Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bibberende Omvolkskrant knetterbang voor extreemrechtsrukkertjes van Erkenbrand

De hele dag ingeplugd zitten in de internetbubble doet rare dingen met journalisten. Neem nu dit: Hassan Bahara en Annieke Kranenberg van de Omvolkskrant hebben ook eens op 4chan gekeken en concluderen: de nieuwe Pim en de sloper van alles wat goed, gekleurd en links is loopt rond op 4chan. Doodsbang dat er welgeteld drie handjesvol hoger opgeleiden een Niemöllertje hebben gedaan en de rassenleer hebben omarmd gelijk den neger een stuk gefrituurde kip tikken ze dan een alarmistische longread waarin de nakende ondergang van het roderozenland begint bij een paar spectrumjongetjes zonder vriendin en een overactieve bol.comaccount. Natuurlijk is het allemaal de schuld van Terry, die dan wel niet helemaal het verlengde is van "studiegenootschap" Erkenbrand, maar in de woorden van de Volkskrant is het wel erg toevallig dat extreem-rechtse shitposters allemaal bootsjongens van de Renaissancevloot zijn. Goed. Als er 25 ongewassen UvA-muppets een paar keer teveel van de Franse filosofen hebben gesnoven en de universiteit maoïstisch willen dekoloniseren dan is dat allemaal goed en mooi en prachtig, maar de rechtse pendant van mensen die iets teveel in de theorie en te weinig in de maatschappij zitten moet natuurlijk stuk. Voorlopig richten we nog geen trapkast voor onze Marokkaanse buurman in hoor, Hassan, die 25 Erkenbrandertjes hebben hier al lang een permaban en  zijn het sop van de kool niet waard. Nee, het echte ressentiment en de opkomst van Greet en Terry zit heus niet in een paar bleekneusjes met een mannelijkheidscomplex, maar bij Henk en Ingrid die gewoon niet snappen dat de elite van dit land hoofddoeken toppie vindt en hun eigenste Zwarte Piet een crimineel. Gewoon, de basics. Ga toch eens naar buiten Hassan, je ziet extreem-witte spoken. 

Reaguursels

Inloggen

Deus vult omnes homines salvos fieri

DieuLeVeut | 19-11-17 | 23:00

Fud van de Volksverlakkerskrant. Wie had dat nu verwacht van zo'n antifa propaganda blaadje?

watergeus | 19-11-17 | 18:29

Nooit eerder van gehoord maar zal me er eens verder in verdiepen. Bedankt voor de info Hassan.

Rest In Privacy | 19-11-17 | 09:24

Maar vanuit demografisch racisme gemotiveerde bdsm-getinte verkrachtingsfantasieën kun ook behoorlijk bedreigend overkomen als ze door een stel zolderrukkertjes worden geuit. Je zal op dit moment maar Anne Fleur Dekker heten.

Hoen | 18-11-17 | 23:26

Toevallig op eenzelfde bijeenkomst voir een discussie op podium met Terry, niets van doen met Terry zelf. Wel lid van PVV?

Geen probleem dus voor FvD?

Jan, Leiden | 18-11-17 | 22:24

Hassan? What's in a name...

Rest In Privacy | 18-11-17 | 20:35 | 1

Marx, what's in a name?

DrumPiet | 18-11-17 | 21:36

Het stuk in de VK beslaat maar liefst drie pagina's, maar om.wie of om hoeveel mensen (waarschijnlijk weinig, als ik het zo lees) het precies gaat bij Erkenbrand is mij niet duidelijk. Opvallend, natuurlijk, dat het stuk door twee Islam en diversiteitsadepten geschreven is. Een ding is mij wel duidelijk. Hoe meer de zogenaamde kwaliteitskranten met dit soort eenzijdige stukken komen over dergelijke non-issues, hoe meer mensen zich aangetrokken zullen voelen tot bewegingen als Erkenbrand. Het artikel dient maar een doel: ook de kleinste eerbied voor Nederland, de kleinste twijfel over de multiculturele samenleving is verdacht en dient de kop ingedrukt te worden.

Erlembaldo | 18-11-17 | 20:34

Mooi dat Erkenbrand bestaat, voor links om onwetend te blijven en voor goed rechts om beter te weten.

Hensmunter69 | 18-11-17 | 20:28

memefags. Die worden ook op 4chan gewoon uitgekotst.
Dat krijg je dus als reddit-pikjes op een board gaan kijken waar ze echt geen flikker van begrijpen.
Reddit - Seth Gaaikema
4chan - Hans Teeuwen

CoJoNes | 18-11-17 | 20:11

Zojuist artikel gelezen. Ik vond het eigenlijk een heel neutraal stuk. Journalisten hebben zich goed verdiept. Kan je van Zentgraaf niet zeggen. Die vind het bij voorbaat al niks, alleen omdat het in de volkskrant staat. Zucht...

vrijstijler | 18-11-17 | 19:03 | 4

Het zijn dergelijke onzorgvuldigheden die het framen zo lekker helpen. Geloof ze niet.

omanders | 18-11-17 | 20:18

Het is niet neutraal, het is nietszeggend. Een volkomen non-issue van een piepklein clubje studentikoze typjes met neonazi-sympathieën. Afgezien van een soort "oikofobie", een buitensporige angst voor een nogal klein probleem van mensen die ietsje te ver gaan in hun vaderlandsliefde (eigenlijk niet eens een echt probleem, tenzij je gegronde reden hebt om aan te nemen dat de nieuwe, Nederlandse versie van Anders Breivik zich onder hen bevindt) lijkt het vooral bedoeld als een smeercampagne tegen de FvD en PVV. Alsof Erkenbranders hun gemiddelde of enige achterban vertegenwoordigen.

Als FvD stemmer vind ik hun artikel vrij lasterlijk eigenlijk. Al weten ze daar net buiten te blijven door niet expliciet te zeggen dat de FvD louter uit Erkenbranders bestaat, maar meer van "weet u wie er ook op de FvD stemmen...?", dus het is eerder een vorm van smaad. Ik ben tegen strafbaarheid van laster of smaad, omdat het misbruikt kan worden en niet echt proportioneel te bestraffen is, maar het is wel een nogal onzuivere taktiek om je politieke standpunten te promoten.

Wol | 19-11-17 | 10:04

@omanders: Erkenbrand is afkomstigt uit de Germaanse tijden, dus van lang voor Tolkien. Tolkien heeft die naam gewoon gebruikt in een een van zijn verhalen (er is meer dan een wikipedia!). Erkenbrand is veel ouder dan Tolkien dus.
Erkenbrand bestaat uit twee woorden. Het oude woord "erken" dat zuiver beteken(t)de. Het huidige werkwoord "erkennen" is ook een vorm van het erkennen van het zuivere. Het woord "brand" betekende "zwaard" het werd als Erkenbrand tot een naam die voor mannen gebruikt werd in de Germaanse tijden. Veel namen eindigden op brand, bv Gerbrand.

Wat jammer is dat de oude Germaanse tijden en de symbolen van oude religies worden ge(mis)bruikt door neonazi's en extreemrechts. Hierdoor wordt door onwetenden de conclusie getrokken dat Germanen, oude religies ook dat soort gedachtegoed aanhingen.

Louise-in-de-pels | 19-11-17 | 10:25
▼ 1 antwoord verborgen

Haha de omvolkskrant!
Hooguit nog goed om je kat op te laten schijten........

pennestront | 18-11-17 | 18:47

Overigens vond ik het ook hilarisch om te lezen hoe eng het wel niet is dat die Erkenbrand figuren aan vechtsporten doen of legale wapens met dito vergunning bezitten.

Ja honderd redelijke intelligente of opgeleide mensen met een legaal wapen en een vechtsporthobby zijn zoveel gevaarlijker dan duizend Mocro's die op kickboksen zitten en mogelijk een illegaal wapen hebben bij het uitoefenen van hun "vak".

Erkenbrand is een veenbrand onder de democratie als je die figuren mag geloven. Terwijl ze met hun rug naar het allochtoon straattuig staan dat net hun auto in de hens heeft gestoken. Warm hier hè, ineens?

Wol | 18-11-17 | 18:38 | 1

Spijker. Kop.

SDI | 18-11-17 | 19:37

Bij mij zat het niet achter een paywall, maar moest wel Ghostery even pauzeren.

Verder een gebruikelijk "schelden en insinueren voor gevorderden" artikel. Een lang verhaal over een marginaal clubje mensen die kennelijk wat aan grootspraak doen en er bedenkelijke ideeën op nahouden. En het gaat natuurlijk niet over hen. Zij zijn slechts een middel om de FvD en Baudet te belasteren en ondertussen (op basis van de mening van 100 man) net te doen alsof de PVV passé is.

Wees blij, Volkskranters der Nederlanden, dat de FvD er is gekomen. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik me voor de verkiezingen had voorgenomen om eventueel als er niet als de sodemieter een beter alternatief geboden zou worden, toch maar op de PVV te gaan stemmen, ondanks mijn weerzin over Wilders' extreme uitspraken en niet bepaald uitvoerbare of voor mij ethisch acceptabele oplossingen. Als je mensen slechts de optie geeft tussen linksaf slaan waar ze niet heen willen, of rechtsaf waar ze eigenlijk ook niet heen willen, bied je niet bepaald een eerlijke keus.

Of is dat juist wat jullie dwars zit? Dat niet alle tegenstanders van meer overheid, meer EU-macht met bijbehorend misbruik, meer kansarme immigranten met een hekel aan verlichte waarden en normen waar we zoveel eeuwen aan hebben moeten werken, het uitwissen van de natiestaat en het reduceren tot een minderheid van alle volkeren in hun eigen land (of kennelijk vooral de blanke volkeren puur omdat ze blank en dus "fout" zijn) niet meer lekker in een geïsoleerd PVV groepje geduwd kunnen worden dat uitgesloten wordt van iedere regeringsdeelname omdat de leider continu nét even te ver gaat qua uitspraken?

Dus dan maar weer met modder gaan gooien en via slijmerige "guilty by association" taktieken een hele partij besmeuren door de meest extreme kiezers die erop gestemd hebben uit te lichten en neer te zetten als representatief voor de hele groep. Alsof je een communist met een grote bewondering voor Mao, Stalin, Pol Pot of Hoxha die op de PvdA of de SP gestemd heeft neerzet als "de" achterban van die partijen. Of Volkert van der Graaff als de GroenLinks of PvdD-stemmer in optima forma.

Gaat niet meer werken op den duur. En dat moment is denk ik inmiddels wel aangebroken. Als je jarenlang vol op het orgel gaat over fascisten en nazi's tegen iedereen die een gematigd rechts of liberaal standpunt verkondigt of zelfs maar de problemen erkent die met meer overheid, meer EU of meer migratie meekomen, of die migranten van ieder ras of geloof best wil accepteren, maar dan alleen de gevallen die wél bereid zijn zichzelf te bedruipen, Nederlands te worden, geloof een private kwestie vinden en de vrijheid en gelijke rechten van elk persoon onderschrijven en geen criminele ambities ontplooien, dan wordt dat een keer sleets.

Zeker als steeds meer mensen de gevolgen van de kop in het zand politiek beginnen te ervaren. Als je keer op keer migranten of Islamieten zich als wolven ziet gedragen maar de media noemt ze zielige lammetjes terwijl de schapen die voor ze waarschuwen worden afgeschilderd als wolven-in-schaapskleren, word je vanzelf wel een keertje wakker. Hopelijk op tijd, voordat je wordt opgevreten.

En daarvoor hoef je niet ineens een gewelddadige fascist te worden. Gewoon grens dicht en de bestaande minderheden aanmoedigen te mengen met de meerderheid en niet aanzetten om buitensporig veel kinderen te krijgen doet al een hoop. Samen met geduldig afwachten en de gevallen die echt ontsporen tot (dreigen met) geweld of streven naar rechtsongelijkheid gewoon aanpakken en opsluiten tot ze misschien bij zinnen komen. Wat je dan verder privaat van "rassen" of (on)gelovigen vindt is je eigen zaak.

Wol | 18-11-17 | 18:32

Zentgraaff wordt gestaag onleesbaarder. Misschien moet hij ook nog even leren dat 'de Franse filosofen' niet bestaan. En andere Franse filosofen lezen.

De Vrijlansier | 18-11-17 | 18:11 | 1

Ik vond dit juist een prima leesbaar en grappig stukje van Zee Graaff

Hemmenaar7 | 18-11-17 | 18:14

Twerkenbrand... Lekker mystiek doen rondom een boom en doen alsof je opa een echte viking was. Tsja, ieder z'n meug.

GroenGrasBijBuren | 18-11-17 | 18:05 | 2

Ja, sommigen doen iets vergelijkbaars bij dat slavernijmonument elk jaar.

HaatbaardKnipper | 18-11-17 | 19:42

‘t Is allebei een beetje sneu, niet waar? Meer iets voor kinderen, doen als of je een ninja bent...

GroenGrasBijBuren | 18-11-17 | 19:46

Ik hoop dat het niet zo ver komt dat fascisme weer ingevoerd word in dit land, hoewel linkse groeperingen en media, islamfascisme volkomen acceptabel vinden.
Vandaag stond er ook een artikel van M. Luyten in de Volkskrant samen met D. van Reybrouck, linkse hardcore deugduiders, het zal wel nooit plaatsvinden maar ooit hoop ik een keer een echte discussie mee te maken, b.v in 'Buitenhof' tussen Luyten en Douglas Murray.

fred upstairs | 18-11-17 | 17:58

Altijd commentaar op de omvolking en de politiek leven, maar als een groep mensen hier dan op legale wijze iets tegen wil doen zijn het kaalkopjes. War is het nu GS? Wel of geen omvolking? Of wel tegen omvolking maar er niks tegen mogen doen?

du Roi Soleil | 18-11-17 | 17:54 | 2

Haha legale wijze, lees U nog eens in zou ik zeggen.
Gelukkig is het een marginaal groepje en zorgt de publiciteit er voor dat meer en meer mensen ze zich van hun (ver) distantiëren.

Berbaar | 18-11-17 | 18:14

Een beetje zoals de PvdA, bedoel je Berbaar?

HaatbaardKnipper | 18-11-17 | 19:26

Wel eerlijk dat GS toegeeft dat ze een groep bezorgde burgers, die het beste voorhebben met ons volk, een permaban geven.
Erkenbrand wil tot de kern van het probleem komen, en niet alleen maar kritiek geven op enkele uiterlijke kenmerken zoals de immigratie invasie.
Timmerfrans afzeiken is leuk, maar geen oplossing voor welk probleem dan ook.
Erkenbrand zoekt wél naar oplossingen en verdient daarom onze steun.

arbeid_loutert | 18-11-17 | 17:46 | 4

Berbaar | 18-11-17 | 17:58
je eigen stukjes bedoel je?

Versnelling | 18-11-17 | 18:19

Maakt niet uit wiens stukjes zwitsal.
Spotlight er op en iedereen en zijn weldenkende moeder neemt 15 armlengtes afstand van die knakkers.
Dat is winst!

Berbaar | 18-11-17 | 18:35

Zit Berbaar errug hoog dit clubje. Misschien toch maar een donatie doen. Gewoon omdat het kan en om Antifa Berbaar een plezier te doen, verder niet. Ben de beroerdste niet.

HaatbaardKnipper | 18-11-17 | 19:32
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap de Volkskrant niet helemaal; het is alarmerend dat deze groepering antisemitisch is en traint zich met geweld te kunnen verdedigen. Maar dat we hier massa's hebben die nog antisemischer zijn en bijkans dagelijks geweld gebruiken (de aanhang van de islam), dat is dan weer een verrijking.
Wat is het nu Volkskrant?

Franker | 18-11-17 | 17:39

Een edelman weet het verschil tussen goed en kwaad en gebruikt zijn zwaard als een werktuig van rechtvaardigheid.

Versnelling | 18-11-17 | 17:36 | 3

Je kijkt te veel films.

GroenGrasBijBuren | 18-11-17 | 17:57

Profielnaam vernoemd naar acteur Richard??

Hemmenaar7 | 18-11-17 | 18:17

Van de ronde tafel. Naar een vrouw die mijn lip tot bloedens kapot beet tijdens het heel gezellig samenzijn.

Versnelling | 18-11-17 | 19:30

Zucht. Wat de auteurs even over het hoofd zien is dat in Nederland miljoenen mensen dezelfde zorgen hebben over de enorme instroom van migranten, de toenemende invloed van de islam en de aanval op Hollandse geschiedenis, cultuur en tradities. Binnen deze meerderheid in Nederland bevinden zich ook extreemrechtse en racistische clubs zoals de NVU. Zijn daarmee de anderen dan ook racisten? Natuurlijk niet. Ik zou zeggen, neem de zorgen van die meerderheid in Nederland serieus. Om te voorkomen dat men zich gedwongen voelt op te schuiven naar extreemrechts. De politici zijn verantwoordelijk voor het aantal Nederlanders dat radicaliseert.

Road to serfdom | 18-11-17 | 17:25 | 3

Verzorgingsstaat ook niet houdbaar op deze manier.... straks doorwerken tot 70.

ger1306 | 18-11-17 | 17:56

"Wat de auteurs even over het hoofd zien"
Nee dat zien ze niet. Daar gaat het artikel gewoon niet over. Het artikel gaat over Erkenbrand. Als je het artikel had gelezen, had dat een hele woordenbrij gescheeld. Of wilde je het gewoon even kwijt?

vrijstijler | 18-11-17 | 19:09

Dit soort auteurtjes zien door hun linkse oogkleppen doorlopend de kern van de problemen over het hoofd. Evenals Joop Vrijstijler.

HaatbaardKnipper | 18-11-17 | 19:36

Op de website van Erkenbrand vindt je artikelen over onderwerpen waar GS ook over schrijft maar ook WTF vergezochte theorieën. Iemand op Twitter dacht dat ik wel geïnteresseerd zou zijn maar toen ik op hun 'canon' boeken van o.a. David Duke en Noam Chomsky aantrof was ik er meteen klaar mee. Ook al staan Joost Niemoller en Douglas Murray er ook tussen.

PrinsesStoepje | 18-11-17 | 17:22 | 1

Niemoller wil zelfs niets met die strakarmertjes meer te maken hebben.
Zei zijn spreekbeurt af tijdens hun pow-wow want halve nazis.

Berbaar | 18-11-17 | 17:56

Erkenbrand. Mooie naam. Nog nooit van gehoord. Dus Azijnbode journalisten... Bedankt voor de tip.

Orakel1958 | 18-11-17 | 17:20

De Volkskrant, DENK en het hele deugcircus heeft er baat bij clubjes als Erkenbrand als levensgevaarlijk af te schilderen om zo de aandacht af te leiden van werkelijk gevaarlijke individuen. In werkelijkheid heeft de AIVD handen vol aan dierenbeschermers, anti-racisten die bij het minste geringste willen knokken.

lingo star | 18-11-17 | 17:18

Ik heb dit al een paar uur geleden gelezen. Mijn conclusie.. extreem-rechts bestaat niet niet in NL, op de NVU na dan. Volkskrant jankt en geenstijl jankt erop terug.

Olc32 | 18-11-17 | 16:52

Ik heb er weleens naar gekeken, ik kan me zeker vinden in hun oproep tot behoud van onze cultuur. Ik heb daar wel sympathie voor. Alleen jammer dat ze anti-democratische middelen willen inzetten. Tenminste zover je de VK auteur kan vertrouwen. Het bewijs van het oproepen tot geweld, was een verhaal van een lid op discord, dat werd lastiggevallen door twee Marokkanen. Niet zo een handig natuurlijk en de jongen komt wel impulsief over, maar toch: dat is toch iets anders dan oproepen tot geweld. Iedereen mag zich verdedigen.
Ik blijf toch maar bij de FvD.

decadent degeneraat | 18-11-17 | 16:45 | 6

@decadent degeneraat | 18-11-17 | 16:45
Site wel eens doorgelezen. Het zijn conservatieven in de Edmund Burke traditie. Zien vooral nadelen in verlichtingsdenken en hopen ooit terug te keren naar (ja naar wat eigenlijk?) In christendom herboren Europese grootsheid? Gevaarlijk of zoekende in verwarrende tijden? Zeg het maar. Ik denk dat het wel losloopt. Niet mijn kopje thee.

atheïstisch stemvee | 18-11-17 | 17:07

@ atheïstisch stemvee | 18-11-17 | 17:07
Het zijn zoekende en wat ze zoeken, weet ik denk ik wel. Veel alt-righters hebben een droom, die zo gaat: Een boerderij in een rustiek landschap, een huwelijk gestoeld op traditionele waarden en veel kinderen. Terug naar de tijd toen iedereen een duidelijke plaats had in de maatschappij.

Het zijn ontheemde romantici.

decadent degeneraat | 18-11-17 | 17:20

@decadent degeneraat

Bedankt voor de uitleg.

SDI | 18-11-17 | 17:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze willen zo graag de nieuwe Joden zijn en wentelen zich in het slachtofferschap.

frisenfruitig | 18-11-17 | 16:33

Fausto was ook een keer "toevallig" geïnterviewd door Russia Today tijdens de uit de hand gelopen turkendemonstraties in Rptterdam vorig jaar.

Erkenbrand is m.i. een logisch gevolg van de continu weg-met-ons zooi die men in Nederland over zich uitgestort krijgt. Ik verdedig ze niet maar ik begrijp het wel.

Het lullige voor ze is wel, dat ze hun bijeenkomsten en locaties uit angst vpor de knokploegen van extreemlinks heel geheim houden en dat bezoekers van te voren moeten worden doorgelicht. Zo rolt het in NL, waar extreemlinks geen strobreed door de overheid in de weg wprdt gelegd.

Dat ze trots zijn op hun NL achtergrond? Niets mis mee vind ik. En die gewapende strijd voor een blanke staat waarover Hassan spreekt: totale larie. Maar je kunt wel verwachten dat met de huidige stand van de rechtsstaat de gewone Nederlander op een bepaald moment wakker wordt en zich gaat wapenen tegen o.a
stelende rifaapjes.

SDI | 18-11-17 | 16:28 | 2

Lijkt me een prima bijdrage aan de linkse overheersing.. ik ben er voor..

hatchet | 18-11-17 | 16:40

En die journalisten netjes alle achternamen weglaten. Google op "Fausto Russia Today" en je weet zo de achternaam van Fausto.

vrijstijler | 18-11-17 | 19:35

"longread" ? Op de link geklikt en wat ik te zien krijg is toch echt een shortread. Het stukje van zentgraaf kan ik daarom ook niet goed plaatsen omdat ik het artikel in de VK niet gelezen heb. Maar ik ga ook geen abo nemen om de VK-artikelen te gaan lezen.

Louise-in-de-pels | 18-11-17 | 16:22 | 3

Probeer eens te internetten in incognito las je geen cookies hebt denk de site dat je voor het eerst bent en kun je het gehele artikel lezen.

Catskapot | 18-11-17 | 16:27

Wel eerst je geschiedenis en cookies wissen.

Catskapot | 18-11-17 | 16:29

Dank voor je tip. catskapot.

Louise-in-de-pels | 18-11-17 | 16:41

Jeu, best wel een interessant clubje. Had er nog nooit van gehoord, zodoende wil ik de Volkskrant bedanken voor deze aanvulling op mijn leven en politieke opvattingen.
Gratis reclame, wie is er niet groot mee geworden?

Abject | 18-11-17 | 16:20

Kunnen we eens ophouden met “elite” te plakken op het rapalje dat onze trias corruptica en media bevolkt.
.
In niets, gedrag, intellect, moraal halen zij een lat die gekenmerkt zou kunnen worden als “elite”.
.
They are the least of us, unfortunately also the loudest of us.

Parel van het Zuiden | 18-11-17 | 16:17 | 1

Inderdaad. Intellectueel stelt het weinig meer voor aan de linkerzijde van het spectrum. Het heeft meer weg van een heel hard spelende josti-band. Met Anne Fleur Dekker als dirigent.

Rest In Privacy | 18-11-17 | 16:21

Waar maken jullie je druk om. Malcom Young is dood. Erger bestaat niet!!!

Arnold Layne | 18-11-17 | 16:16 | 1

Bon zijn dood was anders ook best kudt.
https://www.youtube.com/watch?v=2mGm5zaWN7Q

MogeWijEveOvergeve | 18-11-17 | 16:30

Damn. Onverwacht goed stuk van Zentgraaff. Hulde!

Mahatma | 18-11-17 | 16:12

Dode bomen media bezoekt een dode website.
Een website die net zo hard leegloopt als de volkskrant.
Ik vraag me af waarom.

MogeWijEveOvergeve | 18-11-17 | 16:11

niet erg leesbaar, Zentgraaff.

Tohuwabohu | 18-11-17 | 16:08 | 1

Wel begrijpelijk

litebyte | 18-11-17 | 16:17

Heb je aandelen in de Persgroep, Constanteyn? Dat je linkt naar de betaalmuur van de Völkische Beobachter?
Doe even een mirror van de full-tekst die jij als abonnementshouder vast kan maken. Zet maar ergens anoniem op imgur of zo. Als ik me kwaad wil maken, dan wil ik dat wel goed doen, ingelezen en wel. En als ik wil lachen om stompzinnigheid, dan heb ik ook die hele tekst nodig. Maar ik ga er natuurlijk geen blendle-tegoed aan spenderen.

Stormageddon | 18-11-17 | 16:04

"een speldje van de Nederlandse vlag op zijn revers heeft" tsja extreem rechtser kan het natuurlijk niet worden in hun ogen. Vreemde wereld.

Dutchbeaurouge | 18-11-17 | 16:02

Verder lezen?
Probeer nu geheel gratis via web, mobiel en apps
.
Nee bedankt, Volkskrant.

Bozepanda | 18-11-17 | 15:59

Die reclame voor de Volkskrant op GS begint te irriteren.

DrumPiet | 18-11-17 | 15:55

Excellent bait, Zent ;-)

LiniaalRectaal | 18-11-17 | 15:52

URL naar een paywall vd VK verwijzen? No thanks GS !

meso1 | 18-11-17 | 15:49
-weggejorist-
ZureJoop | 18-11-17 | 15:44 | 1

Noem het schaken, maar doelbewust off topic nl.wikipedia.org/wiki/Witte_wieven Go. En een persoonlijke kruistocht naar bekwame ridderettes is zo' n dingetje waar je maar beter niet mee te koop kunt lopen. #kruistochten

Hetkanverkeren | 18-11-17 | 15:42 | 2

Bij de kruistochten noar de witte wiev'n werk ik vaak met de witte reus

Oprisp | 18-11-17 | 15:55

Grotte Pyt indeed. Een linkje naar een witte rappert zit er na een ultrakorte zoektocht niet in, dus maar naar het wat bescheidener Azië. Alsof bescheidenheid er ook maar wat toe doet www.youtube.com/results?search_query=... Azijn, een compleet spectrum aan vissauzen, het mooie van de gefermenteerde sojaboon. Ach en dan een compleet eiland vermoorden voor een smaakmaker.

Er is na die tijd veel bereikt. Op zich. Voor hen die hun primaire zintuigen wensen te volgen. Uw definitie van de inclusiviteit van de rationaliteit op aanvraag www.youtube.com/watch?v=8qvGTQjFwJE Deze laatste is blind met vertrouwen

Hetkanverkeren | 18-11-17 | 16:22

Mijn bilnaad is ook hoog opgeleid. Heel hoog zei de dokter, en dat hij zelfs nog nooit zo'n hoog niveau had meegemaakt. Ik moest een keer op sterk water. Ben maar alvast begonnen.

Oprisp | 18-11-17 | 15:36

In letterlijke zin off-topic, maar toch van belang hier:
Wat is Volkert van der Graaf op dit moment aan het doen? En hoe groot is zijn 'Erkenbrand' groepje?
Ik vind het verdacht stil rond hem...

De Tusschenspreker | 18-11-17 | 15:34 | 2

Misschien doet ie wel freelance iets voor de Volkskrantafdeling mediademonisering.

Bozepanda | 18-11-17 | 16:18

Zit waarschijnlijk samen met Rutte z'n volgende aanslag te beramen.

sarcastro | 18-11-17 | 22:06

Het is allemaal een dekmantel voor Russische subsversie. Ik zeg het u allen: Het zijn de Russen...... weer!

JdelaT | 18-11-17 | 15:32 | 1

Ach, beter een Rus in je keuken dan een kruisraket in je wc. Of zoiets.

atheïstisch stemvee | 18-11-17 | 15:47

overal zie je kleine vormen van (TERECHT) verzet ontstaan.
v.b. bij de lokale supermarkt waren de zwarte piet choco poppetjes bijna uitverkocht terwijl de sinterklaas bak bijna vol lag.
Van de laatste 4 heb ik er 2 uit de bak gehaald, Had nog nooit met zo een voldoening gekeken naar de kassa wat ie na het scannen aangaf.
choc.fig.pietje

captain-caveman | 18-11-17 | 15:29 | 1

Herkenbaar. Ik kwam net ook thuis met vier chocopietjes van de Appie.
En vanavond ga ik mijn schoen zetten. Dat zal ze leren!

Prof. v.d. Neuq | 18-11-17 | 15:52

.. ik kan mij voorstellen dat extreem links tuig bang is voor extreem rechts tuig. Zij zullen wel denken dat extreem rechts tuig net zo gevaarlijk en wraakzuchtig is als zijzelf - en misschien is dat wel zo.
Intussen is er tientallen keren meer extreem links tuig en zit dat linkse tuig ook nog eens diep ingegraven in hun bunkers op de universiteiten en bij alle gevestigde media. Op mijn kosten.

Jan Passant mk2 | 18-11-17 | 15:26

Heb het hele stuk gelezen. Er zitten een aantal uitspraken tussen die de schoonheidsprijs niet verdienen, maar inhoudelijk snijdt het wel degelijk erg vaak hout wat de heren memoreren, moet ik eerlijk bekennen.

pluk-87 | 18-11-17 | 15:26 | 4

@HaatbaardKnipper | 18-11-17 | 15:56
Wat precies is 'vergezocht'?
Ik zei dat het inhoudelijk vaak hout snijdt wat de heren zeggen..

pluk-87 | 18-11-17 | 16:31

Pluk-87 zal de Faust uit dat stukje wel zijn, hij is het wel errug eens met ze......

Mather | 18-11-17 | 16:40

@Mather | 18-11-17 | 16:40
Goed argument man..

pluk-87 | 18-11-17 | 17:07
▼ 1 antwoord verborgen

De Randstad is gewoon verworden en nog steeds meer aan het verworden tot een zwart bastion waar het blanke achterland voor dient te werken. Uitkeringen, huursubsidie, gratis ziekenzorg, geld en woningen in het geval van 'vluchtelingen'. In ruil krijgt dit achterland te horen hoe rascistisch ze wel niet zijn, dat hun cultuur niet deugt en dat men verder dient te zwijgen. Wie, met enig gezond verstand, heeft ooit bedacht dat dit acceptabel moet zijn en waarom dan ?

netniet | 18-11-17 | 15:25 | 1

Volledig met je analyse eens.

kempenaer | 19-11-17 | 09:32

Ach, de Erkenbrandjes zijn wat onfris. Vandaar. Een bepaalde jodenhater onder het segment der trollen, had ik al een tijdje niet meer voorbij zien komen.
Goed zo. Ook fascisten aan het rechterkant van het politieke spectrum zijn verwerpelijk. Neemt niet weg dat ik daar het grootste -salonfähige- probleem nog altijd zie op links! Met uitstralingen zelfs naar policor-D66-midden (elementen uit zo'n sleepwetsinitiatief bijvoorbeeld en afschaffen van de referendumwet).

Rommelende Onderbuik | 18-11-17 | 15:25 | 6

pluk-87 | 18-11-17 | 15:56
Democratie is absoluut een gemankeerd systeem, maar elke form van dictatuur loopt verkeerd af. Ik zou eerder de democratie proberen te verbeteren dan deze als kind met het badwater weg te gooien.

Moderne technieken combineren aan programmatisch gaan stemmen en langzaam het partijkartel op de schop. Ja juist, u hoort het goed, ik wil meer referenda en wel online en wel binden, maar dan niet ingewikkelde ja/nee vragen... Maar partij A wil dat en een tegenvoorstel uit die hoe is partij B en er is nog een optie C gekomen etc... Welke programma vind u het best om de komende 10 jaar milieu of zorg of onderwijs aan te pakken. Of als het niet kan, dan maar een zwitsers systeem invoeren, waarbij regio's (kantons) een grotere en directere invloed hebben.

En wat betreft uw opmerking over het niet gehad zouden hebben van fascistoïde islam als we zelf fascistisch geweest zouden zijn... Gelukkig kunnen we het nog zien. En ja, een van grootste liberale problemen is hoever je moet gaan met "godsdienstvrijheid". Naar mijn bescheiden mening kunnen we als links en gristelijk politieke partijen wat bij zinnen komen in een democratisch en liberaal bestel wel degelijk iets doen aan salafistische moskeeën en regressief-culturele migratie.
Ik bedoel: u kunt het juist ook als een probleem van het oprukkende fascisme van de linkerkant zien dat achterlijke vormen van de islam hier welig tieren.

Andere discussie is of er progressieve vormen van de islam zijn. En of het derhalve niet helemaal verboden zouden moeten worden. Laat ik het er voor nu op houden: niet elke profeet is een messias.

Rommelende Onderbuik | 18-11-17 | 16:09

@Rommelende Onderbuik | 18-11-17 | 16:09
Bedankt voor de reactie. Dat referendumsysteem spreekt mij ook wel aan. Alleen zijn dergelijke democratische middelen niet geschikt voor een multiculturele samenleving, daar het gros uiteindelijk in lijn stemt met de eigen groep. Demografie is allesbepalend. Links heeft dat goed door (veel stemvee importeren).
Ik zie dus geen democratische oplossing meer.

pluk-87 | 18-11-17 | 16:30

Democratie en algemeen stemrecht hebben ons gebracht waar we nu zijn. Ik vind het resultaat net zoals pluk-87 vrij dramatisch.

kempenaer | 19-11-17 | 09:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit stukje text is nogal onduidelijk.

Is dit nog nieuws? | 18-11-17 | 15:25

Alleen jezelf aan blootstellen als je eerst de rode pil inneemt.

RRMerlin | 18-11-17 | 15:23

Kom op, volkskrant shit is totaal niet interessant meer. En het zijn allemaal 2e rangs journalisten die daar rondlopen.

Mark_D_NL | 18-11-17 | 15:17 | 1

Als GS iets schrijft overneemt uit een dode boom kan daar dan een counter bij die de oplage afzet tegen het aantal clicks op het artikel. Nu kan het lijken of GS dode bomen nodig heeft voor copy.

RRMerlin | 18-11-17 | 15:28

De racehustkers hebben natuurlijk wel iets nidig om hun rassenleer op te projecteren. Nu Henk en Ingrid onder aanvoering van Jenny de bevrijding van de traditionele autochtoon hebben ingezet, moeten de rechtgeaarde SJW’ ers toch iets anders verzinnen.
Erkenbrand klinkt me net zo geloofwaardig en representatief in de oren al het OSL van Prosper Ego. Randfiguren, niets meer dan dat.
Wat domlinks wel voor elkaar heeft gekregen is dat de belastingbetalende burger voor zijn eigen recht begint op te komen. Opbokken met dat gemauw over institutioneel racisme, geen land ter weteld waar meer gepamperd wordt, met subsidies overgoten en net de mantel der liefde bedekt dan hier.

Glasgow Argus | 18-11-17 | 15:16 | 1

Jenny mag wel bescherming gaan vragen, want het linkse gespuis kan gevaarijk worden (zie Pim, zie Theo en zie de met de dood bedreigde Geert)

telelezer | 18-11-17 | 15:26

Het meest opmerkelijke aan dat stuk zijn niet de nazi sympathieën maar dat ze er openlijk voor uitkomen wapens in hun bezit te hebben en ook bereid zijn om ze te gebruiken. Dat gaat nog wat verder dan ziek antisemitisme en racisme verspreiden op internet. Dat is bij een clubje van 25 al levensgevaarlijk maar als zo’n clubje groeit en wordt genormaliseerd hebben we een serieus probleem.

Ardbeg | 18-11-17 | 15:16 | 6

Wat, Ardberg, nu wel?

MarcS | 18-11-17 | 16:57

VvMU toch?

SnartBlirdetRagnarok | 18-11-17 | 17:03

Er was toch laatst zo'n mossel die betrapt werd met een wapen en riep:"maar iedereen heeft toch een wapen?".
Dat baart mij veel meer zorgen.

watergeus | 19-11-17 | 18:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Verhaal over Henk en Ingrid klopt, maar een beetje angst aanjagen bij de omvolkskrant is natuurlijk altijd leuk.

echt_links | 18-11-17 | 15:11

Toevallig. Laatst auto stuk. Laten maken door Hassan. Lijkt me sterk dat er twee van rondlopen.

RickTheDick | 18-11-17 | 15:10

Wat leesbaar is zegt al genoeg..

Tjemig | 18-11-17 | 15:06

Longread zit helaas achter een paywall / registratiescherm

Muxje | 18-11-17 | 15:03 | 3

Het bewuste tekstbraaksel is lang en saai, kan ik verklappen

Tobi | 18-11-17 | 15:12

Volgens mij een stukje scrollen... bij is er namelijk geen paywall...

Nog erger voor VK lieden... er zijn heel veel chans. 4chan Is zwaar gecensureerd... en wordt gecontroleerd door links...

Príncipe | 18-11-17 | 16:57

Via Facebook kan de paywall worden omzeild.

Hoen | 18-11-17 | 23:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken