Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zuidhorn gaat full Arabisch. Is daar ook hard nodig

Kom maar achter die bomen vandaan hoor Arabische kinderen

Eindelijk eindelijk! Een instelling die de latente regioproblematiek in Zuidhorn, op de topokaart te vinden ergens tussen Enumatil, Grootegast, Gaarkeuken en Mokkenburg, durft te tackelen. Want tijdens de vorige editie van de gemeentelijke kinderspelweek waren miljoenduizend Arabische kindjes in Zuidhorn zwaar de zak, omdat ze allerlei spulletjes niet mee hadden genomen door dat ingewikkelde Nederlands in het programmaboekje. Al die gedupeerden die hun lunchbox met halalvoer en boerkini voor gescheiden zwemmen thuis hadden laten liggen. Welnu, omdat het van de Vijfde Colonne in Zuidhorn inderdaad niet verwacht mag worden dat ze een beetje begrijpend Nederlands kunnen, laat staan dat een Zuidhorner de moeite neemt de boel een beetje fatsoenlijk te vertalen, is er nu de Arabische versie van het programmaboekje van de kinderfeestweek Zuidhorn. Jaja, de Arabische versie van het programmaboekje van de kinderfeestweek Zuidhorn. Superhandig, omdat het ook hard nodig is in een met Arabische kinderen overspoelde gemeente als Zuidhorn. Nu we toch bezig zijn; pas dan het schema van die hele kinderfeestweek (hier PDF Nederlands en hier PDF Arabisch) gewoon aan joh. Gescheiden zwemmen. Hutten bouwen alleen voor mannen. Knutselen alleen voor vrouwen. Alles halal. Verplicht vrijdaggebed. Leuk, leerzaam. Alles voor de inclusiviteit!

Reaguursels

Inloggen

Lijkt me best opvoedkundige leuke shit, de stenigingsstenen liggen al witgekakt klaar langs de weg. Goed zo Zuidhorn, goeie naam trouwens.

stemvee | 29-08-17 | 14:38

Kan dat PDF'je niet lezen want ik krijg een 403-Forbidden foutmelding. Maar als het inderdaad zo is dat zwemmen cis-gender gescheiden is (HEY! ATTENTIE GLBQWTFE community!?!) etc, dan hebben we alweeeeer een leuk voorbeeld van de Islamisering van het Avondland. En blijf maar ontkennen, hoor, MSM.

EnNouJijWeer | 29-08-17 | 13:31

Als de kinderspelweek de kids naar het zwembad brengt is het denk ik handig -in het arabisch- aan te geven dat de zwembroek van een kleur moet zijn die flink contrasteert met de bodem van het zwembad. Dit om het de badmeester wat gemakkelijker te maken een zinkende plonslim te herkennen.

Ad fundum gaat nog een heel nieuwe betekenis krijgen in studentenstad Groningen.

bokkepruik | 29-08-17 | 10:47

Ze kunnen het niet helpen in zuidhorn te veel aardbevingen, de hersentjes zijn geklutst.

mozzo2 | 29-08-17 | 10:01

Van die Arabische kindjes als deelnemer blijven er niet veel over als de ouders het programma lezen... t-shirt, zwemkleding, NO WAY !

Schauspieler | 29-08-17 | 09:53

Bovendien : het verleden heeft geleerd dat veel niet westerse allochtonen het verdommen om Nederlands te leren, getuige het feit dat ze na 25 jaar hier ( vooral de vrouwen) nog steeds geen NL spreken.
Met dit soort gepamper van kijk-ons-es-tolerant zijn stimuleer je dit alleen maar.

daytripper | 29-08-17 | 02:41

Ik snap het niet. Eerst zijn het allemaal 'Nederlanders" die gewoon mee doen, en nu blijkt er iets anders ?

Kim-Jung-Un | 29-08-17 | 00:12

Ach, gewoon klimaatverandering, leefklimaat dan wel te verstaan. De Duitsers hanteerden de Blitzkrieg; de islam verovert sluipenderwijs.

Nelis SplitBloes | 28-08-17 | 23:36

Ik snap het niet. Kinderen die met hun ouders uitgezet moeten worden, hebben altijd als argument dat zij op school goed geïntegreerd zijn en vloeiend Nederlands spreken.

Leffe Blonde | 28-08-17 | 22:19

Maar als je dan verder leest. Tja dan lijkt het toch minder erg.

Het Arabische programmaboekje is geschreven door de moeder van een van de kinderen. “Zij vond het leuk om te doen en wilde zo ook het Nederlands beter onder de knie krijgen.”

Jan Peter Beterweter | 28-08-17 | 20:35 | 2

Daar trap je toch niet in ? Of ironisch ?

Kim-Jung-Un | 29-08-17 | 00:11

Taqiyya!

Quinzinho | 29-08-17 | 01:38

Eerste reactie, dat kan toch niet... M

Jan Peter Beterweter | 28-08-17 | 20:34

Zuidhorn was ook voor het verdrag met oekraine... het is wel een tolerant volkje

bier(d)op | 28-08-17 | 20:09 | 1

Vanouds een gutmensch forensen gemeente van Groningen. Need say more?

daytripper | 29-08-17 | 02:18

Ja want het is natuurlijk veel beter als die kindjes thuisblijven, helemaal nooit in contact komen met Groningse kindjes en zich bij de koran houden. Kom op GS, tis maar een foldertje dat ijzer met handen probeert te breken...

kapoerewiet | 28-08-17 | 20:06 | 1

Nee, het is veel beter dat de kindjes nederlands leren, zodat ze in contact kunnen komen met Groningse kindjes en van hen kunnen leren dat de koran niet zaligmakend is. Dát is integreren. Dit foldertje probeert handen met ijzer te breken.

Niederländer | 29-08-17 | 12:27

Maar wanneer staat de Nederlander dan eindelijk eens op en zegt 'tot hier en niet verder'? Hoe moet het toch verder met dit land vol watjes...

Willibald von Klúúúk | 28-08-17 | 20:02

Als die 'islamitische' kinderen nou uit een christelijk pleeggezin komen is er nog hoop.

Rest In Privacy | 28-08-17 | 19:53

Maar in Grun wonen nou eenmaal ook veel linkschen. En groen dit en groen dat ... en dan dit ook nog. Burgeroorlogen zijn reëler dan u denkt. VS/EU ... overal hetzelfde beeld de laatste tijd.

Fi-Bu-Bla | 28-08-17 | 19:39

Serieus GS? Moeten we ons hier nou collectief gaan verontwaardigen over een paar pagina's arabische vertaling voor een 'event' waaraan in totaal 180 kids deelnemen....?
(Viel me wel op dat de adverteerders in de NL versie zich in de vertaling hebben teruggetrokken.)

Quatzimodo | 28-08-17 | 19:36 | 2

En da's maar goed ook.

Fi-Bu-Bla | 28-08-17 | 19:43

Eens. Het is ook nooit goed. Die kinderen zijn hier nou eenmaal en zijn vanwege de ouders moeilijk benaderbaar. Misschien houdt er een of twee er nog een goed beeld van Nederlanders aan over dat de haatbaardtelevisie thuis weerspreekt

kapoerewiet | 28-08-17 | 20:09

Las vanmorgen op de Internets dat Saudi Arabië 200 miljard uitgeeft wereldwijd om de Islam te promoten. Dus iedere keer als je tankt betaal je mee aan een grote moskee, een extra besneden vrouw, een publieke onthoofding en alle andere groteske middeleeuwse tribale shit.

LanzVonLiebenfels | 28-08-17 | 19:35 | 1

Vroeger was het SShell vanwege Zuid-Afrika. Nu blijft het inderdaad verdomde stil... Ik zou de reclame voor Prius wel weten.

kapoerewiet | 28-08-17 | 20:49

De woordjes: "toeslag", "kinderbijslag" en "uitkering" kennen ze ook na 5 minuten op Nederlands grondgebied.......dan kun je de volledige Nederlandse vocabulaire ook wel in 2 weken leren.

Oepsie1234 | 28-08-17 | 19:35

Man man man. Ik weet niet waar ze mee bezig zijn in dit land maar ik weet wel dat er een bepaalde groep is die er veel belang bij heeft om alles zo snel mogelijk te islamiseren. Zouden de Bilderbergjes een dealtje hebben gesloten met Saudi?

Daray | 28-08-17 | 19:32

De mekkas lachen ons collectief uit en blijven zich maximaal inzetten om ons de achterlijkheid op te dringen. Gelukkig vallen de schellen van steeds meer oogjes. Sterph zandbak sekte sterph

Bill Cosby | 28-08-17 | 19:21

Godskolere, het enige wat NL misschien nog zou kunnen redden is een burgeroorlog. En dan is het nog maar te bezien. Ik vraag me wel eens af waar het mis is gegaan.

Pietje | 28-08-17 | 19:04

Geen andere expats in Zuidhorn?

Lausig | 28-08-17 | 18:29

Als je in het programma gewoon opneemt "Verplicht bijwonen van de mis" dan lost het probleem zich vanzelf op. Maakt het zomaar ook nog eens aantrekkelijker voor autochtonen. Als atheist zou ik dat zelfs wel prima vinden.

Ben Hetzat | 28-08-17 | 18:22

Organisaties zijn zich enorm aan het indekken tegen schadevergoedingen. Sinds de briljante uitspraak van onze altijd neutrale rechters kun ja als islamiet een schadevergoeding eisen (en toegewezen krijgen) als zoonlief niet op de klassenfoto komt wegens een islamitische feestdag. In Nederland is het nog steeds niet zo dat leerlingen van school mogen wegblijven op feestdagen anders dan de erkende feestdagen. Als zoonlief dan ook "nog even" vergeet te melden dat er op een bepaalde dag schoolfoto's worden gemaakt snapt iedere islamiet dat hier geld te graaien valt. De kennis van het Nederlands is dan gelijk met sprongen vooruit gegaan. Met uitspraken van onze briljante rechters laten organisaties niets meer aan het toeval over. Het kindje zal de zwembroek maar vergeten want "niet begrepen". Het leed is niet te overzien en toch minstens ook weer een reden om schadevergoeding te gaan eisen via een half-zachte kansloze advocaat die met de hakken over de sloot zijn/haar papiertjes bijeen heeft geharkt. Alles en iedereen is gewoon klaar met dat islamitisch gezeur en graaft zich vast in tegen rechterlijke dwalingen van personen die zich nog steeds dagelijks verbazen over de werking van een ballpoint.

Ruikbaard | 28-08-17 | 18:04

Zuidhorn, voornamelijk bevolkt door docenten/anderszins van RUG en Hanzehogeschool. Die registreren een probleem natuurlijk al voor het zich aandient en gaan er pro-actief mee aan de slag. Allah hu Akbar!

Law of the Land | 28-08-17 | 17:56 | 1

yes , centrum-linkse gemeenteraad met getalsmatig zware nadruk op links.

daytripper | 29-08-17 | 02:25

Godgodgodgodgodverdegodverdomme.............

Godnondejusdorange | 28-08-17 | 17:54

Tis een kwestie van aanpassen. Op een islamitisch kazernecomplex van het COA spreekt men nu eenmaal Arabisch.

Jan Passant mk2 | 28-08-17 | 17:51 | 1

ja ik snap je sarcasme....

Aangezien het COA in Nderland staat , wat mij betreft geen fucking letter in het niet-Nederlands.....

peterdh | 28-08-17 | 18:16

Eigenlijk is het bij ons nog niet zo heel lang geleden dat de jongens en meisjes apart gymles kregen. En als hervormde jongen thuis komen met een katholiek meisje kon echt niet. Ik wil maar zeggen zo modern zijn wij helemaal niet. De wereld veranderd snel dat wel. Maar daar kunnen we beter eens bij stil staan als we stemmen moeten.

HollandsGlory | 28-08-17 | 17:45 | 2

Maar we spreken wel allemaal Nederlands. Hoe kun je je in godsnaam bij een doctor verstaanbaar maken en je werk doen?

Lausig | 28-08-17 | 18:20

Oh.. ik was het al bijna weer vergeten.. begin jaren negentig verhuisde ik van een school in een van de vier grote steden (ok, Utrecht) naar het uiterste zuiden van het land.. idd gescheiden gymles al was het niet altijd volgens mij (ze moesten dan dus twee klassen splitsen en dat was voor de school ook een hoop gedoe denk ik) , terwijl we op de oude school dus gemengd aan judo deden.. (en daar hadden we ook een uurtje extra sport door het om de week met 2 uur handvaardigheid te wisselen - gemiddeld dus 1 uur extra, wat geen kwaad kan voor stadse kinderen.. ).
Anyway - grootste schok was het schooluniform (wat ze vervolgens toch ook wel wat losgelaten hebben geloof ik.. het was ook gelijk aan Cruijf in de jaren '70 - alleen de kleur was anders.. ). Ik heb altijd gedacht dat het tegen spijbelen tijdens gymles was.. ik ben niet de meest modebewuste persoon, maar in die outfit wilde je dus niet dood gevonden worden buiten het schoolterrein.
Nee, die gymles was echt wel een van de grootste cultuurshocks qua verhuizen en die gymdocent heeft me volgens mij ook nooit vergeven dat ik vol ongeloof die dingen aanhoorde, dacht dat ze een grapje maakten, vervolgens dat ik niet echt aanstalte maakte me dat uniform aan te laten meten (ik heb dat echt met oprechte tegenzin aangeschaft en ik kon haast niet geloven dat het me overkwam geloof ik). Volgens mij is het met alles goedgekomen toen, maar alleen die gymleraar heeft me volgens mij nooit vergeven en heeft toch altijd een soort 'vijand van het systeem'-achtige antipathie tegen me gehouden (gelukkig nooit echt me dwars kunnen zitten als gymdocent - maar volgens mij was andere docenten wel duidelijk dat er frictie was.. ik meen dat toch wel vernomen te hebben, gelukkig had ik hoge cijfers in die tijd - maar kennelijk zit hij als gymdocent dus wel bij rapportvergaderingen - ok, logisch eigenlijk want hij geeft ook een cijfer.. en geeft ie dus ook een mening).
Maar mijn ouders komen hem dus nog wel tegen.. 20 jaar later - ik heb het idee uit de verhalen dat daar dus nog steeds bitterheid zit (dat ie ze ook nog herkent trouwens.. ).

nickolaas | 28-08-17 | 18:29

ja ja ,voorover bukken en het dan met smaak maar wegslikken.
zo doen de korrekten dat.

pejoar | 28-08-17 | 17:42

Ik was ooit in zo'n Turks badhuis in Turkije en daar is het heel normaal om in je onderbroek te gaan zwemmen. Dus als die kindertjes zonder zwemkleding verschijnen hoeft dat nog niet te betekenen dat ze die vergeten zijn.

Osdorpertje | 28-08-17 | 17:42

ik wil geen islam en geen arabisch gedoe. Komt alleen maar ellende van. Op deze manier halen we ellende en oorlog naar ons toe.

Eddy67 | 28-08-17 | 17:40

Antwoord op je vraag was , we spreken Nederlands in Nederland. Simpel scheelt je ook weer een onsamenhangende post

lillithsdemon | 28-08-17 | 17:43
-weggejorist-
osolemio | 28-08-17 | 17:39 | 3

Is er ook geld voor een tolk die kan zwemmen?

mygoodness | 28-08-17 | 17:38

"Anders dan in veel landen van de EU (onder meer Finland, Frankrijk, Oostenrijk, Tsjechië en Zweden) bevat de Nederlandse Grondwet geen artikel waarin de positie van de taal is vastgelegd. In september 2010 diende de regering een voorstel in dat dit moet regelen. Aan dit artikel wordt ook een bepaling over het Fries toegevoegd.

Doel van het wetsvoorstel is waarborgen dat burgers altijd met de Nederlandse taal terecht kunnen bij de overheid. Verder krijgt de overheid een zorgplicht voor de taal opgelegd. Vastgelegd wordt dat Nederlands de hoofdtaal is en dat daarnaast andere talen, zoals het Fries, een gewaarborgde positie kunnen hebben." https://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvihlf299q0sr/viivckl8ibxx

XaleX_2 | 28-08-17 | 17:34 | 1

En ook: "Op grond van dit nieuwe artikel zou de overheid actief het gebruik van de Nederlandse taal moeten bevorderen. Het artikel beoogde ook de tot dusver ongeschreven regel vast te leggen dat Nederlandse de officiële voertaal"

XaleX_2 | 28-08-17 | 17:37
-weggejorist-
Ollie B. Bommel | 28-08-17 | 17:33 | 1

Even serieus.... ik heb nog wat anders te doen.

Lausig | 28-08-17 | 17:32

Binnen 2 jaar is dat kinderfestival kapot gedramd door zuigende islamieten en veranderd in een zwaargesubsidieerde madrassa.

ChatBot | 28-08-17 | 17:31

Weet je wat laten we buigen voor de islam joh, is leuk voelen ze zich eindelijk thuis in hun land oh wacht ach laat maar

lillithsdemon | 28-08-17 | 17:31

Zielig voor de Waalse, Turkse en Chinese kindertjens.

Guido | 28-08-17 | 17:29

Hoe kan je nou iemand lekker onthoofden met een hamer?! Gaat toch niet.

aardappelninja | 28-08-17 | 17:28

Dat verkeersbord met die kakkende hond geeft zo ongeveer aan hoe ik over de organisatie van dat dhimmi-festival denk.

Leipniz | 28-08-17 | 17:26

De voertaal in Nederland is Nederlands.

manke_ooievaar | 28-08-17 | 17:24

Overal waar dit soort topics opduikt verontwaardigde reacties. De zelfIslamisering gaat echter gewoon in een gestaag tempo door. Je zou tot de voorzichtige conclusie kunnen komen dat het reageren op dit soort onderwerpen totaal nutteloos is.

A.S. Perien | 28-08-17 | 17:23 | 1

U hebt gelijk, reageren op dit soort topics is(!) totaal nutteloos. Daarom laat ik het hier maar bij.

Lupuslupus | 28-08-17 | 17:28

Hoe schrijf je Bah!! in het Arabisch? Of anders wie vervangt het Arabisch voor Perzisch? Dat kunnen ze vast wel waarderen :)

Cobalt bomb | 28-08-17 | 17:23 | 1
-weggejorist-
AlexMM50 | 28-08-17 | 17:51

WTF Zuidhorn, daar wonen alleen zeur Grun Negers. Die willen ook een keer hip doen. Verder wil je daar je hond nog niet laten dekken.Gaat lekker mekkeren over vermeende aardbevingen.

Kwatz | 28-08-17 | 17:22 | 1

je kent Zuidhorn duidelijk niet.

daytripper | 29-08-17 | 02:26

En over een paar jaartjes weer gescheiden gymles en sporten, geen varkensvlees meer verkrijgbaar en ook uw schoolmateriaal lekker in het arabisch. Mede moge gemaakt door de rubberen ruggengraatjes van uw gastvrije Nederlanders. Zijn er nog universiteiten en ziekenhuis in Nederland zonder Islamitische gebedsruimte? Dit hele gewauwel is de enige reden dat ik elk jaar uit kijk naar wintersport.

vluggehenkie | 28-08-17 | 17:21

Wat een gezeur. Ben absoluut tegen aanpassing aan externe culturen, maar wat heb je liever. Dat Arabische kinderen door onkunde van de ouders een dergelijk evenement met Nederlandse kinderen maar moeten missen of overslaan? Denk dat je er qua integratie meer aan hebt als Mohammed jr. gewoon mee kan spelen met zijn Nederlandse leeftijdsgenootjes, kind kan er toch verder ook niets aan doen?

Supporter | 28-08-17 | 17:17 | 3

Exact!
Integreren gaat het beste als je kan meedoen, zij het werk, studie, sport/spel etc.
Verder dient deze vertaling natuurlijk ook het belang van de organisatie, lijkt me wenselijk als alle deelnemertjes de juiste spulletjes bij zich hebben en de juiste informatie gehad hebben.
Win - win!

Berbaar | 28-08-17 | 17:21

@Supporter van islamisering.

Lewis Lewinsky | 28-08-17 | 17:25

Wat dacht je ervan dat die ouders dan eens wel Nederlands gaan leren? En de meeste culturen die hier de afgelopen decennia neergestreken zijn, doen dat ook. Beter dan de mensen die zogenaamd claimen superieur te zijn vanuit hun "religie" (in 2017!). Laat ze maar verantwoordelijkheid nemen, dat moeten Nederlandse gezinnen die emigreren naar het buitenland ook. En elk fatsoenlijk mens snapt dat als hij of zij ergens nieuw in een land aankomt. Ruifvreters niet, die eisen notabene dat ze op al hun wenken bediend worden. En de achterlijke meelopers in dit land dat maar faciliteren...

Acar_ketimun | 28-08-17 | 20:09

En niet in het Gronings? Dat gat ligt potverdikkie in Groningen!

jemagookniksmeer | 28-08-17 | 17:17

Wat is nou islamisering? Nou, dit dus.

osolemio | 28-08-17 | 17:15

Tja niet willen integreren dan passen wij ons welaan, zo rolt links Nederland.

de uitbater | 28-08-17 | 17:10

Er wonen geen moslims in Zuidhorn..... is een christelijk CU/CDA gat

Fatwabuster | 28-08-17 | 17:09 | 5

Pfew.. net een huis gekocht daar.

Sjeik-Sjotum | 28-08-17 | 17:55

En die Turken kennen dus geen Arabisch. Turks is een totaal andere taalfamilie. Is een programmaboekje in het plaatselijke Gronings niet handiger?

Synecdoche | 28-08-17 | 21:28

CU en CDA 7 zetels D66/pvda/Gl 8zetels VVD 2

daytripper | 29-08-17 | 02:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is natuurlijk bedoeld om de Nederlandse kinderen spelenderwijs Arabisch te leren, handig voor later. Of snap ik het weer eens niet?

kweethetooknietbeter | 28-08-17 | 17:08

Te laat komen en spullen vergeten heeft niets met de taal te maken maar met de cultuur. Dus in het arabisch zijn ze ook een uur te laat, beter verander je de tijden in dat boekje in een uur eerder zodat ze precies op tijd zijn.

2voor12 | 28-08-17 | 17:07

Voor hetzelfde geld ben ik nu een instructie aan het lezen om een vrachtwagen te jump starten en een blokkade te omzeilen......

24qv | 28-08-17 | 17:06 | 1

Als het aan links Nederland ligt zou dat idd wel een mogelijkheid kunnen zijn... Integreren doe je samen tenslotte.

peterdh | 28-08-17 | 18:30

Ik vind het een beetje een non-issue.
Daarbij denk ik dat het hier voornamelijk om onzorgvuldigheid, gemakzucht en onwelwillendheid gaat.
Als je het niet begrijpt vraag je het toch aan een ander?

Mr. Happy | 28-08-17 | 17:06

Kots, kots, barf, kots!

Stijlicoon | 28-08-17 | 17:04

Nou en. Dat heet gastvrij. Daar kunnen jullie arrogante alt-rechtse grachtengordeldieren nog wat van leren.

dezenicknameisbezet | 28-08-17 | 17:04 | 4

Het heet islamisering. En wat kan ik leren van islamisering, Khalid?

Lewis Lewinsky | 28-08-17 | 17:07

Trololo hier en daar trolorolt een gast vrij koppetje,Islamiseren is een heimelijk feest Want feest = haramhamam volgens Allah Spekkop!

Cobalt bomb | 28-08-17 | 17:31

Is de grachtengordel nu alt-rechts? Ik hou het allemaal niet meer bij hoor...

Opslag Medium | 28-08-17 | 18:24
▼ 1 antwoord verborgen

In Groningen ook al van die moslim knuffelaars, vorig jaar tijdens een groot sport festijn in Winschoten galmde daar keiharde Arabische muziek om de zielige z.g vluchtelingen in het azc een hart onder de riem te steken , er was echter geen enkele islamitische toeschouwer te bekennen.

blauwe zander | 28-08-17 | 17:04 | 1

Nee tuurlijk niet, die kennen dat toch al lang? Het gaat om onze inburgering he, niet om de hunne

vanBarchum | 28-08-17 | 17:06

Volgende zomer ook bij u in de buurt!
Zo houdt je het allemaal lekker in stand. Inburgeren is verleden tijd. Wij mogen ons aanpassen. Wat een top plan dit. De visie en daadkracht straalt er van af.

Dwaalspoor | 28-08-17 | 17:02

Hoe is het mogelijk!

lightpole | 28-08-17 | 17:02

Of, en dit is mischien wel heel gek hoor, of de Arabische ouders (om het zo maar even te noemen ) die dat probleem vorig jaar hadden, hebben inmiddels wel de basis aan Nederlands geleerd en helpen de nieuwe Arabische ouders zodat die op hun beurt ook een paar slagen maken met het Nederlands. Nee, hoor gekkigheid, ik ben voor dat vertaalde boekje: waarom Nederlands leren als toch weer terug gaat/moet naar je geboorteland?

VP732 | 28-08-17 | 17:02
-weggejorist-
watmagjenogwel | 28-08-17 | 17:01 | 2

Gewoon meedoen met Nederlander zijn, of zoek een land op die je wel verstaat. Al zul je in dat soort landen waarschijnlijk toch geen dagprogramma voor kinderfeestjes nodig hebben, want daar kennen ze maar 1 dagprogramma.

Sokonomi | 28-08-17 | 17:00

Oh godt zitten die lui ook al in Zuidhorn? Je kan ook nergens meer

vanBarchum | 28-08-17 | 16:58

Hoho, wacht eens even. Knutselen voor vrouwen? Dat is natuurlijk onzin en tijdverspilling... ze moeten de hut schoonmaken en het middageten klaarmaken!

Julia | 28-08-17 | 16:58 | 1

Of voor de arabieren het meer toepasselijke 'Knuppelen van Vrouwen'.

drekzooi | 28-08-17 | 18:52

links zijn deaudt

ed.. | 28-08-17 | 16:57

Zuidhorn in het Arabisch = gekkenhuis

Cold-Cees | 28-08-17 | 16:57

ligt volgens mij niet aan de taalbeheersing, zolang activiteiten niet gescheiden plaatsvinden mogen de Arabische meisjes niet meedoen wsl. op een uitzondering na. Is ook zo met (meerdaagse) schoolreisjes. volgend jaar wellicht ook in dat opzicht een aangepast programmaboekje?

vlijtig liesje 50 | 28-08-17 | 16:55

Samen zwemmen op dag2, 3 en 4?
(Samen) blijven slapen van dag 4 op 5?
Dag 2 dansen?

En dat vertaald in het Arabisch? Blijven er dan nog Arabisch sprekende kinderkes over?

Fanshitter | 28-08-17 | 16:53 | 1

Wat dacht u van de geschonken alcohol voor de ouders.

BP Richfield | 28-08-17 | 17:20

Houd een sop!

EllaRouvoet | 28-08-17 | 16:53 | 1

Hou nou een sop! Ja die vergeten we nooit meer.

vanBarchum | 28-08-17 | 17:04

Nooit in andere talen. Altijd Arabisch. Zou dat islamiseren dan toch een ding zijn? Of wijst het op de absurd hoge ongeletterheid bij -weer- EEN bepaalde bevolkingsgroep in Nederland?

Adversary | 28-08-17 | 16:53

Zal wel een of andere achterlijke joga-tuthola voorgesteld hebben, aangezien de lichtgetinte kids echt niet weten wat wachten op je beurt inhoudt. Leuk hoor, buigen voor zo'n achterlijk volk. Het gaat niet lang meer duren in Nederland zo, en op wereldse schaal ook niet.

Nipplechip | 28-08-17 | 16:52

Ik hoorde dat de film van Jesse Klaver tijdens het kamp in première gaat. Wel natuurlijk netjes ondertiteld zodat de kindjes het wel kunnen volgen.

honde | 28-08-17 | 16:52

kansloos

RisingGlorie | 28-08-17 | 16:52

Onder het kopje: 'wat moet ik mee' "-je liefste knuffel"
Onder het kopje: 'goed om te weten' "-Laat uw kinderen geen eigen knuffels meenemen"

Rest In Privacy | 28-08-17 | 16:52 | 1

LOL

Cobalt bomb | 28-08-17 | 17:25

Zou het heeeeeeel misschien een optie zijn, dat men potnondeju de moeite gaat nemen om Nederlands te leren?
Rutte spreekt altijd over een participatie-maatschappij, dan lijkt taalbeersing mij wel een makkelijk iets.

Croxifoxio | 28-08-17 | 16:48 | 5

Tsja. Iedere mafklapper begrijpt dat als je daadwerkelijk wilt dat nieuwkomers integreren in de maatschappij, de eerste stap is om te streven naar een bepaald - adequaat - niveau van taalbeheersing. Zo niet in Nederland uiteraard, waar tot diep in de jaren 1990 de gemeentefoldertjes aangeboden werden in het Berbers, Arabisch, Turks en weet-ik-wat, en de arme kindertjes "Les in Eigen Taal en Cultuur" moesten ondergaan. Geen grapje!
(en dat 'arme' bedoel ik hier dus oprecht: een hele generatie die al direct een enorme taalachterstand kreeg aangepraat).
Waagde je er een kritische kanttekening bij te plaatsen, dan was je direct een 'racist'...

Je gaat inderdaad bijna geloven in boze opzet.

EefjeWentelteefje | 28-08-17 | 17:43
-weggejorist-
EefjeWentelteefje | 28-08-17 | 17:45

Sorry Joris, om de een of andere vage reden duiken mijn reaguursels ineens dubbel op? Heb toch echt maar 1 keer op de reaguur-knop gedrukt!

EefjeWentelteefje | 28-08-17 | 17:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Wonen er dan Arabische kinderen in Zuidhorn?
Wonen er überhaupt kinderen daar?

keestelpro | 28-08-17 | 16:48 | 1

Jazeker Kees Telpro. Daar wonen Gods kinderen.

vanBarchum | 28-08-17 | 16:59

Komt er ook een Engels, Vlaams, Frans, Fries, Duits, Spaans, Pools, Italiaans, Russisch, Fins, Deens, Noors en Portugees programmaboekje? Of mag je al die immigranten wèl buitensluiten?

Feynman | 28-08-17 | 16:48 | 4

Berbaar | 28-08-17 | 17:07
|hier wat zogenaamd genuanceerd belerend geneuzel uit de hoogte| Next!!

Cobalt bomb | 28-08-17 | 17:24

@berbaar
Verleden jaar was het ook hun evenement en hun beslissing en toen kwam er gek genoeg wel gezeik van. Maar ja, met die groep is er nu eenmaal _altijd_ gezeik, dus zo gek is dat niet.

Opslag Medium | 28-08-17 | 18:19

Feynman heeft gelijk : er wonen 2 keer zoveel Westerse allochtonen in Zuidhorn dan niet-Westerse. www.rivm.nl/media/profielen/profile_56...
Het is weer , zoals gewoonlijk, de ziekte van het rubbertegel-land ten voeten uit.

daytripper | 29-08-17 | 02:37
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken