Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Frans Timmermans: 'Oprecht geen miljonair'

Dikke lul, drie kilo

Met de werkende klasse die met het broodtrommeltje op de bijrijdersstoel naar het werk forenst heeft deze privéjetvlieger die zich overal waar hij binnenkomt laat fêteren met gratis vreten natuurlijk al geen enkele binding meer, en dat oeverloze gedweep met de mijnen en de koempels is vooral heel erg sneu. Frans Timmermans weet namelijk helemaal niet meer hoe het is om te moeten werken om te overleven, de eindjes aan elkaar te knopen, met trillende lip een blauwe brief open te maken, met de overheid in de clinch te liggen over toeslagen, te leven van loonstrookje naar loonstrookje, in de rij van de supermarkt niet te weten of je de boodschappen kan betalen. Frans Timmermans doet namelijk geen boodschappen, hij vreet van buffetten, en als hij wel boodschappen nodig heeft dan stuurt-ie een bediende. Tuurlijk, Frans Timmermans werkt ook hard, en verder wordt alles 'm in de schoot geworpen en wordt er bovendien een GIGANTISCH salaris op z'n privérekening gestort en worden er TONNEN aan wachtgeld op z'n privérekening gestort. Het is lekker makkelijk mensen te dwingen tot elektrificeren als je niet die kleine Amsterdamse ondernemer bent die op het financiële schavot wordt gehesen omdat-ie een peperdure e-bestelbus MOET aanschaffen, maar als de BMW's met bestuurder je komen halen. Dat vakantieboomers maar niet meer moeten vliegen naar Alicante, terwijl jij eraan gewend bent dat de privéjet je van hot naar her brengt (de trein is alleen voor de foto's, en als-ie niet te vaak hoeft over te stappen, en die fiets was tachtig taart geleden). Frans Timmermans is vet multimiljonair, een omhooggevallen beroepspoliticus met een grote muil, met nostalgisch gedweep en idealistisch gepreek, een onhebbelijke versie van Rob Jetten die ons komt vertellen hoe WIJ het allemaal verkeerd hebben gedaan de afgelopen tig jaar. Maar Frans, ben je miljonair? "Ik ben het oprecht niet."

Reaguursels

Inloggen

Echt, geloof me. Frenske wordt binnen 2 maanden opgevroten en uitgespuugd door alles, iedereen en hun gezamenlijke moeders. Inclusief de PvdA en GL. Frens gaat het heel snel heel benauwd krijgen. Dit is nog maar het beginnetje.

doitdoit | 23-08-23 | 20:13

Je snapt er niets van. Dat zijn hele dure buffetten.

Sans Comique | 23-08-23 | 19:37
-weggejorist-
donkieshot | 23-08-23 | 17:53

Timmermans is oprecht een geschenk voor de rechter flank: als het nu niet lukt kan Nederland politiek links officieel doodverklaren.

Het gaat hem ook niet lukken maar we moeten eerst een politieke train wreck hebben voordat rechts alles weer kan repareren. Kwestie van tijd.

Mijn voorspelling is dat het volgende kabinet nog steeds linksig is. (Met of zonder Timmermans) Kabinet daarna gaat een gigantische klap naar rechts maken. -> kistje Pomerol erop

Dude heb je eten | 23-08-23 | 16:27

Frenske door vriend en vijand geroemd en toch zo gewoon gebleven.

thanseeuwen | 23-08-23 | 16:06

Dit artikel is in alle opzichten transfoob. Transvetfoob en transfinancieelfoob.

kapoerewiet | 23-08-23 | 15:57 | 2

Fransfoob!

GizzleMolby | 23-08-23 | 15:59

Transaviafoob

Fijn_dat_je_er_bent | 23-08-23 | 16:14

De smoes dat hij ook zijn gezin heeft is gelul van een rode aardbei. Zijn kids wonen niet meer thuis.
Naast het salaris van EU commissaris met alle gouden faciliteiten en goud gerande pensioen. Was alles wat hij kocht belastingvrij, auto, benzine, fietsen, boodschappen, etc etc.
Nu dan die smoes over wachtgeld. Welke arbeider, die hij vertegenwoordigd, die zelf ontslag neemt, krijgt dit. NIEMAND, BEHALVE RUBSJE NOOIT GENOEG.

Tonyvanwychen | 23-08-23 | 15:36 | 2

Goed verwoord , hoog van de toren blazen dat het socialer moet , behalve als het hun zelf betreft , De arbeider betaald het gelag....

Nico_the_Sparrow | 23-08-23 | 16:14

Dronken, een dronken aardbei van Es...

de Jager59 | 23-08-23 | 17:28

Timmermans over kritiek op wachtgeld: 'Moet mijn huur betalen'
Tweede leugen want hij had het eerder over zijn hypotheek van een huis van 1 miljoen.

Tiscali-2 | 23-08-23 | 15:30 | 2

Net doen alsof ie een arbeider is, deze man is zo vreselijk narcistisch dat zelfs zijn spiegelbeeld hem spuugzat is.

CornholioNL | 23-08-23 | 17:11

Hij is de fabrieksdirecteur.

Cor Netto | 23-08-23 | 18:05

Snap niet hoe de PvdA het doet. Bij Job Cohen moest ik altijd aan Gargamel denken. Bij Atje Kuiken aan de smurfin. En nu komt waarachtig de grote smurf op het toneel. Kan geen toeval zijn. Picture Frans met een rood broekje en wit mutsje en ... voila, waar komen jullie toch vandaan..?

E3.14goon | 23-08-23 | 15:01 | 1

Waar de wachtgeldpotten staan!

kapoerewiet | 23-08-23 | 15:54

Als nieuwe generaal van het woke-leger identificeert hij zichzelf niet als 'miljonair' maar als tot 'socialist gemaakte'.

E3.14goon | 23-08-23 | 14:53

Ik denk dat iedereen het mis heeft, Frenske is helemaal niet dik maar hij heeft continue een gordel met goudstaven om zijn middel hangen.

seasicksteve | 23-08-23 | 14:49 | 1

Of een kogelvrij vest... maar ik denk toch dat die gewoon volgevreten is...

Nico_the_Sparrow | 23-08-23 | 16:15

Godsamme ik had dat stuk van Van Amerongen nog niet gelezen, tranen biggelden me over de wangen, terug naar het stuk van Mosterd, lees ik de zin 'tachtig taart geleden' en schiet ik weer in de lach. Wat moeten we nou als Timmermans niet in beeld blijft, waar moeten we dan nog om lachen? Je zou er toch bijna een overwinning van Pvdagrblmpfff+ voor over hebben...

kapoerewiet | 23-08-23 | 14:41

Mag toch aannemen dat ze de man hier helemaal op kapot gaan maken en alle cijfers naar boven komen? Dat ie liegt is wel heeeeuuulll duidelijk! Zet er een lichaamstaalspecialist op en je ziet zoveel.

Behangdelul | 23-08-23 | 14:29

Ligt eraan hoe je 't definieert. Zoals met alles in de politiek en het beleid kom je dan overal mee weg.

Als je boodschap maar deugt.

HetIsWatAllemaal | 23-08-23 | 14:25

Leugenaar, hij is wel miljonair. Voorbode voor zijn toekomstige periode als lijsttrekker; leugens tentoonspreiden…

stikstofhelp | 23-08-23 | 14:22 | 2

Een waardig opvolger voor Rutte.

Dandruff | 23-08-23 | 14:23

Hij liegt niet, hij is multi miljonair! Of hij liegt voor de fiscus want zijn belastingvrij vergaarde vermogen dat elders gestald is moet belastingvrij blijven.

R.j.deVries | 23-08-23 | 14:30

Het linkse wolkje heeft wel een gigantisch geloofwaardigheidsprobleem als je dit allemaal op een rijtje zet:
- ik ben geen miljonair
- ik denk nog niet aan het torentje
- ik ben democratisch gekozen als lijsttrekker
- consuminderen moet om de soort voor uitsterven te behoeden

erkomenanderetijden | 23-08-23 | 14:16

Heeft hij ook al aangegeven geen overgewicht te hebben?

JvNB | 23-08-23 | 13:56 | 1

Misschien moet hij kleding met verticale strepen gaan dragen.
Dat werkte goed voor Obelix.

Dandruff | 23-08-23 | 14:20

Mosterd manifesteert zich steeds nadrukkelijker als representant van het nieuwe fatsoen. Hij argumenteert smetteloos, scheldt niet en is nergens te betrappen op ook maar het geringste gemis aan nuance in zijn vocabulaire. Toch?

Ik bedoel maar, hoe harder je om je heen mept, hoe grover je taalgebruik, des te geringer is het netto-effect van hetgeen je beoogt. Als ik Timmermans was zou ik mij kapotlachen om zo’n stukje tekst van iemand die om hulp lijkt te smeken.

Prinsemarij | 23-08-23 | 13:54 | 1

Timmermans lachen om kritiek? Als hij tijd heeft gehad om een reactie in te studeren misschien.

Trekhaas | 23-08-23 | 14:56

Bij velen zal de afgunst groot zijn, niet alleen hier. Hij wordt geen MP.

LoewiekedeVos | 23-08-23 | 13:50

Een socialist is iemand die vindt dat anderen te veel verdienen. Naar een citaat van W.F .Hermans.

ofarim | 23-08-23 | 13:18 | 1

Maar Timmermans is geen socialist, hij is een sociaal democraat. Daar zit een groot verschil tussen.

seasicksteve | 23-08-23 | 14:39

Liegen uit reflex. Dat is wat hier gebeurt.
Natuurlijk is hij wel miljonair. Her en der wat vastgoed, jarenlang een topsalaris en gigantische pensioenaanspraken.
Maar dat past niet bij zij socialistische imago.
Dus in een reflex liegt hij. Dat betekent dat hij dat vaker doet. En dat gaat hem opbreken in de campagne.

JanVergoor | 23-08-23 | 13:02 | 2

Hij is multimiljonair, dat is heel wat anders.

blbla | 23-08-23 | 13:05

Precies. Handenwrijven, dit.

kapoerewiet | 23-08-23 | 14:47

Niet zoveel recent verkochte huizen in Maastricht boven de 900K. Iemand zou natuurlijk uittreksels van de eigendomsaktes bij het kadaster op kunnen vragen om te zien of er 1 op een vage stichting of BV staat.

Trekhaas | 23-08-23 | 12:57 | 1

8 jaar lang minimaal 3 ton per jaar beuren, ex onkosten vergoeding dus. Geen belasting daarover betalen. Je huis verkopen met 2 ton winst en dan jezelf nog geen miljonair kunnen noemen?
Dan moeten we ons toch afvragen waar dat geld dan wel is gebleven, opgegeten?

klaas24 | 23-08-23 | 12:55 | 3

of erg slecht met geld om kunen gaan, wat hem ook ongeschikt maakt

Snap_het_ook_niet | 23-08-23 | 13:08

Tachtig taart staat in het stukje , prachtig.

Schipperke | 23-08-23 | 14:11

Weggesluisd wat anders. FTM doe daar eens onderzoek naar.

seasicksteve | 23-08-23 | 14:41

Ja maar, hij voelt zich geen miljonair en hij heeft er ook niks mee. Bovendien deugt hij dus het is niet kies als journalisten hier vragen over blijven stellen.

Teluitjewinst | 23-08-23 | 12:54

Waarschijnlijk is er een grond van waarheid als Frans Timmerfrans beweerd dat hij in Nederland geen miljonair is. Immers hij bezit geen onroerend goed in Nederland en waarschijnlijk heeft hij ook geen geld op zijn Nederlandse bankrekeningen.
Grote kans daarentegen dat hij in België en een aantal Europese belastingparadijzen wel miljonair is.
En als hij straks naar Den Haag komt koopt hij waarschijnlijk handje contantje een woning van boven het miljoen met wat hij gespaard heeft van zijn Brusselse salaris/onkostenvergoeding. Sigrid Kaag legde 2 jaar geleden al 1,4 miljoen neer voor een chique huis in Den Haag dus mag je verwachten dat Frans Timmerfrans straks een vergelijkbaar bedrag gaat neerleggen.

Osdorpertje | 23-08-23 | 12:44 | 3

Als Timmerzwans wint dan komt er een nieuw paleis in Den Haag te staan. Voor keizer Frans!

klaas24 | 23-08-23 | 12:57

Bijzonder he, dat je als eenvoudig politicus toch miljonair kan worden.

Zeurders | 23-08-23 | 13:01

@klaas24 | 23-08-23 | 12:57:
Er wordt een nieuwe residentie voor hem gebouwd.
Den Frans.
Fransailles.
Zoiets.

Nuuk | 23-08-23 | 13:39

De enige reden waarom hij wellicht geen miljonair is is omdat hij alles opgevreten, opgezopen en uitgegeven heeft aan een exorbitant luxe leefstijl.

Kansenparel | 23-08-23 | 12:43 | 1

Nee, zelfs vreten en zuipen is gratis voor EU-politici. En voor de pakweg 20 dagen per maand dat ze niet op hun "werk" zijn kunnen ze vrij veel "onkosten declareren. De eerste 4.000 euro per maand (!!) zelfs zonder bonnetje.

Menig belastingbetaler verdient maandelijks bruto een stuk minder dan die "onkostendeclaratie".

Dandruff | 23-08-23 | 14:18

Onbegrijpelijk dat PvdGL de omstredenTimmermans naar voren heeft geschoven. In alle opzichten een afzichtelijke man en een bewezen leugenaar!!

Rationa | 23-08-23 | 12:42

de heer Timmermans hoeft zich niet meer zorgen te maken over zijn premievrije geindexeerde eindloon pensioen 'opgebouwd' bij de Europese Unie. Maar aangezien hij in het buitenland heeft gewoond mogelijk gekort op zijn AOW. Zeer waarschijnlijk is hiervoor een geitepaadje bedacht

HetOorAakel | 23-08-23 | 12:37 | 4

Als je in het buitenland gat wonen kan je je verzekeren voor je aow. Als je dat niet doet snoept de staat elk jaar 2% van je opgebouwde bedrag af. Een kennis wees me daar op toen we vertelden dat we gaan emigreren .

brie-de-penis | 23-08-23 | 12:47

@_pacman_ | 23-08-23 | 12:44: teeeheering .. allemaggies ... katsjing .. echte PvdA salonsocialist links lullen rechts zakkenvullen

HetOorAakel | 23-08-23 | 12:48

Zal vast niet gelden voor politici die in Brussel zitten.

klaas24 | 23-08-23 | 12:49
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn opa was ook mijnwerker. Applaus graag.

Baron van Baesweiler | 23-08-23 | 12:37 | 1

Jouw opa was een van die tantes van Frans Timmerfrans waar ie het altijd over heeft. Die van 1 kilometer diepte met een zak kolen op hun rug de trap naar boven opklommen? Hulde voor Uw opa.

Osdorpertje | 23-08-23 | 12:49

Je ogen liegen niet Frans hoewel je muil al jaren niets anders doet. Ik ga alvast chips en bier bestellen voor de tv debatten want deze man gaat ontploffen zoals ze zelfs in Hiroshima nog niet hebben meegemaakt...

CornholioNL | 23-08-23 | 12:35

Fransemans wil ook graag de SP erbij. Kan hij zn salaris aan de partij afstaan namelijk.

laatmijmaareffe | 23-08-23 | 12:30

Zo'n inspirerende man. Ik ben om: ik ga me kapot vreten aan biefstuk, elke maand met het vliegtuig stedentrippie doen en misschien ook een kabouterbaard laten staan. Leven als Timmerfrans: dat zouden meer menschen moeten doen!

laatmijmaareffe | 23-08-23 | 12:28

Wanneer gaan linkse mensen wél leven volgens de principes die ze anderen opleggen? Ik ken er persoonlijk een paar die geen afval scheiden op het werk en die rustig meerdere vluchten per jaar (zowel korte afstand als ver weg) boeken. Reden voor dat laatste: 'omdat het moet'.

SIogra | 23-08-23 | 12:25

Klopt, Hij is namelijk multimiljonair, en anders gok- en hoeren-verslaafd

Linke Soep | 23-08-23 | 12:22 | 1

Hij zit in ieder geval niet aan de coke gezien zijn postuur.

priks | 23-08-23 | 12:42

Zijn zgn geloofsbroeder Wimpie Kok was verstandiger : die ging pas echt los op het grote geld toen ie uit de politiek ging..... Iets van geloofwaardigheid en zo .

daytripper | 23-08-23 | 12:17

Best wel vreemde info dit, mogelijk zit zijn OG in een bv of holding en huurt ‘ie daar weer van. Dan kun je het ‘eerlijke verhaal vertellen’, ik moet ook huur betalen (aan mijzelf). Of is het OG som van de partij? Zie ik ze ook voor aan nl. Dan is huur tevens z’n partij bijdrage...

Kortom, dhr. Timmermans spreekt in raadsellen...

Unsinkable-Sam | 23-08-23 | 12:16 | 1

Dat is zoals bij de meeste stinkend rijken.
Niks op je naam maar wel overal vruchtgebruik & beneficiary = nauwelijks belasting.

De PvdA oplossing is dan 'de belasting voor rijken te verhogen', wat effectief neerkomt op de middenklasse nog verder uitknijpen, want die hebben niet genoeg geld om belasting te ontwijken via handige fiscaal-juridische contructies.

ReyNemaattori | 23-08-23 | 13:11

Groot voorbeeld voor steeds groter wordende bullshitjobbers, dus. Je moet het jezelf makkelijk maken, Frans.

SIogra | 23-08-23 | 12:11

Tjonge Frans, als je al je geld aan voedsel hebt uitgegeven moet je straks je huis nog opeten!

Lompelul | 23-08-23 | 12:10 | 1

Hoeveel hypotheek zou je kunnen krijgen op een peperkoekhuis?

Tttt | 23-08-23 | 13:36

Pinokkio.

TheseDays00 | 23-08-23 | 12:03

Ik hoor de campagnestrategen al vloeken. Na de leugens over de mondkapjes nu dit weer. Durft Timmermans zijn belastingaangifte bekend te maken?

ED-209 | 23-08-23 | 12:02 | 1

Alles weggegeven aan zijn eigen ANBI-stichting. Wat dan wel weer voor hem pleit is dat hij het niet heeft afgetrokken van zijn inkomstenbelasting. Wat dan weer tegen hem pleit is dat hij sowieso geen belasting betaalde.

pollens | 23-08-23 | 12:10

Je ziet wel dat hij het geen leuke vraag vindt, want Schranske beseft natuurlijk best dat hij helemaal niet volgens de linkse beginselen leeft. Zijn rijkdom is de achilleshiel waar hij de verkiezingen wel eens heel hard op zou kunnen verliezen.

Zeurders | 23-08-23 | 11:55

T. is echt loaded en zijn opmerkingen over niet-miljonair zijn maken hem ofwel nog onbetrouwbaarder of hij is zo ongelooflijk slecht met zijn overdadige weelde omgesprongen dat hij bijzonder ongeschikt is voor welk ambt dan ook met enige beslissingsbevoegdheid.

Het is natuurlijk het eerste, dat weet iedereen.

_pacman_ | 23-08-23 | 11:55

Die is te dom om miljonair te worden/zijn, mogelijk wat taxaties in zijn woningverhaal maar echt geld sparen van maandlonen kunnen die "socialistische" uitgevers niet. Weet Nederland exact wat het land te wachten staat....

hagelkruis | 23-08-23 | 11:54 | 1

Alleen zijn pensioenaanspraken maken hem al miljonair.

_pacman_ | 23-08-23 | 11:56

Timmerfrans nieuwe kandidaat voor Follow The Money onderzoekje?

Harrie-Couvert | 23-08-23 | 11:53

Les een van het leven , het gaat er niet om of je miljonair bent , maar of je je miljonair voelt.

Smoelensmid | 23-08-23 | 11:52 | 2

Juistem, dat maak ik mij zelf ook wijs.

Uw Verzekeringsadvis | 23-08-23 | 11:54

Een beetje een De Jongeïaanse semiotische 'slimheid' zoals met die betrokkenheid en niet betrokken zijn. Is de 0031-kiezer echt zo dom?

Prze***walski | 23-08-23 | 16:01

Maar Frans, kun je eens stoppen met liegen?

johndeer | 23-08-23 | 11:47

Of hij is miljonair of hij heeft een raar uitgavenpatroon.
Heel veel smaken meer zijn er niet.

Gezien zijn verleden zal het wel een leugen zijn.

donkieshot | 23-08-23 | 11:45 | 2

Hij heeft een huurwoning zegt hij, geloof er geen klap van.

Uw Verzekeringsadvis | 23-08-23 | 11:55

@Uw Verzekeringsadvis | 23-08-23 | 11:55: Prins Bril heeft ook een huurwoning. Wel 100.

[[[Mad.doC]]] | 23-08-23 | 13:14

Dat ik tegenwoordig overal foto's van die Frans T. zie is op zich al een ramp want het ziet er gewoon vies uit. Verwacht dan ook niet dat ik op een video van 'm ga klikken of niet wegzap als hij op tv komt, want bij bewegend beeld plus geluid word ik dus echt fysiek onpasselijk. En dan hebben we het nog niet eens over dat taaltje, laat staan over wat de inhoud van zijn gefabriceerde zinnen doet met mijn brein.
Dat soort mensen zit serieus diep in mijn antipathie zone.

pollens | 23-08-23 | 11:42

Binnenkort bereikt die hele klimaathysterie een kantelpunt. Dan komt de realiteitszin dat er helemaal geen crisis is, dat CO2 onze vriend is en niet onze vijand en dat die hele energietransitie nergens op slaat want kosten 1000 keer hoger dan baten.
Wedden dat Frans dan als eerste roept dat hij eigenlijk nooit in die klimaatflauwekul heeft geloofd?

Zeddegeizot | 23-08-23 | 11:39 | 1

Welnee, dan zeggen ze dat hun acties en maatregelen voor het keerpunt hebben gezorgd

rexmundi666 | 23-08-23 | 11:46

Twee partijen die fuseren huren een man in die ze zelf niet kunnen/willen betalen? Lijkt me eerder een trucje om meer geld over te houden voor de oorlogskas van de rooie groenen. Parasieten dus.

Harrie-Couvert | 23-08-23 | 11:38

Ik denk dat Frans zijn voorraadje aan goud, sieraden en buitenlandse bankrekeningen per ongeluk is vergeten mee te tellen. Anders heeft hij inderdaad een groot gat in zijn hand.

HoniSoit | 23-08-23 | 11:32

Vivek Ramaswamy zei het al: er broeit iets in de onderlaag wereldwijd. Er is een ongekende, nog vanwege burgerlijk fatsoen, ingehouden frustratie jegens het etablissement en die gaat zich fysiek uiten tijdens de onvermijdelijke financiële crisis van 2024 (zie de rente en yields op bonds) . Voor NL: het op een podium plaatsen van een man als FT gaat niet deëscalerend werken, integendeel. De frustratie krijgt een extra zetje als hij en zijn achterban maar blijven knijpen en doordrammen, vooral vanwege de hypocrisie en die er vanaf druipt. Ergo, het naar voren schuiven van FT is de meest domme strategische zet die links kon doen met het oog op 2024. Voor henzelf en voor NL.

Ouwe_stomp | 23-08-23 | 11:32 | 2

Aanvankelijk dacht ik dat ook. Met verbijstering sla ik echter gade hoeveel zetels Timmerfrans in de peilingen heeft. Dit gaat mijn bevattingsvermogen ver te boven.

Grachus | 23-08-23 | 11:58

@Grachus | 23-08-23 | 11:58: Dat snap ik dus ook niet. Als ik met vrienden en collega's spreek: ze zijn het allemaal beu. Voor velen is de logica zoek. Beleid en besluitvorming zitten vol met tegenstrijdigheden. Oorzaak en gevolg zijn niet meer logisch te verbinden en dat is vaak een symptoom van externe manipulatie....

Ouwe_stomp | 23-08-23 | 12:55

Als Frans geen miljonair is betekent dit dat hij ontzettend veel consumeert. Een klimaatpaus onwaardig.

Malle moer | 23-08-23 | 11:32

Ik zat laatst op een vlucht van Stockholm naar Amsterdam net achter de business class.
Wie zat daar op stoeltje 2d? Juist, Timmerfrans. Met naast hem een beveiliger.
Aangekomen op Schiphol ging hij door een zijdeur naar een gereedstaande auto. Meneer werd uiteraard met alle egards behandeld.

Wat ik hiermee wil zeggen:
Het gaat mij niet om de egards, als je een topfunctie bekleedt dan snap ik dat er aparte regels gelden. Prima dus dat hij op een KLM lijnvlucht zat en niet in een privejet.
Maar: loop dan niet te doen net alsof je een gewone man bent. Hij is stinkend rijk, multimiljonair. Nogmaals, het zij hem gegund. Maar doe dan niet net alsof je van een een minimunloon rond moet komen..

O ja en zijn persoonlijke CO2 footprint is dus x 2, aangezien er een beveiliger meevliegt. Niet onbelangrijk als er weer door hem over het klimaat gehuild gaat worden..

enternaar | 23-08-23 | 11:17 | 1

Ik denk dat zijn werkgever dat allemaal betaalt. Daarvoor hoeft hij niet rijk te zijn. Maar dat maakt het alleen maar raadselachtiger wat hij de afgelopen jaren met zijn salaris heeft gedaan als hij nergens voor hoeft te betalen.

Trekhaas | 23-08-23 | 11:50

Het eindspel m.b.t. de 'energietransitie' zit er aan te komen; de meeste huishoudens hebben zoveel zonnepanelen nodig dat ze daar geen plaats voor hebben, en een accu die ze niet kunnen betalen, als die al bestaat.
Het net kan het niet aan, we geven nog steeds subsidies (met geld dat van anderen is afgenomen) voor electrobakken die nauwelijks verschil maken, en dan zou er nog elektrisch koken en warmtepompen bij moeten?
Ondertussen hebben al meer dan 1600 wetenschappers een verklaring ondertekend dat er geen klimaatcrisis is, en dat het IPCC een politieke organisatie is die ondeugdelijke adviezen geeft ..

Harry.Langezwaal | 23-08-23 | 11:17 | 5

Nou ja, het ipcc zegt zelf ook dat er geen klimaatcrisis is.

Malle moer | 23-08-23 | 11:34

Dat dus. Er is geen klimaatcrisis.

ChalinaRosa | 23-08-23 | 11:41

@Malle moer | 23-08-23 | 11:34: Heb ik gelezen, inderdaad.

ChalinaRosa | 23-08-23 | 11:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Als Frenske nu nog steeds geen miljonair is heeft-ie een zo'n groot gat in zijn hand (of andersom?) dat hem dat total incompetent maakt voor een baan met verantwoordelijkheid.

Sla2020MaarOver | 23-08-23 | 11:15

Op de radiozei hij dat een overeenkomst tussen zijn partij en GL was, dat zij heel goed waren in gelijk hebben. Maar kennelijk versprak hij zich en had het erna over gelijk krijgen.

nikolaos | 23-08-23 | 11:13

“Een heel groot rijtjeshuis in Maastricht”.
Je moet maar durven, dan heb je dus een zeer dure stadsvilla. De Amsterdamse grachtengordel staat vol met “rijtjeshuizen”, geen miljonairs dus?

Nuuk | 23-08-23 | 11:13 | 3

Frenske heeft toch ook een prachtige vrijstaande villa ergens in Limburg?

ChalinaRosa | 23-08-23 | 11:47

@ChalinaRosa | 23-08-23 | 11:47:
Was die niet net verkocht, na lange tijd voor bijna een miljoen (!) te koop staan. Dagobert heeft ook nog eens meerdere woningen.

Nuuk | 23-08-23 | 12:40

@ChalinaRosa | 23-08-23 | 11:47: Is verkocht in juni/juli voor 8 ton blijkbaar. Hij schijnt daarna wel optrekje in Belgie te hebben gekocht?
Dat is nog wel t uitzoeken waard.

klaas24 | 23-08-23 | 12:59

Hij liegt dat hij barst wanneer hij beweert geen miljonair te zijn.
Als hij met het vorstelijke inkomen dat hij al tientallen jaren toucheert, met daar bovenop alle ruimhartige onkostenvergoedingen nog steeds geen multimiljonair is, dan zou dat vermoedelijk nog veel erger zijn.
Want dan lijkt het te betekenen dat Frenske niet met geld om kan gaan, hetgeen hem per definitie ongeschikt zou maken als politiek leider.

Bena | 23-08-23 | 11:13

laat eens die A&O psycholoog van Omtzigt, hoe heet die ook al weer, Kilian Wawoe, die mensen ging screenen ten behoeve van diens politieke partij, dhr. Timmermans eens testen.
Ik verwacht dat wel duidelijk is wat er aan de hand is.

nobodiesunmighty | 23-08-23 | 11:12 | 2

Ook zonder studie op dit gebied kun je al wel wat termen als narcist, macht en onbetrouwbaar aanvinken.

Zeurders | 23-08-23 | 11:14

Klopt, hij bedoelt dat hij zijn multimiljoen villa en evt ander vastgoed geheel afgelost heeft maar minder dan een miljoen oo de bank heeft. Maar serieus, of hij liegt of hij kan niet met geld omgaan.

Salutis Humanae | 23-08-23 | 11:10 | 3

Nee, op z'n vorige huis met een vraagprijs van 575.000 nam hij een hypotheek van 700.000. (Hoe dan? Bouwdepot?). Hij houdt dus zijn schulden maximaal. Voor belastingvoordeel denk ik, maar als z'n geld niet in z'n huis zit en niet op de bank staat (even aangenomen dat hij niet glashard liegt in dit interview), waar is het dan?

Trekhaas | 23-08-23 | 11:20

@Trekhaas | 23-08-23 | 11:20:

Veel politici hebben al meerdere huizen in meerdere landen. Voor EU-politici die (belastingvrij!) nog veel meer "verdienen" is dat ook betaalbaar.

Dandruff | 23-08-23 | 11:28

Frans is een obesitassendrager, echte socialisten horen hun bezittingen te delen en even arm te zijn.

Reebensteeltje | 23-08-23 | 11:06

Frans Timmermans = Heerlijk, Helder, Huichelen.

tectonicos | 23-08-23 | 11:05

Zijn eerste leugen sinds z’n nieuwe functie. Die komt hem nog duur te staan tijdens de campagne.

Tiscali-2 | 23-08-23 | 11:01

Iemand die na 8 jaar 350K salaris geen miljonair is wil je zeker niet als MP. Kan duidelijk niet met geld omgaan laat staan een land leiden.

Nescio73 | 23-08-23 | 11:00 | 3

Zie net dat ZonderNaam me voor was...

Nescio73 | 23-08-23 | 11:02

Hij leeft gewoon als een miljonair.

ChalinaRosa | 23-08-23 | 11:44

Die griet die achter hem staat is eng.

Papa Jones | 23-08-23 | 11:00 | 4

Dacht dat het een trafo was

nowomowa | 23-08-23 | 11:09

Niemand is zo eng als Frans Timmermans.

Nuuk | 23-08-23 | 11:15

Familie?

nikolaos | 23-08-23 | 11:16
▼ 1 antwoord verborgen

Mevrouw Timmermans is wel miljonair.

W_F | 23-08-23 | 10:59 | 3

Wat hedde Frenske dat weer hendig gedoan.

Zeurders | 23-08-23 | 11:06

@W_F
Dat is een goeie.

OT zijstraat maar wel relevant qua truc: Doen de Russische Oligarchen die onder de sancties vallen ook. Alles op naam van moeder de vrouw, vriendin en/of kinderen zetten want die vallen niet onder de sancties en dan hebben zij officieel niks, hoeven niks te verkopen (huisjes, bootjes etc.) maar kunnen wel doorfeesten op de Mediterrane zee, Turkije of Dubai.

Basil Fawlty | 23-08-23 | 11:13

En dan nu de hamvraag: zijn ze in gemeenschap van goederen getrouwd? Dan is ie tóch miljonair.

Harrie-Couvert | 23-08-23 | 11:34

Als Timmerfrans geen miljonair is dan kan hij bijzonder slecht met geld omgaan. Geen aanbeveling voor een premier.

Maar hij zal wel gewoon glashard liegen en dat schijnt dan wel weer te horen bij een Nederlandse premier.

ZonderNaam | 23-08-23 | 10:58 | 2

Hij heeft dat wachtgeld blijkbaar hard nodig na al die jaren.

AdvocatusDiaboli | 23-08-23 | 11:00

Logische en op feiten gebaseerde redenering, geen speld tussen te krijgen. Licht cynische edoch sterke tegel.

anja | 23-08-23 | 11:00

Of ie nou dik dun, een baard heeft of niet, 10 talen spreekt of lekker over koempels en Roda JC kan ouwehoeren, ik moet gewoon zijn politieke boodschap niet, punt.

D-Fens_1963 | 23-08-23 | 10:58

Frenske, bent gij eerlijk?
Antwoord Frenske: Ik ben het oprecht niet.
Frenske, ben jij van plan je wachtgeld te delen met minder draagkrachtigen?
Antwoord Frenske: Ik ben het oprecht niet.
Frenske, ben jij de redder van Nederland?
Antwoord Frenske: Ik ben het oprecht niet.
Frenske, kun je nog wat anders dan vreten, uit je nek lullen en denken dat je de Mesias van Nederland bent?
Antwoord Frenske: Ik kan het oprecht niet.

Laatste vraag Frenske: wat doe jij hier dan?
Antwoord Frenske: Ik weet het oprecht niet.

Nou Frenske, opzouten dan dn neem de linkse meute mee.
Daag Frenske, uitvreters zijn er genoeg in Nederland.
Dat meen ik WEL oprecht.

MK27 | 23-08-23 | 10:57 | 1

Ik heb geen actieve herinneringen aan dit interview.

Tttt | 23-08-23 | 13:38

Het geeft maar aan hoe deze man volledig losgezogen is van de werkelijkheid. Hij heeft een beeld van zichzelf gemaakt en gelooft er waarschijnlijk ook in: een arbeidersjongen, mijnwerkersfamilie, een gewone man, een redder van de wereld. Hij is het allemaal niet. Frans lost geen problemen op, hij veroorzaakt deze en hij is een probleem.

Natuurlijk is deze uiterst geprivilegieerde man miljonair. Misschien heeft hij zijn inkomen belegd in allerlei objecten en fondsen waardoor er op zijn directe betaalrekening geen miljoen staat (net niet….) en een gewetenloos mens kan dit zonder blikken of blozen gebruiken om deze leugen de wereld in te slingeren.

Nuuk | 23-08-23 | 10:57 | 1

Goed verwoord.

letopuwzaak | 23-08-23 | 16:52

Zijn lichaamstaal verraadt veel, maar heeft dan ook erg veel lichaam.

priks | 23-08-23 | 10:55 | 4

"Erg veel lichaam": daar overlijden mensen aan.

MK27 | 23-08-23 | 10:58

Ook veel taal.

Tiscali-2 | 23-08-23 | 11:03

En de naar de hogere registers oplopende toon van zijn stem, eveneens een bekende indicatie voor liegebeesten.

Zeurders | 23-08-23 | 11:08
▼ 1 antwoord verborgen

De hoogte van je salaris zegt op zich niets over of je goed in iets bent.

Er zijn zat mensen die heel goed in iets zijn en veel te weinig verdienen,
en er zijn iets teveel mensen met alleen een handige babbel die veel te veel verdienen.
Die zijn dan zogenaamd verantwoordelijk voor iets.
Waarom je daar dan veel geld voor moet krijgen weet niemand.
Hele rare banen ook. Commissies, adviesraden.
Hele jobhoppende schoolbesturen vol mensen nog geen dag voor de klas hebben gestaan.

Praatbanen met mensen met praatstudies.
En met te veel praten krijg je alleen maar bureaucratie.
En wat doe je als je een praatbaan hebt? Op zoek naar een hogere of betere praatbaan, steeds verder van de praktijk vandaan.
Terwijl, als mensen ooit handwerk hebben gedaan, snappen ze beter hoe werk gedaan wordt en hoe je het organiseert.

AdvocatusDiaboli | 23-08-23 | 10:52 | 2

Bureaupratie...

Nuchternederland | 23-08-23 | 10:55

Precies dit.

Malle moer | 23-08-23 | 10:58

Liegt u wel eens?
Nee, oprecht niet

Selassie | 23-08-23 | 10:47

Dit is een uitspraak die hem zal blijven achtervolgen, net als de mondkapjes/MH17, en de zomerstorm-dode.
Waar de laatste twee discutabel zijn, is de "ik ben geen miljonair" een regelrechte leugen.
Frans heeft de afgelopen 20 jaar zeker 3 -3.5 miljoen euro op zijn rekening gestort gekregen, en dat krijg je simpelweg niet op.
Of je moet gokverslaafd zijn.
Ieder ander zal wellicht een miljoen kunnen opmaken aan hypotheekrente, boodschappen en vakanties (50 k per jaar...), maar de rest moet ergens gebleven zijn.
Beleggingen in fondsen , aandelen en onroerend goed tellen voor de belastingdienst gewoon als vermogen, voor iedereen, ook voor hem.
Of heeft hij huizen in het buitenland gekocht? Want dat is de enige mogelijkheid om geen vermogensbelasting te betalen.
Maar dan nog ben je gewoon miljonair, met een vermogen van 2 miljoen.
Deze leugen gaat keihard terugkomen.

Nuchternederland | 23-08-23 | 10:47 | 5

@Grumpy_Old_Ed | 23-08-23 | 10:49: als dat zo is, is dat iets voor een onderzoeksjournalist. Even uitzoeken of hij die dan heeft opgegeven bij de fiscus. Zo niet dan kunnen de eerste aanklachten wegens belastingfraude nog voor de verkiezingen de deur uit.

Sieg Hein | 23-08-23 | 10:58

@Nuchternederland | 23-08-23 | 10:53: De belastingdienst ziet kunst niet als vermogen, zolang je het aan de muur hangt. Hoe het zit als je het uitleent aan een museum die het vervolgens in een rek in de kledder zet weet ik niet.

W_F | 23-08-23 | 11:03

@Nuchternederland | 23-08-23 | 10:53: Nee, dat dacht ik ook, maar ik heb even gecheckt: als kunst wordt gebruikt om het huis te decoreren geldt het niet als vermogen, tenzij je er "te veel" mee handelt en het op een belegging gaat lijken.

Trekhaas | 23-08-23 | 11:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom doet ie 't dan zo goed in de peilingen? Ik snap er geen reedt van. De echte Pvda kiezers snappen er dan ook niks van

Bicyclerepairman | 23-08-23 | 10:46 | 1

daarom is de PVDA ook zo'n grote partij...

pete1023 | 23-08-23 | 11:02

In één zin de woorden "Frans Timmermans" en "oprecht". Ik denk dat ik nu alles wel gezien heb.

Klaas_de_Waal | 23-08-23 | 10:40

Ik stem op Rutte

DeDirecteur | 23-08-23 | 10:39 | 1

Veel suc6.

Zitvlak | 23-08-23 | 10:42

Wat een smiegt. Hij zit met zijn salaris in de hoogste belastingschijf en de weinige manier die hij heeft om daar onderuit te komen is een kast van een huis in Maastricht kopen met een zo hoog mogelijke hypotheek enkel voor de belastingaftrek. Marcel van Dam en Wiegel hadden een landgoed gekocht, dat geeft nog meer aftrek. En dan blèren dat hij hypotheek moet betalen. Die zit al ver boven het miljoen. Heerlijk dat dit ter sprake komt, zal z'n achterban leuk vinden.

Twee Jeetjes | 23-08-23 | 10:35 | 2

Prima dat hij het zo doet, maar het anders doen voorkomen is inderdaad huichelachtig. Ongeschikt voor deze functie. Puur door zijn eigen toedoen en geblaat.

letopuwzaak | 23-08-23 | 10:47

Hij zit helemaal niet in een belastingschijf, over EU-salarissen wordt geen belasting betaald.

Zeurders | 23-08-23 | 11:10

Alles weg gesluisd naar rekeningen in landen met bankgeheim en in Panama achtige constructies. Ook moeten er ergens de steekpenningen van de Brusselse lobbyisten ondergebracht worden. Als je miljarden aan groene subsidie mag uitdelen. 10% to the fat guy. Ik geloof er helemaal niks van dit armoede verhaal. De zoveelste leugen van deze fantast. Het is een aartsleugenaar.

P-unit | 23-08-23 | 10:33 | 3

Dit lijkt me oprecht het juiste scenario.

Maar geen onderzoeksjournalist die er diep induikt.

Wattman | 23-08-23 | 10:41

Die heeft al lang een Pennie rekening lopen in Venezuela..

Hendrik_Ijzerbroot | 23-08-23 | 10:42

Het is inderdaad een bewezen aartsleugenaar. We kunnen dit niet vaak genoeg onderstrepen; de rest is bijzaak.

Osiris | 23-08-23 | 10:44

“Ik moet ook de huur betalen”…..hoeveel dan?

Tittie | 23-08-23 | 10:32 | 1

Blijkbaar inclusief kok en butler en staf. Maar dan nog, dat kreeg hij in Brussel gecompenseerd. Nu zal het om een villa ergens in Wassenaar gaan. En moet de arme man dit zelf betalen. Voor het eerst in een decennium. Vast ook wel weer ergens aftrekbaar. Net als alle restaurants en auto met chauffeur. En anders betaald de partij het wel. Nee dikkie dik zal er niet onder lijden.

P-unit | 23-08-23 | 10:37

En dan de opmerking dat hij ook gewoon huur moet betalen. Heeft hij die riante villa gehuurd dan? Alleen al met deze woning is hij miljonair!
twitter.com/veldkamp152/status/141652...

WeirJack | 23-08-23 | 10:31

Dik 350 ton per jaar bij de EU, hoe lang heeft hij er gezeten? Jaar of 8? Als je dan geen miljonair bent zou ik een andere financieel adviseur gaan zoeken. Overigens zou berichtgeving hieromtrent gemakkelijk afgedaan kunnen worden als afgunst maar die varkens in Brussel hebben de zaakjes voor zichzelf uitstekend geregeld. Op het schofterige en onbeschaamde af. Dat maakt het zo hypocriet, zeker voor iemand die zichzelf een socialist noemt. ‘We moeten beseffen dat we met z’n allen een stukje armer gaan worden’, aldus Kaag vanuit een BMW van 1,5 ton.

JJMS | 23-08-23 | 10:27 | 2

Commentaar wordt natuurlijk afgedaan als afgunst, en zal ten dele meespelen.
Maar ik denk dat de meeste mensen anderen een hoop gunnen en vooral zijn valse bescheidenheid en het doen voorkomen alsof hij een normale jongen is nogal denigrerend vinden. Zeker omdat de boodschap is; soberheid.

letopuwzaak | 23-08-23 | 10:37

@letopuwzaak | 23-08-23 | 10:37:
Exact; de aandacht afleiden van het bewezen feit dat de man liegt als het hem het beste uitkomt. Dat hij wel of niet miljonair is, bescheiden is of niet; doet allemaal niet ter zake in de afweging of hij een betrouwbaar bestuurder is. Dat is hij niet.

Osiris | 23-08-23 | 10:46

Had hij dat bedrag in de bouw verdient dan was zijn rug naar de tiefus,nu is alleen zijn portefeuille versleten.

Kilroywashier | 23-08-23 | 10:27 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

"met trillende lip een blauwe brief open te maken"
Er zijn mensen die compleet in de stress schieten, de envelop van de overheid niet eens meer open durven maken.
Wat willen ze nou weer van me, ik heb toch niets meer.

AdvocatusDiaboli | 23-08-23 | 10:25

Vermoedelijk sprak hij de waarheid, hij is oprecht geen arme miljonair. Hij is al Multimiljonair en voelt zich in zijn kruis getast dat hij zo laag ingeschat werd.

jan huppeldepup | 23-08-23 | 10:25 | 1

Het Prins Bernhard-syndroom.

Cor Netto | 23-08-23 | 10:27

Ik ben voor rijke mensen. Anders zouden er niet van die mooie huizen staan in Nederland.

Patje | 23-08-23 | 10:25

Zou GeenStijl misschien wat dieper in het verleden en de financien van Frenske kunnen duiken.
De mannen halen wel vaker verborgen agenda's boven tafel.
Mensen, dat zal toch een leesplezier geven.
Verder staat Frenske volledig los van de Nederlandse samenleving.
Goed dat ze hem als enige op de lijst, gekozen hebben.
Leve de afbraak.

Zitvlak | 23-08-23 | 10:24 | 3

Suggereert u nu dat Timmerfrans betrokken is geweest bij DUISTERE DEALS?

JJMS | 23-08-23 | 10:28

@JJMS | 23-08-23 | 10:28: ik kijk wel uit, ik ben geen voetbal analist.
Tevens heb ik geen poedel op mijn hoofd.

Zitvlak | 23-08-23 | 10:38

Alles wat hij zegt is een leugen. Een openlijke en onbeschaamde leugen.

JJMS | 23-08-23 | 10:29

Circus du monstres

periscope | 23-08-23 | 10:24

Frans vliegt oprecht niet met Miljon Air.

Cor Netto | 23-08-23 | 10:23

Ik ga even bij bol.com op zoek naar het boekje hoe geef ik 3 ton per jaar uit.

HaaiBaai | 23-08-23 | 10:22 | 1

Is beschikbaar in tweedehands-versie. Verkoper: ene F. Timmermans. Wel graag ophalen en contant afrekenen.

Cor Netto | 23-08-23 | 18:04

Hij kan een woningruil doen met Rutte, die gaat vast naar Brussel.

TurpinDick | 23-08-23 | 10:22

Als mensen op hem gaan stemmen ligt dat toch echt aan die mensen, niet aan hem.

Koonkluk Huis | 23-08-23 | 10:21 | 1

Ze zullen er zijn. Helaas maar wel hun goed recht. De ingesleten ideologie van links (versus het realisme van rechts) blijft vaak hardnekkig aanwezig. Ik hoop en vertrouw er op dat Nederland verstandig blijft. Timmermans als MinPres met de schare linkse paladijnen in zijn kielzog, is niet een situatie die we ons financieel kunnen veroorloven.

Grijskijkert | 23-08-23 | 10:30

Timmerfrans heeft demagogie en hypocrisie uitgevonden en verbeterd. Niets is echt of oprecht aan die man.

JJMS | 23-08-23 | 10:21 | 5

@Papa Jones | 23-08-23 | 10:22: Ik vond het meest verontrustend van wat hij gisteren zei, was dat 'gelijk hebben niet hetzelfde is als gelijk krijgen'. Want dat hebben al die linkse rakkers gemeen, dat ze ervan overtuigd zijn dat er maar één waarheid is en dat alleen zij die kennen, de rest ziet het allemaal verkeerd. Geen enkele twijfel en waag het niet om heel voorzichtig het begin van een discussie te starten, dan kijken ze je meewarig aan alsof je niet goed snik bent. Berg je maar als hij echt aan de macht komt.

quigg | 23-08-23 | 10:31

@quigg | 23-08-23 | 10:31: oh ja, die.... "Links is traditioneel slecht in gelijk krijgen" of zoiets. Dat ze misschien niet gelijk hebben, komt niet eens bij hem op. Hij was ook weer snel met het verdelen van het politieke landschap in rechts (volgens hem alle partijen behalve GLPvdA) en links (GLPvdA) waarbij rechts al 20 jaar een puinhoop veroorzaakt die links nu gaat oplossen. Dat er al heel lang een linkse agenda wordt uitgevoerd die dramatisch duur is en niet werkt, negeert hij.

Trekhaas | 23-08-23 | 10:49

@quigg | 23-08-23 | 10:31:
Timmermans gaat liegen om gelijk te krijgen, daar is ie niet te beroerd voor. Gelukkig weten we dat, en kunnen we daarop voorseoorteren met z'n allen.

Osiris | 23-08-23 | 10:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo'n doorgemeste vreetpens kan geen Westers land vertegenwoordigen. Kan ie in Afrika niet ergens aan de slag? Daar gaat ook de meerderheid van het geld naar de machthebbers en daar moét je dik zijn.

Deurdonderer | 23-08-23 | 10:21

Iets voor Frans, Binnenkort staat een leuk pandje in de Jan van Nassaustraat te koop, want eigenaresse verhuist naar Washington.

Nomen | 23-08-23 | 10:20

Met vastgoed, een volgevreten buik, en alleen al een inflatiecompensatie ter hoogte van mijn hele salaris naast je tonnen aan inkomen kun je niet op deze manier een geloofwaardige spreekbuis zijn voor de werkende burgerij en prediken voor minder consumeren.
Wellicht als je een heel integer persoon bent, met echt goede ideeën, maar dat is/heeft deze fantast niet.
Hij kan zo in een aflevering van south park.

letopuwzaak | 23-08-23 | 10:18 | 2

Kenny... look! New kid in town! Is it a man?

Roos | 23-08-23 | 10:23

Frans Timmermans is in mijn ogen de belichaming van de nieuwe Lodewijk de 14e, oftewel, onze nieuwe Zonnekoning.
Mag echt hopen van niet.
Alhoewel, dat mag hij, mits hij in een zeer grote gesticht met een houten zwaardje en een wok ( ik wilde steelpannetje zeggen, maar die past hij niet ) op zijn grote bolle boos heeft gezet en daar maar voor eeuwig zijn gekkigheid mag gaat uithalen.

Bad - Casey | 23-08-23 | 10:16

Valt me mee, hier (Prov Utr) doen dat soort huizen gauw tegen de 1.5 miljoen.

Grumpy_Old_Ed | 23-08-23 | 10:18

Energielabel G, en geen zonnepanelen wegens 'historisch karakter'.

TurpinDick | 23-08-23 | 10:24

Het simpele feit is, als je met jaren lang zo'n salaris geen miljonair bent, dan ben je volledig ongeschikt en incompetent om over je eigen geld, laat staan andermans geld, verantwoordelijk te zijn.

Timmerschranz | 23-08-23 | 10:15 | 4

Dat zal Frenske waarschijnlijk volledig jeuken. Frenske heeft een missie, moeten u & ik en de rest van NL weten.

Grijskijkert | 23-08-23 | 10:20

Ach natuurlijk is hij miljonair. Hij kletst uit zijn dikke nek zoals gewoonlijk.

Papa Jones | 23-08-23 | 10:21

Mee eens. Óf hij is incompetent, óf hij liegt. Of allebei natuurlijk, dat kan ook nog.

Trekhaas | 23-08-23 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

Verenigdfiasco

zokanhetookja | 23-08-23 | 10:15

Als ik hem zo hoor praten dan denk ik meteen aan Monty Python, The Four Yorkshiremen
https://youtu.be/VKHFZBUTA4k
..if we were lucky!! briljant

TurpinDick | 23-08-23 | 10:14 | 1

Living in a coupboard...? You were lucky!

Lol... top, Dick Turpin!

Roos | 23-08-23 | 10:21

Kwam Frans net tegen in de supermarkt. Had een kar vol met lege blikjes en broodkratten. Heb werkelijk met hem te doen en een euro gegeven.

Cornelis12 | 23-08-23 | 10:13

Hoe kun je als socialist een warm gevoel krijgen van Frans Timmermans? Het zijn net VVD'ers die minder migratie willen...

First Contact | 23-08-23 | 10:13

GS transformeert in een Timmerfrans-stukkies-generator. Moet wel natuurlijk nu Kaag en Klaver wegvallen.

Risingson | 23-08-23 | 10:13 | 1

Wees gerust, beide kopstukken zijn we heus echt niet vergeten. Het Stijlloze leger 'guurders onthoudt nl. dingen, die anderhalve linkschdraaiende trol (we noemen verder geen namen) daargelaten.

Grijskijkert | 23-08-23 | 10:24

EU salaris, -uitkering en -pensioen is onbelast. Boft Frenske effe!

JohnWalker | 23-08-23 | 10:12

Een huis van meer dan 1 miljoen een ‘rijtjeshuis’ noemen. Dan ben je toch los van iedere realiteit!

Devils_son | 23-08-23 | 10:12 | 5

Hoezo, Leeuwarden, Amsterdam en Den Haag liggen ook op een rijtje toch.

VP732 | 23-08-23 | 10:19

Het is denigrerend, die valse bescheidenheid alsof je zo'n normale jongen bent.

letopuwzaak | 23-08-23 | 10:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Vergeleken met dikke Frans is Donald Trump een goudeerlijke zakenman die het beste voorheeft met America en de Amerikanen, nooit getwijfeld aan de laatste verkiezingsuitslag nooit is vreemdgegaan, de journalistiek prijst om hun onafhankelijkheid en waarheidsgetrouwe verslaggeving en vrouwen altijd met respect behandeld

van Dam | 23-08-23 | 10:11

Frans, ben je miljonair? "Ik ben het oprecht niet."

Hij liegt niet, hij is namelijk MULTI-miljonair.

blbla | 23-08-23 | 10:11

Als je zolang zoveel geld krijgt, waar is dat wachtgeld dan voor nodig?

AdvocatusDiaboli | 23-08-23 | 10:11

Een rijtjeshuis mensen! Wat is 'ie toch lekker gewoon gebleven.

priks | 23-08-23 | 10:10 | 2

Een groot rijtjeshuis zei hij.
Dat kan vanalles zijn.

AdvocatusDiaboli | 23-08-23 | 10:19

Ik heb gehoord dat Frans de Franse Franc als betaalmiddel wil introduceren in Nederland.

lamlul007 | 23-08-23 | 10:08

Misschien geen miljonair op z’n spaarrekening, maar slim belegd in pandjes of via allerlei constructies .
Maar dat vertel je niet natuurlijk

laurentius | 23-08-23 | 10:07 | 1

Belastingontwijking, net als Woppert zal ie ongetwijfeld een aantal rekeningen en bv's op Malta, de Maagden en Kaaimaneilanden hebben.

4HoogAantWater | 23-08-23 | 10:12

Mensen die werken voor de EU verdienen riant. Dat je daar niets van overhoudt is ongeloofwaardig. Sophie in het Veld betaalde gewoon even die paar ton aan onterechte ontvangen vergoedingen terug. Dat hebben wij echt niet zomaar op de bank staan hoor.

LucaBrasi | 23-08-23 | 10:07

Forens Timmermans

Conan de Rabarber | 23-08-23 | 10:06

Timmermans,
Een Socialistische Farizeeër.

Bad - Casey | 23-08-23 | 10:06

"I did not have sex with that Chateaubriand"

Zeurders | 23-08-23 | 10:05 | 1

LOL tja... oraal was geen seks, toch?

Trekhaas | 23-08-23 | 10:20

Ach ja, mocht het hier niet lukken dan kan hij nog naar de VS vluchten. French Carpenter bekt wel lekker.

Subietzometeenstraks | 23-08-23 | 10:04

Het is wel goed dat er eindelijk een blok op links is. Nu nog op rechts en dan langzamerhand de kiesdrempel omhoog. We hebben niets aan 20-25 partijen en continue die compromissen waar niemand zich in kan vinden.
Verder is Frans natuurlijk de mooiste lul die we ons konden wensen in de verkiezingen. De meesten zijn zo indrukwekkend saai namelijk.

de Voorzittert | 23-08-23 | 10:04

Zijn toneelstukje na de MH17 ramp staat me nog steeds bij. Hij vertelde daar regelrechte leugens over de laatste momenten van de slachtoffers. Ik moet er niet aan denken dat een dergelijke fantast ooit in Het Torentje gaat plaatsnemen. Voor toneelstukjes ga ik wel naar het theater.

Ikblijfnietstil | 23-08-23 | 10:02 | 6

Halbe Zijlstra moest na een leugen gewoon vertrekken maar kennelijk kun je als salonsocialist 'gewoon' verder.

charles de gaulle | 23-08-23 | 10:21

Gisteren zei hij nog : zonder hem .. einde van de wereld door klimaatverandering binnen 10 jaar .. wat een lulhannes

Hetiswathetis | 23-08-23 | 10:47

@Hetiswathetis | 23-08-23 | 10:47:
Dat laaste: inderdaad. Maar verder verbaast het me dat er mensen in dat soort losgeslagen onzin trappen. Er blijken 34k mensen te zijn die dit gewouwel ondersteunen.

Osiris | 23-08-23 | 11:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Haha hij gaat het lopen ontkennen.
Zo goed is hij dus niet.
Deze ‘politicus’ is in een debat makkelijk onderuit te schoffelen.
— ‘Ja , ik ben een rijke bofkont’ —

Ambiorix | 23-08-23 | 10:02

Dit huis heeft hij toch verruild voor een rijtjeshuis (zag je zijn mondhoeken even krullen toen hij dat zei?) .. toch...?

Roos | 23-08-23 | 10:13

@Ambiorix | 23-08-23 | 10:09:

Haha, deze mannen kennen de wereld van het geld. God weet wat voor constructies er allemaal zijn opgetuigd waar niemand inzicht in krijgt, zoals bij Kaag ook het geval is.

Wattman | 23-08-23 | 10:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Natuurlijk is Frans geen miljonair. Hij heeft alles opgegeten.

Schriever | 23-08-23 | 10:00

Ik snap wel dat Frans geen miljonair is.
Als je jezelf zo vol vreet in Restaurants, daar kan geen salaris tegenop boxen.

LangeTijdGeleden | 23-08-23 | 10:00 | 1

Zijn voer wordt allemaal door de Europese Commissie betaald.

4HoogAantWater | 23-08-23 | 10:14

Voorkeurspelling van autocorrect.

Jos Tiebent | 23-08-23 | 10:03

Staat ie er nog steeds? Lollig is dat

Trekhaas | 23-08-23 | 10:18

@Trekhaas | 23-08-23 | 10:18:

Ja hallo, weet u hoe vroeg het is? Er is nog niemand op de redactie om het aan te passen.

JJMS | 23-08-23 | 10:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb geen enkel probleem met oude witte mannen die miljonair zijn, maar als lijsttrekker van een club die zegt op te komen voor minder bedeelden en die altijd roept dat er meer vrouwen en migranten op belangrijke posities moeten komen, is het zeer ongeloofwaardig.

bintang | 23-08-23 | 09:59 | 2

Niet noodzakelijkerwijs. Je kan streven naar meer minderheden op hoge posities zonder daar krampachtig in alle gevallen gevolg aan te geven. En je kan best sociaal-democraat zijn zonder een voorstander van 100% nivellering te zijn; sommige linkse miljonairs zijn voorstander van hogere belastingen voor grootverdieners ook al behoren zij daar zelf toe. Als hij zich bij de SP zou aansluiten, dan zou hij ongeloofwaardig zijn.

Muxje | 23-08-23 | 10:09

@Muxje | 23-08-23 | 10:09: Ze hadden beste een niet-blake vrouw op de kieslijst voor het lijsttrekkerschap kunnen zetten. Nu waren alle kandidaten blanke mannen.

W_F | 23-08-23 | 10:17
-weggejorist-
Angélica de Sancé | 23-08-23 | 09:56

Weer liegt Timmermans, nu bij Humberto.

Over de prijs van 1 liter melk, triviaal zou je zeggen.

Maar hij is zeer stellig: hij heeft daar kort geleden € 1,58 voor betaald.
Onzin dus (40% te hoog), maar dan verzint hij een uitweg.
"Oh dan was dat in België."

De prijs in Belgie is zelfs in de regel lager dan hier.
Tenslotte herhaalt hij dat hij er zeker over is.

Bolhoed | 23-08-23 | 09:55 | 10

Mijn ex was narcist. Zij draaide elke discussie voortdurend zo dat ze gelijk had. Allerlei truukjes had ze daarvoor. De focus op iets anders leggen, informatie gebruiken die zij had of zei te hebben en jij niet kon verifiëren, sjoemelen met de betekenis van woorden. Dat ging volledig automatisch en razendsnel. Als je dat eenmaal doorhebt, zie je dat ook bij veel politici terug.

Trekhaas | 23-08-23 | 10:14

Frans die betaalt voor eten en/of drinken, da's sowieso een leugen.

Cor Netto | 23-08-23 | 10:26
▼ 7 antwoorden verborgen

Kan niet wachten op het eerste debat tussen Frenske en Greet.

Kill_Blinton | 23-08-23 | 09:53 | 3

Als Frans niet van tevoren een handje oxazepammetjes naar binnen hakt, zit hij binnen no time stuiterend/schelden/huilend op de kast.

VP732 | 23-08-23 | 09:56

Die komt hij niet tegen, de staatsomroep selecteert wel wat meer meegaande gesprekspartners.

Grumpy_Old_Ed | 23-08-23 | 10:12

Amsterdam is kapot geïdealiseerd.
Zoals Californië zijn inwoners wegjaagt, ze heeft Amsterdam dat al met bootjes bezitters, of Classic eigenaars.
Aanpassen, of wegwezen is het motto van de nieuwe socialisten, die tegenwoordig liever oorlog sponsoren, dan de Vrede EN verbinding uitdragen.

Torquemada | 23-08-23 | 09:53 | 2

Woon je er? Weet je hoe druk het is op het water? Prima dat er maatregelen worden genomen.

BobDobalina | 23-08-23 | 09:58

Amsterdamned.
Als Amsterdammers die al generaties in Amsterdam woonden vrijwillig naar ons wat ze altijd als domme boeren en barbaren gebied verhuizen zegt genoeg.
Een Mokums gezin dat dit jaar hier in de straat is komen wonen kregen een cultuurschok dat we hier goedemorgen zeggen en elkaars kliko van de straat voor de deur zetten!

captain-caveman | 23-08-23 | 10:05

Ik zag hem gisteren even op de treurbuis.
Opvallend vond ik het publiek, vrijwel allemaal blanke jonge goedgeklede mensen. Niet echt de traditionele PvdA stemmerts van vroeger.

Kwakjeszalver | 23-08-23 | 09:52 | 6

Havermelkcappucino drinkende Tesla rijders. Het gewone GL-volk. Weinig PvdA-arbeiders.

Guusje Nadorst | 23-08-23 | 10:07

@VP732 | 23-08-23 | 09:54: Nee, maar er zaten wel donkere mensen tussen. Niet als opvulling, maar gewoon, omdat normale donkere mensen vroeger gewoon netjes op de echte PvdA stemden. Maar die tijden zijn voorbij. Als je er slofel wilt bijlopen ga je netjes op de SP of PVV stemmen. Daar mag je nog sjofel zijn.

Xaphan | 23-08-23 | 10:07

@VP732 | 23-08-23 | 09:54:
Dat waren arbeiders, met inderdaad vaak sjofele kleding, bijvoorbeeld een afgewassen, bijna kleurloos, slap hangend spijkerjack met een zak Zware van Nelle in de borstzak en een wegwerpaansteker in de broekzak, naast het losse muntgeld voor een bekertje koffie uit de automaat. Haafewmelkkappoesjinoo was er nog niet.

Schoorsteenveger | 23-08-23 | 10:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe Frenske denkt
"Na afloop van zijn eerste gesprek met leden van PvdA en GL reageerde de nieuwbakken lijsttrekker op zijn goudgerande regeling. Hij vindt dat hij recht heeft op het volle pond. „Een Eurocommissaris verdient ontzettend veel geld, maar ik kan niet zonder inkomen zitten: ik heb een gezin en moet ook huur betalen. Ik zal er zo kort mogelijk gebruik van maken”, beloofde hij."

Met het salaris van kamerlid, 8,8k, kun je natuurlijk de huur niet opbrengen.
www.telegraaf.nl/nieuws/632781457/def...

En deze: "heeft 't over gelijk krijgen van Verenigd Links. En om dat te bewerkstelligen is macht nodig is. "Macht is geen vies woord maar het instrument om datgene te doen voor mensen wat nodig is."

IMO de ware aard van het beest, macht.

Justin_Case | 23-08-23 | 09:52

Vannacht las ik ergens dat hij staalhard beweert gewoon in een rijtjeshuis te wonen, kan het even niet terugvinden. Als die vrijstaande villa met 27 kamers een rijtjeshuis is woon ik in een schoenendoos. Wat een fantast en leugenaar. Mensen die op Frans stemmen vinden het oprecht lekker droog in den peopert genaaid te worden, met een stuk drijfhout.

Arietjuh | 23-08-23 | 09:52 | 3

De concurrerende talkshow Op1 had gisteren óók een interview op locatie met Frans Timmermans. De verslaggever van dat programma, Thomas van Groningen, vroeg hem of hij miljonair is.

Frans daarop: “Ik ben het oprecht niet. Of je zou moeten kijken naar het huis dat we gekocht hebben waar een hypotheek op zit. Ja, dat is een miljoen, maar dat zit in het huis, dat staat niet op mijn bankrekening. Ik ben het oprecht niet.”

Kan zo’n duur huis eigenlijk wel voor zo’n linkse leider? “Het is een heel groot rijtjeshuis in Maastricht.”

Trekhaas | 23-08-23 | 10:09

@Trekhaas | 23-08-23 | 10:09: Zo'n duur huis is kenmerkend voor linkse leiders. Zoek maar op het woord "salonsocialist". Een bekend begrip. Het begon al met Karl M. zaliger.

viejohuevon | 23-08-23 | 12:30

Met 5 ton aan wachtgeld nu en in het verleden een overbetaalde post in Brussel kun je niet anders zijn dan miljonair. Die vent heeft of talloze panden of een aandelenportefeuille waar je U tegen zegt. Ondanks ze verschijning maak je mij niet wijs dat ie voor 8000 euro per maand eet.

Geertje W | 23-08-23 | 09:51

Oei.
"Read my lips...."
Je ziet dat-ie liegt, het straalt van die kop af. Het is alsof je naar een aflevering van Zeeman Confronteert zit te kijken, de scene waarin de programmamakers een val hebben gezet om de oplichter te confronteren met zijn liegen en bedriegen.
Het is nu wachten op de eerste duidelijke aanwijzingen dat-ie hier echt staat te liegen, en dan hopelijk daarna ook echt de bewijzen. Zal wat moeite kosten, want hij zal z'n rijkdom goed verstopt hebben. Zoveel te beter als dan die verstopte rijkdom aan het licht komt.
Natuurlijk, hij koopt een huis van een miljoen met een maximale hypotheek. Maar da's de buitenkant, dat is wat op z'n belastingformulier verschijnt, dat is wat-ie officieel waard is. Maar wat-ie wérkelijk waard is zullen we in die hoek niet vinden. Dan moet je eerder denken aan de Panama Papers, aan de Kaaiman Eilanden, Guernsey,, of andere plekken die bijvoorbeeld ook in trek zijn bij de Oranje's.
Nee, hij is écht geen miljonair. Hij heeft alles opgemaakt en draait er ook de komende tijd al die tonnen zonder enige moeite doorheen. Blijft niks van over, geen kruimel.

Schoorsteenveger | 23-08-23 | 09:51

Wanneer je beseft dat 50% van de NL bevolking een intelligentie heeft van <100 (van beneden-gemiddeld intelligent tot volslagen debiel) dan weet je dat de Frenske's van deze wereld altijd een kans maken bij actief kiesrecht voor een ieder. Je naam drie keer foutloos schrijven.... meh, misschien wat teveel gevraagd. Maar een vakje rood kleuren dat lukt zelfs een junior-eenrichtingsverkeerassistent nog wel. Meestal dan.

Corpus Callossum | 23-08-23 | 09:50 | 1

Is een beetje als met dat glas dat voor de een half vol is en voor de ander half leeg.
Als je een IQ van 100 hebt kun je stellen dat de helft van alle Nederlanders dommer is dan jij. Een ander heeft misschien de neiging om te zeggen dat jij dommer bent dan de helft van Nederland.
En het lukt niet altijd, toch? Kaag lijkt mij toch een IQ te hebben boven de 100, en voor al die spinners bij D66, die mannetjes- en vrouwtjesmakers, campagneleiders, partij-ideologen, adviseurs zal dat ook wel gelden. Maar toch is het mevrouw niet gelukt om de eerste vrouwelijke MinPres te worden. Met slimmigheid alléén red je het lang niet altijd.
En soms is het geluk met de domme.

Schoorsteenveger | 23-08-23 | 09:57

Hij zegt geen miljonair te zijn (de leugenaar) misschien met uitzondering van zijn rijtjeshuis. Dan bedoelt hij waarschijnlijk dat het hele rijtje van hem is. Zelf verblijft hij meestal in zijn zomerhuisje (17 kamers, zwembad, paar hectare grond)

Sieg Hein | 23-08-23 | 09:49 | 1

Dat het een leugenaar is staat buiten kijf. Zag gisteren een fragment voorbij komen waarin hij zei dat hij ook huur moest betalen. Nu heeft hij het over een hypotheek.

nednied | 23-08-23 | 09:56

Ik herhaal het hier nog maar even uit een interview met hem wat op Nu staat: "Macht is geen vies woord. Macht is een instrument om datgene te doen voor de mensen wat nodig is". Hij snapt democratie dus niet. Macht is het mandaat om datgene te uit te voeren wat de mensen nodig vinden.

Trekhaas | 23-08-23 | 09:48 | 3

Ja dat vond ik ook een stuk enger. Van mij mag ie miljonair zijn, zou gek zijn als hij dat niet was. Dat hij uberhaubt denkt in termen van "macht"... brrrr.

John McClane | 23-08-23 | 09:50

Jouw definitie is een stuk beter. Die quote spreekt wel boekdelen over hoe dat soort lui denken over hun positie als bestuurder.

Muxje | 23-08-23 | 09:59

@John McClane | 23-08-23 | 09:50: En dan macht ook ziet als instrument om "te doen wat nodig is voor de mensen". Dus hij gaat bepalen wat nodig is, niet de mensen zelf. En hij heeft wel macht nodig, dus hun stem, om te doen wat die mensen dus niet zelf willen. Dan ga je dus met voorbedachte rade mensen misleiden in je verkiezingscampagne om macht te vergaren en daarna dingen uit te voeren die ze niet willen, maar die je zelf wilt.

Trekhaas | 23-08-23 | 10:02

Wie het breed heeft, laat het breed hangen.

Mr_Natural | 23-08-23 | 09:48 | 1

Hangt van de persoon af, denk ik. Ondergetekende is nogal zuinig ingesteld.

Flapster | 23-08-23 | 09:51

Frans lijkt mij meer een man van de Michelin restaurants dan van de buffetten, tenzij hij zelf moet betalen.

Wel mooi om te zien hoe hij geïrriteerd raakt door de vraagstelling en vervolgens begint over zijn dure huurflatje in Brussel.
Waarom heeft hij deze überhaupt nog nodig?
Als hij, zoals hij aangaf, niet van plan is om in Den Haag te wonen en te gaan forenzen (226 km) dan kan hij zeker de afstand Maastricht Brussel (110 km) forenzen.
En dan het liefst per trein zodat hij een beetje gevoel krijgt voor het electoraat wat hij zegt te vertegenwoordigen, want iedereen weet natuurlijk dat de man dit alleen doet voor zijn eigen ego.

Maya de Blij | 23-08-23 | 09:48 | 1

Bij de NS krijgen ze er nu al slapeloze nachten van.

LucaBrasi | 23-08-23 | 09:59

Ik krijg ineens trek in cocquilles st Jacques en gevulde varkenswangetjes met cantharellen. Met een fles Marquis de St Emilion

TurpinDick | 23-08-23 | 09:47 | 1

Wat een toeval, dat had Frans gister als derde lunch!

VP732 | 23-08-23 | 09:49

Den Uyl poseerde ook voor de stadsbus en stapte daarna in een auto met chauffeur. Die afstand tussen politici en de burger is - ook om veiligheidsredenen - onvermijdelijk. Dat laat onverlet dat het beroep van volksvertegenwoordiger weer eens zou moeten worden teruggebracht tot de essentie. Nu is het een carrièrepad dat leidt tot zelfverrijking, ongeacht de kwaliteit van de geleverde prestatie en de bijdrage aan het algemeen nut.

MickeyGouda | 23-08-23 | 09:47

Werk bv en beheer bv

apek00l | 23-08-23 | 09:47

Walgelijke hypocriete vent. Een lijf dat 'overconsumptie!' schreeuwt, woont in een enorm huis, en nou weer dat wachtgeld. En dan zeiken over milieu en ongelijkheid.
Ik begrijp sowieso niet waarom de NPO en andere linkse media daar geen gehakt van maken. Moet je hier nou de wedstrijd mee winnen?!

Hommel | 23-08-23 | 09:46 | 2

De staatsomroep vindt dit goed. kijk naarzijn lichtend voorbeeld Kim Yung Un, zwaar obees, terwijl de bevolking hongert. Kim woont ook niet in een flatje en reist ook niet met het OV. Ook daar zal de staatsomroep er geen kritische vragen over stellen.

Sieg Hein | 23-08-23 | 09:53

Ik heb gister een beetje rondgekeken bij linkse media. Sommigen zien hem echt als de messias. Anderen zijn fan omdat rechts tegen hem ageert. Dan moet hij wel goed zijn, denken ze. De meesten vinden dat je iemand op zijn woorden moet beoordelen en niet op uiterlijk, zijn geld of het gevoel dat je bij hem hebt.

Overigens zijn er ook genoeg die hem een volgevreten salonsocialist vinden of een vertegenwoordiger van de "oude" politiek.

Trekhaas | 23-08-23 | 09:54

Voor mensen die vinden dat dit op de man spelen is... Het gaat om de hypocrisie van een PvdA lijsttrekker. Op de PvdA website staat het volgende onder hun kernwaarden:

Bestaanszekerheid voor iedereen moet iedere keer opnieuw worden bevochten. Als een steeds kleinere groep zich steeds meer kan veroorloven en een grotere groep steeds minder, komt bestaanszekerheid voor iedereen in gevaar. Spreiding van kennis, macht en inkomen is een middel om bestaanszekerheid voor iedereen te organiseren. Eerlijk delen en solidariteit zijn het antwoord op hebzucht, egoïsme en onrechtvaardigheid.

Guy_Tare | 23-08-23 | 09:46

De vraag zou natuurlijk beter kunnen zijn: Frans, als je al jouw eigendommen en rechten boven de 500 euro zou verkopen en al je schulden zou afbetalen, ben je dan onderaan de streep miljonair?

VP732 | 23-08-23 | 09:46

"Er is 1 ding waar wij ontzettend goed in zijn : gelijk hebben"
- Frans Timmermans, (bron: NOS website)

Asteroid-B612 | 23-08-23 | 09:45 | 2

De man is verward.

pollens | 23-08-23 | 12:06

Haha, gelijk DENKEN te hebben bedoelt ie

Lompelul | 23-08-23 | 12:09

Als je met 3 ton basissalaris, alle EU bonusjes en aftrekposten, pensioenpotjes en belastingvoordeeltjes nóg geen miljonair bent, dan doe je echt iets heel erg foudt.

Hans Kwalzan | 23-08-23 | 09:44

Rechtspersoon F. Timmemans niet nee, maar Frenskes Pecunia Ltd gevestigd op de Maagdeneilanden heeft een balanskapitaal van miljoenen.
Dit zou een leuk projectje voor Follow The Money kunnen worden. Als ze het lef hebben.

pjotr nicknaamtov | 23-08-23 | 09:42 | 1

Die hebben daar subsidies voor nodig.

Dubbelepunthoofd | 23-08-23 | 09:50

Hear hear .... ik kan die vette kop nu al niet meer aanzien. Kaag was erg maar dit is minstens zo erg. Wie in de verhaaltjes van deze vette fantast trap is echt zelf het probleem in Nederland. Nog nooit zo'n grote volgevreten machtsgeile narsistische dinosaurus gezien als vetter Frenske. Dus stem je daarvoor en krijgen ze hem in het torentje gepropt.... Vlucht dan maar zo snel mogelijk. Want als hij struikelt en uit het torentje valt, dan breekt heel Nederland van Duitsland af en verdwijnt het kompleet in de Noordzee.

Yoda von Siam | 23-08-23 | 09:41 | 4

Vandaar de verbouwing van het binnenhof, die verdraagt in oude staat het dagelijks gebruik van Timmermans niet!

Nico1000 | 23-08-23 | 09:46

@Trekhaas | 23-08-23 | 09:45: Vette Frenske verkoopt het lijk van zijn moeder nog als hij daardoor in het torentje zou komen. Mark my words. Die vent gaat over lijken. Dus van hem krijg je altijd een kat in de zak.

Yoda von Siam | 23-08-23 | 09:47

@Nico1000 | 23-08-23 | 09:46: Ze written het gewoon al al die tijd. Die 500 kuub beton en alle bewapening die ze onder het torentje moesten storten was waarom het zo over budget gaat.

Yoda von Siam | 23-08-23 | 09:51
▼ 1 antwoord verborgen

Het leven is mooi een makkelijk als je vanaf de vip tribune kunt schreeuwen dat het volk zich moet aanpassen. De man heeft inderdaad geen verbinding met de realiteit. Dat maakt hem zo indrukwekkend ongeschikt voor welke leidinggevende baan dan ook..

Giotto | 23-08-23 | 09:40

Als Timmerfrans inmiddels niet multimiljonair is betekent dat maar een ding: hij kan niet met geld om gaan en verbrast op giga schaal aan consumtieve zaken. Zo’n man moet je zo ver mogelijk van ons belastinggeld weghouden.

Sieg Hein | 23-08-23 | 09:40 | 3

Daar dacht ik ook al gelijk aan. Of hij heeft zijn vingers achter zijn rug gekruist en denkt zelf .... cash op de bank bedoelen ze toch.

Yoda von Siam | 23-08-23 | 09:43

Hij is (salon)socialist. Die weten over het algemeen wel wat geld uitgeven is.. (en zijn niet zo heel goed met huishoudboekjes etc)

DatInternetDingetje | 23-08-23 | 09:45

Alles verbrassen is dan ook wel weer lastig als je alles kunt declareren. Het gaat Frenske niet lang meer lukken zijn kapitaal te verbergen

J.Dokstijl | 23-08-23 | 10:13

Als je jaar op jaar met zo'n inkomen geen miljonair bent, ben je echt heel slecht met geld en moet je wat mij betreft heel ver van de schatkist en het openbaar bestuur wegblijven...

Frans is of incapabel of een leugenaar.

fric.spec. | 23-08-23 | 09:39 | 5

Hij is zeker niet incapabel, hij zuipt je onder de tafel jongen.

Zeurders | 23-08-23 | 09:57

Ik hou het op beide

J.Dokstijl | 23-08-23 | 10:08

Socialisten hebben altijd wat moeite met andermans geld uitgeven. Het raakt namelijk steeds op en dat is lastig.Dan moet er een nieuwe groep gezocht worden die (moreel) onrechtmatig rijk is geworden om te plukken

Nichtsneues | 23-08-23 | 10:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Hij gaat een beetje de Europese Bernie Sanders uithangen nu. Werkt niet.

TurpinDick | 23-08-23 | 09:39 | 1

Hahahaha ja dat was ook mooi met de billionaires and the miljonairs. Wat nadat hij er zelf een werd veranderde in alleen maar billionaires. Do as we say not as we do.

Yoda von Siam | 23-08-23 | 09:45

Dat zou wel eens kunnen kloppen, de dekkingsgraad van de pensioenen van het Europese parlement staat op 30%.

Een miljoen is tegenwoordig niets meer, minimumloon + vakantiegeld tot AOW leeftijd is 1,4 miljoen euro. Bijstand + vrijstellingen zit daar niet ver onder omdat werken niet loont.

W_F | 23-08-23 | 09:38 | 1

Je moet nog even het verschil tussen inkomen en vermogen uitzoeken.

Me_Giant | 23-08-23 | 13:16

Dus frenske is geen miljonair, alleen als hij zijn huis meerekend. Een (volgens hem) ruime rijtjeshuis. Kan niet wachten totdat deze narchist gewoon in de kamer moet gaan zitten. Kijken hoe snel ie weg is.

fifi23 | 23-08-23 | 09:37

Er is nu een campagne bezig om de SP en dierenpoes binnen te harken. Ik zeg nu al openlijk dat ik nooit, never aan mijn hoela ooit nog op de SP ga stemmen als ze in die lokroep trappen. Ook niet op gemeentelijk vlak. Dus ik zou als SP heel goed nadenken welke volgende stap je gaat maken als partij.

Xaphan | 23-08-23 | 09:37 | 2

Renske had dit al voorzien.

Dubbelepunthoofd | 23-08-23 | 09:47

De SP schijt op Timmermans

seasicksteve | 23-08-23 | 14:55

Zet het om in stenen Frans. Weet nog een leuk mausoleum te koop.

Plukkieplukkie | 23-08-23 | 09:35

Ondertussen in België https://twitter.com/veldkamp152/status/1416520124828430336

TurpinDick | 23-08-23 | 09:35 | 4

Er kunnen wel een stuk of 20 statushouders op die bovenste verdieping.

Grumpy_Old_Ed | 23-08-23 | 09:42

Zie ik Reto daar in de tuin schoffelen?

rustzacht6 | 23-08-23 | 10:21
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben echt geen fan van Timmerfrans, maar dit is weer debiele selectieve verontwaardiging. Timmermans heeft een aardig salaris gekregen als een van de topbestuurders van de EU, dat nog steeds maar een fractie is wat vergelijkbare bestuurders van belastingontduikende multinationals krijgen. Lekker fucking belangrijk.

Japannert | 23-08-23 | 09:34 | 6

Het verschil is dan weer wel dat je als multinational zonder scrupules je gang kan gaan. Gaat het mis, wordt je vakkundig wordt weggegumd. In de politiek kan je als onkruid een soort eeuwig leven hebben. En Timmerfrans is van het type onkruid.

Xaphan | 23-08-23 | 09:41

bestuurders van multinationals proberen belastingen te ontwijken, maar EP medewerkers zijn wettelijk vrijgesteld van inkomstenbelasting. Wat is eerlijker?

W_F | 23-08-23 | 09:45

Ja maar hunnie. Televisiedominees in Amerika die een eigen vliegtuig hebben en tegen armoede pleiten is lekker fucking belangrijk: is een schijntje in vergelijking met drugsbaronnen.

VP732 | 23-08-23 | 09:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Heel groot rijtjeshuis in Maastricht. De hele rij zeker.

Cunts-en-kitsch | 23-08-23 | 09:34

Alleen zijn pensioenrechten zijn al miljoenen waard. Plus dat hij niet ruim 3 ton heeft verdiend, maar met alle toeslagen ergens tussen de 4 en 5 ton heeft gezeten. Wie dan na bijna 10 jaar geen miljonair is, kan niet rekenen. Of doet zich anders voor dan hij is.

Bralleput | 23-08-23 | 09:34 | 2

Of heeft thuis een gat in de hand op de bank zitten.

4HoogAantWater | 23-08-23 | 09:35

Schrale troost: gezien zijn levensstijl vraag ik me af hoe lang dat lichaam het volhoudt na zijn pensioen.

LucaBrasi | 23-08-23 | 10:04

Heb even kadaster gecheckt, F.C.G.M. Timmermans van 06-05-1961 heeft in Nederland geen onroerend goed op naam staan. Goed verbergen is overigens kenmerkend voor echte criminelen.

HD50 | 23-08-23 | 09:34 | 5

@Jos Tiebent | 23-08-23 | 09:52: beschik helaas alleen over een Nederlandse inlog, anders had ik dat zeker gedaan.

HD50 | 23-08-23 | 10:02

Is afgeschermd in het kadaster, of onder de BV van Timmermans.

Wattman | 23-08-23 | 10:05

@Ray Skak | 23-08-23 | 09:54: ja , daar dacht ik ook aan ! de Belastingdienst 10 jaar bezig met die Moskee ! van alles gevonden .. maar nu discriminatie .. Dus krijgen schadevergoeding van de rechter !

Hetiswathetis | 23-08-23 | 10:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Het leven in het Brusselse daar wordt je wel dik van. Lange lunches met goed vullend eten dat je normaliter alleen als avondmaaltijd geniet. Met een paar glaasjes wijn of bier. En in de avond weer het zelfde verhaal alleen wat meer glaasjes. Dus ja daar wordt je wel dik en volgevreten van als je daar te lang zit en de salades steevast overslaat.

Zuma | 23-08-23 | 09:33

"Ik ben het oprecht niet.", of bedoelde hij "Ik ben niet oprecht."?
Sprak hij toch een keertje bijna de waarheid.

Zeurders | 23-08-23 | 09:33

Filmpje kijkend: deze man gaat zichzelf zo hard laten gaan tijdens debatten en achter de schermen. Wordt lachen. Ben benieuwd wie hem als eerste over de zeik krijgt.

VP732 | 23-08-23 | 09:32

Hij bedoelde natuurlijk te zeggen "ik ben niet oprecht".

UnderTheDevil | 23-08-23 | 09:32

Als hij geen miljonair is dan doet hij toch iets niet goed. Geen vertrouwen in om hem verantwoordelijk te maken voor het runnen van het huishoudboekje van nederland. Hij heeft nooit geleerd om te sparen?

TurpinDick | 23-08-23 | 09:31 | 3

Hij houdt waarschijnlijk 9 ton aan op z'n bankrekening. Rest is vastgoed en pensioenopbouw. Zo kan je inderdaad zeggen: nee ik ben geen miljonair.

VP732 | 23-08-23 | 09:35

@VP732 | 23-08-23 | 09:35: 9 ton? Hij weet hoe de EU werkt, ik geloof er niets van dat hij zoveel vertrouwen in de euro heeft. Hij heeft wat zakgeld op op zijn betaalrekening, geen spaarrekening, en de rest in (Amerikaanse) aandelen en vastgoed.

W_F | 23-08-23 | 09:50

@W_F | 23-08-23 | 09:50: zoiets ja, en kunst en goud en dergelijke. Zal me niets verbazen.

VP732 | 23-08-23 | 09:52

Hij bewaart een everzwijntje voor de dorst. Voor als er na de 70 vette jaren voor hem 7 magere minuten aanbreken.

Kaal-dik-en-lelijk | 23-08-23 | 09:31

Ik krijg bijna meelij met hem

thesmul | 23-08-23 | 09:31

Om huisbaas Bob te parafraseren: je hebt 3 ton netto 10 jaar lang in je mik gedaan en je zegt dat je huis nog hypotheek bezwaard is en je geen miljonair bent. Waar zijn die andere miljoenen gebleven dan?
Gisteren hoorde ik Timmerfrans nog janken dat ie wachtgeld nodig heeft om zijn huur te betalen. Ja, wat is het nu? Hypotheek of huur?

Guy_Tare | 23-08-23 | 09:29 | 5

Naar de firma Mora?? fricandellen.. die kosten niet zo duur, maar als je er veel nodig hebt wel.. Zag gister ook het fragmentje.. was bij gijp, derksen en gene tv dacht ik..

broervandenhollander | 23-08-23 | 09:36

Zijn Brusselse villa wordt toch door de EU betaald?

Basil Fawlty | 23-08-23 | 09:48

@Guy_Tare | 23-08-23 | 09:36: Wellicht een huurcontract waar je niet meteen vanaf kan. In België geldt namelijk niet dezelfde huurbescherming.

Zuma | 23-08-23 | 12:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Mosterd, jullie weten toch ook dat EU commissarissen geen belasting betalen? Net als iedere medewerker van een internationale organisaties als de NAVO, VN, ESA etc.? Er zijn een paar inhoudingen op het loon zoals pensioen, maar dat is rond de 10%.
Zijn salaris is netto.

Moskovitz v.d.Duivel | 23-08-23 | 09:29 | 3

Jip. En als je een auto koopt krijg je de belastingen daarover ook gewoon terug. Maar voor de rest zijn dat heel normale organisaties hoor, die het beste met u voor hebben.

Roeieber | 23-08-23 | 09:35

En ook dat pensioen is optioneel. Wel eens gesolliciteerd. Het hele loon is in principe netto. Geen dertiende maand, geen vakantiegeld. Dat dan weer niet.

konjodebonjo | 23-08-23 | 18:43

Dan heeft ie toch iets verkeerds gedaan.

Robbie-Rattenstaart | 23-08-23 | 09:29 | 4

@Grumpy_Old_Ed | 23-08-23 | 09:32:
And when you pay the bill, kindly leave a little tip and help the next poor sucker on their oneway trip

ZonderNaam | 23-08-23 | 11:03
▼ 1 antwoord verborgen

Al zijn geld is opgegaan aan restaurants en XL kleding..

Kartelmaster2000 | 23-08-23 | 09:29 | 1

Hoezo? Dat is allemaal gewoon te declareren!

eekeek | 23-08-23 | 09:35

En gie geleuf da...

viejohuevon | 23-08-23 | 09:27 | 6

het is een zeikstukje vanwege het succes en oud zeer. Het EV beleid komt niet van de oppositie-partijen

AntiZanicz | 23-08-23 | 10:33

@James Lastig | 23-08-23 | 09:50: u bazelt maar wat, onbenul. Waarom zou je wit geld in een BV stoppen. U heeft het idee dat je een bruto overheidssalaris naar een bedrijf zou kunnen overmaken zonder belasting te betalen/

AntiZanicz | 23-08-23 | 10:43

@Louter Leuter | 23-08-23 | 09:35: Da's krek 'ne rieke stinker as d'n dieje in Amerikoa...

viejohuevon | 23-08-23 | 11:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat doet hij dan met al die inkomsten?
Zit hij aan de coke?

Kaas de Vies | 23-08-23 | 09:26 | 11

@Jos Tiebent | 23-08-23 | 09:49: Geen idee, maar hij zei dit gisteren in een interview.

Normpje | 23-08-23 | 10:02

@Jos Tiebent | 23-08-23 | 09:49: Specifieke diensten per uur?

Harry_Witkamp | 23-08-23 | 11:07
▼ 8 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland