achtergrond

Geenstijl

227 resultaten

#opel ampera

Woekerwinsten Opel door subsidie op hybrides

BAMpera.jpg Goh. Verrassend. Autofabrikant Opel maakt woekerwinsten op de elektrische Ampera door misbruik te maken van subsidiemogelijkheden. In Nederland krijg je als consument of zakelijke rijder bákken subsidie als je hybride gaat rijden. Want da's groen en duurzaam en de hele planeet blijft gezonder als Nederlanders met een Prius in de file staan in plaats van met een diesel. BPM-korting, geen wegenbelasting, lage of helemaal geen bijtelling, KIA, MIA, VAMIL, noem maar op en er bestaat een regeling voor. Aanvraagje invullen = korting cashen. Voorbeeld: een Mitsubishi Outlander Phev, een plugin hybride SUV van 50.000 euro, kun je daarom al rijden voor een kleine 17.000 euro. Allemaal subsidiegeld, en de totale kosten daarvan lopen vanwege de populariteit van dit soort modellen in de honderden miljoenen euro die door de Staat (lees: de op reguliere brandstof rijdende belastingbetaler) moeten worden opgehoest. Want heel Nederland en z'n schoonmoeder vindt Toyota Prii en Honda Civic Hybrids hondslelijk, maar hee, je krijgt wel gigantisch veel korting op zo'n karretje voor knuppels met een kruideniersmentaliteit. CDA'er Pieter Omtzigt stelde er een tijdje terug al vragen over, want FinStas Weekers kan zo een half miljard bezuinigen op de discriminatoire voorkeursbehandeling voor hybride-Hollanders. Zo zuinig en gezond voor het klimaat als de fabrikanten je willen doen geloven, zijn die dingen echt niet. Terug naar de Opel Ampera. Daar zie je d'r nogal wat (zakelijk) van rondrijden, omdat je helemaal suf gesubsidieerd wordt als je d'r eentje koopt. Een Komfort Edition kost in Nederland vóór BPM- en subsidiekorting 48.295 euro (incl btw). Maar in buurlanden België én Duitsland heeft Opel de prijzen van Ampera's onlangs verlaagd: daar doen ze slechts 39.900 euro (incl. btw) bij gelijke uitrusting. Bam, dik 8k verschil op de consumentenprijs. Een kuchende man in een regenjas gaf dit vergelijkingsdocument (pdf) aan GeenStijl (uiteraard in een parkeergarage). Hij wist ons bovendien te vertellen 'dat in Nederland de prijs van de Ampera niet is verlaagd door de enorme duurzaamheids-subsidies van overheidswege.' Een door hem gebelde Opeldealer bevestigde dat verhaal: "De subsidies van de Nederlandse overheid hoger zijn dan een eventuele prijsverlaging." Lekker is dat. Door hier de prijzen niet te verlagen, omdat kopers gratis geld krijgen van de overheid, maken de Rüsselsheimers extra winst op de verkoop van hun Ampera - op kosten van de belastingbetaler. Pure oplichting dit. Niet gek dat de Duitse economie het een stuk beter doet dan de onze. Fückers. Update: Ook in Roemenië & USA maakt Opel de Ampera goedkoper.

Hybridesubsidie kost 160.000 euro PER AUTO

De belastingverlagingen voor "schone auto's" hebben de schatkist over de periode 2008-2013 al 6,4 miljard euro gekost. Dat zijn cijfertjes van gisteren, maar we pakken ze toch nog even mee. Want Robin Fransman, de DuploDuider van DasKapital, heeft een heel simpel sommetje gemaakt die die bizarre 6,4 miljard euro, gedeeld door het aantal elektrische auto's dat in Nederland rondrijdt. Er rijden slechts zo'n 40.000 Priusachtigen rond in Nederland (bron: FD) en dan kom je uit op 160.000 euro subsidie per stopcontact-auto. Daaronder dus ook de Opel Ampera, die in Duitsland en België in prijs verlaagd is door Opel, maar in Nederland niet omdat de overheid zo veel subsidie & belastingkorting bijlegt op de aanschaf van zo'n opgevoerde stofzuiger dat-ie ook tegen woekerprijzen goed blijft verkopen. Daaronder ook de Metsubsidie Outlander PHEV, een zwaar gesubsidieerde hybride SUV die maar 30 kilometer kan rijden op zijn batterij voordat ie op benzine overschakelt, en daarom dus absoluut niet "zuinig" is. Wat DasKapital zegt: snel nokken met die verkapte belastingfraude.

Het Gratis NPO Lijsttrekkersdebat voor iedereen

gratisuitverkoopvooriedereen.jpeg Gratis bier voor iedereen. Gratis water voor iedereen. Gratis geld voor iedereen. Gratis doorstuderen voor iedereen. Gratis begrotingstekort voor iedereen. Gratis ademhalen voor iedereen. Gratis kilometerheffing voor iedereen. Gratis kinderopvang voor iedereen. Gratis weigerambtenaar voor iedereen. Gratis kolencentrales voor iedereen. Gratis snelheidsverhoging voor iedereen. Gratis voedselbankvreten voor iedereen. Gratis wintercheck voor iedereen. Gratis windmolenenergie voor iedereen. Gratis wegenbouwstop voor iedereen. Gratis overwaarde voor iedereen. Gratis studentenhuizen voor iedereen. Gratis basispakket voor iedereen. Gratis duurzaamheidsidealen voor iedereen. Gratis tomatenijs voor iedereen. Gratis rollator, beugel en/of thuiszorg voor iedereen. Gratis noodfondsen voor iedereen. Gratis waxinelichthouders voor iedereen. Gratis telefoonboeken voor iedereen. Gratis Opel Ampera's voor iedereen. Gratis Eurobonds voor iedereen. Gratis Mauro's voor iedereen. Gratis vispas voor iedereen. Gratis donornieren voor iedereen. Gratis Donald Duck-abo's voor iedereen. Gratis Joodse donatiedollars voor iedereen. Gratis rancuneuze moddergooisessies voor iedereen. Gratis windvanen voor iedereen. Gratis oneliners voor iedereen. Gratis breekpunten voor iedereen. Gratis ongevraagd advies voor iedereen. Gratis persoonlijke bemoeienis voor iedereen. Gratis pennen, buttons & stickers voor iedereen. Gratis vakantieverhalen & campingtips voor iedereen. Gratis persoonlijke ontboezemingen (SFW) & leuke anekdotes voor te lachen voor iedereen. Gratis debatretoriek voor iedereen. Gratis afwezigheid van Rutte, Roemer & Wilders voor iedereen. Gratis aanwezigheid van Rik van de Westelaken, Dominique Broekpak & Ferry Mengele voor iedereen. Live. Om half negen. Op Nederland 1 en ALLESMOETWEG24.

Elektrische auto's grootverbruikers brandstof

trolololauto.jpg 'Plug-in auto's'. Van die balverzakkend trieste auto's met een stekker. Daarmee win je a priori al de grote kansloosheidsprijs. Beetje blits op het gaspedaal trappen als die hitsige MILF naast je staat bij het stoplicht? Triester dan in een 'plug-in Prius' wordt het niet. Ongeveer net zo stoer als het vlasbaardje van Daley Blind en net zo ruig als Leon de Winter op een vouwfiets. Maar goed, die auto's dienen een goed doel: de eigen portemonnee. Een ZZP'er kan volgens tijdschrift Autoweek voor minder dan 8.000 euro een Prius op de kop tikken, want geen BPM, duizenden euro's aanschafsubsidie en op te schrijven als investeringsaftrekpost, al met al nog geen kwart van de cataloguswaarde. Daarbovenop komt nul (0) procent bijtelling en geen wegenbelasting. Hop hop, dat is lekker scoren en geen overbodige luxe nu Rutte-II op het punt staat u volledig uit te kleden. Naast de eigen portemonnee wordt ook nog eens het milieu gespaard: de Prius gebruikt maar 2,2 liter brandsof per 100 kilometer. Concurrenten Opel Ampera en Chevrolet Volt slechts 1,6! OF WACHT, TOCH NIET. NOS: 'Gemiddeld verbruiken de auto's 80 procent meer brandstof dan hun fabrieksnorm belooft.' Trololol. De gemiddelde actieradius van een plug-in Prius is, *trommelgeroffel*: twintig kilometer. 20! Ba-dummmtsssjj. Conclusie: het groene alternatief van autorijden wordt kapot gesubsidieerd en blijkt een volstrekte mislukking, want Prius-rijders hebben dikke schijt! Dat verwacht je toch niet? Klokje rond: Tests bewijzen het: elektrische voertuigen NET ZO SCHADELIJK als auto's met verbrandingsmotor.

ENORME OLIEVONDST MAAKT EINDE AAN CRISIS

jaknikker.gif EUREKA! HOEZEE! LANDGENOOTEN! De crisis is voorbij! In Kwadrant F17-10 (pdf) van de Noordzee (120 km ten noorden van Den Helder) is op anderhalve kilometer diepte één van de grootste Nederlandse olievelden OOIT aangeboord door de Duitse drillers van Wintershall. Bevat minstens 30.000.000 vaten (met significant upside potential) maal ± 110 dollar = ka-ching. Ook voor Nederland, want EBN staat voor 40% op de licentie van grid F17. Enige aandeelhouder: De Nederlandse Staat. Bijkomende voordelen: ondiep water, ondiep reservoir en dichtbij infrastructuur (pijpleidingen), dus extra gratis goedkoop te produceren. OK, het zijn maar 30 miljoen vaten. Daar kan Texas krap een halve dag auto op rijden. Ter vergelijk: Saudie-Arabië heeft 267 miljard vaten olie onder 't zand liggen. Maar omgerekend naar oud-continentaal gebruik én Europees georiënteerde herverdeling, betekent het toch al snel 150.000 nieuwe banen in Spanje, zes maanden extra brood en apothekersproducten voor de Grieken en een bijna ongelimiteerde declaratiekas voor de talloze, talloze retourvluchten naar Brussel en andere Europese topoverleglocaties voor Rutte & Dijsselbloem. Voorts kunnen de servers van Sargasso er tot in de oneindigheid op aangedreven & gekoeld worden, kan het halve Nederlandse windmolenpark van een hulpmotortje voorzien worden en krijgen Opel Ampera-rijders hun accu's tien procent sneller opgeladen. En dat allemaal dankzij dit prachtige booreiland. Oh en de benzineprijs voor de consument aan de pomp? Die zal minstens drie weken niet stijgen. Beloofd.

'Elektrische auto's mogen harder dan benzinewagens'

vroemvroem.gif Koop een benzine- of dieselauto en je kan een tweede hypotheek nemen om het rijden betaalbaar te houden. En dan moet je nog hopen dat je woning niet in een milieuzone staat. Koop een hybride en de staat spendeert 160.000 euro (!!!!!!) aan subsidies & stimuli. Hybrides worden nog net niet persoonlijk afgeleverd door hymnes zingende nimfen met bloemen in hun haar. En nou wil Den Haag óók nog snelheidsprivileges gaan gunnen aan het hybridegilde: Schultz overweegt op verzoek van de levensvreugdehaters van GroenLinks om elektrische auto's 130 te laten rijden waar oliestokers maar 100 mogen. Proefstrook in kwestie: de A2 tussen Utrecht en Amsterdam. Dat is op papier een vijfbaans asfalthemel die in de praktijk is ingericht als folterhel voor automobilisten: je mag er maar 100 kilometer per uur en omdat de trajectcontrole-nazi's van de VVD permanent over je snelheid waken, rijdt de ene helft van A2-kruipend Nederland met het zweet in de bilnaad en een haviksoog op de snelheidsmeter krampachtig precies 99 kilometer per uur, en zit de andere helft te twitteren, facebooken en tinderen om de verveling te verdrijven. Superkut allemaal. En als het aan Meisje Melanie ligt, komen straks het geitenwollensokkentuig in hun beter-dan-jij-Prius, de Hollands zuinigmansjes in bijtellingsvrije Opel Ampera's en de grachtengordelgroendrammers met hun Metsubidie Outlanders met gevaarlijk groot snelheidsverschil voorbij middelvingeren omdat hun staatsgesubsidieerde GoedVolkswagentjes geen vervuiling veroorzaken. De automobilistenhaat van GroenLinks kent weer eens geen begrenzing. Ze moesten godverdomme een brandende hybride het kutwerk van Liesbeth van Tongeren binnenrijden.

NIEUWS! HybrideSubsidie kost half miljard taxpoet

BAMpera.jpgNIEUWS! Op de voorpagina van de Azijnbode! De krant voor Priusrijdend Nederland heeft becijferd dat de subsidies op hybride auto's de belastingbetaler in 2013 ruim EEN HALF MILJARD euro hebben gekost. Joh. Jongens. Echt? We zijn niet zo van het 'Zie je wel! Zeiden we toch!' roepen, maarreh.. ZIE JE WEL! ZEIDEN WE TOCH! In september al, en in combinatie met het harde nieuws dat Opel z'n elektrische Ampera's in Nederland met opzet duurder maakte dan in andere landen, omdat er zo veel subsidie op gegeven wordt door de Staat dat er voor de autobouwer flinke woekerwinsten op te maken zijn. Ook Kamer-econometrist Pieter Omtzigt had maaaanden geleden al becijferd dat de hybridesubsidies onbedoeld iets te populair waren geworden. Hij kreeg toen meteen een lastercampagne naar zijn hoofd waar de toerfietsertjes van VK op zich al door wakker geschud had kunnen worden. Zelfs het rekenvoorbeeld over de Mitsubishi Outlander plugin stekker-SUV waar de Azijnbode mee komt, stond in februari al op de GeenStijl. En dan niet alleen dat je voor een handvol muntgeld, een paperclip en een oud pepermuntje al zo'n Outlander uit de showroom mag rijden, maar omdat we vuistdiep in de Outlander PHEV Komjoenitie zitten wisten we ook al dat die bakbeesten hun beloofde duurzaamheidsdoelen absoluut niet waarmaken. Kortom. Als Priusbode & Co in september wat alerter waren geweest met dit 'nieuws', waren die zes miljard aan lastenverzwaringen uit het Crematoriumakkoord van oktober misschien ook wat lager uitgevallen. Want kom op. EEN HALF MILJARD aan subsidies, zodat je voor weinig geld in een stofzuiger met een actieradius van 30 elektrische kilometers de weg op kan. Dat geld had qua investeren in duurzaamheid ook naar onderwijs kunnen gaan, om meteen maar een andere uitstekende suggestie van GeenStijl voor het voetlicht te gooien. Enfin. Zelfs Omtzigt moet er een beetje van zuchten. Maar aan GeenStijl heeft het in ieder geval niet gelegen, dat dit soort debiliteit niet bijtijds een weg richting afvalbak weet te vinden. En nee, we hoeven geen Tegel. We vinden onszelf sowieso wel keigoed.

Eric Wiebes (vvd) in 2016 over stekkersubsidie: 'We hadden er nooit aan moeten beginnen'

Throwback naar 2016, toen vvd-stas Eric Wiebes eerlijk toegaf dat subsidie op elektrisch rijden miljarden kost, maar niks doet voor het klimaat.

Niet alleen wil Mark Rutte vanaf 2030 de verkoop van alle benzine- en dieselauto's verbieden. Het kabinet Rutte 3 wil ook de subsidie op stekkerbakken weer verherinvoeren. Dat betekent accijnzen en wegenbelasting op verbrandingsvoertuigen omhoog, om geld vrij te maken waarmee bovenmodalen korting kunnen krijgen op Tesla's die ze toch al konden betalen (en de meesten van u niet).  Maar WAT zei Eric Wiebes in 2016 tegen Autoweek, nadat hij de toenmalige stekkersubsidies stopgezet had: 

"We hadden er nooit aan moeten beginnen. We hebben er zes (komma vier - red.) miljard euro in gestopt en er nul klimaateffect voor teruggekregen. *De realiteit is dat voor elke zuinige auto die hier verkocht wordt, autofabrikanten elders in Europa een niet-zuinige auto kunnen verkopen." *

Dankzij die subsidies kon Opel z'n (slecht verkopende) Ampera in Nederland duurder verkopen dan in Duitsland en België. Dankzij die subsidie kreeg je ineens een wildgroei aan Metsubsidie Outlanders, die je dankzij kortingen en subsidies voor 16.000 euro kon kopen (in plaats van een halve ton) terwijl ze maar 30 kilometer op de accu kunnen rijden voor ze op fossiel overschakelen. In totaal gingen helemaal niet zo veel mensen stekker rijden, waardoor de subsidiekosten per stofzuiger opliepen tot wel 160.000 euro.

En nu ligt dat subsidieplan dus TOCH weer op tafel. Binnen de vvd is ineens geen weerstand meer. Kwade tongen beweren dat de old boys van de bitterballenpartij wel blij waren met die extra korting, want zij rijden allemaal zo'n Tesla S P90D of een Tesla X met van die gave vleugeldeuren. En kan iemand even op de nieuwe oprit van Klaas Dijkhoff in Breda kijken, want daar schijnt ook een Tesla te staan...

Voor bij de koffie: ook Belgie schaft kerst af

Zo, de file weer voor geweest? Of zat u er middenin en kwam u er voor de vijftigste week op rij achter dat fileflirten niet bestaat zolang je in een Opel Astra 1990 rijdt? In ieder geval, u zit op uw kantooreiland, Jeannine knikte zowaar terug, de koffie is weer eens amper vast te houden door dat dunne plastic heen, en Robbert eet nú al z'n boterham kaas met komkommerschijfjes. Kortom: u mag. Het is ons wat hè. Man man, gut gut. Maar ja, het zijn toch de tijden waar we in leven he. En ja, mist u het nou eigenlijk wel echt? Grote kans dat u het kerstverhaal niet eens op kan lepelen dus misschien moeten juist wíj eens wat minder noten op de zang hebben. "De Belgische gemeente Holsbeek doet het zonder kerststal omdat anders-gelovigen er aanstoot aan zouden kunnen nemen." Ja. Dat krijg je dus met een gigantische joodse en Hindoestaanse vijfde colonne in de gelederen. Eigen schuld.

Opel en BrEeZaH

opelbabes.jpgAls wij van GeenStijl ergens een hekel aan hebben dan zijn het wel Opel-rijders. Je kunt ze onder verdelen in twee categorieën. De eerste is ambtenaar met baard en trekhaak. Steevast op links en zomers met de caravan naar de camping in Frankrijk om vervolgens met een afgeladen sleurhut vol jerrycans streekwijn terug te keren in ons land. Type twee is boer en macho, of profvoetballer die wordt gesponsord door dit burgertrutten merk. Zij rijden modellen herkenbaar aan de nodige spoilers en voorzien van de aanduiding GSI. De Opel Manta adepten zeg maar. Van die types met bont aan het stuur, bokshandschoentjes aan de achteruitkijkspiegel en schakelketting. Natuurlijk hebben die boys een eigen website en natuurlijk hebben ze een categorie Opel-babes. Vol verwachting klopt ons hart. Je moet echter lid zijn om de dames te bekijken. Over ons lijk. Gelukkig ondersteunt ook de GSI-club het gepatenteerde Open Directory Protocol. Ofwel: Opel-babes met veelzeggende namen als Cassandra, Alice en Angel. Opel en BreEzAh-chicks? Zoeken die twee elkaar op ofzo?

Opel Astra-rijder uit Enschede...

Alle opelrijders moeten verzuipenCheck vooral de tomtomzuignap in de grootbeeldversie. Maar goed, u weet vast een veel betere kop. ANP-Feauteaubijschrift: "Een viaduct in de wijk Twekkelerveld in Enschede is vrijdagavond vol gelopen met regenwater. Sommige automobilisten proberen ondanks het hoge water toch door te rijden" Update:Zie onze held stoer het water inrijden, terwijl een heftruck net een eerder slachtoffer op de kant sleept: "Me tomtom zei dat het wel ken!"

Opel Astra + Audi A3 slaan motorrijder kapodt

roadrage100def.jpgGevalletje zieke snelwegterreur op de A1. Zes automobilisten schoppen 1 motorrijder lens. Reden: onbekend. Waarschijnlijk inhaaljaloezie. Een merkwaardig fenomeen, waar sommige (veelal jeugdige) asomobilisten last van krijgen zodra ze door andere medeweggebruikers voorbij gereden worden. (ZIT JIJ MIJN NOU IN TE HALEN KK KLOODTZAK?!!!??!) Enfin; lang verhaal kort verhaal; motorrijder (een pliesie op een privéfiets) wordt uiteindelijk op afslag Muiderberg klemgereden door Audi en Opel, en verrot geslagen. Helm stuk, motorpak stuk, meerdere kneuzingen over het lichaam, waaronder enkele ribben. (Mensen schoppen die op de grond liggen = gekneusde ribben.) Kloodtzakje in de zwarte Audi A3 is inmiddels aangehouden. Bleek een 22-jarige man uit Almere (het zal ook eens niet). Naar de (5) inzittenden van de Opel Astra wordt nog gezocht. Ondanks een miljoen miljard camera's in, op, rond, boven en naast Ons Asfalt roept de politie Gooi- en Vechtstreek (lol) toch de hulp van het Nederlandse publiek voor het vinden van dit tuig. Signalement: ze zaten met z'n vijven in de Opel. Wat best sneu is. PolitieBericht.

Gezocht. Opel Vectra met BP-benzinedief

opelvectramooker477.jpgHallo hardwerkende Nederlanders. Verzoekje van onze vrienden bij de pliesie. Of u zometeen tijdens het filerijden richting de piepers met jus even uit wilt kijken naar een zilvergrijze Opel Vectra met 5-spaaksvelgjes en dubbele C02-pijp. Chauffeur steelt van tankstations, en die hebben al van die klotemarges dankzij dat gezeur van die kabinetskrant. Niet op kentekenplaatjes letten. Meneer heeft er tientallen in de achterbak. CCTV-beelden HIERRR.

Ali B kiest voor Opel

konijn.jpgHier volgt een politiebericht. In verband met het succesvol afleggen van zowel theorie- als praktijkexamen door dhr. Ali B. dienen automobilisten in de regio Almere vanaf morgen rekening houden levensgevaarlijke situaties op de wegen. Haal niet in. Parkeer uw auto onmiddellijk op de vluchtstrook. En barst in lachen uit want die rappert met z’n leipe mocro flavour heeft een Opel Signum gekocht. Rapperts in spé tsjekken hier hoe het wel moet.

Lekker slapen in je Opel

Vries eens dood!Het vrolijke sneeuwweer van vanmiddag is voorbij. Allah gaat grimmig worden. Zelfs de ex-journaalverslaggever Gijs Wanders werd ingeroepen als speciaal NOS-correspondent om verslag te doen vanuit Apeldoorn, tegenwoordig 30 kilometer onder Moskou. Het is doffe ellende buiten de randstad, Groningen en Friesland uitgezonderd. Gijs deed verslag van plassende vrouwen in de berm en slippende auto's. Mensen die nu onder de rivieren vast staan, gaan vannacht onder het genot van sneeuwstormen in hun auto overnachten. En voor wie zich de tiefus verveelt en nu mobiel GS zit te checken (we zien verdacht veel nokia's in de stats): Kans is groot dat je de nacht niet overleeft, wat ga je doen? Toch maar die SUV kopen in een volgend leven he? Kortom, It giet oan!

Filmpje: Carmageddon in een Opel Vectra

mental vectra bitchSoms moet je als man gewoon opkomen voor je eer. Soms kan je gewoon niet anders dan actie ondernemen. Je staat er voor of je staat er niet voor. Dus als iemand je parkeerplek heeft ingepikt bij de supermarkt in de buurt, dan achtervolg je deze persoon in je bordeauxkleurige Vectra tot aan het huis. Dat doe je zeker als je een 28-jarige psycho mental vectra bitch uit de Ribbelerbrinkstraat te Enschede bent. Goed! Laten we overschakelen naar de Gladiolenstraat te Enschede. Check hier het kille pliesiebericht: woensdag 30 augustus werd aan het eind van de middag omstreeks 17.45 uur gemeld dat aan de Gladiolenstraat in Enschede werd gevochten. En check vervolgens ook even het FILMPJE (mirror van Hyves). Het bewijs is geleverd, vrouwen kunnen niet rijden maar wel botsen.

Total Hero du Jour. Opel Zafira 75-TV-DX

ANP-33631777-534.jpgProficiat Familie Sleurhut op de A7 bij Lyon! U bent genomineerd voor de titel Totale Hero du Jour. Op Zwarte Zaterdag met je Opel + sleurhut + dakkoffer vol koffie, kaas en aardappelen gefotografeerd (opklikken) worden in een monsterfile op een Franse snelweg. Dat is best knap. Vooral ook omdat er weken gewaarschuwd wordt door VID & ANWB deze horrordag te mijden. Vooral ook omdat deze dag al jaren bekend staat als Filedag des Doods (wiki). Vooral ook omdat het al dagen hommeles is op de Franse autoroutes door boeren. Maar gelukkig zijn er altijd nog Nederlanders die overal sgeit aan hebben en zich niet laten opnaaien door paniekmedia. Chapeau, Familie Sleurhut. U mag bij terugkomst twee unisex windjacks uitzoeken in de ANWB Shop. Mochten jelui toch doodsmelten op de Route du Soleil, gelukkig hebben we de fotoo nog! Livefeed: #zwartezaterdag

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.