Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Inez Weski gestopt met Ridouan Taghi verdedigen

Mag ook niks meer

(plaatje via)

Ridouan Taghi is zijn advocaat kwijt. Inez Weski heeft de verdediging van de bekende brievenschrijver gestaakt, nu ze druk is met andere dingen. Vandaag maakt het OM bekend of en hoe Weski nog langer vast blijft zitten. "Weski werd afgelopen vrijdag opgepakt. Het Openbaar Ministerie onderzoekt of zij onrecht onrechtmatig informatie heeft doorgespeeld aan de vermoede criminele organisatie rond Ridouan Taghi. Ook wordt ze verdacht van deelname aan een criminele organisatie, die bezig is met internationale drugshandel en witwassen, en het schenden van geheimen, aldus het OM. De twee advocaten van Weski willen geen toelichting geven op het besluit." 

UPDATE

Social

Reaguursels

Inloggen

Dit Izen Meski

PlatteHoofd-IpneHaar | 24-04-23 | 23:39

Wie zich met Taghi inlaat, weet dat hij/zij onder druk gezet gaat worden om de wensen van Taghi in te willigen, en dat hij/zij dan eigenlijk geen keus meer heeft. Het is de dood of de gladiolen.
Het zou me daarom niks verbazen als ook Weski onder druk/dreiging gehandeld heeft, en ‘gearresteerd’ is als uitvlucht om haar aan Taghi te laten ontsnappen.

Snoess | 24-04-23 | 21:39

Misschien heeft het wel niks met thagi te maken, maar heeft iemand haar zwart gemaakt dat ze op Koningsdag koning Willem wil verleiden. Zo wordt de hele monarchie in een chaos gestort.

jan huppeldepup | 24-04-23 | 20:57 | 1

Er is er maar één die Inezwart maakt en dat is Inezelf.

Houtje_Bekman | 25-04-23 | 00:05

Ben ik de enige die denkt dat Inez zichzelf misschien genoodzaakt voelde om mee te werken met haar cliënt, omdat haar cliënt nu eenmaal niet echt bekend staat om zijn compassie en medeleven?

VBO_B_Niveau | 24-04-23 | 20:22 | 2

Nee, u bent niet de enige. Het zou mij niet verbazen als Weski of haar naasten zwaar onder druk staan en/of bedreigd worden. Mogelijk door haar cliënt zelf of door zijn criminele achterban.

Gravin v Kippenbouth | 24-04-23 | 20:46

@Gravin v Kippenbouth | 24-04-23 | 20:46: Sterker nog, het zou mij niets verbazen dat ze dit, als laatste redmiddel om eronder uit te komen, uiteindelijk zelf heeft gemeld aan het OM en stilletjes meewerkt. Carriëre en imago naar de kloten maar dat was, door de dreiging en het meewerken met Taghi, toch al onontkombaar, maar zij en degene(n) die werden bedreigd nog levend...
Ik denk dat alle betrokkenen onderschat hebben wat de consequenties zijn van het werken met iemand als Taghi. Dan gelden er geen regels meer.

MaxLoadingCapacity | 24-04-23 | 21:30

Het blijft toch wel een aparte verschijning.

Er moet toch wel een moment geweest zijn dat ze volledig
Adams family ging.
Waarschijnlijk stond ze op een dag voor de spiegel en zei: Kom op Bassie je cunt het.

Piet-Kietelaar | 24-04-23 | 19:53

Onderwereld, bovenwereld. Ik zie het verschil niet.

VBO_B_Niveau | 24-04-23 | 19:38

Zelfs een crimineel heeft het recht om zich te verdedigen in de rechtbank.
Maar tegenwoordig zijn veel topadvocaten gewoon een verlengstuk van de onderwereld om de zaken draaiende te houden.
Zoals ze vroeger van Moskovits zeiden dat hij geen maffiamaatje was maar gewoon maffia.

Osdorpertje | 24-04-23 | 19:08

Inez Wespennest. Saskia Belleman deed net een goed woordje voor u. Ik ben erg nieuwsgierig wat er speelt. Met de kennis van nu wens ik u sterkte.

Pekketrikker | 24-04-23 | 18:40
-weggejorist-
nietzomoeilijk | 24-04-23 | 17:55 | 2

2 weken verlenging met alle beperkingen. Dan is er meestal wel wat aan de hand. Zal er zelf geen minuut van wakker liggen. Van mij mag hebzuchtig tuig met hun consiglieres branden in de hal

Cornelis12 | 24-04-23 | 17:54 | 1

U heeft vuurvast behang en goede rookafzuiging?

Het Oude Rijden | 24-04-23 | 23:15

Zou de NOS haar dan niet Inez W. moeten noemen?

MartiniMeister | 24-04-23 | 17:51

Overigens die neef van Taghi die nu veroordeeld is heeft Ridouan Taghi best wel een loer gedraaid. Advocaat van neefje verklaart nml in rechtszaak dat het al langer aan de gang was en zo viel het oog van het OM op Weski die dus wel de advocaat van Ridouan Taghi was op dat moment. Nu loopt die zaak weer vertraging op omdat ze op zoek moeten naar een nieuwe advocaat. Ik weet niet of Ridouan Taghi daar wel zo blij mee is dat zijn advocate is opgepakt en nog meer kan vertellen, of dat hij het wel goed vindt zo omdat hij toch voelt dat hij sowieso levenslang zal krijgen.

Basil Fawlty | 24-04-23 | 17:29 | 4

@Nuuk | 24-04-23 | 17:45:
Inderdaad, en dan blijft neefje akkefietje in de rechtszaal staan. Wordt dat een "Fredo" want neefje (via advocaat in pleidooi) heeft het hoofd van de familie behoorlijk genaaid met die opmerking, ben benieuwd wat die Radouan daar van denkt want echt stabiel komt hij niet op mij over.

Basil Fawlty | 24-04-23 | 18:31

@Basil Fawlty | 24-04-23 | 18:31: Hij is stabiel agressief.

Après toi | 24-04-23 | 19:00

@Après toi | 24-04-23 | 19:00:
Lol! Dat is dan wel weer zo.

Basil Fawlty | 24-04-23 | 19:02
▼ 1 antwoord verborgen

Ze heeft Taghi wel een poosje in behandeling gehad. Naar wie zou de de facturen gestuurd hebben en wie zou die betaald hebben?
Of zou ze hem pro deo hebben behandeld?

Arnold Layne | 24-04-23 | 17:22

Laat die Taghi gewoon verdwijnen. Zogenaamd met een helikopter ontsnapt ofzo die vervolgens boven de Noordzee verdwijnt.

Hadena | 24-04-23 | 17:00 | 3

Of laat hem solliciteren bij de Wagner groep

Cornelis12 | 24-04-23 | 17:50

Terug naar Marokko inclusief de gehele familie. Er wacht met smart een Marokkaanse rechter op Taghi.

I.P standing up | 24-04-23 | 20:23

Ze ziet er ook echt uit alsof ze nog een appeltje te schillen heeft met Batman.

Kabouteraap | 24-04-23 | 16:25

Na het lezen van het interview heb ik een heel ander beeld van Inez. Wat een interessant mens.

paridae | 24-04-23 | 16:17

Is die Taggie nou een vent of een wijf?

Kwakjeszalver | 24-04-23 | 16:12 | 1

Een kabouter.

Après toi | 24-04-23 | 17:57

Net als Bram toen die niet van Willem af kon komen.

maruyama | 24-04-23 | 16:09

En dan de waanzinnige gedachtegang dat het hele proces overnieuw zou moeten worden gedaan. Zo langzamerhand is het een stuk handiger als die vent en de meeste van zijn medestanders gewoon een ongeluk overkomt.

phantom2 | 24-04-23 | 16:07 | 1

Je bedoelt zelfmoord met drie kogels in het achterhoofd?
Komt alleen in de VS voor. In de USS of R springen ze uit het raam.

Kwakjeszalver | 24-04-23 | 16:13

Heeft zij nu ADHD?

Kwakjeszalver | 24-04-23 | 16:06

Ik had altijd al een vermoeden.
Weski is een zware jongen.

Ruimedenker | 24-04-23 | 16:01 | 2

Maar welk nummer is zij?
167-716?
761-176?

Nuuk | 24-04-23 | 17:42

Goeie truc om van die Fin af te komen. Wel beetje doorzichtig.

Raskut | 24-04-23 | 15:55 | 1

Precies wat ik ook dacht. Zelfs als ze van het tableau wordt geschrapt is dat voor haar van ondergeschikt belang. Ze kan altijd nog een Brammetje doen. Zo komt ze tenminste levend aan haar pensioen toe.

phantom2 | 24-04-23 | 16:04
-weggejorist-
Zenzeo | 24-04-23 | 15:48 | 2

Er is ook een kans dat dit ter bescherming van Weski is. Advocaten van Taghi lijken me niet zo goed over het lot van hun eigen leven te kunnen beschikken. Zeker als het hen niet lukt hem vrij te pleiten.

allemansvijand | 24-04-23 | 15:43 | 2

Dacht ik ook. Las eerder dat haar zoon bedreigd zou zijn.. kan me voorstellen dat je dan als advocaat/moeder geneigd bent 'mee te werken'.Zeker als je weet dat dit soort types geen grappen maken.
Nu kan ze niet anders dan (opgelucht?) haar werk stopzetten.

roberto9715 | 24-04-23 | 15:48

Zou het kunnen dat Taghi schuil gaat achter het account Ridouandepidouan op Wordfeud. Heb namelijk al een paar dagen geen reactie

jeweettochniet | 24-04-23 | 15:27 | 2

Op wordfeut? Moet je dan steeds uitleggen dat "watwatwat" geen goed Nederlands woord is?

Klaas_de_Waal | 24-04-23 | 15:53

Ik ben een gehaaide crimineel. Ik heb een advocaat nodig. Neem ik er dan een die onkreukbaar is? Die ik niet een beetje kan laten doen wat ik wil?
Ik dacht het niet.

Schadenfreude | 24-04-23 | 15:25 | 3

Dan heb je geen advocaat maar een sjacheraar en dan iedere maand een andere

P. Breidel | 24-04-23 | 15:31

Wel als je Taghi heet,en uit praktijkervaring weet dat iedereen z'n breekpunt heeft. Zelfs een advocate als Weski die nl ook moeder is.Zoonlief is al bedreigd,
En denk dan toch dat je als moeder niet de gok waagt,dat dat pure bluf is.

roberto9715 | 24-04-23 | 15:54

@P. Breidel | 24-04-23 | 15:31: de meeste advocaten zijn sjacheraars, zo weet ik uit ervaring.

Schadenfreude | 24-04-23 | 16:14

Kan een psychiater misschien even een comment plempen over wat er zoal toch aan scheelt bij onze Staat der Nederlanden, dat het verschijnselen vertoont van acute schizofrene persuasie, preciezer nog acuut doorbrekend.
Nee maar serieus, neem even de tijd en kom met liefst een verdenking van deze stoornis? Wat zien we het OM nou precies doen met Weski? En wat is de zin van zo'n oefening? En waarom houdt de rechtspraak zich stil? Want een openlijke grote bek hebben door de AanklaagPiet blijft niet meer beperkt tot het dorpsplein, tot mijn verbijstering blijken de VerdedigPieten er óók op los te schreeuwen (letterlijk) als de zaak in de rechtszaal is gekomen, waar de rechter spychoprimitief op een podiumpje boven de partijen zit. Maar met zonder gezag over de orde en tucht nota bene in zijn eigen huis. Maar goed, da's een andere dimensie van het merkwaardige fenomeen...

F. von Zeikhoven | 24-04-23 | 15:18 | 1

Lastig he, het recht

P. Breidel | 24-04-23 | 15:43

Protective Custody?

Lepo | 24-04-23 | 15:16

"Ook wordt ze verdacht van deelname aan een criminele organisatie, die bezig is met internationale drugshandel en witwassen, en het schenden van geheimen, aldus het OM".

Kan me er bij Weski nog steeds helemaal niets bij voorstellen. Wat wanneer we een jarenlang proces krijgen met uiteindelijk een uitkomst zooals bij van De Mos? Dan is er mogelijk straks wel een enorme reputatieschade, jarenlang heeft ze niet kunnen werken dan en OM zou in dat geval de geloofwaardigheid volledig kwijtraken? Je zou dan denken dat het OM zich daar niet voor zou willen gebruiken?

Jan, Leiden | 24-04-23 | 15:07 | 2

Ook al gaat ze een halve millimeter over de schreef ( waarschijnlijk onbewust / er in geluisd ) dan staat daar zo’n zware aantijging.

Ambiorix | 24-04-23 | 15:11

Over langer vastzitten gaat de RC, die beoordeelt het OM verzoek

P. Breidel | 24-04-23 | 15:32

Heeft ze mascara bij de HEMA gestolen?

Fruitcake | 24-04-23 | 15:02 | 1

En dat sinds 1986, vandaar in alle beperkingen.

wageslave | 24-04-23 | 21:31

ALLE topadvocaten, dus ook Weski laten zich vorstelijk betalen (400 euro per uur, ex btw) door lieden van wie ze weten dat ze nog nooit in hun leven één minuut legaal werk hebben verricht. Ze laten zich dus vorstelijk betalen met geld waarvan ze weten of horen te weten dat het van misdaad afkomstig is. In gewoon Nederlands heet dat witwassen.

Jafco | 24-04-23 | 14:58 | 4

Heb al vernomen dat er iemand tijdens het douchen vroeg om het zeepje op te rapen.
Nou die heeft het geweten - heel duur zeepje.

Ambiorix | 24-04-23 | 15:01

Een verdachte heeft recht op een advocaat. De betalingen gedaan door een verdachte worden hooguit gedaan met verdacht geld niet met crimineel geld. En los daarvan; moet de maatschappij dan maar opdraaien voor de rekening van een verdachte

Sierstrip | 24-04-23 | 15:45

Als ik weski haar gezicht zo zie, heeft het woord witwassen hier een andere betekenis.

jan huppeldepup | 24-04-23 | 21:04
▼ 1 antwoord verborgen

Zal wel een taakstraf worden; 240 uur op een kruk zitten bij Parfumerie Douglas; als voorbeeld hoe het niet moet.

Normpje | 24-04-23 | 14:56 | 1

Hahahaha raap me op

Siegfriet_Klaag | 24-04-23 | 18:33

Het onder druk zetten van advocaten is makkelijk te voorkomen.
Bij alle contacten zit een anonieme en onherkenbare advocaat die ook is gehouden aan geheimhouding, tenzij dus bedreiging. Gesprekken worden opgenomen door deze derde, en direct gewist na de meeting, tenzij.
Bij bedreiging/onder druk zetten een onmiddellijke (extra) celstraf van 10 jaar.

TheBigKirth | 24-04-23 | 14:55

En we noemen haar de joker.

Plukkieplukkie | 24-04-23 | 14:54 | 1

Pinguin lijkt me passender.

Baron_von_Rijswijck | 24-04-23 | 15:04

Graag de volgende Taghi op Israëlische wijze arresteren. Wat een puinzooi is dit aan het worden.

Prieelvogel | 24-04-23 | 14:54 | 1

Dan vallen er per definitie doden

P. Breidel | 24-04-23 | 15:39

Zijn er al bigshoppers met cash gevonden, als betaling voor geleverde diensten cf Moscovitsch gebruik?

_pacman_ | 24-04-23 | 14:52

Ik denk dat iedereen hier zijn eigen gedachten bij heeft.
Ik dus ook. Ja ja.
Zou ze twee weken vast zitten als bescherming tegen eventuele wraakacties uit het kamp van Taghi? Zou ze (of haar familie) door hem bedreigd zijn? Heeft ze zelf justitie opgezocht hiervoor? Verdwijnt ze straks spoorloos?
Ik weet het niet, maar ik denk dat er meer speelt dan dat we kunnen lezen. Dat laatste is een open (cel)deurtje ja.
Ben benieuwd.
-

Bernhard de II | 24-04-23 | 14:49 | 6

@zuurtjeregen | 24-04-23 | 14:58: ze zouden er een knappe vrouw van kunnen maken. Ik las dat ze inmiddels al ruim halverwege de 60 is, en wat dat betreft ziet ze er zo niet uit moet ik dan wel zeggen. Voor een 40er vond ik haar niet om aan te zien

brie-de-penis | 24-04-23 | 15:12

@betnhard dat denk ik dus ook

Raskut | 24-04-23 | 15:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Mocro maatje ...

Patrick-Haemers | 24-04-23 | 14:48

Gezellig tussen haar oude bekenden die ze eerder verdedigd heeft. Gaat helemaal goedkomen.

Alleen kan ze nu niet een dikke declaratie schrijven voor de gesprekken. Dat is dan wel weer jammer voor dit maffiamaatje.

De_doos_van_Toos | 24-04-23 | 14:46 | 1

Vooral als die oude bekenden zich als vrouw identificeren.
Tenzij Weski zich als man identificeert, of als de mannen die haar iets aan willen doen zich als vrouw identificeren, maar dan gaat het fout als Weski een man is. Of moeten vrouwen zich als man identificeren om haar iets……..
Ergchhhh, ik wordt er niet goed van.

Kwakjeszalver | 24-04-23 | 16:10

Bij haar worden geen vingerafdrukken genomen, haar gezicht wordt over een leeg A4tje gerold.

Normpje | 24-04-23 | 14:46 | 1

Hahaha!

VP732 | 24-04-23 | 14:49

Nederland = Narcoland

Jan Lange3373 | 24-04-23 | 14:44

3 weken op water en brood dat zal haar goed doen

van Dam | 24-04-23 | 14:43 | 1

Dat houdt ze nooit vol, die ligt in no-time buiten Weski.

VP732 | 24-04-23 | 14:54

Zit ze in de Vrouwenvleugel of is de shit tegenwoordig gemengd

RickTheDick | 24-04-23 | 14:43 | 1

Dat hangt ervan af hoe ze zich identificeert denk ik.

bijna_raak | 24-04-23 | 14:45

Ik begrijp wel waarom ze haar vast houden. Leer mij advocaten kennen: als je die laat gaan, zijn ze direct pleiten.

VP732 | 24-04-23 | 14:41 | 1

De Seth Gaaikema award is voor u.

small_town_dad | 24-04-23 | 14:44

Taghi heeft natuurlijk al heel lang geen seks gehad, het gevaar werd te groot voor haar.

Mr_Natural | 24-04-23 | 14:41 | 1

Getver

Sjompie | 24-04-23 | 14:43

Er is ook het scenario dat ze voor haar eigen veiligheid is vastgezet vanwege de enorme druk uit Taghi's hoek.

Wattman | 24-04-23 | 14:40 | 5

Wat een geniaal geheim plan als iedereen het er over heeft.

Deflatiemonster | 24-04-23 | 14:54

Yup

allemansvijand | 24-04-23 | 15:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar jongens geef toe, het is en blijft een lekker stuk, ik ben wel slechtziend maar toch.

deja_view | 24-04-23 | 14:39 | 1

Houden zo, dan merk je er niets van.

Sjompie | 24-04-23 | 14:44

Vrijdag was er iemand met een sterk comment: het OM zou Weski moeten helpen tegen de bedreigingen van Taghi ipv haar tegen te werken.
Het schijnt dat de ramp Taghi niet meer lang meer gaat duren hij gaat gelijk een Epstein aan zijn endje komen. Kan Amalia ook weer veilig over straat.

Uw Verzekeringsadvis | 24-04-23 | 14:38 | 3

Taghi is al lang vervangen, dit komt niet meer goed. Met dank aan oa de pvda, die deze kansenparels jarenlang de geitenwollen handschoen boven het hoofd hebben gehouden.

redthehaghue | 24-04-23 | 14:40

Zet hem een dag in de cel met Holleeder en hij is gedomesticeerd.

Phantomas | 24-04-23 | 15:27

Ik denk dat streepjes haar best goed staan, weer 's wat anders.

Mr_Natural | 24-04-23 | 14:36

Ik vind het allemaal maar raar. Dat Weski een draak van een advocaat is zonder enige mores wist ik wel maar deze verdenkingen lijken welhaast uit een middelmatige televisieserie te komen. Ik weet het zo niet. Zat advocaten die meer dan genoeg geld verdienen aan zware criminelen zonder daadwerkelijk ook hun handen zelf vuil te maken.

Ndranghitiari | 24-04-23 | 14:35 | 5

@Ndranghitiari | 24-04-23 | 14:42: Ik vind haar niet sporen maar kan verder weinig vertellen over het hoe en waarom. Ik weet uit vrij betrouwbare bron dat er nog steeds advocaten zijn, ook bekende, die zich laten betalen naast een toevoeging en er geen moeite mee hebben hun cliënt een verklaring te souffleren. Beide mogen niet. Of advocaten die nadat hun cliënt vastzit boodschappen van hun cliënt doorgeven aan vrienden en familie die er mogelijk toe leiden dat verboden spullen op tijd worden weggehaald uit een pand. Allemaal uit commerciële overwegingen.

Zie ook: www.nrc.nl/nieuws/2023/04/23/advocaat...

BobDobalina | 24-04-23 | 14:50

@Après toi | 24-04-23 | 14:56:

Het is goed om de eendjes te voeren met duivenvoer.

Ndranghitiari | 24-04-23 | 15:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik denk dat de hele bloedlijn van Inez ondergedoken zit.

Nomen | 24-04-23 | 14:34 | 1

Hoop het wel, zeker haar zoon.

gato | 24-04-23 | 14:39

Met een ex-client als Taghi zal ze zeker niet gaan 'zingen'. Er moet dan wel een heel sterke case zijn om tot een veroordeling te komen. Ze heeft in ieder geval wel veel tijd om er goed over na te denken.

small_town_dad | 24-04-23 | 14:34 | 2

Waarschijnlijk kan ze niet ineens gaan verklaren, zonder haar beroepsgeheim te schenden. Ze kan alleen over zichzelf verklaren.

John McClane | 24-04-23 | 14:37

Ik neem aan dat het OM wel zoveel bewijs in deze zaak heeft, dat ze niet afhankelijk zijn van een verklaring van Inez Weski. Of ze nu haar mond houdt of niet zal voor het OM niet veel uitmaken.

johnyl | 24-04-23 | 14:41

Ik vind dit wel amusanter dan alles met Gordon.

John McClane | 24-04-23 | 14:34

Dit was de enige manier om na bedreigingen van hem af te komen.
En nu voorlopig vast blijven zitten voor haar eigen veiligheid.

Zack Hooi | 24-04-23 | 14:30 | 2

Zou zomaar kunnen.

Wattman | 24-04-23 | 14:43

Die zit nu in een safe house. Eet vanavond met Wilders en z'n vrouw.

Phantomas | 24-04-23 | 15:29

De mens zou volgens Weski het enige dier zijn dat zinloos doodt.

Dat is volstrekte onzin.
Vos, hond, wolf, kat doden zomaar, voor de Fin, meer dan ze nodig hebben.
Vee vinden ze aantrekkelijk, raar, interessant.

Heel wat dieren doden soortgenoten om onduidelijke reden.

Nijlganzen verdrinken allerlei dieren, jonge eenden, meerkoeten etc.
Het is zinloze agressie.

Zelfs de intelligente dolfijnen doden voor hun eigen gerief.

wildlifeinformer.com/animals-that-kil...

Braco.me | 24-04-23 | 14:28 | 3

Dood een dier ook uit wraak?

Zack Hooi | 24-04-23 | 14:31

@Zack Hooi | 24-04-23 | 14:31: Doden weet ik niet maar de kat van een maat van me, die kent wel degelijk wraakgevoelens! Als je hem voldoende provoceert loopt ie een rondje en vliegt hem dan vanachter in de kuiten aan. Tot driemaal toe als ie flink opgefokt is! Daarna is het 'klaar' en kan ie weer aangehaald worden

Cunucu | 24-04-23 | 14:34

@Zack Hooi | 24-04-23 | 14:31: Chimpansees .

small_town_dad | 24-04-23 | 14:42

Goh, een criminele advocaat, verrassend.

Portugalisch | 24-04-23 | 14:28

Alsof er nog iets te kiezen was. Alsof ze nu nog gewoon Taghi's advocaat had kunnen blijven.

J.P.Drapeau | 24-04-23 | 14:28

Dat hier meer aan de hand is zie ik ook nog wel gebeuren. Een Weski kan er ook gewoon uit willen omdat ze de gedwongen gechanteerde loophond van Taghi is geworden, maar ja, eruit stappen met een doei de mazzel gaat hem bij Taghi ook niet worden.

roddelmodus uit

menage | 24-04-23 | 14:27 | 3

John van den Heuvel heeft in zijn column in De Telegraaf al een paar keer uit de doeken gedaan wat er met Wezki aan de hand is.

Après toi | 24-04-23 | 14:29

@Après toi | 24-04-23 | 14:29: vertel vertel

ffnietnu | 24-04-23 | 16:36

@ffnietnu | 24-04-23 | 16:36: Informatie doorgesluisd -onder andere een USB-stick die er uit zag als een pen- en familie van Taghi mee laten luisteren met de advocaten-telefoon.

Après toi | 24-04-23 | 19:02

Ze kan altijd nog solliciteren bij Kiss.

Mr_Natural | 24-04-23 | 14:27 | 3

Hahahaha, nee dank u. Het laatste concert op 12 juni wens ik prettiger te ondergaan.

At_Dawn_They_Sleep | 24-04-23 | 14:35

Geef maar toe: je wilt ze op het podium zien, zingend "I Was Made For Lovin' You"... ;)

Mr. C. Delicti | 24-04-23 | 15:47

@Mr. C. Delicti | 24-04-23 | 15:47: LOL!

At_Dawn_They_Sleep | 24-04-23 | 16:48

Blijf het toch verassend vinden dat een advocaat die zo uit de Adams family weggelopen lijkt niet helemaal zuiver op de graat is. Je verwácht het niet.

Binnenbaan | 24-04-23 | 14:25 | 1

En daarnaast ook nog eens verrassend.

BobDobalina | 24-04-23 | 14:33

Het verhaal Kafka is bekend: een man wordt zonder reden gearresteerd en raakt verwikkeld in een bizar juridisch proces. Er zijn verschillende interpretaties van dit verhaal mogelijk, zegt Inez W. maar haar interpretatie is dat het proces zich helemaal in his mind speelt, het is een waanproces.
Misschien dat deze gedachte de verdachte Inez W. kan helpen en dat het ook bij haar in haar mind speelt, een waanproces dus. Succes ermee Inez W !

johnyl | 24-04-23 | 14:24 | 1

Dan eindigt het wel niet zo best met Inez.

small_town_dad | 24-04-23 | 14:31

We zullen zien wanneer het zwaard gehanteerd gaat worden.

D-Fens_1963 | 24-04-23 | 14:23

Dat betekent meteen een enorme vertraging van het Marengo proces. En voor een volgende advocaat van Taghi een beroep op due process, Taghi loopt omdat hij geen tijdig proces heeft gekregen.

Glasgow Argus | 24-04-23 | 14:22 | 1

Denk het niet. De vertraging is het gevolg van eigen handelen.

BobDobalina | 24-04-23 | 14:32

Na de veelbesproken eyeliner raad ik mevrouw Weski een klederdrachtmutsje aan. Zo een met van die buitenboordspiegeltjes op ooghoogte.

Dan hoeft ze na haar vrijlating niet steeds over haar schouder te kijken.

Roos | 24-04-23 | 14:21

De meeste meningen gaan over of zij wel of niet schuldig is, wel of niet verkeerde dingen heeft gedaan.

Dat het rampzalig is voor onze rechtsstaat,
Dat zulke criminelen onze maatschappij moedwillig ontwrichten.
Hele legers jonge gassie criminaliseren.
Bedreigen, mishandelen, moorden.
Ook onschuldigen.

Datvevengoed Weski is bedreigd of gechanteerd, met dreiging maar familie oid, die scenario’s hoor je niets over.

Ze heeft vreemde make-up en geheel volgens middeleeuwse heksenvervolging-model moet ze branden, want ze is anders.

Was er maar iemand in zo’n bestel, een minister of Procureur-Grheraal die je écht kon vertrouwen.
Waarvan je wist dat hij/zij écht het goede voor ogen heeft.

Van Vertigo (Hans Jansen) tot Wilders, de Chipsol affaire (tot Hoge Raad corrupte Kalbfleisch en Westenberg) en de bonnetjes-affaire.

Het juridisch systeem, de rechtsstaat heeft rake klappen gehad.
Corruptie binnen politie is gestegen.

Dit is echt geen goed nieuws.

Braco.me | 24-04-23 | 14:21 | 3

"Dit is echt geen goed nieuws"....
Voor de filmindustrie wel hoor.

D-Fens_1963 | 24-04-23 | 14:26
-weggejorist-
johnyl | 24-04-23 | 14:27

Dat u dat allemaal durft te benoemen.

BobDobalina | 24-04-23 | 14:35

Straks wil geen enkele advocaat meer zware criminelen verdedigen, wat dan?

Mr_Natural | 24-04-23 | 14:20 | 1

Vrij laten....

Nico_the_Sparrow | 24-04-23 | 14:24

Deze mevrouw is veel te slim om vrijwillig lid te worden van een criminele organisatie of om vrijwillig informatie aan het tuig rond Taghi door te sluizen.

BenZen | 24-04-23 | 14:18 | 1

Floes.

Après toi | 24-04-23 | 14:24

Triest dat het zover heeft kunnen en later moeten komen. Dit is niet het einde van een carrière dat je iemand gunt.

El Rico Grande | 24-04-23 | 14:17

Hij heeft volgens mij nog een neef die advocaat is, misschien dat die het stokje kan overnemen.

SeingaltUNo | 24-04-23 | 14:17 | 2

Gespecialiseerd in Sharia-wetgeving.

Après toi | 24-04-23 | 14:19

Broertje van Musa heeft ook nog wel wat vrij tijd over.

Lorejas | 24-04-23 | 14:32

Ik had (geen fan van, zeker niet) die Inez Weski toch verstandiger ingeschat.

Louter Leuter | 24-04-23 | 14:17 | 1

Ik ook. Het zou nog zo kunnen zijn dat ze enorm onder druk is gezet.
Zoals van den Heuvel het zei, je gaat met roofdieren om.

ChalinaRosa | 24-04-23 | 15:38

Was mijn gevoel vanaf het begin. Deze arrestatie is haar redding.
Vrijer met een paar jaar de gevengenis in.
Dan het Hoger beroep moeten doen van deze vogel.
Deze misdaadfamilie, de Taghi's, zijn in staat om iedereen te vermoorden.

adhd-je | 24-04-23 | 14:16

Als (als) T iemand heeft laten zeggen dat Weski boodschapt. Dan moet het proces over. Is dat wat hij wil?

Einde van de Domheid | 24-04-23 | 14:16 | 4

Hij kan zijn eigen verdediging toch voeren? Als advocaat ben je duidelijk je leven niet zeker als je je met Taghi direct of indirect inlaat. Om zijn verdediging te voeren ben je, zoals ik het zie, levensmoe of naïef.

El Rico Grande | 24-04-23 | 14:20

De zaak Weski staat los van het Marengo proces en is een strafzaak gericht tegen Inez Weski. Het bewust verstrekken van informatie door Taghi aan de advocaat is geen strafbaar feit. Daaraan meewerken als advocaat wel.

johnyl | 24-04-23 | 14:30

@johnyl | 24-04-23 | 14:30: het lekken door de beperkingen is niet direct strafbaar (wel een ernstige schending van de gedragsregels). Het kan het wel worden als je daardoor de opsporing belemmert of als de informatie wordt gebruikt voor het plegen van strafbare feiten (liquidaties). Het doorspelen van dossierinformatie kan misschien nog wel worden gezien als art. 272 Sr.

BobDobalina | 24-04-23 | 14:43
▼ 1 antwoord verborgen

Ik Zuid Amerika voeden die narcoboys hun opponenten gewoon levend aan de tijgers, las ik. Veel goedkoper dan zo'n zelf geisoleerde container met tandartsstoel. En goed voor de milieu. Wij hebben hier toch wolven?

Piet Karbiet | 24-04-23 | 14:15 | 1

u heeft een geweldige naam. Jaloers op.

adhd-je | 24-04-23 | 14:18

Kan ze de uren die ze in gevangenschap doorbrengt declareren bij cliënt Ridouan T?

EEGlivesagain | 24-04-23 | 14:14

Als we alle foute advocaten op gaan sluiten is het einde zoek.

Mr_Natural | 24-04-23 | 14:12 | 2

Exact. Kan alleen in Nijmegen al twee kantoren aanwijzen die per direct gesloten zouden moeten worden.

Bogoris-le-Grincheux | 24-04-23 | 14:21

"Ook wordt ze verdacht van deelname aan een criminele organisatie"
Brisant

Duwbak_Linda | 24-04-23 | 14:12 | 7

@Nymrohd | 24-04-23 | 14:18: Ze heeft er voor gezorgd dat de EBI in Vught nu een nachtvergunning heeft.

Après toi | 24-04-23 | 14:23

@Après toi | 24-04-23 | 14:23:
En een mooie tweedehands parketvloer?

letopuwzaak | 24-04-23 | 14:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Zal hij haar openstaande facturen nog wel netjes betalen?

Mr_Natural | 24-04-23 | 14:10 | 1

Via Wafacash, in Marokkaanse Dirham.

Après toi | 24-04-23 | 14:14

(complottheorie, Erik lees je mee?): misschien is het ook in scene gezet, om haar te bevrijden van chantagepraktijken van Taghi.

Phantomas | 24-04-23 | 14:10 | 2

Dat zou heel menselijk zijn.
Als het OM informatie heeft dat het voor Weski meewerken is of vermoord worden, dan is het juist van het OM om met een interventie te komen.

adhd-je | 24-04-23 | 14:20

Geldt als verdachte nog de vertrouwelijkheid tussen advocaat en client? Maar lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ze mede gevangen is gezet om haar te beschermen. Als ze nu wordt omgelegd dan heeft justitie weer een schandaal

zonder_moeite | 24-04-23 | 14:21

Maar HOE heeft ze die datastick weten te smokkelen?
Vragen vragen.

Beste_Landgenoten | 24-04-23 | 14:10 | 12

Beetje datastick is niet groter dan de USB-stekker die eraan zit

ReyNemaattori | 24-04-23 | 15:31

Wie zegt je dat het geen externe sata harde schijf was?

Osdorpertje | 24-04-23 | 18:55
▼ 9 antwoorden verborgen

Gaat ze wel door met Bolle Jos?

Après toi | 24-04-23 | 14:10

Het OM neemt Inez gewoon in bescherming. Onder een valse naam wordt ze binnenkort overgebracht naar de EBI in Vught.

Dubbelepunthoofd | 24-04-23 | 14:10

Kleurrijk type, en vast ook kundig. Jammer van de huidige ontwikkeling.

dathoujetoch | 24-04-23 | 14:09

Wel jammer voor haar dat ze zelf wel integere advocaten heeft die niet door de beperkingen heen breken.

BobDobalina | 24-04-23 | 14:09 | 3

Als jij in Rotterdam kantoor had gehouden, had de Deken jou kunnen aanwijzen, begrijp ik.

Après toi | 24-04-23 | 14:11

@Après toi | 24-04-23 | 14:11: zijn ze aangewezen?

BobDobalina | 24-04-23 | 14:19

Jammer voor Taghi. Misschien dat zijn vriend Kasem nu wel in de bres wil springen. Samen met zijn broer.

Après toi | 24-04-23 | 14:09 | 5

@Roos | 24-04-23 | 14:18: het was wel te bewijzen maar een bericht was kennelijk onvoldoende voor de Orde. Beetje gek natuurlijk: het stond vast dat er was gelekt (een spyshop eigenaar kan het niet meer navertellen) en er werd een advocaat in de onderschepte berichten aangewezen.

BobDobalina | 24-04-23 | 14:29

@BobDobalina | 24-04-23 | 14:29: Ja, dat onderzoek van die Deken stelde ook weinig voor. Snap niet dat journalisten daar niet kritischer over berichtten.

Après toi | 24-04-23 | 14:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien wel een 1-2tje gemaakt met het OM om van haar levensgevaarlijke client af te komen?

Trekhaas | 24-04-23 | 14:09 | 1

precies mijn gedachte

pibasso | 24-04-23 | 14:54

Ze is verdacht hé. Dus maak die zwarte balk bij haar ogen helemaal af bij inez W.

miko | 24-04-23 | 14:06 | 2

Juist, Vrouwe Justitia heeft ook een soort balkje voor haar ogen.

Mr_Natural | 24-04-23 | 14:08

Onzin om alle afbeeldingen die er van haar gemaakt zijn te retconnen...

ReyNemaattori | 24-04-23 | 15:29

Nu ze in het vizier is (aanname)... tja. Had je de keuze niet moeten maken om zijn raadsvrouw te zijn.

Adriel | 24-04-23 | 14:04

Die gaat zingen

zonder_moeite | 24-04-23 | 14:04 | 4

@Après toi | 24-04-23 | 14:10: LOL.

aamert | 24-04-23 | 14:14

@aamert | 24-04-23 | 14:14: Wat is daar grappig aan? Buiten een goede advocaat met dubieuze clienten is ze ook gewoon moeder, vriendin en collega.

JWZ_JMK | 24-04-23 | 14:58
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl