1 jaar na de inval. Nederlands draaiorgel speelt Oekraïens volkslied bij Russische ambassade
BAM
(via)
"Vladimir Vladimirovitsj, verschrikkelijk nieuws uit Nederland!"
"Wat dan, Oleg Olegovitsj?"
"Er was een draaiorgel bij onze ambassade!"
"WAT? EEN DRAAIORGEL!?"
"En dat speelde het Oekraïense volkslied!"
"Wel godverdomski. Wat een verschikkelijke vernedering. Is die hele oorlog voor niets geweest. Ik ga nu mijn generaals bellen en zeggen dat we ons volledig terugtrekken na deze symbolische kaakslag van het dappere volk der Nederlanders."
"Weet u dat wel zeker, Vladimir Vladimirovitsj?"
"Weet jij wel zo zeker dat je zo dicht bij dat raam wilt staan, Oleg Olegovitsj?"
"Hoe bedAAAAAAAAAAAAAH"
Astrid (Gerda) is beledigd!
Reaguursels
InloggenIn Engeland hebben ze de weg voor de Russische ambassade geel/blauw geverfd.
www.bbc.com/news/uk-england-london-64...
Ah, toch Klompz | 24-02-23 | 12:26 over het hoofd gezien..
Een Stalinorgel is een alternatief?
Kun je zo'n draaiorgel niet versterken met een behoorlijk PA met een vermogen van zo'n 150 DB of meer?
Russen blootstellen aan de muzikale totaalterreur dat draaiorgel heet: prachtig!
Uiteraard fel tegen de Orcs die Oekraïne binnenvallen...
Sommige dingen uit Rusland zijn mooi: Hermitage, volkslied, Tschaikofsky, Rachmaninoff.
Bravo! Erg leuke actie!
In elk geval moer die orgelman geen thee van vreemden meer aannemen en ook niet uit een hoog open raam gaan staan kijken?
Wordt die arme Oleg nou pardoes gedefenestreerd door den Vladimir?
Past in het rijtje: Wagensveld die BBQ't voor de moskee...
Het zal wel heel erg zijn om te bekennen maar ik ben dol op draaiorgels.
Vind het ook bij een binnenstad horen hoor. Inclusief munt in het bakkie!
Vind dit wel leuk, plus veel voor de draaiorgel.
Is dit martelwerktuig trouwens niet besproken tijden de Geneefse Conventies?
Nog eventjes over dat orgel.
Voor mensen die het willen weten. Oekraïne heeft onder Zelensky ook een hele gelikte marketing arm. En dat doen ze niet door te focussen op de vreselijke verliezen die ze dagelijks lijden maar om de onverzetbaarheid van het Oekraïense volk, en dat is een heel ruim begrip trouwens, in beeld te brengen.
Het zal mij niets verbazen dat dit weer een psy-ops actie is van Oekraïne. Uiteraard met gewillige hulp van ons, ik bedoel er zijn er maar weinig te vinden in Nederland die echt vinden dat wij ze in de kou moeten laten staan.
Maar toch, omdat ik me vooral focus op deze oorlog vind ik het belangrijk om hele onschuldige TikTok achtige liedjes en filmpjes in beeld te brengen. We kennen allemaal de TikTok Tsjetsjenen. Die dapper op niets schieten en behalve wat Russen letterlijk verkrachten niets meer zijn als een NKVD 2.0. Om maar niet te beginnen over hoe slecht Rusland is om de publieke opinie te beïnvloeden. Ze janken liever dat iedereen zo "gemeen" is.
Het antwoord van Oekraïne is anders. Veel video's van hoe de strijd gaat maar dat is natuurlijk alleen waar ze winnen. De echte, en waar je uit op kan maken dat Zelensky veel meer is dan een "komiek" of "acteur" of "corrupte oligarch" (dat is hij helemaal niet) maar briljant. Let op deze boodschappen.
Het klinkt gek, maar dit is psychologische oorlogsvoering. www.youtube.com/watch?v=h0_0VApXaSo&a...
Of zo.
www.youtube.com/watch?v=jYaE_PVh-g4&a...
Maar is dit nieuw. Nee. Check out Israel.
www.youtube.com/watch?v=yLE9ShGz4zo&a...
Of Amerika.
www.youtube.com/watch?v=haHXgFU7qNI&a...
En ja, dat is kut als je dat te zien krijgt en je ligt in je ellende en slecht voor jouw moraal als vijand. Heel erg slecht.
Hier in Boedapest toch ook overal grote foto's in de stad van de oorlog met de Oekraïnse kleuren eronder. 'Free Ukraine' staat erbij.
Niet zo raar voor een land waar zo bloedig ooit die Hongaarse opstand is neergeslagen. Iedereen met wat meer tijd zou naar dat House of Terror in Boedapest moeten gaan om te begrijpen waarom het Hongaarse volk zo omzichtig leeft. Dan begrijp je ineens heel erg veel van huidige -terechte- sentimenten!
@Jan, Leiden | 24-02-23 | 13:31: Inderdaad. De bewapening van Ukraine door direct omringende landen / voormalige Soviet satelliet staten komt "niet door Amer-k" of "Nato" (Verbale spindoctor, desinformatie onzin) maar in werkelijkheid door Rusland zelf .. Deze mensen weten al wat overheersing door Moskou inhoudt - Niet veel goeds.
Ondanks de leugen over zichzelf dat Ruzzia geen keizerlijke macht is, heeft de USSR/Rusland deze staten na WOII doodleuk bezet. En dat ging er niet zo gemoedelijk aan toe zoals hier, waar de huidige welvaart na WOII werd opgebouwd.
Voor de balans in de grote wereld der dingen heb ik zojuist het Russische volkslied gespeeld op joetjoep
Mag je nog wel de James Bond film from Russia with Love kijken of is die ook al gecancelled?
Jazeker, alleen al uit respect voor Pedro Armendáriz. De man was tijdens de opnames al doodziek en kon amper nog lopen, maar hij wilde het geld nog voor zijn familie verdienen.
@c0 | 24-02-23 | 12:42: Na de opnamen voor de film pleegde hij zelfmoord.
Intussen in London:
Watch: Giant Ukrainian flag painted by protesters outside Russian Embassy in London
www.telegraph.co.uk/news/2023/02/23/g...
En de straatnaam wordt aangepast ... kyiv-road
Misschien, nee luister, misschien kunnen we een inzamelactie regelen via GeenStijl om alle, maar dan ook alle orgels in heel Nederland te gebruiken om 24/7 daar vol op het orgel te gaan voor zolang de Russen in Oekraine zijn. Easy money voor de orgelmannen en het kost ons ook niets en geen irritatie meer als je naar de markt of stad gaat. Wie verliest er.
Ik doneer alvast 100 euro als GeenStijl dit regelt. Geen grapje, 100 euro, ik krijgt toch geld zat terug van Vattenfall.
Mss kan het draaiorgel # niet zonder ons # van Mooi wark voor het kantoor van Groen Links en D66 spelen.
Werkeloze wappies zoals die Gerda vinden dat een rechtenloze maffiastaat zoals Rusland onbeperkt een buurland mag platbombarderen, maar een orgel op een stoep is 'provoceren'. Zitten de hele dag op facebook op complotgroepjes en zeggen dan Nato ipv Navo, want dat staat interessanter. Sneue lui.
Iets wat ik niet snap. Poetin deelt geheel letterlijk Russische paspoorten uit. Als dat jouw wensdroom is, wat stopt je dan. Ook als vrouw. Iemand moet tampons kopen voor gewonde soldaten. Er is daar zat te doen en je bent welkom.
@KingOfTheLoonyBin | 24-02-23 | 12:17: dat maakt het nog Dimmer inderdaad, de verworvenheden van het westen gebruiken om een dictatuur te verdedigen. Want ze blijven wel lekker hier in de uitkering zitten natuurlijk.
Gerda heeft last van het syndroom van WOKE. Dan beijverig je om Roald Dahl saaier dan saai te maken, doe je zelf onderzoek maar geen zelfonderzoek, pleit je voor "onderhandelen" omdat het niet politiek correct is om te zeggen dat Oekraïne dient te capituleren, zichzelf dient te laten vernietigen omwille van de wehehereldvrede en bevind je jezelf in het goehoehoede gezelschap van Hedy d' Ancona, Nout Wellink, Ewald Engelen.
Wanneer prins Bernhard nog had geleefd en de orgelman zou een boete krijgen zou hij hem vast wel hebben betaald?!
Ik denk dat Prins Bernhard zich dan zou laten rondrijden in een door Putin betaalde ferrari.
@BobDobalina | 24-02-23 | 12:31:
Nah, geloof er niks van!
En zijn gelijknamige kleinzoon.... koopt nog een huisje erbij.
Arme ruskies. Het gejengel van een draaiorgel is niet om aan te horen. Ooit eens een bijeenkomst gehad ergens in de binnenstad van Den Haag. Mooi weer, ramen open. Kwam er zo’n ding onder staan toeteren. Manmanman wat een lawaai.
Zal niet lang hebben geduurd vermoed ik, is vast niet toegestaan dit. Valt dan wel mee waarschijnlijk.
"Toen plotseling een draaiorgel begon
Door de open deuren, dwars over 't balkon,
Te spugen zijn kwijldraderig gejank."
(Johan Andreas dèr Mouw, 1863-1919)
Wanneer wordt die brakke Billywig player vervangen?
twitter.com/danielahoogh/status/16290...
Meeste reacties zijn positief, geweldig! Zie link! Zal als een lopend vuurtje door Nederland gaan nu! Iedereen wil ook wel wat aan die orgelman betalen om te blijven spelen. Maar vrees dat politie de orgelman wegsturen.
Het is zeker alweer ergens vijf uur zo te lezen.
Je moet militaire baasjes geen geo-politiek laten bedrijven, vooral als ze 95% afhankelijk zijn van Biden en de Amerikaanse wapen-industrie, de resterende 5% van de navo is in Europese ontbinding. Diplomaten gevraagd, zo spoedig mogelijk.
Ik vraag mij werkelijk af hoe Poetin ook maar iets via Thierry kan bereiken.
@NLgaatnaardeklote | 24-02-23 | 12:07:
Dat heeft hij al. Hele leuke normale mensen zijn gewoon "weg met ons" geworden en blijven dat doen. Zo'n 300 duizend mensen op zijn minst. Dus de dikke winst en het doel, te weten tweespalt zaaien bij ons decadente vrijheid liefhebbende en democratie erende westerlingen is hem prima gelukt.
Let maar op. Thierry gaat straks claimen dat het niet mogelijk is dat de grootste ledenpartij van Nederland de verkiezingen verloren heeft. En hij heeft genoeg gekken in zijn achterban die daar een Brazilië of eerder, Amerika van willen maken, desnoods met geweld.
En dat eeuwige gemekker dat iedereen met een andere mening een Putin-lover is getuigt van een ruggegraat.
@Schout-bij-Nacht-J | 24-02-23 | 12:23: Even voor de duidelijkheid, die 300.000 mensen zijn dat de mensen die op hun gestemd hebben? Zo ja, hoe kom je er dan bij dat die 300.000 mensen allemaal achter FvD staan wat betreft de oorlog of het gemekker van Thierry over Rusland.
Het lijkt mij dat een die hard D66er ook wel eens twijfels heeft over het reilen en zeilen van zijn partij.
@Bootvisser | 24-02-23 | 12:23: Een andere mening hebben is niet hetzelfde als onvervalste Kremlin-propaganda nablaten.
@NLgaatnaardeklote | 24-02-23 | 12:40: Er is nogal een verschil of je bijvoorbeeld op het gebied van kernenergie een andere mening hebt dan de partij waarop je stemt, of over het feit of Poetin een toffe vent is of niet…
Gert Jan Sergers komt straks ook nog.
Neemt een kerkorgel mee.
Een kerkorgel staat gelijk aan HAARP.
Gert Jan Segers? Zelfs zijn godheid krijgt rillingen bij het horen van zijn naam.
@F. Jacobse | 24-02-23 | 11:56: Speciaal voor Gert-Jan heeft God meloenen gemaakt.
Ons Gait doet eerst nog even een schietgebedje.
Nu maar hopen dat er niet gereageerd wordt met een Stalinorgel.
Dat was ook mijn gedachte.
Build that wall of sound!
Nadat het filmpje van het draaiorgel was afgelopen, kwam er meteen daarna een soort Promofilmpje met een liedje : Blijf van mijn arm af met het logo van FVD.
Zou Baudet binnen een bakkie hebben gedaan met de Russische Ambassadeur?
Wat heeft Baudet met Rusland volgens u?
@sjef-van-iekel | 24-02-23 | 11:54: Hij staat op de loonlijst.
Een drankorgel was beter op zijn plaats geweest. Russische zuiplappen.
Dit is wel humor. Kan ik waarderen. Latente putintrollen weer over de zeik zie ik.
Ik kan er ook hartelijk om lachen. Dit is het beste van Nederland; schijt aan rangen en standen, irritant, maar geweldloos.
Pro-Russische demonstranten in Duitsland, verwelkomd met clown muziek :
boingboing.net/2023/02/21/nazi-parade...
Ja, je mag Poetin natuurlijk niet provoceren, of in de zeik nemen. Wat mij betreft zetten ze er nog een hele fanfare neer, om nog wat Oekraïense muziek te spelen.
Fuck Rusland!
@Nederlandop1 | 24-02-23 | 11:55:
We lachen erom maar er zijn miljoenen Russische-Duitsers die nog slechter integreren dan Turkse-Duitsers. En die zijn trouwens ook zo'n beetje allemaal nazi. Wat ze gedaan hebben is wat Poetin ook doet. Gewoon het concept Germaan verbreden naar alles vanaf de Kaukasus en dat is inclusief moslims uit de Kaukasus. Oh, en natuurlijk niet meer zeggen joden en marxisten maar de globalistische elite. En ja, die "Duitsers" geloven dat echt. Ze komen ook uitsluitend uit de DDR.
@Nederlandop1 | 24-02-23 | 11:55:
Geniaal! Misschien ook iets voor de FvD Landdagen?
Alle sancties opheffen als ruil voor komplete terugtrekking uit Oekraïne en de Russen betalen de wederopbouw.
Iedereen wint, nou ja de VS misschien niet. Who cares.
Bedank mij later maar.
De militaire steun uit de USA is op de pof. De Oekraïne, hoe dat land ook zal gaan uitpakken, zal voor decennia moeten gaan terug betalen voor deze oorlog. De 10 procent to the big guy deals gaan nog eens heel goed renderen.
@P-unit | 24-02-23 | 11:48: Natuurlijk. Het zijn de VS, niet China. Op de pof = Feitelijk niet waar.
@P-unit | 24-02-23 | 11:48: Net als na 1918 heeft Duitsland als verliezende partij een paar jaar zich rot moeten betalen (de grootste fout van de geallieerden toen) en dat stopte al snel toen AH aan de macht kwam...... ook vermoed ik dat Duitsland NA de 2e WO lang niet alle schade heeft betaald die zij hebben veroorzaakt.
Als ik overigens premier van Duitsland was geweest in die na-oorlogse jaren vanaf 1945... had ik de geallieerden (en vooral Bomber Harris) de enorme schade na het bombardement op Dresden laten betalen... wat nog steeds de grootste misdaad van de geallieerden was en dan in het bijzonder Churchill... de VS en Canada wilden Dresden niet bombarderen, zo bleek vele jaren later.
Dus ik moet nog maar zien of Oekraine EN de Russen ooit 1 cent zullen terugbetalen.
@Keyboardspeler | 24-02-23 | 11:57: Dresden de grootste? Hoe denkt u over het gebruik van atoomwapens tegen burgers in steden?
@Keyboardspeler | 24-02-23 | 11:57: een paar jaar? Duitsland heeft in 2010 de laatste termijn van de reparatiebetalingen voor WO I overgemaakt.
@Keyboardspeler | 24-02-23 | 11:57:
De nazi's hadden zich ook gewoon kunnen overgeven.
Ik hoop ergens dat Poetin iets zo doms doet dat wij, wij dus, niet jij, geen keuze meer hebben om Rusland te laten voortbestaan. Want het rammelt intern en extern. De Polen staan te springen om wraak te nemen. Ja, de Polen die met z'n honderdduizenden zijn "gevlucht" om vervolgens tegen de nazi's te vechten toen de Russen bondgenoot waren van de nazi's. Finnen, ook niet blij met Russen, Baltische staten, niet blij. Oekraïne heel erg ongelukkig met het Kremlin. De lijst gaat maar door en door.
Het is een beetje dat als iedereen zegt dat je een totale klootzak bent dat je waarschijnlijk een totale klootzak bent.
Zelf verwacht ik het meest van de Russen zelf. Natuurlijk Heel Rusland is een imperialistische kolonie maar dat was Amerika, met name Zuid-Amerika ook onder de Spanjaarden. En toch... En toch ging het Spaanse imperium ten onder.
@Schout-bij-Nacht-J | 24-02-23 | 12:08: de Finnen hebben eigenlijk niks tegen de Russen zelf. Goede buren waren het. Maar die Putin en zijn kliek zijn wel het probleem.
@Keyboardspeler | 24-02-23 | 11:57: "Dus ik moet nog maar zien of Oekraine EN de Russen ooit 1 cent zullen terugbetalen."
Wat de VS doet .. Is hulp verstrekken. Het betreft geen lening. Dit is een feit. Dat een reaguurder een onderbuik gevoel of een Russische desinformatie poster iets online op het internet beweert en hier aansluitend hard hierover schreeuwt, en blijft schreeuwen na met met ontkrachtende feiten te zijn geconfronteerd, maakt het nog niet waar.
@F. Jacobse | 24-02-23 | 12:01: Klopt, dat was nadat de Duitsers zich hadden over gegeven... ik praat de atoombommen op Hirosjima en Nagasaki (Augustus 45) zeker niet goed, integendeel.... ze hadden van mij nooit uitgevonden mogen worden... maar we zitten nu eenmaal met die krengen in onze maag, het enige ''voordeel'' is, dat ze al sinds de 2e WO worden gebruikt als afschrikkingswapen en dat heeft ervoor gezorgt dat wij hier nog geen Russisch moeten spreken.
(Ik ben overigens ook een fel tegenstander van Kernenergie).
@Mean Dean | 24-02-23 | 12:06: Ik lees 1988 en als je dit stukje leest, zit het toch iets anders in elkaar... wat mij altijd bleef verbazen was, hoe dat Duitsland na de 2e WO weer zo snel de grootste economie kon worden in Europa, vanaf eind jaren 50 werden we overspoeld met VW kevers, Opel Kadett's enz.... of neem de elektronische industrie maar met merken als Miele, Telefunken enz.
We zullen het nooit zeker weten, maar volgens mij is Duitsland er nog genadig afgekomen : nl.wikipedia.org/wiki/Herstelbetaling...
@Keyboardspeler | 24-02-23 | 14:15: Nog even een aanvulling over herstelbetalingen na de 2e WO : Als Duitsland alle schade zou moeten hebben vergoeden die zij veroorzaakt hebben in die 5 a 6 jaar oorlog (begon al in 1939), bombardementen op Londen, alle verwoestingen in de rest van Europa en Rusland.... zou volgens mij Duitsland de eerste 50 jaar in armoe hebben doorgebracht, zeg maar zoals hen overkwam na 1918, toen zij ook (idioot) hoge bedragen moesten ophoesten (269 Miljard GoudMark!)... iets zegt mij dat 15 jaar later (toen AH aan de macht kwam), die betalingen snel zijn stop gezet en Duitsland nooit die 269 Miljard heeft terug betaald.
Je kunt er ook met tien man gaan staan, allemaal een gebroken geweertje in de hand - dat zou de Russen pas imponeren!
Samen met een Wagner vlaggetje !
Als je echt een Statement wil maken, moet je een paar Pantzer Houwitzer's aan de overkant neerzetten... en de loop uiteraard gericht OP die Ambassade.
Met de boodschap in het Russisch op het spandoek, tot hier en niet verder... of : weet welk risico je neemt, Fuhrer Putin.
Ik ben als 70+er doodgegooid verhalen en TV docu's over de 2e WO... dat begon al in de jaren 60 met Lou de Jong... NU hebben we onze oude vijand, (de USSR ben ik ze weer gaan noemen) weer terug.... ik heb/had altijd veel sympathie voor het Russische volk, vanwege hun cultuur, muziek, koren enz.... maar als een volk als de Russen zich zo makkelijk laten indoctrineren met hun leugens op de Staats-TV over de inval in Oekraine... zullen we het ze maar eens moeten laten voelen ook... zodat zij in de toekomst (net als wij in NL) argwanend en kritisch t.o.v. onze leiders staan, zoals wij allang in de gaten hebben dat er iets niet pluis is met dat WEF en Klaus Schwab waar types als Rutte en Kaag graag bij aanwezig zijn.
En de enige manier waarop wij als volk hen dat duidelijk kunnen maken (mits onze verkiezings-uitslagen inderdaad betrouwbaar zijn?!) is door ze weg te stemmen over ruim 2 weken, dat zouden de gewone Russen ook kunnen doen.
@Keyboardspeler | 24-02-23 | 12:19: Vind dit soort 'statements' niet meer dan tijdverspilling.
Verder begrijp ik niet goed waar je met je verhaal naar toe wilt.
Kan dat niet in vier regels?
@Ichneumonidae | 24-02-23 | 12:34: Je snapt het niet, over Indoctrinatie van de Russen... zoals wij geindoctrineerd (zouden) worden door Rutte/Kaag en consorten, die WEF klanten dus??
Moet je maar eens wat meer gaan Googlen.
Echt zo minder dit... een stukje prachtig Hollands cultuurerfgoed te grabbel gooien als een soort akoestisch wapen. Smerige oikofoben.
Draaiorgel "De Arabier" zeker weer?
Altijd gedonder met die lui!
m.youtube.com/watch?v=bBUeF7WQoRo
Ooit heb ik in de binnenstad gewerkt en voor het raam van mijn kantoor stond met enige regelmaat een draaiorgel. Ik kan me ondertussen weinig martel methoden bedenken die erger zijn, zo is deze oorlog mogelijk snel afgelopen
Is er iemand die die dingen wel kan waarderen eigenlijk?
Diegene die het als geldbakje gebruikte asbakje mag legen.
Ik heb boven dat kantoor (or one just like it) gewoond!
Daarom kan ik deze actie ook op volle waarde schatten. Je wordt knettergek van zo'n ding.
Astrid is fan van de filosoof tisjeboyjay.
Als je alle 22 van zijn 1000-pagina’s tellende meesterwerken uit hebt snap je dat een druif een druif is juist omdat het een druif is. Pakken ze je niet meer af.
Wat een diepzinnig inzicht! Ik moet me ook maar eens in die filosoof gaan verdiepen. Je steekt er duidelijk veel van op.
Draaiorgels zijn sowieso provocatie.
Al zouden ze het Wilhelmus spelen.
En dan die opdringerige types erbij die uit het ritme met de geldbakjes schudden.
Maar dit is een demonstratie toch.
En wie zegt dat je daar geen draaiorgel bij mag gebruiken...
Ik kan dit wel waarderen deze orgelterroristen. Het Oekrainse volkslied is trouwens exceptioneel mooi. Voorbeeldje met staande ovatie hier:
www.youtube.com/watch?v=d3INcc3kpnE&a...
Deze vind ik een wat pittiger liedje met een duidelijke boodschap. Misschien dat op het orgel gooien. Of liever gewoon een Stalin-orgel inzetten op die ambassade.
www.youtube.com/watch?v=n3FTIfcQlNM&a...
Voor de wat meer volkse mensen is er dit trouwens. Duidelijk en mooi.
www.youtube.com/watch?v=LIUoFuSuvTM&a...
Alle orgels naar het front, donate your organs!
Kinderachtig. En te slappe knieën bij bestuurders om in te grijpen.
Als de lafaards al geen vergunning hebben afgegeven.
Dit. Is. Zo. Vermoeiend.
* Nederland vol op het orgel denkt, en zucht *
Je mag demonstreren toch.
Hadden de Russen een jaar geleden een vergunning? Vind ik toch wat ernstiger.
Ja, hoe durven ze! Al die orgels zouden verboden moeten worden, en dan ook nog anti Russische propaganda maken, echt, te gek voor woorden!
@Sieg Hein | 24-02-23 | 11:39: LOL
@AdvocatusDiaboli | 24-02-23 | 11:38: Mag ook wel. Het is alleen zo kinderachtig. En daarmee maken we onszelf belachelijk. Ik schaam me voor dit soort dommige zuigacties.
De sleutel ligt gewoon bij Duitsland, die zijn nog steeds totaal verward (en velen boos) door het opblazen van gasleidinginfra in de oude wereld door de VS waar 20 jaar aan gewerkt is, de helft van dat land ziet Oekraïne niet als een recent nieuw land en de aanvallen op de Donbas sinds 2014 waren niet in orde. Wat de Amerikanen na Irak/Afghanistan nu op het spel zetten voor oude Russische provincies is een zeer gevaarlijk spel.
3x gelezen.
Snap uw betoog nog steeds niet.
Ligt dat aan mij?
* even nadenken doet en concludeert: "nee" *
Al bewijs gevonden voor je beweringen?
Feitelijk begon dit allemaal al in 1923, kenners weten waar ik het over heb.
@John McClane | 24-02-23 | 11:38: Bierkelders moeten verboten worden. Enige logische conclusie.
@John McClane | 24-02-23 | 11:38:
* kuch * 1917.
@Komjehiervaker | 24-02-23 | 11:37:
Heeft hij niet nodig. Gewoon je doorsnee Nederland en het westen hatende zieltje. Maar net zoals een Hongarije hij wel profiteren van het westen.
Dit is je reinste Orgelpropaganda. Daar moet je kinderen niet mee belasten.
Kan me niet voorstellen dat de Russen in die ambassade iets anders denken dan 'Kijk, er staat weer een malloot voor de deur. Zullen we hem een paar euro geven, dondert-ie misschien weer op.'
Je moest eens weten wat voor een droevige en snel aangebrande, beledigde die "stoere" Russen eigenlijk zijn. Alles is een provocatie. Zelfs als twee heikneuters patat gaan bakken voor hongerige mensen in Oekraïne.
Je Russisch is er wel op vooruit gegaan of verzin je dit nu?
@BobDobalina | 24-02-23 | 11:50: Stel me dat zo voor. Het is nogal meewarig om met zo'n jankorgel de verzetsheld uit te gaan hangen.
Ik vond deze leuker gevonden, zolang het niet regent blijft dat weken voor de deur liggen: twitter.com/ByDonkeys/status/16287365...
Dat is gewoon vandalisme. Ik ben ook een beetje activisten-moe, merk ik.
@UnderTheDevil | 24-02-23 | 11:39: oorlog is massa-activisme. Erg vermoeiende business. Maar goed. Het levert blijkbaar veel werk op...
"Onnodige provocatie"? Met zulke wijven win je de oorlog zeker niet. Wat een dweil.
Waarom niet het Napoleon orgel? Was toepasselijker geweest.
www.youtube.com/watch?v=9NFrGTSihEo
Alsof we kwartjes blijven gooien in die malle molen...
Dat kan ik ook youtu.be/dSbph7U5gVw
mooi orgel....
waar orgelt ze over?
Nu is het wachten op Tatjana Šimić en dat ze haar tieten laat zien.
Beste tegel in tijden en volkomen eens.
Die is Kroatisch. Bedoel je niet Koblenko?
Servisch, die zijn pro putin. Koblenko is meer passend, veel jonger en ook knapper.
@UnderTheDevil | 24-02-23 | 11:33: Boeien! Vrijmibo dus...
Kom op mannen!
Tieten zijn tieten.
Serv, Oek, Helmond(Lim).
@AntiZanicz | 24-02-23 | 11:38:Ze is uit Kroatië... Get your facts straight
@Tube64 | 24-02-23 | 11:59: Haha. AZ en feiten...
Het gaat om de toon.
Daaaaar is de orgelmaaaan...
youtu.be/zN905nBPqAs
"Mooi consulaat heb je hier, kameraad.
Het zou jammer zijn als je elkaar niet meer kunt verstaan hier, capice?"
Is er ergens een lijst met foute Russische muziek? Muziek die voorheen hier populair was, maar waarvan de musici nu Rusland (stilzwijgend of actief) steunen? Ben er zelf achter gekomen dat de zangeressen van t.A.T.u. wat mij betreft als fout kunnen worden beschouwd en ik hoop dat door ze te boycotten ze minder inkomsten genereren. Oftewel muziek waarvan royalties naar Rusland heb ik het dus eigenlijk specifiek over.
Ooit eens wakker geworden in een Sjiek hotel in Moskou met een heerlijk nummertje in mijn hoofd ...
Toen had je geen Shazam...
@neonreclame | 24-02-23 | 11:26: maar je weet niet meer welk liedje?
Mooi gebouw, ook van binnen.
Wat een domme mensen, dit staat straks weer pontificaal op het Russische nieuws als propaganda tegen het westen.
RU: Die domme nederlanders kennen niet eens het volkslied van Rusland, hoe kunnen we die ooit serieus nemen in tijden van deze speciale militaire operatie.
Wat ze verder ook willen bereiken, beter dat we de deur dicht houden.
Alle draaiorgels naar het front sturen!
Dan is er toch nog wat te vieren als de Russen winnen.
Beter wat stalinorgels
Ooohh!!
Nou snap ik het!
Het is een verjaardag vandaag.
Een beetje feest zeg maar.
Vandaar dus vrolijke muziek.
Een jaar oorlog.
Een moment van stilte…
De Russiche feestdag was gisteren: de dag van de verdedigers van het vaderland.
@Red shirt | 24-02-23 | 11:25:
Nog gefeliciteerd he.
Meesterlijk.
Prima om vandaag veel van dit soort acties te doen.
Dat straat verven in Oek vlag kleuren vond ik ook mooi.
Het is tegen Putin maar ook voor ons.
Russen kunnen (misschien) zien dat wij op burger nivo tegen zijn.
En voor ons geeft het toch binding, om de ongemakken en het escalatie gevaar te trotseren...
Zolang het protest tegen Putin maar divers is, dus niet alleen die blanken weer.
Politie had dat ding allang moeten wegslepen.
Ja, daar kom je niet langs met je rolstoel.
@Mr_Natural | 24-02-23 | 11:15:
Scootmobiel was het toch?
lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR112...
Dat mag de politie niet noch een BOA.
@F. Jacobse | 24-02-23 | 11:52: Maak je er verstoring openbare orde van, dan kan vrijwel alles.
Ondertussen komt China met een vredesplan. Het zal wel een omweg zijn zodat ze zich met de Russen kunnen bemoeien. Plan zal zo zijn dat het nooit geaccepteerd wordt. Zeker nu Biden weer miljarden aan wapentuig die kant op gaat sturen.
Het plan van de Chinezen is om dat land in hun eigenbelang weer op te bouwen. Dat gaat het makkelijkst met een noet-westerse regering aan het roer.
@Hadena | 24-02-23 | 11:22: het zal inderdaad een kopie zijn van het Amerikaanse plan. Maar dan op zijn Chinees. Die gasten kopiëren immers alles uit het westen.
Een draaiorgel kan wel gezien worden als het inzetten van "Weapons of Mass Destruction". Ik zie die plofkop van Vladimir al rood aanlopen. Dit is provocatie. Maar dat is alles volgens de Russen. Wapens leveren aan een bondgenoot bijvoorbeeld.
Het is geen toeval dat bijna alle terroristen en vijandige staten Russische wapens gebruiken. Die hebben ze niet gepikt. Die zijn verkocht door Rusland aan terroristen en vijandelijke naties, en zo niet, dan door Viktor Anatolyevtsj Bout.
Je weet wel die kerel die de Amerikanen voor een lesbische basketbalspeelster hebben geruild omdat ze zo dom was om wat hasjolie mee te nemen naar Rusland. Of zoals ik het liever zeg, omdat ze zo dom was om naar Rusland te gaan.
Het is meer iets als laserwapens tegen soldaten inzetten. Op één of andere manier vindt men dat erg en het doorboren van lichamen met metalen objecten juist weer niet.
@Schout; Ik help u graag uit uw droom als het gaat om wapens leveren aan eenieder die wil betalen. Het land dat heel Afrika vol wapens heeft gestopt is Oekraïne. En dat zegt het Zweedse vredesinstituut SIPRI. SIPRI doet al jaren onderzoek naar wapenhandel in de wereld. _ STOCKHOLM INTERNATIONAL
PEACE RESEARCH INSTITUTE_
"Ukraine has consistently been among the 10 largest arms exporters in the world during the past two decades. An estimated 18 per cent of Ukrainian arms exports during 2005-2009 were for recipients in sub-Saharan Africa, specifically to Kenya (or Southern Sudan), Chad, Nigeria, Equatorial Guinea, and the Democratic Republic of the Congo (DRC). Ukraine has supplied surplus aircraft, tanks, armoured vehicles, artillery, SALW and ammunition to armed forces in sub-Saharan Africa. Additionally, Ukrainian companies and individuals have supplied other services related to arms transfers and participated in combat missions for African armed forces.
Concerns have been raised in recent years regarding Ukrainian arms exports to Africa. Ukrainian-supplied arms have been used by government forces against armed groups in Chad, the DRC and Equatorial Guinea in recent years, with Ukraine continuing deliveries to Chad and the DRC. Ukrainian, Kenyan and Southern Sudanese officials deny that Ukrainian deliveries of tanks, artillery and ammunition to Kenya have been re-exported to Southern Sudan, despite evidence to the contrary."
Bron: www.sipri.org/publications/2011/sipri...
“Draaiorgelman (M/V/X/-) in stukken gezaagd in ambassade”
Humor om te lachen…
Ware het niet dat het triest is.
Jammer dat zwarte humor is gecancelled.
Milde humor, het zou pas echt erg zijn als het iets van Lil' Kleine was.
Dan riskeer je een kernoorlog.
Het is een protests actie geen wraak. Het moet een beetje humaan blijven.
Z’n caravan?
Maar wat gooi je dan in het centenbakkie?
Roebels of Grivna?
Dollars, om wapens te kopen.
Mansbakje, heet zo'n ding.
Het ermee rondgaan wordt mansen genoemd.
Radioactieve schijfjes polonium.
Iedereen haat draaiorgels. Doe mij maar een BBQ bij de moskee.
ZO gek is het niet, iemand heeft toch de muziek op de rol moeten zetten.
Niets om min over te doen. Wie doet hier iets dapperders? Reken maar dat de Russen min Buza gaan bellen en dat die de KMar gaan sturen.
Tijd om het Wilhelmus op te zetten.
Er kwam al politie voorbij en parkeerde aan de overkant. Hoe dat afliep vertelt het filmpje niet. Ben wel benieuwd eigenlijk.
Ik denk niet dat het reaguurder WirMachenMusik is.
Die zou met z’n orgeltje voor de ambassade van Oekraïne gaan staan, het Russische volkslied spelen.
Details, in deze belangrijke kwestie.
Je zal maar de hele dag een draaiorgel moeten aanhoren, vreselijk. Ik werkte vroeger op een kantoor bij een plein waar 1x per jaar een week lang kermis was. Na 3 dagen kermis papegaaiden we de omroepers van de kermisattracties na, we werden er compleet gestoord van, hahahaha
De FSB wil dat orgel na vandaag graag kopen en dan naar de kelders onder het Kremlin vervoeren om als nieuw pressiemiddel te dienen tegen 'andersdenkende' Russen
Antimoezikfikaatsie.
Het is een vorm van humor.
Maar die is voor de Russen niet goed te volgen.
Russen hebben gewoon een iets andere humor. Je ziet het regelmatig op social media, waar ze onder een reactie op hun oorlogsmisdaden een hele serie lachende smileys plaatsen.
De volgende sluwe zet wordt orgel Joke voor de ambassade.
Is het Blauwbilgorgel al geweest?
Ga heen! Ga heen! Ga heen!
Draaiorgelmuziek is een vorm van oorlogsmisdaad.
Grove escalatie inderdaad. Rusland vreest nu dat NL Wolter Kroes of zelfs Dries Roelvink gaat inzetten.
Speciale muzikale operatie.
Russen kennen slechts enkel ende alleen drankorgels.
De Russen zijn klootzakken natuurlijk maar of ze een draaiorgelmarteling verdiend hebben. Ik vind dat wel heel bruusk om die mensen zo te martelen. Het is tenslotte niet hun schuld dat het een onuitstaanbaar rotvolk is. Dat is onze schuld aldus de Russen.
Er wordt bij je ingebroken en na een lang gevecht moet je met de inbreker in gesprek over wie welke spullen mag houden. Ja, voorstellen om te praten is echt iets voor eencelligen.
De inbreker wil je anders ook wel gewoon doodslaan en wat achterblijft in brand steken.
Maar als jij lekker principieel die tweede optie kiest, moet je dat vooral doen.
Helaas, de realiteit als de inbreker meer macht heeft. Dis of die macht verbreken of onderhandelen, en hopen dat je iets mag houden.
@TheEgg | 24-02-23 | 11:21: Waar heb ik gezegd dat ik optie twee kies?
@Deflatiemonster | 24-02-23 | 11:24: Dat zeg ik ook nergens. Ik zeg dat het je vrij staat om daar voor te kiezen.
@TheEgg | 24-02-23 | 11:29: Ok, maar ik denk dat het een slechte keuze is en een flinke aanmoediging voor Rusland om in de toekomst meer landen binnen te vallen. Opvallend ook dat China nu ook zo'n voorstel doet om rond de tafel te gaan zitten.
Je buren staan er bij en geven je messen en andere wapens om de inbreker te doden. Uiteraard helpen ze je niet, want strafbaar. Ze zien graag dat jij de inbreker vermoordt en drinken daarna een biertje in de kroeg.
Oh ja, draaiorgels. Pure maffia is het, gaan voor je winkel staan, volume op 11 en dan wachten tot er iemand van de winkel komt " doneren" zoat ze een deurtje verderop gaan.
Benieuwd hoeveel er in het bakkie moet voor ze bij die russen weg gaan, zal wel een flinke bak centen worden. Hup draaiorgeltje, voor deze ene keer dan.
volumeknop? Op een orgel? U spreekt uit ervaring?
Poetin trol.
Een portie Rick Roll zou ook niet misstaan.
Mother of all draaiorgels.
In Duitsland doen ze dat dan toch weer op een heel Teutoonse wijze: www.reddit.com/r/UkraineWarVideoRepor...
Dat is wel een flinke deutscher mittelfinger
Liever een Drankorgel.
Ik hoor liever een Hammondorgel.
Nog liever een Stalinorgel.
Hoeveel mag de hele ellende in Oekraïne gaan kosten? En houden we dan nog geld over om honderdduizend woningen te bouwen? En om drieduizend landbouwmiljonairs uit te kopen wegens “stikstof”?
Kortom, Den Haag maak een plan!
Nee vraag het ze niet! Zo'n plan kost miljarden en levert vervolgens niks op.
Ja maar, we krijgen het terug. Met rente!
Hahahahaha!!! Den Haag en een plan maken....
Draaiorgels en dan ook nog eens met een “draai” motor, ik haat deze dingen, wat een kutmuziek. Vermoedt dat de Russen nu wel de handdoek in de ring gooien.
Glasgow was mij voor, dus joris ik deze maar.
Precies, en openen ze op dat terrein een kolchoz.
Wat later bij de PvdA een volkstuin werd, een moestuintje.
Wel slim, als die Russen wat in z'n centenbak gooien zodat-ie vertrekt met z'n orgel, heeft de orgelman ook weer wat aan de oorlog verdiend.
Een beetje van hetzelfde niveau als speklapjes barbecuen voor een moskee.
Zo’n hoog niveau?
Is ook leuk, maar de kapotte Russische tank die de Duitsers voor de Russische ambassade hebben gezet vond ik toch wel het leukst
Ik ben het met Gerda eens. Onnodige provocatie.
Je kunt die kudt-russen niet genoeg provoceren. Volgt u überhaupt wat er zoal de afgelopen 12 maanden is gebeurd in Ukraine? Slappe hap dit soort reacties. Word geen Astrid!
Variatie op Mars Attacks?
Een massavernietigingswapen des doods. Een muzikaal stalinorgel.
De oorlog is voorbij, Ruski. Geef je maar over.
Astrid(Gerda) heeft kennelijk erg lange tenen en een tirannieke dictatoriale inborst.
Nou, dat valt wel mee, denk ik. Het is gewoon een getikteling, een hele domme doos, die niet verder kan denken dan haar knusse vinexwijkje in Schubbekutteveen oid.
Het is hetzelfde slag lieden dat altijd maar weer begint over Verhofstadt en Van Baalen op het Maidanplein, en dat die twee deze oorlog hebben veroorzaakt. Ik vermoed dat ze FvD stemt.
@Dr_Johnson | 24-02-23 | 11:10: Verhofstadt en van Baalen was ook een provocatie.
Maar als je denkt dat in een grote oorlog een draaiorgeltje voor een ambassade een provocatie is, dan ben je redelijk de weg kwijt.
Een draaiorgel is een provocatie van de goede smaak, maar dat is generiek, en staat los van welke oorlog dan ook.
Witte vlaggen. Van Astrid hadden we het in de meidagen van '40 dus ook niet moeten hebben.
@Bakkeleures | 24-02-23 | 11:46:
Mijn god, wat een totale onzin.
@Bakkeleures | 24-02-23 | 11:46:
Klopt. De VS heeft Duitsland ook in 1944 aangevallen. U snapt het.
Een deugreflex, die ook nog eens niks kost of oplevert?
Waarom is dit nu weer een deugreflex. Er zijn mensen die daadwerkelijk tegen de Russische invasie in Oekraine zijn, terwijl ze nog steeds in een oude diesel rijden en nog af en toe neger zeggen.
Mooie reactie vanaf de zolderkamer.
@BobDobalina | 24-02-23 | 11:48: Er zijn idd nogal wat mensen die zich menen te moeten bemoeien met een oorlog die niet de onze is.
Kun je wel bezig blijven. En dit? Kinderachtig gedoe.
@pibasso | 24-02-23 | 11:58: Heb geen zolder.
Kijk, daar ga je al.
Ichneumonidae | 24-02-23 | 12:07: Mooi om te lezen dat u daar boven staat. Nergens mee bemoeien en lekker met jezelf bezig zijn. Als u op straat ooit klappen krijgt, is het te hopen dat iemand zich er wel mee bemoeit. Oh nee, dan kun je wel bezig blijven....
REAGEER OOK