FD print wat de Belgen niet durven: Migratie groeit harder dan woningbouw bij kan houden
Het FD. Onafhankelijk dankzij betalende abonnees. Zo simpel is het.
Het Financieele Dagblad, met die deftig-ouderwetse inflatie aan e'tjes in de titel, is misschien wel de laatste krant van Nederland die een zekere rust ademt (zolang je hun klimaatkatern tenminste buiten beschouwing laat, dat met iets meer onderkoeling dezelfde hysterie ademt als de Belgenblaadjes). Het grootste voordeel van het FD - geen clickgerichte & kapotgedeugde Belgische eigenaars - is meteen het grootste nadeel van het FD: alles achter een betaalwand omdat goeie journalistiek kennelijk geld kost. En dat abo is ook nog eens niet goedkoop. Je zou dus kunnen zeggen dat het FD een blaadje voor succesvolle mensen is, die hun blik op de beurskoersen graag aanvullen met vakkennis waarmee ze het betwetergie koffietafelgehalte (met een links wolkje koffieroom) van NIMBY-titel De Correspedant moeiteloos aftroeven. Maar dat betekent dus ook dat afgehaakt Nederland - toch best wel een groot deel van de lezers van roze titel dezes - beroofd wordt van een interview met dé expert op dat gebied: Josse de Voogd (reeds bekend van GeenStijl/GeenPeil sinds 2019). We geven natuurlijk wel de link naar het interview, maar tenzij onze oude overburen aan het Bernhardplein het interview openstellen voor iedereen, moet u het doen met wat screenshots over des proletariërs' poedels kern. Bij dezen, want daar zijn blogs dus voor bedoeld.
Trap er niet in
Reaguursels
InloggenAsiel immigratie? Ja dat klopt, maar arbeid en kennis immigratie? De meesten zullen hun leven lang op kosten van de staat leven en kennis? Wat voor een kennis? Hoe je geiten kunt hoeden op een berg? Zelf bommen in elkaar flanst? De echte kennis migranten kunnen eenvoudig een vrije sector woning betalen of het wordt betaald voor ze.
FD is een woke semi economisch blad. Als je echt economisch nieuws wilt dan abonneer je jezelf op Blockworksmacro, www.youtube.com/@BlockworksHQ en de Macrotradingfloor, www.youtube.com/watch?v=pFPOjpLeDuQ, .
Veel beter dan de linkse deug verhalen in het FD over klimaat en hoe je vooral niet op 'populistische' politici moet stemmen omdat die de huidige status qua wel eens kunnen gaan veranderen en Nederland dan naar de afgrond gaat.
Hier een twee short over wat dit echte economische nieuws je brengt:
youtu.be/tFSXDqeMqao?t=1
youtu.be/Mw5Bq9nkASM?t=15
Jef Snider - eurodollar university
George Gammon
Market Sniper
Dat zijn de echte out of the box macro denkers. Maar kijk zeker ook graag naar blockworks
Goh... Wist ik nie...
FD is nogal laat.
In de panelen van het topic over Hugo' s bouwplan van 100.000 woningen per jaar, hebben wij reaguurders er uitgebreid over getegeld.
En dat was al in .. december!
Oud nieuws dus. En FD vertelt ons, GS reaguurders, niets dat we niet allang wisten.
Dus verzameld FD hun Info,hier vandaan.
Kudoos guurders.
Precies dit.
Daarom zijn we naar Denemarken geëmigreerd.
Ja er zijn hoge belastingen, maar wel een hogere koopkracht dan in NL.
Inkomensongelijkheid is veel minder dan in NL, tussen beroepsgroepen en ook tussen mannen en vrouwen.
Het grootste deel van de inkomstenbelasting gaat rechtstreeks naar gemeenten en wordt alleen al daardoor beter besteedt dan in NL.
Geen stakende vuilnisophalers e.d. hier, want die krijgen allemaal fatsoenlijk betaald. Evenals andere beroepen.
Ja, een biertje in de kroeg is duurder, maar het personeel is dermate vriendelijk dat je dat er voor over hebt.
Genderneutrale toiletten zijn er vaak overigens al lang. Alleen noemen ze dat hier gewoon een toilet. Geen woke shit in DK.
Als wij de stad in gaan is het straatbeeld zo ontzettend rustig. Geen politie te zien. Laatst zagen we een politie-auto rijden. Daar zat maar 1 agent in, 2 is blijkbaar (meestal) niet nodig.
Ook al komt er in NL een machtswissel, dan is die mammoettanker niet zo makkelijk bij te sturen. Het hele ambtenarenapparaat en het rechtssysteem komt inmiddels uit de VVD/D66 koker en dus zal NL alleen maar verder wegzakken in de zelf gecreëerde ellende.
En Denemarken heeft wel een streng asiel- en immigratiebeleid afgedwongen bij de EU, wat een wereld van verschil met Nederland.
Als de koers is bepaald kan je elke kapitein op een tanker zetten. Hij hoeft alleen maar van boei naar boei te varen. Uiteindelijk moet ie z'n lading lossen... En dat m'n waarde Klazienuutzalk staat binnenkort te gebeuren. Dan wordt het kliekje VVD/D666 gelost en krijgen we een andere lading. En misschien zelfs wel een andere kapitein. Wie zal t zeggen. Enfin, ik weet het ook niet, ik ben dik en lelijk.
@de Jager59 | 04-03-23 | 18:29:
zo gemakkelijk stuur je een ambtenarenapparaat niet bij.
Je kunt ze ook niet zomaar lossen, want het werk zal toch gedaan moeten worden.
Klopt er is een deep state die, net als bij Trump, een PVV/BBB/JA21/BVNL kabinet op een stiekeme manier zal tegenwerken. Een PVV/BBB/JA21/BVNL kabinet zal daar voordat ze begin echt een strategie voor moeten ontwikkelen: bijvoorbeeld door op sleutel posities hoge ambtenaren met een D66 achtergrond te vervangen en ambtenaren die hun baan misbruiken om politiek te bedrijven publiekelijk ten schanden zetten en ze naar een zeer lage positie te degraderen: bijvoorbeeld de postkamer.
FD, lees die krant, ook als je niet op Beursplein 5 werkt!
Toen las ik hem ook al niet, waarom nu wel?
En bouwend Nederland zag dat het goed was.
Al die noeste werkers, zzp arbeiders met zzp busjes die bouwen Nederland voor de toekomstige Nederlander.
Mij is altijd verteld dat al die Tandartsen en Chrurgen die over de grens kwamen een toevoegende waarde hadden ;-)
Terwijl ik zelf wel wist dat op iedere succes parel die programma's als Nova in de spolt-light werden gezet er een karavaan van achterlijke neefjes in de slipstream mee binnenkwamen.
Ik gun iedereen een goed bestaan, maar dit ziekelijke Groen links gelul mbt de goede opleiding en manieren van de mensen die hierheen komen, klopt inderdaad van geen kant.
Principes zijn leuk maar niet altijd verenigbaar met realiteit.
@donkieshot | 04-03-23 | 17:23:
Gematigde moslims ........ ook zo'n term
Zoiets als een minder vervuilende auto .......... die uiteindelijk toch de boel vervuilt.
Als politici niet aan de drank zitten, dan zitten ze aan de spindokter.
Het is heel simpel. Actie = reactie. Je moet vooruit kijken. Als je (veel) immigranten binnen laat weet je dat je meer huizen moet bouwen. Dan weet je dat je meer huisartsen moet aannemen (en dus jaren daarvoor al dat moet besluiten ivm de numerus fixus), meer GGZ achtige hulp (want die mensen komen uit andere omgevingen en zijn vaak "verward), er moet meer transport komen -ook goedkoper transport- etc.
Dus zeg ja A, moet je ook B doen. Wel zo flink zijn. En dat mist er is geen toekomstvisie. Daarom loopt dit allemaal heel erg vast.
De sociale zekerheid stort in, het woon en werk plezier crasht, de zorg crasht.
En dat is echt erg. Hoeft niet, maar je moet visie hebben.
Echt jammer dat dat er niet is en niemand verder kijkt.
Alle beleid is het tegenovergestelde van wat je moet doen als je massa immigratie hebt. Ik ben er geen voorstander van, maar als je het doet, doe het dan goed. Zorg voor grotere en meer recratie, bredere wegen, beter OV, krimp Schiphol niet, ga extra huisartsen en GGZ opleiden, zorg voor meer cameras ivm veiligheid, etc etc.
Niet mijn keuze ik ben niet voor massa immigratie maar als je het dan toch doet, doe het dan zodat het het beste gaat.
En wees dan ook eerlijk dat de sociale zekerheid instort. Dat is ook een keuze en als dat de keuze is , schrap dan ook alle sociale zekerheidspremies. Bij A hoort B.
Ik snap niet waarom linkse partijen toch voor de opvang van gelukszoekers zijn, die alle capaciteit voor echte vluchtelingen opsoeperen, dat is feitelijk diefstal van de armen.
@Alexander | 04-03-23 | 17:13: Ook heel simpel, dreg van de Noordzee een stuk land ter grootte van Nederland, klaar is Kees, grotere wegen, meer huizen, meer autos, meer zorg, meer meer meer, eens houdt het op!!
We zitten met zijn allen in een trein op ramkoers met een lachende Rutte.
Het FD is met afstand de beste krant van Nederland (terwijl die beursberichten me nauwelijks boeien). Onlangs fileerden ze de Schimmelkabouter ook prachtig, nota bene in een interview met het mannetje.
Ik lees hierboven wel een pleidooi voor het in GS-kringen zo gevreesde b-woord: het...... basisinkomen......
Hobbyboeren lees ik eruit.
Alleen aan de randen van de stad en als je in een ghetto woont.
Da's nu praktisch gezien ook al.
Zelf wat bouwen met pallets en plastic dat lees ik erin
Dan doe ik het bbb opwerpen. Bed bad brood. Ook voor bijstandiërs.
Basisonderkomen staat er.
'Onder de bevolking leeft de overtuiging dat de regering dingen niet meer voor elkaar krijgt'
Inderdaad. De plannen om de asielcrisis, de woningbouwcrisis, de stikstofcrisis, de klimaatcrisis, de koopkrachrcrisis, te boven te komen gaan echt niet voldoende werken. Dat weet men ook.
Wat een racist. Heeft de Volkskrant al geroepen dat het onderzoek van de geïnterviewde niet deugt?
Je kan als jij dat wilt met een gratis abonnement een paar artikelen per maand lezen. Als je goed in discrimineren bent tussen artikelen dan kan het zomaar zijn dat je dat genoemde interview gratis kan lezen. Ik heb het gelezen. Het was eigenlijk niet zo opzienbarend omdat er voluit tussen de regels door word genuanceerd. Dit vooral door de sturende vragen van de overduidelijk linkse interviewer. Zowel progressief als conservatief kan er het zijne uithalen. De voogd wil uiteraard niet gecancelled worden in het linkse bolwerken waar hij een graag geziene gast is.
Tip voor het partijkartel: plaats de hele provinciale verkiezingen alsnog in het kader van de zuurstof. Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen. Dat is pas echt een (scheikundig) agressief goedje. Zuurstof, dat is.
Ik moest wel huillachen: Rob Jetten die een Spaanse waterstoffabriek met een stijfje bezoekt, terwijl die uithoek van Europa een schrikbarend tekort aan H2O tegemoet gaat. Omdat het niet echt wil regenen. Het redden van een ingewikkelde planeet, en dan de handleiding als je niet perse God heet.
Kan tegenwoordig al uit zout zeewater worden gemaakt.
@Joris Beltsin | 04-03-23 | 17:05: Nu ben ik geen scheikundige maar toen ik een flinke tijd terug aan google vroeg wat het effect was van de zoutwinning door de mens op de zuurtegraad van de zeeën en oceanen, kreeg ik ineens allerlei wetenschap georiënteerde meuk voor mijn neus.
Ik ben een bedrijfseconoom, schaarste en shit. Om van vraag en aanbod nog maar te zwijgen. Nogmaals: scheikunde. Ongetwijfeld een prachtig vak, maar wellicht had ik mijn leraar op de middelbare school niet echt mee.
Drinkwater uit zeewater maken is bijzonder vervuilend.
@donkieshot | 04-03-23 | 17:27: Ik zie al die strakke formules nog voor mij: voor iemand die water uit de kraan logisch vindt, maar graag met een scheutje limonade.
Al ons leven is gebaseerd op koolstof, C, en hoe je dan wel binnen de kortste keren crepeert, zelfs met al die C.
Die steen der wijzen. En de bijrol van goud. Binnen die hele fraaie tabel, dat is.
@donkieshot | 04-03-23 | 17:27:
Niet per definitie. Als je de zon als energiebron gebruikt is er niks aan de hand.
@Hetkanverkeren | 04-03-23 | 17:12:
Ik kan me niet voorstellen dat van invloed kan zijn. Bovendien die waterstof wordt weer verbrand en dan is het weer water. We laten de natuurlijke waterkringloop ietsje harder lopen.
Er blijft zout over, dat is een probleem bij grootschalige ontzilting.
@Joris Beltsin | 04-03-23 | 17:37: Mijn vraag was hoe oceanen precies aan de broodnodige sodium komen. Herstel, het is natrium. Nogmaals, ik ben een totale onbenul op dit vlak en laat ook deze discussie graag over aan de echte deskundigen.
Bij de weg: mononatriumglutamaat? MSG? En hoe dat niet alleen uit de zee komt? Maar ik ben uit mijn element. Cheers!
@Hetkanverkeren | 04-03-23 | 17:49:
Zoute zeeën worden gemaakt door zoete rivieren. Zouten en mineralen worden uit de bodem opgelost in het grond- en oppervlakte water, dat wordt via rivieren afgevoerd naar oceanen alwaar het water (netto) verdampt en het zout zich blijft stapelen.
@Joris Beltsin | 04-03-23 | 18:11: Zoet maakt dus zout. Dat ga ik vanavond aan mijn inductieplaat uitleggen. Ondertussen vertrouw ik op wat mijn tong van het eindresultaat vindt.
@Joris Beltsin | 04-03-23 | 18:11: Zo ook het ontstaan van de dode zee , omdat er geen verversing was.. ook zouten lossen op uit de gebergten en gesteente zoals Himalaya zout en worden stroomafwaarts gevoerd idd..
@Joris Beltsin | 04-03-23 | 17:37:
Precies.
@donkieshot | 04-03-23 | 17:41:
"bijzonder vervuilend" ? Dan doe je echt iets niet goed.
Je neemt zeewater, dat bevat gemiddeld 3,5% zout. Of wel per liter water 35 gram keukenzout.
Als je van elke liter zeewater een halve liter drinkwater maakt hou je een halve liter dubbelzout zeewater over. Dat laat je via een pijpleiding terug in zee stromen, wel op flinke afstand van je 'winpunt'.
De dubbelzoute zeewater vermengt zich weer met het gewone zeewater en daar is zo ongelofelijk veel van dat niemand daar iets van merkt.
Er zijn vele manieren om drinkwater van zeewater te maken, ook zonder gebruik van fossiele brandstoffen dus dat 'bijzonder vervuilend' is echt onzin.
@Smoelensmid | 04-03-23 | 18:49:
Deze tegel valt me wat te rauw op m'n bord, dus enige nuance:
Er is wel verversing want de rivier De Jordaan mondt uit in de Dode Zee. Alleen is de aanvoer van zoet rivierwater te weinig vergeleken met de verdamping van het zeewater. Dus netto wordt het Dode Zeewater steeds zouter en daalt ook de zeespiegel.
Als er geen verversing was, was die zee inmiddels een zoutvlakte.
Buiten de randstad is Nederland best een fijn land om te wonen. Helaas breidt die randstad zich steeds meer uit. Het zal mijn tijd wel duren, maar ik vrees dat mijn kinderen zullen moeten gaan emigreren om nog van een rustige oude dag te kunnen gaan genieten. In Nederland wordt het risico steeds groter dat er luidruchtige, onaangepaste figuren naast je komen te wonen. Of - indien die spreidingswet in extremis wordt toegepast - in je eigen woning. The horror.
Mijn schoonvader zaliger gedachtenis heeft het mee eens uitgelegd hoe hij het ervaarde. Als directeur voor een Britse overzeese bank in verschillende landen gewerkt die het redelijk leken te doen maar door politiek onbenul, openlijke of -zoals in Nederland- verkapte corruptie (handjeklap), een verdomming van de bevolking, hoogmoed, naïviteit, geld verbranden aan allerlei nutteloze projecten of consumptieve bestedingen die nergens toe leiden (Dutch disease), etc. etc. uiteindelijk afzakten naar de onderste regionen.
Hij beschreef dat treffend. Volgens hem stort een samenleving nooit plotsklaps in maar gaat dit heel geleidelijk. Zogenaamde kundigen die zichzelf "educated" noemen leiden een land op een glijdende schaal, met een hele flauwe curve naar beneden, in een economische neergang. Zoals Jesse de Voogd het beschrijft, mensen die in schuurtjes in Roffa Zuid moeten gaan wonen of gescheiden vaders op een camping.
Maar op een goed moment gaat die curve scherper naar beneden en op het moment dat de economische werkelijkheid de politieke utopie gaat inhalen, dan is dat het moment wanneer een land instort met zondermeer veel economisch leed en als er een cultureel te pluriforme bevolking is, ook met een burgeroorlog in het verschiet.
Allemaal leuk en aardig die burgeroorlog enzo, maar daar heb je dus wapens voor nodig. Laat de wetsgetrouwe burger nu NET degene zijn die GEEN wapens heeft.
Begrijp je nu waarom we in Nederland zo'n enorm strenge wapenwet hebben. Het stond overigens al in de originele wapenwet 1919 beschreven; het volk moest ontwapend zijn om de elite, adel en regering te vrijwaren van gewapende opstanden van het gepeupel. Dit laatste met de Russische revolutie en het afzetten van der kaiser bij de oosterburen nog vers in het geheugen.
Jouw schoonvader zaliger zag het verdraaid goed.
Overtrokken reactie op de vergrijzing om het bbp getal alles behalve te laten krimpen... Onbetaalbaar.
Met al onze technologische kennis zou het toch mogelijk moeten zijn om die vergrijzing op een andere manier op te vangen dan door migratie.
@lekgoot | 04-03-23 | 16:28:
De toename van de arbeidproductiviteit stagneert al jaren omdat alle efficiëntieslagen worden opgesoupeerd door een almaar uitbreidend apparaat van ambtenaren en dienstverleners in een steeds complexere bureaucratie.
@Lekgoot 16:28
Soylent green?
@lekgoot | 04-03-23 | 16:28: Ik vind "onze" welvaart exorbitant en pleit voor migratie van bedrijven naar delen van de wereld waar het beneden pijl is.
@Neuth | 04-03-23 | 17:38: Waar ze nog niet met peil en boog jagen doel je op?
Zonder migratie zat het ministerie van niet wonen al in een spagaat die vreselijk 'zeer' aanvoelde... zet er een ex corona minister op die op dat dossier... vul zelf maar in...
Het gaat 'm niet worden.
Nederland in verval, iedereen die buiten zijn eigen comfortabele bubbel kijkt weet dat het hier niet goed gaat aflopen met hoe we bezig zijn nu.
Rutte gaat de geschiedenisboeken in als de sloper van Nederland.
De mens bouwt uiteindelijk zijn eigen ondergang. Jammer dat zij in haar oneindige hebberigheid de rest van de flora en fauna ook vernietigd.
Welnee. Die is binnen een mum van tijd na de laaste mens weer hersteld.
@Joris Beltsin | 04-03-23 | 16:12: Vast en zeker, maar dat is mijn punt niet.
@Joris Beltsin | 04-03-23 | 16:12: zelfs Tsjernobyl bewijst uw punt. De natuur heeft zich daar al aardig aangepast.
Noem mij Henk/Ingrid: dit soort analyses en de weg naar Rome. Wat weerhoudt de foppositie ervan om mensen in dienst te nemen die qua rekenvaardigheid verder komen dan het brugjaar op de PABO?
Kortom, het partijkartel rent als een kip zonder kop op de afgrond af. Maar stem op 15 maart vooral op het partijkartel, hoor!
Als je hersenen hebt dan doe je dat. Het alternatief is namelijk nog veel erger.
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 16:07: Vooral die toevoeging, namelijk, overtuigt ook echt he;) Als je voor echte inclusiviteit bent zoals het huidige kabinet predikt dan gun je iedereen een kans om zich waar te maken.. anders kun je de democratie meteen wel afschaffen. De meesten stemmen niet met hun hersenen maar met een gevoel.. Mijn leven lang met de hersenen VVD gestemd en wat heb ik er eigenlijk voor terug gekregen.. Een verkwanselde en tegen elkaar uitgespeelde maatschappij van ikke ikke ikke en de rest kan stikken, met als beste voorbeeld de regering en tweede kamer.. we sluiten niemand uit en geven iedereen een kans;)
Bewezen faalhazen een 10e kans geven, wat een geweldig idee.
Voor de goede orde, ik zie geen alternatief voor faaltut Kaag en neusfluit Rutte. Je moet er niet aan denken dat die kneus van GL vanuit dromenland werkelijk aan het werk moet, dat wordt niks. Toch zie ik de huidige coalitie liever gaan.
@donkieshot | 04-03-23 | 17:36: Ik ook. Slechter kan het volgens mij niet worden.
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 16:07: Als we straks op het partijkartel stemmen, donderen we in de afgrond. Als we niet op het partijkartel stemmen, gebeurt er iets nog veel ergers. Dan ben ik toch wel heel benieuwd wat dat ergere is.
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 16:07: lol!
En meteen de NOS met "Met spoed bijna 4700 extra opvangplekken nodig voor minderjarige asielzoekers". Gewoon onderbrengen bij de mensen van het kabinet en de partijleden van alle partijen waar het kabinet uit bestaat. Moet je kijken hoe snel zulke problemen opgelost worden.
Kijk zo kun je nog eens ergens komen met een klein beetje creatief denken - links zou het ook moeten oppakken.
Het staat deze en gene criticus van de huidige mediawereld volkomen vrij om een veel “beter” en minder links en vermeend kwaliteitsarm medialandschap om te toveren in een veel “geloofwaardiger” en door harde feiten ondersteunde rechtsere nieuwsgaring op te zetten.
Het gebeurt al jaren niet. Waar blijven die kranten/tijdschriften en andere media?
Hoe zou dat nu komen?
Ben overgestapt op online abonnementen van week- en maandbladen (en natuurlijk GS en neem ik ook mijn petje af), genoeg kwalitatief goede achtergrond, nieuws, opinie en verdieping te vinden waar links en rechts gewoon naast elkaar kunnen bestaan, zoals Volkskrant dat ooit een tijdje heeft gehad. Al met al ben ik volgens mij nog steeds goedkoper uit dan het goedkoopste abonnement op FD, maar die verschijnt dan ook zes keer per week. Dat dan weer wel.
Wynia's Week is erg goed en daar worden linkse sprookjes zorgvuldig lekgeprikt.
Zolang de stikstofcrisis door de intensieve veeteelt in stand wordt gehouden is de woningbouw niet in staat wat danook bij te houden. Pak het probleem bij de wortel aan wat al jaren geleden had moeten gebeuren. Maar zolang het CDA of die kwiebussen van BBB dit blijven belemmeren zal die woningcrisis aanhouden. En tegen de lezers die graag de rechts-populisten volgen wil ik opmerken dat het totaal aantal huizen dat door asielzoekers zal worden betrokken in verste verte niet overeen komt met het aantal huizen dat nodig is, dat is verwaarloosbaar klein. Maar ik weet, het is makkelijk om de weerlozen de schuld te geven.
Er is op papier een stikstofcrisis gecreëerd , niet meer en niet minder. Jammer dat je in het narratief bent meegelopen dat door staat en ngo's misbruikt wordt om de voedselvoorziening uit Nederland weg te jagen.
Zolang de politiek plantjes en beestjes belangrijker vindt dan mensen zullen de problemen alleen maar groter worden.
Inderdaad. Intensieve mensteelt is beter voor de natuur.
Gedachten experiment. Wij melden ons als deelstaat aan van Duitsland, we zijn tenslotte halve Duitsers, water Duitsers zeg maar. Dan is de stikstofcrisis plots verdwenen want er is geen stikstofcrisis in Duitsland (of welk ander land dan ook).
Mocht dat lukken, werp u blik dan op de scheepvaart. Gewoon alle fossiel aangedreven scheepvaart lang de Nederlandse kust verbieden & Bob's your uncle. Strak plan. Gaat werken. Voor ons samen. Voor de natuur. Voor de planeet. Zodat we een leefbare wereld nalaten aan onze (klein) kinderen.
@Jan_Pietersen | 04-03-23 | 15:55: En waarom moet alles voor de mensen zijn. Planten en dieren hebben net zoveel recht op hun plekje op deze aardbol. Rupsje nooit genoeg maakt al veel teveel kapot.
Migratie staat er RS. Niet weer totale migratie uit het verband trekken door focus op alleen asielzoekers.
Nog makkelijker dan weerlozen de schuld geven is gedachteloos meehobbelen in een ambtelijk geconstrueerde tegenstelling tussen boeren en wonen.
Stikstofcrisis wordt in stand gehouden door sekte-achtige clubjes geloofswaanzinnigen zoals die van Tjeerd de Groot.
Het is bijzonder hoe je over de mensen in de lager sociale klasse schrijft. Nu weerlozen heel vaak heb je het over paupers. Ik snap niet hoe jij staat ten opzichte van deze, best wel diverse, economische groep.
Jij begrijpt niets van stikstof. Het is niet meer dan plantenvoer en wat er dus gebeurd met “de” natuur is dat er bij meer of minder stikstof een andere biotoop krijgt. Dat zie je aan meer stikstofneerslag of wanneer er juist door natuur”beheer” ergens bewust stikstof aan een gebied wordt onttrokken.
Het stikstof probleem is een ambtelijk een papieren probleem. Mensen maken een profiel van hoe natuur er uit hoort te zien en wat niet klopt is dan een probleem. Voor de natuur is er echter geen probleem. Wij hebben hier in Nederland bijna alleen maar cultuurlandschap. De gebieden die verloren gaan bij meer stikstof zijn de zand -en heidegronden. Beide door menselijk ingrijpen ontstaan. Feitelijk komt heide in zeer veel gebieden niet in grote velden voor, zeker niet in west Europa. Laat je de natuur zijn gang gaan, in plaats van boswachters, dan zullen heide en zandverstuivingen snel door bos worden overgenomen. Geen natuur verlies maar verandering.
Het schermen met een eenvormige, weinig bijzondere natuur is iets wat activisten en boswachters doen. Wat ze willen is dat natuur er uit ziet zoals zij dat spannend vinden. De wens om hier wolven te hebben is ook zoiets. “Spannend” is echter niet de natuur. Het kan zijn dat het hier wat eenvormig zal zijn, maar we zijn dan ook een zeer verstedelijkt gebied, dan krijg je dat. Je moet groter denken dan die spruitjesgeurmentaliteit waarin we alles binnen onze grenzen moeten hebben. Denk dan maar Europees waarin wij een stadsgebied zijn met de meest effectief en duurzaam werkende boeren en waarin Scandinavië en deeltjes van Duitsland of Spanje nog iets van wilde natuur hebben.
@Kowalski11 | 04-03-23 | 16:00: Als we toestaan dat mensen zonder beperkingen kunnen we verhuizen moeten we zonder problemen dieren kunnen verhuizen naar gebieden waar er wel plaats is. Allebei huisvesten gaat niet.
Ook als alle boeren zouden stoppen is er nog geen stikstofruimte in 95% van Nederland om te bouwen. De boeren hebben sinds 1990 al 60% aan vermindering van stikstofuitstoot gerealiseerd. Het probleem ligt dus niet bij de boeren. Next.
@Sinterbikske | 04-03-23 | 16:06:
Awwww. Schattig. Iemand die de problemen met betrekking tot ALLE vormen van stikstof niet snappen maar toch een mening heeft.
Ik maakt het gemakkelijk voor je, in jouw kader van begrip, POEP en PIS is niet hetzelfde als Schiphol en Tata Steel.
Totaal anders zelfs.
@Otto Normal | 04-03-23 | 16:00: Sommigen zijn U al voor. Een melkveehouder in de buurt van Nijmegen wiens bedrijf op de grens ligt met Duitsland heeft, letterlijk, stenen geworpen door een nieuwe stal te bouwen 18 meter verder op! En gelijk uitgebreid van 120 naar 395 koeien!
Woningbouw is al 40 jaar niet bij te benen. Zit al heel lang in de bouwsector en ik kan me geen enkel jaar herinneren dat er 100K woningen zijn gebouwd. Gemiddeld per jaar rond de 65K.
De aankomende 10 jaar gaat dat ook niet lukken, met of zonder stikstoffabel.
Elk jaar een kleine stad erbij door migratie, jaar in jaar uit werkt er zeker ook niet aan mee om het op te lossen.
1 ding is wel duidelijk voor onze eigen jeugd is er in Nederland geen plaats meer, voor de rest van de wereld blijkbaar wel.
@Jan_Pietersen | 04-03-23 | 16:06: Jouw eerste drie woorden is precies het probleem. De natuur wikt de mens beschikt.
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 16:09: Toch heeft Schiphol stikstofrechten van boeren opgekocht. nos.nl/l/2460447 Ook jij verkoopt weer een onzinverhaal. Next.
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 16:09: Probeer anders is een paar koeien in een garage te zetten en ga er is 24 uur bijzitten. Daarna nog een keer maar dan met de uitlaatgassen van een vliegtuig of wat Tata steel uitstoot.
Bij1 van de 2 kunt u het niet na vertellen en dan komt het niet door de koeien.
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 16:09:
Ik denk eerder dat u het niet begrijpt. Het gaat om de gevolgen van de depositie van verschillende stikstofverbindingen.
@Sinterbikske | 04-03-23 | 16:15:
Awww lieverdje toch. Netjes is het niet maar mestoverschot is een ander probleem dan Schiphol.
@Joris Beltsin | 04-03-23 | 16:20:
Dat begrijp ik. Maar jij weet net zo goed als ik dat weet dat als we morgen stoppen met Schiphol en Tata Steel we nog steeds de problemen met de boeren hebben.
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 16:24:
En weet u net zo goed als ik dat een paar ganzenkeutels ook al de kritische depositiewaarden van 2400 mol per hectare per jaar overschrijden. Grenzen dicht voor trekkende ganzen?
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 16:23: Je haalt toch zelf Schiphol erbij, schatje, feiten doen dan zeer begrijp ik. Kusje erop? En wie had het trouwens over mestoverschot?
@Kowalski11 | 04-03-23 | 16:14: Wat is er natuurlijk aan dat al die asielzoekers deze kant uitkomen? Er is op de rest van de wereld toch veel meer plaats?
Er wordt niet eerlijk gedaan over stikstof op het moment dat je veeteelt vervangt door huizen. Wanneer je doorrekent hoeveel vervuiling er vrij komt bij bouwen in haar facetten als: materiaal en productie, transport etc, plus een doorrekening voor hoeveel stikstof de nieuwe personen, infrastructuur en bedrijven verteren dan blijkt: het is een wasse neus. Een groot bullshit verhaal.
Doe je huiswerk en blijf niet achter dit gefabriceerde frame aanlopen.
Ze lullen iemand na, zijn te lui om zelf cijfers tot zich te nemen en hebben dan een extreme mening.
Of zoals Rosenmuller riep: en ik ben er tegen omdat ik er niet voor ben.. einde citaat.
Ach ja, de stikstof crises. Lees anders ook dit artikel eens door: www.wyniasweek.nl/in-belangrijke-aspe...
Of zijn mensen met andere inzichten automatisch wappies?
Bouwminister Hugo de Jonge heeft in kamervragen erkend dat de bouw van 900.000 woningen tot 2030 benodigd is door de verwachte bevolkingstoename en dat deze toename voor 75% door migratie komt.
In werkelijkheid is immigratie nu al voor vrijwel 100% verantwoordelijk voor bevolkingstoename, zullen de benodigde huizen bij lange na niet gebouwd worden om allerlei redenen en zal de groei alleen nog maar versnellen zolang NL met verblijfsvergunningen blijft strooien en de deur naar het uitkeringencircus niet op slot doet.
U moet het eerlijke verhaal vertellen. Niet stikstofuitstoot is het probleem, dat is een nepprobleem bedacht door D66 om boerengronden in handen te krijgen.De landbouwsector heeft die uitstoot al met tweederde teruggebracht in de afgelopen 30 jaar. Het probleem is de door GL en D66 bejubelde immigratie die de woningcrisis veroorzaakt (en nog extra stikstofuitstoot veroorzaakt ook). Het veroorzaakt enorme overlast en criminaliteit, drijft huizenprijzen op, stuwt de zorgkosten en ondermijnt het sociale stelsel wegens oververtegenwoordiging in ontvangen en ondervertegenwoordiging in bijdragen. Maar dat vertellen GL en D66 er nooit bij, díe kant van het eerlijke verhaal.
In Amsterdam heb je allang geen schijn van kans meer op een wachtlijst voor een sociale huurwoning als je niet op de één of andere manier voorrang krijgt. Dat is nou links beleid in de praktijk. Blijf vooral kwezelen over rechtspopulisten, terwijl die keer op keer gelijk blijken te hebben. Ook GL zelf zal ten onder gaan aan immigratie door asieleisers en handophouders.
@Bankivahoen | 04-03-23 | 15:55: Eens.
@Jan_Pietersen | 04-03-23 | 16:56: Daar is niets natuurlijks aan.
Kennelijk wordt er reclame voor gemaakt.
Misschien zou je alsvast wat asielzoekers in één van die appartementen van je in Rusland kunnen proppen, het zijn tenslotte maar een paar asielzoekers?
@Nuuk | 04-03-23 | 16:05:
Uitstekende uiteenzetting Nuuk, dit is precies wat er aan de hand is. En hoe het zit.
Ik verlang naar een kleine overheid die dienstbaar is en zich alleen bezighoudt met haar kerntaken. Ik kan heel goed voor mij zelf zorgen.
Jij wel. Maar een laag opgeleide chronisch zieke?
@Tapu | 04-03-23 | 16:37:
Er is een verschil tussen een sociaal vangnet en een sociale hangmat. We doorlopen een vicieuze cirkel waarin de overheid steeds meer mensen van haar afhankelijk maakt en al die afhankelijken steeds meer overheid nodig hebben. Aangeleerde hulpeloosheid. Een vluchteling is zelfredzaam genoeg om middelen bij elkaar te sparen en een hachelijke reis te ondernemen naar Nederland. Vanaf het moment dat ie hier is aangekomen, wordt ie doodgeknuffeld en betutteld tot er geen enkel initiatief en eigen verantwoordelijkheidsgevoel meer inzit.
Van een schuurtje in Rotterdam-zuid (waar wij wonen) naar Amsterdam, da's nauwelijks te doen op dagelijkse basis.
En een ras-Rotterdammert zal toch even over zijn eigen schaduw moeten stappen, wil die in 020 komen.
Mijn schaduw is zo groot dat gaat mij niet lukken.
Waarom zou die dat willen?
@Sieg Hein | 04-03-23 | 16:34: Al sla je me dood.
Laatste keer dat wij in Amsterdam waren, zijn we niet eens van boord gegaan. Hele cruiseschip voor onszelf, alle toeristen Amsterdam onveilig maken/ Prima geregeld.
@Rotterdammert1965 | 04-03-23 | 16:19: Komt door de tijd. 's middags rond 12 uur is die schaduw iets korter, maar dan hoef het nie meer.
via Twitter is het artikel wel te lezen:
twitter.com/ErrikB/status/16320136551...
Dank!
Ik weet niet of een site als GS het mag toestaan, maar je kunt betaalmuren ontwijken door de link te plakken op deze site: 12ft.io/
Werkt niet met FD.
werkt alleen met de Volkskrant
Klopt, sommige sites pakt ie niet, andere wel. Ik had hem bij dit artikel nog niet geprobeerd.
Bypass Paywalls Clean extensie in FF werkt gewoon.
Gratis account aanmaken, vijf artikelen per maand lezen.
Zowel het toelaten van zoveelmogelijk kanslozen als het tegenhouden van zo goed als alle woningbouw zijn allebei een D'66 dingetje.
Zonder meer. Daarom is het ook zo'n vieze partij.
Op het moment dat dit artikel werd geplaatst, fietste ik naar huis vanuit onze stad (stadje in het Groene Hart). Ik zag een groep van ongeveer 30 mensen van niet-westerse afkomst (te zien aan kleding en hoofddoeken); zij kregen een rondleiding/uitleg van een oudere meneer. Hij was duidelijk dingen over onze stad aan het uitleggen.
Toen ik deze groep mensen zag en er voorbij fietste, dacht ik: "Waar in hemelsnaam moeten al deze mensen wonen; hoe vinden zij geschikte zorg (huisarts, tandarts, et cetera); waar moeten hun kinderen naar school; zijn er voldoende leerkrachten". Wij kunnen als klein en overvol land niet de lasten van zoveel mensen uit landen waar oorlog of andere vormen van ellende is, onbeperkt op ons blijven nemen.
Zelf probeer ik al een tijdje te verhuizen naar een andere sociale huurwoning in Oost-Nederland. Ik heb bij Entree punt Nu (corporatiewoningen regio Arnhem-Nijmegen) een inschrijfduur van 20 (!) jaar en heb nog nooit op nummer 1 gestaan. Ongeveer iedere maand reageer ik 1x op een andere woning.
Zinvolle overpeinzingen. Ik hoop dat onze bestuurders zich inmiddels hetzelfde afvragen als zij een rondje fietsen door de Randstad.
Als die mensen daar werden rondgeleid zullen ze al wel een woning toegewezen hebben gekregen. En de rest (zorg/scholing) zal ook al wel voor ze geregeld zijn. Dus maak je daar maar niet druk om.
Om uw vraag over leerkrachten te beantwoorden; die zijn er in de Randstad nauwelijks. Ja, ze zijn er, en nee, het is zeker niet makkelijk. Hoe dit komt?
Voor een (klein?) deel door die culturele diversiteit waar iedereen altijd zo blij van moet worden. Naast hun eigen verleden (oorlog, ellende) nemen ze totaal andere inzichten mee (vrouwen moeten hun mond houden, zoon is het prinsje thuis, religie gaat voor alles) die in een klaslokaal, waar je gedwongen acht uur per dag moet aanhoren hoe de Nederlandse cultuur werkt, kan zorgen voor een hoop gedoe.
Waar een docent / leerkracht veelal nooit voor opgeleid is óf zin in heeft.
@MickeyGouda | 04-03-23 | 15:51: DIe bestuurders komen nauwelijks op de werkvloer.
Zag laatst op LinkedIn een ronkende post; een bestuurder was bij een paar van de scholen die onder haar hoede vallen, geweest. Foto's van een mevrouw, duidelijk niet op haar gemak, in een hal, paar 'onderdanen' om haar heen. EN ooit een wethouder op visite, die pas na sluitingstijd de school binnenkwam om te komen kijken... Had die een week later overdag gekomen, dan had'ie samen met de politie rondgeleid geworden.
En zoals het gemeenteraadslid van een bekende Rotterdamse partij, die ooit docent is geweest. Op mijn opmerking dat het niet zo best is gesteld gaf'ie gelijk repliek; hij begreep dat het wel goed was. Ik heb mijn eigen glazen toen ingegooid door hem te vragen van wie hij dat begrepen had, of dat de voorzitter van het grootste onderwijsbestuur hem dat had verteld. Dus of hij de slager had gevraagd of zijn vlees goed was...
Totaal los van de realiteit besturen zij, ziende blind, horende doof. En tegen een riante vergoeding.
@UnderTheDevil | 04-03-23 | 15:52: Bitter, zuur en waar.
Op naar de 50 miljoen inwoners. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Toch?
Java heeft 150 miljoen inwoners.
Dan is 50 miljoen nog lang niet genoeg voor D66.
Zweden: 10 miljoen. (22,7/km²)
Nederland nu: 416/km². Met 50 miljoen: 1204/km².
@EEnzame SchizofrEEN | 04-03-23 | 16:11: Nederland heeft een oppervlakte van 41.543 km2. Daarvan is 18,41 % water. Hou je dus 33.895 km2 land over met daarop 17,85 miljoen mensen, illegalen en arbeidsmigranten niet meegerekend. Zitten we dus op 527 mensen op een km2.
@Eugen Sandow | 04-03-23 | 19:42: 5 mensen per hectare in NL... 2000m2 per Nederlander. Je zou denken dat 5% van het land best verdeeld mag worden voor "wonen", toch? Dat is 100m2 per persoon. Of 400m2 per persoon als je in een flat van 4 verdiepingen woont. Maar telkens blijkt het niet mogelijk land ter beschikking te stellen aan de mensen...
Laat de boel maar vastlopen en dan verkiezingen. Wie weet stemt men dan eindelijk geen VVD meer.
Ik zit dit weekend lekker rustig op een chaletpark, blijkt er in het chalet achter me een poolse vrouw te wonen die in het midden van de nacht urenlange gesprekken voert in haar tuin. Doe geen oog dicht! Leuk hoor, die importwerknemers en gebrekkige huisvesting.
Is ze niet turks toevallig?
Dan zou ze met onze buurvrouw / oma van buurman kunnen bellen. Die leggen de telefoon op tafel, speaker op 100%, en maar schreeuwen tegen dat ding.
@EEnzame SchizofrEEN | 04-03-23 | 16:03: Och och och...
Zouden Rutte en Kaag het FD lezen? Er staat me nogal wat.
In zo'n functie laat je een ander dat voor je doen.
Ja en dus? Gaat "rechts" het oplossen? Nee natuurlijk. Alsof dan ineens het hele probleem verdwijnt. Met dichte grenzen hebben we gezien hoe goed dat uitpakt bij de Brexit, het woord dat ongeveer verboden is in Engeland omdat iedereen weet dat het grandioos mislukt is, dat hele idee van "take back control". Allemaal grote woorden en het werd, zoals iedereen met verstand kon zien van tevoren, een grote deceptie. Maar oke, we gaan de komende jaren zien hoe de dom-rechtse kiezer op zijn brood gaat krijgen waarvoor hij kiest: Nep-oplossingen.
Brexit heeft tot gevolg gehad dat de nodige arbeidsmigratie uit de EU nu zorgt voor een groot tekort aan personeel in Engeland en het grappige is dat immigratie uit niet-westerse landen zelfs is toegenomen. En dat allemaal met een economische prijs die het uiteraard niet waard was. Inmiddels zou de meerderheid remain stemmen. En van die "fantastische handelsakkoorden" hebben we al helemaal niets teruggezien. Trump trok meteen zijn keutel in en sindsdien is dat er nog steeds niet. Lachen man, Brexit. Dus Nexit dan maar? Wie daar heel ongelukkig van worden zijn alvast de boeren, die dan geen riante EU-subsidies meer krijgen. Mark van den Oever voorop.
Wat stel jij voor met - noem eens wat - instroom asielzoekers en te kort aan woningen?
Nu gaat het goed zeker.
Gebrek aan visie en kennis is wat we de laatste 10 , 20 jaar ervaren.
Stokpaardjes najagen zonder verder te kijken dan hun neus lang is.
Bijvoorbeeld de energietransitie, tientallen miljarden subsidie, uitputting van grondstoffen en de kolencentrales draaien volop door.
Zon en windenergie groen noemen prima , maar dan ook je aansluiting op het net weghalen.
Laat ze het maar proberen op rechts, links bakt er in ieder geval niets van.
Wat een onzin om Brexit als enige alternatief te stellen.
Brexit heeft dezelfde oorzaak als wat er. H in NL gebeurd. Een politiek die niet wil, en niet kan.
Men is gewoon extreem incompetent in den haag. Rechts en links. Het systeem is kapot omdat partijen alleen nog bezig zijn met macht en elkaar de tent uitvechten. Niemand in de politiek heeft enig benul wat de gewone man en vrouw denkt. Dat heeft voor brexit in de UK gezorgd en voor de opkomst van BBB in NL
Brexit is mislukt, omdat GB door afscheiding er alleen voor kwam te staan. De EU, de groep, zal er alles aan doen om de ongehoorzaamheid af te straffen en GB het leven zuur te maken. If you are not with us, you are against us. Om die reden is het mislukt en niet omdat de voorstanders van Brexit geen gelijk hadden.... maar ze hadden het kunnen zien aankomen... en ja, nu zouden ze "remain" stemmen.
Dit als bewijs gebruiken, is niet heel erg sterk.
Nexit een slecht idee? Dat ligt eraan. Als Nederland zich niet alleen terug trekt (maar bijvoorbeeld ook Italië), dan kan het leiden tot het eind van de EU en dat zou een absolute zegen zijn.
Er is geen personeelstekort. Er zijn te veel mensen die niks bijdragen. Als je geen dokters binnen krijgt maar wel veel mensen die veel zorg nodig hebben dan creëer je een probleem. Een grote belasting op politie, zorg en subsidies/uitkeringen. Er komen vooral ongeletterden binnen vanuit culturen die niets bijdragen. Zij maken gebruik van onze voorzieningen. Dan zul je altijd te weinig personeel hebben. Het ging over massa immigratie, maar je obsessie over brexit en aversie van vrije autonome landen kun je niet onderdrukken.
Groot Brittannië wilde laatst een crimineel uitzetten. Meisje janken in vliegtuig. Man weer terug. Selebs die samen met ngo’s ervoor zorgden dat de beste man mocht blijven. De procedure was klaar. Man moest weg. Nu ineens niet. Waarom? Don’t know.
Wat denk je? Vermoord iemand.
De wil is er wel. Alleen worden we/zij geregeerd door rechters en activistische, door ons gefinancierde anti westerse/vrije clubjes. Je argument dat een land zonder immigratie zichzelf niet kan bedruipen klopt van geen kant. Maar de wens is immers de vader der gedachte.
Tegen de islamisering zijn (want dat is waar de immigratie uit bestaat) is domrechts. Waarvan akte.
@RtotheB | 04-03-23 | 16:01:
"Er is geen personeelstekort. Er zijn te veel mensen die niks bijdragen. Als je geen dokters binnen krijgt maar wel veel mensen die veel zorg nodig hebben dan creëer je een probleem."
Klopt. Er zijn tenminste 2,6 miljoen mensen in Nederland die niets meer bijdragen en het allerduurste per capita zijn. Daarna heb je beroepswerklozen, verwarde jeugd en pas daarna asielzoekers.
@RtotheB | 04-03-23 | 16:01:
We lijden onder de dictatuur van het altruïsme.
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 16:11: Niet helemaal. Allochtone inwoners (of zoals het CBS het noemt, inwoners met een niet westerse achetergrond) leggen het meeste beslag op de welvaart staat. Zij hebben meer psychische problemen, meer lichamelijke problemen, meer beleiding nodig op school, meer uitkeringen en veroorzaken meer overlast voor politie en justitie.
Juist zij zijn veel van de mensen die niets bijdragen. En daar komen per week 700 gevallen van bij!
Iedereen die kan rekenen kan zien dat dat gewoon niet werkt. Mensen die wat kunnen en wat geld helpen verlaten NL. Wat houd je over? Ambtenaren en uitkeringstrekkers. Wie betaald straks de belasting? U?
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 16:11: Werkloosheid is onder niet westerse immigranten het hoogst. En waarom spreek je over asielzoekers? Heb je ze allemaal gesproken en geconcludeerd dat ze allemaal vluchtten? Uit veilige islamitische landen? Het zijn gelukzoekers. Kun je me nu neonazi noemen. Hoewel ik geen grotere aversie van socialisme kan hebben. Of ander collectivistisch gespuis. Zoals de islam.
Die lopen altijd te drammen. En als je je niet conformeert = nazi, fascist of racist. Maar die woorden zijn door hevige devaluatie niets meer waard en doen me niets.
@Als_je_me_nou | 04-03-23 | 16:25: Deze mensen willen Nederland kapot. Dit is een van de vele middelen om dat te doen. Laatst het filmpje gezien van die Tunesiër? Die tegen massa immigratie was van donkere Afrikanen? Of dat hij die mensen wel eens gesproken had. Zegt ie; gesproken heb? Mijn opa kocht en verkocht die mensen! Was ie nog trots op ook. Wat een baas. Gewoon schijt hebben aan iedereen en staan voor wat hij vindt. Die deugneuserin die hem interviewde wist niet waar ze het zoeken moest. Haha. Iemand met islam die openlijk voor slavernij propageerde kwam haar niet goed uit natuurlijk. Uiteraard niet te zien bij de nos.
Je kunt gewoon het Deense model invoeren dat daar bewezen wél werkt. En waar linksdromend Nederland dus altijd opvallend zwijgzaam over is. De Britten hoeven trouwens ook niet meer mee te betalen aan alle megalomane plannen van Brussel. Zoals Timmerfrans met zijn 1000 miljard waar corrupte vriendjes schathemelrijk van gaan worden. Of voor de toekomstige redding van alle knoflooklanden inclusief Frankrijk waar de schulden steeds verder uit de hand zullen lopen. De ongebreidelde opdringerigheid van de EU is er nou juist de reden van geweest dat ze überhaupt voor de Brexit hebben gestemd, roeptoeter. Zoals om dezelfde reden hier en in FR ook de EU grondwet werd weggestemd.
Beste Landgenoot, Ik begon vrij en onverveerd te lezen, maar eenmaal aangekomen bij je classificatie en duiding van de .. dom-rechtse kiezer haakte ik af. Weer eens eens een schitterend voorbeeld van D66 vooringenomenheid en weinig respect voor de medemens alles onder het motto we sluiten niemand uit en we laten niemand vallen.. Maar ondertussen neerbuigend neerkijkend en met een valse vooringenomenheid mensen wegzetten.. Waar zou Kaag toch het beeld arrogant aan te danken hebben..?
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 16:11: Je verdraait zaken en dat is niet netjes. Gepensioneerden horen in jouw rijtje niet thuis. Het is eigenlijk mensonterend dat je ze zo noemt.
Voordat we het over oplossingen gaan hebben moeten we eerst eens kijken hoe de problemen zijn ontstaan en wie daar verantwoordelijk voor zijn. En dan kom je in dit land uit bij de kartelpartijen en hun voorgangers die grosso modo als links van het midden kunnen worden geduid. Het is nogal aanmatigend om kiezers die daarom een rechtse oplossing zoeken als dom te typeren. Maar dat is in kringen van mensen die zich links noemen niet ongewoon.
wtf kennismigratie ook probleem. ASML in Eindhoven en Booking in Amsterdam zorgen goed voor hun expats, die kunnen huren van 2000 euro per maand wel ophoesten. Polen hebben afweging gemaakt om voor 600 euro huur per maand te werken in de kassen , bouw en logistiek . Asielmigratie van niet (kunnen) werken is het grootste probleem
Zo is het en als we de grenzen sluiten voor kansloze asieleisers uit met name noord Afrika en actief werken aan de remigratie aan wat hier is binnengekomen voor alleen gratis huis en uitkering en weigert een positieve bijdrage te leveren, dan hebben we de woon crisis ook zo onder de knie.
De politiek zit nog in het Nederland van vroeger dat ze niet zeggen te willen. Bijstand = arm, immigranten zijn zielig en achtergesteld en blanke Nederlanders zijn rijk en moeten niet zeuren. De afgelopen paar decennia hebben ze dat zelf gesloopt maar ze doen nog alsof het om een marginaal verschijnsel gaat. Gaaf land !
Liefst zou ik niet stemmen maar dan krijg je nog meer van dat Haagse spul met hun luchtfietserij.
Kennelijk moet het nog wat erger worden voor ik ook met stemmen afhaak. Komt vanzelf vrees ik.
Daarbij komt ook nog dat de gehele infrastructuur nog eens veel ruimte vraagt.
Meer mensen = meer winkelcentra= meer sportaccomodaties = meer wegen = meer auto’s en parkeergelegenheid = meer bedrijventerreinen en ga zo maar door.
Met een paar huizen ben je er nog niet.
Niettemin moeten die huizen er wel komen, maar eerst voor onze eigen inwoners.
Voor mijn kinderen, maar ook voor de kinderen die nu op een flatje in Overvecht wonen, zij willen vast ook wel eens een leuk rijtjeshuisje of een betaalbaar appartement.
Bouw vroeger: Ambacht, innovatie, en groeikracht.
Bouw nu: Het vergulden van vinkjes en schulden.
Uiteindelijk is het allemaal de schuld van de boeren, zonder de boeren waren er nooit zoveel mensen op de wereld geweest.
Precies, en daarom importeren we nu ook zoveel jager-verzamelaars.
@funda | 04-03-23 | 15:20: daar begonnen ze ooit met de landbouw en nu is het een zandvlakte en oorlog. Dat wil D66 hier ook, kijk maar wat ze nu doen. Die Syriers en ISers zijn de nieuwe Nederlanders. Vooruitgang dus.
"zonder de boeren waren er nooit zoveel mensen op de wereld geweest"
Komen we dan tóch uit de boerenkool?
Die boeren kunnen toch wel iets anders gaan verbouwen?
Overbevolking is dan in één klap opgelost!
Mr_Natural: U maakt een grapje, mag ik aannemen?
@funda | 04-03-23 | 15:20: geniaal
En ook al bouwen we het hele land stampvol woningen is er geen ruimte voor alle voorzieningen en infrastruktuur die daarbij horen.
Om maar te zwijgen van het feit dat bijna niemand het nog kan betalen.
En degenen die het wel kunnen betalen gaan lekker ergens zitten waar het rustiger is.
Als je het nu simpelweg eens omdraait, dat zou een hoop oplossen.
Goedenmiddag, allen, mijn kinderen komen vandaag weer thuis.
Al is de woningbouw nog zo snel ...
... de statushouder krijgt de woning wél.
Aannemers komen ook b ij de bijstand terecht, want geen huis wordt gebouwd.
@gato | 04-03-23 | 15:16: De krapte op de arbeidsmarkt voor vaklieden is ook al weer een tijdje over.
@Muxje | 04-03-23 | 15:18: Aan vaklieden is een groot tekort. Ik bedoel geen HBO of iets. Nee ieder in zijn beroep die een 7 of hoger scoort zit vol met werk.
Zachtjes aan beginnen de 2,3,4 en 5-jes die de afgelopen jaren 50 euro per uur vroegen in de bouw zonder werk te zitten. Dat kan ik alleen maar toejuichen.
U heeft geen idee hoeveel energie en sturing er van uitvoerders en werkvoorbereiders nodig is geweest om nog acceptabele kwaliteit woningen neer te zetten met hooguit 1 a 2 opleverpunten.
Toen ik dit vanmorgen las vermoede ik al dat dit op de GS zou komen. Feitelijk wordt er gepleit voor een stem op de BBB. Dat ga je inderdaad niet vinden in de MSM.
Een interview met electoraal geograaf Josse de Voogd waarbij de BBB ook wordt benoemd en jij maakt er een feitelijk pleidooi voor de BBB van...
denk dat dit een vergissing is. Het is BBB dat samen met D66 een motie indiende die de veerdiensten op de Middellandse Zee ruim baan wil blijven geven. Begrijpelijk vanuit de achterban van BBB gezien, die verslaafd is aan goedkope arbeid.
@Heurtebise | 04-03-23 | 15:51: Al die boeren met hun bij elkaar geschraapte miljardenwinsten, leveranciers over de kling jagen om ze vervolgens op te kopen… Nee, geef mij maar een goudeerlijk bedrijf als Ahold.
Gisteren gelezen, goed verhaal van De Voogd
De Voogd is geen domme jongen.
De Voogd heeft goed naar Geert Wilders geluisterd.
Het stond vanochtend pas in het FD…
Met woningen gaan we echt de verkeerde kant op. En dat komt omdat de verantwoordelijken maar naar 1 verhaal luisteren, die kennen maar 1 waarheid. Meer sociale woningen. En als we die niet kunnen bouwen dan rekken we de definitie maar wat op. De verwachting is dat straks meer dan 80% van alle huurwoningen gereguleerde huren hebben.
Wat wij nog wel eens deden was bijv. een dubbele bovenwoning kopen en deze splitsen in vrij kleine maar luxe studio’s. Waar de huur aan de hoge kant is maar het serviceniveau navenant hoog. Nederlanders huren ze niet, maar kennismigranten juist wel: die willen een kleine (makkelijk schoon te houden) unit die van alle gemakken voorzien is, en dicht bij werk, ov en uitgaansleven ligt. En ze zijn bereid daar goed voor te betalen. Maar ja, dat mag straks niet meer, en die studio’s gaan verdwijnen want niet rendabel onder puntenhuur. Die kenniswerkers trekken nu noodgedwongen massaal naar de voorsteden waar ze eengezinswoningen bezet houden, precies van het soort waar gezinnen graag naar doorstromen.
Moraal van het verhaal: er is meer dan 1 werkelijkheid op de woningmarkt, het is niet allemaal sociaal en betaalbaar. Er is ook een markt voor kleine en (te) dure appartementjes, en die markt verlaagt de druk op de rest van de huurmarkt. Het enige wat je moet voorkomen is dat álle huizen omgebouwd worden naar dure expat-hokken. Maar dat is typisch gemeentewerk, en veel gemeenten deden dat al. Wat we nu doen is het woningaanbod verkleinen en verschralen. Straks staat iedereen in dezelfde rij voor het huis wat er niet is.
U bedoelt eigenlijk een tiny house?
Artikel is te lezen via link in een tweet van Josse.
U bent vergeten om de link hier te plaatsen. Ik zie dat u nog een Zwitsal bent, link met spaties kan wel.
Kunnen we het samenvattend concluderen dat de vvd dit land gesloopt heeft?
Ja
@Papa Jones | 04-03-23 | 15:05:
Ik keek net nog eventjes.
1.) USA
2.) "Europese Unie"
3.) China
4.) Duitsland
5.) Nederland.
Totaal stuk dit land.
Vergeet ook vooral D66 en de PvdA niet trouwens.
Rutte maakt van Nederland Congo aan de Noordzee.
Moordende inflatie.
Geen huizen.
Geen voorzieningen.
Honderden miljarden aan bodemschatten. VVD/D66/GL Stammen politiek maakt het onmogelijk om op te pompen.
@Papa Jones | 04-03-23 | 15:05: Even wachten tot BL heeft gereaguurd.
Dat kan, wat mij betreft.
De angst voor het populisme heeft dit land gesloopt.
Ja.
En met D66 is het in de versnelling gegaan.
Hans Janmaat zag het al aankomen. Maar die mochten we natuurlijk niet in de kaart spelen.
Ja, die Hans Janmaat met zijn knusse vriendjes met GroenLinks? Hoe zit dat eigenlijk?
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 15:06:
Ik ben geen Janmaat-expert, dus voor mij spreekt u in raadselen.
Eerst Janmaat, daarna Fortuyn en nu Geert Wilders.
Maar die moesten we niet willen geloven natuurlijk.
@J.P.Drapeau | 04-03-23 | 15:09: Dom guilt by association verhaal, volgens schout mag je geen vrienden buiten je bubbel of andersdenkende vrienden hebben. Was geen touw aan vast te knopen aan dat verhaal verder.
Ja pas maar op met de werkelijke problemen benoemen. De vrouw van Janmaat kwam door geweld van links in een rolstoel, Fortuyn kwam om het leven door een kogel van links, Wilders leeft gelukkig nog maar vraag niet ten koste van wat.
Dat dit land moet groeien is natuurlijk onzin.
Nederland is maar een klein land in oppervlakte en nergens staat geschreven dat we dit land net zo lang moeten vullen tot er werkelijk geen m2 meer over is.
Tegelijktijd willen we de natuur groter maken.
Je kunt niet alle willen hè.
Groei, groei waarom? Economische groei, bevolkingsgroei= welvaartsgroei.
Bullshit natuurlijk.
De meeste mensen die hiernaartoe komen leveren geen Euro op, ze kosten.
En dan de arbeid/kennismigranten zijn lang niet allemaal nodig als Nederland ervoor kiest een beetje af te remmen.
Dan maar wat minder welvaart.
Dat los je op door minder geld over de balk te smijten, net als thuis eigenlijk.
Grote multinationals hebben natuurlijk allang een IT afdeling in India of Roemenië, daar hoeven ze niet voor in Amsterdam te wonen.
We moeten dus krimpen en kiezen voor kwaliteit.
Met kwaliteit bedoel ik het land leefbaar houden, de steden weer leefbaar maken.
Ik riep 10 jaar geleden al dat een van onze grootste uitdagingen het omgaan met krimp is. Maar het is pas vrij recent dat ik zulke geluiden ook in de media hoor. En het bizarre is dat we van links tot rechts nog steeds denken dat we moeten groeien en dat we de vergrijzing dan maar met immigratie op moeten lossen. Asielzoekers slapen in de open lucht, er is een gillend tekort aan woningen, we kunnen niks bouwen vanwege de stikstof, de sociale cohesie begint te verdwijnen, en we gaan geen enkele van onze klimaatdoelen halen. Wat moet er nog meer gebeuren voordat we gaan beseffen dat er wel een beetje tegen de grenzen aan beginnen te lopen?
Mijn zoon heeft een IT baan, werkt in Canada, woont in Nederland.
Dit
Het is ook volstrekt onlogisch wat er allemaal gebeurd. Alleen verklaarbaar vanuit een opgezet plan om Nederland demografisch helemaal om te vormen. Niet in belang van het Nederlandse volk.
@du Roi Soleil | 04-03-23 | 16:00: Dat moet bijna wel een opgezet plan zijn. Er zit geen enkele logica in om bewust een land kapot te maken.
Zojuist een indrukwekkende dame van een zekere leeftijd aan de deur gehad.
GroenLinks jack aan. Folder in de hand.
Sprak mij op strenge toon aan en zei dwingend dat ik moest gaan stemmen, volgende week, voor de Eerste Kamer.
Toen ik haar beleefd zei dat ik daar nooit een stemkaart voor kreeg en vroeg hoe ik daar aan kon komen, want al die jaren mocht ik alleen stemmen voor Provinciale Staten werd ze boos, zwaaide met haar wijsvinger en zei dat ik met zo iets belangrijks niet moest spotten.
* GroenLinks ook maar van de lijst strepen doet *
Wat een heks.
Zelfspot ontbreekt altijd bij deugers.
Ja, hier ook. Dan blijft er weinig over. Hier kwam een knul, ik bedoel dus echt een knul, van de FVD mij vertellen dat ik FVD moest stemmen. Dat was het. Geen gesprek, discussie, voor of tegens, nee. Ik moest maar. Zelf ga ik goed kijken naar het Waterschap en Provinciale Staten wordt wel politiek, ik word een beetje gedwongen want sommige partijen zijn voor mij onacceptabel. O.a. SP en PVV.
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 15:04: Ik zou gezegd hebben dat ik geen wappies aan de deur wil...
Verder stem ik op een lokale partij. Zit wat betreft standpunten in de buurt van PVV / JA21.
@Papa Jones | 04-03-23 | 15:07: Ik vul wel eens een kies-wijzer in. De partijen worden dan in een vlak, met op de x-as links-rechts en op de y-as progressief-conservatief geplot. Alle partijen zitten of in links progressief, of in rechts conservatief. En mijn resultaat is, dat ik steevast in een leeg kwadrant zonder partijen sta.
@ParadiseLost | 04-03-23 | 15:21: Is hoe dan ook onzinnig, dat progressief - conservatief.
De 'progressieve' partijen vinden het prima om uiterst conservatief volk te huisvesten hier in Nederland.
"De overheid krijgt dingen niet meer voor elkaar" De spijker op de zwerende vinger, maar hoe het tij te keren ? Ik zou het echt niet weten.
Of u bent niet zo vaak op GS, of u bent kort van memorie. Lees www.geenstijl.nl/5169445/onderzoek-am... nog even terug.
Nederland zit muurvast in stammen politiek.
Goh, ik had niet verwacht dat het binnenhalen van zoveel mensen, die woonruimte nodig hebben, het hebben van klimaatdoelstellingen en het hebben van zeer stringente milieueisen, leidt tot het niet halen van het nodige aantal nieuw te bouwen huizen. Snap er niets van.
Nee, want er zitten allemaal kennis-migranten en arbeidsmigranten tussen. Die zouden de boel toch moeten kunnen oplossen?
Geeft niks. Gewoon even op de website van D66 kijken. Die zijn er om het onwetende proletariaat te verlichten.
Heel veel verlaten leegstaande dorpjes in Italie en Spanje, wat moet je uberhaupt hier doen anders dan veel gratis geld krijgen. De oplossing ligt niet in Nederland, koude bende hier, dus als nieuwkomer moet er als geld niet je motivatie is een serieus steekje loszitten.
Dat zeg ik al jaren. Onze bejaarden daar dumpen. De helft zit er al 6 maanden per jaar, maak het gemakkelijk omdat permanent te maken. Ook voor oude Turken en Marokkanen.
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 14:56: Die oude Turken en Marokkanen willen niet naar Spanje. Die gaan sowieso naar de heimat. Dus jouw oplossing slaat nergens op.
@Mokum Kosher | 04-03-23 | 14:58:
Je snapt niet dat het geen reet uitmaakt waar ze naartoe gaan? Laat ze lekker in Rabat of Istanboel of naast Don Arturo hokken. Who cares, zolang ze maar weggaan.
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 15:00: Het maakt wel degelijk uit waar ze naar toe gaan. Ok, ik geef je dit. Het maakt niet uit waar ze naar toe gaan, als het maar buiten Europa is. Ik kan dat zeggen, omdat ik 100% zeker weet dat die mensen het met mij eens zijn. Zij willen eeuwige rust in hun dorp in de heimat.
Net in Bulgarije geweest.. 2 vluchten per dag vanaf Eindhoven met Bulgaren die hier een sociale huurwoning hebben maar ook nog een skischool in Bansko.... haha. Wat zijn we toch naïef....
Even gecheckt en Bansko heeft inderdaad meer dan 6000 skischolen
We weten ons geen raad met de huisvesting van asielzoekers en huisvesten ze dan maar in gehuurde cruiseschepen en ferry's. Alle alarmbellen zouden toch moeten afgaan als dat je oplossing is? Ze zijn compleet van god los hier in NL.
Zo heeft het CDA van hun campagnestrateeg Jack de Vries de opdracht gekregen om ver weg te blijven bij het migratievraagstuk.
1. Omdat je eindeloos maar blijft huisvesten en voorzieningen aanbieden.
2. Dat heeft een aanzuigende kracht van 5 miljard mensen in de derde wereld.
3. Sluit de aanmeld punten en zet het computer systeem uit van het COA.
Via Facebook, WhastApp, TikTok weet de hele wereld dat je naar Nederland moet voor zorg, huis en geld.
@McCain | 04-03-23 | 14:58: En policor politie die geen tijd/capaciteit heeft voor overlast van finnen, maar wel voor autochtonen die verhaal gaan halen bij finnen.
Yep.
We hebben de laatse 30 jaar een "kennis" economie gebouwd, er komen dus niet genoeg "handige" mensen van de scholen. Dat merken we nu echt.
De salarissen voor bouwvakkers waren jaren te laag, de pensioenleeftijd omhoog, geen hond wil dat meer doen, en terecht.
We moeten echt snel radicale beslissingen nemen zodat Nederland weer in staat is zichzelf te voorzien.
Dit is niet waar. Men loopt juist te springen om arbeiders. Beetje slimme asielzoeker verdient straks met zijn gebrekkige Nederlands 3x zoveel als jij dat doet.
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 14:54:
Lastig hè, begrijpend lezen.
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 14:54: Een belangrijk deel van de mensen dje hier asiel aanvraagt, komt hier juist naartoe vanwege de uitkering. Asielmigranten die willen werken trekken naar andere landen.
Het is, dat je "kennis" zelf ook al tussen aanhalingstekens plaatste. Het aantal paranosiologen, managementgurus, lifestyle-coaches en politicologen rijst de pan uit, en dat zou ik niet echt KENNIS-economie noemen.
@Tarak | 04-03-23 | 15:04:
Ah welnee. Dom gelul van neonazi's. Weet je welke mensen wel heel graag willen werken? Immigranten! Dat is altijd al zo geweest. Maar jij blijft maar lekker in je nazistische bubbel zitten.
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 16:06: 60% van de statushouders, die dus mogen werken, zit na 5 jaar nog steeds in een uitkering. Bij Somaliërs loopt dat op naar 90%. Blijf jij maar lekker in je neomarxistische bubbel zitten, daar worden de ongemakkelijke feiten niet anders van. Het gros van de migranten komt hiernaartoe voor graties geld. En extreemlinkse idioten zoals jij houden dat systeem in stand. Te dom om te begrijpen dat een overmaat aan handophoudende asieleisers uiteindelijk ook *jouw* uitkering onbetaalbaar zal maken.
als de PVDA, net als de Deense sociaal democraten, dit nou eens zou erkennen en er beleid op zou maken dan zouden ze
echt heel groot kunnen worden. Met als reden het opnemen voor de sociaal zwakkeren, de mensen zonder woning, etc. Daar waar ze ooit voor opgericht waren. Maar nee, ze gaan mee op de golven van de woke radicaal populistische groen links klimaat gekkies..
Ze kunnen dat niet erkennen, want dat zou in hun ogen een knieval zijn naar de PVV en Wilders. Daarom zullen ze altijd stug blijven volhouden dat een multiculturele samenleving een hemel op aarde is, al fikt half Nederland af. Liever volharden in je fouten dan je tegenstander gelijk geven.
Socialisten hebben moeite met grenzen stellen en zijn daardoor onbetrouwbaar, want er is een grenzeloos gebrek aan eigen grenzen. Alles voor de ander. Kom der maar bij dan....
Een opsomming van de feiten zoals we ze ondertussen al jaren kennen.
Daarom juist is ook D66 zo populistisch bezig, met hun spandoekjes.
Aan de ene kant de deur wagenwijd open zetten en aan de andere kant verstikkende stikstofregels, om vervolgens boeren en bedrijven daarvan de schuld te geven.
Kun je PopieJopie is een weiland gaan staan met een spandoekie “hier horen huizen te staan”….
Nederland moet de lucht in.
Woontorens en tegelijkertijd veel minder nieuwkomers laten overkomen.
Één ding uit het artikel waar ik het totaal mee oneens ben, is dat stukkie grond geven een basisonderkomen geven.
Dat gaat natuurlijk niet werken.
… zolang je hun klimaatkatern tenminste buiten beschouwing laat, dat met iets meer onderkoeling dezelfde hysterie ademt als de Belgenblaadjes… misschien omdat het gewoon waar en belangrijk is? Raar fenomeen tegenwoordig, als iemand iets schrijft waar men het mee eens is, is het geweldige journalistiek, zo niet is ie ineens waardeloos. Feiten zijn gewoon feiten, dat ligt niet aan de boodschapper.
welke feiten kapitein Iglo? Science is not settled.
Het is gewoon griezelig hoeveel mensen klakkeloos die hysterische klimaatonzin nablaten en zich vrijwillig allerlei rechten laten afpakken in ruil voor iets wazigs als “een beter klimaat”. Het lijkt wel religie.
Feiten? Rekenmodellen zult u bedoelen.
Feit is dat het klimaat altijd verandert. Feit is dat de Kleine IJstijd eindigde rond 1850. Feit is dat het sindsdien opwarmt (was immers het einde), en de eerste 100 jaar fossiele brandstoffen geen rol hebben gespeeld (was immers nog vooral circulaire biomassa). Dat past allemaal niet in uw narratief. Eerst de mensheid inkrimpen (goed voor de oerwouden, geen bushmeat, wel primaten, goed voor de vissenstand, goed voor de natuur). En als we dat gedaan hebben is fossiel zeker geen bezwaar. Plantjes hebben CO2 nodig - ook een feit).
@Lefty-Messup | 04-03-23 | 15:07: Inderdaad. Soms moet ik erom lachen, maar vaker vind ik het eng.
Ook in deze burelen. Ontzettend domme en totaal onverschillige en incompetente geriatrische VVD en D66 stemmers die ons land volledig kapot gestemd hebben.
Maar dat ze kan niets schelen want eigen geluk eerst he? Dat jullie kleinkinderen met jullie stemellende te maken zullen hebben, kan je kennelijk helemaal niets schelen want eigen ik eerst natuurlijk.
En als je papa of mama VVD of D66 stemt: altijd -1.
Dan mag je ze bedanken voor het ruineren van jouw toekomst en van je kinderen. Maar wrs kan ze het niets schelen want te dom, te onverschillig en te incompetent.
Bedoel je dat we beter PvdA kunnen stemmen?
@Kapitein Sjaak Mus | 04-03-23 | 14:48:
CDA natuurlijk!
Ik ben benieuwd naar je stemadvies? Een of andere boze margepartij die toch niet wil regeren wellicht?
@Ruimedenker | 04-03-23 | 14:49:
Dom van me.
Even vergeten.
@Zoiets | 04-03-23 | 14:49:
Appeltjesgroen Links, hoogstwaarschijnlijk.
Goh... dat kan toch iedereen berekenen, behalve onze overheid.
We worden geregeerd door pannenkoeken en als je de derde wereld hier naar toe haalt, moet je niet zeuren dat je zelf derde wereld wordt. Blijkbaar moet je daar heel erg slim voor zijn om het te zien en te snappen. De wurgreep die Nederland in haar macht heeft is belachelijk. We mogen niet bouwen, want stikstof, stikstof want we bouwen. Minderheidsgroepen die bij de rechter Nederland hun wil opleggen. Het gaat nergens meer over. Het land staat vast in een figuurlijke file die maar niet wil oplossen. Misschien is de verhoging van de belasting op arbeid een goed idee. Dat helpt altijd. Toch regering?
We kunnen er zo lang en zo kort over blijven ouwehoeren. Asielzoekers, zitten we maar gewoon mee opgescheept. Wat wil je doen? Concentratiekampen? Gaat niet gebeuren. Sorry.
Arbeidsmigranten, hebben we keihard nodig. Kennismigranten, ja, die hebben we ook keihard nodig.
Niemand wil de werkelijke olifant in de kamer benoemen.
Het werkelijke probleem waar niemand over wil praten is iets heel anders. En dat is logisch want zoals je ook niets tegen asielzoekers doet behalve ze per direct aan het werk te zetten middels een maatschappelijke dienstplicht kan je aan die andere groep helemaal niets doen.
Die zijn te oud, te ziek, te zwak en te duur voor Nederland. Het ene moet betalen voor het andere. Dus we moeten die Indiase kennismigranten hebben, die arbeiders uit Oost-Europa. We hebben ze nodig. Asielzoekers zijn dan weer een nare bijwerking waar we doorgaans niets aan hebben maar dat hebben we ook niet aan mensen boven de 65.
Dus we zitten klem. Het enige wat ik kan bedenken is grote infrastructuurprojecten zoals uitbreidingen van de havens, hogesnelheidstreinen, voedselproductie centreren op ons eten, groen gaan zodat we geen geld hoeven weg te gooien aan buitenlanders, mensen met heimwee helpen met repatriatie, mensen die oud zijn plaatsen in Portugal e.d. en misschien, heel misschien komen we over een jaartje of tien weer op de rails.
"mensen die oud zijn plaatsen in Portugal e.d. en misschien"
Dus u ziet geen kans om asielzoekers te weigeren of ergens anders te plaatsen, maar Nederlanders gedwongen naar portugal verhuizen is wel mogelijk?
@Foxcave | 04-03-23 | 14:53:
Meeste asielzoekers zijn jonge mannen die je keihard aan het werk kan zetten. Met jouw oma gaat dat minder, die kan je lekker in de zon van Portugal zetten.
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 14:57:
U heeft werkelijk geen idee van de ontwikkelingen in Portugal. De prijzen voor vastgoed zijn de pan uitgerezen en de lokalen blieven onze bejaarden niet meer.
Asielzoekers naar Portugal, wat dacht je daar van? Of misschien dat Dublin akkoord eens handhaven?
@Schout-bij-Nacht-J | 04-03-23 | 14:57:
Bejaarde asielzoekers heb al helemaal geen donder aan.
En Somaliërs bijvoorbeeld blijven het vaakst in de uitkering hangen.
Iedere migrant die binnenkomt kost per saldo alleen maar geld.... Alleen de kennismigranten uit bijv. India leveren per saldo geld op.
Dus nee we hebben arbeidsmigranten niet keihard nodig. Ja bedrijven die megawinsten maken willen ze graag naar binnen harken want dat is lekker goedkoop. De bedrijven steken het geld in hun zakken en de samenleving betaalt een hele dure rekening en zo gaat het nu al decennia. Ook mede gefaciliteerd door de EU. Immigratie? Zo snel als mogelijk stoppen daarmee!!
@Ruimedenker | 04-03-23 | 15:04:
Zo kunnen we jouw leeftijd goed inschatten.
Maar dat maakt niet uit. Ik ben namelijk voor verplichte dienstplicht.
Arbeidsmigratie uit oost Europa noodzakelijk? Welnee, maar de verwende "hoogopgeleide" Nederlandse jeugd wil geen handenarbeid meer verrichten. Techniek en productie zijn "ver beneden niveau". Allemaal achter een schermpje, met een lease gebakje.
Kennis is leuk, maar je hebt er zo weinig aan wanneer er niemand is die die kennis ook tot uitvoer kan brengen.
En dat oplossen met migratie is de afgelopen decennia ook zo ontzettend goed gelukt. Plukken we nu de vruchten nog van.
Het weer lonend maken om "je klauwen uit je mouwen te steken", en dat ook maatschappelijk weer te waarderen. Daar moeten we weer heen.
Niet iedereen is nodig als manager of consultant. Als iedereen manager is, wat ga je managen dan?
Overigens zou een manager niks meer moeten zijn dan een fixer, een regelneef. Iemand die er voor zorgt dat uitvoerend personeel het werk kan uitvoeren. En dat is iets anders dan al die rare verandertheoriën die tegenwoordig gebezigd worden. Let ook op: het is 9/10x "verandering/change/shift", nauwelijks "verbetering/improvement".
@Foxcave | 04-03-23 | 14:53: De grap is dat Portugal nauwelijks vluchtelingen binnen krijgt, want er is hier weinig te halen en sowieso niks gratis te krijgen. Dus als ze hier al binnen komen, trekken ze lekker verder richting Frankrijk en noordelijker.
Die zogenaamde "kenniswerkers" India zijn een PITA. Zijn sowieso niet de besten, integreren niet, blijven cricket spelen, en zijn nog steeds vastgeroest in het kastensysteem (een "ingenieur" uit India heeft nog nooit een schroevendraaier vastgehouden - noem mij één technisch product uit India?). Nee, die gaan ons niet redden.
Je moet de aanzuigende werking weghalen, opvang versoberen en ze niet pamperen. Zorg dat NL geen aantrekkelijk land voor ze is om naartoe te komen.
Nederland het Dhaka aan de Noordzee.
Maatschappij zonder woningen, inflatie en uitgeholde voorzieningen.
VVD/D66/GL Play stupid games, win stupid prizes.
€3 biljoen aan Olie & Gas in de Nederlandse bodem.
Hoe achterlijk is Nederland om het niet op te pompen en te verkopen?
VVD/D66/GL Play stupid games, win stupid prizes.
Nou ik kan wel merken dat Van Rossem niet vaak het FD leest want veel 'goeie journalistiek' vind je daar de laatste jaren ook niet meer. Vooral vel joeman interest, wijven nonsense en de weinige inhoudelijke artikelen worden braaf getijpt door stagiaires die zelf de ballen verstand lijken te hebben. Maar het artikel over Josse Voogd was zowaar eens interessant.
Josse de Voogd is een van die spaarzame pareltjes in de journalistiek. Iemand die zichzelf wel eens als een groen linkser heeft neergezet, maar die opdracht kritisch durft te zijn en de mensen die afgeserveerd worden door die haat club een stem durft te geven.
Een sociaal geograaf die echt onderzoek doet, heel goed is in politieke verhoudingen en deze vertalen naar sociale groepen, en dus ook geografische spreiding. Ik ga zo maar een FD halen.
Weg met ons, blijkbaar.
De toekomst is niet meer wat het geweest is.
We moeten kennis importeren
Waarom?
Weet niet
Kennis importeren is oké, kanslozen importeren niet. Daarmee zeg ik niet dat iedereen die hierheen vlucht ook meteen kansloos is, maar het gaat om rechten èn plichten, en velen die hier komen weten feilloos wat hun rechten zijn. Maar een bijdrage aan de maatschappij leveren hoort hier ook bij
We hebben het te goed, leer het slechter te hebben. Punt.
"Onder de bevolking, ook bij mijzelf, leeft de overtuiging dat de overheid dingen niet meer voor elkaar krijgt."
Hij spreekt het uit als ware het een simpele constatering, maar het is niets minder dan het luiden van de alarmklok.
Daarom lees ik alleen het FD en GeenStijl. Ongezien de tyfus aan die mediabelgen.
Qua woningbouw en instroom is het een klassiek gevalletje dweilen met de kraan open. Maar de verantwoordelijke politici kijken weg.
15 maart, stem ze weg!
Ja alleen stroomt de kraan nu nog harder en zitten er nu zoveel regels aan het gebruik van een dweil dat het te duur en ingewikkeld is om die nog te gebruiken. We stromen over.
Feiten benoemen, dat gaat zo maar niet, meneertje De Voogd.
Ingrijpend kwaliteits verlies, er wordt eindelijk iemand wakker.
REAGEER OOK