door te snijden. De plotselinge dood door een schietmasker of door een hoge stroomstoot is natuurlijk verre te prefereren dan deze barbaarse en bloederige manier van slachten. Dit zegt iets over het ontwikkelingsniveau van deze volkeren en dan zeg ik het nog héél vriendelijk.

FrieslandDashond | 26-03-18 | 22:46

Ghengis Khan moest ook niks van dat ritueel slachten van moslims en joden hebben.

IPNP | 26-03-18 | 22:19

Goed, Wouters kan ook af door de zijdeur. De slacht niet laten filmen. Dan weerleg je niet echt de "stemmingmakerij". Integendeel. Ook leuk: ga eens na wat je allemaal onbewust al Halal eet. Je schrikt je dood. Er zijn al genoeg slagerijen en supermarkten die alleen nog maar Halal verkopen maar dat niet vermelden. Want: makkelijker en goedkoper. Uiteraard wel PVV stemmen..

Tom Hagen | 26-03-18 | 22:18

Het geloof wat iemand aanhangt bepaalt wie wel of niet halal/kosher kan slachten.
Puur discriminatie om geloof zou ik zeggen.
En dan is het al verboden.

laatmaargaan | 26-03-18 | 22:00

Je gaat toch geen verdooft vlees eten. Verdoven zorgt ervoor dat de spieren zich ontspannen en bij de slacht dus niet al het bloed naar buiten wordt geperst. Gevolg is dat je met bloed doordrenkt vlees zit; en dus vlees dat vuiler is en sneller zal rotten.
Bij Halal/Koosjer moet de slachter een vlijmscherp mes gebruiken en de hals in één haal doorsnijden. Doordat het dier nog leeft spuit het bloed naar buiten (toegegeven een akelig beeld, maar het dier krijgt er weinig van mee aangezien deze vrijwel direct het bewustzijn verliest). Gevolg is schoner vlees. Het verschil is ook duidelijk te zien. Vergelijk een koteletje van de AH met die van de islamitische slager. Die van de AH is (donker)rood terwijl die van de halal slager licht roze is. En dit is precies de kleur dat goed vlees moet hebben.

koter | 26-03-18 | 21:57 | 10

@Tom Hagen helaas nee, maar wel meer verstand van slachten dan jij.

Rene046 | 27-03-18 | 00:41

roofdieren moeten ook verboden worden, dat zit rustig aan een levend dier te kauwen uren lang, en het is gewoon waar dat de goede halsnede bijna direct het einde is .En vlees is beter. en anders zou men beter helemaal moeten stoppen met slachthuizen, en ze gewoon met geweer in het weiland van 300 meter afstand neer moeten drukken.

pedro300 | 27-03-18 | 09:42

@Koter: Het is gewoon totale BS die jij verkondigt. Zelfs officieel kosher geslacht bloed dat in zout heeft gelegen bevat sporen van bloed. Kosher en halal betekenen niet direct gezonder en schoner vlees.

Mokum Kosher | 27-03-18 | 12:23
▼ 7 antwoorden verborgen

Waarom moet slacht verdoofd? Ooit een dier in de natuur zien sterven onder verdoving? Als het beestje een fijn leven heeft gehad, mag het van mij doodbloeden.

paulpils | 26-03-18 | 21:53 | 12

Klinkt nogal Nederlands. Bevallingen moesten ook altijd onverdoofd. Ik heb in de jaren 80 mensen op zo'n onmenselijke manier zien sterven, zo inhumaan, daar heb ik nog nachtmerries van. Daar kwam gelukkig een einde aan en nu ook voor dieren hoop ik.

Frans1156 | 27-03-18 | 01:01

Paulpils: vies kruipertje ben je. kots!

LectoriSalutem | 27-03-18 | 02:29

Frans1156 | 27-03-18 | 01:01
Zonder circulatie werkt er nog wel wat bovenin in de laatste minuten, maar niet alles. Bewustzijn is een van de eerste dingen die stopt. Als je de carotiden dichtdrukt valt een mens/dier bijvoorbeeld ook binnen een halve minuut flauw.
Convulsies zijn akelig om te zien, maar zijn geen ondubbelzinnig teken van leed.

paulpils | 27-03-18 | 10:19
▼ 9 antwoorden verborgen

Geloof en slacht moet gescheiden worden. Weer een mohammedaanse discussie die we uiteindelijk gaan verliezen.

BozePaarseMan | 26-03-18 | 21:44 | 1

Not me, I'm in it for the win, gewoon logica mijn vriend.

fackme2 | 26-03-18 | 21:57

If slaughterhouses had glass walls, everyone would be a vegetarian.

WernerT | 26-03-18 | 21:27 | 3

Denk je serieus dat de mens pas vlees is gaan eten toen de slachthuis werd ontwikkeld?
In veel landen slachten mensen nog steeds zelf hun eigen kip of kalf. Slachthuizen bestaan in veel derde wereldlanden pas sinds de jaren 80/90,

koter | 26-03-18 | 22:07

Wellicht een webcam in elk slachthuis?

paulpils | 26-03-18 | 22:34

Anesthesist professor dr. Bob Smalhout legt in dit artikel de nadruk op de grote biologische en emotionele overeenkomsten tussen de mens en (slacht)dieren.
Zou je als mens zo aan je einde willen komen?
De joden en de mossels willen hun pikkie wel graag verdoofd laten besnijden.
Inlevingsvermogen naar dieren toe is bij hun kennelijk zero.

alfredvierling.com/?p=1769

Red Pill | 26-03-18 | 21:26 | 3

Red Pill : Geweldig ! Velletje eraf meneer?
Ja graag,maar wel eerst verdoven anders doet het zo'n pijn ... Volslagen geschift dat wij als ontwikkeld land dergelijke volkeren toestaan in Nederland op deze barbaarse manier te schlachten. Hoogste tijd voor een verbod!

FrieslandDashond | 26-03-18 | 22:50

Was het maar waar afsnijden van dat pikkie, dat hielp de afname van de wereld bevolking. Eerstdaags bij de Hema, broodje pikkie 2 Euro.

gratias | 27-03-18 | 00:09

nou hebben joden de holocaust bedacht.dus praat niet over humaan

pedro300 | 27-03-18 | 09:44

@Ji-Haat "Een ei is de ovulatie van een vogel, maar daar doen ze dan weer niet moeilijk over, haha..." Wel grappig dat je zelf moet lachen over je eigen onzin. Alsof een ovulatie een ei teweeg brengt.

Joris-nummer-zeven | 26-03-18 | 21:23 | 1

Een ei is de eisprong van een kip (volgens een gynaecoloog). Eisprong = ovulatie, maar noem het hoe je het noemen wilt, een kippenei is een stuk minder fris dan eenchocolade eitje. Oja, hier de link, dan kan je contact opnemen met die arts en hem even vertellen dat wat hij(ik) zegt onzin is ;). https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/14226/Als-een-kippenei-de-menstruatie-van-de-kip-is-wat-is-dan-precies-de-eicel#

JI-HAAT | 26-03-18 | 22:31

Natuurlijk wordt het nu ineens gegooid op de joodse mensen (die vaak net zo fanatiek hun joods zijn als velen hier christelijk).
Volslagen idioot, dit is niet meer van deze tijd. Klaar.
-
En niet aankomen met van die halve maatregelen (daar is de PvdD mee bezig) nee gewoon, helemaal niet en verbieden. Dat we vlees eten tot daar aan toe, maar respecteer dan in ieder geval de voedselketen, van leefomstandigheden tot het zonder leed beëindigen van het leven van dieren.
-
Dat zal vast iets zijn wat ons mirakel Jesse Klaver ook zo had begrepen van Nida toen hij het had over de progressieve islam. En dit zal ook vast door Macron worden vastgelegd in zijn hervormingsplannen voor de islam, die overigens steeds volgende maand komen.

bananabanana | 26-03-18 | 21:23 | 3

het probleem in NL op dit moment is niet de Jood, het is de Moslim. Ja ze lijken op elkaar maar Islam is een veel grotere dreiging dan het woord van David. Sterker nog, de twee haten elkaar dus laten we David zien als een bondgenoot in het geworstel tegen Jihad.

fackme2 | 26-03-18 | 22:00

Inderdaad er is een verschil tussen Joden en het Joodse geloof. Judaisme is evenzeer totaal belachelijk, geschift en evenmin een basis voor waarheidsclaims als christendom of islam. Op domme en omslachtige manieren opzettelijk onnodig lijden veroorzaken bij het doodmaken van dieren is met een beroep op een dom geloof niet te legitimeren. Dit is gewoon een morele kwestie en de meest ongecompliceerde die je maar kunt verzinnen. Oh moeilijkste aller dilemma's: zullen we een dier eerst onnodig martelen of niet volgens de meest idiote voorschriften van een stel halve zolen uit de IJzertijdvoordat we hem doodmaken en opeten? Als het antwoord daarop ja is ben je of [A] gevaarlijk niet goed snik of [B] een sadist of [C] oh nee wacht, er is geen C.

Mazzelstof | 27-03-18 | 06:14

Slachten moet ouderwets a la jaar 622 zal ik maar zeggen. Waarom geldt dat niet voor wapens ? Zou veel gelazer schelen.

Nichtsneues | 27-03-18 | 15:59

@Rene046 | 26-03-18 | 21:19

Wat zet ik precies neer? Ik ga nergens in detail.

Parel van het Zuiden | 26-03-18 | 21:22 | 5

@Ongeblustekalk Tegen wie heb je het en wat rook jij deze avond? Let je op je taal gebruik?

fackme2 | 26-03-18 | 22:01

@fackme2
Ik heb de link bekeken. Dit is zeer wreed, mee eens. Daarom benadruk ik het verschil tussen halal en koosjere slacht. Dit was halal.
Extreme gevallen vindt in alle beroepsgroepen, strafbare feiten moeten bestraft worden. Maar niet alle dierenleed over één kam scheren.
En nee ik ben nog steeds niet gelovig! Om je tegemoed te komen sla ik morgen het vlees over,oké? Ik neem wel een vleestomaat

Ruimedenker | 26-03-18 | 22:16

Die fucking link is weer weg, ok ik geloof dat je niet in een zandbak god gelooft maar dan nog, je maakt excuses voor die lui, en dat doe je niet zomaar. Je hebt/had n wijf die zo dacht. Niets mis mee. Informatie en ervaringen zijn altijd goed, je weet wat meer dan n ander. Welterusten.

fackme2 | 26-03-18 | 22:31
▼ 2 antwoorden verborgen

@Rene046 | 26-03-18 | 21:13

Nuance. Je hoeft niet voor ieder kotelet te slachten. Het gaat mij erom dat mensen zien wat er voor dat koteletje nodig is en zich niet achter een muur van hypocrisie kunnen verschuilen.

Parel van het Zuiden | 26-03-18 | 21:20 | 1

daar geef ik je wel gelijk in, weet nog de eerste maanden dat ik dat werk deed ik ook niet meer alle soorten vlees at.
maar ik blijf bij het standpunt dat het zogenaamde middeleeuwse halal slachten overal bijna achterhaald is. in landen die de mogelijk hebben een dier met zoveel mogelijk respect en met zo min mogelijk leed te doden.

Rene046 | 26-03-18 | 21:31

@Aardsengelmichael | 26-03-18 | 21:05

Pardon?! Ik zou even opletten met wat u schrijft als ik u was. Dit persoontje steekt bijzonder oudtestamentair in waar het dreigementen betreft.
.
[!]

Parel van het Zuiden | 26-03-18 | 21:16 | 1
-weggejorist-
Aardsengelmichael | 26-03-18 | 21:27

Hoe houdt je gelovigen en ongelovigen gescheiden? Samen eten zorgt voor verbroedering. Dus in ieder geval stel je allerlei voorschriften op waaraan het voedsel moet voldoen. Je zorgt ervoor dat het de bepalingen anders zijn dan bij de anders-gelovigen. Zo houdt je de ongelovige buiten de deur! Je hoeft dan niet bang te zijn dat er heidense mannen gaan eten samen met je dochters. Stel je voor dat er een romance opbloeit en de goj zo jouw mooie dochter aan het door De Eeuwige Uitverkoren Volk onttrekt. Bah, dat moet je toch niet willen.

Overigens heb ik dit laatste argument letterlijk vertaald uit een rabbijns boekje over het Kasjroet, de joodse spijswetten.

Weer blijkt dat de ongelovigen niet discrimineren. Het zijn juist de gelovigen die zichzelf op allerlei manieren willen onderscheiden en afzonderen van de anderen (anders-gelovigen en ongelovigen) door middel van hun bepalingen en voorschriften. Jammer genoeg wordt dit steeds omgedraaid. Vanwege dat verdraaien, krijg je onlogische gevolgtrekkingen. Diegene die zichzelf afzonderen en verheffen tot hemelgangers en/of uitverkoren volk, voelen zich gediscrimineerd.

Maar knoop goed in je oren dat de anders-gelovigen en ongelovigen volgens de gelovigen niet gaan hemelen en/of uitverkoren zijn. De goden discrimineren dus ook, mocht je de verhalen over deze god(en) van de heilige boeken geloven. Als je wilt weten wat deze goden in petto hebben voor de ongelovigen, moet je maar eens gaan lezen in die heilige boeken. Bij het ene geloof, doet de ongelovige er gewoon niet toe, ze zijn onbelangrijk en vallen buiten g'ds plan. Bij andere religies wacht u eeuwig geknarsetand en/of een intieme barbecue. Hah, dat maakt pas onderscheid.

ridder pompompom | 26-03-18 | 21:14 | 2

Niet helemaal waar, ik (atheist) eets niets dat Halal/Kosher is. Fuck em.

fackme2 | 26-03-18 | 21:17

Perfekt ridder, zo is het maar net! Vooral je eerste alinea zou op elke school onderwezen moeten worden. Religie blijft een hobby en is vaak sekte-achtig.
't Ligt wat gevoelig maar het blijft een soort van, een zuiver ras kweken met als doel en resultaat zoals in de Islam, domheid, (het zal vast in de woestijn wel ergens goed voor zijn geweest), of bij onze Joodse broeders de slimheid ontwikkelen met hun achterlijke regels.. Maar deze religies lijken vooral uit te zijn op uitsluiting en goede genen. En geloof me, ik heb het geprobeerd met beide.
Daarom vrees ik dat de westerse softe liefdevolle benadering van acceptatie van dit soort zogenaamde 'gods'diensten, uiteindelijk ons einde van de vrijheid zal kunnen inluiden. Want in de dierenwereld wint dit soort van agressie het altijd.
Het gekke is dat we onze Siamese katten wel mogen kruisen tot de zuiverste vorm met stamboom en al en we niet herkennen dat deze religies hetzelfde proberen te doen.

alphenaandenrijn | 26-03-18 | 23:09

Een verbod op ritueel slachten in Nederland is een mooi begin, graag even doorpakken met een verbod op ritueel slachten voor Nederlanders (Nederlanderschap is immers optioneel) waar ook ter wereld.

happen_maar | 26-03-18 | 21:13

Ophef en poeha over verdoofd en niet verdoofd zwaar overtrokken. Vang een vis, en wat, geef je geef je visje een spuitje voordat je hamertje tik doet?
Laat je een drone eerst een fazant of eend attacken voordat jij het dier naar beneden haalt?
Hebben de rendieren in noordelijkere werelddelen recht op verdoofd slachten?
Hoe eet je je kreeft het liefst; als die vlak voor hakken en opdienen nog vers was, of, kan ook, als kreeftje 2 dagen dood heeft liggen te besterven.

ALS er iets zou moeten gebeuren in onze sick fuqck wereldafgedreven relatie met vlees zou het eerste moeten zijn een verbod op alle medicijnen en antibiotica die in de diertjes wordt gespoten en die jij, oh dierenbeschermert, zelf vrijwillig in je lichaam pompt.
Bon appetit.

chicago river | 26-03-18 | 21:13 | 1

Ach windt je niet op. De meeste reaguurdertjes komen uit de randstad en hun kids denken dat melk en vlees uit de fabriek komt.
Laat staan dat ze weten dat je bij de jacht een schot hagel af moet geven vlak naast het doel (beest) omdat je anders je kiezen breekt vanwege het gehalte lood in het heerlijke wild.
Jij lijkt me er ook zo één.

Ongeblustekalk | 26-03-18 | 21:25

Het gaat er vooral om hoe een dier geleefd heeft, daar moet nog meer aandacht voor komen. Bij de slacht is er lijden, maar dat duurt maar kort.
Jammer dat vegetariers het opnemen voor dierenwelzijn, die mensen zijn niet stabiel omdat ze hun eigen aard als carnivoor afwijzen.

Ongeblustekalk | 26-03-18 | 21:10 | 2

Omnivoor.

LuckyGirl | 26-03-18 | 21:23

Wanneer je dat verbeteren thuis ook doet, gaat jouw vriendje een ander palen. ;)

Ongeblustekalk | 26-03-18 | 21:26

Moewhahahahahaha. Dit draadje. Moewhahahahaha. Halal of koosjer slachten is barbaars, achterhaald, onmenselijk. Nog nooit in een regulier slachthuis geweest of een veetransport daar voor de deur zien uitladen, dat is wel duidelijk.
.
Oh oh lieve mensjes. Dieren dood maken ziet er altijd wreed en bruut uit. Je beeindigt namelijk een leven, doorgaans een leven dat gewoon verder wil. Alle methoden zijn vergelijkbaar qua lijden, mits goed uitgevoerd is dat lijden zeer kort.
.
Oh en het is u natuurlijk duidelijk dat een apparaatje als die iphone in uw hand waarop i zit te typen velen malen meer lijden onder mens en dier heeft veroorzaakt dan een slachterij van welke denominatie dan ook.

Parel van het Zuiden | 26-03-18 | 21:06 | 4

Ter aanvulling, de transporten en behandeling verschillen niet. De slacht wel. En dat is best een groot verschil.
De lokale Turkse slager heeft mooi vlees, maar ik eet het niet.

koolteer | 26-03-18 | 21:13

@Parel van het Zuiden Ja er wordt wel eens een varken geschupt en een staart van een koe geknikt maar de slacht is humaan voor zover dat mogelijk is. Slacht en vervoer is geen pretje om te aanschouwen (iets wat iedereen in NL eigenlijk een dag aan mee moest doen) maar dat Halal slachten is enkel maar nog slechter, en dat voor een god die niet bestaat en niets doet in dat slachthuis. Ja vlees eten veroorzaakt lijden maar halal vlees eten veroorzaakt dat nog veel meer. Kies maar dan.

fackme2 | 26-03-18 | 21:15

Parel van het Zuiden

heb 20 jaar gewerkt in een slachthuis, niks klopt van wat je hier neer zet, en anders zijn het plekken waar controle faalde, wel transport bedrijven van vee... heb ik ooit een aantal keren van staan te kijken.
Uiteindelijk gaat het om de manier hoe je een dier slacht, die middeleeuwse manieren, daar zijn wij al lang mee gestopt.
En maar goed ook.

Rene046 | 26-03-18 | 21:19
▼ 1 antwoord verborgen

Oh ja, ik heb meer respect voor dieren dan voor moslims.
Die veracht ik.

ZZP-er | 26-03-18 | 20:49

Respect voor dieren want die kunnen niks terug doen en hebben ook geen duivelse inspiraties van boven.
Maar wie wil eigenlijk ritueel slachten?

ZZP-er | 26-03-18 | 20:48

we moeten het vleeseten beperken door veel praktische maatregelen. Wat te denken van een verbod op vlees in supermarkten en winkelpanden. Gewoon zelf gaan ophalen in een slachterij (met volle zicht op het echte werk).
.
Vleeseten gaat zichzelf reguleren en beperken als een malle in dit weke hypocriete landje.
.
Er zal milieuverlies optreden. De lagere vleesconsumptie zal ruimschoots gecompenseerd worden door de import van exotische vruchten, aardnoten en wat al niet meer. Want zo werkt dat nu doorgaans ook met die vega’s. Vol op het orgel over vlees maar vervolgens allerlei zooi eten dat ingevolgen moet worden nadat er hele natuurgebieden voor zijn platgebrand.

Parel van het Zuiden | 26-03-18 | 20:47 | 2

lol Parel van het Zuiden.
dus voor ieder koteletje, ff 1 varken slachten zodat men het kan zien?

Rene046 | 26-03-18 | 21:13

U blinkt hier al niet uit door realistische tegels maar dit is helemaal van iedere werkelijkheid gespeend.
Hou het maar bij Engelstalige tegeltjes quoten mijn Beste.
Dat is ook sneu maar niet zo dom als wat U nu voorstelt.
Man, man, man................
PS trouwens wat is "milieuverlies"?

Berbaar | 26-03-18 | 21:43

Als je respect hebt voor je eten, behandel je het ook met respect.
En daar ging het fout : RESPECT.
Voor mens en dieren en leefomgeving. Hoe duidelijk moet ik zijn!

Aardsengelmichael | 26-03-18 | 20:44 | 3

Respect. Tsja, dan hadden we niet op schaal moeten gaan werken. Respect impliceert aandacht en betrokkenheid. Niet mogelijk als je je vlees koopt in een pakje zonder het dier ooit gezien te hebben.
.
Ik denk aan uw tegeltjes wel af te kunnen leiden met hoeveel respect u uw eten behandeld. Nul, nada, nakkes. Zo’n stadlulletje die even wat geroepen wil hebben.
.
Vlieg op Mike

Parel van het Zuiden | 26-03-18 | 20:52

ik zou zeggen, net zoals kzegje, jou moeten ze met een hamer voor je kop slaan!

Aardsengelmichael | 26-03-18 | 21:05

Als je respect hebt voor een slakrop, eet je hem niet op.
Ook jammer voor de slakjes.

RickyLaRue | 26-03-18 | 22:13

Mijn opa sloeg een koe eerst met een hamer op haar kop om het gemakkelijker te kunnen slachten,want anders liet de koe hem haar niet even van het leven beroven.Verder wil best weten wat voor verdoving de partij voor de dieren bedoelt.

kzegje | 26-03-18 | 20:40 | 1

met verdoving bedoelen ze in Europa bij b.v. Varkens een stroom stoot die het die gelijk hesendood maakt. dit kan alleen met de kleine dier soorten omdat anders de spanning te hoog moet zijn en gevaar voor de persoon die het apparaat bedient kan ontstaan die staan meestal op een metaal verhoging, daarom worden grotere dieren meestal met schietmasker gedood.

Rene046 | 26-03-18 | 21:12

En zelf zijn die lui zo kleinzerig als de pest als ze bij de dokter zijn... Stoppen die barbaarse toestanden.

BlowingBubbles | 26-03-18 | 20:40

Dat onverdoofd slachten is een van de bewijzen dat we te maken hebben met een primitief, maar helaas erg overheersende religie in ons land. Gelukkig zijn er nog vrij denkende mensen die er alles aan willen doen om deze barbaarse praktijken de nek om te draaien. De fascistische, wereldwijd operende misdadigersbende die islam heet, moet gestopt worden.

donkeyman | 26-03-18 | 20:35 | 9

Fuckeduck, je eet teveel rood vlees joh,wat een agressie.
Waar is de link van het filmpje?
En voor de laatste keer Ik ben Niet gelovig. Niks mijn religie
Er is een groot verschil tussen koosjer en halal.
Laat maar. Ik zoek wel een andere bal gehakt om mee te discussiëren.

Ruimedenker | 26-03-18 | 21:51

@Ruimedenker denk niet dat de link lang zal blijven.

fackme2 | 26-03-18 | 22:06
▼ 6 antwoorden verborgen

Zet de stem van David Attenborough er onder en alles is geoorloofd.
Dan is het allemaal prachtig.
Dan wordt er al gegeten voordat het menu gestorven is.

Jackanders | 26-03-18 | 20:33 | 1

Dieren hebben geen geweten.

LuckyGirl | 26-03-18 | 21:17

Ik ging zo'n 20 jaar geleden weleens naar de slacht een koe wegbrengen met mijn oom, wat ze toen deden was een pistool met een pin recht in zijn hersenpan schieten, je moet het wel naast het midden doen. Het beest merkte er niets van hij was instant dood, willen ze nu ook dit verdoofd gaan doen of alleen de religieuze slacht.

Papierversnipperaar | 26-03-18 | 20:32 | 2

Gaat toch nog steeds zo? Niets mis mee, als ik mijn kankerdiagnose krijg dan hoop ik dat er een verpleegkundige stiekem achter me staat me zo'n ding

fackme2 | 26-03-18 | 20:36

Ja nog steeds, prima weg om te gaan inderdaad. Op een site:
het doden van het rund
Het rund wordt voor het doden rustig in een kooi geleidt zodat onverwachte bewegingen worden voorkomen. Het beest wordt gedood met behulp van een zogenaamd schietmasker. Dat is een soort pistool geladen met een patroon die na ontbranding, door het overhalen van de trekker, een stalen pen in de kop van het rund jaagt. Deze pen schakelt, in een fractie van een seconde, de grote hersenen uit waardoor het beest hersendood is. Dat schieten mag zeker niet door iedereen gebeuren. De aangewezen mensen zijn daarvoor opgeleid en weten precies waar het beest geraakt moet worden om het niet te laten lijden.

Papierversnipperaar | 26-03-18 | 20:40

Moslims die zich druk maken over het ritueel slachten van dieren, maar niet over het ritueel slachten van mensen in hun kalifaat.
Kan het meer hypocriet ?

Wijze uit het Oosten | 26-03-18 | 20:32

Riueel slachten, mits GOED uitgevoerd is niet zo wreed. Je moet zorgen dat de halsslagader in een keer doorgaat, daardoor valt de druk weg in de hersens, en is het meteen over. Het lijk zal nog stuipen, en het bloed stroomt rijkelijk, maar t beest krijgt t niet meer mee.

Lex Trumbauer | 26-03-18 | 20:32 | 5

Bin halal gaat de slagader door, en bloed het dier bewust leeg, en bij kosjer gaat het vele malen scherpere mes ook door of tussen de wervels door, er is dus verschil, buiten dat de stress die de dieren hebben bij transport naar slachthuis en in rij wachten is net zo erg misschien nog erger en dan is het wel goed met verdoving mooi niet

Rest In Privacy | 26-03-18 | 20:52

@Aardsengelmichael Idd en ik maar denken dat mensen slim waren hier ;-)

fackme2 | 26-03-18 | 20:56

@Lex Trumbauer

kijk maar naar ,mijn vorige berichten...
Ben 20 jaar slager geweest op slachthuis, en sommige zogenaamde speciaal door moslims halal geslachte dieren renden uit de ruimtes vandaan. met hun kop half eraf.

Rene046 | 26-03-18 | 21:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Veel deugmensen hier vandaag.
Vraag mij af wat de doorslag geeft, de dierenliefde of de afkeer tegen moslims.
Persoonlijk heb ik niks met moslims en vlees vind ik heerlijk.
Voor het gemak wordt de koosjere slacht even meegenomen in het verbod.
Een sjocheet doet ongeveer 6 tot 10 jaar over zijn opleiding om te mogen slachten. Met een superscherp mes, in één beweging halsslagader en luchtpijp doorsnijden.
Het verschil in tijd en dus de duur van het lijden van het dier is minimaal ten opzichte van verdoofd slachten.
Zeer overdreven en vooral symboolpolitiek.
Zoals altijd vinden de gebruikers wel weer een andere manier om aan hun lappie vlees te komen. Importeren dus.
De deugers vinden het vooral hip en interessant staan om te zeggen dat zij geen vlees eten, net zoiets als: ik kijk geen televisie.
Op naar de maakbare samenleving........

Ruimedenker | 26-03-18 | 20:30 | 6

Gedaan! www.liveleak.com/view?i=545_134580080...

De appel van vroeger (onverdoofd) is de peer van tegenwoordig (verdoofd). Waarom geldt dat volgens sommige mensen niet voor dieren?

Joris-nummer-zeven | 26-03-18 | 20:59

wat een flauwekul, bij verdoofd slachten "zonder iets in het lichaam te spuiten of wat dan ook" dan krijgt het dier totaal niks mee, die verdoving is essentieel moet ook erg snel gebeuren hoge elektro schok en dan ook de prik met het mes erna.
Dit gebeurt hoofdzakelijk bij varkens, bij koeien gaat het nog sneller met een soort pistool met plunjer, die een pin afvuurt in de hersenen, en het dier wordt vanaf het begin tot het einde met respect behandeld.
www.vers-inspiratie.nl/slachten-2/zo-....

www.vers-inspiratie.nl/slachten-2/zo-...

Rene046 | 26-03-18 | 21:01

Vraag me af wat ze leren in die 6 tot 10 jaar opleiding, zoek op YT maar eens "kosher slaughterhouse" het is net zo'n sadistisch verhaal als dat halal slachten.

zwellevertje | 26-03-18 | 21:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik word misselijk van dit soort gemartel van dieren.
Het mag niet.
We hadden het allemaal prima voor elkaar hier in Nederland
Waarom zwichten wij nu zomaar voor een manier van leven van een minderheid.
Een die duidelijk inferieur is aan onze eigen manier van leven.
Wij zijn beter, wij weten het beter, wij zijn meer ontwikkeld, wij zijn verder.
Zij zijn achterlijk en barbaars.

BosrandDirk | 26-03-18 | 20:29 | 2

Stuur een mail aan het CIDI, schandalig wat die Joden ons dwingen met die beestjes te doen.

Berbaar | 26-03-18 | 21:34

Berbaar | 26-03-18 | 21:34
U heeft een probleem met Joden?

BosrandDirk | 28-03-18 | 10:42

Net zo'n beetje de wereld volgens GS tot me genomen in de topics van vandaag.
Conclusie: dikke pik allemaal als zijnde een VrijMiBo, ik ga kipkluifjes bakken en ongegeneerd naar binnen kluiven. Zoek het maar lekker uit met z'n allen. Mijn kop is nauwelijks nog een Bitcoin waard.

McMarx | 26-03-18 | 20:28 | 1

Wat er in gemiddelde NL slachthuizen gebeurt is anders ook niet mals. Ik verloor de discussie met collega's toen ik vrij fanatiek afgaf op relugeuze slacht. Maar.... maar...... ik ben Atheist.... alle relugeuze achterlijkheid zou ik per wet willen verbieden.... en droop af....

Omnisofos | 26-03-18 | 20:27 | 3

Afgaf? Ik bedoel 'kritiek gaf'...... en religeuze. Sry.

Omnisofos | 26-03-18 | 20:29

Wat er in gemiddelde NL slachthuizen gebeurt is weer een andere discussie.
Bij wet geregelde dierenmishandeling is van een andere orde.
Ik prijs het dat je de discussie bent aangegaan.

LuckyGirl | 26-03-18 | 20:31

ik heb jaren op een slachthuis gewerkt...
wat ik weet is dat sommige zogenaamde hard werkende gastarbeiders uit de Arabische landen, zeer slecht en enorm dier onvriendelijk met varkens omgingen. nog voordat ze geslacht werden.
heb nog nooit zo vaak op het werk gescholden..

Rene046 | 26-03-18 | 20:52

Zwitserland, Denemarken, Zweden en Noorwegen zijn Nederland al voorgegaan in het afschaffen van ritueel, onverdoofd slachten. Zelfs in deze populaire moslimtoevluchtsoorden kan het dus ...

Liefdebaard | 26-03-18 | 20:25 | 1

Opvallend Allemaal geen echt lid van de EU.

Frans1156 | 27-03-18 | 00:42

Dieren onnodig laten lijden (of leiden met de korte ei), of geen varkensvlees eten vanuit geloof is iets wat we in Nederland niet kennen. De Islam aanhangers kunnen altijd vegetariër worden, of in een Islamitisch land naar de slager gaan. Keuzes genoeg. Maar dat halal vlees steeds meer de standaard wordt, ik vind dat best lastig.

Joris-nummer-zeven | 26-03-18 | 20:25 | 1

Oh jeetje! "best lastig" !? Hoe moet het nu verder met je? Wil je een zacht kussentje voor je hoofd nu je erover moet denken?

Wees eens eem vent en Boycot die halal onzin

fackme2 | 26-03-18 | 21:24

Ik vind het zo achterlijk dat halal de nieuwe standaard lijkt te worden. Op de Haagse Hogeschool is de halve kantine halal ingericht en ook de stembureauleden kregen afgelopen woensdag wederom halal in het voedselpakket verstrekt door de gemeente Den Haag.
Er is wetenschappelijk vastgesteld dat rituele slacht meer dierenleed met zich meebrengt. Houd het dan in ieder geval bij een hoge religieuze uitzondering.

Duifmans | 26-03-18 | 20:25

Een dier nodeloos laten lijden voor je flying spaghetti monster in the sky, nee ik vind niet dat dat moet mogen.

Met dat gezegd is het heerlijk om te zien hoe wit links zich niet echt kan rijmen met de licht getinte sharia aanhang.

Zag laatst nog een filmpje hoe ISIS haar gevangenen compleet Halal afslachtte in een verlate slachthuis, was best efficient eigenlijk, viel me nog niet tegen.

fackme2 | 26-03-18 | 20:24

Ze kwamen ook nog met het ‘argument’ dat het procentueel niet zoveel dieren zijn die op beestachtige wijze doodgemarteld zouden worden.... Ieder dier wat zo aan zijn einde komt (nog afgezien van de veelal dieronwaardige wijze waarop men dieren houdt) is er 1 te veel! Maar ik weet dat er in NL nooit een verbod gaat komen, er zijn te veel geestelijk gehandicapten mensen en de belangen zijn te groot, alles schijnt om geld te draaien.

JI-HAAT | 26-03-18 | 20:23 | 1

Net zoals het percentage mensen dat door een aanslag omkomt erg klein is.
Dat kennen we nou wel.
Percentueel worden er ook heel weinig passagiersvliegtuigen neergehaald boven oorlogsgebied.

LuckyGirl | 26-03-18 | 20:27

Moet helaas om egoïstische reden voor mishandeld vlees zijn. Puur eigenbelang.

Mark_D_NL | 26-03-18 | 20:21 | 3

Vlees eten hoeft helemaal niet met mishandeling gepaard te gaan.

LuckyGirl | 26-03-18 | 20:24

Daar heb je een punt. LL

Mark_D_NL | 26-03-18 | 20:28

Eerlijk verhaal Mark

Ruimedenker | 26-03-18 | 21:11

Halal vlees compleet verbieden in Europa en import hiervan keihard handhaven op straffe van sluiting bedrijf en fikse boete.
Als het je niet bevalt kan je altijd nog naar een moslimland verhuizen (win-win).

I.P standing up | 26-03-18 | 20:20 | 8

tja ze hebben nog zat alternatieven.
Importeren, vegetarisch, of normaal geslacht vlees proeven smaak 100% hetzelfde.

Rene046 | 26-03-18 | 21:22

@Rene046 | 26-03-18 | 21:22
Natuurlijk gaat men dan importeren dus vandaar mijn positie dat het geen enkele zin heeft zo'n verbod.

Berbaar | 26-03-18 | 21:29

Daar ben ik niet zo zeker van, bij import hangt er ook wat hoger prijskaartje aan, wie stapt men over op een normaal geslacht stukje schaap.

Rene046 | 26-03-18 | 22:27
▼ 5 antwoorden verborgen

De dag dat ritueel slachten verboden wordt ligt er in vele huishoudens een schaap in het bad.
Oh oh een schaap in het bad.
Ja ja een schaap in het bad.

LuckyGirl | 26-03-18 | 20:19 | 1

Bij buurvrouw Zaineb!

LiniaalRectaal | 26-03-18 | 20:47

Zent, hou eens op met de EO te bashen. We gaan die reli-fundi's van die omroep nog eens heel hard nodig hebben. Die Tijs van den Brink mag dan wel overkomen als een natte tosti, ik weet bv uit interviews met hem dat hij behoorlijk kritisch is over de religie van de vrede en dat hij wel weet hoe dit uitpakt voor christenen in het M-O. En zij hebben wel het lef om over dit onderwerp een discussie op tv aan te gaan, de halal slacht zal hierbij vermoedelijk ook wel besproken worden. Iets wat ik bij andere praatprogramma's nog niet zo snel zie gebeuren.

Braboblanke | 26-03-18 | 20:13

Wel goede Timing zo net na de verkiezingen. Links weet dat ze de moslim stem kwijt zijn, dus nu kunnen ze samen vechten over de dierenliefhebber stem.

Snap_het_ook_niet | 26-03-18 | 20:13

rituele slacht afschaffen, direct.
net als een mens die de keel doorgesneden krijgt door isis die worden niet voor niks vast gebonden.
We zien ze immer ook niet varkensvlees eten als dier halal geslacht worden is.
het word dan ook soms prachtig verbloemt..
www.youtube.com/watch?v=3u1ba3LmHJM
zou u ook zo van u huisdier af willen als het zover komt... waarom niet...
nou zou zeggen smakelijk dit is het originele halal slachten...
www.youtube.com/watch?v=ArieWFDFmHA

Rene046 | 26-03-18 | 20:11 | 4

e dan n het kijken.... zie hoeveel respect men voor die dieren heeft...

Rene046 | 26-03-18 | 20:18

Ik kan het niet zien.
Ik weet het, ik ben niet vegetarisch, hypocriet, maar dit is te erg.

LuckyGirl | 26-03-18 | 20:22

LuckyGirl, om niet hypocriet te zijn hoef je alleen maar alles wat Hala is te boycotten. Dat is alles. Staat er op een pak frikandellen met een klein logotje dat 100% Hala is. Dan. Laat. Liggen.

fackme2 | 26-03-18 | 20:28
▼ 1 antwoord verborgen

Verbieden! Achterlijk dat dit anno 2018 nog bestaat. Daarnaast import van koosjer/halal vlees verbieden.

Klik_hier | 26-03-18 | 20:10

Bastiaan Wildeman? *Google aanzet*

blikjegrolsch | 26-03-18 | 20:08

Kunnen we, gelijk met het verbieden van het doodmaken van beestjes voor consumptie, in een ruk door ook godsdienst en het leger, feestboek en vloeken verbieden? Ik zeg altijd: als je het aanpakt, pak het dan gelijk goed en grondig aan.

Schadenfreude | 26-03-18 | 20:05 | 2

Het gaat niet om het doodmaken van beestjes voor consumptie, het gaat om schapen die omgekeerd worden in een draaibak en 3 minuten lang hun eigen bloed inhaleren en daardoor op vreselijke wijze dagelijks stikken in hun eigen bloed. Daat kan sneller en met minder pijn. K*tgeloof.

Watching the Wheels | 26-03-18 | 20:09

En ga bij zo'n grote stier helemaal maar niet kijken hoe gruwelijk dat verloopt, want het is werkelijk niet normaal en dat mag allemaal hier in die waanzinnige EU.

Watching the Wheels | 26-03-18 | 20:10

God is pas tevreden als het goed veel pijn doet.

-zei ik vannacht ook tegen mijn vrouw-

King of the Oneliner | 26-03-18 | 20:05 | 1

Je bent in de war met Allah.

LiniaalRectaal | 26-03-18 | 20:12

De samenleving is diervriendelijker aan het worden tot zorgen over stress bij visjes nog aan toe. Dan kun je geen uitzondering gaan maken voor halal slachten en de middeleeuwse taferelen. Besnijden van babies moeten ze ook mee kappen.

GroetenVanUrk | 26-03-18 | 20:04 | 2

En zo is 't!

LuckyGirl | 26-03-18 | 20:15

Vissen hebben geen stress. Het zijn geen mensen.

Mark_D_NL | 26-03-18 | 20:24

Elk jaar dezelfde discussie, Ritueel slachten en Sinterklaas.
Voor morgen is er regen voorspeld.

Vonkentrekker | 26-03-18 | 20:02

Slachten, verdoofd of onverdoofd, is in feite onnodige dierenmoord.

isitsoornot | 26-03-18 | 20:02 | 3

Ja maar in een fractie van een seconden en kogel door je harses of een paar minuten in je eigen bloed stikken, zijn toch geen onbelangrijke details dacht ik zo.

Vraag me ook af waarom je de moeite neemt om te reaguuren met je nutteloze non-mening

fackme2 | 26-03-18 | 20:30

Waarom reageert fackme2 dan zo nutteloos op een nutteloze non-mening. Je kan je beter afvragen waarom iemand in het verleden het nodig vond met een nutteloze zaadlozing jouw nutteloze bestaan te veroorzaken.

isitsoornot | 26-03-18 | 20:46

@isitsoornot Je zou natuurlijk ook inhoudelijk kunnen reageren

fackme2 | 26-03-18 | 21:00

Als het doodmaken van dieren voor je ogen niet te verdragen is, waarom dan wel voor je maag?

Zak aarde | 26-03-18 | 20:01

Nu zijn we in huize Berbaar niet echt vleeseters.
Neemt niet weg dat ik graag zou hebben dat men goed met de beestjes omgaat.
Daarom koopt Uw vleesch bij de vleesjuwelier en niet bij de super.
Of een verbod op onverdoofd slachten zin heeft waag ik te betwijfelen, Vlees komt naar hier vanuit allerlei landen dus een verbod lijkt me weinig zin hebben.
Wel humor dat het mogelijke verbod zowel koosjer als halal treft.
De spagaat van de hatertjes is altijd vermakelijk.

Berbaar | 26-03-18 | 19:59 | 9

@Berbaar, Ach een keurmerkje, daar zijn wij hier in NL heel goed in. "Pas op wreed geslacht vlees, weet wat U eet!" Zoiets. Dat kan best, en bij twijfel, meh gewoon niet importeren.

fackme2 | 26-03-18 | 21:47

@Havenwerker | 26-03-18 | 21:21
LOL, kussie havenslaaf.
U bent vermakelijk, meer niet.
Toedels!!

Berbaar | 26-03-18 | 21:49
-weggejorist-
Rest In Privacy | 26-03-18 | 23:09
▼ 6 antwoorden verborgen

"Aan de andere kant is het ook weer zo dat de Oude Joden nu het slachtoffer worden van de discussie" j*z*s @Zentgraaff hoe moeilijk kan het zijn ... "don't be evil" moeilijker is het niet. Slachttechnieken van 2000 jaar oud zijn onnodig wreed en het maakt geen reet uit welke achtergrond iemand heeft die dat doet of voor zich laat doen.

Watching the Wheels | 26-03-18 | 19:50 | 1

Ja inderdaad. So fucking what. Opzouten met je barbarij uit de zandbak.

LiniaalRectaal | 26-03-18 | 19:56

Een kop afsnijden bij het leven, dat zou verboten moeten worden. O_o

Slurfje | 26-03-18 | 19:49 | 1

Bij de tandarts krijg je een verdoving, maar als je kop eraf gaat dan mag dat niet van die achterlijke geloven want anders wordt God boos. Wat voor God is dat dan die wreedheid verplicht zou hebben gesteld? Geloof nooit dat een goede God tegen minder leed zou zijn. Toch gaan ze er nog een paar duizend jaar mee door tot na het jaar 4018 en dan komt er ineens wat wijsheid bij een columnist van GeenStijl en we leefden nog lang en gelukkig.

Watching the Wheels | 26-03-18 | 20:02

Per onmiddellijk verbieden deze achterlijkheid. Welke politici steunen dit in godsnaam?

lanexx | 26-03-18 | 19:49 | 3

Al die lobbyclubjes en uiteindelijk de hele Eerste Kamer die tegenhield dat niet onverdoofd ritueel mocht worden geslacht. Zelfs dat is te weinig wreed voor bepaalde joodse en de islamitische landgenoten, maar een donorwet komt wel zonder enig probleem door de Eerste Kamer. Echt gestoord dat wereldwijd zoveel onnodig leed wordt aangedaan door al die gelovigen.

Watching the Wheels | 26-03-18 | 19:55

De meerderheid steunt ritueel slachten. Van die CDA'ers, SGP, dat soort lieden, een dier is maar een ding voor veel mensen.

Watching the Wheels | 26-03-18 | 19:56

Het rare is: het īs verboden. Er is een uitzondering gemaakt voor joods slachten omdat dat weinig voorkomt en hun voorschriften nauwkeurig op scherpte van het mes en zo toezien. Moslims komen er mee weg met een beroep op godsdienstvrijheid, maar het heeft in feite niets met godsdienst te maken. Voor handhaving is men bang want moslims worden snel boos en dan gewelddadig.

Synecdoche | 26-03-18 | 23:13

Verdoofd slachten is diervriendelijker dan dieren levend de strot door te snijden.
Het is tekenend voor de abjecte slap -en lafheid van de Westerling dat we deze religieuze barbarij, het onverdoofd de strot doorsnijden, tolereren en laten primeren boven afspraken die we op basis van onze beschaving in het verleden hierover hebben gemaakt.
Het is inmiddels geen hellend vlak meer, maar een vijandige overname en het wordt hoog tijd dat het Nederlandse leger onder leiding van een paar ongecastreerde generaals gaat ingrijpen en dit land gaat bevrijden van de vijandelijke bezetters en hun landverradende Hollandse handlangers.

kempenaer | 26-03-18 | 19:48 | 4

Helemaal waar!!!!!!

XaaD666 | 26-03-18 | 20:04

Mee eens en zo glijden we in alles af. Vrouwen met hoofddoekjes enz. Er moet een "gemiddelde" uitkomen voor de autochtone bevolking en bepaalde minderheden mogen als enige wel vasthouden aan tradities en barbarij.

Watching the Wheels | 26-03-18 | 20:05

Prima idee om te verbieden maar dan ook direct import verbieden anders weten we wel dat het verbod omzeild haat worden.

SDI | 26-03-18 | 22:15
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe gaan we het doen met de lekkerbek? Deze diertjes worden ook onverdoofd geslacht.

Only the lonely | 26-03-18 | 19:47

Wat mij betreft gaan we zo snel mogelijk over naar labvlees en dergelijke. Al is het alleen maar om onszelf helemaal naar de 21 eeuw te verplaatsen en geen echte dieren meer nodig te hebben voor vlees (lees: lang leve wetenschap en modernisering). Als je dán nog aankomt met (ritueel) slachten ben je echt een middeleeuws figuur. Momenteel blijft slachten simpelweg slachten, waarbij de ene manier misschien minder lijdensweg is dan de ander. Het wordt tijd dat we de volgende stap in de evolutie maken en niet meer afhankelijk zijn van dieren.

Wybe Wabes Abbema | 26-03-18 | 19:46

ik hou erg van dieren, reerug met asperges vind ik verrukkelijk!

Aardsengelmichael | 26-03-18 | 19:44 | 1

En de asperges komen zo weer beschikbaar. Maak ze uiteraard zelf klaar maar dan met yorkham, nieuwe aardappelen, hardgekookt en fijngeprakt ei en botersaus. En witte wijn natuurlijk, véél witte wijn.

eerstneukendanpraten | 26-03-18 | 19:48

Vlees eten is sowieso een aangelegenheid voor primaten. Gecivileerde samenlevingen zouden dat als eerste afzweren.

DrumPiet | 26-03-18 | 19:44 | 8

Een beetje vlees heb je waarschijnlijk wel nodig als mens. Heb zelf 10 jaar geen vlees gegeten en sinds kort weer 1 of 2 keer per maand. Het is m.i. niet nodig om dagelijks vlees te eten, 1x of 2x per week zou zat zijn.

Watching the Wheels | 26-03-18 | 20:17

LiniaalRectaal | 26-03-18 | 20:10
Ah, u denkt mij te kennen?
Nou kom maar op met die grappen dan.

DrumPiet | 26-03-18 | 20:17

@DrumPiet
Nou nee hoor, ik ken u niet, en dat wou ik graag zo houden. Of wist u niet dat een primaat een omnivoor is? Dan mijn excuses voor de aanname.

LiniaalRectaal | 26-03-18 | 20:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Sinds wanneer is de PvdD ook ''extreem rechts"?

NatVaatdoekje | 26-03-18 | 19:44 | 2

Sinds het afslachten van onschuldigen wordt veroordeeld.

McSplutter | 26-03-18 | 20:12

Hier dierenpoesje is extreem?? Gheil!

fackme2 | 26-03-18 | 20:50

Ik zie geen enkele reden waarom kosher slachten minder barbaars zou zijn dan halal slachten, het is allebei uiterst primitief en iets wat niet past in onze Westerse maatschappij, opbokken met die middeleeuwse woestijn gewoontes dus!!!

zwellevertje | 26-03-18 | 19:44

Graus wordt wel eens weggezet als een dwaas,
Maar hij is echt een dierenvriend, beter dan de PvdD.

Aardsengelmichael | 26-03-18 | 19:42 | 3

Het een sluit het ander niet uit.

McSplutter | 26-03-18 | 20:16

Goeie vent Dion, mee eens.

Watching the Wheels | 26-03-18 | 20:18

Klopt. Dierenpolitie ook geen gek idee. Doen ze ook prima in de VS.
Daarnaast heeft-ie een prachtig kapsel.

RickyLaRue | 26-03-18 | 20:34

Verbieden,al is het alleen maar om die Moslims te fucken..

Jimmy Mc Clure | 26-03-18 | 19:42 | 1

Ja maar de Jeauden dan?
Doen hetzelfde met hun godsdienst waanzin.

RickyLaRue | 26-03-18 | 20:32

Ik zag het gister kort. De moslim was een oud-witte maar nu in IS-look. Is er voor de kijker dan nergens een gewone moslim te vinden?

Normpje | 26-03-18 | 19:41

Graus heeft gelijk: 100 en 1 welzijnsregeltjes van geboorte tot en met het moment dat ze op transport gaan vanaf de boerderij. En dan bij de halal-slagerij aangekomen gaan opeens alle regeltjes overboord. Dan kan en mag opeens alles.

EnNouJijWeer | 26-03-18 | 19:40

Zolang die religekkies van het CDA er zijn, komt dat verbod er niet.

Mahatma | 26-03-18 | 19:39

Wat is triuwens intneret

pegaje | 26-03-18 | 19:39

Had allang verboden moeten worden het is geen jaar 1656 ofzo.

pegaje | 26-03-18 | 19:38

Verdoven voor het slachten? Je maakt het dier dood voordat je het slacht.

Papierversnipperaar | 26-03-18 | 19:36 | 1

U lijkt wel Pia Dijkstra!

Aardsengelmichael | 26-03-18 | 19:43

Er zijn een helelboel dingen die ik onverdoofd wil slachten. Of slechten!

Aardsengelmichael | 26-03-18 | 19:35 | 2

Halalboel, bedoelt u?!?

McSplutter | 26-03-18 | 20:17

Meneer Fawaz Jneid zou ik graag onverdoofd willen slachten.

RickyLaRue | 26-03-18 | 20:36

Wij worden ook ritueel geslacht, door onze bestuurders.

Kaas de Vies | 26-03-18 | 19:35 | 2

Neem een paar borrels. Ben je in elk geval verdoofd.

RickyLaRue | 26-03-18 | 20:01

Kaas de Vies | 26-03-18 | 19:35 |
Dat was heel erg scherp.

Príncipe | 27-03-18 | 08:22

Gewoon hier en nu verbieden. Goed voor de dieren en jammer voor de geloofsgekkies. Win-win.

Montesquieue | 26-03-18 | 19:34 | 2

Zulks valt onder de "Vrijheid van geloof", aldus de geloofsgekkies.. Zo lusten wij er ook nog wel een paar.

Ommezwaai | 26-03-18 | 21:44

De vrijheid van geloof wordt niet ingeperkt heur, je mag nog steeds geloven wat je wilt, hoe debiel ook. Alleen het praktiseren van dit soort uitwassen moet verboden worden.
Het zou hilarisch zijn als de kerk van het Vliegende Spaghettimonster het verplicht zou stellen om fluffy konijntjes tegen de muur dood te gooien, bij wijze van rituele slacht. Als dat het geval zou zijn, was Nederland te klein.

Bakkeleures | 27-03-18 | 08:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken