Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jaap de Hoop Scheffer is Poetinvriendje

ja hoor es vriend dat is een beetje laat he nu ineens van mening veranderen had dat gedaan toen je er nog toe deed

Jaap de Hoop Scheffer, die slechts vijf jaar secretaris-generaal van de NAVO is geweest en daarom veel minder verstand heeft van geopolitiek dan de bekende NRC-columnist Joshua Livestro, is een Poetinvriendje geworden. Dat blijkt uit uitgebreid onderzoek door een Jalta-redacteur volgens het AD op mediacourant.nl. Jaap de Hoop Scheffer durft namelijk te beweren dat de NAVO nooit de deur had mogen openzetten voor een lidmaatschap van Oekraïne en Georgië. Iedereen weet dat als je zulke dingen zegt, je wel betaald zult worden door Poetin en/of vrienden van Poetin en/of Karin Bloemen. Dus of u even uw adres wilt doorgeven meneer De Hoop Scheffer, dan sturen we die Poetinkaart zsm uw kant op.

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik zei dus: "Maar het grappige is dat GS ook door Poetin betaald wordt." Maar die werd weggejorist. Tegen welke huisregel was die comment? "Gij zult geen grapjes maken over GS"?

Schroedinger | 09-01-18 | 10:22

Ik ken maar één Oekraïner, een intelligente, weldenkende, hoogopgeleide jongeman en op basis van het achtergrondplaatje dat hij schetste van zijn geboorteland durf ik met zekerheid te stellen dat iedereen die dat land vrijwillig binnen haalt bij de EU knettergek is.

MickeyGouda | 09-01-18 | 10:08

De Hoop- Scheffer: Zouden dan toch nog mensen zijn die hun gezond verstand gaan gebruiken.????

rexm | 09-01-18 | 09:44

Trouwens ff tussendoor, ik zag op wiki dat Ollengren van Finse adel is, lol, een Fin. Sorry, ik wist het niet.

Nalek | 09-01-18 | 09:03

Voor deze wijsheid hebben we de Hoop Scheffer niet nodig wel goed dat hij het bevestigd.
Het grootkapitaal gaat over lijken om hun honger naar geld en macht te stillen, met puppets als rutte die zij als pionnen over het bebloede schaakboord schuiven.

zwaanshals | 09-01-18 | 07:56

Tenenkrommend hoe nou weer zo'n Ollongren meent de Rus weg te moeten zetten. Een waanzinnige trend dat, net als die anti-Israël-houding, blijkbaar de nieuwe 'visie' is. Hiermee wordt volledig voorbij gegaan aan eeuwen van tegenstellingen maar ook overeenkomsten. We zouden de Rus goed kunnen gebruiken en vice versa. Maar het moet nu de zogenaamd gemeenschappelijke vijand zijn? Ondertussen importeren we de haat en heeft men het gepresteerd dat de heilige strijd op Europese bodem wordt gestreden. Iets dat bij een meer logischere partnerkeuze nimmer was gebeurd. Maar liever schuren we hier tegen Turkije aan, adoreren we Arabische lentes en weigeren tot op de dag van vandaag te erkennen dat we simpelweg te veel mensen toelaten die ons van alles misgunnen.
Maar gelukkig gaan onze mannen nu naar het Oostfront om de Rus te laten zien dat we ook zonder munitie een grote bek durven op te zetten. Wederom totaal zonder besef van hoe de Rus denkt. In vergelijking met onze geweldige politieke leiders, denkt de Rus met een stuk meer common sense. Maar liever leggen ze de focus op nepnieuws, alsof dat een hele gevaarlijke nieuwe dreiging is.

hoochee | 09-01-18 | 07:39 | 2

Als de Orwellgren spreekt hoor je louter vulling, onzin, misinformatie of leugens.

O2Neutraal | 09-01-18 | 19:55
-weggejorist-
Schroedinger | 09-01-18 | 01:07

paar jaar geleden zij ik dit al,maar toen was ik metee een trol.
maar nu achteraf kan je goed zien hoe goed ze kunnen liegen.

Roger-Rabbit | 09-01-18 | 09:44

Geen dank, beiden.
Ik ben wel nieuwsgierig naar EODs's vorige nick nu maar ik zal er niet naar vragen.

LuckyGirl | 08-01-18 | 23:57

EODs, je bent een waardevolle aanwinst in deze panelen.
You know your stuff!
Welkom!
Hetzelfde geldt voor Eeuwig.. Op.. Vakantie.
Kudo's!

LuckyGirl | 08-01-18 | 23:06 | 3

Ik was er al een paar jaar onder een andere naam, maar mocht vertrekken.

EODs | 08-01-18 | 23:27

Trouwens: dank.

EODs | 08-01-18 | 23:27

merci

Eeuwig..Op..Vakantie | 08-01-18 | 23:48

Rusland aangevallen in Syrië. Vandaag werd de Russische basis Khmeimim aangevallen door 13 drones. Het was de allereerste keer dat zo'n aanval op zo'n schaal plaatsvond. 6 drones werden door een speciale eenheid gehackt en overgenomen door de Russen. 7 drones werden vernietigd. De drones zijn afkomstig uit 'een technologisch geavanceerd land'. (bron: RT)
Jaap de Hoop Scheffer dronet ondertussen sweet nothings richting Putin.

Eeuwig..Op..Vakantie | 08-01-18 | 23:05 | 1

Bron: RT. Laat maar.

fail | 09-01-18 | 08:39

Moeilijk kijken is ook een gave.

McMarx | 08-01-18 | 21:59 | 1

Dat is de belangrijkheidsrimpel. Veel politici hebben die ontwikkeld: Koenders heeft er ook een.

piloot47 | 08-01-18 | 23:40

Liegen, draaien, belazeren, een Nederlandse oorlog (met Irak) en nasleep van jarenlang terrorisme accepteren voor het veiligstellen van zijn baantje. Er is weinig duivels meer waar de Hoop Scheffer zich NIET mee in heeft gelaten.

Huichelachtig interview van typische CDA'er. Rusland deed exact wat de Navo hoopte en verwachte. Dit alles om nieuwe wapenorders voor de VS veilig te stellen. De NAVO ís de PR machine van de Amerikaanse wapenlobby. Zonder spanning in de wereld en Oekraine in het bijzonder, zou het gewone volk zich eens af kunnen vragen waar de NAVO nog voor nodig is.

van heinde en verre | 08-01-18 | 21:58 | 3

Zonder investeringen in wapens is er ook geen geld voor innovatie en loop je dus het risico dat Chinezen of Russen of anderen uiteindelijk het initiatief overnemen, dus dat begrijp ik allemaal nog wel. Daarnaast wil met niet teveel betalen voor het Russisch gas en dus moeten er alternatieven zijn en liever nog hebben ze uiteraard hun eigen stroman in het Kremlin, ook dat is te begrijpen. Wat niet te begrijpen is, is dat journalisten in Nederland (en Duitsland en Frankrijk) niet een klein beetje weerstand bieden met wat kritische vragen. Dat verontrust me nog meer dan die andere dingen, want die journalisten zijn vervolgens slecht in al hun werk (zie voorbeelden afgelopen weken). Op lokaal niveau lopen ook allerlei lieden hun zakken te vullen ten koste van de burgerij en ook daar is geen controle op.

Watching the Wheels | 08-01-18 | 22:16

met = men. "Slecht in hun werk" is te sterk uitgedrukt, "ze staan niet op scherp". Ze lijken vooral in (of over) te tikken wat aangeleverd wordt, zoals @zimmerschwanz | 08-01-18 | 22:01 ook al schrijft met enkele zeer goede uitzonderingen. Mensen als Syp Wynia en Wierd Duk leggen echt verbanden en leveren je vaak iets aan waar je over na kunt denken, een nieuwe invalshoek, nieuw perspectief. De rest van het nieuws is allemaal zo eendimensionaal en meestal een herhaling van dezelfde ellende dag in dag uit. Daarom haken mensen ook af, ze geloven het wel.

Watching the Wheels | 08-01-18 | 22:25

Watching the Wheels | 08-01-18 | 22:25
Wat je zegt. Echte journalisten zijn schaars tegenwoordig. De meesten noemen zich journalist, maar fungeren voor hun bazen feitelijk slechts als meneer of mevrouw Doorgeefluik of zijn nieuwslezer.

EODs | 08-01-18 | 22:51

Ze hebben een keer of 10 beloofd om de NAVO niet op te schuiven richting Rusland, alleen Oost-Duitsland zou bij de hereniging worden toegevoegd volgens recent vrijgegeven documenten in december 2017 volgens nsarchive.gwu.edu/briefing-book/russi... dan is Jaap de Hoop Scheffer toch niet geloofwaardig als hij nu pas ineens in Nieuwsuur zegt dat hij de reactie van Rusland onderschat heeft en dan ook nog tegelijkertijd in Nieuwsuur zegt dat Poetin destijds al meermaals "it will not be" of woorden vaan gelijke strekking tegen hem uitsprak. Heeft JdHS dat inderview op zijn eigen initiatief gegeven? Hoe is het tot stand gekomen en wat was het doel? Telefoontje van hemzelf naar Nieuwsuur a la Camiel? Betekent dit het begin van het herstel van de relatie met Rusland? Heeft het met Shell-belangen te maken? Waarom stellen journalisten geen vragen aan zo'n man?

Watching the Wheels | 08-01-18 | 21:50 | 4

Ik geloof niet dat dit een herstel van de relatie met Rusland inluidt.
Er wordt ook niets aan maatregelen aan verbonden die erop wijzen dat we toenadering zoeken.
Het is geen excuus, geen knieval, de NAVO gaat niet terugtrekken, sancties worden niet opgeheven.
Wat ook opvalt is dat het geen reactie is op iets dat Poetin gedaan of gezegd heeft.
Zou het een charmeoffensief zijn om Poetin een vals gevoel van veiligheid te geven?
Bij mij roept het geheel een gevoel van onbehagen op.
Het valt samen met de onrust in Iran, misschien willen ze tijd winnen om te kijken hoe het zich daar verder ontwikkeld.

LuckyGirl | 08-01-18 | 22:37
-weggejorist-
#enpassant | 08-01-18 | 23:06
-weggejorist-
LuckyGirl | 08-01-18 | 23:15
▼ 1 antwoord verborgen

De Hoop Scheffer,weggooier van het CDA,grote vriend van George W. en Wolfowitz tijdens de Coaltion of the Willing 2003,ex NAVO baas.Maar in dit geval heeft De Hoop Scheffer gelijk: Georgië is de Russische deelstaatjes Ossetië enz binnengevallen onder aanvoering van de grote gek Sakaashvillie( lijkt sprekend op Camiel Eurlings) en Oekraïne...... daar lopen de Bandera-aanhangers met de Hitlergroet over straat met fakkels a la 1933. De Amerikanen van Trump en McCain,Nuland hebben ook maar één exportproduct: OORLOG! Goed voor de Generals Dynamic,Electric enz enz.
Oekraïne is spelen met vuur en zeker niet in de interesse van Europa dat er een hete oorlog losbarst tussen UA en RUS. Wie zegt dat RUS stopt in Kiev? Provocatie en CIA-coup d'etat met waarschijnlijk Poolse scherpschutters op de Maidan hebben tot dit drama geleid.
Oekraïne mag NOOIT Navo lid worden want dan tekenen wij ons eigen doodvonnis....

Eendragtmaaktmagt | 08-01-18 | 20:58

Als ik me het goed herinner is indertijd, na de val van de Berlijnse muur en het uiteenvallen van de Sovjet Unie, aan Boris Jeltsin toegezegd dat de NAVO geen ambities ten toon zou spreiden om naar het oosten uit te breiden.

Rhenium | 08-01-18 | 20:51 | 9

Watching the Wheels | 08-01-18 | 21:29
Vandaag werd de Russische basis Khmeimim aangevallen door 13 drones. Het was de allereerste keer dat zo'n aanval op zo'n schaal plaatsvond. 6 drones werden door een speciale eenheid gehackt en overgenomen door de Russen. 7 drones werden vernietigd. De drones zijn afkomstig uit 'een technologisch geavanceerd land'. (bron: RT) Wie weet, is dit lieve babbeltje van JdHS bedoeld om de Russische woede over deze aanval te sussen. Aan de andere kant lijkt me dit te veel eer voor een CDAcalimero om op het wereldtoneel iets te berde te brengen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 08-01-18 | 23:01

Ook hier is Rusland al door de NATO genaaid. Op loze beloften over geen inch uitbreiding naar het oosten volgde keiharde expansie richting de grenzen van Rusland:
m.youtube.com/watch?v=dW3DWgMAwz0

duh! | 08-01-18 | 23:23

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 08-01-18 | 23:01
O ja, dat was er ook nog. Die bovenste link van gwu.edu is pas half december 2017 openbaar gemaakt, de uitspraken van JdHS zijn waarschijnlijk onderdeel van een breder verhaal. Blijkbaar is die discussie in de VS opnieuw geopend.

Watching the Wheels | 09-01-18 | 01:13
▼ 6 antwoorden verborgen

Het is ook bij ons verdomd lastig om goed en objectief geïnformeerd te raken. Ik dacht dat in Noord Korea een oorlogszuchtige gek aan de macht was, tot ik begreep dat de Amerikanen en Zuid Koreanen daar jaarlijks een idioot grote militaire oefening houden. Zal naar ik aanneem wel bedoeld zijn om Noord Korea af te schrikken. Maar is het dan zo gek dat dat land zich ook gaat bewapenen? Daar kun je dan toch op wachten. En dan noemen ze het afschieten van raketten door Noord Korea een provocatie.

Charlie36 | 08-01-18 | 20:51 | 2

China en Rusland hebben al een paar keer gezegd dat het stoppen met deze oefeningen een grote stap voorwaarts zijn.
maar de vs zegt dat ze gaan oefenen waar ze en waneer ze willen,en hebben er maling aan.
maar door de verkoop te waarde van 90 miljard aan Japan van nieuwe wapensystemen snap ik wel waarom ze graag doorgaan

Roger-Rabbit | 08-01-18 | 22:07

Kim il Sung had zeker een punt gezien de het vernietiging van de rijstvelden door de Amerikanen en nog wat oorlogsgewillige landen, dat betekende hongersnood (Mijn sergeant-majoor was maar wat trots op zijn Koreaoorlog-deelname) Rücksichtloos bombarderen met napalm, ja toen al. Honderdduizenden dode Koreanen wegens deze bombardementen.

Vandaar die Juche-doctrine. Het volkomen autarkisch proberen te zijn.

Ja na ieder gezamenlijk grootschalige excercitie van de VS en Zuid-Korea schieten de Noord-Koreanen in een kramp en dat is volkomen verklaarbaar.

Hier verderop wordt Karel van Wolferen gememoreerd, Leest zijn werk zou ik zeggen.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 09-01-18 | 01:31

Is wel waar. Al die oud USSR landen inlijven is pure provocatie richting Rusland

barryvantiggele | 08-01-18 | 20:39 | 6

Ja, die russen hebben geen geld om om te kopen. Arm land, want corrupt en slecht bestuurd.

Rest In Privacy | 08-01-18 | 21:23

@Kuifje-in-Afrika
De snelheid waarmee de EU/VS/IMF/FED/ECB geld kunnen creëren,... daar kan Rusland zeer waarschijnlijk niet tegenop inderdaad.

EODs | 08-01-18 | 22:18

@ Kuifje-in-Afrika
toch vreemd dat de Russen tientallen miljarden meer geld in het vooruitzicht kon stellen dan de EU.
konden niet meer volhouden wat de Russen boden dus brak er de pleuris uit daar.
de rest weet je wel.

Roger-Rabbit | 08-01-18 | 22:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Karel van Wolferen wijst al langer op de crisis van NAVO dat dit genootschap sinds de verdwijning van de Sovjet unie niet meer weet waarom het er (nog) is. Mooi dat Jaap de Hoop Scheffer zich nu opeens realistisch uit over het realisme van Vladimir Poetin. Maar durf dat eeuwig wijzende vingertje richting 'Rusland' eens terug in eigen boezem te steken. Merk op wie hier werkelijk ziek is: de NAVO zelf. Poetin's hoofdbelang bestaat in het laten floreren van het Russische militair-industriële complex net zoals de concurrent Trump alles eraan doet om het Amerikaanse militair-industriële complex te beschermen en uit te bouwen. In Tsjechië komen er binnenkort presidentsverkiezingen. De zittende president Milos Zeman voert geen campagne, maar ontving onlangs wel een grote gift van de grootste wapenproducent in zijn land voor zijn herverkiezing. Waarom? Omdat Zeman grote economische deals met Rusland (ook m.b.t het militair industriële complex) tot stand heeft gebracht. Zeman is een EU-sceptische realist. Hij weegt af wat goed is voor het Tsjechische nationale belang. In Nederland hebben we ook zo'n realisme nodig: wat is goed voor NL i.p.v. hysterisch gillend zelf belachelijk te worden in het voetspoor van de zielig klappende Van Baalens, de Verhofstadten en niet te vergeten: de Alexander Pechtolds.

Eeuwig..Op..Vakantie | 08-01-18 | 20:34 | 4

Kuifje-in-Afrika | 08-01-18 | 20:42
Leuk op de man spelen, maar blijf eens zakelijk: waartoe is er de NAVO?

Eeuwig..Op..Vakantie | 08-01-18 | 20:46

NAVO moet gewoon sterk blijven, daarvoor is dreiging nodig. Verder zullen de neocons tegen elkaar hebben gezegd dat ze even niet moeten tobben en even door moeten pakken richting oosten. Dat was wel tegen de gemaakte afspraken. Toch wel heftig dat zo'n beleidsstap nooit onderzoek zal worden, ze kunnen gewoon aanrommelen zonder parlementaire controle, zo lijkt het. Of zou het NAVO beleid binnenskamers in Den Haag en elders tegen het licht gehouden worden door objectieve mensen (vgl. commissie Davids)? Vreemd systeem. De vraag is of het op deze manier "defensie" is.

Watching the Wheels | 09-01-18 | 01:20

nooit onderwerp van onderzoek zal worden (of onderzocht zal worden)

Watching the Wheels | 09-01-18 | 01:22
▼ 1 antwoord verborgen

Vladimir Poetin
Gekozen President van Rusland.
Ik zou hem graag als president willen hebben in Nederland.
Lezers hier hebben allemaal al gekeken naar de YouTube filmpjes die rond dwalen op de internets, ook op het darkweb.
Welke president gaat langs op scholen, waar de leerlingen alles mogen vragen.
Welke president staat in de stromende regen zijn gevallen soldaten te herdenken. I am not made from suker you know.
Welke president laat RT een film over hem maken.
Kom op.
Het enige wat ik mis is de rode inkt.

Gokmaar | 08-01-18 | 20:23 | 6

Nou er valt niks te kiezen in Rusland. Iedere oppositie wordt gecriminaliseerd, geïntimideerd of desnoods vermoord.

Simon_GS | 08-01-18 | 21:36

Kuifje-in-Afrika | 08-01-18 | 21:24
Je mag stemmen voor bijna 800 vertegenwoordigers die een groep vormen, genaamd Europees Parlement. Dit fungeert echter nagenoeg gelijk aan het Nederlandse referendum (wat we binnenkort nationaal zelfs niet meer hebben). Ofwel, het Europese parlement mag "ja" of "nee" zeggen tegen voorstellen van de Europese Commissie. Uiteraard wordt er veel over geluld, maar feitelijk keuren ze iets goed of niet en doen ze zelf géén voorstellen. Ze maken geen beleid. De Europese Commissie (die zich laten voorlichten door het gehele ambtenaren apparaat, 40.000 ambtenaren), Raad vd EU en Europese Raad zijn niet democratisch gekozen in Europa. Uiteraard laten de ambtenaren zich sturen door de (circa 20.000) lobby clubjes (multinationals/banken). Het Europese Parlement heeft een marginale invloed.

EODs | 08-01-18 | 22:37

EODs | 08-01-18 | 22:37:
Zeer juist.
Daar komt nog bij dat Nederlanders alleen op Nederlandse vertegenwoordigers mogen stemmen.

LuckyGirl | 08-01-18 | 22:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Er zijn regionale conflicten in Oekraine en Georgie. Daarom kunnen die landen -volgens de NATO richtlijnen zelf- geen lid worden. Poetin weet dat. Daarom steunt Rusland die afvallige gebieden daar in die landen.

Zzzzooooffff | 08-01-18 | 19:58

Livestro is een psychopaat.
Koude ogen.
Monotone stem.
Geen emotie.
Geen goede combinatie.
Ik krijg de rillingen van die vent.

Gokmaar | 08-01-18 | 19:49 | 2

Apart. Hier is de primaire emotie meelij

Gen. Maximus | 08-01-18 | 19:56

Zal wel door mijn werk komen. Ik heb geen meelij met die vent, die gaat over lijken om zijn doel te bereiken.

Gokmaar | 08-01-18 | 20:02

Arend Jan Boekestijn, domste journalist van Elsevier, is nu in de war mag ik hopen.

huistuin&keukenvrouw | 08-01-18 | 19:44

Navo ophitser v.Baalen.

Waarom neemt het Min v Defensie van Baalen zijn uniform niet af, dit figuur is nergens inzetbaar, past door geen enkel mangat en is operationeel van geen enkele waarde, hij heeft zeker geen voortrekkersrol en zijn afgetrainde lichaam heeft geen enkele meerwaarde in het veld. Hoe hij aan al dat blik op zijn borst komt,is mij een raadsel, wie het weet mag het zeggen. Maar ja Willem zijn borst hangt ook vol met allerlei onzin blik, alleen maar om deze mensen een beetje status te geven.

von Amsberg | 08-01-18 | 19:44 | 2

Van Baalen: Eurofiel avant la lettre,gevaarlijke oorlogshitser in Oekraïne die de Ultra-rechtse regering van Chocoprins en Oligarch Por(n)oschenko ondersteund. Reserve-officier bij de Marine ( zegt meer over het niveau bij de Kon.Marine als over van Baalen).

Eendragtmaaktmagt | 08-01-18 | 21:09

Landmacht

von Amsberg | 08-01-18 | 21:52

' Met de kennis van nu ' kopen de gepensioneerde cda'ers hun politieke zondes af als een goed katholieke christen

HetOorAakel | 08-01-18 | 19:29

Waar komt al die nepnieuws met nepinhoud nou eigenlijk vandaan?
Nou weet je.. Er is oorlog in Afghanistan, Irak en Syrië. En soldaten van Westerse legermachten, ook Nederlandse, maken iedere dag mensen dood. En volgens mij nog veel ook. Zeker in de 16 jaar die de oorlog nu al duurt (vanaf 11/9/2001).
Maar uiteraard, wij zijn goed en zij zijn slecht. De politiek correcte media: "Dit is niet onze oorlog hoor". "Het is allemaal de schuld van die anderen". "Wij willen deze oorlog helemaal niet". En ons wordt daarom ook bij voortduring verteld dat het niet aan de Islam ligt. Nee hoor, de Islamieten zouden blij moeten zijn met de oorlog die wij daar voeren. (Dus dan ineens wel onze oorlog). Vervolgens wordt het volk bezig gehouden met onderwerpen, anders dan de oorlog, die er echt toe doen. "Wij moeten ons schamen voor ons koloniale verleden". "Wat is homohaat en homofobie toch verschrikkelijk". "En die arme Zwarte Piet". "Onze vijanden zijn Poetin, Erdogan en Trump". "Niet jullie". "Mensen die dat beweren zijn Fascistisch".
En ondertussen zakt de Westerse Beschaving weg in het moeras. Wat de Westerse Beschaving dus helemaal zelf doet.

Orakel1958 | 08-01-18 | 19:27 | 1

Ik heb ook liever dat we daar geen mensen dood maken, maar dat mijn dochter hier nog normaal over straat kan.
Maar ja, geopolitiek, he.
Jaap de Hoop S. is echt geen Poetin-lover. Gewoon een realist die zegt: de USA-belangen nemen hier de overhand. Europa, denk ook aan u zelve!

Rommelende Onderbuik | 08-01-18 | 19:31

Ik ben zo'n 30 keer in Oekraïne geweest ook een 20 keer in Rusland. Normaal gesproken zou Oekraïne ook niet naar de EU willen. het is een soort zwarte pieten discussie in Oekraïne. Een paar grachtengordel malloten uit Kiev wil naar de EU. De Amerikanen zien dit wel zitten, want je kent de Amerikanen toch wel, ze doen alles wat god verboden heeft maar ondertussen zelf lekker ertussen zitten schijten. De bevolking in Oekraïne heeft een hechte band met Moedertje Rusland. Ze spreken in Oekraïne namelijk overal gewoon Russisch. Ze hebben allemaal familie in Rusland en ze hebben ook allemaal wel een familielid wie werkt in Rusland. Tuurlijk open grenzen willen deze mensen, maar goed nu zijn er open grenzen voor Unilever en illegale chocolade voor de AH. Oja de echte plofkip komt ook uit Oekraïne.

Rest In Privacy | 08-01-18 | 19:24 | 2

Ben er vier keer geweest: 2 x vóór 2014 en 2 x erna. Wat een nog grotere corrupte bende is het geworden! Ome Adolfs aanhangers marcheren met Runen-tekens in hun vlaggen met fakkels overstraat: verheerlijken de slachtpartijen van Bandera in 1941 op de Polen en Joden.

Eendragtmaaktmagt | 08-01-18 | 21:17

Uitstekende tegel bert.s.

O2Neutraal | 09-01-18 | 20:00

Livestro heeft blijkbaar maar een kaart en hij blijft hem spelen .
Poetin is troef en livestro komt uit !

Castor12 | 08-01-18 | 19:23

Het is inderdaad typisch CDA om achteraf de waarheid wel te verkondigen. Net zoals het zogenaamde weglopen van Wilders destijds terwijl het CDA dit had geforceerd (en dus ook weer achteraf toegegeven). Jammer dat ze nooit eerlijk en recht door zee kunnen zijn als het moment nu is.
Aan de andere kant geven ze het tenminste toe na verloop van tijd. Dat kan je van al die andere partijen niet zeggen (vvd, pvda, d66 etc...).

Ofzo2 | 08-01-18 | 19:21

Van Baalen en Verhofstad waren de smerigste hypocriete oorlogshitsers op het Madanplein. Hou dit soort in de gaten het zijn de oliemannetjes van de Bilderbergers, het spel is groter dan u kunt bedenken. De VVDer van Baalen trek altijd een te grote broek aan,hij wil graag bij de grote jongens horen, maar daar is hij net niet slim genoeg voor,zijn IQ gaat niet verder als die van majoor Kees.
m.youtube.com/watch?v=2lHwv8okYMM

von Amsberg | 08-01-18 | 19:16 | 3

Vergeet niet dat Frans Timmemans daar al eerder rondliep!

Tja, de Hoop Scheffer. Voortschrijdend inzicht is natuurlijk mogelijk als je geen NATO-opperhoofd meer bent,
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 09-01-18 | 01:37

Tja vervelend dat die mensen die de macht hebben pas achteraf het licht zien. Als baas van de NAVO moet je natuurlijk je grote p*k laten zien aan Poetin en de hele tijd roepen dat je "not amused" bent door zijn uitspraken. En nu geeft hij toe dat het NAVO beleid destabiliserend heeft gewerkt. Ik vind dat de NAVO zich verre moet houden van politiek.

Simon_GS | 08-01-18 | 18:57 | 2

Denk eerder dat ze het geprobeerd hebben, dat het niet gelukt is en dat ze nu alsnog met Poetin tot zaken willen komen en dus schijnheilig (CDA) net moeten doen alsof ze naief zouden zijn geweest destijds. Poetin gelooft daar heen r**t van, maar wil ook zakendoen en ze leefden nog lang en gelukkig. Allemaal bloed aan hun handen (Balkenende, Jaap, Poetin, Jack, Bush, het hele spul).

Watching the Wheels | 08-01-18 | 19:12

Jack de Vries werkt momenteel al jaren voor Hill&Knowlton, het reclamebureau (PR-bureau) dat de Golfoorlog aan het grote publiek mocht verkopen als iets dat gebeuren moest? Er spelen allerlei belangen. Niet erg, maar wel erg dat er geen tegenspel is door kranten en journalisten. Die lui gaan niet voor niks vreemd in een container, hetzelfde probleem als bij Camiel, ze staan onder hoogspanning en weten dat ze overal mee weg komen en tot het hoogste niveau altijd gesteund worden. Denk dat je wel kunt praten van een ziek systeem op deze manier.

Watching the Wheels | 08-01-18 | 19:19

Incompetentiel regeert

frisenfruitig | 08-01-18 | 18:50

De kleine mensjes worden overmoedig

BosrandDirk | 08-01-18 | 18:50 | 3

Zwitsal CIA? AIVD? Ollongren & Co?

Watching the Wheels | 08-01-18 | 18:54

Helemaal misgeraden wheelsje, net als u tegen Rutte en vóór brexit

BosrandDirk | 08-01-18 | 19:29

O nee, andersom
Sorry

BosrandDirk | 08-01-18 | 19:38

Gaat toch allemaal om zo veel mogelijk cola blikjes verkopen.

Onzegrotebroer | 08-01-18 | 18:34

Oud-CDA'ers raken allemaal de weg kwijt als ze met pensioen zijn: Lubber, van Agt en nu de Hoop Scheffer. Leuke toekomst voor Buma. Oh sorry, die is nu al de weg kwijt.

langzullenweleven | 08-01-18 | 18:31 | 3

+1

Watching the Wheels | 08-01-18 | 18:39

De weg kwijt? De Hoop Scheffer lijkt het goede pad eindelijk gevonden te hebben. In deze kwestie althans.

Jammer dat al jaren geleden is dat iemand naar hem geluisterd heeft.

algoritmos | 08-01-18 | 19:08

@algoritmos | 08-01-18 | 19:08
Er heeft nooit iemand naar geluisterd, hij heeft naar Bush geluisterd (niet andersom).

Watching the Wheels | 08-01-18 | 19:14

Livestro is een kartel slul met een raar brilleke op de nase. Wat vinden verhoft slul en van Kalen hier eigenlijk van ,die zullen toch ook wel een mening hebben neem ik aan,niet dat ik er heel nieuwsschierig naar ben maar toch?

gelukzoeker | 08-01-18 | 18:29

Er waren, op de diverse draadjes overal, altijd al kritische reacties op de standpunten en acties van de NAVO.
Ze zijn daar alleen niet meer te vinden. Kennelijk heeft JDS ze toch wel onder ogen gekregen.

nederburger | 08-01-18 | 18:26

Joshua en Cailin moeten een nummer met rapper Sjors opnemen: rogge, rogge, rogge, helemaal mesjogge! Steek die Putincard in the airrrrrr!

Sliptong | 08-01-18 | 18:23

Eindelijk zegt iemand het. Ik zeg het al jaren. De NAVO, en dus de EU is de grootste bedreiging voor de wereldvrede. Van Balen en Verhofstad, stonden triomfantelijk op het Madanplein, de menigte op te stoken. Wat hadden zij daar te zoeken. Helemaal niets. Als daar een paar Russische prominenten hadden gestaan, had de wereld te klein geweest. Georgie, niets mee te maken. Deze landen zijn buffers tussen Rusland en Europa. Houden zo. Niks mis mee. Ja maar de Krim. De Krim, is van oudsher altijd van Rusland geweest. Dus, niet mee bemoeien. Maar nee hoor, de EU trekt een steeds grotere broek aan. Logisch dat Poetin, het gedrag van de EU-leiders, meer dan zat is. De Russische Beer, slaapt niet maar is alert. Werk samen, tegen de oprukkende islamtische trein dat is veel verstandiger. Derhalve een staande ovatie en applaus voor Jaan de Hoop Scheffer.

De Evangelist | 08-01-18 | 18:18 | 9

@luckygirl ik vraag me inderdaad af wat de strategie is achter het openbaar maken van dit "inzicht". zou het toch een rechtgeaarde eerlijke man zijn die het goed voor heeft, die Jaap? Ik hoop het. Want de waarheid die hij hier vertelt zeggen maar weinig.

Ir. Wilhelmus | 08-01-18 | 19:46

@Ir. Wilhelmus
Dit doet vermoeden dat er een nieuw front aankomt, aangezien zowel Oekraïne en Syrië niet gebracht hebben wat ervan verwacht werd.

LiniaalRectaal | 08-01-18 | 20:22

Ir. Wilhelmus | 08-01-18 | 19:46:
Ik vermoed hetzelfde als
LiniaalRectaal | 08-01-18 | 20:22

LuckyGirl | 08-01-18 | 23:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Waarom moet ik altijd denken aan Volkert van de Graaf als ik Livestro zie ?

Kamervraag | 08-01-18 | 18:14 | 3

Vraag t ff aan de kamer

Onzegrotebroer | 08-01-18 | 18:16

Waar het hart vol van is loopt de mond van over.
Zoiets?

Berbaar | 08-01-18 | 18:17

Allebei een kale kop met daaronder een verwarde geest..

knerf | 08-01-18 | 18:23

De opstanden in Iran komen vermoed ik ook niet uit de lucht vallen.
De CIA zit nooit stil.

LuckyGirl | 08-01-18 | 18:10 | 14

@LuckyGirl Die Iraniërs zijn niet allemaal net zo radicaal als hun leiders. Hun jonge bevolking is niet zo religieus. Hun leiders houden het amper meer onder controle. Hier een geopolitieke analyse van CaspianReport. Het is betrouwbaar, ondanks het accent van Kuzu: m.youtube.com/watch?v=EXnYi_kOoE4

Jostifiel | 08-01-18 | 22:36

Jostifiel | 08-01-18 | 22:36:
Het Iraanse volk is veel ontnomen door de Ayatollahs.
Ik ken een aantal Iraniërs, wat natuurlijk nooit representatief kan zijn voor allen, die stuk voor stuk intelligente, humoristische en ontwikkelde lui zijn.

LuckyGirl | 08-01-18 | 22:54

Jostifiel | 08-01-18 | 22:28
Levering van aardgas voor gebruik in Europa is nagenoeg exclusief voor Rusland/MO. De productie van zonnepanelen is niet exclusief voor China. Al komt daar momenteel wel de meeste silicium vandaan inderdaad. Dat lijkt echter meer te maken te hebben met goedkope arbeid en de geaccepteerde slechte arbeidsomstandigheden, dan dat er elders geen silicium zou zijn. Het winnen van silicium schijnt (met het oog op de gezondheid van mijnwerkers) een erg ongezonde bezigheid te zijn. Hoe duurder het wordt hoe eerder andere lokaties het ook rendabel kunnen winnen. Of als particulier overstappen op de, momenteel nog iets duurdere en daarmee minder rendabele, windenergie.

EODs | 08-01-18 | 23:44
▼ 11 antwoorden verborgen

Ihor Kolomoyskyi...

Onzegrotebroer | 08-01-18 | 18:10

Dominostenen.
Van Balen en Verhofstadt staan te kirren dat Oekraine met open armen wordt opgenomen in de EU;
De NAVO zit vervolgens ook te slettenbakken in het Oosten;
Poetin reageert (terecht) en hoe: Annexatie van de Krim en bemoeienis in Syrie. Syrie is een duidelijk statement: Als de NAVO optrekt naar het Oosten, dan ga ik vlak onder de Middelandse zee zitten, pal onder de NAVO.
Sindsdien is er een nieuwe koude oorlog met Rusland. Omwille van een economisch onbenullig en volkomen corrupt kutland als de neukende Oekraine. Leuk.

Zeddegeizot | 08-01-18 | 18:06 | 10

@Watching the Wheels
Die marinebasis, net als die in de Krim (enige marinebasis ten zuidoosten van Rusland die vast zit aan het land), geven ze niet meer op. De marinebasis (Tartous) is echter al sinds 1970 door de Russen in gebruik.

EODs | 08-01-18 | 20:09

zuidwesten natuurlijk...

EODs | 08-01-18 | 20:13

Economisch onbenullig alleen door wanbeleid. Naast bodemschatten ook een zeer groot gedeelte van het oppervlak geschikt voor landbouw.

LiniaalRectaal | 08-01-18 | 20:14
▼ 7 antwoorden verborgen

@ Berbaar | 08-01-18 | 18:25
Hey pik. Lezon .Iets met klepel en klok. Je bakt er weeerr helemaal niets van. De demonstratie op de Erasmusbrug had niets te maken met jouw link. LEZON!!
Het gaat over het principe van een weg blokkeren. De Turkse demo had ook geen vergunning. Nu weet ik dat wegkijken,goedpraten en schelden jouw ding is ,maar de rest van denkend NL trapt er niet meer in. Zo, ga nu maar weer fijn de NSB,r uithangen en druk dat knopje maar weer in. :)
PS: Oproepje naar de rest, Zwijg de trollen dood! Ga ik ook doen dit jaar, dus barbaar stik er in aub.
Toedels en kusjes.

Rest In Privacy | 08-01-18 | 18:42

Voor de rest die het wel kan begrijpen, 1 woord.
Gelijkheidsbeginsel!

Rest In Privacy | 08-01-18 | 18:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Interessant interview met Gorbatsjov in 2014 youtu.be/5ZgBKc78zMI?t=970 , dan krijg je ook eens een keer inzicht in een stukje van de andere kant van het verhaal.

Watching the Wheels | 08-01-18 | 18:05 | 3

Wat zit er in dat aquarium op de achtergrond ? Haaien ?
Ik las in de jaren '90 een James Bond boek voor mijn Engelse lijst.. net als al die andere boeken, lijken deze ook uit te komen. Maar Goldfinger is wel het meest bizarre, met een president in het Witte Huis die overal bladgoud op plakt, met een smaak die over-the-top 'dictator chic' is - exotische vrouwen als (ex-)echtgenotes, waarover Mitt Romney ooit grapte dat ze het bewijs zijn dat er banen zijn die Amerikanen niet willen doen.. de Russen (koude oorlog in die tijd.. ). Allemaal dingen die de auteur Ian Flemming tussen sigaren en glazen rum verzonnen heeft (toen al wonend op Jamaica staat me bij), ongetwijfeld in gedachte dat het allemaal een beetje over-the-top-fictie was . De werkelijkheid lijkt soms gekker - niet gezond hoor.. (ook zo'n aquarium niet,,).

nickolaas | 08-01-18 | 18:21

Zelfs het oranje haar vertoont gelijkenis (Goldfinger was een 'ginger'.. ), 'compounds' (heeft trump ook een aantal), etc :/.

nickolaas | 08-01-18 | 18:33

Goede link.

O2Neutraal | 08-01-18 | 20:23

Joop de Schaap Heffer, iemand die ik ook liever was vergeten. Bedankt Geenstijl.

Stormageddon | 08-01-18 | 18:01

Jaap heeft helemaal gelijk. Zien jullie de Russen, Chinezen of Perzen in de achtertuin van de VS ? Wees dan eerlijk en blijf ook weg in de achtertuin van Rusland.

Schepvogel | 08-01-18 | 18:00 | 2

Cuba vergeten?

Rest In Privacy | 08-01-18 | 20:33

China is in Venezuela in ieder geval wel in onze achtertuin (ABC-eilanden). En wat is de achtertuin van Rusland? Oost-Duitsland? En Saakasvili van Georgië is wel een held. Die hebben we hier ook nodig met de baantjescarrousel.

Jostifiel | 08-01-18 | 22:24

Who, the hell, is Putin? Een dictatortje van een negorij, met een economietje ter grootte van Spanje, maar helaas dan wel met kernwapens. Als landen in de periferie van Rusland zich aan de invloed daarvan wensen te onttrekken, is dat hun eigen gerechtvaardigde wens. Daar gaat Poetin niet over en daar kunnen dus ook geen geldige afspraken tussen andere partijen over gemaakt worden. De mening van Poetin is dus volstrekt irrelevant, zolang hij maar niet zodanig uitgedaagd wordt dat hij op de grote rode knop drukt (niet zo'n grote als die van Trump natuurlijk). Verder hebben we Poetin ook al helemaal nergens voor nodig. Niet voor de handel, want gewoon economisch veel te klein, en ook niet voor de bestrijding van het terrorisme. Deze man is de verpersoonlijking van het terrorisme, met zijn steun aan medogenloze dictators zoals Assad, in het verleden Khadaffi, en in een paar oude Sovjet-stallelieten zoals een rijtje -"stans".

bdn01 | 08-01-18 | 17:57 | 6

@ nickolaas | 08-01-18 | 18:03

En precies daarom, zoals in dat stuk staat, moet Poetin zoveel mogelijk in de wielen gereden worden om onze belangen op het wereldtoneel veilig te stellen. Ook precies daarom is het noodzakelijk Poetin terug te drijven in zijn hok en hem te omringen met tegen hem gerichte krachten.

bdn01 | 08-01-18 | 22:23

Ach alle grote wereldlijders gingen bij Khadaffi op visite zie foto s.

gsm | 08-01-18 | 22:36

Helaas begrijpt u bar weinig van Rusland en laat staan van geoplitiek. Begint u nu eens met Zbigniew Brzezinski's The Grand Chessboard. Laat ik eens lief doen:
PDF hiero: www.takeoverworld.info/Grand_Chessboar...

Verder herhaal ik mijn vaste waarschuwing. Apocrief toegeschreven aan Bismarck: De Russen zadelen hun paarden langzaam, maar ze rijden snel. En onverdroten zou ik daaraan toevoegen, dat hebben we in WOII gezien. Negen millioen+ soldaten dood om de Mof te vermorzelen. Dat deden ze, hadden wij uitermate veel geluk mee.

Zonder de soldaten van het Rode leger was ik waarschijnlijk gewoon bij de NLse Hitlerjugend geweest in de veertiger jaren na 1945. Het is de vraag of Duitsland verloren had, de oorlog dan, de politiek niet. De ware verliezers van WOII is het Russische volk: 23-27 millioen doden en een verschroeid land. Knoopt dat in uw oren!

Mijn familie heeft gevochten - keihard en keihard - voor hun land en niet zo zuinig ook. U heeft geen idee wat oorlog is, maar dan ook helemaal geen idee!

Ik herhaal voor de zoveelste keer. Daag de Rus niet uit, want als Poetin gaat vechten, zal hij nooit en te nimmer toestaan dat er weer op de heilige grond van Rusland gevochten wordt. Nee, Europa, wij, zijn het oorlogstheater!
Geen dank! Evocatus

Evocatus | 09-01-18 | 01:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Jaap de Hoop Scheffer? Was die niet al dood dan? Nou ja, dat schoothondje dat op bezoek bij Bush dolgelukkig was dat hij zijn hand mocht schudden en deemoedig het hoofd boog bij de ontmoeting.

knerf | 08-01-18 | 17:56 | 1

lol.. met brilletje Harry P.

Onzegrotebroer | 08-01-18 | 18:15

ik ben ook Poetin "fan".. en??

Intelroy | 08-01-18 | 17:56 | 1

Gezwind afreizen naar Petropavlovsk dus. Daar zul je het veel beter hebben!

bdn01 | 08-01-18 | 18:43

Commentaar Lupuslupus

Aantal maanden sprak de Chinese president, Onze beste vriend is Rusland. Wij zullen ten allen tijde, onze beste vriend, waar dan ook, en hoe dan ook ter zijde staan, en if nodig militair ondersteunen.
Het Westen en speciaal ook Arend Jan Boekestein (pro EU, anti Putin) oogjes en oren de kost geven. Rusland staat helemaal niet alleen. China zelfs verdubbelt per jaar de militaire budgetten.
USA probeert nog aan de touwtjes te trekken. Duurt nog maar even!

Cucumber | 08-01-18 | 17:55

Ik herinner me van afgelopen jaar nog, dat er bij de NATO op de officiële Twitter-account nogal provocerende felicitaties uitgingen naar de Ukraine en hun onafhankelijkheidsdag.. dus er valt misschien nog wel iets te schaven (ik weet niet of dat over en weer zo gaat - maar het viel me toen toch op).
Verder begin ik ook aan Centraal Europa een beetje te twijfelen.. Hongarije gaat de komende jaren het budget van het leger verdubbelen (naar 2% BNP) en ook het de personele omvang wordt bijna verdubbeld. Doen meer landen in die regio.. maar ik zie gebeuren dat ze dus Russische wapens gaan kopen (net zoals Erdogan onlangs S-400 luchtafweer van Rusland kocht.. ).
Sowieso zijn dit trouwens de beste artikelen die ik de afgelopen paar dagen las: "Beware the illiberal alliance of Poland and Hungary, a grave threat to the EU - Both governments prefer ‘conservative nationalist’ states to democracy. Brussels should take a stand" www.theguardian.com/commentisfree/201...
Citaat: "The aim is a one-party state committed to root out anti-Christian values, with no effective checks and balances, controlling the media and a network of oligarchs who owe their fortunes to government contracts."
"Brexit is far from Europe's biggest problem" edition.cnn.com/2018/01/04/opinions/eu...
citaat: "But today, the contours of a new East bloc are visible: a loose alliance of authoritarian, nationally minded democracies centered around Hungary and Poland that, ironically in light of history, tend to emulate not the liberal Western democracies of France and Germany, but rather of Vladimir Putin's illiberal, autocratic Russia. Unlike the UK, they don't want to leave the EU but rather to revamp it in their image."

nickolaas | 08-01-18 | 17:53 | 7

hoor vaak genoeg dat de westerse wapensystemen bagger zijn,enorm veel onderhoudt,duur,en lang niet zo betrouwbaar als ze zeggen

Roger-Rabbit | 08-01-18 | 18:45

Maar de Russische wapen-industrie is dus nooit geprivatiseerd.. dat is toch wel de Russische overheid en datgene waarmee ze invloed uitoefenen, datzelfde geldt voor de bankensector en de energiesector. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Roemenie (netto-energieexporteur, en in behoorlijke mate ook nog.. ), is Hongarije volledig afhankelijk van Russisch gas en zijn er niet-transparante energiedeals gesloten (onder andere Russische bedrijven bouwen daar nu kerncentrales). Dat soort projecten lijken daar hangt toch wel de zweem omheen van misbruik van publieke middelen (en vervolgens zit je dus met een klasse van oligarchen die de dienst gaan uitmaken - en voor generaties in de mate waarin men dus rijkdom aan zo'n land probeert te onttrekken).

nickolaas | 08-01-18 | 18:58

@nickolaas
U stelt de vraag ( hoezo machtsblok) en vervolgens beantwoordt u hem (Rusland).
Ik denk dat het Rusland zeer na aan het hart zou gaan de voormalig Oostblokgrenzen te kunnen herstellen.
Natuurlijk niet meer zo precies als pre 1989 maar zo is de kaart van Europa nu eenmaal; zeer dynamisch ;-)

D-Fens_1963 | 08-01-18 | 19:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Sja, iedereen die vragen stelt waarom schimmige landen als Oekraïne en Georgië, waar wij helemaal niks mee hebben, zo nodig bij de EU en de NAVO moeten is een "Poetinvriend".
Net zoals iedereen die vragen stelt bij de massa-immigratie van jonge islamitische mannen een "racist" en een "islamofoob" genoemd wordt.

Het zijn maar namen die gebruikt worden door de varkens van George Orwell en andere gevaarlijke EUrofielen.

Jan Passant mk2 | 08-01-18 | 17:53 | 3

Gas, olie, schaliegas, Shell, Verhofstad, Biden jr.

miezgasser | 08-01-18 | 17:57

Criminaliseren of psychiatriseren is een veel beproefde methode om politieke tegenstanders kalt te stellen.

knerf | 08-01-18 | 17:58

@kneft
In Rusland wel ja weten we met een recent voorbeeld.

flame_me | 08-01-18 | 18:54

Wat had Nederland ook alweer verkwanselt waarvoor Japio als dank een paar secretaris-generaal mocht spelen? Toe help even.
Ze hebben de man destijds niet vanwege zijn capaciteiten die baan gegeven.

JanvandeBiertent | 08-01-18 | 17:50 | 1

Scheffer was 4 maal aanwezig bij de Bilderbergconferentie.
Hij heeft dus wel degelijk capaciteiten.
Orders opvolgen.

LuckyGirl | 08-01-18 | 18:33

Lees je even mee enge Zweedse D66 heks..... Dit was dus nepnieuws waar de burger keihard doorheen heeft geprikt en via een referendum (die jullie met gezinde spoed de nek omdraaien) dergelijke nonsens inclusief het Oekraïne verdrag heeft weggestemd.

We hebben helemaal geen overheid nodig om nepnieuws te herkennen, iets waar de D66 achterban wel moeite mee heeft, dus voed je eigen stemvee een beetje op in plaats van de mondige burger lastig te vallen!!

Fatwabuster | 08-01-18 | 17:49

Dit zeg ik al eeuwenlang...

Sarcastisch varken | 08-01-18 | 17:46

Die raket in de tuin komt er niet en Borsj is lekker.

larie | 08-01-18 | 17:44 | 1

Inderdaad en er gaat niets boven de Borsjversie (Oekraïnsch dus) dan die van mijn vrouw!
In Oekraina het ook eens geten in een resto in een kom gebakken van brood.
Heerlijk,Evocatus

Evocatus | 09-01-18 | 02:03

Maar dit topic wordt weer een welles-nietes tussen redelijk denkenden en Rusland haters (NPO-geïndoctrineerden) dus ik ga wat anders doen. Prettige avond nog.!

Lupuslupus | 08-01-18 | 17:42 | 7

telelezer | 08-01-18 | 17:53
Dat is jammer. Beter zoeken.

DrumPiet | 08-01-18 | 17:56

@ botbot | 08-01-18 | 17:52
De Krim is sinds 1783 (met veel onderbrekingen) nu nog steeds russisch
Tijdens het bewind van Stalins opvolger Chroesjtsjov, zelf Oekraïener, werd de Krim in 1954 aan de Oekraïense Socialistische Sovjetrepubliek overgedragen, bij wijze van gebaar van vriendschap tussen het Russische en het Oekraïense volk. Omdat Oekraine gewoon een onderdeel was van de USSR verwachtte Chroestchov daar totaal geen problemen mee.
Hoewel er op 20 januari 1991 een referendum werd gehouden waarin de bewoners van de Krim zich toen al hadden uitgesproken voor hun afscheiding van Oekraine en een autonome republiek binnen de Sovjet-Unie te worden, bleef de Krim bij het uiteenvallen van de Sovjet-Unie in 1991 toch deel van Oekraïne. En daar zat het probleem, want de Krim-bewoners prefereerden toen al aansluiting bij Rusland, wegens de slechte behandeling door de centrale Oekraiense regering.

telelezer | 08-01-18 | 18:08

Als je de EU haat, dan moet je zeker de Russische Federatie haten, Lupuslupus. Moskou doodt cultuurdiversiteit, zuigt haar hele federatie uit voor een paar Sovjet-oligarchen, hebben daadwerkelijk trollen in dienst en censureerden al veel langer voordat NetzDG een ding was. Rusland was zelfs tegen ICANN in Amerikaanse handen, want zo konden ze lastiger hun censuur wereldwijd implementeren. Ze dansen leuk en hebben cultuur voor de rest, maar hebben we dat ook niet hier binnen de EU?

Jostifiel | 08-01-18 | 21:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat zijn nu eigenlijk de maatschappelijke en zakelijke verdiensten van die meneer Livestro dat hij kennelijk door sommigen serieus genomen wordt?

BlowingBubbles | 08-01-18 | 17:41

Lekker rusland pesten door aan de grenzen te lopen kutten met NAVO gedoe, dat moet natuurlijk kunnen. Maar als rusland dan terugpest door bijvoorbeeld wat nepnieuws, worden onze führers führieus. Met Ollengren voorop. De pot verwijt de ketel.

Leptob | 08-01-18 | 17:41

Als een schoothondje met Balkenende bij Bush op ontbijtbezoek "morning Mr. Presidency" www.youtube.com/watch?v=rnSXLX9V5Dg en dan nu zogenaamd menen dat hij het destijds niet zag en onderschat zou hebben. B*llsh*t Jaap de Hoop-Scheffer, u wist prima wat u met de uwen deed.

Watching the Wheels | 08-01-18 | 17:40 | 1

Jaap komt met deze uitspraak om Poetin neer te zetten als "radicaler dan voorheen", juist omdat Poetin zo kalm blijft.
Het is weer eens opposite day.

LuckyGirl | 08-01-18 | 17:55

Poetin werd niet radicaler.
Oekraïne was de nieuwe bufferzone na de val van de muur.
Om de Euro nog een tijdje overeind te kunnen houden is expansie naar Oekraïne en Turkije nodig.
Iedereen weet dat de Krim één van de belangrijkste havens van Rusland is.
Bovendien heeft het door de EU en de VS geplante poppenregime de Russische taal geprobeerd te verbieden.
Poetin heeft mijns inziens relatief kalm gereageerd.
Ik durf niet te raden wat de krantenkoppen vandaag de dag waren geweest wanneer heks Clinton de verkiezingen zou hebben gewonnen.
Ik hoor overigens niks meer over de uraniumdeal.
Iemand?

LuckyGirl | 08-01-18 | 17:37 | 5

Tnx Ce ca!

LuckyGirl | 08-01-18 | 17:55

Rusland is net zo erg met taalimperialisme. Ze verbieden zelfs regionale dialecten! Dat zie je niet eens in Duitsland en Frankrijk die nog vele regionale dialecten hebben en die bescherming van de EU krijgen.

Jostifiel | 08-01-18 | 21:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Achterbakser dan Poetin bestaat niet. Lees de bio. Wat een griezel....

Rest In Privacy | 08-01-18 | 17:36 | 3

Achterbakser dan Rutte bestaat niet. Lees de krant. Wat een griezel....

Mark_D_NL | 08-01-18 | 17:40

Achterbakser dan SS bestaat niet, Lees GS, Wat een griezel

Rest In Privacy | 08-01-18 | 17:54

Achterbakser dan Pechtold bestaat niet. Lees de krant en GS. Wat een griezel....

EODs | 08-01-18 | 19:46

LIvestro? Leeft die nog?

Not_again | 08-01-18 | 17:36 | 2

Hij is opgestaan na drie dagen!

Hufterst | 08-01-18 | 17:39

Pakweg 2000 jaar geleden was er nog eentje die na 3 dagen weer opstond. sindsdien is het niet echt beter geworden met die godsdienst gekkies. Strakjes hebben we nog eentje die denkt dat die de Messias is.

Ruikbaard | 08-01-18 | 17:47

Jeep The Hoep Skoeppahr... Wat een grap was dat zeg, net als Dijsselbloem die wat wilt komen vertellen op Europees niveau. Een Nederlands politicus op een elite plek, het is kolderriek en veelal een klucht van polderlijke proporties...

Acar_ketimun | 08-01-18 | 17:35 | 3

En wat dacht u van de klucht toen Balkenende op audiëntie mocht in het Witte Huis? Zelden zo'n kruiper gezien.

Lupuslupus | 08-01-18 | 17:39

Lupuslupus | 08-01-18 | 17:39
Ja, want balkenende als president van Nederland (“the Netherlands is that the capitol of Denmark?”) had daar natuurlijk met de vuist op tafel moeten slaan en een grote bek opzetten. Lol!!

DrumPiet | 08-01-18 | 17:45

Er is een groot grijs gebied vol waardigheid tussen kruipen en een grote bek opzetten, Drumpiet.

LuckyGirl | 08-01-18 | 17:51

Livestro kreeg via Soros geld voor het referendum over Oekraine. Daar doelde die Fins/Zweedse Ollengron natuurlijk laatst op met haar 'buitenlandse inmenging', toch?

miezgasser | 08-01-18 | 17:35

Japie was toch secretaris-generaal van de NAVO, als ik me niet vergis? Nu hetzelfde zeggen dat iedereen met een beetje verstand al lang wist, ik kots er van.
En verder: van Baalen en Verkopklapt mogen w.m.b. voor een oorlogstribunaal berecht worden. Wat staat er ook al weer op hoogverraad?

Jos9595 | 08-01-18 | 17:31 | 4

Mja... ze zijn wel ff door de mand gevallen. Een klein kind kon begrijpen dat Rusland het niet grappig vond wat er gebeurde. De Navo had best wat mogen uitbreiden, maar eh... zorg er wel voor dat je enigszins op goede voet blijft staan met je buren... In ieder geval fijn dat we weer gaan werken aan een genormaliseerde relatie met Rusland... Turkije gaat nu goed... Noord en Zuid Korea praten weer... Allemaal positieve ontwikkelingen !!! Geen aanslagen meer !!! Dus minder haat jegens vreemdelingen. En dus mensen weer verdraagzamer. Etc... etc... Het kan dus wel.

Príncipe | 08-01-18 | 17:37

botbot | 08-01-18 | 17:36
Laten we vooral gauw vergeten hoe de Amerikanen Cuba wilde binnenvallen. Hoe de Amerikanen Irak onder valse voorwendselen binnenvielen, Vietnam, Guam etc.

knerf | 08-01-18 | 18:14

knerf | 08-01-18 | 18:14
Laat ik nu menen dat we het over de NAVO hadden.

botbot | 08-01-18 | 18:18
▼ 1 antwoord verborgen

Leuk en aardig Georgië bij de NAVO om Rusland verder in de hoek te drijven. Maar Rusland viel in 2008 gewoon dat land binnen om eigen belangen veilig te stellen. Artikel 5 geldt ook voor Georgië bij NAVO lidmaatschap. Willen we in het uiterste geval Mees en Sterre uit de bakfiets trekken om te sneuvelen aan de grens van Rusland/Georgië?

Duifmans | 08-01-18 | 17:31 | 1

De inval in Georgie was een direct gevolg van het schenden van de expliciete afspraken van de VS met Gorbatchov, waardoor Poetin zich in een hoek gedreven voelde en het aanstaande Nato-pact met Georgie zag aankomen. De Nato heeft enorm veel bases langs de grens van Rusland, dus Rusland probeert nog gauw even te redden wat kan (bv. gebiedje in Georgie, en vooral hun vlootbasis op de Krim, e.d.) voodat het niet meer kan

telelezer | 08-01-18 | 17:40

Na meer als 23 miljoen doden in WO2 snap ik wel dat ze ietwat kritisch op de buren zijn.

uisge baugh | 08-01-18 | 17:28 | 4

Het was het pact wat Stalin met Hitler gesloten had, over wat de buren daarmee te maken hadden tast ik in het duister.

botbot | 08-01-18 | 18:00

Kuifje-in-Afrika | 08-01-18
Bovendien hebben ze geen enkel land bevrijd maar bezet.

botbot | 08-01-18 | 18:02

De buren van de Russen. Ik ben fel anti-russisch.

Rest In Privacy | 08-01-18 | 20:37
▼ 1 antwoord verborgen

De VS heeft de afspraken met Gorbatsjov geschonden. Simpel. De NAVO/VS heeft iets van 50 militaire basis pal langs de grenzen van Rusland. Zou de VS ook niet leuk vinden als Putin dit zou doen in Canada en Mexico.

miezgasser | 08-01-18 | 17:28 | 11

botbot | 08-01-18 | 17:32

Even bij de feiten blijven establishmentmannetje. Toen de Russen raketten wilde installeren op Cuba was de wereld te klein voor de VS. Maar wel zelf overal raketten installeren langs de grens van Rusland. Word je met dat argument geconfronteerd, ga je weer op de man spelen zie je posting van 17.32. op miezgasser.

knerf | 08-01-18 | 18:19

Ik dacht dat we het over de NAVO hebben.

botbot | 08-01-18 | 18:52

Ach, Rusland heeft nog altijd Kalingrad, dat Duits grondgebied is, bezet en het volgestouwd met raketten die naar ons toe gericht staan. Moskou is ons net ietsje minder vriendelijker gezind dan Brussel.

Jostifiel | 08-01-18 | 21:18
▼ 8 antwoorden verborgen

Fikkie stoken in andermans achtertuin en dan ook nog verrast zijn als de buurman naar buiten om je een fikse opdonder te geven.

Dit moet wel een grap zijn.

Al-Dente | 08-01-18 | 17:28 | 1

"naar buiten KOMT "

* is taalnazi's een stap voor en meldt zich vrijwillig aan voor cursus Nederlands *

Al-Dente | 08-01-18 | 17:33

Interessant dat Hoop Scheffer met deze zeer voor de handliggende verklaring komt. Maar waarom toch elke keer weer die verongelijktheid bij GS?
Dat is toch niet nodig. En elke keer die hulpeloze Livestro erbij halen zie ik als zwaktebod. Kom op.

vrijwel_bijna | 08-01-18 | 17:26

Jaaaaaaaaa maaaaaaaar Livestro deugt.
En als je in NL deugt, dan mag je alles. Van laster tot geweld tot liegen tot fraude.
Zorg dat je aan de deugkant zit en je kunt ongestraft door het leven.

James Lastig | 08-01-18 | 17:26 | 1

Met het uiterlijk van een kampbeul door het leven navigeren is anders een behoorlijke straf heur.

Jackanders | 08-01-18 | 17:29

Livestro ziet eruit alsof hij recent uit de dood is opgestaan. Kan dat kloppen?

Kapitein Stijlvol | 08-01-18 | 17:24 | 2

Hij lijkt wel 65 ipv 47.

Kruisruiker | 08-01-18 | 17:29

De man heeft dan ook een zwaar leven hoor. Laten we dat niet vergeten....

Lupuslupus | 08-01-18 | 17:41

Was Jaap geen NAVO baasje destijds?
Men zou hem achteraf eigenlijk nog moeten kunnen aanklagen.
Er zijn in het verleden wel om minder grote oorlogen begonnen.

D-Fens_1963 | 08-01-18 | 17:21

Met andere woorden, de onderste steen zijn Van Baalen en Verhofstadt.

Harry Turtle | 08-01-18 | 17:20 | 1

Klopt. Maar vlak de VS niet uit met hun 5 miljard voor de putsch in Oekr.

Lupuslupus | 08-01-18 | 17:29

Laf gezeik. Beide landen heeft Rusland geen kut mee te maken. Het is idioot dat het tegenwoordig normaal is dat Rusland een ander land kan vertellen van wie ze wel en niet lid mogen zijn ten straffe van annexatie. Je vrienden bepaal je zelf en als je een klootzak bent dan heb je geen vrienden. Zo werkt het in het klein en in het groot. Het is tijd dat iemand Poetin eens stopt.

flame_me | 08-01-18 | 17:19 | 3

Je zit er naast. Een van de voorwaarden die indertijd met Jeltsin en co is besproken als voorwaarde voor het terugtrekken van de russische troepen uit oost europa en de terugkeer van democratie in deze warchau pact landen was dar zij een neutrale bufferzone zouden vormen tussen west europa en Rusland. Deze landen waren nog niet koud uit het warchau pact en de eersten waren al lid van de navo.
Ik kan mij - met de enorme verliezen van wo.2 die de russen hebben geleden in het achterhoofd- de reactie van Poetin op deze gebroken beloften goed voorstellen. Met de Oekraine en Georgie erbij is moskou zowat reeds omsingeld.

miff | 08-01-18 | 17:30

Allemaal gelul. Die voorwaarden zijn er nooit geweest. De Russen hebben al die landen jarenlang bezet, niet bevrijd. Iedereen is slachtoffer van WO2. De mensen die dit zijn begonnen zijn zo goed als dood en het is tijd om vooruit te kijken, niet terug.

flame_me | 08-01-18 | 18:02

Heeft Boef geen vrienden?

EODs | 08-01-18 | 19:37

Livestro eet poep, daarom praat hij poep.

Rheia | 08-01-18 | 17:19

Ach, Jaapie switchte ooit van D66 naar het CDA... Dat zal ook wel een reden hebben gehad. Een grotere tegenstelling tussen die twee partijen was (zeker toen) bijna niet mogelijk.

Ommezwaai | 08-01-18 | 17:18

Dacht dat Lievehooi dood was? Shit, voor nix de wijn op.

Deksmaat | 08-01-18 | 17:15 | 1

Precies. Hij hing toch aan het plafond van een Somalische homoclub?

Pedronegro | 08-01-18 | 17:47

Als men met goed fatsoen geeneens meer een soeverein land meer binnen mag vallen is het wel triest gesteld met de moraliteit van de NAVO.

botbot | 08-01-18 | 17:15 | 2

botbot | 08-01-18 | 17:15
U doelt op het feit dat Georgië Zuid-Ossetië was binnengevallen?

toetssteen | 08-01-18 | 17:40

U verwacht actie bij Transnistrie?

O2Neutraal | 08-01-18 | 20:32

Jeep the Hope Shaver. Geen kleine jonge hoor!

Normpje | 08-01-18 | 17:14 | 1

Is ooit eens bij een echte president in zijn witte huisje geweest. Knikkende knietjes, Daarna cola en opgehaald door mama.

Où est Charlie? | 09-01-18 | 00:33

Ook de belachelijke oefeningen pal aan de Russische Grens zorgen ervoor dat de opgeklopte ruzie veroorzaakt door het Westen en Rusland er niet beter op wordt.
De Russen zullen we in de toekomst hard nodig hebben om terreur in de wereld te bestrijden.

meneer Q | 08-01-18 | 17:14 | 4

Zo is het maar net, Q. We sturen weer militairen naar Estland voor die oefening. Enorme Russische dreiging ! Ik was ooit in Narva (N.O. Estland) en daar sprak praktisch iedereen Russisch.
From Russia with Love

53 n.o. | 08-01-18 | 17:25

Die oefeningen zijn niets anders dan provocatie. Gelukkig is president Poetin een wijs man met een - bijna - onuitputtelijk geduld. Gelukkig voor Europa.

Lupuslupus | 08-01-18 | 17:27

Ja Lupuslupus dat denk ik ook maar altijd, maar ik vrees dat zijn geduld een keer ophoudt. Tot nu toe vind ik dat ie heel redelijk is geweest... en voor de navo of eu zou ik mijn leven nooit geven...

Sarcastisch varken | 08-01-18 | 17:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ik moet altijd aan wormtongue denken bij joshje om zn doen. En aan progeria om zn hoofd... kan er ook niks aan doen

Pienow | 08-01-18 | 17:14

Cdaers zijn altijd wat laat met hun overtuiging. Ben lief. Moeten allemaal eerst afrekenen met de dogmas van hun ouders. Gelukkig lijkt de hoop scheffer nog niet dement. Dit in tegen stelling tot van Agt maar die gaat nog hand en hand met sylvana de Amsterdamse gemeenteraad in als het uitkomt.

Langshetrandje | 08-01-18 | 17:12

Livestro: referendum verloren maar toch gewonnen met dank aan het partijkartel. En zakken gevuld. En nog steeds zuurder dan zuur. Waar je zin in hebt. Gelukkig is het uiteindelijk allemaal onze schuld. Stukje duidelijkheid maar de mensen toe.

de Voorzittert | 08-01-18 | 17:11

De NAVO?, de geopolitiek van Amerika had hij moeten zeggen

Abu Bachouca | 08-01-18 | 17:10 | 2

Ja klopt. Had gehoopt dat ze daar aan de overkant eindelijk eens normaal gingen doen richting Rusland maar Trump is wat dat betreft niet veel anders dan zijn voorganger. Het is te hopen dat dat nog komt. Want als de NAVO Rusland aanvalt blijft China echt niet aan de zijlijn staan want dat land is dikke vrienden met Rusland.

Lupuslupus | 08-01-18 | 17:33

... als Rusland de hulp van China al nodig zou hebben.

EODs | 08-01-18 | 19:33

Ze zien het altijd pas achteraf, maar door dit soort debielen worden we bestuurd.
Normale mensen zagen dat al geruime tijd, echter moet het plebs gewoon hun muil houden en lappen, aldus de politici.

swagmachine | 08-01-18 | 17:10

En die toenaderingspogingen van Verhofstadt en van Baalen heeft Poetin ook verkeerd opgevat.

snokkertje | 08-01-18 | 17:07 | 1

Toenaderingspoging, LOL!
Je zou zo diplomaat kunnen worden als je het niet zo sarcastisch bedoelde.

LuckyGirl | 08-01-18 | 17:41

Het inzicht van De Hoop Scheffer komt een beetje laat.

lingo star | 08-01-18 | 17:07 | 3

Tja. Altijd achteraf.

Lupuslupus | 08-01-18 | 17:34

Het inzicht komt niet te laat. Het komt te laat naar buiten. JDS wist dit al lang. Vraag is waarom hij nu pas zijn mond open trekt.

Hufterst | 08-01-18 | 17:41

Nu de rest nog!

Sarcastisch varken | 08-01-18 | 17:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken