Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

HOE DAN. Beperkte alcoholverkoop en 'vulgair dansen' VERBODEN tijdens carnaval Rotterdam

Definieer 'vulgair'

Zomercarnaval, toen zomercarnaval nog zomercarnaval was

Carnaval in Rotterdam, kent u dat? Dat is vulgair dansen, en alcohol. De een komt meer voor het vulgair dansen, de ander komt voor de alcohol, weer een ander is het vooral om de combinatie van alcohol en dansen te doen, en dan met name de vulgaire dansen. Maar dat mag dus niet meer. ""Dansen kan heel provocerend en/of vulgair zijn. Vooral met zijn tweeën, als bepaalde seksuele bewegingen op straat worden nagebootst. Dit is niet toegestaan", schrijft de organisatie op haar website."" En dan denkt u misschien, okee, dan zuipen we ons wel helemaal lam, maar dat mag dus ook niet. "Je mag maximaal één ongekoeld alcoholisch drankje kopen bij de supermarkt. Dat mag je in het centrum niet buiten het festivalterrein op straat opdrinken". Sta je daar met je warme bier niet-vulgair op de muziek te bewegen, maar goed, dan heb je tenminste nog iets om naar te kijk.. "Ook rondom kleding en uitingen zijn er richtlijnen. Kort samengevat: "Het is ten strengste verboden op enige wijze aanstootgevend gedrag te vertonen."" Nou moe. Dan niet hoor. Anders kopen we wel bier op het station

Marinella, een gekooide tijgerin

Social

Reaguursels

Inloggen

Je kinderen indoctrineren met religieuze ideeën, je vrouw(en) opsluiten, je kinderen slaan, je kinderen zo opvoeden dat zij de verworven rechten voor vrouwen etc, afwijzen mag wel allemaal. Maar een beetje opwindend dansen en een biertje drinken mag niet omdat dat niet "geschikt" is voor kleine kinderen? Welke idioten hebben dat bedacht? Gewoon negeren. En coachende agenten wat zijn dat?

Zemko | 27-07-23 | 06:50

Bekrompen stedelingen, behalve als het om letterbakmensen gaat natuurlijk.

BorisBonkestoter | 27-07-23 | 06:09

En volgend jaar moeten vrouwen en mannen gescheiden zomercarnaval vieren

van Dam | 26-07-23 | 23:18

Behalve op de Canal pride. Dat is uiting geven aan het hele regenboog alfabet.

Sliptong | 26-07-23 | 23:09

Ach, dan weet iedereen weer waarom ze op Timmermans moeten stemmen.

Snap_het_ook_niet | 26-07-23 | 22:54
-weggejorist-
van_Zelfsprekend | 26-07-23 | 22:43

Vulgair dansen bestaat niet, vulgaire mensen wel.

Zenzeo | 26-07-23 | 22:33

Hahahah!!!! 010 volgt 020 qua lullige regeltjes, Achmed heeft zeker gesproken met Fatwalsema, verboten, verboten, haha, hahhaa!!!!

Jan Lange3373 | 26-07-23 | 22:33
-weggejorist-
Willy | 26-07-23 | 22:32

Eva van der Vegt, directeur van Rotterdam Unlimited Zomercarnaval, legt uit waar de aangescherpte regels vandaan komen. “Het is een familiefeest waar kleine kinderen komen.

Kinderen verbieden.

Pretzel Logic | 26-07-23 | 22:17

ha, wel eens met de trein op die dag naar rotterdam gereden, ns personeel had het opgegeven, niemand had een kaartje en de gast naast me dronk tussen den haag hs en rotterdam cs (20m ) een halve fles goedkope whiskey leeg,

pantera | 26-07-23 | 22:14

Hoofddoek carnaval?

Ray Skak | 26-07-23 | 22:00

Als vulgair niet meer mag dan kunnen ze heel Rotterdam wel opdoeken.

voorbips | 26-07-23 | 21:56

Beperkte alcoholverkoop verboden is dan wel goed nieuws.

LonelyWanker | 26-07-23 | 21:50

Maar wat is het probleem van dat zogenaamde vulgaire nou eigenlijk precies.
Dat moeten ze dan wel kunnen uitleggen, anders heb je regeltjes om de regeltjes.

Dan zie je seksueel prikkelende dingen.
Nou en.
En wat dat nog.

AdvocatusDiaboli | 26-07-23 | 21:47 | 1

Bij de Pride is dat gewoon geaccepteerd gedrag.

De kolonialen zijn definitief ingehaald de getransitioneerden en 'enbies' qua slachtofferschap... wellicht dat Sylvana daarom er de brui aan geeft?

ReyNemaattori | 26-07-23 | 23:46

Caribische inwoners zijn gewoon te geil geworden voor Rotterdam.

adhd-je | 26-07-23 | 21:36 | 1

Hehe.

Zalwelweer | 27-07-23 | 00:47

Ik vind dit soort vertrutting enorm aanstootgevend. Direct aanpakken en verbieden, bestuur mag komende 10 jaar geen bestuurlijke functies meer bekleden en moet verplicht een cursus vulgair dansen volgen.

Salutis Humanae | 26-07-23 | 21:36

Tip. U gaat naar Jumbo. Koop koud bier. Een metrohalte verder is het carnaval. Komt u vanaf de andere richting, Poolse winkel, doe hetzelfde als bij Jumbo. Een halte verder carnaval.

Zalwelweer | 26-07-23 | 21:31 | 2

Tenzij ze iedereen fouilleren, kun je gewoon een sixpack in je rugzak tiefen en gaan.

ReyNemaattori | 26-07-23 | 23:46

Doe mij maar gewoon dreimaal ing kreftig alaaf.

Bohse Koempelz | 26-07-23 | 21:20

Moet eerlijk toegeven dat ik niet weet hoeveel Nederlanders er nog wonen, maar als ze in de minderheid zijn zullen ze zich toch moeten aanpassen en hebben ze hiermee gelijk.

Regentenstijl | 26-07-23 | 21:20 | 1

Ik denk eerder dat zandbakiërs er aanstoot van nemen dan Nederlanders...

ReyNemaattori | 26-07-23 | 23:47

Hmm... Verbieden van Twerken en Bubbelen...
Pak je ze toch terug.
Dolores Umbridge approves.

De Treinende Rechter | 26-07-23 | 21:08

Een blanke vrouwelijke evenementendirecteur die de Caribiërs even verteld wat een familiefeest is en dat "culturen respecteren Rotterdam juist zo sterk maakt".

Na Zwarte Piet carnaval, aldus de """culturele""" activist. En hier is het dan.

zeurmachine | 26-07-23 | 20:59 | 1

Ja, maar welke cultuur is nu tegen vulgair dansen?
Niet de Nederlandse...

ReyNemaattori | 26-07-23 | 23:48

Er is maar één echt carnaval en dat is in Oeteldonk!

At_Dawn_They_Sleep | 26-07-23 | 20:51 | 1

Lekker kut roepen in je kiel in de Hinthamerstraat.

De Bijsluiter | 26-07-23 | 23:05

Had ik net zo'n zin om vulgair te gaan dansen op het Rotterdamse carnaval, wordt het verboden... Snik!

MAD1950 | 26-07-23 | 20:50

Dat Stefke Blok hem nou niet omhoog kan krijgen hoeft hij nog niet op ons af te reageren.

fabeltjesland | 26-07-23 | 20:47

Niet-aanstootgevend gedrag is altijd erg aanstootgevend. Goed dat het verboden wordt.

radiatorknopje | 26-07-23 | 20:35

Islamisering van Rotterdam?

B.Bloedworst | 26-07-23 | 20:30

Een goede zaak. Er moet meer verboden worden en strenger gehandhaafd worden.

thanseeuwen | 26-07-23 | 20:24

Zullen er wel voldoende handhaverts op de been zijn wat betreft die dance moves?

broekzakbellert | 26-07-23 | 20:19
-weggejorist en opgerot-
K0TS | 26-07-23 | 20:18

Weten we ook weer wat van het PvdA programma kunnen verwachten als Abu lijstrekker wordt.

Rotterdammert1965 | 26-07-23 | 20:13 | 3

Iedere vrijdagmiddag vrij en tijdens Ramadan moet de horeca overdag dicht.

Après toi | 26-07-23 | 20:14

Gelukkig krijgen we dikke Frans. Die kan niet meer dansen, alleen een beetje waggelen.

MAD1950 | 26-07-23 | 20:46

De man die riep niet blij te worden als zijn dochter met een niet moslim zou thuiskomen. Prettige wedstrijd daar met deze burgemeester.

Valka | 26-07-23 | 21:00

Zijn er al plannen voor de Pride? Geen uitdagende kleding en zo. Links is daar ook aan de macht en de hoofdcommissaris zit met z’n hoofd in de reedt van de imam.

Tiscali-2 | 26-07-23 | 20:10

Ooow wat is het toch fijn.. Om een Rotterdammer te zijn..

Rotterdams Geschut | 26-07-23 | 20:09 | 1

Logisch toch, is geen pride Amsterdam.
Verschil moet zijn.

Rotterdammert1965 | 26-07-23 | 20:08
-weggejorist-
wimkezelf | 26-07-23 | 20:07 | 1

Verboden onder invloed van een islamitische burgemeester?

eentweehuppekee | 26-07-23 | 20:01 | 1

Je kan de mozzies moeilijk een heel carnaval moskee-arrest geven.

NiCeY | 26-07-23 | 20:05

Het is maar waar je de prioriteiten legt.
Alcohol en dansen zijn ten strengste verboden.
Schietpartijen en bomaanslagen daarentegen geen enkel probleem.

Mark zit te Dutten | 26-07-23 | 20:00 | 2

(straat)coachend handhaven is groot geworden.

Joffri | 26-07-23 | 20:07

Taliban in Rotterdam? Muziek, dans en erotiek zijn onzedelijk, geweld = ok.

Unsinkable-Sam | 27-07-23 | 00:45

Wat is dit, en wie bedenkt dit? Niet alleen nu in dit geval, maar het is steeds vaker bij een evenement, of in algemeen dat er een politicus, BNer, media-dinges loopt te blaten over het gevaar van dit of dat.
Stel je toch eens voor dat (en ze deden het nog wel eens) SGP en CU dit in de jaren 90 of er voor zouden roepen. Er werd met lacherige agressie op gereageerd door iedereen van progressief en ongewassen links, tot liberaal en sjiek rechts.

Nuuk | 26-07-23 | 20:00

Schaf het af aub. De Jan Saliegeest is terug.
En alles wat leuk is moet weg van de deug en ‘gezondheids’-brigade. Krijg haast weer zin om te gaan roken. Dat niet maar de houtkorf aan is ook goed.

Nichtsneues | 26-07-23 | 19:59

Nog even en de Iraanse preutspolitie geeft u er van langs met de lange lat. We are doomed.
En RIP Sinead.. Sail away on the Orinoco flow.. Oh wacht, da's die andere

marcoplarco | 26-07-23 | 19:54 | 3

Dat is al, afhankelijk door welke Rotterdamse wijk u in de avond wandelt.

Rotterdammert1965 | 26-07-23 | 20:10

God, wat een ongelofelijk kutnummer is dat! Zeil weg, en dat je boot naar de kelder gaat op die verdomde Orinoco!

Rhenium | 26-07-23 | 20:57

Sinead en Enya zijn toch best wel verschillend. Beiden hebben hun eigen unieke genre.

Nivelleermarionet | 26-07-23 | 21:21

Breaking news Sineadoçonnor dood..

Crematorium-de-Asbak | 26-07-23 | 19:53 | 2

Dat Mick Jagger 80 is geworden is een groter mirakel.

gestoptmetroken | 26-07-23 | 20:20

wie?

fabeltjesland | 26-07-23 | 20:49

Met een islamitische burgemeester kan je dit soort verboden verwachten.

donkeyman | 26-07-23 | 19:52

Nou en? Ik heb niks tegen piemels.
Ik heb wel een mening over dat ik van onze burgemeester niet met mijn toeten mag schudden, ze niet mag laten zien, niet lekker vulgaar met mijn valpartij mag knijpen, zeg maar ... niet mag genieten van mijn eigen vrouwelijkheid.

Streph! Denk ik dan. Vrouwen moeten zélf bepalen wat ze van zichzelf willen laten zien, hoe, waar, bij wie en wanneer.

Dit is gewoon pure betutteling en van burgers. opgrond van achtergrond/afkomst. Het is een knieval voor islamitische kleinburgerlijk racistische kneuterigheid.

gaffelbaard | 26-07-23 | 20:13
-weggejorist-
RickyLaRue | 26-07-23 | 19:52 | 2

Iets met gefrustreerd woestijnvolk dat op haar wenken bedient wenst te worden na enorme verdiensten geleverd te hebben aan ons vaderland.

Ervaringsdeskundige | 26-07-23 | 19:51

Tjan, als je een moslim burgemeester maakt, dan krijgt de stad de sharia,
In keine stapjes, zodat de vrijheidsberoving niet te veel opvalt.
Een kreeft die kookt in de pan.

hotmint | 26-07-23 | 19:48 | 7

Denk meer dat het nog meer met het steeds verder verpreutsen van onze maatschappij te maken heeft dan met de burgemeester? Nog 1 generatie verder en in plaats van een vrije seksnorm is seks vies-bah! Waar zijn die verenigingen gebleven die seksualiteit normaal maakten? Bijna niets meer van over!

Jan, Leiden | 26-07-23 | 23:12

@hotmint | 26-07-23 | 23:44:
Het is niet alleen preutsheid vanuit die hoek, het is merk ik inmiddels veel breder helaas. Lijkt er op dat we ook steeds meer preutse geluiden opgedrongen krijgen vanuit de conservatieve hoek. En naarmate het op stranden steeds voller wordt kijkt men ook al of de laatste stukjes naaktstrand niet familiestranden moeten worden. Soort landjepik. En dat begint al door te beweren dat er grootschalig seks zou worden bedreven, wat maar door enkelen wordt gedaan. Nee, het probleem is veel breder dan dat.

Jan, Leiden | 27-07-23 | 06:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit lijkt me typisch gevalletje van: je hoeft er niet heen te gaan hè....

Het brein erachter | 26-07-23 | 19:48

Alcohol verbieden snap ik, want anders gaan die Rotterdammers schieten. Maar aanstootgevende gedrag niet toestaan? Daar is carnaval toch voor uitgevonden?

Après toi | 26-07-23 | 19:47 | 5

@JJMS | 26-07-23 | 19:49: Toen ik dat een keer preciezer omschreef, werd mijn bijdrage verwijderd.

Après toi | 26-07-23 | 19:54

@Après toi | 26-07-23 | 19:54:

Oh oeps, lol! Mildheid en genade Joris!

JJMS | 26-07-23 | 19:55

Is Rotterdam katholiek? Nee: afschaffen dus.

Nichtsneues | 26-07-23 | 20:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Mis de Dance Parade :(

Chris1977 | 26-07-23 | 19:44

Directeur Zomercarnaval Eva van der Vegt is een Hollandse vrouw met D66 uitstraling. Betreft hier geen letterbakmensen dus dan zijn klachten van moslims wel legitiem.

Levertraan | 26-07-23 | 19:44

Definieer 'vulgair'

Vraag dat nou niet!
Straks zit Azarkan volgend jaar in de Rotterdamse "Anti-Vulgair" commissie die alles dat in strijd is met die kudtkoran in Rotjeknor gaat verbieden, mede danzkij de steun van Abu Taleb.

Dus alcohol, bikinireclame, dansen, muziek en verder alles behalve tüteren en je wijvon aan het fornuis vastbinden.

Tierelier | 26-07-23 | 19:44 | 1

vulgar, vulgaris=normaal, gebruikelijk, meen ik me te herinneren van vroeger, gymnasium. Dus abnormaal mag weer wel. Nou mensen steek dan maar een grote komkommer ergens in, twee mag ook, want dat is niet vulgair. De burgemeester mag dit ook doen, aangezien het ongebruikelijk is.

nobodiesunmighty | 26-07-23 | 21:06

Dat alcoholverbod tijdens koningsdag was ook al zo'n succes.

Baksteenbakker | 26-07-23 | 19:43 | 1

Net als het vuurwerk verbod.

bitterpete | 26-07-23 | 19:49

"Het is ten strengste verboden op enige wijze aanstootgevend gedrag te vertonen."

Is dat niet het oorspronkelijke doel van carnaval? Een keer per jaar alles en iedereen onbestraft mogen uitdagen en beschimpen?

Bugblatter | 26-07-23 | 19:43

Uit de koker van de progressief conservatieve burgemeester van Rotterdam?
Er zijn in ieder geval culturen die tegenover elkaar staan wat zeden betreft in de multiculturele samenleving.

ratelaar | 26-07-23 | 19:42 | 3

Zou heel goed kunnen.

Après toi | 26-07-23 | 19:45

Opdracht uit Rabat, zou ook zo maar kunnen.

smdyasc | 26-07-23 | 19:47

@smdyasc | 26-07-23 | 19:47: nee, dat denk ik niet. Ik denk dat de klagers (wat voor meldingen betreft dit eigenlijk? Ook al zo vaag..) mensen zijn die hier in NL wonen. Welk referentiekader zij hebben wordt er niet bij vermeld, uiteraard.

anja | 26-07-23 | 20:41

Dus de Hollandse miep Eva van der Vegt is directrice van dit Caribische festival, en wil er een soort witte Disney versie van maken. Waar komt dit in godsnaam vandaan, en hoe is dit wijf aan haar baantje gekomen? Wie is zij om te gaan bepalen hoe Antillianen zich op hun Antilliaanse festival moeten gedragen?

Hallucinerende teksten ook: "Het is ten strengste verboden op enige wijze aanstootgevend gedrag te vertonen." Er gaat dus een zedenpolitie lopen patrouilleren, en die gaat per geval beoordelen of gedrag aanstootgevend is? Wellicht kan mevrouw de directrice hierna aan de slag in Iran?

Veel succes met de handhaving in ieder geval. Zeker weten dat na dit bericht alle Antillianen zich dit jaar zullen gedragen als preutse Hollandse mutsen.

Kicksalot | 26-07-23 | 19:42 | 4

Handhaven is niet zo moeilijk. Gewoon een ferme tik met een gummiknuppel op die bubbelende en twerkende reten. Vrijwilligers genoeg.

Joris Beltsin | 26-07-23 | 19:47

Kan ze die zedenpolitie uit Iran niet invliegen ? Die hebben hier ervaring mee.

Nichtsneues | 26-07-23 | 20:19

@Joris Beltsin | 26-07-23 | 19:47: ik moest lachen. Mss kan de politie ook undercover gaan. Om het probleem beter aan te pakken, zeg maar

anja | 26-07-23 | 20:42
▼ 1 antwoord verborgen

Zwarte piet pleite, dan schuren ook pleite. Zomercarnaval is niet mijn feest vriend.

sjef-van-iekel | 26-07-23 | 19:36

Nou en nu bij de Canal Pride proberen.

JJMS | 26-07-23 | 19:35 | 1

De smeerlapperij die rond Keti Koti plaatsvindt mag ook wel eens onderzocht worden.

gestoptmetroken | 26-07-23 | 19:42

Klinkt als islamisering.

Quasi_Quatsch | 26-07-23 | 19:35 | 3

Aboutaleb is burgemeester van Rotterdam.

gaffelbaard | 26-07-23 | 19:37

Ik hoop al 3 termijn lang dat hij snel weg gaat. Dat zou goed zijn voor de stad.

gaffelbaard | 26-07-23 | 20:15

Als de blanke dames hun dikke dijen en heupen maar lekker laten drillen, dan vind ik alles best.

HogeNood | 26-07-23 | 19:35 | 3

Met van die diepe cellulitis putten die je zelfs door de broek heen kunt zien flubberen?

Joris Beltsin | 26-07-23 | 19:38

Mag niet! Is vulgair.
Verboten!

Blanke dames zag je sowieso zelden bij het zomercarnaval. Het is geen feestje voor blanken. Het is ook begonnen als Antilliaans zomercarnaval. Maar dat is al weer lang geleden.

gaffelbaard | 26-07-23 | 19:40

@Joris Beltsin | 26-07-23 | 19:38: Maak me gek.

goedverstaander | 26-07-23 | 19:41

Het feest slopen van de mensen die sinterklaas hebben gesloopt, lijkt mij eerlijk.

JoudN | 26-07-23 | 19:34 | 4

Misschien zit het wel anders.

Eerst een religieus en traditioneel feest van blanke mensen slopen.
Daarna een traditioneel feest van Rotterdammers met Antilliaans roots / van slopen slopen.

Rotterdam heeft een burgemeester met een Marokkaanse achtergrond.

gaffelbaard | 26-07-23 | 19:44

Oog om oog, (gouden) tand om tand.

Mark zit te Dutten | 26-07-23 | 19:56

Dan moeten ze ook nog gecanceld en gearresteerd worden. Filmpje vh OM erbij, klaar.
En dan nog een eigen omroep.

Nichtsneues | 26-07-23 | 20:21
▼ 1 antwoord verborgen

Carnaval de facto verboten. Steeds maar weer iets verbieden tot alles verboten is, behalve deugen en belasting betalen.

Zaadstaaf | 26-07-23 | 19:34
-weggejorist-
Hypno2050 | 26-07-23 | 19:33 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Nou ja zeg, van fatbike verbot naar dans verbot?

Asjemenou…

Denkhetnjet | 26-07-23 | 19:33

Dan ook niet halfnaakt met je tieten zwaaien op een praalwagen. Je zou publiek anders maar daarmee ophitsen. Heel paradoxaal.

Citroenzuur | 26-07-23 | 19:33 | 1

Discrete faphokjes met piepgaten langs de route - opgelost!
Voor 20 euro.

HogeNood | 26-07-23 | 19:37

Alhamdulillah!

kleybeuker | 26-07-23 | 19:32 | 1

Racist!

gaffelbaard | 26-07-23 | 19:45

Dat die Linkse woke-ondernemers geen Nederlands kunnen; schandelijk. Op dat busje op de foto: “de groene aggregaat”. Pijnlijk dat ook de reclameman/vrouw er niet op gewezen heeft.

Normpje | 26-07-23 | 19:31 | 2

Scherp! Mijn ogen werden inderdaad wel aangetrokken door dat ding. Het zal er vast een zijn waar 4% industriele soja olie aan de gewone diesel is aangelengd en zo het groene predicaat heeft gekregen. Ondertussen volop de airco aan en raampjes open! Goed gewerkt, pik!

Cunucu | 26-07-23 | 19:40

Juist goed aangepast aan de cultuur van die meisje die ervoor staat te twerkselen.

Joris Beltsin | 26-07-23 | 19:54

Gewoon net als de rest met een koelbox vol voorgegrilde kipkluifjes, rum, cola en ijsklontjes naar de optocht gaan.
Tip: gebruik Bacardi Black in je flesje cola dan lijkt je flesje cola niet op icetea.

KayakFun | 26-07-23 | 19:30 | 1

De baco wordt dan te zoet.

impy | 26-07-23 | 19:37

Ik kom juist voor het vulgaire dansen.
Van die caribische dames in een string die met hun billen schudden.

Osdorpertje | 26-07-23 | 19:30 | 1

Ik voor vulgaire dames die Caraïbische dansjes doen.

Ruimedenker | 26-07-23 | 19:35

Dansen is haram. Alcohol is haram. k denk dat er een meerderheid is in Rotterdam die dit een prima besluit vindt.

R. Skickr | 26-07-23 | 19:27 | 2

Meerderheid durf ik niet te zeggen, en wonen ook veel uit Antillen en Suriname. Ze hebben wel een burgemeester die de laatste tijd meer van dit soort beperkingen aan het opleggen is.

N3uk33nd | 26-07-23 | 19:32

@N3uk33nd | 26-07-23 | 19:32:
In 010 wonen niet zoveel Antillianen en Surinamers. Hun aandeel in de bevolking van 010 is niet veel gestegen. Niet-westerse achtergrond-rotterdammers zijn nu ongeveer 51% (was in 1998 nog on. 24%) en NLers is nu ongeveer 46% (was in 1998 nog. 63%).
Aboutaleb is burrie van 010 sinds 2009. En hier heeft u alle cijfers. allecijfers.nl/gemeente/rotterdam/

gaffelbaard | 26-07-23 | 20:03

"De afgelopen jaren zijn er meerdere klachten binnengekomen over aanstootgevend gedrag. Dat wil de organisatie dit jaar voorkomen."
Ben wel nieuwsgierig naar de precieze aard van die klachten en uit welke hoek die komen. Gewoon om een beetje inzicht te krijgen in waarom de organisatie zo gemakkelijk door de knieën is gegaan.

Schoorsteenveger | 26-07-23 | 19:26 | 4

@polderslootje | 26-07-23 | 19:39:
De vraag stellen is 'm beantwoorden.
Het wrange is dat links destijds de aanjager van de 'seksuele revolutie' was, hetzelfde links dat nu een knieval maakt en de klok in opdracht terug wil draaien.

Schoorsteenveger | 26-07-23 | 19:50

dan doe wat met het gedrag, niet met het dansje. Wat een bestuurlijke empathisch vermogen.

nobodiesunmighty | 26-07-23 | 21:08
▼ 1 antwoord verborgen

Eva van der Vegt, directeur van Rotterdam Unlimited Zomercarnaval, legt uit waar de aangescherpte regels vandaan komen. “Het is een familiefeest waar kleine kinderen komen. We willen dat het voor iedereen blijft.”

“Ze benadrukt dat het vooral om een oproep aan de deelnemers gaat en niet zozeer om keiharde regels. “We doen een beroep op het goed fatsoen. Op normen en waarden.”

Prima toch?

Ruimedenker | 26-07-23 | 19:26 | 13

@JJMS | 26-07-23 | 19:56: Verbaast me niks. De religie van de vrede heeft nogal wat hypocriete aanhangers.

Après toi | 26-07-23 | 20:05

Het Sinterklaasfeest is ook een familiefeest waar kleine kinderen komen. Oftewel, drogreden.
Gewoon een stel puriteine beroepsverbieders en/of jaloerse linksdraaiende asymmetrisch geknipte paarsharige genderneutrale zure tofuknagers die het niet kunnen hebben dat andere mensen wel kunnen genieten.

Graaisnaaiert | 26-07-23 | 20:53
▼ 10 antwoorden verborgen

Wie denkt toch dat het een goed idee is om zoiets vast te leggen. Is men bang voor het drietal klagers van vorig jaar.
Mies Bouwman beklaagde zich al over de tien briefschrijvers die haar AVRO dwongen tot allerlei regelstellen en gechagrijn terwijl 4 miljoen kijkers die een leuke avond hadden helaas niet schreven.
Helaas wordt door soc media en bange parttimenende vrouwen op bestuursfuncties de sfeer snel naar de kloten geholpen.

AntiZanicz | 26-07-23 | 19:26 | 1

NB meest waarschijnlijk is dat ze lui uit Amsterdam in de organisatie hebben binnen gehaald

AntiZanicz | 26-07-23 | 21:11

Alsof de burgemeester van Leeuwarden zegt: Het houden een Elfstedentocht is prima maar ijs en schaatsen zijn verboden.

goedverstaander | 26-07-23 | 19:25

Toch weer penismeten met 020. Wie is er preutser 010 of 020?

Haberdoebas | 26-07-23 | 19:25

Er is dus maar één dominante cultuur; de rest betaalt belasting.....

Maggiesfarm | 26-07-23 | 19:25

Als het je niet bevalt, dan ga je toch gewoon niet. Wat een gezeik weer.
Ik vind gesluierde mensen en mensen met gaytasjes op slippers niet om aan te zien. Daarom wil ik er ook niets mee te maken hebben, zoek ik het niet op en negeer alles wat daarmee te maken heeft. Hoe moeilijk kan het zijn.

RGV42 | 26-07-23 | 19:24

Allemaal de schuld van Fred.
Fred hep leren dansen van z’n oma, nou dan weet je het wel.

Ruimedenker | 26-07-23 | 19:24 | 1

Niet waar! Ze heette Marie en had een rare harde bobbel in haar jurk en haar op haar benen.

Here's Freddy | 26-07-23 | 20:00

We gaan weer terug naar de jaren ‘50. Hoe bestáát het. Is het een soort conjunctuur?

nee_toch? | 26-07-23 | 19:23

Op deze manier sluit je complete bevolkingsgroepen en hun frivole cultuur uit, bah.

smdyasc | 26-07-23 | 19:23

Vulgair dansen past niet in de Rotterdamse cultuur van steekpartijen en bomaanslagen.

Schmalz | 26-07-23 | 19:22

Inderdaad. Sex is vies. Dansen is vies. Muziek is vies. Verbieden. Ook niet aan denken. Ook niet doen. Ogen dicht. Ook honden niet, tijdens carnaval. Ook bananenvliegjes niet. nog viezer.
Klimaatoplossing binnen handbereik (bah... ook al vies).

nobodiesunmighty | 26-07-23 | 19:22 | 4

Hoe laat begin het stenigen van de overtreders?

goedverstaander | 26-07-23 | 19:26

Ach, bij de (Gay) Pride hoor je hier op de burelen ook steeds "Niks mis met homo's, maar ze moeten wel normaal doen.". Er zit een taliban in allemaal van ons.

Festen | 26-07-23 | 19:29
▼ 1 antwoord verborgen

Betuttelen.

Zijn de jaren ‘50 weer terug?

Wijze uit het Oosten | 26-07-23 | 19:22 | 1

Nee een verkapte Islamiet heeft de macht daar.

Hetisnietaanteraden | 26-07-23 | 19:39

Machetes waren al verboden (lopen ze nog steeds mee) maar nu mag daggeren ook al niet meer.

_pacman_ | 26-07-23 | 19:21 | 1

Culturele restricties! Ben benieuwd naar welke vorm van protest dit zal opleveren.

Aanbaklaag | 26-07-23 | 21:33

Dafuq? Kijk, carnaval in het algemeen is niet mijn ding, maar bier en vulgair is toch juist het hele doel? Een uitlaatklep waarna je het hele jaar weer braaf doet. Je zou bijna denken dat de burgemeester van Rotterdam weinig opheeft met Europese tradities.

Trekhaas | 26-07-23 | 19:21

""Flikker"" toch op. Laat ze lekker zuipen en ""vulgair"" dansen. Zolang t in Amsterdam is weet ik waar ik niet hoef te (en wil) zijn.

Sla2020MaarOver | 26-07-23 | 19:20 | 2

Het is in Rotjeknor

Trekhaas | 26-07-23 | 19:21

@Trekhaas | 26-07-23 | 19:21: ja... moet beter leren lezen. RDam iig beter te hebben dan ADam. Verward met dan superinclisive lhbdtgtixl anal pride gedoe. Mijn fout. Braziliaansachtig zomercarnaval met veel sambamuziek en vrouwen kan ik dan weer waarderen als boertje van buut'n

Sla2020MaarOver | 26-07-23 | 21:11

Ha, dat wordt een feestje in mijn stijl: stil zitten met een cola'tje, wachten tot het niet meer raar is om weg te gaan.

John McClane | 26-07-23 | 19:19 | 1

Ga jij naar dezelfde feestjes als ik?

Hetisnietaanteraden | 26-07-23 | 19:43

Was dat Kees van Kooten? Die man met zonnebril??

Dr. Worstenbroodje | 26-07-23 | 19:19 | 1

Nee, khadaffi in vermomming! Helaas zonder zijn persoonlijke garde!

Cunucu | 26-07-23 | 19:28

Want anders? Gaat onze overheid ingrijpen?

Mr_Pikibelly | 26-07-23 | 19:19 | 1

Ze gaan coachend handhaven las ik

Snaajoe | 26-07-23 | 19:24

Wordt het straks zo streng dat carnaval alleen nog in een nikaab mag?

Jan, Leiden | 26-07-23 | 19:19 | 2

Terwijl ze vroeger in Arabische landen ook aan buikdansen deden. Daar is iets goed fout gegaan.

Trekhaas | 26-07-23 | 19:23

Als je dat soort regels over vulgair dansen invoert bij de pride dan ben je homofoob. Hoe bedoel je meten met 2 maten?

Grumpy_Old_Ed | 26-07-23 | 19:18

Overigens wordt het tijd na plaatsing van het karakteristieke beeld van de donkere dame, een van de volgeling van de profeet te gaan plaatsen....

Maggiesfarm | 26-07-23 | 19:17

Ok, en de Gay Pride is geen enkel probleem want reetveters met ballenvangers en tepelpiercings zijn niet vulgair?

Graaisnaaiert | 26-07-23 | 19:17 | 5

@BobDobalina | 26-07-23 | 19:32:
Zou voor mij reden zijn om na jaren weer eens naar A-dam te gaan. Wil dat Carnaval wel eens zien voordat het hier helemaal weggedeugd wordt.

Graaisnaaiert | 26-07-23 | 19:36

@Après toi | 26-07-23 | 20:06:
Kijken, A-t. Kijken. Met de oogjes dus.

Graaisnaaiert | 26-07-23 | 20:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus bijna alles wat leuk is aan Zuid-Amerikaans carnaval wordt verboden? Pfffff. Maar intussen moet ik wel ongevraagd naar die reclame van die zeekoe op kunstschaatsen kijken die van onderen bloedt.

BobDobalina | 26-07-23 | 19:17 | 5

Nou, die vind ik echt goor! Ze maakt ook van die spastische bewegingen met haar arm. Ik kocht voorheen inderdaad wel eens maandverband gewoon om weer eens iets anders op tafel te zetten tijdens verjaardagen , maar daar ben ik nu mee gestopt!

Cunucu | 26-07-23 | 19:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat de mensen in dat onderste filmpje een paar dagen hun gang gaan. Ze werken het hele jaar keihard voor de baas.

goedverstaander | 26-07-23 | 19:16 | 1

Haha

Datzullenwenogweleen | 26-07-23 | 19:20

Islamitisch carnaval.

Albert61 | 26-07-23 | 19:16 | 2

Met buikdansen?

Mr_Natural | 26-07-23 | 19:19

De Yezedis vonden dat maar niks.....

Maggiesfarm | 26-07-23 | 19:20

Volgend jaar in Staphorst dan maar?

Duwbak_Linda | 26-07-23 | 19:16

Tsja, vrijheid hè. De burgemeester. "Vervolgens deed hij er nóg een schepje bovenop, want hij vond zijn eigen demonisering van Fortuyn blijkbaar nog niet ver genoeg gaan. "In een land waar 'nooit weer Auschwitz' nog steeds nagalmt, dat land moet oppassen," sloot hij zijn riedeltje af.

Maggiesfarm | 26-07-23 | 19:16 | 1

Het kan een paar jaar duren, maar uiteindelijk komt het eruit. Met Aboutaliban als burgemeester moest dat ‘onzedige gedrag’ wel een keer aangepakt gaan worden.

Michaela85 | 26-07-23 | 19:30

Riyad aan de Nieuwe Maas.

Niet_Van_Hier | 26-07-23 | 19:15

Verschrikkelijk. Welke moroon verzint dit?

nick666 | 26-07-23 | 19:15 | 2

*mormoon

John McClane | 26-07-23 | 19:23

5

Hetiswathetis | 26-07-23 | 20:36

Rijnmond had er een leuk interview over. Waarbij een dame met Latijnse roots behoorde dat het cultuur was en dat als je er niet mee geconfronteerd wilde worden (bubbling dansen tijdens de soca) dan bleef je maar thuis. Best interessante redenatie voor een bevolkingsgroep die Hollandse gebruiken als kwetsend ervaart.

Otto Normal | 26-07-23 | 19:13 | 5

Antillianen zijn in het algemeen echt geen woke watjes hoor. Ik geloof ook helemaal niet dat deze plotse preutsheid uit autochtone Hollandse hoek komt.

Kicksalot | 26-07-23 | 19:54

@Kicksalot | 26-07-23 | 19:54: Mijn ervaring is dat echt heel veel mensen uit Curacao heel anti Nederlands/ blank zijn. Bij mensen uit Aruba is dat veel minder het geval en kan je zelfs binnen een gezin personen hebben die okay zijn of crimineel, bij mensen uit Bon Aire ligt dit anti Nederland sentiment nog lager. Van Sint Maarten weet ik het niet. Dus dat woke meeliften is puur opportunisme omdat er geld mee te halen is en ze lekker hun eigen minderwaardigheidscomplex kunnen projecteren op de blanken.

Cunucu | 26-07-23 | 20:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Er is natuurlijk ook een soort sharia sfeerbeheer aanwezig.

Reebensteeltje | 26-07-23 | 19:13

Abou is bang dat z'n dochter niet met een moslim thuiskomt , en dat komt allemaal door door Fortuyn:
"Als je praat over het hooghouden van de Nederlandse beschaving," ging Aboutaleb tekeer, "die is bij elkaar gebracht in artikel 1 van de Grondwet. Daar is de totale Nederlandse beschaving in ondergebracht. Als je dat om zeep wil helpen dan heb je een zeer bedenkelijke politieke agenda, dan ben je onbetrouwbaar, en dan ben je een wolf in schaapskleren. Nederland wees [haha] op je tellen."

Maggiesfarm | 26-07-23 | 19:13

Een dag geen aanstootgevend gedrag in Rotterdam, de eerste keer was 17 maart 1869, maar toen speelden Feyenoord, Sparta én Excelsior uit.

Mr_Natural | 26-07-23 | 19:13

Misschien dat Rotjeknor een keer de pride kan organiseren.

Joris Beltsin | 26-07-23 | 19:12

Leuk he, zo’n burgemeester! En die wilde het volk eigenlijk nog liever dan Frans TimmerFrans. Kan je nagaan hoe dom heelveel mensen zijn.

Waakvlam | 26-07-23 | 19:12

Dus je moet koud bier voor veel € op het zotte festival kopen? Dwingelarij. Gewoon niet heen gaan. En trouwens, die big in het filmpje roept niets op.

inCol | 26-07-23 | 19:11

Noem dat carnaval dan ook gewoon een lghnt-dubbelplus pride. Dan is vulgariteit ineens geen enkele probleem meer.

Alfred E. Neuman | 26-07-23 | 19:11

Wie zijn toch die mensen?

Crematorium-de-Asbak | 26-07-23 | 19:10

Dus geen tango?!?

Louter Leuter | 26-07-23 | 19:09

Elvis werd destijds ook als 'vulgair' omschreven met zijn swingende heupen. De jaren vijftig zijn terug van weggeweest in Rotterdam.

UnderTheDevil | 26-07-23 | 19:09

De Suri's tegen de Mocro's. Normaal zou dat gevecht ergens rond de Azoren plaats vinden; nu vindt het plaats in Rotterdam.

konjodebonjo | 26-07-23 | 19:09

Geheel en al volgens het verlichte Afghaanse denken (en doen)......

Maggiesfarm | 26-07-23 | 19:08

Laat die Caribische mensen zich gewoon kunnen uiten
Dit is racisme

RickTheDick | 26-07-23 | 19:08

De politie gaat 'coachend handhaven'.
Niks van aantrekken dus.

Is dit nog nieuws? | 26-07-23 | 19:08 | 5

De honden worden onderwijl getraind.

Joffri | 26-07-23 | 20:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Vulgair is in alle culturen anders.

Mr_Natural | 26-07-23 | 19:07

Dat publiekelijk droogneuken is dan ook wel echt ranzig.

Nohara | 26-07-23 | 19:07 | 1

Vind ik zelf ook maar schijnt bij Reggaton te horen, dus ik ga er niet heen. Maar als er massa's mensen zijn die het prachtig vinden, lekker laten gaan! Ik kijk liever naar paartjes die een mooie salsa show weggeven!

Cunucu | 26-07-23 | 20:21

En dat zegt dan iets over de Biblebelt.

Franciscus Borchwerf | 26-07-23 | 19:06

Je enige drankje mag ook nog niet gekoeld zijn? Gekoeld, niet gekoeld, gestoord zijn ze in ieder geval wel daar in Verrotterdam. Staat er niet iets in de kleine lettertjes over kritiek op de leider?

Kopieerapparaat | 26-07-23 | 19:05 | 3

De "leider" daar is Abou... die kan ook hier op genoeg sympatisanten rekenen, wat hij is zo'n "sterke leider".

Geen enkele, openlijke moslim bestuurder heeft mijn sympathie. Geen. een.

WasHetMaarMakkelijk | 26-07-23 | 19:22

Hmm, helemaal niets over kwetsend taalgebruik.

Duwbak_Linda | 26-07-23 | 19:05

En of de vrouwen even een doek over de kop willen doen. Of gewoon thuis willen blijven.

Blaffendehond | 26-07-23 | 19:05 | 2

Dan kunnen de besnedelanders gewoon even ongeneerd naar de dames van plezier inderdaad…. Volgens een vriend, die weleens langs de ramen loopt, barst het er daar van…

Ommezwaai | 26-07-23 | 19:46

@Ommezwaai | 26-07-23 | 19:46: ik was vorige maand in Patong Beach op Phuket. Het wemelt daar van de hoeren (300+ massage salons en honderden beerbars vol met "bargirls") en van de haram eettentjes. Bijzondere combinatie vond ik.

Kukooo1 | 26-07-23 | 20:02

Islam in Nederland is echt een hoax hoor!
We gaan weer terug naar een preutse samenleving.
Of juist naar de wereld van 1984

DeKees | 26-07-23 | 19:03

Tja wat wil je met zo’n burgemeester…Wolf in schaapskleren.

J.Cash | 26-07-23 | 19:02 | 3

die zal dat niet bedacht hebben.

AntiZanicz | 26-07-23 | 19:22

Rijdens?

shimanski | 26-07-23 | 19:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland