Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Uitspraak Johan Vollenbroek vs. Rest van NL

Bijten we weer in het stikstof

Je hebt in Nederland meer kans op alle 13 goed in de Toto dan op een sociale huurwoning, maar volgens Johan Vollenbroek, de Vervelendste Nederlander van Nederland, wordt er juist te veel gebouwd. Die drie projectjes die nog wel van de grond komen moeten van Vollenbroek ook kapot en daarom procedeert hij met zijn milieumakkers tot aan de Raad van State tegen de bouwvrijstelling voor de CO2-opslag in het Porthos-project. Vandaag doet onze hoogste rechter uitspraak. Wij vragen ons af hoeveel stikstof er eigenlijk vrijkomt bij het F5'en van de website van de Raad van State. Uitspraak verwacht vanaf 10u10. 
UPDATE: Vollenbroek wint, Raad van State gooit bouwvrijstelling van tafel (en Nederland op slot)
UITSPRAAK: Hierrr, zodra site Raad van State weer leeft

Ondertussen is 2030 wel/niet heilig

Social

Reaguursels

Inloggen

Mensen moeten minder neuken. Dan is het klimaatprobleem binnen 50 jaar verdwenen.

de IJsman | 02-11-22 | 20:16 | 1

Dat is niet vroeg genoeg volgens Jetten en Klaver. We moeten helemaal niet meer neuken, dan is het probleem binnen 15 jaar verdwenen

Johan1235 | 02-11-22 | 20:51

De geheime agenda van Vollenbroek....... minder mensen en dus minder immigratie voor NL. Top!

van_Zelfsprekend | 02-11-22 | 18:05

Maarrr, geen nieuwe woningen is ook geen nieuwe asielzoekertjes

Nederlanddraaitdoor | 02-11-22 | 18:04 | 1

Jawel hoor, die kunnen toch in tentjes?

Johan1235 | 02-11-22 | 20:52

Vervelende nare linkse man die Vollenberg, maar wederom ook weer een brevet van onvermogen voor onze incapabele, immer falende regering.

Nederlanddraaitdoor | 02-11-22 | 18:02

Toch mooi om te zien hoe zo’n Johan het hele land samen met Rutte nog meer naar de kloten helpt. Hulde!

Sjakkie van de Hoek | 02-11-22 | 17:52

En waarom staan we dan de import van migranten wel toe? Dat is toch ook toename stikstof uitstoot?

peterdh | 02-11-22 | 15:24 | 4

1 m3 stikstof per dag per persoon, gewoon door te ademen.

Nederlanddraaitdoor | 02-11-22 | 16:14

@Het brein erachter | 02-11-22 | 16:01:
Euhhh zeg dat even tegen de overheid, want volgens mij importeren ze er gewoon 1000 per week. Jouw kinderen blijven gewoon jaartje of 3 langer op de lijst.

peterdh | 02-11-22 | 16:54

@Het brein erachter | 02-11-22 | 16:01: Was de Wet Verplaatsing Bevolking eerder dit jaar niet uit het slop gehaald om daar een mouw aan te passen?

Cassandra | 02-11-22 | 18:51
▼ 1 antwoord verborgen

Maar waarom staan we de bouw van een azc dan wel toe?

peterdh | 02-11-22 | 15:23

Zou dit soort 'rechts'gangzaken door deze linksche geitenwollensokkennaaier ervoor kunnen zorgen dat er een asielstop komt. Immers een bouwstop ...

Fi-Bu-Bla | 02-11-22 | 14:36

Dit is een heel interessant draadje:
"Prof em. dr drs mr Lucas Bergkamp, LL.M. (Yale)
@lucasbergkamp
Hoe zit het eigenlijk met het belangenconflict tussen MOB (Mobilization for the Environment) and Vollenbroek Milieuadvies? Onderstaande factuur komt van MOB (met procedeerprivilege) maar moet betaald worden aan Vollenbroek Milieuadvies. Of is dat 1 pot nat? Hoe dan?"
twitter.com/lucasbergkamp/status/1559...

Abject | 02-11-22 | 14:22 | 1

Triodos, Nijmegen ... ik weet genoeg.

Fi-Bu-Bla | 02-11-22 | 14:29

Dat krijg je als je een falende club politici zomaar de regeltjes van Brussel overneemt en dan ook kog het braafste jongentje van de klas wilt zijn door normen nog strakker te zetten. Geef hem groot gelijk dat hij die falende overheid te grazen neemt. Wel jammer dat de rest van Nederland nu de lul is. Dus mensen... denk eens na op wie je stemt. Hopelijk schaffen ze nu snel die achterlijke stikstof wetgeving en verdragen snel af. Hee overheid... wetten kan je weer aanpassen als iets niet goed werkt.

Waargaathetheen | 02-11-22 | 13:56

Goh, wat gek. De overheid weet de wet anders prima aan hun laars te lappen wanneer het hen wel uitkomt.

Scepticus | 02-11-22 | 13:48

Ik wilde net mijn huis gaan verkopen. Wachten of verkopen en de kat uit de boom kijken? Het staat nu toch min of meer leeg.

whitechocolateface | 02-11-22 | 13:33 | 2

Dat ligt eraan of het dier onder de beschermde soorten valt.

R. Skickr | 02-11-22 | 13:49

Waarom is dat een vraag? Te koop zetten is nog niet verkopen. Als de biedingen je tegenstaan kan je het altijd weer van de markt halen.

Shoarmamasutra | 02-11-22 | 22:01

Regels en wetten van de overheid gelden dus ook voor de overheid.

Pretba | 02-11-22 | 13:01

Verrekte Vollenbroek... vieze vuile maatschappelijke lintworm dat het is.

Conan de Rabarber | 02-11-22 | 12:56 | 2

Speelt u ook mee in de Postcodeloterij?

Fi-Bu-Bla | 02-11-22 | 14:38

Het absolute milieu denken van van der Graaf, Pim moest dood want is voor nertsen fokkerij , heeft gewonnen met deze uitspraak

Rene strijland260746 | 02-11-22 | 12:38

Triest en lachwekkend tegelijk.
Dan doe je als overheid iets enorm fout.

laurentius | 02-11-22 | 12:36 | 1

Kafka zou per direct nieuwe inspiratie hebben

Dr.Utker | 02-11-22 | 13:00

Folkert van der Graaf zat bij MOB: heeft ie toch gewonnen: denk daar maar eens over na

Rene strijland260746 | 02-11-22 | 12:30 | 1

Hij procedeerde ook, maar volgens mij is MOB vrijwel.een soloproject van Vollenbroek

Shoarmamasutra | 02-11-22 | 22:03

Toch (schadelijk) geweldig dat 1 persoon heel DenHaag te kakken zet. (Triest) Knap! (Vastzetten) Lintje!

B2 | 02-11-22 | 12:20 | 1

Ja dat. Het is nog steeds een rechtsstaat.

YoMoms | 02-11-22 | 12:25

„ Deze week startte Johan Vollenbroek met zijn MOB een nieuwe campagne tegen PAS-melders. Hij wil de overheid zo dwingen om echt werk te maken van legalisatie. Een gevecht over de hoofden van PAS-melders heen.
De vraag is waar dit op uit gaat draaien. MOB wil in eerste instantie in gesprek met overheden om tot een echte oplossing te komen. Vollenbroek verwacht daar weinig van, want de provincies hebben al laten weten niet handhavend op te gaan treden.“

Het rare is dus dat de overheid gedwongen moet worden om mestwetgeving die ze zelf hebben ingevoerd ook te handhaven. Volkenbroek heeft toch gewoon gelijk als hij de rechter houdt aan zijn eigen regels?

Lees het complete artikel voor juist begrip:

www.vee-en-gewas.nl/artikel/408595-ve...

theo-is-dood | 02-11-22 | 12:19 | 2

Snel noodwetten maken en Vollenbroek buitenspel zetten.

MargauxGrandCru | 02-11-22 | 12:25

@MargauxGrandCru | 02-11-22 | 12:25: Dat zou een goed idee zijn maar Vollenbroek heeft handlangers in het kabinet en de rest van de Kamer. Dus vergeet het maar.

Conan de Rabarber | 02-11-22 | 12:58

Heerlijk dit , hoe ze iedere keer weer in eigen voet schieten met hun zelfbedachte waanzin regeltjes.

Zwizalletju | 02-11-22 | 12:14 | 1

Precies! De overheid voert regels in. En houdt zich er dan niet aan. En dan worden we boos als een activist (MOB) naar de rechter loopt en daar gelijk krijgt

theo-is-dood | 02-11-22 | 12:21

Vraag mij af waar die freak mee bezig is ,is het hem om de natuur te doen of om zijn eigen gelijk...... stoppen met bouwen omdat er stikstof vrijkomt ,terwijl als het project klaar is er jaren lang veel minder stikstof uitstoot is...

Nico_the_Sparrow | 02-11-22 | 12:14 | 5

Hij heeft ook een milieuadviesbureau die graag helpt bij het oplossen van dit soort problematiek. Milieu-Adviesbureau Vollenbroek B.V.
Uiteraard tegen een riante vergoeding

Onkel Bratwurstbude | 02-11-22 | 13:35

Haha, slimme zakenman

Johan1235 | 02-11-22 | 20:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus bouwen wordt nog moeilijker? Ontstaat wel de vraag waar en hoe de statushouders geplaatst moeten gaan worden. Hoe gaat men dat oplossen. De wet verplaatsing bevolking opschalen en huizen vorderen?

Rest In Privacy | 02-11-22 | 12:13 | 1

Wigwammen plaatsen. Met warmtepomp en 90 inch Netflix Disney Zombificeer abonnement.

nobodiesunmighty | 02-11-22 | 13:49

De wetgeving instituten houden van de milieu en asiellobby en geven types als Johan Vollenbroek ruim baan. Intussen zit heel Nederland op slot en de burger met de gebakken peren. Daar dan heeft de Raad van State schijt aan.

thanseeuwen | 02-11-22 | 12:08 | 3

Ook de Raad van State - als bestuursrechter- heeft zich aan de wet te houden.

theo-is-dood | 02-11-22 | 12:10

Als Johan Vollenbroek zo begaan is met de natuur, had hij dit niet aangespannen, onder de streep wordt er nu veel meer CO2 naar de atmosfeer uitgestoten, de natuur is hier nu de verliezer

goudvis | 02-11-22 | 12:18

Theo Dat hebben we gezien tijdens de toeslagenaffaire

thanseeuwen | 02-11-22 | 12:31

Wat zijn eigenlijk de boetes als deze EU regels overtreden worden? Wegen die ondertussen niet op tegen alle ellende die we ervan hebben?

Woodywoodhacker | 02-11-22 | 12:02 | 1

Die boetes worden per geval bepaald met de dikke vinger van Timmerfrans. Voor Nederland zouden ze best hoog kunnen zijn want er zijn geen verzachtende omstandigheden. Immers Nederland is rijk, grotendeels wit, ex-koloniaal en makkelijk te chanteren. Honderdmiljoenmiljard is een redelijke inschatting.

HerzlichWillkommen | 02-11-22 | 12:10

Dit is toch helemaal geen probleem? Dit voorkomt verdere overpopulatie en zorgt voor pijn waar die hoort te zijn.

minderweter | 02-11-22 | 12:02 | 2

Was dat maar waar, dan is er wel een andere rechter die zegt dat de demografische transitie onverminderd door moet gaan.

Wattman | 02-11-22 | 12:14

Dit is wensdenken ,,,Er komt echt geen asieleiser minder hoor......

Nico_the_Sparrow | 02-11-22 | 12:18

Die regeltjes vanuit de EU hebben we onszelf aangedaan en daar lijken we niets meer aan te kunnen doen. Wat een grap

Woodywoodhacker | 02-11-22 | 11:59 | 6

@theo-is-dood | 02-11-22 | 12:12: 2% van het BNP voor defensie, de eurocriteria van het stabiliteitspact. Wat gaan wij daar aan doen Theo? Voorleggen aan de rechter dan maar?

therealbraindump | 02-11-22 | 12:14

@therealbraindump | 02-11-22 | 12:14:
Staan de genoemde criteria in een wet in formele zin? Want dan zou u best een kans maken bij de rechter.

Kern van de zaak is dat Vollenbroek & de rechter niet de wet hebben gemaakt. Daarvoor moet u toch echt in de Tweede (slaap)Kamer zijn

theo-is-dood | 02-11-22 | 12:27

Eens, maar ook als die regeltjes bedacht zijn door een generatie ver voor de tijd dat een groot deel mag stemmen? Of als andere zaken inmiddels belangrijker zijn geworden?

Woodywoodhacker | 02-11-22 | 12:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Zolang wetgeving op ministerieel, ambtelijk en parlementair niveau belobbied wordt houden we dit gezeur

Abu Bachouca | 02-11-22 | 11:59

Dus de Jonge kan voorlopig wel naar huis, er valt niets te bouwen.

gato | 02-11-22 | 11:58

Elke dag dat de overheid verantwoordelijk wordt gehouden voor zijn eigen falen is een feestdag. Met vandaag als eregast: de heer Vollenbroek.

Komjehiervaker | 02-11-22 | 11:58 | 2

Ware het niet dat de Nederlandse bevolking zolangzamerhand schijtziek aan het worden is van de Vollebroek, hoe gelijk de man uiteindelijk ook heeft. We schieten hier allemaal geen reedt mee op. Nood breekt wet en er is grote nood zal ik maar zeggen.

clockandhammergame | 02-11-22 | 13:29

Wetten worden alleen gehandhaafd als ze goed uitkomen. Avondklok was wettelijk ook niet toegestaan maar dat kwam even niet goed uit en toen werd er snel een alternatief bedacht.

henkiedeboer | 02-11-22 | 11:57 | 1

Continu pleisters plakken. Pure symptoombestrijding.

Harrie-Couvert | 02-11-22 | 12:05

Nederland is een mooie case study over hoe je jezelf in de voeten kan schieten.

Netjes gespeeld door de milieulobby, en de asiellobby, en de EU-lobby.

HerzlichWillkommen | 02-11-22 | 11:54 | 1

Ze mogen alle 3, ongekozen, aan de knoppen draaien, lachen met Rutte IV

hagelkruis | 02-11-22 | 11:58

De verdere stijging van de huiswaarde als gevolg van deze uitspraak, zal menigeen in staat stellen om te emigreren naar een land naar keuze met een goed pensioen .

ChatBot | 02-11-22 | 11:54
-weggejorist-
Sinclair | 02-11-22 | 11:53 | 2

Ik stel voor dat we een tijdelijke GS regering krijgen om dit land weer uit de modder te trekken. Niet allemaal tegelijk aanbieden. De redactie selecteert wel uit de miljoenen tegels voor een kabinet.

Tiscali-2 | 02-11-22 | 11:52

Jaaaaaa!!! Gewonnen!!! Dat betekent dus een einde aan de instroom van de ongelukkigen van deze wereld!! Een hoera en een high five is wel op zen plaats nu!

deministerpresident | 02-11-22 | 11:49 | 4

Geloof je het zelf ?
Ik zie het er nog van komen dat iedereen die een te ruim huis heeft verplicht wordt om een asieleiser in huis te nemen...

Nico_the_Sparrow | 02-11-22 | 12:02

nope , huizen gaan nog steeds naar de ongelukkigen van de wereld ipv onze kid s

Hetiswathetis | 02-11-22 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

Net als zoals je de asielcrisis niet aan de asielzoeker kunt toeschrijven, de uitkering niet aan de uitkeringstrekker, is dit ook niet aan degen toe te schrijven die naar de rechter stapt. Dit is te wijten aan degene die de regels, de lijnen waar binnen getekend wordt opstelt. Omdat elke vier jaar (als we de Eerste Kamer erbij tellen die dingen kunnen blokkeren, twee jaar) door de Nederlander wordt gekozen die dat doet. Het is dus de kiezer die in meerderheid dit beleid steunt. Al vele jaren lang. Zelfs twee jaar geleden toen het echt al duidelijk was dat het een grote puinhoop is en het niet beter zou worden. Dus niet janken!

HetLichtInHetZuiden | 02-11-22 | 11:49 | 1

Precies zo is het.... helaas.

Blonde Nel | 02-11-22 | 11:54

Ad Hominem. Hebt u ook inhoud?

Braco.me | 02-11-22 | 12:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Als er niet meer gebouwd mag worden, dan moeten de grenzen maar een tijdje dicht?

Hans Kwalzan | 02-11-22 | 11:43

Er worden crisissen geschapen (COVID is een gelukkig toeval) en die worden gebruikt om dit land te de-industrialiseren. Wij moeten allemaal in een raciale, religieuzes/ideologische smeltkroes naakt in een lendendoekje in een onbespoten zelfvoorzienende moestuin zonnegroetjes brengen aan de Groene Moloch. Intussen loopt ieder serieus bedrijf en iedere serieuze economische activiteit op wegen te zinnen om uit dit Groene Paradijs van Ambtelijke en Bestuurlijke Incompetentie te ontsnappen.

bisbisbis | 02-11-22 | 11:36

Het is triest voor Nederland, maar Vollenbroek maakt gewoon gebruik van ‘wetten’ die de coalitie altijd en overal maar ongezien goedkeurt. We fietsen wel om die regeltjes lijkt de heersende gedachte bij de politiek. Niet dus.
Ik hoop echt, maar mijn hoop zal wel een illusie zijn, namelijk dat de politiek eens leert van het ongezien tekenen van wetten met verstrekkende gevolgen.

HoniSoit | 02-11-22 | 11:35 | 1

Ben je mal Qui mal y pense. Kijk naar de kwaliteit van de Kamers en het ongezien tekenen van wetten zal niet verdwijnen. Het gaat om cashen en het baantje daarna als "bestuurder".

Louter Leuter | 02-11-22 | 11:47

Leuk he, hoe die milieuactivisten rechters inzetten om de waarde van hun huizen verder door te laten stijgen. Hard nodig nu de gekte op de huizenmarkt even stil is komen te liggen. Ga zo door!

Paty | 02-11-22 | 11:34 | 1

Vollenbroek kent/kende Volkert/Sjoerd v.d.Wouw/Jack Bogers etc.
Het clubje is klein en fanatiek, met of zonder geweertjes.

hagelkruis | 02-11-22 | 11:41

Maar we moeten van de rechter wel voldoen aan de opvang van ingestroomde mensen maar we mogen van de rechter niet bouwen.
Wellicht dat de rechter dan ook een oplossing heeft voor dat probleem van verbieden / gebieden is 1 maar dan rest de vraag: Hoe dan?

Graaisnaaiert | 02-11-22 | 11:33 | 5

U moet de oorzaak van de problemen niet bij de rechter neerleggen. U moet bij de wetgever zijn.
Een wetgever die veertig jaar heeft weggekeken bij een almaar groeiende veestapel waarvan de stront inmiddels het drinkwater vergiftigd

theo-is-dood | 02-11-22 | 12:03

@theo-is-dood | 02-11-22 | 12:03:
Nou nou. Bovendien krimpt de veestapel. Vanaf zeg 1990 is het aantal runderen en varkens gedaald.

Louter Leuter | 02-11-22 | 12:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Nexit?

Jan de Vries | 02-11-22 | 11:33 | 1

Het liefst tweeëntwintig jaar geleden al!

VBO_B_Niveau | 02-11-22 | 11:44

Overheid verzuipt in zijn / haar eigen wetten.
Broekvol, is een vreselijk ventje, helaas heeft dit ventje wel de wet mee.
De duiding door onze politici, die werkelijk nergens verstand van hebben, dat er een inlegvelletje kan komen, heeft Vollenbroek, tegen gehouden.
Dat deze man de regels beter kan gebruiken voor eigen gewin, neemt niet weg dat hier door de overheid enorme fouten zijn gemaakt.
De rechter toetst aan de wet.
Het overtreden van de wet mag alleen door politici.
Hier geldt ook het eigen gewin.
Ze weten alleen de juiste regeltjes niet, inlcusief kleine lettertjes.

Zitvlak | 02-11-22 | 11:28

Vooruitlopend op dit besluit had het Kabinet alvast de wet Volksverhuizing afgestoft en enkele artikelen geactiveerd. Weinig reactie of ophef. Kunnen ze nu mooi de hele wet activeren.

Krijgt je lieve oude omaatje die nu alleen in een eengezinswoning van de woningbouwvereniging woont, na het uit huis trekken van de kinderen en het overlijden van haar partner, weer fijn gezelschap om de lege kamers op te vullen.

En een plicht om die fijne jonge knullen een vertrek met nachtligging, meubilair, alsmede verwarming en verlichting of plaats in een verwarmd en verlicht vertrek, ter keuze van de bewoner, aan te bieden.
En daarnaast ook nog te voeden met spijs en drank.

Bedankt voor de opbouw van Nederland omaatje. Je mag je laatste dagen op een ongewenste manier gaan slijten.

-PR- | 02-11-22 | 11:24 | 2

Klinkt meer als een B&B voor asielzoekers dan inkwartiering bij oma?
Wel een goed business model... al wordt betaald krijgen een uitdaging gok ik.

ReyNemaattori | 02-11-22 | 11:45

Je was me ruim voor.

Rest In Privacy | 02-11-22 | 12:19

Luisterend naar de uitspraak hoor ik ook vooral: De opeenvolgende kabinetten hebben er een tyfuszooi van gemaakt met akkoorden en wetjes waar ze zichzelf niet eens aan kunnen houden. Stop met kloten en kom eens met echte oplossingen zodat we niet elke keer elkaar stom aan zitten te kijken als er juridisch niks overeind bijft van zo'n beetje alles wat ze doen.
Die volgepoeptebroek en de RvS doen gewoon wat ze moeten en mogen doen. Het zijn die klungels op de ministeries die er keer op keer op keer op keer een bende van maken. Landbouw (stikstof), immigratie (onbeperkt), belastingen (toeslagen, box 3, btw groete en fruit), bouw (Hugo, Hugo, Hugo en Hugo), zorg (geen enkele controle over kosten), Defensie (pew pew de kogels zijn op), whatever. Clusterfuck na clusterfuck.

Dima Beeline | 02-11-22 | 11:22

Zou nu dan doordringen dat je niet en meer immigratie en meer bouwen en meer windmolens en meer zonneparken tegelijk kunt doen ?

Nichtsneues | 02-11-22 | 11:21 | 3

Je wilt toch geen beleid gaan maken, wel?

Papa Jones | 02-11-22 | 11:22

Handjes zat toch? /sarcasm

Dima Beeline | 02-11-22 | 11:24

Bij deze coalitie dringt niets door, blind, doof en stom. Vooral dat laatste....

Jafco | 02-11-22 | 11:30

Het is natuurlijk ook wel een vreemd plan. CO2 afvangen, kilometers transporteren naar de Noordzee en dan weer de bodem impompen. Alsof dat allemaal gratis en voor niks gaat zonder dat het energie kost.

DenkenDanDoen | 02-11-22 | 11:19 | 6

@Capt. Iglo | 02-11-22 | 11:36: ik stel niet dat NL niet moet verduurzamen, ik stel dat er ook aandacht moet zijn voor het transitiepad daar naar toe. De gehele energietransitie is gekaapt door ideologen en naieve idealisten die geen rekening houden met de weg daar naar toe en de consequenties voor de maatschappij in de brede zin. De huidige problematiek met het stikstofdossier is volledig te wijten aan politici die zich laten leiden door idealen en totaal geen mesjogge hebben van de consequenties van politieke keuzes. Realiteitszin en de consequenties van politieke keuzes goed doordenken, best belangrijk kapitein Iglo.

therealbraindump | 02-11-22 | 11:56

@therealbraindump | 02-11-22 | 11:56: volgens mij is het redelijk realistisch om te stellen dat als je X aantal vierkante km grond hebt, je dan maar ruimte hebt voor X aantal boeren en met name vee zonder dat het de leefomgeving aan gaat tasten. Dat je dan een redelijke transitie termijn instelt lijkt me ook logisch. Het punt is alleen dat net als met oliebedrijven zoals hierboven aangeduid ook met het stikstof/ mestprobleem al decennia bekend is dat dit problematisch is maar het kapitaal van de boerenlobby druk heeft uitgeoefend op de overheid en valse informatie heeft verspreid om twijfel te zaaien waardoor we nu op een punt zijn dat we die tijd eigenlijk niet meer hebben. Niet alleen de overheid maar ook die lobby heeft zichzelf dus in de voet geschoten door dit steeds vooruit te schuiven om hun huidige verdienmodel te beschermen. Je kan natuurlijk niet eerst verandering waarvan je weet dat ze nodig zijn decennia tegenhouden tot de nood hoog wordt en dan klagen dat het te snel gaat. Dat is je eigen schuld door niet realistisch te zijn geweest.

Capt. Iglo | 02-11-22 | 12:16

@Capt. Iglo | 02-11-22 | 12:16: feit is dat de stikstofdepositie van de agrarische sector de afgelopen decennia met tientallen procenten is gedaald. Wanneer Nederland door overhaaste ideologische gedreven beslissingen de-industrialiseert zijn de consequenties enorm. You cant have the cake and eat it. Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje klaar met het continue gepreek van duurzame idealisten en ideologen met hel en verdoemenis verhaaltjes, de wereld is groter dan Nederland alleen. De verduurzaming kost tijd en ondertussen moeten mensen ook nog enigszins goed kunnen leven en werken. Overhaaste ideologisch gedreven beslissingen leiden nooit tot een goede uitkomst, zie de impasse in het 'stikstofdossier'.

therealbraindump | 02-11-22 | 12:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Eventjes kijken of ik dit snap. Oorlog breekt uit in de Ukraine. Er komen zo'n 90-100k vrouwen en kinderen als vluchtelingen naar dit land toe. Ze hebben inmiddels allemaal onderdak al dan niet bij gastgezinnen en verwachten nog minstens 6 maanden te moeten blijven. Het was iets van 1 kwart wat bij gastgezinnen verblijft dus pak 'm beet voor 70k vluchtelingen was er wel een woning en dat niet alleen de helft of het meeste ervan is al aan het werk. Volgens mij gaat er iets hier mis. Je kan mij niet wijsmaken dat je onderkomen voor 70k mensen in een maandje of wat kan regelen en dat er nog steeds iets van 40-50k thuislozen rondzwerven/in de opvang zitten waarvan de helft nieuwkomers zijn. Iets zegt mij dat die woningen die niet gebouwd mogen worden voor de midden tot upper-class bestemd zijn en niet voor de arme sloebers die al jaren op wachtlijsten staan. Dus waar halen ze die woningen voor die Ukrainers dan vandaan? Wie heeft er een idee want ik snap er niets meer van. Als overheid ga je toch juist tijdelijk onderdak zoeken voor de mensen die de hoogste nood hebben? Of is dat te "links" van mijn?

DeKussendeWielrenner | 02-11-22 | 11:19 | 2

Houd nou eens op met 'de Ukraine'! Ik snap echt niet hoe het bestaat dat men na bijna tien jaar berichtgeving over dat land (sinds MH17) nog stééds Rusland nablaat met dat lidwoord.

Dhr. M.A.R. Ginaal | 02-11-22 | 11:21

Zou het kunnen dat Ukrainers die hier naar toe zijn gevlucht in land van herkomst al een arbeidsethiek hadden waarmee ze onafhankelijk (van overheid/bijstand) een bestaan hadden opgebouwd? Een instelling die past bij wat we van werkende verwachten opent deuren.

Gebakschep | 02-11-22 | 11:30

Beetje dubbel gevoel nu. Enerzijds loopt nu de boel finaal in de soep en is er geen reden tot lachen. Anderzijds heb ik zojuist in mijn broek gepiest van het lachen.

Hoe heeft het zo ver kunnen komen?

DankeSchon | 02-11-22 | 11:19 | 2

U kunt ook viool spelen.

GregorVanPallandt | 02-11-22 | 11:22

@GregorVanPallandt | 02-11-22 | 11:22: Goed idee! Viool is wel het meest geschikte instrument om de op dit moment voor NL passende melancholische muziek te spelen.

DankeSchon | 02-11-22 | 11:25

Wanneer spreekt de rechter zich eens uit over defensie-uitgaven ? Daar valt ook nog wel wat meer geld stuk te slaan. Vooral bij defensie mag er wat bij, onderwijs is een paarse broeken reservaat geworden van niet-onderwijzers dus daar ligt de bezuiniging.

Nichtsneues | 02-11-22 | 11:19

De boel impliceert volledig. Wat overblijft is armoedeval. Ik neem het dit heerschap niet eens meer kwalijk. Het is een compleet vastgelopen bureaucratisch en politiek systeem. Met hartelijke dank aan partijen als vvd, PvdA, cda, gl, d66 en cu. Alsmede persoonlijke ambities van bestuurders en politici. Hoogmoed is geweest, nu volgt in rap tempo het verval...

Briver | 02-11-22 | 11:17 | 1

impliceert is implodeert

Briver | 02-11-22 | 11:18
-weggejorist-
harbi | 02-11-22 | 11:17

Als er ook niet meer onbegrensd gebouwd mag worden kunnen we maar één conclusie trekken: de immigratie moet aan banden gelegd worden.
In de Trouw van 29 oktober introduceert Doeke Jan Renema in een opiniestuk een prachtig nieuw woord, de barmhartigheidsparadox:
'.. het huidige asielbeleid, gestoeld op oude verdragen met onbegrensde toegang tot Nederland, zal de bereidheid tot barmhartigheid van de samenleving doen afnemen en spanningen doen toenemen. De beoogde asielwet, met gedwongen spreiding van opvangcentra, spreekt wat dat betreft boekdelen.
Het vereist moed de huidige verdragen ter discussie te stellen. Maar wanneer we niet meer willen dweilen met de kraan open, dan zullen we wel moeten. Daarbij zullen de voor- en tegenstanders hun met sentimenten gevulde loopgraven moeten verlaten. We kunnen het ons niet permitteren ons op voorhand neer te leggen bij oude, in Europees beton gegoten verdragen met een open einde. Ontwrichting van de samenleving ligt op de loer.'
www.trouw.nl/opinie/we-moeten-het-ges...

grietmetgroenefiets | 02-11-22 | 11:16

Interessant dat al weer een autistische milieufanaat hier geschiedenis weet te schrijven door het uiterst progressieve immigratiebeleid op technische wijze dwars te zitten. Kon op termijn wel eens gaan zorgen voor een scheuring op links!

ChatBot | 02-11-22 | 11:14
-weggejorist-
Doerak | 02-11-22 | 11:11

De Nederlandse politiek is in de eigen bureaucratisch val gelopen, stelletje hersenloze incompetente prutsers. Ed Nijpels zegt het in het FD klip en klaar, 60% van het Nederlandse oppervlakte wordt benut voor agrarische doeleinden en dat is gewoon te veel en geen van de politici durft dit zo te zeggen. Wat een klucht.

therealbraindump | 02-11-22 | 11:11 | 10

@therealbraindump | 02-11-22 | 11:42: appels en peren. Die Duitse autoindustrie zet het land niet op slot, die Saudische olieproductie evenmin. Nederland is gewoonweg te klein voor zulke grootschalige landbouw en veeteelt die in hoofdzaak voor de export is bedoeld.

harbi | 02-11-22 | 11:52

@marcoplarco | 02-11-22 | 11:47: "die drogreden van de natuur"? Man man man, wat een zwaktebod. Als je veertig jaar geleden een schepnet door een gemiddelde sloot haalde dan puilde die uit van de biodiversiteit. Als je dat nu doet dan mag je blij zijn als je er nog iets levends in aantreft. Lang leve de agrarische sector met hun overbemesting en pesticiden.

harbi | 02-11-22 | 12:01

als we alles volbouwen wordt het Stad-staat Nederland. Volledig afhankelijk van het buitenland, niet alleen vwb chinese meuk, maar ook al ons vreten. Mooi man.

Betongrijs is ook een kleur.

Dr.Utker | 02-11-22 | 12:58
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik ga een partij oprichten voor uit de EU, grenzen dicht, andere milieu regels onder het mom goed voor de natuur, dier én mens! Oh wacht.... die is er al.

ikdenkwat | 02-11-22 | 11:11

Het uitgangspunt is ook onmogelijk. Per hectare slaat per hectare per jaar 500 mol stikstof neer vanuit het buitenland. De Kritische Depositie Waarde voor hoogvenen en duinen is 400 mol stikstof per hectare per jaar. Zolang Nederland niet volledig is ontruimd kan geen enkele activiteit plaats vinden die ook maar een fractie stikstof depositie toevoegt.

Gebakschep | 02-11-22 | 11:09 | 4

En dus dient de wet aangepast te worden.

Briver | 02-11-22 | 11:13

@Briver | 02-11-22 | 11:13: Precies dat. Dat is de taak van de regering en daar moeten ze heel rap meer beginnen.

marcoplarco | 02-11-22 | 11:17

@hagelkruis | 02-11-22 | 11:13: Inderdaad, de meeste nitraten in ons binnen water komen binnen via de rivieren. "Gelukkig" is het buitenland niet schuldig, maar de boer wel. Raar maar waar. Weer een recept voor protesten en ellende.

Doerak | 02-11-22 | 11:17
▼ 1 antwoord verborgen

Helder betoog Jordan Peterson.
Niet klimaat, milieu oid is de drang van deze mensen, maar de onbewuste haat tegen kapitalisme.
Het is een middel, waar men deels ook in gelooft, om kapitalisme van tafel te krijgen.
In alles rond klimaat-strijd geldt: eigendom reduceren x overheid is baas.
Lange termijn plannen en heersen over het kapitaal en haar uitvoerders.
Het is verkleed communisme.
youtu.be/tF5spyudTYA

Braco.me | 02-11-22 | 11:09 | 7

Ga ik niet over in discussie. Als je zoveel wetenschappelijke consensus wenst af te doen als ook maar een mening ben ik wel met je argumentatie klaar.

Beste_Landgenoten | 02-11-22 | 11:45

@Beste_Landgenoten | 02-11-22 | 11:11: Dit past weldegelijk in de cultuuroorlog: psci.princeton.edu/tips/2020/8/15/rac...

Ik citeer de eerste zin: "Climate change disproportionately affects those who suffer from socioeconomic inequalities, including many people of color."

Onduidelijk of 't klimaat enkel gekaapt is door woke voor hun eigen doelen, maar het is zeker geen volledig separaat issue. Niet in de laatste plaats omdat diezelfde people of color nu 'disproportionately affected' worden door de gigantische energieprijzen & inflatie: dat raakt namelijk altijd de laagste sociale klassen 't hardst, omdat zijn een groter percentage van hun inkomen kwijt zijn aan de basics. Dus als de energietransitie iets bewerkstelligd, is het wel dat de usual victims wederom genaaid worden wat weer als fuel gebruikt wordt om meer rechten te verwerven.

Los van Peterson's klimaatontkenning, die hele klimaattransitie is momenteel een farce. Niet omdat klimaatverandering niet bestaat, maar omdat de gekozen oplossing unsustainable is op de lange termijn: We graven niet genoeg rare earth metals op om die transitie wereldwijd door te voeren om de klimaatdoelen te halen(Laat staan om alles over 25-35 jaar te vervangen en 25-35 jaar daarna weer).

www.vice.com/en/article/a3mavb/we-don...

't heeft dus geen zin om heel de EU, of USA or 'het westen' Net-zero op te tuigen, als de rest van de planeet gewoon steenkool blijft verbranden (want door de vraag worden die metals onbetaalbaar voor de 3e wereld). Het enige dat je doet is je concurrentiepositie slopen, en dat... geeft armoede, terwijl je nog steeds Chinees fijnstof ademt.

ReyNemaattori | 02-11-22 | 12:11

Ah een anti-kapitalist.
Linkse elite tegen de ‘burger’, whom ever that may be.

Braco.me | 02-11-22 | 12:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Go Johan! Graag meer van dit aub! Goed bezig. Nederland is overvol. En meer van die oerlelijke vinex wijken zijn niet gewenst. Hopen dat dit de remigratie van veel nieuwkomers stimuleert. Of mag dit weer niet gezegd worden?

pane | 02-11-22 | 11:08 | 3

Migranten gaan door, u levert in.

Braco.me | 02-11-22 | 11:09

Makkelijk gezegd vanuit je koophuis. Klote boomer.

Dhr. M.A.R. Ginaal | 02-11-22 | 11:11

Misschien heb jij het nog niet helemaal begrepen, maar de nieuwkomers krijgen dus gewoon voorrang. De eigen jeugd kan dus straks tot hun veertigste thuis blijven wonen en vooral niet denken aan een partner, gezin of toekomst in hun eigen land, omdat er voor hen nergens een fatsoenlijke woning te vinden is. Je mag alles zeggen van mij hoor, maar denk er gerust nog een keertje over na..

VBO_B_Niveau | 02-11-22 | 11:19

Minder huizen betekent ook minder immigranten toelaten. Pick a lane.

Ad Hominem | 02-11-22 | 11:08 | 1

Nee hoor, migranten krijgen voorrang bij woningen.

overdrijfnietzo | 02-11-22 | 11:15

Pas verdomme die wet gewoon aan. En “mag niet van Europa”? Ik hoor net op de radio dat vrijwel alle partijen geen concurrentie op het spoor willen hoewel we dat van de EU moeten toelaten. “Laat dat ons niet door Brussel dicteren” wordt er gezegd. Dus het kán wel: ons eigen ding doen. Dit begint de vormen van een daadwerkelijke crisis aan te nemen, tijd om de wet aan te passen en Brussel te overtuigen dat dat nodig is, of ze gewoon negeren zoals alle andere landen doen.

Muxje | 02-11-22 | 11:07 | 1

Dat van het spoor werkt ook alleen maar totdat het aangevochten wordt door een buitenlands OV bedrijf.

fail | 02-11-22 | 11:57

Hoe irritant Johan Vollenbroek ook mag zijn, hij doet niets anders dan aantonen dat onze wetten voor een groot gedeelte niet deugen. Genadeloos laat hij de incompetentie van overheid en politiek zien. Toch knap, heel knap en moedig!

Captain Ahab | 02-11-22 | 11:07

Men kan Johan Vollenbroek wel de schuld in de schoen schuiven maar het zijn toch echt de nederlandse politici die hebben ingestemd met de EU en NL wetten waarmee dhr. Vollenbroek diezelfde politici aan herrinerd via de rechtsgang...

steekmug | 02-11-22 | 11:07 | 1

Dit. Geef de juiste de schuld.
Maar in coronatijd gezien dat als de wil er is wetten heel snel geregeld kunnen worden. Dus we gaan zien of die wil er is.

General Dripple | 02-11-22 | 11:09

"Vollenbroek wint, Raad van State gooit bouwvrijstelling van tafel (en Nederland op slot)"

Maar natuurlijk weer niet op de wijze waarop Nederland werkelijk eens een keer 'op slot' gegooid zou moeten worden: het finaal stoppen van de massa-immigratie en asiel. Dat gaat gewoon door, terwijl we de huizen er totaal niet voor hebben, en er kennelijk ook helemaal niet bij krijgen.

Wat een gekkenhuis in Nederland toch geworden.

Dr_Johnson | 02-11-22 | 11:07

Die Vollenbroek heeft alleen maar bereikt dat afvangen van stikstof en tegengaan van klimaatverandering nog langer duurt. Dus ik vraag me af wat hij, als klimaat activist, hier nu mee opschiet behalve zijn juridische gelijk halen.

Nietdanjatoch | 02-11-22 | 11:06 | 1

Hij heeft blijkbaar geld genoeg en tijd genoeg om zo veel te procederen.
Staat ie in de Quote 500?

pejoar | 02-11-22 | 11:09

Niet bouwen is geen huizen voor de o zo geliefde 'vluchtelingen'! Geen andere mogelijkheid dus, dan de grenzen op slot!
Verzuipen in je eigen regels, Rutte hoe vindt je het zelf gaan?

redthehaghue | 02-11-22 | 11:02 | 1
-weggejorist-
overdrijfnietzo | 02-11-22 | 11:17

De grote grap is dat Johan gewoon kei slim is. De overheid maakt de regels en dient ze na te leven.

Misschien zit de kern in dom dom dom beleid.

Baksteenbakker | 02-11-22 | 11:01

Dus die 900.000 woningen van Hugo komen er misschien niet? /sarcasme modus off

At_Dawn_They_Sleep | 02-11-22 | 11:01 | 2

sarcasme modus? het is waar wat u zegt.

ikdenkwat | 02-11-22 | 11:02

Dat was al duidelijk toen die opdracht aan Hugo "kan niets" de Jonge werd toegewezen. Maar nu hebben ze een schuldige waar ze met een vingertje naar toe kunnen wijzen "Ik wil wel, maar het mag niet van Johan Vollenbroek"

Osdorpertje | 02-11-22 | 11:05

Meneer VollenBroek weet precies wat allemaal niet kan en mag en anders moet.

Beetje jammer dat deze oude knar niet zelf even een realitisch beleid op tafel tovert waarin de zaak zo kan worden geregeld dat we wél kunnen bouwen.
Met de nadruk op realitisch he.

Alle bedrijven sluiten iedereen een warmtepomp en de boeren wegjagen is niet realitisch.

Of je legt een plan op tafel indien je het zo goed weet. Of je houdt je mond en we negeren deze knar of je doet iets constructiefs en werkt mee aan een realitisch beleid.

SolidRock | 02-11-22 | 11:01 | 2

Realisme is vaak ver te zoeken bij dit soort types. Gek genoeg heb ik toch respect voor deze krasse knar dat hij het voor elkaar krijgt het idealisme van partijen goed te dwarsbomen. Ik kan je verzekeren dat tijdens kamer vragen het idealisme overeind blijft. Daar mag niet aan getornt worden dus er worden weer lege woorden gesproken en we gaan door als altijd. Er gebeurd niets.

Snertjong | 02-11-22 | 11:19

Er hoeven letterlijk maar een paar bewindslieden op het idee te komen om dezelfde stikstofnorm te hanteren als bijvoorbeeld Duitsland, en ons ''probleem'' is opgelost, maar blijkbaar is het niet realistisch van mij om te verwachten dat mensen in Den Haag dat zelf kunnen bedenken.

VBO_B_Niveau | 02-11-22 | 11:26

Wil China Vollenbroek niet hebben, kan ie daar het land plat leggen.

Wattman | 02-11-22 | 10:59 | 1

Ik denk dat Vollenbroek dan een tijdje “onvindbaar” is om dan weer ineens op te duiken en in een persconferentie mee te delen dat hij het volkomen bij het verkeerde eind had en vanaf heden het beleid van de Chines overheid volledig onderschrijft

BASinnic | 02-11-22 | 12:22

Nu nog een proces waardoor extra inwoners geweerd worden op basis van hun uitstoot. Nederland is nog niet van buiten op slot.

Hadena | 02-11-22 | 10:58

Is er nog één iemand die gelooft in de bestuurlijke kwaliteiten van ons regeersel ??

AldNuut | 02-11-22 | 10:57 | 3

Vollenbroek waarschijnlijk.

Plaque-doctor | 02-11-22 | 11:01

Ik doe sowieso niks met het woord geloven. De kwaliteiten doen me denken aan medicatie. Je krijgt één bedoelde/beoogde werking, maar een niet te noemen hoeveelheid bijwerkingen. En een groot deel van de beoogde werking is niet eens zo vaak adequaat onderbouwt naar de stand der wetenschap, veeleer een 'we vinden dat' verhaaltje met wat matige, soms gelukkig echt heel mooi, onderzoeken.
Ons regeersel is een pil met veel bijwerkingen.

nobodiesunmighty | 02-11-22 | 11:01

Haha, in andere landen zijn de leiders gewoon corrupt, fascisten, reliegekkies en weet ik wel wat niet meer, hier zijn de leiders gewoon visieloze incompetente prutsers die denken dat ze de wereld aan het redden zijn, succes er mee.

zwellevertje | 02-11-22 | 10:56 | 1

wat nevernooitnielukt en wij zitten zonder huis

ikdenkwat | 02-11-22 | 11:03

Vollenbroek is onder de streep niet het probleem. De Wetgever, die overbetaalde jongens en meisjes in Den Haag, daar ligt de oorzaak. Vollenbroek is gewoon goed in de kleine lettertjes letterlijk nemen. Dat is niet per sé goed nieuws zo blijkt weer.

Dr.Utker | 02-11-22 | 10:56 | 3

Klopt helemaal.
Het probleem ligt in Den Haag waar baantjesjagers en beroepspolitici zonder verstand van zaken in de waan van de dag wetten aannemen zonder ze te lezen laat staan te begrijpen.

Osdorpertje | 02-11-22 | 11:02

Een beetje de Lakeman van het Milieu zullen we maar zeggen.

SolidRock | 02-11-22 | 11:03

Eens, Vollenbroek legt mooi bloot hoe de vanuit utopische idealen gemaakte klimaatwetten heel hard botsen met de realiteit. Ook al lijkt Vollenbroek zelf wel vanuit die utopische idealen te werken.

Zeurders | 02-11-22 | 11:03

Geen land in Europa dat zó achterlijk doet. Die Raad van State speelt hier leuk voor politieke partij, maar heeft geen idee wat ze hiermee aanricht. Alle bestemmingsplannen die nog niet onherroepelijk zijn, kunnen met deze uitspraak succesvol worden getorpedeerd.

wapster | 02-11-22 | 10:54 | 6

Geen land in Europa is ook zo dichtbevolkt met zoveel vee per vierkante meter.

Capt. Iglo | 02-11-22 | 11:05

@ChatBot | 02-11-22 | 11:00:
Ik weet niet er is gewoon rechtgesproken, de regels zijn gewoon achterlijk en Vollenbroek heeft gelijk gekregen.

ikdenkwat | 02-11-22 | 11:07

@ikdenkwat | 02-11-22 | 11:07: rechtspraak hoort ook rekening te houden met maatschappelijke belangen. Die worden geheel buiten beschouwing gelaten. Ik zit letterlijk met bouwplannen voor 1 huis, op 5 kilometer afstand van natura2000 nonsens, waarvan het bestemmingsplan op basis van deze uitspraak in principe niet door kan. In een stad als Den Haag kan geen enkel plan door. Woningnood? Maakt de rechter niks uit. Werkgelegenheid? Maakt de rechter niks uit. Duurzaamheidsprojecten? Maakt de rechter niks uit. Het enige dat telt is stikstofdepositie. Ik vind het niet te geloven.

wapster | 02-11-22 | 16:33
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Gladiator Fap | 02-11-22 | 10:54
-weggejorist-
Osdorpertje | 02-11-22 | 10:53

Je zou Vollenbroek juist moeten toejuichen in plaats van hem tot vijand te bombarderen. Hij dwingt af dat de overheid zich aan zijn eigen regels houdt, zoals het hoort in een rechtsstaat. Dat de regels je niet aanstaan is niet de schuld van Vollenbroek, maar van de politiek. Wees blij met iemand die niet terugdeinst voor de staat, helemaal als zelfverklaarde luis in de pels. Of geldt dat niet als de uitkomst je niet zint?

Komjehiervaker | 02-11-22 | 10:53 | 8

gesteund door de postcodeloterij, vriendenloterij en weet ik wat niet. En prutsers aan de wetgevende kant die altijd steken laten vallen. Mooi man, elkaar bezighouden. En fuck de burger

Kladderadatsch | 02-11-22 | 11:04

Applaus! Je slaat de spijker op z'n kop. Hoe vaak houdt de overheid zich al niet aan de door henzelf gemaakte afspraken? Kijk maar naar de instroom van gelukszoekers. Was er niet de afspraak dat het land van binnenkomst verantwoordelijk voor ze zijn? En wat gebeurt er? De boven ons gestelden vegen er hun reet me af. Enerzijds vanwege de geplande omvolking, anderzijds omdat we zo nodig het braafste jongetje van de klas willen zijn. Ten koste van de eigen bevolking, zoals altijd.

Graeme Reaper3779 | 02-11-22 | 11:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Ok, dus nu een stop op nieuwkomers? Het is onmenselijk om die in tenten te bewaren en huizen komen er niet.

NaughtiusMaximus | 02-11-22 | 10:52 | 3

Hoezo? Jij hebt toch een huis? Je mag een paar kamers vrijmaken en anders wordt je onteigend of uit je huurwoning gezet.

me163komet | 02-11-22 | 10:54

Er zijn nog zat huizen. Alleen wonen daar nog Nederlanders in. Maar geen zorg, daar gaan ze wat aan doen.

marcoplarco | 02-11-22 | 10:55

Je kunt nieuwkomers ook een koophuis geven. Er staan best veel te koop nu

Openstijl | 02-11-22 | 11:01

Kunnen / willen.
Aanpassen van wetten.
Aanpassen van contracten.
Aanpassen van overeenkomsten.

Men maakt een wetje, denkt daar niet goed over na, de rechter leest of interpreteert het anders, en voila.

Crisis.
Met alles hetzelfde.
De overheid wil het niet oplossen.

Is dit nog nieuws? | 02-11-22 | 10:52 | 1

Vooral je laatste zin

me163komet | 02-11-22 | 10:55

lol, verduurzamingsprojecten op z'n gat omdat we de natuur moeten beschermen. Wie snapt het nog.

boonmoi | 02-11-22 | 10:51

Die Johan mag dan een beetje naar mannetje zijn, dat neemt niet weg dat hij de vinger op de zere plek legt. Ons landsbestuur levert al jarenlang structureel een wanprestatie af in hun wetgeving en beleid. Wat hij enkel doet is dit aantonen. Wij moeten niet boos zijn op hem maar teleurgesteld zijn in ons vermogen om de juiste personen/partijen aan de macht te helpen.

Prutser | 02-11-22 | 10:50 | 4

Inderdaad, dat dus. Hij past enkel de wetgeving toe, de Nederlandse staat is hier de schuldige.

FrankVeer | 02-11-22 | 10:52

Wij zijn idd allemaal prutsers, de meeste dan toch.

uisge baugh | 02-11-22 | 10:54

Ik zou zeggen, help mij aan de macht. Of elke willekeurige andere boerenlul met een greintje gezond verstand. Dan kan er overmorgen gebouwd worden en kan de jeugd ook bouwen aan een toekomst.

VBO_B_Niveau | 02-11-22 | 11:29
▼ 1 antwoord verborgen

De regering zal nu informeren dat ze deze uitspraak betreurt en verder gaan met glas, plas en het blijft zo als het was. Dus nog meer asieleisers binnen halen en nog meer gemeente onder druk zetten. Met deze regering heb je geen vijanden meer nodig.

jan huppeldepup | 02-11-22 | 10:50 | 1

Jaa en onze regering wil dit zo graag oplossen, maar helaas ligt er nu een uitspraak van de rechter en kunnen ze er niks aan doen.

usb stok | 02-11-22 | 10:52

Hier bestaat een woord voor: Juridisch autisme. (Met direct mijn excuses naar de autisten).

Piet Karbiet | 02-11-22 | 10:50 | 1

Dat zijn 2 woorden. En je kunt ook zeggen: wetgevend broddelwerk.

The_Black_Knight | 02-11-22 | 10:55

Hoog tijd om weer wat kolonieën in te lijven teneinde Lebensraum te creëren. En dan massaal emigreren. Syrië biedt nog veel groeipotentieel.

tectonicos | 02-11-22 | 10:49 | 1

Antillen, Suriname. Kunnen ze gelijk de rubberplantages op of bauxiet delven.

PaulusdeBosrouter | 02-11-22 | 11:07

Het probleem is niet deze kerel, het probleem is de wetgeving.

Dirk-Wupp | 02-11-22 | 10:49 | 2

Het probleem is dat we met veel te veel zijn op een veel te klein gebied en we toch meer willen. Meer economische groei, meer huizen, meer mensen, meer bedrijvigheid en dan ook nog kunnen sporten, recreëren, natuurgebieden hebben dat terwijl de oppervlakte van het land niet toe neemt en dat kan dus niet.

Capt. Iglo | 02-11-22 | 10:53

Neemt niet weg dat de wetgeving in deze aan alle kanten tekort schiet.

Dirk-Wupp | 02-11-22 | 10:56

Manmanman wat een klucht

Wie de kleinste mier kan neuqen wint..

Samengevat, Europa wil Natuur boven mensen, en meer meer meer

Ok ik 64, zoon 24, woont bij mij in want..
dus als over een jaar of 10/12 mijn houten jas dichtklapt heeft hij wel mooi een woning..

AldNuut | 02-11-22 | 10:48 | 2

Als hij als medehuurder ingeschreven staat, anders is het ajuu papaplu.

jan huppeldepup | 02-11-22 | 10:51

@jan huppeldepup | 02-11-22 | 10:51:
Ah, gelukkig hebben we dat achterdeurtje dichtgetimmerd..
En is kind dus geen fiscaal partner

AldNuut | 02-11-22 | 10:54

Heerlijk toch, hoe alles in het honderd loopt door die prutsers in Den Haag.

jansma28542681 | 02-11-22 | 10:48

Hadden ze (de regering, gekozen door het stemvolk) maar niet zo'n domme wet moeten aannemen. Indirect heeft de bevolking hier zelf voor gekozen. En keer op keer kiest de bevolking hiervoor.

Lebowski72 | 02-11-22 | 10:48

Als het zo doorgaat hoeven ze die plannen met de boeren niet eens af te maken.
Iedereen die graag wil bouwen gaat voor de hoofdprijs de stikstofechten van boeren opkopen.
Over een tijdje rijden er op het platteland nog meer dikke Mercedessen en BMW's maar zelden nog een veewagen.

Shoarmamasutra | 02-11-22 | 10:48

Aan de ene kant wil je dat je kinderen een betaalbaar huis kunnen vinden, aan de andere kant begrijp je de bouwdrift van onze regering.
Verschil is dat wij graag een huis willen voor onze kinderen en de regering huizen willen bouwen voor ongeletterde DHL koeriers uit Homs.
Daarnaast is het de zoveelste blunder van de overheid en blijken klimaat-ambities onhaalbaar en onbetaalbaar.
Dus onuitvoerbaar.
“Haastige spoed is zelden goed.”
“Goed bereid kost even tijd.”

Ruimedenker | 02-11-22 | 10:47 | 4

"Ongeletterde DHL koeriers uit Homs". Ik maak een diepe buiging voor een dergelijk proza!

pibasso | 02-11-22 | 10:51
▼ 1 antwoord verborgen

Tijd om eens een groot deel van die natura 2000 gebieden te schrappen. Kost misschien wat aan boetes vanuit de EU maar dan zijn we van dat geneuzel af…

Antikrijst | 02-11-22 | 10:46 | 7

@Antikrijst | 02-11-22 | 10:54: het tekort aan woningen wordt ook schromelijk overdreven. Als er namelijk echt zo’n gigantisch tekort zou zijn als wordt beweerd zouden nu nog steeds bij iedere woning die op de markt komt honderden mensen in de rij staan om het te kopen net als een jaar geleden maar dat is niet zo. Sinds de rente oploopt en de prijzen beginnen te dalen neemt de vraag ineens sterk af, dat klopt niet met de beweringen die worden gedaan dat er zoveel mensen op hete kolen zitten. De lage rente heeft de vraag naar woningen en dus de prijs kunstmatig opgedreven waardoor veel mensen misgrepen, die kunnen volgend jaar gewoon weer een huis kopen. Verbouw daarbij een sloot van die leegstaande bedrijfspanden waar NL vol mee staat om tot betaalbare woonruimte en het probleem is al grotendeels opgelost.

Capt. Iglo | 02-11-22 | 11:14

@Capt. Iglo | 02-11-22 | 11:14: De mensen die huizen kunnen kopen hebben veelal beide een (goede) baan. Die kunnen nu niet door de hogere rente of kijken de kat uit de boom. Dan zijn ook huizen nodig voor starters, die niet kunnen kopen, en wel het huis uit willen Daarnaast is een richting oneindig aantal huizen nodig voor degene die niet kunnen/willen werken en het op kosten van de netto belastingbetaler moeten rooien.

Gebakschep | 02-11-22 | 11:23

@Capt. Iglo | 02-11-22 | 11:14: Lol, alsof iedereen kan kopen.

knutsel_ | 02-11-22 | 11:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Oh neeeeee, niet de wetten?? Die vallen immers uit de lucht en geen idee welke partijen het afgelopen decennium al de premier levert.

Barre_de_k | 02-11-22 | 10:48

Mogen we dan nou weer 130 gaan rijden,? Want die 100 was om het stikstof te compenseren dat we konden bouwen.

Met_baard | 02-11-22 | 10:45 | 3

Vandaar, dat iedereen zo langzaam rijdt…

ratelaar | 02-11-22 | 10:47

Ik zie niemand 100 rijden dus dat computermodel kan ook bij het grof vuil.

Klaas_de_Waal | 02-11-22 | 10:55

@Klaas_de_Waal | 02-11-22 | 10:55: Ja zo hier en daar. En dan liefst 's avonds na 19h, al die borden tegenkomend dat je na 19h harder mag en dan stug 100 blijven rijden op de linkerbaan.

Maar verder was gisterenmiddag de A27 weer een groot deel Autobahn. Met van alles en nog wat dat met topsnelheid aan komt sjezen en er langs wil. Een kwam bijna bij me binnen rijden omdat hij de oprit na een viaduct aanzag voor de afrit naar een tankstation. En nog wilde hij heel graag op dat stukje asfalt rijden waar ik reed, gezien hoe hij mij opduwde.

Met_baard | 02-11-22 | 11:47

Ik ga me vastlijmen aan vervuilende kinderen om aandacht te vragen voor geboortebeperking.

Ga ik niet echt doen uiteraard, maar ik zou die koppen bij Beau of Op1 wel eens willen zien stamelen.

R. Skickr | 02-11-22 | 10:45 | 2

Lijm je vast aan de bevolkingsgroei zou ik zeggen.

Barre_de_k | 02-11-22 | 10:49

Lol!

Roos | 02-11-22 | 10:51

Toch apart... dat één man met wat wetskennis een heel land in de vernieling kan laten draaien. In landen als China of Rusland was hin al lang uit het raam gevallen, hier is hij de baas over de overheid.

me163komet | 02-11-22 | 10:44 | 7

@Capt. Iglo | 02-11-22 | 10:46: Ik heb het recht ook om iemand te achtervolgen, totdat stalking wordt bewezen en je een gebiedsverbod krijgt. Moet je dan van dat recht gebruik maken? Nee want dat zou zwaar gestoord zijn, ook al mag het binnen de kaders van de wet. Er bestaat ook iets als fatsoen.

R. Skickr | 02-11-22 | 10:56

@R. Skickr | 02-11-22 | 10:56: vergelijking slaat kant nog wal.

Capt. Iglo | 02-11-22 | 11:15

@Capt. Iglo | 02-11-22 | 11:15: Valt mee, maar je moet even je best ervoor doen.

R. Skickr | 02-11-22 | 13:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Waar is D66 mee bezig, willen ze dit land echt zo snel mogelijk naar de Filistijnen ?

Enerzijds dagelijks pleiten voor meer immigratie en anderzijds dagelijks alle bouw verlammen. (Thom de Graaf en zijn knechten)

Wattman | 02-11-22 | 10:44 | 4

Lijkt mij wel. Die Zeloten van X66 zijn op ramkoers. Weg ermee.

Piet Karbiet | 02-11-22 | 10:55

@Piet Karbiet | 02-11-22 | 10:55:

Minister Jetten (Klimaat en Energie) liet eerder al aan de Tweede Kamer weten dat een streep door de bouwvrijstelling direct problemen oplevert voor "een aantal energieprojecten van nationaal belang".

Dit land gaat ten onder aan incompetentie in alle lagen.

Wattman | 02-11-22 | 11:02
▼ 1 antwoord verborgen

Als je nu geen huis hebt dan kom je er ook niet meer tussen. Voor iedereen jonger dan 35 is dat een aardig probleem, aangezien zij niet kunnen vertrouwen op het pensioenstelsel en het bezit van een huis dus hun enige garantie is op een vorm van pensioen.

Dhr. M.A.R. Ginaal | 02-11-22 | 10:44

Lastige dit. Nederland voller ben ik geen voorstander van, maar dat zo'n gore boomer hier een verdienmodel van maakt en alles kapotprocedeert vind ik eigenlijk zo mogelijk nog veel irritanter.... moeilijk moeilijk moeilijk.

Behangdelul | 02-11-22 | 10:43 | 3
-weggejorist-
_pacman_ | 02-11-22 | 10:47

Mooie uitspraak. Niet dat ik die Vollebroek gelijk geef, maar dat er nu weer eens een trigger wordt gegeven dat het land VOL is.
Er zijn niet te weinig woningen, er zijn veel te veel woningzoekenden.

Ram_Ram | 02-11-22 | 10:43 | 6

@TheWriter | 02-11-22 | 10:53: Ik zie het als een radertje in een mechanisme wat mogelijk een dergelijke beweging in werking kan zetten.

Ram_Ram | 02-11-22 | 12:41

@VBO_B_Niveau | 02-11-22 | 11:41: Helemaal juist. Zeker sprake van omvolking. Dat onze jeugd geen toekomst heeft.... wellicht niet op de in eerste instantie gewenste manier, maar wellicht moeten we het in andere landen gaan zoeken?
De regering balanceert op het randje van de NLers rustig houden. Maar de spanning loopt op.
Overduidelijk is wel dat deze zogenaamde volksvertegenwoordigers een heel ander programma hebben dan waarvoor ze zijn aangesteld. 100€ transacties registreren!?

Ram_Ram | 02-11-22 | 12:49
▼ 3 antwoorden verborgen

De overheid moet gewoon eindelijk eens echte keuzes maken of je wil meer huizen en bedrijvigheid en accepteert dan dat er geen ruimte meer is voor natuur en dat alle voorzieningen nog verder worden uitgekleed of je besluit dat er gewoon te veel mensen zijn en stopt met bouwen omdat je ook nog ruimte wil hebben voor natuur, recreatie etc. Onze overheid wil al decennia iedereen een beetje te vriend houden door te polderen, los van dat je niet iedereen te vriend kan houden zorgt het er ook voor dat er nooit echte keuzes worden gemaakt en dan loop je een keer tegen de grenzen van je eigen beleid aan.

Capt. Iglo | 02-11-22 | 10:43
-weggejorist-
MrFloppy1986 | 02-11-22 | 10:42 | 1

Ik neem aan dat Rijkswaterataat alle pickups al de weg op heeft gestuurd om al die 100 km/h borden op te laden?
Dat was om de bouw mogelijk te maken.

Shoarmamasutra | 02-11-22 | 10:40 | 3

De snelheidsreductie draagt 0,0 bij, dat is ook allang onderkend. Men heeft het echter doorgedrukt als symboolpolitiek ter bewustwording van het kleautjesvolk dat 'we' een stikstofprobleem hebben en iedereen de gevolgen daarvan gaat merken. Tsja...

_pacman_ | 02-11-22 | 10:43

Den Haag kennende zal dat nu wel 80 worden.

SailingDuck | 02-11-22 | 10:54

Maar gelukkig heb ik al een fraai huisje in een een groene omgeving en bezit ik geen vervuilende kinderen. Zo'n Volle Broek of elke andere zeikerd kan eenvoudig zijn eigen uitstoot elimineren. Dat zou ze sieren, maar dat is niet het doel. Het liefst nemen ze 2,6 kinderen en leven ze zo lang mogelijk. Asociale instelling en je bent niet serieus te nemen in een discussie die gaat over en om de Aarde.

R. Skickr | 02-11-22 | 10:40 | 3

Daarvoor hebben we Hugo, die komt dan wel met een breekijzer langs om in uw stulpje een paar asieleisertjes onder te brengen. Beter werkt u dan breed lachend mee anders schrapt Kaagmens u van de bankrol en bent u failliet. Zoiets zal het wel worden.

elfenstein | 02-11-22 | 10:45

@R. Skickr | 02-11-22 | 10:47: Droomballonetje klapt poef uit elkaar, net als bij Fat Freddy's Cat.

uisge baugh | 02-11-22 | 10:52
-weggejorist-
Bravo | 02-11-22 | 10:39 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Kan Bollenbroek misschien ook een procedure beginnen om het voortplanten van mensen te verbieden?

Zeurders | 02-11-22 | 10:38

Ach, de regering houdt zich ook niet aan de wettelijke termijnen bij WOB verzoeken. Dan betalen ze gewoon braaf de door de rechter opgelegde dwangsommen. Hypocriet, anyone?

Piet Karbiet | 02-11-22 | 10:37

Hoi Hugo! Hoeveel huizen moesten er nou weer bijgebouwd worden?

born2killn00bs | 02-11-22 | 10:37

Top! En nu doorpakken, nul huizen meer bouwen, minstens een bouwstop voor tien jaar, ik zou alles met enkelglas ook gelijk slopen als we toch bezig zijn. Hoe eerder die volksopstand begint hoe beter. Dat dit zo niet houdbaar meer is snappen we nu toch wel, als één zo'n drammertje met uiterst dubieuze motieven dit voor elkaar kan krijgen via de rechter dan kunnen we toch gewoon ophouden met regeringen, ministers en democratisch doen? De grootse zeikerd wint, u gaat maar in de kou zitten, als het juridisch maar klopt. Of het ook gewenst is, of het volk ermee geholpen is doet er blijkbaar niet meer toe, het klimaat is de nieuwe religie en u zal boeten voor uw zonden.

elfenstein | 02-11-22 | 10:37 | 1

Ik heb wel gigantisch veel fouten gemaakt in mijn leven hoor, maar zonden heb ik gelukkig niet. Wacht, ik ga even een aureooltje downloaden, dan kom ik straks wel terug met de eerste steen!

VBO_B_Niveau | 02-11-22 | 11:56

In deze man heb ik me niet verdiept, maar het lijkt mij een principiële klimaatsprecieze.

Zelf ben ik voor andere redenen tegen het volbouwen van Nederland. De redenen donderen daarom niet zoveel: er mag niet gebouwd worden. Dit lijkt mij een mooi precedent voor het eventueel dicht willen bouwen van uitgekochte boeren rond natura2000-gebieden.

Klopt mijn manier van denken?

Roos | 02-11-22 | 10:36 | 3

Ja hoor, vol is vol.
Of mag je dat niet meer zeggen

pibasso | 02-11-22 | 10:40

@philia | 02-11-22 | 10:44: zo! In 2003 werd er dus al gesproken over eliminatie van de boerenstand.

En deze vind ik heel duidelijk:
"Door dit alles dreigt Nederland geen dichtbevolkt land meer te zijn, maar eerder een dunbevolkte stad te worden. "

Een uitspraak van 19 jaar geleden dus.

Roos | 02-11-22 | 10:50

Ik zei het al zo menige keer: het is als een slang die in zijn eigen staart bijt. Met andere woorden, hier in dit land haalt men gerechtigheid onderuit door gebruik te maken van het "recht". Mooi gaaf land toch.

Eminent | 02-11-22 | 10:35

En toch is het heel erg simpel: De regering maakt wetten en de rechter kan zelfs de regering dwingen zich aan de eigen gemaakte wetten te houden. En dat is bij deze gebeurd. Kan je heel boos over worden, maar zo werkt het in onze rechtsstaat.

Beste_Landgenoten | 02-11-22 | 10:34 | 9

@Beste_Landgenoten | 02-11-22 | 10:40: Ik zeg ook niet dat ik het beter kan. Ik ken de inhoud niet eens behoorlijk. Maar er is ruimte en daar is geen gebruik van gemaakt gezien de uitspraak.

R. Skickr | 02-11-22 | 10:50

@Beste_Landgenoten | 02-11-22 | 10:44:
Dat zeg ik toch ook? Het is het beleid van de regering, Rutte dus, dát rammelt. Liegen, bedriegen, wetten maken die helemaal niet kunnen, ruggegraten van smurfensnot en geen enkele visie of realiteitszin. Zo'n beroepslul als die Vollenbroek maakt daar, redelijk makkelijk ook, gehakt van. En dat geeft dan weer prachtig mooi aan hoe verschrikkelijk rot onze regering is. Ze kunnen het niet, ze durven het niet, even toegeven dat ze de wet verkeerd geschreven hebben, dat ze niet tegen EU ingegaan zijn om Nederland leefbaar te houden maar gewoon Timmerfransie z'n zin gegeven hebben met de intentie om middels een geitenpaadje/inlegvelletje/geen actieve herinnering hebbend lekker iedereen en alles voor de gek te houden. En dat klapt nu geweldig hard in Markie's gezicht uit elkaar. Ik ben echt heel benieuwd hoe en op wat voor manier Mark zich hier nou weer uitkletst. Ach nee, hij stuurt natuurlijk gewoon onderknuppel Schoentjes, laat die maar op z'n bek gaan, die is't gewend tenslotte.
Nee hoor, ik moedig ondertussen zelfs ultralullen als Vollenbroek aan, hoe eerder het net zich sluit en het bedrog onoverkomelijk groot wordt, hoe beter.

elfenstein | 02-11-22 | 10:51

Belangrijke les:
De INTENTIE van de wet.

Is dit nog nieuws? | 02-11-22 | 10:55
▼ 6 antwoorden verborgen

Dit is een prima uitspraak. Die bouwvrijstelling was slechts een trucje van het kabinet om geen keuzes te maken en niet door te pakken.
Het is in strijd met de europese regels, dus het mag niet.
Het zet het kabinet onder druk om nu wel duidelijke keuzes te maken en hierin ook door te pakken.
Hulde voor Vollenbroek en zijn club.

zeeman73 | 02-11-22 | 10:34
-weggejorist-
Kartelmaster2000 | 02-11-22 | 10:33 | 2

Jetten had het al over de verstikkende deken van stikstof. Die ligt echter niet over de natuur, maar we kruipen er zelf onder.
Ondertussen springt kikker Adema weer uit de kruiwagen en blijkt dat het RIVM niet kan rekenen.
Was het dit voor vandaag of krijgen we nog meer stikstofkolder?

Schmalz | 02-11-22 | 10:31

Wij moeten vooral de oorzaak daar zoeken waar de oplossing ligt! Bij Rutte en consorten! Alleen een regering die korte metten maakt met alle wetgeving die de ontwikkeling van Nederland in de weg zitten kan de problemen oplossen. Dus geen wensnatuur meer inrichten, stikstof langzaam maar gestaag oplossen in samenwerking met de Universiteit van Wageningen en bedrijven, vluchtelingen verdrag opschorten, religie is een keuze en dus geen discriminatie, tegen Brussel zeggen dat wij eerst even de problemen gaan oplossen en dat zij vooral niet moeten gaan zeuren!

Zemko | 02-11-22 | 10:30 | 1

Klinkt als muziek in de oren.

Usumani | 02-11-22 | 10:33

Hele straten winnen bij de postcodeloterij maar dankzij de postcodeloterij komt er geen straat meer bij.

Lucifer | 02-11-22 | 10:30 | 1

U blij want dan maakt u meer kans, ik niet want ik speel niet bij de posthaatloterij.

jan huppeldepup | 02-11-22 | 11:00
-weggejorist-
NLgaatnaardeklote | 02-11-22 | 10:29 | 1

We mogen van Brussel dus niet bouwen. We moeten van Brussel en andere partijen wel meer immigranten opnemen. We moeten die immigranten huisvesten, alleen mogen we dat niet? Koren op de molen voor de NEXIT-aanhangers.

Von Bliksum | 02-11-22 | 10:29 | 1

Niet bouwen en toch migranten opnemen betekent dus opnemen in uw huis.
We zijn tenslotte het braafste EU-lid.

Schmalz | 02-11-22 | 10:36
-weggejorist-
Ereveen | 02-11-22 | 10:29 | 1

Ook leuk dat het kabinet spreekt over "Natuurherstel". Als de situatie van het jaar 1700 hersteld moet worden kan de Afsluitdijk worden doorgestoken, de Haarlemmermeer onder water en het Noordzeekanaal gedempt. Alles ondergeschikt aan de natuur van 1700, toen alles nog goed was.

Koning Willy | 02-11-22 | 10:29 | 5

@F. Jacobse | 02-11-22 | 10:32: Euh, nou niet echt in 1700.

Piet Karbiet | 02-11-22 | 10:42

En dan zijn er weer;
Bevers
Wolven
Przewalski paarden
En die moeten worden afgeschoten want..

AldNuut | 02-11-22 | 10:44

Nou... in 1700 had Amsterdam internationaal een stuk meer te vertellen dan heden ten dage.

Kapitein Sjaak Mus | 02-11-22 | 10:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Dom hoor, om je zo af te zetten tegen Johan Vollenbroek. Deze man is één van de zeer weinigen die in opstand durft te komen tegen de waanzin van de massa-immigratie. Want dát is de reden dat er zo krankzinnig veel gebouwd moet worden hè, jongens, zoals jullie hier niet moe worden te benadrukken. Geef die man krediet voor zijn strijd hiertegen. Want als er inderdaad een miljoen (1.000.000!!!) woningen gebouwd gaan worden, dan is het definitief gedaan met de leefbaarheid hier hè, dat weten jullie drommels goed.

Zenzeo | 02-11-22 | 10:28 | 9

Die man heeft een bizarre dossierkennis en maakt gehakt van het gemiddelde zesjesniveau in de Kamer. Ik ben benieuwd hoe het nu met Hugo gaat!

pibasso | 02-11-22 | 10:38

Is wel een beetje zo. Echter blijven de immigranten komen, desnoods in uw huis. Linksom of rechtsom is de leefbaarheid ten dode opgeschreven.

zwenkwieltje | 02-11-22 | 10:43

De massa immigratie zou niet de reden moeten zijn. Want het uitkopen van boeren gaat gewoon door. Komen daar geen huizen maar windmolens.

konjodebonjo | 02-11-22 | 10:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Dit is nou het gevolg van decennialang wanbeleid. De regering gaat overal mee akkoord om goede sier te maken en denkt vervolgens met een inlegvel of ander geitenpaadje aan de implementatie te ontkomen.

Die Vollenbroek is een zelfgeilende hansworst, maar de rechter houdt Nederland alleen maar aan afspraken die ons kabinet zelf heeft gemaakt en die door het parlement zijn goedgekeurd.

Flapoor | 02-11-22 | 10:27 | 3

Dat wanbeleid is ook lang gevoerd op het dossier Water. Eerdaags komt de EU hier ook langs om te beoordelen hoe wij staan in onze eigen belofte betreft goede waterkwaliteit. Helaas is die ronduit slecht en dus zijn we daarin straks ook de sjaak. Zucht

pane | 02-11-22 | 10:30

Precies. Iedereen, die de schuld bij de rechter of Vollenbroek legt, snapt het niet echt. Den Haag heeft dit zelf veroorzaakt door totaal geen zicht te hebben over gevolgen van wetgeving. Het hele totaaloverzicht is weg.
En helemaal eens met de typering van Vollenbroek.

The_Black_Knight | 02-11-22 | 10:34

En zo is het dus precies.
Niet iedereen is gecharmeerd van eindeloos geschipper op wetgeving die de regering zelf heeft gemaakt. De boeren hebben bijvoorbeeld met succes 30 jaar lang de normoverschrijdingen in gedoogbeleid kunnen omzetten door drammen, dreigen en drukken. En nu weer heeft Remkes de zaak vooruitgeschoven. En dan zijn er burgers die via de rechter daar een stokje voor steken.

Beste_Landgenoten | 02-11-22 | 10:38

Kan die Vollenbroek niet tegen biomassacentrales gaan procederen? Die stoten ook tijdens bouw en als ze in gebruik zijn heel veel ellende uit, maar Timmerfrans heeft bedacht dat dat niet tekt, omdat de bomen die hiervoor nu gekapt worden ook weer geplant worden, dus uiteindelijk klimaatneutraal. Dat is dan ook kul.

Ooknietaltebest | 02-11-22 | 10:27 | 5

dat heeft hij al verschillende malen gedaan

HD50 | 02-11-22 | 10:54

Nee, we hebben met z'n allen afgesproken dat biomassacentrales stikstof neutraal zijn. Omdat je bomen verbrand en geen kolen.

Osdorpertje | 02-11-22 | 11:23
▼ 2 antwoorden verborgen

De rechter kan zo veel zeggen. Die zei laatst ook dat VWS moest voldoen aan de WOB. Dat doen we toch ook niet. Gewoon negeren.

Plaktong | 02-11-22 | 10:26

Kunnen we ook een zaak beginnen tegen onze overheid over verdrag van Dublin?
Dit hebben we ook ondertekend, maar houden er ons niet aan. Dus vol op het orgel en die asielzoekers terug.
Dat scheelt ook veel stikstof.

shimanski | 02-11-22 | 10:25 | 1

Nu er niet meer gebouwd mag worden kunnen al die opvangcentra er ook niet komen. De overheid is er door de rechter onlangs op gewezen dat de mensen die we opvangen wel onder humane omstandigheden opgevangen moeten kunnen worden. Het sluiten van de grenzen wordt op die manier de enige optie. Of de coalitie dat nou leuk vindt of niet.

BakkerHenk | 02-11-22 | 10:34
-weggejorist-
FustViking | 02-11-22 | 10:25 | 2

Fijn, we gaan met zijn allen naar de klote aan zelf gemaakte papieren problematiek. We leven in een utopische burocratie. Kafka en zelfs Monthy Python hadden dit niet kunnen verzinnen.

HD50 | 02-11-22 | 10:25 | 1

Dat dus. Minister voor stikstof. Ministry of silly walks.
Allebei absurd.
Laatste is WeL om te lachen.

J-van-de-Bontekoe | 02-11-22 | 11:05

De Raad van State toetst niet aan internationale verdragen die het recht op woonruimte borgen.

Het is willekeur dat ze alleen kijken naar milieu en klimaat.

Feynman | 02-11-22 | 10:24 | 1

Mijn gedachte ook. Een dak boven je hoofd is een VN mensenrecht.

Piet Karbiet | 02-11-22 | 10:48

We hebben in Nederland ambtenaren die NIETS kunnen. Die hebben een wet in elkaar gedraaid die iets anders zegt dan er eigenlijk bedoeld werd.
De 2e en 1ste kamer hebben ermee ingestemd, die hebben de tekst dus ook niet begrepen.
Dat is de enige reden waarom Vollenbroek gelijk krijgt. Omdat de tekst van de wet niet klopt bij wat de minister c.s. eigenlijk bedoelden.
Misschien dat er voor deze ambtenaren een functie elders beschikbaar is. Bij de NS schijnt nog niet alles kapot te zijn...

JanVergoor | 02-11-22 | 10:23 | 3

mee eens. Hij heeft die verdragen niet getekend

wybert | 02-11-22 | 10:28

Iets kunnen is ook geen vereiste.

MorgenEenAnder | 02-11-22 | 10:38

Ambtenaren die niets kunnen klopt niet, ze kunnen heel goed anonieme brieven schrijven zodat een Kamerlid van de voorzitster een mes in de rug gestoken kan worden.

jan huppeldepup | 02-11-22 | 11:04

Toch maar emigreren dan...

Haberdoebas | 02-11-22 | 10:21

Geef die man een cursus "omgaan met teleurstellingen". Dat zou een hoop ellende schelen.
In de klimaathoek zitten veel van die verwende personen die hun gelijk willen halen. Ook zo met Volkert en Greta

shimanski | 02-11-22 | 10:20

Hoe noemde Sjerrie dit ook alweer? Oh ja, dikastocratie.

knutsel_ | 02-11-22 | 10:20 | 3

Omdat de wetgevende overheid te beroerd is de wetten aan te passen aan de werkelijkheid.

slaapzaal | 02-11-22 | 10:27

@slaapzaal | 02-11-22 | 10:27: Ze willen vooral niet inzien dat de papieren werkelijkheid van politici niks met de dagelijkse werkelijkheid te maken heeft.

4HoogAantWater | 02-11-22 | 10:33

Iets met reptielen?

Shoarmamasutra | 02-11-22 | 11:10

Server Raad van State rookt.

remmersmaaak | 02-11-22 | 10:19

Als een handjevol mensen kunnen voorkomen dat de overheid eindelijk gaat doen wat de overheid allang had moeten doen, namelijk hun bevolking fatsoenlijk huisvesten, dan zou je jezelf af kunnen vragen of de overheid zelf eigenlijk wel zin heeft om te doen wat de overheid zou moeten doen, niet dat de onwil er niet al decennia vanaf druipt, maar goed. Het zal voor mij dan ook niet echt als verassing komen wanneer de rechter straks bepaalt dat de overheid wederom niet hoeft te doen wat de overheid niet wil doen, namelijk hun bevolking fatsoenlijk huisvesten, alhoewel ik mij dolgraag laat verassen door het tegendeel! Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is: Als de overheid écht zo graag woningen had willen realiseren, dan geloof ik niet dat de overheid zich tegen had laten houden door één Boomer en een handjevol geitenbreiers die ogenschijnlijk nog steeds in de illusie verkeren dat wij als enige land in Europa in deze stof stikken.

VBO_B_Niveau | 02-11-22 | 10:19 | 1

Volgens mij ligt het niet (helemaal) aan dat handjevol mensen. De politiek zelf heeft deze puinhoop veroorzaakt. Het aannemen van wetten, zonder de consequenties te overzien. De ene hand, die niet weet of doorheeft wat de andere hand aan het doen is. Elk probleem wordt als losstaand iets behandeld. In Den Haag is men het zicht op het totaalplaatje kwijt.

The_Black_Knight | 02-11-22 | 10:25

Wel knap hoe we in dit land alles zo inrichten dat een kleine hoeveelheid drammers het land platleggen dmv lawfare, deze koekenbakker, urgenda, vluchtelingenwerk etc etc.

ikworstelengadouchen | 02-11-22 | 10:19 | 1

De "rechter" gaat in dit land over echtscheidingen, hondepoep en PLATleggen van ALLE bouw/infra ... iets klopt hier niet, moet altijd denken aan die terugkerende NPO-aankondiging(al 25 jaar) als "voormalig" rechter Boris Dietrich weer eens langskomt. Wie vertrouwt het nog bij politiek en bestuur, puinhoop is het.

hagelkruis | 02-11-22 | 10:23

Wyniasweek punt nl van 27 augustus over de macht van Vollenbroeks actiegroep 'Mobilisation for the Environment':

"De deelname van MOB aan het stikstofoverleg heeft echter ook nog een andere dimensie. Er lijkt sprake te zijn van tenminste een ernstige schijn van verstrengeling, namelijk die tussen MOB’s ideële belang en Johan Vollenbroek’s commerciële privébelang. Gemeenten, bedrijven en anderen die vrezen door juridische procedures van MOB in de problemen te komen, kunnen Vollenbroek persoonlijk inhuren om dat te voorkomen."

Follow the money.

J.P.Drapeau | 02-11-22 | 10:18 | 2

Het is pure afpersing. Zoals de hele klimaatwaanzin afpersing is. Bedrijven die zich na al verplicht diep in de schulden moeten steken en straks moet ook de huizenbezitter verplicht aan de warmtepomp en zonnepanelen. Daar word door banken en bedrijven waanzinnig veel aan verdient. Het is compleet hoe-kleed-ik-de-bevolking-uit circus.

slaapzaal | 02-11-22 | 10:25

Het milieu is een verdienmodel. Zoals zovele door de mens- op papier- veroorzaakte problemen......

slowpoke-htb | 02-11-22 | 10:29

Het beste beste nieuws is dat stikstofbier inmiddels in Belgie te koop is. Kasteel Nitro. Beter dan koolzuurgasbier. Ik weet niet wat beter voor het klimaat is, maar de smaak is wel beter.
Vanhonsebrouck: (laat enkele blikken aanrukken) ‘Bij gewoon bier voegen we tijdens de afvulling koolzuurgas toe voor de pareling. Bij nitrobieren vervangen we dat koolzuurgas door stikstof. We vullen de blikken van 33 centiliter met 30 centiliter bier en voegen daar een druppel vloeibare stikstof aan toe. De stikstof maakt het bier lichter verteerbaar en creëert een fluwelen smaakgevoel en een romige schuimkraag. Koolzuurgas geeft bier een extra smaak die niet eigen is aan het brouwsel. Stikstof doet dat niet omdat het zo’n vluchtig gas is. Bij het openen is het meteen weg.’

small_town_dude | 02-11-22 | 10:15 | 4

@Tapu | 02-11-22 | 10:20: Dat weten ze wel, het is gewoon een andere smaaksensatie. Ook het schenken verloopt anders. Je moet het bier eerst schudden door een blik een paar keer ondersteboven te draaien. Daardoor mengt de stikstof zich. Je moet je glas niet schuin houden, maar het bier loodrecht uitschenken. Het schuim zal niet overlopen. Dat gebeurt ook niet via de tap, waardoor taps ook minder volumeverlies lijden. Het lijkt meer op een Guinness dus.

small_town_dude | 02-11-22 | 10:25

Onze Belgische vrienden doen weer precies wat er van hun wordt verlangd.
Honderd jaar achterlopen.

Guinness wordt al sinds de uitvinding van de biertap met stikstof getapt. De flesjes zijn afgevuld met koolzuur en hebben een andere smaak, maar de blikjes bevatten een stikstofpatroon. Mits goed ingeschonken (*) smaakt het hetzelfde als van de tap.

(*) in één keer in het glas gieten, wachten tot de belletjes zijn opgetrokken en opdrinken.

Kapitein Sjaak Mus | 02-11-22 | 10:28
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een enorme klootzak is die gast. Lees en huiver:

"Het stikstofprobleem wordt volgens hem onvoldoende begrepen en voor de individuele boer zijn de gevolgen van zo’n proces desastreus. Dat besefte hij laatst weer toen hij op de koffie ging bij een gedupeerde boer in Drenthe. Die was na een proces van MOB deels zijn vergunning kwijtgeraakt en had Vollenbroek uitgenodigd om te horen over de gevolgen. Van zijn 200 koeien had hij er 150 moeten wegdoen, net als zijn auto. Hij slikte kalmeringsmiddelen. Maar verder was de sfeer oké.
Vollenbroek heeft hem - zoals hij vaker doet - uitgelegd dat hij niet procedeert tegen zijn boerenbedrijf maar tegen een onbetrouwbare overheid, en dat de enige manier is: procederen via vergunningen. "

Dus je neem iemand z'n bezittingen en inkomen af, maakt 'm geestelijk kapot en dan kom je daar mee aan? Ik vermoed dat die gast net als Volkert en Greta lijdt aan Asperger.

Tapu | 02-11-22 | 10:14 | 2

Dat die niet bij die boer in de gierput is verdwenen is een wonder.
Heeft Vollebroek ook verteld dat ie zelf zijn zakken vult met dit procederen?

Behangdelul | 02-11-22 | 10:36

Regeren is ook wetgeven. Als de huidige wetgeving niet werkt, dan ga je met elkaar andere regels afspreken. Dan verander je de wet. Dan neem je de aspergers de wind uit de zeilen, en zet je een visie neer voor een leefbaar beleid met balans tussen belangen.

In Den Haag ontbreekt de visie, en de macht. De wetgeving liggen elders, en onze belangen zijn allang niet meer leidend. Hoog tijd dat we de regie terugpakken.

marcoplarco | 02-11-22 | 10:40

Dun dun dun
Another one stiks the stof

Kouwe Kees | 02-11-22 | 10:14

Toch grappig om wat zaken naast elkaar te leggen.
Vollenbroek zegt: niets meer bouwen!
Van der Burg roep: hoe meer asielzoekers hoe beter!
Kunnen zij niet ruilen van baan?

Mispel | 02-11-22 | 10:13 | 2

scherp!!

pibasso | 02-11-22 | 10:35

Graag een bron voor deze uitspraak van van der Burg. Ik ken hem niet

Shoarmamasutra | 02-11-22 | 11:36

En dan een jammerende overheid met "het moet nu eenmaal van de rechter". Terwijl ze zelf gewoon die hele wetgeving omtrent CO2 en stikstof kunnen afschaffen maar het gewoon verdommen.

slaapzaal | 02-11-22 | 10:12 | 4

@Tapu | 02-11-22 | 10:16:
Leuk wat ze in Brussel bedenken maar dat kunnen we gewoon engeren als het ons teveel benadeeld. Zie Polen, zie Hongarije die ook negatieve wetgeving vanuit de EU negeren.
En als ze blijven zeuren stoppen we met het financieel vetmesten van de EU als de grootste nettobetaler per inwoner.

slaapzaal | 02-11-22 | 10:19

Dat moeten ze nu ook nog even zeggen over de onterecht geïnde belasting over niet bestaande inkomsten uit zogenaamde spaarrente (spaartax), "het moet nu eenmaal van de rechter".

Wering | 02-11-22 | 10:48

@Tapu | 02-11-22 | 10:16: Niet helemaal, Natura2000 heeft bij mijn weten geen clausule m.b.t. stikstofverbindingen, dat hebben we zelf gedaan.

Lijkt me dat er inderdaad maar één mogelijk en pragmatische oplossing is, gewoon de veel te strenge norm afschaffen.

MartiniMeister | 02-11-22 | 13:03
▼ 1 antwoord verborgen

Verander gewoon de wet! Wie is hier de baas?
Werkt de EU niet mee? Heel hard op de tafel slaan en anders even een briefje sturen dat we het lidmaatschap opzeggen. Wordt sowieso hoog tijd.

langelat | 02-11-22 | 10:12 | 1

Haha, op de tafel slaan bij de EU. Dat is precies waar de ogen op gericht zijn qua baantje. Kaag zit alleen maar ministertje te spelen in Nederland als een soort corvee. Zodra die weg kan richting EU is ze weg, de rokende puinhopen achter zich latend.

TheEgg | 02-11-22 | 10:48

Hoe meer de boel in de soep loopt, hoe sneller deze klimaat wappies van het toneel verdwijnen.
Nog even geduld dus.

Hiram | 02-11-22 | 10:11

Dus het mag niet, maar we gaan toch kijken of we het door kunnen laten gaan? Begrijp ik het goed?

BakkerHenk | 02-11-22 | 10:11 | 1

Niet helemaal. De generieke ontheffing voor bouw is vervallen. En zonder kan je niet bouwen. Maar je mag wel bij iedere vergunning de ADCtoets doen: dat is grofweg dat je vooraf bekijkt:
Kan het ook anders of elders? Zo nee vereist dringend maatschappelijk belang dan een uitzondering? En compenseer je de schade?
Waarschijnlijk moet je voor ieder huis een stel koeienrechten kunnen inleveren

Shoarmamasutra | 02-11-22 | 11:17

Het voelt 20 jaar na Pim toch echt alsof paard Volkert heeft gewonnen in dit verkwanselde land.

hagelkruis | 02-11-22 | 10:08 | 1

Heel soms droom ik over hoe ons land eruit had kunnen zien als die goddelijke kale nog had geleefd en MP was geworden. Die Volkert heeft wel wat meer om zeep gebracht dan alleen Pim Fortuyn. Triest word je ervan.

Wayfaring stranger | 02-11-22 | 10:51

Een echte trendsetter is die man. Wat zouden wij zonder hem moeten.

Sjeintje | 02-11-22 | 10:07 | 2

Helemaal geen trendsetter. Volkert van der G spande een jaar of 25 geleden al rechtszaken aan tegen boerderijvergunningen.

Shoarmamasutra | 02-11-22 | 11:12

Ik hoop oprecht dat Johan met zijn volle broek gelijk zal krijgen.
Wat een farce voor onze overheid zou dat zijn. Niemand meer een huis!

pibasso | 02-11-22 | 10:07 | 8

@pibasso | 02-11-22 | 10:12: Geen vrijstelling voor bouwprojecten, dus zal er wel een berekening moeten komen hoeveel stikstof er per project zal worden uitgestoten. Dit is wel een forse dreun voor de bouwsector want de vrijstelling is van tafel geveegd.
Aldus P. na bestudering van de uitspraak met alle kudtjargon....

pibasso | 02-11-22 | 10:30

@pibasso | 02-11-22 | 10:30: Ze moeten gewoon terug naar Brussel en zorgen dat die belachelijke stikstofregels en 'Natura'-2000-regels van tafel gaan. De natuur kan zich ook best -gedeeltelijk- aan de mens aanpassen.
En dat kan de natuur ook heel goed!
(En de massa-immigratie moet natuurlijk stoppen zodat er niet zoveel meer gebouwd hoeft te worden!)

Aristotalloss | 02-11-22 | 10:54
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl