Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mail. Vader van studente schrijft brief over fophef over 'schunnige studentenliedjes'

ANC Hutublad

Een mooie brief in de mail, van een keurige meneer, uit het keurige Nederland, die keurige woorden context geeft bij het fake news cq de fophef van NRC Huilstruikblad over schunnige studentenliedjes over bier, tieten & gerectificeerde droge kutjes.

"Beste GeenStijl,

Ik ben de ouder van een Utrechtse studente Aardwetenschappen. Recent heeft de NRC Handelsblad een artikel gepubliceerd over de „vrouwenhaat“ bij haar studentenvereniging, UAV ("Seksistisch? Zo had de studieclub het niet bekeken“; dd. 9 januari). GeenStijl had daags daarna een ludieke reactie over NRC billen. Een paar kritische lezersbrieven in de NRC, en de zaak lijkt weer over te waaien. Dat heb ik ook aan mijn dochter gezegd: hoofd laag houden, waait wel over. En toch een email dat het weer oprakelt.

Als ouder kan ik wel snappen dat je „furieus“ bent over iets wat je kind is aangedaan. De (anonieme) ouders van een studente zijn naar het bestuur van de UAV gestapt om te klagen over het zingen van schunnige liedjes, die door de studenten zelf waren geschreven. Zelfs vóór het artikel in de krant stond heeft het bestuur van de UAV actie genomen om woorden als „hoer“ en „slet" uit hun zangbundel te nemen, met uitleg dat het allemaal niet kwetsend maar ludiek bedoeld was, om half-dronken gezongen te worden en een beetje te lachen.

Hoewel ik de reactie van de ouders overdreven vind, kan ik hun wel snappen: zij staan in ultimum garant voor de opvoeding van hun kind. Als die opvoeding fout gaat zal iedereen de ouders de schuld geven. Ze hebben de opvoeding deels uit handen gegeven, toevertrouwd, aan de Universiteit en (misschien zonder medeweten) aan de UAV, en verwachten - terecht - topprestaties van beiden. Schunnige teksten pasten voor hun niet in dat plaatje.

Fophef en fake news in NRC
Ook de NRC kan ik eigenlijk niks verwijten. Ja, het is een fophef artikel, Fake News. Iedereen zou moeten weten dat wanneer studenten naar een universiteit gaan, vaak voor het eerst weg uit direct ouderlijk toezicht, dat er geëxperimenteerd wordt met de nieuwe vrijheid. Niemand wil een artikel lezen over een dronken student, een student die met zijn (homo)seksualiteit experimenteert, een joint rookt, een keer wakker wordt zonder te weten waar hij is of hoe hij daar gekomen is, of … een schunnig liedje zingt. Of over een ouder die daarover klaagt. Dit soort dagelijkse kost is een water is nat verhaal. Maar overgiet het met een smeuïge SJW of sekssausje dan wordt het een „Studentenvereniging! Seks! Seks! Seks! Bescherm de vrouwen! Bescherm de jeugd! Wolf!“ verhaal. Wil iedereen lezen.

Ze moeten niet eens verwijzen naar andere studieverenigingen, waar fysieke buitensporigheden hebben geleid tot terechte verontwaardiging: ze zijn allemaal nog fris in ieders geheugen. Maar iedereen scheert ze mentaal wel over dezelfde kam. Dus NRC snap ik ook wel: hoewel ik het een suf verhaaltje vind die 10 jaar geleden regelrecht naar de prullenbak van de redacteur zou zijn verwezen, hun verdienmodel bestaat erin lezers te lokken, en sex and SJW sells. Een krant bestaat ook uit verschillende schrijvers, redacteurs, etc. en uiteindelijk kan je alleen de eind-redacteur op de toon (sensatie!) en inhoud (fophef) van zijn krant aanspreken. En koop je een andere krant.

Drie maal daags je tanden poetsen en 'meneer' zeggen
Dan kom ik uiteindelijk toch bij de Universiteit van Utrecht terecht. Net als de voorgenoemde bezorgde ouders ben ik ook - via mijn dochter - een klant van deze universiteit, en net zoals zij heb ik de opleiding van mijn dochter deels aan hen toevertrouwd. Mijn dochter moet aan de universiteit dingen gaan leren die ik haar niet kan bijbrengen. Drie maal daags tanden poetsen, oudere mensen met „meneer“ aanspreken, nadenken voor je handelt, etc. heb ik haar 18 jaar lang bijgebracht. Wat ik hoop dat de studentenvereniging haar bijbrengt is de sociale experimentatie: leuk omgaan met je studiegenoten, studentenliedjes zingen (van de „io vivat“ variant), feestjes organiseren, netwerken met collegas, etc. als positieve waarden.

Stiekem hoop ik - maar als ouder mag je dat niet - dat ze ook in een veilige omgeving - en daar hoort de UAV bij - wat sociale fouten kan maken, en er van kan leren. Als ouder ga ik haar niet dronken voeren om haar te leren dat je dan de volgende dag niet kan opstaan omdat de kamer te hard draait en je benen niet meer werken. Toch hoop ik dat deze harde les niet later - bij volwassenen - in haar beroepsleven gebeurt, en dat ze ergens in haar studentencarriere noties oppikt over hoeveel alcohol „te veel" is. Schunnige liedjes zingen is wat puberaal, maar ik heb geen zorgen dat ze mijn links-feministische dochter corrumperen. Als een van haar mannelijke medestudenten de liedjes wel serieus opvat, dan ken ik niemand beter geschikt om die jongen klok en klepel te tonen. Mente et Malleo is de lijfspreuk: ik denk en ik hamer.

De doodstraf voor een onbedoelde fout
Als je kind thuis iets mispeutert, dan bespreek je eerst alles: je legt uit wat er fout is gegaan, eist beterschap, en geeft mogelijk een proportionele straf om aan te sporen tot toekomstig beter gedrag. Je zet het kind niet uit je gezin. Je geeft het niet - zonder uitleg - een draai om de oren, want dan trekt het kind misschien een moreel foute conclusie, bijvoorbeeld 'ik mag mijn mening niet zeggen als ma teveel alcohol heeft gezopen'. De opvoedende waarde zit in het leren van je fouten, en ze niet te herhalen. De reactie van de Universiteit van Utrecht is een draai om de UAV oren. Niet omwille van de inhoud van hun reactie op schunnige studentenliedjes: ik denk dat alle partijen het over eens zijn (ouders, UAV, uni) dat de teksten verdwijnen. Maar de strafmaatregelen zijn buitenproportioneel zwaar. Zonder wederhoor of tweede kans werd de financiering van de UAV stopgezet: voor een onbedoelde fout krijg je de doodstraf. 

Ook werden basisbeurzen van UAV studenten stopgezet. De straf die de universiteit brengt hoort meer bij een totalitair regime of een cult: verkeerd gedachtengoed = verbanning.  Ik heb de intellectuele opleiding van mijn dochter aan hen toevertrouwd, en ze hebben mijn vertrouwen beschaamd. Net als andere ouders van de UAV studenten, of de UAV zelf, heeft de universiteit mijn reactie niet gevraagd; de universiteit maakt een knieval naar een enkele ouder, maar vooral ook naar de media. Daarbij verwaarlozen hun taak deze studenten wat te leren. En waar is die media? Waar is de morele verontwaardiging of compassie van de media? Moeten er letterlijk levens worden kapotgemaakt omwille van een enkele, onbedoelde misstap?

Je mening is nooit fout
Zelf ben ik rechts-liberaal (GeenStijl lezer, evident) en mijn dochter links-feminist, en hebben we rond de eettafel wel eens van mening verschild. Toch zou het niet bij mij opkomen haar een mening of gedachtengoed op te leggen. Met ratio overtuigen van haar ongelijk: graag. Om de oren slaan en zeggen „je mening is fout“: nooit. Ik verwacht van een universiteit dat ze de intellectuele opvoeding van mijn dochter voltooien. Als ouder ga ik haar niet „Mein Kampf“ of het rode boekje van Mao geven om te lezen. Stiekem hoop ik - maar als ouder mag je dat niet - dat ze ook in een veilige omgeving - en daar hoort een universiteit bij - wat intellectuele fouten kan maken, en er van leert. Een tijdelijke bevlieging met Nietzsche of Marx, even denken dat je the Unified Field Theory ontdekt hebt, kritische vragen stellen over evolutieleer of global warming: het hoort erbij.

Zelf hoop ik dat ze - net als ik - meer ziet in de filosofische gedachtegoed van Voltaire dan van schunnige liedjes, maar een belangrijke taak van de universiteit is haar daarbij te helpen. De straf  die de uni uitdeelt is onprofessioneel: de studenten leren er niets van, ze worden als vrouwenhater gebrandmerkt en afgevoerd. De naam van de UAV-voorzitter - zelf een vrouw - zal voor eeuwig en altijd verbonden zijn met vrouwenhaat: ze zal bij Googelen in hetzelfde rijtje voorkomen als vrouwenbesnijdenis en Camiel Eurlings.

Schunnige liedjes als 'dangerous thought'
De schrijvers van de schunnige liedjes - ook veelal vrouwen en/of feministen - weten nu  hoe machtshebbenden met „foute" gedachtengoed omgaan: klap om de oren en smoel houden. Crimethink. Naast Twitter en Google nu ook toegepast door de Universiteit van Utrecht. Uit 1984: "Crimestop is a way to avoid crimethink by immediately purging dangerous thoughts from the mind.“ Nou, daar ga je dan, schunnig lied, je bent een dangerous thought. Ga weg, vieze seksueel getinte gedachten, hier komt de Crimestop. Laat staan dat de liedjes ludiek bedoeld waren, en door vrouwen geschreven en gezongen: de Deugpolitie heeft geoordeeld dat er een vrouwenhaat Crimethink is gepleegd. Crimestop = einde spel, geen rehabilitatie.

Net als andere ouders van de UAV studenten, of de UAV zelf, heeft de universiteit mijn reactie niet gevraagd of afgewacht. De hoeders van een intellectuele instelling hebben een knieval gemaakt voor een moreel verontwaardigde enkeling, en daarbij hun professionele integriteit opgeofferd. De les die we brengen aan onze studenten is: voor dat je lol gaat trappen, denk na of je de intellectuele gedachtengoed van je heersers schoffeert, want fout gedachtengoed zal zwaar worden bestraft door de heersers en hun sokpoppetjes. 

Dat hoort niet, niet in Nederland, niet aan een universiteit, en zeker niet aan een Nederlandse universiteit." 

De vader van een universitaire dochter

Naschrift redactie, speciaal voor Martin Sommer: naam en adres van de auteur zijn bij de redactie bekend, maar in zijn aanhef zagen we een simpel pleidooi voor het recht op online anonimiteit: "Ik hoop dat jullie iets of alles kunnen gebruiken. Indien wel, graag zonder mijn naam te noemen. Het klinkt misschien dom en overdreven, maar ik vrees voor de represailles voor de carrière en studie van mijn dochter. De zonden van de vader worden verhaald op de kinderen." Zolang vrije meningen 'fout' kunnen zijn, tot op het punt dat kranten spreadpagina's vullen met heilige verontwaardiging over 'schunnige studentenliedjes', is anonimiteit op internet - ook op sociale media - voor velen een noodzaak om aan het open debat mee te kunnen doen, zonder angst voor represailles op het sociale vlak.

Reaguursels

Inloggen

Lekker kort. Maar wat vooral opvalt: er was een tijd dat een 18 jarige als een volwassenen werd gezien. Waarbij hij zelf verantwoordelijkheid draagt voor keuzes, liedjes of ander geneuzel. En zij ook. Leer van je af te bijten. Daar heb je meer aan dan van de overheid een steeds groter moraalfilter te eisen. En wij ook.

Dr_Prepper | 15-01-18 | 11:02

Dit soort acties krijg je op elke Universiteit die een diverity officer in dienst heeft. Zo'n officer moet problemen creëren of uitvergroten om haar bestaansrecht blijvend te verantwoorden, als het te goed gaat verdwijnt haar baan. In dit geval gaat het ten koste van een handvol studenten maar dat is collateral damage. Bij de UvA hadden ze een mazzeltje, daar konden ze makkelijk scoren met de zwarte pieten letters bij de catering.

bodyhair | 15-01-18 | 10:06

Lekker kort. Maar ook de vader van de studente heeft nu zijn portie aandacht gehad. Jantien Berelul uit Appingedam heeft trouwens ook een mening over dit non-issue.

LJBrinkhorst | 15-01-18 | 09:34

Ik vind die linkse kerk veel hypocrieter dan de echte kerk.
De totale schijnheiligheid druipt er werkelijk van af. En al dat verklikken in dat politiek correcte wereldje; dat is gewoon walgelijk.
Nu begin ik te begrijpen hoe het kon dat in de DDR de ene helft van het volk de andere helft verklikte en bespioneerde. We zien eenzelfde mentaliteit hier ook gebeuren in het politiek correcte wereldje.
Als u terloops in een vergadering opmerkt 'hoor die wijven toch eens kijven', loopt u kans dat uw opmerking wordt doorgebeld naar de/het NRC.
Linkse farizeeers winnen aan invloed.

marjen | 15-01-18 | 04:30

Ja, vooral het Marokkaanse lidwoordgebruik viel me op.

WirMachenMusik | 15-01-18 | 03:18

Mwoah. Weinig opzienbarend stukje. Bovendien met best wel wat taalfouten.

L. Vis | 15-01-18 | 01:11 | 1

And who the fuck want to read your opinion. Met je "weinig opzienbarend". Jij heb wat losgemaakt vandaag zeg.

Noltie | 15-01-18 | 14:04

het probleem is dat IEDEREEN tegenwoordig STUDEERD...................!!

grapjasz | 15-01-18 | 01:00

Zo gaat dat tegenwoordig. Als je denkt dat er sprake is van racisme of vrouwenonderdrukking door de blanke man knip je in je vingers en hell breaks loose.

BozePaarseMan | 15-01-18 | 00:51

Veel gymnasiasten tegenwoordig hebben geen flauw idee meer hoe je dildo in het Grieks zegt. Om over zingen maar niet te spreken.

JvanDeventer | 14-01-18 | 23:24
-weggejorist-
Archon | 14-01-18 | 22:51 | 1

Als je als ouder de opvoeding van je kind nog niet met 13 of 14 hebt beëindigd, heb je compleet gefaald, want dan is de persoonlijkheid al gevormd. Wat je daarna doet is alleen maar onderdrukking, de inzichten, die op zijn best alleen voor jou zelf waar zijn, op iemand anders' persoonlijkheid drukken in de hoop dat ze daar overheersen, en het essentiële zelfleren verhinderen.

issieookweer | 14-01-18 | 22:36

Waarom neemt iemand nog serieus wat er in een dode boom gedrukt wordt en via propagandakanalen verspreid wordt? Een universiteit is zo langzamerhand verworden tot een kleuterklas voor halfvolwassenen met een baby aan de top.

Frau Merkel | 14-01-18 | 22:33

Vroeger op de Cantus avond hefden we het "slik me zaad, vuile hoeren...." aan als reactie op weer een krijzend gezongen lied door een vrouwen club. Dan kregen we een opgestoken middelvinger terug en bierden we gezellig verder.

Febofiel | 14-01-18 | 22:20 | 3

*krijsend

issieookweer | 14-01-18 | 22:28

Jammer van dat 'hefden we ', Febofiel. Dat maakt het verhaal een stuk minder leuk.

xavier | 14-01-18 | 22:36

Twee maal een welgemeend excuus is hier op zijn plaats.

Febofiel | 15-01-18 | 00:27

"De verhaaltje (een suf verhaaltje, die...)", "de gedachtengoed", "ik kan hun (waarom geen hunnie, pap?) begrijpen": beetje dom, pap! Ik hoop dat dochterlief wèl kan schrijven, maar Papa had het stukje nog even door mij moeten laten corrigeren voor hij het naar de Deugbode stuurde.
Toen ik, eeuwen geleden, ook in Utrecht studeerde, interesseerde het niemand iets wat ik daar allemaal deed. Het minst van alles mijn ouders. Die waren alleen maar doodsbenauwd (terecht) dat ik geen vorderingen zou maken. Dat ik tussen de bedrijven door schuttingtaal uitsloeg was niet hun zorg en de rector magnificus had andere dingen aan het hoofd.
Waarom laten ouders hun grote kinderen niet met rust?
En dat je de NRC niet moet lezen spreekt vanzelf.

JvanDeventer | 14-01-18 | 22:09

Dat is leuk! De UAV. Was ik eens zelf lid van. En ik heb volle borst meegezongen met liedjes die qua tekst fout zijn, maar tegelijkertijd volledig onschuldig.

Orakel1958 | 14-01-18 | 21:57

Kan deze vader niet 1x per week een stuk op GS gaan schrijven?

MoltisantiBeer | 14-01-18 | 21:34

Welke sneu type brengt de teksten van de corpsliedjes bij haar ouders? Dat is het probleem, braveriken die een 'sterke' arm erbij halen.

Overigens, vreemd dat beter opgeleiden juist die en dat gebruik niet kennen:
een suf verhaaltje vind die 10 jaar

VerderLezert | 14-01-18 | 21:18

Pappa heeft wel gelijk. De publieke opinie wordt bepaald door click-bait. En de reactie daarop wordt zorgvuldig afgestemd op sociale media. Het is zo langzamerhand allemaal nep.

Yeohan | 14-01-18 | 19:54

Uni van Utrecht gaf een hoogleraarszetel aan Gloria Wekker dan heerst de PC er ernstig.

bijna_raak | 14-01-18 | 19:52

"links-feministische dochter"
Als je dat als ouder moet zeggen ben je af, dan kun je wel een artikel schrijven van 100 woorden, je blijft af.

Flipus | 14-01-18 | 19:42 | 2

Ja, rechtse feministisch zijn zeldzaam.

Kruisruiker | 14-01-18 | 19:46

rechtse feministen

Kruisruiker | 14-01-18 | 19:50

Tja, universitair (lees hier de link naar het gezonde bananenlied dat ik niet geplaatst krijg) zal het niet zijn en ook niet van het corps, wél wordt het nog steeds gezongen op de (christelijke) basisschool.
Wat nu?

Maartenalsoptwitter | 14-01-18 | 19:30

Was de basisbeurs niet afgeschaft?

Kartelmaster2000 | 14-01-18 | 19:25

Briefschrijver heeft zelf niet gestudeerd zo te zien. In plaats van Latijn had hij beter nog wat Nederlandse taalvaardigheden kunnen bijleren. En de woorden 'kort' en 'bondig' komen ook niet voor in zijn vocabulaire volgens mij.

hustler01 | 14-01-18 | 19:21 | 1

Dat kromme Nederlands heeft niets met voortgezette studie te maken. De basisopleiding in alle vakken in NL is uiterst onvoldoende en het is tegenwoordig gewoon regel, dat mensen, die hun bachelor (haha, soort van vereenvoudigde middelbare school van 30 jaar geleden, dus) en ook hun master halen, dat kunnen zonder dat ze hun gedachten in normaal Nederlands uit kunnen drukken. Daar kijk ik niet eens meer van op.

issieookweer | 14-01-18 | 22:26

Kan ik hun wel snappen. wtf

maruyama | 14-01-18 | 19:19

Paps : “ … de strafmaatregelen zijn buitenproportioneel zwaar….” . Ach gossie toch, ook zijn studerende dochter krijgt op deze wijze eigenlijk straf, de “doodstraf” nog wel ! Zij is immers ook lid van zo’n studentenvereniging. Als de ophef van buiten nu al zo enorm traumatisch is voor dochterlief, hoe moet dat dan straks als ze, als gevolg van een “sociale experimentatie” met een niet behandelbare SOA thuiskomt? Heeft paps haar wel goed “in ultimum” voorgelicht? Of krijgen wij dan ook weer de schuld? Maar paps heeft natuurlijk wel gelijk als hij bedoelt dat straffen is bedoeld voor het gewone volk = verkeerd gedachtengoed = verbanning, en zo heurt het.

Baron Clappique | 14-01-18 | 19:15

Nou pappie: je kindje van mag stemmen, autorijden en haar eigen financiële zaken regelen. Zou ze dan ook niet tegen een beetje schunnig liedje kunnen?

Steinway | 14-01-18 | 19:00 | 1

Feministisch zijn humorloos.

Kruisruiker | 14-01-18 | 19:01

Ach, in mijn militaire dienst periode zongen wij zittend achterin de Viertonner 'en de dochter van de dominee die had er nog geen haar op, maar toch kwam ik er klaar op'. Twee regels en een leuk deuntje we wij gingen over tot de orde van de dag. Nimmer heb ik een dochter van een dominee (of wiens dochter dan ook) onheus bejegend.

NeedIsaymore? | 14-01-18 | 18:50 | 8

NeedIsaymore? | 14-01-18 | 18:50 |
Inde categorie: Ik ben Ivan en ik lig op de divan en ik neuk totdat ik kapot ga! ;-))))

Basil Fawlty | 14-01-18 | 19:29

Wij zongen altijd:
Hee kleine meid doe je benen wijdt.
Doe je haar opzij dan kan ik er beter bij.

Das war einmal!

Kruisruiker | 14-01-18 | 19:43

Ze heeft n dikke kut waar ik hem graag in frut. Leve de plak aan mijn zak. Zongen we in groep 6 van de basisschool.

Shoarmamasutra | 14-01-18 | 19:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Nou ja, verfrissend dat moderne universiteiten niet de volle 24 uur bezig zijn om jonge mensen om te scholen tot slogans roepende linkse zombies.
Deze vorming is heel wat zorgwekkender dan het bericht dat studenten op die leeftijd blijkbaar belangstelling behielden voor meer menselijke zaken als tieten en bier.

Jan Passant mk2 | 14-01-18 | 18:49

Elke goede comedy show bestaat bij de gratie van zijn running gags. Hoe meer hoe beter dus. Dat neemt niet weg dat, hoe zeer je ook kneedt, zo nu en dan een perfect storm desalniettemin voorbij kan komen. NRC, academia, dochters, Putin, NRC, anekdotische bewijsvoering, algehele schunnigheid, NRC, Belgen, en dat soort dingetjes.

Maar dan deze: nl.wikipedia.org/wiki/Hubert_Smeets Met zijn van cellulose gefabriceerde witte onderbroek.

Onze moederplaneet is reddeloos verloren. Maar doe dan qua herbebossing vooral u zelf een genoegen: zeg die kranten op. Voor de wat meer statistische onderbouwing: PEW is uw bitch.

En wat betreft het ouderschap: www.youtube.com/watch?v=P1eG6tGXRxQ. Eerder deze week een zeer lezenswaardig essay van een medereaguurder over genieten. Die was om in te lijsten.

Hetkanverkeren | 14-01-18 | 18:26 | 1

www.nrc.nl/nieuws/2018/01/12/poetin-m... Excuses. Dit dus. Zo langzamerhand begint de teloorgang van de vaderlandse pers me danig van mijn a propro te brengen.

#losseflodder

Hetkanverkeren | 14-01-18 | 18:39

Spijker kop reactie. Mijn dochter studeert ook in Utrecht. Ik ben en was ook verbaasd over de politieke correcte reactie. In plaats van te laten leren en te leren schiet de univeristeit in de politiek correcte kramp door ander gedrag of andere meningen te moeten straffen. Wat is er gebeurd in Nederland dat de vertrutting en de vergrijzing van leven zo ver doordraaft. Niets kan meer of mag meer als het ook maar een beetje pijn doet bij iemand of een kleine groep. Dit land wordt een land van watjes. Tijd voor meer verhuftering in de strijd tegen de SJW.

Graaier | 14-01-18 | 18:24
-weggejorist-
Parel van het Zuiden | 14-01-18 | 18:15

Waardeloos. Als er echt iets moet veranderen dan is het noodzakelijk dat mensen uit de anonimiteit stappen. Zolang het blijft bij anonieme brieven verandert er helemaal niks. Eigenlijk is het triest: deze vader heeft er niet eens voor over zijn anonimiteit op te geven voor zijn dochter. Zoveel is het dus ook niet waard. Zolang deze mensen anoniem blijven heeft de 1984 gedachtepolitie, met hun morele represailles, gewonnen.

blikjegrolsch | 14-01-18 | 18:13 | 4

Laat me niet lachen.
Jij zegt dat het meer effect zou hebben met zijn naam eronder?
haha

Kruisruiker | 14-01-18 | 18:17

Nee want jij hebt niets te verbergen/ te beschermen. neem nog een blikje, pauper.

kaasfondue | 14-01-18 | 18:21

Zou Winston het winnen denk je?

nikolaos | 14-01-18 | 20:30
▼ 1 antwoord verborgen

Universiteiten zijn tegenwoordig sjw indoctrinatie kampen. Als pa reaguurder denkt dat het daar wel goed komt met de opvoeding heb je het echt mis.

jip_86 | 14-01-18 | 18:13

Lang maar mooi verhaal !

Schepvogel | 14-01-18 | 18:10

Ik snap wel dat dochterlief zich afzet tegen rubbertegelvader.
Die is blij het huis uit te zijn.

Gele Beer | 14-01-18 | 18:10

Ik heb deze meisjes en jongens in mijn colleges. Heeft o.a. te maken met pre-frontale cortex. Geloof me, het komt goed.

Leo* | 14-01-18 | 18:07

Kernachtig

Simon_GS | 14-01-18 | 18:06

Als uitermate stabiel genie zou ik over dit onderwerp willen zeggen
'ja, duhuh, boeie'

Koos Knak | 14-01-18 | 18:02

Kan dit vader/moeder schrijft een brief voor wat volwassen kind wel/niet is aangedaan even stoppen? Waar is de tijd gebleven dat je als student de boel zelf wel regelde?

Weerduivel | 14-01-18 | 17:59

De vertrutting van de samenleving in actie. Met dank aan de slappe mores van de Twitters en Facebooks van de wereld, waarmee ook de Amerikaanse SJW-zieligheid wholesale geïmporteerd wordt. We zongen vroeger bij de padvinders erger.

Snorkle | 14-01-18 | 17:58

Beste Vader, u lult nogal een stuk teveel. Bovendien: rubberen tegels leggen doet u maar in uw eigen tuin. Du moment dat uw dochter 18 is en de rubberen tegelwereld verlaat heeft u niets meer te willen. U kunt alleen hopen dat de 18 jaar opvoeding van dien aard zijn geweest, dat zij het gedrag vertoont dat u wenst en keuzes maakt waar u achter staat. Maar dat is niet langer uw zaak, leg u er bij neer, bemoei u er niet teveel mee en laat haar haar eigen leven verder vorm geven. Dat die universiteit zijn boekje volledig te buiten gaat staat buiten kijf, maar ook dat is niet uw zaak. U mag daar uiteraard iets van vinden, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er niet al te veel mensen op uw mening zitten te wachten.

Met weemoed denk ik terug aan een jaartje of 10 geleden, toen ik 's nachts om een uurtje of drie naar huis liep en de ceintuurbaan overstak. Een stuk of 12 lullo's (allemaal zo lam als een tak, ze kwamen zo uit Jiskefet gewandeld) merkte een leuke meid van een jaar of 25 op die hen tegemoet gefietst kwam. Na een aanmoedigend 'hee jongens!' zongen ze, al wijzend naar de jongedame in kwestie, in koor en uit volle borst 'daar moet een piemel in! daar moet een piemel in!'. Ik kon niets anders dan heel hard grinniken. Zij lachte er hartelijk om en maakte zich vooral niet druk en fietste lekker door terwijl het gezang nog even door ging. Zo ging dat vroeger, die goeie ouwe tijd... waar is ie in hemelsnaam gebleven?

jonckheer | 14-01-18 | 17:56 | 3

Ik heb de indruk dat humor steeds meer 'not done' is. Rechtse humor wel te verstaan. Niet de humor van lullen als Dolf Jansen...

Kruisruiker | 14-01-18 | 18:23

Wat een kech zeg die meid!

Hadena | 14-01-18 | 18:23

Mooie anekdote jonckheer over die bezopen studenten en dat meisje! Ik mis die nuchterheid (hihi) thans ook.

Basil Fawlty | 14-01-18 | 18:50
-weggejorist-
De Koreaanse Slet | 14-01-18 | 17:52 | 3

"Mente et malleo"
Prachtig, die ga ik overnemen! Niet als geoloog, maar wel in overdrachtelijke zin.

Chiant | 14-01-18 | 17:50

Er was vroegah (jaren '90?) toch een reclame van een bank oid waar je 2 middle class ouders heel netjes naast elkaar op het bankstel zag zitten en verklaarden: "ons kind studeert heel hard." volgende shot was bezopen studenten die over elkaar vielen. "Ons kind gaat altijd naar college." Volgende shot was een student(e) tussen de zure lappen om 2 uur 's middags. "eet verantwoord" Volgende shot was de pizzaboer die afleverde. "Hij/zij kan verantwoord met geld omgaan." volgende shot. Studenten die over elkaar rollen richting drankwinkel. Etc. Laatste opmerking van de ouders was. "Hij/zij doet het heel erg goed." finale shot was, je zag een 2 handen (man en vrouw) onder een deken vandaan komen op zoek naar een fles drank naast het bed. ;-))))

Basil Fawlty | 14-01-18 | 17:43 | 3

Ja, mooi. De jaren negentig waren nog oprecht in dat soort dingen.

Luivend | 14-01-18 | 17:45

Ik mis die tijd.

De Koreaanse Slet | 14-01-18 | 17:47

Er zijn wel meer reclames uit die tijd die niet meer kunnen.

miko | 14-01-18 | 18:11

Je moet toch wel een gigantische hekel aan je rechtse vader hebben als je een linkse feministe wordt.
Dat is papa treiteren op hoog niveau.

Kruisruiker | 14-01-18 | 17:41 | 4

Wie voor zijn vijfentwintigste nooit links is geweest heeft geen hart. Wie na zijn vijfentwintigste nog steeds links is heeft geen hersens.

Chiant | 14-01-18 | 17:51

Het is heel gewoon. Zie Archie Bunker.

Lewis Lewinsky | 14-01-18 | 17:55

En als mijn dochter een linkse feministe wordt, heb ik toch iets faliekant verkeerd gedaan.
de Voorzittert | 14-01-18 | 17:51
Zoals grote nadruk leggen op afgekaderde politieke archetypen in plaats van het leren voeren van een inhoudelijke discussie en het scheiden van emoties en feiten?

Panos88 | 14-01-18 | 18:14
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, het is de survival of the fittest,
als jou dochter ten onder gaat aan sex, drugs en rock ehh, slechte korpsliedjes, dan heb je als ouder sowieso gefaald en mocht het niet zo zijn, kan ze net zo goed een straatkech worden.

Plorkface | 14-01-18 | 17:37 | 1

Het is geen corps, maar eennstudievereninging. Braafheid troef. Beetje lezingen en af en toe feestje.

Shoarmamasutra | 14-01-18 | 20:04

Dat naschrift klopt. Ook ik zal niet -alles- schrijven als het mijn studerende kinderen betreft. Heb er al eens één in een bitter gevecht moeten vrijwaren van excommunicatie omdat zijn werkstukonderwerp niet in het officiële curriculum paste maar wél op feiten was gebaseerd.
De situatie is echt veel slechter dan velen denken.

Maartenalsoptwitter | 14-01-18 | 17:36

lillyflower | 14-01-18 | 17:27

Wat drinkt u en mag ik ook een slok?

De Koreaanse Slet | 14-01-18 | 17:30 | 2

Je mag wel slokje van mijn thee hoor . Moet je wel opschieten is zo koud .

lillyflower | 14-01-18 | 17:57

Heftig. Hit me up.

De Koreaanse Slet | 14-01-18 | 18:01

De moraal van het verhaal ontgaat me.
Linkse feministische famkes houden niet van geile liedjes ofzo?

Kruisruiker | 14-01-18 | 17:26 | 2

Nee, ze zijn tegen discriminatie omdat er geen geile liedjes naar hun gezongen worden. Asha den Tuinbroeke vind seksisme alleen maar verschrikkeluk omdat er geen stratenmaker is die eens fluit of naar haar billen kijkt. Behalve als hij zich vergist in haar en de trilplaat.
ZO!

miko | 14-01-18 | 17:31

Ja, en zelfbenoemde rechts-liberale kakkervaders maken zich druk om het nrc.

Luivend | 14-01-18 | 17:31

Kon er lang mee mee, met het verhaal van deze vader. Vooral de tegelwijsheid "sex and SJW sells" was er eentje om te onthouden. Maar een zin, daar on ik dan weer net niet mee overweg: "Een tijdelijke bevlieging met Nietzsche of Marx (...) het hoort erbij." Hoezo? Is Marx overwonnen? En vooral, is Nietzsche bevochten? Staan die bij meneer de vader hun boeken, in vertaling en in leer gebonden maar nauwelijks gelezen, op de linkse boekenplank? Uit de buurt van Sartre, Wolkers, en een leuk boekje met nostalgische fotoo's over Provo?
Ik mag hopen dat dochterlief niet het vermogen verliest om echt bevlogen te raken, uiteraard zonder haar verstand te verliezen, zoals zo veel salonsocialisten met dikke buikjes die precies weten waar wat op de boekenplank thuishoort.

Schoorsteenveger | 14-01-18 | 17:25

2017 Het jaar van de loep . Het jaar van de meest onzinnige 'problemen . Geen wonder dat hier de laatste tijd zoveel verwarde mensen rondlopen............niemand die het nog snapt waar men in dit land mee bezig is.

Koning BongoBongo | 14-01-18 | 17:24

Vét! Die ga ik uit m'n hoofd leren zodat ik indruk kan maken op Thierry als ik 'm ooit tegenkom

Sandronique | 14-01-18 | 18:25

Die kreeg ik uit mijn hoofd geleerd de eerste dagen van de kennismaking. En niet bij een corps hoor.

Shoarmamasutra | 14-01-18 | 20:03

Voor studieverenigingen is het een ander verhaal, maar wellicht is het helemaal geen slecht idee dat de corpora (en andere studentenverenigingen) volledig de eigen boontjes gaan doppen. Financiële onafhankelijkheid betekent ook dat ze meer grip krijgen op het bepalen van de regels. Die verenigingen zijn een grap geworden, als je ziet hoe ze zich moeten verantwoorden op de nationale treurbuis, alsof zij moreel gezag en verantwoordelijkheid dragen voor alles wat hun leden uitspoken. We hebben het hier over niets meer dan een paar gezelligheidsverenigingen voor en door jongvolwassenen! Ik zou zeggen, de deurtjes nog meer gesloten en een (strengere) ballotage, want waar het mis is gegaan is toen de linksgekkies in de jaren '60 en '70 het nodig vonden dat die verenigingen toegankelijker moesten worden, en als het dat dan is, moet je niet raar opkijken als het je niet bevalt.

Gualtiero | 14-01-18 | 17:16 | 2

Ik kan het niet beter verwoorden, dus daarom doe ik het ook maar niet.

Panos88 | 14-01-18 | 17:30

Precies. Net als zwarte piet. Waarom moet dat een volsfeest en middenstandsfeest zijn. Sektarisme gaat weer heel groot worden (onder de naam subcultuur)

kaasfondue | 14-01-18 | 18:24

"Ze hebben de opvoeding deels uit handen gegeven, toevertrouwd, aan de Universiteit en (misschien zonder medeweten) aan de UAV, en verwachten - terecht - topprestaties van beiden"
Schrijver vind dus dat unies een opvoed taak hebben? Nou dan ben je zelf een deel van het probleem, niet de oplossing.
je dochter conformeert zich toch aan een studentenvereniging/? Tja,daar worden meningen aangehoord en de meeste stemmen uiteindelijk geldig. Wat je tegen je dochter moet zeggen is dat ze een gezonde schijt moet hebben aan dit soort clubjes en vooral zelf met denken,zou papa ook eens moeten doen met zijn verwijfde brief naar geen stijl
Kech!

miko | 14-01-18 | 17:16 | 1

Het is geen studentenvereniging. Het is een studievereniging. Dat is wat anders. Die die lezingen, borrels, excursies, feestjes enzo tussen studenten van dezelfde studie/faculteit. Studievereninigingen zuipen en ontgroenen.

Shoarmamasutra | 14-01-18 | 20:02

Wat zou de simpelste verklaring zijn voor moeite hebben met rechtse keurballen?

RickTheDick | 14-01-18 | 17:13 | 3

Deels jaloezie maar ook racisme van de lage verwachtingen. Elke dag staan door het hele land sociëteiten vol met dronken jongens, maar zelden gebeurt er iets ernstigs. Als er dan iets naars gebeurt, iets gewelddadigs of seksistisch, staat het direct weken in de krant. Ondertussen vindt men het geen enkel probleem dat in honderden haatpaleizen antisemitisme en homofobie wordt gepredikt, en honderduizenden jongeren naar criminaliteit en seksisme verheerlijkende rapmuziek luisteren.

Gualtiero | 14-01-18 | 17:23

Ik denk denk ook omdat die studentencorspen net zo anti-meritocratisch zijn als pak hem beet de PvdA. Juiste netwerken zijn belangrijk, persoonlijke kwaliteiten en authenticiteit niet.

skoftig | 14-01-18 | 17:29

Jezelf belazeren. Ze zijn niet anders dan de 'jongens uit de hood' alleen veel rijker. En Blanker.

De Koreaanse Slet | 14-01-18 | 17:29

"Io vivat" gaat ook al over zuipen en feesten. Er is niks veranderd in 600 jaar.

frank87 | 14-01-18 | 17:13 | 1

Nee precies. Het gaat allemaal over helemaal niets.

Heb het dan over roomblanke mannetjes die over bewustloze wijven heen gaan omdat ze te vol met testosteron zitten en bezopen zijn.

Wat schunnige liedjes is net zo oud als dat iedereen wil neuken. (Behalve Mark Rutte)

De Koreaanse Slet | 14-01-18 | 17:16

Wat een zeikverhaal over iets wat helemaal niet interessant is. Je moet maar in je nadagen zo'n zeikerd zijn. Koop wat lingerie en een dildo voor je wijf en loop door.

De Koreaanse Slet | 14-01-18 | 17:13 | 2

Na de eerste alinea is het beter om deze tegel te lezen. Bespaart jij wat misbruik van u eigen tijd.

cees2025 | 14-01-18 | 17:18

Sowieso is de gedachte dat een serieus mens een brief zou sturen aan Geenstijl best grappig. Maar goed.

De Koreaanse Slet | 14-01-18 | 17:23

Geweldige hartekreet van deze bezorgde moeder. Het draait in de media heden ten dage allemaal om de politiek correcte beeldvorming. De nuance aangaande de inhoud en de toedracht gaat volledig verloren. Alles wat vroeger links Nederland aan Bild Zeitung verachtte (en wat ook ik op de openlijk linkse uni meekreeg) wordt nu schaamteloos door overheidsinstituties op de burgers van nu toegepast om deze volgzaam en klein te houden. Men wordt blijkbaar wat men bekritiseerd. Het berufsvertbot is nader dan men denkt. Deze tendens wordt zeer juist aangestipt door de anonieme briefschrijvert. Men maakt individuen kapot voor de oplage en de kijkcijfers.

kaasfondue | 14-01-18 | 17:13 | 3

Oh het is nog een vader-wijf ook. Nou breekt mijn klomp.

De Koreaanse Slet | 14-01-18 | 17:14

Of vader; begrijp ik uit de inleiding. Moet kunnen.

kaasfondue | 14-01-18 | 17:14

eh.. vader mijn waarde

normanius | 14-01-18 | 17:18

Universiteiten zijn nog een van de weinige plekken in ons land die vrij zijn van PVV-mongolen. Alleen daarom zou ik weer gaan studeren.

Bakito | 14-01-18 | 17:12 | 14

Als je van groenlinks -mongolen houdt zou ik weer gaan studeren.

Kruisruiker | 14-01-18 | 17:47

@De Koreaanse Slet
Ach, u denkt dat men slim moet zijn om (af) te studeren?
Dat geldt misschien voor studies als Wiskunde of Technische Natuurkunde.
Voor de overige studies is afstuderen eigenlijk meer een participatieprijs.

Mr. Happy | 14-01-18 | 18:43

Tja, maar die worden er wel gekweekt. Het zijn voornamelijk de afhakende die verongelijkt in de politiek gaan en dan de schuld elders leggen.

VerderLezert | 14-01-18 | 21:09
▼ 11 antwoorden verborgen

De vader is in ieder geval een internetgelovige. Maakt zich drukker om het nieuws over een studentenvereniging dan dat hij doorheeft dat de experimenteerfase van zijn dochter reeds begon op haar dertiende, en niet op de universiteit. Gelooft nog in de idealen die hij haar zelf voorschotelde. Aandoenlijk, en toch niet echt een boeiend onderwerp.

Luivend | 14-01-18 | 17:11

Over 10 jaar krijgen kinderen les in ‘gevoeligheid’, ‘genderdetermination’, ‘wc keuze’ en nog meer onzin.

Over 40 jaar zal deze periode bekend staan als de ‘Mietjesgeneratie’.

Weetjewel. Elke generatie heeft iets noemenswaardig. Maar déze! Ho maar.

Waarom is iedereen zo zwak tegenwoordig?

Nacho_Vidal | 14-01-18 | 17:11 | 4

Dat is waar! En vooral social media

Nacho_Vidal | 14-01-18 | 17:14

Generatie Mietje. Ik snuif 'm. Proef 'm even ... laat 'm even rollen. En, JA! Generatie Mietje!

Hufterst | 14-01-18 | 17:17

Veel zijn er veganistisch geworden.

Kruisruiker | 14-01-18 | 18:51
▼ 1 antwoord verborgen

De westerse wereld heeft eigenlijk gewoon weer een oorlog nodig, dan gaan de mensuh zich weer bezighouden met belangrijke dingen ipv volledige onzin.

Henk de Vries2074 | 14-01-18 | 17:11

Iedereen die bij een studentenvereniing gaat, of erger, corpsleden, bekijk ik van nature met een schuin oog.

chicago river | 14-01-18 | 17:08

Wat zijn wij reaguurders toch wijs!

dr Rechts | 14-01-18 | 17:03

Gezien de lap tekst kan dat maar een reaguurder hier zijn.

Rest In Privacy | 14-01-18 | 17:01 | 5

Zeg LL, doe eens lezon:
"Zelf ben ik rechts-liberaal (GeenStijl lezer, evident) "

Rest In Privacy | 14-01-18 | 17:25

Waarde McM, er staat lezer. Een reaguurder is een lezer, een lezer is niet per se reaguurder.

Lewis Lewinsky | 14-01-18 | 17:32

@Lewis Lewinsky | 14-01-18 | 17:32 |
Semantisch gezien heb je natuurlijk gelijk.

Rest In Privacy | 14-01-18 | 17:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Het lijkt mij in de lijn der verwachting als ze daar binnenkort Hennis noch Maurits hebben.

Hufterst | 14-01-18 | 17:03

zijn weer dezelfden die lopen te vandalen.

Henk de Vries2074 | 14-01-18 | 17:12

Klagen over een spreuk - iets met apen - en dan zelf als een beest tekeer gaan in een winkel.

Juriaan Schraamhaar | 14-01-18 | 22:43

Swj, Wsj, Sjw, hmm ik volg het niet meer

roy3573 | 14-01-18 | 17:00

Een universiteit is er niet om kinderen op te voeden. Het is geen sgool.

tipo | 14-01-18 | 17:00 | 6

Lupuslupus | 14-01-18 | 17:17
Staatsopvoeding, jaja, weet je wie dat ook goed vinden? Dictatoriale en theocratische regimes.
Maar goed,we weten al langer aan welke zijde we je moeten plaatsen.
nl.wikipedia.org/wiki/Indoctrinatie

miko | 14-01-18 | 17:25

miko | 14-01-18 | 17:25

Och wie nog niet door heeft wat mevrouw Lupus is heeft echt een betonvloer voor zijn ogen.

De Koreaanse Slet | 14-01-18 | 17:54

School hoort wel een verlengstuk van de opvoeding thuis te zijn.

Lupuslupus | 14-01-18 | 17:17

Jij bent zeker iemand die altijd troep op de grond gooit "omdat je er belasting voor betaald"?

Juriaan Schraamhaar | 14-01-18 | 22:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik haal er twee woorden uit die het hele verhaal samenvatten: "SJW sells" En Martin Sommer. Die mag van mij lekker in Noord Korea het niet-anonieme meningsuiten preken. Zolang een PVV-er niet aan de bak komt als politieagent, zo lang men uit het publieke domein wordt geweerd bij onwelgevallige meningen en zo lang men bang moet zijn voor besmeurde deuren, ingegooide ruiten en bespuugde dochters of vriendelijk belerend politiebezoek is er grond om anoniem te reaguren.

Hufterst | 14-01-18 | 16:59 | 1

Tandje sterker: De dode-bomen-bedrukkers weten van gekkigheid niet meer hoe ze de oplagecijfers op peil moeten krijgen, en zoeken daardoor naar elk flintertje houvast wat ze nieuwe (=jonge) lezers kan opleveren. Jong = links. Dus wordt links als goed en extreem links als extreem goed geportretteerd. Zie daar; SJW's.

marcoplarco | 14-01-18 | 19:16

Iemand schrijft een brief naar een krant. Dat is net zoiets als online reaguursels plaatsen. Toch? Komen onze tegels ook in de krant?
Hahahaha!

Is dit nog nieuws? | 14-01-18 | 16:58

"(...) zij staan in ultimum (sic) garant voor de opvoeding van hun kind. Als die opvoeding fout gaat zal iedereen de ouders de schuld geven."

We hebben het hier over studenten toch? Of gaat het over basisschoolkinderen die in groep 6 zitten? Help! Ik snap het niet!?

_ILT_ | 14-01-18 | 16:56 | 2

Vandaag de dag is dat hetzelfde. Millennials. Special snowflakes.

Is dit nog nieuws? | 14-01-18 | 16:59

Hoe kan een Universiteit van Utrecht een links-feministisch persoon iets bijbrengen? De acties van de universiteit zijn geheel conform het links feministisch gedachtengoed. Is deze pa echt zo naief? En wat is er misgegaan in de opvoeding dat je dochter links-feministisch is geworden. Je leuter in een verkeerde gleuf gestoken?

_ILT_ | 14-01-18 | 17:03

Daarom dat sneeuwvlokjes beleid..
Over een paar jaar denkt zo'n vader een anonieme brief te sturen over zijn *hele lange lhbtq naam* en dan kan het gelijk oprotten!

Je zelf in hokjes blijven proppen tot je letterlijk een nummer bent, altijd handig!

Lionfromzion | 14-01-18 | 16:53
-weggejorist-
DommeNeger | 14-01-18 | 16:53

Mooi geschreven. De massahysterie en verontwaardiging over alles “fout” is volgens sommige mensen neemt echt bizarre vormen aan. Ironisch genoeg was de publieke schandpaal vroeger een wapen van “rechts”, nu wordt het vooral door gutmenschen gebruikt.

bulk | 14-01-18 | 16:52 | 1

Is dat zo, of heb je dat op de uni geleerd?

Lionfromzion | 14-01-18 | 16:54
-weggejorist-
Perique | 14-01-18 | 16:50 | 2

Als ik vroeger straf kreeg. Dan had ik dat vroeger volgens mijn ouders. Verdiend.

Want ik was een kutjoch dat voor problemen zorgde.

Tegenwoordig doen kinderen en tieners dat niet meer. Als ze een reprimande krijgen is dat de schuld van de leraar. Die had per slot rekening kunnen houden met de gevoelens van het kind.

Nacho_Vidal | 14-01-18 | 16:48 | 5

Goed of fout.

Zodra het fout gaat moet je dit erkennen, accepteren en aan werken.

Niet ontkennen. Dan ben je een bitch.

Nacho_Vidal | 14-01-18 | 16:59

Had een interessant gesprek met een oud lerares hierover: ze was inmiddels gestopt met lesgeven..

Ze had er uiteindelijk minder problemen mee dat wij haar leven probeerden zuur te maken, zo intens mogelijk.

Ze had immers de keus om mijn ouders op school te laten komen en me te laten straffen of niet.

Ze is er mee gestopt omdat ze op een gegeven moment rekening moest houden tijdens de les met de wensen van 12 verschillende ouders over hoe ze les gaf, deze ouders had ze niet op het matje geroepen, ze hadden haar op het matje geroepen!

Ze was gym lerares op de basisschool..

Lionfromzion | 14-01-18 | 16:59

Die ouders zijn gewoon allemaal ziek. Stuk voor stuk.

Het liefst hadden ze die gymlerares tijdens hun rit in hun leasebakken bespuugd als ze door hun daden veranderd was in een dakloze, door hen veroorzaakt.

Want zo zijn ze. De teringhonden!

Nacho_Vidal | 14-01-18 | 17:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Man wat maak jij je druk. We geven geen reet om al die linksch soepsidie mensjes, krantjes, meninkjes en ideetjes. Doe lekker wat je zelf wilt en zeg fuck you tegen de moraal riddertjes die vaak zo armzalig zijn dat je ze vaak een paar euro wilt toegooien om eens fatsoenlijk gekleed en gevoed door het leven te gaan. Idem aan ollongren, dikke vinger in der kont kan dat sujet krijgen. Randdebielen allemaal.

Mark_D_NL | 14-01-18 | 16:47 | 2

Tot er een meute booskijkers met fakkels in je tuin staan denk ik dan.
Anders heb je eigenlijk al opgegeven?

Lionfromzion | 14-01-18 | 17:01

Nou ja, ik lees hier dat basisbeurzen zijn stopgezet vanwege de verkeerde mening... als dat waar is (want kán dat eigenlijk wel? Daar gaat de universiteit toch niet over?) heeft meneer wel 'n punt tot ophef - al had ie dat wat bondiger kunnen maken.

kapoerewiet | 14-01-18 | 17:02

tldr Iemand een samenvatting zonder huil huil en opvoedkundige tips?

Petrus Poortwachter | 14-01-18 | 16:46 | 2

Je mag schunnige liedjes zingen, mits je dat anoniem doet.

Lewis Lewinsky | 14-01-18 | 16:54

Keurig, Lewis. Keurig. Ik zet je op de lintjesregenlijst van de Republica.

PresidenteDeConjovia | 14-01-18 | 17:16

Zullen we 't eens over mannenproblemen hebben? Oh wacht moet natuurlijk m'n privilege checken.

VeelTeSteil | 14-01-18 | 16:46

Gs, zoek eens uit welke SWJ's bij welke studentenverenigingen hebben gezeten. En dan met name de Swj's die krijsend hun mening over sexisme en fascisme opdringen die in hun studententijd soortgelijke liedjes hebben gezongen

Olleke | 14-01-18 | 16:46

Het hele onderwijssysteem van kleuterschool tot universiteit is een verstikkende hel geworden waarbij je als niet-extreem-links-denker bij elk woord dat je zegt goed moet nadenken over de gevolgen. Want ga je niet mee in de SJW-idioterie dan ben je voor de rest van je leven getekend.

2voor12 | 14-01-18 | 16:43 | 2

hear hear. Gelukkig zijn mijn kinderen al heel lang volwassen dus heb ik dat probleem niet (en zij ook niet). Maar het moet echt verschrikkelijk zijn om in deze tijd kinderen te moeten opvoeden. Als niet-links persoon bedoel ik.

Lupuslupus | 14-01-18 | 17:06

Blijven relativeren, het gesprek de andere kant op sturen om ze ook de andere kant van het verhaal te tonen. Afentoe een keertje neger zeggen, of kudtmarokaan, neem ze mee voor een broodje en sinas in de kroeg. Geef ze een aai over de bol als ze gepest worden en vertel ze dat het leven soms hard is, volgende keer keihard terug pesten. Ettertjes die stiekum aan je haren trekken, gewoon stiekum een pets op zijn oog geven.
Je kunt heel veel van de schoolnonsens ongedaan maken zonder het expliciet af te zweren.

HA BIER!1! | 14-01-18 | 17:46

"Wie een blanke man wil slaan vindt altijd wel een stok" luidt een oud gezegde.

Panos88 | 14-01-18 | 16:41 | 2

Een oude chinese wijsheid luidt: wie een zelfverzonnen spreekwoord opvoert wordt beter gehoord.

Hufterst | 14-01-18 | 17:01

Zoals Plato ooit zei: "Flikker op, ik zit te schijten!"

PresidenteDeConjovia | 14-01-18 | 17:15

Beste ouder. Je dochter is meerderjarig. Laat haar los.

Glasgow Argus | 14-01-18 | 16:41 | 7

Dat ze hun eigen boontjes moeten kunnen doppen.

Is dit nog nieuws? | 14-01-18 | 17:07

Opvoeden is zorgen dat je kinderen de bagage hebben om de middelvinger aan de wereld te geven, in plaats van andersom.

PresidenteDeConjovia | 14-01-18 | 17:14

@Panos. Uiteraard wereldwijs maken en begeleiden in de fouten die ze gaan maken. Kleine kinderen kleine fouten, grote kinderen grote fouten. Basis meegeven die ik gelukkig ook vanuit thuis ook meegekregen heb. En dan hopen dat ze nog eens zullen denken, die ouwe, die was zo stom nog niet.

perdelul | 14-01-18 | 17:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Kranten lezers en TV kijkers sterven uit. Schunnige liedjes zijn van allen tijde en maken je studie dochter mondiger en weerbaarder.

xtree | 14-01-18 | 16:40

Ik mis de traan die uit één oog drupt.

Ella | 14-01-18 | 16:39

Eenvoudig ,een kut krant is en blijft .......? Een dooie boom.

gelukzoeker | 14-01-18 | 16:34

Fake news.

gato | 14-01-18 | 16:33 | 2

Fake news? Prima schrijven!

spinselsinjehoofd | 14-01-18 | 17:26

Fake news?
Lees het eerst voor je reageert.

Zult-eter | 15-01-18 | 12:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken