Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Essalam-moskee moet helaas gesloopt worden'

Helaas Akbarkaas. Het is niet anders. De Essalam-moskee in Rotterdam, het grootste haatpaleis van Nederland, is op illegale fundamenten gebouwd. Er zit niks anders op dan het afgodsgebouw te slopen.

Social

Het probleem is dat moskeebestuurders uit buitenlanders bestaat. Niet zomaar allochtonen, maar echt buitenlandse buitenlanders, waaronder een Irakees en een Dubaiaan (Dubaiïet? Dubainistaan? Dubaioïde?) die de boel ook mede gefinancierd hebben. Het bestuur van de Marokkaans-islamitische moskee, die naar verluidt steeds hardnekkiger verislamiseert, heeft haar statuten op onrechtmatige wijze gewijzigd om Arabische bestuurders aan te kunnen stellen en nu is de bouwvergunning ongeldig. Dus zit er maar één ding op: de sloopkogel tegen die probleemkazerne. En op die plek dan een leuk omvolkswijkje optrekken of zo.

Reaguursels

Inloggen

Ik geloof het pas als het ding tegen de vlakte is. Tot die tijd zijn alle opties nog open. Eerst zien, dan geloven...

Marvin_NL | 05-01-18 | 07:34
-weggejorist-
rattenvanger XL | 04-01-18 | 18:34

Wát een zege!

HypoPseudo | 04-01-18 | 11:58

Dit zou voor Rotterdam een voorspoedig jaar inluiden! En voor Den Haag misschien een leuke wake-up call.... ach laat ook maar

Nederlanddraaitdoor | 04-01-18 | 01:34

Hoezo helaas??

old shaterhand | 03-01-18 | 23:38

Voor hoeveel wedden we dat dat ding heulemaal niet gesloopt gaat worden?

Cepalislam500mg | 03-01-18 | 23:32 | 3

Heel eerlijk. Slopen zou zonde zijn en er hebben ook mensen plezier aan. De ambtenaren hebben gewoon hun werk niet goed gedaan. Nu moeten achteraf die foute banden afgeknipt worden en het radicalisme verminderd. Daar helpt slopen niet bij. Wel die boel aanpakken en bij volgende projecten het vergrootglas erop houden.

Premier Trutte | 04-01-18 | 00:46

Slopen zonde ???
Ik zou zeggen een drone er op en met de grond gelijk maken.
Zonde, wat een wereldvreemde reactie.

Rest In Privacy | 04-01-18 | 08:10

Zonde? Lelijk onding zonder inspiratie vind ik het. Tegen de vlakte ermee! De Turken bouwen tenminste moskeeën die wel het bewaren waard zijn, zoals de Westermoskee en de Ulu-moskee. In dat laatste kan nog een ESA-museum worden gehuisvest. De minaretten lijken net wel raketten. Maar ja, of Erdogan dat zo bedoeld heeft... izquotes.com/quote/227625

Alexander des Burgus | 04-01-18 | 11:00

Nou ja we kunnen er misschien nog een synagoge van maken

maaknietsuit | 03-01-18 | 22:20 | 2

Of een gevangenis om criminelen en terroristen op te sluiten. Dan hoeven ze alleen maar op het juiste moment de deur dicht te doen.

Premier Trutte | 03-01-18 | 23:21

Ja, of een kerncentrale, wordt het misschien toch nog een nuttig gebouw

maaknietsuit | 04-01-18 | 09:38

Heel plots is er opeens wel een geldige vergunning let maar op.

Umberto die trotzoni | 03-01-18 | 21:55 | 1

Dit

Nalek | 04-01-18 | 08:43

Je kunt er wel een bom op willen gooien maar er staan altijd 2 mina-anti-raketraketten naast die moskees.

Premier Trutte | 03-01-18 | 21:34

Ik vind persoonlijk dat die enorme haathut op de kop van Lombok in Utrecht óók gesloopt zou moeten worden.
Iedere morgen als ik er langs fiets op weg naar mijn werk, zie ik volledig in pikzwarte lappen gehulde vrouwtjes wachten bij de achteringang, waar ze - als 'minderwaardige mensen' - door hun eigen 'religie' (of ideologie, of koeltoer, of hoe je het ook wil noemen) kennelijk toe veroordeeld zijn.

En ik maar denken dat er zoiets als art. 1. GW bestaat in NL, waarin onder meer discriminatie op grond van sekse volledig verboten wordt. Maar kennelijk niet als het gaat om 'religie' (of ideologie, of koeltoer, of aanverwante ONZIN!) - KOTS KOTS KOTS.

EefjeWentelteefje | 03-01-18 | 21:22 | 3

Het zijn in de ogen van de heren allemaal potentiele kechs, daar kun je maar het beste wat afstand van houden denken ze kennelijk. Wel vervelend voor je dat je dat dagelijks moet aanschouwen.

BlowingBubbles | 03-01-18 | 21:34

Ja, het zou mooi zijn als al die mega moskeeën worden gesloopt. Een religieus gebouw is prima, maar van die megalomane gebouwen vind ik behoorlijk aanmatigend. Minaretten vind ik helemaal uit den boze. Je hoeft anderen niet lastig te vallen met je geloof.

teevee | 03-01-18 | 21:49

Ik ben niet echt van de zelfmoord, maar als ik zo'n islamitische kech zou moeten zijn zou ik het oprecht overwegen.

maaknietsuit | 03-01-18 | 22:22

Die blijft gewoon staan hoor, ook al is het illegaal. Is iets met moslims, dus gedogen.

BozePaarseMan | 03-01-18 | 20:56 | 1

Met minaretten,
die naar ik meen,hoger moesten zijn dan de lichtmasten van het
Fijenoordstadion.

De Profundus | 03-01-18 | 21:06

Ontruimen die hap. Berg luchtverfrissers en kek behangetje erin. Mooi Joods restaurant van maken.

Dagdief | 03-01-18 | 20:45

Alle haatpaleizen, van welke religie dan ook. sluiten, sloopkogel ertegenaan, en de betreffende besturen laten optiefen. Openbare speelplaatsen ervoor in de plaats.

Genoeg is genoeg. C'est ca!

ljcoster | 03-01-18 | 20:38

Omvolkwijkje? Dat is het al. Rij daar eens rond in die buurt. Je komt geen enkele roomblanke Nederlander tegen.

stoutklein_kutkonijn | 03-01-18 | 20:23

Slopen is in het engels toch "to pull it down"?
Hier een voorbeeld van to pull it down:
youtu.be/Kf35LLg1iRc

steekmug | 03-01-18 | 19:54

Ik vrees nep-nieuws.
Soms klinkt 'n berichtje te goed passend bij onderbuikgevoelens.

Der Paulie | 03-01-18 | 19:27

Dit is het resultaat als je vrijwel alleen maar controle op het verkeer uitoefent.

andersdenkende | 03-01-18 | 19:14 | 1

Dat is het resultaat als dat alles is wat je als overheid nog durft.

bisbisbis | 03-01-18 | 20:12

Woehaha! geweldig! Daar hebben wij dus een heuse Masjid-al-Dirar! (Google it)
-
Er is in heel Nederland geen e n k e l e bestuurder/-ster te vinden die de ballen en de ruggengraat heeft om een moskee, hoe illegaal ook, te slopen.
-
Dit is immers Nederland: wee uw gebeente als de dakhoek van uw dakkapel niet helemaal in overeenstemming is met het beschreven dorpsgezicht: aanschrijvingen en 'bestuursdwang' zullen uw deel zijn.
-
Maarrrrr: als ooit inderdaad zou blijken, dat deze hut daar illegaal is neergeplempt, dan maken onze bestuurderen gráág een uitzondering.
-
(al was het maar omdat de baardmansentraditie wil dat moskeeën niet gesloopt mogen worden en dat zulks een belediging zou zijn voor de Quran -staat nergens- , de protesten zullen tot in Peshawar, Lahore en Djakarta te horen zijn, daar gáát onze halal-kaas export)

bisbisbis | 03-01-18 | 19:13

Ze hebben in Nederland het lef ofwel de ballen niet om het neer te halen, gaat niet gebeuren. Ze zijn bang voor de ideologie in Den Haag of Rotterdam, de lieve vrede moet blijven met "glaasjes thee in de moskee".

Intussen is het terroriseren van een joods restaurant helemaal bon-ton door verwarde mensen. Mjah...

Niet te geloven dit.

Jan, Leiden | 03-01-18 | 18:58 | 2

Leefbaar roept dat er voor verkeerde dakkapellen ook geen pardon is. Ben bang dat er hierna met een andere maat gemeten gaat worden.

Tapioca pudding | 03-01-18 | 19:05

@Tapioca pudding | 03-01-18 | 19:05
Leefbaar roept wel meer.

TeeJee | 03-01-18 | 20:24

Niet afbreken! Er gewoon een dependance van de Efteling in maken. Of een hamam met spa en massage dames!

broodje gezond | 03-01-18 | 18:45 | 1

Hennie v.d. Most kan er vast wel iets mee!

demaup | 03-01-18 | 19:11

Overigens mooie sloopklus voor Lee Towers.

Baron Clappique | 03-01-18 | 18:43

"dat moskeebestuurders uit buitenlanders bestaat." Op GS word je vanzelf een taalnazi.

PrinsesStoepje | 03-01-18 | 18:30

Laten we er een passagiersvliegtuig tegenaan vliegen!
Oh wacht,... dat is meer een moslim-dingetje.

Rest In Privacy | 03-01-18 | 18:26 | 1

Cultural appropriation!

LuckyGirl | 03-01-18 | 18:35

Voor iedereen die vindt dat haathut tegen de vlakte moet (en Grijs uit 010 wordt nog steeds droevig van de aanblik als ie op weg is naar de Kuip dus waar is die sloopkogel) even een stukkie realiteitscenario ende duiding naar de mensuh toe. Dit bouwkundige resultaat van een stukje "belazer-de-kluit-want-kuffar's-dus-dan-mag-het" gaat uiteindelijk niet tegen de vlakte. Het gelieg en bedrieg is - voor de achterban - maar bijzaak want anders "ies diesrimienaasie, ies rahsismuh". Graaf Denkula ziet nu ongetwijfeld al voldoende argumenten om de beoogde achterban te paaien voor GR2018 en de buitenlandse "spelers" weten Ome Halbe wel te vinden om de zaak even te "achter de schermen" op te lossen. En stel dat er (na de gebruikelijke procedures en rechtszaken) gronden zijn voor sloop (want illegaal en want ""geldt voor NL'ers ook") en er wordt echt rigoreus tegen opgetreden... Ik voorspel dat Al-Jazeera met (tenminste) 5 satelliet wagens live verslag gaat doen zodra de sloop (of verherverbouw) van die treurkeet op het punt staat te beginnen. Uit Islamitië zal toorn en dreigementen ons deel zijn (en never mind the facts), massademonstraties op de Coolsingel met Tonijnhoofd Koezoek voorop en ISIS belooft ons een "hete zomer". De lokale en landelijke politiek blijkt simpelweg de ballen er niet voor te heben. Linksom of rechtsom, de hele zaak wordt richting een soort van oplossing gedirigeerd waarbij de klaagkerk blijft staan, de achterban zijn zin krijgt en Den Haag internationaal het compromis kan "verkopen". Triest zegt u ? Klopt, maar zo rollen de krachten die deze Middeleeuwse religie (diens symbolen én diens aanhangers ) geen strobreed in de weg leggen al decennia lang.

Grijskijkert | 03-01-18 | 18:25 | 1

Daar kwam dus in eerste instantie die bouwvergunning vandaan ... u en ik moeten aan de raarste voorschriften voldoen als wij een schuurtje in de tuin willen neerzetten ('vergunningsvrij bouwen' - my ass) .
-
Moslims lijken boven en buiten de wet- en regelgeving te kunnen leven - dankzij actief doen of laten door gemeenten. Waarbij je je dan meteen mag afvragen of dit komt doordat ons bestuursapparaat zo geïnfiltreerd is door Ware Gelovigen die een loopje nemen met geldende procedures, of dat er kennelijk zoveel 'appeasers' in de bestuursdienst werkzaam zijn.

bisbisbis | 03-01-18 | 19:22

hihi, en daar komen we dan 18 jaar later achter omdat de ene moslim de andere voor de rechter sleept. Te gek gaaf mooi land vol stuitende incompetentie.

noerg | 03-01-18 | 18:25

Ik heb liever dat deze moskee blijft staan op dat strontveldje op Zuid, dan dat ie aan de overkant van de Maas ergens in het centrum wordt herbouwd, dat oerlelijke efteling-achtig architectonisch gedrocht!
Ps. natuurlijk heb ik liever dat al die moskeeën verdwijnen uit Nederland, maar dat zal van z'n levensdagen niet gebeuren.

BadLieutenant | 03-01-18 | 18:22 | 1

Als de islam wordt geregistreerd als een criminele organisatie misschien wel. De argumenten zijn er. De Bandidos zeggen ook dat het hun geloof is, terwijl de rechter ze gewoon het plakkaat crimineel geeft. Kan ook met de islam.

Boerkablaffer | 03-01-18 | 18:36

Blijft uiteraard gewoon staan, zoals meerdere reaguurders voor mij al aangaven. Want Islam. Dakkapellen, schuurtjes, tuinhekjes, heggen etc van hardwerkende witte autochtone gemiddelde Nederlanders, welke groeisels en bouwsels niet volledig en uitsluitend voldoen aan de plaatselijke regelgeving, leiden direct tot hoge boetes, dwangbevelen en huisuitzettingen. Schotelantennes worden alleen gedoogd indien deze zijn aangebracht om Arabische TV stations te kunnen ontvangen.

Baron Clappique | 03-01-18 | 18:21 | 4

Weerleg het dan! Voor een dakkapelletje heb je wel een schoonheodscommissie nodig, maar voor schotelantennes niet... dus wat Baron zegt, klopt gewoon...

Sarcastisch varken | 03-01-18 | 20:33

@Sarcastisch varken | 03-01-18 | 20:33
Er klopt geen kloot van. Kun je gewoon opzoeken in de verordening van je lokale gemeente EN in het bestuursrecht.

En die leiden al helemaal niet "direct tot hoge boetes, dwangbevelen en huisuitzettingen". Dat is gewoon dom gelul van iemand die zelf nog nooit een aanvraag heeft gedaan. Wederom ook weer standaard terug te vinden in de verordeningen van je lokale gemeente en in de informatie over bouwaanvragen.

Maar ja; dom zwatelen en veel schreeuwen is natuurlijk wat makkelijker dan echte feitenkennis.
Zoals bijvoorbeeld de volgende; de gemeente is al JAREN niet meer verplicht om de aanvraag van een dakkapel voor te leggen aan de welstandscommissie.
Je hebt je eigen feitenkennis niet eens op orde, en dan denk je te kunnen beoordelen over Baron's feitelijkheid? Jochie toch.

TeeJee | 03-01-18 | 20:45

Ookal pluis je het uit zodra er een anonieme klacht uit de buurt komt komt men langs nadat het af is terwijl men het bouwen al weken/maanden gade slaat om vervolgens kritiek te leveren op de door hun zelf opgestelde besluiten. Vervolgens hoor je niets meer tot je je nieuwe WOZ-beschikking vindt waarop doodleuk staat dat je voor een houten aanbouw €40000 extra belasting mag afdragen.

Meneer_de_uil_13 | 04-01-18 | 09:02
▼ 1 antwoord verborgen

En de A.Pechtold Nepotisme-troefkaart (goed voor een wet/belatingovertreding die ‘vergeven’ wordt om redenen waar het plebs geen verstand van mag hebben) gaat deze week naaaaaaar...... de rotterdam moskee!!!! Whohoo

Bali Lovert | 03-01-18 | 18:21

Je moet nog best goed kunnen mikken om een minaret met een sloopkogel te kunnen raken. Het lijkt me werk voor specialisten.

JvanDeventer | 03-01-18 | 18:19

Dat ding blijft staan.
Voordeel is dat ze een tent hebben om elkaar de tent uit te vechten.

LuckyGirl | 03-01-18 | 18:15

Oei, als lelijk zijn pijn zou doen, heeft dit misbaksel wat te lijden. Beter uit zijn lijden verlossen.

Drukpers | 03-01-18 | 18:02

Riep daar iemand?

Sleaupkeaugel | 03-01-18 | 18:00

van = DAN

Keyboardspeler | 03-01-18 | 17:56

Die haathut blijft gewoon staan. Mohammedanen geven nooit iets op, of ze het nu met buitenlands geld gekocht hebben, of geroofd (Tempelberg, Hagia Sophia).

Guido | 03-01-18 | 17:55

Volgens mij zijn ALLE moskee'en in strijd met de NL'se cultuur, dus als ze toch iets gaan afbreken, neem de rest van ook meteen mee. Geef ze ter compensatie een kleine moskee op Rottumerplaat cadeau, lekker rustig.

Keyboardspeler | 03-01-18 | 17:55

MARK MY WORDS het blijft gewoon staan en wordt ergens gewoon gelegaliseerd.

MeneerGuggenheimer | 03-01-18 | 17:55

2018 begint beter dan alle jaren daarvoor, nu Slinks nog even tot de grond toe decimeren.

FreeVogelaar | 03-01-18 | 17:54

Toch maar met sloophamers en een puinbreker op pad om dat haatpaleis tot repac te maken?

bosmaloot | 03-01-18 | 17:51

Voor die man uit Dubai lijkt mij Dubieuziet wel toepasselijk.

Mubbenschonster | 03-01-18 | 17:51 | 2

Of:
- Dubaiïonesiër
- Dubaiïonees
- Dubaan
- Dubaniër
- Dubanogast

Billy Ocean | 03-01-18 | 17:55

Is passender, idd. Wiktionary geeft: Derived terms[edit]
Dubaier, Dubaian, Dubaite. Maar dat is dan weer in het Engels.

Guido | 03-01-18 | 17:57

Dit bericht is te mooi om waar te wezen. Mocht het zo ver komen dan kunt u mij applaudisserend als toeschouwer terplaatse vinden.

Tapioca pudding | 03-01-18 | 17:48 | 2

Sterker nog : ik wil graag helpen

New Quacka | 03-01-18 | 17:54

"Als iets te mooi is om waar te wezen, dan IS het ook te mooi om waar te wezen."

Over die hele illegale, frauduleuze, stinkende affaire wordt gewoon de bekende verstikkende Mantel Der Liefde heen gegooid.
Áls moslims er al in slagen iets van de grond te krijgen, is het vrijwel altijd met behulp van gesjacher, gemarchandeer, fraude, bedrog en dubbelhartigheid. Én met behulp van obscure types uit een of ander islamitisch hell-hole.

Peter Emile | 03-01-18 | 18:03

Liever vandaag dan morgen die lelijk on-nederlandse haathut tegen de vlakte. Sterker nog, als ik de sloopkogel had of sloop explosieven had ik er vanavond nog gestaan.

HaatAth3ist | 03-01-18 | 17:47 | 3

AIVD leest u mee? geenstijl geeft gegevens van deze terrorist in wording natuurlijk graag aan de AVID?

coby8044 | 03-01-18 | 18:45

@coby8044 | 03-01-18 | 18:45
Rustig aan, dat u nou de NSB-genen geërfd heeft van grootvader wil niet zeggen dat iedereen zo is.

TeeJee | 03-01-18 | 19:36

Explosieven heb je niet echt nodig denk ik... die liggen daar vaak al opgeslagen namelijk...

Sarcastisch varken | 03-01-18 | 20:37

Dat zou wel de grap van de eeuw zijn, een moskee die wordt afgebroken i.p.v. als een misvormde paddestoel uit de grond te schieten. Stel je eens voor hoeveel bekijks het zou geven! Oude tijden herleven, de tijden van gestrande walvissen en schepen. Foontje in de aanslag, koek en zopie d'rbij, klaar! (beteuterde baardmannetjes op de achtergrond erbij denken)

Zenzeo | 03-01-18 | 17:46

Dat bestuur krijgt gewoon het Nederlanderschap incl. inburgerings cursus cadeau en geen haan die er nog naar kraait.

Trumme | 03-01-18 | 17:44

♬ Daaaar moeeeet eeeen Jumbo in, daar moet een Jumbo in, daar moet een Jumbo in, daar moet een Jumbo in, ♩♪
♫ Daaaar moeeeet eeeen Jumbo in, daar moet een Jumbo in, daar moet een Jumbo in, daar moet een Jumbo in. ♬♭

keestelpro | 03-01-18 | 17:43 | 1

Vind ik leuk

PUT-INN010 | 03-01-18 | 17:54

Die moskee is een lelijke puist, een visuele vloek. De enige tempel op Zuid is de Kuip. Iedere keer wanneer ik langs de Essalam loop in de richting van de Kuip, dan hoop ik dat dit gedrocht van 1001 nacht gewoon van ellende in elkaar zakt. Ik mag het hopen, dat de sloopkogel erdoorheen gaat.

Glasgow Argus | 03-01-18 | 17:33 | 1

Zeven maal prevelend - of vloekend en tierend - er omheen lopen wil nog wel eens helpen.

Van Zessen Klaar. | 03-01-18 | 17:47

Afbreken dat gezwel. Wordt met de dag gewelddadiger met die barbaren. Geen reden om ze nog te vertroetelen. Dat heeft 40 jaar lang totaal niet gewerkt. Weg met die privileges en gewoon net als in Griekenland bidden op straat of, beter nog, in je gesoepsidieerde huis.

ReligionSucks | 03-01-18 | 17:31 | 2

haha grappige ikzitachtermijnpcendoestoerracist

coby8044 | 03-01-18 | 18:46

@coby8044 | 03-01-18 | 18:46
Moslims zijn geen ras.

TeeJee | 03-01-18 | 19:39

Ons verziekte land kennende, vermoed ik dat ze vele miljoenen schadevergoeding gaan krijgen van de belastingbetaler, waarmee ze elders een nog veel grotere haathut gaan bouwen.

telelezer | 03-01-18 | 17:31

Probleemkazerne, probleemkazerne..... Aboutalib zal dwars voor de sloopkogel gaan liggen.

BlowingBubbles | 03-01-18 | 17:31 | 2

kweethetooknietbeter | 03-01-18 | 17:39
:-) Aboutaleb heeft ook wat dikkigs, net als Homert. Ik zeg: proberen!

BlowingBubbles | 03-01-18 | 17:53

Is er al een handhavingsverzoek aan de gemeente verzonden?

Koonkluk Huis | 03-01-18 | 17:28

Illegaal? Ze maken er bij de gemeente gewoon een extra regeltje voor aan hoor, als ze maar even betalen voor de aanvraag is het binnen een dag geregeld. Legalize by money

vinzepinz | 03-01-18 | 17:26 | 1

Achteraf-legalisatie is een standaard procedure bij gemeentes. Relax.

TeeJee | 03-01-18 | 19:40

Goh wat rottig nou toch weer voor die mensen...... Altijd tegenslag en discriminatie en dan nu dit ook nog.

Van Zessen Klaar. | 03-01-18 | 17:24

Past ook goed in het straatbeeld.

ET007 | 03-01-18 | 17:19

Wedden dat deze niet afgebroken wordt?
Gebedshuis, heilig bladiebla de-escalerend optreden, gedogen, thee drinken etc.
Let maar op.
(Hele diepe zucht).

Is dit nog nieuws? | 03-01-18 | 17:17 | 1

U krijgt gelijk. *zucht mee*

BlowingBubbles | 03-01-18 | 17:21

Zonde om te slopen. Mooie plek voor een varkensfokkerij.

bft | 03-01-18 | 17:16

"mogelijk" is fout, "onmogelijk niet" is minder krom.
Haatpaleizen zijn altijd illegaal, 100%.

hallevvezool | 03-01-18 | 17:14

Is het in het Nederlands recht niet zo (in tegenstelling tot bijvoorbeeld het Anglicaanse.. ), dat de inentie van een contract telt. De intentie van beide partijen om een moskee te bouwen is feitelijk wederzijds geweest - en dat gebouw is gerealiseerd volgens dus die wederzijdse intenties (afgezien dat Leefbaar Rotterdam het daar bijvoorbeeld ongetwijfeld niet mee eens geweest is.. ). Vervolgens kom je tot de vraag wie er in die moskee het bestuur vormt, dat is niet volgens dus de intenties van die overeenkomst gegaan - en daar is dus terecht discussie over (maar dat lijkt mij dus corrigeerbaar zonder een sloopkogel tegen het gebouw te gooien - er is volgens mij ook nog zoiets als een proportionaliteitsbeginsel, als snap ik ook dat niet iedereen van de proportionaliteit is op dit onderwerp.. maar toen ik het net nog checkte leven we dus in een rechtsstaat en als je ideologie daarboven plaatst wordt het verschil met andere extremisten vaak ietwat diffuus).
Ik denk dat de Gemeente en de moskeegangers toch wel een (grotendeels) gemeenschappelijk belang zullen hebben (de rest is misschien mooi meegenomen in verkiezingstijd, zullen ze bij Leefbaar Rotterdam en de PVV denken, vermoed ik - maar die zullen echt niet denken dat ze daar een sloopkogel tegenaan gaan gooien, al wekken ze misschien wel die suggestie tot ergens na 18 maart als ze het echt cynisch willen aanpakken en stemmers op hun achterhoofd gevallen zijn).

nickolaas | 03-01-18 | 17:12 | 5

@teejee
maar aan die invloeden is ook iets te doen met andere middelen dan sloop - desnoods met juridische dwangmiddelen (in Utrecht zijn bijvoorbeeld ook dwangmiddelen gebruikt om een pand te ontruimen, waarvan de huur niet betaald werd - in principe kan je denk ik ook dwangmiddelen inzetten om de intentie van die overeenkomst nageleefd te krijgen.. ).
@BlowingBubbles | 03-01-18 | 17:24
Met D66-huize bedoel je waarschijnlijk dat iedere rechter die zich aanmeld voor de rechters opleiding een psychologische test krijgt.. en misschien de allergrootste horken daar niet doorheen komen (zou je soms van meer beroepen kunnen wensen.. ). Nou als u mij geen hork lijkt te vinden, vind ik dat nog best een lieve suggestie.

nickolaas | 03-01-18 | 17:46

nickolaas | 03-01-18 | 17:46
Nee, u bent wat te lief voor u zelf. En D66-ers.

BlowingBubbles | 03-01-18 | 17:56

@nickolaas | 03-01-18 | 17:46
Ik heb het helemaal niet over sloop.
Wel heb ik het over je lange zwatelverhaal, waarin je de intentie dus duidelijk hebt gemist.

TeeJee | 03-01-18 | 19:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit soort gebouwen horen niet in Nederland.

Rest In Privacy | 03-01-18 | 17:12 | 1

*hoort*

Braboblanke | 03-01-18 | 17:17

@SamKoeman 16:54: Ik ken de juridische situatie ook niet precies, maar ik schat het volgende scenario in als waarschijnlijk:
- Gemeente gaat "een serieus gesprek" met het bestuur voeren over de geschonden afspraken.
- Daar komt vrijwel zeker een akkoord uit. Wellicht treed het zittende bestuur terug en zoekt men bestuurders die wel door de beugel kunnen
- De geldschieters blijven via de achterdeur invloed uitoefenen. Gemeente kijkt de andere kant op.

Muxje | 03-01-18 | 17:10 | 3

Legalisatie achteraf is een standaard procedure bij de meeste gemeentes. Niks nieuws onder de zon.

Het hele nieuwsbericht is er trouwens ook 1 in de serie "water is nat".

TeeJee | 03-01-18 | 17:12

Dankjewel!

SamKoeman | 03-01-18 | 17:18

Onderschat de invloed van Aboutaleb, burgemeester met salafistische trekjes, niet.
Die heeft, als moslim met die trekjes, de "heilige" plicht zijn grote voorbeeld te
plezieren. O.a. door haathutten te vestigen wáár dit maar kan.
Die keet blijft staan waar 'ie staat!

demaup | 03-01-18 | 18:53

Nice!
Relipedohutten slopen!
Ik kom filmen.

pennestront | 03-01-18 | 17:09

Als het om de villa van een Nederlander zou gaan,die het met al z'n spaargeld en met eigen handen gebouwd zou hebben maar de kleine lettertjes in de vergunning over het hoofd had gezien stonden er al tien sloopaannemers klaar om het pand op kosten van diezelfde Nederlander tegen de vlakte te smijten. ... En kreeg hij nog een zware boete op de koop toe. .. Maar in dit geval ?

Loebas | 03-01-18 | 17:08 | 2

Maar in dit geval kan je er dus vanuit gaan dat er een wederzijdse intentie is geweest om dat gebouw te realiseren.. dat is iets misschien iets anders dan een gebouw dat vaak niet zo tot stand had mogen komen op die plek waar het op staat (en met het gevaar van precedentwerking, etc).

nickolaas | 03-01-18 | 17:16

Ik bedoel een vergunningprocedure voor een hele grote moskee gaat meestal niet over een nacht ijs - het is niet dat ie er zo ineens staat op een plantsoentje of zo..

nickolaas | 03-01-18 | 17:21

Al dat gesjoemel bij dat 'politiek actiecentrum met een reli-sausje' is buitengewoon kwalijk, maar veel erger is dat de ambtenaren en de politici in Rotterdam hebben zitten slapen en/of dat ze vriendjes zijn met die buitenlanders en hun kornuiten.

CiTy3 | 03-01-18 | 17:07

Fingers crossed en veel miley cirus draaien.

roflastc | 03-01-18 | 17:07

Essalam? Is al om!

Lewis Lewinsky | 03-01-18 | 17:06

Breek hem af en ze gaan allemaal als hun moeder weer naar huis. Geen verrijking en geen broodjes salmonella meer. Alle oetkerings moeten worden stopgezet en we zijn plotsklaps allemaal fascisten racisten. Hoera kechb

Oprisp | 03-01-18 | 17:05

Wat!? Een vredespaleis wordt tegen de grond gegooid?
Het moet niet gekker worden in dit land.

McMarx | 03-01-18 | 17:01

Bange laffe en of bedreigde geïntimideerde en dhimmi ofwel corrupte ambtenaren en bestuurders zullen dit weldra rechtzetten. Houd ze maar in de gaten...

Rheia | 03-01-18 | 17:01

En dan meteen door rijden naar al die andere Allah Snackbar haat tenten

joppo0 | 03-01-18 | 16:59

Ooit 1 keer een moskee bezocht, vroegah, toen de islam nog de religie van de vrede was EN toen zulke onzin nog geloofd werd.
Blijvende indrukken waren het gluiperige mannetje dat er de imam was - en het gore voetenspoelhok. Jasses!

Dit monster is een mega-moskee die miljoenen moet hebben gekost, dus kan alleen maar de vraag rijzen hoe marokkanen aan de vergunning EN het geld zijn gekomen. Daar moet een enorme invloed aan corruptie, buitenlandse inmenging & criminaliteit aan ten grondslag hebben gelegen. Plus de bedenkelijke invloeden van PvdA en dergelijke clubjes.

Jan Passant mk2 | 03-01-18 | 16:59 | 3

Destijds heeft gemeente Rotterdam (volgens mij Partij van de Arabieren) grond geruild c.q. beschikbaar gesteld. De bouw heeft zelfs dusdanig lang stil gelegen vanwege interne strubbelingen dat tegenstanders vonden dat de bouwvergunning moest worden ingetrokken. Maar zoals altijd blijken regels e.d. niet te gelden voor dit soort megalomane, totaal niet in de omgeving passende bouwsels.

Jorisendedraak | 03-01-18 | 17:07

Dank. Zelfs het plaatje doet dat alles vermoeden. Vast opgezet met een welluidende moslim type Aboutaleb op de voorgrond, direct te vervangen door de meest naar middeleeuwse kerkers riekende baard na oplevering.

Jan Passant mk2 | 03-01-18 | 17:15

@Jorisendedraak | 03-01-18 | 17:07
Hangt er van af of de gemeente beleidsregels heeft gesteld, of in de verordening heeft opgenomen, dat verleende vergunningen mogen worden ingetrokken.

Daarnaast zijn er regels voor het verlengen van een vergunning. Die zijn over het algemeen niet zo moeilijk om aan te voldoen.

TeeJee | 03-01-18 | 19:44

Dat is een fijn bericht zeg! Is de sloopvergunning al binnen? Voor hoeveel andere haatpaleizen in NL geldt hetzelfde? *beleggen gaat in sloopfirma*

Wobbelplatte | 03-01-18 | 16:59 | 1

Lol. Ik zou nog even wachten.

Lupuslupus | 03-01-18 | 17:01

"Het probleem is dat moskeebestuurders uit buitenlanders bestaat."

Als taalnazi moet ik hier ingrijpen:

"Het probleem is dat het moskeebestuur uit buitenlanders bestaat."

Overigens is dat het probleem van de meeste moskee-besturen.
En denk maar niet dat die islamitische suikertaart in Efteling-stijl ooit tegen de vlakte gaat; daar hebben Nederlandse rechters, bestuurders & ambtenaren de ballen niet voor. Die hebben ze namelijk ingeleverd en gedeponeerd op het altaar van de multikul.

Peter Emile | 03-01-18 | 16:58

Mooi beter vandaag dan morgen. Weg met de beschavingsloze islam. Kunnen ze boef ook mee opblazen.

wieowie123 | 03-01-18 | 16:56

Ze hebben vast nog wel een paar opblaasbare leden die de sloop voor hun rekening willen nemen.

klaaaaz | 03-01-18 | 16:54

Is er een jurist in de panelen die weet wat er moet gebeuren met de moskee? Ik denk zelf dat het gebouw gewoon achteraf gelegaliseerd gaat worden, maar dat gaat nog een hoop gedoe opleveren (doch niet zoveel gedoe als slopen).

SamKoeman | 03-01-18 | 16:54 | 4

@Braboblanke Dankjewel! Heldere uitleg. Ik denk ook dat de grootte van het gebouw inderdaad een rol zal spelen. Bij een illegale schuur of dakkapel is sloop natuurlijk een stuk makkelijker dan bij zo'n enorme moskee.

SamKoeman | 03-01-18 | 17:18

@SamKoeman | 03-01-18 | 17:18
Schuur en dakkapel zijn ook een stuk makkelijker achteraf te legaliseren.
En ja; dat kan.

TeeJee | 03-01-18 | 17:30

@SamKoeman 17:18
Klopt. Dat maakt het tegelijk ook weer erg wrang, want daardoor gebeurt het dus nogal eens een keer dat alleen de kleine overtreders -die vaak maar half weten wat en of ze iets verkeerd doen en waar het effect ook maar klein is- worden aangepakt en de grote overtreders, de echte boeven -die dus willens en wetens de grenzen opzoeken (bv expres een metertje groter bouwen) en vaak ook nog eens de beste advocaten kunnen inhuren- ermee wegkomen. Essalaam moskee zou nog eens best dat laatste kunnen zijn.

Braboblanke | 03-01-18 | 17:33
▼ 1 antwoord verborgen

Wat denk je nou zelf? Die blijft gewoon staan hoor, al zou ik graag zien dat hij gaat.

je suis bier | 03-01-18 | 16:53

Aaand it's gone
goed veurbeeld doet goed volgen

Tobi | 03-01-18 | 16:52

Het is Dubainees. Hij is van Dubainese afkomst.

namensmijnhond | 03-01-18 | 16:52 | 6

Dubaiiet/Dubaiite of Emirati zegt het Skyscraperforum. De 'n' in Dubainees is erin gechineesd. Dubaiatollah of Dubaiolo lijken me ook OK.

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-01-18 | 17:28

Waarom niet van Dubaïese afkomst dan? Je hebt er dus geen betere verklaring voor dan dat je hond nogal veel weet? Met dank.

CavemanBass | 03-01-18 | 18:11

Mijn hond is nogal dominant in zijn betweterigheid. Maar Dubieus keurt hij ook goed.

namensmijnhond | 03-01-18 | 19:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Jaren geleden predikte die imam el Moumni daar toch dat homo's met hun hoofd naar beneden van flatgebouwen afgegooid moeten worden? Of was dat elders?

tata1981 | 03-01-18 | 16:50

Komt allen naar Rotterdam op 20 januari. En neem meteen een moker mee.

ChacarronMacarron | 03-01-18 | 16:50

Geen moskee is illegaal!
Oh, toch wel.

sarcastro | 03-01-18 | 16:46

Iets zegt mij dat deze moskee niet gesloopt gaan worden.

VW, alles ist vorbei | 03-01-18 | 16:45 | 1

Zal Allah wel zijn...

Re:Kniftig | 03-01-18 | 16:48

Waarom nu weer slopen? Alleen vanwege een paar ingewikkelde regeltjes. Plasterk hoefde zijn tuinhuisje toch ook niet te slopen, of wel soms? En daarbij; destijds, vóór de bouw was toch alles netjes en in overleg gedaan zoals die grondruil en zo. Dit is gewoon mierenneukerij over een paar regeltjes. Bovendien; er bestaat ook nog zoiets als Gewoonterecht. Gewoon lekker laten staan en kijken hoe het wel legaal te krijgen valt.

kweethetooknietbeter | 03-01-18 | 16:44 | 7

Overleg? ze hebben die lap grond cadeau gedaan voor een winkelpand op de Polderlaan ik herhaal 1 winkel.

dedwarsligger | 03-01-18 | 17:02

@TheseDays00 | 03-01-18 | 16:58
De reden dat de moskee er nu al inmiddels zo lang staat, bijvoorbeeld.

kweethetooknietbeter | 03-01-18 | 17:07

@dedwarsligger | 03-01-18 | 17:02
Men heeft dat dan dus aanvaard en geaccepteerd.

kweethetooknietbeter | 03-01-18 | 17:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Ja helaas jammer maar dit symbool van pure haat tegen de Westerse cultuur zal zeker niet verdwijnen door regelgeving. Nooit. Die zal alleen verdwijnen als de publieke opinie om gaat slaan en daarmee het politieke spectrum veranderd. Tot die tijd zal iedere beroepsdeuger er zijn uiterste best voor doen om dit symbool van institutioneel kwaad, intolerantie en van menselijke onderdrukking te behouden. Al moeten ze daar miljoenen mensen voor pesten, kwetsen en risico's laten lopen; alles beter dan zelf voor racist uitgemaakt te worden. Noop. Dit gedrocht blijft waar het is. De regels worden uiteindelijk door Kajsa zelf omgebogen.

Dutchbeaurouge | 03-01-18 | 16:41

Waarom juichen? Het is er maar één.
Nog werk zàt voor die sloopkogel.

Notenkraker | 03-01-18 | 16:41

Beetje respect voor die Dubaii. Anders gebeurt er weer iets met olie-embargo’s, net zoals in 1973 (dacht ik). Dan komen er weer arabieren op TV die een klompendans uitvoeren. Niet zo erg allemaal, maar dan wordt de benzine weer duurder,

Nivelleermarionet | 03-01-18 | 16:41 | 3

Dat was pure pvda kletskoek, er is toendertijd nooit ook maar een druppel olie minder aangekomen in Rotjeknor

joppo0 | 03-01-18 | 17:02

Autovrije zondagen, zouden ze weer moeten invoeren.

kweethetooknietbeter | 03-01-18 | 17:11

De olie bleef naar Rotterdam stromen, en de moslims kwamen er achteraan.

negorij | 03-01-18 | 20:43

Kunnen we aan Trump niet wat raketbrandstof vragen en daarmee die twee torens vullen? Rutte boven in de rechtse en pechthold in de linkse, 10, 9, 8 .......2, 1, 0. Die zien we nooit meer terug en voor de rest geen sloopkogel meer nodig.

pa_niek | 03-01-18 | 16:41 | 1

Twin Towers is zoooo 2001.

PresidenteDeConjovia | 04-01-18 | 06:58

Dat stuk in het AD is heel wat genuanceerder. Slopen zou heel dom zijn, aangezien er dan veel meer onnodige kosten gemaakt moeten worden. Buiten dat is het gewoon een mooi gebouw.

DrumPiet | 03-01-18 | 16:41 | 1

Dat van de kosten klopt. De rest is, gelukkig, slechts een mening.

TeeJee | 03-01-18 | 16:46

Het fundament van een moskee bestaat nu eenmaal uit zwakbegaafde islamtische inteelt papegaaien.

metagod | 03-01-18 | 16:40 | 2

Papegaaien zij over het algemeen best wel slimme vogels. Voor een vogel zelfs verrassend slim, want de meeste onder de vogels zijn blijven steken in een miljoen of wat jaren geleden (heggenmussen zijn wel schattig overigens). Dus een leermoment: islam nooit aan papegaaien linken. Aan geen enkele vogel trouwens.

McMarx | 03-01-18 | 17:13

jee het wordt hier met de dag gekker en gekker op geenstijl waarbij mensen lekker anoniem achter hun pc hun vieze racistische praatjes zomaar online gooien en echt denken dat het ongestraft blijft. hierbij in ieder geval melding van gemaakt!

coby8044 | 03-01-18 | 18:49

doe hem cadeau aan Pechtold. Dan mag verder alles.

jan-lul-de-behanger | 03-01-18 | 16:39

Geloof mij: Dat ding staat er over 100 jaar nog maar alle kerken zijn weg!

Kruisruiker | 03-01-18 | 16:38 | 1

Ik zou daar niet al te zeker van zijn. Lees het artikel eerst, het is niet dat de PVV dat vind maaaaaarre: "Het bestuur van de Essalam ligt al jaren in de clinch met een deel van de Marokkaanse moskeegemeenschap op Rotterdam-Zuid. Die laatsten vinden dat de Arabische bestuursleden, die de bouw van de moskee deels hebben gefinancierd, te veel macht naar zich hebben toegetrokken. Zij spanden een zaak aan bij de rechter."

Mocro070 | 03-01-18 | 16:39

Mag ik hier heel blij om zijn? Hopelijk luidt dit het begin van het eind in dat buitenlandse salafisten haathutten als mcdonalds franchise filialen in ons land plempen.

Mocro070 | 03-01-18 | 16:37

Maak er een geitenstal van.

Moeki de Meeuw | 03-01-18 | 16:37 | 1

Zou er dan geen bordeelvergunning nodig zijn?

PresidenteDeConjovia | 04-01-18 | 06:57

Zitten er nog jongens van MARSOF nog in de Van Ghentkazerne? Dan is dit misschien leuk voor een stukje realistische training en dan mag het KCT ook komen. Ik hoor liever Qua Patet Orbis dan Allahu Akbar, en een beschadigde moskee is toch wat ik gewend ben om te zien.

CavemanBass | 03-01-18 | 16:37 | 2

Sorry van de dubbele "nog" in de eerste zin. Een grove fout voor een taalnazi.

CavemanBass | 03-01-18 | 16:38

In Rotterdam heb je meer aan de Bijzondere Bijstands Eenheid. Die komen zonder problemen binnen, ze denken dat dat het meer graties geld is.

PresidenteDeConjovia | 04-01-18 | 06:56

Ik wil zo graag helpen slopen!

Montesquieue | 03-01-18 | 16:37 | 1

werkenbijdefensie.nl

CavemanBass | 03-01-18 | 16:39

Wat een lelijk, lelijk, lelijk, niet passend ding. Nou is er meer lelijk in Rotterdam, maar probeer in deze stijl eens een erker aan je huis te maken. Zien of het lukt.

TheseDays00 | 03-01-18 | 16:36

Hahaha, buitenlanders die buitenlanders weg willen hebben. Moet ik eens zeggen.

Roeieber | 03-01-18 | 16:35

Een stichting waarvan de bestuurders geen bestuurders mogen zijn. Dat is smullen en huiveren voor alle schuldeisers van die moskee.

Koos Knak | 03-01-18 | 16:35

Mosk(n)ee

soldier-of-fortuyn | 03-01-18 | 16:35

Het zou een leuk gebaar zijn als de Golf-tirannen het ding in zijn geheel over zee naar een geschikte lokatie ergens in een zandwoestijn zouden laten transporteren. Mocht het ding halverwege onverhoopt zinken, even goeie vrienden.

obominotie | 03-01-18 | 16:34

Blijft gewoon staan net als Pechthold

pegaje | 03-01-18 | 16:34

In dit land zijn regels nu eenmaal regels. Als een holocaust overlevende een Duitse uitkering ontvangt wegens gedane dwangarbeid, heft de Nederlandse overheid daar belasting over. Met de mededeling dat er nu eenmaal geen uitzonderingen op de regels kunnen worden gemaakt.
In het kader van de rechtsgelijkheid, dienen dan wel alle regels voor iedereen even consequent te worden toegepast. Moskee voldoet niet aan de voorwaarden onder welke de gemeente haar bestaan faciliteert = gemeente dient het bestaan van de moskee niet langer te faciliteren = weg moskee.

Mike_DB | 03-01-18 | 16:33 | 1

all animals are equal, but some animals are more equal than others

Roze_bril_drager | 03-01-18 | 16:38

Geloof je het zelf? Van mij mag het. Lelijk groot ding. Zal nooit gaan gebeuren.

Is die moskee in Goud nog doorgegaan? Ik hoop van niet.

Moestuinier | 03-01-18 | 16:33 | 1

In een land waar koper al roofgoed is?

PresidenteDeConjovia | 04-01-18 | 06:54
-weggejorist-
3xminder | 03-01-18 | 16:33

Je denkt toch niet dat die moskee echt gesloopt gaat worden, of wel?
Ze roepen een keer "ies rasiesme" en hoppa, alsnog een bouwvergunning.

James Lastig | 03-01-18 | 16:33

Dus alle winkels (ja de Gamma en de Shell pomp) daar langs het water verplaatsen naar dit plekkie, zodat er ruimte is voor een mooie grote nieuwe kuip langs het waterT.

WatMoetJeNu | 03-01-18 | 16:32

Allahu Afbraak..!

number668 | 03-01-18 | 16:29

In 1 van die raketten, is daar niet een mooi Penthouse van te maken, voor Alexander? Als dat het geval is voorzitter, dan stem ik voor!

Boy Cot | 03-01-18 | 16:28

Boef voelt zich gediscrimineerd door mensen die de waarheid spreken en dat joodse restaurant van laatst is besmeurd, schijnt vaker te gebeuren. Gaaf land, echt wel.

VeelTeSteil | 03-01-18 | 16:28

Laten we onszelf niet rijk rekenen: op het moment dat de Khuffar denken op wat voor manier een moskee tegen te kunnen houden komt dat volk er samen wel uit, verenigd in hun afkeer tegen ons ongelovigen. Uweettog, waar ooit een moskee gestaan heeft is voor altijd en eeuwig ISlamitische grond en - indien ooit kwijtgeraakt - zal dus altijd te veroveren grond blijven, in hun beperkte koppies. Vandaar ook dat het het meest stompzinnige ooit is wat wij hebben kunnen doen, hun hier moskees laten stichten. Geen probleem voor de 1e en 2e generatie, maar de mensen 20/50/100/1000 jaar na ons gaan daar keer op keer op keer de gevolgen van ondervinden....

Graaisnaaiert | 03-01-18 | 16:26 | 2

Daarom je moet het anders verkopen.

Zeg dat je deze moskee aan Syrie doneert zodat ze daar weer kunnen bidden na de oorlog. Wie gaat daar nee op zeggen?

Re:Kniftig | 03-01-18 | 16:27

Re:Kniftig
Crafty!

LuckyGirl | 03-01-18 | 17:55

Het zou een mooi gebaar zijn als we de Moskee uit elkaar halen en in Syrië weer opbouwen. Na de verwoestende oorlog daar kunnen ze een moskee harder gebruiken dan wij.

Re:Kniftig | 03-01-18 | 16:25 | 2

En de Syriërs die hier zitten te niksen kunnen terug om hun land en moskee weer op te bouwen.

Accident_Prone | 03-01-18 | 16:40

Prachtige oplossing.

CavemanBass | 03-01-18 | 16:41

Het OM ziet in het handhaven van vergunningsvereisten verhuld onversneden racisme tegen het Marokkaanse ras. Het illegaal aanpassen van statuten maakt onderdeel uit van de "culture shock" waar de heertjes gedurig onder lijden.
Kortom, er gebeurt niets.

Non_Smoking_Gun | 03-01-18 | 16:25 | 3

Is het geen Turkse moskee?

Re:Kniftig | 03-01-18 | 16:26

@Re:Kniftig | 03-01-18 | 16:26

Zelfs een paar regels tekst van een artikel niet lezen? Koppen lezen is wel zo makkelijk maar houd dan gewoon je mond.

redthehaghue | 03-01-18 | 16:41

Ow stfu! Zie jij ergens in het artikel het woord Marokkaan staan dan wijsneus?

Re:Kniftig | 03-01-18 | 16:47

Misschien wil de Efteling wel een filiaal in Rotterdam beginnen, dit ding past geweldig in het sprookjesbos.

priks | 03-01-18 | 16:23 | 1

Nee, het past beter in Tivoli...

Alexander des Burgus | 04-01-18 | 11:01

Dubai is een van de emiraten van het Verenigde Arabische Emiraten dus is het een Emiratiër, Emiraterees of de Emir himself.

Re:Kniftig | 03-01-18 | 16:23

Kan er geen varkens , laat maar zitten ook.

gelukzoeker | 03-01-18 | 16:22 | 2

Wat ik zeg...

Sarcastisch varken | 03-01-18 | 17:43

Daar dichtbij ligt toch al het Varkenoordse viaduct?

Synecdoche | 03-01-18 | 19:07

Go go gadget allahu akbar sloopkogel..

Abudabie | 03-01-18 | 16:21

Nietig of vernietigbaar? Laat maar, het antwoord laat zich raden...

TheseDays00 | 03-01-18 | 16:20

Dus als ik het goed begrijp hangt er een soort van sluierbewolking boven die moskee... gheghe.

Manus Olie | 03-01-18 | 16:18

Aboutaleb (alle moslims zijn salafisten) zal wel weer regelen dat de haathut mag blijven staan tegen de wettelijke regels in. Is het illegaal om alvast een handje te helpen met de afbraak van dit illegale pand met wat mega bulldozers of beginnen ze dan weer te piepen over terrorisme ?

Roze_bril_drager | 03-01-18 | 16:17

Zie ik daar al gieren om de minaretten cirkelen?

Haatgenerator | 03-01-18 | 16:17 | 2

PVV-meeuwen.

nemeton | 03-01-18 | 16:34

ROFL nemeton, dat is mijn thee er via de neusgaten weer uit.

PresidenteDeConjovia | 04-01-18 | 06:53

zijn er wel meer die illegaal zijn

loes530 | 03-01-18 | 16:17

Als mijn bouwsel illegaal verklaart wordt staan er morgen slopers voor de deur. In dit geval....

brutus68 | 03-01-18 | 16:17 | 2

Geld maakt recht wat krom is, dus die arabieren smijten er nog een paar emmers tegenaan en de gemeente is om.

priks | 03-01-18 | 16:25

Een tijdje terug stuurde de gemeente Rotterdam nog een brief naar de bewoners in de straat waar mijn ouders woonden, waarin iedereen met een fietsenhok in de voortuin (dat was bijna iedereen, en sommige van die hokken stonden er al zo'n 50 jaar) gesommeerd werd dit af te breken of alsnog een vergunning aan te vragen. Inclusief dreigende taal over dwangsommen. Want als het om individuele nette belastingbetalende kutburgers gaat, dan kan men wel kordaat optreden.

In dit geval "liggen de zaken moeilijker" zoals men ongetwijfeld gaat zeggen. En dan bedoelt men politiek moeilijk. Dit heeft alles in zich van een enorme rel: moslims, ophef tot in het buitenland, religieuze vervolging en buitenlanderhaat. De pers, Deugend Nederland en de oppositie verkneukelen zich hier al over... die zien een leuke opwarmer voor de aankomende verkiezingen. Dus ja, dan duurt het wat langer voordat er actie ondernomen wordt. Niet eerlijk, wel te verwachten.

Muxje | 03-01-18 | 16:49

Hier gaat helemaal niets tegen gebeuren. Het is islam en we hebben nu eenmaal laffe, incompetente en ruggengraatloze bestuurders in dit land. Bouw als autochtoon een schutting die 30 cm te hoog is en leven wordt nog jaren verziekt door tientallen gemeenteambtenaren. Het enige wat er gaat gebeuren is dat er een laf gemeente mannetje thee gaat drinken, een flink robbertje butt-sniffen zal uitvoeren en gaat concluderen dat Nederlanders er niet zo zwaar aan moeten tillen aangezien voor islam andere wetten en regels gelden.

Ruikbaard | 03-01-18 | 16:16 | 1

Precies

uisge baugh | 03-01-18 | 16:17

Aboutaleb keek en zag dat het goed was.

Balletje Mayo | 03-01-18 | 16:15

Het nieuwe jaar begint wel, heel erg goed!!

vanrechteren | 03-01-18 | 16:15

Ik zet €100,- in op behoud van de Moskee of dat de Moskee moet verdwijnen en er een veel grotere voor in de plaats komt binnen een straal van 1 kilometer.

EODs | 03-01-18 | 16:15

Laat de sloopkogels dan hun werk doen.

Fijnstoffer | 03-01-18 | 16:15

Een moskee slopen? Graag, maar de angst regeert. En een moskee slopen staat gelijk aan je kop in een strop stoppen ten overstaan van de gehele moslimwereld.
Tenzij de moskee o.b.v. terroristische motieven wordt opgeblazen door moslims, dan hoor je er niemand over.

De waard zijn gast | 03-01-18 | 16:14

Bij illegale bouw zijn er altijd legalisatiemogelijkheden, dat betekend dat de bouwaanvraag alsnog dan wel opnieuw wordt ingediend, en er alsnog leges geheven kunnen worden door de Gemeente Rotterdam.
Slopen kan de redactie wel uit heur bolletje zetten, want dan komen de voltallige directies van SHELL, Unilever en Philips onder aanvoering van Prins Pils hoogstpersoonlijk ter plaatse dreigen met vertrekken uit Nederland.
dit vanwege het feit dat zij net als marokkanen niets positiefs bijdragen aan de Nederlandsche Samenleving, en dat schept een band!

De Briemusketier | 03-01-18 | 16:14 | 1

Dat heet nou een "win-win-situatie".

Watching the Wheels | 03-01-18 | 16:16
-weggejorist-
gelukzoeker | 03-01-18 | 16:13

De rechter vindt wel een goede oplossing want anders is hij een racist.

Haatgenerator | 03-01-18 | 16:13 | 1

Als we allemaal toch al racisten zijn, dan zou ik zeggen; Alle racisten verzamelen en een handje helpen! Met een paar uur is het daar weer toonbaar.

marcoplarco | 03-01-18 | 17:01

Ik zou a.s. vrijdag gelijk een sloopkogel de tent door jagen.

Plorkface | 03-01-18 | 16:12

Zal wel gedoogd worden verklaard.

keizeradmiraal4 | 03-01-18 | 16:11 | 3

Tegen een dergelijk besluit kan je bezwaar maken en bij afwijzing in beroep gaan.
Rechterlijke macht zal dan vast wel jouw kant kiezen. Toch?

soldier-of-fortuyn | 03-01-18 | 16:40

Als in maart de PVV een flinke klapper maakt in Rotterdam is er samen met Leefbaar misschien een kansJE dat deze haathut tegen de vlakte gaat. Dus nog even afwachten.

Lupuslupus | 03-01-18 | 16:59

Lupuslupus | 03-01-18 | 16:59
Stemmen op PVV zou onnoemelijk dom zijn. Dat kan nagenoeg alleen maar ten koste van Leefbaar zetels gaan. Een partij waar andere partijen nog wel samen mee willen besturen. Dus Rotterdammers: bezint eer ge begint.

BlowingBubbles | 03-01-18 | 20:10

We geloven toch niet serieus dat die moskee tegen de vlakte gaat, omdat de bouwvergunning wellicht ongeldig is...? Daar heeft "onze" overheid de ballen niet voor.

Passagier | 03-01-18 | 16:11 | 4

Als Jan Lul een verkeerd dakkapelletje of schuurtje optrekt wordt er flink opgetreden maar ik geef je op een briefje dat dit kreng er nog heel lang staat. ¨Gedogen¨gaat nog veel groter worden.

drs kwenie | 03-01-18 | 18:03

Maar oh wee als je een schutting plaatst die 5cm verkeerd staat of een fractie te hoog is. Dan is de Gemeente onverbiddelijk

Ibu | 03-01-18 | 19:07

drs kwenie: dat is niet "optreden", dat is "handhaven". Het nationale devies, notabeidebenen.

PresidenteDeConjovia | 04-01-18 | 06:52
▼ 1 antwoord verborgen

Afbreken dan maar ... niks aan te doen.

Watching the Wheels | 03-01-18 | 16:11

Mooi! Weg met dat lelijke haatpaleis!

Manus Olie | 03-01-18 | 16:11

Ik begrijp niet waarom gelovigen niet gewoon thuis een kamertje kunnen inrichten waar ze bidden. Liefst niet met teveel kabaal of belgerinkel om de buren, die misschien iets anders geloven of helemaal niet geloven, niet te storen. Waarom moet dat altijd zo groots uitgedragen worden met geloofsgebouwen van allerlei religieaanhangers. Alsof thuis je geloofdingetjes doen niet genoeg is, en dat geldt voor alle religie of geloof.

Louise-in-de-pels | 03-01-18 | 16:10 | 7

@Lupuslupus | 03-01-18 | 16:56

Volgens mij is een christen iemand die weet dat Iemand al verantwoording heeft afgelegd voor wat hij/zij gedaan heeft en gaat doen, en daarom uit dankbaarheid voor de verkregen genade graag wil leven zoals de Bijbel zegt, en er dan ook achter komt dat het leven zoals God het bedoelt heeft zoveel beter is dan hij/zij zelf dacht dat het beter zou zijn.

Elmauro | 03-01-18 | 18:39

Louise-in-de-pels | 03-01-18 | 16:10 |
Georganiseerde religie is gevaarlijk omdat deze organisaties vaak instrumenten worden van machthebbers. Maar Christen zijn thuis in je eentje is juist vanwege de boodschap van Jezus Christus onmogelijk. Of de plekken waar men gezamenlijk het geloof beleefd nu van buiten zo extreem herkenbaar moeten zijn, dat staat m.i. nergens geschreven/verordonneerd, maar in geval van Kerken vind ik dat zelf niet zo storend.

BlowingBubbles | 03-01-18 | 20:19

Elmauro | 03-01-18 | 18:39
Mooie omschrijving.

BlowingBubbles | 03-01-18 | 20:21
▼ 4 antwoorden verborgen

En dit is heus niet de enige.
Dit soort bouwprojecten zijn onderdeel van regelrechte kolonisering van Nederland door islamisten.

keestelpro | 03-01-18 | 16:10 | 1

Prima, zo snel mogelijk opblazen die haathut.

Parsons | 03-01-18 | 16:10

Hand in hand kameraden!!!

ristretto | 03-01-18 | 16:09 | 2

‘Zelfs’ ik als PSV-fan zie op die plek liever een nieuwe Kuip met een miljoenmiljard zitplaatsen.

Kapitein Stijlvol | 03-01-18 | 16:25

Tot je in de omliggende wijk je auto parkeert en na de wedstrijd even bij Carglass en Mediamarkt langs moet.

PresidenteDeConjovia | 04-01-18 | 06:51

Sloopkogel? Waarom niet gewoon detoneren? Past wat beter bij de religie. Wie zij dat wij ons niet genoeg aanpassen?

VeelTeSteil | 03-01-18 | 16:09 | 5

VeelTeSteil | 03-01-18 | ,U heeft gestudeerd dat U deze fout ontdekt heerfdt. Knap hoor, word hier toch zo moe van.

gelukzoeker | 03-01-18 | 16:20

gelukzoeker | 03-01-18 | 16:20
? Que?

VeelTeSteil | 03-01-18 | 16:24

Wat mis ik hier toch de kudo's

little C | 03-01-18 | 17:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik denk dat het bezoek van Geert ‘voorgekookt’ was

ploert | 03-01-18 | 16:09

Ik ram graag de eerste steen er uit!

Chatslet | 03-01-18 | 16:08 | 2

Wel even uitkijken met de onderste steen, dan. Daar schijnen nog een paar mensen belangstelling voor te hebben.

kweethetooknietbeter | 03-01-18 | 16:35

kunnen we de moskee niet stenigen ?

ivanhoe bergs | 03-01-18 | 19:12

Ik vraag me af wie hier een grote knop voor op zijn bureau heeft staan.

Lt-Kol Kilgore | 03-01-18 | 16:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken