Toch nog een allerlaatste keer over die schijnheilige Sjoerd Sjoerdsma met z'n 'bescheiden advies aan de media'
Zout op man
Okee de allerrrrrlaatste keer over Sjoerd Wiemer Sjoerdsma dan, voordat we 'm hopelijk definitief naar de vergetelheid kunnen bonjouren. De opvallendste passage in z'n vier miljoen woorden tellende afscheidsbijbel is toch wel de belerende sneer naar de Haagse parlementaire journalistiek: volgens Wiemer veel te veel gespitst op 'sportverslaglegging' (peilingen) en 'persoonscultus' (wie doet het goed en wie doet het slecht). Okee, dussss. Sjoerd Sjoerdsma die 'tegenstanders' voortdurend verdachtmaakt(e) met termen als 'poedeltje van Poetin' (x2), Poetin-papegaai en Kremlin-woordvoerder, of vrouwenhater / homohater / jodenhater, Sjoerdsma die via bevriende mannetjes in de media karaktermoord pleegde op Remkes door 'm af te serveren als warrige alcoholist: déze Sjoerdsma blaast nu hoog van de toren over DE TOON en DE INHOUD in de journalistieke pers.
Mogen we dan aan z'n adviesje nog toevoegen dat de Haagse parlementaire journalistiek eens moet stoppen met het IN DE OPENGESPERDE REET KRUIPEN VAN POLITICI EN WOORDVOERDERS? Zoals bij een documentaire over Sigrid Kaag waarbij Sjoerd Sjoerdsma bij de VPRO 'een stevige eisenlijst op tafel legt' over hoe Kaag in beeld gebracht moet worden. Zoals de door Sjoerdsma & D66 geregisseerde 'interviews' van Wilma Kieskamp van Trouw met Sigrid Kaag: twee beste vriendinnen aan de thee met veel suiker, een politicus die iets kwijt wil en een als journalist vermomde notulist die klakkeloos woord voor woord letter voor letter precies opschrijft hoe de politicus zou willen dat het wordt opgeschreven. Tálloze mediamomentjes die Sjoerd Sjoerdsma zélf regisseerde met bevriende journalistjes (onwelgevallige vragenstellers kunt u volgens de partijlijn trouwens wegzetten als fascist). Ál die journalisten die op schoot kruipen bij de voorlichters en de voorlichters die al een kussentje hebben klaargelegd om ze daar met open armen te ontvangen. De bloedvermoeiende een-tweetjes van dienst en wederdienst rond de jaarlijkse Prinsjesdag-lekken. Kamerleden die zichzelf uitnodigen bij praatprogramma's en daar dan op een kar door de studio worden gereden, toegejuicht en aangemoedigd alsof Jezus is aangekomen in Jeruzalem. Die eeuwige Joost Sneller, die écht helemaal geen fuck te vertellen heeft, die voor de tachtigste keer bij z'n dikke maten van WNL aanschuift.
Het is een groot spel. Sjoerd Sjoerdsma was voor een van de belangrijkste partijen een van de belangrijkste pionnen en deze gast gaat de media nu de maat nemen over hoe ze journalistiek zouden moeten bedrijven. KOM NOU. Wist u trouwens dat Hoofd Communicatie van D66 een keer een hulphond heeft uitgekafferd voor 'vieze hond'? Dan weet u het nu. En Sjoerd Sjoerdsma met z'n vrome priesterpraat is een schijnheilige hypocriete bal gehakt aan wie we echt helemaal niks gaan missen.
Sjoerd Sjoerdsma opgerot staat netjes Top 10
Stukje persoonscultus over Sjoerd Sjoerdsma
Zeldzame foto van Sjoerd Sjoerdsma LACHEND in de Tweede Kamer. Op de dag van z'n inauguratie, het lachen is 'm daarna wel vergaan. Moraliserend, belerend, wapperend met het vingertje en hautain: als je vertrekpunt altijd maar negatief is en je met zichtbaar chagerijn je onbegrip spuit over mensen die misschien net wat anders over dingen denken dan jijzelf, dan wordt het ook nooit wat. WAT EEN VERLIES! Gelukkig hebben we wel gelachen. Na de klik, Sjoerdsma Greatest Hits. Doei!
Sjoerd Sjoerdsma waarschuwt China nog 1x
D66 stuurt veelvuldig onderscheiden oorlogsheld Sjoerd Sjoerdsma (6x de Militaire Willems-Orde) naar het front om China bang te maken
Warmonger Sjoerd Sjoerdsma (tweede van links, kijkend naar de tieten van die vrouw), de Carl von Clausewitz van D66, vooral bekend van zijn drankdromen dagdromen om Europa in een kernoorlog te storten, heeft tussen het computeren en het 'dienen van ons vaderland' door tijd gevonden zijn knokige klauwen door de baijiu te roeren. Want China vindt Taiwan bovengemiddeld interessant en dus staat deze slappe sliert spaghetti met brandende fakkel in de frontlinie (die fakkel hadden ze nog liggen bij D66). Meneer mag een keer op schoolreisje, bij terugkomst verstopt-ie zich op de bodem van de bus zodat Kaag hem niet ziet, en meteen probeert-ie ons mee te sleuren in de volgende zeikoorlog. Grote woorden over 'de urgentie die Nederland moet voelen om ons beleid aan te passen om Taiwan te steunen en China onder druk te zetten is toegenomen'. Okee. Laat daar maar even op u inwerken. SJOERD SJOERDSMA WAARSCHUWT CHINA NOG 1X.
Sjoerd Sjoerdsma zat weer aan de drank
Jeneverfles van Remkes geleend
U mag hier zelf iets van proberen te kleien, maar toen de drankwalm uit het magere snoetje van Sjoerd Ploertsma was opgedroogd snapte-ie er zelf ook geen reet meer van. Althans, het is (zo concludeerden wij na redactieoverleg) een poging tot humor, met Poetin als Satan, en Zelensky als God, en dat wordt dan een maf Twitterbericht aan de paus die - gek genoeg - niet de behoefte voelt er een kransje van te maken. Helaas voor Sjoerdsma kwam het berichtje wel aan bij een clubje Nederlandse twitterboomers en nu heeft-ie de tweet maar verwijderd want 'komt niet over zoals ik had bedoeld'. De tabak die wij er onder de streep van maken is dat die maffe warmonger - van de militaristische tak van D66 - de geringe lengte van zijn broekraket maar weer eens probeert te compenseren met een kernoorlog. Enfin, volgende keer de fles van Remkes laten staan als je gaat twitteren, Sjoerdsma!
