Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Beruchte ex-tbs'er' en moordenaar wandelt doodleuk de rechtbank uit. HOE DAN

michael van gerwen

Toen een beruchte ex-tbs'er in de gaten kreeg dat de officier van justitie van de rechtbank in Den Bosch opnieuw tbs wilde gaan eisen dacht hij: ja vandaag maar effe niet. 

En wandelde hij doodleuk door de poort naar buiten. En nu is het OM in alle staten. "We willen zo spoedig mogelijk weten waar hij is en we gaan zorgen dat de slachtoffers worden gewaarschuwd en veilig zijn", aldus een woordvoerster van het OM. Lekker dan. John van T. stak al eens iemand dood met 72 messteken maar hey, zoals de Zaanse politicus Burhan Gökalp ooit mooi verwoordde: "Niemand is perfect." Later glipte John nog weg uit de kliniek (we hoeven de zaak Anne Faber vermoedelijk niet op te rakelen) en gijzelde hij een broer en zus op leeftijd die bedreigingen als 'ik snijd je strot open' en 'je neus gaat eraf' te horen kregen. Leuke gozer dus, die John. Maar hier wandelt ie zomaar de rechtbank uit. Wel goed dat het ministerie van Veiligheid en Justitie tegenwoordig het ministerie van Justitie en Veiligheid heet. Dat was echt wel een belangrijke wijziging.

Reaguursels

Inloggen

Wat mij bevreemd is dat mensen dit soort berichten nog verrasen. Wij leven echter in Nederland waar de rechtstaat en democratie een schijnvertoning geworden zijn.
Waar vele overheidsfuncties door bezuinigingen naar de klote geholpen zijn. In dat licht bezien moet je dit soort zaken gewoon maar accepteren en niet huilie huilie doen achteraf.

Dutch_Viscount | 30-01-18 | 12:04

Ik citeer: 'Even later wees de rechtbank het schorsingsverzoek af: ze zag geen aanwijzingen voor gevaar.'

Goh. Dat is eigenlijk net zoiets als een zojuist in de hens gestoken auto laten uitbranden,... in plaats van er direct een brandblusser op te zetten.

Nederland & Rechters. Het blijft een farce.

HypoPseudo | 30-01-18 | 06:28

Dag Ferengihoofd.
En wie kreeg de bril toen?

hallevvezool | 30-01-18 | 06:06

Voor zo'n gestoorde gek als John v Tamelen moet je geen sympathie hebben. Hij liegt en bedriegt alles bij elkaar. Hij heeft in Tiel heel veel mensen bedreigd en onderdruk gezet.Maar ik ben nooit zo onder de indruk geweeest van de heer. Overal maar te koop lopen met google me naam maar. Ow wat ben en was je er toch trots op dat je John van Tamelen heten, de beruchte Tbs'er. En dan niet
te vergeten iedereen die docu van de EO over je verleden laten zien op YouTube. En dan zeggen ik heb me leven verbeterd. Ik zet me nu in voor de zwerfhondjes in Roemenië. En dan met mooie praatjes, donaties zien binnen te harken. Om vervolgens van die donaties je levens onderhoud te bekostigen. Waar onder je favo´s merken van cola Co(ke)ca cola en Pep(si) niet konden ontbreken. Ach ja mensen hij rookte alle groenvoer van beesten nog weg. Ow wat is hij toch zo'n goeie dieren vriend. John van Tamelen is om in zijn woorden te spreken. Gewoon een Pisvlek zo'n hele ouwe Pisvlek welteverstaan. Zo'n gele penetrante die je er eigenlijk na zoveel wasbeurten er nog steeds niet uit krijgt. Dus gooi je hem meestal maar weg. Dus dat moet justitie met hem ook maar eens doen weg gooieWant dat oorka

Nagel_aan_zijn | 30-01-18 | 03:04

In de tijd van de Sovjet Unie 'verdwenen spontaan' dit soort mensen. Lijkt mij een zeer effectieve oplossing hier in Nederland. Immers: iemand die met zijn poten aan een ander zit verliest daarmee al zijn (of haar) rechten.

Kan iemand eens gaan praten met Putin, die heeft vast wel wat tips.

Marvin_NL | 29-01-18 | 22:40

Kunnen we nog dieper zakken ?

Bataaf | 29-01-18 | 22:26

Wat kunnen ze wél bij de rechterlijke macht?

Draaideurcrimineel | 29-01-18 | 21:45

In een land waar TBS-ers tijdens hun behandeling meisjes van fietsen af trekken en in de polder dumpen en pedo's ongestoord kinderen verkrachten in kinderdagverblijven, verbaasd dit niemand nog...

Alfred1977 | 29-01-18 | 21:38

Misschien kunnen we weer beter veiligheid voorop stellen, zijn de oude logo’s en briefpapier nog ergens in een oude doos te vinden en wordt het weer “ ministerie van veiligheid en justitie”. Maar dat zal wel weer miljoenen kosten.

echtpaul | 29-01-18 | 20:19

Leuk stuk Senf. Moest lachen na het slot, maar het is natuurlijk in en in triest.

darmflora | 29-01-18 | 19:40

"Het voorarrest van de man was geschorst tot diens vonnis, hij kon gaan en staan waar hij wilde. Toen hij maandagochtend halverwege de zitting wegliep uit de rechtszaal, vroeg officier van justitie Mart de Bruijn of die schorsing onmiddellijk kon worden opgeheven. "
Hij is dus niet ontsnapt, weggeglipt, etc. Nee, hij was gewoon vrij om op te staan en weg te wandelen. Op advies van zn advocaat of kwam ie daar bij toeval achter? Het zou grappig zijn als er geen doden/trauma's op het spel stonden..

noerg | 29-01-18 | 18:53

"We willen zo spoedig mogelijk weten waar hij is" en gaan daarom over 5 maanden de camera beelden van de ontsnapping op dumpert zetten, en dan pas vragen of iemand nog weet of ze begin dit jaar iets verdachts gezien hebben.

W_F | 29-01-18 | 18:44

Met de trieste affaire Anne Faber nog vers in het geheugen mag je dit gerust kwalificeren als totale desinteresse van de overheid. Voor de camera/bühne staan ze mee te huilen en willen ook nog wel een waxinelichtje plaatsen, maar feitelijk interesseert het onze politici geen ene reet.

BRR76 | 29-01-18 | 18:44 | 1

helaas het is niet anders

berg545 | 30-01-18 | 01:10
-weggejorist-
knerf | 29-01-18 | 18:28 | 2

Aftreden is de enige optie.

Stratum | 29-01-18 | 17:40

De Nederlandse rechtspraak en de strafmaat is er op gebaseerd dat tuig zoals moordenaar een verkrachters weer de maatschappij in moeten worden geholpen, i.p.v. te worden opgeknoopt! Door debiele D66 rechters en hun collega's van het OM !

Lexus01 | 29-01-18 | 17:24

Godverdegodverdegodver... nepnieuws toch zeker?
lekker dan. Een moordenaar met TBS ontsnapt en gijzelt nog even wat burgers maar mag voordat zijn 'zaak' voorkomt alsnog wel los lopen..
Echt dit land schijt de brave burger gewoon recht in de sm..

De kans dat de Nl burger door een terroristisch aanval om het leven komt is niet zo groot, dat de burger dagelijks bloot staat aan dit soort roofdieren telt niet mee, de eerdere slachtoffers worden in veiligheid gebracht en daarmee is de kous af!

uit een rechtbank notebene..

fikkieblijf! | 29-01-18 | 17:13

Daarom is justitie en de strafmaat in de VS veel beter! Daar krijgt een crimineel 170 jaar! Hier lopen moordenaars zo de rechtszaal uit!

Lexus01 | 29-01-18 | 17:12

Nou, als ik de politie was zou ik maar snel beginnen met grootschalig onderzoek in natuurgebieden en sla vooral slootjes niet over. Nu is er nog daglicht.

Dagdief | 29-01-18 | 17:06 | 2

nou dit roofdier zit midden in een gebied waar veel scholen staan en het station op een 5 meter afstand.. die is dus allang gevlogen!

fikkieblijf! | 29-01-18 | 17:14

Iemand die met een zware ijzeren bal en streepjes pak op de trein stapt, je zou toch denken dat andere passagiers dat opgevallen moet zijn?

W_F | 29-01-18 | 18:52

Nederlandse justitie ten voeten uit!

joppo0 | 29-01-18 | 17:04

Haha die mouse-over bij die darter ...

Watching the Wheels | 29-01-18 | 16:59 | 1

@Kale Gerrit | 29-01-18 | 14:08 had het ook al gezien, sorry.

Watching the Wheels | 29-01-18 | 17:01

Over een verward iemand. Als zo iemand een misdrijf begaat, moet je hem dan niet opsluiten omdat hij zielig is ? Natuurlijk moet je zo iemand opsluiten. Hij heeft bewezen dat hij gevaarlijker is dan iemand die met het volle verstand een misdrijf pleegt.
Ook dit pleit ervoor dat de strafmaat voor misdrijven -vooraf- door de regering dwingend wordt voorgeschreven.

mickey99999 | 29-01-18 | 16:54

Er zijn 2 zaken die in het strafrecht niet deugen - de strafmaat en het proces.
De strafmaat moet vooraf door de regering dwingend worden voorgeschreven, ongeveer zoals verkeersboetes, Doe je dit misdrijf, dan deze straf. Onderzoek waarom of hoe je het deed, doet er niet toe. Alleen de daad bepaalt de straf, en die straf is dan overal in nederland hetzelfde.
Dan het proces : Een verdachte behoort in voorarrest te blijven tot aan het strafproces, en door de politie daar te worden afgeleverd. Bij veroordeling moet de straf onmiddellijk ingaan. Vanaf de arrestatie tot vrijspraak of veroordeling mag dat niet meer dan 1 maand duren. Dat kan ook als je alle toestanden eromheen weglaat. Efficient, eerlijk, duidelijk en snel. Niet het proces afwachten in vrijheid, waarna de dan veroordeelde opnieuw door de politie gezocht moet worden.

mickey99999 | 29-01-18 | 16:46

Het komt nooit meer goed. Maar het stukje van Mosterd is wel heerlijk geschreven.

Titia Heidekonijn | 29-01-18 | 16:19 | 1

Jongens. Dit.Land.

JoyCee | 29-01-18 | 16:15

Tja als je eerst al 20 jaar voor een moord hebt gezeten en nu aangeklaagd wordt voor bedreiging van 2 mensen dan snap je dat wel natuurlijk.... Zucht...

WatZalIkErvanZeggen | 29-01-18 | 16:10 | 1

Maar het waren geen politici of notabelen die bedreigd werden hè?

knerf | 29-01-18 | 18:30

Moet 3 jaar tbs krijgen voor ontvoering en loopt doodleuk gewoon naar buiten? Begrijp hier werkelijk niets van! Wat is er toch mis in dit land?

Jan, Leiden | 29-01-18 | 16:03 | 2

Hij zat 24 jaar in een TBS instelling en volgens z’n advocaat is hij genezen. Waarom er dan toch weer TBS geeist word is dus vreemd. Rechter vond het kennelijk geen gevaar meer voor de samenleving.

Trumme | 29-01-18 | 16:46

Trumme, goed lezen.. hij had TBS voor doodslag (moord niet bewezen) en tijdens een proefverlof ofzo gijzelde hij 2 burgers met wat doodsbedreigingen en voor die gijzeling was hij in afwachting op zijn proces.. op vrije voeten.. Dat die nog naar de rechtbank is gekomen is mij echt een groot raadsel.

fikkieblijf! | 29-01-18 | 17:16

In dezen heb ik mijn mening bijgesteld.
Het merendeel hier reaguurt cynisch of sarcastisch over John ende rechter.
Echter is het perspectief er niet, dat OM, politie, gerechtelijk apparaat een enorm radarwerk is van mensen, procedures, termijnen, regelingen, logistiek etc.
Men verwacht foutloosheid lijkt het, terwijl het een omgeving is waar een fout of blunder makkelijk wordt gemaakt.
Onwenselijk maar niet voorkombaar. Op z’n best is er een streven naar minimalisering.

WeepSlet | 29-01-18 | 16:03 | 1

Zelfs dát wordt niet gehaald mijn waarde Zwitsal. Kijk naar de de moordenaar van Anne Faber vorig jaar. Had al behoorlijk stuitende wandaden op het conto staan maar mocht toch naar halfopen inrichting 'om te wennen aan terug keer'. Wel, hij was nog niet eens terug gekeerd en prompt viel er wéér een slachtoffer te betreuren. Dit slachtoffer was volledig te voorkomen geweest indien men zich bij de diverse afdelingen/instanties van zijn taak gekweten had.

Sjefke7807 | 29-01-18 | 16:13

Psychologen en psychiaters zeiden geen echte stoornissen te zien .
Bij deze mensen zijn uw kinderen veilig en in goede handen .

Castor12 | 29-01-18 | 15:58 | 2

Psychologiërs zijn vaak mensen met een overschot aan empathisch vermogen en zijn in veel gevallen te naïef. Geeft mijn chicka in die branche gewoon toe. Gelukkig hebben we ook nog rechters die het laatste woord hebben. Helaas stemt 80% daarvan D66.

Trekbeest | 29-01-18 | 16:05

Trekbeest | 29-01-18 | 16:05 |
Uw chicka is vaak aan het overwerken denk ik.

Langshetrandje | 29-01-18 | 16:10

Dat is toch duidelijk? De rechtbank zag geen aanwijzingen voor gevaar. Dus dan is er geen gevaar. Iedereen weet dat rechters objectief en zonder vooroordelen uitsluitend de werkelijkheid toetsen. Niemand kent de werkelijkheid zo goed als de gemiddelde rechter.
Dus er is in die werkelijkheid helemaal niets aan de hand. Alleen in de fantasie van ordinaire stervelingen. Die de verpletterende inzichten van de rechterlijke macht ontberen. Rechters kijken dwars door alle geschiedenis en precedenten heen. En zien daarachter de echte werkelijkheid. Waarin er niets aan het handje is.

Mike_DB | 29-01-18 | 15:52

Het lijkt de Comedy Capers wel. Een totale afgang is het!

vluchtelingallergie | 29-01-18 | 15:51

Als John nu een slachtoffer maakt, heeft de rechtbank toch uit te leggen waarom zij geen aanwijzingen voor gevaar zag.

DrCreep | 29-01-18 | 15:38 | 2

Nee hoor, een rechtbank hoeft dat helemaal nooit uit te leggen of verantwoording af te dragen voor de genomen beslissingen.

spanarchist | 29-01-18 | 15:45

oja, we wachten nog op uitleg van de rechter over de zaak Anne Faber, RIP Anne..
we kunnen heel lang wachten.. komt niet!

fikkieblijf! | 29-01-18 | 17:18

Grapperhaus, laat een diepgaand onderzoek instellen de uitkomst hiervan naar verwachting voor het najaar kosten € 100.000 blijft die voorlopig even uit de wind, loopt het fout af kan hij altijd nog buschauffeur worden. Volgens zeggen hadden de rechtbankbewakers een koffie en rookpauze.

Goedverdoemme | 29-01-18 | 15:36

Hij liep vrij rond en was nog niet veroordeeld. Kennelijk mag je dan iemand niet tijdens het proces in de boeien zetten. Gaaf land.

Mannes | 29-01-18 | 15:31

Zo'n stuk ongeluk moet gewoon constant een stalen ketting met zo'n stalen bal aan zijn poot hebben. Dan loopt ie niet meer zo hard, bovendien wordt er dan een of andere diender wakker. Zo van, he, waar gaan wij naartoe?

jan den hollander | 29-01-18 | 15:29

Jullie begrijpen de situatie niet goed. Om de veiligheid te waarborgen zou er een belastingvertienvoudiging nodig zijn omdat er zóveel getijsem rondloopt dat politie en justitie het niet meer kunnen bolwerken. Of dachten jullie soms dat een land regeren vanzelf gaat. Dom plebs.

Nivelleermarionet | 29-01-18 | 15:17 | 3

Hier spreekt een plebejer. Het is getEIsem

batvoca2 | 29-01-18 | 15:19

Als de wetgeving al was veranderd had deze snuiter geeneens voor het bankje moeten staan maar zat meneer nog veilig achter tralies.

Datgaatniegoed | 29-01-18 | 15:25

Oh ja.... Degene met vuitenlands of een dubbel paspoort worden uitgeleverd aan de wetshandhaving in dat land . Gaan daar achter de tralies en worden daar te werk gesteld.
De gemaakte kosten voor vervoer/ bewaking / schade word door de wetsovertreder aan de Nederlandse staat terug betaald. Zo duur hoeft t allemaal niet te zijn.

Datgaatniegoed | 29-01-18 | 15:34

Met deze stunt krijgt Grapperhaus de lachers wel op zijn hand in de Trêveszaal. “Wat wonen wij toch in een ontzettend gaaf land!” zal Mark brullen.

Irnerius | 29-01-18 | 15:16

Is die Grapperhaus nou wel of niet de vader van Michael van Gerwen?

DeDenkerT | 29-01-18 | 15:12

Ach ja, we staan nergens meer van te kijken in deze bananenrepubliek.

Is dit nog nieuws? | 29-01-18 | 15:10

In wat een tof land leven we toch eigenlijk ook... hoorde ik iemand nog kort geleden zeggen.
Wordt het niet eens HOOGSTE tijd om een aantal wetgevingen drastisch te veranderen omtrent deze kwestie? Deze persoon waaruit historie meerdere keren gebleken is dat hij kampt met dusdanige hardware problemen hoort niet los te lopen in de samenleving.
Zorg dat men in de 1e/2e kamer digitaal hoofdelijke stemmingen kan uitvoeren zodat nieuwe wetten sneller ingevoerd kan worden. Het Nederlandse rechtsysteem is verouderd en dient vernieuwd te worden.

Datgaatniegoed | 29-01-18 | 15:09

Hij is weel mooi kaal he, die Gabberhouse.

Mocro070 | 29-01-18 | 15:06 | 2

Gladderhouse

boerk | 29-01-18 | 15:08

@boerk | 29-01-18 | 15:08
*Doet wax pakken en monteert borstel op de slagboormachine*

Mocro070 | 29-01-18 | 15:11

Toch Best Spoorloos. Hoe kunnen ze dit nou laten gebeuren

Bokito ergo sum | 29-01-18 | 15:02

Maar hij was al vrij om te gaan en staan, en is dat nog steeds. Dus waarom mocht hij niet weglopen dan? Het feit dát hij vrij is is kuit natuurlijk, maar er is toch eigenlijk (wettelijk) niets aan de hand?

Joost Maghetweten | 29-01-18 | 15:01 | 1

Nee, wettelijk niet, maar publieke-opninie-gewijs is het helemaal onbegrijpelijk. Kennelijk.

Koos Knak | 29-01-18 | 15:05

Ik herzie mijn mening; John is een toffe gozer die heel erg van honden houdt. Hij heeft inderdaad een keer iemand vermoord, maar dat was al 30 jaar geleden, toen Donald nog met Ivana getrouwd was. Daarna heeft John geprobeerd om zijn leven weer op te bouwen en dat werd door anderen tegengewerkt. Nu heeft hij ook nog een herseninfarct gehad en mag hij zijn kinderen niet meer zien.

Rest In Privacy | 29-01-18 | 15:00

Buiten dat ik niet snap dat een moordenaar al zo snel op vrije voeten is, snap ik al helemaal niet hoe een rechtbank daar geen gevaar in kan zien.

frickY | 29-01-18 | 14:50 | 1

Hij was formeel vrij man; zijn voorarrest was opgeheven.

bisbisbis | 29-01-18 | 15:02

Hij is op weg naar het departement van Justitie en Veiligheid voor thee met koekjes (en als je naar Grapperhaus kijkt een dubbele gin tonic) voor tekst en uitleg. O nee. Theo, oh nee John. Die hoeft niet te komen praten. Dergelijke audiënties zijn voorbehouden aan anderen.

Langshetrandje | 29-01-18 | 14:48

Grapje (haus)

maar toch | 29-01-18 | 14:48

Kijk; nu weet je meteen, waarom die man Grapperhaus heet.

bisbisbis | 29-01-18 | 14:48

Zolang deze John -een moordgozer volgens mij- niet op GS reaguurt, vind ik alles best.

Rest In Privacy | 29-01-18 | 14:48

Ziehier al de hoofdreden om mensen die vanuit Nederland zijn vertrokken naar Syrie/IS en nu terug willen komen daar te laten blijven zitten. Totaal onverantwoord, zolang we mensen nog vrij uit de rechtbank laten lopen en in afwachting van hun proces vrij laten rondlopen. Idioterie. En inderdaad, de nabestaanden zitten echt niet op een "hier zijn fouten gemaakt' en "dit had niet zo mogen gebeuren" te wachten, gewoon het risico niet nemen. Punt.

Graaisnaaiert | 29-01-18 | 14:46 | 1

Ik ken landen waar dit soort TBS-ers wat strakket begeleid worden.

Rest In Privacy | 29-01-18 | 14:49

Voor en gedurende het proces was T. een vrij man en kennelijk voor het OM niet gevaarlijk (genoeg). T. wachtte het uitspreken van de strafeis door de OvJ niet af en wandelde als vrij man naar buiten. Nu is hij ineens weer "gevaarlijk" aldus het OM en wordt gezocht. Hûh? Neem er nog één zou ik zeggen, maar dit is moeilijk uit te leggen. Cheers!

Een vrije paling | 29-01-18 | 14:45

TBS = Terstond Buiten Staan.

Memek | 29-01-18 | 14:42 | 1

LOL

HypoPseudo | 30-01-18 | 06:40

Als ze hem pakken kunnen ze hem bij Volkswagen gebruiken voor de uitlaatgastest wat mij betreft. Gewoon met zijn anus over de uitlaatpijp heen en ff op volle toeren laten draaien.

Linkse allergie | 29-01-18 | 14:41

"Even later wees de rechtbank het schorsingsverzoek af: ze zag geen aanwijzingen voor gevaar."
[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt

atheïstisch stemvee | 29-01-18 | 14:41

Wat zal zijn advocaat blij zijn. Straks nog meer delicten waaraan hij kan verdienen.

de vleesgigant | 29-01-18 | 14:40 | 2

Die Job Knoester zoekt ze wel uit, geloof-ik. Hoe gekker, hoe beter bij die bef.

Guido | 29-01-18 | 15:00

Zijn advocaat verklaarde het volgende, mijn cliént kon de spanning niet langer verdragen ! Mooi hé zo'n advocaat die dat gewoon vindt.
Take care.

PopeyeKamper | 29-01-18 | 17:11

Hij had zich snel vermomd als rechter. Ghegheghe, en ze tuinen er al jaren in.

Cobalt bomb | 29-01-18 | 14:40

Ik zou willen zeggen dat er koppen moeten rollen, maar de geschiedenis van deze man in het oog nemend, denk ik dat we daarmee moeten wachten tot hij weer opgepakt is...

dyslexieman | 29-01-18 | 14:38

Als je in Nederland de straat op gaat en weer heelhuids thuiskomt, heb je dat te danken aan statistiek. Niet aan politie en justitie.

Rest In Privacy | 29-01-18 | 14:36 | 4

In een vorig leven, nee, in mijn huidig leven, was ik ooit werkzaam bij het ziekenfonds, en een van mijn klanten, een dame op gevorderde leeftijd, ging altijd even naar het toilet als ik de premie op kwam halen (dat ging toen nog contant en maandelijks). Ik wachtte beleefd, maar zag dat ze op een trapje ging staan en het geld uit de stortbak haalde. Na haar overlijden heb ik de familie ingelicht dat ze de stortbak even moesten lichten en daar konden ze dankbaar de koffietafel flink mee opwaarderen. In die tijd was het overigens niet ongebruikelijk dat de AOW contant via de postbode werd bezorgd. Deze dame liep dus helemaal geen risico, maar had de familie beter moeten inlichten natuurlijk. Misschien was ze al een beetje dement of vertrouwde ze niemand.
Er is in korte tijd toch veel veranderd. Ik moet in Nederland bijna een uur fietsen om bij een bankfiliaal terecht te komen en met de auto duurt het ongeveer net zo lang en parkeergeld natuurlijk.

SlimmeBelg | 29-01-18 | 15:49

Lupuslupus | 29-01-18 | 14:46
Wat versta jij onder veel geld? Mijn moeder gaat altijd naar de balie in de bank, maar er werd haar op een gegeven moment maar naar de pinautomaat te gaan want onder de 1000,- euro. Nu word ze verplicht door haar bank ING om meer dan 1000,- euro te op te nemen, dan is ze nog wel welkom aan de balie.... Je moet wel geduld hebben, want 1/2 uur wachten komt geregeld voor, allemaal ontmoedigingsbeleid van de bank(en). Er werd haar overigens nog wel even verteld dat dit een 'service' van de bank is, en dat het hun geld kost om haar geld te bestellen...... KNETTERGEK allemaal!

JI-HAAT | 29-01-18 | 16:42

"een beetje te danken aan je eigen gedrag"
Het losgeslagen ongecorrigeerde en consequentieloze gedrag van anderen bedoel je.

Rest In Privacy | 29-01-18 | 17:03
▼ 1 antwoord verborgen

als de Zaanse politicus Burhan Gökalp ooit zei "niemand is perfect" dan zegt hij dat ook Erdogan niet perfect is, en Kim de Jonge Oen en Trump. Hij mag wel oppassen; dat wordt telkens achterom kijken, zeker in het donker!!

langzullenweleven | 29-01-18 | 14:34

We laten iedereen binnen: jihadstrijders, Afrikaanse oorlogsmisdadigers, haatsjeiks. En we laten iedereen naar buiten: TBS'ers, veroordeelde zedendelinquenten. Gaaf land!

miss error | 29-01-18 | 14:32 | 2

Tja, iedere keer als je denkt kan het nog gekker blijkt dat het nog gekker kan..... Het enige wat hier goed geregeld is zijn de belastingheffingen en boetes, DAN weet de overheid je wel te vinden en je zult betalen....

JI-HAAT | 29-01-18 | 14:41

Nou zijn die Jihadisten ook wel erg zielig hoor.

Rest In Privacy | 29-01-18 | 14:50

Lachuuugg, zo hard mogelijk lachuuuggg en godverdomme doorlopen mensen ,doorlopen stinkvolk jullie stellen geen moer voor..

gelukzoeker | 29-01-18 | 14:32 | 1

"Een klap voor je kanis kan je krijgen !" *vraagt zich te laat af of je een lang sportschooltype bent*

Cobalt bomb | 29-01-18 | 14:41

Je moet best stevig in je schoenen staan om niet doodsbang te worden in dit land.

Lewis | 29-01-18 | 14:31 | 5

@DrumPiet | 29-01-18 | 14:55
Dat lijkt inderdaad in tegenspraak maar verklaarbaar wel ;)
https://www.ad.nl/wetenschap/onderzoekers-atheisten-zijn-intelligenter-dan-religieuzen~a6330c08/

Berbaar | 29-01-18 | 15:15

Berbaar | 29-01-18 | 15:15
Dat verklaart veel.

DrumPiet | 29-01-18 | 15:54

Men hoeft ook niet 'intelligent' te zijn om vertrouwen te hebben.

SlimmeBelg | 29-01-18 | 16:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Wij zijn een wijvenvolk geworden, en geen competitie meer voor het echte gajes.
Geen wonder dat we worden vervangen.

BosrandDirk | 29-01-18 | 14:31 | 1

Heb nu al een paar keer de aandrang bedwongen om de volgende reactie te tikken en ook geen idee of dit een Joris gaat worden maar het lijkt me nu toch wel 100% helder dat je van de overheid geen enkele, ook maar summiere, bescherming hoeft te verwachten. Ofwel als je jezelf en je dierbaren niet beschermt, een ander doet het zeker niet. Waarbij ik niet direct oproep tot een algehele bewapening, maar toch....

J-van-de-Bontekoe | 29-01-18 | 17:27

Schokkend nieuws! Kamervragen nu! Het liefst multiple choice.

Mark_D_NL | 29-01-18 | 14:31 | 2

Tja je kan wel wat vragen in dat giftige stinkhok op het binnenhof ,maar je word gewoon midden in je bek uitgelachen door de kartel hufters onder leiding van de grootste ruk leugenaar die ons landje ooit gekend heeft.Nog geluk dat de lamstraal zich niet vermenigvuldigd. Tel je zegeningen zou ik zeggen.

gelukzoeker | 29-01-18 | 14:39

Waarvan dan de laatste keuzemogelijkheid 'D" is: 'de minister van J&V treedt staande de vergadering af'

bisbisbis | 29-01-18 | 14:47

Als ze iemand zoeken is een recent fotootje dan niet handig?

Teleo | 29-01-18 | 14:30 | 3

Hij is ongeveer 1 meter 76, bruin haar, bruine ogen en heeft een snor.

Mark_D_NL | 29-01-18 | 14:32

Google John van Tamelen. Genoeg foto's en zelfs een hele documentaire.

Daemos | 29-01-18 | 14:41

Dae,

Ja, gegoegelt, gezien en geprint.

Teleo | 29-01-18 | 14:46

Volgens mij hing hij hier gisteravond nog in de panelen rond.

knutsel_ | 29-01-18 | 14:30

Man man man man man.

RenHoek | 29-01-18 | 14:30

Ook al houd ik van honden: mocht er iets met mijn hond gebeuren door een andere waus zijn er toch menselijk slimmere en stille manieren om iemand om het leven dan met 72 ! messteken. Ga je vervolgens op een boerderij mot zoeken, en loop je in de rechtszaal gewoon naar buiten!!?

Echt. Ik denk dagelijks dat het niet gekker kan- maar dat kan dus wel. Confronterend.

chicago river | 29-01-18 | 14:30

Wat een stelletje incapabele gezagshandhavers. Maar hey, moet je voorkomen voor een verkeersboete of iets wat te laat betaalde belastingaanslag, dan wordt nu ongenadig hard aangepakt. Zo gaat dat in het Koninkrijk der Nederlanden. Verschil moet er zijn niet waar.

De Evangelist | 29-01-18 | 14:29 | 1

Gelukkig weet justitie de juiste prioriteiten te stellen!

Flipside | 29-01-18 | 14:31

Pffff face palm ....

Wekkertje | 29-01-18 | 14:29

Uhm, fotootje van justitie om de nietsvermoedende burger te waarschuwen, of tast dat de privacy van deze gevaarlijke gek aan?

MickeyGouda | 29-01-18 | 14:27 | 1

Meneer schijnt rustig in vrijheid de uitspraak te mogen afwachten dus een fotootje is inderdaad een redelijk belachelijk idee.

Berbaar | 29-01-18 | 14:43

Blijkbaar liep jij ook gewoon vrij rond. Dan is hij vandaag opeens heel gevaarlijk voor justitie. Raar.

Pislinq | 29-01-18 | 14:26

Het ministerie van onveiligheid heeft weer steken laten vallen! Dit gaat op opzet lijken dat zware gestoorden door volslagen achterlijke rechters de vrijheid krijgen, zij "oordelen" dat deze moordenaar het niet meer zal doen, derhalve laten ze deze hele enge crimineel lopen?

lanexx | 29-01-18 | 14:26

Dan is het nu dus een tabee,er.

Nanda81 | 29-01-18 | 14:23

Heeft TBS geen zin volgens de Koreaanse? Nou dan dus gewoon voortaan een partij stemmen die levenslang voorstaat.En ook tot wet maakt. Niks het mag niet van EU. Nexit!

HijgentHert | 29-01-18 | 14:23 | 1

graag referendumpje over doodstraf..... oh nee....

ger1306 | 29-01-18 | 14:31

,,Vroeger nam ik alleen, nu geef ik alles”

Teleo | 29-01-18 | 14:23

justitie,wat een departement.
agent wordt door meisje van 15 geslagen en ook,agenten gaan effe kijken na een melding van schoten maar lopen dan gewoon verder.doen geen onderzoek.
of een tijd terug.ze hoorden dat iemand gemarteld werd deden niks ,want ze wachtten liever tot er back-up was.
en wat betreft tbs,daar zijn ook genoeg bizarre gevallen van bekend.

pejoar | 29-01-18 | 14:21

Jeetje

Menage00 | 29-01-18 | 14:21

Ongeneeslijk zieke dieren krijgen een humaan spuitje. Ongeneeslijk geesteszieke gewelddadige mensen een zinloze behandeling.

DrumPiet | 29-01-18 | 14:21 | 1

Begrijp het verdienmodel van therapeuten gewoon, man.

Pislinq | 29-01-18 | 14:28

Het is een alias van John Wick!

"Van T. is een bekende naam bij Justitie. Op zijn 19e vermoordde hij met 72 messteken iemand die een hond van hem zou hebben geslagen."

Mahatma | 29-01-18 | 14:20

Heeft hij geen balkje voor z'n ogen?
En waarom heeft hij tijd om op z'n achterhoofd te krabben?
Allemaal weer vragen.

kaolookchang | 29-01-18 | 14:20 | 1

De boter op zijn hoofd kriebelt.

Linkse allergie | 29-01-18 | 14:45

"Nog voordat de rechters zich daar over konden buigen, bleek Van T. al weg te zijn. Even later wees de rechtbank het schorsingsverzoek af: ze zag geen aanwijzingen voor gevaar."

Volgens de rechter is John geen gevaar en is voorarrest niet nodig. Ik voel mij heel veilig met dit soort rechters.

Mahatma | 29-01-18 | 14:19 | 1

DDD66 wellicht?

kaolookchang | 29-01-18 | 14:26

Maar de rechtbank zag gelukkig geen aanwijzingen voor gevaar. Nou, daar zullen de volgende slachtoffers volop begrip voor hebben.

spanarchist | 29-01-18 | 14:18

Misschien toch eens ernstig zieke mensen gaan behandelen? Zo iemand hoort toch gewoon in een gesloten inrichting.

En vraagje. Waar betaalt hij dat allemaal van? Het blijft me verbazen hoe dit soort gestoorde idioten aan geld komen. En best veel geld.

De Koreaanse Slet | 29-01-18 | 14:16 | 2

Psychopaten zijn onbehandelbaar.
Je hebt je blijkbaar ooit laten wijs maken dat hele slechte mensen om te turnen zijn naar goede mensen. Dat lukt helemaal niet. Dat is een valse voorstelling van zaken, een gevaarlijke illusie.

kempenaer | 29-01-18 | 15:34

Ieder mens is uniek, dus er zijn best behandelbaren, maar het probleem is natuurlijk dat je niet in een 'kop' kunt kijken en wanneer is iemand uitbehandeld ? De enige manier om de maatschappij geen 'risico' te laten lopen is dan levenslang behandelen in inderdaad een gesloten inrichting. Blij dat ik geen rechter ben. Ik vermoed wel dat de meeste Nederlanders hier graag voor willen betalen.

SlimmeBelg | 29-01-18 | 16:22

Het zou iedereen en dat ministerie ten goede komen als een hoge ambtenaar hierom zijn baan om verliest. Dat zou zelfs ten goede van het gezin van die ambtenaar komen, zulke grove fouten maken dient absolute gevolgen te hebben, dat heeft het voor de slachtoffers van deze man namelijk ook gehad.

Er is geen enkel merkbaar rekenschap meer bij dat gehele ministerie!

Noltie | 29-01-18 | 14:15 | 1

Nee, ze rotzooien allemaal maar wat aan, om in de trend van Karel Appel te blijven.

kaolookchang | 29-01-18 | 14:25

Ah agent, waar is precies de uitgang?
Die kant uit meneer, fijne dag meneer!
Doeg!

BosrandDirk | 29-01-18 | 14:15 | 1

En hier, neem nog een tbs eisje mee. Voor onderweg.

Oprisp | 29-01-18 | 14:26

72 messteken, dan zou je bijna gaan denken dat het opzet was.

Croxifoxio | 29-01-18 | 14:14 | 4

Meneer was slechts verward. En of je nou mensen vermoordt met een auto/truck of d.m.v. 72 messteken, verward is verward. Begrijp dat nou eens!!

Lupuslupus | 29-01-18 | 14:22

72 keer probeerde het slachtoffer op te staan, helaas struikelde het slachtoffer 72 keer achter elkaar. En viel op dat mes. Tja. Gewoon toeval. Of pech. En nu wordt het echte slachtoffer als dader gezien. Schande.

MyCatIsDoingThis | 29-01-18 | 14:40

Hij draaide door toen hij zag hoe een vriend van hem een puppy mishandelde.

hero_of_heaven | 29-01-18 | 14:41
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom is tbs ooit in het leven geroepen en de doodstraf afgeschaft ?

Jimmy Mc Clure | 29-01-18 | 14:13 | 5

De doodstraf is mede afgeschaft omdat er toch nog aardig wat mensen onterecht ter dood gebracht zijn. En zelfs heden ten dage met dna onderzoek enz. gaat men toch nog af en toe de mist in.
Daarom is de meest 'humane' oplossing levenslang zonder kans op ooit vrij te komen, dus tot de dood erop volgt. Heb een documentaire gezien over een gevangene in de VS die al 'twaalf jaar'(!) in eenzame opsluiting zat. Een mens dat aandoen is méér dan barbarisch, het is duivels. Schiet de man dan dood en laat zijn Schepper het oordeel. Koning David bad niet voor niets tot God: 'laat mij niet vallen in de handen van mensen'.

Lupuslupus | 29-01-18 | 14:41

@ sletje
1) natuurlijk is het wel een straf om afgemaakt te worden. In ieder geval voor niet-depressieve of terminaal zieke criminelen.
2) Je kunt prima een systeem maken waarbij fouten zo goed als uitgesloten zijn. Niets is 100%. Vliegen is ook niet 100% veilig, doen we ook.
3) in Saoedie Arabië hebben ze ook snelwegen, geen reden dat wij dan maar geen snelwegen meer zouden gebruiken. Ook een kulargument dus.
Genoeg tuig in dit land dat de doodstraf verdiend heeft. Opgeruimd staat netjes en niet te vergeten met uitermate lage recidivekansen.

kempenaer | 29-01-18 | 15:30

De doodstraf heeft niets met moraliteit te maken. Wie een ander als straf ter dood brengt is zelf geen haar beter dan een moordenaar. Wie heeft immers het recht (of bepaalt dat dat dees of gene het recht heeft) om een ander het leven te ontnemen?

Daarnaast is de doodstraf definitief onomkeerbaar. De onterechte veroordelingen zijn inmiddels legio. En dan ? Een 'foutje-bedankt' ?

HypoPseudo | 30-01-18 | 06:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Wel goed dat het ministerie van Veiligheid en Justitie tegenwoordig het ministerie van Justitie en Veiligheid heet. Dat was echt wel een belangrijke wijziging.

Inderdaad, men vindt Justitie belangrijker dan Veiligheid, dus daarom moest dat omgedraaid. Maar ja, wat wil je liever héél veilig zonder uitmuntende justitie òf onveilig mét fantastische justitie.... oftewel; ze kenne beter over je fiets lullèh, dan over je lul fietsèh!
www.rtlnieuws.nl/nederland/politiek/n...

benjeallanggek | 29-01-18 | 14:12

Ik wil geen open deuren intrappen, maar waarom een sleepnet als je deze makke terrorist al niet afstopt?

Feynman | 29-01-18 | 14:11 | 3

Die sleepnet is uitsluitend bedoeld voor de kleine mensen, niet voor tuig van de richel.
Om de schapen te helpen op de juiste dictator te stemmen zeg maar.

BosrandDirk | 29-01-18 | 14:23

Sleepnet data wordt een inkomstenbron voor de NL staat. aangezien vele inkomsten gaan opdrogen en die immigratie onbetaalbaar is moet men nieuwe inkomsten hebben.. en dat is Data. De NL overheid gaat jouw info verkopen aan de hoogste bieder. Net als de banken, feestboek noem maar maar op.

Mark_D_NL | 29-01-18 | 14:44

Het sleepnet wordt voor loonslaven, criminelen en handophouders zijn gevrijwaard.

Montesquieue | 29-01-18 | 18:13

Het wordt nu anders! Vustitie en Jeiligheid.

Normpje | 29-01-18 | 14:11 | 1

... Nee, jóh! Dan krijg je de Limburgse '#metoo'-beweging op je dak...

bisbisbis | 29-01-18 | 14:50

Dit verbaasd toch niemand meer in pretpark Nederland? Daar waar straffen volstrekt niet afschrikwekkend zijn en geen enkele indruk maken op criminelen.
Neem een recent voorbeeld als die arts van de Amerikaanse turnbond : gewoon ieder vergrijp apart bestraffen en lekker laten cumuleren tot in dit geval 175 jaar,.... welterusten en tot nooit meer zien. Case closed..... volgende patiënt..... TBS, wat is dat???

Prof. Pim Pam Pet | 29-01-18 | 14:10 | 5

@ Prof. Pim Pam Pet
-
'The Bubba Slave' ?

bisbisbis | 29-01-18 | 14:53

@Synthese | 29-01-18 | 14:25
Over Anne Faber gesproken: Deze John van T. is de oom van haar moordenaar Michael P.

Stormageddon | 29-01-18 | 15:01

@De Koreaanse Slet | 29-01-18 | 14:17

Gunst, heb jij de documentaire over Noorse gevangenissen gezien? Recidive was toch niet echt laag, maar past niet in jouw plaatje.

MarcS | 29-01-18 | 15:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou nou, hij was een vrij man. TBS is slechts een eis in een nog niet veroordeeld dingetje.
Gelukkig heeft ook TBS een max, anders zou zo iemand geen uitzicht hebben op een normaal leven.
3 strikes, out is gewoon teveel gevraagd.

MarcS | 29-01-18 | 14:10 | 2

TBS heeft geen max want kan elke keer weer verlengd worden en kan daardoor levenslang zijn.

Lupuslupus | 29-01-18 | 14:20

En met alle respect hoor, maar van mij hoeft een dergelijk sujet niet zo nodig een kans op 'een normaal leven'. We hebben vorig jaar ook weer kunnen zien hoe 'geweldig' dit afloopt.... niet. Dit soort monsters mag nóóit meer terug de samenleving in. Het risico is simpelweg té groot.

Sjefke7807 | 29-01-18 | 15:28

Hij zegt dat hij spijt heeft.

boccelullus | 29-01-18 | 14:09 | 1

Dat is voor mij voldoende.
Tot ziens.

BosrandDirk | 29-01-18 | 14:18
-weggejorist-
vanrechteren | 29-01-18 | 14:09

Mooie mouseover tekst bij de afbeelding!

Kale Gerrit | 29-01-18 | 14:08

Ik loop nog vrij rond.

Kaas de Vies | 29-01-18 | 14:08 | 3

Jammer.

Croxifoxio | 29-01-18 | 14:17

Waar is dat precies meneer de Vies?

BosrandDirk | 29-01-18 | 14:17

Die bal van 25 kilo kun je voor 25 euro laten fixen hoor.

PresidenteDeConjovia | 29-01-18 | 15:13

Grappig, dat justitie geen databank heeft waar zulke historie in vastgelegd wordt. Had men dat wel gedaan dan had men andere maatregelen genomen om ontsnapping te voorkomen, toch?
Geen haar op mijn hoofd...., laat dat voor Grapperhaus maar achterwege.
Maar in en in triest dat zulke incidenten maar blijven voorkomen, waarbij wij als nette bevolkking ongewild en ongepland de dupe zijn qua veiligheid en veiligheidsgevoel.
Want gezien het verleden van deze crimineel is recidive aannemelijk.
Maar maak dat Justitie maar eens wijs..

Albert5000 | 29-01-18 | 14:07 | 3

Het is al lang niet meer incidenteel meer, je mag gerust zeggen dat het een systematisch dingetje is geworden hoor, Albert

plantmaar | 29-01-18 | 14:25

Een grote stalen ketting aan de enkel met een bal van 25kg is zeker niet meer van deze tijd?

marcoplarco | 29-01-18 | 14:57

marcoplarco | 29-01-18 | 14:57

Jawel hoor. Wel beton graag. Lekker goedkoop, dat spreekt!

HypoPseudo | 30-01-18 | 06:49

Met de klunzenverzameling die 0031 zegt te besturen is dit laatste voorval natuurlijk niet erg verbazingwekkend he

Tobi | 29-01-18 | 14:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken