Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ROFLOL om "Mooi Nederland" van Hugo de Jonge

Woonminister Hugo de Jonge & De Grote Verbouwing van Nederland

In september presenteert het kabinet de eerste contouren voor de grote verbouwing van Nederland. Vaststaat dat het hele land gaat veranderen, ook de plattelandsregio’s. 

Welwillend en daarom onheilspellend artikel in NRC/Ambtenarenblad deze week, naar aanleiding van twee lezingen (Groningen/Barneveld) van rijksvernielmeester Hugo de Jonge over de verherverbouwing van Nederland 2050, als alle boeren zijn opgerot danwel uitgekocht (van uw geld), en er 20 miljoen instromiërs/mensen moeten worden gehuisvest. Het Rijk moet weer de regie nemen aldus Hugo, en dat is 100% newspeak voor de Stille Staatsgreep die al een tijdje gaande is in Den Haag. We worden een ambtenarocratie ingerommeld, en provincie en gemeente krijgen steeds minder te zeggen. En u al helemaal niet.

Het kabinet heeft verder zestien gebieden in Nederland aangewezen, van de Rotterdamse haven, het Groene Hart en de „Foodvalley Arnhem-Nijmegen”, die speciale aandacht zullen krijgen in de nieuwe Nota Ruimte. Onder de vlag „Mooi Nederland” wordt met kaarten en schetsen verbeeld hoe Nederland er echt uit zou kunnen gaan zien in 2030, 2050 of zelfs in 2100. (NRC)

Die "kaarten en schetsen" van "Mooi Nederland" zijn van vorig jaar, en omdat u dit weekend toch niks beters te doen hebt, pakken we die PDF (pdf) er maar weer even bij. Om hardop te lachen om de kaarten en schetsen (klik afbeelding⬆voor groot). VIJFTIEN KOEIEN, op dat hele kleine stukje weiland, en drones, fietsen en bestelautootjes met wifi. Zin in de toekomst. Maar echt.

Reaguursels

Inloggen

Werkelijk te "zwakzinnig" voor worden!

Midlifecrises | 13-05-23 | 18:16 | 1

Woorden, ahum.

Midlifecrises | 13-05-23 | 18:17

Hallo, dag, domme lul.

ademende aarde | 13-05-23 | 17:23

Albert Speer kon ook mooie mega-ontwerpen maken.

meneer Q | 13-05-23 | 16:23

Overigens vind ik Nederland in de afgelopen 10 jaar in rap tempo getransformeerd tot een ontstellend lelijk land. Rij de A12 af, en u rijdt tot Zevenaar tussen de distributiecentra en industrieterreinen. Zodra u de grens over gaat, rijdt u door het groen.

wapster | 13-05-23 | 16:10 | 4

Ook nog wanneer je de A12 afgaat wanneer je in “de provincie” bent. Of als je de A1 neemt naar oost Nederland.
Het groen is in het gebied waar die zogenaamde smerige boeren zitten. Daar heb je insecten, vlakbij de bron van “vergiftiging”.
Dit alles is er spaarzaam in die duurzaam denkende steden, weinig groen, weinig insecten of ander dierenleven, wateroverlast is altijd in stedelijke gebieden.

Nuuk | 13-05-23 | 17:09

@Nuuk | 13-05-23 | 17:09: De steden zijn juist de smeerboel en uitstoot centra. Maar daar zitten ook de 'geleerde' van de stikstof crisis. Gaan als een junta achter de boeren aan.

McCain | 13-05-23 | 18:47

@Nuuk | 13-05-23 | 17:09: Die boeren zorgen ook niet voor groen. Maar daar heb ik het niet over. Op de snelweg is al het groen aan weerszijden verdwenen, en kijk ik volcontinu tegen spuuglelijke dozen aan waar in koeienletters J U M B O op staat. In Duitsland vinden ze dat blijkbaar minder belangrijk.

wapster | 13-05-23 | 21:59
▼ 1 antwoord verborgen

Godkolere. Ga toch eens de problemen van nu, in plaats van die van over dertig jaar oplossen man!

konjodebonjo | 13-05-23 | 15:25

Laat de immigranten hun eigen huis bouwen en financieren. Ik krijg in het buitenland ook niets.

Ray Skak | 13-05-23 | 15:13 | 1

Klopt, als Nederlander krijgt u helemaal niks in het buitenland. En al zeker niet meer dan u in Nederland kan verdienen. Behalve Kaag en Rutte die kunnen bij de VN aan de slag als ze Nederland hebben verkocht aan de klimaat en migratie goden.

McCain | 13-05-23 | 15:27

Wees maar niet bang, want Hugo de Jonge kan helemaal niks. Dat was altijd al zo, maar met de invoering van de Omgevingswet, wordt de hele ruimtelijke ordening gedecentraliseerd naar de gemeenten. Met andere woorden: hij gaat er niet meer over. Alle 348 gemeenten hebben allemaal een eigen "omgevingsvisie" en die wordt niet - ik herhaal: niet - afgestemd met een landelijke visie. We hebben straks gewoon 348 kleine koninkrijkjes, waarin iedereen maar wat aanklooit.
Waarom is dat? Tsja, de VVD wilde graag het ministerie van VROM opheffen. En projectontwikkelaars moesten veel machtiger worden.

Is dat gek: ja. Maar het wordt nog gekker. Want ook de bouwregels worden straks lokaal bepaald. Een beetje als in de tijd dat nog niet overal in Nederland de klok gelijk liep. Dat was ook niet handig, maar dat is exact hoe in Nederland straks de bouwregelgeving georganiseerd is. Blijf VVD stemmen mensen!

wapster | 13-05-23 | 15:08

Kamervragen

mozaard | 13-05-23 | 15:05

Dat er over ruimtelijke ordening weer landelijk moet worden besloten lijkt me duidelijk en nuttig. Anders krijg je lokale wethouders van een kleine gemeente met iets groots in hun onderbroek terwijl ze met microsoft over een datacenter onderhandelen waar verder iedereen tegen is. Dat wil niemand.

Het brein erachter | 13-05-23 | 15:04

Ik heb de PDF even vluchtig door gescrolld. Allemaal schilderachtige computer-art in de afbeeldingen. Het lijkt het paradijs wel; geen graffity, geen kansenwijken, geen m/v/x met sportschoenen trainingsbroek en hoodies, geen opgeschoren kapsels. Alleen maar blije mensen. Ik moest spontaan denken aan een meesterwerkje op YouTube waar 'The Last Resort' van de Eagles van hele mooie afbeeldingen is voorzien. Op uiterst cynische wijze.

leaupveaugel | 13-05-23 | 15:00

En dat allemaal volgezet met de IKEA-woningen van Plegt-Vos en Van Wijnen voor het verhelpen van de zelf tot stand gebrachte problemen tav de woningnood. Uiteraard ligt er nu een woningbouwopgave, nogal wiedes, maar op deze manier?!?

En er staat niets in over het verder inpolderen van het IJsselmeer?

mozaard | 13-05-23 | 14:45

Hugo de Jonge-> Rijksfaalhaas.

Zaadstaaf | 13-05-23 | 14:42

ah zie je wel daarom moesten die boeren , alles lekker vol bouwen maar hoe zit het nou met die opwarming van de 1,5 graden waar mee de kranten vol stonden , het is toch bekend hoe meer groen dat het koeler is.

out-of-de-box | 13-05-23 | 14:34 | 1

Daarvoor doe je maar wat sedum op je dak. Klaar.

mozaard | 13-05-23 | 14:47

Nederland zit op slot en het beleid wordt bepaald door EU en de VN. Laatst weer een VN mevrouw die vond dat er meer asielzoekers moesten naar Nederland. Dan weet je wel wat het beleid is komende jaren.

thanseeuwen | 13-05-23 | 14:27

De huizen rechts hebben heel weinig ruimte voor een moestuintje. Er staat wel een enorme schoorsteen op om gas te besparen, maar de daken liggen in verschillende richtingen, dus niet allemaal op het zuiden. Wel hoogbouw maar geen parkeerplaatsen, met of zonder laadpaal.

W_F | 13-05-23 | 14:21 | 1

Auto's worden verbannen naar parkeergarages, zie de plannen voor Stadshavens in Groningen.

Wiebenick | 13-05-23 | 15:19

Een ding staat vast met deze nota: rurale gebieden worden verstedelijkt met een gespreid woonbeleid. (De Randstad wordt als te vol bevonden.)

Open landschap, of dit nu in Groningen, Zeeland of in de Flevopolder is: das war einmal.

mozaard | 13-05-23 | 14:10

Moet Hugo misschien eerst eens relativeren hoeveel burgers nog achter hem, zijn partij en zijn plannen staan?
Of stonden, want de laatste verkiezingen gooide ze al geen hoge ogen meer.

frickY | 13-05-23 | 13:58 | 1

@frickY zolang er geen TK-verkiezingen komen zijn er in de ambtelijke top op de relevante ministeries geen wijzigingen aan de orde en daar wordt het beleid ook in hoge mate bepaald. Daarnaast is het CDA vooralsnog vanuit het verleden oververtegenwoordigd in andere bestuurslagen op decentraal niveau. Duidelijk dat het einde oefening is maar de lijdensweg duurt wat langer dan je zou verwachten. Enige mogelijke redmiddel lijkt me alles niets tactiek en de Wopper de stekker uit het kabinet te laten trekken.

Zaadstaaf | 13-05-23 | 14:53

15 koeien op een heel klein stukje gras zijn de nieuwe stikstof regels? Dat geeft mogelijkheden.

W_F | 13-05-23 | 13:50 | 1

Ja zolang je hond er maar niet op schijt want dan wordt de stikstofnorm overschreden.

Coolcalmcollected | 13-05-23 | 16:05

Is er ook een schets van de plek waar de woningen van de VVD66 lijders staan?

kabamer | 13-05-23 | 13:40 | 3

Dat zou het historisch character van Wassenaar & Bloemendaal te veel tarten. Voor deze gemeente is een uitzondering gemaakt in Amerikaanse stijl Gated Community.

McCain | 13-05-23 | 13:47

Dat is wat lastig, die hebben allemaal meerdere huizen in meerdere landen.

Dandruff | 13-05-23 | 13:47
-weggejorist-
Sander_Schimmelpick | 13-05-23 | 13:50

En wij doen tegelijkertijd geen moer - gewoon lekker: helemaal niets - aan de infrastructuur. Zilch. Nada. U neemt maar lekker de trein - die tegen die tijd nog steeds een dienstregelingscatastrofe is...

bisbisbis | 13-05-23 | 13:32 | 2

Een jaar of 10, 15 geleden las ik dat er destijds al een verdubbeling van de spoorwegcapaciteit nodig zou zijn om 10% van het wegverkeer op te vangen. Dat is dus een paar miljoen extra Nederlanders geleden, en sindsdien is de het OV alleen maar gekrompen.
En nog is er een personeelstekort bij vrijwel alle OV-maatschappijen.

Dandruff | 13-05-23 | 13:50

Laten ze eerst de huidige capaciteit op het spoorwegennet maar eens benutten voordat ze nieuw spoor aanleggen, door natuurgebied nog wel!

mozaard | 13-05-23 | 14:50

In 2050 heeft Nederland 100 miljoen inwoners en staat het hele land vol met grote flats.
Gelukkig heeft niemand het dan meer over het klimaat.

Piggelmee | 13-05-23 | 13:29 | 1

Natuur wordt belangrijker dan ooit tevoren gevonden! Maar niet voor wie is aangewezen op de sociale huurdet or.

mozaard | 13-05-23 | 14:12

Op naar de 50 miljoen inwoners.

Uiteindelijk zal Nederland een soort stadstaat worden, zoals Singapore. Met een paar parken die nog de naam de Veluwe, Utrechtse Heuvelrug en Groene Hart dragen.

Triage | 13-05-23 | 13:28 | 3

De trend van Nederland is eerder dat we Dhaka worden. Singapore is een giga uitzondering in de wereld. Dat wordt je niet met Hugo, Kaag en Rutte.

McCain | 13-05-23 | 13:32

@McCain | 13-05-23 | 13:32:
-
Als het aan een heleboel Bangladeshi ligt, dan worden wij inderdaad ook Dhaka - met een lagere levensstandaard dan het Dhaka van 2050, wel te verstaan.

bisbisbis | 13-05-23 | 13:34

@bisbisbis | 13-05-23 | 13:34: De trend naar Dhaka is al lang ingezet. Dat noemen ze in Den Haag; wooncrisis, watercrisis, asielcrisis, zorgcrisis, onderwijscrisis, luchtvaartcrisis, infrastuctuurcrisis, inflatie. Dat zijn gewoon tekorten die alledaags zijn in de Derde Wereld. Een welvarend land werkt deze op tijd weg. Een derde wereld land roept dat het vloeken zijn van het klimaat zoals droogte en gefaalde oogsten. De goden van het klimaat moeten opgeroepen worden om ons te redde van het kwaad.

McCain | 13-05-23 | 14:06

De nieuwe aap, noot Mies tekeningen.

Rdock | 13-05-23 | 13:15

Zowel de wifi fiets als de wifi drone hebben het logo van het Rode Kruis.
Komen ze de vaccins van huis naar huis, van deur naar deur en van arm naar arm brengen? Handig! Kunnen we lekker zu Hause bleiben.

keestelpro | 13-05-23 | 13:14 | 1

Ouwe wappie.

Piggelmee | 13-05-23 | 13:31

Echt…, ik kan het nog sterker vertellen/presenteren maar dan moet ik liegen!

Rdock | 13-05-23 | 13:12

Die lui in Den Haag mogen zich geen volksvertegenwoordigers noemen. Een schande is het wat ze dit land en zijn inwoners aandoet. Het dichtsbevolkte land van Europa en maar toelaten dat dit land overspoelt wordt met migranten. En men doet gewoon alsof dit maar ok is en een verrijking. Walgelijk is het.

DrachiR | 13-05-23 | 13:10 | 1

Op lange termijn blijkt het experiment democratie niet te werken in ons delta.

McCain | 13-05-23 | 13:16

Logisch... hoe gaan we de opwarming tegen? Nou, we bouwen gewoon het hele land vol.

Stonecity | 13-05-23 | 13:05 | 1

Dit dus.

mozaard | 13-05-23 | 14:13

Op pagina vier zie je alleen maar blanke mensen. Racisme!

Deurdonderer | 13-05-23 | 12:47 | 1

Kijk: dát is nou 'papieren werkelijkheid' ten voeten uit...

bisbisbis | 13-05-23 | 13:35

Dit gaat er bijna aantrekkelijk uitzien. Met de nadruk op bijna, want iemand als ik zou daar vrij snel in het gevang belanden, of in de Goelag archipel, als die nog in gebruik was.
www.themoscowtimes.com/2023/05/11/rus...

lekgoot | 13-05-23 | 12:44

2050? Prima. Maak ik niet meer mee. Ik zeg doen.

BoerKoekoek | 13-05-23 | 12:41

Laat dat ordenende-netwerkenplaatje nou zien dat men heel Noordoost-Nederland wil volzetten met windturbines?

lekgoot | 13-05-23 | 12:39 | 1

Plek zat als de boeren weg gejaagd zijn

Jacktheflipper | 13-05-23 | 12:45

Wie nu nog niet geloofd dat boeren moeten verdwijnen omdat ze hun grond willen, die is compleet los van de werkelijkheid, of lakei van vvd66 consortium.

Alles in dit glossy ademt de sfeer uit van een Berlijn aan de Rijn, aan een grootstedelijk Nederland waar wat parken mogen zijn. “Problemen” als stikstof, water, verdwijnende insecten, gestresste wormen zijn de stok om mee te slaan. Die plaatsjes alleen al zijn tekenend. Wat Pritt al noemt over die koeien! Dat is geen weiland maar een hondenuitlaatveldje. Die beesten moeten net zo bijgevoederd worden als bij die gehate boeren.

Dit ademt de sfeer uit van het communisme; alles met blije, niet bestaande mensen, die bij voorkeur op een gemeenschappelijk dakterras zitten. U zult delen, tot u er bij neervalt.
Al dat groen op flats moet een beeld oproepen van natuur, maar waar we tegen aan zitten te kijken is doodgewoon een beton, asfalt -en steenwoestijn. Er is niets natuurlijks aan. Al die planten zul je vaak moeten bewateren, en dus meer druk op de beschikbaarheid van water omdat ze gewoon in afgebakende perkjes staan, in bloembakken. Het is dan al heel snel te droog of te nat. Het is ook geen biotoop, nergens kan de natuur zijn gang gaan, en dat is dus wel waar nu mee geschermd wordt. Alles voor de natuur! Niet dus; alles voor een grootstedelijke woestijn waar kamerplanten staan om het iets te maskeren.

Kijk naar onze huidige wijken, verloedering ligt in veel wijken op de loer en dat gaat ook met Hugo’s megalomane dromen gebeuren. De Bijlmer, Overvecht, Vollenhove, noem maar op, waren ooit wijken voor de middenklasse en alles zag er nog netjes en nieuw uit. Hugo’s vodje zeg maar. Dat werd al snel anders door instroom van verschillende groepen en die dus weinig solidariteit voelen. Wel de basis om je wijk een beetje leuk te houden. Vervuiling, verloedering, slecht de boel onderhouden zullen dan onstuitbaar opkomen.

Dit zijn de waanideeën van een bewezen onkundige minister, helaas in opdracht van een niet transparante kliek van hoge ambtenaren en politici uit het geradicaliseerde midden.

Nuuk | 13-05-23 | 12:39 | 2

Allemaal schoolmeesters, dan krijg je dit.

Rdock | 13-05-23 | 13:13

Chapeau voor het omschrijven van ons verleden, heden en zwarte toekomstbeeld.

Sjeintje | 13-05-23 | 14:09

Lekkere plannen van Hugo de Jonge
- Bij een woning ontbreekt een buitenmuur. Koud in de winter / geen woongenot.
- Op het speelveldje tussen de woningen staan koeien.
- Het voetpad loopt gewoon door over de rijbaan voor de auto's
- Er vliegt een drone met een eerste hulp tas op weg naar iemand met een medisch noodgeval.

Osdorpertje | 13-05-23 | 12:37

"Food Valley Arnhem - Nijmegen"???

Even afgezien van het onnodige Engels... Waar is daar een vallei? Wat wordt daar verbouwd? In Elst, Bemmel of de Waalsprong?!? Gaan die tegen de vlakte? Raar...

Louter Leuter | 13-05-23 | 12:36 | 2

Dat is voor mensen uit de Randstad, een niet bestaand boerengebied opofferen voor woningen.

Osdorpertje | 13-05-23 | 12:40

Misschien komen daar wel de sprinkhanen kassen.

impy | 13-05-23 | 12:42

Vooral de zinsenede: ".... Natuurgebieden zijn onze echte pareltjes en daar moet ..." doet het ergste vrezen. Meestal met zulke plannen: het "lelijke deel" wordt doorgezet en het "mooie deel" komt er niet van wegens geldgebrek. Maar dan is Hugo al lang weg, een schoolmeestertje die dictatortje wil spelen, dat loopt meestal niet goed af. Helaas zit dit kabinet vol van dit soort laagopgeleide - geen vakkennis bezittende - mensjes.

nancystjago | 13-05-23 | 12:32

Voorgelijk het 100 jarige plan van Hugo met de verstedelijking van Amsterdam 5 eeuwen geleden. Een verschrikkelijke teloorgang van een beschaving. De kennis en visie van 5 eeuwen geleden.

McCain | 13-05-23 | 12:25 | 1

Na die tsunami van Antwerpenaren die allemaal geef huis wilden is het er niet beter op geworden.

Duwbak_Linda | 13-05-23 | 12:30

Mensen willen een huis met een tuintje, geen nieuwe Bijlmers.

VanderGeelen-Coppens | 13-05-23 | 12:23 | 5

@Jan, Leiden | 13-05-23 | 12:38:
toekinstige=toekomstige

Jan, Leiden | 13-05-23 | 13:51

@Jan, Leiden | 13-05-23 | 12:38: Het ergste is dat Nederland echt te maken heeft met een elite die van Nederland kastenstelsel willen maken. Met EU & VN ambtenaren bovenaan. Minister President Drees de grootste Nederland ooit bouwde het moderne Nederland met voorliefde voor zijn land en bevolking.

McCain | 13-05-23 | 14:23

een elite die van Nederland een kastenstelsel willen maken.*

McCain | 13-05-23 | 14:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Verschrikkelijk die pdf. 1 ding is wel duidelijk: Nederland moet dus kennelijk 1 grote stad worden.

Ome_BW | 13-05-23 | 12:11

2050... kennelijk staan er tussen nu en dan nog een hoop technologische ontwikkelingen op het programma die ervoor zorgen dat we serieus langer gaan leven aangezien het demografische plaatje er voor west europa niet zo rooskleurig uit ziet. We hebben nu al niet eens de handjes om nog iets te realiseren, en dat wordt er zelfs met de import ook niet beter op. Ik maak me niet zoveel zorgen, de realiteit zal deze luchtfietserij al snel naar de archieflade gaan verhuizen.

PolarWolf | 13-05-23 | 12:09 | 1

Dat vermoed ik ook. We hebben geen kunstmatige intelligentie nodig, maar kunstmatige handjes.

lekgoot | 13-05-23 | 12:45

Jongelui; geen paniek. Zo is het geschreven, zo is het getekend en zo (of een beetje anders) zal het gaan.
Er is geen alternatief. Oh ja er lijkt een alternatief: de BBB van voormalig advocaat van de zuivel die hier liefkozend “Lientje” wordt genoemd. Iedereen loopt joelend achter haar aan in de hoop dat er in de toekomst nog ruimte blijft voor schijnbare autonomie in de vorm van een (leen)autootje, een bescheiden (vlieg)vakantie en geldreserve voor een nieuwe flatscreen zodat men niets van de propaganda hoeft te missen … en de leuke quizzen, reisprogramma’s en het geleuter van Johan en Renee en pauzenummer benniejolink: Putin is een klootzak!

fokkewoelf | 13-05-23 | 12:06 | 1

U heeft een betere oplossing?

Sjakkie van de Hoek | 13-05-23 | 12:10

Beetje hoog Sodosopa meets Dr. Strange multiverse of madness gehalte, maar dan lelijk uitgevoerd. In principe niks mis met meer groen en meer in de hoogte.

Anaal_Geweten | 13-05-23 | 11:57

"... en er 20 miljoen instromiërs/mensen moeten worden gehuisvest", OOK deels voor uw kosten (zou ik er maar alvast aan toevoegen, treurig genoeg).
En dat in een al veel en veel te dicht overbevolkt en nu al dichtslibbend land waar steeds meer mensen richting voedselbanken worden gedwongen, kinderen ontbijten dankzij het Rode Kruis! Mooi en gaaf land? Me reet!
Het kan gewoon niet. Hoop van ganse harte dat mensen in Nederland zelf, waarvandaan van oorsprong ook, nog tijdig wakker worden en zeggen: tot hier en niet verder, bij de volgende verkiezingen stem ik anders. Nederland wordt onbewoonbaar wanneer dit beleid wordt voortgezet en Rutte en consorten werken stevig door aan een niet meer bewoonbaar land met enorme luchtvervuiling. Nu al zitten steeds meer schoolkinderen vanwege slechte lucht aan de inhalators in wijken met wegen, het wordt alleen nog maar erger.
Dit waanzinnige beleid moet worden gestopt en Nederland moet bij een volgende regering gewoon zeggen in Brussel: wanneer dit wordt doorgezet en we niet volgens model Denemarken (straks ook Zweden) kunnen werken stappen wij er uit. C'est ça!
Rutte en consorten zijn alleen bezig met hun eigen carrière, die gaan niets meer voor ons betekenen. Stem-ze-weg!
(Weet het: preek voor eigen parochie)

Jan, Leiden | 13-05-23 | 11:57

Zeg, maar, mensen...
Hoe lang denkt u nou dat dit nog door kan blijven gaan?
Dat hele jonge mensen, met veel te veel studie en tegelijk nauwelijks werk ervaring, en minstens twee 'titels' voor hun naam, voor veel te veel geld dit soort absolute, totale, zinloze nonsens mogen spuien? En er nog veel meer van dat soort totale nitwits er eindeloos, op onze kosten, denken dit te kunnen realiseren?
Hoe lang gaat deze poppenkast nog door?!

EEnzame SchizofrEEN | 13-05-23 | 11:44 | 1

Dat hoogopgeleide mensen de meest waardevolle mensen zijn is een gevaarlijke misvatting. Alleen mensen die niets weten hebben een opleiding nodig.
Mensen die zelflerend zijn of die simpelweg een echte roeping hebben laten zich niet de les lezen en zijn vaak ook minder volgzaam.
In tegenstelling tot wat we als kind op de lagere en middelbare ingeprent hebben gekregen is een hogere opleiding niet de enige weg naar een succesvolle en gelukkige toekomst.

En het is echt prima hoor dat er hogescholen en universiteiten zijn en er is ook niets mis met mensen die daar afgestudeerd zijn.
Het 'probleem' is dat deze hoogopgeleide mensen uiteindelijk wel alle hoge functies gaan bekleden en kilometers neerkijken op 'laagopgeleiden'.
Die totale minachting steken zij ook niet onder stoelen of banken afgaande op hun gedrag. Er zijn zelfs aparte verenigingen, verzekeringen en dating sites voor hoger opgeleiden. Ze moeten niets van 'het plebs' hebben.
Het zijn dit soort mensen die Nederland willen ombouwen in een technocratie waar de vrije mens eerder een sta-in-de-weg is dan een waardevolle inwoner.

keestelpro | 13-05-23 | 13:23

Ik heb maar 1 antwoord voor De Jonge:
Blijf met je poten van dit land af! Het is niet van jullie.

Graaisnaaiert | 13-05-23 | 11:44 | 2

Een mandaat voor vier jaar wordt vaak verward met een vrijbrief om 4 jaar dictatortje te spelen.

Zeddegeizot | 13-05-23 | 11:59

Idd.dat geldt ook voor de groene kmher en ddr66.

Coolcalmcollected | 13-05-23 | 12:36

En zoveel mensen is ook zorgen voor genoeg eten. China denkt daarin erg vooruit wij niet.

Alexander | 13-05-23 | 11:37 | 2

Ze denken vanuit Europees niveau.
Wij worden omgekat tot de Greater Bay Area van Europa, voedsel komt dan van elders.

ReyNemaattori | 13-05-23 | 11:52

Dit kan alleen werken in Nederland als je echt full China gaat.
Volledig goedkoop geïntegreerd OV
Communities tussen alle flats met bewaker
Misbruik sociale woningbouw tegengaan door middel van toegang via scan
Overal cameras en misbruik van whatever ook beboeten (in Shanghai mocht je een tijdje bv je hond niet uitlaten voor 23 uur in de avond en daar werd op gelet) omdat buren daar last van hadden.
Goede vliegvelden en Cross-Border high speed treinen want hoe drukker je land met mensen overal vandaan die willen ook reizen.
Also gedrag tegengaan door controle meer mensen dichter op elkaar zonder homogeniteit is vragen om ellende.
Full China dat gaat maar of je dat wilt..

Alexander | 13-05-23 | 11:36 | 2

Also is Aso

Alexander | 13-05-23 | 11:36

U wordt te veel beïnvloed door de constanten Chinese propoganda die tot ons gezonden wordt via de CCP socials. China is een prachtige en rustige utopia maar niemand van de internationale media mag daar verslag van doen.

McCain | 13-05-23 | 11:51

Hebben we straks naast apothekers en raketgeleerden ook een heleboel tuinpersonen (m/v) nodig om al dat groen op moeilijk bereikbare plekken te onderhouden. En zoals iedereen met een beetje tuin weet, dat is een strijd die ieder voorjaar weer als verloren moet worden beschouwd.

Duwbak_Linda | 13-05-23 | 11:36
-weggejorist-
hallevvezool | 13-05-23 | 11:30 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Dandruff | 13-05-23 | 11:30 | 2

Hugo heeft hetzelfde probleem als de discotheekeigenaren zo rond 2000: De Witte Vlucht.
Steeds meer autochtonen en westerse allochtonen vluchten weg: Uit de stad of uit Nederland. In verschillende steden ontstaat er gettovorming. De ongebreidelde instroom maakt deze beweging alleen nog maar erger.

Een andere hindernis is de oorlog in Oekraïne. Zodra de oorlog daar over is, komt de EU met enorme herstelplannen met grote bakken geld. Alle Oost-Europese bouwvakkers gaan dan naar de Oekraïne, want geen barbaren en andere primaten en geen belastingen.
Dan wordt die PDF één grote fata morgana.

Haberdoebas | 13-05-23 | 11:28 | 4

Computerwinkel eruit, housing rental for expats erin.
Slagertje weg, foonwinkel erin, dat of langdurig leegstand,
winkelpandeigenaren wanen zich compleet in befferlie hills.
Winkel runnen is per definitie hoog tot zeer hoog risico dragen.

Gewaarschuwde supermarkt die onmenselijke kassaas zonder mensen runt,
dient hun vuilnis inpandig te stallen. Dat geldt ook voor rolcontainers.
Veel monotone falderabbes en lege winkels in de straat.
1 pinapparaat, geen politieburo.
Velden en wegen.

Vliegtuigen, vliegtuigen, vliegtuigen
Was het maar een spiegeling,
praktijk sterk gelijk aan een post-ontwaken immer doordravend nachtpaard.

Discotheek/uitgaansgebeuren, zwembad, bioscoop, kermis.
Je kan de ellende een beetje vermijden,
in dit vrije open land.

hallevvezool | 13-05-23 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Triest, die vernieling van Nederland die hugo voor ogen heeft.
Er is één lichtpuntje: op die ‘toekomstplaatjes’ is nergens een moskee te zien.

pan.met.de.jet | 13-05-23 | 11:25

Dat is een ziekte. Op elk dak groengriet willen zetten. In werkelijkheid altijd afgrijselijk. Net zoals windmolens die het natuurlijk zicht vervuilen. Van Links Nooit meer een oeroud Hollands landschap in Nederland.

McCain | 13-05-23 | 11:24

Die illustraties in die PDF ook. Lekker allemaal de hoogte in, opgehokt en omdat we toch geen vlees meer mogen vreten knagen we wel aan het groen aan onze huizen.
Urbanisatie is geen feestje, urbanisatie is de hel. Kunnen we dit land niet opdelen? De helft onder de zeespiegel naar ambtenaren en proggo's en de andere helft naar normale mensen die nog wel een beetje willen leven.
Mensen die dit soort plannen maken hebben teveel Sim City gespeeld vroeger...

Graaisnaaiert | 13-05-23 | 11:21 | 5

@Graaisnaaiert | 13-05-23 | 11:23: Gemeentes gaven toch subsidie om je tegels uit je tuin te halen?.ik verwacht grote sommen subsidie’s als die wandroom door gaat.

Coolcalmcollected | 13-05-23 | 11:32

@Coolcalmcollected | 13-05-23 | 11:32:
dat zijn uw eigen tegels. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat u zelf gaat leggen en indelen, kudtburgert. Daar valt voor vadertje staat niets aan te verdienen.

Graaisnaaiert | 13-05-23 | 11:43

@Graaisnaaiert | 13-05-23 | 11:43:
Als GeenStijl een beetje inclusief wil worden moeten de ze de reacties van Reaguurders niet meer “een tegel” noemen, maar een “struikje” of een “perkje”.

Nuuk | 13-05-23 | 14:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Deden de oosterburen ook pakweg 90 jaar geleden. Grootse, totaal van de realiteit losgezongen visies voor ruimtelijke indeling...

MTB | 13-05-23 | 11:21 | 1

De Chinezen hebben alle oude steden in China in puin geslagen. Oud was namelijk heel slecht. Zelfs de oude stad van Beijing is niks heel gelaten. Met de verheerlijking en gelijk in hand is Links aan zet bij ons met hun 100 jarige pdf.

McCain | 13-05-23 | 11:27

Maak u zich maar geen zorgen, Hugo de Jonge kan helemaal niks.

Er zal wel wat veranderen. Maar Hugo de Jonge zal daar geen invloed op hebben.

Der Doktor | 13-05-23 | 11:21

Shit ik ga echt niet in zo'n kabelbaan zitten.

knutsel_ | 13-05-23 | 11:20

ik moet zeggen dat het een leuk CKV-werkstukje is geworden, gespeend van enige realiteitszin.

stunter | 13-05-23 | 11:19 | 2

Kan zo in De Wachttoren.

Duwbak_Linda | 13-05-23 | 11:21

Moest even hardop lachen; het doet daar inderdaad heel erg aan denken!

EEnzame SchizofrEEN | 13-05-23 | 11:22

Zitten er nu wel of niet 15-minuten steden, wijken bij?
Kan het niet zien.

ChalinaRosa | 13-05-23 | 11:19 | 1

15 minuten van de dichtstbijzijnde bomaanslag.

Muxje | 13-05-23 | 11:21

Er staat een stier met z'n voorpoten in de volkstuin en met z'n achterpoten in het grasveldje. Aan welke kant word ie gemolken?

Harrie-Couvert | 13-05-23 | 11:19 | 1

U heeft het verkeerd begrepen; de burger wordt uitgemolken.

EEnzame SchizofrEEN | 13-05-23 | 11:23

Ik zie geen toegangspoorten met retina scan, vaccinatiehallen en de goelag voor ongevaccineerden. Die moeten er toch zijn?

janjoker | 13-05-23 | 11:17

Dit is een grap of Geenstijlland?

TheGreatMachine | 13-05-23 | 11:15

Als de grenzen gewoon dicht gaan dan hoeft dit allemaal niet

Johan1235 | 13-05-23 | 11:13

Ik zal in 2030 die pdf weer eens openen als bewaarnummer om te vergelijken met de realiteit van 2030.

steekmug | 13-05-23 | 11:13 | 1

Hou maar op, dan zijn we allang kapotgeschoten door de Russen.

Harrie-Couvert | 13-05-23 | 11:20

Wat me op het eerste oog opvalt:
-wel heel weinig mensen op straat
-wel heel weinig auto's
-onvoldoende tot geen parkeergelegenheid
-geen fietsen tegen objecten gekwakt
-bebouwing dicht op elkaar
-geen vuilnis en afval op straat
-geen graffiti
-geen hangjongeren
-loopbrug waar jongeren ouderen ongehinderd vanaf kunnen duwen
-koeien op het grasveldje tussen de huizen (??)

Kortom, waar wonen de mensen en krijgen die een cursus hoe ze zo onzichtbaar mogelijk kunnen blijven?

Edit: zie ik nu moestuinen voor die huizen? Lol. De groente is s ochtends bij toverslag verdwenen.
Waar zijn trouwens de buurtkastjes met producten voor de armere bewoners?

Roos | 13-05-23 | 11:12 | 9

@Roos | 13-05-23 | 11:24: op weg naar het verplichte euthanasie afhaal punt van ddr66, tja waneer je niets meer toevoegt mot je een ander niet op/ in de weg gaan zitten.

Coolcalmcollected | 13-05-23 | 11:36

Verder zie ik geen daken vol met zonnepanelen en geen windmolens op de achtergrond. Er moet dus ergens ruimte zijn gecreëerd voor een mini kern centrale.

Tube64 | 13-05-23 | 12:05
▼ 6 antwoorden verborgen

Het vervelende aan dit soort plannen is gewoon de absurd blinde positiviteit die het uitstraalt. Niemand die met kwalijker zaken rekening wenst te houden, want dat verkoopt niet lekker. Alles straalt, rustige woonwijk (met 30 miljoen bewoners), beetje groen, freakin' koeien in een woonwijk (hahaha).
Ergens weet je dat beleidsmakers gaan doorduwen en alle 'onvoorziene omstandigheden' (die al honderd keer zijn verteld maar genegeerd en dan opeens het spelletje spelen 'verrast te zijn'..) lekker aan de meute overlaten. Het stond goed op papier, er is geen meter van afgeweken, dus het falen ligt elders.
Slecht plan komt niet voor, dat kan het niet zijn (kijk dan naar die mooie plaatjes!).
Maargoed, lekker weer buiten, de hort op nu het nog kan.

Kouwe Kees | 13-05-23 | 11:11

Ik ben de afgelopen dagen begonnen op een meer positieve manier mijn mening te delen.
De afbeeldingen zijn erg mooi.
Nu even mijn eerlijke, oprechte mening.
Een betere, eerlijkere en realistischere kijk is die, waarbij rekening gehouden wordt met de huidige situatie, waarbij er een groot verschil is tussen stad en platteland.
De steden zijn overvol. Vuil. Te duur. En tegelijkertijd vol. Veel pogingen te sturen op wie waar woont en waarom, bijvoorbeeld door naast dure koop-, identieke woningen in de sociale huur te plaatsen, blijken niet hun doel te hebben bereikt, anders dan dat slimme ondernemers er hun zakken mee hebben gevuld. In de steden geldt inmiddels het recht van de sterkste.
In de buitengebieden is het waarschijnlijk beter toeven maar loopt men tegen financiële uitdagingen aan. De reden? Al het geld moet naar de steden. Daar 'wordt het verdiend'.
Maar om toch positief te blijven, er begint langzaamaan inzicht te komen bij meer en meer mensen. Één bepaalde cultuur bij elkaar plaatsen is géén integratie, een hele wijk volstoppen met een 'vreemde' cultuur zorgt voor polarisatie en uiteindelijk vervreemding. Er beginnen een paar mensen te snappen dat dit veranderen niet pijnloos zal kunnen gaan.
Alternatief is een gated community, waarbij de beter gestelden zich gaan afzonderen en hun kapitaal inzetten om een eigen stukje leefgenot te creëren, en tegelijkertijd afstand te nemen van wat er buiten het hek gebeurd.
En het laatste alternatief dat ik zie is dat dit plan van Hugo volledig mislukt, er géén alternatief komt en de zaken zoals geschetst, voorlopig nog veel wranger gaan worden. Een situatie die voor héél veel mensen héél slecht zal zijn.

EEnzame SchizofrEEN | 13-05-23 | 11:04

Mijn nieuwe wijkje graag gebouwd met een ophaalbrug. Zie: Slot Haverleij
Slot Haverleij vormt het centrale punt in Haverleij. En dat is niet voor niets: dankzij de prachtige ligging aan de aftakking van de Maas en de vele voorzieningen, doet het Slot denken aan een vestingstadje van weleer.

www.haverleij.nl/locatie/de-kastelen-...

theo-is-dood | 13-05-23 | 11:04 | 2

Dat beekendaal (of hoe je het ook schrijft) lijkt wel een fabriek... Of een bajes?

EEnzame SchizofrEEN | 13-05-23 | 11:25

@EEnzame SchizofrEEN | 13-05-23 | 11:25: Het zal wel Baekendael worden. Dan kunnen de huurprijzen met een fractie 10 omhoog.

Tube64 | 13-05-23 | 12:08

Emigreren leek nog nooit zo aantrekkelijk. Ik overweeg Hongarije of Slovenië.

Stijlicoon | 13-05-23 | 11:03 | 13

@Sjeintje | 13-05-23 | 11:25: zijn wel betere belasting pradijsen,buiten Europa is het al een paradijs,kijk wel uit en spaar je centjes want bij terugkeer krijg je als voormalig Nederlander niets.

Coolcalmcollected | 13-05-23 | 11:28

@bergsbeklimmer | 13-05-23 | 11:24: "Ik kan me niets ergers voorstellen dan Nederland en de volkstuinmentaliteit ontvluchten en dan tussen de Nederlanders te moeten zitten"

Als ik die kant op ga vlucht ik voor het huidige beleid, niet omdat ik een hekel heb aan Nederland of de bevolking.

"Zeker met zo´n bewonersvereniging die vertelt waar je wat moet planten, welke gordijntjes gewenst zijn, schuttingen om de tuin enz. nee, dank je."

Dat is daar dus nou net niet van toepassing. Dat is eerder Nederlands beleid tegenwoordig. En je mag daar zelfs je eigen drank stoken, genaamd Pálinka. Wat wil je nog meer?

keistad | 13-05-23 | 11:33
▼ 10 antwoorden verborgen

Een grasveldje met teveel koeien, slechts 1 boom en geen stal in de omtrek te bekennen.
Randstedelijke luchtfietserij over gezellige koeien in de wijk.
Wie gaat de koeien iedere dag melken? Marie-Claire of Wimmer misschien? Waar gaan de koeien slapen? Het zijn van origine bosrand dieren ze slapen of in de stal of in de bosrand maar niet op het open veld. Of worden de koeien per toerbeurt op stal gebracht aan de rand van de wijk door bakfietsmoeders?

JanVergoor | 13-05-23 | 10:59 | 7

2050: Met een druk op de knop flip je het kavel om 's avonds, dan wordt het de Duizend Sprookjes bar-, dans- en entertainmentgelegenheid. 's Ochtends flip je de koeien weer omhoog (1e kwartier even met rust laten).

Kouwe Kees | 13-05-23 | 11:05

Ja maar nu gebruik je logica, dat is niet eerlijk.

keistad | 13-05-23 | 11:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Fascinerend hoe mensen die niets kunnen, toch dit soort complexe vraagstukken op hun bordje hebben... Zo'n Hugo... hoe dan? Los van het feit dat we elkaar tegen die tijd opvreten. Teveel is teveel....

Tom Hagen | 13-05-23 | 10:58

As soon as the first shot is fired, strategy is out of the window

BASinnic | 13-05-23 | 10:57 | 1

nee hoor, na 2e schot moet 2e man/vrouw zakken.

28 | 13-05-23 | 11:11

Doe mij maar een woonboerderij

Trofl | 13-05-23 | 10:57

Kennelijk heeft hij groot vertrouwen in de de kiezer.

Colin.Fart | 13-05-23 | 10:56 | 1

Zoiets dacht ik ook meteen, met grote verbazing zit ik naar dit te kijken. Wie is deze meneer toch die zò graag zò ver afdwaalt van alle padjes die ik tot nu toe voor mogelijk had gehouden? Nogal eng ook.

anja | 13-05-23 | 11:49

Haha in de jaren 50/60 kregen we die typische jaren 60 wijken. Veel flatjes van 4 hoog met hier en daar eengezinswoningen. Vaak met binnentuinen, grasveldjes en een speeltuintje.

Dit zijn allemaal kansenwijken geworden, omdat het toch niet werkt om zoveel mensen bij elkaar te zetten.

Veel nieuwbouwwijken zijn eigenlijk net zo zielloos. Het enige wat zulke wijken leefbaar houdt is dat mensen weinig thuis zijn. Je kan niet eens rustig in de tuin zitten, omdat je alles hoort van de buren die 5 deuren verderop wonen. Laat staan als het je directe buren zijn.

Hefbrug | 13-05-23 | 10:56

"De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens"

Of de weg is gevuld met kwaadaardige elite, welke van de twee ben ik nog niet helemaal uit.

www.youtube.com/watch?v=zXtHNpT6MJk

keistad | 13-05-23 | 10:56

Hugo de Jonge herinnert me nog altijd aan hoe eng de gemiddelde Nederlander kan zijn. Niet alleen hij maar ook hoe hij anderen wist op te hitsen

jeweettochniet | 13-05-23 | 10:56

Ze hebben niets geleerd van de Oostvaardersplassen.

impy | 13-05-23 | 10:56
-weggejorist-
aardv@rk | 13-05-23 | 10:55 | 1

Welke randdebiel/wensdenker heeft in godsnaam dat plaatje getekend?

D-Fens_1963 | 13-05-23 | 10:55

Idiote megalomane tekentafelwerk.
Eenvoudige landschappen en woonwijken mogen niet meer
Plannen die er zijn voor mijn directe omgeving: windmolens van 160m op de leusderheide, een eeuwenoud beukenbos wegzagen voor een woonwijkje.

zuurtjeregen | 13-05-23 | 10:53

Gaat die jogger op dat loopbruggetje zometeen die moeder met die baby het water in duwen?

nick666 | 13-05-23 | 10:53 | 1

Bij gebrek aan een trein weinig keus.

zuurtjeregen | 13-05-23 | 10:57

Tegen die tijd hebben we gewoon weer muren en grachten om de wijken en steden heen, om al die criminele instromiërs buiten te houden. Van de regering hoef je gewoon niets te verwachten, nu niet en gewoon nooit niet!

redthehaghue | 13-05-23 | 10:51 | 7

Si vis pacum para bellum.

Coolcalmcollected | 13-05-23 | 10:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Nou, daar zijn we mooi klaar mee met dat mooi Nederland. Hugo had zeker een hele tijd niets te doen en dacht ik ga mijn visie even op papier zetten. Het is inderdaad iets geworden waar we de kwaliteit van hugo als minister uit aflezen kunnen. Welke nu de domste minister in het kabinet is durf ik niet meer te zeggen, er zijn er al teveel.

jan huppeldepup | 13-05-23 | 10:50

godverdegodverdomme..

KC45 | 13-05-23 | 10:49

Ik vraag me af wie al die idyllisch groene daken en balkons gaat snoeien. Ik bedoel, als je een balkon of platdak hebt, dan kan dat nu ook al vol geplempd worden met struiken. Toch doen de meeste mensen dat niet, waarom zou dat toch zijn?

WasHetMaarMakkelijk | 13-05-23 | 10:49

Staat er trouwens ook in (niet gelezen) wie het in stand houden van de welvaart (waar we ook luxes als een ineffectief klimaatbeleid voor de bühne toe mogen rekenen) moet betalen, aangezien het merendeel van de 'externe instroom' economisch niets bijdraagt? Duurdere energie, teveel mensen die niet bijdragen, lagere belastinginkomsten - het geld van anderen om uit te delen raakt ooit op, om het maar Thatcheriaans uit te drukken. En dat gaat alleen maar harder en harder. Zeker met dit kabinet en deze tweede kamer, die op enkele uitzonderingen na gevuld is met idioten.

Hommel | 13-05-23 | 10:49

Nee jongens, het fijnste van deze wijk is de bescherming door de lokale criminele organisatie, prijs: elk 4e geboren kind in de wijk. Koopje.

Kouwe Kees | 13-05-23 | 10:46

Prima dat de overheid de regie neemt over de ruimtelijke ordening. Maar laat dan wat meer aan de markt over. Bijvoorbeeld met een oud VVD-plan waarbij minstens 50% van de bouwgrond aan particulieren verkocht wordt. Een plan dat het bijna gehaald heeft ooit. Bijna. Helaas werd het afgezwakt van een verplichting naar een advies, en is er dus nooit iets mee gedaan.

Muxje | 13-05-23 | 10:45

Wat leven we toch in een fantastische democratie. Het kabinet mag blij zijn als ze nog 10% van de stemmen halen bij de volgende verkiezingen. Intussen is Hugo de Prutser druk bezig met het uitvoeren van plannen waar nog nooit iemand van heeft gehoord of voor heeft gestemd.

4HoogAantWater | 13-05-23 | 10:44 | 2

De vraag rijst steeds,hoe blijft deze ondemocratische bende aan de macht,niemand wenst het,niemand wil het en niemand snapt het.

Coolcalmcollected | 13-05-23 | 10:46

Door pdf gescrold. Wat de een mooi vindt is voor een ander de hel. Overvolle Vinex-wijken met struikjes op balkon en gras op het dak zijn nog steeds overvolle Vinex-wijken, maar dan met struikjes op balkon en gras op het dak. Nu lukt het Hugo nog niet eens wat flexwoningen neer te zetten, dus zo'n vaart zal het niet lopen. Het geschetste aards paradijs 'Mooi Nederland' zou voor mij een reden zijn om te emigreren zodra het kan.

Duwbak_Linda | 13-05-23 | 10:41 | 6

@Sjeintje | 13-05-23 | 11:02:
Als je al dat uitdijende en overhangende groen ziet op pagina 8 & 11, dan is het sowieso hopen dat er nergens brand uitbreekt.

Duwbak_Linda | 13-05-23 | 11:05

@Duwbak_Linda | 13-05-23 | 11:05: Bomen op het dak, ik ga stuk... ooo wat een blamage.
Wat denken ze dat wortels doen?
De straat bij ons wordt ook vernieuwd, in de plannen staat er een boom voor ons huis.
Bij de inloopavond en daarna het persoonlijke gesprek met de gemeente gevraagd hoeveel geld ze willen gaan betalen voor herstelwerkzaamheden.
Antwoord; o ja, daar hadden we niet aan gedacht. We maken er een struik van.
Dus...

Sjeintje | 13-05-23 | 11:12

@Sjeintje | 13-05-23 | 11:12:
Fantasia impressies gemaakt door stadsbewoners met tot rouwplaats gemaakte tuinen van tegel ende grind.

Duwbak_Linda | 13-05-23 | 11:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Dan liever de lucht in. Waarom niet. Hou eens op met dat overdreven pamperen van de ondernemers in vee. Ze verkopen zichzelf uitstekend. Weten overal het onderste uit de kan te halen. Mogen wij er als gemeenschap weer per boerderij straks 1 of 2 miljoen bijleggen per boerderij. Het hele spul (incl. Yvon Jaspers) gesponsord door de veevoerhandel. Als je dan ook nog eens ziet hoe sommigen met hun belachelijke hoeveelheid vee omgaan! In naam nog Christelijk ook soms. Nogal belabberd rentmeesterschap.

dickwvf | 13-05-23 | 10:41 | 4

Hahaha! Dickie hiero heeft liever intensieve menshouderij. Gewoon de boel volpleuren met glas en beton, dáár knapt een land van op!

Lefty-Messup | 13-05-23 | 12:30

Nou, wat een oplichters die k.. banken!

dickwvf | 13-05-23 | 14:08

Vind het zelf vaak wel mooi, denk dat dat een kwestie van smaak is.
Wel veeeel te duur, maar dat is een ander verhaal.
Wat is jouw alternatief=

dickwvf | 13-05-23 | 14:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ze kunnen beter een keer SimCity spelen om inzicht te krijgen in de benodigde infrastructuur

Kartelmaster2000 | 13-05-23 | 10:40 | 3

Die koeien zijn daar gedropt volgens het Zoo-Tycoon principe.

Hoe krijg je die weer naar de stal?

Papa Jones | 13-05-23 | 10:43

@Papa Jones | 13-05-23 | 10:43: Welke stal...

Is dit nog nieuws? | 13-05-23 | 10:50

@Is dit nog nieuws? | 13-05-23 | 10:50: Nou, de stal bij de boer.

Oh wacht...

Papa Jones | 13-05-23 | 11:03

Geluk bij een ongeluk is dat Hugo niks kan waardoor het gedoemd is te mislukken. Nadeel is dat het een hoop geld gaat kosten, maar dat is dan weer Kaag's probleem.

B.agger | 13-05-23 | 10:39

Lachen hoor. En nergens mag je nog met de auto bij een pand komen, leuk als de internetmonteur (ik) een bezoek moet doen.
Moet die dan bij elke klant een half uur lopen met zijn gereedschap?

BekiekUtMoar | 13-05-23 | 10:39 | 3

Zoals altijd zijn golfkarretjes de oplossing

Duwbak_Linda | 13-05-23 | 10:44

Gewoon met de elektrische bakfiets. Het dagelijks rond laten scheuren van een persoon van ongeveer 80-100 kg in een bestelbus van 2000kg is nu al waanzin.

Festen | 13-05-23 | 11:13

(Opnieuw) emigreren wordt weer zeer aanlokkelijk.
Liefst naar een echte bananenrepubliek, want dan weet je tenminste waar je aan toe bent, doen ze niet aan woke en is het lekker weer.

Tapu | 13-05-23 | 10:37 | 2

El Salvador lijkt me wel wat. Je kan er betalen met bitcoins en de president heeft alle gewelddadige MS13 gangbangers dan wel laten opsluiten, danwel een enkeltje naar de US-Mexico border gegeven (Biden ziet ze graag komen, win win dus!) Waardoor San Salvador nu een veiligere stad is geworden dan San Francisco.

Mijn GS nick magnie | 13-05-23 | 10:46

@Mijn GS nick magnie | 13-05-23 | 10:46:
Opties to consider so far:
Nevis
Tobago
Panama
Belize
Costa Rica
Australië
Azoren

Tapu | 13-05-23 | 10:58

Mooi Nederland? Dan eerst maar eens het gebrek aan visie op landschapsarchitectuur van de afgelopen decennia compenseren. En misschien eens een visie op overbevolking ontwikkelen. Het probleem (dat exponentieel groeit) waar 'we' toekomstige generaties mee opzadelen omdat we het nu niet oplossen en verergering voorkomen.
GL en D66 zijn ondertussen druk bezig met een retorische draai om toch maar vooral te kunnen zeggen dat Nederland níet vol is. Hoe dat zich laat rijmen met 'groen' en 'natuur' is mij een raadsel.

Hommel | 13-05-23 | 10:35 | 2

Ddr66 en de groene kmher roepen om het hardst de natuur te beschermen,dat is in contradictie met de bouwplannen of is het nieuwe beton de nieuwe natuur,ik zie liever een koe ( niet el quack) dan een betonnen migranten koloss.

Coolcalmcollected | 13-05-23 | 10:50

@Coolcalmcollected | 13-05-23 | 10:50: Ja óf een biologisch dynamische boer. Met oog voor de natuur. En dat kost ruimte. Linkse mensen denken kennelijk: die weilanden=industriële landbouw en dus even slecht als beton dus dan maar beton want asielzoekers. Ik ben voor behoud van alle open agrarische ruimte, en omvorming naar duurzamere landbouw. En een asielbeleid naar Deens voorbeeld.

Hommel | 13-05-23 | 12:38

Dit rapport ademt het totaal-faciliteren van ongebreidelde instroom. De titel had ook "Op naar de 30 miljoen!" kunnen zijn.
Ik voorzie een burgeroorlog.

marcoplarco | 13-05-23 | 10:35 | 1

In ieder geval grootschalige onrust. Zelf vermoed ik vooral dat we naar een rechts-populistische meerderheid in de kamer gaan. En hoewel ik daar niet op zit te wachten, begrijp ik het wel. Want demense willen dit niet meer. En dat maakte feit wordt totaal genegeerd. Tot we straks inderdaad premier Wilders hebben.

Bigi Bana Boy | 13-05-23 | 10:59

Goede artist impression

Vooral die drone met een verbandtas die er boven hangt whahahaha

huh!? | 13-05-23 | 10:35

Er wordt nagedacht over een supermegakazerne vlak bij Zeewolde. Dan vraag ik me oprecht af: "Welke dronken beleidsmaker vindt het een goed idee om defensie op een centrale plek te huisvesten"? Handig voor de vijand, immers die hoeft alleen maar de dijken te bombarderen en het water doet de rest. Dat er dan een heel dorp onder water komt te staan is dan "collateral damage" zeker? Of wat te denken van het wegkrijgen van voertuigen als de brug bij Nijkerk is weggebombardeerd? En die bij Harderwijk ook? Gaan ze dan uitwijken naar de brug bij Almere? Oh wacht die is ook platgegooid. Zware voertuigen op een kleigrond. Omdat dat zo goed werkt. Er leven en werken op die plek een aantal boerengezinnen die dan maar moeten wijken. Wat een immense clusterfuck in wording is dit weer. Wel eens van risicospreiding gehoord? Nou daar doen ze bij onze roverheid en generale staf kennelijk niet aan. Ze willen het duidelijk makkelijk maken voor de vijand door alles op 1 plek te huisvesten. Wat een compleet gekkenhuis is dit land toch geworden.

de Jager59 | 13-05-23 | 10:35 | 8

@theo-is-dood | 13-05-23 | 11:13: Zet dan een paar(!) kleinschaliger kazernes op hoger gelegen grond waar de zware voertuigen niet in wegzakken. Denk aan de grensgebieden NL/D en NL/B. Misschien zou je dan zelfs een samenwerkingsverband kunnen aangaan met deze bondgenoten?

de Jager59 | 13-05-23 | 11:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Je hebt de de beleidsmakers, de planners en de uitvoerders. Die zijn handig gescheiden in de Nederlandse instituten.
De eerste groep maakt plannen, heel veel en heel snel, steeds als een plan klaar is beginnen ze met nieuw papier maken.
De tweede groep waarvan er steeds minder zijn moeten het uitvoeren. Maar nog voordat eea goed en wel is geïmplementeerd presenteren de beleidsmakers weer een nieuw plan en moet alles weer anders.
Dan krijg je dus een Hugo de Jonge die 100.000 nieuwe woningen gaat bouwen. En als er dan wordt gezegd: ‘Dat kan niet.’ Dan zegt Hugo het moet, alsof het dan ineens wel kan, alsof het stikstofprobleem van Hugo’s regering dan ineens verdwijnt, er ineens een heleboel nieuwe bouwvakkers zijn het de materialen zich magisch verzamelen.
Als de uitvoerders en de beleidsmakers langs elkaar heen werken en niet met elkaar praten dan komt het nooit goed.

Het is een beetje als de speciale operatie van de Russen in Oekraïne. Poetin zegt: Voor één april moet de hele Donbass zijn veroverd, volgens de plannen van de Russische militaire staf kan het. Alleen in werkelijkheid zijn de middelen er niet meer.

ratelaar | 13-05-23 | 10:35

Kabinet, rot op. Dit scenario is afkomstig van een buitenlandse agenda. Er is geen mandaat voor. Het volk is tegen. Blijven zitten komt eigenlijk neer op landverraad, meneer Rutte, mevrouw Kaag.

polderslootje | 13-05-23 | 10:35 | 1

Maar: zodra er verkiezingen zijn stemt toch weer de meute op VVD, GL/PvdA, D66. En misschien stemmen er best wat mensen op BBB maar dat is allemaal ex-CDA stemvee, en daar zie ik ook weinig mee veranderen aan de ongebreidelde instroom van migranten. Ik vraag me af wat er verkeerd moet gaan voor mensen écht anders gaan stemmen.

Hommel | 13-05-23 | 10:38
-weggejorist-
HD50 | 13-05-23 | 10:35 | 1

Dit zijn m.i zulke ingrijpende dingen daar moet een referendum over komen .
Deze dingen hebben nooit in verkiezingsprogramma's gestaan .

Alexander | 13-05-23 | 10:33

En dan nu de realiteit: de overheid liet via een aanbesteding vorig jaar versneld 2000 flexwoningen maken, en daarvan staan er nu 700 in een opslag.
'Rijk kan kant-en-klare flexwoningen niet kwijt
Het kabinet trok via een razendsnelle aanbesteding €200 mln uit voor de bouw van ruim tweeduizend flexwoningen. Nu de tijdelijke huisjes er zijn, verdwijnt een groot deel in de opslag. Gemeenten en woningcorporaties staan nog niet te springen.'
FD: fd.nl/bedrijfsleven/1475636/rijk-kan-...

www.gemeente.nu/ruimte-milieu/bouw/gr...

grietmetgroenefiets | 13-05-23 | 10:33 | 2

Kost wat, heb je ook wat.....

Is dit nog nieuws? | 13-05-23 | 10:33

"Dat schrijft De Jonge in zijn Kamerbrief. ‘De aankoop leidde tot beweging en versnelling bij gemeenten en corporaties, zij het (nog) niet altijd richting afname van deze woningen. Ook passen de bestelde woningen niet altijd goed bij de beschikbare locaties.’

Oh werkt dat zo: Eerst bestellen, dan aan bestaande locaties toewijzen. Dan pas kijken of ze bij die beschikbare locaties passen.
Dat zou je ook eerst kunnen doen, maar tja, wij zijn geen experts....

"Maar vooral stevige fundamentele politieke en maatschappelijke discussies in het voortraject, die de besluitvorming rondom flexwonen stagneren. Meestal gaat het om boze omwonenden die roet in het eten gooien, zoals de minister ook noemde."

Het is de schuld van de omwonenden. Roet in het eten gooien. Meteen stigmatiseren, passief agressief etc...

Is dit nog nieuws? | 13-05-23 | 10:37

Maak dat je wegkomt!

Mokum Kosher | 13-05-23 | 10:32

Waar zijn de korenwolf en de roodgevlekte bosmarmot als je ze nodig hebt...

Jos Tiebent | 13-05-23 | 10:32 | 1

Beetje inzoomen: Onder die boom op dat grasveldje, 3e pixel naast de stam.

Is dit nog nieuws? | 13-05-23 | 10:33

De omwonenden zullen klagen over het geloei, waardoor de koeien de eerste zijn die moeten oprotten. Is maar beter ook. Dit zijn veel te weinig vierkante meters voor vee.

zwarte_weduwe | 13-05-23 | 10:31

Mis de windmolens en de zonnepanelen op ieder dak. Op die flat kan je trouwens ook nog koeien plaatsen.

Nescio73 | 13-05-23 | 10:31

We worden allemaal Pimmen. Afgemaakt door gekken.

Normpje | 13-05-23 | 10:31

Minder minder neuqon! Geeveedee! Uitroepteken.

Jos Tiebent | 13-05-23 | 10:28 | 1

Aanvulling/correctie ; nee hoor , er mag best meer gen@#kt worden als het maar lekker vruchteloos blijft!

Cunucu | 13-05-23 | 11:28

Zag eigenlijk nauwelijks mensen in deze presentatie; tòch een enkele, uiteraard ras: negroïde.

meneer Q | 13-05-23 | 10:28 | 2

En die liepen nog aan de verkeerde kant van de fietssnelweg ook nog. Hoe discriminerend kun je zijn als architectenbureau. Alsof de nieuwkomers niet weten dat we hier rechts aanhouden en zo.

Peerkeoud | 13-05-23 | 10:30

@Peerkeoud | 13-05-23 | 10:30:
Uit ervaring kan ik u zeggen dat nieuwkomers inderdaad niet weten dat we hier ooit het rechts aanhouden praktiseerde.

aflaatverkoper | 13-05-23 | 10:45

Ik ben natuurlijk geen architect, dus ik heb er geen verstand van, maar ik had dat rijtjeshuis vooraan het blok wel een zijgevel geven, anders krijg het nooit warm met een warmtepomp.

Verder: Een drone met meevliegend WiFi icoontje is ook wel bijzonder.

Chuck the plant | 13-05-23 | 10:26 | 3

Die lading met een rood kruisje een meter onder dat ding hangen is ook handig. Gaat ook niet wiebelen of zo... Mara ja woke he.. Rechtsonder ook iemand in een rolstoel.... Die moeten ook in het plaatje...

Is dit nog nieuws? | 13-05-23 | 10:29

www.polyfern.nl/wp-content/uploads/20...
Chuck the plant | 13-05-23 | 10:26 |
Gekke molentjes ,zonnepanelen ramen in een stal, futuristisch etc, en dan een koddig jaren 40 trekkertje erbij...

Is dit nog nieuws? | 13-05-23 | 10:32

@Is dit nog nieuws? | 13-05-23 | 10:29: Ja, kennis van zaken of practisch inzicht in of het gaat werken zijn al lang geen vereiste meer, zolang het de juiste ideologie maar uitbeeldt.

Chuck the plant | 13-05-23 | 11:10

(mooi wij hier blijven verschoond en ga niet verklappen waar 'hier' is)

Overzicht 16 stedelijke vernieuwingsgebieden Interbestuurlijk Programma Leefbaarheid en Veiligheid
www.rijksoverheid.nl/documenten/publi...

Der Schnitzeljäger | 13-05-23 | 10:26 | 1

Ja, boven op de Grossglockner zal de leefomgeving ongetwijfeld niet door de Jonge worden aangetast.

Peerkeoud | 13-05-23 | 10:32

Opdracht: Ontwerp de stad van de toekomst.
"StadGPT, teken eens een plaatje van een dodelijk saaie Vinexwijk. Voeg de gewijzigde demografische kenmerken toe."

marcoplarco | 13-05-23 | 10:26

Deze visie moet aan immigranten getoond worden, want dit is de beste weg om vrijwillig toch maar voor Afrika te kiezen.

Bolhoed | 13-05-23 | 10:25

Beetje asielig voor die koeien.

Normpje | 13-05-23 | 10:25

Leuke tekeningetjes enzo, maar ik zie nergens de no-go area’s, de gribussen en de ghetto’s. Verder veel blanken gezien en een stelletje Aziaten die iha voor weinig overlast zorgen.
Wishful thinking van de ontwerpers of wegkijkers?

Kwakjeszalver | 13-05-23 | 10:24 | 1

Beter kijken in de PDF 'Programma mooi Nederland' lachende getintiërs volop.

HankHill | 13-05-23 | 10:42

De kabelbaan over het IJ! Dat slechte idee komt er dus. De jogger die continue op zijn route dwarsliggers tegenkomt want ja, er leven ook nog meer mensen in dit land. Groen en gezond leven in de stad terwijl je beroofd en van je sokken gereden wordt door tasjesdragers op de scooter. Stad- en hang tuinen waarvan je weet dat het onderhoud zelf gedaan mag worden. Kan alleen maar goed gaan. Overal dood gehakte vogels vanwege de windmolens. Vogelspotters moeten een nieuwe hobby zoeken. Als het maar niet hardlopen is. Bouwen in uiterwaarden en steeds meer plaatsen onder NAP terwijl steeds meer banken dat niet meer willen financieren. Dat wordt nog interessant. Voedsel? Dat importeert men lekker. Kijk maar naar Engeland. Dat gaat ook zo goed.
Vele vierkante meters in dure stadsgrond zal nodig zijn voor de mega Moskeeën. Of dachten ze dat die er niet komen? Daar wordt niet gewoond.
Google eens op Singapore of andere grote Aziatische steden. Hebben ze in Den Haag wel door wat dit allemaal gaat betekenen?
En het belangrijkste detail: dit hoeft niet zo te zijn. Alles is een keuze. Er wordt echter wel voor u bepaald. Dat staat niet in het rapport.

Deflatiemonster | 13-05-23 | 10:24

In de haven van Rotterdam ligt al jaren die Floating farm met koeien op drijvende stal middenin de herrie en dieseldampen van de haven met voorbijrazende trucks met containers.
Zeer diervriendelijk…

laurentius | 13-05-23 | 10:24

"Vaststaat dat..."
Dat zullen we nog wel eens zien.
(hooivork pakken doet)

marcoplarco | 13-05-23 | 10:23

- Wat kost dit stompzinnige rapport.
- Hoeveel uur gewauwel van ambtenaren is hieraan voorafgegaan.
- Hoeveel uur hebben "externe specialisten" gedeclareerd.
- Hoeveel structurele kosten gaan nog gemaakt worden om dit flutverhaal te verkopen.
- Etc want gebed zonder end

Bolhoed | 13-05-23 | 10:22

Vol, voller, volst. Op naar de gated communities.

impy | 13-05-23 | 10:22 | 2

Pensioenfondsen moeten weer gaan investeren in wapens.

Deflatiemonster | 13-05-23 | 10:27

Van zijn kabinetsmaatje Jetten, ook al van die onzin.
"Met deze adviseurs van Rob Jetten is Nederland op weg naar dromenland."
www.wyniasweek.nl/met-deze-adviseurs-...

Basil Fawlty | 13-05-23 | 10:21

Hugo is weer bezig, die spoelt weer geld door de plee alsof het z'n eigen centen niet zijn....
nos.nl/artikel/2474580-nog-veel-gepla...
.
Zelf vindt ie het "onhandig"....

Ommezwaai | 13-05-23 | 10:21

Als ik bij Polyfern landscape architects werkte zou ik me de ogen uit de kop schamen. Heb je al die jaren gestudeerd en dan kom je niet verder dan dit soort ongeinspireerde plaatjes. Zonder idee, zonder perspectief, zonder levenslust.

Zuurteregelaar | 13-05-23 | 10:19 | 4

@Is dit nog nieuws? | 13-05-23 | 10:25: Een robot ontwerpen die een riek gebruikt. Nou, dán heb je opgelet op sgool.

marcoplarco | 13-05-23 | 10:33
▼ 1 antwoord verborgen

Die drone rechtsboven, is dat zo'n Oekraïens ding?

Is dit nog nieuws? | 13-05-23 | 10:19 | 1

Met wifi signaal en een rode kruis teken op de lading onder de drone.

De_fluitlokker | 13-05-23 | 10:41

Vast wel eerder geschreven...

Nederland is de hoofdstad van Europa...

Ik ga genieten van het weer.....

neonreclame | 13-05-23 | 10:18

Koeien op een stadsgrasveldje. Wat dachten ze in den haag? Laten we ook nog een paar koeien intekenen om de mensen van het platteland nog een beetje tevreden te houden? Man man man.

SailingDuck | 13-05-23 | 10:18 | 1

Precies ook mijn gedachte. Postzegelveldje. Hoeveel zou het zijn? 400m2 ?
"Hoeveel oppervlakte weide je nodig hebt, hangt af van de kwaliteit ervan. Van een gemiddeld groot runderras hou je drie dieren per hectare. De persoonlijke ruimte per dier is ongeveer 360 m², maar dan moet je zeker ruwvoer bijvoederen."

LucaBrasi | 13-05-23 | 11:02

Als dat wifi autootje pech krijgt kan er niks meer langs met die ene rijbaan....
Dat gaat een probleem worden bij de moskee.....
Waar zijn de parkeerplaatsen trouwens?

Is dit nog nieuws? | 13-05-23 | 10:18 | 2

Iedereen een deelwagen die je midden op trottoirs, kruispunten en vijvers terug kunt vinden.

HankHill | 13-05-23 | 10:20

Moskee bezoekers parkeren hun auto overal, behalve op parkeerplaatsen

J.Dokstijl | 13-05-23 | 12:46

Die eerste foto met die torenhoge klimaatminaretten naast dat pittoreske molentje. Het oude en het nieuwe in een beeld gevangen, alsof het gelijken zijn. Vooruit moeten we, ook u blaffende hond!

JJMS | 13-05-23 | 10:18 | 2

Ik dacht precies hetzelfde alleen dan wel dat het nieuwe het oude zal ondersneeuwen vanwege het overduidelijke verschil in aantal.

nikolaos | 13-05-23 | 10:22

Op de bladzijde daarvoor staat dan "mooi Nederland". Klimaatminaretten zijn niet mooi...

Louter Leuter | 13-05-23 | 12:41

Ik mis de minaretten die overal bovenuit steken

laurentius | 13-05-23 | 10:17 | 2

DE rest van Nederland niet, Lau.

Verderkijkert | 13-05-23 | 10:24

Wat is nog het verschil met de communisten? Die hadden ook een planeconomie.
We weten hoe het daar mee afgelopen is.

tis_wat | 13-05-23 | 10:16

"Vaststaat dat het hele land gaat veranderen" in demografische zin inderdaad.

HankHill | 13-05-23 | 10:16

Help! Mijn minister is klusser.

Lorejas | 13-05-23 | 10:15

En geen blikjes op straat. Alles is onder controle.

SterF... | 13-05-23 | 10:15

Hugo moet een tijdje meelopen als assistent duimstok-aangever bij de firma Biereco % Bouwmaat. En in de pauzes fungeren als koffie-cuckje voor de echte mannen. Dan kan ie politiek even niks verkloten en wat werken in de buitenlucht zou zijn perceptie goed doen! Wordt hij een veel beter mens van!

Cunucu | 13-05-23 | 10:14

Is dat in Mumbai? Ik heb een keer een rondje gelopen in die sloppenwijk.

SterF... | 13-05-23 | 10:18

Leuk maar als er 1 gans schijt gaat het hele plan niet door.

NLgaatnaardeklote | 13-05-23 | 10:12

Plaatje klopt niet. Geen gebedshuis.

Lorejas | 13-05-23 | 10:10

Visieloos randstad geneuzel....

Wijze uit het Oosten | 13-05-23 | 10:09 | 2

De visie is: massa-immigratie is goed; massa-immigratie moet. En om iedereen zo nog te kunnen huisvesten bouwen we vanaf nu alleen nog maar micro-appartementen in wolkenkrabbers. Beton is het nieuwe en enige sacrament!
Alleen zij die lid zijn van de CDAVVD66-elite mogen nog riant wonen.
In het groen...

Aristotalloss | 13-05-23 | 10:40

Je kunt er van alles van zeggen, maar visieloos is het zeker niet. Ontbrak de visie maar.

mozaard | 13-05-23 | 15:02

In een land waar niemend een auto heeft, en waar de tweede verdieping van rijtjeshuizen uitsteekt tov de bgg. Lekker efficient, wat een luchtfietserij. Mensen willen gewoon wonen en een (of twee of drie) autos voor de deur.

De_GVR | 13-05-23 | 10:09 | 4

@Zuurteregelaar | 13-05-23 | 10:13: Ik weet niet of ik je helemaal begrijp maar op zich is een 'overhang' van de eerste etage tov de begane grond (op het zuiden) wel slim. Je hebt dan 's zomers een perfecte slagschaduw en 's winters als de zon laag staat wel binnenvallende zon. E.e.a natuurlijk op welke breedtegraad je woont natuurlijk.

Cunucu | 13-05-23 | 10:24

Dat kan nog wel een voordeel zijn idd. Meestal zie je zoiets voor een carport aan de voorkant, maar het zit achter. De achtertuinen zijn ook erg kort, dus ik betwijfel of het veel voordeel oplevert tov de nadelen zoals veel spinnen, vaak donker en meer warmteverlies.
De huizen hebben geen indeling binnen, dus alle warmte gaat meteen naar zolder, en het valt me ook op dat ze allemeel geen zonnepanelen op het dak hebben. Zullen die dan ergens in het weiland staan?

De_GVR | 13-05-23 | 10:39

@Cunucu | 13-05-23 | 10:24: Dat is precies wat ik bedoel. Het ontwerp is puur theoretisch. In de praktijk werkt het voor mij niet. Ik heb in dit soort woningen gewoond en je wordt er niet vrolijk van. Laag plafond, donker, buiten krijg je ook een donker vochtig stuk waar je niet wil zijn, bah. Ik (en andere mensen??) hebben licht nodig, daar wordt je vrolijk van. Maar dat is in Nieuw-Nederland misschien ook helemaal niet de bedoeling?

Zuurteregelaar | 13-05-23 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

hee kijk een plaatje van een euthanasie energie convector oven, dat ontwerp is revolutionair.

28 | 13-05-23 | 10:09

De Grote Verbouwing

RickTheDick | 13-05-23 | 10:09 | 3

Jij moet dat natuurlijk niet zo noemen want dan is het complotdenken.

nikolaos | 13-05-23 | 10:11

The Great Transition

mozaard | 13-05-23 | 15:04

Het heeft iets autistisch, zo ontzettend vasthouden aan een richting die je bent ingeslagen waarvan niemand weet waarom en dan toch stug blijven volhouden. Op een bepaald moment wordt zoiets zielig en dit plaatje is daar wel een duidelijke uiting van.

Zuurteregelaar | 13-05-23 | 10:09 | 1

Dat deed hij destijds ook al met zijn prikstrategie. Verbazend hoeveel mensen er toch zijn ingetuind.

Veepert | 13-05-23 | 10:19

Die postzegel groen met koeien in dat plaatje noemen we wilde natuur, natuurgebied. Daar moet een boswachter bij. En een boa tegen hangjongeren. En een hek eromheen tegen de wolf. En een ambtenaar om de stikstofuitstoot te meten. En er is geen stal voor de biefstukken. Waar is de grafitti op de huizen? Waarom hebben die huizen geen schoorsteen?

Is dit nog nieuws? | 13-05-23 | 10:06 | 1

Oh en hoe komt de trekker door die haag om te maaien ploegen of wat je maar doet net een trekker?

Is dit nog nieuws? | 13-05-23 | 10:07

En de wolf dan? Ik zie geen wolf op dit plaatje.

Papa Jones | 13-05-23 | 10:04 | 4

Ik mis iets met homo's en flatgebouw daar op de achtergrond. Mannen met witte jurken. Of ben ik te pessimistisch ?

Der Schnitzeljäger | 13-05-23 | 10:07

@Der Schnitzeljäger | 13-05-23 | 10:07: De mannen met witte jurken zitten in de moskee en de homo's zijn op denk ik.

Papa Jones | 13-05-23 | 10:20
▼ 1 antwoord verborgen

Welkom!
En dan is stikstof geen probleem.
Welkom. Maar u niet.

Is dit nog nieuws? | 13-05-23 | 10:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl