Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten – De kleuterklas

Het is inmiddels 16 maanden geleden dat kabinet aftrad voor het fiscaal kopschoppen van gezinnen

45 jaar geleden werden in Bovensmilde 105 kinderen ontvoerd, die waren binnen drie weken weer thuis. Diverse kabinetten Rutte hebben hard gewerkt om tienduizenden kinderen ongeveer honderd keer zo lang te ontvoeren. “Van Agt, wij willen leven ...” is vervangen door “Mark, ik wil mijn kindje terug ...” De industriële schaal is niet voor te stellen, waardoor een emotionele reactie uitblijft.

Nu wil ik absoluut de Molukse gemeenschap niet vergelijken met onze premier. Zij hadden wel integriteit, transparantie, een ziel en een doel. Molukkers werden als tweederangsburgers uitzichtloos buiten onze maatschappij gehouden in onder andere doorvoerkamp Westerbork. Nu worden toeslagouders tot dezelfde dodelijke wanhoop en waanzin gedreven. Ik sta hiervoor niet in.

Mark Rutte verwees zijn chefsache donderdag terug naar de rechtbank terwijl kinderrechters dinsdag hadden gepubliceerd zulke zaken niet inhoudelijk te kunnen beoordelen. Een dossier dat door een falende rechtsstaat, onuitvoerbare bureaucratie en criminele ambtelijke beslissingen ontstaan is, na al die jaren proberen af te doen met een nog arbeidsintensievere oplossing, is volledig onhoudbaar.

Bovendien kijken kinderrechters ook naar de hechting van kinderen met hun tijdelijke opvang of pleeggezin. Die besluiten in soortgelijke zaken waar de ouders onmiskenbaar hebben laten zien dat zij in staat zijn beslissingen te nemen in het belang van de kinderen” om de kinderen NIET terug te geven. Mark weet dat, het is beleid om al na een half jaar hechting “zaken” af te wijzen.

Als een kinderrechter geen duidelijk bewijs krijgt, mogen kinderen wat mij betreft zelf kiezen tussen ouders of instelling. Hier hoort de kinderrechter de belastingrechter te volgen, de tijd van geloven en vertrouwen is voorbij. Alleen in zeer extreem duidelijke gevallen is een uithuisplaatsing nog mogelijk, bijvoorbeeld na strafrechtelijke veroordeling van beide ouders of mede op verzoek van het kind.

Blind vertrouwen in jeugdzorg blijkt een ongefundeerde & kwetsende aanname. We beseffen nu waarin uithuisgeplaatste kinderen terechtkomen: Een vastgelopen en kapot bezuinigd systeem met een tekort aan pleegouders. Hulp krijgen ze onvoldoende, psychologen zitten werkloos thuis. Een plek waar 75% te maken krijgt met geweld. Waar seksueel misbruik een structureel probleem is.

Dit is een systeem waar kinderen meerdere keren per jaar onaangekondigd worden verhuisd, zodat ze geen relaties met huisgenoten, vriendjes, medeleerlingen of docenten kunnen opbouwen. Behalen van diploma's wordt zo een uitzondering, op hun achttiende verjaardag worden deze pubers op straat achtergelaten, niet meer het probleem van de staat, red jezelf (minuut 23 en verder).

Rutte gijzelde kinderen in ieder geval sinds 2015 en er is nog geen zicht wanneer die kinderen naar huis mogen. Er is zelfs geen zicht wanneer het eerste kind terugkomt. Het is inmiddels 16 maanden geleden dat kabinet aftrad voor het fiscaal kopschoppen van gezinnen. De kans dat deze kinderen achttien worden, voordat een kinderrechter zich over de zaak kan of mag buigen, is reëel.

Ouders mogen van Mark Rutte eerst bij de rechter aantonen hun leven weer op de rit te hebben. Bij grotere complexere zaken is zelfs het uitbetalen van schulden volledig vastgelopen. Na vier maanden radiostilte komt pas deze eerste inadequate reactie. Deze ouders hebben nog niet eens hun eigen geld terug. Het gaat jaren duren de schade te bepalen & betalen, en dan ben je er nog lang niet.

Hoe gaan ouders die hun huis kwijtraakten via een executieveiling, na jaren van idiote prijsstijgingen nu overbieden om weer te wonen?! Alleen al dat fragmentje van de gevolgschade loopt in de tonnen. Ouders die een sociale huurwoning hadden, mogen eerst tien jaar op de wachtlijst. Kwetsbaren zoals daklozen, statushouders, arbeidsmigranten en mogen eerst!

Ouders krijgen eerst ietsje meer juridische bijstand om het gevecht met de overheid aan te gaan, maar hebben ook een accountant nodig om de schade te bepalen. Helaas heb je kind tegen die tijd ongeveer een decennium niet gezien, en kan je met een psycholoog uitzoeken of er nog een relatie mogelijk is. Alle gezinsherenigingen uitstellen totdat de woningnood voorbij is, is een dood spoor.

Een omgangsregeling is voor ouders binnen een vechtscheiding opeisbaar, maar ouders in deze staatsgreep mogen hun kinderen niet bellen als ze te activistisch twitteren. Gezinshereniging is voor asielzoekers een afdwingbaar recht, voor toeslagouders een opgegeven droom. Hier hoort een plan dat elk getroffen gezin voor de zomer weer een keertje samen uit eten of op vakantie mag.

Terwijl ambtenaren niet strafrechtelijk worden vervolgd voor deze kinderontvoeringen, knevelarij, discriminatie, valsheid in geschrifte, meineed, afpersing, wordt een agent die een gijzelnemer aanreed wel onderzocht. Een gezinsvoogd die onbewust een fout maakt werd strafrechtelijk vervolgd, een belastinginspecteur die willens en weten de wet negeert wordt gepromoveerd.

D66 houdt morgen een partijcongres over haar partijcultuur, maar een rapport over machtsmisbruik moest geheim blijven. Die grondhouding “wat niet weet, wat niet deert,” is precies de doofpotcultuur die zeventien jaar aan knevelarij en kinderontvoeringen mogelijk maakte. Wanneer gaan politici beseffen dat geheimhouding interne criminaliteit met de mantel der liefde bedekt?

Een kabinet van echte kleuters had meer empathie, ontwikkeling en resultaten gehad.

Reaguursels

Inloggen

Dit is te groot voor de Nederlandse overheid. Er is geen wil, geen visie, geen capaciteit, geen kennis, geen kunde, geen dossier meer over. Doek de hele boel op en begin opnieuw. Regel op zijn minst toezicht vanuit het buitenland. Waarom staat er niets bij het Europese Hof op de rol, waarom zwijgt het EP? En waarom staan er geen trekkers op het Binnenhof? Dat de NPO een inteelt- en witte-onderbroeken-bende is weten we. Maar waarom blijft iedereen netjes spelen? Deze overheid heeft geen enkele legitimiteit meer. Dit is geen foutje, dit is willens en wetens wederrechtelijk handelen. Ga naar Brussel, dat is de enige kans hier ooit beweging in te krijgen. Bouw een engels-talig dossier op en benader de internationale media. Ga naar internationale persconferenties en stel daar de vragen waar je kind blijft. Zonder druk via het bedrijfsleven op de lobbyverenigingen en de regering bereik je niets. Er is immers geen enkele noodzaak. Het loopt nu al jaren en het gaat precies zoals ik jaren terug al zei: er gebeurt niets.

Frau Merkel | 15-05-22 | 00:11 | 1

De Kinderbescherming is een draak geworden. Het is goed bedoeld opgezet, echter in de loop der jaren gedegenereerd tot een ‘Staats-ontvoering’ instituut met ongebreidelde macht, en alles onder de radar natuurlijk. Ik denk dat een zaak aan het Europees Hof v.d. Rechten v.d. Mens nu noodzakelijk is.

Jawel, er gebeurt wel wat: o.a. GS blijft doordouwen en bewustwording is de eerste stap naar gerechtigheid van deze zogenaamde ‘dwaze ouders’ en hun verdwenen kinderen. Feitelijke eis is hereniging met de echte ouders, gevangenisstraf voor de daders en aftreden v.d. zittende kliek.

Unsinkable-Sam | 15-05-22 | 03:20

Geen 500 points for Ukraine dus

VriendjeWip | 15-05-22 | 00:06

Op Geenstijl moet je braaf zijn. Kinderbescherming is prima instantie. Doen ook maar hun best. Ga er maar aan staan. Zo goed Geenstijl?

I left on time.. | 14-05-22 | 23:37

De wil om dit op te lossen is er niet omdat dan alle verantwoordelijken bekend worden. En dat willen ze niet , ze schamen zich vast maar willen niet het gezicht van deze zooi worden en hun carrière in rook op zien gaan . Kotsmisselijk wordt ik van dat volk . Tribunalen? Nog niet eens zo’n gek idee. Haal de bescherming van de ambtenaren er maar vanaf. Bied klokkenluiders maar veel geld en een andere identiteit.

Schipperke | 14-05-22 | 22:24

Ze zijn nooit afgetreden..
En de verkiezingsuitslag is niet gerespecteerd.

ik2! | 14-05-22 | 22:22

Het mooiste is de valse emphatie die tegenwoordig gespeeld/gelogen wordt.

"... Ik begrijp dat het heel erg is..."
"... Ik heb velen gesproken die zijn getroffen..."
".. We leven met u mee..."
".. We begrijpen het volkomen..."
"... Onbegrijpelijk wat deze mensen moeten doormaken..."

Doe er dan GODVERDOMME wat aan..

litebyte | 14-05-22 | 22:15 | 2

Ik hoor dat u boos bent. Deze was je nog vergeten beste lite

sgaapje | 14-05-22 | 22:20

Ze gaan naast je staan met deze woorden om dan gezamenlijk naar t probleem te kijken. Maar je kunt na dit soort zinnen ook eens gewoon de zaken benoemen. " Je bent t probleem " , enz.

Schilder58 | 14-05-22 | 22:39

45 jaar geleden werden de kinderen gegijzeld in de school niet ontvoerd. Dat was toen een groot iets.

Schilder58 | 14-05-22 | 22:09 | 1

En Westerbork was na de Oorlog geen ‘doorvoerkamp’ in de zin des woords dat doorvoerkamp synoniem staat voor genocide, de Engelsen noemde dit soort kampen dan ook: Transitcamps. Opmerking: ik zie dat zelfs Google deze term laat verwijzen naar vernietigingskampen, maar dit klopt volgens mij niet. Transitcamps werden opgericht om de 10.000e terugkerende soldaten tijdelijk in te huisvesten, zo ook dus Westerbork. Er werden in dit geval ex. militairen cq. terugkeerders van de Russische steppen gehuisvest. Pas veel later werd het een gedenkplek en moest de naam Westerbork de Shoah levendig houden, feitelijk nadat de boel op instorten stond wegens desintresse en gebrek aan geld.

Unsinkable-Sam | 15-05-22 | 03:05
-weggejorist-
I left on time.. | 14-05-22 | 21:59 | 1

En maar een grote scheur over Polen en Hongarije, de bijbel heeft het al over de balk en de splinter. Een betonnen plaat heeft Markie en kornuiten plus de fans onder de reaguurders voor hun collectieve kop
En maar downplayen het walgelijke volk. De stemmers voor het zootje zijn medeplichtig.

bijna_raak | 14-05-22 | 21:26

Stel je voor dat ze de kinderen niet allemaal terug kunnen vinden.....

Dat zou wat zijn.

swuinm71 | 14-05-22 | 21:12 | 2

Stel je voor dat er een heel stel ambtenaren en politici zomaar verdwenen zijn, echt nergens te vinden. Gelukkig leven we in Rutte-land en kan zulks niet gebeuren

Henkie | 14-05-22 | 21:23

Is al zo, hoorde ik ergens.

TantevanCharlie | 14-05-22 | 23:58

Ik ben zeer ontmoedigd over de staat van de besodemieterij van de staat.
En ik zie nog niet de bodem.

NiCeY | 14-05-22 | 20:51

Dat hechten van kinderen is een drogredenering. Er is uitgebreide literatuur in de psychologie over kindermishandeling. Een jong kind zoekt vaak de affectie van de mishandelende ouder, want volkomen afhankelijk. Dan is het trauma van een uithuisplaatsing hetzelfde, zonder meer vergelijkbaar met het Stockholm syndroom.

Ik weet niet meer bij wie ik gisteren of vanochtend las over het opslingereffect van financiële problemen in gezinnen. Waar denkt u dat al die zogeheten gezinsdrama's vandaan komen? Dit is helemaal geen juridisch probleem, beste kinderrechters: het is juist al die juristerij die de oorzaak is van al deze ellende.

Doe een stap opzij: een groot deel van het civiele recht, en daarmee de capaciteit van de rechtbanken, is puur gericht op het bevredigen van vermeende schuldeisers. Niet in de laatste plaats de Belastingdienst, met zijn omgekeerde bewijslast. Die incassomachine is onwaarschijnlijk "efficiënt". De oplossingen zullen moeten komen van echte deskundigen, niet van jullie omhooggevallen kommaneukers.

Hetkanverkeren | 14-05-22 | 20:48 | 1

Ik ga dit heel netjes formuleren, want zou het eigenlijk anders willen zeggen: het is grove misleiding om te zeggen dat kinderen ‘gewend’ zijn aan hun pleegouders en daarom niet terug kunnen, nl. er zijn talloze voorbeelden van volwassen mensen welke op zoek zijn naar hun vader, moeder, broer of zus. Ze liegen dus dat ze barsten met hun literatuur.

Unsinkable-Sam | 15-05-22 | 03:10

Zou etnische profilering helpen?

Ichneumonidae | 14-05-22 | 20:40 | 2

Ja, mannen met scooters moeten hun toeslag meteen terugbetalen.

Après toi | 14-05-22 | 20:44

@Après toi | 14-05-22 | 20:44: Dus ik heb geen problemen met m’n Ebike? Prima!

Ichneumonidae | 14-05-22 | 20:45

Zou dhr. Rutte deze grimas, die als vrolijke lach door het leven moet gaan, thuis voor een spiegel oefenen? Het is werkelijk niet om aan te zien. Wie trapt daar nog in?

viejohuevon | 14-05-22 | 20:36 | 1

Now there are some sad things known to man
But ain't too much sadder than
The tears of a clown when there's no one around

Mr_Natural | 14-05-22 | 20:40

Hoe meer je te weten komt over deze toeslagen affaire hoe meer je mond open valt. Je denkt dat zoiets plaatsvind in Rusland, een willekeurig Afrikaans of Zuid-Amerikaans land maar niet in het ontwikkelde Nederland. Gelukkig ben ik niet in die positie dat ik mijn hand moet ophouden voor toeslagen maar je bent mooi de pisang als je van die regelingen gebruik moet maken.

EmilioEsteves | 14-05-22 | 20:29 | 6

@Après toi | 14-05-22 | 21:29: Basale zaken verwarren met mensenrechten? Jij bent ook toe aan koffie. Wel is het zo dat zaken die beter niet geprivatiseerd konden worden wel geprivatiseerd zijn. En omdat er een verdienmodel was voor kinderopvang is die kinderopvang geprivatiseerd en hadden we er een toeslagenstelsel voor nodig. Was de kinderopvang gewoon een nutsvoorziening gebleven dan hadden we de puinhopen niet gehad en was het veel goedkoper geweest. U is er van op de hoogte dat de kinderopvang in Nederland vooral in handen van buitenlandse investeerders is gekomen omdat het heel lucratief is om verzekerd te zijn van inkomsten, lees toeslagen.
www.maatschappelijkekinderopvang.nl/n...
Alsjeblieft geen tweedimensionale VVD argumentatie. Ik had je slimmer ingeschat.

Zapata10 | 14-05-22 | 21:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Rutte heeft geen kinderen en weet niet hoe het is om ze te moeten missen.

Mahatma | 14-05-22 | 20:26 | 4

God zij dank niet.

Coolcalmcollected | 14-05-22 | 22:31
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt wel of alles in de soep is gelopen.
Wat heeft de VVD toch aangericht.

ChalinaRosa | 14-05-22 | 20:21 | 7

@Après toi | 14-05-22 | 20:31:
Wilt u ze bedanken voor alle toeslagen?

zwenkwieltje | 14-05-22 | 20:34

@Zapata10 | 14-05-22 | 20:24: Dat laatste ben ik het helemaal mee eens. Volgens mij is het nog nooit zo´n puinhoop geweest op alle gebieden.

ChalinaRosa | 14-05-22 | 20:35

Hij is een goed manager... volgens sommigen hier... HAHAHAHA!

litebyte | 14-05-22 | 22:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Mensen zonder geheugen hebben nooit ergens spijt van.

Mr_Natural | 14-05-22 | 20:21 | 5

@Après toi | 14-05-22 | 20:22:
Wat was uw vraag?

zwenkwieltje | 14-05-22 | 20:25

@Après toi | 14-05-22 | 20:27:
Ben ik vergeten.

zwenkwieltje | 14-05-22 | 20:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Wanneer krijgt onze Mark eigenlijk zelf eens een keer kinderen?

elfenstein | 14-05-22 | 20:15 | 7

@litebyte | 14-05-22 | 20:19:
Ik vraag dit omdat in andere landen je nevernooit minpres zou kunnen worden als je niet getrouwd bent en kinderen hebt. Hier in europahaha zijn we dan wel helemaal van de eunuchen, freaks en juffenfetishisten maar de rest van de wereld vertrouwt het voor geen meter als je niet zelf in hetzelfde schuitje zit en weet waar het over gaat. Een Macron, Merkel of Rutte kan ik als vader nooit vertrouwen, ze weten domweg niet wat er voor hun volk op het spel staat dus kwaken ze maar wat heen over voor hun belangrijke shit, klimaat, gendergedoe, alles wat voor ouders onderaan de lijst staat. Mark Rutte die het over kinderen en ouders heeft is hetzelfde als Bassie de Clown die een tedtalk over crypto geeft.

elfenstein | 14-05-22 | 20:27

@elfenstein | 14-05-22 | 20:27: Hoeveel kinderen heeft Boris eigenlijk? En bij hoeveel verschillende vrouwen? Ik ben de tel inmiddels kwijt.

Après toi | 14-05-22 | 20:28

@zwenkwieltje | 14-05-22 | 20:23: Buiten dat, om het eventuele zaad in te brengen moet je stoten, iets wat ook niet gaat zonder ruggengraat...

Hendrikaatje | 15-05-22 | 01:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik mis de urgentie bij de VVD bij de toeslagenpuinhoop. De getroffen personen betreffen niet de VVDachterban.

thanseeuwen | 14-05-22 | 20:14 | 5

Bij de bespreking hield een nieuwe VVD’er zijn maidenspeech. Ineens kwamen de VVD’ers tevoorschijn om de man te feliciteren. Voor het hele debat hadden ze geen interesse wel voor een vvd feestje.

thanseeuwen | 14-05-22 | 20:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Kinderen zelf laten kiezen tussen ouders en instelling? Op welke leeftijd? En wat nou als ze kiezen voor de instelling en ze willen twee weken later weer naar de ouders? Beslissen de kinderen dan ook? Moet gewoon even aan junior denken die als het bij ma even tegenzit, schreeuwt dat ie naar mij wil en andersom gebeurt ook wel eens. Uiteraard geven we daar niet aan toe. Maar hij kan dan wel denken 'gelukkig ga ik morgen weer naar pa/ma'. Als een kind zich in de instelling niet happy voelt dan is het antwoord 'je hebt zelf gekozen, jammer voor je!'?

Leptob | 14-05-22 | 20:10

Tis een vieze, smerige rotkop, dat vind ik al 12 jaar, dat vind ik nu weer. Verrot, smiegtig, nul inhoud, machtspoliticus. Verder niks, gewoon niks. Ik kan die stem al een decennium plus niet meer horen.
Walgelijke niks-kunner. Walgelijk iets...

WasHetMaarMakkelijk | 14-05-22 | 20:10 | 2

Ook al ziet hij eruit als een kruising tussen Jabba de Hut en Gollum, dat maakt gene ene bips uit. Deze lul met vingers heeft nog minder zelfreflectie en integerheid dan de afgeknipte teennagels dan de heer Omtzicht.

litebyte | 14-05-22 | 20:17

U raakt nog maar het topje van de weerzin aan die ik voel voor deze glijer.

zwenkwieltje | 14-05-22 | 20:21

Gaarne twee dingen gescheiden houden.
1. Er is ouders vreselijk onrecht aangedaan.
2. Er is gefraudeerd door ouders.

Ouders die vreselijk onrecht is aangedaan moeten zo goed mogelijk geholpen worden.
Ouders die gefraudeerd hebben moeten vervolgd worden.
Dat zijn twee aparte groepen.
Dat onze overheid er voor kiest om iedereen 30.000 Euro te geven, ook de ouders die gefraudeerd hebben is niet de schuld van de ouders die slachtoffer zijn geworden van die overheid maar van de overheid zelf en de manier hoe die overheid denkt dit probleem op te lossen.
Dus als u gaat mekkeren over de schande dat fraudeurs ook 30.000 Euro krijgen, mekker dan bij de regering maar niet bij de echte slachtoffers.

Zapata10 | 14-05-22 | 20:07 | 5

Jazeker wel jochie.. Lekker meeliften met..

niv01 | 14-05-22 | 20:50

Zapata10 | 14-05-22 | 20:07 Die €30.000,-, was dat niet net voor de verkiezingen??

Hendrikaatje | 15-05-22 | 01:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Het partijkartel is tegen elke vorm van discriminatie: tegen discriminatie op grond van sekse, leeftijd, seksuele geaardheid, huidskleur, gezondheidstoestand, maar vooral tegen discriminatie op grond van competentie!

MAD1950 | 14-05-22 | 20:07 | 1

Voor 1 augustus is het geregeld, zo niet dsan worden betrokken en verantwoordelijke bewinslieden persoonlijk verantwoordelijk gehouden en strafrechtelijk vervolgd wegens grove nalatigheid.

Dat is pas beleid.

litebyte | 14-05-22 | 20:22

Terugkeer bij ouders is gewoon rechtvaardigheid. Niks geen termijn of wat dan ook. Die kinderen zijn onrechtvaardig bij hun natuurlijke ouders weggehaald.
En dan zouden zij nu te laat zijn? Zij zijn slachtoffer van falende instanties.

Fervent | 14-05-22 | 20:06

Reshuffling the deck chairs on the Titanic.

inCol | 14-05-22 | 20:05 | 1

Sommigen beweren dat het eigenlijk het zusterschip Olympic was dat zonk.

ikhebgeenflauwidee | 14-05-22 | 20:15

Heeft u de laatste jaren iemand op een verjaardag, crematie, in de kroeg, op het werk, op straat, op de sportvereniging, in de parenclub, op de ornitologievereniging, op de postzegelclub of in de kerk, iemand iets positiefs over Mark horen zeggen? Zo ja, wat?

Mr_Natural | 14-05-22 | 20:05 | 2

Dat het de beste leugenaar is die we ooit gehad hebben. Is echt iedereen het over eens.

elfenstein | 14-05-22 | 20:10

Als hypocriete huichelaar onovertroffen.

bijna_raak | 14-05-22 | 21:30

De kabinetten Rutte zijn niets anders dan georganiseerde misdaad. Mocht er ooit een Nederlandse versie komen van The Godfather, dan is de beste titel De Minister President.

Nuuk | 14-05-22 | 20:03 | 2

Too much credits for him. Respect voor Marlon Brando, Robert DeNiro en Al Pacino graag!

IdeasAreBulletproof | 14-05-22 | 21:16

Maar wat komt er na Rutte? Want de Rutte doctrine en het neoliberalisme èn de Nederlander is alleen goed als verdienmodel, zit inmiddels zo diep in de Nederlandse samenleving. Dat gaat niet meer veranderen.

Bataafje | 14-05-22 | 22:14

“Als een kinderrechter geen duidelijk bewijs krijgt, mogen kinderen wat mij betreft zelf kiezen tussen ouders of instelling.”

In het aangehaalde krantenartikel staat dit:

“Probleem is de zogeheten aanvaardbare termijn, legt Jurgen uit. Hij doelt op de periode waarbinnen een kind na een uithuisplaatsing nog kan terugkeren naar de ouders, voordat het te gehecht is geraakt aan de pleegouders. Voor kinderen tot 5 jaar gold een richtlijn van een halfjaar, voor oudere kinderen een jaar”.

Zoals ik het lees zou het jonge kind dus een keuze moeten maken tussen de ouders en tussen het gastgezin, en niet ‘de instelling’.

En dat maakt het dus alweer een ander soort keuze, want dan is het de vraag in hoeverre zo’n jong kind gehecht is geraakt aan het gastgezin.

Dat gezegd hebbende,

‘zomaar’ eventjes besluiten dat ouders gedupeerd zijn en zelf geen- of weinig blaam treffen is letterlijk levensgevaarlijk: wat als de ouder(s) niet goed bij hun hoofd zijn?

Genoeg voorbeelden van ouders die kun kind hebben vermoord (Meisje van Nulde), seksueel hebben misbruikt (‘Epe’) en andere onvoorstelbaar verschrikkelijke voorbeelden (een moeder die haar minderjarige kind op verkoopsites aanbood voor seks tegen betaling). Sommige ouders ZIJN gewoon enorme klootzakken en/of knettergek!

Zou een kind, dat het grootste deel van zijn/haar leven met voornoemd soort ‘ouders’ heeft geleefd en grenzend aan zekerheid enorme psychische schade heeft opgelopen op die heel jonge leeftijd voor zichzelf KUNNEN bepalen of het bij een gastgezin of bij zijn/haar biologische ouders wil wonen? Hoe wordt die wil bij zo’n jong kind gevormd?

Investeer veel meer in Jeugdzorg.

Maar ga geen overhaaste beslissingen nemen waarmee je (heel) jonge kinderen in een mogelijk levensgevaarlijke situatie brengt, of in een mogelijk structureel gevaarlijke situatie brengt waarmee zij voor de rest van hun leven zwaar getraumatiseerd kunnen geraken (en wat hen zelfs tot zelfmoord zou kunnen bewegen).

Scylla en Charybdis, kiest u zelf maar.

Kompromat | 14-05-22 | 19:58 | 8

@IdeasAreBulletproof | 14-05-22 | 21:22:

En daar houdt het dus op.. Wat geef ik jou mee in de situatie die ik ken en die beheersbaar is voor mij.. Ik wil je behoeden van kwaad op de manier die ik ken..

Goed fout = interpretatie en dus simpelweg van de buurman/ouder/broer/zus geleendT...

Dat reguleren is niet alleen een onmogelijk doel, het is simpelweg onmogelijk..

neonreclame | 14-05-22 | 21:33

Het is zo'n super bullshit kinderen kunnen bij een pleeggezin van de ene minuut op de andere weggebonjourd worden en dan is hechting geen probleem. Kijk hoe het tuig handelt niet naar de smoesjes die ze verkopen, een volledig verziekte organisatie dat kan je trouwens wel afleiden uit het feit dat Markie het verdedigd.

bijna_raak | 14-05-22 | 21:36

@neonreclame | 14-05-22 | 21:33:
“Goed fout = interpretatie en dus simpelweg van de buurman/ouder/broer/zus geleendT...”

Is stelen goed of fout?

www.ad.nl/binnenland/honderden-roma-k...

Of wat dacht u hiervan?:
“Het VARA-programma 'Groot Uur U' wijdde in 1978 een uitzending aan het onderwerp pedofilie. PvdA-senator Edward Brongersma kreeg de ruimte te vertellen waarom het goed was dat kinderen relaties met volwassenen konden hebben”:
anderetijden.nl/aflevering/205/Ruimte...

Ik geef meteen toe dat ik dit citaat er mede bij gehaald heb om de PvdA (weer) te kunnen afzeiken, maar het is ook een voorbeeld van hoe GESCHIFT sommige mensen zijn.

Ik neem aan dat u, net zo goed als ik, vindt dat er geen licht zit tussen ‘goed’ en ‘fout’ m.b.t. het seks hebben tussen volwassenen en kinderen.

Sommige zaken zijn gewoon zwart/wit, daar is geen sprake van ‘interpretatie’.

En m,b.t. uw eerdere vraag:

Zoals IDeasAreBullitProof al aanstipte: onvoorwaardelijke liefde, waar ik dan ‘zelfopoffering’ aan zou willen toevoegen.

Te vaak gaat de discussie over ouders die het ‘recht op’ hun kind benadrukken.

Mijns inziens zou het belang van het kind te allen tijde centraal moeten staan.

Een kind is geen bezit/eigendom.

Kompromat | 14-05-22 | 22:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Mark is een echte Spuit 11 .
Altijd te laat , vol met excuses , altijd beterschap beloven , geen inzicht in de fouten hij maakt , en geen empatisch vermogen .
Hij had 4 jaar geleden naar Brussel moeten vertrekken , maar nu gaat hij de geschiedenisboeken in als "de kinderbeul" .

hooliganica hollandi | 14-05-22 | 19:57

Alleen maar laf afschuiven, afschuiven, afschuiven. Níemand neemt verantwoordelijkheid, terwijl er velen verantwoordelijk zijn.

Rico Tampeloerus | 14-05-22 | 19:52 | 1

Verantwoordelijkheid is een Groot Goed.
Dat moet je heeeel goed en dun uitsmeren, zodat we alles samen met elkaar doen.

funda | 14-05-22 | 19:59

De Toeslagenaffaire is een onderwerp waarvan Links Nederland uit haar plaat zou moeten gaan. Op de barricades! Nou nee hoor, het boeit ze geen reet. Ukraine douze points.

Pekketrikker | 14-05-22 | 19:51 | 3

Te druk met Derksen.

Rico Tampeloerus | 14-05-22 | 19:53

"De Toeslagenaffaire is een onderwerp waarvan Links Nederland uit haar plaat zou moeten gaan."
Zeker, je zou niet anders mogen verwachten. Misschien dat de SP er iets van vindt.

"Nou nee hoor, het boeit ze geen reet".
Nou nee, dat is niet helemaal waar want op de Joop, voor zover dat links is, gebruiken ze de toeslagenaffaire weliswaar niet om de gedupeerden te ondersteunen maar vooral om VVD-ers en rechtse groepen te bashen. Want Links heeft een toko te draaien, subsidie te harken.
Dus de directe opponenten die daar zijn (volgens het linkse boekje) worden van alles verweten en daarna is het linkse leiderschap weer gerustgesteld.
En ja, autochtone minderbedeelden zijn tegenwoordig voor iedereen een last. Ze staan immers in de weg van berekenende asielzoekers en "gerepatrieerde" Kalifaatkippen.

LD69 | 14-05-22 | 20:08

BS Renske Leyten van de SP heeft zich zeer ingespannen. De rest D66, PvdA, GL houd zich liever met stikstof en trans non problemen bezig.

bijna_raak | 14-05-22 | 21:51

De Belastingdienst valt toch onder het Ministerie van Financiën alwaar S. Kaag resideert? In het laatste debat heb ik haar node gemist en mocht ook geen voortvarendheid als nieuwe bestuurscultuur waarnemen. Alsof voortvarendheid een nieuwe bestuurscultuur zou zijn. Koffie drinken met Rutte en bij alle fracties langsgaan om voor de najaarsnota de nodige miljarden bijeen te schrapen is nu hun core business. Mijn hoop is gevestigd op de koning. Misschien dat hij na het wekelijks bezoekje van Rutte aan hem onze premier bij het uitlaten een stevige joviale klap tussen de schouderbladen kan geven. De monumentale trap van Huis ten Bosch leent zich m.i. voor zoveel vriendelijkheid.

Een vrije paling | 14-05-22 | 19:44 | 3

Klinkt als een plan!

Wijze uit het Oosten | 14-05-22 | 19:50

De koning is al jaren vakkundig buiten spel gezet. Maar een klap op de muil van Rutte is het minste wat hij kan doen.

Gervano | 14-05-22 | 19:53

Onze Koning moet zich vooral bezig houden met het feit dat de prijs van een pils de pan uit rijst. Betreft tenslotte een grote component watermanagement. Go get them Willy!

Pekketrikker | 14-05-22 | 19:54

Tja die kinderen kregen pizza met een laxeermiddel erin aangeleverd door een mij bekende agent in een onderbroek. Nadat de hele school ondergescheten was vonden de gijzelnemers het een goed plan om de kinderen maar te laten gaan.

austinhealey | 14-05-22 | 19:37

Er zijn wel degelijk fraude gevallen bekend.. En of mensen die erop meeliften... Hoor je niemand over natuurlijk..

niv01 | 14-05-22 | 19:35 | 11

@4HoogAantWater | 14-05-22 | 19:51: bovendien is die 4% vertekend. Mensen die wel onrechtmatig toeslag hebben ontvangen maar niet tijdig een herinneringsbrief tot terugbetaling ontvingen, worden juridisch gezien niet als fraudeur bestempeld en krijgen nu dus ook zelfs schadevergoeding .

In mijn ogen ben je dan wel een fraudeur.
En daar is dat systeem dus ook de mist ingegaan.

Roos | 14-05-22 | 19:59
-weggejorist-
AntiZanicz | 14-05-22 | 20:11

@Roos | 14-05-22 | 19:59: Reageren op een brief die je niet hebt gekregen, hoe doe je dat?

4HoogAantWater | 14-05-22 | 20:28
▼ 8 antwoorden verborgen

Bovensmilde en dan ook nog die trein. Goed afgehandeld door ome Joop

Zwizalletju | 14-05-22 | 19:34 | 5

@Après toi | 14-05-22 | 19:36: Precies. Velen zagen hun toekomst toen nog niet in Nederland, ze droomden van hun eigen Republiek der Zuid-Molukken en kozen daarom vrijwillig voor een zekere apartheid. Inburgeren en integreren zou maar leiden tot het verwateren van het ideaal. Er ging nog flink wat tijd overheen voor ze accepteerden dat die republiek er nooit zou komen.

J.P.Drapeau | 14-05-22 | 19:56

@J.P.Drapeau | 14-05-22 | 19:56: De Molukkers zijn door ons gered van een zekere genocide. Zij waren de Sonderkommando's van het KNIL en uitvoerders van veel moordpartijen. Dat waren de anderen volken nog niet vergeten. Nu spelen zij de vermoorde onschuld en geven ons de schuld van hun miserabele leven in dit land dat feitelijk een paradijs is.
bij onvrede graag spoedig vertrekken. Het is daar thuis veilig.

AntiZanicz | 14-05-22 | 20:10

@AntiZanicz | 14-05-22 | 20:10: In het dorp waar ik opgroeide, woonde een familie die actief was binnen de Molukse gemeenschap/RMS. Het waren een soort ordehandhavers, waar je geen ruzie mee moest maken. Enfin, het stamhoofd is ooit nog eens teruggegaan naar de Molukken en heeft daar moeten rennen/vluchten voor zijn leven. De bewoners aldaar wilden niks weten van Nederlandse Molukkers, laat staan dat ze zich wilden afscheiden van Indonesië. Kortom de RMS vocht voor een kansloze zaak.

Après toi | 14-05-22 | 20:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Zijn er dan geen kinderen die als ze 18 zijn naar hun ouders teruggaan?

Mr_Natural | 14-05-22 | 19:32 | 1

Wel ja en daarvoor ook al.. Mag je niet zeggen natuurlijk..

niv01 | 14-05-22 | 19:33

Tsja… Rutte heeft zelf geen leven samen met kinderen… eigenlijk… gezinnen of mensen met een leven. Rutte zijn AI moeten ze gebruiken voor robots en je hebt de perfecte ontwikkeld. Stukje ‘Jetten’ erbij.

overVecht | 14-05-22 | 19:31 | 2

Dan heb je een robot waar je precies niks aan hebt.

UnderTheDevil | 14-05-22 | 19:37

Het begint/begon natuurlijk met het toelaten van fraudegevoelige wetten..

neonreclame | 14-05-22 | 19:30 | 6

Dan heb je niet goed opgelet.
Omtzigt zelf heeft daarom mede de Participatiewet tot stand gebracht

Roos | 14-05-22 | 20:02

Nu schrijf je opeens iets heel anders en beweert bovendien dat ik niet oplette. Kinderontvoeringen als straf voor fraude van anderen dus?

funda | 14-05-22 | 20:23
▼ 3 antwoorden verborgen

“ Als een kinderrechter geen duidelijk bewijs krijgt, mogen kinderen wat mij betreft zelf kiezen tussen ouders of instelling.” Het probleem is een beetje dat een kinderrechter regelmatig voor de keuze staat: of geen beslissing nemen en daarmee het kind mogelijk in (levens)gevaar brengen of toch voor uithuisplaatsing kiezen, ook al rammelt het dossier aan alle kanten.

De oplossing is niet om dan het kind te laten beslissen, het zal niet voor het eerst zijn dat ze dan toch voor hun ouders opkomen terwijl ze thuis alle hoeken van de kamer zien.

Wat de oplossing wel is… geen idee. De enorme bak geld die richting jeugdzorg moet, lost niet alle problemen op. Maar het lijkt wel wijs om de overheid niet meer standaard als betrouwbare partij te zien in de zittingszaal, want dat is een behoorlijk achterhaald concept.

Komjehiervaker | 14-05-22 | 19:28

Geen afwijkingen..

Hulde @Feynman...

neonreclame | 14-05-22 | 19:27 | 3

Jazeker wel.. Er zijn wel degelijk gevallen bekend die fraude hebben gepleegd en of meeliften met...

niv01 | 14-05-22 | 19:33

@niv01 | 14-05-22 | 19:33: Er zijn ook moordgevallen bekend in Nederland, en toch wordt niet iedereen als een moordenaar behandeld. Wat een logica.

funda | 14-05-22 | 19:43

@niv01 | 14-05-22 | 19:33:

Nee, tuurlijk wel..

( Ik doelde meer op het stuk van @ F, en dat ik een prima stuk vond..)

Robbie zegt altijd, als je iets implementeert dan is er ruimte voor errors.. Dat is prima..

Ik zeg tegen Robbie, zorg dan dat die errors minimaal zijn..!!

Het is nu een moeras waar niemand meer uit komt en die mensen achterlaat...

Persoonlijk vind ik dan het idee, volgens zeggen, dat iedereen een gelijke kans verdiend volledig aan gruzelementen gegooid wordT...

neonreclame | 14-05-22 | 19:47

Ik blijf het vooral vreemd vinden dat nog steeds geen bezem door de Belastingdienst is gegaan (verantwoordelijken zijn weg gepromoveerd) en dat bepaalde individuen binnen de Belastingdienst niet persoonlijk aansprakelijk kunnen worden gesteld.

Keutels | 14-05-22 | 19:27 | 2

Zoek maar eens op "Pikmeerarresten". valt je kaak van op de grond.

Druganov | 14-05-22 | 19:37

De overheid is een circlejerk, om te lachen als ze niet zo veel leed veroorzaakten en geld van anderen verkwanselde.

funda | 14-05-22 | 19:47

Vergeet niet dat het bij de ondertoezichtstellingen dezelfde puinhoop is; geen waarborgen mbt werkwijze, kwaliteit en toezicht, geen rechtsbescherming, en onrechtmatige terreur van maatschappelijk werkers.
Hoe zou het gaan als een kind wordt ontvoerd en verborgen gehouden door iemand met psychische problemen? Zou er dan niet na het aantreffen van het ontvoerde kind ook na 4 jaar nog terugkeer worden geregeld?
Waarom staat de Jz steeds weer boven de wet en verdragen?
De hechtingsdiscussie maakt te meer duidelijk dat het verzekeren van contact cruciaal is, wat door de Jz stelselmatig wordt verzaakt.
M.i. moet er dringend een deugdelijk systeem worden ontworpen met rechtstatelijke en kwalitatieve waarborgen, en minstens de helft (~2 mrd) bezuinigen op die maatschappelijke tumor; alleen nog Jz waar het echt niet anders kan, omdat de situatie echt heel erg is, en alleen als er ook direct gekwalificeerde hulp klaar staat; psychologen met specialisatie.

Harry.Langezwaal | 14-05-22 | 19:25

Te triest voor woorden..

Wijze uit het Oosten | 14-05-22 | 19:24

Mark doet gewoon wat de kiezer wil. Snoeihard aanpakken die lui, frauderende soewartjes in de bijlmer alles afpakken, dat zal ze leren, je gaat maar werken met je dikke reedt. We hebben het toch gezien bij de verkiezingen, vierendertig zeteltjes m'neer, dan lult u niet meer he?
Dus eigenlijk zijn VVD stemmers veel engere mensen dan de usual suspects FvD en PVV kiezers. Het is maar hoe je het bekijkt.

elfenstein | 14-05-22 | 19:24 | 6

@appeltjesgroeneweide | 14-05-22 | 19:46:
Men stempt er toch weer op? Democratie ouwe, zo ziet dat eruit. Dit is gewoon populisme van Mark, hij geeft ze wat ze willen. Enge mensen, dus.

elfenstein | 14-05-22 | 20:01

PVV stemmers zijn geen erge, maar fijne mensen.

WasHetMaarMakkelijk | 14-05-22 | 20:15

@WasHetMaarMakkelijk | 14-05-22 | 20:15:
U begrijpt me wel, was ter illustratie dat we PVV'ers gelijk zetten aan nazi's etc maar de echte monsters niet zien. Hetzelfde monster als altijd ook, uw buurman (overdrachtelijk he, geen idee wie uw buur is).

elfenstein | 14-05-22 | 20:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Kinderen worden niet voor niets uit huis geplaatst. Dus wees vooral voorzichtig met het terugplaatsen. Anders vallen er straks weer kinderen van balkons, verdrinken ze in vijvers of breken ze om de haverklap allerlei ledematen. Bezint eer ge begint.

Après toi | 14-05-22 | 19:23 | 26

@Après toi | 14-05-22 | 20:27:
Exact.

Basil Fawlty | 14-05-22 | 20:28

@Basil Fawlty | 14-05-22 | 20:22:
In mijn werk heb ik veel met turken te maken, toen ik zei dat we een turk als collega hadden aangenomen was de reactie; "tel je kas en dinsdag is je collega ziek". ....... verder geen uitleg meer nodig denk ik.

Z-E-U-S | 14-05-22 | 20:41

@Z-E-U-S | 14-05-22 | 20:41:
Begrepen. ;-)
Maar vergis je niet. Mijn Madamme is seculier Turks en die zijn afgestudeerd, spreken hun talen en werken, pfoaw, want de concurrentie is moordend daar en aan de werkethiek kan menig verwend arrogant Hollands k*dtje een puntje aan zuigen.

Basil Fawlty | 14-05-22 | 22:19
▼ 23 antwoorden verborgen

Het is ook echt onbegrijpelijk en onacceptabel dat dit is gebeurd en nooit is opgelost. Ophoepelen Mark. En snel een beetje. Je bent al vele keren gewogen en te licht bevonden. Met verder dank aan al die afschuwelijke VVD stemmers die jou in het zadle hielden. Ik hoop dat zij op een dag hun karma straf zullen krijgen en net zo had zullen huilen als de ouders die kun kind kwijtraakte door toedoen van jou Mark.

appeltjesgroeneweide | 14-05-22 | 19:18 | 6

@peter van dijk1186 | 14-05-22 | 19:23: Diep respect.

En ja, ze zijn genaaid door de Nederlandse overheid.

Net als de gerepatrieerde Nederlanders uit de Oost, die kregen een rekening thuis voor de repatriëring.

Wijze uit het Oosten | 14-05-22 | 19:26

Ik verwacht dat er een dag komt - maar ik hoop van niet - waarop bij een ouder de stoppen doorslaan en Rutte of een van z'n trawanten ergens wordt opgezocht. En dan is 't janken. Dan heeft alles en iedereen gefaald behalve... Rutte.
Ik zou niet meer kunnen slapen als ik hem was.

Bakkeleures | 14-05-22 | 21:53
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl