Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie rapporteert ruim 30 Extinction Rebellion A12-ouders bij meldpunt Kindermishandeling

Het is een KINDERFEEST

Meisje is 6 jaar oud maar "is er uit eigen beweging"

Het meldpunt Veilig Thuis "is er voor advies en ondersteuning en het melden van huiselijk geweld en kindermishandeling. Voor jezelf, maar ook als je je zorgen maakt over de veiligheid van iemand anders kun je een beroep doen op Veilig Thuis; ook als professional. Of je nu vragen en vermoedens hebt, of het zeker weet. Je zorgen delen is een belangrijke eerste stap."

Kortom, de agenten zijn professionals met vragen en vermoedens en hun zorgen delen is ruim 30 keer een belangrijke eerste stap. Politie Den Haag noemt de melding een "standaardprocedure bij aanhoudingen waarin kinderen in gevaar zijn" en is dit ook bij eerdere Extinction Rebellion-demonstraties tegen fossiele subsidies gebeurd." Standaardprocedure dus, maar Veilig Thuis wordt nu ineens geacht ontstemd te zijn.

Veilig Thuis: "Er zijn tal van meldingsgronden, maar het meenemen van een minderjarige naar een vreedzame demonstratie is er niet een van. En ook als de politie in al zijn wijsheid besluit dat dat wel zo is, leidt dit op zichzelf niet tot een onderzoek. Daarmee heeft de politie dus een wat loos dreigement geuit." De politie reageert naar verwachting vandaag op deze ontstemming.

Maar even zonder polemiek hè, zo'n waterkanon waarvan de straal elke dag een standje meer geconcentreerd is, dat is toch heus wel een veiligheidsrisico voor kinderen? We zagen immers hoezeer dat platform zelfs volwassenen kan verminken toen het ingezet werd tegen demonstranten die niet gedekt werden door de gehele media, politiek, het bedrijfsleven, de entertainment-industrie en Jeugdzorg.

Gemeld?

Social

"veel kinderen"

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Sneerpoets | 12-09-23 | 16:05

Zijn de banrekeningen van deze klimaat-extremisten al bevroren?
Zo niet, Justin weet raad.

blbla | 12-09-23 | 13:43 | 1

En natuurlijk ook van een ieder die helpt

blbla | 12-09-23 | 13:43

XR's die zelf kinderen hebben, dan diskwalificeer je jezelf toch.

Acidbrain | 12-09-23 | 12:12
-weggejorist-
Ik.zeg.niks.te.veel | 12-09-23 | 11:57

Kinderen gebruiken als schild tegen echt politie ingrijpen, daar vind ik iets van.

eentweehuppekee | 12-09-23 | 11:48 | 2

Wanneer de taliban dat doet is het ineens misdadig

Schijnwerper | 12-09-23 | 12:07

Daar hopen ze stiekem op, ophef.

Acidbrain | 12-09-23 | 12:08

Die kinderen hebben allemaal de verzamelde werken van Hiemstra gelezen en kennen de laatste 10 IPCC rapporten uit hun hoofd. Ze komen dus volledig uit eigen inzicht en na zorgvuldige overweging mee met moeders de mama. Het is helemaal niet zo dat ze angstpsychoses aangepraat krijgen en door fanatieke extremisten als levend protestbord worden misbruikt tijden illegale activiteiten. De ouders verdienen een lintje, geen onderzoek.

Blauwpetje | 12-09-23 | 11:32 | 2

Sterker nog: die kinderen hebben hun ouders gedwongen mee te protesteren en zouden een verwijzing naar HALT moeten krijgen.

ET20 | 12-09-23 | 12:29

Die IPCC-rapporten zijn bullshitrapporten.

Wat wij te horen krijgen is waar poltici het over eens zijn dat we dat mogen horen, wetenschap staat er verre van.

Bovendien is die wetenschap fopwetenschap waar Hiemstra kennelijk dol op is. Om beetje beeld te krijgen moet u zich eens voorstellen dat u moet gaan bedenken wat een eventuele zeespiegelstijging veroorzaakt en hoe je kunt schatten wat er in de toekomst gebeurt.

Beetje ingewikkeld en gebrek aan data. Daar heeft de hele wereld last van maar ze publiceren er lustig op los onze 'klimaatwetenschappertjes'.

Vervolgens blijken al die subsidie- en overheidsgeldslurpers met dezelfde soort uitkomsten te komen, lief toch?!

Nu, en de VN graait al die prachtige publicatietjes van die fopwetenschappers bij elkaar en rapporteert dan dat ze het weer allemaal eens zijn en wat zoal de zeespiegelstijgingen (dan kreeg je ooit max een meter in 2100 en toen iedereen dacht: dan kun je verder de boom in, toen opeens kwamen er cumulatietheorieën (allemaal wellicht waar, wellicht onwaar, gewoon verzonnen en het komt wat paniekeriger uit dus prima de bima) en temperatuurstijgingen zijn volgens al die modellen van die wetenschappertjes.

Meer is het niet maar het wordt gebracht als de nieuwe profeet is geland en de waarheid absoluut is. Obama roept vervolgens science is settled, zakkenwasser van een activist dat hij is. Nu, de maximale zeespiegelstijging is toch maar mooi flink gestegen volgens de fantatische modellen en ze klopten toen niet of nu niet of toen én nu niet.

Dondert op s.v.p. en snel.

Zomaarwat | 12-09-23 | 15:52

5000 kilo CO2 uitstoot omdat mevrouw, met belachelijk groot gezin in deze tijd, naar de Faeröer eilanden wilde om daar n onderzeese rotonde te bekijken.
Ook nog ff naar IJsland, omdat het kan. En naar Zweden. Italië, Spanje, etc. Bezoek aan het milieuvriendelijke KUCH circuit Spa Francorchamps.
Maar wel in 2019 roeptoeteren dat je minder vliegt. Gelukkig compenseer je dat op allerlei andere fronten met ikke-ikke-mijn gezin uitstapjes.

Nederland is een mooi vakantieland, behalve voor klimaatdrammers met een fokdrang.

vigilanta | 12-09-23 | 11:24 | 2

Over spagaat gesproken: die klimaatdrammers zijn suïcidaal voor onze maatschappij maar als we geen kinderen krijgen kunnen we beter meteen gaan rentenieren want ik heb er genoeg van voor al dat ons hatende gajes te werken.

Dus graag mensen met kinderen niet verwarren met schadelijke mensen.

Zomaarwat | 12-09-23 | 15:59

@Zomaarwat | 12-09-23 | 15:59:
Ik had mij wellicht voor willen planten met een gelijkgestemde, enigszins rechtse, hogeropgeleide, blanke man van 1.85+ voorzien van etiquette, wat looks en gereedschap. Maar het heeft niet zo mogen zijn.

vigilanta | 12-09-23 | 18:52

Als je vandaag de dag nog kinderen neemt, ben je zelf een fossiel.

Jan Gordelroos | 12-09-23 | 11:01

Dus Veilig Thuis vind dat je een kind naar een demonstratie mee kan nemen zolang de demonstranten deze zelf als vreedzaam bestempelen. Dan neemt Veilig Thuis dit gewoon klakkeloos aan omdat het de 'juiste' demonstratie is. Dit is politiek bedrijven over de ruggen van kinderen door een organisatie die juist voor hen zou moeten opkomen.

Selassie | 12-09-23 | 10:59 | 2

Heb het gevoel dat er wat mensen bij Veilig Thuis zitten, die waarschijnlijk ook bij deze demonstraties te vinden zijn. Zo'n club hoort objectief te zijn, maar ze hebben hier overduidelijk een standpunt ingenomen.
Overigens staat op hun site dat ze wettelijke plicht hebben om onderzoek te doen of er daadwerkelijk sprake is van kindermishandeling.

usb stok | 12-09-23 | 11:19

@usb stok | 12-09-23 | 11:19: Yep, dat een politieagent ver van kind's huis niet kan bepalen of zhij een veilig huis heeft. Speculatie wat neigt naar een toeslagenaffaire waar ouders al schuldig zijn bevonden en daarna hun onschuld moeten bewijzen.

kapotl00d | 12-09-23 | 12:14

Voor als jullie nog harder willen lachen om Musjes de muts:
- mevrouw heeft potdomme 4 kinderen, waamee ze in feite het milieu/klimaat bovengemiddeld veel meer belast dan welke Nederlander ook
- mevrouw reed voor haar Tesla in een Skoda sjoemeldiesel, lekker fossiel stoken
- wonen doet ze in een stokoude enkelsteense in 1880 gebouwde gigantisch grote boerderij, uiteraard zonder warmtepomp en amper isolatie, ding kost overigens 8 ton en geen idee waar ze dat van betaalt
- mevrouw liep te vervelen / demonstreren bij ING ("want ING sponsort de ondergang van de planeet") maar bankiert zelf gewoon bij ING (zie webshop)
- trackdays op Spa-Francorchamps met een Tesla, tja.... Misschien geen uitstoot (behalve dat zo'n ding gewoon op kolen rijdt) maar wel lekker flink de bandjes oproken.
- haar Tesla is in een andere kleur gewrapped. Waarom? Standaard wit was kennelijk niet opvallend genoeg, dus daarom maar een lekker vervuilend plastic jasje eromheen in chemisch parelmoer.... Sowieso lijkt dat ding absurd veel kilometers te maken gezien de vele foto's op allerlei verschillende locaties in het land en zelfs de wereld, enkel voor vermaak (zoals de Tesla-vakantie in Ijsland)

Zo kan ik wel uren doorgaan... "Hypocriet" heeft nu een nieuwe betekenis....

Ome_BW | 12-09-23 | 10:53 | 5

Ehh, maar klimaat is ook niet het punt, jezelf willen profileren richting anderen binnen de groep, daar gaat het om.

Zoelense Hobbyboer | 12-09-23 | 11:15

M'okay, als zij dan niet de persoon is die daar zou moeten kunnen gaan staan vanwege haar voetprint, mss dat jij daarvoor in plaats kan staan?

kapotl00d | 12-09-23 | 12:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Met Greta is het uiteindelijk ook goed gekomen!

B2 | 12-09-23 | 10:45

En dan die zelfvoldane kop van mevrouw troela.

Bad - Casey | 12-09-23 | 10:41 | 6

@Barkruk2 | 12-09-23 | 11:01,
Me Too, ghehehe.

Bad - Casey | 12-09-23 | 13:57

Zo ziet dus een deugsnuit eruit...
Bah!

Mongeaulie waarsguwt | 12-09-23 | 15:25

Ik kreeg de neiging die bril te vervormen zodat deze haar profiel van neus en ogen volgt, maar deze laptop is niet van mij.

Sneerpoets | 12-09-23 | 16:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoogste tijd voor een diepgravend onderzoek naar de werkmethode van dit meldpunt. Is een inkoppertje en de ervaringen uit het verleden met dit soort goedbedoelde maar slecht functionerende overheidsclubjes die vrijwel ongecontroleerd hun werkzaamheden in kunnen vullen is dramatisch. Op basis van het weigeren van meldingen over hoogopgeleide blanke ouders die hun kinderen in gevaar brengen door ze te leren dat het de normaalste zaak van de wereld is om als voetganger een snelweg op te gaan doe ik alvast een voorspelling over de uitkomst: de kans is minimaal dat er iets anders uitkomt dan dat onze Turkse en Marokaanse medelanders zwaar gediscrimineerd worden wn voor veel minder belangrijke klachten wel jarenlang de bemoeizucht van dit soort instanties over zich heen krijgen.
De uitkomst van zo’n onderzoek zal weinig verschillen van die van het toeslagenschandaal: ook deze witte elite zal zijn pijlen vrijwel uitsluitend gericht hebben op mensen met een niet nederlandse achtergrond

ZomaarEen | 12-09-23 | 10:23

Uhmm, neem aan dat de leerplicht ambtenaar ook mee kijkt?
Zo niet waar kunnen wij de vooraf ingevulde aangifte formulier vinden bij het DUO?

water=nat rat | 12-09-23 | 10:21 | 5

@DankeSchon | 12-09-23 | 10:54: die zijn niet verplicht lieve schat, de basisschool wel. en als je goed leest, staat op de sites ook dat je op in groep 7 of 8 moet zitten, en daar heb je wel leerplicht.

tis_wat | 12-09-23 | 10:56

Beste,

Met het 'recht op demonstratie' wordt komende tijd een hoop vergoeilijkt.

Yor_Kok | 12-09-23 | 11:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Snap niet dat ze niet bij de Chinese ambassade demonstreren. Nederland doet al iets in de strijd tegen vermeende klimaatverandering dacht ik. Als het je menens is protesteer je in China, of iig bij de ambassade

Humsico | 12-09-23 | 10:18 | 10

@BobDobalina | 12-09-23 | 10:49:
Ja, omdat ze simpelweg het geld er (nog) niet voor hebben. En zoals ik al zei, het gaat niet alleen om CO2. Het gaat om vernietiging van de natuur, zware metalen, gifstoffen, andere broeikasgassen dan CO2, etc. Daarnaast zijn cijfers uit China niet eens te vertrouwen. Het argument 'Kijk eens hoeveel China al doet' slaat dus totaal nergens op.

TheProphet | 12-09-23 | 11:21
▼ 7 antwoorden verborgen

De paar keer dat mijn jongen kinderen in contact kwamen met de politie was altijd leuk. Respect voor hun werk, geintje hier geintje daar en zo.

Maar dit is echt niet gezond, kinderen meenemen naar zoiets.

Papa Jones | 12-09-23 | 10:17 | 1
-weggejorist-
Sjors W. | 12-09-23 | 10:37

Denk niet dat je kind leren dat je zomaar een drukke weg kan bezetten omdat je een bepaalde mening hebt een goed idee is.

sjef-van-iekel | 12-09-23 | 10:15

Oosterse tactiek , net als 100en kinderen in een tactisch gelegen "schoolgebouw" jagen voordat de vijand komt bombarderen. En daarna woedend en vlaggen verbrandend vingerwappen over burgerslachtoffers.

Pittzz | 12-09-23 | 10:11

Meldpunt ontbinden en, inclusief budget, onderbrengen bij politie.

Klaas_de_Waal | 12-09-23 | 10:09

Vreedzaam en eventueel met je kinderen demonstreren op het Malieveld, De Dam of Ter Apel is dikke prima. Nog beter is een protestconcert (zoals Woodstock) te organiseren. Op een snelweg gaan zitten is onacceptabel en vooral niet effectief om het beoogde doel te bereiken.

Nathal | 12-09-23 | 10:07 | 11

@Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 11:02: Ah, dus dan is schieten geoorloofd? Waarom heb ik dan nog niks gelezen over schietpartijen bij de A12 demonstraties?

DankeSchon | 12-09-23 | 11:10

@Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 10:30:

We kunnen voedsel importeren omdat we ook voedsel exporteren. En wereldwijd bekeken is de beschikbaarheid van voedsel best wel een probleem zoals blijkt uit de oorlog in Oekraïne.

En de Nederlandse landbouw staat wereldwijd hoog aangeschreven omdat ze relatief goedkoop, veel, schoon en veilig voedsel produceert. Vanuit de hele wereld komen mensen hier kijken hoe het moet. Waarom vindt links het zo belangrijk die kennis verloren te laten gaan?

Dandruff | 12-09-23 | 11:58
▼ 8 antwoorden verborgen

Je kinderen meenemen in de tram, is dat dan wel veilig?

happen_maar | 12-09-23 | 10:02 | 1

Als het maar inclusief is.

sjef-van-iekel | 12-09-23 | 10:06
-weggejorist-
DMaN | 12-09-23 | 10:02 | 1

Allemaal ouders die stilletjes hopen dat ze een Thunbergje in huis hebben die later wereldnieuws wordt en rustig door gaan met manipulatief opvoeden

batvoca2 | 12-09-23 | 09:56 | 1

Nieuwe mensen op de wereld zetten vergroot wel behoorlijk je co2 voetafdruk

Continuum | 12-09-23 | 10:06

Maar ff he? Hoeveel ouders namen hun kinderen mee? Ik denk een heel kleine fractie van het totale aantal. Door nu de hyperfocus daarop te zetten, wordt in een moeite door de hele XR demo weggezet als iets verwerpelijks.

Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 09:52 | 14

Moet je zelf ook niet aan het werk? Je maakt je nogal druk.

Modder. | 12-09-23 | 10:38
▼ 11 antwoorden verborgen

Ik denk dat de linkse kerk het liefst hun kinderen ook stemrecht zou willen geven.

D-Fens_1963 | 12-09-23 | 09:51 | 1

Bij linkse mensen maken hun kinderen al de dienst uit. "Ik moet niks" is ze voor in de mond bestorven. Terwijl ze van jongs af aan worden geïndoctrineerd met linkse opvattingen. Het resultaat is er dan ook naar.

Wiebenick | 12-09-23 | 10:24

Ze kunnen beter bij de MacDonalds gaan staan en ouders van dikke kinderen rapporteren bij meldpunt Kindermishandeling.

Zack Hooi | 12-09-23 | 09:49 | 9

@Zack Hooi | 12-09-23 | 11:19: U stromant er lustig op los. Beetje veganistisch gelöl van mensen die menen dat alles maakbaar is. Dikke kinderen is vooral erg voor die kinderen en er is niet makkelijk wat aan te doen. Dat louter haatdragend benaderen is echt kwaadaardig en mensen die zich dat permitteren vindt ik het sop voor de kool niet waard. Dikke doei dus.

Zomaarwat | 12-09-23 | 15:46

@Zomaarwat | 12-09-23 | 15:46: Indien je kind te dik is kan je die beter naar de sportschool meenemen dan naar de Mac. Als ouder heb je de keuze. Net als je kind meenemen naar een demonstratie. De ouder bepaalt. Mijn punt is pijnlijk maar niet onjuist.

Zack Hooi | 12-09-23 | 16:34
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Waakvlam | 12-09-23 | 09:46

Raar dat die organisatie nu het waarschijnlijk even hun linksige geweten niet uitkomt gaan drammen wanneer de politie de ouders aangeeft voor het in gevaar brengen van hun kinderen. Dat stinkt wel erg naar iets selectiefs? Terecht vindt de politie dat die kinderen niet mogen worden meegenomen om strafbare feiten te plegen, gevaar te lopen met waterkanonnen en het noodzakelijke politieoptreden zelf! Die organisatie moet nu ook handelen en niet gaan lopen zeiken!

Jan, Leiden | 12-09-23 | 09:46 | 3

De scholen zijn toch weer begonnen, leerplicht enzo.

EmilioEsteves | 12-09-23 | 09:51

Precies dit Jan!

RonnieTuitL | 12-09-23 | 10:14

@EmilioEsteves | 12-09-23 | 09:51:
Ook dat nog inderdaad. Lijkt me geen goed thuisonderwijs om te leren de wet te overtreden in elk geval!

Jan, Leiden | 12-09-23 | 10:18

Die ouders gewoon uit de ouderlijk macht zetten.

nickstert | 12-09-23 | 09:44

Het is kindermishandeling dat moet gerapporteerd worden.
Wat is het probleem?

Jacktheflipper | 12-09-23 | 09:43 | 3

Dat Stichting Veilig Thuis het geen probleem vindt om kinderen mee te leuren naar een kruitvat-bijeenkomst waar je dagen / weken achtereen het geduld van mede-inwoners en handhavers aan het testen bent met bemoeizuchtig en overlastgevende verboden protesten terwijl die kinderen schoolplichtig zijn.

_pacman_ | 12-09-23 | 09:47

@_pacman_ | 12-09-23 | 09:47:

Het standpunt van Jeugdzorg is kennelijk dat XR in dienst van de overheid demonstreert, en dus geen enkel gevaar loopt.

En daar hebben ze eigenlijk wel een punt. Gesubsidieerde demonstranten die het overheidsbeleid ondersteunen worden vrijwel nooit echt aangepakt. Alleen tegen demonstranten die geen subsidie krijgen omdat ze de overheid tegenspreken wordt keihard opgetreden.

Dandruff | 12-09-23 | 10:18
-weggejorist-
wakker worden | 12-09-23 | 10:54

Kinderen inzetten als menselijk schild bij je bewuste wetsovertreding, dieper kun je niet zinken. Nou ja, niet met de huidige hoogte van de zeespiegel.

_pacman_ | 12-09-23 | 09:43 | 2

Daarom opereren veel militairen van bepaalde soort liefst vanuit woonwijken en als er dan eens echt een ziekenhuis wordt geraakt, heel hard huilen.

Maar dat gebeurt zelden; liever slepen ze wat burgerlijken naar een ruïne zodat de publieke opinie zich tegen bombardementen keert en ze veilig door kunnen etteren vanuit de woonwijken.

Hier een mildere maar niet minder kwalijke variant. Zodra de politie de A12 zou sweepen, wat mij betreft per omgaande en zonder enig mededogen, dan komen de klagertjes in Trouw, VK, NRC, AD en de gehele publieke omroep want kindje heeft been gebroken, huil huil huil.

Tsja, het is puur kindermisbruik. Kan er niks anders van maken.

Zomaarwat | 12-09-23 | 09:49

Ze hopen allemaal op de nieuwe Greta. Een fantastisch verdienmodel.

JaapvanRenesse | 12-09-23 | 09:43 | 1

Juist

Jacktheflipper | 12-09-23 | 09:44

Die deuglook op dat gezicht.......om misselijk van te worden.

Profi | 12-09-23 | 09:42 | 4

De grijnzende minachting voor de rechtsstaat. De grijns van het oneindige eigen gelijk.
En het nog willen delen met de wereld ook.

Professor Superhirn | 12-09-23 | 09:51

@Professor Superhirn | 12-09-23 | 09:51: Hahaha. LOL. Ja, zo zitten die mensen in elkaar. Walgelijk is een eufemisme.

Zomaarwat | 12-09-23 | 09:53

Ja, ik ben nu ook al met teiltje 3 bezig...

indernaad_datisjuist | 12-09-23 | 12:01
▼ 1 antwoord verborgen

Ja ja, lekker verhaal weer. Politie veroorzaakt onveilige situatie door als een malle met een waterkanon in de weer te gaan bij een vreemzaam protest en meldt de ouders dan aan voor veilig thuis. Beetje belachelijk is het wel.

Nice_Wheels | 12-09-23 | 09:42 | 1

Beste Wheels: Het is vermomde agressie tegen de burger. Het is je eigen wil opleggen aan iedereen ongeacht wat. Geen vreedzaam protest. U laat uw wheels thuis begrijp ik? Of zijn het fiets wheels?

viejohuevon | 12-09-23 | 09:47
-weggejorist-
J.D-Shellnut | 12-09-23 | 09:41

Heeft de politie al op die kinderen geschoten? Deden ze bij de boeren ook.

Nuchternederland | 12-09-23 | 09:41 | 4

Dat was ook een kind, een boerenkind van 16.

_pacman_ | 12-09-23 | 09:47

@_pacman_ | 12-09-23 | 09:47: Goed dat we ons dat nog even herinneren.

Blokkerfriezen, schieten op een boerenjongen maar hier o wee wat zielig en dat de politie maar lief moet zijn.

De staat van de Nederlandse rechtsstaat anno 2023. Brrrr.

Zomaarwat | 12-09-23 | 09:55

Niets qua boeren posten, vergelijkingen ermee mogen niet.

Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 10:49
▼ 1 antwoord verborgen

Het standpunt van Jeugdzorg is kennelijk dat XR demonstreert vóór de overheid, en dat demonstranten dus geen enkel gevaar lopen. Want inderdaad, XR en de Nederlandse overheid streven allebei naar grootschalige energie-armoede zodat alleen van belastinggeld gesubsidieerde journalisten, activisten en ambtenaren zich nog een warm huis, warm eten, een auto en lekker veel vliegreizen kunnen veroorloven.

Die link tussen overheid en gesubsidieerde "activisten" zie je vaker, denk aan kozp en blm. Deze subsidieactivisten werd en wordt nooit een halve haarbreed in de weg gelegd, ook niet als ze op agressieve wijze kinderfeestjes verstoren; particulieren bedreigen; of massaal coronaregels overtreden.

Demonstranten die niet door de overheid gesubsidieerd worden daarentegen worden keihard aangepakt. Ongeacht hoe men verder over blokkeerFriezen, coronademonstranten of boeren denkt, het verschil in aanpak was buitengewoon onrechtvaardig. Subsidies; lintjes en dagelijks een podium op de NPO; versus dna afstaan; een kapotte schedel en bijna een politiekogel door je hoofd.

Het doet me denken aan de Koude oorlog. Destijds werd er in Westerse landen gedemonstreerd tégen het Westen; en vóór dictaturen zoals de USSR.
En in die dictaturen zagen we hetzelfde, er werd gedemonstreerd tégen het Westen; en vóór die dictaturen.
Hier mocht je overal voor of tegen demonstreren. Daar bepaalde de overheid waar je voor of tegen moest demonstreren. Het is griezelig te beseffen dat we hier nu dezelfde kant opgaan als d'oude USSR.
Ook qua armoede door links wanbeleid trouwens.

Dandruff | 12-09-23 | 09:40 | 5

"Het standpunt van Jeugdzorg is kennelijk dat XR demonstreert vóór de overheid"

Deze zin bevat een aantal typische vooroordelen ineen. Dat Jeugdzorg een standpunt zou steunen van de overheid, dus de suggestie wekkend dat Jeugdzorg geïnstrueerd zou zijn door iemand bij de overheid om op een bepaalde manier om te gaan met deze klacht.

Daaraan gekoppeld de (belachelijke) suggestie dat "de overheid" wat dat ook moge zijn en in elke vorm dan wel, bepaalde doelen zou steunen en andere niet, en daar dan ook ofwel goedkeuring aan zou geven kof niet (hoe dan Dandruff?). Als de overheid ergens mee in de maag zit, dan wel "fossiele subsidies", waartegen deze demonstratie is.

Het suggereert weer eens het op niets gebaseerd idee dat er allerlei opdrachtlijntjes zouden lopen van mensen bij "de overheid" naar mensen bij XR, Jeugdzorg of andere "gesubsidieerde" standpunten, welke achter de schermen voor een bepaalde uitkomst zouden zorgen, welke de arme burger Dandruff natuurlijk niet te zien krijgt.

Maar gelukkig is Dandruff ervan op de hoogte en onthult hij een voor ons ongekend complot tegen de hardwerkende burger, die heus wel weet dat "de overheid" eigenlijk tegen die hardwerkende burger werkt.

In deze ene zin weet je jezelf van je meest paranoïde kant te laten zien Dandruff, gefeliciteerd.

Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 10:42

@Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 10:42:

Niks complot en dat weet je best. Anders zou je wel geprobeerd hebben om een (1) van de feitjes te weerleggen. Je weet echter dat je dat niet kunt, want;
- xr, blm en kozp krijgen inderdaad subsidies van de overheid;
- worden voorgedragen voor lintjes en fopfuncties ("stadsdichter");
- krijgen ook alle zendtijd op NPO, etc;
- worden tijdens illegale acties met fluwelen handschoenen behandeld;
- zelfs oproepen tot moord zijn toegestaan (Akwasi).

Zo is het en niet anders. En voor degenen die *tegen* de overheid demonstreren geldt precies het tegenovergestelde;
- geen subsidies;
- geen lintjes of fopfuncties;
- niet of nauwelijks een podium bij de "publieken";
- keihard politieoptreden, tot en met scherpe kogels aan toe.

Tja, en hoe jeugdzorg daar precies in staat weet ik niet, vandaar mijn "kennelijk". Maar het is toch opmerkelijk dat kinderen betrekken bij illegale en mogelijk gevaarlijke acties volgens jeugdzorg oké is. Als deze demonstratie door een niet-gesubsidieerde actiegroep zou zijn georganiseerd zou de reactie waarschijnlijk anders zijn. Al is het maar omdat er dan keihard zou zijn opgetreden, ook tegen kinderen van 6. Zo'n waterkanon of politiepistool ziet geen onderscheid.

Dandruff | 12-09-23 | 11:25
▼ 2 antwoorden verborgen

De "Ja maar die anderen", (meest genoemd zijn de boeren), zijn hier in de burelen niet van de lucht. Goedkope retoriek.

forecastle | 12-09-23 | 09:38 | 13

@Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 10:11:

Ik draai niks om, het is precies zoals het is;
- die foto's staan nu op instagram;
- net als die foto's uit Thailand;
- het energieverbruik van datacenters is enorm;
- die XR-luie-reettivisten belemmeren andere mensen in hun werk;
- waardoor die mensen in de problemen komen;
- want ook XR-luie-reettivisten willen na hun sit-in genieten van volle winkelschappen, en thuis stromend water en betrouwbare energie.

Jouw enige verweer tegen al die controleerbare feiten is dat je het verschil tussen "per ongeluk" en "expres" nog niet snapt.
Maar los van de vraag of het veroorzaken van files legitiem is omdat wanbeleid van onze overheid ook tot dagelijkse files leidt. Zij het veel korter.
De kern van dit subsidieactivisme is; wijzen naar anderen.

JIJ moet nieuwe energie bedenken.
JIJ moet dat overal aanleggen.
JIJ moet de hele economie omgooien.
JIJ moet dat betalen.

En IK hoef niks te doen, met XR.
Want IK ben al een held, van XR.
Kijk maar op MIJN instagram, facebook, twitter.
IK ben een held omdat IK tussen twee vliegvakanties door even wat forensen treiter.
Had IK al gezegd dat IK een geëngageerd idealist ben?
Dat IK "vecht" voor de toekomst van MIJN kinderen?

Puur door ANDEREN te hinderen.
Totdat die ANDEREN jouw eisen inwilligen.

Dandruff | 12-09-23 | 11:03

@Dandruff | 12-09-23 | 11:03:
"want ook XR-luie-reettivisten willen na hun sit-in genieten van volle winkelschappen"

GS is er goed in geslaagd - door het zoeken naar voorbeelden van hypocriete demonstranten - de indruk te wekken dat het alleen maar gaat om egocentrische karikaturen, zoals hier gepresenteerd. Bij jou is die boodschap heel goed aangeslagen! En je zou geen Dandruff heten als je dit niet zou verheffen tot algeheel toepasbaar op alle demonstranten. Zodat jij weer heerlijk los kunt gaan op je stokpaardjes. Dus lekker gewerkt, pik. Een extra aanzet voor je in vooroordeel gedrenkte tegels. Je zal je wel weer een heel mannetje voelen.

Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 11:10

@Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 11:10:

Je negeert wederom alle feiten.
Maar het is vanwege die feiten dat jouw "energietransitie" nooit kan slagen. Beleid gebaseerd op IK EIS dus JIJ MOET kan niet slagen. Het wordt niet breed gedragen, bovendien mogen technici niet meepraten en bepalen wereldvreemde stalinisten het beleid.
Dat heeft nog nooit gewerkt.

En je draait de boel weer om. Nu is niet de hypocrisie van XR het probleem, maar zijn degenen die hypocrisie aankaarten de zondebok. Alsof bij winkeldiefstal niet de dief maar degene die de dief betrapt de grote klootzak is.

Binnen de Deugkerk geldt hypocrisie inderdaad als de Hoogst Haalbare Heiligheid.
Laat ik het daarom ter verduidelijking vertalen naar een andere religie waar jij niks mee hebt. Stel meneer pastoor predikt vanaf de kansel homohaat, en voorspelt het Einde der Tijden indien homofilie niet per direct wordt verboden.
En dan komt GS met foto's van een homobar waar meneer pastoor in alle mogelijke standjes zijn homoseksualiteit viert.
Zeg jij dan ook dat hypocrisie oké is? Dat GS niet deugt door dat aan de kaak te stellen?

Dandruff | 12-09-23 | 11:48
▼ 10 antwoorden verborgen

Zou graag wat meer bescherming van de ouders zien voor hun kind. Het is toch evident dat als zo n groep gaan rennen door welke oorzaak dan ook dat t kind de dupe is. (Traangas, pepperspray, iemand uit de eigengelederen)

Schilder58 | 12-09-23 | 09:38

Is kinderen meenemen neit gewoon een vorm van een menselijk schild? Politie is ook niet gek, als die deze figuren weg willen hebben en de hogedrukspuit er opzetten staat XR te jenken dat er kinderen bij waren. Dit is gewoon walgelijk, typisch linksextermistisch gedrag. Subtiel drammerig doen met uiteraard de beste intenties en het goede voor de planeet. Feitelijk zijn ze gewoon keihard aan het haten op grote bedrijven en geld. Gewoon kinderen inzetten voor je angstporno. Hoe dan!?

BBRDWR | 12-09-23 | 09:35 | 1

We kennen het misbruiken van kinderen voor de ideologische strijd van andere religieuze extremisten: Jehova's die hun kinderen meesleepten op hun evangelische missie langs de voordeuren van weleer. Islamitische aanslagen gepleegd door gehersenspoelde kinderen met bomgordels. Ik wil niet eens nadenken over wat er van kinderen moet komen die opgroeien tussen ouders die hun klimaatgeloof boven de wet plaatsen en openlijk filosoferen over eigenrichting en het gebruik van geweld.

Professor Superhirn | 12-09-23 | 09:45

Het moet ook maar eens afgelopen zijn met het jeugdjournaal. Daar worden vaak dingen beweerd over het klimaat die absoluut niet kloppen, of worden er halve waarheden verteld. Soms tenen krommend de manier waarop klimaat en het asiel probleem worden behandeld.
Dit hersenspoelen stopt niet bij het jeugdjournaal, op scholen gaat dat gewoon vrolijk door.

zoalsikhetzeg | 12-09-23 | 09:33 | 2

Blijft NPO hé. Wiens hand men voedt…
Kijk de intentie van XR is niet verkeerd, maar het is zo hypocriet als wat, doordrenkt door bepaalde andere belangen. Iets dat in honderd jaar is gecreëerd gaan we echt niet binnen 5 jaar compleet veranderen. En die halfbakken ondoordachte paniek acties en regels helpen t draagvlak niet bepaald mee. Papieren PFAS rietjes in een plastic hoesje…. Ik bedoel maar…… goed hout verbranden in een biomassa centrale, het is allemaal zo achterlijk en daarbij het is allemaal dwang en angst, daarom gaat ook niemand de dialoog aan. Er zijn wel degelijk manieren om het beter te doen maar XR moet accepteren dat dit niet in een week tijd gerealiseerd wordt.

WibionFire | 12-09-23 | 09:44

@WibionFire | 12-09-23 | 09:44: Wiens brood men eet, diens woord men spreekt, of, niet bijten in de hand die je voert. Maar ik snap het punt.

Verder 'Maar.. maar... Als we nú niks doen dan is er over 5 jaar ook geen begin gemaakt'. Maar verder ben ik gewoon van een beetje pepperspray in die waterjets en iets meer standje 'watersnijder' ipv 'laten we ze nat houden, want straks vallen ze flauw van de hitte...'

OMEGA-ThundeR | 12-09-23 | 10:13

Dus een 6 jarige leert hoe het gewoon een snelweg kan oplopen om veilig thuis te komen.

LucaBrasi | 12-09-23 | 09:32 | 2
-weggejorist-
-PR- | 12-09-23 | 09:38

LOL. En je hebt echt een jaloersmakende prachtnick, maar dat terzijde.

Zomaarwat | 12-09-23 | 09:57

Wat het meldpunt (en iedereen die verder ontstemd is) niet wil snappen is dat het helemaal niet gaat om "kinderen meenemen naar een vreedzame demonstratie". Het gaat om kinderen meenemen en aanwezig blijven (en de kinderen ook aanwezig houden) nadat de politie je gesommeerd heeft op te rotten en geweldsmiddelen in kan gaan zetten om tot arrestaties of ontruiming over te gaan. DAAR schuilt het gevaar, want deze lui gebruiken dus hun kinderen gewoon als menselijk schild om daarna geheel in lijn der verwachting totaal hypocriet "hoe durf je mijn kinderen in gevaar te brengen!" te kunnen schreeuwen. Ik zeg, laat de kinderen maar een trauma oplopen door paps en mams hardhandig in de boeien geslagen te zien worden.

Gregovic | 12-09-23 | 09:30 | 2

Ja strak plan, in democratieën als Afghanistan heeft het voor de ogen van kinderen straffen ouders ook gezorgd voor een hele stabiele samenleving.

WibionFire | 12-09-23 | 09:51

@WibionFire | 12-09-23 | 09:51: één keer een voorbeeld en dan snappen ouders waarom ze hun kinderen beter NIET mee kunnen nemen, dat is meer mijn punt. En verder was die laatste zin gewoon /sarcasme.

Gregovic | 12-09-23 | 14:09

Is er uit eigen beweging hahaha, zeker omgekocht met een ijsje?

Lompelul | 12-09-23 | 09:30

Kan iemand de demonstranten vertellen dat er eigenlijk helemaal geen fossiele subsidies zijn? En dat ze dus eigenlijk voor niets protesteren.

Raylan | 12-09-23 | 09:29 | 1

Het zijn overwegend compensaties zodat de maatschappij kan blijven functioneren en er geld verdient wordt om alle uitkeringen een toeslagen (toevoegingen advokaten), te kunnen blijven betalen.

Ray Skak | 12-09-23 | 09:37

Gek is dat toch hé!? Dat er consequenties zitten aan je acties waar je je kinderen ongevraagd in meesleept. Vroeg het me zaterdag al af of dit zou gebeuren. Wat een krokodillentranen van Veilig Thuis, ken meerdere zaken waar ze zonder goed onderzoek te doen kinderen uit huis gehaald hebben (valse meldingen, vechtscheidingen). Nu is er een overduidelijke aanleiding en dan gaan ze lopen downplayen, jaja....

vmbo-plutser | 12-09-23 | 09:28

Dat wijf eindigt aan de schandpaal.
Dit item is een goed begin.
Facebook c.s lust haar rauw.
Spijt komt na de zonde.
Die lach verwijnt vanzelf van haar smoel.

Nonik Neem | 12-09-23 | 09:27

Dan toch maar even wat aandacht voor de demonstratie zelf. Zoals de boeren zorgen voor ons eten, zorgt een goed klimaat voor onze overleving. Nog niet nu, nog niet over 10 jaar, maar wel over een halve eeuw, als het mogelijk 4 a 5 graden opwarmt, we weten nog niet exact hoeveel maar de gevolgen van zo'n opwarming zijn echt catastrofaal op een schaal die we nu niet eens kunnen verzinnen.

Het dilemma voor de XR demonstranten is dus vooral: Hoe wijzen we de politiek op dit naderende fiasco, en nemen we daarbij de wet altijd serieus of gaan we een klein stapje verder? Voor boeren was die afweging al gemaakt, zij namen zelf het besluit dan hun (eigen) toekomst belangrijker was dan de openbare orde en veiligheid. Het ging de boeren dan nog niet eens niet eens om de planeet of de andere mensen in dit land maar om hun eigen bedrijf.

Maar nee, de focus ligt puur op het "deugen" en hoe fout deze mensen bezig zouden zijn. Het aardige of eerder tragische is: De geschiedenis zal ze in het gelijk stellen, al is dat een schrale troost voor wie straks de gevolgen ondervindt van de blinde onwil waarmee de wereld een naderende klimaatramp vermijdt aan te pakken.

Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 09:27 | 16

@Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 09:55:
Je klinkt als een "eindtijd gelovige" die overal de tekenen ziet van een naderende catastrofe en waarschuwt dat die verschrikkelijk zal zijn, tenzij...

Wiebenick | 12-09-23 | 10:58

@ChupaChupa | 12-09-23 | 10:57:
Met de kans dat de aarde naar een graad of 4 a 5 opwarming gaat, als wij, mensen van deze wereld, daar niets tegen ondernemen. Dat geeft de wetenschap erover aan, met een kans van een 95% (of zelfs meer).

Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 11:06
▼ 13 antwoorden verborgen

Natuurlijk is het onverantwoord om jonge kinderen mee te sleuren naar dit soort demonstraties die in potentie wel degelijk gevaarlijk zijn, want er is geen toestemming voor verleend, en dus kun je handhavingsmaatregelen verwachten van de 'powers that be'. Ik erger me er ook aan dat ouders/volwassenen kinderen, die nog geen eigen mening hebben, inzetten om hun standpunten te onderstrepen. Of het nou 'rechtse' of 'linkse' standpunten zijn.

Echter, je ziet altijd dat er in Nederland, wat dat betreft, met twee maten wordt gemeten.

"Walter Fernandes, van Het Pedagogisch Collectief, een groep pedagogen die Extinction Rebellion steunt, spreekt van een “schandalige ontwikkeling”: Deze ouders maken de ingewikkelde morele keuze om met hun kinderen te demonstreren niet voor niks. Het gaat ze om hun toekomst.”

Ach jeetje! Een ingewikkelde, morele keuze. Het gaat om hun toekomst. En keur je dat af, dan vindt het Pedagogisch Collectief dat een ''schandalige ontwikkeling''.

Maar indien ouders de komst van een AZC ook niet zo'n fijne ontwikkeling vinden voor de toekomst van hun kinderen, zijn de hoogleraren en deskundologen die het inzetten van kinderen bij demonstraties afkeuren, niet van de lucht:

"Kinderen van 8, 9 jaar oud liepen gisteren met een bord in Albergen. "AZC, NEE, NEE, NEE", stond erop. Kinderpsycholoog Tischa Neve schrok ervan. "Een jong kind is uit zichzelf niet op deze manier bezig met dit soort dingen."

"Gisteren kwamen zelfs ook jonge kinderen aanlopen met een protestbord. "Ik hoop heel erg dat de ouders er niet goed over na hebben gedacht om hun kinderen met zo’n bord de straat op te sturen", zegt kinderpsycholoog Neve.''

"Paul van Lange is hoogleraar sociale psychologie en zag de beelden ook......."Mensen halen er ook mogelijke scenario's bij waar eerst helemaal niet aan gedacht werd", zegt Van Lange over de angst bij sommigen dat alleen fietsen straks niet meer mogelijk is voor kinderen. "De stelligheid wordt aangevuld met angst. En ook angst kan worden uitvergroot als mensen veel praten over wat er allemaal zou kunnen gebeuren."

Maar voor de kinderen van die XR ouders geldt dat kennelijk allemaal niet. Want die demonstreren voor sociaal wenselijke, policor standpunten. En dan mag je kinderen ongegeneerd inzetten.

Dr_Johnson | 12-09-23 | 09:24 | 2

Zoals helaas tegenwoordig met bijna alles maar zeker inzake 'wetenschap' en 'rechtsstaat': als je een wenselijk standpunt hebt of niet maakt alle verschil.

De waarheidszoekende en genuanceerde wetenschap en de blinddoek van vrouwe justitia zijn non-existent en dat is zeer zorgwekkend.

Science is settled immers en de rechtsstaat een middel om tegen je tegenstanders te gebruiken en beiden zijn geen maatschappelijk zelfstandig opererende fenomenen.

Dat je niet alles moet misbruiken maar veelal bewust gepast afstand moet houden om zaken te laten functioneren, is Obamaoïden en andere activistische deugers een niet-bekend fenomeen. Je gebruikt/misbruikt alles want het gaat om de macht. En we start from there. Every day is a new day.

Zomaarwat | 12-09-23 | 10:02

@Zomaarwat | 12-09-23 | 10:02:
"De waarheidszoekende en genuanceerde wetenschap en de blinddoek van vrouwe justitia zijn non-existent en dat is zeer zorgwekkend."

Wat weet jij uit eigen ervaring van wetenschap dan?

Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 10:04

In de stad waar ik woon worden (valse) meldingen kindermishandeling gebruikt om buren weg te treiteren.
Bevolkingssamenstelling van mijn stad: minderheid autochtoon, meerderheid allochtoon.
Volgens een artikel uit 2010 is 1 op de 10 meldingen vals. www.kinderopvangtotaal.nl/een-op-de-t...

Maar, ik verwacht dat mijn "Beste" GL-fan hier dat zal ontkennen in 3-2-1...

Ok Veilig Thuis heeft een punt: is dit kindermishandeling? Aan de andere kant de politie ook. Je neemt een kind van zes toch ook niet mee naar de kroeg? Laat kleine kinderen (onder de 16 jaar) gewoon thuis. Zorg voor oppas, maar ga alleen en neem de jongsten niet mee naar een demonstratie.

gaffelbaard | 12-09-23 | 09:20 | 1

Leuke poging om bij dit topic weer eens het stalpaard van dienst, migranten, van stal te halen. Geen idee waar je heen wil met deze rare haak, maar je hebt er vast een doel mee.

Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 09:39

Deze actievoerders gebruiken hun kinderen als schild. Ze worden ingezet om de opvattingen van hun ouders kracht bij te zetten.

Wiebenick | 12-09-23 | 09:15 | 5

Je zal maar op een basisschool voor de klas staan en zo'n kind gaat daar even een spreekneurt over haar/zijn ervaringen over deelname aan de A12 demonstratie houden. Wat moet je daar dan weer mee? XR in zo onderhand een verzamelbak voor totaal-idioten geworden die nergens meer meer gehoor vinden. Kortom XR heeft niets meer met het uiteindelijke doel (zijnde klimaat) te maken. Dot zal dan ook uiteindelijk tot de ondegang van XR leiden.

CFvanGorkom | 12-09-23 | 09:22

@Wiebenick | 12-09-23 | 09:21: Ja, maar vertrouwde jij ze dan? Nothing changed, really. We weten nu alleen zeker dat deugen belangrijker voor ze is dan de belangen die ze eigenlijk behoren te vertegenwoordigen. En je mond houden zodat je geen draagvlak verliest bij de kwetsbaren waar je dagelijks mee te maken hebt, lijkt me ook wel belangrijk. Liever framen ze zichzelf als onderdeel van het deugkartel en daarmee weet ik genoeg.

Zomaarwat | 12-09-23 | 09:40

@CFvanGorkom | 12-09-23 | 09:22:
Jehova kinderen gaan mee langs de deuren en evangeliseren ook op school. "Er gaan vreselijke dingen gebeuren, mits... bla bla bla". Niemand maakt zich er druk over. Het heeft nog nooit tot maatregelen geleid. Kinderen worden dus niet beschermd tegen indoctrinatie van hun ouders.

Wiebenick | 12-09-23 | 09:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Er waren toch al voorbeelden van mafklappers die een abortus ondergingen voor het klimaat? Alles voor de aandacht. Als een klimaatabortus straks als normaal beschouwd wordt, gaan ze misschien een stap verder. Klimaatkinderoffers op de A12.

kleybeuker | 12-09-23 | 09:14 | 1

Ik ben voor postnataal aborteren van die mensen. At any stage.

Zomaarwat | 12-09-23 | 09:16

Angst voor klimaatverandering aanwakkeren lijkt me niet bevorderlijk voor een gezonde ontwikkeling van kinderen, strafbare feiten plegen met je kind en je kleine in een gevaarlijke situatie brengen op de snelweg met auto's, actievoerders, politie en waterkannonnen lijkt ook geen goed idee.
Anderzijds staan ze van vt wel klaar zodra er valse beschuldigingen worden geuit in het kader van strijd om de kinderen.
Verklaring, klimaathype en onderzoek naar de feiten doen ze niet.
Moest er niet nog 17 mrd aan bezuinigingen gevonden worden?

Harry.Langezwaal | 12-09-23 | 09:14

Geef ze ook een boete wegens ontduiken schoolplicht aub.

De_doos_van_Toos | 12-09-23 | 09:13

Om de wereld te redden is alles gepermitteerd toch? Dat is wat er in de sponzige massa in de bovenkamer van deze mensen rondzingt. Je zou denken dat het onverstandig zou kunnen zijn om je kinderen mee te nemen naar zulks vertier. Alhoewel er natuurlijk ook een hoop op de tribune zitten van menig risicowedstrijd…

B2 | 12-09-23 | 09:13

Werd er destijds niet schande van gesproken dat mensen hun kinderen meenamen naar de protesten tegen AZC's her en der?

R.F.Pickering | 12-09-23 | 09:11

Maar oh wee als je je kind mee zou nemen naar een wappie protest. Dan is het kind zo uit huis geplaatst zeker? XR is gewoon establisment, loopjongens van de milieulobby die al bakken met geld verdiend aan en krijgt van “Den Haag”. Dit onderstreept het alleen maar.

ikworstelengadouchen | 12-09-23 | 09:11

Ach ja, het is niet verwonderlijk dat de sekte bereid is kindsoldaten in te zetten.
Maar wat we nu zien is dat een club als Veilig Thuis zich ook ideologisch schaart achter de demonstranten en daarmee ook achter de ouders die hun kinderen willens en wetens in gevaar brengen, bereid om verraad te plegen aan de eigen doelstellingen.
We zullen dat meer gaan zien, dat er een sfeer van goed en kwaad wordt geschapen met als sleutelwoord "vreedzaam", dat er steeds grotere risico's worden genomen, dat de grenzen van wat als vreedzaam kan gelden opgezocht en waar mogelijk overschreden zullen worden, en dat alle gevolgen, zeker als kinderen slachtoffer zijn, zullen worden gekoppeld aan het brute optreden van de politie.
Vandaag is het Veilig Thuis dat verraad pleegt, morgeneen andere club. En binnenkort zijn de politie-agenten kindermoordenaars.

Schoorsteenveger | 12-09-23 | 09:09

Toch mooi om te zien dat kindsoldaten weer helemaal terugkomen. In het verleden zag je dat ook al vaak bij totalitaire bewegingen met een totaal verknipte ideologie.

Zeddegeizot | 12-09-23 | 09:06

Je betrekt je kind bij het plegen van een strafbaar feit. Die meldingen zijn aldus terecht. Alleen zien we opeens dat Veilig Thuis zich opeens met politiek gaat bemoeien. Dat is kwalijk.
Sowieso zijn deze ouders bezig ook hun kind te leren dat hun mening belangrijker is dan die van de rest van Nederland en dat je daarom andere mensen dwars mag gaan zitten. Of je het eens bent met die subsidies of niet: die subsidies worden verleend aan de hand van regels die op democratische wijze tot stand zijn gekomen en besluiten daaromtrent zijn voor bezwaar vatbaar. Zo werkt dat in een democratische rechtstaat. Niet degene die het hardste krijst krijgt zijn zin. Dat gedrag hoort op het kleuterschoolplein thuis. Hoewel: we kennen er tegenwoordig meer voorbeelden van. Ook dat is kwalijk.

Hommel | 12-09-23 | 09:05 | 1

Die eerste zin is de spijker op de kop. Daar gaat het om.

Muxje | 12-09-23 | 09:07

Ronduit belachelijk. En kijk dat narcistische wijf eens glimmen op haar selfie. Walgelijk. Waar is de terechte maatschappelijke verontwaardiging en afkeuring hierover.

Overigens een interessant artikel in het FD over hoe de prachtige Europese auto-industrie om zeep wordt geholpen door stekkerauto's, omdat de Chinezen de gehele keten beheersen. We wandelen met zijn allen naar de afgrond.

de IJsman | 12-09-23 | 09:05 | 2

EN die Chinezen geven geen fuck om het klimaat. 'Jama ze doen daar heul veul voor het klimaat', roept men dan. Maar van China zien en weten we alleen wat China wil dat we zien en denken te weten. Linkse mensen zijn kennelijk ook hier erg gevoelig voor de Chinese communistische propaganda.
China maakt - ongehinderd door verkiezingen - lange termijnplannen. En China wacht handenwrijvend af hoe er nog meer productiecapaciteit in het Westen verloren gaat door stijgende kosten (dit keer niet de loonkosten maar de energiekosten), en stook de kolencentrales alvast op. En bouwt vrolijk Afrika vol met mijnen en fabrieken e.d. voor de grondstoffen die ze nodig hebben. Daaaag, klimaat.

Hommel | 12-09-23 | 09:10

Mutti Merkel voorop. Alleen leek niemand dat te zien.

Het suïcidale in Duitsers weten ze steeds goed te verbergen. En dan opeens ligt het land in puin. Of hun economie. Zó gek! We waren juist zo enthousiast!!

Ze gaan daar ook vier van de allerbeste kerncentrales van de hele wereld sluiten.

Ons ben groen. En als ze eenmaal marcheren, dan lopen ze door.

Eng. En hier zitten zat collaborateurs.

Zomaarwat | 12-09-23 | 09:42

1x netjes waarschuwen, daarna iedereen gewoon langzaan laten doorrijden. Probleem oogelost

NotWoke | 12-09-23 | 09:05
-weggejorist-
dathoujetoch | 12-09-23 | 09:04

Mams lijkt mij ook veel te dik en kijkt ongezond uit. Kent geen mate.

Normpje | 12-09-23 | 09:04 | 1

Een gestoorde blik. Vaak bij sekteleden.

Zomaarwat | 12-09-23 | 09:17

Kinderen krijgen is voor verreweg de meeste mensen op deze wereld de grootste milieuonvriendelijke daad uit hun hele leven.
2x vliegvakantie per jaar en elke dag in de file staan met je diesel SUV weegt totaal niet op tegen de verdubbeling van de klimaatimpact in een gezin met 2 kinderen.
Elke klimaatgekkie met kinderen is totaal hypocriet en ongeloofwaardig.

niet-creatief | 12-09-23 | 09:04 | 1

De één-kind-politiek was zo gek nog niet.
Hier kun je de kinderbijslag afschaffen, kinderlozen een toeslag geven en mannen met teveel kinderen castreren. Dat zal ook de migratie ten goede komen.

happen_maar | 12-09-23 | 10:19

Mijn grootste vergissing van vandaag? Het feit dat ik op de bovenstaande link heb geklikt en 45 seconden heb gekeken. Het beeld is compleet. Dank.

Diarmaid | 12-09-23 | 09:34

Erik Tetteroo beschrijft precies wat er mis is:

“Bizar hoe zwaar de politie-inzet is tegenover geweldloze demonstranten.”

Kennelijk is de gedachtengang dat een “vreedzame” demonstratie kan op een plek waar het logischerwijs beter niet zou moeten gebeuren: blokkeren van een belangrijke snelweg naar Den Haag. Zoiets is namelijk maatschappij ontwrichtend en zou hierdoor zelfs als vorm van terrorisme kunnen worden beschouwd. Daarnaast zorgt zoiets voor gevaarlijke situaties en is hierdoor dan ook strafbaar gesteld in ons rechtssysteem.

Hij probeert dus een strafbaar feit te downplayen met “ja, maar vreedzaam” en “ja, maar klimaat”. Gelukkig maakt het strafrecht geen onderscheid in de aanleiding van het blokkeren en/of zich ten onrechte bevinden op de snelweg. Helaas maken onze handhaving en rechters dit dan weer wel (A7 anyone?)

In feite opent dit dus de weg naar toekomstige demonstraties: niet-proportionele maatregelen wegens een pandemie? Hup, A12 blokkeren. Niet eens met bepaald beleid? Hup, A12 blokkeren. Wat nou, Malieveld of Koekamp? Hunnie van de milieuactivisten mogen het ook.

En wat als er dadelijk een (uiteraard als rechts bestempelde) tegendemonstratie komt op een ander deel van de A12 of overige toegangswegen naar Den Haag? Wordt dat dan ook gedoogd? Of wordt er dan wel tegen 1 van beiden opgetreden door justitie? Ik weet nu al wel wie dan de pineut is…

DankeSchon | 12-09-23 | 09:03 | 8

@Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 09:20: Ik heb helemaal niks gezegd over kinderen bij boerendemonstraties, dus dat is puur je eigen aanname. Overigens zit je er compleet naast, want je moet kinderen bij (semi)religieuze en politieke manifestaties weghouden. Dus ook bij XR. Maar nog even over de wetsovertreders bij XR: Daar moeten toch consequenties aan vastzitten? Boete, gebiedsverbod, celstraf? Zegt u maar wat een geschikte straf is. Want als we illegale tractoren beboeten, dan moeten we toch ook snelwegblokkeerders beboeten?! Btw, kinderen zijn schoolplichtig. Wat vind je daar van? Probeer eens op de inhoud te reageren, pseudo—Jetten!

KwaadBloed | 12-09-23 | 09:27

@KwaadBloed | 12-09-23 | 09:27:
Wat voor straf? Geen idee, daar gaat de rechter over. Dat ze straf krijgen is geloof ik inbegrepen bij het risico daar te demonstreren. En kinderen meenemen, ik vind het een slecht idee. Maar dat was mijn punt ook helemaal niet. Dat was: Waarom daar nu wel aandacht voor en in andere gevallen niet? Dat ruikt toch een klein beetje naar vooringenomenheid.

Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 10:34
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
the_real_chemist | 12-09-23 | 09:02 | 1

Deze ouders die hun kinderen meenemen naar een onzindemo, sporen niet.
Dat zijn echt eencelligen.
Kinderen moeten opgroeien in een veilige omgeving en niet op een snelweg.
Ouders vervolgen, geen pardon aan deze mafkezen.
Wedden dat ze er met een foeigesprek vanaf komen?

Zitvlak | 12-09-23 | 09:01

Stichting moet niet sputteren maar gewoon doen waarvoor ze in het leven zijn geroepen: zien of ouders bewust hun kroost in een mogelijk onveilige situatie hebben gebracht. Meer niet.

Dr. Blechtrummel | 12-09-23 | 09:01

Word altijd een beetje vrolijk als er weer eens zo'n topic langskomt waarmee men zichzelf zo geweldig van de meest hypocriete of is het inconsequente kant kan laten zien. Het gaat uiteraard niet om kinderen wel of niet mee laten doen voor de eigen overtuiging. Er zijn voldoende voorbeelden van exact hetzelfde, maar dan voor een doel dat wél de sympathie heeft hier, waar je geen onvertogen woord las over deze "misstand". Het is dus weer zoals altijd, dat het oordeel erover puur door de ideologische bril wordt bekeken. Wat een bril is die je blind maakt voor deze voor anderen nogal zichtbare hypocrisie.

Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 09:00 | 13
-weggejorist-
meneer Q | 12-09-23 | 09:17

Het is een illegale demonstratie waarbij je weet dat geweld toegepast gaat worden om deze te beëindigen. Als je hier willens en wetens je kinderen naar toebrengt dan breng je je kinderen onnodig in gevaar en is die melding gewoon terecht.

Betreft het een legale demonstratie dan is het anders. Dit staat los van het doel van de protestactie.

flame_me | 12-09-23 | 09:19

Merk het dat je er vrolijk van wordt. Volgens mij heb je al twintig keer hetzelfde gezegd.

nikolaos | 12-09-23 | 09:39
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik ben een keer in mijn adolescentie meegegaan naar een anti-kruisrakettendemonstratie in Den Haag. Van huis uit PvdA en we waren natuurlijk tegen Vietnam (postertje in het raam) en ook tegen kruisraketten.

Terwijl het oud-strijders-legioen rondlvoog met vliegtuigjes met banner "Beter een raket in mijn tuin dan een Rus in de keuken" liep ik daar. Samen met mijn PvdA-familie.

Dat was het moment dat mij de schellen van de ogen vielen. Wat een stelletje debielen, die linkse mensen (PvdA, zelfs Lubbers vonden ze rechts; het godbeterthet IKV, ja, het was e.r.g.). Groepsdieren die samen schreeuwen, samen domme dingen zeggen en samen iets vinden. Echt, het was een nuttig bezoek.

De ommekeer in mijn politiek denken. En het oud-strijderslegioen had gelijk, bedacht ik me toen ook al.

Kortom: niet al te jonge kinderen meenemen naar een demonstratie kan best nuttig zijn. Het grut dat op de foto staat is natuurlijk gewoon kindermishandeling om die mee te nemen. Dictators gaan ook graag met kinderen op de foto om hun foutheid van een mooi laagje jeugdig chroom te voorzien maar misbruik van kinderen in die zin blijft het. En als het je eigen kind is, is dat helemaal schandalig.

Zomaarwat | 12-09-23 | 08:59

Ik ben benieuw naar welke exotische bestemming Musje haar kleine klimaatkoter deze zomer mee op reis heeft genomen.
Een beter klimaat begint tenslotte bij een ander.

Piggelmee | 12-09-23 | 08:59 | 1

De dicteerdrang en ikke ikke ikke straalt ervanaf. Te dom om te poepen maar wel 'vreedzaam' demonstreren (d.w.z. mensen in hun auto dwingen te zitten die kleiner is dan een politiecel). Ik heb er geen woorden voor maar wordt er hyperagressief van.

Zomaarwat | 12-09-23 | 09:15

Greta-tjes worden niet geboren; die worden (zo) gemaakt.

PPuk | 12-09-23 | 08:58

Meisje van 6. Ze zal zeker een mening hebben maar ik heb zo'n vermoeden dat ze als moreel waterwerperschild wordt ingezet. Zo'n demonstratie is erg duur. Niet alleen wegens de karige politielonen, maar ook vanwege het verlies aan flitsboetes. Foei Nederland.

Nivelleermarionet | 12-09-23 | 08:58

Kennelijk kan de politie beter inschatten hoe het geweld kan escaleren dan veilig thuis. Ik acht overigens de kans dat vlinder wordt geraakt door het waterkanon niet erg groot, maar wat doet het met een kind die ziet hoe mama vol geraakt wordt? Dat levert veilig thuis weer werk op. Misschien vinden ze dat minder erg dan hun persoonlijke zorgen over het klimaat. Lekker professioneel.

Gelly P. Sprite | 12-09-23 | 08:58 | 1

Vol geraakt?
Met dat douchestraaltje?

JanVergoor | 12-09-23 | 10:43

Dat hele klimaat gejank is niet meer dan een religie.
Een hoop bangmakerij, dogma, indoctrinatie, leugens en overdrijvingen, en mensen die beweren alle antwoorden te hebben.

niet-creatief | 12-09-23 | 08:56

Je hoopt toch op wat GIF-Frikadelletjes op de A12.

Waakvlam | 12-09-23 | 08:56 | 1

Weinig kans, de meeste van die idioten zijn vast ook veganist.

me163komet | 12-09-23 | 09:21

En als een kind geraakt wordt door een waterstraal en het loopt daardoor iets op, dan wordt de agent in kwestie in de cel gegooit?

Sjeintje | 12-09-23 | 08:55 | 2

Gegooid wellicht ook.

dathoujetoch | 12-09-23 | 09:21

Dit had de politie natuurlijk gewoon moeten weten, maar het is pedagogisch bewezen dat je kinderen niet vroeg genoeg kunt leren dat het een prima idee is om op een drukke snelweg te gaan zitten.

Hetkanverkeren | 12-09-23 | 08:55

Politie heeft helemaal gelijk; een kind met een gewicht van nauwelijks 20 kilo blootstellen aan een waterkanon die bedoeld is voor volwassenen is misdadig. Deze ouders zijn aansprakelijk en dienen vervolgd te worden.

meneer Q | 12-09-23 | 08:55

Dit doet de politie altijd, wanneer kinderen betrokken zijn bij een aanhouding.

Hoop poeha om niks en dat meldpunt moet niet zeuren en gewoon zijn werk doen.

Papa Jones | 12-09-23 | 08:55 | 1

Klopt, standaard protocol. Maar ach, dit land is toch al dood en doodziek.

Fra Lippo Lippi | 12-09-23 | 09:17

Om kinderen te krijgen hoef je niet veel te kunnen, zelfs niet na te denken. Dat blijkt maar weer.

WillemWordtWakker | 12-09-23 | 08:54

Ik ben ook maar een mens.

Dan moet me van het hart dat ik zwak ben. Ik word echt witheet van zo een betweterig maternalistisch smoelwerk zoals getoond.

Niet in mijn buurt laten rondlopen want die buurt is te klein for both of us.

En natuurlijk doet deugbolwerk Veilig Thuis een deugcent in het deugzakje. Dat soort instellingen is van het type waar Ronald Reagan tegen waarschuwde en eigenlijk voldoen alle goede doelen en overheden daar wel aan. Hoe minder je ervan verneemt, des te beter ze functioneren, door de bank genomen (is gewoon altijd zo, maar goed, bescheiden als ik ben :).

Zomaarwat | 12-09-23 | 08:54

Met jn ouders namen mij ook wel eens mee naar een demonstratie. Daar kon je zien hoe een melkstation de koeien automatisch molk.

Hadena | 12-09-23 | 08:54

Heel slim om kinderen als schild tegen het waterkanon te gebruiken. Zo kan de politie nooit met een stevige straal de oproerkraaiers weg spuiten zonder het risico een kind te raken.

Osdorpertje | 12-09-23 | 08:53

Je kind inzetten als wisselgeld voor je eigen angstporno. Dit laat mooi zien wat voor soort mensen dit zijn.

SoepKip | 12-09-23 | 08:52

Gejorist op De Joop :-) , omdat ik aangaf het wel gevaarlijk te vinden om een kind mee te nemen naar een demonstratie die, zoals nogal eens met (vreedzame) demonstraties gebeurt, uit de hand kunnen lopen, waar een waterkanon wordt ingezet en waar je gearresteerd kunt worden.

Ik hoop dat dit soort extreem gedachtengoed op Geenstijl wel mag Joris?

Tevens een Joris op een vraag of het echt wel zo is dat de A12 5 maanden afgesloten was vorig jaar, zoals ze steeds beweren in hun artikelen.

ET20 | 12-09-23 | 08:52 | 10

@Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 08:54:
Het gaat niet om 2 maanden of 5 maanden of maar een paar dagen. Het gaat er om dat een 'nieuwssite' desinformatie in de wereld brengt. Voor zover ik heb kunnen vinden en zelf heb waargenomen is er maanden aan de weg gewerkt, maar was deze slechts enkele dagen (nacht en weekenden) afgesloten. Het is dan een zwak argument om te gebruiken als bewijs dat die weg gerust geblokkeerd kan worden.

ET20 | 12-09-23 | 11:04

@ET20 | 12-09-23 | 11:04:
Je moet misschien de overlast van deze demo even afzetten tegen de "normale" overlast door files, werkzaamheden of ongevallen. Allemaal (indirect) de schuld van een door fossiele brandstof gedreven economie, waarin vervoer per auto, vaak met maar 1 inzittende, de norm is. Denk daar ook eens over na, of die overlast echt nodig zou zijn, als we eens wat slimmer omgingen met dit fenomeen.

Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 11:15

@Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 11:15:
Het gaat me niet om de veroorzaakte overlast en heb er hier in de rest van NL ook helemaal geen last van. Ik ben het niet eens oneens met XR of wat slimmer omgaan met zaken. Het gaat in dit geval om het doelbewust desinformatie verspreiden door een linkse nieuwswebsite die draait op belastinggeld als argument dat het blokkeren allemaal niet zo erg is, want voor werkzaamheden kan het ook.

ET20 | 12-09-23 | 12:25
▼ 7 antwoorden verborgen

Onwetende kinderen inzetten om je gelijk te krijgen...... Tsjaaa

Bouwfraudeur | 12-09-23 | 08:51

Als je als orthopedagoog het artikel van rare naam dame met rare naam kind leest is er al genoeg informatie om alle alarmbellen te laten afgaan. Het kind wordt woorden in de mond gelegd die een kind van zes niet bezigt. Het kind kan op geen enkele manier de consequenties van een arrestatie overzien, dus is totaal niet in staat om die keuze te maken. Juist ouders dienen een kind te beschermen en te helpen door goede keuzes te maken. En niet je kind mee te slepen in je eigen burgerlijke ongehoorzaamheid, waarbij je kind ni zelfs als wapen in de strijd geworpen wordt. Er zijn bij de toeslagen affaire kinderen voor minder uit huis geplaatst. Maar wacht dat waren vooral allochtone kinderen en dit zijn roomblanke gutmenschen. Institutioneel racisme bestaat echt maar de daders zitten wel in een andere hoek

Klaagbaan | 12-09-23 | 08:51 | 3

Dit dus.

Malle moer | 12-09-23 | 08:55

Goed voorbeeld gehad in Zweden, daar is een autistisch kind door haar ouders geprogrammeerd, de meeste wereldleiders klapten voor haar en ze mocht overal op komen draven en werd met alle egards behandeld. Het ligt niet aan zo'n kind maar echt aan de maatschappij, aan al die valse klappers dus. En goed (hier slecht) voorbeeld doet volgen.

HD50 | 12-09-23 | 08:56

Als je die dame op internet zoekt is er verbazend veel te vinden, ik denk dat het toverwoord hier AANDACHT is, of dat nou i.v.m. XR of wat anders is, als ze maar in beeld komt.

Vesta | 12-09-23 | 09:06

Die zelfvoldane deugkop van dat mens.... brrrrrr!

meneer Q | 12-09-23 | 08:50 | 3

Wel een schattig kind en iets zegt mij dat dit haar kind niet is. Niemand steekt zijn Johannes in zo'n groezel.

wilmeister00 | 12-09-23 | 08:55

Of je houdt je kudt dicht, en neemt geen koters. Iedereen die een kind op de wereld zet verneukt daarmee het klimaat. Gegarandeerd 80 jaar consumeren, vervuilen en CO2 uitstoten.

Kaal-dik-en-lelijk | 12-09-23 | 08:50 | 1

Wat een lulkoek, zoveel mogelijk kinderen produceren en minimaal drie. Het mooiste wat je kunt heben.

wilmeister00 | 12-09-23 | 08:56

En als 't dan een keer mis gaat dan heeft echt iedereen er schuld aan behalve papa en mama en 't XR kluppie natuurlijk.
Dat en die ongeloveloze zelfingenomenheid die over de randen van de Twitter berichtjes klotst. Ik word te oud voor die onzin.
PS: de lolbroek die over 'X' begint kan gelijk koffie halen !!1!1!

Vesta | 12-09-23 | 08:50

Meld mama maar aan bij het voedingscentrum. Zelf heeft ze natuurlijk al lang de uitstoot van haar snickers gecompenseerd.

Flibbage | 12-09-23 | 08:50

Een demonstratie waar het overtreden van de wet een vooropgezet doel is, is per definitie niet vreedzaam.

Muxje | 12-09-23 | 08:49 | 1

Exact!

PPuk | 12-09-23 | 08:54

Er zijn zoveel realistische scenario's te bedenken waarin het wel degelijk een gevaar kan opleveren voor een kind. Je staat er bijvoorbeeld niet op het veilige Malieveld. En zelfs dat kan risico meebrengen weten we uit recent verleden.

VP732 | 12-09-23 | 08:49

Wat vindt de leerplichtambtenaar hier eigenlijk van?

Mahatma | 12-09-23 | 08:49

Als politieke beweging kun je niet vroeg genoeg beginnen met het indoctrineren van je kinderen. En als religie ook niet trouwens.

Dubbelepunthoofd | 12-09-23 | 08:49 | 3

Wie zei:” Wie de kinderen heeft, heeft de toekomst.”?

redanx | 12-09-23 | 08:52

Carice-jugend.

Wayfaring stranger | 12-09-23 | 08:53

Mee eens, XR is ook meer een religie nmbm.

Vesta | 12-09-23 | 08:54
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 08:48 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

De inzet, of het meebrengen van kinderen lijkt mij nogal onverstandig. Hier wordt hoe dan ook enig (water)geweld toegepast. Bovendien is de vraag of kinderen snappen waar dit over gaat?

En hoewel de politie er stevig op los gaat -dat is hun opdracht- heb ik toch ook wel enig begrip voor de demonstranten. Hun doel is -wat mij betreft- nobel, maar of en hoe zich dat verhoudt tot het afsluiten van een belangrijke verkeersader is lastig.
Je kunt ook demonstreren op een fabrieksterrein, maar wie hoort je dan?
Ik ben benieuwd hoe zich dit ontwikkelt.
-

Bernhard de II | 12-09-23 | 08:48

Je verschuilen achter kinderen, wie deden dat allemaal nog meer?

Malle moer | 12-09-23 | 08:48

Je junt ook beargumenteren dat het nuet meenemen van je kind naar tenminste één demonstratie mishandeling is omdat je kind dan niet leert dat demonstreren een optie is die soms gebruikt moet worden.
Met alleen onvrede uiten schreeuwend achter je tv of beeldscherm is nog nooit iets veranderd.

JanVergoor | 12-09-23 | 08:48 | 1

Je kunt ook beargumenteren dat je kind van een klif gooien ze weerbaar maakt. Je kunt van alles beargumenteren. Betekent niet dat het geen aperte onzin is natuurlijk.

Malle moer | 12-09-23 | 08:52

Lang leve Instagram en Facebook waar je ouders de aandacht nog even extra uitbuiten in plaats van bedanken wat ze doen.

TheseDays00 | 12-09-23 | 08:46 | 1

Bedenken

TheseDays00 | 12-09-23 | 08:53

Dan komt dat mens met haar kind vanuit Groningen naar Den Haag (op de fiets denk ik, want ook de elektra van een trein wordt voornamelijk met kolen en gas opgewekt) om daar met 30 graden op een snelweg te gaan staan? En dan is geen reden voor veilig thuis om in te grijpen?

Jan_Modaal | 12-09-23 | 08:45

Ha!
No Comment kindje loopt dan wel op een paar Nike air Force.
Moet wat mij betreft kunnen hoor, maar het zegt wel iets over haar ouders.
Ze weten het zelf niet meer, sneu.
“Is er een psychiater in de buurt?” Hellupp.

Ruimedenker | 12-09-23 | 08:45 | 1

Nike dus als grote vervuiler bij productie, arbeid in lage lonenlanden en het twee keer de wereld oversjouwen in een vrachtboot op stookolie. Zal wel een verhaal over kringloop winkel achteraan komen… ze zijn nog steeds gemaakt! Dan heb je met vlees ook geen probleem.

TheseDays00 | 12-09-23 | 08:58

Net als een wapenstok hoeft een waterwerper niet gebruikt te worden om mensen voor het leven te verminken.
Een wapenstok kan gebruikt worden door er mee te 'porren' om zo het doelwit een kant op te dwingen of afstand te laten houden. Ook kan een wapenstok gebruikt worden om onaangename tikken mee uit te delen (iets anders dan een klap mee uit te delen).
Maar tegenwoordig zie ik agenten die waarschijnlijk door een opleiding heen gerommeld zijn (als je het fysieke nou maar haalt dan is dat belangrijker dan het onder de knie hebben van de sociale kant).
Die agenten, en ik geef het je op een briefje, hebben onderling hele stoere verhalen over wat er met een doelwit van hun waterwerper gebeurde toen zij eens even gingen bepalen of 'ie daar mocht blijven staan of niet.
En er hoeft er maar een tussen te zitten met nog een IQ puntje minder en er is ook een verhaal gemaakt over de afstand die je kind kan laten afleggen als je 'haar vol op de bek spuit'.
Dat je er wat van vind dat mensen kinderen meenemen naar demonstraties, en dat je daar (heel slim) melding van maakt om die ouders ook via een andere weg eens te confronteren met hun gedrag is prima.
Maar het feit dat er kinderen misbruikt worden door de ouders om hun protest te uiten is iets waar je dan als agent helaas maar rekening mee moet houden en dan maar geen waterwerper in moet zetten. Vervelend dat je dan geen toffe verhalen voor op verjaardagen hebt, maar ook het beschermen van de burger hoort bij je taak
En als er burgers tussen de demonstranten staan die mogelijk niet bij hun volle verstand hebben gekozen om daar te zijn, dan moet je als agent iets minder in je fysiek gaan zitten en meer je sociale kant ontwikkelen.

Johanvb | 12-09-23 | 08:44 | 7

Dus, omdat de demonstranten hun kinderen mee nemen, "moet je daar als agent rekening mee houden" in je optreden.
U vindt het dus oké, dat die ouders hun kinderen als menselijk schild gebruiken? Dat is namelijk het gevolg van uw redenatie.
Kinderen horen niet op een demonstratie thuis, en al helemaal niet op een demonstratie die van tevoren al verboden was. Laat dat laatste ook even indalen.

KeesBruin | 12-09-23 | 08:56

Oftewel: kinderen zijn een effectief menselijk schild. Helemaal oneens ben ik het niet met je verhaal: als duidelijk is dat er kinderen zijn, mag het geweldsniveau afgeschakeld worden. Maar als duidelijk is dat men kinderen meeneemt naar een demo waar bewust de wet wordt overtreden en de openbare orde wordt verstoord, dan mag het juridische geweld opgeschaald worden. Om te beginnen een melding bij Jeugdzorg en niet bij een activistische subsidiespons.

Muxje | 12-09-23 | 08:59

@Barkruk2 | 12-09-23 | 08:53: Die 10x waarschuwen vind ik al veel. Toen CheckBox in zijn jonge jaren wel eens bij het voetbalstadion kwam zei de politie ook wel eens "wegwezen, we gaan de straat schoonvegen". Dan had je 1 minuut om te rennen voordat ze met paarden en gummiknuppels op je af kwamen.

CheckBox | 12-09-23 | 10:49
▼ 4 antwoorden verborgen

@Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 08:53:
Klopt, en waarbij de politie zowat een boerenzoon doodschoot -op enkele millinmeters na-. Waar was veilig thuis toen?

me163komet | 12-09-23 | 08:55

Zucht. Dit is niet anders. Waar haal je dat toch vandaag?

DankeSchon | 12-09-23 | 09:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Die kinderen worden gewoon gedwongen ,die organisatie is zo laf dat ze kinderen mee nemen waar geweld on staat door hun doen.

gerrit5042 | 12-09-23 | 08:43

Extreem narcistische ouders. Nu is het een verboden demonstratie op een levensgevaarlijke plek. Volgende keer Munchhausen by proxy. Volkomen terecht dat die ouders aangemeld worden.

TheEgg | 12-09-23 | 08:43 | 1

Hela hela u gooit mijne goede naam ten grabbel... ;)

Baron v. Münchhausen | 12-09-23 | 08:48
-weggejorist-
Piggelmee | 12-09-23 | 08:42

Kan me de commentaren nog goed herinneren op ouders die voorop liepen met een kinderwagen tijdens de Corona demonstraties.

Sinterbikske | 12-09-23 | 08:41 | 6
-weggejorist-
kokenrel | 12-09-23 | 09:12

@Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 08:45: die kogel was gevaar waar je niet vooraf op had kunnen rekenen. De agent schoot ook onterecht en wordt hiervoor door het OM vervolgd.

Op de A12 was al eerder eenzelfde demonstratie, waarbij waterkanonnen werden ingezet. Daarbij heeft de politie ook aangekondigd dat de ME aanwezig zou zijn. Die gevaren waren dus al vooraf bekend. Dat je nu kinderen meeneemt -om vervolgens later te kunnen zeggen dat de politie geweld tegen kinderen gebruikt- is natuurlijk beneden alle peil.

Je vergelijkt appels met peren, BL!

DankeSchon | 12-09-23 | 09:36

@Sinterbikske | 12-09-23 | 08:49: Boven de 25 zijn de hersenen ontwikkeld dus stemmen er alleen nog wereldvreemde, naïeve elitairen met een verkapt schuldgevoel. Dus de beste manier om hun electoraat te vergroten.

Flibbage | 12-09-23 | 10:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Heb twee nichtjes die vroeger mee moesten om tegen “de bom” te protesteren.
Vreselijk vinden ze dat.
Nu zijn ze zelf kneiterlinks, maar nog altijd vinden ze het vreselijk als ze eraan terug denken.

Ruimedenker | 12-09-23 | 08:41

Hebben naast Hans Voerknecht en Musetta Blauw ook Evert van der Pik en Wilhelmina Kuttje Junior nog een rol in deze klucht?

gestoptmetroken | 12-09-23 | 08:41 | 1

Gé Braadslee doet de catering!

Petrus Poortwachter | 12-09-23 | 08:48

Leuke poging van de Politie met hun staand beleid.

Weerduivel | 12-09-23 | 08:41

Wie gaat er nu kinderen inzetten bij een demonstratie? Misbruik is het! En Jan Modaal mag weer voor de kosten opdraaien die dit allemaal met zich meebrengt.. Sommige mensen moeten geen kinderen krijgen.

Jan_Modaal | 12-09-23 | 08:40 | 1

Heb juist een leuk linkje voor je geplaatst.

Beste_Landgenoten | 12-09-23 | 08:46

De Noord Koreanen zijn druk bezig met het voor bereiden van een nucleaire winter zo te lezen. Ook een manier om de techniek te gebruiken voor het tegen gaan van de klimaat verandering. Als ze maar van ons Zeeklimaat afblijven. Ben ik wel tevreden over.

forecastle | 12-09-23 | 08:38

Ik heb altijd enorm veel moeite met ouders die hun kind op internet (ook feestboek, X) plempen.

Risingson | 12-09-23 | 08:37 | 3

Ik met ouders die daar spastisch over doen.

Paty | 12-09-23 | 08:39

Wel als dat gepaard gaat met onzinnig gekweel over hoe Bikkel en Bloem nu weer op onnavolgbare wijze hun bord hebben leeggegeten.

Malle moer | 12-09-23 | 08:41

@Paty | 12-09-23 | 08:39: Kan het zijn dat jij geen goed overzicht hebt voor dingen? Ik zeg maar wat…,

Normpje | 12-09-23 | 08:43

Rubberen tegelparadijs. Vroeger, toen je als kind ook al kritisch leerde denken, deden we dit ook gewoon. Geen trauma aan over gehouden. M'n buurjongen, met z'n alcoholistische ouders thuis, die niet mee demonstreerde, wel denk ik.

Paty | 12-09-23 | 08:37 | 4

Mijn ervaring met mensen die je "kritisch willen leren denken" is dat ze je hun eigen standpunten willen aansmeren.

nikolaos | 12-09-23 | 08:46

Kinderen kritisch leren denken is iets anders dan je eigen mening opdringen. Dat is…zeg maar…het tegenovergestelde van kritisch denken.
Ik moet ook alles uitleggen hier.

Malle moer | 12-09-23 | 08:47

@Malle moer | 12-09-23 | 08:47: Dat zullen we moeten moeten MM vanwege het verwisselen van termen of verschuiven van de betekenis ervan. Vaak gaat het om conditioneren.

nikolaos | 12-09-23 | 08:56
▼ 1 antwoord verborgen

Veilig thuis boos op de popo.
Zie hier wat er misgaat in dit land.
Kinderen zijn constant de dupe van spelletjes die volwassen spelen.
Van activisme tot woke.
Van vechtscheiding tot “verhaal halen bij de leraar”.
Gedraag je godverdomme.
Kinderen van zes horen lekker naar een zwembad als het 30*C is of anders gewoon buiten spelen.
Flikker op met je continue angstporno verspreiden.
Die kinderenkoppies kunnen dat niet aan, krijgen er nachtmerries door.
Popo heeft gelijk, het is geestelijke mishandeling.

Ruimedenker | 12-09-23 | 08:36 | 3

Dit dus. Ik heb een dochter van 6 en hell no dat ik die naar een demonstratie zou nemen. Zou ikzelf al nooit heen gaan overigens, maar een kind meenemen daarheen staat gelijk aan kindermishandeling. Er hoeft maar 1 klein dingetje te gebeuren en het escaleert.

Ome_BW | 12-09-23 | 08:42

Kinderen kunnen niet naar het zwembad vanwege terreurjongeren.

Malle moer | 12-09-23 | 08:42

Het is ook geen vreedzame demonstratie, maar een verboden demonstratie waar de politie op moet reageren met bekende middelen.

Ouders die hun kind inzetten en dat dan vervolgens filmen als de politie haar werk doet.

Bolhoed | 12-09-23 | 08:44

Ik hoorde deze vrouw gisteravond zeggen dat een kind ook demonstratietrecht heeft..............

gebochelde | 12-09-23 | 08:36 | 1

Goed burgerschap. Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.

Paty | 12-09-23 | 08:38
-weggejorist-
Petrus Poortwachter | 12-09-23 | 08:35 | 1

Veilig Thuis: "Er zijn tal van meldingsgronden, maar het meenemen van een minderjarige naar een vreedzame demonstratie is er niet een van.

Het punt is niet de vreedzame demonstratie, 'Veilig Thuis'. Demonstraties horen vreedzaam te zijn dus je doet maar. Het punt is dat, *na* de vreedzame demonstratie, mensen niet deden wat de agent zei. En dat is voor de agent soms genoeg reden om geweld te gebruiken. En daar mag je je kinderen niet willens en wetens aan bloot stellen.

konjodebonjo | 12-09-23 | 08:35

In de jaren 30 vond uiteraard de Fuhrer ook, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen van dat stevig indoctrineren Jugend.

william7055 | 12-09-23 | 08:35 | 3

Is dit nu een Godwin?

Acidbrain | 12-09-23 | 08:43

@Acidbrain | 12-09-23 | 08:43: ja. Een terechte. Soms is de vergelijking met nazi indoctrinatie niet geheel onterecht. Zie het gevaar van kritiekloos groepsdenken.

Malle moer | 12-09-23 | 08:45

"Trots op mijn kinderen, die aan de kaak stellen enz enz."
Die kinderen weten van toeten noch blazen, lopen gewoon hun ouders achterna. En daar dan trots op zijn en het natuurlijk luidkeels omroepen op social media.
Wat een vent!

KeesBruin | 12-09-23 | 08:35 | 2

Die koppelt 's avonds zijn Tesla aan de oplaadpaal meent dat hij zo 0 aan fossiele brandstof gebruikt.

nikolaos | 12-09-23 | 08:37

En mocht Vlinder onverhoopt tegen de koude douche van de vernevelaar oplopen, dan is de wereld te klein en wordt de agent die het op zijn geweten heeft met virtuele pek en veren besmeurd.

Roos | 12-09-23 | 08:41
▼ 2 antwoorden verborgen

“Mam, ik wil zaterdag graag naar den Haag, mijzelf vastplakken op de A12, voor het klimaat.”
“Dat is goed, maar dan eten we s’avonds geen patat met frikandellen.”
“Nou laat dan maar.”

Normpje | 12-09-23 | 08:33 | 3

'Als je braaf meegaat, gaan we zaterdag naar Barbie.'

Mr_Natural | 12-09-23 | 08:37

We gaan wel lopend, want wij gebruiken natuurlijk geen fossiele brandstoffen, kleine Vlinder.

Malle moer | 12-09-23 | 08:39

"Gaan we dan op de terugweg naar de Mac?"

naglfar | 12-09-23 | 09:32

Dus zonder onderzoek te doen weet de organisatie op voorhand te melden dat er geen sprake is van kindermishandeling?

Gelukkig... Iedereen die fossiele brandstoffen schuwt kan doorwandelen naar de demo met zijn kind. Nog 50 km te gaan, even doorbijten Vlinder!

Roos | 12-09-23 | 08:32 | 1

Ook bij die club weten ze aan welke kant ze moeten staan: aan de pc-kant, uiteraard.

KeesBruin | 12-09-23 | 08:36

Demonstraties horen ordelijk te verlopen, maar je moet altijd doen wat de agent zegt. Als je niet doet wat de agent zegt, dan loop je risico op geweld. Als je je kinderen willens en weten blootstelt aan geweld, dan kun je je inderdaad afvragen wat voor ouder je bent.

Dit is feitelijk het grote probleem met de activistische media die deze specifieke burgerlijke ongehoorzaamheid afschilderen als legitiem.

konjodebonjo | 12-09-23 | 08:31

Ongeacht het doel van een demonstratie horen kinderen daar niet thuis. Elke demonstratie kan op gewelddadigheden uitdraaien en daar mag je kinderen niet aan blootstellen. Dus geen kindje bij ER, niet bij anti- of pro-Zwarte Piet gelul of bij protesten van boertjes. Het is misschien niet zo aardig van de Pliesje om dit zo te doen, maar ze hebben wel gelijk en Veilig Thuis moet daar maar eens goed over na gaan denken.

Bigi Bana Boy | 12-09-23 | 08:30 | 4

Heerlijk, het een keer eens kunnen zijn met bbb!

*boks*

Malle moer | 12-09-23 | 08:36

@Malle moer | 12-09-23 | 08:36: Jawel hè? Vind het zelf ook wel eens leuk.

Bigi Bana Boy | 12-09-23 | 08:46

Eens. Hulde, daar drinken we op!

DankeSchon | 12-09-23 | 09:53
▼ 1 antwoord verborgen

Klassenjustitie, andere conclusie is niet meer mogelijk. Zoveel inzet van middelen, zoveel genegeerde verboden, dag in dag uit. Dit land is doodziek. Tja en heel veel mensen met een "bepaalde" politieke mening waren hun kids (als ze die meenamen) nog dezelfde dag kwijt aan de kinderbescherming.
Wie vertrouwt zo'n overheid nog???

hagelkruis | 12-09-23 | 08:29 | 1

Je bedoelt de overheid die bij ‘foute’ demonstraties op kinderen schiet met scherp?

Malle moer | 12-09-23 | 08:38

Ouderlijke macht. Ik heb het niet verzonnen.

Normpje | 12-09-23 | 08:29

Media, politiek, het bedrijfsleven, de entertainmentindustrie én de jeugdzorg heb ik allemaal peop aan! Laat het je als andersdenkende vooral niet raken, en als je wel afhankelijk bent van een van deze groepjes zou je jezelf moeten afvragen hoe je daar zo snel mogelijk vanaf komt.

Jackjack | 12-09-23 | 08:28

Politie doet altijd melding in dit soort situaties bij Veilig Thuis, zodat niet achteraf met een vingertje gewezen kan worden dat ze hun verantwoordelijkheid niet hebben genomen. Veilig Thuis maakt vervolgens de afweging of een melding moet worden opgepakt of niet.

Bij Veilig Thuis weten ze dit en zijn nu over de rug van de politie politiek aan het bedrijven.

Keutels | 12-09-23 | 08:28

Ach, kinderen worden toch ook meegenomen naar de kerk?

Mr_Natural | 12-09-23 | 08:28 | 4

@H.E. van Putten/Koor | 12-09-23 | 08:36: zolang je je kind niet onbewaakt bij meneer pastoor laat gebeurd er weinig in een kerk.

-PR- | 12-09-23 | 08:37
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Jos Tiebent | 12-09-23 | 08:25

Zelfde kliek. Valt me mee, dat ze van Veilig Thuis er ook niet tussen staan.

kleybeuker | 12-09-23 | 08:25 | 1

Dat kon nog wel eens komen. Weet u wel hoe onveilig het thuis wordt voor alle kinderen, door de klimaatcrisis? Nou dan!

KeesBruin | 12-09-23 | 08:38

Mevrouw is zichtbaar trots op haar angstregime thuis. Dit moet uiteraard gedeeld worden. Ze sleept haar kind mee als een trofee.

JJMS | 12-09-23 | 08:23 | 1

Het kind uit een XR demo halen is makkelijk, maar hoe haal je XR uit het kind?

Acidbrain | 12-09-23 | 08:26

Heeft die mevrouw nou een jaknikker op haar hoofd?
Oh, het is een clubje.

Mr_Natural | 12-09-23 | 08:22

Het Syrische regeringsleger heeft kinderen van 8 tot 13 jaar oud gebruikt als menselijk schild. 'Ik heb zelden zo'n wreedheid tegen kinderen gezien als in Syrië', zegt VN-vertegenwoordiger Radhika Coomaraswamy.
Kom even naar de A12 in Den Haag zou ik zeggen, gebeurt precies hetzelfde alleen kennelijk vindt bijna iedereen dit normaal.

johnyl | 12-09-23 | 08:22

Een variant op Munchausen syndrome by proxy.

Egerius | 12-09-23 | 08:22

Lijkt me gevaarlijk, al zegt de moeder die de situatie blijkbaar ook niet helemaal kan overzien van niet. Afgezien van de waterkanonnen heb je maar één doorgedraaide automobilist of vrachtwagenchauffeur nodig die door wil rijden en dat dan ook doet. Je zet toch je kind midden op de snelweg.

jan cioran | 12-09-23 | 08:22

Kinderen? Als je een beetje hart hebt voor onze kwetsbare planeet, zet je er geen nieuwe vervuilers op.

Mr_Natural | 12-09-23 | 08:21

Je kinderen indoctrineren met extremistische ideeën... zijn daar trouwens klimaatmadrassa's voor of doen de ouders dat zelf?

Trekhaas | 12-09-23 | 08:21 | 5

@Bigi Bana Boy | 12-09-23 | 08:32: Oh echt, praat jij je kinderen thuis ook extreme angst aan?

knutsel_ | 12-09-23 | 08:35

@knutsel_ | 12-09-23 | 08:35: Neuh, maar ik heb wel altijd veel met ze gesproken om ze op te voeden tot goed geïnformeerde, betrokken en verantwoordelijke burgers. En ik denk dat mij dat aardig gelukt is, wat overigens niet wil zeggen dat ze wat standpunten en ideeën betreft net zo denken als ik zelf. En dat is ook goed.

Bigi Bana Boy | 12-09-23 | 08:50

@Bigi Bana Boy | 12-09-23 | 08:32: XR (zo noemen ze zich zelf) heeft geen gelijk. Wel in de zin dat we onze belasting van de planeet moeten verminderen, maar niet in de zin dat we er allemaal aan gaan als er niet NUUUU!!!11! radicale maatregelen worden genomen. Dat is gewoon hersenspoeling en indoctrinatie met een pseudo-wetenschappelijk sausje. Hun ideologische gedram doet het draagvlak voor maatregelen meer kwaad dan goed imo.

Trekhaas | 12-09-23 | 09:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben trots op mijn kinderen omdat ze normaal zijn en niet meedoen met die gekkies.

Mr_Natural | 12-09-23 | 08:20

Die zelfgenoegzame tronie van die vrouw op de eerste foto... je zou bijna denken dat die "demonstranten" psychisch niet in orde zijn.

Trekhaas | 12-09-23 | 08:19

Oot van Karin Krukkert gehoord?

TonAlias | 12-09-23 | 08:19

Maar als een paar Friezen een snelweg blokkeren, dan worden ze jaren lang vervolgd. Deze deugneuzen komen er iedere dag mee weg. Popo-inzet kost kapitalen. Hoe dan?

Frietje_Oorlog | 12-09-23 | 08:19 | 4

@Bigi Bana Boy | 12-09-23 | 08:33: de enige manier om dit op te lossen is dus een legale demo aanmelden op de A12 en die XR mafketels laten oppakken omdat ze op mijn plekkie staan en mij hinderen.

Nu alleen nog een manier om een demonstratie op een snelweg legaal te krijgen...

-PR- | 12-09-23 | 08:41

@-PR- | 12-09-23 | 08:41: Ik ben het met je eens hoor, maar probeer uit te leggen hoe het werkt en hoe het OM en justitie tegen dit soort kwesties aankijken.

Bigi Bana Boy | 12-09-23 | 08:52

@-PR- | 12-09-23 | 08:41: Makkelijkere manier is ervoor zorgen dat XR demonstraties niet als vreedzaam gezien worden. Dan gaat de popo veel meer geweld gebruiken.

CheckBox | 12-09-23 | 10:43
▼ 1 antwoord verborgen

Ok het is onveilig, maar de bemoeizucht van de staat om iedere onveilige situatie gelijk een veilig huis melding te maken gaat veel te ver. Er komt een hoop ellende aan hulpverlening etc na weg. Nog daargelaten de extra werkdruk bij de onderzoekers. Iedereen mag wat mij betreft zijn kind opvoeden zoals hij wil.

Stijl_Loos | 12-09-23 | 08:18 | 1

Bij geenmelding zal een ongewenste situatie waar het kind slachtoffer van wordt voortduren of wellicht verergeren. Als na de melding de situatie beoordeeld wordt dat er niets aan de hand is werkt de procedure dus goed.

johnyl | 12-09-23 | 08:24
-weggejorist-
Devils_son | 12-09-23 | 08:18

Die zelfvoldane, arrogante tronie van die gebrilde dikke trut... Die staat er morgen weer.

The Green*Machine | 12-09-23 | 08:18

Belachelijke (politiek correcte) reactie van meldpunt Veilig Thuis. Zij geven voorlichting aan overheidsinstanties om melding te maken over zorgen in thuissituaties en met name als er kinderen in geding zijn.
Na de melding is het aan meldpunt Veilig Thuis om actie te ondernemen of niet. Een gevaarlijke ontwikkeling om onderscheid te maken in welke meldingen je politiek correct vindt of welke niet.
Het meldpunt vergeet even waarvoor zij ooit zijn opgericht. Wat een misser !

johnyl | 12-09-23 | 08:18 | 1

Dit zou je zo naar de lezersbrieven van een paarsebroekenkrant kunnen sturen.

SDI | 12-09-23 | 08:33

Veilig Thuis is dus een van de zoveel door woke gekaapte overheidsorganisaties waar je geen objectief handelen meer van kan verwachten. Kwestie van tijd tot daar verhalen van angstcultuur naar buiten komen.

Zuurteregelaar | 12-09-23 | 08:17

Een snelwegblokkade is geen "vreedzame demonstratie", dat is een wetsovertreding. Je kind daarnaartoe brengen is je kind betrekken bij het overtreden van de wet.
#TeamPOL

Professor Superhirn | 12-09-23 | 08:17

Ook de klimaatgekkies zijn extremisten. Bij plofkraken, berovingen, drugshandel en zaken van eerwraak worden ook minderjarigen ingezet. Deze geitenwollen sokken gekkies doen hetzelfde. Meest verontrustende is dat ze het zelf niet eens beseffen.

Waakvlam | 12-09-23 | 08:15

“het meenemen van een minderjarige naar een vreedzame demonstratie is er niet een van.”
Inderdaad. Maar het meenemen van een minderjarige naar een treiterdemonstratie, waar vreedzame onschuldige automobilisten zonder aanzien des persoons het bloed onder de nagels vandaan gehaald wordt, is er daar absoluut wèl één van. Ze zijn een menselijk schild.
Maar ja, de strijd voor het goede, hè? Dan is alles geoorloogd, en iedereen die van mening verschilt een mid-vorige-eeuwse Duitser.

Chuck the plant | 12-09-23 | 08:14 | 4

Meldpunt Veilig Thuis is ook al besmet, subsidie stoppen?

Acidbrain | 12-09-23 | 08:24

het verkeer is geregeld en er is helemaal geen bloed onder de nagels vandaan gehaald.

AntiZanicz | 12-09-23 | 09:05
▼ 1 antwoord verborgen

Nog los van die waterkanonnen is er hersenspoeling in de vorm van extreme angst aanpraten voor het klimaat.

knutsel_ | 12-09-23 | 08:14

Vreedzame demonstratie, ja dat klopt.
Je kind meenemen terwijl je een misdaad begaat, ja dat klopt ook.

Het is een keuze welke van de twee je belicht.
Met de keuze beken je ook meteen kleur.

blbla | 12-09-23 | 08:14

Ja "is er uit eigen beweging". Een kind van zes is zo achterlijk als een deur. Die kun je binnen een minuut alles wijsmaken.

Korporaal Banaal | 12-09-23 | 08:14 | 1

Precies, infantiel is niet voor niks etymologisch verwant aan enfant.

HD50 | 12-09-23 | 10:19

Goedemorgen, weet iemand of de waterwerper al gerepareerd is?

Toede_Le_Dokie | 12-09-23 | 08:13

"een vreedzame demonstratie is er niet een van"
Iedere demonstratie begint vreedzaam muts.

Bugblatter | 12-09-23 | 08:13

Er is zoiets als een kindcheck: als je iemand in de cel zet check je of er kinderen zijn en zo ja hoe oud en of iemand op dat kind past. Als dat niet zo is moet hier iets mee gedaan worden. Dus zo gek is het allemaal niet. Het zijn geen aangiftes ivm demonstreren.
Los daarvan snap ik niet waarom je je kind meeneemt als je aangehouden wilt worden. Aanhouding is 1 vd doelen van al die omhoog gevallen dames en heren. Arm kind.

Nichtsneues | 12-09-23 | 08:11

Alleen die blik van mama is al een reden om jeugdzorg in te lichten.

Randall3.0 | 12-09-23 | 08:11

Klimaatreligieuzen zijn net zo gek als traditionele religies. Natuurlijk hoort het indoctrineren van kinderen daarbij. Over 20 jaar schrijft Vlinder een boek genaamd ‘ik ga vliegen’, met daarin een duister inkijkje in de wereld van orthodoxe religiefanaten.

KwaadBloed | 12-09-23 | 08:11 | 3

Nederlandse traditionele religies zijn een stuk beter in het niet lastig vallen van anderen dan de klimaatgekkies. Hoe vaak komen Urk, Staphorst etc nou in het nieuws?

Leyrann | 12-09-23 | 08:18

@Leyrann | 12-09-23 | 08:18: Staphorst heeft het nieuws al weer gehaald met zwarte piet. Heeft niet zo veel met religie te maken maar meer met 'blijf gvd van onze cultuur af!'

J.Dokstijl | 12-09-23 | 11:46

Mevrouw post erg graag fotos van haar dochter op instagram. Hele pagina staat vol. Begrijp ik niet. Laat dat kind met rust, nog jong. heeft privacy nodig.

superduperadmin | 12-09-23 | 08:10 | 1

daar zou wel tegen opgetreden moeten worden maar Insta laat het lekker en voor de rest is het vrijheid volgens rechtse lui.

AntiZanicz | 12-09-23 | 09:04

Je kind als levend schild inzetten tegen een waterkanon. Wat voor ouder ben je dan?

Eric356 | 12-09-23 | 08:10 | 2

slim bezig, zo velen brengen de kinderen naar voren als ze eigenlijk de bak in moeten of het geld op is door fraude

AntiZanicz | 12-09-23 | 09:03
-weggejorist-
Hetiswathetis | 12-09-23 | 12:33

Klimaatactivisten neuqen veel.
Vooral in de winter.

Geylebok | 12-09-23 | 08:10

Als Mees binnenkort van zijn velletje word ontdaan omdat het waterkanon nog een standje hoger gaat, is het land te klein.

Andersdenkend | 12-09-23 | 08:09 | 2

dat komt nooit

AntiZanicz | 12-09-23 | 09:03

@AntiZanicz | 12-09-23 | 09:03: Dat klopt. deze demonstranten wordt namelijk de hand boven het hoofd gehouden want ze strijden 'voor de goede zaak'.

naglfar | 12-09-23 | 09:20

De Rechtstaat is er voor andere mensen, onthou dat nou eens. Linkse mensen staan boven de wet, want die hebben betere principes

Francine Fishpaw | 12-09-23 | 08:09 | 3

Jij snapt het.

Nichtsneues | 12-09-23 | 08:12

Nee hoor, hier doet men vooral op de man spelen en de wet er bij halen voro anderen. Terwijl rechtse lui goed gepraat gevaarlijke dingen doen met hun kinderen op sneeuwvakantie en ongezond eten verstrekken. Zie al de speknekjes van tegenwoordig.

AntiZanicz | 12-09-23 | 09:02

@AntiZanicz | 12-09-23 | 09:02: 't is bijna knap, die onzin die u aanhaalt...
wat een afleidingsmanoeuvre.
een kind meenemen naar een demonstratie op een snelweg is een voorbeeld van een extreem slechte ouder zijn.
't is net een sekte: pak ze voordat ze voor zichzelf kunnen denken en hou ze binnen dmv angst.

the_w | 12-09-23 | 09:14

Als er een verdenking is, moeten ze dan niet bij jeugdzorg zijn, ipv bij een subsidiespons?

Hoe zit dit met andere demonstraties? Als dit gewoon al lang staand beleid is... wat dan?

Ik vind het vreemd dat een organisatie op voorhand al gaat zeggen dat dit niet de bedoeling is, zijn de dossiers al behandeld?
Lijkt me onzorgvuldig en bijna subtiel activistisch.

Kaas de Vies | 12-09-23 | 08:07

Mooie laatste zin. Geeft de kern van het probleem aan. Een probleem waar dus ook Veilig Thuis aan kan worden toegevoegd.

Dandruff | 12-09-23 | 08:07 | 2

lol gedaan

Spartacus | 12-09-23 | 08:10

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland