Kalm kalm, u HOEFT niet te prikken
O ja corona
U moet het allemaal zelf weten maar u kunt zich straks weer laten prikken tegen de Chinahoest. Die ziekte bestond niet meer, maar wordt weer in leven geroepen door de Gezondheidsraad, al moet Voldemort nog wel zijn definitieve Avada Kedavra geven. Corona zou bij risicogroepen namelijk nog tot ziekenhuisopnames en sterfte kunnen leiden. Dat levert bij types als Raisa88VlaggetjehekjeankertjeNEDERLANDISKAPOT1944 en Superjankbaby1933 natuurlijk weer veel hysterisch gekeutel op, maar voor iedereen in de paniek schiet: "Voor jongere en minder kwetsbare groepen wordt vaccinatie voorlopig niet direct aangeraden, omdat bij hen de kans op een ernstig verloop van corona kleiner is." En bovendien wordt die prik aan de risicogroepen slechts 'aangeboden': u moet het allemaal lekker zelf weten. Avondklok, iemand?
Social
Reaguursels
InloggenHelpt niet en is onderdeel van een complot van de elite .. vraag maar aan Leon de Winter ..
O ja en je krijgt er autisme van en je sterft er van over .. dixit wederom Leon de Winter ..
ik hou me nog altijd maar op de vlakte op dit onderwerp. wat kan ik wel zeggen? wat kan ik niet zeggen? vragen vragen.
het vaccin is een vrije keus voor iedereen en het helpt en het is goed!
zo
Onmiddellijk gezonde mensen uitsluiten met die qr code! Gezonde mensen, buiten de risicogroep. Daar ligt het probleem, daar ligt de oplossing om de kwetsbaren te beschermen. Samen beschermen we de risicogroep. Je doet het voor de ander, asociale wappies!
Je krijgt allerlei bijwerkingen en ellende voor de ander, zodat het niet helpt voor de ander, want je krijgt en geeft het dus makkelijker door aan de ander.
“ Avada Kedavra” ? = ‘let the thing be destroyed‘. Maar ik ben een lab-wappie. Voor mij is dat ding gemaakt. Met een nog niet duidelijk omschreven reden en belang. En Voldemort hoort bij de belanghebbende club. (Kijk naar zijn draaien en openheid weigeren.) Die wil niet dat Korona verdwijnt. Korona geeft hem juist status en macht over de bevolking.
Lekker vage omschrijving v.d. gezondheidsraad weer. Het liefst zouden ze het door hen gepromote middel door het drinkwater mengen: ‘baat het niet dan schaadt het niet’.
Welnu, laten ze eerst maar eens met de finale conclussie's van eventuele bijwerkingen komen voordat ze verder gaan met het pluggen van vaagheden.
Van een vaccin in het drinkwater ga je hooguit plassen.
Als het Lareb eerlijk wordt zal ik erover nadenken.
Teveel bijwerkingen.
Mensen, luister naar wat de overheid adviseert en volg hun instructies nauwlettend op. Die spreken namelijk altijd de waarheid en dat is het veiligst voor jezelf. Neem een voorbeeld aan Mark en Hugo.
Precies!
Wat vaccins betreft volg ik liever het advies van de gezondheidsraad, dan van pyromanen als Baudet en Van Haga.
Maken die anti-vaxxers/complotdenkers ook elk jaar zo'n heisa bij de griepprik? Man man man wat een volk
Nee, die nemen gewoon geen griepprik. Daar werd nooit echt de druk bij opgevoerd om die prik toch maar te nemen itt de corona prik.
Ja, wat een volk.
Een beetje onderscheid maken tussen klassieke vaccins en mRNA...
Hoe durven ze!
@T. Rammel(l)an(d)t | 28-06-23 | 16:30: precies, iedereen die twijfelt aan die fantastische mRNA technologie, meteen maar op een hoop schuiven met het volk die hun kind geen Polio spuit willen geven. Anti-vax is anti-vax toch?
@Nitro | 28-06-23 | 17:10:
Precies.
Nee, griepprikken zijn er speciaal voor zwakkeren.
@Veepert | 28-06-23 | 18:52: En ouderen, en mensen die in de zorg werken.
Maar je mag ze gewoon weigeren hoor.
Gelukkig heb je zelf al ezel in je nickname gezet
We zijn nu 3+ jaar verder en ik heb nog geen 1 keer "corona" opgelopen, als ongevaccineerde, buitendienst lopende, handenschuddende en fuck-mondkapjes schreeuwende, "wappie". En ja, ontelbare hoeveeldheid zelftestjes er doorheen gejaagd elke keer als er een kuchje of kriebel in de keel was.
Ben nu toch wel een keer benieuwd wanneer het mijn beurt is. Ben de werkdruk niet vergeten van alle geprikte collega's die vorig jaar om de haverklap thuis bleven omdat hun zelftest wéér positief was en dan kon de ongeprikte maar even alles oppakken. Zucht.
Bij mij precies hetzelfde. Blij dat ik die troep niet in me heb.
Zelf al twee keer positief getest zonder merkbare symptomen. Groot voordeel was dat ik na elke test weer een week in de ziektewet zat. Mijn tuin ligt er na de corona dan ook mooi bij en mijn kozijnen zijn ook al geschilderd.
Ik heb zelfs nog nooit een test gedaan, ook geen zelftest.
Geen flauw idee dus of ik corona heb gehad.
Ik heb alleen maar last gehad van de maatregelen en de hysterie.
@Gaat het niet dan? | 28-06-23 | 20:02: Lastiger te bevechten? Wat een complete, ononderbouwde nonsens.
Nou ben ik niet van de complotten maar 30 dagen na mn vacc. met Astra
(waar zoveel over te doen was en toen eerst van naam veranderde en daarna ineens verdween) kreeg ik een herseninfarct.
Bloedwaarden prima, bloeddruk prima, halsslagaders prima gezondheid verder ook prima............... Ik sla maar over.............
Gelukkig zit uw pielemuis op die plek, maak ik op uit uw nick. Functioneert alles nu weer?
Fijn, kan ik vanaf nu ook weer met een goede smoes 1,5 meter afstand houden van mijn schoonmoeder.
25 meter is veiliger. Zie advies OMT.
Ik wil in een risicogroep!!
Veel naar de Kamerverslagen kijken, dan ben je zo grijs.
U en uw cultuur worden met uitsterven bedreigd. Is dat niet genoeg risico?
60 + er én risicogroep, dus ja een no-brainer. Ik hoop alleen dat het samen met de griepprik kan.
Niet in 1 buisje, maar vlak na elkaar wel.
Ik ben zeer zeker geen wappie, maar wil toch een grondig en gedegen onderzoek zien naar het verloop van de coronajaren. Uiteraard naar het beleid van de overheid en het verdienmodel van bigfarma, maar vooral of dat vaccin niet bepaalde ernstige bijwerkingen heeft, voor bepaalde groepen.
Dan kan men naast niet-risocogroepen ook bepaalde risicogroepen uitsluiten, als de verwachting is dat die meer risico lopen door het vaccin
Zodra mensen roepen dat ze geen wappie zijn komt er altijd een maar met een hoop wappiekolder achteraan....
@Piggelmee | 28-06-23 | 16:10: Wat een kolder.
U moet kiezen :
A) Avondklok
B) Prikken
Definitely B
Ik moet niets en u ook niet. Dat is nou het mooie van een open, vrije en democratische samenleving. Laten we er vooral naar streven om het zo te houden.
Als prikken op vrijwillige basis is, dan B.
@MickeyGouda | 28-06-23 | 13:55:
Eens!
Avondklok, was heerlijk rustig op straat. Ik had zelf een ontheffing.
@De_fluitlokker | 28-06-23 | 16:54:
Ja ik ook, brief van de werkgever (nooit hoeven te tonen eigenlijk).
"Corona zou bij risicogroepen namelijk nog tot ziekenhuisopnames en sterfte kunnen leiden" Dat meen je? Dat geldt voor ongeveer ieder virus, zelfs een simpele griep, vandaar het woord risico.
Reminder dus voor de mensen die wél de griepprik nemen, maar niet meer denken aan de coronavaccinatie.
Ze zijn knettergek. Iedereen wil alle variabelen de hele tijd beheersen: hitteprotocol in verpleeghuizen bij temperaturen boven de zoveel graden, geen zachtgekookte eitjes i.v.m. salmonella, preventief prikken (i.p.v. de frisse lucht in en vers, vitaminerijk eten!), etc. Van leven ga je dood, maar uit angst voor de dood niet meer leven is geen leven.
@MickeyGouda | 28-06-23 | 14:00: Nou ja, er wordt ook jaarlijks campagne gevoerd voor de griepprik.
Dus waarom niet ook voor de coronaprik.
@MickeyGouda | 28-06-23 | 14:00:
Goed op dreef Mickey!
Iedereen die van oma houdt ziet haar niet graag in dat ene eitje blijven.
Sommige dingen zijn eenvoudig te vermijden; de afweging is of het heel veel levensvreugde kost.
@funda | 28-06-23 | 14:19:
Ik heb geen levende oma's meer dus voor mij een makkelijke keuze.
Ik was benieuwd of de wappies dit verhaal ook weer wisten te koppelen aan een samenzwering en ja hoor, toch nog een idioot die roept dat het dit vaccin de oudjes uitroeit om al doende op de AOW kosten te besparen. Dit moet het zelfde type zijn die ze vroeger wijs maakten dat je van masturberen ruggenmerg ontsteking kreeg.
Terwijl je er alleen maar blind van wordt.
Zijn er al prikken voor verwarde mensen? Of moet ik schrijven “tegen verwarring”.
Jazeker. Er zijn al diverse prikronden geweest de afgelopen twee jaar.
Hoewel ik liever spreek van "tot verward gemaakten".
Fijn om de goedkeuring van GS te hebben om die prik niet te nemen.
K*nker toch op met die klotezooi.
Doei
Hou je niet in joh vertel eens wat je er echt van vindt
Ook zo’n ziekte waar ik me niet aan zou behandelen als ik jou was. Vertrouw op je lichaam ouwe.
Soms lijkt een nick zomaar bij een tegel te passen.....
Avondklok, graag! Die covid hoeft dan weer niet perse.
Kreun, daar gaan we weer… Kunnen alle antivax-wappies weer onder hun steen vandaan komen en het gesprek weer kapen. Kunnen we dit niet overslaan en meteen door naar vrolijke komkommertijd-topics ?
Die antivax-wappies, bevinden die zich op dit moment bij u in de kamer?
Dit is een komkommertijd-topic. Duh.
Als Hugeau bij mij in de stoel zou zitten zou ik hem inenten met het meest vervelende virus dat ik die dag in mijn koffertje had.
En niet aspireren, hè? Dat het direct in de bloedbaan komt is zo klein, dus is maar besloten dat dat niet hoeft.
Mensen die het tegendeel beweren verwijzen meestal ter onderbouwing naar wappiesites. Ik daag je uit een wetenschappelijk verantwoorde publicatie te linken waarin je wappiepraat wordt aangetoond.
Overigens zijn de meeste anti’s die ik ken onuitstaanbare aso’s. Klagen over de verhuftering van de maatschappij niet doorhebbende dat ze zelfs de grootste hufters zijn.
@Lorejas | 28-06-23 | 13:13: Welnee. Ze raaskallen nog steeds dezelfde onzin.
@Raskut | 28-06-23 | 13:17: Nee, dat lees je verkeerd.
Kenmerkend voor wappies trouwens, iets verkeerd lezen.
@Lorejas | 28-06-23 | 13:13: het is verbluffend welke standpunten ze vroeger opeens allemaal hebben ingenomen. Enorme zieners.
Ghe....
Benieuwd of ik dit jaar weer de jaarlijkse uitnodiging voor de griepprik, die ik overigens nooit neem, krijg. Verleden jaar stond er letterlijk in de brief dat ondanks ik in een database van griepprikweigeraars stond toch een uitnodiging kreeg. M'n huisarts deed het af als niets voorstellend. Ik vind het maar eng.
Wat vind je nou eng, de prik, de uitnodiging of de database?
Waarom kiezen …
Dat een database van griepprikweigeraars bestaat, is inderdaad eng en geldverspilling. Als je geen zin hebt, gewoon niet gaan.
Ik mis Irma.
Irma was de enige reden dat ik naar dat gelul (persconferentie) keek.
Irma vond het ook allemaal gelul, dat kon je zien aan de intensiteit van haar gebaren. Alleen de ‘hamster’ ken ik maar durf te wedden dat ze het stiekem over de schoenen van Hugo had.
Eens met jullie (nu dat je haar noemt, Ruime, en Flightless Bird er een beeld bijsouffleert dat mij meteen deed glimlachen. Zou leuk zijn als zij terug komt. Of is zij er ergens, maar ik zie haar niet omdat ik niet daar kijk waar zij is? Zij was wél leuk.
En waterpokken?
Wanneer beginnen we daar eens mee?
We wachten op de spotjes met Famke & Diederik.
Stroop op die mouw!
dat is plakkerig.
Tijd voor frikandellen.
Kan je inmiddels corona weer een griepje noemen zonder meteen als wappie te worden weggezet?
Griepje
Met de antistoffen die we nu hebben... ja, een vervelende griep.
Lul
Dankzij het geslaagde vaccinatiebeleid wel. Enjoy.
Een grip die wel een beetje anders is want heftiger weleens. Eigenlijk zoals elke virus maar dan een beetje heftiger anders. Helpt dat? Ik weet het niet maar ik vind het best.
Nu je er toch voor gekozen hebt is er niets meer aan te doen. Zou er gewoon vrede mee proberen te krijgen. Het nocebo effect heb je namelijk nog wel zelf in de hand
Snap ik. Thanks. Er zijn meer mensen die spijt hebben van de spuit. Andersom bestaat niet: ongevaccineerden die berouw hebben van hun keuze.
@Wayfaring stranger | 28-06-23 | 12:40: Spijt na de dood is ook niet echt abstract natuurlijk.
@Papa Jones | 28-06-23 | 12:44: Oh wacht deze leeft nog:
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Abbo nemen op de Volkskrant en de berichten van M. Keulemans lezen. Hij weet álles en zegt dat er hélémáál niets mis is met de vaccins. Voel je je meteen weer wat beter.
@-PR- | 28-06-23 | 12:46: gniffel.
Twee vaccinaties overleefd, je bent een medisch wonder. Dat moet gezegd.
Jij bent aanhanger van de zwartedoosmethode?
Post hoc ergo propter hoc.
B treedt op na A en B wordt daarom gepresenteerd als gevolg van A.
De zon komt op nadat de haan kraait, dus de zon komt op omdat de haan kraait.
Dat werk.
Kan meerdere kanten op.
Kan ook tegen de vaccinaties pleiten.
Dat werd tijdens corona al geroepen toen malle Hugo met allemaal gevatte one-liners zijn nogal domme beleid stond te verkopen.
Corona was absoluut geen griep, want de sterftecijfers en ziekenhuis bezetting enzo, want corona. Dus iedereen super veel effort steken in corona verslaan - is dus niet gelukt, corona is er nog steeds - en hele ingewikkelde veel mankracht kostende maatregelen instellen.
In de zorg ging men nog een stap verder en chronisch zieke mensen die op het eind van hun leven waren heel intensief behandelen als die corona kregen, terwijl een griep net zo dodelijk had kunnen zijn voor die mensen. Zou dat misschien enorme druk gelegd op de zorg.
De veroorzaakte paniek - dat was ook beleid - om de mensen mobiliseren tegen corona is overgewaaid. Ipv destijds te polariseren, heel veel moeite te stoppen in kritiek te pareren had ook gewoon geluisterd kunnen worden. Openstaan voor terugkoppeling eigenlijk. Iets wat heel lastig blijkt te zijn voor de Rutte coalities.
Nuchtere uiteenzetting ratelaar.
De nieuwe paniek is nu klimaat.
De regering wil dat u bang bent.
Goed beleid neemt zorgen weg bij de bevolking.
We hebben geen goed beleid.
@keestelpro | 28-06-23 | 12:48:
De Romeinen hadden dat al lang en breed door : Brood en Spelen om de massa rustig te houden.
In de moderne (?) tijd is daar angst aan toegevoegd, werkt nog steeds prima.
@Penus Decoratus | 28-06-23 | 13:03:
Ja, angst kenden die Romeinen niet. Rare jongens.
Lijkt mij een nette club, op een verstandige wijze multidisciplinair: www.gezondheidsraad.nl/over-ons/organ... Inmiddels is covid-19 endemisch en is dit vaccinadvies niet anders dan de griepprik voor o.a. hoogbejaarden en astmapatiënten.
-edit- al zou een Red Team niet misstaan.
Parlementaire enquête, iemand?
Volgaarne.
Pas na de huidige regeerperiode. Aldus de coalitiepartijen.
Er zijn nog 9 parlementaire enquetes voor u ... *klik*
Ik zie dat de 15 tussen de 14 en de 16 staat. De 15 is rood omcirkeld. Wat zie ik over het hoofd?
COVID-15.
Nou vrijheidsstrijders melden mag weer in de reaguursels, het zal vast zwaar zijn niet meer 3 topics per dag te hebben maarja gisteren was dat stem FVD weg topic misschien nog even aan je trekken komen.
Domme bijdragen worden nog even enthousiast weggejorist, merk ik.
@Pap Jones prima pauze vermaak
Okay (okay, okay, okay)
Just a little pinprick
There'll be no more, ah
But you may feel a little sick
Nice, de donkere zijde van de maan (ben er een huisje aan het bouwen).
Ha, een topic voor de doelgroep hier.
Mooi. Dan ga ik. Heb ‘t overigens nog steeds niet gehad.
Die laatste omikronprik is vorig jaar bij mij niet zo jofel gevallen. Achteraf spijt van. Dus dit najaar maar niet. Zaterdag word ik 75. Is wel goed zo.
Is ook een mooie leeftijd, 75.
Je doet het voor een ander!
Dit klinkt als een voltooid leven.
@Plaktong | 28-06-23 | 12:16: en als dat dan niet hielp kon je altijd nog egoist schreeuwen als uiterste poging
@Plaktong | 28-06-23 | 12:16:
Exact, de aandeelhouders van Big Pharma.
Felies alvast. Maar bijvoorbeeld over twintig jaar rustig in bed lijkt me toch beter dan volgend jaar op je buik in de IC.
Ga er mogelijk toch maar eentje halen en ga dan ook meteen voor een nieuwe portie malaria pillen
Vrijwillig is vrijwillig, dus vrijwillig is niet stiekem alsnog verplicht, maar dan via een andere route.
We kennen onze pappenheimers ondertussen.
Bij wie moeten we wezen om spullen aan te verkopen die echt echt heel hard nodig zijn maar wel heel duur.
“Voor jongere en minder kwetsbare groepen wordt vaccinatie voorlopig niet direct aangeraden, omdat bij hen de kans op een ernstig verloop van corona kleiner is.“ Kleiner of niet bestaand?
Vraag het de mensen die thuis zitten met longcovid.
@Papa Jones | 28-06-23 | 12:13: bestaat niet.
@Papa Jones | 28-06-23 | 12:13: Blijft lelijk, die Anglicismen.
@TonAlias | 28-06-23 | 12:16:
Ik geloof er ook niet in. Wel in een door corona getriggerde onderliggende aandoening.
@Papa Jones | 28-06-23 | 12:13:
Die 20000 mensen?
@JJMS | 28-06-23 | 12:23: Die nare grote groep ja.
@Papa Jones | 28-06-23 | 12:30:
Heel vervelend voor die mensen maar een verwaarloosbaar risico voor de meesten.
Kleiner en de kans op bijwerkingen is groter.
@JJMS | 28-06-23 | 12:37: Ik ben wel benieuwd naar deze groep, in welke mate mensen als jijen ik hierin vertegenwoordigd zijn.
Goed dat er onderzoek wordt gedaan iig.
@klaas24 | 28-06-23 | 12:38: Wappiepraat
@Papa Jones | 28-06-23 | 12:55:
Dat zeker.
@Penus Decoratus | 28-06-23 | 13:09: Dus jij zegt iets heel doms en beweert, door jouw domme aanname, dat ik iets nablaat zonder dat ik weet wat het betekent?
Mijn God, jij bent wel het dieptepunt van inmenging van een wappie.
Hoe weet je dat hij betaald kreeg?
Hounousop over die onzin. Ik ben sudden death als ik nog meer moet lezen over deze welvaartsonderdrukker.
2 spuiten gehad, is genoeg. Vermoedelijk in februari wel een opdonder van de Corona gehad maar goed, dan is je immuunsysteem ook weer wakker en geupdate.
Ik vind het best zo. We wachten wel af want de volgende verrassing uit China gaat zijn ( al over een schadeclaim gesproken, EU? Neuh. Vast niet he.. Lafbakken. ).
Pas nou op. Straks moeten we ook nog herstelbetalingen aan de USA overmaken voor het introduceren van allerhande ziektes een paar honderd jaar geleden.
Iedere virus infectie veroorzaakt schade aan je lichaam. Een virusje pakken is dus niet zo goed voor je lichaam. Antistoffen door een vaccinatie lijkt me de betere keuze. De kans op complicaties is ook vele malen kleiner.
Je wordt dus niet sterker door 'wat je niet doodt'.
@BobDobalina | 28-06-23 | 12:12:
U heeft weinig vertrouwen in het lichaam en veel vertrouwen in uw aannames.
De VS is er nog steeds niet uit waar Covid nu vandaan kwam. De diensten zijn verdeeld maar wel unaniem in hun oordeel dat het virus niet in een lab in elkaar is geschroefd.
www.dni.gov/files/ODNI/documents/asse...
@BobDobalina | 28-06-23 | 12:12: Ja, wat had de mensheid geweest zonder vaccinaties en boosters. Dan hadden we als, zwakke, kwetsbare homo sapiens nooit 2,5 miljoen jaar kunnen overleven en ontwikkelen.
@Plaktong | 28-06-23 | 12:23: Vind je dit inderdaad een goede weerlegging? Hoe oud werd men 500 jaar geleden gemiddeld en hoe oud wordt men nu? Denk je dat preventieve geneeskunde daar een vinger in heeft gehad? Of denk je dat echter sterker wordt van het overleven van de pest, cholera, tbc etc?
@BobDobalina | 28-06-23 | 12:28: de gemiddelde leeftijd was 500 jaar geleden laag door de grote kindersterfte, waarbij zo’n 35% niet ouder werd dan 2 jaar. Kwam je door die loterij en werd je volwassen dan was de kans om een jaar of 60 - 65 te worden best groot. Onder welke omstandigheden en met welke gezondheid / fysieke gesteldheid is een andere discussie.
@Plaktong | 28-06-23 | 12:23:
Dat dus.
@Plaktong | 28-06-23 | 12:23: Dan had Darwin stand gehouden. Survival of the fittest. Hadden we nu geen 8 miljard mensen op de aarde gehad, en dan ook geen klimaat, stikstof, CO2, migratie, ..., -crisis gehad.
@_pacman_ | 28-06-23 | 12:31: Dit is toch een bevestiging van mijn standpunt? Kindersterfte is afgenomen en gemiddelde leeftijd opgekrikt door preventieve geneeskunde, waaronder vaccinaties.
@BobDobalina | 28-06-23 | 12:28: Ik denk niet, ik weet zelfs zeker dat je sterker wordt van het doormaken van virale infecties. Dit fenomeen heet natuurlijke immuniteit.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Immuniteit_(b...)
@Plaktong | 28-06-23 | 12:37: Vaccins zetten je immuunsysteem ook aan het werk. Dat is precies waarom ze werken. Het is niet gezegd dat 'natuurlijke' infecties daar per definitie beter in zouden zijn.
Ik neem hem ook niet, de longklacht die ik na een infectie heb overgehouden (wel gevaccineerd) krijg je met of zonder vaccinatie. De infectie zelf verliep bij mij als een griep. Mocht er weer een andere variant komen maak ik wellicht weer een andere afweging. Goed dat ze hem aanbieden en ik hoop vooral dat onderzoeken naar zowel corona infectie als de vaccinaties blijven doorgaan. Corona zelf kan een aantal ziektes triggeren, er is nog veel onbegrepen.
@Mbovenka | 28-06-23 | 12:40: Klopt.
@BobDobalina | 28-06-23 | 12:20:
Er is nogal wat zwartgelakt..
@BobDobalina | 28-06-23 | 12:12:
Het is niet eenduidig. Weet ik omdat ik vaak met een internist spreek. Het klopt dat elk virus een risico geeft op het triggeren van bijvoorbeeld een auto immuun reactie of andere dingen. Ik vind dus ook niet dat je er per definitie sterker van wordt. Dat ben ik met je eens.
Af en toe koorts schijnt wel goed te zijn. En weerstand opbouwen tegen een ziekte is wellicht goed, zoals een kinderziekte (gelukkig zijn er vaccinaties) maar corona kun je weer krijgen. Ik zou er niet te licht over denken inderdaad. Corona lijkt veel ontstekingsprocessen te kunnen triggeren. Ik ben het dus met jouw tegel eens. Je kunt ook schade op celniveau krijgen.
@BobDobalina | 28-06-23 | 12:20:
Uit China, dat is wel duidelijk. Ik heb het niet over labexperimenten, dat interesseert me niet. Ben niet zo naief om te denken dat niet iedere grootmacht daarmee bezig is.
Wbt China, de hygiene daar is om te janken. Het is niet de eerste keer dat een virus daar ontstaat he, het is erger dan Afrika. Dus gewoon maar eens een signaal afgeven en ze officieel de rekening presenteren. Misschien dat er dan een keer wat oogjes opengaan, dat is niet overal weg mee komen.
@letopuwzaak | 28-06-23 | 12:41:
Zo sta ik er ook in. Vaccineren prima, als het nodig is en tegelijkertijd mensen in de risicogroepen die vaccins blijven aanbieden. Nu monitoren en kennis opdoen. Overigens is er van de plannen van de overheid om gezond eten en leven te promoten bitter weinig terecht gekomen. Een gemiste kans, wederom.
@Graaisnaaiert | 28-06-23 | 12:46: China en hygiene om te janken? Dat herinner ik me echt niet. Wel uit India, daar zijn de rivieren open riolen en schijten ze lekker in de greppels of waar het ook beter uit komt.
@Gebakschep | 28-06-23 | 12:52:
Loop maar eens over die aziatische markten. Dat is vragen om ongelukken.
@Graaisnaaiert | 28-06-23 | 13:29:
( en dan niet de toeristenmarkten of waar de middenklasse en hoger loopt maar echt voor Jinping met de piepkleine portemonnee ( zoals dat tegenwoordig schijnt te heten ).
@BobDobalina | 28-06-23 | 12:37: (Kinder)sterfte is voor een groot deel afgenomen door verbeterde hygiene, zoals handen wassen. Als dat onder preventieve geneeskunde valt, wordt die term wel heel ruim genomen.
Inentingen van kinderen tegen oa BMR en DKTP zijn vrij recent en hebben een verwaarloosbaar effect op de gemiddelde leeftijdstoename in Nederland. Het aantal kinderen dat is komen te overlijden aan de ziekten waartegen is ingeënt is wel drastisch afgenomen.
Steek- en schietpartijen?
@Aristotalloss | 28-06-23 | 12:04: Dat speelt nu toch niet meer? Corona is al een jaartje weg, of slechts supermild. Maar de oversterfte blijft, en dat kan dus nu(!) niet meer komen door die genetisch gemanipuleerde vleermuis. Oder?
@Aristotalloss | 28-06-23 | 12:04:
7 tegen 2 gok ik.
Pffff, enige reden een prik te nemen was omdat ze de hele samenleving op slot gooide met die QR code gekte.
Corona heb ik nooit als een serieus gezondheidsrisico gezien.
Die sociale druk was voor mij reden om het niet te doen
@jeweettochniet | 28-06-23 | 12:06:
Niks sociale druk, ik moet vaak vliegen voor werk.
@ZonderNaam | 28-06-23 | 12:15: er waren wel wat mogelijkheden wat dat betreft heb zelf ook gevlogen. Maar wel wat gedoe inderdaad
Skiën was voor mij reden om het juist wel te doen.
Maar gelukkig was het niet verplicht.
Nee dank u, ik blijf vaccinvrij.
Ze blijven spuiten tot alle oudjes weg zijn.Scheelt stukken in AOW uitbetalen.!!!
Wat vind de WHO van de vrijblijvendheid?
Kut. Daarom pakken ze steeds meer macht.
@Mr Moore | 28-06-23 | 12:02: WHO is net zo een fake organisatie als de UN. Allemaal ondemocratische organen, met veel te veel macht.
@DanskeRob | 28-06-23 | 12:19: Helemaal mee eens.
Waar zie je precies het woord "verplicht" staan?
Steek 'm maar in dat g*t waar de zon ...
Oh nee, wacht! Ik neem 'm!
Ik behoor tot de risicogroep. Da's waar ook.
Graag!
Het was een mooie tijd. Wie zei ook al weer ""Het was loodzwaar, maar ik had het voor geen goud willen missen"?
De bemanning van de Titan?
Mijn vrouw na haar huwelijksnacht?
Maarten van der weijden?
@Nuchternederland | 28-06-23 | 12:01: Ik vermoed dat die alleen 'plop' zeiden.
@Kaal-dik-en-lelijk | 28-06-23 | 12:04: Laat haar dan ook eens bovenop plaatsnemen in plaats van onder u.
Oom Dolf?
"voorlopig niet direct aangeraden".
Hoeveel mogelijkheden tot dwang dreigen daar uit?
- voorlopig = nu nog niet, maar straks misschien wel
- niet direct = nu nog niet, maar straks misschien wel
We weten wel hoe dat aanraden in de praktijk ging, met uitsluiten van ongevaccineerden. Die herinnering is nog behoorlijk levendig.
Hoe blijft Co fit? Door een prik in zijn arm terwijl hij lekker zit.
Gewoon hetzelfde als de griepprik dus, prima toch.
Zo is dat.
@Wayfaring stranger | 28-06-23 | 12:13:
Als je de wetenschap achter de mRNA techniek kent begrijp je dat een mRNA vaccin veel minder belastend is voor je lichaam dan een klassiek vaccin.
@JanVergoor | 28-06-23 | 12:17: Da’s een theoretisch antwoord, en geen antwoord op de oversterftevraag zoals die in de praktijk plaatsvindt.
@Wayfaring stranger | 28-06-23 | 12:26: Jawel. Het is het antwoord 'Nee, die oversterfte ligt niet aan de vaccins'. Of dat ook het juiste antwoord is moet (en wordt) nog uitgezocht.
Bleib zu Hause
Daar istieweer....
Avondklok meteen invoeren. Reizen alleen met mondkapje op. Geen festivals, geen concerten, geen demonstraties, geen sportwedstrijden etc. Gewoon weer rust in de tent.
Nee.. hou m maar..
De voorraad moet op.
De voorraad is al betaald, als ik Pfizer was had ik er een houdbaarheidsdatum op gezet. Na 1 jaar weer miljarden cashen.
@Nuchternederland | 28-06-23 | 12:00: Ik mag hopen dat dit wel weer een nieuwe variant is?
@Nuchternederland | 28-06-23 | 12:00: Uiteraard zit die t.h.t. erop, vanuit commerciële motieven maar ook om het simpele feit dat zo’n vaccin moet worden aangepast aan de mutaties. Het is verder heel normaal dat 100-duizenden vaccinaties ongebruikt (maar wel betaald) blijven en vernietigd worden.
REAGEER OOK