Boer uit Flevoland over de staat van de rechtsstaat

Beste Geenstijl,
Wat je met deze brief doet, al steek je m in de fik, maakt me niet uit. Ik moet even mn hart luchten over een zoveelste opvallende aanpak met fluwelen handschoen door onzer vrouwe justitia.
Ondergetekende woont in de NoordoosTpolder. Een agrarische, doch zeer goed ontwikkelde samenleving in het noorden van Flevoland. Een hoog ons kent ons-gehalte, maar ook duidelijk bezig met (inter-)nationale belangen. Oorzaak hiervan ligt met name in de handelsgeest die ook de agrarische gemeenschap maakt wat het is. In een notendop: gebruik van geïmporteerde grondstoffen, maar zeker ook de export van producten die hier geproduceerd worden. Pootaardappelen, bloembollen, groenten, allen vinden ze hun weg in Europa. Verder gaat er veel naar de VS, Rusland en daarbuiten in meer rurale gebieden zoals het Midden-Oosten.
U voelt misschien al aankomen waar het m de schoen wringt. Voor een samenleving als deze is er niet gauw aversie tegen afkomst van mensen of bevolkingsgroepen. Enfin, om het verhaal even korter te maken; het huidige islam-probleem hoeft niet verder te worden uitgekauwd. De landelijke media is er verder al heel druk mee, en buiten de overbevolkte intensieve asielhouderij van AZC Luttelgeest is het voor deze regio tot nu toe niet heel actueel. Dit schrijven richt zich even meer op het volgende, met de tags EU, vrijhandel, GeenPeil, D66-rechter.
In deze regio zijn belangen van handel, en dus ook de EU groot zoals hiervoor beschreven. Verder is er veel hulp van tijdelijke arbeid op de momenten dat de producten van het land komen in de vorm van Oost-Europeanen. Zonder deze mensen heeft Nederland een groot probleem want hoe hard werkloosheidsgoeroes ook roepen, die eeuwige bankzitters krijg je niet aan de gang voor het handwerk. Mits bureaustoel/toetsenbord/verwarming. De Oost-Europeanen verdienen EVENVEEL als de Nederlandse ontbrekende vervanger.
We naderen het hoogtepunt. Helaas brengt de open grens ook mensen die minder goedwillend zijn. Inbreekmeneren. Zoals iedereen weet spannen met name Roemenen de kroon in de cijferts.
Een goede ons kent ons regio is natuurlijk door overvloed aan vertrouwen gauw slachtoffer van dit geboefte. Er is weliswaar sociale controle maar minder politie en ervaring met criminaliteit. Dit uit zich met name in inbraakgolven in de donkere dagen'. Ook dit jaar was het weer b-i-n-g-o. Bij collega-agrariërs werd weer gejat als raven: gereedschap, gazonmaaiers en zelfs autos. Recent werd in het dorpje Espel een auto des nachts vol geladen met gereedschap, zonder te vragen of opstellen van huurcontract. Gestolen. Het geboefte werd echter aangehouden in de buurt van Emmeloord, waar het best opvallend is om 's nachts een lasapparaat uit de kofferbak te hebben steken. Deze heren hadden geen vaste woon= of verblijfplaats en zijn na het uitzitten van hun voorlopige voorarrest en zwijgplichtmogelijkheden weer vrijgelaten. Diefstal op heterdaad mocht het niet heten en het verhaal kale-kip/plukken trad in werking.
En ja, afgelopen maandag werd er rond het middaguur op klaarlichte dag weer een auto ontvreemd uit een garage op een boerenerf. Eigenaar van de auto, bezig met het voeren van zijn vee, belde de politie, die na een klopjacht moest concluderen dat de BMW zich toch wel erg snel uit de voeten had gemaakt. Helaas, die zien we nooit meer terug. Of toch wel? In de grote agrarische whatsappgroep die in de buurt gebruikt wordt, kwam nog geen 24u later de melding dat de auto was gesignaleerd in Kuinre (Overijssel). Een achttal agrariërs uit de appgroep lieten hun werk uit handen vallen, sprongen in hun autos, signaleerden na een zoektocht van een uur de auto, en wisten deze na een stille achtervolging klem te rijden een aantal dorpen verderop. Ondertussen was er continu contact met de meldkamer waardoor de politie er tegelijkertijd ook bij was om zonder geweld het geboefte in te rekenen.
Conclusie van de politie was dat het de bekende boefjes betrof die al twee keer eerder een auto gestolen hadden en ook achter het gereedschap-shoppen in Espel zaten. Toch waren ze somber over de eventuele straf. Het laatste nieuws is dat ook nu weer deze mannen na het uitzitten van hun voorarrest heling aan de broek lijken te krijgen, en ook vrijdag weer op vrije voeten staan.
Eigen recht is een groot grijs gebied en misschien wel een bedreiging voor de samenleving van Nederland zoals het nu is opgebouwd. Maar dit lokt het toch wel uit zou je verwachten. Op naar de volgende diefstal, en hopelijk een vredelievend slachtoffer voor deze twee kornuiten, of andere Oost-Europese danwel Midden-Oostelijke "toeristen".
Dat is het verhaal,
Peace, kak, en toedeledokie,
Anoniempje.
[Volledige NAW bij redactie bekend]
Reaguursels
InloggenDoe maar verkiezingen...... NU graag!
Ik kreeg een maand of 2 geleden een schok toen ik een gezonde Eritreer op een waarschijnlijk gestolen scootmobiel (tuf tuf..) zag rijden op het fietspad......
Tja, knuppel op een handje dan maar. Zodat ze letterlijk niet meer kunnen klauwen? Ik neem mijn woorden terug. Of niet.. toch wel. Nee, dat heb ik niet gezegd.
Erg triest dat de werkende Nederlander uiteindelijk via belastingen en bijbehorende verhogingen dit alles mag betalen.
Moraal van het verhaal ? De politie kan niets en doet niets. Blijft 1 ding over: eigen rechter spelen. Als een ander je niet meer kan of wil beschermen, dan maar zelf.
Leve de open grenzen
Bedankt Den Haag
Bedankt Brussel
Het idee van een op afstand bedienbare bom klinkt allemaal wel leuk, praktisch, cq vergeldend, maar ga jij full time met een bom rijden? Of je vrouw en kinderen aan boord? Nog maar te zwijgen van een staande houding met je oto; "zo meneer de Taliban, waar gaan wij naar toe?..." Wat wel handig zou kunnen zijn bij inbraak is zelfde als bij winkels; zo'n rook apparaat... je ziet geen reedt meer dan!
'Verder is er veel hulp van tijdelijke arbeid op de momenten dat de producten van het land komen in de vorm van Oost-Europeanen'.
Zo is dat. We kweken onze eigen MOE-landers wel, dan hoeven we ze niet te importeren.
Nederland is geen rechtstaat. In een rechtstaat krijgen steeldieven straf.
Poging tot opinie, met gebruik van een hoaxje?
oups nu staan de streepjes weer veels te dicht bij elkaar , ik probeer het nog 1 x [......]
@ Ben Hetzat, je hebt gelijk, had al wat wijntjes op, dan gaan we ook niet meer schieten hier, maar de kogels zijn ongeveer zo groot van streepje naar streeptje [ ]
necrosis | 11-01-16 | 01:31
Dank voor je aanvulling.
(LZVE) Letterlijk..
Hij heeft zeker een punt wat de Roemenen betreft. Die hier komen, zijn bijna allemaal criminelen die niks te verliezen hebben. Ik heb ze ook al eens thuis mogen ontvangen toen ik er zelf niet was. En ze klopten niet aan. Omwille van de Roemenen alleen al mag er van mij een hek en grenscontrole om Nederland. Die grens had nooit weggehaald moeten zijn.
@DreHa | 11-01-16 | 10:20
Vergist je niet, boeren zijn tegenwoordig hoogopgeleid en zijn echt wel in staat om een fatsoenlijk stukje in het Nederlands te typen, de politiek te volgen of een weblogje te immiteren.
jaja, echte de dictie van een agrariër ", met de tags EU, vrijhandel, GeenPeil, D66-rechter." Het lijkt meer iets van een veultypende student uit de regio die het allemaal eens leuk maar uitgebreid zal samenvatten.
Overigens, geen Nederlanders te vinden voor dit werk? Onzin. Ik ben IT-consultant en heb een paar jaar terug 9 maanden 'in between jobs' gezeten, en was bereid om ALLES aan te pakken, inclusief agrarisch werk, maakt mij niet uit zolang ik mijn eigen broek maar op kan houden. Echter, de heren boertjes wilden mij niet: Via oost-europese uitzendbureau's krijgen ze goedkopere arbeidskrachten.
Wamoje | 11-01-16 | 08:30, goh genuanceerde reactie, ben nog nooit links genoemd, applaus voor jezelf 👍
Maar om even in te haken, beetje naïef om te denken dat er in de politiek iemand zichzelf verantwoordelijk voelt, een beetje naïef om te denken dat bij het openen van de grenzen de toegangscontrole kan komen te vervallen.
Als een landgrens komt te vervallen zal een afspiegeling van dat land de welvaart zoeken (niets mis mee), zowel de harde werker alsmede de crimineel wordt hierdoor verwelkomd.
Het koren gaat immer naar dezelfde hoop, het kaf komt op het bordje van de gewone man!
Misschien als er wat minder soft gestraft zou worden, dat er dan wat langer werd nagedacht om andermans spullen te ontvreemden dan wel vernielen.
Ik adviseer pek en veren.
@Hiesjes: Idem dito
Ik ben geen fan van Wilders, maar de aanhoudende problemen met auslanders en gee enkelen concrete oplossing van de zzittende partijen zorgen er voor dat de PVV straks een alleenheerser wordt. Niet omdat PVV zo goed is maar omdat de andere partijen zo slecht zijn.
Een wijs man concludeerde het lang geleden al; recht is iets iets kroms dat verbogen is.
Een wijs man concludeerde het lang geleden al; recht is iets iets kroms dat verbogen is.
NB-Stb | 11-01-16 | 08:23
Wij wekren ook met mensen uit het buitenland en waren ook blij dat de grenzen open gingen. Als nederlander die opgegroeid is met normen en waarden ga ik ervanuit dat andere mensen die ook hebben. Kunnen wat anders zijn passen wij een mouw aan. Samen hebben wij immers een doel, door arbeid de wereld te verbeteren.
Die boer was ook blij met zijn medewerkers die hij inhuurde. Maar ik denk net zo als hij dat er wel iets meer een drempel opgeworpen mag worden. De mensen die ik inhuur zijn geen medewerkers zoals die van boer wsl. Hoewel ik wel verhalen hoor van dat er goed opgeleide polen hierop de bollenvelden staan en daarmee meer verdienen dan als goed opgeleide pool daar te werken.
Mensen komen voor je werken en die betaal je gewoon maar er komt altijd drab mee als je iets openstelt en dat moet er zo snel mogelijk verwijderd worden. Een oplossing in een mooi eiland in de weerribben.
Politici hebben stoere taal of wat er gebeurd is in koln. Politici staan niet in de werkelijkheid en weten niet wat er achter de hofvijver gebeurt in een land dat Nederland heet.
Ik begrijp dat het boer'nland nu officieel niet langer achtergebleven gebied is?
Eigenlijk valt 't in NL allemaal nog mee. Ze komen alleen maar stelen. In Zuid Afrika komen ze niet in de eerste plaats om te stelen, daar maken ze je dood. Ook daar gaan boeren al over tot eigenrichting. Er was dit weekend in de Rapport een verhaal van een boer die aangevallen en zwaar mishandeld werd, die kans zag z'n alarmbelletje te gebruiken. Ook daar hebben ze WhatssApp ontdekt, waardoor hij bijstand van zo'n 60 collega boeren kreeg. De criminelen werden getraceerd, vastgevangen en kregen klappen. Een beetje te hard, ze overleefden 't niet. Resultaat is, dat 4 blanke boeren nu vervolgd worden voor moord.
Als je iets zelf wilt gaan doen, zorg dat je elkaar volledig kan vertrouwen, accepteer geen nieuwkomers in je groep, laat de politie er buiten, en maak geen rommel.
Hij is een boer maar schrijft als een heer!
@NB-St: Er staat een B, - en t teveel in uw naam.....
Tja wat zou een boer moeten zonder open grenzen, zonder oostblokker welke net zo duur is als de Nederlander??? Zou hij het dan wel redden met alleen eu subsidie???
Maar dit even terzijde, de boer stond vooraan om de open grenzen en de oostblokker te verwelkomen, zolang dit maar genoeg gelden op leverd, echter wanneer het de oostblokker betreft waar last van wordt ondervonden wijst deze rasechte boer........ met het vingertje naar een ander, niet bijzonder dan ook niet minder hypocriet.
Achterlaten midden in de Weerribben. Zijn genoeg eilandjes, succes voor degene die daar zit zonder een boot.
Nog even en onze socialistische heilstaat stort volledig in en dan breekt de periode aan waarin de burgers de baas zijn.
Cosmic Dancer.
OT: David Bowie is dood.
@necrosis | 11-01-16 | 01:48
Dat roep ik ook al een tijdje.
Dacht dat jij dat wist.
@Sendis | 11-01-16 | 07:43
Daar hoef je geen Nederlander voor te zijn. Er zijn ook mensen die voor de centjes ergens gaan wonen, terwijl ze die samenleving verderfelijk vinden.
Tja, die Nederlanders: altijd maar weer die afweging tussen centjes en principes.
Het beste is gewoon om deze mensen op de cursus "respect voor andermans eigendommen" te sturen.
Priveles, door het groepje appboeren lijkt daarbij de beste oplossing. Respect moet je niet verdienen, dat moet je afdwingen.
Er zijn o.a.:
.
3.000.000 fulltime werkenden
3.000.000 fulltime uitkeringsgerechtigden
in Nederland
Lekker negatief allemaal weer.
Voornemen voor 2016: alles van de positieve kant zien.
Iedere f*ck*p brengt ons dichter bij elkaar om in vereniging de monsters te verslaan.
@ben kokhals | 11-01-16 | 01:25
Dan vermoed ik dat het zwart gaat.
Zeertegendradig moet de brief nog maar eens goed lezen: de Oost-Europeanen krijgen hetzelfde betaald als Nederlanders.
Ik denk, dat het wachten is op het Kabinet-Wilders-1. Eén van de verwachtingen die ik daarvan heb, is een stevige verandering van het juridische systeem en dito aanpassingen van strafmaat. Wellicht niet direct, maar op termijn zou invoering van werkkampen tot de mogelijkheden kunnen behoren, waarin het beschreven geboefte - en vele andere criminelen- voor lange tijd aan zware arbeid gezet worden. Genoeg, maar zeker niet teveel, aan eten en geen luxe als TV en video`s etcetera. Sanering van bossen, graafwerkzaamheden voor weg-en waterbouw, legio mogelijkheden. Gratis arbeid voor de samenleving, zodat het criminele gespuis eens wat terugdoet. Idealiter zouden de hierdoor gegenereerde inkomsten deels kunnen worden aangewend voor schadederving en smartengeld van slachtoffers. Eninderdaad, jarenlang, zodat er een aanzienlijke preventieve werking is te verwachten. Hoe moeilijk kan het zijn.....
Beetje dubbelzinnig stuk. Enerzijds wel graag oost Europeanen voor een appel en een ei laten werken, maar vervolgens huilie huilie gaan doen als er overlast is. Voor mij is het simpel grenzen dicht, laat het werk maar door uitzendkrachten doen tegen een fatsoenlijke vergoeding(overigens zie ik dus nooit een uitzendbaan als landarbeider!)of investeer in technologie zodat je minder handarbeid nodig hebt als boer.
Waar het hardnekkig politiek correcte stemgedrag van heel veel (moedwillig) argeloze Nederlanders inmiddels toe heeft geleid.
Het probleem van de fopstraffen ligt voor een groot deel bij het OM en maar deels bij de rechters. In theorie zou je voor een diefstal ('s nachts gepleegd door 2 mensen) tot 9 jaar gevangenisstraf kunnen opleggen (artikel 311 Sr).
Echter:
- Rechters moeten (mogen afwijken maar vallen dan uit de gratie) richtlijnen van het OM volgen m.b.t. de strafmaat.
- Door bezuinigingen worden dit soort zaken vaak afgedaan met transacties, voorwaardelijke sepots, strafbeschikkingen, of in het beste geval bij de politierechter.
@Stormageddon | 11-01-16 | 03:02
Ik zag het, zijn 'zet dat maar in de krant' herkende ik meteen.
*kijkt op klok en gaat vloekend naar mijn werk*
@02:54
Ah, gevonden. @Wiesental noemde hij zich vorig jaar eenmalig....
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/...
@Stormageddon | 11-01-16 | 02:54
Misschien heeft hij weer een ban te pakken.
En dan is het vast weer mijn schuld.....
@necrosis | 11-01-16 | 02:51
Geen idee. Hij was vorig jaar kortstondig terug met een nieuwe naam, even vergeten wat precies (ik mis het tooltje van @atm0s) maar sindsdien niet meer gezien.
@Stormageddon | 11-01-16 | 02:42
Waar is hij eigenlijk gebleven?
Na zijn laatste verschijning als Itzamna, heb ik hem niet meer gezien.
Waarom hebben die boeren trouwens geen betere sloten?
Nadat de bus van een maat van me was opengebroken en zijn gereedschap werd gejat, liet zijn werkgever er een speciaal slot op monteren.
Openbreken is bijna onmogelijk!
@necrosis | 11-01-16 | 02:25
Ik weet, ik heb de doctrine in samenwerking met hem ontwikkeld. Niks mis mee, overigens.
Off topic: Wolf Hall verslaat Fargo. Voor beste tv serie, bij de Globes. Had ik niet verwacht.
@Stormageddon | 11-01-16 | 02:18
Kijk nou uit met die laatste opmerking, Nattebever weet er alles van.....
Ja meneer de agent ik weet het ook niet hoe deze asielzoekers in mijn gierput zijn gevallen, was vanacht ook wel erg donker buiten.
Geen Golden Globes draadje? Jammer. Ricky Gervais was briljant bij de opening. Enfin..
On topic: eh.... Iets met diefstallen in de NOP... Pfff... Moeilijk. Markermeerdoctrine?
BoerinFrance | 10-01-16 | 21:48
2,2 mm daar schiet je nog geen mug mee dood. 22 mm lijkt me ook onwaarschinlijk, is maatje kanon. Je zal vast .22 bedoelen.
necrosis | 11-01-16 | 02:01
Haha, geen ban gelukkig, alhoewel dat soms weinig gescheeld zal hebben. Eigenlijk een combi van factoren: druk, ziekte in de familie en iets minder reageren vond mijn huisarts wel goed voor mijn bloeddruk;-). Maarja, je leest toch alles en soms moet ik gewoon even! Is toch ook een soort van therapie: dingen lekker van je afschrijven;-) En daarbij wil ik ook nog wel eens iets delen met mijn mede reaguurders die (zoals de link hierboven) nog niet geplaatst zijn en toch binnen het onderwerp passen.
@G-Klasse | 11-01-16 | 01:54
jetzt geht los. Druppel, emmer, geest, fles.
@G-Klasse | 11-01-16 | 01:54
Ik heb je trouwens een hele tijd niet voorbij zien komen.
Bannetje opgelopen?
Of geen tijd/ zin?
Als je een groeps app hebt met wat boeren is er vast eentje bij met een schuur ergens flink afgelegen. Pak zo'n kerel in z'n kladden, blinddoek hem en rij hem naar dat schuurtje. Vervolgens een dag of wat op water en brood. Daarna geef je hem geblinddoekt een ritje naar een plek ver daarvandaan en schopt hem je aanhanger uit. Klaar. Eigenrichting gaat het worden in 2016, zeker als de overheid de burger aan zijn lot over laat. In Keulen is het vandaag alvast begonnen: www.welt.de/politik/deutschland/articl...
@necrosis | 11-01-16 | 01:41 "Of gewoon bij een heterdaadje een hooivork door iemands knieschijven douwen....."
.
Het beste is met het handje en dan met zoveel ontkennende "daders" tegelijk dat een rechter er geen wijs uit kan worden. Geleerd van de verrijkers.
Trouwens, waar is Ebru gebleven?
Welkom in EUtopia.
@large4e4 | 11-01-16 | 01:11
Het maakt voor de criminelen geen zak uit wie er in de regering zit, inbreken en stelen doen ze toch wel.
Hooguit zal de ene partij wat harder straffen dan de ander, maar het leed is dan al geschied.
Ik zie meer in preventie.
Of gewoon bij een heterdaadje een hooivork door iemands knieschijven douwen.....
@Dr. Frambozenjam | 11-01-16 | 01:16 "zelf denk ik dat je geen enkele winst zou kunnen maken in een agrarisch bedrijf als je zulke hoge lonen uibetaalt."
.
Bedenk dat voor ca 1500 in de maand in het handje, de werkgever ongeveer 2000 moet ophoesten (ex reiskosten enz.). Daarom gaan bedrijven weleens over de kop (=werkloosheid) en snackbars als McDonalds over op robots (=werkloosheid). Met de groeten van uw overheid.
@Dr. Frambozenjam | 11-01-16 | 01:16
Het minimumloon was in 2015 vastgesteld op 1.524,60.
@Dr. Frambozenjam | 11-01-16 | 01:16 "In vergelijking met huidige minimum loon a 1466 per maand."
.
Dat is na belastingen, dus nadat de overheid achteroverleunend de eerste portie heeft ingepikt bij de werkgever. De rest komt later (lokale lasten, btw, accijnzen, enz.).
Bisde | 11-01-16 | 01:03
volgt nu een enquête op GS;
Weigert u werk waarbij u 4000 per 4 weken kan verdienen als NL-er?
In vergelijking met huidige minimum loon a 1466 per maand.
De uitslag laat zich wel raden. De gat die je graaft word steeds dieper voor je. Je bent gewoon of een slavendrijver of een belastingontduiker, zelf denk ik dat je geen enkele winst zou kunnen maken in een agrarisch bedrijf als je zulke hoge lonen uibetaalt.
Kortom je liegt aan 1 stuk door..
@Bisde | 11-01-16 | 01:03
Voor 4000 euries wil niemand werken. En je wilt de uitkeringen omlaag hebben. Ook zo'n klein verschil, een uitkering en die 4000 euro. Ongeloofwaardig zwetsverhaal.
@Myrkie | 11-01-16 | 01:01 "Rechtsstaat maakt plaats voor eigenrichting"
Nee. Rechtsstaat maakt eerst plaats voor onrechtsstaat, en die onrechtsstaat kan uiteraard leiden tot eigenrichting. De mensen moeten dan wel ter bescherming van hun have en goed, lijf en leden. Maar het aanhouden van een misdadiger is geoorloofd, dat is geen eigenrichting. De mannen in kwestie hebben niet meer dan dat gedaan (dus het werk van de politie uitgevoerd, en de misdadigers keurig overgedragen). Hadden ze die rovers een beetje kreupel gemaakt dan zou dat begrijpelijk en hun welverdiende loon zijn, maar in principe ook strafbaar.
*zucht* Hoe triest kan het zijn...
Hulde voor het lokale initiatief, wat helaas ook weer het failliet van de rechtstaat benadrukt, want bij een goed functionerende overheid zouden dit soort particuliere initiatieven niet nodig zijn.
Ieder volk krijgt de regering die het verdient!
Bij de laatste verkiezingen, terwijl er al genoeg tekenen aan de wand waren, heeft het Nederlandse volk gekozen voor VVD en PvdA.
Dit resulteerde een voortzetting van het reeds bestaande beleid met alle gevolgen van dien.
En deze post kan ik onder bijna alle item op GeenStijl plaatsen...
Totdat men verandering wil en daarvoor kiest, verandert er niets.
Is de PVV de oplossing? Ik weet het niet, maar het gevestigde etablissement gaat die oplossing zeker niet bieden, want die heeft de situatie gecreëerd en kenmerkt zich door een absoluut gebrek aan reflecterend vermogen.
Dr. Frambozenjam | 11-01-16 | 00:56
je kunt goed rekenen, oude framboos; 't klopt helemaal. Dit betalen we ook aan NL-ers, maar die willen niet werken; houden liever hun hand op en vervolgens afgeven op buitenlanders die wel komen werken
@Jan Dribbel | 11-01-16 | 00:50 "7 dagen in de week in ploegendienst. Dat is een andere omschrijving voor slavenarbeid.:
.
Weet je wat slavenarbeid is? Wanneer je meer dan de helft tot driekwart van wat je met je eigen inspanning verdient onder bedreiging moet weggeven aan de slavenhouder die zich overheid noemt.
Aha, dus zo begint het. Agrariërs die, door het onvermogen van de wet om de problemen op te lossen, het recht zelf maar ten uitvoering gaan brengen.
Rechtsstaat maakt plaats voor eigenrichting, eigenrichting maakt plaats voor knokploegen, knokploegen voor milities en milities voor een volksleger dat de komende burgeroorlog zal uitvechten.
@mmkk | 11-01-16 | 00:48 "... de volgende keer maar zonder politie goed prikken met de hooivork. gaan ze misschien es nadenken"
.
Nou nee, want dan gaan ze opsporen, arresteren en ineens wél vervolgen, en niet zo'n beetje ook. Dit is een land waar de goedmensch op teevee vrijelijk mag oproepen om mensen te mollen en deporteren, terwijl "de ander" voor 3 x minder zeggen door een linksmob naar hun D66 rechtertje wordt gesleept.
Bisde | 11-01-16 | 00:48
1000 in de week in 4 weken 4000 euro?
Heb nog nooit een pool gesproken die zoveel verdient. In deze voor 4000 per 4 weken? Je graaft je eigen gat idi
Bisde | 11-01-16 | 00:27
7 dagen in de week in ploegendienst.
Dat is een andere omschrijving voor slavenarbeid.
En dan mogen de slaven een onevenredig groot deel van hun inkomsten afdragen om als plofkippen te worden opgehokt in een kippenhok.
Als het werk maar gedaan wordt: zegt de slavenhouder.
Veel mensen denken negatief over de politie. Maar bedenk wel dat het niet aan de politie zelf ligt dat ze weinig tot niets doen. Ze WILLEN criminelen, buitenlanders, lichtgetintiers, enz. wel in de boeien (lees: de typhus) slaan, maar ze MOGEN het niet van de bobo's hogerop. En ze zitten zelf binnen no-time achter slot en grendel als ze ook maar een nageltje bij een ander breken. Behoorlijk frustrerend voor ze. Daar wel eens over nagedacht?
En nee, ik zit zelf niet bij de politie. Al zou ik dat soms graag willen na het lezen van het zoveelste bericht waarin mensen onrecht wordt aangedaan...
Als het werk maar gedaan wordt" - Maar natuurlijk wel tegen jouw hongerloontje. En zo herkennen we jouw beweegredenen. Laffe zelfverrijking gedreven door de race naar de bodem en hebzucht.
Mark_D_NL | 11-01-16 | 00:37
ff goed lezen, beste Mark. de meeste mensen vinden 1000,= in de week geen echt "hongerloontje"...
Inderdaad. Meer blauw op straat is welkom. En wat mij betreft ook meer groen. Beetje meer politiestaat met her en der wat camouflagetenue zal komende jaren sowieso noodzaak zijn om het leefbaar te houden.
de volgende keer maar zonder politie goed prikken met de hooivork. gaan ze misschien es nadenken
Nog een (niet zo'n) leuk videootje, vrouw wordt gemolesteerd door een 'vluchteling':
twitter.com/LegaNordVeneta/status/686...
Goede brief! Hierin wordt heel goed weergegeven waar het aan schort. De rechterlijke macht is mettertijd natuurlijk een wat incestueuze club wereldvreemde en zelfingenomen D66 hippies geworden. Dit moet met urgentie rechtgezet worden door het uit te mesten, het invoeren van miniumstraffen (inclusief uitzetstraf) en lokale verkiezingen van kopstukken (burgemeester, president rechtbank, hoofdofficier, korpschef) en landelijke verkiezingen voor de hoge raad. En salarissen omlaag uiteraard. Die EU is ook al zo'n incestueuze club en kan men rechtzetten door de soevereiniteit terug te halen (en de salarissen fors omlaag), of anders uit de EU treden of die klote EU maar beter opheffen. Tsja, dan de malafide incompetente overheid en -politiek waar de oorzaak ligt van al deze ellende. Dat een omwenteling daar kan geen kwaad kan spreekt voor zich, of is misschien zelfs broodnodig om ooit nog uit deze knerpende impasse te komen. Misschien moet daar ook maar eens whatsapp voor opgezet worden...
"7 dagen in de week in ploegendienst."
Bisde | 11-01-16 | 00:27
Hoe gaat u met arbeidstijdenwet om!
Ja nu hang je!
@Bisde | 11-01-16 | 00:27
"Als het werk maar gedaan wordt" - Maar natuurlijk wel tegen jouw hongerloontje. En zo herkennen we jouw beweegredenen. Laffe zelfverrijking gedreven door de race naar de bodem en hebzucht.
Dat hij geen Nederlandse werknemers kan krijgen in de middle of nowhere is te begrijpen. De Polen kruipen met 8 man in een vakantiehuisje in de buurt of slapen desnoods op de hooizolder maar een Nederlander moet een kolere-eind rijden om daar te gaan werken. Krijgt hij daarvoor een onkostenvergoeding van deze boer? Dacht het niet hè? Dus is het m.i. geen eerlijke vergelijking.
Lupuslupus | 10-01-16 | 22:06
Lupuslupus, ik zou me wat meer in de zaak verdiepen. Ik werk toevallig met Polen, omdat ik geen Nederlanders kan vinden die het werk willen doen. Dat is niet omdat we zo slecht betalen: de jongens gaan met 1000,= in de week schoon naar huis en dan wonen ze met 3 man in wat jij een " vakantiehuisje" noemt bij het bedrijf van ca. 800m3. Daarvoor werken ze wel 7 dagen in de week in ploegendienst.
Het wordt tijd dat de uitkeringen worden bijgesteld, het kan mij niet schelen wie het werk doet, als het maar gedaan wordt door mensen waarmee ik kan communiceren in NL of engels, mogen ze van mij uit Polen, Roemenie, Syrie of "verwegistan" komen...
Ach beste Boer Anoniem. Kom eens hier in bepaalde 020 wijken kijken. Je bek zal open vallen. Nederland in verval in optima forma. Kun je dingen zien die geen hond gelooft in je dorpskroeg. En ik zal het je erger vertellen: "het" komt naar U toe. "Het" rolt zich gewoon langzaam verder uit; echter wel steeds een trap sneller. Doet verder geen pijn; heel even maar als je "het" ziet. Doe gewoon lekker mee man! Gaan we samen naar de klote! Gedeelde smart is weet ik veel. Pessimistische bui vandaag. Maar bovenal: veel sterkte! Blijf weerstand bieden; hier is de zaak behoorlijk verloren. Wees dat Gallische dorpje! Zet 'm op Boer Obelix!
Deze overheid en diens politieapparaat en rechtsstaat zijn de weg ook helemaal kwijt. Van politie voel je je als modelburger eerder paranoïde, ook al doe je niks verkeerd, dan dat je je veiliger voelt. Hier ook al meermaals niet zo'n prettige ervaring met dienders gehad. Je kunt een inbreker bij z'n lurven grijpen en op een dienblad bij de politie aanreiken, er gebeurt gewoon. helemaal. niks!
.
Beter voorzie je jezelf in veiligheid, en zorg je inderdaad voor goed contact met de buurt zodat je, mocht er iets voorvallen, samen iets kunt ondernemen.
Mark_D_NL | 11-01-16 | 00:07
Ik werp ook maar een ideetje op; plat rijden door een tank.
@Dr. Frambozenjam | 11-01-16 | 00:02
. . . Van een hoog gebouw gooien, kan ook nog.
Samenvatting uit reaguursels:
De daders electrocuteren, aan de varkens voeren, 9 mm, 22 mm, handen breken, fileren, in de bietenmolen, laten verdwijnen, omploegen in de polder, in de gierput ermee, kreupel slaan enzv,
Succes ermee!
@HypodePipo | 10-01-16 | 20:13
Meer blauw op straat is zo'n kreet die ook nergens op slaat. Meer blouw aan het werk, dat zou helpen.
Blouw dat de burger dient in plaats van pest. Dat moet zowel van blauw zelf als de politiek komen.
Toch vraag ik mij af of die gasten na de nodige klappen en overwicht nog steeds terug komen. Mag niet, werkt wel.
Hmm, dit is zo lezen wel een heel erg erudiete agrariër.
Het gebruik van de Nederlandse taal duid op zeker enige jaren universitair onderwijs in taalwetenschappen, journalistiek of letteren.
Altijd wel geweten dat de boer de ziel van de natie was.
(shoot ga ik hier een uitspraak van die totaal malloot Mao doen)
Chow | 10-01-16 | 22:50
Klopt helemaal, berichtgeving is alleen wat slecht. De normale roemeen werkt hard en is super vriendelijk.
Zigeuners hebben nu eenmaal een Roemeens paspoort = Roemeen. Dit is een foutje van de EU, aangezien de Roemenen en Bulgaren echt hebben gewaarschuwd voor het zigeuner probleem. Het aanpakken van deze gasten is echter discriminatie en dus verboden (staat ook nog eens ene hoge boete op het gebruik van het woord tzigane;))
De oplossing ligt in het non-agressieprincipe, incluis dus wapenbezit en recht op zelfverdediging, ook van eigendom.
Ik denk dat er tijd komt, dat men de politie niet meer belt, wellicht nog een ambulance - uit medeleven. Toch zijn ook veel van dit soort gasten ook gewoon slachtoffer. Dat weerhoudt mij niet ervan de volgende inbreker een 'blijvende herinnering' mee te geven die hij - met een beetje mazzel - nog kan navertellen.
Was da vo iets "werkloosheidsgoeroes" kun je da in in soepblik krijgen?
Sterker nog ik pleit voor een boerendag, die godvergeten al dat voedsel elke dag voor jullie (iedereen die niet boert) maken!!! Boeren leg een maand het werk stil en eens kijken hoe snel Nederland wakker is.
@Maôh | 10-01-16 | 23:29
Tuurlijk. En melk komt uit een fabriek...
@Maoh, gelul de boeren hebben het al moeilijk genoeg om jullie allemaal te voeden...
-weggejorist-
Opzouten met die jankboeren. Verdienen zogenaamd niks, maar rijden in auto's groter dan een lijnbus en wonen in huizen waar makkelijk drie basisscholen in passen. Nederland Boerenvrij!
Waar is Ebru?
Volgende keer dus twee armen breken, dat bemoeilijkt het inbreken. Hoeft geen onnodig geweld aan te pas te komen, slechts de enig werkende oplossing dankzij het criminaliteitsbeleid.
@BoerinFrance | 10-01-16 | 21:48
Die Noordoostpolder is zelfs zo deprimerend dat zelfs die windmolens die ze nu aan het bouwen zijn tussen Urk en de A6 een verrijking voor het landschap zijn.
Die dingen zijn trouwens wel gigantisch. Urk valt er helemaal bij in het niet.
@BoerinFrance | 10-01-16 | 23:01
De boer is troef (Normaal)
BoerinFrance | 10-01-16 | 23:01
Zonder gesubsidieerde boeren misschien een andere toekomst. Huidige situatie slaat echt nergens op.
@12ejordan... je bent een man/vrouw naar mijn hart, hoorde net dat, hoe heet die idioot van D66 bij jullie ook alweer* de landbouwbegroting met 40% wil korten t.o.v.? Oh jee ben ik alweer vergeten, maar zonder boeren geen toekomst......
(* Pechlul of zo iets...)
ecologiste | 10-01-16 | 22:43
.
Iedereen die o.a. Opsporing Verzocht kijkt, internet heeft, kranten leest of die zichzelf maar enigszins interesseert voor wat er in zijn of haar directe omgeving, land en in de wereld gebeurd, die hoort te weten in wat voor vreselijk avontuur 'onze' (politieke) elite ons gestort heeft.
.
Wie niet horen wil.. Misschien gaan ze dan hun stemgedrag veranderen. Hoe lang kan een fase van ontkenning eigenlijk duren voordat deze fataal wordt voor de patiënt?
Als de overheid boeven moet laten lopen vanwege wetten maakt ze slechte wetten. Simpel as that!
Bekend verhaal, verder zijn Roemenen geen asielzoeker maar types die gebruik maken van het vrije handels en personenverkeer dat de EU ons heeft opgedrongen uit landen die zo corrupt zijn dat dit nooit had mogen gebeuren. Gelukkig gaat de EU dit niet herhalen met Oekraïne Moldavië en Georgie. In Nederland: is veel te halen, slaan de straffen in verhouding met daar nergens op, is er een naïeve bevolking en naïeve politie en is de pakkans nagenoeg nul%. Kortom een luilekkerland. Tot wij ons verlagen tot dat niveau blijven we dit probleem houden. Of je moet ze wel in hun taal en aangepast aan hun gewoonten aanpakken maar die kans is niet bijster groot als je onderhandelt met de witte vlag op tafel en alvast een paar miljard voorschot geeft als men belooft zich beter te gedragen zonder toetsbare tegenprestatie. Dat doen ze natuurlijk, beloofd. Erewoord.
@ jip_86 | 10-01-16 | 22:52
Een familielid van mij uit Amsterdam belde laatst de politie omdat er een paar jongens op dat moment aan het inbreken waren bij overburen. Het betreffende politiebureau bevindt zich daar een paar honderd meter vandaan. Duurde, als ik het me goed herinneren, minstens een kwartier, maar ik meen langer voordat er een paar agenten poolshoogte kwamen nemen.
Tja.
Lupuslupus
Inderdaad. Heb je gekozen voor die idioot van een Balkenende, moet je niet klagen over de consequenties.
CDA/PvdA/D66/VVD stemmers, dit is jullie stront. Just eat it.
Enige wat helpt in dit soort zaken is een op afstand bedienbare bom erin plaatsen.
Auto gejat, dan even met je GSM'etje bellen en BOEM!!!
Je ziet dan verderop een lichtflits, knal en rook.
Weliswaar is je goed definitief weg maar de veroorzakers doen het nooit weer.
Dat is hoe ze rollen hier. Als je de (lokale) overheid tegen je hebt komen ze je ophalen met een autootje of 7 (echt gebeurd) en als er een inbraak gemeld word hebben ze ergens volgende week tijd.
Het lijkt wel een perfect storm.
Ik wist niet eens dat politici in staat waren het weer te manipuleren.
En laten we niet vergeten dat het de boeren zijn door wie de wereld draait, want geen boeren = geen eten.
Dus in plaats van ze tegen te werken en ze straffeloos te laten bestelen, zouden ze een gouden lintje moeten krijgen en dag en nacht-bewaking tot het tuig is opgepakt en uitgezet.
destructief | 10-01-16 | 22:10
Vreselijk! Walgelijk! Sinds de hippietijd is het alleen maar bergafwaarts gegaan met dat softe gedoe van de-dader-heeft-zo'n-traumatische-jeugd-gehad-en-daarom-moeten-wij-lief-voor-hem-zijn. Als dat de wet is en de wet behandelt ondernemers zoals jij op zo'n schofterige manier, dan klopt die wet dus niet. Dan moet je mensen niet in het keurslijf van zo'n wet dwingen, maar dan moet je de wet aanpassen.
@ Veni_Vidi_Vici | 10-01-16 | 22:42
Oké. Ik lees nergens 'CDA' in die brief, maar het zal wel.
En zoals ik net al uitlegde, niet veel mensen in mijn omgeving zullen gelijk denken dat ik een PVV-stemmende reaguurder ben. Maar enfin. Ik snap je sentiment wel, al deel ik het niet helemaal. Je komt niet zomaar los van de betovering van mainstream media, politieke correctheid en nog zo wat van die dingen.
Dat zijn geen Roemenen maar Roma zigeuners. Hou daar toch eens over op. Ik heb een kantoor vol Roemenen aan het werk in Oradea en ken het land goed. Wat hier komt stelen zijn geen Roemenen. Dat zijn zigeuners met een Roemeens paspoort. Echte Roemenen zijn harde werkers.
@ Musset; 'gebruiken' doen we die 22 mm hier ook hoor, maar mag officiëel alleen maar op wilde zwijnen enzo..
@ Nilfisk, ja klopt had het al gecorrigeerd geloof ik.
Maar voor allemaal een tip: in France moet je als je zo'n crimineel 22 mm in z'n lijf schiet het overblijfsel direkt over de drempel je huis binnen slepen, dán is het zelfverdediging, laat je 'het' buiten liggen dan krijg je,net als in Holland, problemen met justitie...
@Lupuslupus | 10-01-16 | 22:11
Hier aardbeien. 's morgens vroeg bibberen in het natte stro en doorgaan tot de zon je van het veld af dreef. Daarna lekker zwemmen in natuurwater om af te koelen. Het verdiende niks, maar wel zelluf verdiend.
Dit is nog kinderspel. Roemenen: brute huisovervallen met lichamelijk zwaar letsel is doorsnee. Hunnen kwamen uit het oosten. # Grote Volksverhuizing & Val Romeinse Rijk
Lewis | 10-01-16 | 22:18
.
Ik probeer niemand in een hokje te duwen, hoe hij de dingen beschrijft doet mij vermoeden dat hij een verwoed CDA stemmert is, of tot zeer recent nog is geweest.
.
Is ben echt zo klaar met all die klagende mensen die zelf actief betrokken zijn met de roofbouw op en afbraak van NL. Ik mijd ze als de zwartepest 2.0 en als ze in mijn directe omgeving lopen te miepen of over hun zelf mede veroorzaakte puinhoop lopen te klagen krijgen ze van mij mijn directe & ongezouten mening retour.
.
Als ze er zelf direct van genieten is het prima toppiejoppie ,leve de vrijhandelszone, goedkope krachten EU etc. Zo snel de nadelen zich letterlijk aandienen op hun bedrijven gaan ze lopen janken en brieven schrijven aan GS.
.
Je kunt het ook zo bekijken, al die oude mannetjes in Roemenië hoeven nu niet meer krom te lopen achter zon ouderwetse hand grasmaaier.. Godswegen zijn soms echt ondoorgrondelijk :)
Oon = Een
Het zijn net ganzen die vreten ook het land kaal, helaas mag je die ook niet altijd afschieten.
Zou ik met vanallesmeeneemmeneren ook maar niet doen.
Oon familielid van mij joristte eens een overvaller van de trap ( met een plantentafelje) dat mocht ook niet.
Ze heeft vier dagen vastgezeten en een procesverbaal aan haar broek gekregen.
De daders toevallig twee lichtgetintieers zijn een jaar later gepakt toen loverboy zijn chickie dumpte.
Er één helemaal laten verdwijnen lijkt mij de beste oplossing.
En, ja het klopt varkens eten alles zeker als ze genoeg honger hebben.
@Lupuslupus | 10-01-16 | 22:01
Graag gedaan. Mochten de genoemde bedragen niet geheel kloppen, hoor ik dat wel van een reaguurder die tevens werkgever is (en zowel Nederlanders als Polen inhuurt).
Ik vindt dit allemaal niet zo crimineel. Een paar auto`s jatten met al je gereedschap, kom jongens dat kost toch vast niets. Maar stel daar komen echte criminelen uit Romenien en die gooien een ( o gott ik moet er niet aan denken) een waxinelichtje naar de goude koets, nou dan zitten ze wel een paar jaar en dat is maar goed ook.
@nlnl | 10-01-16 | 22:24
Yep, en naderhand kan ie ook niet meer zeuren over diescriemienatie.
@rmstock | 10-01-16 | 21:58
Als in iconen of zoiets? Dramatiseren en bagatelliseren? Neuh... Doen die rovers als neocons en multinationals veel sluwer. Blijft onder de eindstreep allemaal tuig. Mensen die als 'versiering' in een boom horen te hangen.
als het aan onze overheid en justitie ligt
ach ja vandaag je bmw, morgen wordt je dochter gegangraped.
De rechtstaat werkt prima.
Betaal maar eens je automatisch gegenereerde bekeuring voor 6km te hard niet.
Wel redelijk blijven hè?
Aangezien justitie niet meer functioneert gewoon het recht zelf in handen nmen. Flikker maar in de bietenmolen en dan mooi opvoeren aan de varkens. Blijft niks van over.
@ Lewis | 10-01-16 | 22:18
Wat tik ik daar nou weer zo snel. Je kunt best christen zijn en in de evolutietheorie geloven. Maar het idee was hoop ik wel duidelijk.
Van Justitie hoef je niet te veel te verwachten, en gevangenissen daar zijn te weinig mensen voor om in op te sluiten..... volgens Teefen
Het moet toch mogelijk zijn in zo'n agrarische omgeving om de bestraffing ietjes te versnellen of zo. En dan wat publiciteit er aan te geven bij de ingang van het dorp. het is maar een ideetje.
@Lupuslupus | 10-01-16 | 22:11
Zekers, het was een mooie tijd, in West-Friesland.
@ Veni_Vidi_Vici | 10-01-16 | 22:04
Als je 'VVD' had gezegd, had ik niet anders gereageerd. Het gaat me er puur om dat je zo'n man in een hokje douwt.
Tja, daar snij je natuurlijk een van de grootste vraagstukken, noem het maar rustig dilemma's, binnen het (christelijk) geloof aan. Maar nee, ik geloof niet dat mijn God dit 'in gedachten heeft'. Integendeel. Wat ik geloof is dat de mensheid in zonde is gevallen (lees: van God los is geraakt) en er een onvoorstelbare pleuriszooi van maakt op aarde. Dan snap ik het nóg niet altijd (net zo min als een ander alles begrijpt vanuit de evolutietheorie, of vanuit een ander geloof, of vanuit welke wereldbeschouwing dan ook, mind you!), maar als ik de evangelieën lees zie ik dat God wel dermate betrokken was (en is) dat hij nota bene zelf mens werd en midden in onze ellende kwam leven. Is alles daarmee rond, 'wrapped'? Nee, natuurlijk niet. Maar de kaders staan voor mij stevig overeind, voor mij is de ellende in de wereld niet in tegenspraak met het bestaan van een betrokken God. Hoe gefrustreerd ik soms ook kan zijn omdat ik zou willen dat directer ingreep.
De zonen van Trump zijn ook heel erg goeie veeboeren met een mening, of.. eigenlijk... slachters.. www.dagelijksestandaard.nl/2010/12/bij... zer zijn de muslims ook zat hoor.. maar ook de olifanten, de tijgerts, de leeuwen, de luipaarden en ga maar door.
@ Lewis,
.
Ow en jazeker 100%!!! Als de beste man CDA stemt, heeft hij deze puinbak 100% aan zijn eigen stemgedrag te danken. Die gun ik hem van harte, net zo als ik alle nimbys een AZC is hun achtertuin gun.
.
Nieuw voor 2016! Uw foutieve stemgedrag uit het verleden komt als een modern Scrooge verhaal als een boemerang recht in uw bakkes terug.. Whooohsssss, cloinck!
Mijn Duitse herder neemt geen voedsel aan van vreemden en ligt altijd in een donker hoekje waar je hem niet verwacht. înțeles?
@BoerinFrance | 10-01-16 | 21:55
Je bedoelt .22 inch?
Piet Karbiet | 10-01-16 | 22:08
.
Ik heb in mijn jeugd tomaten geplukt in het Westland (Loosduinen) dus ik weet wat het is om op het land te werken. Maar toch was het een mooie tijd, trots om zelf wat te verdienen.
Voorbeeld wat er gebeurd bij een heterdaad ? ff kort en snel dan.
Inbraak in (mijn) bedrijf , heterdaad gepakt , 3 dagen vast en weer vrij gekomen . Dader Ali Bengali zonder vaste woon of verblijfplaats , komt voor rechter en wordt veroordeeld //schade gevoegd bij officier en rechter past doodleuk een 10% korting toe tgv dader. geen idee waarom // iets met ondernemers risico oid (!). Dader procedeert jaren door mbv subsidie tot aan de hoge raad aan toe . Wordt weer veroordeeld . CJIB neemt de vordering over van mij als slachtoffer en acht hem oninbaar wegens geen vaste woon of verblijfplaats en inkomen . klaar
Daar sta je dan als slachtoffer .. tienduizenden euros schade aan de overheid en mij en meneer loopt nog steeds los en hoeft 0 te betalen.
Recht in eigen hand nemen al is het enkel als genoegdoening is enkel wat rest de volgende keer.
@Maria.1 | 10-01-16 | 21:57
.
Klopt helemaal. Ik heb op mijn 13e nog bloembollen geraapt in de zomer. Op je knieën en als je maar een hand gebruikte kwam de boer langs om je een knietje in je zij te geven. Lange zware dagen. Iedereen loog over zijn leeftijd om een dubbeltje per uur meer te verdienen. Op vrijdag was betaaldag, moest je wel je vader mee om het geld van de gierigaard te mogen ontvangen.
Toch nog een paar opmerkingen n.a.v. de brief.
Meneer exporteert naar ome Vlad? Maar dat mag toch helemaal niet van de EU?
.
Dat hij geen Nederlandse werknemers kan krijgen in de middle of nowhere is te begrijpen. De Polen kruipen met 8 man in een vakantiehuisje in de buurt of slapen desnoods op de hooizolder maar een Nederlander moet een kolere-eind rijden om daar te gaan werken. Krijgt hij daarvoor een onkostenvergoeding van deze boer? Dacht het niet hè? Dus is het m.i. geen eerlijke vergelijking.
"Overbevolkte intensieve asielhouderij van AZC Luttelgeest" vond ik heel erg geestig, hehehe.
Helaas levert het vlees weinig op maar kost het alleen maar...
Lewis | 10-01-16 | 21:53
.
Wie de schoen past trekke hem aan.
.
Dat je PVV stemt wist ik ook. Maar had het idee dat je met mijn CDA opmerking voor je christelijke broeders (hoe noem je ze eigenlijk?) moest opnemen. Zo niet, my bad.
.
Tja de kerk, wat ik mij dan oprecht afvraag aan een gelovige: Hoe heeft jouw god dit eigenlijk allemaal in gedachten?! Hebben deze vraagstukken nu: ' Gods wegen zijn ondoorgrondelijk' uitgevonden?
.
Ik zie hem al zitten op zijn wolk, de cynische basterd met zijn eigen versie van de Running Man in de EU straks.
Wat een deprimerend verhaal. Nederland Rubbertegel Land, ook voor buitenlandse criminelen.
Behalve als je als burger je boetes of belasting niet betaalt. Dan word je zonder pardon gegijzeld of kaalgeplukt.
Priorteiten hè?
* bonk
Geen politie bellen en in eigen regie oplossen, ze worden toch niet gemist. Sorry, heb een heul klein borreltje op. Morgen zal ik er ongetwijfeld net zo over denken... :-)
kapotte_stofzuiger | 10-01-16 | 21:57
.
Dank voor de duiding want dat wist ik echt niet. Gewoon schandalig hoor, die Polen betalen hier geen wegenbelasting (want Pools kenteken), het verdiende geld gaat naar Polen, enz. Dus alleen de werkgever gaat er op vooruit, NIET de Nederlandse economie. (Om het maar even kort door de bocht te zeggen).
@scharrelei | 10-01-16 | 21:56
Ik wilde verder geen suggesties van dien aard doen, maar we zouden weleens op dezelfde golflengte kunnen zitten.
Dat Whatsapp gaat nog eens heul groot worden!
Na vijf keer veekplegen, wordt je eigenlijk best beroemd of berucht. Ik zou zeggen zet de ID's van die nieuwe 'Dillinger's of 'Bonnie & Clyde's' gewoon in de krant. Na 5 keer jatten, ga je naar het nieuwe level, en wordt het moeiljker. Na 10 keer jatten weer een higher level, naam EN foto in de krant, worden die ook weer verkocht, voor boven het bed.
Hier in het zuiden van France hebben we allemaal een 2,2 mm schietgeweer, misschien moeten jullie dat náást whatsapp ook eens overwegen..
BoerinFrance | 10-01-16 | 21:48
..... TE GEBRUIKEN!
@cabbit | 10-01-16 | 21:52
Vroeger was het werken op het land (aardbeien plukken, bloembollen pellen ed) een leuke bijverdienste voor de schoolgaande jeugd. Ik weet niet wat het oplevert, maar ik kan me voorstellen dat als je je torenhoge huur, je verplichte zorgverzekering met eigen risico en eigen bijdrages, je gas, licht en water etc etc moet betalen, dat je niet kan rondkomen van het werken op het land. In tegenstelling tot de Oostblokker. En dan word je bestempeld als "lui".
@Lupuslupus | 10-01-16 | 20:53
Voor een Pool betaal je Poolse loonkosten (via allerhande constructies). Die liggen beduidend lager dan de Nederlandse.
Pool netto 1000 euro in handen = 1300 euro kosten
Nederlander netto 1000 euro in handen = 2100 euro kosten
@SODEP | 10-01-16 | 20:53
Ik moest even graven waar dit me ook alweer aan deed denken..
twitter.com/snatchquotes/status/60004...
Staat van de rechtstaat? Ver over houdbaarheid datum en stinkt naar rotte vis * teiltje pakken doen na ruiken want spontane kotsneigingen *. Ondertussen die rukkers die wetten maken in Den Haagistan staan elkaar te swaffelen met hun stijve plassert. De rest zoek het maar uit. En die Dhimmie rechter stond lekker af te rukken op zijn gutmensch rechtspraak.
22 mm natuurlijk kommaatje verkeerd, maar 't doet wel veel meer zeer..
@ Lewis | 10-01-16 | 21:53
En trouwens, nog even ter aanvulling, ook als de beste man wel al jarenlang trouw CDA stemt, heeft hij het volste recht gefrustreerd te zijn over de gang van zaken.
@duf | 10-01-16 | 20:36
En ze hebben allemaal sympathie voor die nazi legers en groepen.
Mot je met je boerenkutkop maar geen CDA stemmen.
guurderdanguur | 10-01-16 | 21:48
.
Dus als je CDA zou stemmen - het is helemaal niet bekend of briefschrijver dat doet - is het niet erg als je wordt beroofd? Lekkere logica is dat.
@ Veni_Vidi_Vici | 10-01-16 | 21:48
Waar ik op doel? Dat je het niet kunt weten.
Ik kom uit een links nest, ben later, als jong volwassene, christen geworden, zit al vele jaren in een kerk met Trouw-publiek, laat ik het gechargeerd zo zeggen, en ik reaguur hier al vele jaren en stem intussen PVV.
Als je niet beter wist, zou je ongetwijfeld denken dat ik ChristenUnie stemde. Heb ik deze eeuw niet meer gedaan, denk ik.
Het is wel aannemelijk dat die boer CDA stemt, maar je weet het simpelweg niet, soms zijn dingen niet wat ze lijken. Dus kun je hem in je tegel geen dingen gaan verwijten vanwege stemgedrag dat hij misschien wel helemaal niet hééft.
De oosteuropeanen verdienen even WEINIG als de ontbrekende Nederlande arbeidskracht, en da's ook de reden dat mensen daar niet willen werken; de arbeid loon verhouding. De steelboeven dan, die moeten gewoon lang vastgezet, zeker na de eerste herhaling. Hier faalt de politie en rechterlijke macht. Geen wonder dat mensen eigen rechter gaan "spelen", er blijft geen andere keuze over.
@ja,diedus! | 10-01-16 | 21:47
Natuurlijk kan dat, maar het is nogal vreemd wanneer deze twee manieren conflicterend zijn.
Die boeren zie je niet bij Pauw of DWDD. Daar komen alleen echte slachtoffers van de politie omdat er een keer wat is misgegaan met een klem of nachtje in de cel. Misschien helpt het als er ook zwarte of Turkse boeren zijn? Maar net als in bv in Z.Afrika die kunnen geen boerenbedrijf managen. Kortom, is je bedrijfstak niet in staat om de rest van de wereld te integreren dan ben je de sjaak. Dan geldt niet hoe hard je werkt, hoeveel belasting je betaald of wat je produkten doen.
Van agrariërs had ik verwacht dat ze wel verstand hadden van het composteren van Oost-Europese rioolratten.
Volgende keer even wachten maar met het erbij betrekken van de politie.
Hoi NOP boer: ik ben 15 jaar geleden uit de nOP vertrokken (Oh jee man wat een deprimerende plek op deze aardkloot, maar wel super sympathieke mensen allemaal)...
Hier in het zuiden van France hebben we allemaal een 2,2 mm schietgeweer, misschien moeten jullie dat náást whatsapp ook eens overwegen..
Mot je met je boerenkutkop maar geen CDA stemmen.
Lewis | 10-01-16 | 21:28
.
Waar heb ik het over? Kunt u dat verduidelijken?
.
Agrariër, pro-Polen arbeiders, pro handel EU. Lijkt mij toch een 1+1= CDA?
.
Ben benieuwd waar u precies op doelt.
Desmoulins | 10-01-16 | 21:46 Druk maken kun je op twee manieren.
Er zal vast wel een linkse subsidieclub zijn die de belangen behartigd van die parasieten.
@Maria.1 | 10-01-16 | 21:42
In de zin van het steunen van EU-beleid met betrekking tot onze 'Europese broeders' in Oekraïne.
PopperFlopper | 10-01-16 | 21:08
Yes zo denk ik er ook over.
Ben net terug uit Frankrijk. Vrienden bezocht die daar hun boerderij hebben in de middle of nowhere. Ook daar komt allerlei gespuis langs de boerderijen. Sinds ze 3 flinke waakhonden op hun erf los hebben lopen zijn deze bezoekjes aanzienlijk verminderd. Als je deze honden niet kent stap je echt niet uit je auto. Dan wacht je heel braaf totdat er iemand komt die ze aan de kant roept.
@ja,diedus! | 10-01-16 | 21:41
Je druk maken om de grenzen van Oekraïne is gelijk aan het steunen van primair EU-beleid. EU-beleid bestaande uit de Schengenzone is verantwoordelijk voor de huidige massale influx. You can't have it both ways.
@Fijnstoffer | 10-01-16 | 21:23
Inderdaad, dat zijn de nagels...
Al zijn open grenzen gelijk aan EU-beleid.
Uit de EU is dan ook bittere noodzaak.
We zitten pas op 10%(!) van het totaal aantal economische gelukszoekers/soldaten van allah dat Europa nog komt verrijken.
Dit gaat niet goed aflopen...
www.breitbart.com/london/2016/01/10/on...
Laatst ook telefonisch aangifte gedaan van poging tot inbraak en twee gestolen fietsen. Kreeg een brief van de Politie dat er geen dader is gevonden. Die brief kreeg ik omdat ik telefonisch niet bereikbaar was en ook thuis had men mij niet aangetroffen (?)
@Desmoulins | 10-01-16 | 21:38
Ik ga voor de optie: druk maken om beide. Mag dat ook?
Desmoulins | 10-01-16 | 21:38 Rare stelling , volgens mij gaat het over dezelfde mensen .
Wat ik me dan weer afraag hoe diep ze ploegen in de polder?
Zolang er nog Nederlanders zijn die zich drukker maken om de grenzen van Oekraïne dan het ontbreken van deze grenzen rond Nederland, zullen we nog verder overspoeld raken met islamitische testosteronbommen.
duf | 10-01-16 | 20:36
Ach Lviv, dat mooie plein voor de opera, waar in de vroege avond de mensen flaneren langs de straat.
Dat mooie Lviv waar de westerse toerist niet iets minder gediscrimineerd wordt als in Kiev.
Zo lang Nederland EU-voorzitter is gebeurt er in ieder geval niets.
Als het zo doorgaat is binnenkort 9 mm aan de orde ,en dan heb ik het niet over de armlengte afstand houden.
Op de Veluwe in en rond een dorpje zijn ook whatapp groepen actief. Er zijn daar een paar keer Roemenen klem gereden die heel blij waren dat de politie arriveerde. Ze dachten dat ze het niet zouden overleven. Die boeren kwamen nogal ruw over. Overigens zijn daar de inbraken behoorlijk gedaald hoewel ze niet altijd succes hebben. Maar alles en iedereen zoekt mee. 112vallei.nl/page/Nieuwsdetail/29897/z...
@Klompmans | 10-01-16 | 21:09
230 volt kan zeer dodelijk zijn zoals in ieder geval een "elektricien" die een illegale wietplantage van stroom wilde voorzien heeft kunnen vaststellen. Of liever gezegd, zoals zijn opdrachtgever heeft kunnen vaststellen, of de sukkel het zelf nog snapte valt te betwijfelen.
Maar ja, als je als "elektricien" met je poten in het water gaat staan en aan onder spanning staande bedrading gaat werken is het natuurlijk wel een gevalletje van de wet van Darwin.
Eigenlijk zouden we gewoon twee verschillende alarmnummers moeten hebben: één voor de politie, en één voor de traumahelicopter.
"Dit schrijven richt zich even meer op het volgende, met de tags EU, vrijhandel, GeenPeil, D66-rechter."
Eu - misdaad straffen per land verschillen enorm.
Vrijhandel - www.transport-online.nl/site/62774/ges... Vrijhandel? nergens een vermelding van eerlijke handel.
Geenpeil - voorziet meer en intensieve criminele activiteiten bij visumvrij reizen. Ps: geldt ook visumvrij ter land mobiel binnen reizen.
D66 rechters - zij die geen oog hebben voor slachtoffers/nabestaanden van criminaliteit.
@Ruud5 | 10-01-16 | 21:24
Er is niks geciviliseerds aan, je burgers aan hun lot over te laten terwijl je ze overspoelt met criminelen.
@ Lewis | 10-01-16 | 21:28
( Dat 'waar heb je het over' slaat niet op je uitspraken over het CDA, uiteraard.)
@ Veni_Vidi_Vici | 10-01-16 | 21:00
Waar héb je het over, werkelijk.
Ga niet zo snel uit van dingen.
Eerst maar eens een weekend schandpaal in verschillende dorpskernen. Werkt dat na afloop nog steeds recidive in de hand dan lonkt een ouderwets pak slag bij wijze van universeel sprekend en begrepen correctie op laakbaar gedrag. Werkt dat nog steeds niks uit dan breekt de fase van gebroken ledematen bij elke recidive aan.
.
Kost allemaal stukken minder en spaart enorm op frustraties van al te ruim overvraagde solidariteit. Want van die anderhalve diender op een dienstfiets als preventie tegen diefstal moeten ze het in de verschillende polders duidelijk niet hebben.
@Dhr. W. Anhoop | 10-01-16 | 21:21
En heel veel van die agrariers zijn hardwerkende mensen die van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat bezig zijn, 7 dagen per week. Vergelijk dat eens met de stedelijke subsidie-slurpers van kanslozen die hun bed niet uitkomen voor 12uur. Hoogopgeleide gelukszoekers, my ass.
Als je het agrarische stelsel van de EU onder vuur wil nemen, dan heb je mijn zegen.
Het mag natuurlijk niet, maar eigenrichting, maw een flink pak slaag en je spullen terugpakken is veelal de beste oplossing. Een heel klein percentage krijgt uiteindelijk straf in dit geciviliseerde land, dus burgers moeten het maar steeds meer zelf opknappen. Rutte kom er maar in met je gladde praatjes, maar praatjes vullen geen gaten zo groot als kraters in onze "rechtsstraat." Ik weet het al, de autoriteiten zijn gek van het woord " handhaven", maar dat gebeurt nou eenmaal zo verdomde weinig.
EU-beleid, islamisering, politiek correctisme en open grenzen ... zo heten de nagels aan de doodskist van Nederland.
varkens vreten toch alles?
Wellicht was het verstandiger om de agenten te vragen gewoon even weg te rijden... Om het probleem dan maar zelf op te lossen. Op deze manier omgaan met onrecht is VRAGEN om eigenrichting. Ik begin het zelfs nodig/rechtvaardig te vinden - als ik getuige van iets dergelijks zou zijn, zou ik me ook op "zwijgrecht" beroepen bij eventuele ondervragingen er over.
Maat begint overal vol te raken. Wat dan de oplossing wel zou zijn? Draaideurcriminelen bij de 3e keer het graf in bonjouren. En ja, ik zou zelf de injectie toedienen indien dat nodig was. Een samenleving die zijn rotte plekken niet wegmaait, zal geheel wegrotten.
-weggejorist-
isitsoornot | 10-01-16 | 21:14
.
Iedereen die een beetje afgelegen woont is een sitting duck. Vorig jaar nog de man vermoord van een echtpaar in Winterswijk door rovers. Ook zij woonden afgelegen. Nooit meer iets over gehoord.
.
Heb mijn hele leven een droom gehad: wonen in een huisje in het bos. Het is er nooit van gekomen. Gelukkig maar want nu ik alleen ben overgebleven en op leeftijd gekomen zou ik me geen raad weten. Zou doodsbang zijn.
Hoi Rutte, Samsom, Pechthold, van Muiswinkel en natuurlijk alle andere linksche weldenkers:
lees dit artikel eens en begin eindelijk eens te beseffen wat jullie grenzeloze naiviteit en wereldvreemdheid heeft veroorzaakt en waardoor burgers -links en rechts is niet van toepassing, gewoon allemaal- zo de pest aan jullie hebben gekregen en jullie niet meer vertrouwen. Wat is er zo moeilijk aan om bij heterdaadjes snelrecht toe te passen en de daders in het land van herkomst hun straf te laten uitzitten? Moet toch best wel snel te regelen zijn met een beetje resolute voortvarendheid. Maar nee, die gedachte is in ieder geval in de afgelopen 20 jaar nog niet bij jullie opgekomen. Vreemd of gewoon een duidelijk teken van totale blindheid?
@Crosskabouter | 10-01-16 | 20:57
Hoeveel wegen heeft Bant om binnen te rijden? Aan elke kant één? Twee? Misschien loont het per toerbeurt te posten snachts. Elke volwassen inwoner eens per kwartaal. Grote schijnwerper en luidsprekers op het dak schrikt wel af.
-weggejorist en opgerot-
Het ligt niet aan de politie maar aan de D66 rechters.
Misschien heeft E.Muizekeutel de oplossing.Ik bedoel als je zo bijdehand bent en een satirische uitgesproken mening hebt moet je hier toch wat mee kunnen en op zijn minst wat van vinden. Rechts en realistisch staat wederom te juichen, want weer gelijk.
Sufkut;
Doet wonderen met een deurkruk, vooral als het ook nog eens flink geregend heeft.
In de gierput ermee !
IK dacht dat schrijver geen schrijven dat HIJ een celstraf had gekregen voor 24 maanden waarvan de helft voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar. Minus de aftrek van de tijd dat hij in voorarrest had gezeten, zeg maar 3 maanden. Dat van weer wel. En verder adviseer ik alle boeren om een enorm groot hek om het erf te zetten... De tijd dat je de deur niet op slot hoeft te doen is helaas voorbij...
Er is vast een agrariër die nog een plekje over heeft in een schuur, waar enkel de koeien het geschreeuw kunnen horen van een roemeen waar een vinger van wordt afgeknipt.... Het mag niet, maar soms moet je een voorbeeld stellen om dat tuig af te schrikken.
Boeren zijn in het huidig tijdsgewricht dus sitting ducks. Zolang Geert nog geen premier is en per decreet regeert zal het alleen maar erger worden. In plaats van de hooivork is het stembiljet een effectiever middel om iets te verbeteren. Ondertussen boerenburgerwacht instellen.
Schrijf ook een brief aan uw MP mischien dat hij het weg kan lachen.
Lupuslupus | 10-01-16 | 20:55
Ja, die snelheidsduivels die met 10 km te snel over weg scheuren.
Ik hoop dat de agrariërs niet te hard hebben gereden bij de achtervolging van de BMW. Die moeten hun boetes namelijk wel gewoon betalen.
Lewis | 10-01-16 | 21:02
.
Uiteraard ken ik hem Lewis, ik koop mijn aardappels nog per mud bij de beste man.
.
Ik ken ook jouw christelijke achtergrond Lewis, het CDA werkt net zo hard mee aan de totale afbraak van NL als Samson, Petchold en de rest vd verderfelijke kliek.
.
De EU is.. Die hoef ik toch niet af te maken? Hun oude boegbeeld, de notoire jodenhater van Acht hebben ze ook nog steeds in hun warme christelijke midden. Nog wat voorbeelden?
.
Laat je christelijke achtergrond je zicht niet vertroebelen beste Lewis.
sufkut | 10-01-16 | 21:01
Je bedoelt 220 volt?
Da's best heftig maar niet dodelijk.
Misschien stemmen deze boer en zijn collega's volgend jaar wel op de PVV. Zou toch kunnen?
Maxx! | 10-01-16 | 20:23
Mag niet.
Tenzij ze er zelf in vallen natuurlijk.
Volgende keer geen politie erbij halen. Klem rijden, sujetten verzuipen in de plaatselijke sloot, auto mee naar huis nemen en klaar. "2 doden zonder woon- of verblijfplaats gevonden in sloot te ...."
De verhalen zijn legio, ook uit mijn eigen kenniskring. In de lokale media worden deze inbraken allang niet meer opgetekend.
Het probleem ligt niet zozeer bij de strafmaat (ten hoogste 4 jaren voor diefstal, art. 310 Sr), maar bij een lakse rechterlijke macht. Overigens is eigenrichting geheel verboden en niet een grijs gebied.
@ Veni_Vidi_Vici | 10-01-16 | 21:00
Je kent hem?
Maar zelfs al heeft hij CDA gestemd, dan doet dat niet veel af aan dit verhaal.
Ja recht in eigen hand heb je in iedergeval nog het gevoel dat je er zelf iets aan gedaan hebt!!
een ondeugdelijke elektrische installatie kan wonderen doen, just saying. Zeg maar schrikdraad voor gevorderden dus die spullen liggen toch al in de schuur. Wel opletten als je des ochtends zelf de schuur openmaakt want een ongeluk zit in een klein hoekje. Daar kunnen ze dan dus vast ook niets mee doen.
Het enige wat helpt als justitie de burgers in de steek laat ,is eigenrichting, het kreupel slaan van deze gasten.
Dan zijn ze niet langer instaat tot diefstal of berovingen.
En deportatie naar herkomst dorp.
Beste boer, wat heeft u de laatste keer gestemd? CDA misschien?
.
De EU is als een taart met lekkere punten en verrotte, beschimmelde delen die niet goed zijn voor lijf en leden. U dient uw bord zonder klagen netjes leeg te eten indien u geen PVV gestemd hebt.
.
Heb ergens op zolder nog een grote zak met slingers, ballonnen en ander feestmateriaal voor u in de aanbieding indien u in maart 2017 weer CDA stemt.
.
Je eigen ondergang faciliteren, daar mag je toch best een feestje van maken!
Ja leuk hoor! Je had gewoon met je app groep die smeerlappen moeten achtervolgen, klem rijden, en vervolgens dusdanig laten weten dat je er niet van gediend bent dat ze het gewoon nooit meer doen.
Bedoel deze shizzle weten we toch wel onderhand. Kunt pliesie wel bellen, maar IEDEREEN weet dat die gasten dag later weer het pliesieburo worden uitgezet... Zonder enige vorm van genoegdoening.
Regel het zelf maar onder elkaar. Inbrekers nemen zelf risico als ze goed en geld van mensen stelen.
Er zullen altijd vna deze lui zijn, die dergelijke prikkels niet weerstaan en aan het roven, stelen en jatten gaan. Als de overheid ze niet laat voelen dat het niet kan moeten we het zelf maar doen...
Tis niet anders!
Ach, dit zijn maar diefstallen, erger is dat zelfs verkrachtingen en aanranding van minderjarigen geseponeerd worden als er geen authentieke Nederlander als dader aangewezen kan worden. Duitsland heeft een gruwelijke doofpot, maar die van Nederland is minimaal net zo weerzinwekkend.
@Lupuslupus | 10-01-16 | 20:20
Die App groep wordt binnenkort gehackt door die dieven bendes. Dan weten ze exact wat en hoe. Dus ik hoop dat de Politie ze helpt iets beters te gebruiken.
Er zijn ook gnoeg boeren met een jachtakte.... schot hagel in de kont zou die dieven goed doen... Liever ook dan dat ze hazen schieten, want hazen doen geen kwaad.
Ik, als inwoner van Bant, kan je zeggen dat het weer bar en boos is. In 2 weken tijd weer 3 inbraken. En dat in een dorp van 1700 inwoners...
Sterke actie van de Overijsselse agrariërs.
Sluit de grenzen en de herintredende douane verdient zich binnen een paar jaar terug. Wel graag 100 procent autochtone grensdienders zonder dubbel paspoort, dank u.
Volgende keer maar toch de hooivork mee, en gebruiken.
Die linker politiewagen mag wel eens door de wasstraat.
SamKoeman | 10-01-16 | 20:25
.
Daar heeft de pliesie geen tijd voor want die is druk doende met boeven vangen. U weet toch?
Als de vvd en pvda langs is geweest komen de crimineeltjes de laatste restjes ophalen.
Samen zullen we alles delen.
Het is blauw heeft een zwaailicht doet niets en kan niks. Wat is het?
Zitten er toevallig ook varkensboeren in die whatsapp-groep?
Do I need to type more?
.
www.rferl.org/contentinfographics/data...
Wel de lusten (goedkope arbeid), niet de lasten (importcriminelen).
kapotte_stofzuiger | 10-01-16 | 20:31
.
U hebt de brief niet goed gelezen. De Polen krijgen hetzelfde geld als de Nederlanders. Dat sprookje over de "goedkope arbeid" moet maar eens in de prullenbak.
.
Onlangs een offerte gevraagd en de uitkomst was 750 euro voor één dag werk (2 personen). En ja, dat waren Polen.
Dit zijn niet de verhalen die je op de NPO of andere nieuwszenders hoort... beetje journalistiek, het zoeken naar de waarheid en duiding, is ook al non-existant in Nederland. En als er al een journalist iets in die richting probeert is zijn carrière al ten einde voordat hij er zelf erg in heeft..
Deze man heeft het geluk nog 35 jaar achter te lopen op de Randstad. Zulke brieven schreven we in Den Haag in de jaren 80 al. Toen deze man nog Pvda stemde
@duf 20.36
Hahahaha. Hilarisch.
Oekraïne: zelfde misdaadcijfers als omringende landen.
Oekraine: werkeloosheid is met 20% hoger. Oekraine: corruptie is nog dramatischer.
.
Echt, je onzin is zo groot dat ik je niet eens de links stuur, deze cijfers kun je zelf in 1 minuut vinden.
Ik pleit voor een vette tegemoetkoming door brussel aan deze slachtoffers !
En begin gvd nou eindelijk weer eens om de grenzen weer dicht te gooien !
Ooit bij ons in huis twee tegengekomen in het appartement 1 hoog naast het politiebureau dat 10 meter verderop stond. Politie was niet van plan om hier werk van te maken, dus zelf er achteraan gegaan en sprongen van 4 meter hoogte van het balkon. Daarbij brak 1 zijn enkel volledig door. Ze stapten snel in een witte VW Caddy. Kenteken genoteerd en er werd niets mee gedaan, want Schengen oid. Neem je eigen recht in handen. Ik heb nog steeds een heerlijk gevoel er aan over gehouden.
Mijn gemeente (50.000 inwoners, groot buitengebied) rijdt snachts 1 politieauto. En bij een calamiteit in een buurgemeente gaat tie helpen. Je kunt in Nederland stelen als raven, die fopstraf is niet eens relevant voor de gemiddelde steelroemeen.
In Nederland is de heersende gedachte dat je daders niet af kunt schrikken met zware straffen Met dank aan figuren als Ybo Buruma (Nijmeegse hoogleraar strafrecht). 'Veel delicten worden impulsief gepleegd. Je kunt de meeste daders op deze manier niet afschrikken.'
Maar dit soort diefstallen is gepland en georganiseerd: ze komen hier op rooftocht en nemen zelfs de kazen mee. In dat soort gevallen kan men toch wel afwijken van de orientatiepunten straftoemeting?
Als zowel de pakkans als de strafmaat nihil is, dan is het niet heel gek dat steeldieven hierheen komen. Pakkans verhogen gaat niet makkelijk lukken, dus moet de strafmaat fors omhoog. En dan ook echt. Twintig jaar asperges steken met zo'n mooie stalen ketting om de enkels lijkt me het minimale voor dit soort tuig.
Aangezien ook pliesies slachtoffer zijn van onze knettergekke politici zou het me totaal niet verbazen als dezen het policorrecte stilzwijgen eerdaags verbreken.
Het soort weggejoriste uberknuppels als in Koln hebben we hier ook........
Een veelpleger, die... oh.., die komt gewoon weer vrij, anders kan hij geen veelpleger worden.
Neem het recht in eigen hand: verf ze blauw,groen of rood,gooi ze in de sloot dat ze 14 dagen stinken,slaat ze de tievus,schop ze kreupel.
Denkt u dat ze terugkomen dan?
Bel de politie niet,ze zijn er niet voor uw problemen(u wel voor hun salaris).
@Professor Superhirn | 10-01-16 | 20:38
De groep burgers die deze generaals nog zouden aanmoedigen ook, groeit met de dag.
Eigenlijk is het belachelijk dat van verdachten zonder Nederland paspoort, en zonder bekende thuis adres word verwacht dat ze zich keurig zullen melden bij de rechter. Naar huis sturen zou allen moeten kunnen als verdachte Nederlander is, mét een vaste woon/verblijfplaats in Nederland.
(Ik stem op iedereen die dit in z'n verkiezingsprogramma zet, ongeacht wat voor zak hooi het verder is.)
Dat het in Nederland werkt als in dit artikel staat beschreven mag geen verassing meer zijn. Maar waarom het ooit zover heeft kunnen komen met onze rechtstaat blijft me een raadsel.
Het gaat nog verder beste meneer, weleens gedacht aan afrekenpraktijken? Je kunt iemand voor een paar duizend laten omleggen door een Afrikaan of Oostblokker die door het opengrenzenbeleid gelijk de biezen kan pakken en je nooit weer ziet. Dit is echt levensgevaarlijk, we zijn echt vogelvrij verklaard. Het feit dat het nog weinig toegepast is zal komen omdat mensen angst hebben omdat ze dit soort dingen al aanvoelen bij bepaalde figuren, de media niet de mond open doet of dat de wijzer van de klok nog niet zo ver gevorderd is, maar je kunt erop wachten.
.
Verfrissend om 'des nachts' trouwens te zien.
Zulke WhatsApp groepen zijn de reden dat Erdogan, China, Poetin etc het internet regelmatig even uitzetten, want kan lastig zijn.
Op het moment dat je ze het hardst nodig hebt, worden ze dus uitgeschakeld. Denk daar nog maar even als je iemand voor uitgebreidere overheidsinvloed op internet hoort pleiten. Dan weet je waar hij eigenlijk naartoe wil. Ook Ziggo/UPC zitten wat dat betreft in de zak van de overheid, in ruil voor een kabel monopolie.
@Lupuslupus | 10-01-16 | 20:20
Hebben we hier in een ingeslapen snurkdorp van 10k inwoners ook. Onze buurt, samen met nog een paar buurten. Je moet toch wat als vogelvrij verklaarde autochtoon...
-weggejorist-
Open grenzen. Hét grote verschil met de vroegere EEG/EG en vooral bedoeld om arbeidskrachten uit andere EU landen onbelemmerd hier te kunnen laten werken. Dat drukt immers zo lekker de lonen naar beneden. Bijkomend voordeel is ook dat de uitkeringen ook zullen dalen, dus die uitvreters hier op bank zullen moeten oppassen.
De politie komt dan ook bij 90% van de meldingen niet in actie, omdat men weet dat een D66-rechter de verdachten zal vrijspreken. Verspeelde moeite voor een overbelast en onderbetaald politieapparaat dus.
Er komt een dag dat de balans richting grootschalige eigenrichting kantelt. U mag raden welke kant de gemiddelde zwaar onderbetaalde politieagent zal kiezen, na een carrière lang in het gezicht te zijn gespuugd door verdachten uit een paralelle samenleving, en vervolgens spreekwoordelijk in het gezicht te zijn gespuugd door de gutmenschrechters in dit land.
En als die crisis ontstaat hoeven er maar een of twee charismatische generaals met een heimwee naar Fortuyn op te staan, en het zoveelste prutskabinet en nepparlement wordt door het leger naar de kerkers van het Binnenhof verbannen.
Niet dat ik dat nou zo graag zou willen allemaal, maar alle voortekenen wijzen erop.
Als zelfs de NL boeren zich dit laten welgevallen zijn we verloren en volledig gecapituleerd.
Denkt met weemoed aan de tijd in file in Frankrijk, bij het boerenprotest.
Boer mag nog blij zijn dat er tenminste een aanhouding/onderzoek volgt. Heb zelf bepaald andere ervaringen.
Beste reactie: filmpje of foto's daders maken en anoniem op i-net kwakken. Dan weet de regio iig wie het zijn.
Heb dit een paar keer in Oekraiene proberen uit te leggen maar dat lukt niet. Dat Oekraïners als (doorgaans) hardwerkend volk straks door Nederland uit de EU gehouden worden terwijl naast miljoenen arabieren ook dat "Gipsy-tuig" (zo worden Roemenen en Bulgaren door de Oekraïners doorgaans genoemd) van harte welkom is in de EU en 'alles bij elkaar mogen jatten' en 'hun moeders en zussen de hoer laten spelen'. Nogmaals, niet mijn woorden, slechts de algemene mening op straat in Kiev en Lviv.
Met het sluiten van de grenzen voor niet westerlingen zal een groot deel van het problem al opgelost worden. Heb je geen meer politie of strengere straffen voor nodig.
En de politiek maar politiemensen vervanger door BOA-hufters. Hup, meer blauw op de trekkerts.
HypodePipo | 10-01-16 | 20:13
.
Meer en meer blauw is echter de oplossing niet. Al staat er in iedere straat van Nederland blauw, zodra dat gajes gepakt wordt heeft ook blauw zich aan de wetgeving te houden waardoor ze dit soort gasten dus iedere keer maar weer moeten laten gaan.
.
Het is aan de politiek (jawel, hallo Rutte en co!) om eens wakker te worden en wetgeving aan te passen. Zonder de juiste wetten/regels kan blauw ook niet veel doen. En dat is ook voor blauw zwaar frustrerend. Tuig pakken, hoop rompslom met papierwerk en binnen no-time moeten ze ze weer loslaten.
.
Het is voor blauw gewoonweg ook dweilen met de kraan open...
Wel de lusten (goedkope arbeid), niet de lasten (importcriminelen).
Heel simpel: dichte grenzen, of accepteren dat er meer criminaliteit is.
Ik weet inmiddels waarom dit soort draaideur criminelen niet vastgezet worden. nos.nl/artikel/2022359-noorse-gevangen...
@ Behangdelul | 10-01-16 | 20:24
Wat betreft die pakkans spreek je jezelf natuurlijk tegen. ;-)
-weggejorist-
Het zou met niets, maar dan ook echt NIETS hebben verbaasd, als de brief was geëindigd met de mededelen dat de boeren die de steeldieven klem hadden gereden wel degelijk een weekje op het bureau hadden mogen overnachten, teneinde een strafblad tegemoet te kunnen zien. In een andere context zou ik gekscherend hebben kunnen zeggen "internet has ruined me", wellicht kan ik nu zeggen: "justitie has fucked me (up)".
Volgende keer goede afspraken maken met OM over vervolging, en pas DAARNA de verdachte overdragen aan de politie. (kan de eerste keer wel een paar weken duren voordat je de contact hebt met de juiste OM persoon, dus voldoende water en brood inslaan)
Die agrariër moet even een tijdje in één van de grote steden gaan wonen, dan merk je dat diefstallen wel het minste probleem is. Hij woont nu lekker landelijk, met de enige zorg 'inbraken'. Maar het zegt wel wat als zelfs de boeren die ver weg van de meeste ellende wonen het ook al zat zijn.
De CJIB buitendienst is er niet om boeven te vangen. De BOA's zijn er om PVDA stemvee aan baantjes te helpen en om hun slavernijverleden trauma bot te vieren. Deze zaak komt niet eens voor de rechter omdat de zwaar overbelaste en kapot bezuinigde officier van justitie de zaak seponeerd ten gunste van een zaak met high-profile of kans op een behoorlijke boete. Zum kotsen.
SamKoeman | 10-01-16 | 20:25
Altijd die linkschen weer....
Trek je dubbelloops eens, zou ik zeggen. Moet je eens opletten hoe snel de pliesie ter plaatse is.
Alleen zit je dan wel zelf binnen no-time achter de stangen.
-weggejorist-
Ik heb goede hoop dat de fakkels en hooivorken - dit land heeft het nodig - bij deze noeste arbeiders uit de schuur zullen komen en dat die vorm van lik op stuk exemplarisch zal worden voor de rest van nederland. We zijn te lang te goedgelovig en te tolerant geweest. Wanneer de overheid en rechterlijke macht blijven verzuimen de burger te beschermen zal er een moment komen dat we zélf islamitisch en oost europees onkruid het land uit gaan knuppelen.
-weggejorist-
Even de wet aanpassen aan 2016. Moet snel kunnen. Waarom gebeurt het niet.
klaag klager wie klaagt het meest.
Tja, het wachten is nu op de eerste de beste proletarische draaideur crimineel die per ongeluk met een hooivork in aanraking komt.
Allemaal de schuld van rechts, hadden we maar beter moeten overleggen en theedrinken, volgens wegkijkert van Muis-Winkel.
Deze mentaliteit onder de NL-ers is in 40 jaar linxe indoctrinatie nog steeds onderhuids (onderbuix??) levend.
Echt erg veel is er niet meer voor nodig om de kluisters van het eeuwig polderen te verbreken.
Eigenrichting en Kristallnacht naderen dankzij dit slechtste kabinet ooit op volle snelheid.
Als het dan zo moet, dan moet dat maar.
Want Het Volk Wint Altijd.
Die linker politiewagen mag wel eens door de wasstraat.
Goed geschreven.
Hemeltergend verhaal.
Nee, het is niet goed om het recht in eigen hand te nemen.
Maar straffeloosheid is óók zo'n dingetje.
We willen geen eigen recht omdat we in een rechtstaat leven en we erop willen vertrouwen dat de overheid haar burgers beschermt en optreedt tegen onrecht. Als dát stelselmatig niet of veel te weinig gebeurt, wordt de afkeer tegen eigen recht een farce. Een wassen neus.
Mensen willen dat er recht wordt gedaan, dat wetteloosheid bestraft wordt. Gebeurt dat niet, dan gaat dat ontzettend wringen.
Dit is in heel Nederland zo. Hier in de gemeente hebben ze ook al 2x dezelfde oostblokkers gepakt en 2x heengezonden met een procesverbaal. En je raadt het al, laatst voor de 3e keer opgepakt.
Ze lachen er gewoon om want straffen zijn er niet en de pakkans opzich is al nihil.
Van mij mochten de boeren ook zelf afrekenen met dit tuig, niemand die wat in de gaten heeft in die gebieden.
vroeger had je de kolonien in drente enzo, maar ja alles hier iis wel ontgind. misschien toch eens samenwerken met de russen voor wat kampjes in het oosten misschien?
Deze man benoemt de feiten. Hij zal waarschijnlijk vervolgd worden wegens racisme. En oh ja: kom er maar in Fransico!
Lijkt me toch niet zo moeilijk dit soort figuren in een giertank te laten verdwijnen?
Het westerse rechtssysteem is failliet sinds niet-westerse mensen zich in onze naties ophouden en D666 rechters rechtspreken wat krom is.
Elke boer in Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Belgie enz. heeft een knalgeweer in de kast staan. En dat breekt niet prettig in. In NL mag-da-nie. En daarom komen deze toeristen zo graag naar ons land.
En nogmaals: we worden bestuurd door naieve en/of kwaadwillende idioten. Welke bestuurder doet dit zijn burgers aan?
In dit land zijn wij een beetje doorgeslagen. Sommige mensen moet je zonder pardon lang in een donkere cel stoppen om vervolgens de landsgrenzen uit te zetten. Dat dit niet gebeurt of kan gebeuren is natuurlijk te gek voor woorden.
Droevig verhaal dat ons maar weer eens met de neus op het feit drukt dat we ons eens.zo.mooie.Nederland nooit meer terug krijgen. En dat is best iets om diep verdrietig - maar ook woedend (!) - over te zijn.
.
Hopelijk lopen de criminelen ooit tegen de "verkeerde" boer aan.
.
Toch één lichtpuntje - waar ik volop van heb genoten -: de app groep! Echt helemaal geweldig!
je moet haast hopen dat hongarije ook dat hek met de grens van roemenie gaat aanleggen.
Dat tuig mag ongestraft Nederland leegstelen, asielzoekers in Duitsland met 5 protocollen in de kast mogen na proces verbaal weer vrij rondlopen en verder stelen ,Politie mag niks, en orders komen van bovenaf, zoek de top ,noem ze bij naam ,schop ze op straat en maak plaats voor mensen met een nieuwe aanpak ,Teeuwen sluit gevangenissen ,weg met dit soort lui .
Steeltuig, na de eerste keer met d'r hele familie het land uit ,en nooit meer terug .
Thee drinken helpt niet ,straffen wel .
Hoogachtend, de rechtenfaculteiten uit de jaren 60-70 die dit mogelijk hebben gemaakt.
Bedankt, smerig tuig.
Ga zo door Nederland. Werk het vigilante justice maar lekker in de hand want dit is wat er gaat gebeuren. Alleen volgende keer bellen ze niet de politie maar hun vrienden voor een lynchmob. De mensen zijn het zat.
Tja, weinig nieuws, helaas. Eerste gedachte is: uitzetten en wel meteen, maar dat gebeurt niet. En mocht dat wel gebeuren, dan treedt het Wir schaffen dass mechanisme in werking, dus die zijn zo weer terug met die open grenzen. Eigen rechter spelen wordt op deze manier wel erg aantrekkelijk en wat mij betreft mogen ze dat gaan doen.
Welcome to earth rawr.
En wat gaan we er aan doen?
ja uiteindelijk zullen de boeren doorslaggevend zijn in het gevecht om het stukje lage land. Wat een zooi is er in 25 jaar tijd ontstaan cq. gemaakt.
Welkom in de nieuwe realiteit, U heeft geen rechten meer.
De economische immigrant heeft ze van u over genomen.
Alles voor het groot Europees gedachten goed.
Fascisme 2.0
Ja jongens, we zitten op de bruine rivier zonder peddel.
De zegeningen van de open grenzen houden niet vanzelf op.
Agrarische App groep - Agro justice!
En de politiek maar politiemensen vervanger door BOA-hufters. Hup, meer blauw op de trekkerts.
Niets nieuws gelezen, zolang er nog dagelijks honderden kolonisten worden toegelaten in ons land, zal de criminaliteit ook verder toenemen. Immigratie en criminaliteit gaan hand in hand met elkaar. En waarom de politie bellen? De daders staan na een bak koffie toch zo weer op straat.
niet alleen in de NOP. ook in zuidwest friesland, in eemland, de achterhoek.
hoezo staat van de rechtsstaat? die is al lang uitverkocht.
REAGEER OOK