Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Timmerfrans eist: alle bedrijfsauto's en leasebakken over vijf jaar elektrisch

Vrije keuze is iets van vroeger

Hallo leaserijdert, nog aan het genieten van de ruime actieradius en het snelle en overal beschikbare "bijladen" van uw brandstof? Niet lang meer, want klimaatpaus Frans Timmermans komt uw leasebak en andere kleine bedrijfsauto's afpakken om u in een batterijbolide te proppen. Het maakt hem blijkbaar niet uit dat de actieradius van enigszins betaalbare elektrobakken nog ruim ondermaats is voor landdoorkruisende vertegenwoordigers. En ook niet dat er een chronisch tekort is aan laadpalen, maar dat de aanleg van de benodigde hoeveelheid palen wordt verhinderd door een overbelast elektriciteitsnet. En ja, de automerken kondigden voor de komende jaren veel nieuwe elektrische modellen aan, zodat de keuze groeit, maar we zagen de afgelopen jaren ook dat met de grondstoffen- en chipstekorten nieuwe vierwielers vaak vertraging oplopen en dan zijn vijf jaar snel voorbij. Een verbod op de verkoop van nieuwe brandstofauto's vanaf 2035 was al ambitieus, maar het met acht jaar naar voren halen van die deadline voor het wagenpark van grote bedrijven en overheden is helemaal overmoedig. Als zelfs ons huidige klimaatminnende kabinet hun eigen deadline voor elektrische dienstauto's al een jaar later legde, weet je dat de lat te hoog ligt. Timmermans werkt aan een overambitieus plan dat weinig rekening houdt met de realiteit en vooral gemaakt lijkt om Frequent Flyer Frans en zijn klimaatkruistocht weer op de voorpagina's te krijgen. 

Reaguursels

Inloggen

Vrije keuze zat: Nissan, Toyota, Xpeng, MG, Fiat, Citroën, Renault, Kia, Hyundai, Tesla, Vulva, Polar, etc. Zelfs VAG meuk.

Antigoog | 03-06-22 | 23:40

Zowaar een niet heel dom voorstel. Dat van die range is bullshit. 400km nu is al prima. Over 5 jaar is dat minimaal de standaard. Verder zijn er al merken die dan al enige tijd alleen maar elektrische autos maken.

A la snackbar | 03-06-22 | 23:23 | 1

Gaat zich allemaal nog moeten bewijzen snackbar.
Wacht maar tot de 2e en 3e handsmarkt een beetje op gang is.
1 of 2 strenge wintertjes er over heen doet de rest.

D-Fens_1963 | 04-06-22 | 00:01

Heerlijk in mijn met eigen zonnepanelen opgeladen zelf gekochte Tesla de weg op. Laat de rest maar vasthouden aan fossiel en klagen over de hoge energie- en brandstofprijzen.

Antigoog | 03-06-22 | 23:04 | 1

Alweer 9 jaar vanaf nov 2013 in de privee aangeschafte BMW i3 De overcapaciteit van 42 PV panelen op de daken voorzien mijn van gratis kilometers, ik word eignlijk een beetje moe van al dat geweeklaag over dure benzine en range anxiety het is in de praktijk alleen maar win win bij mij.

Smoelensmid | 04-06-22 | 00:35

Hebben we niet een elektrische stoel voor Frenske?

Keci | 03-06-22 | 22:32

Die Timmermans moet zichzelf elektrisch laten maken.

Inspreker | 03-06-22 | 21:44

De weg naar de hel is geplaveid met goede en onuitvoerbare voornemens. Je kan net zo goed een verbod op oorlogvoeren instellen.

priwax | 03-06-22 | 21:34

Bij een gebrek aan goede oplossingen die betaalbaar zijn moet er maar verplicht worden om slechte dure oplossingen te gebruiken.
Want blijkbaar is alles beter dan wat er nu is (tenzij het Frans Timmermans is, biomassa in menselijke vorm).

Dezenaamhier | 03-06-22 | 21:24

De partij van deze meneer had ca. 6% van de stemmen bij de laatste verkiezingen. Hij doet er alles aan om het nog verder terug te brengen naar 1%.

Democratisch gezien hoort deze PvdA-er dus ontslagen te worden uit de macht.

Weg met deze kan.

Graag een man of mevrouw van wen partij die wel enig draagvlak heeft onder de kiezers.

Tee Of Cup | 03-06-22 | 21:10 | 2

Wat doet die vent daar? Hoe komt hij daar zonder stemmen? Hadden wij niet zoiets als een democratie? Of geldt dat niet in de EU?

Rest In Privacy | 03-06-22 | 21:30

Helaas is ie wel gekozen. “Timmermans effect”

GroningerBelg | 03-06-22 | 22:28

Wat gaat er dan met de youngtimerregeling gebeuren?
15 jaar oude elektrische auto's bestaan voor zover ik weet nog niet.

Majoor Pikindewind | 03-06-22 | 20:56 | 2

Elektrische auto's gaan maar 10 jaren mee. Daarna zijn ze total loss. Daarom moeten we daarop overstappen want dat is geweldig voor de autoindustrie.

Rest In Privacy | 03-06-22 | 21:29

Was zelf zo dom om een Saab 9-5 te gaan rijden in de youngtimerregeling. Liep leeg op het ding.

Antigoog | 03-06-22 | 23:09

Vraag me steeds meer af waar ze het koper voor de electro motoren en de stroom uit de laadpalen vandaag denken te gaan halen.

Meester_010 | 03-06-22 | 20:49 | 2

Koper kunnen ze s nachts bij de spoorwegen jatten

RandyBiel | 03-06-22 | 20:59

Wat dacht je van de grondstoffen voor de accu’s. Het is onmogelijke fantasie

priwax | 03-06-22 | 21:32

Biomassa promoten en elke maand Strasbourg-Brussel v.v. Hoe schizofreen kun je zijn ?

Tinie | 03-06-22 | 20:47

Die twat. Lijkt godverredomme wel alsof-ie een Model X heeft ingeslikt.

Happy People | 03-06-22 | 20:35

ja is goed frans betaalt kommaar gratis auto

niemand specifiek | 03-06-22 | 20:23 | 1

En als toevoeging voor zij die afvragen hoe je dat uberhaubt voor elkaar gaat krijgen om alleen maar elektrische autos te hebben binnen vijf jaar, nou dat is heel makkelijk

maak gewoon alle niet elektrische auto's illegaal (maak je maar geen zorgen ik breng ze niet op ideeen waar ze zelf nooit aan hebben gedacht)

niemand specifiek | 03-06-22 | 20:25

Hij gaat eerst maar een elektrisch vliegen.

Tjemig | 03-06-22 | 19:51 | 1

Eens….

Tjemig | 03-06-22 | 19:52

Timmermans timmert wat af zeg. De nieuwe jezus. Onze messiah die de aarde persoonlijk zal redden door zijn eigen leven leed te geven?,, of laat hij iedereen lijden om zijn eigen lijf vol te vreten.

pieterS | 03-06-22 | 19:50 | 1

Hoe kun je de aarde nu redden als je hem hebt opgegeten.

Zeurders | 03-06-22 | 21:16

Die blik in die ogen zegt alles: hier staat een psychopaat.

vladimirows | 03-06-22 | 19:36

Ik eis het vertrek van tTmmermans.

Noobster | 03-06-22 | 19:24

Prima joh, alleen wat doe ik met mijn aanhanger? Extra busje laten rijden? Ja? Oké met immigranten om busje te besturen, ook meer personeel in zh want veel meer ongevallen dus meer immigranten want te weinig zh-personeel enz. Btw de moderne diesel is zo schoon dat deze de lucht schoon maakt.

Ingpe | 03-06-22 | 18:38 | 1

Dat van die schone lucht is marketing en echt een stretch naar een ‘feitje’

Dr.Platypus | 03-06-22 | 19:22

'Realiteit' is iets voor de Nukubu (Nutteloze K*t Burger) waarboven Timmerfransje en zijn omgeving van ja-knikkende baantjesjagers ver verheven zijn*.
Milieu..... daarover kan je na'denken' als je elke maand tussen Strassburg en Brussel heen en weer wordt gevlogen of gedieseld.
*vandaar zijn dienstvliegtuig.

klimgek | 03-06-22 | 18:21

er gebeurt gebeurt helemaal niks dik varken heel het stroomnet is er niet op gerekend. gesodemieter is nu al aan de gang met die zonnepanelen als een keer de zon schijnt

out-of-de-box | 03-06-22 | 18:16

Timmermans en realiteitszin, Hahahaha
Hij vertoeft in dezelfde universum als Poetin.
Doei vetvlek!

ratelaar | 03-06-22 | 18:07

Geef deze inhoudsloze klimaatpaus een eredocteraat.... zo stom zullen die linkse universiteiten toch niet zijn?.... warempel

oranger | 03-06-22 | 17:40 | 1

Kennelijk is een eredoctoraat een soort van lintje maar dan met een wetenschappelijke onderbouwing... kots

oranger | 03-06-22 | 17:53

De planeten en sterrenbeelden manoeuvreren zich langzaam maar zeker in hun positie boven de leylijnen die Stonehenge met de pyramide van Cheops en die van Chichen Itza verbindt. Het wordt voor de Nederlandse samenleving erop of eronder de komende verkiezingen. Deze samenleving, deze natie, zal niet nog eens 4 jaar van exponentieel versnellende afbraak kunnen wachten op een nieuwe bestuurscultuur. De Kleine Ondernemer is voor ons de kanarie in de koolmijn en die staat nu echt op het punt om tussen wal en schip te geraken.

Sans Comique | 03-06-22 | 17:32

Dit is mijn branche, al 15 jaar.
lease van bedrijfsvoertuigen.
Ik heb hier wel iets verstand van.
Deze man is een complete idioot.
Hij heeft er geen verstand van, en dat blijkt.

Nuchternederland | 03-06-22 | 17:32

Ben al sinds 22febr. dubbel zoveel CO2 en stikstof aan het uitstoten van het lachen,2dieselaggregaten nodig om de e-autos van de klimaatminister in Lyon op te laden.

Kilroywashier | 03-06-22 | 17:25

Het is helemaal geen plan, maar niets anders dan gemakkelijk en opportunistisch schreeuwbekken om de Grote Deuger uit te hangen van deze rasautocraat.

Grachus | 03-06-22 | 17:22

Dan toch liever Lange Frans.
En dat is een malloot joh.

Nonik Neem | 03-06-22 | 17:16

Een psychiater voor deze machtsbeluste psychopaat!

Bouwfraudeur | 03-06-22 | 17:11

Alsof je weer in de middeleeuwen leeft. Deze man leeft zo in zijn eigen bubbel. Maar het erge is dat dus kennelijk niets of niemand deze ongekozen bloedzuiger van het volk tot de orde durft/mag/kan roepen.

DrachiR | 03-06-22 | 17:02

Aandacht en bakken geld verdienen.
Deze man is aandachtgeil.
Is gewoon een dikke vette prop zonder verstand.
Ja, dan kom je er wel!!

Mispel | 03-06-22 | 16:40 | 1

Die dikke vreet- kabouter is niet eens democratisch gekozen,hoe ver durf je te gaan,alhoewel gesteund door Greenpiez-kabouter durft hij wel ( Samson).
Wat een feest als deze ultra links mensen iets gaan roepen ter lering en vermaak.

Coolcalmcollected | 03-06-22 | 16:49

Is er nog wel elektriciteit over een jaar of vijf en tegen welke prijs?

Hypno2050 | 03-06-22 | 16:20

Dan toch ook frenske elektrisch. Te beginnen bij zijn troon...

Pa Nadol | 03-06-22 | 16:12

Gek die vent, compleet gek

langzullenweleven | 03-06-22 | 16:11 | 1

Hij is toch gekozen ..... Ooooh wacht .

likmegaties | 03-06-22 | 16:19

Iedere Afrikaan en zuid Amerikaan rijdt straks in een gebruikte en hier onverkoopbare diesel rond. Het hele land aldaar volplempend met suikerriet(ethanol) en gewassen voorbiodiesel.

strawdog | 03-06-22 | 16:10

www.researchgate.net/figure/World-fos...

EU CO2 emissies hebben allang gepiekt... in 1980.
USA CO2 emissie hebben gepiekt in 2005.

Zelfs als het héle Westen carbon neutraal zou zijn, dan is dat slechts een reductie van 23,34% van de wereldwijde CO2 uitstoot(=de mondiale uitstoot in 2004) van tegen fenomenale kosten: Naarmate je dichter bij de 0% emissie komt, zullen de kosten van verdere vermindering exponentieel stijgen. Zouden we dezelfde hoeveelheid geld investeren in alle andere landen, dan kan er veel meer emissie voorkomen worden...

Dit is hetzelfde ondoordachte beleid om B of C label huizen proberen te vergroenen naar label A met warmtepompen en warmteterugwinningventilatie, terwijl er nog F en G label woningen zijn die je al een D label kan geven door bij wijze van deuren en ramen te plaatsen en die dicht te houden...

Minder uitstoot is goed en kan ik ook achter staan, maar misschien moeten we dit mondiale probleem ook daadwerkelijk mondiaal oplossen, in plaats van alleen Europees te denken en er dan achter komen dat de rest van de wereld rustig doorstookt en het allemaal voor niks is geweest, maar we wel ondertussen onze economie gemold hebben...

ReyNemaattori | 03-06-22 | 16:01 | 2

Subsidieer onderzoek naar realistische schone alternatieven in plaats van de hersenschimmen van sci-fi liefhebbende wetenschappers van zo'n 60 jaar geleden na te jagen. Zowel wind als zonne-energie zijn niet rendabel te maken. Je krijgt nooit meer zonne-energie per vierkante meter, er zijn te veel dagen zonder of met juist te harde wind voor molens, om van het onderhoud en korte levensduur (veel korter dan beloofd in elk geval) nog maar te zwijgen, en de vraag naar energie zal alleen maar stijgen. Dus moet er ook subsidie naar onderzoeken die de huidige tech efficiënter maken. Hoewel, subsidie nodigt uit tot fraude en treuzelen. Het geld blijft immers alleen stromen als het probleem nog niet is opgelost. Misschien eerder een grote zak geld als beloning wanneer er een echt werkende vinding gepresenteerd wordt.

Sans Comique | 03-06-22 | 18:00

Klopt als een bus. Maar die idioten in Den Haag en Brussel hebben dat verstand helaas niet. Knuppels zijn het, en de werkende burger mag het betalen. Die stelt zijn vakantie of nieuwe auto nog maar een paar jaar uit, hij zal eerst worden uitgeknepen door de overheid.

Boerenverstand99 | 03-06-22 | 20:50

Frans Timmermans de gedroomde PvdA GroenLinks kandidaat, tenzij het een vrouw moet worden.

thanseeuwen | 03-06-22 | 15:34 | 4

Is voor Frans denk ik geen probleem hoor, piemel heeft ie al een paar jaar toch niet meer gezien……

Habe das Gewust | 03-06-22 | 16:32

Hij heeft een paar flinke tieten boven die pens van hem hangen, weliswaar nu een baard om er wat meer mannelijk uit ze zien, maar ik geef het minimaal een 50/50 kans dat Schrans een vrouw is?

BadPatNL | 03-06-22 | 16:32
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb een vrijstaand huis met een eigen oprit en een setje zonnepanelen, alleen nog geen elektrische auto. Komt nog wel eens, maar nu nog even niet. Heb toch nog last van range anxiety.

matatwork | 03-06-22 | 15:33 | 2

Ik heb een vrijstaand huis met een eigen oprit en een stapel hout voor de deur. net een nieuwe diesel aangeschaft. en nu?

bergsbeklimmer | 03-06-22 | 16:10

Domme vent, doe jij het stroomnet dan even eigenhandig upgraden. Ga naar je smurfenhol joh, fantast.

Gaat het niet dan? | 03-06-22 | 15:33

Januari, Timmermans;
"in 2030 iedereen even arm..."
Hij zei er achteraan; "grapje..."
Laat mij nou denken dat dat "grapje" het grapje was....

A333aan | 03-06-22 | 15:18 | 1

En stel dat dit grapje nu het grapje was, wat is er dan aan te doen? Helemaal niks en zo meteen met een EU leger dan kan je de klok er op gelijk zetten dat er een "speciale missie" komt naar landen die zich af zouden willen scheiden, want die mensen moeten van hun zelfhaat afgeholpen worden...

BadPatNL | 03-06-22 | 16:35

Moeten, moeten, moeten......
Het begint knap vervelend te worden !

A333aan | 03-06-22 | 15:16 | 1

Ja Fransje moet z’n muil houden en met pensioen gaan, dat seniele pasrd kost ons alleen maar teveel geld.

Gaat het niet dan? | 03-06-22 | 15:45

Goed om te zien dat de PvdA die grootvervuilende ondernemers hard aanpakt en pal staat voor de belangen van de gewone man..

Blauwpetje | 03-06-22 | 15:14

dat worden dan hele korte werkdagen. ik rij 50k per jaar in een leasebak. Veel koffie en plaspauzes. niet bij iedere klant kan ik aan de laadpaal.

Dr.Utker | 03-06-22 | 15:08

Die man leeft in een alternatieve realiteit. Er moeten eerst voor miljarden aan grondkabels worden aangeleged en de infrastructuur moet op de schop. Platweg gezegd laadpalen voor iedereen. En dan hebben we het in nederland nog aardig goed gereld. Zie het de armere landen niet 123 doen. En dan nog de vraag wat we er per saldo mee winnen?

petros666 | 03-06-22 | 15:01 | 3

Niks, het milieu gaat er zelfs flink op verliezen. Elektrische auto's rijden op fossiele elektriciteitscentrales. Dus gas, steen- of bruin- kool of het meest vervuilende biomassa. Bij al die energieomzettingen gaat nogal wat rendement verloren; tussen de 40% (gas) tot wel 80% (biomassa). De co2-uitstoot van een e-car is dus veel hoger dan die van een diesel of benzine.

Dandruff | 03-06-22 | 15:17

Begin eerst even met de bouw van 4 stevige kerncentrales want met windmolens en zonnepanelen hou je de boel niet draaiende....

Blonde Nel | 03-06-22 | 15:56

@Blonde Nel | 03-06-22 | 15:56: We kunnen gewoon stroom uit China halen. Die zijn er 460 kolencentrales bij aan het zetten.

Rest In Privacy | 03-06-22 | 21:23

Sowieso ontbreekt te volledige onderbouwing en impact analyse van Elektrisch rijden boven het doorontwikkelen van Diesel/Benzine motoren inclusief hybride mogelijkheden. Het is gewoon een keuze om te gaan voor het 'simpele naratief': Verbrandingsmotors zijn slecht, Diesel is HEL en Elektrisch is goed.

Want we kunnen het hebben over fossiele brandstoffen wat we willen, maar als we geloven dat Lithium wel oneindig beschikbaar is in 'dictatorvrije' landen, dan hebben we het mis.

BBRDWR | 03-06-22 | 14:57 | 2

Het tijdperk van verbrandingsmotoren is sowieso al op z'n einde, omdat door de oorlog in Oekraïne de aanvoer van bekabeling ontworpen voor verbrandingsmotoren opdroogt. Dat blijkt dus allemaal uit 11 Oekraïnse fabrieken te komen waar de bekabeling allemaal met de hand wordt gemaakt. Autofabrikanten gaan daarom over op de Tesla-methode waarin bekabeling geautomatiseerd kan worden gemaakt. De autofabrikanten hebben alleen geen zin dit te gaan investeren voor verbrandingsmotoren, waardoor dit gewoon gaat stoppen.

Alexander des Burgus | 03-06-22 | 19:03

@Alexander des Burgus | 03-06-22 | 19:03: Voor bedrijfswagens moeten we op waterstof-elektrisch hybride rijden overstappen.

Rest In Privacy | 03-06-22 | 21:22

Ahhhh de EU dictatuur begint eindelijk duidelijke vormen te krijgen.

Mr Moore | 03-06-22 | 14:57 | 2

EU of ego ?

Roos | 03-06-22 | 14:59

He joh, wappie toch?! (Wink, wink, knipoog.)

BadPatNL | 03-06-22 | 16:37

Goed bezig Frenske, een beetje bestelbus doet nieuw en onbeladen zo'n 2,2 tot 2,5 km per kWh accucapaciteit.

In het busje komt nog wat gereedschap en wat inrichting van gemiddeld zo'n 300 - 500 kg. De actieradius zakt dan al snel naar 1,8 tot 2,1 km per kWh.

Gooi er nog even een aanhangertje achter en.....

Nemen we een MB Sprinter met een accu van 55 kWh en je kunt dus bij reële omstandigheden zo'n 100 tot 130 km ver komen. Laten we zeggen een dik uur rijden. Met een aanhanger erachter wordt dit slechts 50 tot 70 km.

Een 1-fasige thuislader van maximaal 16 Ampere zetten we voor het gemak even op 3500 Watt zodat het laden van deze accu dus uitkomt meer dan 15 uur.
Heb je 3 fasen en een 32 Ampere aansluiting kan het in zo'n 2,5 uur.

Een laadbeurt kost bij de huidige stroomprijs van € 0,60 / kWh dus € 33,-. Hiervoor kun je dan 110 km ver rijden met 3 uur laadtijd.

Een Sprinter op diesel heeft voor deze 110 km zo'n 12 liter diesel nodig en kost dan € 24,- aan brandstof. Het tanken kost 5 minuten.

Waarschijnlijk is Frenske dus geen ondernemer die op zijn bedrijfskosten en facturabele uren let.

Roege | 03-06-22 | 14:54 | 9

Frenske spreekt 23 talen. als het even meezit zakt hij voor 2025 door zijn poten.

vranac | 03-06-22 | 16:17

Nou niet gaan rekenen Roege want dan zakt dat complete EU kaartenhuis in elkaar en dat is niet de bedoeling. In Brussel hebben ze altijd gelijk, altijd en dat kan Frenske je in 148 talen (inclusief Noord Tanzaniaanse Swahili dialecten) uitleggen.
Maar zonder (cynische) gein. Dank voor berekening! Dat wordt dus een grote bende.

Basil Fawlty | 03-06-22 | 17:16

Dus ik had in mijn eerdere post gewoon gelijk met die 50 km, het was een schatting maar als je zo doorrekent aardig goed.
Het probleem:
Frans is politicus die die weet het beter dan een technicus. Verder heeft hij altijd gelijk en de rest ongelijk. En dan in die politieke kliek heeft iedereen hem heilig verklaard en volgt hem blindelings.

Er is maar1 oplossing: keihard protest van bedrijven, eigenaren en zelfstandigen.

Bij mijn volgende rit naar München en terug wil niet 3000 km/50 = 60 keer tanken. Bij snelladen kost me dat 30 uren, ben ik een week heen en weer aan het rijden. Bij gewoon laden kan het niet.

Rest In Privacy | 03-06-22 | 21:19
▼ 6 antwoorden verborgen

Pssst, aanhangertje met dieselgenerator kopen?

Rest In Privacy | 03-06-22 | 14:53

Wij sluiten onze kolencentrale. China bouwt er lachend 460 bij. En concurreert ons helemaal kapot. Idioten hier. Milieu is een wereldwijd probleem dat ook wereldwijd moet worden aangepakt. Lokaal ondernemers kapot maken helpt niet.

Rest In Privacy | 03-06-22 | 14:53 | 2

Alsof Nederland uberhaupt nog grootschalige industie heeft en daadwerkelijk dingen 'maakt'.

ReyNemaattori | 03-06-22 | 16:06

Heb met veel interesse (en ook plezier) jullie reacties gelezen. Nu heb ik zelf geen elektrische auto, maar ik woon in een rijtjeshuis, waar savonds geen parkeerplek te vinden is. Dus opladen kan ik vergeten. Heeft iemand al ervaringen met deze situatie? Is de werkgever dan verplicht om op de zaak een oplaadaansluiting te maken?

Delfts Blauw | 03-06-22 | 14:51 | 3

In Frans z’n wereld woont iedereen in een vrijstaand huis

Arietjuh | 03-06-22 | 15:21

Ja. Je auto blijft op de zaak aan de laadpaal staan en jij gaat, na een lange vermoeiende dag, met brak openbaar vervoer naar huis

Blonde Nel | 03-06-22 | 16:00

Goedkope oplossing: Plavei een stuk voor/achtertuin en maak een parkeerplek op eigen terrein.
Dure oplossing: Koop een woning met oprit.

ReyNemaattori | 03-06-22 | 16:08

Prima, ik tuf nu al hybride, rijdt heerlijk. over vijf zullen de batterijtjes wel beter zijn.

Ray Skak | 03-06-22 | 14:48 | 1

Of dan hebben we auto's met metaal-luchtaccu's. Kun je elektrisch rijden zonder afhankelijk te moeten zijn van de laadpaal.

Alexander des Burgus | 03-06-22 | 19:15

Als die klimaat waanzinnige nou zelf met al zijn collega's eens het voorbeeld wordt dan is een en ander snel voorbij. Eerst alle (semi-) ambtenaren en overheidsvoertuigen uitfaseren en vervangen door elektrische voertuigen. En dan merken dat er geen voertuigen zijn, geen oplaadpunten en geen mensen om laadpunten en bijhorende infra aan te leggen. Eens zien hoe lang hij dan vast houdt aan de plannen.

wegenbouwer | 03-06-22 | 14:44 | 3

Idd, misschien beginnen de maandelijkse race tussen brussel eN straatsburg afschaffen

HansWorst1222 | 03-06-22 | 14:47

@HansWorst1222 | 03-06-22 | 14:47: en ze met de auto laten gaan ipv het vliegtuig, waar de auto met chauffeur er over de weg achteraan hobbelt

brie-de-penis | 03-06-22 | 15:09

voorlopig nog in een gepantserde 8 cilinder met een G label. Net als alle hypocriete beleidsmakers, bobo's en andere quasi aristocraten. Do as I say, not as I do

Dr.Utker | 03-06-22 | 15:25

Frans denkt dat iedereen zomaar even ergens de auto kan opladen en dat het stroomnet in Nederland voorbereid is om te leveren en dan hebben we het nog niet eens over de veiligheidsmaatregelen die je moet gaan regelen.
En op zwarte zaterdag geen files meer op de Franse snelwegen, maar files bij de laadpalen.

I.P standing up | 03-06-22 | 14:40 | 4

U kunt kiezen:
A in de file op Schiphol
B in de file aan de laadpaal
C kamperen in de achtertuin bij Timmerfrans

Roos | 03-06-22 | 15:00

Is ook altijd lachen op weg naar de wintersport: dikke files bij de laadpalen...

ReyNemaattori | 03-06-22 | 16:09

@Roos | 03-06-22 | 15:00: C, dan neem ik een diesel aggregaat mee om een paar terrasverwarmers aan te sluiten. Alles is op stroom dus goed voor het klimaat.

I.P standing up | 03-06-22 | 19:38
▼ 1 antwoord verborgen

Megalomane mongool

Menko76 | 03-06-22 | 14:38

Vroeger zaten zij in een gesticht, tegenwoordig in Brussel.

kapt.Jerkoff | 03-06-22 | 14:37 | 2

"Brussel" is een gesticht....

Blonde Nel | 03-06-22 | 16:01

Kapt.jerkoff

Haha. Inderdaad. Dit is er een om in te lijsten.!!

Mispel | 03-06-22 | 16:45

Over 5 jaar hoop ik het EU-tranendal te hebben verlaten. Naar the land of the free and the home of the brave, waar V8 en AR15 dan nog steeds de toon aangeven.

BoerKoekoek | 03-06-22 | 14:30 | 6

@Bataafje | 03-06-22 | 14:49: Dat zit er dik in, soort van collectief van "intelligenten" die in één of andere massapsychose de rest meeneemt. Hebben ze geleerd van die ene club uit Rusland. Maar bij ons gaat het natuurlijk beter.

nobodiesunmighty | 03-06-22 | 14:53

Gelukkig gaat het in US allemaal crescendo met de economie, de welvaart, het welzijn en de staatsschuld. Ook fracking houdt een keer op, hoewel de Amerikanen voorlopig makkelijk lullen hebben met hun voorraden natuurlijke grondstoffen.

_pacman_ | 03-06-22 | 14:58

@_pacman_ | 03-06-22 | 14:58:

Juist bij een tekort aan fossiele brandstoffen zouden elektrische auto's verboden moeten worden. Stroom komt uit fossiel gestookte centrales met enorme rendementsverliezen. Bij een moderne gascentrale is dat verlies 40%, bij steenkool 60% en bij biomassa zelfs 80%.

De peperdure zogenaamde "renewables" zon en wind waren in 2020 goed voor 5%. Dat was dus tijdens de eerste en tweede lockdown toen er aanzienlijk minder verkeer rondreed. Door steeds meer huizen, auto's en zelfs fietsen te elektrificeren zal dat percentage "groene stroom" alleen maar verder afnemen.

Dandruff | 03-06-22 | 15:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb ook nog wat eisen als het om deze volgevreten vetklep gaat.
Maar ik ga jorris dit werk niet bezorgen.
Dus mag iedereen voor zichzelf invullen wat dit zou kunnen zijn.

likdoorn | 03-06-22 | 14:30 | 1

Je moet toch net alsof doen alsof je nuttig bent voor die 24000 euro per maand.

Trasnochador | 03-06-22 | 14:35

Het plan van Frans doet me denken aan de autoloze zondag in januari 1974. De dag ervoor, zaterdag dus, kon ik eindelijk m'n eerste splinternieuwe auto ophalen bij de dealer. Dat betekent de hele dag voor het raam staren naar het stuk blik dat voor de deur staat, je wilt erin rijden maar het mag niet. Dan duurt zo'n dag heel erg veel lang. Dat hebben straks de trotse eigenaars van elektrische auto's ook, ze willen wel rijden maar de accu is leeg en het stroomnet kan de vraag niet aan.

quigg | 03-06-22 | 14:28 | 4

Is net zo grappig als nu in Duitsland: je kunt op veel plekken niet betalen met een kaart, omdat een en ander daar op virtueel gebied in de soep is gelopen. Zo'n heilige missie om alles digitaal te laten lopen, alles via electriciteit, hoe kwetsbaar wil je het maken.

nobodiesunmighty | 03-06-22 | 14:55

@Teekje_Tippel | 03-06-22 | 14:53: Ja natuurlijk, laten we alles wat verkeerd gaat in Nederland op de conto schrijven van een politicus die meer dan veertig jaar geleden een keer premier was. Alles wat er sindsdien ooit verkeerd gegaan is komt door de PvdA. Als jij jezelf zo weet te bevredigen ga dan vooral je gang.

Bigi Bana Boy | 03-06-22 | 15:09

@Bigi Bana Boy | 03-06-22 | 15:09: Niet op HET (niet de) conto van een politicus maar op HET (niet de) conto van een bepaalde partij.
Zoals jij zelf dus al aangeeft, waar je het eerst hebt over HET (niet de) conto van een politicus, heb je het later over een bepaalde partij.

Teekje_Tippel | 03-06-22 | 15:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zat aan elektrisch te denken als ik binnenkort weer mag kiezen maar ik vind het eigenlijk nog te veel gedoe met het beperkte aantal laadpalen in de buurt die nu al altijd bezet zijn. Voor die 6% minder bijtelling tot €35k hoef je het eigen ook niet meer te doen als je ziet wat zo'n auto duurder is.

a4p | 03-06-22 | 14:27

En het allermooiste aan de maatregelen van de afgelopen jaren is dat iedere leaserijder tegenwoordig een zuinige auto rijdt, maar dat ik steeds meer witte kentekenplaten met zwarge roet uit de uitlaat zie rijden.

Pranckster | 03-06-22 | 14:23

Als ongekozen dikke parasiet heb je niks te eisen.

Hommel | 03-06-22 | 14:19 | 2

In een gezonde democratie niet. In de EU helaas wel.

Trasnochador | 03-06-22 | 14:33

Het is net als bij een teek grote kans dat je er heel erg ziek van word.

likdoorn | 03-06-22 | 14:33

Als die bolle er eentje voor me wil kopen met dat exorbitante salaris vind ik het prima.

Burgerzaken | 03-06-22 | 14:19

Wordt het in 2027 nog drukker op schiphol ! immers van al die leaserijders heeft een groot gedeelte een leasebak met trekhaak om gratis, benzine op kosten van de baas, zo vaak mogelijk met skies of de sleurhut naar Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk of Spanje te rijden. Waarbij richting de middelandse zee geen laadpaal te vinden is. Ons kleine NL is nu koploper wat betreft het aantal laadpalen dus.... 6suc

Wally7 | 03-06-22 | 14:18

Ja,

Laten we vooral een techniek pushen of verplichten welk bekend staat voor:

Thermal runaway. Oftewel een interne kortsluiting dat zo heet oploopt dat het in de fik vliegt. Niet met water geblust kan worden. Ook niet veilig in een parkeergarage kan staan als het misgaat, want immers kan de brandweer er niet bij of in, en die batterijen vooral niet te vertrouwen zijn als het gaat om spontane verbranding.

Ergo om een fik veroorzaakt door een batterij te doven moet zo'n ding in een container gehesen worden om de komende 3 dagen met water te blijven koelen. De stoffen die vrijkomen bij zo'n fik zijn nog 100x giftiger.

Denk dat ik maar investeren ga in classics en deze lekker in een grote schuur stouwen.

Krachtkoe | 03-06-22 | 14:15

Actieradius is niet relevant als je maar snel kn bijladen. Een 300kw lader heeft je accu binnen 10minuten gevuld

bamitoren | 03-06-22 | 14:11 | 3

Niet vergeten dat je accu eerst gevuld moet worden in de kobaltmijnen door zo'n uitgemergeld zombiekind dat 18 uur per dag onder het ritmische geklapper van zo'n klimaatslavendrijver's zweep moet zweten en zwoegen om de groene aflaat van Frenske & Co uit te graven.

Conan de Rabarber | 03-06-22 | 14:17

Probleem is dat het elektriciteitsnet zoveel laders helemaal niet aankan. En er zijn te weinig technici om dat op korte termijn te veranderen.
Houd er overigens rekening mee dat snelladen niet goed voor de accu is. Als je dat te vaak doet word je actieradius al snel veel kleiner.

Dandruff | 03-06-22 | 14:17

Dat is 8 minuten te lang.

Mokum Kosher | 03-06-22 | 14:22

Twee woorden: Gekke Frans.

Conan de Rabarber | 03-06-22 | 14:09

En zo wordt ons sneue leventje decreet per decreet, nepcrisis na nepcrisis, vastgelegd en voorgeschreven door kleurloze en vooral ongekozen bureaucraten. Een beter voorbeeld van “boiling frog syndrome” bestaat er niet.

Zeddegeizot | 03-06-22 | 14:09

De smaak van dwang en drang smaakt de boven ons gestelden blijkbaar erg zoet.
En aangezien niemand protesteert laven ze zich er gretig aan.

priks | 03-06-22 | 14:08

Het houdt niet op, niet vanzelf!

zaaddodende pasta | 03-06-22 | 14:06

En ik eis dat zijn stoel over 5 jaar elektrisch is.

Kowalski11 | 03-06-22 | 14:06 | 3

Dan pas?

Schriever | 03-06-22 | 14:09

LOL

Mokum Kosher | 03-06-22 | 14:23

Dan wil ik die op afstand kunnen activeren.

likdoorn | 03-06-22 | 14:36

Fransje.... een betere aanleiding om uit de ronduit debiele EU te stappen, heb ik nog niet gehoord.

Karel Kruizenruiker | 03-06-22 | 14:02

Timmerfrans moet eens aan de schandlaadpaal worden genageld.

-veggiejurist- | 03-06-22 | 14:00

Jezus, we lopen nu al met one productties aan tegen levertijden van simpele electronische componenten van +70mnd! Sommige zijn bevestigd voor het jaar 2027 (ofwel, levering onbekend). Nog eens verergert door het opschalen van productie voor defensie die voorrang krijgen.
En deze speknek denkt even dit in te kunnen zetten? Wat een eersteklas Mongoolse is dit dan!?
Ook deze Brusselse laaf is los van de realiteit.
Lijkt een erg lokaal virusje te zijn daar dat flinke hersenontstekingen en waanbeelden
veroorzaakt.

boerk | 03-06-22 | 14:00

Een elektrische auto rijdt op Poolse kolencentrales.
Gezien de rendementsverliezen in kolencentrales (ruim 60%) kan dat nooit goed voor het milieu zijn. Zij het natuurlijk wel veel beter dan "groene" biomassa (80% rendementsverlies).

Maar goed, stel dat Timmerfrans gelijk heeft dat verduizendvoudiging van de co2-uitstoot de beste manier is om co2-uitstoot tegen te gaan. Dan nog hebben we niet;
- het elektriciteitsnet om al die e-cars op te laden;
- de vakmensen om zo'n net te bouwen en onderhouden.

Timmerfrans kan ook wettelijk vastleggen dat elk huishouden in 2027 verplicht is zijn eigen huis aan een gasballon op te laten stijgen, minimaal 10 meter. Want milieu; zo krijgen we meer ruimte voor natura2000 nepnatuurgebieden.
Maar "iets opschrijven" is niet hetzelfde als "iets technisch mogelijk maken".
Als iets technisch niet kan dan kan het niet. En dan is een verplichting daartoe immoreel, want Timmerfrans zadelt anderen op met zijn totale incompetentie. En de belastingbetaler krijgt alle rekeningen.

Vroeger zaten er in de top van bedrijven en overheidsinstellingen ook vrijwel altijd mensen afkomstig van de werkvloer. Die dus wisten in hoeverre plannen haalbaar of zelfs wenselijk waren.
Mede door alle baantjesmachines zijn er overbodige managementslagen ontstaan die nergens meer van afweten. Voor talentloze fopjob-hoppers als Timmerfrans is zijn gedegen gebrek aan vakkennis een verdienmodel.

Echt. Weg met die baantjesmachines.
Vrijwel elk probleem afgelopen jaren (toeslagenaffaire, EU, "onverwachte" val Kaboel, niet bestellen mondkapjes, etc) werd daardoor veroorzaakt.

Dandruff | 03-06-22 | 13:59 | 2

Ter gelegenheid, kijk eens naar de rsv enquête. Maar ik geef toe, overheid aangedreven onzin.

GregorVanPallandt | 03-06-22 | 16:39

Dit dus. Sinds organisaties geleid worden door non-valeurs voor wie 'besturen of managen het vak is' is het oorlog tussen werkvloer en leiding.

Lopendbuffet | 03-06-22 | 20:39

Aldus Xi Jinping Zimmerschwanz.

Phantomas | 03-06-22 | 13:58

En heeft Frenske een idee wie die honderdduizenden voertuigen binnen tien jaar gaat bouwen?

Niet_Van_Hier | 03-06-22 | 13:57 | 2

De autofabrikanten staan te springen, maak je daar geen zorgen over. Die lachen zich dood dat klimaatlobby en overheid mensen aansporen hun nog goede auto's te vervangen door nieuwere modellen. Die "groener" zijn omdat ze op kolencentrales rijden.

Dandruff | 03-06-22 | 14:04

Het gaat alleen al om een miljoen of vier lease auto's in vijf jaar.

Gebakschep | 03-06-22 | 14:40

Chipstekorten Struikrover?? Ik zie dagelijks volle schappen in de supermarkt. Niks aan het handje hoor.

Harrie-Couvert | 03-06-22 | 13:56

Ik heb momenteel een leasebak met tankpas waarmee ik door heel Europa gratis kan tanken. Prima secundaire arbeidsvoorwaarde, die niet zomaar naar beneden bijgesteld kan worden. Laat ze eerst maar eens voldoende actieradius krijgen, die dingen, voldoende trekvermogen zodat ik ook m'n aanhanger privé kan gebruiken en voldoende (snelle) laadmogelijkheden door heel Europa. Ik zeg: 5 jaar is nogal ambitieus. Maar laat dat maar Timmerfrans over. Is het woord overbevolking trouwens al een keer door hem uitgesproken?

Timide_Aso | 03-06-22 | 13:54 | 4

@Mean Dean | 03-06-22 | 14:21:
Ik nodig je uit om eens een stekkerritje door zuid Italië of Roemenië te maken. En als HEEL EUROPA (want Frenske is geen lokale, Nederlandse clown meer, nee hij is de über-EU-Joker) dan aan de stekkerbak moet, wens ik je veel succes met het wachten bij de laadpalen. Neem brood & water mee.

Oh, voordat ik het vergeet. Ik ben een petrolhead met 8 Auto's waarvan 2 elektrisch. Een Fiat 500e (daily drive van mijn vrouw) en een Mercedes EQA, mijn leasebak. Ik rij regelmatig met de EQA naar het buitenland, met name Duitsland. Weet je hoeveel hotels buiten de grote steden ik tot nu toe tegen ben gekomen met een laadmogelijkheid? 0, nul, Null, zero, zilch.
Onze 3 Duitse vestigingen hebben 0 laadpalen. Onze Tjechische: 0 Onze Zweedse: 2 Onze 2 Engelse vestigingen: 0 Onze Nederlandse: 1

Frenske is gewoon een megalomane idoot die in lala-land woont.

Darwinian | 03-06-22 | 14:39

@Darwinian | 03-06-22 | 14:39: Ik herken uw bezwaren, maar die zijn anders dan die van Timide_Aso, die richtte zich meer op trekvermogen, rijbereik en laadsnelheid. Daarnaast zei ik ook "groeiend" en niet "het is overal al mogelijk". Ten slotte weet ik niet of elk bedrijf per se eigen laadvoorzieningen moet hebben - er is altijd wel een (snel)lader in de buurt in noord-west Europa. Nogmaals, er zijn inderdaad genoeg uitzonderingen, capaciteit (zowel qua stroom als vraag- en aanbod) is een issue. Maar het zijn niet de issues die Timide_Aso aandraagt.

Mean Dean | 03-06-22 | 14:58

@Mean Dean | 03-06-22 | 14:58: Zou best kunnen dat dat tegenwoordig al best prima is, ik heb me er tot op heden nog niet echt in verdiept. Mijn huidige leasecontract loopt nog 3 jaar geloof ik. Mijn volgende wagen zal dus wel elektrisch zijn, of minstens hybride. Maar algemeen is mijn opmerking gewoon: het moet net zo praktisch worden als een benzine auto nu. Vorig jaar bijvoorbeeld naar Dubrovnik getuft, uiterste zuidelijke puntje van Kroatië. Ik zie het gewoon nog niet 1-2-3 voor me dat het daar binnen een paar jaar geregeld is.

Timide_Aso | 03-06-22 | 16:20
▼ 1 antwoord verborgen

Polen kan in ieder geval alvast 720.000 Polestars kopen van de gratis 36 miljard die ze krijgen van de EU, ondanks dat Frenske dat liever aan Boeuf Bourguignon voor zichzelf had gebruikt.

_pacman_ | 03-06-22 | 13:54 | 1

Polenstars.

-veggiejurist- | 03-06-22 | 13:57

Nou, nou, nou. Het is zo simpel allemaal: gewoon opladen in Duitsland. Daar hebben ze extra goeie stroom gemaakt van bruinkool.

fokkewoelf | 03-06-22 | 13:51 | 1

En Gronings gas?

Harrie-Couvert | 03-06-22 | 13:57

Gleuf in de weg, twee metalen strips ernaast met stroom erop en gaan! Fleischmann wil vast het patent wel verkopen.

Kapitein Sjaak Mus | 03-06-22 | 13:50 | 1

Carrera had vroeger een systeem waarmee je kon sturen en inhalen.

-veggiejurist- | 03-06-22 | 13:56

Frans is z'n gewicht in goud waard maar zoveel goud is er niet op de wereld.

Mr_Natural | 03-06-22 | 13:50 | 1

Hij kost z'n gewicht in goud, maar is het absoluut niet waard.

Dezenaamhier | 03-06-22 | 21:19

Leuk voor China. Die hebben de meeste aardmetalen die nodig zijn voor de batterijen. Tsja, je commuvriendjes moet je natuurlijk wel even helpen.

Teluitjewinst | 03-06-22 | 13:46

De helft van het beroepsplezier van een vrachtwagenchauffeur bestaat uit het horen van de dieselmotor die onder hun reet het werk doet. Ik heb medelijden met de vrachtwagenchauffeurs.

Leptob | 03-06-22 | 13:45 | 1

Gaat (nog) niet over vrachtwagens.

NLgaatnaardeklote | 03-06-22 | 13:48

Timmermans is niet eens het grootste probleem. Timmermans is een domme vent die toevallig wat talen spreekt, "groetmoel" zoals men in bepaalde delen van Limburg zegt en cheerleader is. Probleem is deze jongen: nl.wikipedia.org/wiki/Diederik_Samsom...
Achter de schermen, oa voormalig Greenpeace activist, zo rood als de neten en absoluut niet dom. Dat is dus het baasje die dikke Timmermans aanstuurt. Door niemand gekozen daar maar wel heel veel macht. Tsja. Dat is EU Brussel.

Basil Fawlty | 03-06-22 | 13:45 | 3

Diederik kan u alles vertellen over .... "de vuile bom".

fokkewoelf | 03-06-22 | 13:53

Inderdaad, Franz weet niet eens wat hij zegt. Net als Sleepy Joe of Hugo de Schoenlapper. Franz wil ultieme macht, en Samson wil obsessief/dwangmatig sturing/inloed op het energieverhaal. En de media is al lang in handen van de kliek, die gaan geen serieuze vragen stellen. Rick Niemand ook niet, want die wil graag overal dagvoorzitter zijn (net als z'n vrouw).

Phantomas | 03-06-22 | 14:04

Waarom zorgen zoveel politici ervoor dat ik spontaan braakneigingen krijg als ik hun koppen alleen al zie. Stuk voor stuk megalomane machtswellustelingen. 'Vuilnisman kunnen die zakken ook mee?'

Tjatiswat | 03-06-22 | 21:36

Sprookjes? Er komt veel ellende in de eu. Heeft deze goed gevoede figuur met
kabout-uitstraling wel gedacht hoe het gewenste woud van laadpalen kan
worden beschermd tegen massa vandalisme of sabotage? Want dan zijn de
"rapen gaar "droombaasje......

Yeoman | 03-06-22 | 13:44

Als Frans een dinosaurus zou zijn, welke soort zou hij dan zijn?

Mr_Natural | 03-06-22 | 13:44 | 7

Denk eerder de Dodo, die is niet voor niets uitgestorven.

boerk | 03-06-22 | 13:55

Een Diplojudocus.

-veggiejurist- | 03-06-22 | 13:58

Kwedelsaurus giganticus.

Phantomas | 03-06-22 | 14:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Maar euh... kunnen die elektrische bedrijfsbusjes ook een stevige aanhanger met bouwmaterialen trekken. Of staan ze dan om de 10 km bij een laadpaal?

Waargaathetheen | 03-06-22 | 13:43 | 1

Bouwen in Nederland?

Arendsoogje | 03-06-22 | 13:57

Tuurlijk dondert ff 2.500.000 laadpalen erbij, mogen we wel even heel Nederland omwoelen voor dikkere kabels in de grond. Het net kan het nu al niet meer aan. Al die bezopen plannen. Ze moeten in Brussel de rode wijn bij de lunch eens laten staan.

ikdenkwat | 03-06-22 | 13:42 | 1

De oplossing die ze noemen is: zonnepanelen met welke je dan de auto oplaad. Dat je daardoor overdag nergens heen kan want je bent aan het laden melden ze maar niet.
En de mensen zijn zo kortzichtig, zelfs hier zie je ze, dat ze dat niet eens doorhebben dat dat gewoon niet kan.

2voor12 | 03-06-22 | 13:45

Ik ga me eens verdiepen in paarden en koetsen.

Roos | 03-06-22 | 13:38 | 3

Paardestront op straat. Ook leuk.

Leptob | 03-06-22 | 13:41

@Leptob | 03-06-22 | 13:41:
In een vat gooien en luchtdicht afsluiten. Na een week of twee een gasslang aansluiten en u kunt op gas koken.

2voor12 | 03-06-22 | 13:44

Ik wil de EU weg..
Spekjes Frans als eerste.. volgende week donderdag..
Vrijdag muts von der Leyen
Wars van alle realiteit gespeend..
Jammer dat ik blubber niet mag ontmoeten...

Troyan horse | 03-06-22 | 13:37

Moehaha. En in New Delhi, Jakarta en Bangkok etc rijden ze over 20 jaar nog volop te stanken met tuktuks en ultragore brommertjes.

Maar wij - onder de EU Timmerfrans vlag- hebben ons best gedaan!

quatro32 | 03-06-22 | 13:37 | 3

Inderdaad. Tussen nu en 2050 komen er nog eens 2.5miljard mensen bij in de steden. Die gaan hun recht op een urban lifestyle opeisen of Frans Timmermans dat wil of niet. Via de eigen UN van Kaag: www.un.org/en/desa/around-25-billion-...

McCain | 03-06-22 | 13:42

Voor Nederland en de Nederlander is het vooral belangrijker dat die mensen bij Shell tanken en het voedsel kopen van onze boeren. Dat is in het Nederlands belang, daar moet Den Haag mee bezig zijn.

McCain | 03-06-22 | 13:44

In Bangkok rijden ze al een eeuwigheid met keurige 4takt injectie 125cc scooters. Of kom jij in een ander Bangkok dan ik?

Jeggeworist | 03-06-22 | 14:48

Heb me onlangs een uurtje ingelezen over de staat van ons elektriciteitsnet op de site van Liander.
Ik werd er gewoon moedeloos van, zo slecht is het gesteld hier. Bijna 90% is code rood en oranje en mogelijkheid = 0
Succes....
Ben bezig met het ontwikkelen van een draadloze elektra verbinding (soort stroom wifi); 230V, maximaal 35A. Iemand interesse?
Voor 100.000,00 euro kun je meedoen. Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie in de toekomst... moehaha

Piep Knars | 03-06-22 | 13:37 | 7

@_pacman_ | 03-06-22 | 13:57: komt ook omdat tenet tientallen miljarden moet betalen om al die windmolenparken op zee aan te sluiten. Want Nederland zegt niet voor een windmolenpark op zee zorg je maar dat de kabels aan land komen, nee Nederland bouwt de duurst componenten met belasting geld. de transformator op zee. en de kabel naar het land en substation op land. Dat vegeten de klimaat wokies er altijd bij te zeggen als ze het weer hebben dat voor de parken zelf er geen subsidie verstrekt wordt. Daarom bouwen ze steeds verder op zee, want de dure kabels en het onderhoud daarvoor hoeven de exploitanten toch niet te betalen. Nee zij kunnen schadeclaims indienen als die kabel door een storm beschadigd wordt. dus dat onderhoud had best betaald kunnen worden, maar voor den haag gaat de windmolenparken van Vattenfal en samsung voor. Grootkapitaal gaat altijd voor in den haag

Snap_het_ook_niet | 03-06-22 | 14:09

@Snap_het_ook_niet | 03-06-22 | 14:09: Mooi he dit soort windowdressing van die clubjes die megaverdienen aan het groene sprookje. Alleen het Vaticaan doet het nog beter. Geeft ook aan dat er iets goed mis is met de NL-politiek. Niet voor niets staat de bestedingsruimte van de gemiddelde Nederlander al ruim 20 jaar stil. En de stille armoede groeit en groeit.

Phantomas | 03-06-22 | 14:17

@amateurrr | 03-06-22 | 14:03: Bijzonder, je snapt er zelf geen reedt van maar hebt blijkbaar toch de behoefte een sneer uit te delen.

_pacman_ | 03-06-22 | 14:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Timmerfrans doet alleen wat Timmerfrans niets kost en zijn rol in Brussel zogenaamd onmisbaar maakt. Timmerfrans is een opportunist pur sang.

Slough | 03-06-22 | 13:36

goed nieuws toch gooi er vooral nog een schepje bovenop, belast de bevolking nog wat zwaarder, maak de puinhoop nog wat groter..uiteindelijk pikt de bevolking het vanzelf niet meer

j.cohen | 03-06-22 | 13:35

Echt. De vuile vieze gore achterlijke vetklep wil ook helemaal geen oplossing voor het klimaat.. hij wil gewoon dat mensen het minder goed hebben. De technische oplossingen zijn er al en zijn simpel. Kernenergie samen met waterstof, klaar. Probleem opgelost.

richardsp1 | 03-06-22 | 13:33 | 3

Exact. En over 50 of 100 jaar hebben we kernfusie, alles helemaal opgelost.

TheBigKirth | 03-06-22 | 13:35

Maarja als je kernenergie roept deug je niet zo lekker als nu. Het ergste zijn nog al die europarlementariërs die hier voor gaan stemmen.

amateurrr | 03-06-22 | 13:37

Vorige week was ik in Zuid-Italië op vakantie, erg benieuwd hoe Frenske daar denkt die verplichting op te leggen. De infrastructuur kan het niet aan (oude weggetjes waar al die zware auto’s overheen moeten), de mensen hebben het geld niet voor de auto’s en het stroomnet (van die palen boven de weg) lijkt me nou ook niet geschikt. Wellicht dat zo’n zonneauto van de TU Delft een optie is, wel met een bak subsidie uiteraard. Zal mijn portemonnee vast trekken.

amateurrr | 03-06-22 | 13:33 | 3

Om over het Oostblok nog maar te zwijgen.

amateurrr | 03-06-22 | 13:37

@gato | 03-06-22 | 13:42: jup, de fransozen schijnen allemaal in diesel bakken te rijden heb ik mij laten vertellen door een kroegbaas in een klein noord-frans plaatsje. Schijnt bij de franse cultuur te horen oid.

keensteyl | 03-06-22 | 13:52

Leuk voor de politie en ambulance!

zuilim | 03-06-22 | 13:33 | 2

Zie het al voor me. Zit je lekker in een achtervolging moet je na een paar km even aan de laadpaal.

Waargaathetheen | 03-06-22 | 13:47

Dit is zo'n smerig spelletje. Die auto's zijn niet minder vervuilend want de stroom komt gewoon uit centrales en wat nog erger, de productie is een smerige bedoening vol met uitbuiting en kinderarbeid. Maar deugen zullen ze de smeerlappen, deugen zullen. Ik spuug hierop.

misty pain | 03-06-22 | 13:33

Waarom niet volgende week, als je toch geen enkel idee meer hebt van de werkelijkheid. En doe ook maar alle vliegtuigen electrisch.

whitechocolateface | 03-06-22 | 13:32

Daar is een economische term voor: centrale planeconomie. Losjes vertaalt als: fabrikanten produceren wat u niet wilt hebben.

Pje911 | 03-06-22 | 13:30

Hoe eerder hoe beter.
1. De prijs electrische auto's gaat dan vanzelf omlaag
2. minder olie van schurkenstaten
3. beter voor het milieu op langere termijn.

deBoel | 03-06-22 | 13:30 | 12

Waar halen we het gas vandaan voor de elektriciteitscentrales. Of denkt u dat die bedrijfsauto's volledig opgeladen kunnen worden met de zonnepanelen op het dak.
Neem voor het gemiddelde verbruik van een bedrijfsauto zo'n 20 kWh per 100 km. Stel dat een auto 40000 km per jaar rijdt, dan is het totaalverbruik 8000 kWh. De jaaropbrengst per vierkante meter zonnepaneel is 120 kWh. Per auto heb je dan 67 vierkante meter zonnepaneel nodig. Wil je echter voldoende energie opwekken om wat donkerder weken door te komen dan zul je een groter oppervlak nodig hebben, plus opslagcapaciteit.

lekgoot | 03-06-22 | 13:48

4. ik ben naïef want de auto op batterijen is slechts een tussenoplossing.

small_town_dude | 03-06-22 | 14:00

en beter voor China die dus kan gaan chanteren, met al hun Kobalt en rare earth minerals. Die vinden het Afrikaanse door kinderarbeid gewonnen kobalt geen probleem. Blijft apart dat voor de wokies mensenrechten, biodiversiteit etc. niet belangrijk zijn als het om elektrische auto's gaat. Maar daar verdienen ze dan ook het meest mee. Zie alle energie consultants en adviesbureautjes.

Snap_het_ook_niet | 03-06-22 | 14:11
▼ 9 antwoorden verborgen

Is het verdorie na 80 jaar eindelijk gelukt om zeer zuinige en schone diesels te ontwikkelen, compleet met filters en vanalles. Is het weer niet goed!!!!11

small_town_dude | 03-06-22 | 13:30 | 2

Diesel!!Ga je mond spoelen!

JeanDragage | 03-06-22 | 13:35

Net n mooie nieuwe cx5 2,2D besteld. 150 diesel pk’s. Waarom? Omdat met zo’n naaimachine en de knaus vab 1500kg naar zuid Frankrijk een reis wordt van 4 dagen. En zo’n 1.0l turbo hybride ding de kracht überhaupt mist. 2de hands diesels gaan nog prijzig worden over 5 jaar als dat volgewreten palingvel z’n krijgt.

WibionFire | 03-06-22 | 13:44

Nou Fransie, dan neem ik toch een persoonlijk mobiliteitsbudget ipv een leasebak, ik bepaal zelf waar ik in rijdt en dat is zeker geen elektrische auto.

JeanDragage | 03-06-22 | 13:30

Wat is duurzaam? Mijn auto (zuinige diesel) gaat over vier jaar naar Portugal of Spanje voor een paar jaartjes, daarna nog een jaar of 10 naar Angola of Niger. En dat zie ik met een Tesla nog niet zo snel gebeuren. Hoop plastic en lekkende batterijen zie ik voor me, en dure ontmantelingsfabrieken.

small_town_dude | 03-06-22 | 13:28 | 7

@Oupoot | 03-06-22 | 13:30: Ben je wel een in Afrika in een lokale garage geweest? Of in Zuid-Amerika? Of heb je wel eens gezien wat ze daar met oude telefoons daar uitspoken? Je kan een Tesla wel naar een ontwikkelingsland sturen, maar dan eindigt die op een brandstapel of vuilstort, die ontmantelingsinstallaties vind je daar niet.

small_town_dude | 03-06-22 | 13:57

@Muxje | 03-06-22 | 13:43: ik heb al een paar Volvo s probleemloos over de 500.000 km getild. Gemiddelde levensduur schijnt boven 700.000 km te liggen.

Dwaalgast | 03-06-22 | 19:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Handig in rurale en koude gebieden zoals bijvoorbeeld Finland.

Hadena | 03-06-22 | 13:28

deze idiote eis is het ultieme plan om zo snel mogelijk iedereen de auto uit te jagen.

twijfelbewaren | 03-06-22 | 13:27 | 1

Nee, dit zorgt ervoor dat de auto-export naar west Afrika stopt. Nederland heeft nu al het oudste wagenpark van Europa vanwege alle stimulerende maatregelen van de regering

JeanDragage | 03-06-22 | 13:31

Ach, het was al een tijdje stil rondom Timmerfranz. Zo af en toe moet ie wat onzin uitkramen om gestalte te geven aan zijn job. Verder is het een hol vat.

Ommezwaai | 03-06-22 | 13:27

Klimaatterroristen als Jetten en Timmerfrans hebben met hun overheidsingrijpen de energiemarkt compleet opgeblazen.

Het treurige resultaat ondervinden de mensen die niet 1-2-3 van het gas af kunnen en een variabel contract hebben, of waarvan het vaste contract afloopt. Honderden euro's extra voor gas en licht, per máánd !!

En wat betreft verlagen van accijnzen: Dat is per 1 juli.
Inclusief verlaging gaat mijn gasprijs op 1 juli van 1,82 naar 1,89 per kuub.
Die prijs lag nog niet zo lang geleden rond de 60 cent.

De markt voor zonnepanelen en warmtepompen is compleet overspanen, met alle kansen voor beunhazen en alle gevolgen van dien. Met het verplicht stellen van bepaalde ketels, en nu dus ook auto's, vergroten deze idioten doodleuk de chaos.

Dat worden logischerwijs steeds minder stemmers voor deze eurofiele klimaatwaanzinnigen.

Papa Jones | 03-06-22 | 13:25 | 5

U heeft dus niet vooruit gekeken, vertrouwt op de overheid en geen vast contract afgesloten?

Als je iets gedaan wil krijgen in dit land, dan moet je het zelf regelen

ReyNemaattori | 03-06-22 | 13:40

@ReyNemaattori | 03-06-22 | 13:40: Ook vaste contracten lopen een keer af. Voor de prijs van een warmtepompinstallatie kan ik nog wat gas kopen dus de CV moet nog even mee. Gelukkig is dit huisje fatsoenlijk geïsoleerd. Dat scheelt een hoop.

voldemort | 03-06-22 | 14:31

@ReyNemaattori | 03-06-22 | 13:40: Ik had een vast contract, al sinds 2005 doe ik aan vaste contracten. Maar die lopen ééns af he, meneertje betweter.

Bovendien... iederéén zijn contract gaat aflopen.
Daar ga je met je 'zelf regelen'.

Papa Jones | 03-06-22 | 14:35
▼ 2 antwoorden verborgen

alle cda, vvd, d66, gl en pvda stemmers graag even heeeel stil zijn nu.
dank

Cousin Eddie | 03-06-22 | 13:25

Vooral symboliek. Een ieder die na 2027 nog een diesel wil rijden is vergeten naar de TCO te kijken. De luxe batterijauto is nu al goedkoper per km dan de fossiele evenknie. Over 5 jaar is elektrisch rijden helemaal een no-brainer. Maar ja, leg dat maar eens uit aan die klagende emotionele wezens die niet kunnen rekenen en allerlei excuses verzinnen waarom fossiel zo goed is.

stekkel | 03-06-22 | 13:25 | 21

@johnelec | 03-06-22 | 14:16: Dat is een simpel sommetje. Ca 20 TWh om 8 miljoen auto's 15.000km gemiddeld per jaar te laten rijden. Dat is op te wekken met 4,5 GW van de 21 GW aan wind op zee parken die voor 2031 geplaatst worden.
Slimme mensen weten dat een transitie geen big bang is en dat daarom de vervanging naar EV geleidelijk gaat. Het elektriciteitsnet kan het ook aan. Sterker nog, door slim laden helpen EV's met de stabiliteit van het netwerk. Daar hebben al heel veel bèta's aan gerekend maar u als niet bèta kan het allemaal niet volgen dus projecteer je dat om anderen om inhoudsloos te melden dat de regering en de EU het niet snapt.
Als bèta vindt ik het een hele slimme zet van de EU en vindt ik dat NL niet voortvarend genoeg is.

stekkel | 03-06-22 | 14:35

@NLgaatnaardeklote | 03-06-22 | 14:07: Daar heb ik ook over na zitten denken. Is brandstof niet gewoon een produkt van raffinatie? Dus uit ruwe olie halen we allemaal produkten. Als het produkt branfstof niet meer gebruikt wordt, wat doen we dan daarmee?

Gewoon een (wellicht stomme) vraag.

Bootvisser | 03-06-22 | 15:25

Het elektranet kan dit niet aan. Het zal ook leiden tot meer kolen-,gas- en kerncentrales want bedrijven hebben immers betrouwbare energie/elektriciteit nodig. Het is hallucinante wetgeving die niets meer met de realiteit te maken heeft.

Tarak | 03-06-22 | 16:38
▼ 18 antwoorden verborgen

Nou ben ik gewoon ansich een heel keurig burger. Heb vroeger wel eens dronken een plantje uit een gemeentetuintje getrokken en op straat gegooid maar dan heb je het wel gehad. Bestaat er al zoiets al laadpaalcriminaliteit? Of zijn die dingen allesbestendig?

Leptob | 03-06-22 | 13:24 | 1

Speld in de kabel.

TonAlias | 03-06-22 | 13:50

Frans tegen de 30 miljard Von der Leyen naar Polen om Polen binnen boord te houden tegen de Russen. Frans voor versnelde transitie om van gas en olie af te zijn wordt Midden-Oosten weer een shithole.
Frans is een holistische strateeg een multidimensionale schaker , later komt er een 30 meter hoge standbeeld in Brussel voor deze visionair. Nu wordt hij niet begrepen

HetOorAakel | 03-06-22 | 13:24 | 1

Lees de opiniestukken maar eens van Frans Timmermans. Frans kan niet logisch redeneren en is wegens zijn lage IQ en kinderachtigheid naar Brussel gepromoveerd waardoor hij de samenleving nog meer verpest dan hij anders had kunnen doen.

Tarak | 03-06-22 | 16:41

En dan met je leasebak ergens staan en niet kunnen laden. Ben niet tegen elektrisch rijden, maar laten we eerst voor een goede en betrouwbare infrastructuur zorgen zodat we tzt ook alle auto's van stroom kunnen voorzien en de opgewekte stroom die we niet nodig hebben terug kunnen leveren zonder dat alles van de leg raakt.

Super Grover | 03-06-22 | 13:22 | 3

Ps, zodra we allen van fossiele brandstoffen af zijn en (volledig) afhankelijk van stroom gaat die natuurlijk gigantisch omhoog.

Super Grover | 03-06-22 | 13:25

Ik kan me nog herinneren zakelijk op LPG te hebben gereden toen het nog in de kinderschoenen stond. Dan merk je dat al die actieradiuscijfers leuk lijken maar dat je er niets aan hebt als je heel weinig tanklokaties hebt. Dan blijft er maar de helft van die afstand over omdat je op tijd toch om moet rijden.

2voor12 | 03-06-22 | 13:27

LPG, reed m'n pa ook in z'n Mitsubishi Galant. Rete goedkoop en zuinig maar itt benzine minder verkrijgbaar omdat je het niet binnen de bebouwde kom mocht opslaan meen ik.

Super Grover | 03-06-22 | 13:32

Hopen op de dag dat robotica achterlijke beleidsmakers kunnen vervangen.....

Keukenmalloot | 03-06-22 | 13:21 | 1

Jetten is daar een lichtend voorbeeld van....

Ommezwaai | 03-06-22 | 13:24

Ik hoop toch van harte dat Nederland tegen die tijd lang en breed deze ondemocratische en megalomane club de rug heeft toegekeerd. Volgens vele (Eurofiele) idioten vergaat dan de wereld zo'n beetje. Een ruime meerderheid van Nederland wil van achterlijke regels en de continue instroom van vreemdelingen af. Dat rijmt helaas niet met het EU gedachtegoed. Dus men mag uiteindelijk kiezen....

Ommezwaai | 03-06-22 | 13:21

De great reset gaat gewoon door. Dure oplossingen en aanpassingen, steeds hogere belastingen “want we moeten wel”, dwang en drang, totdat de middenklasse volledig is uitgeknepen. Spaargeld, overwaarde en pensioenen worden opgegeten. Tijd om te verkassen denk ik.

Muxje | 03-06-22 | 13:20 | 5

The great reset. Vind het wel een goed idee eigenlijk. Of vond jij het zo lekker gaan dan de afgelopen eeuw?

Bigi Bana Boy | 03-06-22 | 14:00

@Bigi Bana Boy | 03-06-22 | 14:00: In de landen waar geen Timmerfrans aan de knoppen stond te draaien ging het uitstekend. In de planeconomieën een stukje minder.

Muxje | 03-06-22 | 14:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Het mag wat kosten Frenske, lul

pibasso | 03-06-22 | 13:19

Goed verhaal Frans. Doen we lekker niks mee. Als jij maar snel gaat fietsen. Anders haal je 2030 niet eens.

sander3488 | 03-06-22 | 13:19

Net zo haalbaar als zijn bmi naar normale waarden te krijgen.

Valka | 03-06-22 | 13:19
-weggejorist-
OnwetendLinks | 03-06-22 | 13:18

Bijna elke elektronische leasebak kan zichzelf een SUV noemen. Als je toch zo met het milieu begaan bent. Koop dan een elektrisch klein model waarmee je de wereld gaat redden in plaats van miljoenmiljard kilo's aan auto "groen" verplaatsen.

sub zero ice cold | 03-06-22 | 13:18 | 2

Weet je wat over het algemeen het voordeel is van zo'n grote bak (heb er zelf ook een)? In geval van een aanrijding met zo'n trutten-schudder als u beschrijft, kan ik na de administratieve handelingen gewoon verder terwijl de bestuurder van de trutten-schudder er uit gefiguurzaagd moet worden.

normanius | 03-06-22 | 13:30

@normanius | 03-06-22 | 13:30: als iedereen dan een truttenschudder zou rijden is de impact in ieder geval weer gelijk verdeeld! Best aso dus

SapperdeFap | 03-06-22 | 14:20

Wat ja, lobby en zo. Want nee, niks groen aan zo’n accu bak.

Producent | 03-06-22 | 13:18

Volgens mij is Timmerfrans een chinese mol die de opdracht heeft de EU economisch kapot te maken zodat China tot wereldheerschappij kan overgaan.

2voor12 | 03-06-22 | 13:18

Ook Franske weet dat er daarvoor niet genoeg lithium in de grond zit. Dus kansloos. Waarom roept niemand die totale gek tot de orde.

herstelkous | 03-06-22 | 13:16 | 4

Gaat niet want EU dictatuur.

Louter Leuter | 03-06-22 | 14:30

omdat je een ketter ben als je de klimaat religie met feiten bestrijd. Kunnen de katholieke kerk en moslims ook slecht tegen. En roepen de wokies dat de (klimaat)" wetenschappers"gelijk hebben want "wetenscahppers. Die niks anders zijn dan hun profeten en dominees die dik binnen lopen met hun "adviezen"

Snap_het_ook_niet | 03-06-22 | 14:45

Als een politicus iets vindt is dat ook zo want hij vindt zichzelf heilig.

Rest In Privacy | 03-06-22 | 14:51
▼ 1 antwoord verborgen

Er is helemaal geen laadpalen tekort. Wel is er tekort aan goede laadpaalmanieren. Bij eigen belang zullen velen wel een eigen stopcontact laten aanleggen.

AntiZanicz | 03-06-22 | 13:16 | 2

Ik heb al een verlengsnoer van 20 meter dus ik ben er klaar voor. Elke dag auto ergens in de straat parkeren, kabel over de weg uitrollen en laden maar met 16 Ampere.
Is hij binnen twee dagen weer helemaal opgeladen voor een nieuwe rit.

2voor12 | 03-06-22 | 13:19

'laadpaalmanieren'?
Je bedoeld dat je om 3 uur 's nachts je bed uit moet om je auto te verplaatsen?
Ga toch fietsen XD

ReyNemaattori | 03-06-22 | 13:46

Vroeger was fantastisch. Vrije keuze om lood in waterleidingen en benzine te gebruiken, vrije keuze voor asbest, vrije keuze om walvissen en zeehonden te schieten.
Eat that Timmermans.

stekkel | 03-06-22 | 13:16 | 5

@amateurrr | 03-06-22 | 13:25: Normering is van alle tijden en goed. Zonder normering was het een grote teringzooi en een stuk ongezonder dan nu.

stekkel | 03-06-22 | 13:35

@stekkel | 03-06-22 | 13:35:
Niet alle normering is goed. Vooral wanneer er beslissingen genomen worden waarbij er niet goed over consequenties nagedacht wordt. Normering is goed wanneer het goed doordacht is en over alle consequenties en praktische uitvoerbaarheid is nagedacht. Dat vraag ik me in deze ten zeerste af. Ons elektriciteitsnet is er al niet op berekend, laat staan in de minder ontwikkelde landen van de EU. Schep eerst de juiste randvoorwaarden, anders heeft normeren geen zin.

amateurrr | 03-06-22 | 13:55

@amateurrr | 03-06-22 | 13:55: Bedrijfsauto's hebben een andere energiebron nodig dan personenauto's. Ze worden veel zwaarder belast, veel gewicht erin. Waardoor je de hele dag aan hel laden bent. Dat werkt gewoon niet.

Rest In Privacy | 03-06-22 | 14:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is dus het afdwingen van het versneld afdanken van nog prima functionerende en zuinige diesels en benzines en daarmee de productie van nieuwe auto's opjagen. Want elektrische auto's en hun accu's groeien aan de boom. En dat dan groen en verduurzaming noemen. Het is te lachwekkend voor woorden. Timmerfrans is een crimineel.

JJMS | 03-06-22 | 13:15

Ik eis Frans Timmermans over 5 dagen met pensioen. De overeenkomst met mijn plan en dat van Fransje is dat het hem niet gaat worden.

Baksteenbakker | 03-06-22 | 13:14

Geen achterhoedegevechten volgen mense. Fossiele auto’s hebben hun tijd gehad. Deal with it.

Bigi Bana Boy | 03-06-22 | 13:13 | 6

Maar waarom zo blind staren op elektrische auto’s als oplossing? Kraak die noot eerst eens, voordat we straks en masse spijt krijgen dat ons stroomnet het niet aankan of dat de aarde nog verder geruïneerd wordt door de benodigde grondstoffen voor de accu’s?

amateurrr | 03-06-22 | 13:27

Elektrisch werkt niet voor echte bedrijfsauto's. Daar heb je of je wil of niet waterstofgas voor nodig. En opwekken daarvan is nog niet genoeg uitontwikkeld, rendement nog wat laag etc. Het komt er zeker wel aan. Maar niet als politiek waterstofgas verbiedt, wat automatisch komt als elektrisch verplicht is.

Echte bedrijfsauto's rijden regelmatig met 3 a 4 ton rond en rijden veel afstand. Dat is niet bij te laden. Om de 50 kilometer laden? Ga eens even naar München op en neer net als ik vorige week, met een totaal gewicht van 4500 kg?

Rest In Privacy | 03-06-22 | 14:46

@Baksteenbakker | 03-06-22 | 13:17: Een auto van 10 jaar oud met oude accu is total loss door de accuprijs. Alle autos gooi je om de 10 jaar weg. Of er moet goedkope vervangingaccus komen, maar dat geloof ik niet. Heel goed voor het milieu. Maar dat nemen politici niet mee.

Rest In Privacy | 03-06-22 | 14:48
▼ 3 antwoorden verborgen

En aan het verplicht vervangen van dat wagenpark hangt een dikke prijskaart.
En de prijs wordt, zoals altijd, doorberekend in de kostprijs.
Daar komt bij dat “ouwe” auto’s waardeloos worden en massaal op de schroothoop komen.
Niet getreurd, Frans eet al die auto’s op.

Ruimedenker | 03-06-22 | 13:12 | 5

@AntiZanicz | 03-06-22 | 13:19:
Niet rijden is nog zuiniger. Laten we eens beginnen om als onze waar weer lokaal te produceren en kopen. Dat is realistischer dan dit megalomane plan.

amateurrr | 03-06-22 | 13:28

@AntiZanicz | 03-06-22 | 13:19:
Remmen in een EV? Je begrijpt er overduidelijk geen h*l van. Dat snelle optrekken t.o.v. uw analoge dino-mobiel komt door een maximaal koppel bij 0rpm en het geheel niet hoeven schakelen.

rjnl | 03-06-22 | 13:31

@Coolcalmcollected | 03-06-22 | 13:16: Dat maakt niet uit. Politici vinden dat ze technisch zijn en gaan gewoon technieken verbieden. Kijk maar naar eerdere verboden. Nooit stellen ze eisen aan verbruik of milieubelasting maar ze verbieden alleen maar techniek.

Rest In Privacy | 03-06-22 | 14:42
▼ 2 antwoorden verborgen

De oorlog wordt dus gebruikt om de Green Deal te pushen. Tja.

Heeft Timmermans ook uitspraken gedaan over kandidaat-lid Servië, dat een 3-jarig contract met Putin heeft afgesloten voor gasleveringen?
Hoeveel honderden miljarden krijgen Turkije en Servië eigenlijk per jaar, als kandidaat-lid?

Bataafje | 03-06-22 | 13:12

Zuinig doen begint bij jezelf, dieet door de helft.

PaardenliefhebberVet | 03-06-22 | 13:11

Gaan politici dan ook rijden in elektrische dienstwagens ? Nu gebruiken ze nog de smoes dat ze daarmee niet het hele land doorkunnen. Ik denk dat politici meer tijd over hebben om aan de laadpaal te hangen dan mensen die echt iets bijdragen aan de economie.

Ruikbaard | 03-06-22 | 13:10 | 2

Gewoon, net als vroeger met de postkoets. Een wissel halverwege...

Bierum | 03-06-22 | 13:17

Niet het hele land door?
De politiek pakt al het vliegtuig naar Luxemburg...

ReyNemaattori | 03-06-22 | 13:48

Je zou politici moeten verplichten eerst 10 jaar in een bedrijf te gaan werken waar geld verdient moet worden.
Uitgeven kunnen we allemaal.
Vooral die op de planeet Brussel.

van stampij | 03-06-22 | 13:10

Is die walrus nou nog niet terug de zee in geduwd?

Goofy Goofball | 03-06-22 | 13:09

Hoe dan, Frans?

Graaisnaaiert | 03-06-22 | 13:08

Geweldig idee! Dan moet de bus met aanhanger om de 50 kilometer tanken! Geweldig!

Rest In Privacy | 03-06-22 | 13:08 | 6

Er zijn snelwegtrajecten elders die al een bovenleiding hebben voor vrachtwagens. Wellicht kunt u er met een hoog busje ook wel bij.
In NL zou de A15 en A4 en A12 wel snel zo opgewaardeerd moeten worden.

AntiZanicz | 03-06-22 | 13:15

@AntiZanicz | 03-06-22 | 13:15: en hoe ga je al die elektriciteit bij elkaar fabriceren? Nog meer wind/ zonne-energie, nog meer bossen kappen, kolen, gas of toch kernenergie.
Zonder een fikse opwaardering van ons elektriciteitsnet en betaalbare energie bron voor productie is het plan een lege huls.

Andersdenkend | 03-06-22 | 13:30

@Andersdenkend | 03-06-22 | 13:30: Politici denken dat stroom groen is omdat er geen rook uit je muur komt. Wij weten dat we overdag best wel een flink stuk echt groene stroom hebben, maar dat we 's avonds laden omdat overdag de auto onderweg is. En 's avonds
draaien we op Duitse bruinkool. Timmermans wil dat we dat vervangen door oerbossen.

Rest In Privacy | 03-06-22 | 14:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Gelukkig komt de nucleaire holocaust steeds dichterbij. Hoe de overlevenden zich daarna verplaatsen zien we dan wel weer.

Glasgow Argus | 03-06-22 | 13:07 | 1

Gewoon weer beginnen met het wiel opnieuw uit te vinden.

Ruikbaard | 03-06-22 | 13:13

En dat voor de hele EU neem ik aan aangezien deze vetklep voor de EU 'werkt' en niet voor Nederland.

NLgaatnaardeklote | 03-06-22 | 13:07

Als je in een bubbel leeft zoals Frans denk je dat als het op papier staat klaar is. Wat een sukkel.

MargauxGrandCru | 03-06-22 | 13:06 | 1

Wij zijn de sukkels dat we dit laten gebeuren.

namur62 | 03-06-22 | 15:03

Weten jullie waar Frans die laadpaal in kan stoppen?

Ichneumonidae | 03-06-22 | 13:06 | 1

Ergens waar het zonnepaneel niet schijnt?

bisbisbis | 03-06-22 | 16:17

Graag een bestelbus met genoeg laadruimte, enigszins semi offroad, vierwielaandrijving, actieradius met 2-tons aanhanger van minimaal 400 kilometer en overnachts oplaadbaar met gewone 220Volt aansluiting.

Bootvisser | 03-06-22 | 13:06 | 7

@AntiZanicz | 03-06-22 | 13:14: Als ik thuis zou overnachten had ik wel mijn eigen laadpaal. Ik zit doordeweeks op verlaten zonneweides en 's nachts op locaties met geen of te weinig laadpalen. En dan slaap ik en heb geen tijd om om 23 uur even wakker te worden en mijn bus te verplaatsen.

En nee, er zijn nul stopcontacten op een zonnepark die je mag gebruiken.

Bootvisser | 03-06-22 | 15:10

@Patatter | 03-06-22 | 13:11: Ik omschreef mijn eisenpakket. Zonder dat heeft het voor mij geen zin om er aan te beginnen.

Bootvisser | 03-06-22 | 15:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Frans hoeft zijn eigen auto niet te betalen en betaalt nauwelijks belasting, dus die heeft makkelijk praten.

wapster | 03-06-22 | 13:06

Hoe kan het dat Franje zoveel invloed heeft terwijl zijn mandaat flinterdun is. Persoonlijk wens ik hem een vervroegd pensioen toe en een bezette laadpaal elke keer als hij zijn auto wilt opladen.

GPZ550 | 03-06-22 | 13:06 | 1

Hij is EU commissaris. Het hoort bij de baan.

Bataafje | 03-06-22 | 13:13

Die Timmermans roept een enorme agressie in me op, hoe komt dat toch? Omdat het zo'n pedante lul is? Omdat hij met de meest stompzinnige acties aankomt kakken? Omdat hij voor een godsvermogen per maand ongekozen denkt ons leven te kunnen bepalen? Omdat het een vet varken is? Vragen, vragen.

TheBigKirth | 03-06-22 | 13:05 | 6

@TheBigKirth | 03-06-22 | 13:28: En het land staat nu al vol met molens en de panelen kunnen op een zonnige dag het overschot niet kwijt.

voldemort | 03-06-22 | 14:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Leipo

apek00l | 03-06-22 | 13:04

Niet gehinderd door enige vorm van technische- of natuurkundige kennis, laat stáán door enige vorm van kennis van productiecapaciteit, organisatie, transport, logistiek of opslag. Volstrekt losgezongen van de harde werkelijkheid. En toch laten wij deze man hardop raaskallen.

bisbisbis | 03-06-22 | 13:03 | 5

@Ilyrm | 03-06-22 | 13:06: tot zover de waarde van zo'n titel. De betreffende titel-uitkerings-instituten zorgen er zelf wel voor dat de waarde afzakt voorbij de prijs van een ledlampje.
Zo, komen er nu weer academici die met 300 handtekeningetjes hun gekrenktheid melden? Ik ga 'm in ieder geval niet zetten.

nobodiesunmighty | 03-06-22 | 13:09

Van mij hoeft het niet hoor. Ik heb nergens gezegd dat ik dat menneke op een überhaupt enigszins invloedrijke positie wilde hebben.
Narcistische incompetente lutser.
En dan hou ik me nog in.

J-van-de-Bontekoe | 03-06-22 | 13:10

@ Ilyrm: Eredoctoraat Maastricht. Daar zijn ze niet zo technisch (- maar wél behoorlijk Limburgofiel.,,)

bisbisbis | 03-06-22 | 13:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor deze vetklep heb ik niet gestemd.

namur62 | 03-06-22 | 13:03 | 2

Dat hebben witte onderbroeken en haatopa's gedaan.

Zapata10 | 03-06-22 | 13:04

Onze spitzenkandidat?

Muxje | 03-06-22 | 13:44

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl