Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook al niet meer te betalen: VERKEERSBOETES

Stijgen mee met de inflatie

Weet u wat ook steeds duurder wordt? Te hard rijden. Minister Yesilgöz is namelijk van plan de gestegen kosten van HELEMAAL NIKS door te berekenen in de hoogte van de verkeersboetes, die volgend jaar meestijgen met de inflatie. Zoals u weet (maar nooit echt netjes te horen krijgt van Uw Overheid, die druk is met vliegreisjes naar Pittsburgh en/of de peilings van Kerrolain) is de inflatie op dit moment extreem hoog en dan moet de winter des doods (met allemaal doodvriezende bedrijven) nog komen. En wat zegt uw ministerie van Justitie dan? "Zo lang je je aan de regels houdt, hoef je de kosten ook niet te maken”,  zegt een woordvoerster. De bekeuringen laten zoals ze waren, zou bij de huidige hoge inflatie bovendien betekenen dat ze vergeleken met de normale kosten voor het levensonderhoud „in feite goedkoper” worden." JA NEE BEDANKT MINISTERIE VAN JUSTITIE. GOD VERHOEDE DAT ER ERGENS IETS GOEDKOPER ZOU WORDEN DAT MOETEN WE NIET WILLEN MET ZIJN ALLEN. Deze streek wordt u geleverd door dezelfde overheid die zegt dat er dit jaar geen koopkrachtreparatie in zit omdat de ze zelf haar systemen niet op orde heeft. Joehoe!

Reaguursels

Inloggen

Vervelend voor elke boete werk ik nog meer zwart om het verloren geld weer terug te verdienen.

ruuf | 05-09-22 | 21:27

Boetes zijn jaren geleden al belastingen geworden.
Kabinet heeft gewoon geld nodig en beschikt over de middelen, flitspalen en Thanatos, om daar een succes van te maken

Abu Bachouca | 05-09-22 | 20:56

Vreemd, ik kan mij helemaal niet meer herinneren dat boetes omlaag gingen toen de inflatie negatief was. Overigens maak ik uiteindelijk winst op boetes, omdat ik dan tot mijn dood elk jaar weer, geen vermogensbelasting betaal over geld dat ik niet meer heb, en bovendien loopt de overheid ook nog eens de erfbelasting erover mis.

W_F | 05-09-22 | 20:38

Snelheidslimieten mee laten stijgen met de inflatie????

Leffe Blonde | 05-09-22 | 20:12 | 1

Verrekenen in de wegenbelasting zou een hoop rompslomp schelen: Iedereen mag voor zichzelf een maximum snelheid tussen 100 en 200 km/u kiezen en betaald de rest van het jaar een wegenbelasting tarief afhankelijk van de gekozen snelheid. Werkt nog nivellerend ook.

W_F | 05-09-22 | 20:43

Aanpassen aan inflatie nog voordat de lonen daarop zijn aangepast. Is er iemand bij het ministerie die de lulkoek van die woordvoerder ook gewoon echt gelooft? Ik kan het me niet voorstellen.
In het bedrijfsleven is dit van die managementspeak waarvan iedereen weet dat het onzin is en met de ogend draait, maar er niets tegen doet omdat dat speciaal bij iemand die zoiets uitkraamt, uitermate zinloos is.

Allemaal | 05-09-22 | 19:33

Ideetje voor de VVD, de partij van vroem-vroem en asfalt: verhoog de snelheid van 100 naar 130. Doet het goed bij de kiezer.

Heurtebise | 05-09-22 | 18:53

Waarom de boetes niet laten meestijgen met de huizenprijzen? Of de buitentemperatuur? De tieten van Linda? Of fokking wat dan ook wat hoog stijgt?.

squadra | 05-09-22 | 18:49 | 2

Leuk, iedere ochtend bij het wakker worden een prijsverhoging..

Sinterbikske | 05-09-22 | 19:01

Flitsmeister voorkomt een hoop ellende.

Sinterbikske | 05-09-22 | 18:46 | 1

Niet te hard rijden is nóg effectiever.

wageslave | 05-09-22 | 23:14

Een redenering zo krom als het maar krom kan zijn.
Achterlijk en hondsbrutaal.

ChalinaRosa | 05-09-22 | 18:24 | 1

Als ik geen 1000 euro van jou afpak/roof, kost mij dat 1000 euro. Die logika.

Asteroid-B612 | 06-09-22 | 00:50

Heb nog een parkeerboete van 8 euro uit Portugal liggen (die ik niet ga betalen want ik kan geen Portugees lezen), nog een boete uit Frankrijk van 45 euro voor 1 kilometer te hard na correctie ( ga ik wel betalen want krijg je gewoon in het Nederlands opgestuurd met heel veel dreigende taal erbij) en een boete voor 23 kilometer te hard rijden in Spanje van 100 euro ( en die ga ik ook betalen want als je binnen 20 dagen betaald hoef je maar de helft te betalen en kreeg hem ook gewoon in het Nederlands opgestuurd).

Sinterbikske | 05-09-22 | 18:23 | 6

@Heurtebise | 05-09-22 | 18:56: Kweenie, heb vorig jaar niets aan boetes uit Frankrijk ontvangen, had toch het vermoeden dat ik een paar keer geflitst was, en in 2017 tijdens een trip door Frankrijk ruim meer dan 10 geflitst, was duidelijk zichtbaar, en daar nooit post over ontvangen. Lijkt of ze eindelijk wakker geworden zijn.

Sinterbikske | 05-09-22 | 19:05

@Heurtebise | 05-09-22 | 18:56:
Raar eigenlijk. We zijn toch met zijn allen 1 verenigd, warm en blij en zeer welbestuurd Oirohpa.

NiCeY | 05-09-22 | 19:15

Bij een vliegreis naar Portugal kan de douane wel over die 8 euro willen praten, het liefst terwijl je je terugvlucht mist.

W_F | 05-09-22 | 20:49
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Ervaringsdeskundige | 05-09-22 | 18:22

Nu vast kopen..

15 meter nylonkoord bij de action voor € 1,29.
Voldoende voor het gemiddelde gezin..

Vermaakt u wel 'De Staat' uw leedvermaak ??

NuchtereHenkie | 05-09-22 | 18:19

Ook als je je aan de regels houdt moet je de kosten maken. De bewijslast voor boetes is omgekeerd dus je hoeft maar een chagrijnige agent tegen te komen en je bent de lul.

Zoiets | 05-09-22 | 18:17

Rupsje nooit genoeg ... de linkse hobby moet toch ergens van betaald worden?
Kan wel zien dat het Haagse Pluche de totale realiteit is ontschoten.
Wie is de dupe hiervan, juist ... de grootste gemeenschappelijke deler, niet de zware criminaliteit welk de burger nu graag had gezien dat aangepakt moest gaan worden door meer blauw, laat dat meer blauw en Playmobiel politie maar lekker zitten.

FapMaster | 05-09-22 | 17:43 | 1

Nog meer blauw? De nationale politie heeft al 63.000 FTE.

theo-is-dood | 05-09-22 | 23:12

"Zo lang je je aan de regels houdt, hoef je de kosten ook niet te maken”.

Je kan ook stellen: Zolang je goede regels maakt gaan de mensen deze vanzelf beter volgen.

Warhead | 05-09-22 | 17:35 | 2

We zitten hier "nog" niet in China.

ruuf | 05-09-22 | 21:22

Zolang je de regels / limieten ter plekke totaal onoverzichtelijk en onlogisch maakt en dan hard gaat controleren blijven de ( 'makkelijk te voorkomende' ) boete-inkomsten stromen.

klimgek | 05-09-22 | 21:32

Laffe herders

Calihero | 05-09-22 | 17:34

Om eerlijk te blijven zouden boetes moeten meebewegen met de koopkracht en juist niet de inflatie. Maar ja, overheidsfinanciën en eerlijk.

Blauwpetje | 05-09-22 | 17:21

Kunnen die ICT systemen zo'n verhoging wel aan. Wel opvallend: als geld naar de burger moet is het ingewikkeld en gecompliceerd. Andersom is het nauwelijks een probleem.... </cynisme>

roevka | 05-09-22 | 17:20 | 2

Systemen kunnen verhogingen prima aan, verlaging is een groot probleem.

klaas24 | 05-09-22 | 17:28

Systemen systemen, net zoiets als verdragen. Wanneer het uitkomt verschuil je je erachter.

Het brein erachter | 05-09-22 | 17:47

In de afgelopen 5 jaar 1 boete gehad maar toch, wat een waanzin dit weer.

Baksteenbakker | 05-09-22 | 17:18 | 1

Ook 1 tot nu toe. Traject controle op een 80km weg.

W_F | 05-09-22 | 20:52

De energieprijzen stijgen het meest en de boeteregistratie geschiet elektronisch, hoezo helemaal niks?

Neuth | 05-09-22 | 17:15

Nog hogere boetes hebben weinig zin. De daders zijn ofwel direct failliet óf het zal hen worst wezen, ze hebben meer dan voldoende middelen of betalen gewoonweg niet. Maak het progressief naar draagkracht. Met als minimum 1% van het nationaal mediaan maandelijks inkomen voor lichte vergrijpen en bouw dat op tot 25%, voor de mensen met een X-bandbreedte van dat mediaan inkomen. Val je daar boven dan boetes van 5% tot 50% van jouw inkomen, afhankelijk wat je hebt uitgespookt. Val je daar buiten, omdat je geen inkomen hebt, illegaal bent of zo rijk dat zelfs bij de voorlaatste stap er geen educative werking uitgaat: Doodstraf.

Lochos | 05-09-22 | 16:58 | 1

Gewoon net als in Finland obv je loon. grappig weetje, de ex-directeur van Nokia kreeg in 2002 een boete van 116.000 eur voor 25km/h te hard rijden op de motor binnen de bebouwde kom

Terra | 05-09-22 | 20:39

Als je het echt eerlijk wil doen, dan moet je de boetes koppelen aan de koopkracht.

Waagmeester | 05-09-22 | 16:56 | 4

Nou nee, dat is niet eerlijk. De overtredingen zijn namelijk hetzelfde.

ChalinaRosa | 05-09-22 | 18:29
▼ 1 antwoord verborgen

Gisteren, oud dametje kwam uit het bos gelopen met een oud klein k*t hondje met zo een platte neus, helemaal ontdaan, had een boete van € 108 gekregen van een BOA van Natuurmonumenten, de held.
Daar hoor je dan weer niemand over.

Uw Verzekeringsadvis | 05-09-22 | 16:56 | 6

Wat een held...

Spoorhaas | 05-09-22 | 19:17

Hier ook gehad. Met een ras wat totaal geen jachtinstinct heeft en nooit uit het zicht loopt. En veel te lomp is om ooit wat te vangen. Maar ja, regels zijn regels.

Allemaal | 05-09-22 | 19:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Alsof ze niet al asociaal hoog zijn....

JP1973 | 05-09-22 | 16:43
-weggejorist-
sioux_ | 05-09-22 | 16:35

Lees dagelijks over verschrikkelijke ongelukken met dodelijke slachtoffers en invaliditeit als gevolg. Ik hoef ze niet te herhalen hier.Vaak door hardrijders, rood licht negeren enz.
Maak die boetes maar torenhoog en puntenrijbewijs svp.
PS ik rijd zelf ook auto.

Kattie | 05-09-22 | 16:32 | 6

@Here's Freddy | 05-09-22 | 16:55: Helemaal eens. Dat soort idioten moet minstens tien jaar de bak in en levenslange rijontzegging.

JP1973 | 05-09-22 | 17:09

Jammer dat je zo selectief leest. Bij de meeste en vooral de zwaarste omgelukken is vrijwel altijd sprake van drugs- en soms alcoholgebruik. Mensen die met 150+ kmh ongelukken veroorzaken staat steevast stijf van de drugs. Maar dat ontkennen we massaal in narco staat Nederland want drugs zijn geweldig en er zitten geen negatieve kanten aan. Als junk geen auto had was er ook geen ongeluk, dus altijd schuld van de auto, niet van de drugs

ZomaarEen | 05-09-22 | 18:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Ah, een verhoging van plusminus 8,6 % mooi, dan weten we dat de looneis die via de bonden moet worden neergelegd 17,2% is, aangezien we altijd de helft krijgen van wat we vragen.

me163komet | 05-09-22 | 16:31

Dit kan dus wel soepel worden aangepast in de systemen. Je hoeft ook geen hogere energie rekening te hebben gewoon niet stoken geen warm water gebruiken en niet koken, dezelfde kleren aanhouden en hetzelfde beddegoed en met de kippen op stok en van stok, voor zover noodzakelijk gebruikt u de computer in de bibliotheek maar. Snap niet dat het plebs zo moeilijk doet.

bijna_raak | 05-09-22 | 16:31 | 1

De tering naar de nering zetten. Al is er de laatste tijd wel heeel erg veel tering....

Het brein erachter | 05-09-22 | 17:50

Straffen moeten passen bij de daad, en redelijk zijn in vergelijking met andere straffen voor andere daden. Een erg belangrijk rechtsstatelijk beginsel. Straffen in het algemeen zijn in Nederland niet al te streng, zeker niet voor kleine vergrijpen, maar verkeersboetes zijn in verhouding al erg hoog. Raar voor een land waar “strenger straffen helpt niet” zowat op de zijkant van onze euromunten gedrukt staat.

Ik ben zelf trouwens geen echte hardrijder maar zit er op de snelweg soms wel een beetje boven. Ik heb nu zo’n dingetje van Flitsmeister en dat rijdt toch wel wat ontspannender.

Muxje | 05-09-22 | 16:31

Net zoals bij de Sparttaks.
Helaas CJIB u heeft wel gelijk maar u bent te laat met uw aanvraag en het te betalen bedrag is te hoog.

zuurtjeregen | 05-09-22 | 16:25

Als je dit als overheid doet zeg je eigenlijk: "De huidige inflatie is een feit en gaat ook niet meer dalen, we leggen ons erbij neer." We hoeven dan ook geen illusies meer te hebben dat diezelfde overheid nog écht iets gaat proberen om de inflatie in te dammen. Sterker nog, door ook de boetes te verhogen wordt de inflationaire werking alleen maar versterkt.

Bugblatter | 05-09-22 | 16:21

hardrijdkosten=boetebedrag * pakkans

aangezien die laatste praktisch nul is in de meeste regio's, maakt het allemaal niets uit.

Dr.Utker | 05-09-22 | 16:13

Zucht... nog maar eens.
Om een kompleet Nieuwe Wijk met de nieuwste isolatietechnieken te bouwen voor figuren die hier nooit een cent hebben bijgedragen, dan zijn de enorme bedragen geen enkel probleem.

meneer Q | 05-09-22 | 16:07

Oja, bijna vergeten. Naast de debacles Jetten, Kaag, van der Burg, enz, hebben we ook nog Jesilgus. Bedankt voor mijn bedorven middag Geenstijll.

remmersmaaak | 05-09-22 | 16:01

Hoe spreek je dat eigenijk uit, 'Yesilgöz'?

Anymethyl | 05-09-22 | 15:57 | 3

Nou zo.

Capt. Iglo | 05-09-22 | 15:59

Who care's?

uisge baugh | 05-09-22 | 16:01

“Yes I’ll goez”.

Muxje | 05-09-22 | 16:23

Verdrievoudig de boetes en schaf de wegenbelasting af.. iedereen blij toch?..

Smoelensmid | 05-09-22 | 15:56

Snap de ophef niet zo. Het is een optionele extra belasting ...

Dofolo | 05-09-22 | 15:55

Verkeersboetes koppelen aan de gasprijs, is dat iets?

Mr_Natural | 05-09-22 | 15:54 | 1

Met het risico dat de gasprijs boven de 450 euro uitkomt en dan valt ze onder het strafrecht, in plaats van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften - ook wel de wet Mulder genoemd.

LD69 | 05-09-22 | 16:11

Hier in mijn dorp van zevenhonderd inwoners heeft de dorpsraad met eindeloos gezeik bij de gemeente het voor elkaar dat we nog maar dertig mogen maar sinds ik de enige ben die zich er aan houd heeft iedereen een typhushekel aan me en staan de pek en veren voor mij klaar.

uisge baugh | 05-09-22 | 15:53 | 4

Maar dat levert je bij deze wel een schouderklopje op. Wat de maximumsnelheid binnen de bebouwde kom ook is, de meeste mensen zitten er met gemak 10 à 20 kilometer boven. Ook op de plekken waar intensief schoolverkeer is. Dan vraagt men zelf om dit soort drastische maatregelen.

MickeyGouda | 05-09-22 | 15:56

Dertig is - ook met de pek en veren - niet snel genoeg om te leren vliegen.

LD69 | 05-09-22 | 16:13

Dat pek vloeibaar houden valt niet mee. Wanneer komt u eindelijk eens langs?

zuurtjeregen | 05-09-22 | 16:21
▼ 1 antwoord verborgen

De asielkosten rijzen de pan uit.
Daarbij stijgen uiteraard ook het aantal uitkeringen maar daar wordt niet over gepraat.
De VK schreef nog niet zo lang gelden dat de asielkosten om en nabij de 50 miljard lagen.
Voor dit jaar durft niemand uit te rekenen hoeveel het zal worden.
Dus zoeken de linkse ambtenaren extra geld,overal en zo veel mogelijk ,want het deugen (van politici en ambtenaren) gaat boven alles.
Het volk is er om op te schijten en leeg te zuigen

pejoar | 05-09-22 | 15:52 | 1

Die salarisverhoging van ambtenaren moeten ergens van betaald worden he... Dat volk levert niets op, maar kost enkel een hoop geld. Linksom of rechtsom, dat gaan u en ik betalen.

Laffe parasieten dat het zijn.

el burro | 05-09-22 | 16:53

Er is naar mijn mening wel wat voor te zeggen, de verhoging van de verkeersboetes. Echter de redenatie daarachter klopt van geen kant en ik zou zeggen, ga eerst eens even handhaven. In de 30 km wijken wordt 50+ gereden, in de 50 km gebieden wordt 70+ gereden, op de 60 km wegen wordt 80+ gereden, op de 80 km wegen wordt 100+ km gereden, op de 100 km wegen wordt 130+ gereden. En dat dan ook nog nu de brandstof onbetaalbaar zou zijn. Alleen op de "snelwegen" wordt nog enigszins de boel in de gaten gehouden. Bij velen klotst het geld blijkbaar tegen de plinten op. Dat is wel duidelijk wanneer ik mij aan de snelheidslimieten hou en daarbij links en rechts wordt ingehaald en ik de vinger kan krijgen. Dus handhaven trut en het geld stroomt binnen, ook met de huidige boetes.

forecastle | 05-09-22 | 15:52

Als noodoplossing voor de absurt gestegen prijzen op alles heeft ons gezin besloten om voor 3/4 maanden(winter) naar een goedkoop warm arm land te vertrekken.
Als we zuinig aan doen houden we nog zelfs geld over.
Alleen al door de gaskraan thuis te sluiten zijn de reiskosten al betaald.Voorts zijn we ongevoelig voor de zakkenvullende boetes.

ruuf | 05-09-22 | 15:51 | 2

Het is absint en absurd, opdat je maar niet in de war raakt. ;)

Smoelensmid | 05-09-22 | 15:59

Ik ga volgende maand asiel aanvragen ergens in Afrika. Klimaatvluchteling.

klaas24 | 05-09-22 | 17:30

Yeşilgöz. Die mevrouw die ooit behoorlijk de stemming van het volk aanvoelde.

Leptob | 05-09-22 | 15:46 | 1

En dan vervolgens niks deed.

uisge baugh | 05-09-22 | 15:56

Deze argumentatie had alleen sluitend geweest als ze het gekoppeld had aan loonontwikkeling en/of koopkrachtontwikkeling.

Dit is kolder.

Kaas de Vies | 05-09-22 | 15:44

"It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear. And it absolutely will not stop... ever."

Het CJIB is de enige overheidsdienst die feilloos werkt.

magirus | 05-09-22 | 15:44 | 1

“Aliens”

Crankhead | 05-09-22 | 17:05

Tja, ze zullen dit eens niet compenseren.

hoochee | 05-09-22 | 15:43

Die kapsels van die mennekes komen me heel bekend voor ;)

Smoelensmid | 05-09-22 | 15:44

De salarissen zijn toch ook niet met 8+% gestegen?
Dit is gewoon je burger in de bek spugen.

Randall3.0 | 05-09-22 | 15:39

en ondertussen heb ik nog steeds geen flauw idee wanneer en waar ik 100, 120 of 130 KM/U mag rijden.....

poldergeiz | 05-09-22 | 15:38 | 6

@small_town_dude | 05-09-22 | 15:41: Als je maar niet per vergissing een blauwe bestuurder achterna gaat, die weten het misschien helemaal niet......

Gele Beer | 05-09-22 | 15:42

Dat zit allemaal tussen de oren joh, met 165 van Almere naar Limburg was laatst appeltje eitje als een dief in de nacht.. je denkt toch niet dat ik mij na de gevechten tegen kanker en nierfalen mij door een PV laat afschrikken.. ;) Leef! Soms moet je zoals A H junior even niet vergeten te leven, en je niet laten ringeloren door de dwingelandij van een "systeem"

Smoelensmid | 05-09-22 | 15:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Boetes zijn gebaseerd op pijn bij het mediane inkomen. Als je hoger zit lach je erom en als je inkomen lager is ga je lekker helemaal naar de kloten met alle klotengevolgen van dien.

Leptob | 05-09-22 | 15:37

Laastst mijn telefoonabonnement ook zo maar met vijf euro gestegen wegens inflatie.

thanseeuwen | 05-09-22 | 15:35 | 1

dat die callcentermosselbank is ook duurder geworden.

g[E]ulden | 05-09-22 | 16:34

Laten ze de salarissen van de rechters en officieren ook meestijgen? En de vergoedingen rechtsbijstand? Dacht het niet.

BobDobalina | 05-09-22 | 15:35 | 1

De boetes tot EUR 450 vallen onder de Wet Mulder. Komt geen rechter of OvJ aan te pas.

Glasgow Argus | 05-09-22 | 15:36
-weggejorist-
Feynman | 05-09-22 | 15:35 | 1

Botter en hardvochtiger dan dit kan niet.
Het typeert precies het huidige kabinet.
Of je nu wel of geen overtreding begaat, het gaat om dit signaal.
Het signaal van harteloosheid en brute botheid.
Geen enkele compassie en bovendien komt het de verkeersveiligheid niet eens ten goede.

Ruimedenker | 05-09-22 | 15:34 | 2

Zo is het. Pure kwaadaardigheid.

Octavio | 05-09-22 | 17:49

Welke maatregelen zouden we dan moeten invoeren? Gesteld dat u het eens bent met een bepaalde maximumsnelheid, bijvoorbeeld in de bebouwde kom

theo-is-dood | 05-09-22 | 18:00

Als er niet genoeg bekeuringen worden uitgeschreven gaan de belastingen omhoog.
Maar het is wel leuk hoe zij het brengt.

Arendsoogje | 05-09-22 | 15:34

Ik zit soms wel eens meer dan een uur te appen in de auto. Maar ik zit achterin.

funkyd | 05-09-22 | 15:33 | 1

Rij je dan ook nog? Of sta je dan gewoon geparkeerd?

oh no | 05-09-22 | 15:51

Het is natuurlijk wel zo dat onze volksvertegenwoorders zichzelf straks een dikke salarisverhoging moeten geven, bij stemming dat wel.
Ben benieuwd hoeveel er dan voor de stemming de zaal verlaten.

Crankhead | 05-09-22 | 15:30

ik wil best 380 euro boete betalen als ik aan het pielen ben op mijn telefoon tijdens het rijden. Maar die domme boetes als je om 22h door een uitgestorven industrieterrein rijdt en dan 55 ipv 50 aantikt. Daar krijg ik het van.

small_town_dude | 05-09-22 | 15:30 | 6

@LD69 | 05-09-22 | 15:37: Jij bent dezelfde persoon die hardop tot 2 teld als er tegen je gezegt word dat je 2 seconden moet wachten. Zo ontzettend grappig is dat.

Wiezewalakristalix | 05-09-22 | 15:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je niet echt fout bezig bent geweest (ja er zijn echt onzinnige boetes) dan sowieso eindeloos bezwaar maken en zorgen dat ze er geld op moeten toeleggen.

geheelvergeter | 05-09-22 | 15:29

Daar heb je toch totaal geen geen last van als je je aan de regels houdt? Ik vindt het wel een goede zaak. Sommige mensen zijn hardleers. Als je hier een probleem mee hebt zit je bij de verkeerde groep denk ik....

Giotto | 05-09-22 | 15:28 | 3

Ja gewoon 584€ per kilometer te hard gereden. Fout parkeren €4776, moet je maar nooit te hard rijden en zorgen dat je nooit onverhoed ergens per ongeluk fout parkeert toch?

peterdh | 05-09-22 | 15:32

@uisge
Een huisgenoot, had een parkeerschijf op een warme dag een uurtje verkeerd ingesteld. Het was fout, maar dan €105 aftikken. Daarvoor had ik trouwens 20 jaar geen boete gehad.
Boetes gaan niet meer om veiligheid maar om een verdienmodel.

HoniSoit | 05-09-22 | 15:49

Appen achter het stuur willen ze verhogen naar 380 euro. Van mij mogen ze het per vandaag verhogen naar 3800 euro.
Het is levensgevaarlijk op de weg door het gekloot op smartphones . Dagelijks gebeuren er gruwelijke frontalen botsingen met veelal dodelijk afloop.
Daarom vind ik het bij het misdadige af dat de overheid dit al jaren op zijn beloop laat door veel te lage boetes uit te schrijven. Onnoemelijk veel leed zou voorkomen kunnen worden.
Als men weet dat je 3800 euro boete krijgt en een jaar het rijbewijs mag inleveren door appen, is het criminele gedrag morgen over.

leo59 | 05-09-22 | 15:27 | 3

Nog altijd in het nieuws: vaak 18-28 jarige bestuurders, eenzijdig ongeval. Geen drank/drugs. Nou dan weet ik het wel.

small_town_dude | 05-09-22 | 15:32

Nee hoor, het enige dat werkt is de pakkans vergroten.

Mean Dean | 05-09-22 | 15:40

Het kabinet haat Nederlanders. En nitwit Dilan doet daar vrolijk aan mee.

Vula | 05-09-22 | 15:25

Als ze nou de boetes torenhoog maken en de rest van de belastingen verwijderen of verlagen.

Normus.Cox | 05-09-22 | 15:24

Ik snap dat wel, die pliessieauto's rijden niet op water. De overheid kan de zichzelf opgelegde prijsstijgingen ook niet meer betalen. Misschien moet er een wet komen dat achtervolgingen voortaan op de helft van het motorvermogen moeten.

hero_of_heaven | 05-09-22 | 15:23

Boetes moeten in verhouding staan tot het inkomen en bij recidive verhoogd worden. Gewoon laatste jaaropgave en pats. Als je 10000 verdient 100 aftikken en 1000 bij een ton inkomen. Elke volgende 10% erbij. Maar ja, eerlijke regelgeving en dit kabinet is als water en vuur. Kansloos.

Lukiluuk | 05-09-22 | 15:22 | 8

Gewoon een strafpunten systeem invoeren, dat voelt iedereen even hard, rijk of arm.

zwellevertje | 05-09-22 | 15:57

@J.Cash | 05-09-22 | 15:24: Tsja. Valt overal wat voor te zeggen natuurlijk. Maar iemand die 2 ton+ verdient gaat zijn rijstijl niet aanpassen met deze boetes. En de aso’s kun je ook via artikel 5 Wegenverkeerswet aanpakken.

Lukiluuk | 05-09-22 | 17:23
▼ 5 antwoorden verborgen

Google voor Uw frustratie eens op:
cjib interieur
klik: "Afbeeldingen"

Motorkater | 05-09-22 | 15:21 | 2

Tja, dan zul je zien dat het wel erg wit en steriel allemaal is.

civilian | 05-09-22 | 15:25

Nou scheelt het dat de brandstof zo duur is dat meer dan 100km/uur rijden toch al niet haalbaar is.

koeberg | 05-09-22 | 15:21

De boetes worden relatief duurder, want salarissen/inkomsten stijgen over het algemeen niet volledig mee met inflatie.
Dat wil men zelfs voorkomen, omdat je anders in een loon-prijsspiraal terecht komt.
Gewoon lulkoekverhaal dus van Justitie.

guldenmiddenweg | 05-09-22 | 15:21 | 2

Salarissen/inkomsten van ambtenaren wel ja...

Ommezwaai | 05-09-22 | 15:25

@Ommezwaai | 05-09-22 | 15:25: geen slechte CAO voor rijksambtenaren, maar zelfs die lonen stijgen niet volledig met de inflatie mee:
Per 1 juli 2022 worden de salarissen met 2,5% verhoogd en daar bovenop stijgt het salaris met €75 per maand. Ook wordt een minimum uurloon van €14 ingevoerd.
Op 1 december 2022 ontvang je €450.*
Per 1 april 2023 worden de salarissen met 3% verhoogd.
Op 1 april 2023 ontvang je (weer) €450.*
Per 1 januari 2024 worden de salarissen met 1,5% verhoogd.
(Bron: FNV)

guldenmiddenweg | 05-09-22 | 15:29

Onze (r)overheid ruikt nog steeds geld bij de burgers, en dit moeten ze uitknijpen tot het maximale.

Drubke | 05-09-22 | 15:20 | 1

De opbrengst van de verkeersboetes komt ten goede aan de begroting van het ministerie van Justitie. Dus de opbrengst van jullie verkeersboetes komt goed terecht

theo-is-dood | 05-09-22 | 18:09

Tip :
Alleen zwarte auto s en bejaarde e bikes aanhouden geeft al 300 procent meer veiligheid.

2CVOcean | 05-09-22 | 15:20 | 2

Tip: De apostrof zit links naast de enterknop.

redthehaghue | 05-09-22 | 15:28

Niet met de Turkse inflatie hoop ik.

Ray Skak | 05-09-22 | 15:20

Het kan ook anders. Hier in Spanje: Als u de boete direct of binnen 20 dagen betaalt, krijgt u 50% korting.

Plukkieplukkie | 05-09-22 | 15:19 | 1

Ssssst. Breng ze niet op ideeën. Ik zie het CJIB er voor aan om na 20 dagen het boetebedrag te verdubbelen.

koeberg | 05-09-22 | 15:46

Dus omdat het gas, en daarmee de elektriciteit, onbetaalbaar wordt moeten de boetes omhoog omdat anders de boetes goedkoper worden!? Rare redenatie.

koeberg | 05-09-22 | 15:17 | 2

Precies, bijzondere redenatie.

civilian | 05-09-22 | 15:20

Komt omdat ministers nog wel eens wensdenken dat de lonen ook meestijgen, maar goed. Ik heb nog geen ministers in het huidige kabinet kunnen betrappen op het bezit van meer dan 5 hersencellen, dus deze kan mooi in het rijtje.

Mean Dean | 05-09-22 | 15:22

Bekeuringen voor te langzaam rijden, dat zou mooi zijn.

Mr_Natural | 05-09-22 | 15:16

Schaamteloos.

Te-kapen-varen | 05-09-22 | 15:16

Dat jullie überhaupt nog geld hebben om in een auto te kunnen rijden joh! Ik denk dat onze klimaatpaus Frans dit niet zo leuk vindt hoor. Wacht, ik bel 'm effe om te vragen of de belasting nog meer omhoog kan! Wat zeg je? Wil je nog een beetje kunnen leven? Dat gaat zomaar niet!

VBO_B_Niveau | 05-09-22 | 15:16

Lang geen prent meer gekregen maar als ik er een krijg zou ik bijna willen vragen of ze niet gewoon een standrechtelijke executie willen uitvoeren. Nee, erg optimistisch ben ik niet.

Brabeaulander | 05-09-22 | 15:14 | 2

Een standrechtelijke executie kost geld. Een kogel, een beul. Dat levert de overheid niets op.

koeberg | 05-09-22 | 15:19

@koeberg | 05-09-22 | 15:19: Dwing gewoon een willekeurig ziek persoon met een WIA-uitkering om als ''vrijwilliger'' op te treden en geef die persoon een broodmes, want kogels zijn nu eenmaal niet duurzaam! Problemen zijn er om opgelost te worden, nietwaar? Brabeaulander ook weer blij!

VBO_B_Niveau | 05-09-22 | 15:34

Je zou bijna dat verhaal van ome Claus gaan geloven: you will own nothing and you will be happy. Maar ja dan ben je een wappie.

ikworstelengadouchen | 05-09-22 | 15:14

Gewoon alles weglachen en er geen actieve herinnering aan hebben werkt voor mij bevrijdend.

penis-aqua-rosA | 05-09-22 | 15:14

Geen medelijden met verkeershufters of andere overtreders! Hou jezelf aan de regels en het kost je niks en de overheid harkt niks binnen. Doe ik al sinds t begin en heb nog nooit een boete gehad. Ik gun het ze ook niet, zonde van mn geld. Dus al maken ze de boetes 10x zo hoog, het zal mn reedt roesten. Verkeers boetes zijn voor tokkies!

Swaffelkaffert | 05-09-22 | 15:13 | 4

Helaas, als iedereen dat advies zou opvolgen, dan zal de overheid zich genoodzaakt zien de regels wat verder aan te scherpen. De boetes zijn een inkomstenbron, ongeacht de huichelachtige verhalen in zake verkeersveiligheid. Hoe anders valt de opslag wegens administratiekosten CJIB te verklaren? Dit is equivalent aan het sturen van een factuur aan de familie voor de kogels benodigd voor de executie van de veroordeelde.

wan hung lo | 05-09-22 | 15:23

@wan hung lo | 05-09-22 | 15:23:

Het is allebij. Rij je niet te hard, door rood, enz dan krijg je geen boete.
Tegelijk is de post boetes door de roverheid vast ingepland, want de hobbyprojecten moeten betaald worden.

hangtiet met knoop | 05-09-22 | 15:41
▼ 1 antwoord verborgen

“Zo lang je je aan de regels houdt, hoef je de kosten ook niet te maken”…
Maar daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat erom dat de overheid werkelijk niets doet om het leven van de mensen iets makkelijker te maken.
Sterker nog, we maken het ze op alle mogelijke manieren lastiger.
Dus als het even kan ook met verkeersboetes.
Hoe simpel is het om te zeggen: “gezien de huidige omstandigheden schorten we verhoging op”
Kijk, bij verkeersboetes denken we direct aan hufters, maar een simpele parkeerboete is nou niet echt een misdrijf, vind je wel?
Zo absurd waar de prioriteiten liggen van deze regering, in elk geval niet bij de burger.
En schaamteloos wordt een bericht als dit aangekondigd.
Ik heb er nauwelijks woorden voor.

Ruimedenker | 05-09-22 | 15:13 | 4

@theo-is-dood | 05-09-22 | 15:18:
Man houd toch op.
Als zelfs de middeninkomens, die niks krijgen, de kop nauwelijks boven water kunnen houden.
Komen ze nog een keer met dit soort onzin.
Nergens, maar dan ook nergens is een MinJus verplicht om boetes te verhogen.
Los van het feit of je er niets van merkt, als je je aan de regel houdt.
Het is een signaal van botheid, pure botheid van overheid richting burger.

Ruimedenker | 05-09-22 | 15:29

@Ruimedenker | 05-09-22 | 15:29:

Ik zal het op intellectuele kniehoogte uitleggen.
Ik citeer uw uitlating: „ Het gaat erom dat de overheid werkelijk niets doet om het leven van de mensen iets makkelijker te maken.“

Ik citeer u omdat ik daarmee duidelijk wil maken dat ik op die specifieke uitlating reageer.

Uw uitlating slaat als een tang op een varken. Het grote probleem is nu juist dat er veel te veel regelingen, subsidies en ontheffingen zijn waarmee (vermeend) zielige of arme mensen geholpen worden. Daar moeten we nu juist van af. Door een fikse verlaging van de inkomstenbelasting en/of verhogen van de arbeidskorting in de IB.

Kijk eens voor de grap hoeveel subsidies een middelgrote gemeente als Zeist uitdeelt: www.zeist.nl/

theo-is-dood | 05-09-22 | 18:23

@theo-is-dood | 05-09-22 | 18:23:
Ga je dan met je intellectuele kniehoogte.
Je hebt totaal niet begrepen wat ik bedoel.
Ben het roerend eens vwb de hoeveelheid subsidies en tegemoetkomingen.
Verder moet je toch echt even goed lezen wat ik nou bedoel.
Los vd boetes, de hoogte vd boetes, gaat het mij om timing, botheid.
De mensen zijn murw geslagen.
En dan komt dit ook nog om de hoek?
Mensen hebben het gevoel gestraft te worden voor de verkeerde beslissingen van dit kabinet, van deze EU.

Ruimedenker | 05-09-22 | 18:40
▼ 1 antwoord verborgen

Beste overheids ICT zijn de mannen van het CJIB.

Heb me wel eens laten vertellen dat het een klein clubje is, man of zes, die alles kunnen maken zolang de tent top draait en ze dat miljard binnen halen.

calamiteiltje | 05-09-22 | 15:12

Dus nu moet ik ook al op mijn boetes gaan bezuinigen. Dat kan er ook nog wel bij.

penis-aqua-rosA | 05-09-22 | 15:10 | 1

Ja!
Volgens het recept van Jetten.
Rijd niet 50 km te hard, maar 2x 25 km. Dat scheelt enorm.

Ruimedenker | 05-09-22 | 15:16

Het geld voor al die noodmaatregelen moet toch ergens vandaan komen?
Niet van mij want ik heb geen auto.

Hangtietsmurfin | 05-09-22 | 15:10

Je prijzen verhogen vanwege de inflatie slaat nergens op. Je verhoogt je prijzen omdat je kosten hoger zijn. Als op grote schaal men de hoogte van de inflatie gebruikt om evenredig de prijzen te verhogen dan verhoog je daarmee de inflatie verder.

Forwaards | 05-09-22 | 15:10 | 4

Er is maar één reden voor inflatie: het drukken van geld door de overheid.

Octavio | 05-09-22 | 15:21

@Octavio | 05-09-22 | 15:21:
Ehm, lees jij geen kranten of zo? Volgens mij hebben we een aanbodprobleempje met gas en andere energiebronnen.

* Il Principe * | 05-09-22 | 15:33

@* Il Principe * | 05-09-22 | 15:33: Prijsverhogingen en inflatie zijn twee verschillende dingen.

Octavio | 05-09-22 | 15:46
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben zo'n mietje dat zeker al 20 jaar geen verkeersboete heeft gekregen. Mijn gender is zondagsrijder. Daarmee wek ik vast veel ergernis op in het verkeer. Daar zou een hufterboete bij passen. Maar de manier waarop ik dat doe is niet boetewaardig.

Leptob | 05-09-22 | 15:09 | 1

Ga 's lekker fietsen.

Ad Fundum | 05-09-22 | 16:14

Is makkelijk te voorkomen, je gewoon aan de verkeersregels houden.

Capt. Iglo | 05-09-22 | 15:09 | 6

@Capt. Iglo | 05-09-22 | 15:25:
In dat geval kunnen de boetes drastisch naar beneden.
Omhoog is al helemaal niet noodzakelijk en het moment van presenteren en de daarbij behorend uitleg vind ik misselijkmakend.
Dit heeft totaal geen prioriteit.

Ruimedenker | 05-09-22 | 15:37

@Ruimedenker | 05-09-22 | 15:17:
Daar gaat het wel om. Ik betaal al genoeg belasting, daar ga ik goed uitkijken dat er nog meer bij komt.
Cruise control aanzetten en lekker rijden.
Je bent toch niet echt sneller als je flink op het gaspedaal trapt.

Laat ik het anders zeggen: je wint misschien een minuut, maar als je gepakt wordt moet je niet een minuut langer werken om de boete te betallen maar een paar uur.

hangtiet met knoop | 05-09-22 | 15:37

@Ruimedenker | 05-09-22 | 15:37: er worden nog massa’s verkeersovertredingen begaan dus blijkbaar zijn ze niet hoog genoeg. Het hele idee achter een boete is dat het je pijn doet, niet dat je het fluitend betaalt en weer door. En het moment van presenteren is standaard, elk jaar rond deze tijd, de start van het nieuwe politieke jaar. Die uitleg is ook elk jaar hetzelfde, alleen de reacties zijn anders. Nogmaals gewoon aan de regels houden, merk je er niks van en heb je er dus ook geen last van, anders eigen schuld, dikke bult.

Capt. Iglo | 05-09-22 | 15:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Grrrrrrr...........

Nico1000 | 05-09-22 | 15:08

We hebben al veel meer en veel hogere boetes dan andere landen.

Asteroid-B612 | 05-09-22 | 15:07 | 1

Exorbitant hoog inderdaad. Tuurlijk, je moet je aan de regels houden maar iedereen kan een keer een foutje maken en per ongeluk een keer te hard rijden. Waarom moet dat zo erg afgestraft worden dat je er zowat krom voor moet liggen.

Lompelul | 05-09-22 | 15:12

En de energieovertreding boetes moeten nog komen…

Tiscali-2 | 05-09-22 | 15:07 | 1

Tuin sproei boete
Schoorsteenbelasting
Bbq boete

penis-aqua-rosA | 05-09-22 | 15:12

Pakkans is nog steeds veel te laag voor aso's die bijv. met de telefoon bezig zijn tijdens het rijden.

Diederik_Ezel | 05-09-22 | 15:05 | 2

Dat maakt boetes willekeur.

Glasgow Argus | 05-09-22 | 15:09

Mee eens.

LD69 | 05-09-22 | 15:32

Heerlijk zo'n VVD minister die de autorijder aanpakt. Zullen er nog VVD stemmers overblijven die de volgende verkiezing weer in dezelfde praatjes trappen?

petrucci | 05-09-22 | 15:05 | 2

Bejaarden met een slecht geheugen stemmen het nog vrees ik.

penis-aqua-rosA | 05-09-22 | 15:09

Wederom het bewijs dat onze overheid compleet van de pot gerukt is en dat het alleen maar om het uitkloppen van de burgers te doen is. Hoe debiel kan je zijn om te stellen dat boetes (voor een bedacht iets, zonder kosten!) evenredig mee moet stijgen met de inflatie?! Zeg dan gewoon dat je meer knaken binnen wil harken.

oh no | 05-09-22 | 15:04 | 5

@Bakkeleures | 05-09-22 | 15:07: Niet logisch. Als je besteedbaar inkomen niet stijgt, of zelfs achteruit gaat, heb je dezelde last of nog meer last van boetes. Hogere boetes is dus gewoon lastenverzwaring, het kroonjuweel van de vvd.

Schmalz | 05-09-22 | 15:12

@Schmalz | 05-09-22 | 15:12: inderdaad, het is voor het gros een keiharde lastenverzwaring als ze eens het ongeluk hebben om een boete te krijgen. Denk dat Bakkeleures zijn inkomen wel volledig mee heeft zien stijgen met de inflatie om met zo'n antwoord te komen.

oh no | 05-09-22 | 15:59

Nee hoor maar zoals in het artikel ook vermeld staat: het krijgen van een boete heb je zelf in de hand. Klagen over de hoogte ervan is stomweg debiel.

Bakkeleures | 05-09-22 | 17:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Valt het jullie ook op dat de overheid er geen enkel probleem mee heeft tarieven voor u, Jan Lul, te verhogen, maar verlagen is zgn. onmogelijk, niet haalbaar dit jaar etc. etc.? De bedriegers.

Toos Bevergeil | 05-09-22 | 15:04 | 4

@Gladiator Fap | 05-09-22 | 15:04: voor de sponsoring van hun welvaartshobbies stikstof en klimaatverandering zal je ongetwijfeld bedoelen ;)

oh no | 05-09-22 | 15:06

@oh no | 05-09-22 | 15:06: exactemundo!

Gladiator Fap | 05-09-22 | 16:43

Deze Jan Lul rijdt regelmatig te hard, maar dankzij mijn vrienden van Flitsmeister heb ik geen actieve herinnering aan een recente boete voor te hard rijden.

pibasso | 05-09-22 | 16:48
▼ 1 antwoord verborgen

Je zou bijna in schaterlachen uitbarsten... Bijna...

Lood om oud ijzer | 05-09-22 | 15:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl