Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE Haagse persco! Kafka Ollongren komt zilver ophalen voor verloren referendum

Rattenstreekje van Rutte: de premier moest naar Brussel, dus mag zijn vice-jonkvrouw de kastanjes van alweer een door de regering verloren referendum uit het vuur halen.

Toch benieuwd of de Haagse Pers zin heeft in een robbertje rotvragen stellen, want dit is na 2005 den 2016 alweer het derde referendum dat door zowel de regering als D66 verloren wordt. De positie van Pechtold wankelt, #weesgeenkees kon zijn geliefde Wiv niet redden en de oproep die Kafka vanaf de achterbank van heur dienstrijtuig deed, heeft eerder averechts gewerkt. Hoe praat de porseleinen pop zich hier uit?
UPDATE: Toe maar. Een half uur lastige vragen voor de jonkvrouw, die zich op haar beste Hete Aardappel Bureaucraats moest beroepen om zich er doorheen te slaan. (Terugkijkvideo komt er zo aan)

In welke doos hebben we die matrozenpet ook weer gestopt...

Social

Reaguursels

Inloggen

ik zit met verbazing te luisteren, ze verteld als het ja was geweest ja duidelijk dan is het ja. Nu is het nee en dan is het heroverwegen. Hoe is het mogelijk dat iemand zich zo als een gladde aal weet te bevrijden met ga ik niet op in, ligt bij de kiesraad enz enz . Loop er niet op vooruit. Wapen je tegen deze techniek journalisten. Iemand die zo praat heeft ook nog wel een verleden met veel rottigheid. Succes

foxhunter | 24-03-18 | 22:14

ach als ze man vrouw noemen en man vrouw ,sporen ze niet

pedro300 | 24-03-18 | 08:33

die coalitie heeft gewoon het mandaat dat ze hadden verkwanseld,met persoonlijke voorkeur,dat verwarren ze met at het volk wil.

pedro300 | 24-03-18 | 08:29

De beste vraag ontbrak helaas. En deze is (imo):
Mevrouw Ollongren, wat moet de kiezer nu doen indien hij zijn of haar mening over een actueel dringend onderwerp duidelijk wil maken aan de overheid?

Rest In Privacy | 23-03-18 | 21:03 | 2

Roepen in de woestijn schijnt te helpen.

LuckyGirl | 23-03-18 | 21:32

Jezelf van het balkon van de 2e kamer werpen schijnt de aangewezen methode te zijn tegenwoordig....

Zoiets | 23-03-18 | 22:59
-weggejorist-
123Hoppa | 23-03-18 | 19:39 | 1

Ga toch pønniken, Ikeakøt.

Deksmaat | 23-03-18 | 19:26

Volgend jaar maart de provinciale verkiezingen.
Die beïnvloeden de samenstelling van de 1e kamer en de 1e kamer moet de intrekkingswet referendum (inclusief het wel of niet referendabel maken van de intrekkingswet) beoordelen.

Laat de politiek de burger zich eerst uitspreken over de samenstelling van de 1e kamer, dan zal '66 nog een klap te verwerken krijgen, vermoed ik.
Dat zou wel zo eerlijk zijn, omdat de intrekkingswet nog niet aan de orde was vóór de afgelopen provinciale-statenverkiezing.
Bovendien zal je zien dat, met dit in het achterhoofd, de opkomst bij de provinciale verkiezingen groter zal zijn dan ooit.

Één ding is zeker: referenda bevorderen de mate waarin de burger is betrokken bij - en geïnformeerd is over - politieke beslissingen.
Na al die jaren gelul over "de kloof tussen politiek en burgers verkleinen" is het referendum hét middel gebleken.
De politiek kan ontevreden zijn over referenda maar nu zullen ze zich, bij het afschaffen van referenda, ook aantoonbaar keren tegen het enige middel om de kloof te verkleinen.

Schaft de politiek referenda af, op deze manier, zonder dat er een provinciale-statenverkiezing aan vooraf gaat kan de politiek nooit meer zeuren over de kloof.
Die wordt dan niet kleiner maar groter.

LuckyGirl | 23-03-18 | 19:03

Wie zijn/haar ziel aan de duivel heeft verkocht kan deze niet meer terugvragen. Jammer joh. #NooitMeerSlapen

BarryONine | 23-03-18 | 18:33

Wat mij betreft krijgt ze de eeuwige jeuk en 10 lamme vingers.

GKJP | 23-03-18 | 18:18

Die Ollongremlin komt dus niet met een correctief referendum (helemaal aan het eind), maar wijst alleen op de mogelijkheden van lokale referenda. Lokaal is de macht beperkt en daar heb je ook altijd nog die tegenwerking van VVD/CDA/D66, kortom ... alleen maar voor de vorm "kiezer u mag zo nu en dan iets vinden, maar dan wel heel lokaal".

Watching the Wheels | 23-03-18 | 17:58 | 1

Ollongremlin, gheh.
*glas water klaarzetten doet voor de eerstvolgende volle maan*

LuckyGirl | 23-03-18 | 19:17

Ik heb zojuist naar aanleiding van deze persconferentie de praatjes van mevrouw Ollongren "gewogen"... en te licht bevonden. Mevrouw geeft geen duidelijk antwoord op vragen. Overigens wat zijn de meeste van die journalisten een schoothondjes. Niemand die kwaad wordt en gewoon roept: "Mevrouw, u geeft geen antwoord op mijn vraag!".

knerf | 23-03-18 | 17:36 | 1

Jawel, 1tje zei u geeft geen antwoord op mijn vraag. Maar antwoorden op vragen die te lastig zijn krijgen we toch al járen niet meer, alleen maar hun beschouwingen, analyses van historie en lege hulsels. De journalistiek durft blijkbaar niet door te pakken en te zeggen dat ze gewoon allemaal peop praten. Ze weten als journalistiek gewoin niet meer te acteren. Maar best wat groffer en brutaler bij al die uitgekraamde baggeronzin!

Jan, Leiden | 23-03-18 | 17:49

Wat een kakwijf, en ja er komt nóg een referendum, heerlijk en misschien nog wel een over het al dan niet afschaffen, kanniewachten.

Zwizalletju | 23-03-18 | 17:09 | 1

Als ze een beetje niveau hebben, dan laten ze die twee referenda in ieder geval nog toe.

Watching the Wheels | 23-03-18 | 17:59

Donorwet-referendum doen nu het nog kan. Heb er nu al zin in.

Dualist | 23-03-18 | 16:39 | 1

Yep, mijn handtekening zet ik gelijk!

Bon-sens | 23-03-18 | 16:58

Journalist: "Is er iets veranderd aan de omstandigheden waardoor dhr. Palmen eerst niet geschikt was voor die plek en nu wel?"
Dat lijkt me een ja/nee -vraag, toch? Nou, Ollongren denkt daar anders over, actie op 16:00 minuten.
Ik begrijp er werkelijk niets van waarom het geaccepteerd wordt dat ja/nee-vragen onbeantwoord mogen blijven. Deze hele nep-persconferentie is een groot circus, en nee, niet Ollongren, maar de journalisten zijn de clowns.

JackStick | 23-03-18 | 16:21

1000 keer zegt ze tegen iedere journalist dat ze niet op de zaken vooruit wil lopen. WAAROM DAN DEZE PERSCONFERENTIE?!?

JackStick | 23-03-18 | 16:12 | 3

Veel zeggen zonder ook maar iets te zeggen. ;)

kweethetooknietbeter | 23-03-18 | 16:22

Regeren is vooruitkijken.
Zelfs voor dictatoriale bestuurders.
(Kijk overigens een beetje uit met je hoofdlettergebruik, zeker nu je nog zwitsal bent!)

LuckyGirl | 23-03-18 | 16:29

Ze probeert Rutte na te doen: "kan er niet over zeggen" ( om uiteelopende redenen).

watazooi | 23-03-18 | 17:56

de menschen in Nederland moeten ook zolangzamerhand ook eens zelf besluiten nemen als de mening van de menschen er niet meer toe doet. dat gebakkelei en het in de mond laten poepen door de Regenten, stop us met dat gezever. Het staat eenieder erg vrij om de website donor.nl aan te klikken en daarop een duidelijk neeeeeeeeeeeeeeeen in te vullen. Je neemt je moeder en vader onde de 65 even onder 6 ogen en helpt hen met een donor.nl neeeeeeeeeeeen, dat doe je ook met je minderjarige kids, de buuv (boven de 65 is niet meer nodig lijk(t) me, en eenieder die je lief is...

het helpt Regenten vaak beter door een volk dat heel duidelijk is en welke massaal zelf tot een actie overgaat..

fikkieblijf! | 23-03-18 | 16:12 | 1

Fijn dat u ook even opkomt voor de zwakzinnige schizofrene analfabete daklozen en hen helpt met die klus.

OverdaanDerOnderheid | 23-03-18 | 20:19

Die hete aardappel is een eigenheimer, die heeft iets te lang doorgekookt en is nu pulp.

Memek | 23-03-18 | 16:10

Laat maar komen, ik trek mijn wandelschoenen vast aan!

DatInternetDingetje | 23-03-18 | 16:10

Dit lijkt mij nou een klassiek referendumonderwerp.
Oftewel: waar kan ik tekenen voor het initiatief?

Amsterdamsko | 23-03-18 | 16:09

Vanaf 7:30 minuten wordt haar tot tweemaal toe dezelfde vraag gesteld, maar het lukt haar om deze allebei te ontwijken! Wat een flutjournalisten zeg.

JackStick | 23-03-18 | 16:07

Ik heb op vele (de meeste?) plaatsen 'kieshokjes' gezien die m.i. niet voldeden aan de eisen die de Grondwet, Kieswet, en Wet raadgevend referendum stellen wat betreft het stemgeheim, omdat het halfopen hokje betrof zonder gordijntjes of andere adequate visuele afscherming.

Met name wat het referendum betreft acht ik dit vrij zorgelijk, omdat op de stemformulieren VOOR en TEGEN op een relatief grote onderlinge afstand aan de linker- resp. rechterzijde van het formulier waren afgedrukt. Daardoor is het (althans in sommige gevallen) mogelijk om op basis van observatie van de lichaamshouding en beweging van de stemmer tijdens het invullen van het stemformulier een betere inschatting te maken over individueel stemgedrag (maak daar maar eens een Mindf*ck-verkiezingsspecial van, Victor Mids). Het stemgeheim veronderstelt immers dat er *geen enkele* informatie over het stemgedrag van de individuele burger bij anderen bekend kan worden (buiten zijn/haar wil; het staat iedereen uiteraard vrij die informatie vrijwillig te delen met anderen); niet slechts dat men niet met absolute zekerheid kan weten wat een bepaalde burger heeft gestemd.

Maak ik me hierdoor ernstige zorgen over de integriteit van het verkiezingsproces? Welnee. Maar ik durf hier als burger nu nog wel iets van te zeggen. En ik ken ook landen waar ik me wél ernstige zorgen maak over de integriteit van het verkiezingsproces, en waar ik mijn mond zelfs al niet meer open zou durven te doen over onbenullige kwesties.

OverdaanDerOnderheid | 23-03-18 | 16:06 | 6

Lupuslupus | 23-03-18 | 16:38 |:
Dat is al beter, maar bij mij stonden de hokjes zo geplaatst dat iedereen kon meekijken.

LuckyGirl | 23-03-18 | 17:04

Hier in Utrecht ook hokjes zonder gordijnen. alle passanten en stembureauleden keken tegen de open kant aan.

dagpauwoog | 23-03-18 | 17:25

Lupuslupus | 23-03-18 | 16:38

Helemaal eens. Maar dat maakt mijn punt des te sterker indien dat niet het geval is: het is zeer eenvoudig om de stemhokjes even om te draaien. In mijn geval waren er zelfs gordijnen aan rails aanwezig op twee plaatsen in de zaal waar de stemhokjes eenvoudig achter hadden kunnen worden opgesteld om ze voor het zicht af te schermen maar goed genoeg zichtbaar zouden blijven om op onregelmatigheden toe te zien. Vijf seconden werk met twee man, net zoals hokjes omdraaien naar blinde muur.

Maar als je klaagt krijg je dus vooral domme opmerkingen en botte weigeringen om zulke voor de hand liggende en kosteloos beschikbare praktische oplossingen te implementeren van de mannetjes en vrouwtjes met schaapachtige blikken die weer eens de baas-voor-één-dag mogen spelen. Ik mag al blij zijn dat er geen Turkse vlag hing boven een fraai geretoucheerde foto van een grootaandeelhouder van Shell (met een chick die ik ook wel eens zag staan op een foto waar zij met Putin een biertje drinken).

OverdaanDerOnderheid | 23-03-18 | 18:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Het zou wel mooi zijn als er een referendum komt en een meerderheid voor stemt. Sta je dan met je referendum.

Vula | 23-03-18 | 16:04 | 3

Je begrijpt het niet.

LuckyGirl | 23-03-18 | 16:24

Ik zou dat toejuichen.. Snap je niet he?

elfenstein | 23-03-18 | 16:33

Vula | 23-03-18 | 16:04
Elke recent aangenomen wet, waarvoor geen referendum(-initiatief) wordt opgetuigd, heeft sowieso al de goedkeuring van de meerderheid van de bevolking. Referenda waarbij de meerderheid VOOR zal stemmen bestaan gewoon niet.

kweethetooknietbeter | 23-03-18 | 16:59

Wie de fak verbeeldt die Ollongren zich te zijn? 'goed dat de mensen gestemd hebben' is de feodale tijd terug? Weg! Weg! Weg met dit enge arrogante kakmens!

Montesquieue | 23-03-18 | 16:04 | 3

Ho-ho-ho. Ze is wél jonkvrouw. En dat wordt/ben je niet zo maar!

kweethetooknietbeter | 23-03-18 | 16:15

Ik denk dat t voortkomt uit haar onzekerheid. Ze heeft geen flauw idee wat ze aan het doen is en is bang dat we daar achter komen.

De_Ware_als_het_ware | 23-03-18 | 16:19

Je wordt 'jonkvrouw' (kuch) door geboorte of door de titel te kopen. Dat iemand 'van adel' werd was in het verre verleden al vriendjespolitiek. Niets om je een air aan te meten.

Lupuslupus | 23-03-18 | 16:43
-weggejorist-
ChacarronMacarron | 23-03-18 | 15:59

Kajsa vraag ook om een donorhart.
Bloedtype o-negatief-negatief.

LuckyGirl | 23-03-18 | 15:58 | 1

Toevallig heb ik A negatief en ben ik géén donor. lol.

Lupuslupus | 23-03-18 | 16:44

Nogmaals: Ollonkreng stelt dat een voorstem duidelijk is, dan is de kiezer voor de wet zoals ie er ligt. Bij een tegenstem moet deze gewogen worden waarom zij tegenstemde.
Dat ' w e g e n ' van die nee-stem. Zij gaan weer slim bepalen wat de nee-stemmer bedoeld heeft. Dus niet afschaffen maar een kleine aanpassing en belofte voor zorgvuldigheid in de toekomst.
Maar dat bedoelde ik toch echt niet met mijn nee-stem.
.
Het is trouwens wel een goed idee om ook de ja-stem te wegen. Dus dat dat mensen waren die niet goed geïnformeerd waren, wel bang zijn voor terreur en Russisch nepnieuws, maar die hun privacy wel heel belangrijk vinden. Dus die in principe tegen de sleepwet zijn maar die geen andere optie aangeboden kregen dan de sleepwet en daarom dan maar voor stemden. Weegt u dat even mee mw Ollonkreng?

Premier Trutte | 23-03-18 | 15:57 | 2

Als ze zich afvragen wat de overweging was van de bevolking om NEE te stemmen, dan moeten we misschien massaal de hyperlink naar Zondag-met-Lubach-fragment van afgelopen zondag mailen naar alle leden van kabinet III. Dan kunnen ze die discussie overslaan. Scheelt weer tijd. En geld.

kweethetooknietbeter | 23-03-18 | 16:19

Deze week gaat groep Ollonkreng niet inhoudelijk op de tegenstem in. In de tussentijd ventileren ze via andere kanalen dat de wet door moet gaan, dat er geluisterd moet worden, dat ze blij zijn dat Nederland er over nagedacht heeft, dat er zeker veiligheid en privacy ingebouwd moet worden. Dan kan het volk er langzaam aan wennen terwijl het nog een officieel standpunt is. En dan wordt het alsnog officieel standpunt.

Premier Trutte | 23-03-18 | 16:50

De motieven van Orwellongren om het raadgevende referendum af te schaffen zijn inderdaad duidelijk, het “raadgevende” deel heeft namelijk een karakter in zich heeft waardoor mensen zouden kunnen verwachten dat het bij een 'Nee' ook meteen niet doorgaat, maar slechts toezegt op heroverwegen. Dan lijkt het me zonneklaar met dat je dat "raadgevende" deel dus weghaalt, en bij een ‘Nee’ ook naar het volk luistert (democratie heet zoiets), anders heeft het ook helemaal geen nut om überhaupt nog een opkomstdrempel eraan te verbinden.

JackStick | 23-03-18 | 15:57 | 1

Komt dat ook niet doordat er vaak wordt gezegd: we respecteren de uitslag? Daarmee maken die politici die dat beloven van het raadgevend als het ware een bindend referendum. Het is niet de burger die het fout interpreteert, maar het zijn de politici die de burger een rad voor ogen draaien.

kweethetooknietbeter | 23-03-18 | 16:26

Ik voel aan m'n water dat A. P. Van x66 tot hiernamaals binnenkort zijn bijltje erbij neergooit en matrassenkoning gaat spelen in Scheveningen

Jos Tiebent | 23-03-18 | 15:55

Het geld is er nog niet eens voor. Over doordrukken gesproken. En nee, een matrozenpet past ons niet allemaal.

Deksmaat | 23-03-18 | 15:48

De publieke omroep heeft weer een smerig propaganda spelletje gespeeld door telkens alleen de percentages voor- resp. tegenstemmen weer te geven zonder de blanco stemmen van het totaal af te trekken, terwijl blanco stemmen slechts meetellen voor de opkomstdrempel, en niet voor de uitslag. De tussenstanden en voorlopige uitslagen hadden reeds lange tijd op meer dan 50% TEGEN horen te staan indien men de telling correct had weergegeven, d.w.z. zoals die volgens de Wrr dient plaats te vinden. (Men had uiteraard apart de stand kunnen aangeven voor wat betreft het behalen van de opkomstdrempel.)

Artikel 81 Wet raadgevend referendum:
"Het centraal stembureau stelt vervolgens vast hoeveel procent van de kiezers die een geldige stem hebben uitgebracht zich voor en hoeveel procent van de kiezers die een geldige stem hebben uitgebracht zich tegen de aan het referendum onderworpen wet hebben uitgesproken."

OverdaanDerOnderheid | 23-03-18 | 15:48

Alleen hierom al een referendum, onze volksvertegenwoordiging was niet compleet:

" De nieuwe donorwet is aangenomen door de Tweede Kamer vanwege een gemiste trein. Kamerlid Frank Wassenberg van de Partij voor de Dieren was van plan om tegen de wet te stemmen, maar kon niet op tijd bij de stemming zijn doordat hij zijn trein had gemist."

express | 23-03-18 | 15:44 | 2

Had die lul dan geen taxi kunnen bellen?

Vula | 23-03-18 | 15:57

Een beter argument tegen het onrendabelenvervoer is er niet. Je mist alles van belang, geen alternatief en het schiet echt voor geen meter op. waarom die lul geen taxi heeft genomen of gewoon een beetje verantwoordelijkheid had getoond door op tijd te zijn voor die pleuristrein zullen we nooit weten.
Of zou het tóch met absicht zijn geweest?
*aluhoedjes vouwen doet*

elfenstein | 23-03-18 | 16:31

Referendum
Bevolking vs Regering 3-0

vinzDH | 23-03-18 | 15:35 | 2

Dream on. In uitkomsten heb je gelijk maar de wedstrijd hebben we toch echt heel hard verloren, al 3x op rij.

elfenstein | 23-03-18 | 15:40

Dream on. In uitkomsten heb je gelijk maar de wedstrijd hebben we toch echt heel hard verloren, al 3x op rij.

elfenstein | 23-03-18 | 15:40
Ja heb het ook over de uitslag niet of ze er naar luisteren
Luisteren toch niet naar het "domme volk" en een opstand zoals vroeger tegen de elite/edele zal jammer genoeg nooit plaatsvinden. Dus komt de regering er weer mee weg

vinzDH | 23-03-18 | 15:56

Het valt me sowieso op dat dat meiske Ollongren alle hete kolen uit het vuur mag halen. Iedere keer als er weer iets onverdedigbaars verdedigd moet worden, staat ze daar, in haar eentje. Geen Rutte, geen Pechtold, niemand, de lafbekken.

En als ze in de kamer gesteund wordt is het door Kees Verhoeven.
Gesteund worden door Kees Verhoeven: dat gun je niemand. PR-technisch kan je beter in de Ridderzaal harakiri plegen. Of jezelf naast je bed door je hoofd schieten.
Nee, t lijkt wel of ze zsm van haar afwillen en haar daarom die portefeuille hebben gegeven

Magdatkandat | 23-03-18 | 15:26 | 5

Rutte weet hoe je D66 door de shit haalt.
En D66 ondergaat dat blijkbaar heel graag.

Memek | 23-03-18 | 15:43

@Magdatkandat
Kom kom.... ze wist waar ze voor tekende toen zij minister van Binnenlandse Zaken werd en bovendien: opzichtige hulp van Rutte of Pechthold of wie dan ook, kan het beeld oproepen van een zwakke minister.
Overigens: ik heb niet de indruk dat Ollongren lijdt onder deze dossiers.
Ze heeft hier weinig vrienden maar het moet gezegd: ze straalt wel enthousasme uit. Ze staat haar mannetje/vrouwtje/onzijdigje wel.

Amsterdamsko | 23-03-18 | 16:17

@Amsterdamsko
"Ze staat haar mannetje/vrouwtje/onzijdigje wel."
"vreertje" heet dat laatste tegenwoordig.

MAD1950 | 23-03-18 | 17:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zou hier geen referendum over hoeven. Straks worden mensen referendum moe. En de wet is eigenlijk al een soort referendum. Je kiest voor of tegen harvesten. Ik begrijp dat dat niet het punt is hoor. Ik zou overigens voor een vrije orgaanmarkt zijn.

hustler01 | 23-03-18 | 15:24 | 3

jij bent dan ook een hustler

Cobalt bomb | 23-03-18 | 15:30

Gek genoeg krijg ik juist energie van een referendum.

LuckyGirl | 23-03-18 | 16:02

In zwitserland bundelen ze tot wel 15 referenda punten in 1 stemming. Mag je mooi je mening uitspreken over een serie onderwerpen. En een groot deel van de bevolking doet enthousiast mee, men betrekt namelijk de kiezer bij de besluitvorming.
Nu is het meer een dictatuur die er met dodelijke precisie op achternamiddagen bepaalde wetjes doorheen sluist.

Rest In Privacy | 23-03-18 | 21:01

Is het niet de bedoeling dat de pers zich identificeert als ze een vraag stellen, of op zijn minst een andere camera angle zodat we zelf kunnen zien wie wat vraagt?

Rare setup, een moderator buiten beeld die steeds "ander onderwerp" roept..

Het lijkt er sterk op dat de taktiek was: tegelijk met die zinloze lokale verkiezingen doen, zo min mogelijk coverage voor de Wiv behalve natuurlijk bij DWDD even aan het einde zeggen "Dat referendum is natuurlijk onzin" en een item bij rtlnieuws 1 dag voor het referendum.. Onderwijl die lokale verkiezingen enorm hypen als een soort spelshow "Nederland kiest" zag ik bij de uitslag hangen, lekkere blonde snol met een strakke broek aan etc.

Nu is Rutte pardoes in Brussel, ik gok uitleggen waarom de AMS-IX niet zonder gemorrel gekoppeld is aan de tapleverancier naar keuze (misschien is de EU niet zo blij dat sinds #BREXIT alleen buiten de grens getapt kan worden voor vrijwel heel de EU).

Het lijkt wel een musical op een basisschool het niveau, of ligt dit nu aan mij?
Hadden ze zoveel vertrouwen in de verwarring die die nieuwe abstractie laag (gemeentelijke verkiezingen) zaait of zal zaaien?

Ik gok dat het in de toekomst vast wel zal gaan werken hoor, al met al was iedereen best wel enthousiast met stemmen voor een veredelde gemeenteraadsverkiezing.

Vindt dat zowiezo wel apart dat we dat allemaal zo geslikt hebben dat het rijk overal de handen vanaf trok en het aan de gemeenten overliet, een fundamentelere verandering in hoe Nederland BV. functioneert hebben we lang niet gezien.

Verdeel en heers 3.0, een extra trede in de pyramide, alsof het niets is..
Wel mooi dat er blijkbaar meer cohesie is blijven bestaan dan men verwachtte, al was deze referendumvraag opzich vrij simpel te beantwoorden: zullen wij alles van u en iedereen om u heen afluisteren? Wat dat betreft vindt ik het alsnog schokkend dat er zoveel mensen daar JA op antwoorden, als we de cijfers mogen geloven dan..

Het is voor mij een bizar schouwspel allemaal: een hele grote spelshow optuigen, vooral zo min mogelijk over het belangerijkste onderwerp spreken, en volgas mensen enthousiast maken over een verkiezing die eigenlijk nooit had mogen bestaan..

Alles om de aandacht van Brussel af te leiden?

Lionfromzion | 23-03-18 | 15:20 | 2

De overdracht van taken naar de gemeenten begrijp ik wel: Landelijk beslist, gemeente voert uit en vangt de klappen op én tegelijk weer een flinke bezuiniging erdoorheen gejast.
Zeker gezien de vergrijzing gaan gemeenten met veel bejaarden straks bij bosjes failliet.

LuckyGirl | 23-03-18 | 16:15

Ja ik snap het ook wel natuurlijk, maar best speciaal op zich..
Dat je een extra steen boven op de pyramide plaatst (EU) zou theoretisch makkelijker moeten zijn dan de hele pyramide op lichten en en een volledige trede onder te plaatsen..

Ik begrijp het prima: lokale belastingen verhogen etc zonder dat de voor ons zichtbare top van de pyramide daar de klappen voor vangt: OZB belasting etc etc, ik snap alleen niet waarom niemand zoiets heeft van joh de zgn 4 sterren accomodatie waar we allemaal aan betalen voor het rijk wordt in een andere laag veranderd in 2 sterren bagger terwijl we wel het rijk betalen voor 4 sterren terwijl we de lokale gemeente extra moeten betalen om van die 2 sterren weer 4 te maken..

Het is gebeurt in vrijwel alle grote bedrijven: afdelingen een budget geven en ze onderling laten concureren, echter heb ik in de praktijk geen gelukkige werknemers gezien onder die omstandigheden..

De bedrijven zelf worden er ook niet efficienter van, behalve op papier, als afdeling A geen budget meer heeft, en afdeling B heeft afdeling A nodig voor iets waardoor het hele bedrijf anders stil komt te staan zegt afdeling A waar 20 mensen "werken": sorry budget is op; we kunnen geen tickets aanmaken want geen budget..

Op papier heel efficient naar de aandeelhouders maar er zitten wel 20 mensen duimen te draaien, goed betaalt, maar ze mogen afdeling B niet helpen ivm computer says no: geen budget..

Dit was voor 2008 al aan de gang: KPN bijv maar toen de "crisis" begon stapten bijv banken ook over op dat systeem.. De kwartaal cijfers lijken dan even positief maar op afdeling A zitten toch 20 personen niets te doen, dat ze soepeler ontslagen kunnen worden is wederom op papier leuk maar als afdelingen A-Z afhankelijk zijn van elkaar en A,C,G-R "kunnen" niets doen want geen budget dan zijn zowel de klanten als de medewerkers van de overige afdelingen toch bijzonder zinloos..

We hebben een monarchie, de 1e en 2e kamer en alle ministers hebben de taak om de monarch tegen een lynching te beschermen wanneer deze nml 50 jaar lang voor elke onpopulaire beslissing verantwoordelijk wordt gehouden dan is dat nml onvermijdelijk..

Dat deze abstractie laag nu nogmaals verder verdiept wordt met een extra laag geeft al aan hoe ver ze gegaan zijn inmiddels: het is voor de burger bijzonder onwenselijk dat de onstane woede richting de 1e en 2e kamer nu verdeeld wordt over 1XX gemeenten, zo is er nooit meer een verantwoordelijke aan te wijzen.. En dan even meewegen dat de "piek" van de pyramide (EU) ook zo recent geplaatst is..

Wie gaan we lynchen als de honger en ellende toeslaat?
Elkaar want we geven elkaar de schuld, of de eerste trede boven ons.. Voorheen het rijk maar als de fakkels en pek en veren nu ooit te voorschijn worden gehaald dan komen we niet verder dan het gemeentehuis.. En nogmaals dit terwijl de "piek" van de pyramide alle beslissingen neemt en het geld wegsluist.

Het enige positieve: er zijn een hoop nieuwe posities beschikbaar op loop/fiets afstand mocht je de ambitie hebben om dmv corruptie rijk te worden, danwel middels nepotisme de broer van je X zijn/haar bedrijf lokaal wat klussen toe te schuiven.

Alle controle valt weg, meer mensen, meer belangen, meer vriendjes politiek.. Eind zoek..

Zie de Canvas reportage van vandaag waar Noord Koreaanse slaven grote projecten bouwen voor NL bedrijven, mbv EU subsidies..

De Polen voldoen daar al niet meer voor want die werken niet in het weekend ivm vodka zuipen, nee de Noord Koreanen moeten ze hebben!

Zoals ik volgens mij al een keer schreef: uiteindelijk eindigen wij Europeanen als slaven van een export economie: we hebben geen grondstoffen dus we zullen moeten assembleren voor de groeiende economieen die wel grondstoffen bezitten..

Of we gaan allemaal juichen voor een EU leger en ouderwetse Bruynzeel achtige constructies afdwingen maar ik zie dat niet gebeuren: het EU leger zal ons wijzen op onze participatie verplichtingen de makkelijkste en goedkoopste oplossing met het minste risico en kostenplaatje.. Een consument is een consument, ik heb niet het idee dat onze consumptie maatschappij erg aan het floreren is de afgelopen tijd: duurzaam zijn tegen achterlijk hoge prijzen.. Scheelt inkopen en we worden allemaal straatarm en dus klaar gestoomd om 24/7 te werken voor wat noodle-soup.

Dat gas uit Groningen is bijna op, alles wat er momenteel geroofd wordt uit landen die wel wat in de grond hebben zitten vertaalt zich niet naar lagere prijzen voor ons, we betalen vooral veel belasting terwijl alles in principe praktisch gratis zou moeten zijn.

Marktwerking zie ik niet in elk geval, alle oorlogen dienen ons niets wat dat betreft dus waarom die dan wel gevoerd worden is raadselachtig.

Als je gelooft dat we nog steeds in een 4 sterren accomodatie leven dan..
De top 5 meest gelukkige/rijke landen hebben 1 grote overeenkomst: top notch staats propaganda, in Noord Korea schijnen ze ook heel gelukkig te zijn: wat je niet kent mis je niet.. Luckygirl kan een hele andere betekenis krijgen voor je dochter danwel kleindochter, should you be so lucky.

Lionfromzion | 24-03-18 | 05:29

Die Rutte hé. Iedere keer als het vervelend of spannend wordt, is hij niet aanwezig of duikt weg. Het is gewoon zielig om te zien wat een slap figuur wij als MP hebben.

zwartzondersuiker | 23-03-18 | 15:19 | 4

Hij heeft een Europese top. Dat is iets belangrijker dan een of ander niet bindend referendum.

Vula | 23-03-18 | 15:58

Het is niet alleen nu. Let maar op: als er slecht nieuws is, is die er niet. Trouwens, waarom is een Europese top belangrijker dan je eigen land, waar je best wel wat uit te leggen hebt?

zwartzondersuiker | 23-03-18 | 16:02

Er is niets te winnen voor Prutte en hij wil niet opnieuw zichzelf beschadigen. Laat zijn voormalige assistente (Orwellongren) het maar weer doen. Misschien zet hij zich nu in voor een baantje voor Alexander Penthouse, is nodig anders kan hij een volgende coalitie met '66 wel vergeten want dan bestaan ze niet meer met de volgende verkiezingen.

O2Neutraal | 23-03-18 | 16:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ineens weet ik het, het licht gaat aan en ik snap nu de samenhang. Veel terroristen in het land laten, ze wel kennen maar er niets tegen doen. Terroristische aanslagen met veel dode. Donorwet waar je bij de regering iedereen en ze moeder het lichaam mag uitslopen.Nederland wordt een orgaanhandelland, geen gas maar organen verkopen in het buitenland, daar gaat het om. Iemand nog vragen?

jan huppeldepup | 23-03-18 | 15:17 | 2

Ja. Wat kost een onsje verse lever? Mijne heeft wat schade opgelopen en is wel aan revisie toe.

elfenstein | 23-03-18 | 15:22

Heb ook wel eens geruchten gehoord dat in Srebrenica flink in organen gehandeld werd... Hmm...

VeelTeSteil | 23-03-18 | 15:27

Op 'n moment van opperste vertwijfeling bedenk ik me wel eens, of het niet beter was geweest als het Oekraïne-referendum was goedgekeurd.
Dan had Rutte cs kunnen denken, 'ach, zie je wel, de soep wordt niet zo heet gegeten, en dat geitenpaadje blijkt helemaal niet nodig'.
Maar dan had Rutte zich niet geroepen gevoeld, het referendum als geheel te willen afschaffen.
Eh, u ziet hoe erg je de weg kunt kwijtraken, als je eenmaal de 'ja maar, als' logica de ruimte voor twijfel geeft.
Al gauw blijk ik de geest van zo'n tuimelaar te hebben, die automatisch weer opveert zodra ik de kans krijg.
Eh, wat is dat nou (?), referenda zijn goed. Ook raadgevende referenda. En de politiek moet maar zo volwassen zijn er tegen te kunnen, dat ze af en toe eens op 'n precair onderwerp worden tegengesproken (buiten de beklonken meerderheid van 'n regeerakkoord met inlegvelletjes (addenda) waarin de louche uitruil van geheim geritselde deals beschreven zijn)
Hup.
Laten we proberen Pechtold in crises te brengen, en daarmee de regeringscoalitie.
Vervroegde verkiezingen (?), nieuwe machtsverhoudingen (?), ach, wat 'leg' ik toch te dromen.

Der Paulie | 23-03-18 | 15:15 | 2

In Amsterdam stemden vele D66-ers ditmaal GL: lood om oud ijzer. Ze wisselen een kwal in voor een glibber. Waar is het gezond verstand?

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-03-18 | 15:54

Eeuwig.. Op.. Vakantie | 23-03-18 | 15:54 |:
Wel mooi om te zien dat zelfs '66/GL stemmers het landelijke gedraai van '66 afstraffen.

LuckyGirl | 23-03-18 | 16:08

Ja Bart, daar hebben we zin in.
Fuck Kayser Söze Ollongren.
*handtekening oefenen gaat*

LuckyGirl | 23-03-18 | 15:10 | 3

Niks Kaiser. Tsarina! De link met de Russen is toch wel duidelijk!?

Winter_is_coming | 23-03-18 | 15:14

The Usual Suspects niet gezien?

LuckyGirl | 23-03-18 | 15:26

Ze is ook niet lesbisch. Zoiets?

Langshetrandje | 23-03-18 | 15:58

Ik verwacht natuurlijk wel van de overheid een uitleg over hoe zo'n donatie nou precies in z'n werk gaat. Oh wacht die gaat er nooit komen. Waarom zou dat nou toch zijn... Hmm...

VeelTeSteil | 23-03-18 | 15:07 | 1

Ik ben voor een referendum over dit onderwerp (goede discussie, belangrijk onderwerp), ondanks dat ik in dat referendum ook voor zou stemmen.

lsimon | 23-03-18 | 15:04 | 1

Ik ook. Maar perfect onderwerp voor een referendum dus dan doe ik wel weer mee.

koeberg | 23-03-18 | 15:32

Ollongren deed het redelijk. Voor journalisten was er weinig eer te behalen. Een referendum over de Donorwet? Gaat het dan echt over de inhoud of wordt het een referendum over het recht op referendum?

Mannes | 23-03-18 | 15:04 | 1

Het een sluit het ander niet uit.
Mooi hé.

LuckyGirl | 23-03-18 | 15:25

Die aanslag zojuist in Frankrijk, de dader was bekend bij de inlichtingendiensten.
Wederom een minpuntje voor de voorstemmers van de sleepnetwet.

Is dit nog nieuws? | 23-03-18 | 15:02 | 7

Fikkieblijf: het woord deportatie wordt hier gemeden. In de USA is het een heel normaal begrip: voldoe je niet aan de regels, komen we ophalen, opsluiten tot exit, en dan deporteren. In NL mag je in zo'n geval vrij op straat lopen.
Plus Zandbakkiers zijn groepsdieren. Dan werkt de deportatie tit in de 6e graad heel goed om ze rustig te houden. Interne discipline.

Winter_is_coming | 23-03-18 | 15:18

Winter_is_coming | 23-03-18 | 15:18
Komt natuurlijk door de negatieve connotatie veroorzaakt door tweede wereldoorlog. In Amerika is niet alleen deportation een normaal woord ook collaboration wordt niet meteen aan de joden gelinkt. Wel jammer... Als je een ding moet doen is het die gasten eruit zetten, deporteren dus.

VeelTeSteil | 23-03-18 | 15:26

Dat is normaal, alleen de allerdomste terroristen zullen nog bellen en computeren. Veel mensen hopen dat ze zo dom zijn dat dat soort maatregelen daar tegen zou helpen maar dat is helaas niets meer dan wensdenken.

O2Neutraal | 23-03-18 | 15:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Waar kan ik tekenen?

Watching the Wheels | 23-03-18 | 15:01 | 2

Op m'n T shirt. Spaar ze allemaal!

VeelTeSteil | 23-03-18 | 15:02

op m'n reet. Mocht ik dan de pijp uitgaan dan hebben die artsen tenminste nog wat te lachen, Watching the wheels lezen en dan een paar gigantische ballen zien hangen.

elfenstein | 23-03-18 | 15:26

Mijn lijk is niet van de staat! Ik teken wel weer!
Tot nu toe voor alle referenda getekend.

IkWilOokWatZeggen | 23-03-18 | 14:55 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Jazeker Bart, dat refendum hebben we heel erg veel zin in. Laten we de massale afmeldingen voor organen-oogst in het register als uitgangspunt nemen. Een geslaagde uitkomst ligt in het verschiet. De hele gifbeker moet leeg zolang het nog kan en temeer het een '66 initiatief is hebben we eigenlijk een morele verplichting om dit bij Pebthouse-meneer door zijn strot te drukken.

Let's go.

netniet | 23-03-18 | 14:55

rituele danspasjes zijn weer gemaakt. " Ga ik niet over, doen we volgende week, ik sta hier als vervanger van, etc. etc. " Uitgeblust stelletje journalisten die kennelijk naar huis willen i.p.v. kritische vragen af te vuren op die kakmadam.j treurig schouwspel.

krelus | 23-03-18 | 14:54

Ah, de donorwet. Ja, graag een referendum. Dan zal ik daar vervolgens _voor_ stemmen (ja, ik weet het, vloeken in de Geenstijl kerk).
Maar ik ben het er helemaal mee eens dat we het aan de bevolking van Nederland voorleggen. Mijn handtekening heb je.
Als enorme fan van referenda, hoe breder de onderwerpen waarover gesproken wordt, hoe beter. En een referendum waarin de bevolking de regering niet terugfluit (jaja, ik weet) is óók een versterking van het middel referendum.

Wij, het volk, weten wél waar we over praten. Zo'n politicus is gemiddeld ook maar een domme lul.

TheEgg | 23-03-18 | 14:53 | 4

Ik ben tegen de donorwet maar je voorstem is je goed recht. Dat is nu net het mooie aan zulke dingen.

Vanilla | 23-03-18 | 14:58

Da's nou het mooie van referenda he? dat je je eigen mening mag geven en je daar niet voor hoeft te verbergen. Wat je ook stemt, de mogelijkheid moet er zijn ok al ben ik het hartgrondig met je oneens, ik zal het recht op referendum altijd verdedigen al vindt ik de uitkomst kudt. En politici zijn volgens mij eerder lager van iq dan hoger tov het gemiddelde, anders hadden ze wel een baan gehad waar je zelf bij na moet denken. Beetje hetzelfde als kunstleraren, veelal gesjeesde kunstenaars die het niet op eigen kracht redden en elfs niet met subsidie, dus dan maar voor de klas betaald bullshit verkopen die geen hout snijdt.

elfenstein | 23-03-18 | 14:59

Drie of view vaste referendum datums per jaar en controversiële onderwerpen standaard referendabel maken - ook al is het raadgevend. Het duurt wellicht een paar jaar voor het op gang komt en het zal inderdaad een paar centen kosten, maar na een tijdje is iedereen er aan gewend. Maak het ook meteen dé plek om nieuwe (stem) technologie te testen en we kunnen de kosten naar beneden brengen.

BLR | 23-03-18 | 15:03
▼ 1 antwoord verborgen

Doneren veronderstelt een gift van organen ná de dood, bedoeld vanuit altruïstische overweging. D66 maakt er echter gelegaliseerde lijkenschennis van, met een eufemistische goedmansterm "Donorwet" maar in werkelijkheid bedoeld om het commercieel roven van organen bij het klootjesvolk zonder persoonlijke toestemming mogelijk te maken. Evil deadwet zou beter op zijn plaats zijn.

B.Spiritus | 23-03-18 | 14:50 | 3

Eens.

Lupuslupus | 23-03-18 | 15:00

Evil Dead 2 is één van mijn favoriete films ooit.

LuckyGirl | 23-03-18 | 17:43

Eigenlijk is die donorwet een uitbreiding van het successierecht. Na overlijden behoren naast een deel van jouw materiële bezit ook jouw organen aan de staat toe.
Het waardeloze omhulsel mag door de rouwende nabestaanden begraven/gecremeerd worden.

Majoor Pikindewind | 24-03-18 | 10:38

Yup we gaan ervoor! We willen NOG een referendum tussen de ranke witte billetjes van ome P. duwen.

En dan weer naar die verzuurde 66 koppen kijken na afloop. PRICELESS!!!!

echt_links | 23-03-18 | 14:49

Als er nou één thema is dat geschikt is voor het houden van een referendum, dan is het wel de Donorwet. Het argument dat de burger er te dom voor is gaat niet op, want het uitgangspunt van ons donorsysteem is nu juist dat iedereen een eigen keuze maakt. Laat maar komen.

Stijlicoon | 23-03-18 | 14:47 | 1

Eens. Alles waar iemand als Pia Dijkstra mee komt, leent zich uitstekend voor een simpele ja-nee vraag.

Rommelende Onderbuik | 23-03-18 | 14:50

In extremis nog een referendum! Gaat Pia Snijstra niet leuk vinden.

Irnerius | 23-03-18 | 14:44 | 1

Pia Lijkstra BV Voor al orgaanvlees. www. organvleesknaller.nl

Mark_D_NL | 23-03-18 | 14:51

Kunnen er ook live vragen aan de journalisten aldaar gesteld worden?
Kan iemand even aan Olongren vragen of zij als ze 's ochtends opstaat zichzelf nog in de spiegel durft aan te kijken en met trots aanziet hoe ze vandaag de burgers weer voor gaat liegen?

Mastermattie | 23-03-18 | 14:42 | 4

@elfenstein
Nou, zo te zien hadden die vandaag een dagje vrij

Mastermattie | 23-03-18 | 14:51

Ze ziet er inderdaad met de dag vermoeider uit. Blijkbaar is het niet zo makkelijk om te liegen en vooral vragen niet te beantwoorden.

Gomezlopez | 23-03-18 | 14:52

Gomezlopez | 23-03-18 | 14:52
Als ze er geen reet van bakt weet ze gewoon dat ze door de EU uberlords kaput wordt gemacht. Slaafje van de wereld elite: fantastisch als 't goed gaat, maar ook alleen dan.

VeelTeSteil | 23-03-18 | 15:01
▼ 1 antwoord verborgen

Referendum over Donorwet? Graag. Integriteit van het / mijn lichaam is het waard.

bwanabanjo | 23-03-18 | 14:41

Frankrijk heeft de meest verregaande bevoegdheden van Europa wat sleepwet achtige activiteiten betreft en de dader blijkt ook nog eens een bekende van de ploitie te zijn. Laat zien dat een sleepwet niet echt effectief is en vooral niet in handen van een kabinet vol digibeten. Snel in de prullebak met die wet.

watazooi | 23-03-18 | 14:40 | 1

Dat weet iedereen die erover nadenkt meteen. Het is wensdenken dat mensen elkaar gaan vertellen via computer en telefoon dat ze zulke plannen hebben. Enorme onderschatting van de tegenstander.

O2Neutraal | 23-03-18 | 15:46

Zeg me dat dat klopt en uitvoerbaar is, een referendum over die donorwet. Zeg me dat het niet te laat is en dat de treuzeltactiek niet gewerkt heeft. Zeg me dat ik tenminste nog 1x een dikke vette NEIN op dat papiertje kan kalken. Zeg me dat er onmiddelijk iemand het initiatief neemt voor de aanvraag van een referendum, zullen wij eens zien of referenda meerwaarde hebben voor de relatie poitiek - burger.

elfenstein | 23-03-18 | 14:39 | 5

@ Timide_Aso : Dat mag jij vinden.

zwartzondersuiker | 23-03-18 | 15:21

Timide_Aso | 23-03-18 | 15:15
Ik denk niet dat ik daarvoor de aangewezen persoon ben. Ik kan nogal raar reageren op domvolk en doe het sowieso slecht voor de camera. Daar hebben we andere mensen voor die ongetwijfeld zullen doen wat nodig is om een referendum af te dwingen voor zover dat nog kan. Tekenen doe ik zeker, tegen stemmen ook. Of jij het bullshit vindt is leuk voor je maar in die bewoordingen doen we daar niks mee. referendum houden, stem laten horen en dan zullen we het zien. Mijn organen krijg je sowieso niet, dat heb ik allang gelee vastgelegd maar ergens vindt ik het zeer onkies dat de overheid dat nu voor mij wil beslissen, of je nou voor of tegen doneren bent, het gaat ze niks aan en het is ongrondwettelijk. No bull.

elfenstein | 23-03-18 | 15:32

Da's de grap juist. Je kiest zelf wat je wilt, tenzij je niet kiest. Ik snap oprecht de ophef niet over deze wet.

Timide_Aso | 23-03-18 | 20:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Orwellogren ziet er vandaag wel bijzonder extra verlopen uit.
Slecht geslapen, hoop ik.

The_Master_Bear | 23-03-18 | 14:39 | 7

@Mark_D_NL
LOL!

Botte Hork | 23-03-18 | 14:49

Mark_D_NL | 23-03-18 | 14:48
Holy tering. Eye opener dit. *kapot van het lachen gaat*

VeelTeSteil | 23-03-18 | 14:55

Van de week zag ze er onder de Knauff Goldband en speciale belichting nog redelijk uit.
Vandaag hadden de huisstukadoor en de visagiste kennelijk hun ATV-dag.

B.Spiritus | 23-03-18 | 15:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Ollongren maakt een verslagen indruk; haar in de war, vermoeide oogopslag, grauw. Volgens mij vindt ze het zelf ook allemaal niet meer zo leuk.

Voorjaarsmoe | 23-03-18 | 14:36 | 4

Pervitine werkt maar zolang goed, daarna komt er een vreselijke kater.

elfenstein | 23-03-18 | 14:43

Nog even doorzuigen dus... die gaat vanzelf aan de anti-depressieva.

Mastermattie | 23-03-18 | 14:47

Welnee, die heeft gewoon de hele nacht liggen scharen.

Laag_opgelijdt | 23-03-18 | 15:00
▼ 1 antwoord verborgen

Op achterbakse wijze heeft in dordrecht, ahmet polat voor zichzelf verkiezingscampagne gevoerd. d66 heeft zich bij de ballen laten pakken door deze turk. en zo komt hij hier in de raad.
prive is het ook al zo'n smeerlap en dat zeg ik uit eigen ervaring.
hopelijk wordt het dikke ruzie hier bij d66.

Rest In Privacy | 23-03-18 | 14:36 | 8

elfenstein | 23-03-18 | 14:53
*duim uit mond halen doet* Mag ik machinistje spelen?

VeelTeSteil | 23-03-18 | 14:54

VeelTeSteil | 23-03-18 | 14:54
Tuurlijk, goed opgeleid personeel dat echt iets kan naast met stokjes op een trommeltje slaan is in mijn keizerrijk altijd welkom.

elfenstein | 23-03-18 | 15:07

Het is veel makkelijker om hoog op de lokale kandidatenlijst te komen dan op voorkeurstemmen te wedden. Bij de lokale ledenvergadering voor de vaststelling van kandidaten hem je maar enkele tientallen leden nodig om je zin door te drukken. Hij elke partij (behalve PVV). En op dezelfde wijze kun je met je makkers van de moskee in alle besturen terecht komen.

Winter_is_coming | 23-03-18 | 15:09
▼ 5 antwoorden verborgen

Fijn, lekker recht door zee qua antwoorden. Ook overduidelijk dat mevrouw de waarheid spreekt en niets achter de hand houdt.

Kale dodo | 23-03-18 | 14:35 | 5

Een kleine knipoog of ghegheghe helpt soms wel, but what's the fun in that?

Cobalt bomb | 23-03-18 | 15:15

Mensen die een kale dodo serieus nemen.... tssk, geen wonder dat olongonflonflontonton d'r zo makkelijk mee wegkomt.

elfenstein | 23-03-18 | 15:19

Het was inderdaad ironisch.

Kale dodo | 23-03-18 | 15:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Heeft Ollengren kinderen?

Mark_D_NL | 23-03-18 | 14:34 | 7

UwVerzekeringsadvis;
Wie heeft die kinderen gebaard Zij of die andere Zij?

Jee-dee | 23-03-18 | 15:08

2 kinderen, ene heet sleepnet en andere fakenieuws.

jan huppeldepup | 23-03-18 | 15:23

@Jee-dee, na te lezen in het boek l Histoire d O van markies de Sade.

Uw Verzekeringsadvis | 23-03-18 | 15:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een ongelooflijke bak orale diarree komt er toch uit dit kreng...

Pino de Pollo | 23-03-18 | 14:34

Ongezien de tyfus voor die Luxemburgse kutzender. Druk ik de pagina weg krijg ik wéér reclame. Eauk ongezien de kriebelhoest voor die lesbische landverraderlijke loeder. Zeau, dat moest er even uit.

VeelTeSteil | 23-03-18 | 14:34 | 9

elfenstein | 23-03-18 | 15:17
Hah!

VeelTeSteil | 23-03-18 | 15:20

elfenstein | 23-03-18 | 15:17
Proest!

Cobalt bomb | 23-03-18 | 15:24

Dat loeder. Graag uw rants wel grammaticaal correct houden.

Acar_ketimun | 23-03-18 | 21:38
▼ 6 antwoorden verborgen

Dat hele kabinet is een freakshow. Babybloed drinkende bilderbergers... Bah.

Mark_D_NL | 23-03-18 | 14:32

Ja, daar hebben we zin in!

Duifmans | 23-03-18 | 14:32

100 punten voor de topic titel!

Vanilla | 23-03-18 | 14:31

Wat een eng typhusweif. Blij dat die pot is

Poppo van Ulvinga | 23-03-18 | 14:29

"We schaffen het referendum af vanwege het raadgevende karakter, kiezers kunnen teleurgesteld zijn als er geen gehoor wordt gegeven aan de uitslag, een kiezer verwacht verandering"
Mooi, dan kunnen we de verkiezingen ook wel afschaffen, daar verwachten kiezers ook verandering maar wisselen de emmers stront maar van plek in de draaimolen en blijft alles ook doormodderen.
De toverwoorden om altijd weer op dezelfde drap uit te komen zijn coalitie en regeerakkoord.

Mastermattie | 23-03-18 | 14:28 | 3

LOL om emmers stront.

LuckyGirl | 23-03-18 | 15:13

Cobalt bomb | 23-03-18 | 15:23 |:
Da's een leuke baantjescarrousel.

LuckyGirl | 23-03-18 | 17:41

Als we weer los gaan van Rossum, ben ik wederom van de partij. Allemaal vreemde dingen die ze daar in Den Haag beslissen en daar ben ik, net als velen met mij, geen liefhebber van. Mijn vrijheid is mij lief namelijk!

Toetsiemonster | 23-03-18 | 14:26

Nog maar een referendum er tegenaan. Donorwet is ondertekend dus aanvragen dat referendum. Nu al zin in!!!!

Fedde71 | 23-03-18 | 14:25

Nou dat was alweer. We gaan wegen. Volgende week meer.

Rommelende Onderbuik | 23-03-18 | 14:22 | 3

En jij gelooft nog in sprookjes ?

Wijze uit het Oosten | 23-03-18 | 14:40

Wijze uit het Oosten | 23-03-18 | 14:40 | favorietblock
Nee, maar we weten hoe lang Rutte bezig was met zijn geitenpaadjes en inlegvelletjes.
In dit geval stelt men uit totdat het grote publiek het al weer vergeten is en dramt men op een gunstig moment (aanslagen tijden Ramadan oid) het met een symbolische wijziging er door.
Het grote tijdrekken is begonnen.

Rommelende Onderbuik | 23-03-18 | 14:43

De publieke omroep is alweer allerlei stropoppen en geitenpaadjes aan het zoeken voor Rutte. Twee verkiezingen tegelijk is te verwarrend voor domme burgers. En Groningers die maar één stem mochten uitbrengen waren eigenlijk gewoon boos over volstrekt ongerelateerde zaken.

OverdaanDerOnderheid | 23-03-18 | 15:40

Zie je nou dat die trol Brussel belangrijker vindt dan NL!
Wanner gaat er eens een keer zo'n hakbar wat MEPs gijzelen daar in Brussel?

Mastermattie | 23-03-18 | 14:22 | 5

#allesvanachterjelaptop... hahaha. En de russen maar de schuld geven van hacken e.d.. Dus inderdaad alles gebeurt tegenwoordig van achter een laptop. Data is oorlog!

Mark_D_NL | 23-03-18 | 14:34

Die trol is niet in dienst van Brussel, maar van de Bilderbergse Overlords.

Guido | 23-03-18 | 14:44

Gaarne ook een #allesvanachterjesmartphone app beschikbaar maken voor onze politici dan. Op de Malediven zie je namelijk geen flikker op het scherm van je laptop, die in zijn vergeefse pogingen tot koeling bijna nog meer herrie maakt dan het vliegtuig waarmee je bent gekomen. In Russische datsjas doet zo'n ding het weliswaar meestal prima, maar daar komen ze dus blijkbaar nooit.

OverdaanDerOnderheid | 23-03-18 | 15:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Ga toch koken trut

Botte Hork | 23-03-18 | 14:22 | 4

Ga toch kantklossen!

Winter_is_coming | 23-03-18 | 15:13

Is dit nog nieuws? | 23-03-18 | 15:04
Vegetarische hersenballetjes naar oud-zweeds recept.

elfenstein | 23-03-18 | 15:13

Daar staat ze.

Deksmaat | 23-03-18 | 15:43
▼ 1 antwoord verborgen

"mooi dat we mensen de kans hebben gegeven daar invloed op hebben uit te oefenen". Zo kijkt Kafka Ollonkreng tegen het stemrecht aan!
U heeft een kans wat te vinden. Bij onze gratie.

Rommelende Onderbuik | 23-03-18 | 14:21 | 2

Een democraat in hart en nieren. Misschien kan ze beter weer naar Rusland om op de (klein)kinderen van Poetin te gaan passen ofzo.

O2Neutraal | 23-03-18 | 15:49

Zo was er een minister van landbouw, Braks die later in zijn functie als voorzitter van de KRO samen met Herman Brood, toen al beroemd, in de coulissen stond vlak voor een KRO-TV optreden en zei:"Fantastisch hè Herman dat we je de kans geven om hier te mogen optreden"
Brood keek Braks wat melancholisch aan en zei "God oh God oh God"
Ja, De Boven ons Gestelden hebben het goed met ons voor.

Ernst Oosters8389 | 23-03-18 | 15:50

The freak is there

Botte Hork | 23-03-18 | 14:20

Ik lach m'n lul uit m'n broek als er nóg een referendum komt over de Donorwet.
En nee, dat is geen donor-lul.

Bakkeleures | 23-03-18 | 14:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken