Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Dodelijke vechtpartij door 'urban mensen' op housefestival

Dat krijg je ervan...

Ook al levensgevaarlijk: housefeestjes in het Pinksterweekend. Voor u het weet is het weer Hemelvaart. Zoals gisteravond bij housefestival Solid Grooves in Amsterdam (metzonder vergunning, red.), waar een grote vechtpartij uitbrak, messen werden getrokken en uiteindelijk drie mannen werden gedjoekt. Resultaat: één dode en twee gewonden en een flinke domper op de feestvreugde. Volgens de commentator ter plaatse in bovenstaande video allemaal de schuld van 'Urban mensen' die een diversificatie van hun muzieksmaak uitproberen en dat werkt blijkbaar niet. Dan krijgt u qua sfeer allemaal urban ondertonen in uw vrolijke housedeuntjes en wordt het al snel vals. Wij sluiten ons daarom aan bij de wijze levensles van de bovenstaande filmer alle mestrekkende festivalgangers: Blijf gewoon thuis!
UPDATE: Getuigen gezocht.

Hee, daar is fluorjasje weer!

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik zie het al. De goede oude geweldloze house-tijd is voorbij. De intrede van de hersenloze gangsta shit drill rappende hip hop cultuur uit de (feitelijk) overwegend donker gekleurde tokkie bevolkingsgroepen heeft kennelijk reeds plaatsgevonden. Was er al bang voor.

Jan Gordelroos | 29-05-23 | 21:24

Op gabberfeesten in de 90s en zero’s zag je dit amper(alleen kardinge toen met hooli tokkies). In de metal scene: prima volk.
Nu de housemuziek (dance trance tm hardere house) steeds minder house wordt maar steeds meer raps en reggeaton achtige bonketok tok beats gaat bevatten gaat het publieks niveau ook omlaag… meer kijk mij nou volk dan feest volk.

timmey | 29-05-23 | 19:53 | 1

De goede feesten zijn reeds gegeven en de goede platen zijn reeds gemaakt.

Lorejas | 29-05-23 | 20:51

Die filmert klinkt mij toch ook iets te urban.

Quantum Suicide | 29-05-23 | 17:53

Urban Dance Squad

apek00l | 29-05-23 | 16:44 | 2

Urban knife squad

P-unit | 29-05-23 | 19:15

Hé! Laat ECHTE Muziek even buiten deze... ehm..... eh... cultuurverrijkende geluiden.

Urban Djoek Squat.

klimgek | 29-05-23 | 20:00
-weggejorist-
Cornelis12 | 29-05-23 | 16:15 | 1

Ohh dát bedoelt Kaag met verbinden. Gewonden verbinden!

Lompelul | 29-05-23 | 16:09
-weggejorist-
DankeSchon | 29-05-23 | 16:08

Urban, gewapende gasten, chocolade bruine arrestant.
Next!

Barbatruuk! | 29-05-23 | 16:05

Mooi onderwerp voor Koning Willem, straks;
Sorry voor ons slavernijverleden, stom, want dan zaten jullie nog gewoon lekker in Afrika.

Jan Lange3373 | 29-05-23 | 15:11

Festivals zijn sowieso voor losers

RGV42 | 29-05-23 | 15:08 | 3

De Mixed Grill van de muziek.

Rico Tampeloerus | 29-05-23 | 15:21

Want de mensen met smaeck, status en allure gaan natuurlijk naar opera, musicals of klassieke concerten? En stemmen op D66. Zoiets?

DankeSchon | 29-05-23 | 16:10

@DankeSchon | 29-05-23 | 16:10: Nee, de mensen met smaeck laten hun messen in de besteklade als ze muziek gaan luisteren.

voorbips | 29-05-23 | 17:13

Het was weer eens een kleurrijke vertoning.

natit | 29-05-23 | 14:51

Die plaat steekt.
Scherp opgenomen.
Puntje voor de schrik.
DJ Mess.

CornholioNL | 29-05-23 | 14:17 | 2

mijn laatste cut is net gedropt.

Asteroid-B612 | 29-05-23 | 17:35

Opzichtig dit. Ik prik er zo doorheen.

superb_de_lux | 29-05-23 | 20:42

Lol, politie zoekt levensmoede getuige waarna ze zijn adres aan de advocaat van de daders stuurt. Het OM doet er dan nog een paar foto's ( oh sorry) bij.

jan huppeldepup | 29-05-23 | 14:12 | 1

Klopt. Het advies is ook wanneer je ergens getuige van bent, maak je uit de voeten voordat de politie jouw naw-gegevens komt noteren (of tegenwoordig meer een kopie maakt van jouw ID met hun super-niet-beveiligde telefoon, zonder toestemming).
En indien je in zo'n benarde situatie komt en je geweld moet gebruiken, sla dan altijd zo hard dat die ander nadien niets meer kan herinneren.
De rest van je leven achterom moeten kijken, wil je echt niet. En de politie is er dan niet voor je, aangezien zij zonder strafbaarfeit niets mogen doen.

Bogoris-le-Grincheux | 29-05-23 | 14:27
-weggejorist-
all_music_is_black | 29-05-23 | 14:09 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Waarom besteden we aandacht aan een of ander festival in het buitenland? Is er geen nieuws in Nederland?

Drek van Dilderen | 29-05-23 | 14:04 | 1

Hahaha....

Amsterdamsko | 29-05-23 | 15:31

Pas geleden in Concertgebouw tijdens de 3e symfonie Rachmaninoff; hevige gevechten.

meneer Q | 29-05-23 | 13:55

Lijkt me een strenge agente.

meneer Q | 29-05-23 | 13:51

"Urban"?...
Ik hád al een pesthekel aan "Urban Arrows", die elektrieke deug-bakfietsen die de Amsterdamse fietspaden onleefbaar maken.

Peter Emile | 29-05-23 | 13:43

Wij worden nog eens het Zweden van Europa.

Nuuk | 29-05-23 | 13:34

Schuld van Zwarte Piet

Meneertjehetheertje | 29-05-23 | 13:32
-weggejorist-
Ervaringsdeskundige | 29-05-23 | 12:56

Krakaka!

zaaddodende pasta | 29-05-23 | 12:52

Daarom xtc legaliseren. Een pilletje de man en het was knuffelen ipv knokken geweest.

Hunter S. Thompson | 29-05-23 | 12:51

Mijn zoon was er ook. Backstage. Hij kende de overleden jongen. Sad.

Piet Karbiet | 29-05-23 | 12:41 | 11

Dat is wel heftig voor je zoon.

Nuuk | 29-05-23 | 13:55

@Super Vaagstra | 29-05-23 | 13:25: Omdat in de tegel werd gesuggereerd dat het zo zielig zou zijn voor het dodelijk slachtoffer. Dat lijkt mij een voorbarige conclusie.

nietzomoeilijk | 29-05-23 | 14:18
▼ 8 antwoorden verborgen

Is dit wat er van “Op losse groeven” geworden is?

Prieelvogel | 29-05-23 | 12:40

Urbanmensen. Is dat wel woke? Volgens mij is dat synoniem voor neger namelijk.
Ik stel voor het gewoon te houden bij het genderneutrale "jongeren".

wapster | 29-05-23 | 12:37 | 2

Geen conservatieve jongeren in dit urban geval?

2tribes | 29-05-23 | 13:06

Mrt aanhalingstekens lijk mij voldoende duidelijk.

wapster | 29-05-23 | 13:17

Ah. Dit komt allemaal door institutioneel racisme. Al die frustraties van hun maatschappelijke achterstand komt er uit in dit soort geweldsexplosies. Vraag maar aan Prommes. Ook geen kansen gehad.

Stadler and Walldorf | 29-05-23 | 12:32 | 1

Die knaap verdient 2,5mil per jaar, volgens die oppressie maatstaven kan Jan modaal wegkomen met een kleine genocide zeg maar.

ReyNemaattori | 29-05-23 | 14:18

Ik ga wel eens naar een concert van het Philharmonie Zuid, daar zijn ook regelmatig heftige vechtpartijen onder de bejaarde bezoekers. Ik kan me soms nauwelijks staande houden

thanseeuwen | 29-05-23 | 12:18 | 6

Die nemen tenminste geen messen mee naar een gig.

Bootsjunge | 29-05-23 | 13:23

Nemen ze allemaal hun labrador mee?

Plaque-doctor | 29-05-23 | 13:48
▼ 3 antwoorden verborgen

... us

Paalders | 29-05-23 | 12:09

“Wat hadden we gofferdegoffer nou gezegd?”
“Beelden niet delen!”
Kijk, wat je niet opschrijft staat niet geschreven en kun je dus niet lezen.
Beelden liegen niet…
Nog niet, want de techniek kan veel tegenwoordig.
Gaan we er even vanuit dat dit de originelen beelden zijn.
Oordeel zelf.
En dit zijn wekelijkse, soms dagelijkse beelden, waar dan ook in het land.
Zucht……
En dan moet de zomervakantie nog beginnen.

Ruimedenker | 29-05-23 | 12:07 | 1

In dat dorp van krap 10k mensen van mij vind je niet eens zoveel mensen bijelkaar, laat staan dat er enkele honderden gaan matten...

ReyNemaattori | 29-05-23 | 14:19

Het enige positieve is dat er snelrecht is, het is vrij lastig uit te leggen dat jij het niet was met alle filmpjes die er gemaakt zijn.

kovariant | 29-05-23 | 12:05

Solid Groove wel toepasselijke naam.

Rattus | 29-05-23 | 12:05

Zakkenrollertje (van smartphones) op heterdaad betrapt, en vervolgens maar wild om zich heen stak?

Phantomas | 29-05-23 | 12:04

Urban lives matter.

Reebensteeltje | 29-05-23 | 12:01

Ik ga ook veel liever naar de BBQ van vrienden en bekenden dan naar evenementen. Ik kan me niet meer identificeren met het publiek dat er rond loopt. Te veel drank, te veel drugs, en ik hou daar niet van. Te veel mensen die zich niet kunnen gedragen. Of het nou carnaval is, een wedstrijd van het NL elftal, ADE... Ik hoor er niet meer bij, niet mijn cultuur.

adhd-je | 29-05-23 | 11:59 | 4

Eens.
Ben begin deze eeuw gestopt met het bezoeken van popconcerten & festivals; teveel opgefokt & doorgesnoven of lamgezopen kudtvolk, teveel korte lontjes, teveel grote bekken. Snieleukmeer. Al lang nie meer.

Peter Emile | 29-05-23 | 13:39

Probeer de psytrance community, voornamelijk hippies en vrije vogels, weinig coke/speedsnuivers, geen bling bling, gemoedelijke sfeer...

ReyNemaattori | 29-05-23 | 14:25
▼ 1 antwoord verborgen

Toch gek dat ik al meer dan 20 jaar naar raves ga, zowel in clubs als grote feesten en festivals, en nog nooit zoiets heb meegemaakt en/of gezien. Het zal wel met het soort muziek te maken hebben, hoe harder de muziek hoe gemoedelijker de sfeer lijkt het wel.

Alfred E. Neuman | 29-05-23 | 11:59 | 13

@Lorejas | 29-05-23 | 12:56: Dat feesten organiseren heb ik nooit echt begrepen, als ik lol wilde hebben hing ik naar de Oude Herberg in de handboogsteeg genoeg voorhanden om lol mee te maken;)

Smoelensmid | 29-05-23 | 13:40

@Smoelensmid: wat dacht je van bakken geld verdienen tijdens en na de studie? Sfeer beginjaren house hoef ik hopelijk niet uit te leggen? Liefde voor de muziek.

Lorejas | 29-05-23 | 13:49
▼ 10 antwoorden verborgen

Wat is urban?

Braco.me | 29-05-23 | 11:57 | 2

Volgens mij een toegestaan alternatief voor het woord 'Neger'. Maar ik kan het mis hebben.

Marcelinho | 29-05-23 | 12:07

Urban zuigt apenballen...

Paalders | 29-05-23 | 11:56

Anti-blank racisme.

Het gaat snel, maar aan het begin zie je dat een blank meisje, klein postuur en flinke bilpartij, klappen krijgt van 2 anti-blank racistische "jongeren".

Ik denk dat het anti-blank racisme op dit moment de grootste rot in onze maatschappij is.

Het is nodig dat we het negroïde deel van de samenleving gaan aanspreken op de onder hun levende haat tegen blanken en anti-blank racisme en ervoor veroordelen.

gaffelbaard | 29-05-23 | 11:56 | 10

@gaffelbaard | 29-05-23 | 13:03: Nee man, het gaat me om de deugers die menen dat de mensen van kleur nooit verantwoordelijk zijn voor hun gedrag.

Plus ik had het ook over "het deel".

nikolaos | 29-05-23 | 13:24

@Asteroid-B612 | 29-05-23 | 13:02: En natuurlijk de klassieker ‘De Zwarte Lijst’ die zij presenteerde. Een Top-zoveel met alléén zwarte muziek (wat deze racistische term ook precies in moge houden). Het jaar erop in een promotievideo ging zij zich overgieten met zwarte olie: “De Zwarte Lijst. Nu nóg zwarter!”

Bootsjunge | 29-05-23 | 13:31
▼ 7 antwoorden verborgen

Waren het weer de 'mannen uit Ter Apel, Budel en Zutphen' zoals ik gisteren ergens las?
Ik vond het een schandelijk sexistische omschrijving; alsof vrouwen lieverdjes zijn.

funda | 29-05-23 | 11:54 | 2

Wie mij aan het lachen maakt: altijd +1.

J.P.Drapeau | 29-05-23 | 12:21

Nee er werd nog even gevierd dat Erdogan gewonnen heeft.

Kattie | 29-05-23 | 12:33

Heel apart ik ga vaak naar metal festivals daar zie je dit nu nooit.ook naar optreden van normaal in lochem geweest was een heel gemoedelijke sfeer...

Hapselaar | 29-05-23 | 11:51 | 4

@gaffelbaard | 29-05-23 | 12:04:
En die enkeling die er wel bij wil horen omdat hij/zij gewoon een autonoom denkend/levend persoon is, wordt waarschijnlijk als bounty uitgekotst door de community.

2tribes | 29-05-23 | 13:17

@2tribes | 29-05-23 | 13:17: +1
Ik spreek, muv mn vader, de zwarte helft van mijn familie niet meer. De meesten reden die BLM-trein vol enthousiasme tot aan de poorten van de hel. Kankerend op blanken, op slavernij etc.

Tot ik opmerkte dat mn moeder ook blank is, en zij nt de enige blanke in de fam was.

Ja, maar zij waren anders, was dan t weerwoord.

Ik hield ze de spiegel voor dat dat woord voor woord dezelfde bewoordingen waren die je van blanke racisten hoorde, als je ze aansprak op een racistische uiting.

Ik hoef niet uit te leggen dat de daarop volgende ruzie afdoende was om me daar niet meer te vertonen.

Dus ja, zelfs als persoon van kleur wordt je uitgekotst als je niet meegaat in t narratief...

ReyNemaattori | 29-05-23 | 14:41

@ReyNemaattori | 29-05-23 | 14:41:
Van je familie moet je het maar hebben...
Weet je, ik heb ondertussen wel geleerd dat het zijn van een bekrompen klootzak totaal niet kleur-, religieus of afkomstgebonden is.
En ik ben zelf ook heel rigoureus in het wegsnijden van rottend fruit wat dat betreft. Tijd is te kostbaar om de schijn op te houden vanwege de zogenaamde sociale verplichtingen. Zij zitten niet op mij te wachten en ik niet op hen. Prima, doei!

Graaisnaaiert | 29-05-23 | 15:07
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
NLgaatnaardeklote | 29-05-23 | 11:49 | 2

Urban is geen house. Pas de topic-titel aan, want dit slaat nergens op. andere muziekstijl, ander publiek.

m@rkus | 29-05-23 | 11:47 | 13

@P-unit | 29-05-23 | 12:04:
Je stinkt in de valkuil: door de focus te verleggen naar een discussie over racisme in het algemeen, wordt de focus weggehaald van het onderwerp anti-blank racisme. Het doel is duidelijk: u mag het er niet over hebben, u moet zwijgen, anti-blank racisme mag niet besproken worden zodat net lijkt of het niet bestaat.

gaffelbaard | 29-05-23 | 12:11

@gaffelbaard | 29-05-23 | 12:11: Racisme is racisme. Of t nu tegen zwarten, asiaten of blanken gericht is.

Door t niet op te splitsen als aparte vormen, ontneem je ze de mogelijkheid iedere vorm volgens een andere standaard te behandelen(ie. Zichzelf vrijwaren)

ReyNemaattori | 29-05-23 | 14:45

@ReyNemaattori | 29-05-23 | 14:45:
U heeft gelijk. Over racisme. Maar, het is ook afhankelijk van aan wie je het vraagt en welke definitie van racisme ze in geloven.

gaffelbaard | 29-05-23 | 18:55
▼ 10 antwoorden verborgen

Van de week stonden ze nog Wilders uit te jouwen bij Boef….
En nu?
Weer een feest verpest.

Ruimedenker | 29-05-23 | 11:45 | 2

Boef haat NLers.

gaffelbaard | 29-05-23 | 12:12

Dat gezegde "nooit geschoten, altijd mis" blijkt ook alweer achterhaald.

Dandruff | 29-05-23 | 11:44 | 1

Steekhoudend argument.

Kapitein Sjaak Mus | 29-05-23 | 11:46
-weggejorist-
dutch bikkel | 29-05-23 | 11:43 | 3

Ik vind het ook interessant om te zien wat voor een types er weglopen van het geweld en welke er in een roedel achteraan komen lopen. Je kan aan die houding vrijwel met zekerheid opmaken dat iemand uit het niets klappen heeft mogen ontvangen.

Johanvb | 29-05-23 | 11:43

Dat thuis is wel erg ver weg.

aero911 | 29-05-23 | 11:41

Bleib zu House

RickTheDick | 29-05-23 | 11:41 | 4

@Sinterbikske | 29-05-23 | 11:57:
Gouwe ouwe!
Met m’n ogen dicht klinkt ie nog als toen.
Nooit gezeik, iedereen happy.
Acciiiiid!

Ruimedenker | 29-05-23 | 12:02
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Ruimedenker | 29-05-23 | 11:41 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Willen jullie meer of minder urban?

Kartelmaster2000 | 29-05-23 | 11:39 | 4

Optie drie; geen!

dutch bikkel | 29-05-23 | 11:45

MINDER! MINDER! MINDER!

Bootsjunge | 29-05-23 | 11:52

Waar kan ik aangifte doen?

Avondlander | 29-05-23 | 15:44
▼ 1 antwoord verborgen

@BadPatNL | 29-05-23 | 11:58: hartelijk dank voor deze verhelderende tegel.

Zullen we de plattelanders ook aan moet spreken met "country"?

Roos | 29-05-23 | 12:06

@Roos | 29-05-23 | 12:06: Onze overheid noemt ze liever "tot boer gemaakte" dat brengt het beeld meer naar dat ze gered worden bij de op stapel zijn confiscaties van huis en grond.

Ik ben zelf wat ouderwets en hou het bij boeren burgers en buitenlui om de groepen in hokjes te plaatsen.

BadPatNL | 29-05-23 | 12:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit krijg je als plastic bestek verboden wordt.

Low battery | 29-05-23 | 11:36 | 1

Scherp voor een lege batterij!

BadPatNL | 29-05-23 | 11:59

Deze bevolkingssamenstelling zie je ook altijd in reclames.

Bootsjunge | 29-05-23 | 11:34 | 4

Geeft staande ovatie!

Cunucu | 29-05-23 | 11:49

Dat heet: ‘representatieve afspiegeling’

bisbisbis | 29-05-23 | 11:52

In reclames van tegenwoordig worden blanke mensen opzettelijk belachelijk of minderwaardig afgebeeld.
Domme monteur gaat bij een zwarte mevrouw een slimme meter plaatsen (Essent), een blanke meneer die Aziatisch staat te eten en een Indische die dan zegt dat alleen paarden staand eten (Conimex), alle advertentie koppels zijn gemengd wat de boodschap geeft dat je fout bent als je als blanke vrouw op blanke mannen valt, enz. Dat u dat nu pas opvalt?!

gaffelbaard | 29-05-23 | 12:27
▼ 1 antwoord verborgen

Dit valt me nou weer tegen van de young urban professionals.

matatwork | 29-05-23 | 11:33

"Hash, coke en pillen,
zo gaan we zondag op pad"
Een oudje uit de voetbalstadions maar kennelijk niet alleen hier. Wanneer grijpt de Driehoek nou eindelijk eens in, wanneer worden housefeesten en dance-evenementen nou eens verboden voor publiek? 1 bekertje op het podium is stilleggen. 2e keer staken. Toch? Kamervragen. Meldingsplicht. Handhaving kost wekelijks weer tonnen, zo niet miljoenen en de fte's die de politie daar allemaal aan kwijt is. Yezilguz, meid, doe er wat aan.

Graaisnaaiert | 29-05-23 | 11:33 | 1

U heeft het niet helemaal begrepen. De daders komen uit de 'jongeren'hoek

Kruijffje | 29-05-23 | 12:55

Festivals met agressieve zonnebank types met trainingsbroeken en nektasjes, lekker urban.

Reebensteeltje | 29-05-23 | 11:33 | 2

Vroegah zou je dat soort volk keihard uitlachen maar nu heb je geheid een mes tussen je ribben hangen.

drekzooi | 29-05-23 | 11:37

Ik mis nog de sportsokken met badslippers bij de trainingsbroeken en nektasjes, dan zou het plaatje helemaal conpleet zijn.

BadPatNL | 29-05-23 | 12:01

Valt toch op dat op de fluorjas niet gehapt wordt (behalve deze opmerking dan).

Low battery | 29-05-23 | 11:33 | 3

Fluor is goed voor je tanden.

steekmug | 29-05-23 | 11:44

Dat krijg je met die kindjes uit het gesticht. Laag IQ, spraakstoornis. Ze kunnen zich niet goed uiten, worden verkeerd begrepen. Tja, dan gebeuren zulke dingen.

geile pater | 29-05-23 | 11:31

Ik ga naar een festival en ik neem mee:
M’n pilletjes
M’n petje
M’n tasje
M’n mes

laurentius | 29-05-23 | 11:30 | 1

Me pilletjes, me petje, me tasje, me mes.

Colin.Fart | 29-05-23 | 11:44

Locker feestjes weet je van tevoren al dat je wordt beroofd

Calihero | 29-05-23 | 11:27

Ik blijf voortaan maar thuis. Raven op Spotify is een stuk veiliger.

Suncatcher | 29-05-23 | 11:25 | 1

Vroeger bij Cuby of Wally nooit gezien.

uisge baugh | 29-05-23 | 11:24 | 1

Toen was het mes nog niet uitgevonden…

bisbisbis | 29-05-23 | 11:53

Het filmpje start met een donkere man met een mes in zijn hand. Die een aantal keer een aanval opent, en daarbij ook rent naar slachtoffers. Hij is niet helemaal handig, dus het mes gaat ook rakelings langs mensen die geen dader of doelwit zijn. Helaas is het gefilmd met een aardappel. Mocht u vanwege paranormale gaves toch de dader herkennen?

Politie 0900 8844
Meld misdaad anoniem 0800-7000
Team Nationale Inlichtingen (lokaal tarief): 088 - 661 77 34

Van urban naar gevangenis begint bij uw tip!

Feynman | 29-05-23 | 11:24 | 4

Sja, weet je, ik hoef dat soort dingen nooit te zien want niemand uit mijn vrienden/kennissenkring gaat naar dat soort ellende toe of behoort tot die specifieke subcultuurtjes.
Soms is het ook wel heel prettig om gewoon "ignorant" te zijn van dat soort dingen. Beetje als in de late jaren 80 en vroege tot midden 90, toen het gemekker over "die Marokkanen en Turken" begon en dan had je iets van ehm, ja? Waar hebben jullie het in vredesnaam over.
Toch wel lekker hoor, een eigen bubbel.

Graaisnaaiert | 29-05-23 | 11:43

Feynman, zwarte mensen geven hun "eigen volk" niet aan bij de politie. Dat maakt ze medeplichtig, maar zó groot is de haat die leeft dat ze liever medeplichtig zijn dan hun eigen soort aangeven.

gaffelbaard | 29-05-23 | 12:35
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig spreekt de politie van een 'steekincident'. Ik was al bang dat zoiets hier vaker voorkomt.

J.Hendrikse | 29-05-23 | 11:24

Ja sorry, ik dacht dat het Solingen Grooves was. My bad.

Verbandmeester | 29-05-23 | 11:23

Zo lang er maar binnen de eigen groep wordt ge'urbanDt zie ik het probleem niet.

EnzoIshet3 | 29-05-23 | 11:23 | 1

In dat geval worDt er inderdaad veel te weinig ge’urbT.

Gizmo579 | 29-05-23 | 11:25

Ik hoor ook alleen maar rare accentjes.

Hebbiehemookweer | 29-05-23 | 11:22 | 1

Da's het nieuwe normaal.

Veepert | 29-05-23 | 11:38

Was gisteren op Jazz in Duketown, weinig urbanmensen daar. De sfeer was dan ook erg goed.

Sinterbikske | 29-05-23 | 11:22 | 3

Dat is onmogelijk Bik. Urban mensen zijn sfeermakers bij uitstek.

nikolaos | 29-05-23 | 11:28

Leuk, ik hoorde dat het erg gezellig was.

letopuwzaak | 29-05-23 | 11:32

Oer Hollands tafereeltje en dito sfeertje

Longhorn | 29-05-23 | 11:21

Dank voor deze verwijzing met uitleg, bij "Het is een complete lifestyle." ben ik maar opgehouden met lezen.

Low battery | 29-05-23 | 11:22

@Low battery | 29-05-23 | 11:22:
Niks cultureels aan. Meer het doden van de tijd lijkt het wel. Tenzij ik over het kopje bibliotheek en museumbezoek heen heb gelezen, waar er in de verstedelijkte gebieden genoeg van zijn. Kun je zelfs op je skatebord en rolschaatsen heen.

Graaisnaaiert | 29-05-23 | 11:38

Niet geschoten en geen handgranaat dus het valt mee!

Wel helaas 3 jonge kinderen zonder een pappa, de verschillende geblondeerde bitches stonden erbij

allesofniks | 29-05-23 | 11:20

Het ideaal van tegenwoordig en zeker in Amsterdam: alles maar dan ook alles moet gemengd, gediversificeerd. Nou, dit kan het resultaat zijn. Lieve stad!

Amsterdamsko | 29-05-23 | 11:20 | 3

Met de nadruk op móet.
De organisatie/directeur van Lowlands vond/vindt ook dat er te weinig Marokkanen…. eh…. Néderlanders met een Marokkaanse achtergrond op dat festival komen.
Afgezien van de gevolgen, mogen die lui niet zelf bepalen waar ze niet heen willen?

Bootsjunge | 29-05-23 | 11:28

@Bootsjunge | 29-05-23 | 11:28:
Goed gezien. Het zou zomaar kunnen dat de gemiddelde Marokkaan zich helemaal niet associeert met Lowlands. Maar dat komt helemaal niet op in het hoofd van de naar diversiteit snakkende witte/blanke mens. Die wil graag aan de wereld tonen hoe inclusief die is en de Marokkaan wordt geacht - desnoods gesubsidieerd - daar aan mee te werken. Kostelijk allemaal.

Amsterdamsko | 29-05-23 | 11:49

@Amsterdamsko | 29-05-23 | 11:49: Ik vond de uitspraak van Frits Barend ergens in de jaren ‘90 altijd exemplarisch voor zulke mensen: “Het wordt tijd dat er ook eens een Turk in het Nederlands Elftal komt!”

Bootsjunge | 29-05-23 | 11:57

Als ik dat publiek al zie .. Opgepompt in outfits die een paar jaar geleden waren voorbehouden aan heaumeaux... Ik moet zeggen dat qua fashion de letterbaktrend zijn werk uitstekend doet.

Er zijn dus mensen die betalen om daar vrijwillig bij te zijn. Zien en gezien worden met een beveiliging die zo lek is als een mandje.

Roos | 29-05-23 | 11:20

Het is de schuld van de slavernij.

Piggelmee | 29-05-23 | 11:20 | 3

Sylvana zal trots zijn op haar medemensch.

[Harc]Pimpbunny | 29-05-23 | 11:29

Schuld van blanken die de poc geen goedbetaalde managers functie geven, enkel door racisme. Daardoor zijn deze “groepen Amsterdammers” genoodzaakt zich dusdanig te profileren.

Ride_On | 29-05-23 | 11:37

@Ride_On | 29-05-23 | 11:37:
Onzin en een leugen.
Heb je wel een baan? Ooit bij de overheid gewerkt?

Feit: in dit land kan iedereen succes en een dik salaris bereiken. Zwarte mensen, homomannen, moslimmensen enz kunnen je teamleider zijn, of hoogleraar, rechter, succesvol ondernemer, topsporter, arts enz.

Al die calimero-argumenten zijn een uiting van anti-blank racisme.

gaffelbaard | 29-05-23 | 12:39

Bij Sunset GROOVES werd de politie honderden meters teruggedreven door een meute, en een deelnemer uit de meute overleefde dat niet. www.youtube.com/watch?v=6X2pL0Xyr50

Solid Grooves kent dezelfde bedenkelijke score.

Misschien moeten we eens stoppen met pappen/nathouden van uitgaansgeweld.
Misschien komen er dan ook weer meer vrouwen stappen....

Feynman | 29-05-23 | 11:17

Solid groove ?. Op het mes ?
Iets te letterlijk genomen, denk ik dan.

Dzjengis-Somebody | 29-05-23 | 11:17

Kwetsbare jongeren, dat zie je meteen.

bisbisbis | 29-05-23 | 11:17 | 1

Kansjongeren. (er is een kans dat het nog goed komt)

W_F | 29-05-23 | 11:26

Inderdaad veel "urban" mannelijk volk, dito taalgebruik erbij, ook van de cameraman. Maar daar lopen dan ook weer van die roomblanke huppelkutjes bij te gillen. Wat een volk. En kennelijk is dit waar we het straks mee moeten doen in dit pand.

PolarWolf | 29-05-23 | 11:16

Gezellig. Maar wat zijn urban mensen? Stadsmensen? Die houden toch ook wel van house?

rman | 29-05-23 | 11:15 | 2

Familie van die gekke Belg, de heer Van Anus?

Kapitein Sjaak Mus | 29-05-23 | 11:17

Die luisteren meer naar Boef en Lil Kleine en dat soort shit.

Sinterbikske | 29-05-23 | 11:20

Wat een rare beelden bij een Nederlands evenement…

Wijze uit het Oosten | 29-05-23 | 11:14
-weggejorist-
Low battery | 29-05-23 | 11:13

Ze hebben geen fluor handschoenen...

c.onjo | 29-05-23 | 11:13

Daarom vermijd ik feesten en bijeenkomsten tegenwoordig.
Te veel opgefokt klootjesvolk.

Vrek | 29-05-23 | 11:13

Het spelletje "het verboden woord" maakt wel creatief.

nikolaos | 29-05-23 | 11:12 | 2

Ja, mijne ook al gejorist.

BekiekUtMoar | 29-05-23 | 11:14

Etnisch profileren bij het toegangspoortje mag natuurlijk niet. Dat is hier gelukkig ook niet gebeurd.

johnyl | 29-05-23 | 11:10 | 9

@johnyl | 29-05-23 | 11:43:

Bijzondere opsporing ambtenaar....

Die staan daar niet.... Zelfs als Beveiliger mag je niet zelf de tas openen maar moet je vragen of diegene zijn of haar tas wil openen en de spullen er uit wilt halen...

Dat het evengoed gebeurt is een ander verhaal... Maar je kan er als bezoeker moeilijk over doen... Daar kan geen huisregel tegenop....

Vroeger in mijn feest jaren kwamen de pilletjes op verschillende plekken terecht, je begrijpt wat ik bedoel... Een goeie die mocht fouilleren... Bergrijp trouwens heel goed wat je zegt....

neonreclame | 29-05-23 | 11:54

Dan heb je daar dus helemaal geen toegangscontrole...

Paalders | 29-05-23 | 12:03

@Paalders | 29-05-23 | 12:03:

Praktisch onmogelijk ..

Neem zo'n mes... Ding hoeft niet groot te zijn, kan gewoon een iets grote zakmes te zijn ...

Nou, prop die tussen de TieTon van je vriendinnetje and Bob's your uncle ..

Het verhaal dat @Jhonyl aanhaalt over fouilleren op Schiphol is van een hele andere gradatie .. 20000 bezoekers...??? Allemaal vrolijk..???

Collateral damage.... Je kan nou eenmaal niet alles tegen houden...

neonreclame | 29-05-23 | 12:34
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik dacht het zullen toch niet, maar mijn gedachtes kwamen toch weer uit. Gaaf landje of niet Mark ?

Nietgek | 29-05-23 | 11:10

Dit soort dingen zie je niet op de EO- jongeredag.

halfvolle glas | 29-05-23 | 11:09 | 1

Daar zou ik zo voor tekenen als ik moest kiezen. Niet om het gedachtegoed dat ze beoefenen, maar vind de Christelijke vrouwen daar altijd zo braaf overkomen, ook nog 'normaal' gekleed enzovoorts. Liever een goede sfeer dan dit urbangedoe.

Wybe Wabes Abbema | 29-05-23 | 12:53

De "Melting-pot" maar dan de Nederlandse versie.

Low battery | 29-05-23 | 11:07 | 1

Stamppot, hutspot?

Verbandmeester | 29-05-23 | 11:25

Toch een heel ander publiek dan op de festivals die ik bezoek.
Bij Opwekking zie je dit niet...

LonelyWanker | 29-05-23 | 11:07 | 2

Daar wil je dan ook zeker niet dood gevonden worden.

Me_Giant | 29-05-23 | 11:24

@Me_Giant | 29-05-23 | 11:24: Op een ander festival blijkbaar wel. En daarbij is juist op een plek als Opwekking de kans groot dat u wederkeert hè? Gezien de behaalde resultaten uit het verleden.

Verbandmeester | 29-05-23 | 11:26

Wat zijn het toch een stel lieve mensen

vlakspaan1 | 29-05-23 | 11:06
-weggejorist-
de uitbater | 29-05-23 | 11:06

Wat is er toch aan de hand de laatste tijd, steek-, schietpartijen, ontploffingen enz.
En in 90% van de gevallen het gebruikelijke signalement.

shimanski | 29-05-23 | 11:05 | 6

Ik denk dat Henk en Ingrid radicaliseren.

TheEgg | 29-05-23 | 11:52

Conservatieve jongeren, je weet zelluf!

At_Dawn_They_Sleep | 29-05-23 | 12:43

Maar wel de autoriteiten inzetten voor een A12 blokkade zonder consequenties..

Grotesk | 29-05-23 | 13:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Geen idee wat Urban is, mij zul je er iig niet zien

apek00l | 29-05-23 | 11:04

Haal mensen met een hell-hole achtergrond naar je land, en kijk, je land verandert in een hell-hole.

marcoplarco | 29-05-23 | 11:04
-weggejorist-
BekiekUtMoar | 29-05-23 | 11:04

Jeetje...."urban mensen" wat is dát nou weer?

SoepKip | 29-05-23 | 11:04 | 9

@Me_Giant | 29-05-23 | 11:25: ja of wanne be types die hetzelfde gedrag vertonen. Vandaar de term urban mensen. Zelfs bij een steekpartij blijft men zo correct mogelijk labelen.

P-unit | 29-05-23 | 11:40

Tot stadsbewoner gemaakte?

At_Dawn_They_Sleep | 29-05-23 | 12:42

@SoepKip
Bijlmer (m/v), geblondeerde blanke vriendinnen van die Bijlmer knaapjes en de onvermijdelijke finse tondeuseheuptasjes voor de "broodnodige" versnaperingen in poeder- of pilvorm.

Basil Fawlty | 29-05-23 | 13:40
▼ 6 antwoorden verborgen

Hollandse gezelligheid?

Schadenfreude | 29-05-23 | 11:04

Uitgaan, anno 2023.
Niet meer leuk.

Nederlandop1 | 29-05-23 | 11:04 | 1

Uitgaan is al niet meer leuk sinds er aan de poort niet meer gediscrimineerd (lees, met Jeans en/of op sneakers kom je de tent niet in) mag worden.

normanius | 29-05-23 | 11:07

Uhhh...wat zijn urban mensen?

indernaad_datisjuist | 29-05-23 | 11:04 | 6

Met name uitschot.

Omtzigtig | 29-05-23 | 11:08

Kenners van carpaccio.

H. Caulfield | 29-05-23 | 11:51

Dat is die Belgische komiek

wild geraas | 29-05-23 | 12:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Tis dat het vermeld staat anders had ik de beelden bekijkend nooit geraden dat dit in Nederland was.

NLgaatnaardeklote | 29-05-23 | 11:03 | 4

Rwanda-Burundi. Radio Milles Collines duidelijk hoorbaar op de achtergrond.

bisbisbis | 29-05-23 | 11:24

Misschien uw Nick veranderen naar ‘NLisallangnaardekloteenhetwordtalleenmaarerger’?

Bootsjunge | 29-05-23 | 11:47

@bisbisbis | 29-05-23 | 11:24: Ik volg al een tijdje 'Itchy boots' op Youtube. Dit geeft mij heel ander beeld dan ik verwacht had van Afrika ( West cost)

NatNiks | 29-05-23 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland