Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - GroenLinks komt wel erg makkelijk weg met seksschandalen #MeToo

“There is a special place in hell for women who don't help other women”

Partijleider Jesse Klaver maakt de Partijgroet

Een persvoorlichter van de Tweede Kamerfractie van GroenLinks heeft eind vorig jaar in Den Haag na het kerstdiner een stagiaire aangerand en haar daarna – terwijl ze geen geld bij zich had, haar tas kwijt – aan haar lot overgelaten omdat ze geen zin had om op zijn ‘avances’ in te gaan. Zoals een reaguurder al eerder opmerkte is er iets aan de hand met de timeline van de affaire. De woordvoerder kreeg in eerste instantie een tweede kans, enkele weken later was die kans verkeken. Vermoedelijke aanleiding: een voorstel van D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma begin januari voor een #MeToo-onderzoek in de Tweede Kamer. En dan is het politiek-technisch zaak de losse lijntjes zo snel mogelijk af te hechten.

Maar wie was degene die deze borduur-exercitie ondernam? Het kan niet anders of dat is GroenLinks hoofd persvoorlichting Christel Kohlmann. In de gerechtelijke uitspraak omschreven als ‘mevrouw [K]’. Het is bovendien uitgesloten dat Kohlmann haar baas Jesse Klaver niet heeft ingelicht over de kwestie, net zoals het is uitgesloten dat Jesse Klaver niét heeft ingestemd met die tweede kans. Aanranding binnen de fractie is altijd Chefsache

‘Daarom krokodillentranen’ mompelde iemand hier op de gracht toen hij inschakelde voor RTL Late Night afgelopen week en de GroenLinks-leider zag snikken.

“There is a special place in hell for women who don't help other women” zei voormalig Amerikaans minister van Buitenlandse Zaken Madeleine Albright nog niet zolang geleden tijdens een bijeenkomst voor toenmalig presidentskandidaat Hillary Clinton.

Ik weet niet of Kohlmann moet branden in het vagevuur, het is bovendien nog maar de vraag of de hel überhaupt bestaat. Daarnaast is het onmiskenbaar edelmoedig om iemand een tweede kans te bieden na groots en meeslepend falen. Vraag is echter wel of je dat als GroenLinks moet doen; het is niet voor niets de partij die alles en iedereen de maat neemt. 

Maar het is het opvallend dat voormalig GroenLinks-Kamerlid Farah Karimi als directeur van Oxfam Novib óók al een seksschandaal onder de pet probeerde te houden. 

GroenLinks komt wel erg makkelijk weg met seksschandalen. Met name de vrouwen die er over gaan. 

En Jesse Klaver.

Waar blijft de ophef?  

Reaguursels

Inloggen

Als dit bij de PVV of FVD was geweest dan hadden de VARA en NOS het er dagen over. Nu blijft het stil. Wat zegt dat over VARA en NOS ? De dubbele moraal van de zogenaamde gutmensch.

Tutanchamon | 19-03-18 | 14:18
-weggejorist-
StacieWoody5612 | 19-03-18 | 10:03

“There is a special place in hell for women who don't help other women” zei voormalig Amerikaans minister van Buitenlandse Zaken Madeleine Albright nog niet zolang geleden tijdens een bijeenkomst voor toenmalig presidentskandidaat Hillary Clinton.

Is dit dezelfde Madeleine Albright die Bill Clinton hielp de Balkan (Serajevo) en Irak te bombarderen en de prijs van de doden rechtvaardigde? Albright en Clinton helpen uitsluitend en alleen zichzelf. Welke vrouw wil zich überhaupt met hen identificeren.

Arachne | 18-03-18 | 16:54
-weggejorist-
NLmomus | 18-03-18 | 20:55

Waar de ophef blijft? Ik denk dat het tot aan de verkiezingen bij de publieke alléén nog maar over Kandidaat-raadslid voor de PvdA Ugbaad Kilincci gaat, want heeft wat te janken over uitlatingen van nietlinksiërs in Emmen...

Nederlanddraaitdoor | 18-03-18 | 16:44

Het is al eerder opgemerkt door een reaguurder diep hieronder, maar toch nog maar eens (HT=Half Topic):
Dat laffe gebaartje tussen wijzen met de wijsvinger en gebalde vuist zie je de laatste tijd nogal eens in de Tweede Kamer (en daarbuiten in de zaaltjes). Bijna altijd gehanteerd door de foute, opportunistische politici (Asscher c.s.)
Vinger wijzen durven ze niet, want je mag niet wijzen, wijsvinger omhoog mag niet, want moslims (Alluah Akhbar) en frik, vuist mag niet, want socialisten met roos erin en fascisten en te expliciet, dus dan kom je uit op dit halfslachtige, laffe gebaartje. Kenmerkt de politiek op dit moment. Een betoog ondersteund met dat slappe handje neem ik bij voorbaat al niet meer serieus. Symbool van geestelijke impotentie....

piloot47 | 18-03-18 | 15:41

Zie daar Jesse Klaver, de levende buikspreekpop van Wijnand Duyvendak

Dutch_Viscount | 18-03-18 | 15:34

Wijnand Duyvendak, de inbrekende crimineel.

Der Paulie | 18-03-18 | 16:39

Maar nog steeds de baas bij GL .

beau van rtl | 18-03-18 | 17:33

Alleen de linker hand is gebruikt voor het betasten en op straat zetten.
Rechts gebruiken ze alleen om te wijzen naar anderen.

Reden | 18-03-18 | 14:55

GroenLinks is goed of bedoeld het goed. Daarom wordt het kwaad bedekt met de mantel der liefde. Je wil namelijk niet dat partijen die slecht zijn, of slecht bedoelen er profijt van hebben dat het kwaad wordt geopenbaard.

Hetzelfde geldt voor D66.

Zij zijn verschoond van het kwade. De bakens van ideologische en morele verlichting, brand fel in de ziel van deze verheven wezens. Zo fel en helder dat zelfs de schaduwen verlicht zijn.

Statler en Waldorf | 18-03-18 | 13:53

branden fel

Statler en Waldorf | 18-03-18 | 13:54

Haat kun je nooit overwinnen met haat, zegt ze vol haat.
En nog niet in zien hoe idioot ze over komen op mensen buiten hun bubbel.

happen naar de baas | 18-03-18 | 13:45

Word je aangerand, mag je de proceskosten betalen.
Dus als het gerechtelijk apparaat wat neven inkomsten wil regelen dan huur je een stel bepotelaars in?

bodemloos | 18-03-18 | 13:07

Eerlijk is eerlijk het is in dit soort gevallen altijd lastig om een waardeoordeel te geven.
Echter dit verhaal heeft toch wel heel wat smerige en achterbakse randjes.
-
Maar het schandaal is meer hoe handel je het af en dat verdient geen schoonheidsprijs.
Dan komt er nog eens bovenop dat GroenLinks en X66 de gehele dag op zoek zijn om anderen de maat te nemen. Waar nodig wordt het uitvergroot. Of niet Pechthold? Met je kinderen en Instagram (doe dan aangifte, maar dat durf je niet).
Het begint steeds meer mensen op te vallen.
Die Fransico Jole doet een walgelijke #metoo en de doofpot moet open en de VARA weet te melden "ja, ach het is buiten werktijd".
Eigenlijk alles wat onze wereldverbeteraars zelf fout doen wordt met de mantel der liefde bedekt. De naïeve nieuwe nepfeministes praten alles goed wat met de islam te maken heeft. Youp van 't Hek is daarvan ook een mooi voorbeeld, alles wat met het Christendom te maken heeft belachelijk maken. Maar de veel achterlijkere islam ongemoeid laten, want men weigert in te zien dat ze er wel degelijk faliekant naast zitten.
Misschien goed om op Wikipedia het begrip hypocriet toe te lichten met wat linkse voorbeelden (paar GB zal wel lukken).

bananabanana | 18-03-18 | 13:03

Volgens de uitspraak van de rechter was werknemer tot in januari 2018 ziek. Dan kan je hem niet ontslaan tot de hersteldatum ( behoudens op staande voet)
Waarschijlijk is er wat aan mediation gedaan en is het alternatief officiele waarschuwing over tafel gegaan. Werkgever wilde ontslag zonder transitievergoeding en werknemer wilde ren grotere schadevergoeding. Rechter koos voor de middenweg n.l. transitievergoeding en ontslag.
Redelijke uitspraak gelet op de daden van werknemer, laakbaar maar niet heftig genoeg voor ontslag zonder vergoeding. zou in een niet GL zaak niet anders geweest zijn.

Drkildare | 18-03-18 | 12:50

Zeker weten van wel ! Als dit een PVV zaak geweest zou zijn ! Er wordt hier met twee maten gemeten , daar gaat het juist om ! Dat hypocriet gedoe ! En dat weet je zelf ook wel , en daarom zweet je .

Kim-Jung-Un | 18-03-18 | 15:34

Pechie pist Asscher helemaal onder geen wonder dat de PvdA op bijna nul zetels uitkomt,zal ook niet meer veranderen.
Staats TV gaat nu nog even Donald baschen takspoetverbranders in dienst van de roverheid.
Maar gelukkig kunnen we penthouse Pech, de gristelijke judassen samen met de VVD in de komende verkiezingen hun plek wijzen.

likdoorn | 18-03-18 | 12:47

Wat ik in het hele verhaal niet goed begrijp is het volgende. De stagiaire gewft aan dat ze niet gezoend wil worden door die boy. Toch loopt ze met hem mee naar zijn huis waar hij onderweg nog steeds aan haar zit. Niet handig van hem. En als ze dan alleen op straat achter blijft is haar enige contact met hem? Was er dan niemand anders wie ze kon bereiken. En hoe is ze dan alsnog van straat gegaan? Vragen mensen.

Rest In Privacy | 18-03-18 | 12:45

Zinnige vragen. Maar als het om een FvD of PVV medewerker zou gaan werden er dan ook kanttekeningen bij het incident geplaatst of ging de media er dan vol gas in zoals bij Job Gosschalk? Ik denk het wel.

Trumme | 18-03-18 | 13:05

Ja maar is de hele ophef dan niet gewoon een afrekening met een misstap van een partij waarvan men de gruwelijke pesthekel heeft omdat GL een keurige deugpartij zou zijn? Mijn idee is dat men het helemaal niet zo'n erge zaak vindt, maar extra aanzet omdat het toch een kansje is om GL te grazen te nemen.

Beste_Landgenoten | 18-03-18 | 13:24

Zeker, dat is het vooral. GL neemt iedereen de maat en nu hebben ze zelf een gevalletje dat discutabel afgehandeld is.

Rest In Privacy | 18-03-18 | 13:45

Van wat ik er van gelezen heb: niet echt aanranding. En zoals meerdere reaguurders al waarschuwden, pas op voor de glijdende schaal. Straks is kijken al aanranding. Tis hoogstens weinig hoffelijk van de Groenlinksmeneer. Wel eens dat als t een VVD'er was geweest, dan was het onder een vergrootglas komen te liggen bij usual suspects VK, NRC, de Joop etc. Gisteren ook interviewtje met Bolkestein gelezen. Dat begon met respect voor de oude nestor waarna hij toch nog ff afgebrand moest worden als zijnde 'wegbereider' voor het 'o zo verderfelijke rechtspopulisme'. Nietzsche en de tweede wereldoorlog werden weer van stal gehaald en de onvrede kwam allemaal door de bezuinigingen van de afgelopen jaren. Dat een ruime verzorgingsstaat en open grenzen NIET samengaan zul je het VK of een van zijn journalisten nooit zien schrijven.

Europees_Aanbesteed | 18-03-18 | 12:43

Nou ja het is iets meer dan "weing hoffelijk" als je met je dronken harses een stagiare op de bek pakt, die weliswaar een slaapplaats bij je heeft geaccepteerd maar daarmee nog niet direct "ja" zei tegen sex. Edcoh, ik zie het desondanks zeker ook als een foutieve inschatting van die kerel. Hij is gewoon tever gegaan. Toch: Waar was die dame zelf in dit verhaal:

1. Trein "gemist". Yeah right.
2. Slaapplaek aannemen.
3. Weer appen na de afwijzing.

Ik zeg drie maal dom.

Beste_Landgenoten | 18-03-18 | 13:27

Zoals een medereaguurder laatst al een keertje terecht zei:
Dit noemden wij vroeger een blauwtje lopen.

HoerieHarry | 18-03-18 | 12:36

Klopt Harrie maar mag ik aannemen dat U het meisje niet zonder vervoer en geld had achtergelaten?
Wat geld voor de taxi en een sorry meis ik dacht jij ook wel wilde was natuurlijk op z'n plaats geweest.

Berbaar | 18-03-18 | 12:43

Dat klopt. Dat kan niet.

HoerieHarry | 18-03-18 | 12:45

HoerieHarry | 18-03-18 | 12:45 |
Nee maar daarom kan je iemand nou niet echt laten ontslaan.

Beste_Landgenoten | 18-03-18 | 13:04

Zet twee landelijke politici, ex-wethouders en aartsleugenaars van twee linkse partijen tegenover elkaar en laat ze debatteren over de gemeenteraadsverkiezingen en dan krijg je zoiets als nu op Buitenhof.
Het is een beetje alsof je zit te kijken naar twee stieren die een wedstrijdje doen wie de grootste hoop stront kan schijten.

Stormageddon | 18-03-18 | 12:34

Stieren? Is dat niet een veel te mooi woord voor die morele castraten?

Boer Kini | 18-03-18 | 15:35

Wat is Buitenhof een schaamteloze vertoning vandaag. PvdA en D66 sturen 2 Loosers die door een schoolmeisje geinterviewd worden.

i-Wonder | 18-03-18 | 12:34

Ze is niet verkracht, ze is niet aangerand. Doe alsjeblieft niet mee aan de hysterie want de glijdende schaal zorgt ervoor dat uiteindelijk je zoon of kleinzoon opgesloten wordt omdat hij een (biologisch) meisje aankeek.

solcama | 18-03-18 | 12:25

Daar heb je een punt. Zo verschrikkelijk was het allemaal ook weer niet. Een oneerbaar voorstel gedaan door een GL'er. Omdat het GL betreft, willen we er meer in zien dan er eigenlijk aan het handje is. "Mea culpa, ik betrap mijzelf hier ook op.

Luchtbakfietser | 18-03-18 | 12:38

Ik vind de hele hype nogal een opgeblazen geval van blauwtje lopen en eerder bot dronkenmans gedrag dan aanranding. Maar goed, ik begrijp ook dat de mores veranderen in een situatie die elk initiatief van mannen richting vrouwen bij voorbaat verdacht maakt. Terwijl het voor mannen dus lastig manokevreren wordt. Vrouwen wacht sowieso meer af, mannen moeten het initiatief nemen, want elke kerel weet: Als je niet durft ga je sowieso niet met de hoofdprijs naar huis. Kortom: Een balans tussen risico nemen, op je bek kunnen gaan maar ondertussen voorzichtig handelen en nijet elke toeschietelijkheid interpdreteren als een "ja". Maar dus, als "ik accepteer wel een slaapplaats bij jou want ik heb mijn trein gemist, oeps" is toch een halve "ja" voor veel mannen.

En eerlijk gezegd: Waarom mis je dan ook je trein en wat was dan sowieso je action-plan? Of dacht je ik regel wel wat. Ja en dan loopt het zo dus af. Ik zeg: Meisje waar is je eigen verantwoordelijkheid in deze dan? Je hebt drie kansen gemist om niet in deze situatie te raken. Ik vind dat dom.

Beste_Landgenoten | 18-03-18 | 13:10

Al eerder geplembt, je laat een vrouw midden in de nacht zonder geld met alleen een telefoon niet aan haar lot over. Dat maakt het een tikkeltje serieuzer.
Daarbij, hij bood haar een slaapplaats aan met de bedoeling een wip te kunnen maken.
Vindt het toch niet goed te praten zonder hysterisch te zijn.

watmagjenogwel | 18-03-18 | 14:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Omdat het zondag is: “Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt. Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.” (Mattheüs 7:1-2). Ik vrees echter dat deze boodschap niet zal aanlanden bij marxisten en mohammedanen.

Irnerius | 18-03-18 | 12:25

Wat een bijbelse onzin. Ik oordeel lekker wat ik wil. En als men mij gaat oordelen ga ik gewoon moord en brand schreeuwen. Net als iedereen. Zoals het heurt.

Hufterst | 18-03-18 | 12:30

"Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden".
Vandaar dat er ook geschreven staat: " Oordeel niet naar wat voor ogen is, maar vel een rechtvaardig oordeel." Joh.7:24.

ccr316 | 18-03-18 | 12:41

Gatver, een linkse lesbische vrouw, die een andere vrouw aanrand. En vervolgens op de barricade voor de underdog van de vrouw strijden, hoe ranzig & hypocriet kunnen die toch zijn. Zum kotsen.

cor123 | 18-03-18 | 12:21

Mijn God/Allah/Koekiemonster, we kunnen die fabel van de hoogopgeleide reaguurders beter maar snel ten grave dragen.
Lees eensch cor want dit is niks!!

Berbaar | 18-03-18 | 12:26

Cor, de mevrouw K. in het verhaal was namens GL in de rechtzaal aanwezig. Zij was niet de Don Juan.

Rest In Privacy | 18-03-18 | 12:41

Lezen schijnt ook steeds moeilijker te worden voor een aantal reaguurders.... J.C.
Wéér zo een die denkt dat het om een iemand van de vrouwelijke kunne gaat.

watmagjenogwel | 18-03-18 | 13:56

Links is lief! Altijd. Net als Adolf Hitler, die was ook links.

Blijf altijd de mooiste waarheid, Adolf Hitler van de Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei.

Kaas de Vies | 18-03-18 | 12:21

Of het is een derde weg?

Rest In Privacy | 18-03-18 | 12:33

Hoeveel bewijs moet je hebben om aan te tonen dat de MSM slinks is.

Earl_of_Doncaster | 18-03-18 | 12:20

Wanneer grijpt Liesbeth van Tongeren in. Huichelaar Jesse wilde haar in het verleden niet meer in de kamer hebben. politiek.tpo.nl/column/de-kwestie-lies...

Liesbeth kom op grijp de macht. Schop die huichelaars uit GroenLinks. Jesse, Tom.

franck7020 | 18-03-18 | 12:18

Yasser Ferras is een vieze.

LifeCatcher | 18-03-18 | 12:15

En dat is de mentaliteit van GroenLinks. Altijd vingerwijzen naar een ander maar de eigen shit in de doofpot stoppen. Jesse moet zijn biezen pakken, de achterbakse gluiperd, bah.

Rdock | 18-03-18 | 12:13

Hypocriete nimby's, allemaal. What's new!
Ach, ik vind het wel vermakelijk hoe die sufferds zich telkens weer voor schut zetten.

BadLieutenant | 18-03-18 | 12:12

Ik ben het helemaal met dit stuk eens... echt, in andere landen zie je politieke leiders voors veeeeel minder aftreden.... maar hier!? Jessie zal een paar keer met somber gezicht wat krokedillentranen huilen voor de camera's en dan maar weer snel de hele affaire onder het tapijt moffelen.

mortgage_freeman | 18-03-18 | 12:08

Veel reacties gaan uit van man-vrouw maar vlak het aantal vrouw-man niet uit. Zelfs v-v. Jeuk bij vrouwen is het ergst dat er bestaat. Ze zijn soms in staat om een aanranding te faken als was het een orgasme. Geen enkele partij in Nederland kan om het Me#too gebeuren heen denk ik dan maar. Maar op de werkplek bij u of bij de vereniging gebeurt ook van alles. Als je GL wilt bestrijden dan op het gebrek aan inhoud en niet als kut op dirk enz.
Maar het kuddedier mens wil graag bij een groep horen, zodat je ook overlopers hebt en sommigen lopen over je heen.

gnor | 18-03-18 | 12:04

In die uitspraak staat o.m. het volgende: "Na het diner zijn een aantal collega’s naar een café gegaan, waaronder [verweerder] en mevrouw [de vrouw] (hierna: de stagiaire). [verweerder] heeft vervolgens op straat de stagiaire op de mond gezoend. De stagiaire heeft aangegeven dit niet te willen."

Is dat niet een beetje bak gezeik over niks? Ik vraag het jullie af.

Ichneumonidae | 18-03-18 | 12:00

@Ichneumonidae | 18-03-18 | 12:52
Ik ben het met U eens dat dat hele #metoo gebeuren aardig is doorgeslagen.
In dit geval waar het een stagiaire betreft en meneer, die wist dat ze haar tas kwijt was en niet meer naar huis kon met de trein, haar zonder geld achterlaat, gaat het iets verder dan niet-hoffelijk.
Misschien ben ik ouderwets maar dat doe je toch niet.

Berbaar | 18-03-18 | 13:06

Berbaar | 18-03-18 | 13:06
Ik zou ook de hoffelijkheid opbrengen om haar wat mee te geven, hoezeer het mij ook tegen de borst stuit dat vrouwen werkelijk altijd alles kwijt zijn - enneh, ze hoeft niet in het donker door Aleppo te lopen, maar kan ook gewoon een hotel opzoeken.
Dat gebrek aan power zie je wel vaker in feministische kringen. Een grote bek ja, maar een band verwisselen kunnen ze niet.
Heb ik niks mee, vind het gezeik om niks.

Ichneumonidae | 18-03-18 | 13:14

Met die (economische) zelfstandigheid heb je een punt. Sterker nog, het staat letterlijk in de partijstandpunten van GL ("Nog niet de helft van de Nederlandse vrouwen verdient genoeg geld om zelfstandig te kunnen leven. Er zijn veel minder vrouwen dan mannen in de top van het bedrijfsleven, de wetenschap en de overheid. Deze zaken wil GroenLinks veranderen." ) Dus ze geven toe dat de helft van de vrouwen niet zelfstandig kan leven. Hoe zit het dan met een stagiaire? Kans van één op twee dat ze genoeg geld thuis heeft liggen om de taxi achteraf te betalen?

knutsel_ | 18-03-18 | 13:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Ach ja. Loop al heel wat jaren met ene ruime boog om groenslinkers heen (idem aan '66ers trouwens). De geur van achterbaksheid en nepotisme ruik je al tijd al van verre dus makkelijk om, velen armlengtes, afstand te houden... Eng volk, is eng volk.

Mark_D_NL | 18-03-18 | 11:53

Er is geen ophef.
Er moet ook geen ophef komen.
Wat gij wilt dat u geschied, doe dat ook 'n ander niet.
De bepotelaar kreeg binnen GroenLinks een tweede kans. Punt.
Teon was daarna ontslag op staande voet niet meer mogelijk.
Dus toen (tweede mogelijkheid) 'dan maar naar de rechter'.
De bepotelaar is mét een transitievergoeding vertrokken. Terecht, opzich; voor elke man geldt; 'hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen'.
Einde van de rechtsgang.
Politiek is natuurlijk een heel ander speelveld; daar kun je dammen, schaken en (ver)neuken tegelijk.
Kortom, daar is winnen door middel van eerlijk zijn/solidair zijn/gelijk hebben, identiek gelijk aan winnen door middel van liegen/beeldvorming/opportunistisch de ander de splinter verwijten, en zelf de balk in 't eigen oog niet zien.
Kortom, politiek is gewoon vals spel en eerlijk spel door elkaar op 't speelpleintje voor de groten. Wie is verbaasd?
Kortom, gewoon 'eerlijk partijdig' zijn graag; als we onze favoriete partijen PVV / FvD kunnen laten winnen met vals spel, prima.
Als we SP / PvdA / GroenLinks kunnen laten verliezen met vals spel, ook prima.
Kijk, eerlijk spel is mooi, en heus, ik kan tegen m'n verlies (af en toe; niet tevéél graag), maar als ik af en toe kan winnen door vals spel, dan lach ik óók in m'n vuistje.
Noem dat maar 't hellende vlak, dat iedereen in zich heeft (en zelfs heimelijk waardeert)
Bewijs.
1e U zegt tegen iemand dat die graag gelijk krijgt, als die ook gelijk heeft. (iedereen knikt met ja)
2e Ik zeg u, dat ik ook een truc weet, om een parkeerbon niet te hoeven betalen, terwijl die bekeuring wel terecht gegeven is; de vrag is: 'wilt u die truc van mij horen (?), en menigeen (bijna iedereen dus), zegt ja graag, vertel me hoe je dat doet.
3e Hiermee ontmaskert u zichzelf als een echt mens, (gelukkig bent u ook subjectief partijdig), want als u óók gelijk wilt krijgen (zie 1e), terwijl u géén gelijk heeft (!), dan bent u gelukkig ook pragmatisch/opportunistisch in staat tot het begrijpen van de selectieve verontwaardiging bij het politieke spel.
U bent dan geen slecht mens.
U begrijpt slecht de slechtheid van de politiek beter.
Domweg, omdat u als partijdig mens ook af en toe uw voordeeltjes wilt grijpen.
Geen ophef dus over GroenLinks.
(straks blijkt er ook zo'n bepoletaars-akkefietje bij de PVV of FvD)
Eh, dat bepotelen, dat mag niet hoor (ongewild en zo), maar het gebeurt toch.
(en telkens blijven we zeggen; 'foei', en 'niet meer doen hoor')
Gisteren, vandaag, morgen.
Wij begrijpen elkaar, het mag niet té gek worden. Er is geen misverstand.
(jezelf dus niet verdedigen als Oxfam met; 'maar we hebben toch geen kleine baby'tjes in het wiegje vermoord of zo'.. daar krijg je maar morele zelfbevlekking door)
Einde van de preek.

Der Paulie | 18-03-18 | 11:51

Ik begrijp uw punt, maar het voorbeeld is in de 2e stap m.i. wel wat onhandig gekozen. Het is zeer wel mogelijk om de wedervraag te stellen "vertel me hoe je dat doet" zonder enig opportunistisch of egoïstisch motief, al was het maar om de door uzelf geponeerde stelling te concretiseren, maar bijvoorbeeld ook om zo'n truc effectief onmogelijk te maken.

OverdaanDerOnderheid | 18-03-18 | 16:47

OverdaanDerOnderheid | 18-03-18 | 16:47
U heeft helemaal gelijk, dat uit de stapjes (van 1e, en 2e en 3e), niet waterdicht het bewijs volgt, dat 'alle' mensen altijd ook gelijk willen krijgen, terwijl ze ondertussen (drommels goed) wéten, geen gelijk te 'hebben'.
Maar u en ik begrijpen, dat het voorbeeldje slechts dient om duidelijk te maken, dat mensen soms in strijd met 'de waarheid' toch er voor kunnen kiezen, de dans te willen ontspringen, en dus toch geen boete te betalen, ookal is die boete terecht opgelegd.
En 'dat' is het bekende hellende (morele) vlak.
Wij zijn mensen. Wij kunnen af en toe willen liegen en onszelf bedriegen. Ik durf de stelling aan; dat iedereen 'kan' liegen, en dat iedereen ook af en toe liegt.
En dat we dankzij die eigenlijk eh, bedenkelijke eigenschap, de politiek beter kunnen begrijpen, dankzij ons eigen lieg-vermogen.
(dat liegen overigens niet altijd fout is, maar 'n goede eigenschap-sec, (opzich), blijkt uit het vermogen, dat je bijvoorbeeld tijdens de tweede wereldoorlog kunt liegen tegen bezettende Duitsers, niet te weten waar de Joden verborgen zitten; opzich is het kunnen liegen dus heel erg nodig; ook in vredestijd)
Samengevat; ik ontzeg u dus niet de mogelijkheid, de braverik te zijn, met slechts nobele bedoelingen, te willen weten, hoe de truc werkt om 'n parkeerbon niet te betalen. Maar kijk ik u in gedachte aan, dan weten u en ik wel beter.

Der Paulie | 18-03-18 | 18:08

Der Paulie | 18-03-18 | 18:08

Ja, in die zin is het juist een sterk voorbeeld van morele corruptie in combinatie met 'plausible deniability'.

OverdaanDerOnderheid | 18-03-18 | 20:41
▼ 1 antwoord verborgen

Die samenzwering van stilte is voor 100% toe te rekenen aan de NL journalisten, voorzover die beroepsgroep nog bestaat.

ChatBot | 18-03-18 | 11:45

Waarvan de meesten uiterst links zijn, ik bedoel het zijn allemaal salonsocialisten!

Rdock | 18-03-18 | 12:17

@Goldfinger | 18-03-18 | 12:10
Dat mag U vinden, no problem.
Mijn vraag is slechts waarom, als het allemaal zo vreselijk slecht is, er niets aan doen?
Er moeten toch hele volksstammen warmlopen voor dat rechtse geluid dunkt me.
Het blijkt van niet, verder dan 2 minder gelukte omroepjes en het het verzetsvodje van Jan komt men niet.

Berbaar | 18-03-18 | 12:18

Zoals iemand ooit al eens zo treffend zei: 'de ene helft is werkloos, de andere helft is prostituee'

NRC fact checkers: wij beschouwen deze uitspraak als waar.

Al-Dente | 18-03-18 | 12:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Geen ophef want geen baudet.

Langshetrandje | 18-03-18 | 11:44

Wat er over 4 jaar gaat gebeuren kan ik je niet zeggen. Nu heeft Baudet er voor gezorgd dat de PVV gehalveerd is en dat we nu een stuk of 8 partijen hebben met ongeveer 14 zetels, waarvan geen enkele coalitie valt te bakken. De PVV werd te groot en dat komt onze elite niet zo goed uit. Als je dat dom gelul vindt moet je dat zelf weten, maar we spreken elkaar over een paar jaar nog wel.

beau van rtl | 18-03-18 | 12:12

Weet je wel wat dat kost.
Lijst tarieven Business Class:
Commercial van 15 seconde rondom en tijdens Business Class: 2.500 euro
Commercial van 30 seconde rondom en tijdens Business Class: 5.000 euro
Commercial van 45 seconde rondom en tijdens Business Class: 7.500 euro
Prijs voor een interview met Harry Mens van ca. 6 minuten: 14.500 . (het interview kan worden ondersteund met begeleidend filmpje van ca. 2 minuten. Kosten: 7.000 euro)
Kosten filmpje/interview met Harry Mens' dochter Suze om product, evenement of bedrijf op locatie te promoten: 13.000 euro ex. B.T.W. voor 5 minuten
Business Class sponsoren waarbij bedrijfsnaam zowel voorafgaand aan en na afloop van het programma wordt vermeld: Per kwartaal (13 weken): 26.000
Prijs voor deelname aan een culinair keuken/wijn-item: 4.000 euro
Alles Ex. Belasting Toegevoegde Waarde
bron: deondernemerpuntnl

meneer der meneren | 18-03-18 | 12:13

@meneer der meneren | 18-03-18 | 12:13
Nu gaat U er van uit dat die pianoneukerT zijn plekje gekocht heeft.
Dat kan en er zal de komende tijd vast nog wel flink gespit worden in de financiën van het FvD, mooi!
Maar Harry is naar eigen zeggen de ontdekker van Pim dus wie weet wil hij dat nu ook over Thierry claimen.
Tsja dan moet je hem natuurlijk wel af en toe in je infomercial uitnodigen.

Berbaar | 18-03-18 | 12:40
▼ 5 antwoorden verborgen

niet om het een of ander maar de aanrander was een aanrandster, GroenLinks hoofd persvoorlichting Christel Kohlmann, van de vrouwenliefde dus. Krijg je met dat moderne gedoe dat de vrouwelijke vervoegingen negeert en alles in het mannelijke trekt. Deze mevrouw is geen woordvoerder maar woordvoerster, daar kan geen verwarring over ontstaan.

wlodek | 18-03-18 | 11:43

Klopt! Lesbo, a very horny lesbo!

Rdock | 18-03-18 | 12:20

Het zal volgens de medische wetenschap vast een vrouw zijn, we weten niet hoe het zich identificeert.

solcama | 18-03-18 | 12:28
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen die consequent links zijn, zeg een Jan Marijnissen, ziin misschien naïef maar in ieder geval eerlijk. De Yasser Klavers, Huillary Clintons, Arrogander Pechtolds, to name but a few, van deze wereld zjin vieze huichelaars die volstrekt ongeloofwaardig pretenderen dat zij een betere wereld willen opbouwen. En in dat laatste trappen dan weer veel (jonge) naïeve, slecht geïnformeerde mensjes. (Vandaar ook dat er geloof ik wat linkse partijen zijn die wel stemrecht willen vanaf 16. Ik ben zelf meer voor vanaf 21....)

benjeallanggek | 18-03-18 | 11:43

Er is niets naïefs aan Jan Marijnissen.

Arachne | 18-03-18 | 16:23

De manier om je in het Haagse staande te houden te midden van een poel van verderf, is het fijn slijpen van je hypocrisie.
Dat is de pijnstiller en verdoving voor al het kwaad.

Memek | 18-03-18 | 11:40

Je wordt inderdaad moe van alles wat in dat clubje van J.Kech gebeurt. Misschien was het een misverstand en dacht de bepottelaar dat GL betekend " grijp lichaam".
Er moet dus meer geommunistceerd worden.

jan huppeldepup | 18-03-18 | 11:40

Dat gebogen wijsvingertje van Klaver... Wat zou hij graag zijn vinger strekken, maar het mag niet van z’n spindoctor.

kom hoe heet ie | 18-03-18 | 11:38

Jesse Klaver, op het paard gezet en in het zadel gehouden door spindokters. Een semi-intellectueel die een kunstje is geleerd en nu obligate teksten en onliners uitbraakt. Die Jesse Klaver de vleesgeworden moraalridder die iedereen de maat neemt en met z'n bakfiets laat zien dat hij heel trendy is en aan papa-dagen doet. Om over je nek te gaan. Dit mannetje heeft nog nooit in zijn leven echt gewerkt en het geluk heeft gehad dat iemand in hem een wandelende reclamezuil zag. Groen (S)Links, een partij die lichtjaren van de echte samenleving afstaat. Een partij van die stijf staat van snobisme, krakersrapaille, klimaatgekkies en zich zelfverklarende deugers. Erger kan haast niet. Ondemocraten '66 spant hen wel naar de Kroon.

De Evangelist | 18-03-18 | 11:37

The hate is strong in this one

Olleke | 18-03-18 | 12:00

Het Evangelie volgens De Evangelist ;) Lekker bezig. Ook hun diversiteit-is-onze-kracht mantra is zo hypocriet. Hun bijeenkomsten zijn zo blank dat je haast een zonnebril op moet zetten van al het licht dat het uitstraalt. En anderen intolerantie verwijten als ze tegen de omvolking van Europa ageren.

Rest In Privacy | 18-03-18 | 12:21

dat Klaver en links er altijd mee weg komt is omdat rechts niet zo hysterisch en wraakzuchtig is. Dit in tegenstelling tot links.

yeps | 18-03-18 | 11:35

Even kort door de bocht: Ter rechterzijde mensen die op hun individualiteit beoordelen en beoordeeld willen worden, ter linker zijde mensen die zich graag onderdompelen in de roes van de groep der deugenden.

Not_again | 18-03-18 | 12:07

Klaver, Francisco en consorten komen er makkelijk mee weg omdat een verzwakking van hun positie niet past in de agenda van de baasjes van ophefmakers met toegang tot de massamedia van Nederland. Daarom wordt Pechtold ook zo poeslief aangepakt in die zaak met dat appartement.

superjan | 18-03-18 | 11:34

Ja als je de Islam supergaaf vind ben je sowieso al tegen vrouwen. Nix nieuws dus uit de mouw van die extreemlinksche pulp.

ReligionSucks | 18-03-18 | 11:34

Tsja

Rico den Hollander | 18-03-18 | 11:32

De reden voor het gebrek aan ophef is simpel. Iedereen die deugt weet dat groenlinks Deugt. Dus mag niet afdoen aan dat beeld.

Gregovic | 18-03-18 | 11:32

We zijn allemaal maar mensen, die kunnen een foutje maken. Tenzij je rechts bent, dan ben je een onmens en word je verketterd.

gestoptmetroken | 18-03-18 | 11:42

Het is op zowel links als rechts glashelder waar de ophef blijft, dit hufterige machtsmisbruik tegen een stagiaire vond niet plaats binnen de fractie van PVV of FvD, maar bij de fractie van extreemGroenlinks.

Dat maakt al het verschil tussen grote ophef en het geluid van groene krekes.

Jan Passant mk2 | 18-03-18 | 11:32

Er is een oorverdovende stilte hierover op msm. Ik vraag me af als ome Theo dit gedaan had er ook zo rustig over bericht werd. Ik vermoed eerder dat er dan de chocolade letters niet aan te slepen zijn.

Omebert | 18-03-18 | 11:31

+1 peacesign+ smile

Ruimedenker | 18-03-18 | 11:52

Jesse klakom heeft alleen een mening over rechtse aanranders.
Moslimneuqers en linksdraaiende sexmachines doen het uit pure liefde, dan mag het. Flowerpower weet je.
Mag hopen dat de snikkels eraf vriezen bij antifafeestje vandaag.

Ruimedenker | 18-03-18 | 11:29

Geniaal die laatste zin ouwe

Omebert | 18-03-18 | 11:31

Oh ja, vandaag is de grote dag dat de anti-fascist-fascisten gaan marcheren tegen de dreigende opkomst van democratie in Amsterdam.

Jan Passant mk2 | 18-03-18 | 11:40

Jessejügend

Ruimedenker | 18-03-18 | 11:52

Het zou wel een mooie test zijn om eens een niet bestaand soortgelijk schandaal binnen de PVV of FvD naar buiten te brengen. De msm zullen er waarschijnlijk op af vliegen als wespen op stroop.

watazooi | 18-03-18 | 11:27

Jesse betreurt de ophef, echt.

TheseDays00 | 18-03-18 | 11:25

Een-spijkers-op-laag-water-topic.
Als hier al verwijten te maken zijn gaat het om klein bier. De sneue figuur die zijn hormonen niet in de hand had is behoorlijk snel buiten de deur gezet.
Mijn advies: laat je niet zo beïnvloeden door de agenda van de TMG.

Schadenfreude | 18-03-18 | 11:20

@Schadenfreude | 18-03-18 | 11:20
Nu is een meisje bepotelen en na afwijzing zonder geld op zak achterlaten natuurlijk geen klein bier. Dat wist meneer ook wel vandaar de ziekmelding.
Wat het wel klein bier maakt is dat GL er fijntjes op zal wijzen dat meneer uiteindelijk gewieberd is. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald zoiets.
Hoe eea dan precies gelopen is doet er uiteindelijk minder toe en maakt dat deze zaak weinig geschikt is voor #ophef ergo klein bier.

Berbaar | 18-03-18 | 11:52

Schadenfreude | 18-03-18 | 11:46

Beetje vreemdsoortig antwoord, waar uit de processtukken blijkt dan dat uw conclusie gerechtvaardigd is dat Bas Paternotte, zich laat leiden door een TMG agenda ? Heeft u er een bronvermelding op ?

U bedoeld dat vast niet maar u concludeert het toch. Vrouwen bepotelen en na afgewezen te worden, achterlaten op straat midden in de nacht is iets dat u uw naasten, prima wilt laten overkomen ? Gaat het nog een beetje ?

Juridisch is een waarschuwing veelzeggend als men daarna alsnog over wil gaan tot ontslag. De Rechter gaat daar dus niet in mee en ontbindt omdat het in de Rechtzaal zo slecht gaat tussen partijen en de rechter daarin toch de verstoringing de arbeidsrelatie ziet.

Er blijkt helemaal nergens dat GL op enig moment de belangen vande stagiaire centraal heeft gesteld. In eerste instantie aantoonbaar niet, terwijl men dat nu publiekelijk wel beweerd.

Uitingen van achteraf een koe in de kont kijken raken kant noch wal maar sluiten wel aan bij uw kromme redeneringen. Sorry maar u heeft werkelijk nergens enig punt.

netniet | 18-03-18 | 12:17

@netniet | 18-03-18 | 12:17
Je hebt je nick met recht gekozen.

Schadenfreude | 18-03-18 | 13:15
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik heb respect voor de doortraptheid en geslepenheid van de marxisten.
Ze hebben een monopoliepositie in beeldvorming (msm volledig overgenomen), onderwijs (je kunt niet vroeg genoeg beginnen met het hersenspoelen en indoctrineren van kinderbreintjes) en justitie/rechterlijk apparaat (handig om politieke tegenstanders die echt lastig zijn, monddood mee te maken).
Bovendien werken ze internationaal al jaren intensief samen (VN, Soros, tal van andere samenwerkingsverbanden en stichtingen).
Het probleem van nationalisten en liberalen is dat hun stemmers wel werken en dus geen tijd hebben voor al die samenwerkingsverbanden die wel van belang zijn om aan de macht te komen.

kempenaer | 18-03-18 | 11:16

GroenLinks is een heel eng clubje van krakers, terroristen (hallo Duyvendak) en communisten.
Maar daar krijg je geen naïeve bakfietsvrouwtjes mee over de kiesdrempel.
En daarom hebben ze een zorgvuldig gecreëerd image opgebouwd, met mooiboy Jesse Klaver die eigenlijk helemaal niets kan maar door Duyvendak en van Ojik ingestudeerde verhaaltjes moet opzeggen.
Dat image wil je niet beschadigen met een bom op het hoofdkantoor of sexschandaal. Dus veeg je het maar onder het tapijt en ga je verder met anderen de maat nemen. Het gaat om de vorm en niet om de inhoud bij de Groene Khmer.

Osdorpertje | 18-03-18 | 11:16

Mooiboy? Damn is die shit al zo twisted

Omebert | 18-03-18 | 11:33

@Omebert | 18-03-18 | 11:33
Van zijn intellect moet ie het niet hebben dus proberen ze hem te presenteren als de Nederlandse Trudeaux, inclusief de opgestroopte mauwen.

Osdorpertje | 18-03-18 | 11:41

Het antwoord is denk ik, beste Bassie, dat demensen een beetje ophef-moe beginnen te worden. Ophef is aan inflatie onderhevig omdat het te pas en te onpas kapotgetwitterd is. En dan krijg je dit. Onverschilligheid.

woordgrap van de dag | 18-03-18 | 11:15

Dit is dan wel weer in tegenspraak met de ophef over een filmpje van de PVV.

Maris v.d Hof5393 | 18-03-18 | 11:37

Die ophef viel toch ook behoorlijk mee, gezien de stuitende inhoud ervan?

woordgrap van de dag | 18-03-18 | 14:08

Naar mijn mening is Klaver niet de chef van GL, meer de sokpop van enkele figuren op de achtergrond.

Febofiel | 18-03-18 | 11:15

Mee eens! Die Farid is meer een lopende reclamezuil waar kansloos links op geild.

bosmaloot | 18-03-18 | 11:17

Stagiare zijn bij zo'n partei betekent ook dat je wordt opgenomen in de sfeer van de club. Nou dan weten we het wel. Groen links is een samenraapsel van wat schimmige en gore parteitjes waar een carrière alleen maar mogelijk is als men zich voegt. Op de mond gezoend worden door zo'n gladjakker is dan fijn en wenselijk. Links heeft hier een privilege. Bij de PvdA hadden we ooit grijpgrage figuren in het fietsenhok. Die viespeuk is nu burgemeester in Breda. Nou, als je dat allemaal kan weten, moet je achteraf niet zeuren.

Wim van Ingen | 18-03-18 | 11:15

paasijtjes en pastijtjes parteitjes.

Koonkluk Huis | 18-03-18 | 11:25

hij bedoelt partij eitjes, foutje niks mis mee.

watmagjenogwel | 18-03-18 | 11:41

Die Kohlmann beschikt kennelijk niet over de alom geprezen "deutsche Gründlichkeit.

Luchtbakfietser | 18-03-18 | 11:13

GL blijft buiten schot. Toen vorig jaar de nogal fantasievolle levensloop van Marokkaan Klaver naar buiten kwam was dat ook zo weer uit het nieuws. Uiteraard, want Jesse kan ze goed met zijn handjes zwaaien en zijn meisje zoenen na een meet-up, zo romantisch. Dan kijkt de pers graag de andere kant op. Maar voor de rest is de pers i. NL onafhankelijk en houden ze de politiek scherp, of zo. Nu ja, zolang ze het zelf maar geloven, dan gaan de wakkere mensen rustig verder met anderen doen ontwaken. En dan zullen de journalisten zich een keer moeten verantwoorden.

Rest In Privacy | 18-03-18 | 11:12

De hele #metoo is ooit begonnen door SJWs en Democrats met als doel Trump aan de schandpaal te nagelen (en uiteindelijk het Witte Huis uit te jagen). N.a.v. zijn "grab 'em by the pony" uitspraak. Het pakte alleen compleet verkeerd uit en er werden voornamelijk Democrats opgepakt (met als grootste slachtoffer Weinstein).

Maar dat is dus de reden waarom MSM zwijgt over witte slip Jolo, Alexander Penthouse (hoe zit dat nu met HachiHachi?) en Groen(s)Links. #metoo is bedoeld als terreurmiddel tegen "facisten" en "populisten" niet tegen SJWs en policor.

Dat (s)linkse mensen net zo ranzig en smerig zijn als rechtsen is inmiddels wel bewezen.

Graaf_van_Hogendorp | 18-03-18 | 11:11

Klaver cum suis moeten toch wel de meest gevaarlijke figuren zijn die er rondlopen in het Nederlandse politieke speelveld. Anderen de maat nemen maar als iemand ook maar met het wijsvingertje naar hen wijst schiet men in het Calimero-syndroom en worden zeer onsympathieke Stasi praktijken ingezet om de eigen voortuin schoon te vegen.

Als een makelaar roept “doorlopen, hier is niets te zien” krijg ik het gevoel dat de woning van binnen door en door verrot is. Datzelfde gevoel heb ik erg sterk bij GL. (Idem trouwens bij ‘66, maar dat is een ander topic).

Killerwoody | 18-03-18 | 11:10

Kijk naar die voorgangers in dat clubje, allemaal criminelen, het begon met de Makro, of nog eerder, en dat zit in de 2e kamer.

watmagjenogwel | 18-03-18 | 11:38

GL komt niet meer vooruit in de peilingen. FvD inmiddels met 16 zetels 2e partij volgens laatste peiling van De Hond. : www.noties.nl/v/get.php?a=peil.nl&...

Zwizalletju | 18-03-18 | 11:10

Toch triest: corrupte partijleiders en partijleiders die sexgekkies in hun gelederen beschermen dienen gedecimeerd, geannihileerd te worden.

Winter_is_coming | 18-03-18 | 11:37

Het erge is dat ze er iedere keer weer me wegkomen, maar oh wee als eens een aspirant gemeenteraadslid van het FvD iets over IQ en kleur durft te zeggen, dat is veel erger natuurlijk.

zwellevertje | 18-03-18 | 11:09

Heeft ook te maken met het feit dat de pleger zijn oprechte berouw/spijt heeft getoond. Niet omdat hij het gedaan heeft want zijn bedoelingen waren echt gemeend. Hij heeft spijt dat hij is betrapt. Daar heeft hij het meest berouw en spijt van. Stomme wijvon ook.
"Sarc mode off"

F. Jacobse | 18-03-18 | 11:36

Tja, sex en misbruik is altijd populair geweest onder de links communistische elite. Vergeet niet dat de wortels van GroenLinks o.a. te vinden zijn bij het regime van Pol Pot. Waar verkrachting, misbruik en seksuele intimidatie normaal was. Zelfs de staat beslisten met wie je mocht trouwen. #metoo is niets anders dan een wapen om het cultuur marxisme te promoten en te duiden als de absolute waarheid en juiste manier van leven. Het is dan ook volkomen waanzin om te denken dat aanrandingen, verkrachtingen en andere extreme vormen van seksime ook niet onder Linkse kringen voorkomt. Sterker nog seksisme van o.a. niet-westerse culturen word stelselmatig genegeerd uit angst voor het rascisme spook. Een ding leert ons nu dat #metoo ophef slechts bedoelt is voor de 'rechtse' witte man. Die moet namelijk kapot, de rest komt er mee weg. Zo rolt Links al decennia.

Indoneesje | 18-03-18 | 11:08

+1

VeelTeSteil | 18-03-18 | 11:12

Een man die geweld, chantage of gezagsverhoudingen moet gebruiken om aan een vrouw te komen is gewoon een slechte verleider.

Bovendien creëert die een werkplek waar vrouwen altijd moeten nadenken hoe ze op een diplomatieke manier die viezerik afwijzen, zonder het te laten escaleren. Een werkplek waar een deel van de aandacht verschuift naar zelfverdediging. Die viezerik is niet met zijn werk bezig, zijn slachtoffers ook een stuk minder.

Of het nu Ruud Lubbers is binnen het CDA, het bankje (afwerkplek) in het Tweede gebouw van D66 of deze affaire van GroenLinks, het laat gewoon weer zien dat deze partijen met het opgeheven dominee`s vingertje aan het preken zijn, terwijl ze met de broek op de enkels achter het spreekgestoelte staan.

Misschien moet de kiezer zich woensdag niet laten leiden door ideologie, mooie woorden, soundbites, slogans, propaganda en andere ellende, maar gewoon een keer door wat de politieke partijen daadwerkelijk gedaan hebben.

Kiezers worden na de stembusgang weer jaren genegeerd, dus het is tijd om messcherp en vilein in te grijpen.

Feynman | 18-03-18 | 11:07

Feynman | 18-03-18 | 12:17
Wat een hoop interpretatie een aannames. Zij wordt wel heel erg als dom slachoffertje weggezet. Ik was er niet bij, jij ook niet. Maar je tas vergeten kan ook duiden op gewoon zelf ook dronken zijn. Ik zeg twee dronken mensen, beide jong, beide laat, beide brak, de een vergeet de tijd, de ander biedt een slaapplek aan en vandaar it is turning south.

UIteraard moet je je poeten thuishouden, maar goed, zij gaf signalen af waar menig dronken student (terecht) instemming in leest, zoals een "ja" op een slaapplaats. Call me an asshole, maar zij is op zijn minst een naief schaapje. Of, en dat lijkt me veel waarschijnlijker, zij bedacht de volgende ochtend met een knallende koppijn dat dit niet leuk was en begint uit een ander vaatje te tappen. Met als gevolg, etc etc. en uiteindelijk ontslag. Hoe terecht is dat allemaal? En ja, ja, ja, verschil in "machtsverhouding" weet ik wat maar jezus zeg, bestaat er nog zoiets als gezond verstand bij die dametjes?

Beste_Landgenoten | 18-03-18 | 12:50

Beste_Landgenoten | 18-03-18 | 12:50
Je zet ze nu weg als twee studenten, terwijl de ene werkgever is en de ander stagiair. Dat is dus onjuist.

Een slaapplaats aanbieden staat niet gelijk aan een brevet om te neuken. Juist dat soort dwanggedachten zorgen ervoor dat vrouwen niet veilig elders kunnen slapen.

Je beschuldigt mij van aannames (meervoud) en interpretatie, terwijl ik alleen een logisch gevolg verbindt aan in paniek zijn. Jij verbindt aan de acceptatie van een slaapplek de interpretatie en aanname dat er geneukt mag worden. Ik hoop dat je in het echte leven iets meer onderzoek doet.

Feynman | 18-03-18 | 13:23

Feynman | 18-03-18 | 13:23 |
Nee Feynman dat is dan ook weer een aanname dat ik een slaapplaats interpreter als neukbrevet. Maar desondanks, veel mannen doen dat wel en dat zou je als vrouw die tenslotte niet zomaar stagiare wordt bij GL, moeten weten. Als je op die leeftijd nog niet weet hoe dat werkt met dronken kerels waar je bij gaat slapen, eh ja, dan heb je weinig van de wereld meegekregen denk ik dan.

Waar het om gaat is dat het evident fout is van die man. Dat is een waarheid als een koe. Maar waar ik moeite mnee heb is het automatisch slachofferschap van mevrouw die toch echt wel drie maal een heel goede kans had gemist dit te vermijden:

1. Mis dan niet je trein, of heb een backup plan.
2. Accepteer geen slaapplek van een dronken gast, al is het je "baas".
3. Neem uiteraard geen contact op als je hem net afgewezen hebt.

Drie lagen boter op haar hoofd, zeg ik.

Beste_Landgenoten | 18-03-18 | 13:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Linkse mensen zijn toch verheven boven de rest van de mensheid?

Dutch_Holland | 18-03-18 | 11:07

Natuurlijk is hier geen ophef over.
Alsof een GL-stemmer denkt van sjongejonge.
Het volk denkt dat het wel losloopt met die aanranders. 'Die zitten toch overal?' en 'Kan gebeuren' en begrijpelijk dat het even onder de pet werd gehouden.
In zekere zin is dat nog waar ook.

Carmelita | 18-03-18 | 11:07

Weg.

swassannuf | 18-03-18 | 11:06

Jesse is de Messias in de ogen van het MSM-journaille. Dus niks ophef.

Fijnstoffer | 18-03-18 | 11:05

was dit nu na of voor de foto met die EIKELtjes Pyjama..

in oorlog en politiek is alles veroorloofd, de slachtoffers zijn meestal de 'ze zijn met meer'.. kwestie van berekening.
De positie van stagiaires misbruiken zou zelfs nog hoger afgestraft moeten worden, vooral jonge mensen zo intimideren is pure machtsmisbruik! Als Leider de 'dader' en machtsmisbruiker belonen met een 2e kans is zwaar fout!!

Jesse, je bent een machtswellustige en laten we hopen dat je jonge kiezers ook zien dat je je eigen team een goedkeuring geeft om jonge mensen in een (gratis) onafhankelijkheidspositie te misbruiken.

zwar driedubbel metoo in dit geval!

fikkieblijf! | 18-03-18 | 11:05

.... maar dan wel keihard schreeuwen dat FvD vrouwenhaters zijn...... schijnheiligen.

Oepsie1234 | 18-03-18 | 11:05

Vanwege de uitspraken van een fictioneel personage in een roman. Godgeklaagd.

kapoerewiet | 18-03-18 | 11:06

Links houdt van vrouwen. Zoveel dat ze er niet vanaf kunnen blijven.

Winter_is_coming | 18-03-18 | 11:31

Typisch gevalletje damage control. Komt als een boomerang terug op JFK, en dat net voor de GR-verkiezingen. Perfect getimed.

Luchtbakfietser | 18-03-18 | 11:02

Schijnheiligheid. Groen Links heeft het uitgevonden. Begon al met Paul Rosemoller.

opzouten.nl | 18-03-18 | 11:02

En hij is nog steeds een groot bewonderaar van massamoordenaars als Mao en Pol Pot. Vandaar wellicht ook de ultieme liefde voor een facistisch geloof waarbij er ook niet gekeken wordt op een dode meer of minder om heel Europa langzaam maar zeker in een islamitische hel te veranderen.

eerstneukendanpraten | 18-03-18 | 11:19

Zogenaamde 'intellectuelen' die geld inzamelen voor het meest genocidale regime ooit, dat geld juist in de fik stak en 'intellectuelen' (en iedereen die een bril draagt, want dat krijg je er van als je te veel studeert) op beestachtige wijze liet afslachten door kinderen. En dan nog niet eens "sorry" kunnen zeggen.

Als die hoogopgeleide en in de grote stad wonende GL-stemmers zouden toch echt als eersten aan de beurt zijn geweest op de 'killing fields'. Ze hebben niet alleen schijnheiligheid en hypocrisie tot kunst verheven, maar vooral ook grenzeloze naïviteit en onwetendheid gecultiveerd als ware het een religie.

OverdaanDerOnderheid | 18-03-18 | 15:03

Een gevalletje "Do as we say, don't do as we do"

Osdorpertje | 18-03-18 | 10:59

Inderdaad.
En daar kom je mee weg.
Ten minste, als je politiek correct bent.

jemagookniksmeer | 18-03-18 | 11:01

Het gaat goed daar in de politiek, nr.1: boven aan de lijst Pechtdinges met z'n partij, Nr.2. GL met klavertje (wat geen geluk brengt), Nr.3 De altijd lachende Pinokkio met z'n nimmer aflatende leugens.
Ben ik nog iemand vergeten??... Vast wel.

watmagjenogwel | 18-03-18 | 10:59

En nog steeds hebben die drie 35% van het electoraat. Massapsychose?

Winter_is_coming | 18-03-18 | 11:29

Het Binnenhof met de B van bordeel. De 2e kamer en aanpalende kamers zijn meer dark rooms dan kantoren, lijkt wel.
Gisteren las ik over de ranzigheid van D66, dat bracht mij op het volgende:

Er zijn twee nieuwe geslachtsziektes ontdekt op het Binnenhof, het is de Gonorroe Pechtoldianus. De hele mannelijke D66 fractie is ermee besmet. De vrouwen van D66 hebben de Chlamidia Ollongrenus.
In feite is die d66 club een wandelende verzameling genitale wratten.

En wat Groen Links betreft, ach hun track record is er een van doorlopende falen en fouten die ze een ander wel openlijk verwijten maar zichzelf niet aanrekenen.
En dan kan love baby Jasses weer zijn gespeelde en gespleten emotie op de televee laten zien en dan valt het GL leger weer in katzwijm.

Het moet mij van het hart dat de Haagse politiek, sinds het aantreden van de kabinetten Rutte, zo zoetjes aan een criminele en verachtelijke bende is geworden, met de VVD als 6 malige winnaar van de corruptie bokaal, als grootste. En Rutte natuurlijk als het primaire voorbeeld van een man die het liegen als business model heeft ontwikkeld. Follow the "leader".

Memek | 18-03-18 | 10:58

Hmmm ja. "Sexschandaal" is misschien een wat groot woord voor deze affaire. En mij lijkt dat iedere partij aan damage control doet. Fraai is het niet, politiek werkt nu eenmaal zo. Ja wellicht een stukje waard maar heel eerlijk gezegd kan ik me er nijet echt druk over maken, zeker nijet omdat stagiare in kwestie zelf ook wat onhandig heeft geopereerd in deze. Ik bedoel, het is gewoon niet handig om weer contact op te nemen via whatsapp als je net iemand hebt afgepoeierd om zijn hufterige gedrag.

Beste_Landgenoten | 18-03-18 | 10:58

Not_again | 18-03-18 | 11:10 |
Echt hou op man. Slachtoffer dit slachtoffer dat. Nee ze vraagt er niet om, maar hoe dom kan je gvd zijn om wel een slaapplaats te accepteren en na afpoeieren wel weer vragen "je laat me echt alleen?" Sorry maar dan ben je echt een naief schaap die haar hele jeugd ergens in een safe space heeft geleefd in een met watten gecapitonnerde kamer. Vroegah, beten dames gewoon van zich af. Glas water of een ram voor je kop en klaar.

Beste_Landgenoten | 18-03-18 | 12:40

Ik kan me voorstellen dat jij heel wat klappen hebt ontvangen van die dames vroeger. Dat verklaart je rare praten.

Smarties | 18-03-18 | 13:15

Smarties | 18-03-18 | 13:15
Nee nooit. Ik heb zoiets nooit gedaan. Zou het ook niet doen. Maar het is makkelijk in een hokje duwen zo. En toch, ik vind die meid behoorlijk dom en ze loopt weg voor haar eigen rol in dit verhaal, en dat vind ik slap.

Beste_Landgenoten | 18-03-18 | 13:16
▼ 7 antwoorden verborgen

Het betreft GL, daarvoor gelden andere regels voor de pers/MSM dan, laten we zeggen, het FvD, als actueel voorbeeld van een eenzijdige hetze door de (extreem) links georiënteerde MSM in Nederland. Partijen als GL en die verraders van '66 wéten dat ze ermee weg komen zolang de MSM hen steunt en daarmee ontziet. Pechtold die weg komt met zijn appartement, dat is toch bizar om te zien? Vul voor Pechtold een willekeurige naam in van FvD of PVV en de ME was al hun deur komen intrappen om hun matras open te knippen. Het is gewoon de domme, kortzichtige en intens hautaine perscultuur in Nederland. Ideologisch volkomen dichtgespijkerd. Eenzijdig. Dom.

Dutchbeaurouge | 18-03-18 | 10:57

#metoo getoeter en feministische pogroms zijn ook niet gericht tegen linkse cucks in hun witte onderbroek met gele vlekken. Zeker niet tegen structurele verkrachtingen door moslims.

Het zijn wapens die het linkse tuig inzet ter vernietiging van de westerse samenleving. Het schoftentuig weet dat u bij valse beschuldiging in de verdediging kruipt, precies waar zij u willen hebben. Waarna het virtuele kopschoppen pas goed begint.

Jan Passant mk2 | 18-03-18 | 10:56

De 'bescherming' van bepotelaars door links is wellicht een verklaring dat juist in die hoek de islam de hand boven het hoofd wordt gehouden. Of ben ik nu 'fout'?

Winter_is_coming | 18-03-18 | 10:58

winter: nee, zo simpel zit dat. De islam is hun bondgenoot die onze manier van samenleven ook eerst wil vernietigen om eigen idealen te kunnen installeren. Natuurlijk wil de islam daarna de bezem trekken door het linkse stinkhol, maar dat terzijde.

Jan Passant mk2 | 18-03-18 | 11:02

@JanPmk2: maar in het Midden-Oosten hebben in het verleden de linkse Baath-partijen aan het langste eind getrokken! Baath was daar all over the place!

Aristotalloss | 18-03-18 | 11:11

Achterkamertjespolitiek? Peeskamertjespolitiek bij GL.

Nelis SplitBloes | 18-03-18 | 10:55

Uit dit soort gevallen wanneer het zo oorverdovend stil is in de media blijkt elke keer toch maar weer dat het overgrote deel van de media in het Westen ongeneerd politiek-correct links is.
Het wordt tijd voor veel meer liberale, media die de feiten of ze nou welgevallig zijn of niet, wèl benoemt.
(En de bezem graag door de NPO!!!)

Aristotalloss | 18-03-18 | 10:55

"de media" is gewoon schoftentuig met een missie.

Jan Passant mk2 | 18-03-18 | 10:59

Pas op voor lieden die zich tonen in een eikeltjes-pyjama of in een witte onderbroek. Hun wijzende vingertjes stinken een uur in de wind.

Schoorsteenveger | 18-03-18 | 10:55

Hartelijk dank voor dit artikel Bas, deze zaak verdient veel meer aandacht en inderdaad ophef bovendien.

netniet | 18-03-18 | 10:54

Ja, waar blijft de ophef. Over de GroenLinkser die alles wist van de Novib sexkampen. Over de #metoo affaire bovenomschreven. Over de nieuwe hal van Jesse, betaald door RTL Unilever. Over het penthouse van Alexander, over de sexbank van d66, Over de staatsgreep tegen de burger.

Waar blijft de ophef over een door links georganiseerde betoging tegen een splinterpartij die nig niet eens in de gemeenteraad zit. Waar blijft de ophef over het verraad van links aan zijn oude achterban?

Gelukkig zet Greet nog een onbeholpen filmpje op zendtijd voor politieke partijen. Kunnen de politiebureaus tenminste weer extra openstelling doen, voor aangiftes door moslims (wel gescheiden ingangen voor mannen en vrouwen)

Waar blijft de ophef? En dan niet de #ophef op het strontkanaal Twitter. Maar een echte voetenbeweging van de Nederlandse burgers, waarmee het zevenkoppige monster uit de Haagse Hofvijver een rotschop krijgt. Dat is de ophef waar je op kunt wachten. Heel lang.

Glasgow Argus | 18-03-18 | 10:54

“There is a special place in hell for people that don’t help other people”
.
It’s right next to the place for social justice warriors that scream inclusion but act to exclude.
.
Albright rules there, soon to be replaced by Clinton.

Parel van het Zuiden | 18-03-18 | 10:54

Bad people go to hell? I don't think so.

You think that? Act that way.

A hell exists on Earth? Yes.
I won't live in it.

postmodernismisdead | 18-03-18 | 10:53

Feit is dat Groen Links niet uitlegt wat heeft plaatsgevonden tussen december en het uiteindelijk in gang zetten van het ontslag. Alleen om die reden moet je niet op Groen Links stemmen. Ook op D66 stem ik niet vanwege het terug draaien van referenda's (ooit speerpunt van D66 zelf) en de penthouse affaire. Dat laatste krijgt in ieder geval een staartje.

Atlantis-95 | 18-03-18 | 10:53

De Aarde is voor de één de hel en voor de ander de hemel.

steekmug | 18-03-18 | 10:53

Voorlopig maar geen Groen Links stemmen, alhoewel ook D66 veel sexrellen heeft.. totdat het bordeel op het Binnenhof is uitgemest.
Het zijn machtsgeile partijen waarbij veel figuren omhoogvallen en zich een aureool toemeten en denken dat aanranding daarbij wel ok is.

070 | 18-03-18 | 10:52

"voorlopig maar geen GL"
Oh, u heeft nog hoop op de toekomst?

watmagjenogwel | 18-03-18 | 11:01

Linksmenschen nemen altijd anderen de maat maar zelden zichzelf.

moitambien | 18-03-18 | 10:51

Valt mij ook vaak op dat linksmenschen de schuld altijd bij anderen lijken te leggen.

me | 18-03-18 | 10:55

@Me, dat laatste is een psychologisch trucje. Wanneer je voor alles de schuld bij anderen legt geeft dat een heel rustgevend gevoel. Ik heb het eens een dag geprobeerd; werkelijk voor alles wat mis ging de schuld van je af te schuiven en het voelt echt fijn. Zelf wanneer je iets uit je handig laat vallen: ontwerpfout van dat iets. Ik zou zeggen: probeer het eens.

Winter_is_coming | 18-03-18 | 11:28
▼ 2 antwoorden verborgen

D666 gaat de hel afschaffen. Dat verzengende vagevuur is heel slecht voor de opwarming van de aarde. Geen eigenbelang hoor.

Mr_Natural | 18-03-18 | 10:51

Wat was het ook alweer? De grootste truuk van de duivel is de wereld wijsmaken dat ie niet bestaat.

knutsel_ | 18-03-18 | 10:59

Groen Links is niet alleen de partij voor aanranders en terroristen, maar tegenwoordig ook de partij voor journalisten.

Haberdoebas | 18-03-18 | 10:49

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken