Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Allemaal foto's van mensen die smeken om strengere regelgeving zodat de woningbouw natuurinclusief, circulair en vooral CO2-neutraal (of positief) wordt

SMEKEN

Mensen die smeken

smeken

smeken

smeken

smeken

smeken

smeken

smeken

SMEKEN

SMEKEN om strengere regelgeving, zodat de woningbouw:

natuurinclusief, circulair en vooral CO2-neutraal (of positief) wordt

Zoals een hoogleraar duurzaamheid en de directeur

En dan is er nog deze twitterfittie uit de hel

Reaguursels

Inloggen

er is geen hond die zit te wachten op laura bromet en haar spreken met de bouw .wereldvreemd type .en de enige reden dat er volk van "grote bouwbedrijven"zit is niks anders dan lobby en geld "want we moeten wel mee "iinderdaad dat moeten zo ook omdat types als laura blijkbaar de regeltjes maken .maar niemand smeekt laura .... niemand ... wereldvreemd mens .oja groeten van een "monteurtje"die wel even wat "plaatst" of "monteert(d)dt)

bowlfabriek | 24-05-22 | 23:35

Bij groenlinks weten ze maar al te goed dat de eigen achterban de politiek niet volgt. En kunnen ze doodleuk gaan lobbyen voor co2-neutrale gebouwen en meer isolatie. Terwijl er sinds vorig jaar al verplicht BENG gebouwd wordt (Bijna Energie Neutrale Gebouwen).
En de ‘klimaatontkennende’ kabinetten rutte hebben een klimaatakkoord opgetuigd, 60miljard opzij gezet voor klimaatmaatregelen, geven forse subsidie op warmtepompen, isolatie, zonnepanelen, elektrische auto’s.
Groenlinks kan er moeilijk mee omgaan dat ze links zijn ingehaald door Rutte en Kaag.

bamitoren | 24-05-22 | 23:23

Ik wil geen circulaire woningbouw. Ik wil gewoon een rechthoekig huis.

Rest In Privacy | 24-05-22 | 22:56

Mensen die Twitter gebruiken als communicatiemiddel *kots*

Ragnar_Lodbrok | 24-05-22 | 22:39

Ik schijt op de leugens van Bromet. Is dat goed voor het millieu of juist niet?

drs. P | 24-05-22 | 22:22

Natuurinclusief????? Zijn dat homoseksuele uilen ofzo? Non-binaire padden? Of toch gewoon een lesbische transmasculiene ooievaar?

crt | 24-05-22 | 21:53

Mevrouw Bromet, u lijdt aan wensdenken.
Stop met uw werk, zoek hulp en stem PVV.

Veepert | 24-05-22 | 21:07

Wel gek want iedereen die ik bij mij op de bouw sprak ging eigenlijk uit zichzelf los op alle regels, en noemde dan specifiek Groenlinks als doorgeslagen.

hetmoetdanmaar | 24-05-22 | 21:05

Deze dochter van een prima documentairemaker is een domme muts.

Dat dekt wel de lading.

Ervaringsdeskundige | 24-05-22 | 20:55

Wat is natuurinclusief. Dus BallastNedam gaat boomhutten met een warmtepomp bouwen of zoiets?

Okami | 24-05-22 | 20:20 | 2

Plaggenhutten.

The_Black_Knight | 24-05-22 | 20:45

Dan discrimineer je zwaar ten faveure van de natuur

intrigant | 25-05-22 | 00:25

Ik hoor haar niet over meer vrouwen, die in de bouw moeten werken. Is nu wel erg gedomineerd door mannen. Misschien bij het volgende bezoek? Of geldt dat alleen voor topfuncties?

The_Black_Knight | 24-05-22 | 20:09

Ik zag laatst wel een Pool traantjes van verdriet in zijn speciekuip plengen om de CO2 uitstoot van de betonstorters.

Blauwpetje | 24-05-22 | 18:52

Vroeger waren "idealisten" drugsgebruikende, huizenstelende uitkeringstrekkers die eens in de twee weken ergens gingen demonstreren, blokkeren of rellen, "voor het goede doel".
Want zij wisten alles beter; werkenden vonden zij maar dom; dus zwaaiend met hun belerende vingertjes eisten zij dat de belastingbetalers al hun bevelen zouden opvolgen.

Nu zijn "idealisten" dikbetaalde fop-professoren en deug-managers die 24/7 jok-onderzoekjes Diederik-Stapelen en elke werkvloer onwerkbare regels opleggen. Ze weten nog steeds alles beter; vinden werkenden nog steeds dom; en zwaaiend met hun irritante vingertjes eisen zij nog steeds dat belastingbetalers al hun bevelen opvolgen. Alleen hangen ze nu een peperdure nota aan elk bevel.

Anderen allerlei peperdure verplichtingen opleggen is makkelijk. Wat kun je zelf, behalve met je vingertje zwaaien en in gemeenschapsgeld graaien?

Geen enkel huis is echt klimaatneutraal of milieuvriendelijk, dat kan niet. Natuurlijk rijden bouwvakkers niet op de fiets door heel NL; en die betonnen heipaal krijg je met geen enkele hamer op de juiste diepte. Bouwmaterieel wordt uit de hele wereld aangeleverd en voor elk huis wijkt een stukje natuur.
En als je dan als land in anderhalve eeuw van 10 naar 30 miljoen inwoners gaat dan houd je geen natuur over.
Dus maak een keus.
Of je kiest voor overbevolking zonder natuur, of je kiest voor een immigratiestop en het behoud van wat restjes natuur.

En al die stempeltjes "co2-neutraal" slaan al helemaal nergens op. "Groene stroom" van wind en zon is totaal niet "groen", of zelfs maar "bruikbaar".
En de meeste stroom komt bovendien van gas- en steenkool-centrales. Daarbij gaat tussen de 40% tot wel 60% van de energie verloren. Bij "groene" biomassa is het rendement zelfs maar 20%.
Dus door huizen, auto's, etc te electrificeren verdrievoudigt het verbruik van fossiele brandstoffen, en daarmee de co2-uitstoot. Dit zijn makkelijk op te vragen gegevens; waarom durft geen enkele fop-wetenschapper of deug-manager dat?
Zijn er dan geen subsidiepotjes voor realisme?

Het meest realistische beleid van de klimaatlobby is de terugkeer naar het Middeleeuwse aflaatsysteem. De kerk nam daar eeuwen geleden al afstand van, en terecht. Het milieueffect van je vliegreizen wordt echt niet teniet gedaan door een boompje in Afrika te planten. Of door anderen daar toe op te roepen, middels een "goed doel". Het huidige klimaat-aflaatsysteem is bovendien nog veel beroerder omdat het is gebaseerd op stempeltjes waarvan we hebben gezien dat die niet deugen.
Een moderne diesel is schoner en zuiniger dan een e-car, maar het huidige aflaatsysteem beboet diesels en subsidieert e-cars. Zo kunnen de vingerwapperende wereldverbeteraars natuurlijk nooit hetzelfde intellectuele niveau halen als de Middeleeuwse kerkleiders.

Dandruff | 24-05-22 | 18:52 | 4

Goede tegel Dandruff!

Veepert | 24-05-22 | 21:02

Diesel moet nu eenmaal dood. Groene gekkies worden nu eenmaal niet gehinderd door enige natuurkundige- of technische kennis - en dit is dus de mantra. Dat diesel alvast één kraakgang scheelt met benzine en d

bisbisbis | 24-05-22 | 23:08
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben werkzaam in de sector en ik ken er geen één die loopt te trappelen van ongeduld voor de 'verduurzaming'. Alleen de bedrijven die er via de overheid goed aan zullen gaan verdienen staan er waarschijnlijk om te "smeken". Het is pure quatch en vooral fakenieuws van Laura Bromet.

Grachus | 24-05-22 | 18:27 | 2

Ik ben ook werkzaam in de sector en ik ken er wel een paar. Maar maak je geen illusies. Er zit altijd een verdienmodel achter. Isolatiebedrijven bijvoorbeeld. Of leveranciers van een nicheprodukt die hopen dat nieuwe regels hun concurrenten uitschakelt. Of dat ze subsidie gaan krijgen.

Ivoren Toren | 24-05-22 | 18:44

@Ivoren Toren | 24-05-22 | 18:44: Laura's slotpleidooi is dan waarschijnlijk ook; meer subsidies

sjef-van-iekel | 24-05-22 | 19:44

Ze wil niemands schatje zijn. En ondertussen laat ze zich door de markt helemaal inpakken. Te dom om te poepen, dus.Ondertussen houdt GroenLinks door het hele land verschrikkelijk veel woningbouwprojecten tegen. GroenLinks drijft de woningprijzen en de wachtlijsten zo steeds verder op.

RWrw | 24-05-22 | 18:24
-weggejorist-
peet12 | 24-05-22 | 17:59 | 1

Tja, Ballast Nedam die vinden het allemaal wel best zolang ze maar betaald worden. Hoe strenger hoe beter, want meer marges.

Keutels | 24-05-22 | 17:58 | 2

Laatst appartementencomplex opgeleverd. Denk dat 20% onderling al was verdeeld tussen oa commissarissen van BN. Zijn idd stuk voor stuk alleen maar op geld uit. Laten overigens ook veel geld liggen hoor. Maar fouten horen er blijkbaar standaard bij op de bouw.

Quattro Stagioni | 24-05-22 | 18:44

Jij snapt het. Hoe meer regels, hoe moeilijker het wordt voor kleine spelers, buitenlandse bedrijven en andere concurrenten.

Ivoren Toren | 24-05-22 | 18:46
-weggejorist-
Upendo | 24-05-22 | 17:56

Nou zit ze in de oppositie he, maar kunnen we deze dame niet eens ter verantwoording roepen? Of mag je in de oppositie liegen dat je scheel ziet? Met je "smeken"".... man man man

Behangdelul | 24-05-22 | 17:41 | 1

Dat mag in het kabinet ook, dus waarom niet in de oppositie.

intrigant | 25-05-22 | 00:30

Geweldig die reactie van Dijkgraaf dat ie de natuur niet in hoeft omdat hij erin woont! Hahaha! :D

Jan, Leiden | 24-05-22 | 17:36

Deze vrouw is onnoemelijk dom, maar zoals het spreekwoord zegt 'de domste boeren hebben de dikste aardappelen'. Ze boert goed in ieder geval.

osolemio | 24-05-22 | 17:33

Bouwen ze wel genderneutraal ?

HaaiBaai | 24-05-22 | 17:27
-weggejorist-
voldemort | 24-05-22 | 17:21

Ik werk zelf als werkvoorbereider in de bouw. Maar deze regelgeving kan ik missen als kiespijn. Alles, maar dan ook alles wat je uitzoekt wordt onderuitgehaald door wet en regelgeving.
We moeten nog de nummerplaten van de auto's registreren die op onze bouwplaats rondrijden
Vervolgens een excellijst met de nummerplaten naar onze leveranciers sturen met de vraag of ze hun type auto willen opgeven . Dan kunnen we deze stikstof uitstoot meenemen.
Wat een onzin, ik wil er echt soms helemaal mee stoppen.
En ik ken inde hele keten niemand die roept om strengere regels.

shimanski | 24-05-22 | 17:20 | 1

Ja ,de leukigheid is er al een tijdje vanaf.

peet12 | 24-05-22 | 18:04

Wat te denken van naast de lessen Milieu ook lessen Duurzaamheid en lessen Ethisch Handelen te geven op de hbo- en mbo-opleidingen Bouwkunde. Die kinderen hebben werkelijk geen idee, en hun nieuwe werkgever gaat het hen niet bij kunnen brengen anders dan dat je bouwafval moet scheiden omdat het anders simpelweg te duur gaat worden bij de stort.

mozaard | 24-05-22 | 17:13

Hoi, ik ben Laura Bromet, ik lijd aan Groen Links en hoor en zie allen wat ik wil horen en zien.
Toet toet boing boing...

Graaisnaaiert | 24-05-22 | 17:06

In de bouw stemmen mensen zeker geen groen slinks. Dit is gewoon nepnieuws van Bromet. Niemand vraagt om strengere regels maar juist om te stoppen met doorgeslagen waanzin.

Nuuk | 24-05-22 | 17:05

of tewel alleen de de consultants en advies bureaus vragen daarom en misschien de allergrootste bouwers, want des te meer regels, des te meer kleiner bouwers dat niet aankunnen en er dus mee stoppen. Monopolie voor. Ballast, BAM, Heijmans en miljarden voor de "consultants "en hun netwerk corruptie. Uiteraard zorgen al die consultants dat ze NGO's sponsoren en informatie verschaffen om alles nog ingewikkelder te maken omdat die NGO's via hun bevriende activisitsche rechters alles stil laten leggen en er nog meer advies bureaus nodig zijn. Gewoon liberaal beleid om wat ze "kennis economie" noemen door te stro te dduwen en zo alles onbetaalbaar te maken. Uiteraard in combinatie met arbeid en de middenklkasse kapot te belasten

Snap_het_ook_niet | 24-05-22 | 17:05 | 2

Als je goed winst wilt maken start je een bouwbedrijf dat in ecologisch bouwen is gespecialiseerd. Moet je wel de taal van je klanten weten te spreken overigens, maar daar kun je je sollicitanten op selecteren (mocht je zelf niet meer weten wat een zwaluwstaartverbinding is).

mozaard | 24-05-22 | 17:17

Energietransitie!

Quattro Stagioni | 24-05-22 | 18:48

Hoe zei iemand dat ook alweer ? Als je (landelijke) beta-problemen door de onnozele alpha's in Den Haag wilt laten oplossen....
Tsja,dat is ongeveer hetzelfde als op je blote knieen smeken om problemen.

roberto9715 | 24-05-22 | 17:01 | 1

Beleid wordt in dit land nu eenmaal in Drn Haag gemaakt.

mozaard | 24-05-22 | 17:19

Laura woont natuurlijk zelf al jaren onder de de deugpannen,zijj wel.
Iets met gestreken bedjes waaruit deze types komen.
Schijnelite van valse munters.

De Profundus | 24-05-22 | 16:42

Zo lang de bouwsector maar niet die gerobotiseerde woningbouwfabrieken in de strijd gooit onder het mom van ecologisch duurzaam. Daarmee graven we zelf ons eigen graf.

mozaard | 24-05-22 | 16:28

Gaat goed komen *kots*
Voor elke meter muur die gemetseld word, worden 5 bomen aan papier aan deugformulieren rondgepompt .

captain-caveman | 24-05-22 | 16:24

Categorie "mens, ga toch zeilen"?

Graaisnaaiert | 24-05-22 | 17:07

Meer categorie ‘mens, ga toch koken’

yawni | 24-05-22 | 17:53
▼ 1 antwoord verborgen

Bouwbedrijven willen wel maar er is heel veel onkunde en onwetendheid (en niet willen weten) om duurzaam/-zamer te bouwen. En dat begint al bij de afdeling Inkoop.

mozaard | 24-05-22 | 16:01 | 9

@mozaard | 24-05-22 | 17:21: Ja omdat het land topzwaar is en er teveel weg vloeit naar nutteloze parisitaire bestuur's advies en management's lagen.

captain-caveman | 24-05-22 | 17:25

@mozaard | 24-05-22 | 16:36: Ja, enorm duur. Daarom staan er ook duizenden mensen enthousiast te gillen 'wij willen een duurzaam huis'. Dat gillen ze alleen zolang ze de rekening niet hebben gezien, want dan draaien ze als een blad aan de boom om. Hetzelfde type dat graag '"vluchtelingen" welkom' staat te schreeuwen, zolang het AZC maar niet in hun buurt wordt gevestigd, Allemaal hypocrieten zoals de Laura Bromet'jes.

Grachus | 24-05-22 | 18:30

@Grachus | 24-05-22 | 18:30: Dan zijn we het hier eens en is er dus een (financiële wellicht?) prikkel nodig om de bouwwereld meer duurzaam-minded te krijgen.

mozaard | 24-05-22 | 20:37
▼ 6 antwoorden verborgen

Bromet was toch dat GroenLinkse mens met die houtkachel en die houtvoorraad in haar achtertuin voor twee winters met -20 graden? De vleesgeworden onwaarachtigheid.

Colin.Fart | 24-05-22 | 16:00 | 1

Een dag geen Laura is een dag niet geleefd!

ywitteman | 24-05-22 | 16:18

Ze heeft hier gewoon een punt. Er zijn meerdere toonaangevende figuren in de bouw die vragen om een hoger ambitieniveau op het gebied van duurzaamheid en ook veel particulieren leggen bijvoorbeeld ook meer zonnepanelen dan wettelijk voorgeschreven.

Enorm | 24-05-22 | 15:46 | 4

Dat is echt iets anders dan dat zij beweert, dat "de bouw zelf" vraagt om meer haar verstikkende maatregelen.
En particulieren die meer zonnepanelen leggen dan nodig, hopen met de huidige prijzen en de salderingsregeling binnen te lopen.
Maar u is vast enigszins op de hand van hypocrisielinks.

Nuchternederland | 24-05-22 | 15:58

@Lubbberrtt | 24-05-22 | 15:57: Subsidieregelingen. Als het toch gratis is, waarom niet dan? In mijn woonplaats ben ik al verschillende zonnepanelen tegengekomen die volledig op het Noord-Oosten zijn gericht. Zo'n "investering" doe je niet als je het zelf moet betalen.

Grachus | 24-05-22 | 18:34
▼ 1 antwoord verborgen

Bromet kan je een regelrechte leugenaar noemen.

Baksteenbakker | 24-05-22 | 15:33

De meeste reaguurders hebben er duidelijk geen moeite mee dat de wereld naar de verdommenis gaat, zolang de economie maar goed blijft draaien.

cugel | 24-05-22 | 15:31 | 29

@cugel | 24-05-22 | 17:47:
Ik praat over waarover ik wil praten.
Altijd al gedaan.
Jij reageert weer badinerend sexistisch.
Och dietiste, kunnen we het niet gewoon over eten hebben?

entredeuxverres | 24-05-22 | 19:24

@entredeuxverres | 24-05-22 | 19:24: Sorry, dat was niet de bedoeling. Hierboven, @16:54, had ik nog, op wat onhandige, mannelijke, wijze geprobeerd te zeggen dat vrouwen een aantal goede kwaliteiten hebben die wij mannen vaak missen.
@Grachus | 24-05-22 | 18:37:
Jij denkt echt dat klimaatverandering onzin is? Veroorzaakt door, oa door mensen uitgestoten, broeikas gassen? Natuurlijk ben ik het met je eens dat klimaataanpassingen economisch haalbaar moeten zijn. Maar luister anders eens naar wat jongeren zelf denken.

cugel | 24-05-22 | 19:58
▼ 26 antwoorden verborgen

Dit is natuurlijk kolder, van alle bouwvakkers die de afgelopen tijd bij mij rondgelopen hebben, waren er precies nul die wat gaven om regelgeving vanuit klimaatoogpunt. Sterker nog, ze lachten er in veel gevallen om. Laat staan dat ze smeken om meer regelgeving.

Dat terzijde, het gaat natuurlijk om de doekoe. Meer regelgeving, meer kosten, dus mevrouw moet haar muil gewoon houden.

Zoelense Hobbyboer | 24-05-22 | 15:26 | 1

Mentaliteitskwestie. Deze is van onderaf niet te winnen.

mozaard | 24-05-22 | 16:47

Ik zie veel afwatering.
Meen dat de tuin van Jesse Klaver er ook zo eco uitzag.

chausson61 | 24-05-22 | 15:40

En iedereen met de trein naar zijn werk!
waar komt trouwens de stroom voor de treinen vandaan?
Oh ja, gascentrales.

Nuchternederland | 24-05-22 | 15:53

Dikke meneer met rubber laarzen, jumpsuit en haarnetje (6e smeekbede van boven). Het benne rare tijden.

Duwbak_Linda | 24-05-22 | 15:20

Ah Brometje, dat mokkel dat 36 in stukken gezaagde bomen in de tuin had liggen voor de houtkachel

Illuminati1989 | 24-05-22 | 15:19 | 1

€ 120.000 krijgt ze per jaar voor haar volstrekt onnozele bijdrage.
Van ons belastinggeld, wel te verstaan.

Wat een k*t land, waar politici het allerlaagste niveau hebben, terwijl er zoveel mensen met een uitstekend niveau zijn, die de huidige impasses snel en doeltreffend kunnen slechten.

Bolhoed | 24-05-22 | 15:16 | 1

inderdaad, als al deze gesubsidieerde geldverslindende deugmutsen gewoon eens aan het werk gingen dan hielden we geld over voor duurzamere oplossingen. Zo gaat het ook in de bouw, de helft van het budget is al op door de vele adviesburootjes.

lagelander | 24-05-22 | 17:01

Een mooier voorbeeld van gaslighting is er niet, gewoon totaal gelul van Bromet, wenslieger pur sang.

TheBigKirth | 24-05-22 | 15:15 | 1

Het laat vooral met die foto’s erbij zien dat de praktijk de kanteling nog niet heeft gemaakt en dat voor die mindshift heel wat meer nodig is dan alleen beleid van bovenaf.

mozaard | 24-05-22 | 16:12

Die Laura, heeft wel 4 co2 neutrale koters op de wereld gezet.
Best een lieve mammie, en goed voor pappie.

Zitvlak | 24-05-22 | 15:12 | 4

En er lag ook 10kuub hout voor het kacheltje klaar

Woodywoodhacker | 24-05-22 | 15:14

Wat is dat toch het getal 4…? (@Steekmug!?)
Zij heeft er blijkbaar 4, Klaver heeft er 4 en Kaag ook.
De 4 windrichtingen?

Roos | 24-05-22 | 15:52
▼ 1 antwoord verborgen

Politica spreekt mensen "uit de bouw".
Ik ken geen enkele bouwvakker die dat zegt.
"Waar werk je ?" vraag ik en het antwoord is steevast "In de bouw".
*In* de bouw, Laura.
Praat eens met díe mensen. In plaats met die 'uit-de-bouwbobo's.

LD69 | 24-05-22 | 15:11 | 1

Dat, dus. Het gros werkt en wil betaald worden. Waar de Co² vandaan komt of heen gaat interesseert hen geen ene jota. Werk is geld. Des te hoger in de rangen je gaat (heb bij de BAM gewerkt) des te abstracter de werkwereld wordt.

Tolo | 24-05-22 | 15:24

Ik moet altijd lachen om die bouwtypes die beweren dat wanneer je de hele dag met stenen of gordingbalken aan het sjouwen bent, je pas echt werkt. Ik kan de hele dag op mijn krent zitten schrijven en aan het ind van de dag doodmoe zijn. Een intellectuele inspanning kost zeker net zoveel energie als een fysieke inspanning. Maar tja, mannen met lullige baantjes en rechtse praatjes: dat gaat al snel fout.

Red shirt | 24-05-22 | 15:07 | 12

Je bent dus vooral een kostenpost

Rest In Privacy | 24-05-22 | 16:00

Tot je zo'n mannetje nodig hebt die ff een muurtje bij je moet metselen. Reken maar dat die lullige baantjes straks meer doekoe opleveren dan een tikgeitje op kantoor met hun oh zo intellectuele baantje. Kan jij straks lekker uit je ivoren torentje lopen blazen dat er meer mannen/vrouwen met het lullige baantjes bij moeten komen omdat er niets meer gemaakt/gebouwd word agv geen technici meer. Want iedereen moest zo'n lullig intellectueel kudt baantje ambiëren.

clockandhammergame | 24-05-22 | 17:16
▼ 9 antwoorden verborgen

"Natuurinclusief". Ah, een nieuwe trend: Woke-woorden willekeurig combineren.
Maar wat betekent het?

Maytheforcebewithyou | 24-05-22 | 15:05 | 2

Het betekent het nimmer aflatende gedram van de groene kmher,het gaat niet over,niet van zelf.

Coolcalmcollected | 24-05-22 | 15:14

Doe maar duurzaamdivers, dan doe je woke genoeg.

Nuchternederland | 24-05-22 | 15:24

Bromet is tekenend voor het stuitende en ontstellend lage niveau van onze volksvertegenwoordigers in de Kamer.

Eppo | 24-05-22 | 15:02 | 3

Je haalt de woorden uit me mond......

Yoda von Siam | 24-05-22 | 15:14

Lijkt op de klima minister, ook zo'n toppert.

Zitvlak | 24-05-22 | 15:17

Het is gewoon zielig.

ChalinaRosa | 24-05-22 | 15:18

Net Putin nog gesproken, hij smeekte om strengere sancties.

Nuchternederland | 24-05-22 | 15:01

Mevr. Bromet heeft dit zelf onderzocht. De eensgezindheid onder de bouwvakkers was enorm; allen wilde de zwaardere regelgeving. Tijdens de terugvlucht vanuit Qatar heeft ze het hele rapport nauwkeurig uitgewerkt.

Keukenmalloot | 24-05-22 | 15:01 | 1

lol, als het niet zo treurig was, beide verhaallijnen.

Nuchternederland | 24-05-22 | 15:25

GroenLinks en strengere regelgeving: juist op 5 mei (Bevrijdingsdag!) kondigde GroenLinks Arnhem de komst van de TegeltuinGestapo aan.

Opajoop | 24-05-22 | 15:00 | 1

Woensdag in (B)rome(t) ...

Arnold Layne | 24-05-22 | 14:58 | 1

When. Gvd autocorrect

Arnold Layne | 24-05-22 | 14:59

Heb het donkerbruin vermoeden dat Laura Bromet ontzettend veel okselhaar heeft.

Brabeaulander | 24-05-22 | 14:55 | 2

Lid van de Sekte der Onbespoten Schaamharigen.
-
(ik probeer hem er in te houden...)

bisbisbis | 24-05-22 | 15:04

Smeken om strengere regelgeving.
Noord-korea.
Hoe gaat het eigenlijk met haar houtkachel?

Nuchternederland | 24-05-22 | 14:50

Heerlijk. Minder bouwen svp. Zodat ook volgend jaar er weer 20% op de woningprijs kan. Des te meer overwaarde ik verzilver als ik mijn woning in het buitenland ga aanschaffen. Wellicht dan toch maar 2 ipv 1 huis kppen in buiten NL

BoerKoekoek | 24-05-22 | 14:49 | 1

Same here, nog zo'n jaartje en ik stap over naar een Italiaans landhuis met 5 hectare olijfbomen. Van de overwaarde.

Nuchternederland | 24-05-22 | 14:51

En meer bloemetjes op tafel in de schaftkeet! Eindelijk een werk maken van menstruatieverlof in de bouw! En meer diversiteitscoaches. Een verbod op de walgelijk sexistische blotedamesposters in bouwketen. Echt; ze zeiden het zelf tegen Laura dat ze dat héél graag wilden, De Bouw!

Kloof2012 | 24-05-22 | 14:47 | 1

De bouw is wouw zeggen wij altijd, al menen we er natuurlijk geen flikker van.

peet12 | 24-05-22 | 17:57

Bromet doet aan wensdenken en heeft volgens mij een ruime fantasie.
Rutte is al heel erg, maar als dit soort types het voor het zeggen krijgt, ga ik emigreren.

bqbq | 24-05-22 | 14:47 | 1
-weggejorist-
voldemort | 24-05-22 | 20:36

Grootbedrijf heeft altijd voorkeur voor meer en ingewikkelder regelgeving. Hogere barriers to entry, minder concurrentie, hogere marges.

Glasgow Argus | 24-05-22 | 14:46

Hoorde dat Wierd D in Ilpendam was. Daar woont ook de familie Bromet. Ze zijn niet populair daar, import zijnde.
Categorie klagen over lawaai vd kerkklok en de mestlucht als je ‘landelijk’ wilt wonen.

Nichtsneues | 24-05-22 | 14:45 | 1

Inderdaad, die aflevering heb ik ook geluisterd. Buitengewoon hinderlijk dat soort mensen.

ratelaar | 24-05-22 | 14:48

Wat een hetze hier weer tegen een liegende politica die alleen maar pleit voor haar destructieve visie en onkunde.

kroel | 24-05-22 | 14:44 | 1

En alleen maar omdat ze een sterke vrouw is.
Oops, did I just assume its gender?

Nuchternederland | 24-05-22 | 14:53

Mannen zeggen alles om van gezeur af te zijn. Zeker als ze ook nog een bonus kunnen krijgen.

Sierstrip | 24-05-22 | 14:43

Wij van WC Eend.....

Dr.Mabuse | 24-05-22 | 14:42

Die foto’s van smekende arbeiders werkend in de bouw, kostelijk!

Ook die tweet: “Wel fijn dat hij niet hoeft te vrezen voor zijn baan met zoveel werk dat er aan komt.” Dat is zonder extra werk al een beetje een probleem. Er is krapte op de arbeidsmarkt en in veel sectoren, ook de bouw, zijn er tekorten aan goed opgeleid personeel. En dan is er nog het probleem met stikstof regelgeving, die heeft de bouw ook geen goed gedaan. Veel kwam stil te liggen.
Maar ja mevrouw Bromet is van de partij van hoop.

ratelaar | 24-05-22 | 14:41

Meer regels = minder bouwen.
Maar we moeten toch juist MEER bouwen?

naglfar | 24-05-22 | 14:41

Laura's bouwervaring,

*Hoofdredacteur en samensteller Perspectief, het tijdschrift voor relaties van
bouwbedrijf en projectontwikkelaar Hillen & Roosen, 1998 - 2008
*Redacteur Amsterdamse Huizencourant, 2004
*Onderzoeker Projectmanagementbureau LuRo, Verantwoordelijk voor het onderzoek naar de kosten en de staat van onderhoud van de huisvesting van alle gesubsidieerde Amsterdamse culturele instellingen, in opdracht van de gemeente Amsterdam, 2007

Cornelis12 | 24-05-22 | 14:41 | 2

Waarbij dan weer even aangetekend moet worden dat het blad Perspectief mevrouw Bromet bepaald niet dag en nacht van de straat heeft gehouden. En een blauwe maandag Amsterdamse Huizencourant ook al niet. En dat onderzoeksjobje was ook al een tijdelijk ietsje. Alles opgeteld heeft mevrouw Bromet dus eigenlijk nooit een 'echte', langdurige fulltime baan gehad.

bisbisbis | 24-05-22 | 14:59

@bisbisbis | 24-05-22 | 14:59:
Helaas is het een langdurig project, de bouw.
Jij en ik weten waar dit gaat stranden met haar aan het stuur he?
Bloed op de muur!

Sjeintje | 24-05-22 | 15:03

Mooi turks bedrijf dat ballast nedam

mundusvultdecipi | 24-05-22 | 14:40

Laura is Groen Links, Groen Links doet er niet toe dus Laura ook niet.

NLgaatnaardeklote | 24-05-22 | 14:38

Gelukkig zijn huizen zo goedkoop dat de extra kosten hiervoor geen enkel probleem opleveren!

Nichtsneues | 24-05-22 | 14:38

Zomaar wat tweets van Ballast Nedam Development,

Ballast Nedam Development zet een iconische stap met het Natuurhuis en gaat klimaatpositieve rijwoningen van stro ontwikkelen. Dit is de uitkomst van een zoektocht naar een schaalbare klimaatpositieve rijwoning die eind vorig jaar startte.

Afgelopen zaterdag vond de Vogelsafari in Berckelbosch Eindhoven plaats. Tijdens deze safari werden deelnemers meegenomen in de leefwereld van de stadsvogels in hun eigen buurt.

Cornelis12 | 24-05-22 | 14:37 | 7

@Nuchternederland | 24-05-22 | 14:54:
Klopt, in mijn hele tuin zie ik geen natuur meer door al het groen dat overal de kop opsteekt. Ach ja, de natuur moet maar plaats maken voor mijn woongenot en ik ben dol op groen, dood aan de natuur!

ratelaar | 24-05-22 | 14:56

"rijwoningen van stro ontwikkelen"
Na de blamage met houtskeletbouw; Wat zou de brandverzekering er van vinden?

marcoplarco | 24-05-22 | 15:02

@marcoplarco | 24-05-22 | 15:02:
Vaak is strobouw hout- skeletbouw. Bovendien is geperst stro brandvertragend, zeker icm leem. strobouw.nl/bouwen-met-stro/bouwkunde...

In kampen is er een strobouwwning afgebrand. Wat dan wel interessant is, is dat de woning lang heeft gesmeuld voordat het daadwerkelijk vlam vatte. In veel traditionele woningen zit makkelijker brandbaar materiaal verwerkt, die ook nog eens enorme giftige rook veroorzaakt.

onsecohuis.blogspot.com/2018/02/brand...

ratelaar | 24-05-22 | 15:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Als wat Laura zegt waar is dan is het "bedrijfsleven" gewoon bang voor al die kutregels die ze er toch wel doorheen drukken, en likken ze de met spataders gemarmerde kuiten van La Bromet en co uit voorzorg.

Schwanzeleber | 24-05-22 | 14:36

Je kan wel merken dat La la laura Bromet nog nooit op de bouw is geweest en er geen greintje verstand van heeft. Die bouwvakkers geven er geen fuck om wat ze moeten doen en doen alles wat op tekening staat en wat ze gezegd wordt door de baas. De aannemers zelf gaan alleen maar voor meer geld verdienen. De mensen uit de bouw die Laura spreekt draaien zich na het gesprek met Laura om en lachen zich de pleuris om zon dom wijf.

Therapietje | 24-05-22 | 14:34 | 3

Des te meer klimaatmaatregelen er in een huis gebouwd moeten worden des te meer marge kunnen ze berekenen.

2voor12 | 24-05-22 | 14:38

Precies dat ja.
Maar weet je wat het ergste is, het is wel deze dame die het laatste lacht want als er geen huizen gebouwd mogen worden(vanwege iets dat La...La...La...Laura verzint) dan hebben de vaklui die daadwerkelijk het huis bouwen, geen baan meer.

Het laatste zinnetje wat ze tegen Dijkgraaf zegt heeft een behoorlijke nare smaak in mijn mond achtergelaten, eentje die ik/wij misschien wel blijven proeven voor een lange tijd.

Sjeintje | 24-05-22 | 14:39

Bromet heeft misschien dan geen verstand van de bouwsector, maar zonneklaar is dat 99% van de bouwsector geen (biologische) kaas gegeten heeft van ecologische duurzaamheid.

mozaard | 24-05-22 | 16:21

Wat een toeval! Ik heb net uitgebreid met boeren gepraat en die smeken om meer stikstofregels. En gister nog met een visser, die hoopte vurig op meer bemoeienis van de EU. En die pelsdierfokker vorige week - dol van blijheid dat ‘ie moet stoppen.

Zeddegeizot | 24-05-22 | 14:30 | 1

Ik sprak overigens laatst ook nog een stratenmaker, die hoopte op regels voor meer gendergelijkheid en neutrale wc’s.

Zeddegeizot | 24-05-22 | 14:33

Piepschuim broodjes zagen met de kettingzaag en dan alle rommel laten rondslingeren is ook aso. Met de reciprozaag met juiste blad gaat zoiets sneller, veiliger en met 99% minder stof.

jcvjcvjcvjcv | 24-05-22 | 14:29 | 1

Ze worden er niet op afgerekend, en het waait wel weer over/weg.

mozaard | 24-05-22 | 16:24

Ik zie alleen een digihippie met een bloemetje in haar naam. Dat meent voor een hele industrie te spreken. Een die het, op dit moment, geen flikker uitmaakt hoe we gebouwd wordt, als er maar gebouwd wordt. Pleurt op mens.

Super Grover | 24-05-22 | 14:26 | 2

politici hebben tenminste idealen.
* klak.... zwijgen doet, heel erg lang.

nobodiesunmighty | 24-05-22 | 14:31

Mooi he? Die foto van die bouwvakker met een peuk tussen z'n lippen. Zo hoort het.

Leptob | 24-05-22 | 14:25

Laura Bromet heeft natuurlijk gelijk. Mensen die het oneens met haar zijn, zitten nog in een puberale ontkenningsfase wat het milieu betreft.

thanseeuwen | 24-05-22 | 14:25 | 5

Oh wat goed dat we weer niet aan ad hominem doen.

Oh wacht - inhoudelijk is er niks.

redanx | 24-05-22 | 15:32

Puberaal weet ik niet, maar niet te ontkennen valt dat het ook een generatiedingetje is.

mozaard | 24-05-22 | 16:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik word afgeleid door een schrijnend gebrek aan diversiteit bij de bouwers. Duidelijk een glazen plafond.

Selassie | 24-05-22 | 14:24 | 2

Maak er een reclamespotje van , en de helft is opeens gekleurd.
Ik zie geen probleem.

Nuchternederland | 24-05-22 | 14:49

@Nuchternederland | 24-05-22 | 14:49: terwijl ik in de bouw hoofdzakelijk oudere witte mannen van boven de 50 zie die zich drie slagen in de rondte werken. Waar zijn onze medelanders?

Tjatiswat | 24-05-22 | 15:19

Het onteigenen van grond van boeren om er natuurinclusief, circulair, CO2-neutraal (of positief) wordt gebouwd.
Mw. Bromet, wat is er natuurinclusies om weilanden vol te bouwen.
Probeert u ons met circulair een rad voor ogen te draaien?
Hoe ziet u CO2 neutraal als er naast de woningen ook wegen, riool, waterleidingen, verlichting etc moeten worden aangelegd en de bewoners (per saldo immigranten; het immigratiesaldo is de groei van de bevolking) ook moeten eten, drinken en recreëren. Of gaat het alleen om die extra huizen die niet nodig waren als Nederland niet zo belachelijk vol moet worden?

El Rico Grande | 24-05-22 | 14:23

'ik heb met mensen uit de bouw gesproken'

Mensen die 36uur p/w op kantoor zitten, die mensen bedoel je La..La..La...Laura?
Je bedoelt de vakmensen die daadwerkelijk het werk uitvoeren en dus met de neus dagelijks datgeen zien wat daadwerkelijk nodig is om een bouw uit te voeren?
Je weet wel, mensen die ervoor kunnen zorgen dat overheidsprojecten niet steeds verhoogd moeten worden qua budget?

Of bedoel je project managers met een hoop blabla maar geen enkele vakkennis La..La..La...Laura?

Sjeintje | 24-05-22 | 14:22 | 1

Jullie zullen wel het wel begrijpen dat ik iets wat gefrustreerd ben als ik zeg dat er gisteren een aantal aannemers binnen stonden op kantoor/werkvloer, voor de uitbreiding van een geconditioneerde inpakruimte, waarvan de projectmanager boven op kantoor aan zijn pik zat te trekken terwijl de aannemers elkaars tekeningen aan het bekijken waren...
Deze mensen vaklui kwamen al heel snel tot de conclusie dat de tekeningen niet overeenkwamen en ook dat er niet zo gebouwd kon worden zoals aangegeven.

Naast het hele simpele feit dat als je zoiets doet er altijd eerst de vloer gelegd dient te worden...maar nee de projectmanager trekt liever aan zijn pik.

Sjeintje | 24-05-22 | 14:33

Laura Bromet die de woningbouw komt verduurzamen: symptoombestrijding pur sang. Grenzen dicht voor mensen uit veilige landen zonder geldig visum zou veel meer goed doen voor de klimaat- en stikstofproblematiek. Dan hoef je namelijk ook niet zoveel te bouwen. Maar op zoveel rationaliteit hoef je bij Groenlinks doorgaans niet te rekenen. Ze zijn helemaal wappie daar.

Professor Superhirn | 24-05-22 | 14:21 | 1

Wat zouden ze daar in de kelder waar de waterleiding binnenkomt bijmengen ?

Nichtsneues | 24-05-22 | 14:41

Net lopen smeken om hogere prijs benzine. Kon niet. Nu in hongerstaking.

RickTheDick | 24-05-22 | 14:21

De bouwbedrijven die dit vinden zijn de groten die op deze manier van kleine concurrenten af hopen te komen omdat die niet het vermogen hebben hierin te investeren.
En die trut van GL heeft het niet eens door. Of het kan haar niets schelen.

2voor12 | 24-05-22 | 14:20

Vandaar al die rare meningen, men kan niet lezen.

Neuth | 24-05-22 | 14:19

Ze had ook met Rutger Van der Noort op twitter een discussie hierover.
Ze noemde ballast nedam ook aldaar en Vesteda (een verhuurder - cg. subsidieslurper) en daarna noemde ze banken en verzekeraars. Die zien de eurotekens in de ogen en staan al klaar om KAACHINNGGGGG te zeggen.

Zueco | 24-05-22 | 14:18

Jezus, die Laura is me toch een potje lelijk! Die komt mijn hunebed niet in.

Ichneumonidae | 24-05-22 | 14:16 | 2

Nee die gnoom van een Jan Dijkgraaf heeft vooraan gestaan bij het uitdelen van goede uiterlijke kenmerken.

YoMoms | 24-05-22 | 14:19

"Uitgebreid gesproken met mensen uit de bouw die smeken om strengere regelgeving" ???? Tuurlijk schat. Laat ik nu vanuit mijn toko veel met bouwers te maken hebben en los van de ambtenaar bij de gemeente die de bouwvergunning afstempelt - en conform aan hem/haar/het opgelegde regeltjes moet vragen of alles wel netjes verloopt - is er geen kut die loopt te smeken.

de directeur | 24-05-22 | 14:15 | 2

Nou dat is niet helemaal waar he. Als de grote bedrijven hun snelbouw formules aan de hoogste standaard aanpassen kan het niet zo zijn dat een ander(concurrent) nog steeds met ouwe mindere kwaliteit ook aan het bestek voldoet. Dan begint immers niemand.

Denkhetnjet | 24-05-22 | 14:25

De eerste bouwvakker die smeekt om ciculair te bouwen wordt gelijk afgevoerd. Droom lekker verder Lara

nednied | 24-05-22 | 15:43

Laura Bromet. GroenLinks, vroeger was dat CPN. Een clubje dat gesteund werd (en mogelijk GL nog steeds) door de Sovjet Unie. Voor die laatste club werkte ene Vladimir Poetin die veel geld gaf aan allerlei obscure organisaties (zoals CPN) om maar zoveel mogelijk tweedracht in het westen te zaaien.
Kernenergie waar CPN en GL zo tegen waren? De protesten gefinancierd door de Sovjet Unie.
De smekende mensen van deze Bromet zullen wel de treinende dinnetjes van Baudet zijn.

El Rico Grande | 24-05-22 | 14:14

Natuurlijk, we kunnen allemaal lachen om zo'n tweet, dat is gemakkelijk.

Maar iedereen met een beetje gezond verstand ziet dat het klimaat echt begint te ontsporen, en dat de komende decennia niet leuk gaan worden voor de wereld.

Ook niet voor Nederland. En dan praat ik niet over het verlies van de wereld of droge voorjaren, meer hittegolven in de zomer en een minder groen en aangenaam Nederland, hoe verdrietig die ontwikkelingen al zijn.

Dan praat ik over wat klimaatverandering gaat doen in Zuid-Europa (Spanje bijvoorbeeld), Noord-Afrika, het Midden-Oosten. Onze buren.

Als die landen ontwricht raken door verdere verdroging en verwarming, dan gaan die mensen andere plekken opzoeken om te leven. Dan kunnen daar oorlogen ontstaan.

En wij zitten er direct naast.

HarmenB | 24-05-22 | 14:14 | 25

@HarmenB | 24-05-22 | 15:31:
Ja inderdaad, ik ben n.l. dietiste.
Verder is algemene ontwikkeling, in jouw optiek, blijkbaar een vies woord.
Maar als je vragen hebt, stel ze gerust.
Jij kunt wel wat antwoorden gebruiken.

entredeuxverres | 24-05-22 | 16:38
-weggejorist-
WasHetMaarMakkelijk | 24-05-22 | 17:38

@HarmenB | 24-05-22 | 15:11: Het klimaat verandert altijd. De huidige, marginale dat wel, opwarming hebben we te danken aan overmatige zonneactiviteit van het laatste decennium. Maar ja, dat is een echte wetenschap en daarom laat het IPCC het maar links liggen. Stel je eens voor, dan kunnen de schreeuwlelijken, zoals "advies"bureautjes en linkse onnozelaars niet meer verontwaardigd doen en geld uit de zak kloppen.

Grachus | 24-05-22 | 18:52
▼ 22 antwoorden verborgen

In de islam is er een regel die zegt: sla regelmatig je vrouw en ook al weet je niet waarom, zij weet het wel!
Lijkt soms van toepassing op die rare verdwaasde meisjes hier.
p.s. ik ben tegen slaan laat daar duidelijkheid over zijn.

pejoar | 24-05-22 | 14:14 | 2

tja, dan ga je er toch ineens heel anders naar kijken.

Baytep | 24-05-22 | 14:26

Je PS maakt het wel af, deugkneus.

Ichneumonidae | 24-05-22 | 14:34

Die kloof tussen het volk en politici was al jaren bekend.

Boerhoektvrouw | 24-05-22 | 14:14 | 1

"Mensen in de bouw" blijkt de "directeur van Ballast Nedam" te zijn.
Dat soort figuren weten precies wat onze politici en ambtenaren graag willen horen, om ze vervolgens een heleboel geld - ons belastinggeld - uit de zakken te kloppen met projecten die 2 á 3 keer duurder uitvallen dan oorspronkelijk begroot.

Dat soort mensen slaagt er dus ook moeiteloos in om zogenaamd 'kritische' journalisten om de tuin te leiden. Waarvan akte.

Leon Tosti | 24-05-22 | 14:13 | 2

En de directeur praat in koninklijk meervoud waarna Bromet in politiek meer fout praat.

El Rico Grande | 24-05-22 | 14:16

Hetzelfde type manager dat het ook voor het zeggen heeft bij de energiemaatschappijen en wie het geen reet uitmaakt of ze nou biomassacentrales moeten bouwen of windparken, zolang ze maar voldoende subsidie krijgen. Als morgen de kerncentrales groen worden genoemd en gesubsidieerd worden, dan zijn ze massaal voor kernenergie. Maakt ze allemaal geen zak uit.

FrankVeer | 24-05-22 | 14:38

Laura Bromet is met verve de allerbeste Twitter-troll die we hebben. Weet iedere keer weer de perfecte wereldvreemde onbenulligheid te veinzen en mensen op de kast te jagen. Echt ongekende klasse, ik kan er niets anders van zeggen.

Do-na-zi | 24-05-22 | 14:13

Laura Bromet heeft waarschijnlijk in 1 jaar meer gevlogen dan heel mijn familie in 10 jaar tijd. Ik kan heel slecht tegen types zoals Laura Bromet.

Brabeaulander | 24-05-22 | 14:12 | 2

Ja, maarrrww Laura Bromet "spreadt awareness" dus dat compenseert haar zonden! Want als Laura leeft voor 5, maar ondertussen 10 andere mensen kan vertellen wat ze moeten doen, is er alsnog netto winst.
Ofzo.

Vage_eddie | 24-05-22 | 14:14

Ad hominem, nu weer terug naar de inhoud.

mozaard | 24-05-22 | 16:49

Dat deze mevrouw niet snapt dat mensen uit de bouw aandringen op strenge eisen onderstreept hoe dom deze dame is. Geeft niet want de wal keert het schip vanzelf en ontstaat er een aarde zonder mensen en die aarde draait onverminderd haar rondjes rond de zon op een steeds grotere afstand. Fijne dag.

Zemko | 24-05-22 | 14:12 | 1

Nou ik ga er niet meer van uit.
Het blijft maar erger worden.

Kaas de Vies | 24-05-22 | 14:12

Oh, ze heeft gewoon Maxime Verhagen en z'n vriendjes gesproken. Ja, dan heb je inderdaad met Bouwend Nederland zitten lullen.

Dubbelepunthoofd | 24-05-22 | 14:12

Die Laura praat denk ik vloeiend Pools. Das toch de voertaal in de bouw?

Ouwe Semelaar | 24-05-22 | 14:11 | 3

Is toch inmiddels Roemeens?

Louter Leuter | 24-05-22 | 14:14

Dat is ook veelzeggend. In Polen en Roemenië hebben ze ws niet eens een woord voor ‘duurzaamheid’.

mozaard | 24-05-22 | 16:51

@Louter Leuter | 24-05-22 | 14:14: Yup, tegenwoordig nog een enkele Pool, maar voor de meerderheid zijn het Roemenen die door de uitzendbureaus worden aangeboden.

Grachus | 24-05-22 | 18:57

Afgelopen week een hunebed gekocht. Voor wie wil, er kunnen nog elf mensen bij. Mannen hoeven niet te reageren.
Ik friendprice maken doen.

Ichneumonidae | 24-05-22 | 14:11 | 1

Maar moet je ook (kortstondig) trouwen?

marcoplarco | 24-05-22 | 15:00

Voor de klimaatwaanzin mag je als politicus best wel grof liegen hoor, is heel normaal.

2voor12 | 24-05-22 | 14:09
-weggejorist-
Louter Leuter | 24-05-22 | 14:08

Het is wel duidelijk in welke bubbel deze dame dagelijks vertoeft. En slaat hier, met haar ingefluisterde lobby kreetjes, weer lekker de plank mis.

boerk | 24-05-22 | 14:08 | 1

De bouwsector is net zo goed een bubbel. Twee bubbels die elkaar maar slecht zullen begrijpen.

mozaard | 24-05-22 | 16:53

Laura Bromet lijkt me zo'n type dat niet op kan houden over "verduurzaming", maar ondertussen wel een inloopkast heeft met 50 sjaaltjes, 20 mantelpakjes, 15 paar schoenen, etc.

Vage_eddie | 24-05-22 | 14:08 | 1

De leiden in de bouwsector lijken mij van die types die ... ach laat ook maar. Zucht.

mozaard | 24-05-22 | 16:54

Laura heeft gesproken met bouwvakkers die een isoleercel bij haar bouwen, in opdracht van haar gezinsleden.

Mr_Natural | 24-05-22 | 14:07

"Natuurinclusief bouwen."
Ik kende het woord nog niet, Google is mijn vriend.

Conclusie: Eigenlijk is het wonen zoals onze voorouders woonden, alleen laat je je voor het bouwen van een woning eerst adviseren door een duur bureau.

Gratis advies natuur-inclusief bouwen mijnerzijds:
Haal die auto uit je betegelde "voortuin", parkeer deze weer waar hij hoort (in de parkeervakken) en zet leuke planten en struiken in die voortuin terug
Makkelijke planten: de vlinderstruik en de stokroos.

Graag gedaan!
Delen mag, vertalen (in het Arabisch) is lievvv!

Roos | 24-05-22 | 14:06 | 5

Je zit helemaal goed met je opmerking. Punt is dat men de basics is verleerd. Eenmaal gewend om gesneden en/of gewassen spinazie te kopen in de supermarkt, blijkt dat je de mensen gewoon weer moet leren hoe ze spinazie van het land moeten voorbehandelen. En ja, in de bouw en ook in andere sectoren verdient men goed aan slechts maar al te basaal advies.

mozaard | 24-05-22 | 17:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Bromet is een schoolvoorbeeld van wat gewone mensen onder een deughuichelaar verstaan.

Conan de Rabarber | 24-05-22 | 14:05

Dit is inderdaad een verdienmodel voor de gemiddelde aannemer, stel er loopt een grijsgestreepte befhamster op je terrein rond en dan moet je stil dan:
- Geef je de rekening van je huidige kosten door aan de opdrachtgever
- Kan je dus betaald onderhoud aan je spullen doen
- Kan je je personeel en materieel elders inzetten
Dus het is vokomen duidelijk dat:
- Laura Bromet niet bij een aannemer werkt
- Aannmemers graag hun verhaal aan Laura kwijt willen

Aannemers verdien geen geld met hun contract maar met meerwerk en (betaald) niks doen.

JeanDragage | 24-05-22 | 14:05

Net wat autohandelaren gesproken die vnl handelen in oudere diesels. Ze smeken om een veel strenger stikstofbeleid.

Cornelis12 | 24-05-22 | 14:04

Die "mensen" uit de bouw die zij heeft gesproken willen alleen maar meer voor zichzelf verdienen.
De gewone mensen uit de bouw moeten nog steeds sjouwen en buffelen.
Die kennen nog zoiets als zweten.
En huizen bouwen die ze zelf met moeite kunnen betalen vanwege de hypotheek.

Steve1234 | 24-05-22 | 14:04 | 1

Op een dag weet je ‘t: je wordt communist!

mozaard | 24-05-22 | 17:03

Laura Bromet, lief GL meisje die allemaal vast goed bedoelt. Dochter van documentairemaker Frans Bromet.

En ze mag vinden wat ze vindt, hoor, ook al vind ik heel iets anders, maar:

"mensen uit de bouw die smeken om strengere regelgeving....''

"Smeken'', Laura, echt waar joh? Doe alsjeblieft eens normaal en vermijd dit soort overdreven, gezwollen taalgebruik. ''Smeken'' doet helemaal niemand in Nederland. In Oekraïne, ja, daar kan ik me voorstellen dat onschuldige burgers die kutRussen smeken om hun leven te sparen. Niet dat het die kutRussen een fuck interesseert.

Dr_Johnson | 24-05-22 | 14:04 | 2

Het power-jargon van tegenwoordig leidt tot taal-devaluatie.
Smeken, zwaar depressief worden enz...

Je neemt die mensen bij voorbaat al niet serieus.

Roos | 24-05-22 | 14:11

"Nederland geschokt".. als G Joling een scheet laat. Als L Bromet vertraging op Schiphol heeft. Als Ome Jan een lekke band heeft.

Taal wordt compleet uit z'n verband getrokken.

marcoplarco | 24-05-22 | 14:57

Een kutte tweet van een zure kut. Veel kutter dan dit wordt het niet.

Montgomery Burns | 24-05-22 | 14:03

Is dit een parodieaccount van een parodiepartij?

Mr_Natural | 24-05-22 | 14:03

Noem er 54.

Zo niet, mond houden.

Kaas de Vies | 24-05-22 | 14:03

Aannemers/werkgevers in de bouw zijn uiteraard voorstander van "verduurzaming", los van of een maatregel enig effect sorteert. Waarom zou dat toch zijn?

Diederik_Ezel | 24-05-22 | 14:03 | 3

Meer winst?

Roos | 24-05-22 | 14:12

Wetgeving

BansFrakker | 24-05-22 | 14:20

Subsidiemaatregelen leggen de sector geen windeieren. Bovendien zit op ecologisch bouwen een flinke marge.

mozaard | 24-05-22 | 17:05

Is ze in Legoland geweest?

decaliter | 24-05-22 | 14:02 | 1

Nee ze bezocht Madurodam.

jan huppeldepup | 24-05-22 | 14:04

Het bedrijfsleven in de bouw is gebaat bij duidelijke wet- en regelgeving. Natuurlijk is het goed om zo milieu- en klimaatvriendelijk te bouwen, maar dat zijn (nog) wel de duurdere opties. Zolang het niet verplicht is en er gegund wordt op laagste prijs, gaan bouwbedrijven het niet zelf aanbieden. Als dit wel verplicht is, dan is er geen keus meer en zal het massaal toegepast worden. Bedrijven zijn innovatief genoeg, maar hebben wel een lange termijn visie nodig qua regelgeving, om te weten waarin te investeren.

Timide_Aso | 24-05-22 | 14:02

We kunnen natuurlijk ook full Macau of Hongkong gaan. iedereen een kippenhok en dan maar stapelen.

Dr.Utker | 24-05-22 | 14:02 | 3

Rijstpapieren wandjes ertussen. Kun je kabuki spelen voor de buren. Minder CO2-uitstoot dan Netflix.

H. Caulfield | 24-05-22 | 14:05

Macau is verkloot door de casinos. Als dan Hong Kong... met heel veel natuur (dankzij het gestapel).

Louter Leuter | 24-05-22 | 14:12

Zoiets als dit: vorm.nl/fibonacci 250 kippenhokken van 25 tot 50 m2 vanaf €700.

Niet_Van_Hier | 24-05-22 | 14:20

Op zee wel eens een nymfonane matroos meegemaakt die smeekte om geneukt te worden.

hallofreen | 24-05-22 | 14:02

Is er ook een pica van het huis van Bromet?

redthehaghue | 24-05-22 | 14:01 | 6

Ja met een stapel open haard hout.

Borghesia | 24-05-22 | 14:10

@WeirJack | 24-05-22 | 14:08:
Een weldenkend mens houd zich verre van twitter, feestboek, tiktokkie en insta.

redthehaghue | 24-05-22 | 14:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Een samenleving die smeekt om (betaalbare) woningen.

vierbier | 24-05-22 | 14:00 | 1

Meer vooral. Liefst met woonkamer, slaapkamer, keuken en badkamer in separate vertrekken a.u.b. Dan ben ik al tevree.

mozaard | 24-05-22 | 17:08

Haha, dat mens staat echt totaal buiten de werkelijkheid. Zoveel is wel duidelijk. Er zijn echt mensen die haar serieus nemen?

Omebert | 24-05-22 | 14:00 | 4

Heel GroenSlinks en aanhangers

BansFrakker | 24-05-22 | 14:19

Ja, dat is de ellende. Zulke dwaallichten worden serieus genomen maar ook graag gehoord omdat ze vertellen wat men wil dat ze vertellen. En zo houden ze elkaar in stand. Dat de waarheid daarvoor moet wijken, is bijzaak.

Bakkeleures | 24-05-22 | 15:06

Maar zij spreekt wel Hongaars, Pools, Roemeens gezien haar diepzinnige gesprekken met de bouwvakkers over de toekomst van de wereld en natuurlijk de kinderen.

forecastle | 24-05-22 | 15:40
▼ 1 antwoord verborgen

Wie is Laura Bromet ?

JeanDragage | 24-05-22 | 13:59 | 4

@Louter Leuter | 24-05-22 | 14:12: De vader van Laura.

Zwizalletju | 24-05-22 | 14:18

@Louter Leuter | 24-05-22 | 14:12:
De vader van Laura Bromet.

In-To-Graphics | 24-05-22 | 14:20
▼ 1 antwoord verborgen

meer mensen = meer stenen = minder natuur.
tenzij we de wadden en IJsselmeer inpolderen natuurlijk. Of de bevolking reduceren.

zo moeilijk is dat allemaal niet

Dr.Utker | 24-05-22 | 13:59 | 1

4% van Nederland is stenen, daar kan dus best 1% bij

JeanDragage | 24-05-22 | 14:06

Wie zijn toch die "mensen uit de bouw"?

J.P.Drapeau | 24-05-22 | 13:59 | 1

mensen met een Legodoos

decaliter | 24-05-22 | 14:01

In wat voor belevingswereld leef je dan als je denkt dat dat op eerste 5 bladzijden van topprioriteiten staat bij bouwondernemers.

Bronet moet opgenomen worden vrees ik.

_pacman_ | 24-05-22 | 13:59

Hoe meer regels, hoe hoger de verdiensten. Energieopslag. Inclusieve natuur toeslag. Bescherm de vleermuis toeslag. Etc etc

Bataafje | 24-05-22 | 13:59

Mensen uit de praktijk betrekken? Ho ho, we moeten geen mensen met realiteitszin hebben als het om klimaat gaat...

TinusVlugOpDeKut | 24-05-22 | 13:59

Kutburgers die smeken om een deugdictatuur, dan heb je het toch lekker voor mekaar als premier.

Zeurders | 24-05-22 | 13:56 | 1

Deugen en liegen gaan hand in hand.

Smeggel | 24-05-22 | 14:23

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl