Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MH17. Ceremonie voor slachtoffers in Kharkov

bringthemhomehercules.jpgUpdate 10u35: Eerste twee toestellen vertrekken vandaag met in totaal veertig kisten van ongeïdentificeerde slachtoffers aan boord. Aan boord van de Nederlandse Hercules die zo vertrekt 16 kisten, de Australische C-17 (nog onderweg naar Kharkov) neemt 24 kisten mee naar Nederland. ACTIE: Er moeten nog altijd ±100 lichamen geborgen worden op de rampplek. Volgens Oekraïense media wil MinPres Rutte daarom een 'internationale politiemacht' ter plaatse. Klinkt als een goed en dapper plan. LIFT-OFF 10u58: De C-130 Hercules met de eerste 16 lichamen aan boord is zojuist vertrokken van Kharkov, richting Eindhoven. #bringthemhome

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

ad pellant | 23-07-14 | 20:36

Die massahysterie van mensen die geen nabestaande zijn is des te meer krankzinnig als je even nagaat dat -als ze er ZELF bij waren in dat toestel- zich vast wel geërgerd hadden aan lawaaiïge kinderen van totaal vreemde, sommige naar zweet stinkende medereizigers en dat ze enkele rare snuiters best wel voor pedofiel hadden aangezien.
Bij aankomst op bestemming zouden ze z.s.m. hun eigen weg kiezen omdat medereizigers hun geen reet interesseren. Pas als er een crash is, waar ze zelf NIET bij waren, dan moeten er zo nodig bossen bloemen van viaducten gegooid worden.

JanRap | 23-07-14 | 19:38

-weggejorist-

professorbaardaap | 23-07-14 | 16:25

Pierre Tombal | 23-07-14 | 13:57
Maar goed dat die slet Russen niet haat, want je zou er bang van worden, :)

yuri yankovich | 23-07-14 | 15:36

van Oeffelen | 23-07-14 | 14:29

Hoe kom je er bij dat hier iemand Putin vereerd?
De mensen die iets verder denken en niet alles nablaten wat de media voorschotelen beschuldigen niet, maar wachten rustig af wie, wat,waar gedaan heeft en daar is Putin beschuldigen op voorhand tamelijk zinloos.
Dat is niet vereren, maar nadenken en dan pas oordelen.

yuri yankovich | 23-07-14 | 15:33

van Oeffelen | 23-07-14 | 14:29

Heeft niets met verering te maken .

Maar er zijn hier gelukkig nog verstandige en intelligente mensen die niet een schuldige laten voorschrijven .

Roy Bean | 23-07-14 | 14:57

van Oeffelen | 23-07-14 | 14:29

Het heeft wat mij betreft niets te maken met Poetin verering. Poetin is een gewetenloze dictator.
.
Maar als we het hebben over geloofwaardigheid van informatie vertrouw ik Poetin net zoveel/weinig als de informatie de we vanuit Amerika krijgen. Die informatie is vaak bij elkaar geknipt en geplakt om stemming te maken, zoals Poetin dit ook doet.
.
Ik weet niet wie dit heeft gedaan en waarom.
NIEMAND van ons weet dat, gewoonweg omdat goede eerlijke informatie niet beschikbaar is voor het gewone volk. Wij moeten het doen met oost en west propaganda.
.
Voor mij is pas echt duidelijk wie wat heeft gedaan als je over een tijd ziet wat er gebeurd in de Oekraïne. Rutte wil een internationale politiemacht sturen.. Hmm...
.
Ik wacht af wie er over een paar jaar de olie en gas uit de grond haalt in de Oekraïne. Ik wacht af wie het meeste gewin heeft gehad van deze aanslag.
Want dan pas weet ik wie de daders zijn....

kutjebefandijvie | 23-07-14 | 14:44

van Oeffelen | 23-07-14 | 14:18

De Russen beheersen al eeuwen de Machtpolitiek tot in perfectie .

Zij hebben het grootste nadeel van de publiciteit tgv burgerslachtoffers .

Het lijkt mij dan ook onwaarschijnliijk dat het Kremlin hier iets mee te maken heeft .

Oekraine had de eenzijdig beschuldiging een halfuur na de crash klaar en gepubliceerd .

Maar als in de bestaande labiele situatie een VDD euro-parlementarier op een plein in Kiev met een Goebbelsiaans toespraak NATO-sympathie toezegt , dan wordt het conflict weldegelijk aangewakkerd .

Roy Bean | 23-07-14 | 14:40

@tipo | 23-07-14 | 14:23
What's the problem.. Oekraine kan toch uit die unie met .ru stappen..

dugo | 23-07-14 | 14:33

Waar komt die Putinverering toch vandaan ? Is het die intens-latente wens naar sterk leiderschap ? Leid mij en ik zal U volgen oh grote leider ? Vreselijk gewoon.

Rutte doet het niet slecht en de combo Rutte-Timmerdinges bleek te werken nadat Frans van de zaak in Oekraine was gehaald. Dat was niet handig en heeft ons 48 uur gekost. Dit zijn dure uren en dagen geweest, maar daar moet het parlement later maar over oordelen. Verkeerde aannames en inschattingen. Timmermans is totaal geen manager maar wel een leider (niet die van van Oeffelen overigens). Rutte begint het handwerk met de dag beter te begrijpen al baalt hij er wel van, hij kan er nog niet echt van genieten van iedere 5 minuten een nieuwe jobstijding en adrenalinekik. Zo zie je maar dat mensen die de hele dag (internationaal) ondernemen een iets ander profiel hebben dan de jongens die het land aan het leiden zijn. Rutte pikt het redelijk op, maar hij moet het wel afmaken. De daders mogen niet ontkomen. Nooit.

van Oeffelen | 23-07-14 | 14:29

Voor wat betreft de eerste twee punten: Dat is gewoon basiskennis.

Voor wat betreft het derde punt: "Our positions were clearly defined... One country cannot at the same time be a member of a customs union (with Russia) and be in a deep common free-trade area with the European Union. This is not possible," Barroso said. www.ukrinform.ua/eng/news/barroso_remi...

tipo | 23-07-14 | 14:23

Mooi dat we middels een dag van nationale rouw inclusief een minuut stilte in het hele land deze slachtoffers met veel respect onthalen.

kicktherabbit | 23-07-14 | 14:19

Wie de geschiedenis tussen Polen/Oekrainers en Russen een beetje kent weet dat er helemaal niets hoeft te worden opgestookt, die relatie is al volledig aan gort. Deze mensen haten elkaar als Palestijnen en Joden. Alsof die man waarmee onze Koning zonodig een biertje mee moest doen ook maar 1 seconde wakker zou liggen van ene van Baalen. Schei toch uit zeg.

van Oeffelen | 23-07-14 | 14:18

van Oeffelen | 23-07-14 | 13:58

Van Balen en Verhofstadt zijn natuurlijk niet de veroorzakers van dit conflict. Ze hebben wel het vuurtje opgestookt en dragen dus ook verantwoordelijkheid, dit weten ze zelf ook heel goed. Normaal gesproken zijn ze er als de kippen bij om te vertellen dat de Oekraïne geholpen moet worden etc etc. Maar schaamtevol houden ze zich angstig stil.

kutjebefandijvie | 23-07-14 | 14:06

van Oeffelen | 23-07-14 | 13:58

Van Baalen doet wat hem wordt opgedragen .

Begint inmiddels aardig een last te worden voor de VVD .

Roy Bean | 23-07-14 | 14:04

Van Oeffelen is geen expliciete fan van van Baalen. Gebaseerd op eigen ervaring met een bijeenkomst op Curacao: het is een flinterdunne natte wind zonder al teveel inhoud. Maar het is geen slechte vent, alleen niet de zwaargewicht die hij in eerste instantie misschien zou lijken te zijn vanwege zijn pafferige postuur.

Maar. Laten we nou niet doen alsof die potsierlijke actie van van B. met die Belg op het Maidanplein de dood van 300 mensen heeft veroorzaakt. Alsteblieft zeg.

van Oeffelen | 23-07-14 | 13:58

@De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:29
10:41 "de liegende Russen die per ongeluk een vliegtuig neerhalen"
11:36 "Toen kwamen de Russen in het oosten een burgeroorlog vechten"
11:36 "Er zijn 15,000 rebellen waarvan tenminste 1/3 Russisch..."
11:36 "De Russen zitten voor 100% achter dat vuile oorlogje..."
11:46 "Poetin: Ja elimineer de daders..."
12:46 "Alles wijst naar de Russen en..."
12:49 "Natuurlijk is er nog een minuscule optie dat de Russen er niet achter zaten"
12:59 "Maar dat maakt de Russen die dat ding daar plaatsen..."

Pierre Tombal | 23-07-14 | 13:57

Twee Oekraïense straaljagers neergehaald

Persbureau ANP meldt dat pro-Russische separatisten twee Oekraïense straaljagers zouden hebben neergehaald. Dat laat het Oekraïense leger weten, zegt het persbureau. De toestellen zouden zijn neergeschoten in het oosten van Oekraïne.

bron:http://nos.nl/artikel/678330-oekraiense-jagers-neergeschoten.html

ron78 | 23-07-14 | 13:49

Ach, sletje toch. Wat windt jij je nu toch op?
Iedereen weet toch dat ook de dood van buurkat Poetins schuld is en alleen jij normaal bent.

yuri yankovich | 23-07-14 | 13:44

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:39

"Ik ben rechts-liberaal een sociaal democraat is een andersdenkende. Jullie niet. Zooitje psychopaten."

Ben jij soms familie van Poetin, je hebt de zelfde narcistische trekjes....

kutjebefandijvie | 23-07-14 | 13:41

@kutjebefandijvie | 23-07-14 | 13:35
Nee hoor doe ik helemaal niet. Het feit dat je dat al kan bedenken zegt meer over jou dan over mij.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:40

@Pimp my Voortuin | 23-07-14 | 12:17
Jullie zijn geen andersdenkenden. Jullie zijn gewetenloze kwaadaardige fantasten.

Ik ben rechts-liberaal een sociaal democraat is een andersdenkende. Jullie niet. Zooitje psychopaten.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:39

@Mark van Dam | 23-07-14 | 11:42
Heb ik al gezegd. Ik vind en vond dat onverstandig. Het maakt de Russen niet minder schuldig. Die bezetten de Krim. Die saaien onrust in het oosten. Die leveren wapens aan Russische neo-nazi's niet andersom.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:36

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:26

Als jij nog ff door kakelt schuif je de moord van JFK nog in de schoenen van Poetin...
Over alu hoedjes gesproken...

kutjebefandijvie | 23-07-14 | 13:35

@neemjemoederindemali | 23-07-14 | 13:31
Wist u dat bvb Nederlandse F16'S patrouilleren boven Polen?

Dus? Al zou dat zo zijn. Het is een bondgenoot. Onder welke steen kom jij vandaan?

Verder kan je beter afvragen wat er mis is met de Russen. Ze hebben een prachtige afzetmarkt in het westen voor hun gas en olie waar ze schatrijk mee kunnen worden maar i.p.v. doen ze er alles aan om een paria staat te worden.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:34

@tipo | 23-07-14 | 13:13
Wat een zwakzinnig geleuter zeg. Ongelooflijk. Waar haal jij je informatie eigenlijk vandaan.

@tipo | 23-07-14 | 13:21
Echt? Hoe kom je erbij.

@tipo | 23-07-14 | 13:26
Bron graag.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:31

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:21

Van mij mag de Oekraïne zich aansluiten bij wie ze willen, zoals je zei, het is (was) een soeverein land.

De vraag is, waarom wil de EU zo graag dat de Oekraïne zich aansluit bij de EU? Verder, waarom wordt Rusland zo uitgedaagd door de EU? Tenzij je natuurlijk vindt dat het geen uitdagen is als je Rusland wilt beroven van hun enige ijsvrije marinehaven en dat ook nog eens doet met een grote zak poen. Tenzij je het natuurlijk geen uitdagen noemt om alle voormalige Oostbloklanden in te palmen om zich bij de EU aan te sluiten. Tenzij je het natuurlijk geen uitdagen noemt om die voormalige Oostbloklanden vol te gooien met westerse militairen en wapens.

Wist u dat bvb Nederlandse F16'S patrouilleren boven Polen?

neemjemoederindemali | 23-07-14 | 13:31

@Pierre Tombal | 23-07-14 | 13:24
Ik zeg niets van dat alles. Helemaal niets. Lees mijn reaguursels nog maar eens na.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:29

@Gootbalkoning | 23-07-14 | 13:22
Was het maar waar. Maar nee.

Ik (en ik sta niet alleen) ben het geleuter van aluhoedjes na al die dagen wel zat.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:27

kutjebefandijvie | 23-07-14 | 13:15

Dat is (nog) niet officieel bevestigd. Maar lijkt me eerder tot doel te hebben om daar (eindelijk) eens een beetje tempo te kunnen maken met het bergen van de wrakstukken, persoonlijke spullen en menselijke resten die daar al bijna een week liggen. Op dit moment gebeurt er namelijk geen ruk omdat iedeeen daar tegengewerkt wordt door de plaatselijke cowboys.

René B. | 23-07-14 | 13:27

@neemjemoederindemali | 23-07-14 | 13:17

Wat een gelul. Poetin is een gewetenloze schurk. Dat staat al 14 jaar vast. Weet je hoeveel leed en ellende Poetin al op zijn conto heeft staan? En dan bedoel enkel nog maar het leed wat we zeker weten.

Overigens weet je kennelijk ook niet wat de achtergrond van het leed in Syrië is. Waar haal jij eigenlijk je informatie vandaan. Je hoeft niet ver te zoeken om precies te begrijpen wat er speelt in Syrië.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:26

@De Koreaanse Slet 13:21
Het grootste probleem zit hem in de clausule van het associatieverdrag tussen de EU en de Oekraine, die vrijhandel tussen Oekraine en Rusland verbiedt.

tipo | 23-07-14 | 13:26

@De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:10
Complottheorieën als dat de TELAR "terug" naar Rusland gesmokkeld zou zijn? En de bemanning omgebracht? Dat Wlad zelf achter op knop zou hebben gedrukt, hetgeen dan weer niet zou kloppen met dat vermoorden van de bemanning? Dat de TELAR bemanning met hun verrekijker had kunnen zien dat het Boeing was? Dat de opstandelingen allemaal Russen zijn, omdat ze Russisch spreken, terwijl dat de officiële voertaal is in dat deel van Oekraïne? Dat er eigendommen gestolen zijn, terwijl die ook in een rode treinwagon kunnen liggen? Door "dronken" Karpatenkoppen terwijl je helemaal niet weet of ze meer of minder drinken dan hun broeder-Karpatenkoppen die zo keurig gekleed op het vliegveld in Charkov rondliepen?</p>

<p><br>
Je verzint er zelf ook van alles omheen om je boosheid aan de gang te houden. Om op te roepen tot sancties tegen Rusland, welke ook onze eigen economie schaden. Om op te roepen tot een invasie in Oost-Oekraïne, hetgeen van complete waanzin getuigt. Maar boven alles negeer je de feiten zoals die er nu liggen en waarvan ook Mark Rutte in een toespraak schoorvoetend moest toegeven dat deze anders zijn dan waar "wij" op voorhand van uitgingen.

Pierre Tombal | 23-07-14 | 13:24

@De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:14
Word je betaald voor elke keer dat je het woord "aluhoedje" gebruikt?

Gootbalkoning | 23-07-14 | 13:22

@neemjemoederindemali | 23-07-14 | 13:08
Ja dus? Dat is het antwoord.

Jij draait alles om door de schuld van het conflict bij de EU te leggen en dat is niet zo. Er lag een evenredige zak geld en steun van de Russen klaar maar dat moest de meerderheid van de Oekraïners niet.

De schuld ligt dus bij de Russen, de Russen willen met geweld voorkomen dat de Oekraïne aansluiting zoekt bij het westen.

Dus mijn vragen.

Waarom mag de Oekraïne dat zelf niet beslissen? Het is immers een soeverein land.
Waarom moeten de Russen zich daar mee bemoeien en nu oorlog voeren met alle gevolgen van dien?
Waarom mag de EU geen toenadering zoeken met de grootste graanschuur van Europa?

Graag de antwoorden per kerende post.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:21

@De Koreaanse Slet 13:11
Dat is de maximumhoogte voor een vlieger zonder zuurstofmasker, die 7 km. Meestal is een SU-25 zodanig afgeregeld dat die niet hoger dan die 7 km kan, omdat de vlieger anders zonder zuurstof raakt.

Met zuurstofmasker kan een vlieger een SU-25 echter tot maximaal 14 km hoogte vliegen.

Maar goed, laat je niet afleiden door kennis en schreeuw - heel ingetogen - het maar uit.

tipo | 23-07-14 | 13:21

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:03

Een geschenk ja, letterlijk een geschenk uit de hemel voor de Oekraïne. De hele wereld valt nu over Poetin en kan Poetin wegzetten als een gewetenloze schurk die zomaar burgervliegtuigen uit de lucht (laat) schieten.

Dat overal ter wereld brandhaarden zijn die grotendeels op het conto Vd USA geschreven kunnen worden ontgaat u volledig? Hoe ontstond ook al weer de oorlog in Syrië? En wat zijn de gevolgen? Enig idee wat er aan de hand is daar en wie gewaarschuwd heeft?

neemjemoederindemali | 23-07-14 | 13:17

@Tjemig | 23-07-14 | 13:05
Respect? Hou toch op. Respect zou ik kunnen opbrengen als ze zouden zeggen 'we hebben een vreselijke fout begaan en het spijt ons verschrikkelijk, we stellen het gebied per direct open voor internationale troepen en onderzoekers'

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:16

De propaganda komt van west en van oost.
Over 5 jaar weten we de werkelijke toedracht.
Rutte wil nu een internationale politiemacht richting de Oekraïne sturen.. Internationaal, ja ja, VS dus....
Die gaan de bodemschatten even veilig stellen.
.
Over 5 jaar zien we welke oliemaatschappijen de olie en het gas daar uit de grond pompen en waar die bedrijven gevestigd zijn. En dan weten we hoe en waarom en door wie deze aanslag is gepleegd.
.
Afwachten dus.... en follow the money !!!!!

kutjebefandijvie | 23-07-14 | 13:15

@Gootbalkoning | 23-07-14 | 13:06
"We zijn mans genoeg om zelf feiten te achterhalen. Ja, ook feiten die niet in je de offficiële lezingen passen, die door jou als onaantastbaar worden gezien."

Doe dat dan. Loop niet de meest waanzinnige complottheorietjes te propageren. En GS is gewoon MSM hoor. Overigens is MSM nergens zo vrij en objectief als in het westen. Je kan beter bij de NOS het nieuws volgen dan op RT of aluhoedjes sites dan heb een beter beeld van wat speelt dan het gemiddelde aluhoedje. Overigens zoeken de slimme mensen hun nieuws op een hele schare van objectieve nieuwssites.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:14

@De Koreaanse Slet 12:59
De Oekraiener bestaat niet. Zo denkt een grote minderheid in voormalig Oekraine er zelf over. Oekraiense nationalisten (vaak nationaal-socialisten) zitten enkel in het westelijke deel. In het Oosten en Zuiden ligt dat heel anders. Daar zitten ook aanhangers van Aleksandr Dugin onder leiding van wat KGB-ers.

Maar er zijn ook gewoon Oost-Oekrainse burgers die hun baan kwijraken, omdat de EU de Oekraine verbied om vrijhandel met Rusland te plegen. Dat zijn bijvoorbeeld die mijnwerkes die onze lijken geborgen hebben. Een beetje medeleven met hen mag ook wel en bommen die door ons belastinggeld betaald zijn, getuigen daar niet van.

tipo | 23-07-14 | 13:13

@tipo | 23-07-14 | 13:05
Oh ja? fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/su-25.h...

'Maximum Ceiling 7000 meters'

Je lult slap uit je nek en komt niet eens met onderbouwing. U is ook aluhoedje?

Overigens is het sowieso onzin want het is een CAS vliegtuig het hoeft niet hoger te kunnen dan 5km daar is het dus ook niet voor ontworpen. Zwijg toch.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:11

"HURRRR Propaganda van Rusland!!"
"HURRRR Propaganda van Westerse Media!!"

Ik volg het al een aantal dagen niet meer en ik voel me nu al een stuk beter. Beide kanten maken er een politiek spel van, wat mij betreft bouwen we weer een muurtje op tussen West EU en Ukraine/Rusland, wegwezen met dat simpele volk.

stegestijp | 23-07-14 | 13:09

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:53

Gewoon simpel de vragen beantwoorden aub en me geen dingen in de mond leggen die ik niet heb gezegd.

Nog eenmaal, ik zal de vragen simpel stellen en je kunt ze gewoon met ja of nee beantwoorden.

Vraag 1. Stonden van Baalen en Verhofstadt op een plein in Kiev een menigte toe te spreken? Ja of nee aub.

Vraag 2. Hebben van Baalen en Verhofstadt woorden gezegd als 'WE HAVE WON' of woorden van gelijke strekking? Ja of nee?

Vraag 3. Is er door de EU geld toegezegd aan de Oekraïne? Al dan niet in de vorm van een lening. Ja of nee?

Graag de antwoorden per kerende post.

neemjemoederindemali | 23-07-14 | 13:08

@Withnail | 23-07-14 | 12:04
@hebbuh | 23-07-14 | 11:59
@sinar2 | 23-07-14 | 11:56

Goh maak ik een een overduidelijk cynisch grapje komen de aluhoedjes binnenvallen.

Natuurlijk spreekt Poetin niet direct met Borodai. Poetin is een schoft maar achterlijk is hij niet.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:07

@De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:38

"Aluhoedjes zijn een gevaar voor zichzelf en anderen."
Iedereen die niet klakkeloos slikt wat overheidspropaganda via MSM-kanalen hem voorschotelt is een Brevik-in-wording?
Griezelige gedachtengang. Als ik je serieus zou nemen zou ik je een fascist moeten noemen, maar ik neem aan dat je gewoon een goedkope retorische truc gebruikt om iedereen die het niet met je eens is de mond te snoeren. Bewust of niet.

Net zoals je constante ad-hominems en beledigingen in deze thread. Ik beklaag die blogs waar je "actief kritisch" op te vinden bent, als je daar op dit niveau discussies voert.

We hebben hier op GS geen zelfbenoemde waakhond van de MSM-waarheid nodig. We zijn mans genoeg om zelf feiten te achterhalen. Ja, ook feiten die niet in je de offficiële lezingen passen, die door jou als onaantastbaar worden gezien.

"Dan ben je een intens slecht mens."
Dat maakt jou dan zeker een Gutmensch?

Gootbalkoning | 23-07-14 | 13:06

Fred Bastiat | 23-07-14 | 10:04
U heeft de beelden van de rampplek zeker niet gezien waar mijnwerkers, boeren en brandweermensen met volstrekt onvoeldoende middelen zoals stokjes met stukjes stof, in de hitte bezig zijn geweest om zo goed mogelijk de stoffelijke overschotten en menselijke resten te bergen. Ook de eerbied van de eenvoudige mensen uit de buurt daar heeft u zeker niet gezien.
-
Respect aub!

Tjemig | 23-07-14 | 13:05

@Veurwaerts | 23-07-14 | 13:01
Klopt erg ongezond voor de vlieger. Ik denk niet dat ie het overleeft. Overigens kan het ook niet maar goed. Aluhoedjes he.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:05

*ingetogen lacht @ Veurwaerts 13:01*
14km bedoelde ik...

tipo | 23-07-14 | 13:05

En nu maar bidden dat de lijkenpikkers het te warm vinden om uit hun fatsoenlijke loungesets te komen anders staan er straks in de hoop nog een geurspoor op te pikken hele kuddes ramptoeristen respectloos langs de route te zwaaien met welkomthuisvlaggetjes.

Meer van Dit | 23-07-14 | 13:05

@neemjemoederindemali | 23-07-14 | 12:55
Geschenk? Het is maar wat je een geschenk noemt. Het is al heel lang duidelijk dat het westen openlijk de Oekraine steunt. Noodratsoenen, kogelvrije vesten, nachtkijkers het komt allemaal openlijk uit het westen. Of dat ding nu wel of niet uit de lucht was gehaald zal de steun van het westen tegen de Russen niet minder gemaakt hebben. En terecht.

Verder luister je kennelijk niet. Rusland bood steun. De EU bood steun. De Oekrainers kozen voor het westen omdat ze de Russen beu waren niet omdat Van Baalen daar een speech hield.

Je praat over dingen waar je geen verstand van hebt. Je bent te lui om uit te zoeken hoe het wel in elkaar zit dat maakt je nogal onnozel.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 13:03

tipo | 23-07-14 | 12:54
14.000km is inderdaad best ongezond voor de vlieger.

Veurwaerts | 23-07-14 | 13:01

@Flatulent | 23-07-14 | 12:52
Zei jij niet gisteren dat het een vliegtuig was die MH17 neerschoot?

Hoe dan ook natuurlijk wisten de inlichtingen diensten dat daar een BUK systeem aanwezig was. Het niet sluiten van het luchtruim door te denken dat die rebellen nooit zo stom zouden kunnen zijn om een passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten is dan ook ronduit schandalig.

Maar dat maakt de Russen die dat ding daar plaatsen terwijl ze weten wat voor houtje touwtje tuig daar voor ze aan het terroriseren is, terwijl ze weten dat daar dagelijks tig passagiersvliegtuigen over vliegen niet minder schuldig.

Die Russen zijn de slechteriken in deze. Morgen komt er weer een anti-EU stukje van de pers ga daar je beklaag doen over het westen en kapitalisme hier gaat het over de Russen die 193 landgenoten hebben afgeslacht. Dus zout op met je fabeltjes rot op met je haat naar het westen het is niet gepast en iedereen die je flut-reaguursels leest en geen zot aluhoedje of verbitterde haat-eikel weet dat de stierenstront die je tracht te verkopen stinkt.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:59

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:49

Nee, alles wijst erop dat die 'dronken' separatisten het hebben gedaan. Het is alleen zo verrekte toevallig dat het de Oekraïne, de EU en de USA allemaal zo goed uitkomt. Een gevalletje letterlijk een geschenk uit de hemel.

Btw, stonden van Baalen en Verhofstadt nu wel of niet op dat plein in Kiev te blèren 'WE HAVE WON'? En hadden ze wel of niet een grote zak geld namens de EU bij zich?

neemjemoederindemali | 23-07-14 | 12:55

@De Koreaanse Slet 11:36
Een SU-25 kan maximaal 14.000 km hoog vliegen. Al is dat wel ongezond voor de vlieger.
De service-ceiling zegt niet zo veel.

tipo | 23-07-14 | 12:54

@neemjemoederindemali | 23-07-14 | 12:35
Ja inderdaad je zat fout met het bedrag en je zat fout dat Van Baalen en Verhofstadt dat kwamen brengen of te geven.

Je zit tevens ook totaal verkeerd als je denkt dat Van Baalen en Verhofstadt achter de revolutie in de Oekraïne zitten. Als je ze al ergens van wil betichten dan kan dat hooguit zijn dat ze er een politiek slaatje uit wilden slaan. Nou grote vriend. Dat doen alle politici en dan doen ze al duizenden jaren en dat zullen ze altijd blijven doen. Als jij daar niet mee kan leven dan stel ik voor dat je een krukje en een touw bij de Gamma gaat halen.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:53

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:46

Alles wijst richting russen?

Reageer eerst maar eens op het feit dat zowel de VS, als Engeland en Australie, op de hoogte waren van de aanwezigheid van BUK installaties daar en deze informatie moedwillig hebben achtergehouden voor iedereen behalve hun eigen maatschappij.
Leg mij dan ook maar uit waarom een land dat willens en wetens toestaat dat een passagiersvliegtuig over een gebied vliegen waarvan de piloten denken dat ze op veilige hoogte vliegen, maar waarvan je weet dat dat niet zo is, niet minstens net zo verantwoordelijk zou zijn voor het neerschieten.

Of gaan er nu het over onze bondgenoten gaat, bakken met excuses, en goedpraterij komen?

Flatulent | 23-07-14 | 12:52

@neemjemoederindemali | 23-07-14 | 12:43
Natuurlijk is er nog een minuscule optie dat de Russen er niet achter zaten. Er is alleen niets wat die richting op wijst. Dus iedereen met een beetje verstand is alleen nog maar bezig met de bewijslast op te stapelen.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:49

@NFC | 23-07-14 | 12:37
Laat me niet lachen aluhoedje. Keihard bewijs in de vorm van een foto met Poetin aan de knop zal er natuurlijk nooit zijn. Die Russen zullen ook nooit toegeven direct of indirect betrokken te zijn en hebben zo goed en kwaad als het kan alles wat hun schuld bewijst weggemoffeld. Maar desalniettemin is het voor de expert en zelfs voor de leek praktisch 100% zeker dat ze erachter zitten.

Alles wijst naar de Russen en de Russen hebben geen enkel tegenbewijs wat niet op de meest simpele wijze of simpele manier door de simpelste mensen ontkracht kan worden.

Nu jij weer.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:46

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:31

Nee droplul, experts hebben aangegeven dat het waarschijnlijk/niet waarschijnlijk etc. Een echte expert is wel zo slim om altijd rekening te houden met mogelijke andere scenario's. De zwarte dozen zijn (nog) niet eens onderzocht, laat staan de wrakstukken maar meneer de Koreaanse slet weet de 'waarheid' al.

Zitten de Russen ook achter de verdwijning van MH270 of is het uitgesloten? Zolang nog niks onderzocht is staan alle optie's nog open. Misschien is er wel een groepering boos op MA en hebben ze het vliegtuig met een bom aan boord opgeblazen, who knows?

neemjemoederindemali | 23-07-14 | 12:43

Dus als ik nu ff de radarbeelden wil afwachten met bijhorende audio en overig bewijs dan ben ik al een alu hoedje want 1 of andere slet zegt dat zo is,diezelfde slet die er ook een complot doorheen aan het douwen is maar dat ondanks zijn ongekende wijsheid niet doorheeft.Ik denk dat een combinatie van fouten gemaakt is zowel bij de luchtverkeersleiding als bij de sepateristen maar goed ik wacht het bewijs ff af.

hebbuh | 23-07-14 | 12:42

@Gootbalkoning | 23-07-14 | 12:28
Aluhoedjes zijn niet andersdenkend. Aluhoedjes zijn een gevaar voor zichzelf en anderen. Breivik is ook een aluhoedje en dat aluhoedje heeft 77 onschuldigen en andersdenkenden afgeslacht. Gewoon omdat hij in zijn wanen vond dat het nodig was. Jihadisten zijn ook geen andersdenkenden dat zijn religieuze fanaten. Extreem-linkse of rechtse fanaten zijn ook geen andersdenkenden het zijn allemaal kwaadaardige en zieke maatschappij ontwrichtende elementen.

Natuurlijk mag je anti-EU of anti-westen zijn maar dan moet je ook niet slechts gebruik maken van de lusten en niet de lasten.

Dat is geen hysterie. Dat is een conclusie. Als je keer op keer leugens propageert zonder het hard te kunnen maken dan spoor je niet, of je bent dom, of je bent verblind door haat. Meer smaken zijn er niet.

Ik verwelkom kritisch geluid. Sterker nog ik ben zelf actief kritisch te vinden op meerdere blogs om zowel tegen de gevestigde orde en de oppositie van de gevestigde orde te ageren. Maar er zijn grenzen. Zelfgemaakte kwaadaardige fantasietjes die de daders vrij trachten te pleiten en die tevens heel simpel door amateurs gedebunkt kan worden zijn een voorbeeld van zo'n grens. Dan ben je een intens slecht mens.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:38

@De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:31
dat de Russen er waarschijnlijk direct of indirect iets mee te maken hebben.

Keihard bewijs dus!
En over een paar dagen horen we de inhoud van de blackbox. En geeft de geheime dienst van de Ukraine de gesprekken vrij met de piloten van het laatste moment.
Mag Timmerfrans burgemeester van Donetsk worden en jij medewerker administratie bij het ministerie van morele zaken.

NFC | 23-07-14 | 12:37

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:28

m.nrc.nl/nieuws/2014/03/05/eu-bereid-1...

Die smerige propaganda van de Russen ook altijd.
Of bedoel je dat ik fout zat met 18 miljard omdat het 'slechts' 11 miljard was?

Als ik jou was kocht ik snel aandelen van een Russische alufabriek.

neemjemoederindemali | 23-07-14 | 12:35

@Skunk57 | 23-07-14 | 11:51
Nee, ik heb gewoon werk en heb een auto dus een wandelvermogen heb ik niet nodig.

Martinspire | 23-07-14 | 12:35

@Igor Putkin | 23-07-14 | 11:58
Wat een gelul. Dat zou zo zijn als ik niet mee kan leven heb en dat is dus wel zo. Maar het is natuurlijk makkelijker om me te veroordelen dan daadwerkelijk te begrijpen wat ik zeg

Martinspire | 23-07-14 | 12:34

@TheseDays00 | 23-07-14 | 11:47
Het gaat niet alleen om de tijd, het gaat er ook om dat er geheid mensen gaan crashen en er zo ook gewonden/doden ontstaan. Maar goed, je zult wel niet veel autorijden en al helemaal niet op de wegen, want je snapt er weer geen hol van.

Martinspire | 23-07-14 | 12:33

@neemjemoederindemali | 23-07-14 | 12:23
Zo ongeveer elke militaire expert (behalve de Russen) in de hele wereld heeft aangegeven dat het 1.) uit de lucht geschoten is en 2.) dat het vrijwel 100% zeker door een BUK of soortgelijk systeem gedaan moet zijn en .3) dat de Russen er waarschijnlijk direct of indirect iets mee te maken hebben. Alle andere scenario's zijn of vrijwel onmogelijk of totale onzin.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:31

Man o man o man... Elke zucht moeten we horen, elke knuffel moeten we zien. De hele dag door komt er 'nieuws' binnen druppelen. En het volk roept maar ach en wee en wijst in onnozelheid met de beschuldigende vinger dan naar de één, dan naar de ander, het is maar net welke propaganda machine ze op dat moment voorbij hebben zien komen.
.
Laten de families en betrokkenen van de slachtoffers in rust hun doden begraven.
.
De rest van Nederland kan met deze families meeleven en moet eens stoppen met het lijken-pikkerige ramptoerisme.
.
Ik word ondertussen kots ziek van al die op sensatiebeluste rouwers.

kutjebefandijvie | 23-07-14 | 12:30

@ pinkelotje; Spijker op z'n kop!
Ik zet hier 3FM zo uit. Als ik blijf luisteren snij ik straks mijn polsen open. GielFM probeert met z'n misselijke hoofd sympathie en subsidie los te wrikken met dit circus!

alfredwiels | 23-07-14 | 12:29

@De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:20
Ik verstond je de eerste keer al. Je hysterie hoeft niet in stereo.
Normaal gesproken wil ik best de discussie aangaan. Maar iemand die voor andersdenkenden concentratiekamp-methodes voorstelt ga ik niet met argumenten bestrijden. Dat is zinloos.

Gootbalkoning | 23-07-14 | 12:28

@neemjemoederindemali | 23-07-14 | 12:00
"Btw, namens de EU hadden ze ook nog een zakje geld bij zich, zat iets van 18 miljard in meen ik."

Hoppa precies wat ik bedoel. Je zoekt het niet eens op. Er klopt dus uiteraard niets van.

Wat van Baalen en Verhofstadt daar deden heeft niets maar dan ook niets direct of indirect te maken met de burgeroorlog of de ramp. Als je die verbanden zoekt dan ben je te lui om uit te zoeken wat er werkelijk aan de hand is.

Of je spoort niet. Dat kan ook. Het gegeven blijft dat bijna heel Oekraine de Russen al tientallen jaren meer dan beu is. Verhofstadt, van Baalen, de CIA, het westen noem maar op hoeven daar niets aan te doen. De mensen zijn de corruptie, armoede en andere ellende beu en daar hoefde je echt niet voor op Maidan te schreeuwen dat het westen achter het Oekrainse volk staat.

Verder wat @mr. coffee | 23-07-14 | 12:10 zegt. Of je bent blind of je wil het niet zien. Jij mag zelf kiezen.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:28

mr. coffee | 23-07-14 | 12:10

Vooruit dan maar, waar zie jij die bewijzen?

neemjemoederindemali | 23-07-14 | 12:23

@Roy Bean | 23-07-14 | 12:15
Aluhoedje.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:22

@Gootbalkoning | 23-07-14 | 12:17
Hahaha je komt er niet meer uit met argumenten en trekt de 'MSM-trol' kaart. Hahaha

Ga wat nuttigs doen aluhoedje. Aluhoedjes zijn al heel lang gewogen en ongeschikt bevonden. Doe wat anders en nuttigs zoals asperges steken en bijdragen aan de maatschappij dan kan je s'avonds laat nog altijd gezellig achter je PC bij Micha en zijn demente gekken op bezoek om te lullen over de NWO en satanistische pedo elite's.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:21

@Gootbalkoning | 23-07-14 | 12:17
Hahaha je komt er niet meer uit met argumenten en trekt de 'MSM-trol' kaart. Hahaha

Ga wat nuttigs doen aluhoedje. Aluhoedjes zijn al heel lang gewogen en ongeschikt bevonden. Doe wat anders en nuttigs zoals asperges steken en bijdragen aan de maatschappij dan kan je s'avonds laat nog altijd gezellig achter je PC bij Micha en zijn demente gekken op bezoek om te lullen over de NWO en satanistische pedo elite's.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:20

@Zatkniss | 23-07-14 | 11:42
Bullshit. Dit is gewoon een opsomming van techinische feiten en wat er gaande is. Niet mijn bij elkaar gefantaseerde onzin o.i.d. er zit niets theoretisch in mijn betoog. Nou ja dat gedeelte over het aantal Russen en aantal separatisten en hun totale steun is een schatting van experts daar kunnen we over twisten.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:18

@koreaanse slet: nu de state dept. zegt dat er geen directe link is naar putin ga je lekker flamen op andersdenkenden? Ga eens even een rondje in de zon lopen en relaxen.

Pimp my Voortuin | 23-07-14 | 12:17

@De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:00
"Ga jij maar lekker die foto op je bureau met dat ontblote bovenlijf van Poetin likken."

De MSM-trol valt definitief door de mand.

Gootbalkoning | 23-07-14 | 12:17

van Oeffelen | 23-07-14 | 10:52

Aardig verhaal , maar je vergelijking gaat mank .

Sjeng en Thieu zijn geen arme paddestoelen-plukkers maar
;zijn , na een carriere van 30jaar in HAREmajesteits Krijgsmacht , commandant van modernste volledig operationele Vliegbasis Margraten .
Bij de afschijding van Limburg heeft het volledig personeel zich aangesloten bij de separatisten .

Zij hoeven niet van buitenaf van wapens te worden voorzien want Margraten was een van de grootste arsenalen van de NAVO .
Tevens hebben zij geen Texaanse "specialisten " nodig want , voor de afschijding waren zij zelf de specialisten en zijn dat na de opstand dus nog steeds ondanks de angelsaksische media ,die ze afschildert als dronken mergelkrabbers .

Roy Bean | 23-07-14 | 12:15

@GateKeeperNL | 23-07-14 | 11:16
Eens. Maar daar kan ik mijn pijlen helaas niet oprichten.

Aan de andere kant. En wees gerust. Onder het nieuwe totalitaire bewind in Donbass worden dieven, plunderaars zonder pardon of rechtszaak geëxecuteerd. Gisteren was er nog een interview met een klein jongetje wiens vader beschuldigd was van plundering en dus waarschijnlijk al dood is.

Oh en ik geloof eerder dat die 'rebellen' lopen te plunderen dan de lokale bevolking.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:14

Triest dat je als land niet eens genoeg airlift kunt regelen om je overleden burgers op te halen..

Shokrani Shokran | 23-07-14 | 12:13

OWE Mai Fakking GAWD

Centauri3 | 23-07-14 | 12:12

alfredwiels | 23-07-14 | 12:04

Het is één grote misbruikshow ten eigen gerieve, zie hieronder Frans Timmermans breedbek lachend naast Samantha Powers kort na de Fantasie toespraak bij de VN.

twitter.com/KvanOosterom/status/49123...

gebrokenvleugel | 23-07-14 | 12:11

@Pierre Tombal | 23-07-14 | 11:56
Nee want het gedrag van aluhoedjes heeft niets te maken met waarheidsvinding. Het is ongezond en ongefundeerd fantaseren over dingen waar ze totaal geen verstand van hebben. De ronduit misselijkmakende arrogantie en stuitende domheid van aluhoedjes loop de spuigaten uit. De ene na de andere stompzinnige aanname, fantasie en weerzinwekkende complottheorie word zonder enig bewijs, aanleiding of reden gepropageerd door zeldzaam domme en arrogante mensen die denken het beter te weten dan experts en eigenlijk iedereen anders.

Het is inmiddels meermaals aangetoond dat de grootste amateur met een simpele Google zoekopdracht elke MH17 complottheorie tot dusver bekend met het grootste gemak naar het rijk der fabelen kan verwerpen als zijnde uiterst ongeloofwaardig tot totaal onmogelijk. Als je dan nog volhard dat het waar zou kunnen zijn, of dat het waar is dan spoor je gewoon niet. Dan ben echt zo gek als een deur.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:10

maar heb nog geen spoor van bewijs gezien.

neemjemoederindemali | 23-07-14 | 12:00

Moet je beter kijken.

mr. coffee | 23-07-14 | 12:10

@Æs | 23-07-14 | 11:15

Nee, stapelen hoeft toch ook niet? Daar zijn toch oplossingen voor te bedenken?

Kameroudste | 23-07-14 | 12:09

Hopelijk is er wel een goede afspraak gemaakt, dat het vliegtuig met de kisten niet uit de lucht wordt geschoten?

Piet_Snot | 23-07-14 | 12:09

Van een kale kip kun je niet plukken. Dat is hier het grote probleem aan het worden.

In Rusland wordt gezegd dat Moskou niet aan de knoppen van de raket heeft gezeten. Dat zegt de langjarige zakenrelatie met wie van Oeffelen sinds eergisteren geen zaken meer doet (omzet 1.5 mio over laatste 3 jaar), ondanks een goede relatie. Iedere Nederlander kan zijn of haar steentje bijdragen, de stem laten horen of het achteloos laten lopen. Iedereen mag geloven wat hij of zij gelooft. Van Oeffelen gelooft dat dat uitschot rond Strelkov de raket heeft gelanceerd. Deze mensen zijn Russen ook al rommelen zij ergens in de provincie dat ook nog eens toebehoort aan een ander land. Het vervelende is dat Timmermans in de eerste uren van de ramp verkeerd gehandeld heeft door naar Kiev te lopen terwijl hij bij de Rus moest zijn.

van Oeffelen | 23-07-14 | 12:06

Vanmorgen is hier waar ik werk, de bedrijfsvlag gestreken. Oké, prima... Half uur later zowel op twitter, homepage en facebook een foto ervan. "Ook wij rouwen" Godverdomme. Kuttoko! Makkelijke reclame over de rug van slachtoffers!

alfredwiels | 23-07-14 | 12:04

@De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 11:46 : En dan durf jij anderen te verwijten dat ze er complottheorieën op nahouden en aluhoedjes dragen?

Withnail | 23-07-14 | 12:04

Stel je voor dat dit toestel ook neerstort.....

captainobvious | 23-07-14 | 12:04

Ik hoop dat alle vlaggen van landen die slachtoffer zijn bij aankomst aanwezig zullen zijn.

Der Schnitzeljäger | 23-07-14 | 12:01

@NFC | 23-07-14 | 11:56
Weet je. Ga jij maar lekker die foto op je bureau met dat ontblote bovenlijf van Poetin likken.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 12:00

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 11:36

U haalt uw 'proest' feiten alleen van msm, leg eens uit hoe het zat met die 2 mafklappers van Baalen en Verhofstadt die met hun vuistjes stonden te zwaaien op dat plein in Kiev. Btw, namens de EU hadden ze ook nog een zakje geld bij zich, zat iets van 18 miljard in meen ik.

Btw, het komt de EU, USA en de Oekraïne wel verdomd goed uit, dat 'foutje' van dronken Russische separatisten. Ik zeg niet dat ze het niet gedaan hebben maar heb nog geen spoor van bewijs gezien.

neemjemoederindemali | 23-07-14 | 12:00

@De koreaanse slet:Heb je zelf wel door dat je zelf ook in een complot gelooft,laat mensen lekker zelf beslissen wat ze willen geloven,je begint een beetje de "Dr Phil"van GS te worden.

hebbuh | 23-07-14 | 11:59

Martinspire | 23-07-14 | 11:30
Sociopaat.

Igor Putkin | 23-07-14 | 11:58

1 vliegtuig, 1 functie....... zo regeert Brussel dus.
Op de dag van nationale rouw, ga je het over baantjes hebben. Wat een trak in het gezicht van de bevolking.
www.telegraaf.nl/watuzegt/22886734/__M...

@ redactie alstublieft doe hier iets aan!!!!!

toetanchamon | 23-07-14 | 11:57

@peterTax | 23-07-14 | 11:12
Hij lijkt van de flightradar24 verdwenen?
voldemort | 23-07-14 | 11:35

wtf is [no call sign] ...? #shadowdancers

Centauri3 | 23-07-14 | 11:57

@Smuts | 23-07-14 | 11:25
Ik pleit helemaal nergens om de vrijheid van meningsuiting in te perken. Ik stel dat we als maatschappij hinder ondervinden van een stel kwaadaardige gekken die aasgieren op andermans ellende met achterlijke fantasietjes dat die verplicht hulp moeten krijgen.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 11:56

@De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 10:58
Dat je boos bent en verdrietig is begrijpelijk, maar het gedrag van de "aluhoedjes" baseert zich deels ook op de vragen die jij niet stelt. Zo zagen we hier beelden van hoe het vliegtuig zich nog met een brandende vleugel vooruit sleepte alvorens neer te storten, wat dan dus weer niet op die beelden stond. Dat bleken dus beelden te zijn van een Antonov die eerder die week was beschoten. We zien beelden van een TELAR die op een vrachtwagen wordt vervoerd in een niet herkenbare setting, hetgeen bewijs moet zijn dat de opstandelingen een TELAR in bezit hebben. Hetgeen we dus al wisten, want met een handwapen hadden ze eerder niet al die Antonov kunnen beschieten. Vervolgens zien we de TELAR "vluchten" en gaan verhalen rond dat de bemanning gedood zou zijn om te voorkomen dat ze zouden praten. Mag ik dan ook even een aluhoedje opzetten? Want dat die opstandelingen eventjes omwille van een doofpot hun hele luchtverdediging opdoeken zou natuurlijk een wel heel ongekend succes zijn indien iemand opzettelijk MH17 in de vuurlinie plaatste.</p>

<p><br>
Zoals de gegevens nu bekend zijn staat in ieder geval vast dat, in het aannemelijke geval dat MH17 inderdaad door de betreffende TELAR is beschoten vanuit de straten in Snizhne, de TELAR bemanning nooit heeft kunnen weten waar ze op schoten. De roep om het opsporen en vervolgen van de verantwoordelijken gaat daarmee onherroepelijk een zeer grote teleurstelling opleveren. Want als het er om gaat wie hier doelbewust het risico nam, dan zijn er minstens drie partijen die daar in gelijke mate voor in aanmerking komen.

Pierre Tombal | 23-07-14 | 11:56

@De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 11:46
Je russen-haat zit zo diep dat je serieus psychatrische hulp moet gaan zoeken

sinar2 | 23-07-14 | 11:56

@De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 11:47
Op Twitter heeft Pieter Broertjes zijn opmerking over de dochter van Poetin ongepast genoemd. Volgens de burgemeester kwam de opmerking voort uit gevoel van onmacht.
Dat was ook in opdracht van het Kremlin zeker?

NFC | 23-07-14 | 11:56

Martinspire | 23-07-14 | 10:19

Ben jij diezelfde malloot die tijdens de 4-daagse liep te janken.

Skunk57 | 23-07-14 | 11:51

Martinspire | 23-07-14 | 11:30
Wegen tijdelijk afzetten is ook heel goed vergelijkbaar met met neerschieten van burgervliegtuigen. Ja...

Half uur later thuis om mensen er langs te laten. Kan mij niet echt boeien dat de avond een half uur korter is. Leed daarvan is miniem.

TheseDays00 | 23-07-14 | 11:47

@NFC | 23-07-14 | 10:37
Ik denk dat jij niet spoort en naarstig op zoek moet naar een baan of iets anders nuttigs moet gaan doen.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 11:47

@kees1960 | 23-07-14 | 11:24
Sterf mafketel. Er is daar nog steeds geen sprake van een onafhankelijk onderzoek en daar kan je jouw Russiche vriendjes direct voor bedanken.

Weet je hoe dat gegaan is?

Borodai: Meneer de president we hebben een vreselijke fout gemaakt. We hebben een passagiersvliegtuig neergehaald met de BUK die u ons stuurde. Wat moeten we nu doen?
Poetin: EIKELS! Dit gaat ons kosten. Maar het maakt niet uit. Wij zullen toch overwinnen. Wij zijn Russen. Frustreer het onderzoek en ontken alles, blijf alles ontkennen en wij zullen de Oekraïne verdacht maken.
Borodai: Ok meneer de president. Verder nog iets?
Poetin: Ja elimineer de daders en alle mogelijke getuigen die zouden kunnen spreken. Zolang wij blijven ontkennen en zij het niet hard kunnen maken zullen wij het winnen. Dood aan het westen en dood aan de Oekraïne! Koste wat het kost.
Borodai: Ja meneer de president.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 11:46

Duidelijk, de Koreaanse Slet. Ik heb er geen verstand van. Ik zeg alleen dat het onderzocht moet worden.

Wat vind je hiervan trouwens? www.telegraaf.nl/binnenland/mh17/22887...

Mark van Dam | 23-07-14 | 11:42

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 11:36
Je bent net zo fanatiek als anderen in het ontkennen zijn. Vooral"dit is een relaas van feiten" komt erg alu hoedjes over. Gelukkig heb jij toegang tot alle bronnen. Betaalt dat nog wat bij de CIA ? Wel fijn om te weten dat jij bepaalt wat de waarheid is. Vrijheid vn meningsuiting? Ff niet als het niet uitkomt

Zatkniss | 23-07-14 | 11:42

@Mark van Dam | 23-07-14 | 10:55
Onzin. Wederom een aluhoedjes versie van de werkelijkheid.

Ik ga met mijn engelengeduld nogmaals uitleggen waarom dat niet kan. Een SU-25 grondaanvalsvliegtuig ja want die worden gebruikt, want die zijn effectief tegen de rebellen als CAS kan gewapend sowieso al niet hoger vliegen dan 5km. Het is gewoon technisch onmogelijk om zo'n ding te laten verschuilen achter een Boeing 777 het kan niet, het is niet mogelijk.

Ook weer typisch aluhoedjes gezever is de rol van het westen in dit conflict. Die is vrijwel nihil. De Oekraine en haar bevolking zijn een soevereine wereldwijd erkende staat. Zij kozen om hun president af te zetten die ondanks na 10 jaar van onderhandelen op het laatste moment een deal afwees (onder druk van Rusland) voor toenadering tot het westen. Dat wilden ze omdat ze daar straatarm zijn en een betere toekomst willen voor hun kinderen. Toen dat bekent werd pikte de mensen, de burgers het niet langer en gingen protesteren. Toen de Berkut keihard dat probeerde kop in te drukken gingen de mensen vechten. Oh en toen waren er twee mannen uit het westen die de mensen een hart onder de riem wouden steken. Uiteindelijk is het ze gelukt en hebben democratisch gekozen parlementariërs een interim regering gevormd met ALLE partijen (dus ook Svoboda een soort van PVV heavy) behalve de communisten en de partij van de afgezette president.

Toen kwamen de Russen die hun deal verloren, hun invloed verloren op de Krim. Toen kwamen de Russen in het oosten een burgeroorlog vechten.

Er zijn 44 miljoen mensen. Zo'n 80% zijn etnisch Oekrains. Er zijn 15,000 rebellen waarvan tenminste 1/3 Russisch of anderzijds buitenlands. In het oosten zijn er zo'n 20% van de bevolking die de Russen steunen. Wij zitten niet oorlog te voeren in Oekraine. Wij hebben de Krim niet gestolen. Wij hebben geen 15,000 militairen in het oosten. Wij hebben geen zelfbenoemde premiers, gouverneurs en andere ministers in het oosten. De Russen wel. De Russen zitten voor 100% achter dat vuile oorlogje en de Russen doen dat voor enkel en alleen hun eigen belang. Het is zo alle complottheorieën en andere onzin ten spijt. Dit is een relaas van feiten.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 11:36

@peterTax | 23-07-14 | 11:12
Hij lijkt van de flightradar24 verdwenen?

voldemort | 23-07-14 | 11:35

@Cuyahoga | 23-07-14 | 11:02
Het is fijn dat je met allerlei vooroordelen komt, maar als je even verder kijkt, dan zie je dat dit helemaal geen racistische of kwetsende inhoud bevat. Het is gewoon geen slim idee om het op deze manier te doen.

Martinspire | 23-07-14 | 11:32

@Nik neem | 23-07-14 | 10:48
Sorry, zo'n jonge god als ik, krijgt niet zomaar een hartinfarct. Maar toch bedankt voor de tip

Martinspire | 23-07-14 | 11:31

@Pieleke | 23-07-14 | 10:41
Ik ken Nederland en ik ken de A2/A27 maar al te goed. Dat er nu vakantie is, helpt wel een beetje. Maar straks gaat er weer een chaos komen omdat niemand zit op te letten. Dr gaan geheid mensen botsen en geheid mensen op de rem stampen. Dat zorgt niet alleen voor vertraging, maar gaat ook voor ongelukken zorgen. Dus ja: dat is niet iets wat je moet willen.
Ik heb respect voor de slachtoffers en hulpverleners die erbij betrokken zijn, maar rond spitstijd wegen gaan afzetten op grote Nederlandse verkeersaders is gewoon not-done. Net als dat het neerschieten van burgerluchtvaart not-done is.

Martinspire | 23-07-14 | 11:30

@--neus-- | 23-07-14 | 11:28
Alleen rauw eten is verplicht. De gaskraan moet namelijk dicht van een select groepje reaguurders hier. Zal geen namen noemen.

NFC | 23-07-14 | 11:29

Is het verplicht om te rouwen? Zelfs wanneer je niet iemand kent die direct of indirect bij deze ramp betrokken is.

--neus-- | 23-07-14 | 11:28

@Vrije Nator | 23-07-14 | 11:26
Zucht. Hij pakt de timestamp link niet. Ga maar naar 26:30, dan weten jullie wat ik steeds verwacht te horen.

Vrije Nator | 23-07-14 | 11:27

Het is een verschrikkelijke ramp zonder meer maar Nederland is weer als vanouds aan het doorslaan met stille tochten, witte marsen, vrouwen op de radio die trots zijn dat haar man de kisten gaat uitladen, doorgeslagen huisvrouwen op Facebook die hun profiel aanpassen met zwarte lintjes, stemmige teksten schrijven over wat er gebeurd is. Het is afschuwelijk en als er iets gebeurd met een vliegtuig dan zijn er helaas veel doden te betreuren maar sommige mensen zijn zover doorgeslagen dat het lijkt of ze zelf een dierbare zijn verloren. Het is erg, vreselijk maar al die aandachtshoeren op Facebook, Twitter enz.. hou eens een keer godverdomme je bek. Het gaat om de overledenen en niet om jullie.

pinkelotje | 23-07-14 | 11:27

Eigenlijk maar een gedachte spookt door mijn hoofd terwijl ik deze berichtgeving aanhoor. "We krijgen een nieuwe koude oorlog."

youtu.be/mSaKPskNI-g?t=26m35s

Vrije Nator | 23-07-14 | 11:26

Er zijn verslagen van rebellen (een maand oud) die beweren dat Oekraïens gevechtsvliegtuigen zich hebben gecamoufleerd door direct achter passagiersvliegtuigen aan te vliegen. Achter passagiersvliegtuig, bommetje werpen, weer achter passagiersvliegtuig. Het kan een verschrikkelijke leugen zijn, maar áls het waar is, heeft Oekraïne heel wat uit te leggen.

Dat zou wel kunnen verklaren waarom ze konden bombarderen zonder uit de lucht geschoten te worden.
Als de separatisten beschikte over een BUK systeem, hadden ze dat toch nooit laten gebeuren?

Ook ik denk dat dat de russen er achter zitten, maar het gaat er niet om wat ik of wij denken, maar om wat er werkelijk gebeurd is!

johan3 | 23-07-14 | 11:26

@De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 11:05
Ik snap dat je gestoorde uitwassen moeilijk verdragen kan.

Aan de ander kant is er een enorme glijdende schaal als je vrijheid van meningsuiting begint in te perken. Overheden zullen steeds meer inperken, desnoods omdat politici "daadkracht" tonen na één of ander incident door die vrijheid weer terug te schroeven. Eerst geldt dat voor terroristen, dan pedo's, dan belastingontduikers, dan... en uiteindelijk voor iedereen.

Voorbeeld is de UK waar de vriend van een journalist onder het mom van terrorisme zomaar is vastgezet bij aankomst op de luchthaven.

Ja, dan kies ik dus voor maffe samenzweringstypes en mensen die rare meningen op internet zetten.

Smuts | 23-07-14 | 11:25

eerlijk gezegd begrijp ik de selectieve verontwaardiging over de doden niet. Vliegtuig is gecrashed op de 17e. het is nu de 23e en de lichamen zijn thuis en dat uit een gebied dat niet enkel een oorlogsgebied is maar ook nog eens achtergebleven met een zwakke infrastructuur.
ik moet soms langer wachten op een bestelling uit Groningen

De lijken zouden beroofd zijn? mogelijk, ook Putin zijn schuld zeker? dat gebeurt ook met andere crashes waar de bevolking vrije toegang tot de crash site heeft.

Timmerfarns deed huilie-huilie over het feit dat er 'politiek gewin' wordt gezocht over doden heen, maar dat is nu precies wat het westen doet.

"For the life of me I cant understand why it took so long"
long? 6 dagen, lul
hoelang zou het geduurt hebben als het in Neder-bantam was gebeurt? maar dan zouden ze overelkaar heen gerold zijn van begrip

kees1960 | 23-07-14 | 11:24

@Parel van het Zuiden | 23-07-14 | 10:57
Precies, Parel.

Smuts | 23-07-14 | 11:21

@Cuyahoga | 23-07-14 | 11:02
Ja maar thuis liggen ze niet in dezelfde bakjes als op het werk. Is toch een hele puzzel.

Smuts | 23-07-14 | 11:19

@van Oeffelen | 23-07-14 | 10:52
Als het niet zo dicht bij de waarheid zou zijn dan zou het hilarisch zijn. Maar toch +1

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 11:18

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 10:41
Ik vind die jattende figuren rondom de crash site nog veel erger.
Die mogen van mij hun huis met inhoud zien verbranden voor hun ogen.

GateKeeperNL | 23-07-14 | 11:17

@van Oeffelen | 23-07-14 | 10:09
Laat ik positief zijn en aannemen dat je wil benadrukken dat het daar een organisatorische teringzooi is.

Ja, niet elk land doet het zoals Nederland, waar alles tot in de puntjes georganiseerd is, met regels en dergelijke en waar mensen er toch mee wegkomen die regels aan hun laars te lappen (bijv. topinkomens zorg, sociale huisvesting).

Smuts | 23-07-14 | 11:17

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 10:41
Ik vind die jattende figuren rondom de crash site nog veel erger.
Die mogen van mij hun huis met inhoud zien verbranden voor hun ogen.

GateKeeperNL | 23-07-14 | 11:16

@Kameroudste | 23-07-14 | 11:05

Omdat je kisten niet stapelt.

Æs | 23-07-14 | 11:15

Radio 1:
"Iedereen over de wereld heeft over Nederland. Obama heeft het over Nederland. Verder zijn er veel programma's in het buitenland die het over Nederland hebben. De minister uit Nepal had het over Nederland. De Turkse krant schreef op pagina 3 over Nederland".
Wat is dat voor een zoeken-naar-erkenning ? "De hele wereld luistert ademloos naar onze minister Timmermans".
"Onze koning was op TV in Spanje".
Wordt ons een minderwaardigheid aangepraat ?
Alsof wij nu op zoek zijn naar de erkenning van Slovenie.

Kamervraag | 23-07-14 | 11:15

@René B. | 23-07-14 | 10:50
Precies het is een vorm van grootheidswaanzin maar gek genoeg zie ik alleen maar gevallen en verloren zielen in het aluhoedjes circuit. Een gevallen en verguisde nep-journalist. Een gevallen en verloren ex-verkoop manager. Een gevallen en bespottelijke ex-drug baron. Het zijn ook nog eens allemaal losers. Daar komt die paranoia ook vandaan. Het is allemaal afgunst naar de mensen die wel wat presteren en wel iets van hun leven maken.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 11:14

Moet zeggen dat ik de geïnterviewde Russische journalist gister in Nieuwsuur toch behoorlijk genuanceerd vond overkomen en eigenlijk wel een goed verhaal had: nieuwsuur.nl/video/678152-de-russische...

mrfreeze | 23-07-14 | 11:13

Ha lekker al die ROUWPORNO. Ik ben inmiddels een echte MH17 junkie geworden. Verslaafd aan ieder nieuw detail. Is er nog IETS nieuws? Ik neem aan dat er nog een special komt met een persoonlijke tekst van de nabestaanden per gevonden voorwerp incluis originele tranen erbij PLEASSSSE PLEASSSSE!

PIS-Alchimis | 23-07-14 | 11:12

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 10:58
Allemaal opsluiten in een psychiaterisch ziekenhuis zeker? Wel een erg Russische oplossing. Mijn eigen theorie is dat het aan beide kanten het grootkapitaal is dat ons en de Russen of wie dan ook als kudde gebruikt voor hun eigen agenda. Of je nu van de hond of de kat gebeten wordt... Alleen voelen wij ons fijn bij de machtselite bij we kennen, net zoals de Russen dat met Poetin hebben

Zatkniss | 23-07-14 | 11:09

@NFC | 23-07-14 | 11:02
Zout toch op met je gas. Weet je eigenlijk wel wat het verbruik is van Russisch gas? Nee dat weet je niet. Zo rond de 15%.

Weet je wie ook gas hebben? Precies Nederland.

De illusie dat wij de Russen perse nodig hebben is te banaal voor woorden. Als jij jezelf dat wijs maakt spoor je niet. De Russen hebben het westen nodig niet andersom. Als ze dat zelf eens doorkregen en van hun Stalinistische indoctrinatie afvielen dan zouden we er, zoals zo'n 100 jaar geleden een beste bondgenoot mee hebben. Beter voor de Russen, beter voor ons. Maar nee, zo rollen de Russen nog steeds niet. Het blijft hopen.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 11:08

Mooi spul.
@ Dr. Arie Lext.
Is een C17 globemaster. Geen C5 Galaxy.

artie | 23-07-14 | 11:08

Waarom trouwens maar 16 kisten in die Hercules? Die kan toch wel wat meer dragen? En zo niet, waarom dan geen toestel gestuurd dat dat wél kan?

20 x heen en weer om iedereen daar weg te halen?

Kameroudste | 23-07-14 | 11:05

@loerelau | 23-07-14 | 11:03
Playmobiel mee?

NFC | 23-07-14 | 11:05

@Parel van het Zuiden | 23-07-14 | 10:57
Hou toch op. Die mensen zijn totaal NIET te begrijpen. Het zit thuis dag in dag uit op hun Aldi PC-tje te nietsen en alleen maar haat en nijd te spuwen op de hand die ze voed. Een hardwerkende burger die kritiek heeft op het westen kan ik begrijpen en dat steun ik zelfs maar een loser die kotst op een overheid die hem / haar te vreten geeft elke maand niet.

Daar komt nog eens bij. En heel belangrijk. Deze mensen sluiten zich ook nog eens aan bij juist die regeringen waar je voor een kritisch woord een kogel kan koppen. Het is walgelijk.

Maar goed. In Rusland hebben de meeste mensen 100% vertrouwen in de leugens die ze dagelijks word voorgeschoteld.

Wees toch blij met wat je wel hebt en besef je dat JIJ gelukkig genoeg bent om hier geboren te zijn. Natuurlijk moeten kritisch blijven, natuurlijk moeten we op blijven letten we willen immers niet 100 jaar terug in de tijd en zoals de Russen dag in dag uit 100% voorgelogen worden. Nee ik kies dan voor een samenleving waarvan ik weet dat mijn regering niet perfect is.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 11:05

Collateral damage bij de inname van de Oekraïne door de EU, het zal Van Balen en Verhofstadt de reet roesten. En we moeten rouwen voor onze EU-fanaten, middelvinger.

d' 8hØker | 23-07-14 | 11:04

@van Oeffelen | 23-07-14 | 10:09

verschrikkelijk. Ik leef met je mee. Oetlul

Kameroudste | 23-07-14 | 11:04

@De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 10:58
De hand die je voed. Lol. Dan eet jij zeker alleen rauw voedsel want het gas ...

NFC | 23-07-14 | 11:02

Martinspire | 23-07-14 | 10:14
Dan ga je toch lekker thuis werken.
Je belt je taxi voor bijzondere personenvervoer dat die wat eerder komt, en je neemt gewoon al die wasknijperonderdelen mee en gaat ze thuis lekker in elkaar zetten.

Cuyahoga | 23-07-14 | 11:02

De vlag hangt hier half stok.

Baron bierviltje | 23-07-14 | 11:00

@Mark van Dam | 23-07-14 | 10:55
Hehe, eindelijk een genuanceerde, objectieve reactie. Helemaal gelijk. Sowieso, zo lang we als wereld wapens blijven produceren, nemen we willens en wetens het risico dat deze in 'verkeerde' handen komen en er onschuldige slachtoffers mee gemaakt worden.

mrfreeze | 23-07-14 | 10:59

@Fred Bastiat | 23-07-14 | 10:47
Precies. En de stuitende arrogantie ook. Het zijn plots allemaal wakkere en kritische mensen die in tegenstelling tot de rest van de wereld wel helemaal doorhebben hoe het in elkaar steekt en dat onderbouwen met totale KUL. Hoe kan je als stuitend domme amateur bij elkaar fantaseren hoe het dan wel gegaan zou moeten zijn en de meest simpele feiten die bekend zijn en inderdaad wel op Google te vinden zijn negeren, maar dan nog steeds de conclusies van experts die er voor geleerd hebben tegenspreken. Dit soort megalomaan en psychotisch gedrag moet maar eens ernstig onder de loep genomen worden ter bescherming van de maatschappij (want Breivik, Tristan en ja zelfs jihadisten zijn / waren ook allemaal aluhoedjes) en hunzelf. Het is niet alleen storend, stuitend en walgelijk. Het is ook een gevaar. Hier betaal ik geen belasting voor. Ik betaal geen belasting voor maatschappij ontwrichtende gekken die doelbewust spugen op de hand die ze voed.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 10:58

@Fred Bastiat | 23-07-14 | 10:47

Die mensen zijn heel makkelijk te begrijpen, hoor. Westerse regeringen hebben in het verleden te vaak het vertrouwen beschaamd door manipulaties, verdraaiingen, en ronduit leugens verspreiden. Het gebrek aan vertrouwen creeërt achterdocht en dat vertaalt zich automatisch naar complotdenken. Ook hier zijn natuurlijk wel wat vreemde dingen aan de hand. Zie bijvoorbeeld het gedrag van de mogendheden hier en t.o.v. andere rampen. Duidelijk dat er een agenda gepusht wordt die niets met de ramp an sich te maken heeft. Dat voedt de achterdochtige onderbuik verder.
.
Het is inderdaad ziek. Ziek dat democratieën de vertrouwensband met hun bevolkingen kwijt zijn. We zijn al ver de glijdende schaal afgegleden.
.
Overigens zijn er natuurlijk ook gewoon mensen, blogs, nieuwsmedia met een agenda of die zonder het te weten een agenda uitvoeren. Dat is echter van alle tijden.

Parel van het Zuiden | 23-07-14 | 10:57

En het moment waar je op zit te wachten... verdwijnt de Hercules gewoon uit beeld...

Mark van Leeuwen | 23-07-14 | 10:56

Verkeersinfarct? Laat eerst die Hercules veilig landen op Eindhoven, schijnt ook wel eens problemen te geven. Voor zover ben ik allang blij dat de spoorwegen in Oekraïne geen 2e hands Fiera ingezet hebben voor de koelwagens!

alfredwiels | 23-07-14 | 10:55

De Koreaanse slet: Ik denk dat ieder weldenkend mens het er inmiddels over eens is dat het een verschrikkelijke vergissing van de separatisten is geweest.

Dát gezegd hebbende... er kleeft ook bloed aan onze handen. Wij hebben de boel daar flink zitten opstoken, dus ook ons treft blaam: elke oorlog brengt nu eenmaal extra risico's met zich mee, en nu zijn wij een keer de lul. Dat we dan onevenredig hard worden getroffen, doet pijn. Wellicht net zo veel pijn als de mensen voelen die tegen hun wil in de Oekraïense revolutie zijn meegesleurd.

Ook vind ik dat de rol van de Oekraïense luchtmacht in dezen tot op de bodem moet worden uitgezocht. Er zijn verslagen van rebellen (een maand oud) die beweren dat Oekraïens gevechtsvliegtuigen zich hebben gecamoufleerd door direct achter passagiersvliegtuigen aan te vliegen. Achter passagiersvliegtuig, bommetje werpen, weer achter passagiersvliegtuig. Het kan een verschrikkelijke leugen zijn, maar áls het waar is, heeft Oekraïne heel wat uit te leggen.

Mark van Dam | 23-07-14 | 10:55

Presentatrice NOS journaal ziet niet eens dat de C-17 inmiddels geland is.

ECS | 23-07-14 | 10:53

@ De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 10:50 en René B. | 23-07-14 | 10:50

Gewoon een beetje logisch nadenken is helaas sowieso een beetje een uitstervende bezigheid tegenwoordig heb ik de indruk.

Capt. Iglo | 23-07-14 | 10:53

Limburgse separatisten schieten een Lufthansa machine uit de lucht boven vliegveld Beek.

Duitsland, dat 150 doden te betreuren heeft, reageert furieus.

Nederland kijkt weg en zegt "daar heb ik niks mee te maken". Dit deden Sjeng en Thieu op hun eigen initiatief. En de rolluiken gaan naar beneden in Den Haag.

Ondertussen hebben Ijslandse wetenschappers aangetoond dat Thieu en Sjeng beschikken over de meest moderne apparatuur om A380's en Triple 7's uit de lucht te halen. Volgens de Ijslanders hebben ze deze spullen via Philips Nigeria geimporteerd met een garantiestelling van de Nederlandse Bank.

Nederland blijft ontkennen er iets mee te maken te hebben maar begint m nu te knijpen omdat alle ministers op de zwarte lijst zijn gezet, Nederlandse burgers in het buitenland niet meer worden toegelaten in hotels, worden beschimpt en bespuugd en op Ibiza was onlangs zelfs een grote vechtpartij waarbij Nederlanders tegen-de-rest-van-de-wereld moesten vechten en rennen voor hun leven. Alle banktegoeden van het Koningshuis in het buitenland zijn inmiddels bevroren.

Naast Duitsland blijken ook San Marino en Gibraltar grote verliezen te hebben geleden door de crash. De halve vuilnisophaalploeg van Gibraltar is omgekomen, rond de rots hoopt het vuil zich al dagenlang op. Engelsen geven hiervan de schuld aan de Spanjaarden omdat reservisten niet op tijd door de douanefiles komen.

De verzekeraar van Lufthansa dreigt failliet te gaan want een ongelukje-bedankt scenario is niet af te wentelen op Sjeng en Thieu die zelf geen cent te makken hebben buiten een championkwekerij in de mergelgroeve. En die is al drie keer verpand om dat wapentuig aan te schaffen.

Hoe dit afloopt ?

Langzaam verslapt de aandacht van Ijsland en de rest van de wereld. Duitsland dat toch al zo weinig vrienden heeft staat er alleen voor. Nederland heeft uiteindelijk een symbolisch bedrag overgemaakt ter hoogte van de garantiestelling van de Nederlandse Bank voor het transport van de wapens uit Nigeria. De broer van Sjeng, die met zijn dronken kop aan de knoppen had gezeten, wordt later in een fosforbadje bij Mondorf-les-Bains teruggevonden met een doorgesneden keel.

van Oeffelen | 23-07-14 | 10:52

Er moeten nog honderd lijken geborgen worden? Is dat waar?

Lewis Lewinsky | 23-07-14 | 10:52

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 10:41

Ik heb ook zo'n kennis die ik een paar keer per jaar tegenkom op verjaardagen. Zelfs op kinderverjaardagen gaat ie helemaal los met z'n complottheorietjes over "Illuminati" en "Big Pharma".
Het ergste vind ik inderdaad dat ze altijd doen of jij het juist niet snapt of zodanig geindoctrineerd ben dat je het niet wil snappen.

René B. | 23-07-14 | 10:50

Herstel Australische C17

Dr. Arie Lext | 23-07-14 | 10:50

@rara | 23-07-14 | 10:34
Dat ze gek zijn betwijfel ik niet. Dorpsgekken zijn van alle tijden. Wat mij stoort is hun respectloze modus operandi en lage wijze van propageren dat hun 'mening' ook zou kunnen. Dat terwijl het al heel duidelijk is dat geen van de haastig bij elkaar gefantaseerde theorietjes niet eens kunnen kloppen. Het kan niet eens. Dat is der mate droevig dat ik er kwader en woester over word. Zoals eerder gezegd het zijn ook nog eens de 'wel de lusten maar niet de lasten' parasieten. Ik walg ervan. Dit soort mensen zouden tegen zichzelf beschermt moeten worden. Ik kan me levendig voorstellen dat nabestaande een Martin Vrijland voor zijn bek slaat binnenkort. Dat zou ik namelijk wel doen met dat respectloze stuk stront.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 10:50

Australische C5 net geland. Zie je op de achtergrond taxiën.

Dr. Arie Lext | 23-07-14 | 10:49

en.toen.schiep.ik. | 23-07-14 | 10:45
Wat politionele acties zouden wel gepast zijn bij die separatisten ja (lees: Russen die zich voordoen als Oekraïners).

Fred Bastiat | 23-07-14 | 10:49

'Maar zou de dader(s) nu ook oprecht spijt hebben'
@eerstneukendanpraten | 23-07-14 | 10:17

Je kunt natuurlijk niet alles geloven, maar toen ik de confessie las van de zogenaamde groep die erachter zat (russische separatisten, voormalig mijnwerkers etc) geloofde ik het wel dat ze oprecht spijt hadden. Hij zou gezegd hebben dat ze gewapende parachutisten hadden verwacht rond de crash site en klaar waren voor strijd. Tot hij het lichaam vond van een vijf jarig meisje. En noemde het verschrikkelijk.

de grote Anti | 23-07-14 | 10:48

@Martinspire Wellicht kunt u zelf een infarct krijgen?!

Nik neem | 23-07-14 | 10:48

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 10:41
Elk woord raak. Ik snap die mensen ook niet. Er moet een duivels complot achter zitten. Eigenlijk was het Obama zelf die daar diep in dat separatistisch gebied op de knop drukte. En anders wel een 'fascist' uit Kiev (als het woord fascist gebruikt wordt haak ik sowieso af, net als het woord 'neoliberaal', dan weet je gewoon: hier valt niet mee te praten). Die aluhoedjes die zichzelf verheven voelen boven de rest, omdat zij de werkelijkheid wel zien. Het zijn de groenige socialisten van de jaren '10. Net zo gevaarlijk ook.

Fred Bastiat | 23-07-14 | 10:47

Laatste nieuws:

Rutte wil internationale politiemacht in rampgebied.

en.toen.schiep.ik. | 23-07-14 | 10:45

@Martinspire | 23-07-14 | 10:19

Het is maar goed dat dit soort drama's niet vaker gebeuren, anders had u er nog meer last van gehad. Dat moeten we als land natuurlijk niet willen.
.
Ik hoop dat u het verkeersinfarct goed doorkomt, zodat u zaterdagochtend weer fris in de file kunt gaan staan voor een leuk dagje Scheveningen..

Parel van het Zuiden | 23-07-14 | 10:45

Of dacht je echt dat Poetin straks om 4 uur met gebogen hoofd en condoleances komt opdagen in Eindhoven?
alfredwiels | 23-07-14 | 10:30
Dan wel naar Hilversum dan mag de heer Broertjes daar hem ook eens een handje geven.

NFC | 23-07-14 | 10:42

@ Martinspire | 23-07-14 | 10:19
Kijk, hier gaan we al weer. Net als de afgelopen week wederom vooruit lopen op zaken. Het vliegtuig is nog niet geland en we concluderen al dat er een verkeerschaos gaat ontstaan. Wat een niveau en hoe moeilijk kun je het jezelf maken in het leven.

Pieleke | 23-07-14 | 10:41

@Zatkniss | 23-07-14 | 10:23
Zoals al gemeld. Mijn woede heeft zich verplaatst naar aluhoedjes. Die walgelijke excuses voor mensen die hele blogs vol smijten met hun eigen bij elkaar gefantaseerde theorieën (al dan niet rechtstreeks van RT) waar letterlijk geen flikker van klopt, of kan kloppen, maar toch stug blijven volharden dat het wel zo is zijn nog veel lager dan de liegende Russen die per ongeluk (althans dat is mijn opinie) een vliegtuig neerhalen. Waarom?

Omdat ze pretenderen kritische, wakkere mensen te zijn maar foutief, incorrect en amateuristisch alles op alles zetten om de schuldvraag te leggen bij juist diegenen die het niet gedaan hebben.

Ik kan me precies de woede voorstellen die de Amerikanen hadden na 9/11 en vele andere drama's die ook na een tragedie met een legioen van psychoten moest dealen. Wat mij betreft sluit ik me aan bij de Amerikanen. Dit zijn geen landgenoten. Dit zijn ernstig zieke mensen die maar met een ding bezig zijn en dat is hun eigen wantrouwen leugen na leugen met onkunde, fantasie en smerige propaganda voeden en anderen ermee trachten te besmetten. Walgelijk. Van mij mogen ze allemaal een spuitje lithium krijgen en ergens in een mooie zorgboerderij op de Veluwe de rest van hun leven ver van de beschaving en het internet slijten.

Vrijheid van meningsuiting heeft dus een hele dure prijs. Ook gekken mogen ten koste van de slachtoffers en nabestaanden hun 'mening' niet alleen uitten maar ook erin blijven volharden terwijl al heel lang duidelijk is dat er niets van hun stupide fantasietjes klopt.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 10:41

@De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 10:22
Ik denk dat ze net die vliegtuigen hebben verwisseld toen er testbeeld was.

NFC | 23-07-14 | 10:37

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 10:20

Helemaal eens! Misselijkmakend die lui

Capt. Iglo | 23-07-14 | 10:37

@De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 10:20
Veel van die complotdenkers leven een beetje naast de realiteit, om het zo maar eens te zeggen. Micha Kat bijvoorbeeld lijdt aan schizofrenie, dat is algemeen bekend. Hoewel, het is voornamelijk zijn omgeving die er onder lijdt, dat is de ellende.

Maak je niet te veel druk om die gekken, ze kunnen er niets aan doen.

rara | 23-07-14 | 10:34

(oud) buurmeisje (17jr) zat op deze vlucht. Het idee dat ze wellicht in een van deze kisten ligt breekt echt mijn hart. Was enigst kind en vader blijft alleen achter, dit moet toch ondragelijk zijn. Sterkte.

RIP

en.toen.schiep.ik. | 23-07-14 | 10:32

Laat iedereen het maar verwerken op zijn eigen manier.
En die keuze ook respecteren.

ron78 | 23-07-14 | 10:31

@pluk-87 | 23-07-14 | 10:24
Slayer is uit principe altijd toegestaan. Verder zou ik het ook niet weten.

rara | 23-07-14 | 10:30

En nu?... De recorder word uitgelezen, raket in de boeg? Gevechtsvliegtuig?
En dan?... Na 5 jaar is alles weer vergeten en vergeven!
Check Apeldoorn waar Willy laatst niet even kwam opdagen om respect te tonen. Of Libie? Nee, neem de Bijlmer waar een stuk onkruid of een stuk steen word neergeflikkerd waar je janken kan! Of dacht je echt dat Poetin straks om 4 uur met gebogen hoofd en condoleances komt opdagen in Eindhoven? Mensen... Shit happens en er gebeurt niets zolang mensen er links- of rechtsom er persoonlijke belangen bij hebben. Geld, macht of een uit de lucht gevallen IPhone. Het is alleen jammer dat hier de gewone burger slachtoffer van wordt!

alfredwiels | 23-07-14 | 10:30

eerstneukendanpraten | 23-07-14 | 10:17
Het Koreaanse toestel werd met opzet uit de lucht geschoten, onder het voorwendsel dat het spioneerde.
Bij het toestel van Malaysian wijst alles op een misverstand, net als bij het Iraanse toestel dat in 1988 door de Amerikanen werd neergehaald.
Dat lijkt me wel enig verschil in beleving te maken.

bintang | 23-07-14 | 10:29

@rara | 23-07-14 | 10:12
Geef me geen boete fatsoenspolitieman! Ik wil nu graag even muziek luisteren op de computer, welke muziek mag ik wel en welke mag ik niet luisteren?
pluk-87 | 23-07-14 | 10:24

- Radiospelletjes en het weggeven van prijzen aan luisteraars zijn eveneens geschrapt.

mwah.. win toch nooit wat

(c)ZWITSUL | 23-07-14 | 10:28

"attempt to give some dignity"
Mag ook wel, na een week!

EllaRouvoet | 23-07-14 | 10:27

De hotemetoten die zelf ook zonder blikken of blozen de misdaad zouden begaan als het in hun belang was, nemen nu even hun momentje in hun belang... omdat de wereld meekijkt. Als ik nabestaande zou zijn zou ik hier niet op zitten wachten.Breng ze maar zo snel mogelijk zonder deze huichelachtige poespas thuis,zodat zij die echt geen schuld of belang hebben de slachtoffers met respect kunnen eren en naar hun laatste rustplaats kunnen brengen.

deraderendraaien | 23-07-14 | 10:24

@rara | 23-07-14 | 10:12
Geef me geen boete fatsoenspolitieman! Ik wil nu graag even muziek luisteren op de computer, welke muziek mag ik wel en welke mag ik niet luisteren?

pluk-87 | 23-07-14 | 10:24

Martinspire | 23-07-14 | 10:19
ai ai ai, Martinspire..

aero911 | 23-07-14 | 10:24

Loop nou maar door! Staan ze daar een beetje in volle zon met die lijken.

Hobbykip | 23-07-14 | 10:23

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 10:20
En wat zijn de dan nu te ondernemen acties? Een israeltje doen op oost- Oekraïne ? De Rus uithongeren ? Wat wil je ben benieuwd

Zatkniss | 23-07-14 | 10:23

vooruit.. gooi ik er nog een minuutje stilte tegenaan.. als die mediamassahysterie morgen maar over is

(c)ZWITSUL | 23-07-14 | 10:23

@Sketcher | 23-07-14 | 10:17
ai ai ai, Sketcher...

aero911 | 23-07-14 | 10:22

@aero911 | 23-07-14 | 10:17
Daar is geen flikker van waar. Gisteren nog een dronken gedegeneerde boer op TV die een tekening van een meisje heeft ontvreemd van de rampplek en het wel wilde laten zien voor TWEE bier. Ik kan er geen enkel respect voor geven.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 10:22

eerstneukendanpraten | 23-07-14 | 10:17
precies hetzelfde verhaal als met de iraanse airbus dus de USA neerhaalde in `88

aero911 | 23-07-14 | 10:21

@Zeewolf | 23-07-14 | 10:18
Die voelen zich toch wat ongemakkelijk bij de term act of terrorism terwijl we ze weten wie die act dan in scene heeft gezet.

NFC | 23-07-14 | 10:21

Parsons | 23-07-14 | 10:05
Maar de nabestaanden wel.

Igor Putkin | 23-07-14 | 10:21

Het is beter dan wat seperatisten die wat koelwagons nastaren. Ik vind het getuigen van enige waardigheid naar de slachtoffers toe vanuit Oekräine. Laat wel zien dat ze in Oekraïne één en ander beter op waarde kunnen schatten, PR of niet.

navigator18 | 23-07-14 | 10:20

Mijn woede richting de (pro)Russen heeft zich inmiddels richting binnen- en buitenland verplaatst naar de aluhoedjes. Ik vond dit eerder vandaag barracudanls.blogspot.nl/ ik kan het niet anders dan eens zijn met deze blogger. Ik had het al niet op complotgekkies maar hun gedragingen van de laatste dagen hebben mijn walging voor hun zieke denkbeelden op zeer scherp gezet.

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 10:20

@Sketcher | 23-07-14 | 10:17
Wat is gebeurd, is gebeurd. Dat wil niet zeggen dat je moedwillig een verkeersinfarct moet veroorzaken. Wat is er mis mee als die cologne om 19u naar Hilversum gaat? Kan toch prima? Maar nee, men moet weer hun zin doordrukken en werkend Nederland dwars zitten.

Martinspire | 23-07-14 | 10:19

Valt me nog mee dat Clown Verhofstad en die oproer kraaier van Baalen niet vooraan staan de VVD vond dat zeker te ver gaan

Zeewolf | 23-07-14 | 10:18

Martinspire | 23-07-14 | 10:14

Ja? oh! Jeeh! Wat erg zeg!................... bijna net zo erg als de vliegramp, nee echt.

Sketcher | 23-07-14 | 10:17

Maar zou de dader(s) nu ook oprecht spijt hebben? Feit is dat de Russische piloot die een Koreaans verkeersvliegtuig in 1983 neerhaalde daar jaren later nog steeds trots op was. Hij werd voor zijn daad zelfs onderscheiden door ene Wladimir Putin en ontving 200 roebel beloning..

eerstneukendanpraten | 23-07-14 | 10:17

Fred Bastiat | 23-07-14 | 10:04
Die dronken boeren hebben dagenlang lopen zeulen met uiteengerukte overblijfselen. Hebben deze zo goed en zo kwaad als het kon geordend en in bodybags gelegd. Daarna verplaats in vrieswagons en gestapeld en alles netjes getagd.

aero911 | 23-07-14 | 10:17

@malin | 23-07-14 | 10:08
Geen verbittering??? Is er iets mis met je? Er zijn 298 onschuldige mensen vermoord hippie!

mindless | 23-07-14 | 10:16

Die dronken boeren hebben dagenlang lopen zeulen met uiteengerukte overblijfselen. Hebben deze zo goed en zo kwaad als het kon geordend en in bodybags gelegd. Daarna verplaats in vrieswagons en gestapeld en alles netjes getagd.

aero911 | 23-07-14 | 10:15

Dit is toch prachtig. Ik heb een van de inzittenden goed gekend en het geeft me een zeer goed gevoel dat haar stoffelijk overschot op deze eerbiedwaardige wijze wordt heengezonden.

wakkere_nederlander | 23-07-14 | 10:15

Nu hopen dat het nog een paar uur vertraging oploopt zodat het niet rond spits van Eindhoven naar Hilversum rijdt en daarmee een verkeersinfarct veroorzaakt. Ik denk dat ik maar wat vroeger naar huis ga en thuis verder werk, want anders ben ik om 9u nog niet thuis straks

Martinspire | 23-07-14 | 10:14

kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 10:09 Waar zie jij muziekinstrumenten? O ja respect voor de wandelaars laat me niet lachen.

robinhoed | 23-07-14 | 10:14

Dikke krokodillen tranen van de Oekraïne, ze zijn geen haar beter. Waar twee vechten en hebben er ook twee schuld zegt een oud Nederlands spreekwoord.

Ranja Drinker | 23-07-14 | 10:14

@rara | 23-07-14 | 10:12
Na 200 km wandelen rouw je om je voeten o.i.d.

kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 10:14

Ik zal het maar zeggen: "Duurt lang!"

Martinspire | 23-07-14 | 10:13

Dit is niet mijn Europa, vriend.

brutus68 | 23-07-14 | 10:13

@kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 10:09
Ken je het verschil tussen muziek ter vermaak en muziek ter ondersteuning van rouwende mensen?

rara | 23-07-14 | 10:12

IK wil zeker geen spelbreker zijn maarrrr, propaganda, propaganda, propaganda...

aero911 | 23-07-14 | 10:12

Oekraïners geven nog even een sneer naar Rusland natuurlijk ....

Hobbykip | 23-07-14 | 10:12

En tijdens de Vierdaagse mocht er geen militaire kapel muziek maken. Hypocriet!

kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 10:09

Na afloop van Duitsland-NL 7 uur op vliegveld Kharkov rond moeten hangen vanwege de onbeschrijfelijke organisatorische chaos. De vliegtuigen naar Moskau en St Petersburg mochten als eerste vertrekken.

van Oeffelen | 23-07-14 | 10:09

Geen verbittering, toe. Het zou het beste zijn als we ons alleen bezig hielden met de nabestaanden, en op welke manier we die zo veel mogelijk zouden kunnen steunen.

malin | 23-07-14 | 10:08

Die Oekraïners zijn net zo fout als de Russen. Zorg nou maar gewoon dat de boel hierkomt.

mrfreeze | 23-07-14 | 10:08

En autoplay blijft haat. Dat sowieso.

Parsons | 23-07-14 | 10:08

Ja, daar hebben de slachtoffers wat aan.

Parsons | 23-07-14 | 10:05

De Oekrainers laten zich niet onbetuigd qua media opportunity.

Godsammekraken | 23-07-14 | 10:05

Dat ziet er een stuk beter uit dan die dronken, gedrogeerde en gedegenereerde boeren in Oost-Oekraïne.

Fred Bastiat | 23-07-14 | 10:04

Too little, too late. Mar het is tenminste iets....

rara | 23-07-14 | 10:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken