Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Okee. Derksen en Genee stoppen er wel/niet mee, Nederland riskeert eigen talkshow Angela de Jong

Kaarsverhaal nog steeds niet uitgeblazen

"Ik sta volledig achter Johan. Stop ermee. Je hebt je hele leven ingesteld om andere mensen een baan te geven. In journalistiek, voetbal en media. Nu is er niemand voor je? Go fuck 'em. X" Dixit Marieke Derksen, de Dochter Van, in een alweer verwijderde tweet nadat donderdagavond de waanzin tot over de randjes kolkte. Derksen trok een half boetekleed aan ("Het is mijn schuld, ik ben met dat kutverhaal gekomen"), bood niet de excuses aan die Talpa had aangekondigd, zei dat het kaarsverhaal was aangedikt en dreigde daarna wel voor de zoveelste keer met het programma te stoppen. Bij de regioradio in de Randstad is zijn candlelight in ieder geval alvast door anderen uitgeblazen: Rijnmond, NH en Omroep West trekken de stekker uit "Muziek voor Volwassenen", een programma waar we nog nooit van gehoord hadden maar er komen in dit hele verhaal dan ook weinig volwassenen voor. En ook geen slachtoffers, want niemand weet überhaupt wie dat is, het gaat om de gekwetste gevoelens van een paar mensen op twitter die het wéér voor elkaar krijgen iedereen te laten zwichten voor cancelcultuur. Voorzichtig met welke wens je vervult als de kaars van Derksen wordt uitgeblazen: Angela de Jong zat aan tafel bij Vandaag Inside en dat is de laatste televisiejunkie zonder eigen talkshow...
UPDATE: 1,3 miljoen kijkers

Social

Terug naar de echte wereld. Groetjes aan het OM

Social

Reaguursels

Inloggen

Man vertelt 'grappig' verhaal over wat zeer mogelijk neerkomt op verkrachting en huilt vervolgens over cancel cultuur. Ben blij dat we in een land leven waarin we niet over dat soort dingen opscheppen en dat kennelijk grappig vinden. VI: voor paupers, door paupers? Zal het niet missen. Next!

TancredvanTiberias2 | 29-04-22 | 15:01 | 1
-weggejorist-
seasicksteve | 29-04-22 | 15:23

Misschien kan het OM eerst eens tijd vrijmaken om die belachelijk (politieke) zaak tegen Richard de Mos af te ronden.

Als het OM toch besluit om de zaak Derksen uit te voeren met dezelfde voortvarendheid als tegen Richard de Mos hoef Johan Derksen zich de eerste 20 jaar geen zorgen te maken.

Boy Cot | 29-04-22 | 14:17 | 1

Eerste 50

apek00l | 29-04-22 | 15:09

Ze zouden eens een rondje corpora moeten doen met een microfoontje…

Nietdanjatoch | 29-04-22 | 13:50

En al die voetbalgroepies van toen zich nu maar afvragen of dat het misschien bij hun gebeurd zou kunnen zijn er wellicht een slaatje uit kunnen slaan.

gijnsteel666 | 29-04-22 | 13:08

Heeft Derksen eigenlijk patent aangevraagd in 1970 voor de geurkaars?

MargauxGrandCru | 29-04-22 | 12:59

Ouwe man vertelt stoer verhaaltje, haha lachen, hele land over de zeik, programma moet van de buis, verontwaardiging en vooral ook teleurstelling en verdriet en heeeel veel slachtoffers, behalve het "slachtoffer" zelf.
Ouwe man van D66 zit met z'n tengels aan collega's, wordt nog even onder de pet gehouden vanwege verkiezingen, slachtoffer ( hier wel bekend) wordt met smoes aan het lijntje gehouden, als dit na een jaar dan toch bekend wordt zegt ouwe man lidmaatschap op, zegt Kaagmens sorry en horen we nooit meer wat van.

JJ66 | 29-04-22 | 12:55 | 5

Er is inderdaad een verschil tussen een aangedikt verhaal,’ erin steken, haha’ dat ging over een kaars tussen iemands benen plaatsen, of een persoon die daadwerkelijk grensoverschrijdend gedrag heeft getoond. Blijkbaar heeft NL/D66 een andere mening

Nietdanjatoch | 29-04-22 | 13:45

@Nietdanjatoch | 29-04-22 | 13:45:

Bijna goed.
Het echte verschil is dat de geruchten rond D66-ers *niet* bewezen zijn. Het is het verhaal van een ex tegenover het verhaal van de man met wie zij anderhalf jaar een relatie had.
Het verhaal rond Johan Derksen kwam van Johan Derksen zelf, en dan geldt een bekentenis toch al snel *wel* als bewijs. Ook al trok Johan die keutel een dag later voor de helft weer in.

Voor mij is D66 een treurige want treffende cartoon van wat er allemaal mis is met dit land. Maar van echte zedenzaken in D66 is nog geen enkel bewijs geleverd. Het enige wat we D66 kunnen verwijten is een zwijgcultuur; waarover ze een leugenachtig rapportje laten schrijven; met twee tegengestelde uitkomsten; waarvan er een geheim blijft tot na de verkiezingen.
Dat is kwalijk, maar dat is niet hetzelfde als een bewusteloze vrouw met een kaars verkrachten.

Dandruff | 29-04-22 | 14:09

Spijker op de kop vrind.

JDMslut | 29-04-22 | 14:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik keur het zeker niet goed, maar ik ben inmiddels ook wel helemaal klaar met de constante aandacht voor het onderwerp.
Ik hoef Derksen niets te vergeven, de enige die over vergeving gaat is het slachtoffer zelf.
Als alle (destijds) jongens/(nu) mannen van gevorderde leeftijd hun jeugdzonden zouden opbiechten, opgedaan in kortstondige liefdes met allerlei gewillige vakantiescheten op de camping, dan heeft het OM nog jaren onderzoek in het vooruitzicht.
Niet fijn voor de slachtoffers om hier weer/nog/opnieuw mee geconfronteerd te worden.
Netzomin als het vooruitzicht om iedere avond Mien Jankzeikgraag aka Angela de Jong op de televisie te zien ipv Genee/Gijp/Derksen......

MK27 | 29-04-22 | 12:54 | 2

Ben van dezelfde jaargang als Derksen en ik vind hem een oud vies mannetje die niet meer goed beseft wat hij vertelt.
Hoort niet meer thuis op tv.

peter de groote | 29-04-22 | 14:08
-weggejorist-
Lopende-Hollander | 29-04-22 | 14:51
-weggejorist-
gijnsteel666 | 29-04-22 | 12:53

17.5 miljoen Nederlanders in dit land waarvan gemiddeld tussen de 800.000 >, en max. 1 miljoen genieten van het borrelpraat niveau, het gegiechel en het nichterige gedraai van resp. oude Derksen, Gijp, Genee.
Het gaat er ook niet om wat wij ooit zelf wellicht 'fout' hebben gedaan in onze jeugd; het gaat erom dat je er stoer trots over aan het opscheppen bent op TV, de volgende dag heel laf, de draai er aan geeft en nu weer zeggen; veeg m'n reet aan de directie Talpa af; ergo dag Johan, ga lekker in Grolloo zitten mokken; kom gewoon niet terug en mocht je dat toch doen; dan ben je een nog grotere seniele lafbek dan wat heel veel van de overige 16 miljoen Nederlanders van je nu al denken.
En die reactie van die dochter?; ach de pruim valt niet ver van de struik; tabee.

Nicolas1954 | 29-04-22 | 12:40 | 2

Ik mis een dik half miljoen of ben jij gewoon slecht in rekenen ?

Grijskijkert | 29-04-22 | 13:24

@Nicolas1954 | 29-04-22 | 12:40
"Het gaat er ook niet om wat wij ooit zelf wellicht 'fout' hebben gedaan in onze jeugd; "het gaat erom dat je (Derksen) er stoer trots over aan het opscheppen bent op TV, en de volgende dag, heel laf, de draai er aan geeft"

Niets méér, niets minder!

demaup | 29-04-22 | 13:32

Wat fijn om te zien dat in dit gave land zo veel mensen wonen die in hun leven nooit iets verkeerds hebben gedaan.

Cor Netto | 29-04-22 | 11:28 | 4

@Cor Netto,

Mooie stropop. Dat ik nog nooit een bewusteloze vrouw heb verkracht maakt mij niet perfect, eerder gemiddeld. Het zal je verbazen hoeveel mensen buiten jouw bubbel nog nooit met de zedenpolitie in aanraking zijn geweest.

Dandruff | 29-04-22 | 11:55

@dandruff wie heeft er een bewusteloze vrouw verkracht dan?

ceriel82 | 29-04-22 | 12:08

@ceriel82 | 29-04-22 | 12:08:

Ah, u hebt de hele discussie niet gevolgd begrijp ik.
Welnu, volgens Johan Derksen zou Johan Derksen een bewusteloze vrouw met een kaars hebben verkracht. Een strafbaar feit, zei hij daar zelf over. Later trok hij zijn eigen verhaal in twijfel, maar alle ophef die je afgelopen week gemist hebt is dus vanwege dat verhaal van Johan Derksen.

Dandruff | 29-04-22 | 12:13
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien wel het laatste programma waar de woorden niet door een filter gingen. Moet zeggen dat ik de inhoud zeker niet altijd even boeiend vond maar als ik dan toch slap gelul ging kijken op tv was t VI.

Baksteenbakker | 29-04-22 | 11:18

De enige zinnige opmerking kwam denk ik van zijn vrouw: ‘Johan je kunt niet alles wat je in de kroeg zegt ook op tv zeggen’.

drs. P | 29-04-22 | 11:12 | 2

En zo is t..

aardv@rk | 29-04-22 | 11:30

Verstandige dame, die vrouw.

demaup | 29-04-22 | 12:26

Door alle woorden, opinies en verdachtmakingen is het moeilijk om de rode draad te blijven zien.

Dat is dus de tactiek die Woke/(extreem)links nu hanteert. Gaslighten.

Deze ene door zijn tegenstanders enorm opgeblazen anekdote (trouwe kijkers kennen Derksens overdrijven. Die weten dat de tweede versie het meest aannemelijkst is = geen verkrachting volgens toenmalige EN huidige maatstaven, want geen “seksueel binnendringen”) is niet de reden waarom Derksen werkelijk wordt aangevallen.

De reden waarom hij door Woke wel wordt aangevallen is omdat hij al jarenlang (!) meningen ventileert die tegen het Woke-denken ingaan. Hoe vaak heeft hij Sylvana niet de oren gewassen? Akwasie? Hoe staat hij in het Zwarte Piet-verhaal?

Derksen kon die mensen gewoon publiekelijk op nationale tv de oren wassen, en niet-politiek-correcte standpunten innemen over onderwerpen als Zwarte Piet. Als een van de weinigen. Want niemand anders durft dat op tv.

Daarom moest hij worden kaltgestellt.

Want feiten benoemen, en niet bang zijn voor persoonlijke aanvallen (‘kill the messenger’ indien je de boodschap niet kunt ondermijnen), dat mag niet gebeuren.

In deze ‘perfect storm’ kon Woke rekenen op medestanders onder de grote groep Derkesen-haters, die - om verschillenden redenen - allemaal nog rekeningen met Derksen hadden te vereffenen.

Derksen-haters van verschillend pluimage met zelfs totaal verschillende politieke achtergronden. Waaronder ook mensen uit de hoek van Baudet.

De nuttige gekken van Woke zeg maar.

Met Derksens vertrek (onder voorbehoud, want het programma - en Derksen - is een Fenix gebleken) is een belangrijk bastion van het vrije woord op nationale tv gecanceld.

En daarmee heeft Woke een van de laatste echt kritische geluiden kunnen wegzuiveren van nationale tv.

Middels het onderwijs - basis, voortgezet en zelfs academisch - kan de verdere Woke-indoctrinatie, tezamen met de ‘inclusieve’ bagger op RTL en andere shithole-zenders weer een stukje gemakkelijker kritiekloos worden voortgezet.

Ik hoop dat je blij bent met het vereffenen van je rekening.

Straks heeft Woke jou in ‘t vizier.

Kompromat | 29-04-22 | 11:08 | 4

@Dandruff | 29-04-22 | 12:10:
“ Je sleept er nu van alles bij en je gooit dat flink door elkaar”.

Dat is uw mening. Mijn overtuiging is juist dat ik de verbanden goed zie. En het rookgordijn dat manipulerend Woke nu heeft opgeworpen.

“maar deze discussie ging over een daad die volgens Johan zelf strafbaar is. En als Johan daarover eigenlijk loog dan is dat zijn eigen probleem”.

Is Johan een jurist? Nee.

Wat thans als ‘verkrachting’ wordt gekwalificeerd, is veel breder dan wat destijds onder verkrachting werd verstaan.

Bent u bekend met het zogenaamde “Tongzoen-arrest” (inmiddels is de Hoge Raad daar alweer op terug gekomen)? Leest u dat eens door voor uw beeldvorming. Zelfs juristen van naam en faam hadden onderling meningsverschillen over of dit wel of niet onder ‘verkrachting’ moest vallen. Laat staan een leek.

En bent u bekend met een van de redenen waarom in die tijd (!) verkrachting (en moord trouwens ook) kon verjaren?

Welnu, dat had mede te maken met het feit dat getuigenissen, die per definitie gebaseerd zijn op wat in het geheugen is opgeslagen, na verloop van tijd onbetrouwbaarder worden.

Je gaat zaken vergeten, zaken onbewust (!) erbij verzinnen et cetera. Het geheugen is niet feilloos. Zeker niet na 50 (!) jaar.
Mede door DNA-onderzoek, wat steeds beter wordt, heeft men die verjaring afgeschaft.

En dat Derksen “loog” is gebaseerd op uw vermoeden, maar zeer zeker geen vaststaand feit.

De man is op leeftijd, dan kun je dingen door elkaar halen en/of, zoals hij zelf ook al zei, dingen in de hectiek een beetje smeuïg maken (en ja, daar kunt u dan inderdaad een waardeoordeel over maken).

Woke grijpt dit aan om hem te cancellen. Dat zij daar mede zo succesvol in zijn door niet-Woke mensen voor hun karretje te spannen is ontluisterend.

Kompromat | 29-04-22 | 13:05

@Kompromat | 29-04-22 | 13:05:

Nogmaals, het is niet typisch "woke" om geen bewusteloze vrouwen aan te randen of erger. Integendeel, links heeft heel lang seksueel grensoverschrijdend gedrag verdedigd (oa pedofilie, Polanski, seks met gedrogeerde). Door te doen alsof alleen woke daar aanstoot aan neemt maak jij de cancel culture aanvaardbaar, want "vrouwen beschermen". Nee; je moet leren dat een schuine mop of ongezouten mening iets heel anders is dan een bewusteloze vrouw binnendringen.

Johan is geen jurist nee klopt. Maar kun je 3 juristen noemen die menen dat penetratie van een bewusteloze vrouw legaal is? Of was, destijds?
Niet?
En dan nog, los van de wetgeving, is het moreel aanvaardbaar? Zou je het je eigen dochter toewensen?

Je rookgordijntjes over tongzoenen en verjaring maken niet ongedaan wat er volgens Derksen zelf gebeurd zou zijn. En ik weet dat het geheugen niet feilloos is, dat het verhaal van Derksen best flink aangedikt kan zijn. Maar de ophef ontstond door het verhaal van Derksen zelf, niet door "woke". Dat is mijn punt. En als het waar is wat Derksen dinsdag zei dan is die ophef terecht.

Ik pleit niet voor het opsluiten van Derksen, zelfs niet voor stopzetting van VI. Ik irriteer me wel aan mensen die hier ernstig immoreel gedrag goedpraten "want woke is ook tegen verkrachting".
Nee, de discussie gaat niet over woke.
Dat woke dit verhaal met beide handen aangrijpt om VI te cancellen is geen reden om verkrachting met een kaars voortaan maar als een studentengrap te zien. Dat is het meest ontluisterende, eigenlijk. Dat een paar anti-woke mensen hiermee stalinistisch woke acceptabel laten lijken.

Dandruff | 29-04-22 | 14:43
▼ 1 antwoord verborgen

Moet ik nu Lubach gaan kijken; die nu luchtig afkeurende deuggrapjes hierover maakt? Zum kotzen, en dan helemaal die kutstem van hem. Derksen heeft iets ergs gedaan waar hij niet trots op is. Maar ooh wat erg er wordt gelachen aan tafel en nu is iedereen die ooit slachtoffer was beledigd. Je moet met en over alles grappen kunnen maken.

WaltKowalski | 29-04-22 | 11:06 | 1

Vooral die open doekjes die hij dan krijgt van het o, zo deugende publiek.

Schoorsteenveger | 29-04-22 | 11:07

Wie ontwikkeld een woke/cancel filter? Als blijkt uit jouw tegels/tweets dat je woke bent of cancelled, dan zou je automatisch geen VI moeten kunnen ontvangen. Iedereen blij.

Gaat het niet dan? | 29-04-22 | 11:01

Het is ook heel vilein wat er aan die gesprekstafels gebeurt: iemand wordt uitgenodigd voor iets anders, maar voordat je daarover kunt praten krijg je eerst zo'n Derksen geval voor je voeten geworpen met de vraag 'hoe zie jij dat'?

Men wil dan dat je eerst als het ware plechtig verklaart tot de deugbrigade te behoren. Anders treft jou immers hetzelfde cancel-lot.
Wie verstandig is, gaat dus niet in op zo'n uitnodiging. En de normale mensen zullen steeds minder kijken naar al die praatprogramma's. Dat "verbinden" wat men zegt te willen bereiken (d.m.v. eenheidsgedachten af te willen dwingen) zal in hun eigen gezicht ontploffen - hoop ik.

Wering | 29-04-22 | 10:58 | 1

Verbinden? Het is geen verbinden, het is het stelselmatig opleggen van een moraal, het is een ritueel van inwijding. Je hebt de keuze: óf je treedt tot 'ons' toe, maar dan moet je door de knieën, of je weigert om te knielen en dan word je voor eeuwig uitgestoten.
Soumission.

Schoorsteenveger | 29-04-22 | 11:06

Het vaasje Nederland zit tot de rand vol met deugstront. Zal jullie missen team VI.

ceriel82 | 29-04-22 | 10:57

Mooie wind af vanger, dit verhaal.
Ik denk dat René van der Gijp gelijk heeft. Dit is te absurd. Maar ja, in het ziekenhuis komen regelmatig mensen met verschillende dingen in hun reet gestopt.

Jammer dat het stopt. Nu zijn er alleen maar 'verschillende' talkshows die eigenlijk allemaal hetzelfde zijn.

edo2018 | 29-04-22 | 10:56

Groot verlies voor Nederland de kaarsman stopt ermee.
Wat moet ik nu verder met mijn leven?

aardv@rk | 29-04-22 | 10:46 | 1

Goedemorgen WNL kijken, vaste gasten Elian, Handinbroekje en Rosenthal.
Het deugprogramma bij uitstek.

likdoorn | 29-04-22 | 11:23

Kunnen we al die wokewijven maandelijks niet een emmer Vagisan kado doen?

B.Bloedworst | 29-04-22 | 10:46 | 1

Beter een emmer jeukpoeder.

Flatulent | 29-04-22 | 11:34

Dit is wat de 'cancel culture' met ons doet.
Er is in den brede een angstcultuur ontstaan, waarbinnen steeds nauwkeuriger wordt vastgelegd wat wel en wat niet mag, wat gezegd mag worden, wat niet gezegd mag worden, hoe je hier over moet denken, hoe je daar over moet denken, en waarin ook gedicteerd wordt wie de daders zijn en wie de slachtoffers, en hoe erg de daad is en hoe erg het slachtoffer lijdt. Tevens worden onze gevoelens gekanaliseerd en gericht. Ons wordt verteld hoe we moeten voelen, welke gevoelens toegestaan zijn, op wie wij ons medelijden moeten richten, en op wie onze agressie. Het resultaat van dat alles is een samenleving waarbinnen een vertikkende moraal als een klamme lauwe deken over ons heen wordt getrokken. Elke avond opnieuw wordt aan de tafels van de lulprogramma's het ritueel voltrokken waarin we gezamenlijk onze belijdenissen uitspreken, waarin we ijken, herijken en vervolgens ten overstaan van elkaar onze geloftes afleggen. Hoe te denken over Johan Derksen? Dat was de laatste dagen de grote vraag, en het heeft niet lang geduurd voordat de rijen zich sloten en eenieder er hetzelfde over dacht. Althans, dat is wat we zagen en hoorden. Zelfs de Braboneger kwam naar Op1 om in deemoed zijn zieltje schoon te wassen door niet één keer maar talloze malen zijn mea culpa uit te spreken. Hij had, o grote schande, op het verkeerde moment een verkeerde lach tentoon gespreid, en dat is in deze tijden een doodzonde. Dan is een biecht vereist en dient de rest van het gezelschappen zijn tafelgenoten, na het oordelen en veroordelen, in gezamenlijkheid hem een penitentie op te leggen, uit naam van de nieuwe moraal.
Dit is wat de 'cancel culture' met ons doet.
Het versterkt en creëert hypocrisie, het schept taboes, het ene na het andere, het kanaliseert onze gevoelshuishouding, het zuivert onze taal, en het is inmiddels bezig om de openbare ruimte vorm te geven en af te palen. Het was de verkeerde toon, het was het verkeerde sfeerje daar bij VI, en dat is vanaf vandaag verboden. VI is niet meer, bij VI kan en mag niet alles meer gezegd worden, VI is aan banden gelegd, VI heeft als vrijplaats opgehouden te bestaan, want bij VI werd zomaar iets hgezegd, zomaar iets gevoeld, zomaar iets gedeeld en werd zomaar, zonder toestemming, ergens om gelachen.
En de scherpslijpers der moraal houden daar niet van, die willen grip op hoe wij denken, voelen en handelen, die eisen dat hun dwingende regels en regeltjes door ons worden opgevolgd en dat wij alles wat zich daartegen verzet met geweld onderdrukken. De scherpslijpers stoppen ons Über-Ich vol met fatsoen en eisen dat ons Ich zich met kracht verzet tegen alles wat nog levend is in ons, ons Id dat misprijzend onderbuik wordt genoemd en veroordeeld is om onzichtbaar te blijven. Nee, één emotie mag de vrije loop worden gelaten, als die maar gekanaliseerd is en zich richt op de gezamenlijke vijand, op degenen die zich niet willen laten temmen, en dat is de agressie. Cancel culture is de cultuur van de gekanaliseerde agressie, cancel culture drijft op verachting en haat, diepe haat, cancel culture draagt, als het door de straten trekt, fasces, brandende fakkels, cancel culture wil vernietigen. Cancel culture is donker, zwart.
Gisterenavond, aan de tafel van OP1, zag je de haat in de ogen van de fatsoenlijken, en ook de angst in de ogen van degene die al spartelend om vergiffenis smeekte.

Schoorsteenveger | 29-04-22 | 10:42 | 10

@Schoorsteenveger | 29-04-22 | 11:34:

Derksen zelf bracht dat verhaal als een waarheid.
En de verontwaardiging die #teamDerksen nu spuit jegens de "hypocrieten" die dit gedrag veroordelen, zag ik niet toen reeksen nog steeds onbewezen verhalen over Ali B en Frans van D opdoken. Toen stond een groot deel van dit #teamtegenmoraalridders vooraan met moreel vingerwapperen.

Dandruff | 29-04-22 | 11:50

@Dandruff | 29-04-22 | 11:50:
Er is een groot verschil tussen enerzijds hardnekkige geruchten die de ronde doen over deze of gene persoon en anderzijds een geheel vrijwillige, uit de lucht vallende ontboezeming van iemand. Er is ook een verschil tussen iemand die zijn daden verborgen houdt en een omgeving die daaraan volop meewerkt en iemand die zijn daden zonder enige druk van buitenaf bekent. Voorts denk ik dat het nog maar de vraag is of we Derksen moeten geloven, en welke versie van zijn verhaal dan de ware versie is. Er is hier geen sprake van een situatie waarin er geruchten rond Derksen de ronde deden en hij die ontkende. Integendeel, er is enkel zijn verhaal. En nogmaals, de verontwaardiging geldt het lacherige sfeertje waarin hij zijn verhaal (eerste versie) deed, op een toontje alsof hij er nog steeds wel een beetje van kon nagenieten. Ik heb geen oordeel, nog niet, over wat hij vijftig jaar geleden geflikt zou hebben, want ik ga voorlopig af op het sfeertje waarbinnen hij zijn verhaal deed en neem een en ander met een behoorlijke korrel zout. Mocht een en ander zich voltrokken hebben zoals hij in zijn eerte versie er kond van deed, en mocht de betreffende dame zich inderdaad aangerand en verkracht hebben gevoeld, dan ga ik daar misschien een stevige mening over hebben.

Schoorsteenveger | 29-04-22 | 12:29

@Schoorsteenveger | 29-04-22 | 12:29:

In een rechtszaal gelden hardnekkige geruchten niet als bewijs; bekentenissen wel. Daar zijn goede redenen voor.
Dat D66 een zwijgcultuur heeft voor dit soort misstanden klopt helemaal, en daar zijn ze afgelopen weken dus ook helemaal op afgefikt. Terecht. Maar dat bewijst nog niet dat een of meer van die #metoo beschuldigingen kloppen. Relaties met niet-bewusteloze partners leiden wel vaker tot ruzies en wraakzuchtige roddels.

Als het verhaal dat Derksen dinsdag vertelde klopt dan is de ophef volkomen terecht. En als het verhaal dat Derksen dinsdag vertelde niet klopt is de ophef nog steeds zijn eigen stomme schuld.
En ik snap niet dat sommigen hier hem nu als een soort held van het vrije woord zien. Als een (volgens Derksen) echte verkrachting als een schuine mop wordt behandeld dan zet dat inderdaad kwaad bloed ja.

Dandruff | 29-04-22 | 15:04
▼ 7 antwoorden verborgen

Leve de emancipatie. Het ligt nooit aan de vrouw altijd aan de man. Beetje meer zelfreflectie van de dames zou op haar plaats zijn.

Mooiste voorbeeld op dit moment is Depp/Heard waarbij Depp al lang en breed veroordeeld is door de linkse deugbrigade terwijl hij nu, mijns inziens, echt wel aantoont dat mevrouw Heard de schuldige is.

Fedde71 | 29-04-22 | 10:40 | 2

Heard is een borderliner zegt een specialist die bij het proces betrokken is (voor zo ver dat al niet extreem duidelijk was). En met borderliners begin je liever geen relatie als je geestelijke gezondheid je lief is. Vraag maar aan de gehavende Will Smith.
Er ligt ook een verantwoordelijkheid bij degene die er denkt mogelijk een relatie mee te kunnen aanknopen om te kijken wat voor een vlees hij precies in de kuip heeft. Vooral als er wat signalen op rood staan.

SIogra | 29-04-22 | 10:51

Ik volg die zaak nu ook.

Bizar, hoe dat er aan toe gaat. De formaliteiten en de idiote argumenten waar de verdediging mee aankomt.

Mevrouw Heard komt niet bepaald prettig (netjes gezegd) over en Depp wordt zeer breed gesteund door zowel vrouwen en mannen die hem kennen.

Ben benieuwd.

Dr.Mabuse | 29-04-22 | 13:05

Ook reclames op tv moeten op de schop wat mij betreft, denk eens in hoeveel leed er in sommige huiskamers voorbij komt als dat spotje over vaginale droogheid weer voorbij komt.

likdoorn | 29-04-22 | 10:39

Kan het OM eerst even onderzoeken wat er allemaal gebeurt tijdens ontgroeningen bij al die studentenverenigingen? En bij besnijdenissen en zo?

In die gevallen gaat het ook om 'gevoel'. Maar dan een ander soort 'gevoel' dan al die vrouwen die zeggen dat zij zich zo onveilig 'voelen' als er een foute opmerking wordt gemaakt.

Wering | 29-04-22 | 10:39

Mooi, de laatste reden om naar Rijnmond te luisteren (muziek voor volwassenen) is nu ook overbodig geworden. Rijnmond was de laatste jaren toch een Abu Talib fanclub / applausmachine geworden.

discriminazie | 29-04-22 | 10:34

Graag met dezelfde inzet , dezelfde krachtige bewoordingen, dezelfde bravoure en ook zeker met dezelfde sterke veroordelingen (aan)komen als het zeer actuele en prangende(r) zaken betreffende vrouwen betreft.

Graag diezelfde rode lap steeds (vrijwillig) voor ogen houden om dan net zo heel, heel verontwaardigd, kwaad en gekwetst te zijn als met deze kaarskwestie van 50(!) jaar geleden.

Niet (te) selectief zijn , maar objectief. En vooral : leren te relativeren.

Dat laatste scheelt een hoop en werkt vaak zeer verhelderend maar vraagt wel wat inzet en zelfkennis.

Maar dat is het zeker waard.

Dr.Mabuse | 29-04-22 | 10:33

Wie de jaren 70 en ook 80 van de vorige eeuw meegemaakt heeft weet dat de kaars variant klein bier is. De jeugdigen deden niets anders dan drank, drugs en rock en roll. Wat er tijdens de psychedelische Pink Floyd muziek onder invloed massaal werd uitgevreten zou een permanente druk op het OM betekenen. Maar ook een gouden creatieve tijd make love not war. De helft van de populatie was verslaafd aan lsd, heroïne enz. En de andere helft experimenteerde met het oproken van cannabis varianten. De seksuele moraal was: alles is mogelijk, en alles werd dan ook gedaan. Moeilijk voor te stellen in deze tijd waar je continu moet opletten geen verkeerde indruk te maken anders zijn de rapen gaar.

dijkbewaker | 29-04-22 | 10:33 | 3

Hier op het platte land hadden we minder met drugs zwaarder dan Rode Libanon maar werd er des te meer gezopen en geneukt. Een wereld van verschil met nu, eigenlijk was het toen veel leuker om jong te zijn dan nu, en dat zonder internet.

K.Zwellever | 29-04-22 | 10:40

NL stond bekend als leverancier van vooral veel bloot- en seksfilms. In de Kalverstraat waren 'winkeltjes' waar je een gulden in een kastje moest gooien en dan zag je naakte vrouwen op en tableau ronddraaien. Of mensen die seks hadden met dieren.
Het OM zou het er maar druk mee hebben dezer dagen....

Wering | 29-04-22 | 10:42

Een wereld waar je continue op je woorden moet letten, of er iemand eventueel aanstoot aan zou kunnen nemen, is niet mijn wereld. Maar goed, ik zit inmiddels ten noorden van de 50 dus ben eigenlijk obsolete. Maar je zult maar in deze fatsoenshel opgroeien ( disclaimer: waarmee ik uiteraard geen verkrachting of penetratie met een kaars vergoelijk, moet je er tegenwoordig wel bij zeggen want naders.... ) waarbij 1 verkeerd woordje je een vriendschap of carriere kan kostem
Grow a pair, zeiden we vroeger. Vervelende oppervlakkige bange huilstruikengeneratie van tegenwoordig, kan d'r helemaal niets mee.

Graaisnaaiert | 29-04-22 | 12:07

Als Azarkan of Kuzu precies ditzelfde verhaal had verteld dan had niemand hier hen verdedigd. Kennelijk is extreme hypocrisie niet alleen iets van de stalinistische woke-lobby.

Niks mis met platvloerse grappen, maar een bewusteloze vrouw (of man) penetreren is echt iets heel anders. Toen meerdere Zweedse asieleisers filmpjes online zetten waarin zij groepsgewijs dronken Zweedse vrouwen verkrachtten werd daar door niemand hier om gelachen.
Ook in de reeks seksschandaaltjes rond D66 en the Voice nam vrijwel iedereen hier het blind op voor de mogelijke slachtoffers, voor er iemand veroordeeld is. Terwijl die vrouwen bij kennis waren toen ze afspraakjes maakten.

Dat Derksen zijn eerste verhaal nu verandert neemt niet weg dat precies dat eerste verhaaltje alle ophef veroorzaakte.

Dandruff | 29-04-22 | 10:32 | 8

Johan Derksen heeft een verhaal verteld over iets wat zich vijftig jaar geleden zou hebben afgespeeld. Niemand weet of het waar is, niemand kent de details, niemand heeft bewijs van wat dan ook. Het enige wat we hebben zijn de woorden van Derksen zelf. En hij bracht het met de duidelijke, niet mis te verstande boodschapo dat hij nu, al terugkijkende, niet bepaald trots is op wat hij als jongeman destijds heeft geflikt.
Als hij dat op ernstige toon had gedaan en als zijn toehoorders er ook ernstige gezichten bij hadden gedrokken, dan was de reactie op zijn ontboezeming een heel andere geweest.
Nee, de verontwaardiging is getriggerd door het lacherige sfeertje waarin een en ander zich voltrok, het sfeertje waar iedereen, inclusief het publiek, de cameralieden en de technici, aan meehielp. De 'tone of voice' was de trigger.

Schoorsteenveger | 29-04-22 | 11:15

@Kowalski11 | 29-04-22 | 10:59:

Gebruik dat modewoord "whataboutism" aub alleen als het echt van toepassing is. En dat mijn eerste aanname klopt blijkt uit hoe we hier omgaan met al die andere incidentjes die ik noemde in de tweede alinea. Dat de gebeurtenissen qua details ietwat verschillen maakt de hoofdzaak (ongewenste penetratie van een bewusteloze vrouw) niet minder kwalijk. Het is goed dat hij spijt heeft, maar de ophef is volkomen begrijpelijk vanwege de aard van die daad. Dat is niet voor niks strafbaar.

En als het over oa Wilders of ongevaccineerden gaat is Johan wel degelijk een behoorlijke moraalridder. Dat Johan het frauduleuze nepotisme van Hugo de Jonge wel verdedigde doet daar niks aan af.

Dandruff | 29-04-22 | 11:28

@Schoorsteenveger | 29-04-22 | 11:15:

Eens dat we het hele verhaal niet kennen, maar juist daarom is het logisch dat we afgaan op wat Johan daar zelf over gezegd heeft.
Ook eens dat hij spijt betuigde, en aangezien hij bij mijn weten geen zedendelinquent is geloof ik ook wel dat hij dat meent. Maar ik snap heel goed dat veel mensen hier aanstoot aan nemen.
En inderdaad, het lacherig sfeertje wordt door velen als nog veel kwalijker ervaren. Maar ook dat snap ik heel goed omdat er smakelijk wordt gelachen om iets dat feitelijk valt onder verkrachting. Een hoop slachtoffers en hun naasten zullen dat als een klap in hun gezicht ervaren hebben.
En dat had niet gehoeven. Dat programma wordt uitgebreid voorbereid dus ze wisten dat de Mol ter sprake zou komen. Dit verhaal, of het nou klopt of niet, hadden ze ook even moeten bekijken hoe dat het beste gebracht kon worden.

Dandruff | 29-04-22 | 11:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik wordt misselijk van al die deugmensen die voor de bühne opeens zo braaf zijn. Politiek en zede correct voor tv. Hypocriet. Lang leve Johan D.

Breakdance | 29-04-22 | 10:29

In de jaren 70 waren veel politieke partijen vóór het vrijgeven van sex met minderjarigen, pedofilie dus.

Hiram | 29-04-22 | 10:28

Handig gedaan door het OM. Pure afleiding van het feit dat veel zedenzaken blijven liggen door onvoldoende personeel en totale incompetentie, gaan ze nu met gestrekt been in een zaak waar ze verder niks voor hoeven doen.
Wat een show, wat een klucht, wat een nep. Net zo nep als onze regering.
Wat stinkt het hier? De lucht is zo heet gebakken dat ie is aangebrand.

Kameraansteker | 29-04-22 | 10:25

Simpelweg kammikaze. Bij Derksen bekruipt me eenzelfde soort boosheid als bij Trump, Baudet en in mindere mate Wilders. Iets wat in de kern een goed idee is wordt compleet tot een halt geroepen door idioot en onverantwoord borderlinegedrag. Het zuigt dat dit steeds maar weer gebeurt.

SIogra | 29-04-22 | 10:21 | 3

Nog nooit boos geworden op Trump, Baudet en zeker niet op Wilders, MAGA pet opzetten doet.

uisge baugh | 29-04-22 | 10:24

Lijkt er op dat jij niet zo van openheid en directheid houdt.

Kowalski11 | 29-04-22 | 10:28

Andermans (m/v/x) gevoeligheid tot norm verheffen is nooit een goed idee. Johan heeft groot gelijk.

Cor Netto | 29-04-22 | 10:19 | 1

Mijn idee.

Hiram | 29-04-22 | 10:21

Nog zo'n jeugdzonde uit ongeveer dezelfde tijd: voorloper van GroenLinks, de PSP, gebruikte een naakte Saskia Holleman tussen de koeien voor een verkiezingsposter. Mevrouw Holleman werd niet verteld dat ze voor de ganse natie in haar blote poes door de PSP zou worden tentoongesteld en wilde dat ook niet, maar de zaak werd met een armoedig bedrag van zegge en schrijve 560 euro's geschikt. Kan OM dat alsnog ook even oppakken?

jochum1980 | 29-04-22 | 10:18 | 1

Nee, want die zaak is geschikt.

Kameraansteker | 29-04-22 | 10:26

De linkse dominees van Joop juichen. Derksen stopt.

thanseeuwen | 29-04-22 | 10:16 | 2

Daar staan ook hele milde reacties, alsof er hier niet een boel zedeprekers zijn.

uisge baugh | 29-04-22 | 10:19

@uisge baugh | 29-04-22 | 10:19: Dat verbaasd mij ook enigszins.

Kowalski11 | 29-04-22 | 10:32

Het zal saai worden zonder Johan. Het hardst word geschreeuwd door vrouwen die toch al geen enkel risico lopen te worden misbruikt.

zwartepoes7087 | 29-04-22 | 10:15 | 1

En nooit naar VI Vandaag kijken.

Julius Pace Car | 29-04-22 | 10:54

Tja, dat "ik steek die er zo in" was wat het hem deed hé....
Als die de eerste keer gewoon gezegd had dat hij die kaars gewoon tussen d'r benen had gezet had iedereen er idd gewoon om kunnen lachen, ze verkeerden in een dronken stemming.
Maar Derksen lult wel vaker uit zijn nek de laatste tijd.
"Van de Poel moet zich bij het wegrennen houden, heeft geen verstand van veldrijden".....
"Turnen is iets voor een circus, kunstjes doen".....
"Autoracen is ook helemaal niks"....
"Darten is ook geen sport"....
En dan kijkt ie er ook nog nooit naar, volgens eigen zeggen !
Met zijn; "kijk. bla bla bla....." en dan ons vertellen hoe het in elkaar zit.....Of dat WIJ gekke Henkie zijn.....
Die man is gewoon de eigen "Van Gaal" van VI.
Derksen lult gewoon te vaak over zaken waar die de ballen van af weet.
That's the problem !
Ik kijk er altijd naar hoor, daar niet van, en dat programma moet absoluut niet weg, maar deze "schoenmaker" moet zich wat meer bij zijn eigen leest houden...
Verder heb ik niet echt wat tegen die gast....
Tis wat De Jong zegt; "in zijn eigen mes gevallen"....

A333aan | 29-04-22 | 10:12

Mensen in Ukraine gaan dood, op radio 1 gaat het over Johan Derksen die met een kaars het zelfde zou wel/niet hebben gedaan wat Bill Clinton met een sigaar deed.

homieguerneville | 29-04-22 | 10:11 | 1

ik ben juist wel blij dat de aandacht even van Oekraïne wordt afgeleid. Dat nieuws gaat voorlopig niet weg.

deministerpresident | 29-04-22 | 10:17

Ik schrik werkelijk van het feit dat dit land nog zoveel dominees kent. Krijg het idee dat ze smachten naar het moment dat de islam hen komt bevrijden van de grote zondaars, zoals Johan Derksen.

Kowalski11 | 29-04-22 | 10:11 | 1

Ben benieuwd of Johan Derksen ook een eigen musical krijgt.

Schofthoogte 1.90m | 29-04-22 | 10:20

Het is een grote hypocriete bende in Nederland.
Doodzonde dat Johan vertrekt ,ik vond de man een verademing omdat hij nog durfde te zeggen wat hij er van vond .

leo59 | 29-04-22 | 10:10 | 2

Maar zeggen wat je ergens van vind is toch iets heel anders dan iets doen wat je niet mag doen. Ik begrijp niet dat die 2 dingen zo door elkaar gehaald worden. Ik vind het ook heerlijk als je gewoon vrijuit kunt praten. Maar dat betekent niet dat je stoer kaarsen in kutten kunt steken en daar dan om lachen. Dat zijn 2 hele andere dingen.

deministerpresident | 29-04-22 | 10:18

VI Vandaag is/was het enige programma wat ik nog op de reguliere tv keek. De rest kan/kon me gestolen worden.

Julius Pace Car | 29-04-22 | 10:56

Ik kan nog niet goed achterhalen waar de mensen nu het grootste probleem mee hebben.
Is het het verhaal dat Johan Derksen vertelde? Een eenzijdig verhaal, dat in de stijl van het programma, een beetje aangedikt is
Is het de lacherige sfeer, die ontstond na het verhaal dat hij vertelde?
Of is het gewoon, omdat hij een uitglijder vertelde en mensen, die door hem aangepakt zijn, nu de kans schoon zien om hem terug te pakken?

Dat het onhandig was, is wel duidelijk. Maar Volkert van der Graaf wordt nog vriendelijker behandelt door deze groep mensen. En die heeft toch echt een ergere misdaad begaan.

The_Black_Knight | 29-04-22 | 10:10 | 2

Ik denk dat de meeste van die mensen al een afkeer hadden aan de persoon Johan Derksen en dat ze de stok, die hij hen notabene zelf onbewust aanreikte, met grote gretigheid opnamen. Deze kans, om hem er buitenproportioneel mee om de oren te slaan, wilden ze natuurlijk niet laten liggen. Met als bonus uiteraard een hoop deugpunten.

Kowalski11 | 29-04-22 | 10:23

@Kowalski11 | 29-04-22 | 10:23: Zo is het, wel degelijk andere tijden, ik heb zelfs voor mijn zestiende al wel gekkere dingen meegemaakt.

uisge baugh | 29-04-22 | 10:28

Alleen voor VI zet ik de tv op een commerciële zender. Gisteravond eindelijk weer een programma zonder reclame onderbreking, heerlijk!

Only the lonely | 29-04-22 | 10:10

Een verjaarde grap uit een andere tijdsgeest moet natuurlijk veel in de media aandacht krijgen zodat de recente MeToo kwestie bij D66 uit beeld valt.

Sinclair | 29-04-22 | 10:08 | 2

Dat moet absoluut niet gebeuren. Ik denk dat we het daar allemaal over eens zijn

deministerpresident | 29-04-22 | 10:11

Die vermeende verkrachting door Alexander Pechtold 8 jaar geleden waarvan aangifte gedaan is en die niet door het OM onderzocht gaat worden bedoel je?

Jojohan | 29-04-22 | 10:13

Derksen gaf twee lezingen van het gebeurde. De eerste (perverse, puberaal stoerdoenerige en opgeklopte) versie met penetratie waar mensen terecht over kunnen vallen als je denkt dat dat werkelijk zo gebeurde.
En de tweede (veel dichter bij de waarheid) waarbij hij een kaars tussen de benen zette van mevrouw. Daar kun je in een setting met dronken en kotsende dames wat van vinden maar liever het weinig verheffende verhaal laten voor wat het is en over tot de orde van de dag.
Derksen was gewoon te laat met zijn belangrijke nuancering, de pleuris was al uitgebroken. Jammer als zijn unieke programma in dit politiek correcte land zou stoppen.
Ergerlijk genoeg spint deugend en cancelend Nederland hier weer garen bij.
Wel lekker stil bij D66.

NPOlitiekgekleurd | 29-04-22 | 10:05

Vluchten kan niet meer. Actueler dan ooit. We staan erbij en laten het gebeuren.
Zoals Europa ooit geen flauw idee had wat de opkomst van de nazi's zou gaan betekenen, zo hebben we nu ook geen enkel idee van de krachten die nu spelen.
Terwijl het decadente westen zichzelf kapot maakt, lacht Putin in zijn vuistje.
We zijn een wereldrijk in verval. Alles moet stuk van de deugers. Reset hebben ze het over. Er is blijkbaar geen ondergrens aan collectieve domheid. Adverteerders die zich terugtrekken, Radio Rijnmond die niet weet hoe snel ze Johan moeten canselen, zijn gewoon de nieuwe NSB ers. Ja is versleten Godwin, maar ik kan echt niks anders verzinnen. Gisteravond waren we getuige van een historisch moment dat het definitief einde van onze vrijheid inluidde. Grote woorden zou je zeggen. Wacht maar af....

potverdriedubbeltjes | 29-04-22 | 10:03 | 4

Ja, dat is wat er gebeurt. Tot mijn verbazing behoorde mevrouw Angela ook tot de deugpolitie, wat jammer toch. Vals. Oordeel na oordeel.

Het was een leuk programma waarin de kroegsfeer heerste, hoe lekker toch. Straks krijg je dus de programma's die enkel nog deugen, model NPO. Ik verheug me daar niet op en zal er ook zeker niet naar kijken.
-

Bernhard de II | 29-04-22 | 10:09

Nooit meer Walter Trout en Joe Bonamassa en vele anderen (die nooit bij de npo zenders te horen zijn) op radio rijnmond op zaterdagen tussen 9 en 12 uur dankzij die farizeeers in directie van Radio Rijnmond.

swassannuf | 29-04-22 | 10:20

Zo zie ik het ook. Een hysterisch volksgericht. En aan de andere kant faciliteren ze net zo makkelijk dat er geloofovertuigingen gedijen die meer kwaad doen dan een kaars tussen de dijtjes. Het volk wordt zelf totalitair. En ze hebben geen idee.

squadra | 29-04-22 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

Als het OM alle gevallen zou onderzoeken van mannen die op een verjaardagsfeestje bekennen in de laatste 50 jaar na een stapavondje in een dronken bui een ladderzatte meid te hebben geneukt al dan niet met kaars of dildo en waarvan die vrouwen zich dat nauwelijks nog herinnerden de volgende ochtend, dan zou dat OM helemaal niet meer aan de echte aangiften van verkrachting toekomen, bijvoorbeeld tegen Pechtold om maar een dwarsstraat van D66 te noemen. Iets met de verkeerde prioriteiten stellen.

Colin.Fart | 29-04-22 | 10:02

Nou Talpa zet een nieuw record: van 600.000 vaste kijkers ELKE DAG, naar 12.000 reclame ontwijkers per dag. Het enige niet linkse programma gecanceld.

funkyd | 29-04-22 | 09:58

Welke consequentie, zo die er al is, mag ik verbinden aan de aanwezigheid van kaarsen in de talloze geloofshutten in de wereld?

F. Jacobse | 29-04-22 | 09:57

KUTland. Verdrietig ben ik ervan.

Verderkijkert | 29-04-22 | 09:53

Mag die Angela de Jong aub gecanceled worden? Wat een kansloos type zeg. TV recensent, totale waanzin en een nutteloze dagbesteding. Er mag een kaars in Angela de Jong.
Is er trouwens al iets als tegenhanger van die hele woke beweging? Voor mijn gevoel worden we gegijzeld door een paar duizend mannen en vrouwen die het compleet kwijt zijn. Ik ken echt niemand in mijn omgeving die vindt dat geslacht hetzelfde is als identiteit. Wat een gestoorde tijden zijn dit zeg.

Amor Fati | 29-04-22 | 09:50

is dit nu ook een casus?

wijnvlek | 29-04-22 | 09:49

Alsof we allemaal nooit eens iets met een kaars hebben gedaan wat het daglicht niet kan verdragen.

sioux_ | 29-04-22 | 09:38

Voor de liefhebbers: NPO Radio 1 vraagt wat de bevolking denkt: moet er een plek zijn voor een programma als VI Vandaag? May I have your votes please?
www.nporadio1.nl/nieuws/stand-nl/acca...

ole guapa | 29-04-22 | 09:30 | 5

@J.P.Drapeau | 29-04-22 | 09:38: Helemaal gelijk. En dan wel een programma waar niet voortdurend aan maten-naaierij wordt gedaan. Elke uitzending werden de companen door Johan Derksen genoemd. Dit keer was het o.a. de toenmalige keeper van Veendam. En hij was ook al eens samen met Johan Cruyff naar de hoeren geweest. Wat een maten-naaier!

De Laureaat | 29-04-22 | 09:55

Voor wat het waard is, van de meer dan 2000 stemmen vindt 73% van wel, ze zou hier uit kunnen concluderen wat ieder weldenkend mens al wist, de deugkneuzen hebben met pathische geschreeuw de meerderheid onder tafel geblaft.

K.Zwellever | 29-04-22 | 10:33

@De Laureaat | 29-04-22 | 09:55: Was het niet de creeper van Veendam?

SIogra | 29-04-22 | 10:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook wel interessant om te zien dat Angela (en WIilfred) eigenlijk schrokken/inbonden toen Johan zei ik stop gewoon, nee dat was blijkbaar niet de bedoeling, alleen 100% excuses door het stof en geheel aansluiten bij de gewenste mening geen enkele afwijking. Bekeren was het doel van cancelen, niet echt weggaan dan blijf je een verzetsstrijder met eigen mening, dat willen ze blijkbaar niet. Woke heeft alles van religie, inlijven en geen enkele ruimte voor nuance.

een_mike | 29-04-22 | 09:30 | 2

Goed gezegd

ShylockLeCoy | 29-04-22 | 09:36

Je slaat de spijker op zijn kop

Check-zei-de-Gek | 29-04-22 | 09:56

En zo verdwijnen langzaam de laatste echte persoonlijkheden van de tv en uit de maatschappij.

Onafhankelijke mensen gevormd door lokale gebruiken, lokale cultuur, eigen meningen, lokale accenten, humor, zelfspot, ze sterven uit.

Wat houden we over? Genderneutrale wereldmensen gevormd door massamedia, eenheidsworsten die half Nederlands half Engels praten, getraind om alles precies zoals gewenst politiek correct tussen de lijntjes te zeggen.

poepie | 29-04-22 | 09:22 | 3

Het is inderdaad jammer. Derksen past nu eenmaal niet in dat media-kringetje waar bovendien een aantal personen nu weer eens hun kans schoon zien om wat persoonlijke meningsverschillen te vereffenen.

Ruikbaard | 29-04-22 | 09:36

Ik kijk al jaren niet meer. Televisie is volstrekt irrelevant geworden.

ole guapa | 29-04-22 | 09:39

@ole guapa | 29-04-22 | 09:39:
helemaal waar.

JanVergoor | 29-04-22 | 09:57

Sommige dingen kun je enkel onder vrienden zeggen. Elke viespeuk weet dat. Dat Derksen dit op tv gezegd heeft is een teken dat hij aan het aftakelen is.

JanVergoor | 29-04-22 | 09:20 | 6

@Papa Jones | 29-04-22 | 10:22:
Ook voor de woke cultuur vertelde je nooit publiekelijk dat je zoiets had gedaan. Juist omdat het juridisch gezien verkrachting is.
Duidelijk geval van geriatrisme.

JanVergoor | 29-04-22 | 10:28

@JanVergoor | 29-04-22 | 10:28: Vijftig jaar geleden niet hoor, toen was verkrachting gewoon daadwerkelijk de pielemans stoppen in iemand die dat absoluut niet wil. Met je zatte kop een kaars voor/ boven/ onder/ achter/ of in de buurt van een laveloze dame plaatsen was toen geen verkrachting en is dat ook nu niet, behalve bij woke-waanzinnigen, een perverse mentale gesteldheid die helaas snel om zich heen grijpt.

Wiebenick | 29-04-22 | 11:21

@JanVergoor | 29-04-22 | 10:28: Daar trekt Derksen zich dus niks van aan, en dat vind ik mooi. Hij had het verhaal wel wat aangedikt de eerste keer trouwens.

Papa Jones | 29-04-22 | 11:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Iemand die toegeeft dat hij fout is geweest krijgt de volle laag en de viespeuken in de Haagse politiek en de kak van Nederland en de viespeuken van koninklijke afkomst gaan gewoon door.

loekdeleeuw | 29-04-22 | 09:19 | 1

Dit dus.

Papa Jones | 29-04-22 | 11:31

Hoe oud was Patricia Paay eigenlijk 50 jaar geleden?

Jos Tiebent | 29-04-22 | 09:18 | 3

63

JanVergoor | 29-04-22 | 09:20

50. Heb je geen telraam voor nodig.

squadra | 29-04-22 | 10:27

De stamtafel was een radioprogramma waar heel wat schuine moppen over de tong gingen.
Velen vonden het geweldig.
Zo'n programma zou nu echt niet meer kunnen met de huidige metoo clubjes.
Men had toen in de jaren 80 en 90 waarschijnlijk meer eelt op de ziel dan die slappe kneuzen van tegenwoordig.

jufrouw theelepeltje | 29-04-22 | 09:17 | 2

Radio Noord.

Ruikbaard | 29-04-22 | 09:19

De Stamtoavel is het succesvolste en langstlopende programma tot nu toe van Radio Noord. Van 1979 tot 1989 lieten Jaap Bijmolt, Wienus van der Laan, Fred van Dijk, Gerard Jonker en Kees Kostwinder met hun onnavolgbare moppen de Groningers lachen, gieren en brullen.

Daar hoorde je ook moppen over negers die als je die nu zou vertellen op de radio je de ramen van je woning worden ingegooid door werkschuw links tuig.

Teekje_Tippel | 29-04-22 | 10:23

Dat het ons even niet ontgaat: ook mensen die hebben gelachen om een verhaal van 50 jaar oud, wat niet klopte, en diegene die erom lachten in die 3 seconde niet eens konden weten of het überhaupt niet 100% een grap was, worden aan de schandpaal genageld. Een succesvol opererend onzichtbaar schrikbewind waar Vladimir nog een voorbeeld aan kan nemen.

een_mike | 29-04-22 | 09:17

Bedrijven trekken zich terug, talpa wil excuses, aan de talkshowtafels wordt er eensgezind vingerwapperend schande van gesproken. En zo zie je maar weer, de deugkanker is nóg weer verder uitgezaaid..

Menko76 | 29-04-22 | 09:13

Die Angela Dinges (nog nooit van haar gehoord) zat daar alleen maar omdat ze vrouw was. Maar ze vertegenwoordigde helemaal niet 'de vrouw'. Volgens mijn vrouw.

Da's toch raar?

Papa Jones | 29-04-22 | 09:11 | 5

@Hondt | 29-04-22 | 09:35: Hahaha!
Zó bekend is ze dus onder reaguurders.

Ik meen het, nooit van gehoord.

Papa Jones | 29-04-22 | 10:27

Kzie de een liever dan de ander.

swassannuf | 29-04-22 | 11:25
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Arietjuh | 29-04-22 | 09:11 | 1

Gelukkig wordt deze zedenzaak uit het jaar nul adequaat door het OM opgepakt.

Buckley | 29-04-22 | 09:10 | 1

Ze zetten er 36 man op en er komt ook nog een speciaal team over vanuit de VS...

Patje | 29-04-22 | 09:13

Angela de Jong? Is dat er eentje van de Dolly Dots?

Usumani | 29-04-22 | 09:09 | 1

Top-roddeltante.

voordeoorlog | 29-04-22 | 09:11

Ze moeten juist doorgaan om die politiek correcte woke minderheid niet hun zin te geven. Ga door mannen

davesl1210 | 29-04-22 | 09:08 | 2

@davesl1210
Grondig mee eens.

jufrouw theelepeltje | 29-04-22 | 09:13

Heb je iegelijk helemaal gelijk in maar om tegen dit te vechten ga je niet op tv zitten.... zeker niet als je in je eigen dorp thuiskomt en een of andere randdebiel heeft er een spandoek opgehangen met levensgroot erop gekalkt "verkrachter"..

Bello de Hond | 29-04-22 | 09:23

Als je naar VI kijkt, weet je dat je af en toe ongenuanceerde dingen te horen krijgt.
Niks mis mee.
Je hoeft niet te kijken.
Dat softe watjesgedoe van die cancelcultuur hangt mij mateloos de strot uit.
Je moet tegenwoordig ieder woord op een goudweegschaaltje leggen of het wel mag of niet van die sneuneuzen.

Je zou in deze tijd maar man zijn, ik benijd ze niet.

jufrouw theelepeltje | 29-04-22 | 09:08 | 1
-weggejorist-
Mongeaulie waarsguwt | 29-04-22 | 09:16

Ben wel benieuwd naar het eerstvolgende filmpje van Hans Teeuwen …

Nietdanjatoch | 29-04-22 | 09:05

In het land van vingerwapperaars en billenknijpers biechtte Derksen een jeugdzonde op, daarmee aangevend dat iedereen wel eens iets gedaan heeft wat niet helemaal of helemaal niet door de beugel kon. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Feilloos heeft hij deze mannen, maar zeker ook vrouwen ontmaskert. Deze laatsten doen niet onder voor mannen.

Een vrije paling | 29-04-22 | 09:04 | 1

@Een vrije paling.
Mee eens.
Vrouwen zijn zeker niet heilig en maken vaak danig misbruik van hun status als zijnde zielig en zwak, maar dat zij ze allerminst.
D'r zitten zeer geslepen exemplaren tussen die een man met plezier ten gronde richten.

jufrouw theelepeltje | 29-04-22 | 09:12

Een onnozele ontboezeming van een halve eeuw geleden en Nederland is in rep en roer. De 'tijdsgeest' van 1970 waar Derksen zich achter verschuilt is duidelijk niet de 'tijdsgeest' van 2022. De tijdsgeest van anno 2022 is er één van elkaar overschreeuwen om jezelf te afficheren als deuger.

Er is geen aangifte, slechts dat ene moment van Derksen's weinig verheffende geklets over die kaars tussen de benen van een dronken vrouw. Je zou zeggen: een jeugdzonde en klaar, er zijn genoeg andere problemen in de huidige stand van zaken in het land. Zoals dat OM, dat zedenzaken mèt aangiftes laat liggen of vroegtijdig laat sluiten. Het is Nederland op zijn smalst.

jochum1980 | 29-04-22 | 09:04

En als nu een bekende vrouw zegt dat ze in 1981 een vriendje flink heeft geslagen met een wijnfles waardoor hij naar het ziekenhuis moest? Ophef of niet?

Patje | 29-04-22 | 09:02

Derksen komt gewoon weer terug.
En heel goed dat hij geen excuses maakt als hij niet begrijpt wat er aan de hand is.
Genoeg nep-excuus-cultuur.
Glennis Grace had ook een excuusfilmpje waar ze geen moer van meende.

Het duurt alleen wat langer op zijn leeftijd.

AdvocatusDiaboli | 29-04-22 | 09:01

Een beetje programmamaker kan hier toch wel.iets mee? Ex-junks en ex-gedetineerden gaan langs scholen om kinderen op de gevaren van criminaliteit en drugs te wijzen. Waarom niet een paar VI uitzendingen om eindelijk aan Derksen èn anderen duidelijk te maken dat een kaars in de flamoes van een dronken vrouw steken, verkrachting is.
Maak er wat van.met zo'n podium en groot bereik. En ja, Derksen mag echt wel door het stof.

Bataafje | 29-04-22 | 09:01 | 3

Okay dus Mark Rutte moet ook een real live soap gaan maken dat hij langs demente bejaarde gaat omdat hij sorry moet gaan zeggen voor het feit dat hij geen actieve herinnering eraan heeft... vreemd...

Bello de Hond | 29-04-22 | 09:08

@Bello de Hond | 29-04-22 | 09:08: Derksen is een tvfiguur, geen gekozen politicus die over welzijn, veiligheid en welvaart van het land beslist èn belastinggeld kan innen en uitgeven.
Los daarvan, mag Rutte van mij altijd direct geconfronteerd worden met de gevolgen van zijn beleid.

Bataafje | 29-04-22 | 09:23

@Bataafje | 29-04-22 | 09:23: Mooi dat je dat zegt "gekozen" figuur die mensen uitsluit in beslissingsvormen om een samenleving te "draaien"... Het is wederom een figuur die word gestuurd door de europese gemeenschap die niet democraties gekozen is.. Iemand die zijn "levenswijsheid"verkondigd op tv is even belangrijk in onze samenleving als de Minister President... Dat maakt de samenleving kleurrijk en uitdagend waardoor wij gaan nadenken en handelen..

Bello de Hond | 29-04-22 | 09:28

Ook hier Brutus

Hard Times Create Strong Men,
Strong Men Create Good Times,
Good Times Create Weak Men,
Weak Men Create Hard Times

Dr.Rotten | 29-04-22 | 09:01 | 1

Op GeenStijl lees je de waarheid.

Mongeaulie waarsguwt | 29-04-22 | 09:15

Wanneer valt het doek voor GS? Een kwestie van tijd.

Tiscali-2 | 29-04-22 | 09:00

Goh, gaat Derksen alweer stoppen? tiswat...

Marcelinho | 29-04-22 | 09:00 | 3

Ja, wat is er?

tis_wat | 29-04-22 | 09:06

Kunnen we aub een duidelijke definitie opstellen van wat nou precies cancelcultuur is en wat er onder valt. Voor mij is het nu volledig onduidelijk. Ik vind dat je alles mag zeggen wat je wilt. Maar ik vind niet dat je alles kunt doen wat je wilt. Dus ik mag zeggen dat ik een vrouw een kuthoer.vind. Maar ik mag niet een vrouw een honkbalknuppel in haar kut steken. Dan word ik, terecht, opgepakt. Dus ik zou graag kaders en duidelijke definities over woke -en cancelcultuur willen zien. Wat valt daar onder en wat valt daar niet onder? Als ik beken dat ik vorige week iemand heb aangerand met een kaars? Valt dat dan onder vrijheid van meningsuiting? Of strafrecht? En geldt dit dan ook als het feit 50 jaar geleden is gepleegd? Ik ben de kluts kwijt geloof ik.

deministerpresident | 29-04-22 | 08:54 | 10

@deministerpresident : Cancelcultuur is meningen die van je eigen mening afwijken, maar niet strafbaar zijn, op een andere manier proberen de mond te snoeren door omgeving/werkgevers/adverteerders onder druk te zetten. Omdat de daden/meningen op zich zelf niet in strijd met de wet zijn, probeer je zo je eigen wereldbeeld/wetgeving af te dwingen. Dat lijkt in de praktijk vaak neer te komen op een mondige minderheid, alleen mogelijk door bestaan van sociale media, die de meerderheid de wil probeert op te leggen wat via democratische weg niet zou kunnen omdat de minderheid niet genoeg stemmen heeft om de juiste partij aan de macht te krijgen die jouw gewenste wet officieel zou kunnen invoeren.

een_mike | 29-04-22 | 09:25

@Bello de Hond | 29-04-22 | 09:11: dan is er niks aan de hand. Maak er zelfs een leuk filmpje van voor op Onlyfans of zo.

deministerpresident | 29-04-22 | 09:44

@een_mike | 29-04-22 | 09:25: precies.. het gaat om meningen en dat is niet strafbaar. Daden kunnen dat wel zijn.

deministerpresident | 29-04-22 | 09:45
▼ 7 antwoorden verborgen

Dit soort van ophef maakt dat ik het niet meer zo erg vind dat West-Europa het theater van een nucleaire holocaust wordt.

Glasgow Argus | 29-04-22 | 08:52 | 3

Leven zonder straling moet je tenslotte eerst verdienen.

GeenAccount | 29-04-22 | 08:54

Het maakt me wel uit, maar het verbaast me niet dat Putin denkt dat we zwak zijn.

Hadena | 29-04-22 | 08:55

Inderdaad. Gewoon terug naar het stenen tijdperk, waar je een vrouw versierde door haar met een knuppel te meppen om haar vervolgens mee te slepen naar je hut.

Flatulent | 29-04-22 | 11:37

Angela de Jong een eigen programma?
"Zijn het weer Hamsterweken?"

AdvocatusDiaboli | 29-04-22 | 08:51 | 2

Ja, je vraagt je toch altijd af wat ze in haar wangen opgeslagen heeft.

Glasgow Argus | 29-04-22 | 08:53

Wel mooi dat bedrijven steeds meer de dominee vervangen met de tv als moderne kansel. Zij wijzen ons op onze zonden door zich terug te trekken zodra iets niet strookt met de 10 Reclamegeboden en strooien duchtig de Liberale Heilige Geest over ons uit in reclamefilmpjes. Zij breken het brood, nu in de Bonus.

Duwbak_Linda | 29-04-22 | 08:51 | 5

Dat is goede vergelijking! En helaas te waar om mooi te zijn...

Dooiemus | 29-04-22 | 09:00

Daarom heb ik AdBlock, want aan de deur wordt niet gekocht en bekeerd zijn we ook al.

Duwbak_Linda | 29-04-22 | 09:05

Nice.

Patje | 29-04-22 | 09:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Het geeft aan waar we als land terecht zijn gekomen.
De volgende stap is dat comedianten zoals b.v Hans Teeuwen geweert worden.
Daar voor in de plaats meer zendtijd voor Akwasie en mevrouw Wekker.

likdoorn | 29-04-22 | 08:50

De enige die ik iets constructiefs heb horen zeggen over de Rel rond De Kaars is Harry Vermegen in Harry's Tv Wereld (zie joetjoep). Zou leuk zijn voor Angela als Derksen in zijn vrije tijd tv-programma's gaat recenseren als zij een eigen blaatprogramma krijgt.

Dooiemus | 29-04-22 | 08:49

Kaarspics worden de nieuwe trend.

Kaas de Vies | 29-04-22 | 08:49 | 1

kaaspics?

Dr.Utker | 29-04-22 | 08:54

Dit soort hypes worden veroorzaakt door de grachtengordel en media zelf en als het dan een hype is vertellen ze in programma’s hoe mensen dit bezighoudt en voor verandering zijn. Terwijl in werkelijkheid er 8 mensen op Twitter en een semi BN’er verbolgen zijn en het verder iedereenaan zijn reet kan roesten.

Capt. Iglo | 29-04-22 | 08:49

Tja,

Kijkcijfers Vandaag Inside:

Dinsdag: 1.112.000
Woensdag: 1.517.000
Donderdag: 2.035.000
Vrijdag: ?

Cornelis12 | 29-04-22 | 08:48 | 4

@Glasgow Argus | 29-04-22 | 08:48: Als het dan maar wel een Sparta is.

Cornelis12 | 29-04-22 | 08:53

@Glasgow Argus | 29-04-22 | 08:48: Het orgineel is natuurlijk van Herman Brood.

Guusje Nadorst | 29-04-22 | 08:55

@Guusje Nadorst | 29-04-22 | 08:55: Welnee. In de 40'er jaren al een gevleugelde Adamse uitdrukking.

voordeoorlog | 29-04-22 | 09:44
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik begrepen heb kunnen ze niet zo makkelijk stoppen met VI.
Want contractbreuk.
Volgens het contract is er geen bemoeienis van Talpa met wat de heren zeggen in het programma. Daar staat wel tegenover dat ze dagelijks een uitzending hebben.
Dus als John de Mol even met de papieren in de lucht zwaait zitten ze vanavond weer aan de babbeltafel met wijn en borrelnootjes.

leo de pejo | 29-04-22 | 08:47 | 6

Maar als de sponsors weglopen en er niemand meer in en rondom het programma wil adverteren is het snel gedaan, ook al kijken er miljoenen naar.

quigg | 29-04-22 | 08:58

@quigg | 29-04-22 | 08:58:
Best wel eng dat het bedrijven zijn die bepalen wat we mogen zien en wat niet.

2voor12 | 29-04-22 | 09:03

De Mol is zakenman en denkt ook op de lange termijn. Het is nu even een storm maar die moet je gewoon uitzitten. Het geheugen van de mensen is net als de emoties kortdurend. Daarna gewoon weer business as usual.

LucaBrasi | 29-04-22 | 09:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Muziek voor volwassen nooit van gehoord?

Dat is dan echt een gemis. Mooi muziekprogramma met een korte introductie van artiest en herkomst nummer. Zonder gejank van een omhoog gevallen DJ ertussen door.
Helaas geen goede blues en country meer.

Rotterdammert1965 | 29-04-22 | 08:47 | 5

@Rotterdammert 1965,
Helemaal eens.

De Profundus | 29-04-22 | 08:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat zat die Angela daar de maat te nemen, en de boel op te hitsen, laat ze zelf een besluit nemen. Opgefokt gilwijf. Ik lachte me ziek toen Johan zei dat ze hun excuus van een papiertje op moesten lezen van de directie.
En dat het directeurtje wel aan het infuus zou liggen inmiddels. Hilarisch. Man man wat een rotland is dit geworden. Een klein clubje deugers actief in Social media bepaalt wat we voorgeschoteld krijgen. Heel veel trouwe kijkers zitten nooit op sociaal Media. Waar denken ze bij Talpa dat die kijkcijfers vandaan komen.
Ik heb geen moeite met het verhaal van Derksen. Het is gewoon kroegpraat en waarschijnlijk niet eens waar.

Zuster01 | 29-04-22 | 08:46 | 1

Precies, kroeg praat. Dat hij een kaars tussen haar benen zette geloof ik wel, maar beetje dom dat hij het aandikte… gewoon een hele foute grap. Laat ze maar een podcast maken o.i.d. Wordt vast succesvol.

Nietdanjatoch | 29-04-22 | 08:58

Is dit nu het belangrijkste nieuws in Nederland?
In dat ooit zo vrije tolerante Nederland

laurentius | 29-04-22 | 08:45 | 3

Waar je lekker kaarsen in kutten kon stoppen

deministerpresident | 29-04-22 | 09:00

Nederland is nooit tolerant geweest. Iedere religie zijn eigen zuil en vooral niet met elkaar omgaan. Daarna kwam de VPRO en deden we op TV alsof ineens alles mocht. Buiten de televee wereld is Nederland nooit tolerant geweest en nooit geworden.

JanVergoor | 29-04-22 | 09:12

Het tafereeltje met de kaars komt ook voor in de film 'Hundstage' van Ulrich Seidl ( 2001) VPRO cinema geeft vier sterren.

philia | 29-04-22 | 08:44 | 2

Ja, links is een windvaan, griezelig zwabberend.

Normpje | 29-04-22 | 09:29
-weggejorist-
zouzomaarkunnen | 29-04-22 | 11:31

Er wordt nu gedaan alsof Johan opeens de dader is van al het sexueel misbruik in Nederland, RIP VI.

usb stok | 29-04-22 | 08:43

Derksen legt op geniale wijze bloot hoe verziekt de media, de politiek en het OM zijn, geregisseerde ophef op bestelling.

smdyasc | 29-04-22 | 08:43 | 4

Of het geniaal is, weet ik niet, ik denk eerder dat het hem overkomen is. Maar dat dit voorval laat zien dat ze bij de media, de politiek en het OM helemaal mal geworden zijn, dát toont het heel duidelijk aan.

KeesBruin | 29-04-22 | 08:46

Buiten het gegeven dat aanranding/verkrachting gewoon niet dient te gebeuren en de dader een individueel (waarschijnlijk duurzaam) faillissement van zichzelf heeft bekrachtigd, is dit inderdaad wel een belangrijk wapenfeit van dit trio. Het voor de bühne ballen laten zien aan "het publiek" werkt juist averechts, aangezien het merendeel van het publiek, naar ik aanneem, wel doorheeft dat dit een show is, net als alle andere shows: kijkcijfers en afleiding van de werkelijke problematiek: er zijn inderdaad stapels zaken die niet worden afgehandeld en mensen hebben steeds minder zin om aangifte van het een of het andere te doen: heeft toch geen zin. Aan deze structurele problematiek lijkt dit trio (nog) niet veel te kunnen doen. Derksen krijgt voorrang. Tjonge. Wat een prioriteringslag in één keer. Doe dat es bij al die andere 100 en andere zaken?

nobodiesunmighty | 29-04-22 | 08:55

@KeesBruin | 29-04-22 | 08:46:
Nah, de man is slimmer dan dat. Hij wist dondersgoed wat voor effect dat verhaal zou hebben, hij kan dan wel recalcitrant zijn en voor het vrije woord staan, hij weet precies dat er een giftige cancelcultuur ontstaan is en speelt daarmee. Lef, veel lef bespeur ik bij deze actie.

elfenstein | 29-04-22 | 08:56
▼ 1 antwoord verborgen

Tijden terug stelde iemand in de media de vraag of de aflevering "De Fret", uit de Dierenwinkel van de mannen van Jiskefet nu nog gemaakt zou kunnen worden. Het antwoord was uiteraard 'nee'. En zo is het met van alles en nog wat. Heel wat sketches uit satirische programma's zouden nu niet meer door de woke-beugel kunnen. Die hele cancelcultuur moet zo gauw mogelijk in de prullenbak, maar dat zal wel niet gebeuren, want de massa bestaat nu eenmaal uit meelopers en wolven in het bos, zeer zeker in Hilversum en de media in het algemeen.

KeesBruin | 29-04-22 | 08:42

Kan iemand Elon aanschrijven?

deugallergie | 29-04-22 | 08:41 | 1

Je hebt zelf geen pen?

JanVergoor | 29-04-22 | 09:15

Derksen vind ik een eikel, maar in dit geval heb ik enorme zin om een Whataboutism er in te gooien met betrekking tot importculturen en de positie van vrouwen daarin.

Dr.Utker | 29-04-22 | 08:41 | 5

Er is in Nederland nog nooit iemand veroordeeld voor meisjesbesnijdenis. En het laten besnijden van jonge meisjes komt toch minstens 100x per jaar voor in Nederland.
Nog nooit iemand voor veroordeeld. Nog nooit.

Bataafje | 29-04-22 | 09:05

@Bataafje | 29-04-22 | 09:05:
Hebben we het nog niet gehad over de tienduizenden jongetjes die voor het leven verminkt worden omdat een of andere denkbeeldige ome-in-de-sky dat graag wil. Zou je nu, vandaag komen met het voorstel om jongetjes aan hun piem0l te frutten met een grote schaar dan kan je zo door naar de gesloten inrichting.

elfenstein | 29-04-22 | 09:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Zeggen dat je de "2e versie" niet gelooft, is geen rechtvaardiging om iemand te veroordelen, je bent immers de rechter niet, waarom geloof je het 1e verhaal dan wel, als je de persoon als onbetrouwbaar bestempeld kun je diezelfde persoon niet als bewijsmiddel van je mening gebruiken waarom iemand gecancelt moet worden. Dan kies je dus voor de versie die je het beste uitkomt omdat je iemand al vervelend vond.

Waar het om gaat is dat zelfs als Johan nu zegt dat het hele verhaal als grap was verteld en nul van waar was, iedereen die het een schande vindt dat nog steeds vindt. En dat is eigenlijk gebeurt, het verhaal was natuurlijk niks, maar als grap gebruikt hij 1 woordje "erin" om er een lollig te maken. Het scheelt echt maar 1 woordje. Hoe vaak zijn er geen snorretjes getekend om dronken mensen op de bank, of zelfs genitaliën, is dat dan ook niet minstens zo erg als een kaars rechtop? Of omdat dat meestal bij mannen gedaan wordt mag het dan weer wel, of gaan we werkelijk iedereen die de laatste 50 jaar een markeerstift heeft gebruikt of slagroom op een hand heeft gedaan en dan aan oor gekriebeld en dat zelf eerlijk verteld allemaal zo hardop veroordelen?

Kan allemaal als de hardst roepende groep dat wil, maar dan zie blijkbaar een ideale wereld voor je waarin grappen over sex/misbruik/ziektes dus niet meer kunnen zonder gecancelt te worden. Dat is nogal wat, een grap is geen mening, dan zou het namelijk geen grap zijn, de enige grap hiervan is dat dat nog uitgelegd moet worden. Je kunt iets een stomme, botte en foute grap vinden, maar dat doen we toch al 100 jaar zo dat dat wel moet kunnen? Wat is het alternatief dan precies? Dat niemand meer hardop een grap kan vertellen of beetje afwijkende mening kan verkondigen zonder zich zorgen te moeten maken over paria behandeling?

En die Wilfred en Angela kunnen wel blijven herhalen dat Johan dan de antenne mist wat allemaal niet kan, nee hij is het simpelweg niet eens met die situatie dat je niks mag zeggen. Iedereen afgestemd op die hele gevoelige antenne en alles binnen politiek correct keurslijf zien zij blijkbaar als de oplossing terwijl het juist het probleem is. Je hoort ze dan ook niet dat dit drama over 1 woordje is en dat het OM hier opeens tijd voor gaat maken terwijl dat natuurlijk zinloos is, terwijl een echt geval van gisteren met jaren vertraging behandeld zal worden, dat is pas de echte belediging voor slachtoffers.

een_mike | 29-04-22 | 08:41

Hij legt wel in 1 klap bloot wat het gevaar is van die woke cultuur

Claude Jacque | 29-04-22 | 08:40

Moeten we nu ook 90% van de schunnige moppen ook op de zwarte lijst zetten?

zoalsikhetzeg | 29-04-22 | 08:40 | 6

Dus als u iets niet leuk vindt dan zet u het op de 'zwarte' lijst? Racist!!

Patje | 29-04-22 | 08:48

Natuurlijk! Alles ist verboten! Zo rolt die hele woke-cultuur, het houdt van verbieden en cancelen aan elkaar. Een volkomen zieke beweging, die uit de VS is komen overwaaien, zoals zoveel andere ideologische rotzooi (om maar even te zwijgen over de rotzooi uit Rusland, maar dit terzijde)

KeesBruin | 29-04-22 | 08:49

@KeesBruin | 29-04-22 | 08:49: klopt inderdaad. Uit Amerika komen wel meer can die sekten: Charles Manson, Marshall Applewhite, David Koresh, Jim Jones. En nu natuurlijk de Woke figuren.

DankeSchon | 29-04-22 | 09:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Angela? Doen, zeker weten…

eerstneukendanpraten | 29-04-22 | 08:39 | 1

Ze kijkt ondertussen wel met een schuin oog naar de tv en maakt aantekeningen. Niet te veel bewegen, anders schiet ze uit.

Usumani | 29-04-22 | 08:54
-weggejorist-
Berry-Drinkwater | 29-04-22 | 08:39

TV? NPO? De commercielen? Ik meem me te herinneren dat het trotse roze leger daar nimmer naar keek? "Wie is Johan Derksen?" had ik minimaal toch wel een paar maal verwacht....

Lorejas | 29-04-22 | 08:37 | 4

Die man is inmiddels zo bejaard dat de meesten wel eens van hem gehoord hebben.

Borrom | 29-04-22 | 08:49

Nou, als die bewuste scenes hier niet zouden zijn gepost had ik ze waarschijnlijk nooit gezien.

K.Zwellever | 29-04-22 | 08:59

Allemaal tv hangertjes!

Lorejas | 29-04-22 | 09:31
▼ 1 antwoord verborgen

Zo doen we dat. De aandacht verleggen van D66 naar iets anders. Alsof wij zo snel vergeten wat Kaag en haar vriendjes hebben gedaan.

DankeSchon | 29-04-22 | 08:37

De vrouwen van 50 jaar gelden die ik toen kende zouden zelfs nu in deze belabberde tijdsgeest zich kapot lachen om dit voorval. Denkend wat ben ik toch een sufkut zoveel te zuipen dat ik niet meer weet wat er met me gebeurt.

wakker worden | 29-04-22 | 08:36 | 1

Natuurlijk joh. Kan natuurlijk ook aan jouw kennissenkring hebben gelegen. Je kapot lachen om dit voorval ... dan moet er toch iets goed mis zijn met je gevoel voor humor.

Usumani | 29-04-22 | 08:57
-weggejorist-
Portugalisch | 29-04-22 | 08:34

Dat die gluiperd van een genee er mee stopt zal niemand rouwig om zijn.

jansma28542681 | 29-04-22 | 08:34 | 1

Precies. Jurist, maar geen taalkundige: "Als Genee zijnde"

*Gekrulde tenen recht zetten doen gaat*

Weethetallemaalniet | 29-04-22 | 08:42

Vanmiddag om 13.00 op De Dam zal Johan Derksen knielend, geknevelt en geblinddoekt 150 stokslagen voordat hij een nekschot krijgt. Die onderbuik vol willekeur zal en moet bevredigt worden.

Biecht nooit iets op op tv waar u zich voor schaamt en waar u spijt van hebt.

Patje | 29-04-22 | 08:34 | 2

Wie heeft de uitzendrechten gekocht en voor hoeveel?

K.Zwellever | 29-04-22 | 08:57

@K.Zwellever | 29-04-22 | 08:57: Uiteraard John de Mol. Nadat het format voor volwassenen is uitgemolken volgen kinderen, bejaarden en downies.

Ruikbaard | 29-04-22 | 09:52

Linksmedia is lekker al aan het cancelen. Als je kijkt hoeveel aandacht nos geeft aan Inside en hoe prominent. Dit ten opzichte van het D66 sexschandaal over het wegmoffelen van een onderzoek….

Btw hoeveel sponsoren hebben D66 al verlaten?

Ernstige Zaken | 29-04-22 | 08:34 | 1

Viel mij ook op. Maar bij die club is het natuurlijk veel moeilijker grijpbaar: dat gaat om macht, suggesties, manipulatie e.d. En allemaal met, zoals nu blijkt, invloed van enge PR mannetjes op politieke besluitvorming.
Dus daar praat men liever niet over.
Zo'n foute grap over iets dat 50 jaar geleden is gebeurd, is makkelijker scoren voor de deugmensen.

Wering | 29-04-22 | 10:13

Nog steeds vraag ik mij af nu de bijdrage was van Angels de Jong in deze avond. Voor mij was het nietszeggend slap geluk. Het was mij wel duidelijk dat ze 'de vrouw' niet mocht afvallen, maar dat lukte haar niet in dit verhaal van gebakken lucht.
Daarvoor keek ik NPO1. Daar zaten een stel hysterische gekleurde woke vrouwen 'de man' te cancellen. Misschien moeten bij de mannen de testosteron hormonen worden verwijderd, dan hebben we nergens meer last van

Tonyvanwychen | 29-04-22 | 08:33 | 4

@KeesBruin | 29-04-22 | 08:37: maar leg mij nou eens uitgebreid uit wat er precies woke aan is om te vallen over zijn uitspraken?

deministerpresident | 29-04-22 | 08:47

@deministerpresident | 29-04-22 | 08:47: Het gaat niet eens meer om die uitspraken op zich, het gaat om de hele cultuur die er achter zit, om het meepraten me de heersende opvattingen in Hilversum van dit moment. Het zijn allemaal huilende wolven in het bos, als de dood om zelf uit de pas te lopen.

KeesBruin | 29-04-22 | 08:51

@deministerpresident | 29-04-22 | 08:47:
VI is nog het enige ongecensureerde praatprogramma van NLD. Alle andere zijn dood geregisseerd met linkse woke eenheidsworst en daarom niet om aan te horen. VI is hier tegenover nogal verfrissend, soms ongenuanceerd en plat, maar ook vaak helder en raak. Zoals een keukentafel gesprek onder mannen. Mannen zijn nou eenmaal anders dan vrouwen en omgekeerd. Gelukkig maar zou ik zeggen, omdat het leven kleur geeft

Tonyvanwychen | 29-04-22 | 09:22
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een moraalridders, ook hier op gs, Johan heeft gelijk. Zielig bekrompen volkje zijn wij geworden..

appies | 29-04-22 | 08:33 | 4

Eens, je schaamt je dood voor zoveel gekwetsheid. Het is pathologisch.

Ir_HardGelag | 29-04-22 | 08:45

@deministerpresident | 29-04-22 | 08:42: Oude man schept op, probeert stoer verhaal te vertellen, dikt het hier en daar nog wat aan en wordt vervolgens weggezet als 'verkrachter'. Ik ben verre van expert, maar dat klinkt best woke.

Usumani | 29-04-22 | 09:02
▼ 1 antwoord verborgen

Ook op Joop gingen ze vol op het orgel tegen Derksen.
Toch wel heel erg hypocriet. Hoe zit het met die man in die witte onderbroek die in een lift iemand lastig viel?

Haberdoebas | 29-04-22 | 08:31 | 4

Bij de Joop krijgen ze gemiddeld drie comments per topic. Is toch te triest voor woorden. En ik draag altijd een donkere onderbroek, zie je de remsporen ook niet…

eerstneukendanpraten | 29-04-22 | 08:41

Maar iedereen met een beetje fatsoen is hier toch ook boos op witte onderbroek. Dat betekent toch niet dat Derksen ineens wel iemand mag aanranden omdat witte onderbroek ook niet wordt aangepakt. Dan heb je zelf toch ook een dubbele moraal.

deministerpresident | 29-04-22 | 08:44
▼ 1 antwoord verborgen

Kaarsenstad Gouda gaat voor dit soort gevallen de speciale Johan Derksen-kaars uitbrengen.
Die brandt niet helemaal tot het einde op.

Osdorpertje | 29-04-22 | 08:30 | 1

Angela de Jong heeft ook in Gouda gewoond net zoals Derksen en van de Gijp. Is zij stiekem ook lid van het kaarsenverbond. Ik vind het verdacht

jack_gouda | 29-04-22 | 09:43
-weggejorist-
zouzomaarkunnen | 29-04-22 | 08:29

Dit begint zo langzamerhand een héél eng land te worden...

bisbisbis | 29-04-22 | 08:29

Ah, de zomerstop komt er weer aan, Derksen en consorten moeten weer een relletje hebben om weer relevant blijven. Heel veel plezier met de zoveelste farce op "afspraak internet" voor boomers. Gokje: Iedereen zit weer aan de tafel bij de opening van het nieuwe seizoen, alles weer goed geluld, en vooral iedereen weer tevreden. Redactie zal op dat moment weer gaan nadenken over de "rel" van seizoen 2023. Rinse & repeat in optima forma.

ian | 29-04-22 | 08:28 | 2

De rel is veroorzaakt door de woke deugbrigade die hier over door blijft gillen.

2voor12 | 29-04-22 | 08:30

@2voor12 | 29-04-22 | 08:30: Tuurlijk, elke zomerstop weer die vervelende woke deug brigade die zijn tanden in een niet door de redactie geënsceneerde "rel" zet. Ik liep vanochtend naar mijn auto, keek achterom om het takkewijf gedag te zeggen, en een woke brigade vloog over mijn huis.

ian | 29-04-22 | 08:36

Ze hebben zichzelf om zeep geholpen door een leuke show met oa Hans Kraaij Jr te verruilen naar een tafel waar onthutsende zuurpruimen als Angela de Jong of die -mij totaal onbekende- Roos Schlikker aanschuiven. Het was al klaar. Stop er maar gewoon mee. Mooi zo. Zoek het lekker uit Talpaatje. Doelgroep van 1 miljoen mensen haakt nu af bij het laatste tv-programma dat ze nog keken.

de Voorzittert | 29-04-22 | 08:26 | 3

Dat geloof ik niet, een leuke show met Hans Kraaij jr.????

Zeurders | 29-04-22 | 08:33

Er verdwijnt nu wel een programma waarin als enige mensen hun mening durfden te geven die afweek van de deugende NPO meninkjes. Best jammer.

Boeddha18 | 29-04-22 | 10:39

Derksen gaat niet weg. Wil "teruggehaald" worden, zodat 'ie als overwinnaar uit deze, door hemzelf in het leven geroepen, rel. Tussen de regels door zat 'ie zielig te doen. Ja, omdat 'ie schabbels misloopt! Derksen voelt zich verongelijkt. Hij is het slachtoffer. Nee, Derksen, je hebt je hand zitten overspelen. Je waande je oppermachtig en dat blijk je niet te zijn! Het zijn de publieke opinie én je werkgevers die de stekkers eruit kunnen (en mogelijk) zullen trekken. En het zijn de zaaleigenaren/exploitanten die bepalen wat er te zien is. Niet jij!
We gaan het meemaken. Velen zijn groter dan Derksen. Je bent té doorzichtig in deze aangelegenheid. Je preekt een groot incassovermogen te hebben maar daar is wel veel op af te dingen. Een mens kan ook teveel in zichzelf geloven.
Teveel "ik", een te groot ego.

demaup | 29-04-22 | 08:24 | 3

Ik denk dat Derksen vooral teleurgesteld is an alle 'vrienden' die hem nu hebben laten vallen. Dat zal hij niet hebben zien aankomen.

Sqbar | 29-04-22 | 08:28

Geen idee waar u naar heeft zitten kijken,maar het klopt niet helemaal.Hij heeft niet het slachtoffer uitgehangen.Wel is hij alle werkzaamheden kwijt.Ik begrijp niet waarom de desbetreffende vrouw en keeper nog niet zijn gevonden,de pers duikt er altijd meteen bovenop.

FuckMyLife | 29-04-22 | 08:31

U heeft, zoals zovelen, niet goed geluisterd. Derksen zei letterlijk dat de commotie zijn eigen schuld was, dat het hem persoonlijk niet raakt wat anderen van hem vinden en dat je kritiek kan verwachten als je anderen ook regelmatig ongenuanceerd de maat neemt. Hij constateerde simpelweg dat er blijkbaar geen plaats is voor iemand als hij in de media in deze tijd en stopt daar dan liever z'n energie ook niet meer in.

BtjeStijl | 29-04-22 | 08:35

Gelukkig ben ik alles weer vergeten als ik wakker word na het dronken zijn..

Patje | 29-04-22 | 08:23 | 2

Heel goed kun je ook niets opbiechten.

Keutels | 29-04-22 | 08:27

Je kan maar beter nooit meer iets vertellen omwille het risico gecancelled te worden.

deugallergie | 29-04-22 | 08:22 | 2

Dat is precies wat de deugbrigade wil.

2voor12 | 29-04-22 | 08:26

Je kunt ook jezelf cancellen.

Usumani | 29-04-22 | 09:06

Wie is er nou echt en terecht gekwetst? De slachtoffers van alle zedendelicten die het OM tegenwoordig laat versloffen, of de opgefokte nep-verontwaardigde deugers in de MSM?

Schmalz | 29-04-22 | 08:22 | 2

Gek genoeg hebben ze wel tijd om deze zaak te onderzoeken. Nu alleen nog een tijdmachine regelen dan kunnen ze bewijslast verzamelen.

deugallergie | 29-04-22 | 08:24

@deugallergie | 29-04-22 | 08:24:
Er valt bar weinig te onderzoeken. De zaak is al lang en breed verjaard. Als de mensen bij het OM dat nu nog niet doorhebben, zijn ze nog dommer dan ik al dacht.

Ommezwaai | 29-04-22 | 08:50

Dersken was vorig jaar al klaar met de show/Hilversum. Prima deal zo, Derksen met pensioen en de Mol jr. uit de schijnwerpers.

First Contact | 29-04-22 | 08:22

Het kaarsverhaal van Johan Derksen was bedoeld om te illustreren hoezeer de tijden zijn veranderd. Dat is gelukt.

balustrade | 29-04-22 | 08:21 | 1

En goed ook... Als 17/18 jarige puber ook weleens vergelijkbare zaken meegemaakt. Spijt? Ach, soms denk ik er nog weleens aan terug ja. Als keurige opa die ik nu ben, kan ik er nog weleens met enige gene aan terugdenken.

Ommezwaai | 29-04-22 | 08:48

Die cancel en woke lobby is net als de anti-rook lobby. Niet meer te stoppen. Maar waar bij je je bij het anti-rook motief nog kan voorstellen dat het een gezond uitgangspunt heeft maakt deze humorvernietigende inquisitoire hersenspasme alles kapot in onze verlichte Spinoza en Kant beschaving. Overdreven? Lees uw klassiekers nog maar eens dan.

Tiscali-2 | 29-04-22 | 08:21 | 2

Geheel mee eens. Het is het blinde fanatisme dat de cancelcultuur en de anti-rook lobby verbindt. Het is het totalitarisme van een bepaalde groep, die wil heersen en alles verbieden dat haar niet bevalt.

KeesBruin | 29-04-22 | 08:34

Goh,geen nieuws over deug 66 ?

degelukkigehollander | 29-04-22 | 08:21 | 1

Schijnt de afleidingsmanoeuvre te werken.

EEnzame SchizofrEEN | 29-04-22 | 08:32

Wij tellen hier altijd het aantal seconden dat Angela de Jong haar ogen dichthoudt na een open-deur-mening als ze zichzelf weer belangrijker ziet dan ze is.

AdvocatusDiaboli | 29-04-22 | 08:20 | 4

Haha, erg grappig!

Patje | 29-04-22 | 08:26

@Beerndakbhar | 29-04-22 | 08:23: Ja, maar wat dacht je van die kop op zich? Die is breder dan hoog. Net een soort pad, alleen met een veel te klein mondje.

KeesBruin | 29-04-22 | 08:39

Ze loopt hier wel eens door mijn straat. En ze kijkt dan altijd heel chagrijnig.

Boeddha18 | 29-04-22 | 10:35
▼ 1 antwoord verborgen

Wat eigenlijk nog veel schrijnender is is groot kind van der Gijp die dinsdag na de onthulling van Derksen keihard lachend de opmerking maakt 'gelukkig stond er geen honkbalknuppel in de hoek'.

Maar vanavond zitten de 'vrije' jongens weer braafjes hun programma te doen. De centjes smaken namelijk wel lekker.

Cornelis12 | 29-04-22 | 08:20 | 1

Van der Gijp vind ik idd steeds irritanter worden. Kijk mij eens grappig zijn, en dan zelf het hardste gaan lachen. Wat je lachen noemt, het klinkt meer als hinniken. Hij komt nu opeens met de opmerking dat dat van die honkbalknuppel bedoeld was om de absurditeit te benadrukken, maar zo kwam het helemaal niet over, Rene. Dat weet hij zelf ook wel, het was de avond erna goed te merken dat hij zich schaamde, vooral na de reclame-break toenhij opeens weg wilde.

quigg | 29-04-22 | 08:31

Wat aan dit voorval het meest opvalt is niet de 'oorzaak', maar de reactie van de media en de hele deugbrigade.
De cancelcultuur is hier helaas ook op volle sterkte doorgedrongen, het is bedroevend.
Dit mag niet, dat mag niet, die boek moet verboden worden, die film kan écht niet meer. Allerlei woorden mogen niet meer gebruikt worden, of moeten belachelijk 'hervormd' worden, zoals 'tot slaaf gemaakten'. En iedereen in de media doet er meteen aan mee, want de een is nog een grotere schijtlijster dan de ander, dat is het probleem.

KeesBruin | 29-04-22 | 08:20 | 1

Dat is eigenlijk ook wat Derksen trachtte te duiden. Dat iedereen zo hypocriet is in media land en in de politiek. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Daarom stak hij de hand in eigen boezem en kwam met de anekdote van 50 jaar geleden en gaf hij aan zelf ook geen "schone handen" te hebben. Alle media mensjes en deugers die nu staan te dansen op zijn graf moeten zich eens achter de oren krabben en zich afvragen wat zij zelf vroeger wel eens geflikt hebben.

Boeddha18 | 29-04-22 | 10:34

Angela de Jong is al zo vaak op tv dat ze een eigen nabespreek programma verdient: De Jong talk, over wat De Jong nu weer allemaal gezegd heeft en hoe anderen daarover denken.

Sqbar | 29-04-22 | 08:18
-weggejorist-
Osdorpertje | 29-04-22 | 08:18 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Het OM wil dus iets gaan onderzoeken wat 50 jaar geleden gebeurd is. Echt dat willen ze omdat een eigenheimer met een grote bek die altijd aandacht wil hebben een verzonnen verhaaltje op hangt. Dit land is totaal krankzinnig geworden.

Zapata10 | 29-04-22 | 08:16

Het NL tv-wereldje is niet klein maar piepklein.
Wierd Duk zat gister bij VI en zijn ex Fidan Ekiz presenteerde gisteravond Op1.
Met als hoofdonderwerp de uitspraken van Derksen.
Wie zat nog meer aan tafel bij Op1? Steven Brunswijk die twee dagen daarvoor deelgenoot was van Derksens uitspraken.
Vervolgens schuift Angela de Jong aan die zojuist uit de VI uitzending kwam.
Zo blijft het omroepwereldje lekker met zichzelf bezig.

leo de pejo | 29-04-22 | 08:14 | 3

Wij doen hier toch gewoon lekker mee aan die circlejerk?

Komjehiervaker | 29-04-22 | 08:16

Je loopt achter, het is z’n ex niet meer.

Super Vaagstra | 29-04-22 | 08:30

@Super Vaagstra | 29-04-22 | 08:30:
Oh..? Is het weer 'aan' dan..?

Sleeter | 29-04-22 | 09:42

Angela, is dat die 'bolle blonde bankhangaardappel' van eerder deze week? Die hoeft van mij niet, gelukkig zit ze achter de betaalmuur. Maar Johan valt me ook tegen. Eisen dat je niet in de rede gevallen mag worden, maar zelf geen respect opbrengen voor de mening van anderen, kom nou. Je moet ook kunnen incasseren, maar daar heeft Johan moeite mee.

quigg | 29-04-22 | 08:14

Nou Johan. Mooi moment om met pensioen te gaan. Hier ga je jezelf niet meer uitlullen. Tabee, de groeten, tot nooit meer zien. Lekker in je hut in Grolloo blues luisteren.

En aan het OM. Fijn om te horen dat alle boeven achter slot en grendel zitten. Als vijftig jaar oude zedenzaken ineens prioriteit hebben.

Enter Yeti | 29-04-22 | 08:13

Ik ken geen oude mensen zoals Johan Derksen die zoiets (durven te) zeggen. Als wij als kerels bij elkaar zitten vliegen er de meest ranzige opmerkingen over de bar. Als er toevallig een dame bij komt houdt iedereen zich in. Wat is dat voor iets raars? Johan was gewoon vergeten dat er ook vrouwen kijken. Ik ken trouwens ook wel een paar mannen die übercorrect zijn. Maar dat zijn geen echte vrienden.

Leptob | 29-04-22 | 08:13

Nederland is al lang geen vrij land meer, want ik vind het wel master hoe die oude snor destijds gereageerd heeft, dat wijf is dronken en gaat met twee geile profvoetballers mee om te ballen. De geile voetballers balen dat het ballen niets wordt en vertrekken, maar 1 drukt nog een kaars in de doos en gaan dan hun eigen weg. Ik vind het wel grappig. En de moraal hoort te zijn, ga niet dronken met twee kerels mee, want dan roep je het ook wel over jezelf af. Maar dat kan ook niet meer gezegd worden, want voor je het weet ik staat er politie voor je deur, of liggen je ramen er uit.

Beerndakbhar | 29-04-22 | 08:12 | 4

@Glaspaswas | 29-04-22 | 08:44: Inderdaad, je moet gewoon een toestemmingsformulier in drievoud laten ondertekenen. Stel je voor dat mevrouw zich bedenkt wanneer ze weer nuchter is.

De vries, Henk. | 29-04-22 | 08:49

@Glaspaswas | 29-04-22 | 08:44:Als je niet helemaal zeker van je argument bent kun je altijd nog. de kinderen erbij halen nietwaar?

dinges_123 | 29-04-22 | 08:49

@Glaspaswas | 29-04-22 | 08:44: Wie out was , was dat meisje met dat pilletje in haar glas. Dat is laag, hoor je niemand over, Advocaten genoeg om dat meisje verder de grond in te boren, net zoals ze met Derksen deden.

gato | 29-04-22 | 10:18
▼ 1 antwoord verborgen

Johan, je moet maar zo denken; je kan nog altijd de politiek in!

PeterMills | 29-04-22 | 08:12

Ontluisterend dat het OM-beleid door media hypes wordt bepaald.
"Sturen op wat er in de maatschappij leeft" zal een pr-miepje het wel verwoorden.
Wat een armoede gezien die onderste tweet, inderdaad.

obi1 | 29-04-22 | 08:12

Jaja nou weten we het wel. Hoeveel avonden hebben ze nou zitten bakkeleien over dezelfde mislukte grap. Zijn de echte problemen op? Ik keek overigens al nooit naar VI, te ordinair.

Diederik_Ezel | 29-04-22 | 08:12

Ophef om het deugen.

Wen er maar aan.

Wijze uit het Oosten | 29-04-22 | 08:11

Nu er van Derksen gehakt gemaakt is zullen alle deugers (ook hier) wel los aan op Pechtold, toch? TOCH? ... Oh wacht dat ligt wat lastiger bovendien keun je daar niet zo me shinen als deuger.

K.Zwellever | 29-04-22 | 08:11

En dan de omroepen die zijn radioprogramma ook stoppen terwijl de hele mediawereld aan elkaar hangt van echte viespeukerij.
Hypocrisie viert weer hoogtij.

2voor12 | 29-04-22 | 08:11

Zodra de herfst begint, het gas op is, Rusland in oorlog is met NAVO, de graanoogst tegenvalt de hyperinflatie is begonnnen.... kun je maar beter wat kaarsjes in huis hebben om de papieren krant te lezen.

Hadena | 29-04-22 | 08:10

Die Angela neemt zichzelf ook weer veeeeel te serieus. Maar zo zag ik in Op1 even tijdens het zappen ook een dame die met tranen van woede sprak over het voorval. Echt, wat kunnen mensen toch ongelofelijk zeiken. Joh, dat soort ongein deed je 40-50jr geleden gewoon, ook bij vrienden.

richardsp1 | 29-04-22 | 08:08 | 3

Ja, hoeveel kaarsen heb jij anaal verslonden?

Komjehiervaker | 29-04-22 | 08:12

@Komjehiervaker | 29-04-22 | 08:12: Ah, dus u was er bij?
Hier gaat het namelijk al fout; je neemt dus aan dat die kaars ergens in geduwd werd? In dat geval stel ik dat die kaars tussen de benen is geplant, het ergste dat de mevrouw is overkomen, is dat ze een blauw plekje op de binnenzijde van haar knie had. En daar maakt tout woke krijsend nederland-op-zijn-smalst zich druk om.

EEnzame SchizofrEEN | 29-04-22 | 08:21

@EEnzame SchizofrEEN | 29-04-22 | 08:21: ah, je was erbij? Ik ga uit van het meest aannemelijke, namelijk de vrije uitspraak en niet het terugkrabbelen na grote ophef. Maar goed, Derksen is dan ook niet mijn idool. Vindt het wel een grappige vent verder. En een smeerpijp .

Komjehiervaker | 29-04-22 | 08:28

Wat een gelul om niets toch weer. We hebben grotere problemen die minder aandacht krijgen. Persoonlijk hoop ik van harte dat JD lekker blijft zitten en dat de dame in kwestie er geen last van heeft gehad.

Happy People | 29-04-22 | 08:07 | 2

Het zou wat zijn als de vrouw in kwestie zich meldt en haar excuses aanbiedt voor het feit dat zij Johan 50 jaar geleden heeft ondergekotst.

gestoptmetroken | 29-04-22 | 08:15

Angela de Jong. My god wat een stuk *pieeeeeep* is dat zeg. Die heeft echt overal dom commentaar op maar heeft zelf helemaal geen ene fuck gepresteerd. Een puur vleesgeworden toetsenbord-terrorist is dat...

Rariteitenkabinet | 29-04-22 | 08:06

Aan wie moet Derksen precies zijn excuus aanbieden?

SoepKip | 29-04-22 | 08:06 | 3

Volgens Twitter aan alle slachtoffers van verkrachting.

Keutels | 29-04-22 | 08:14

Aan iedereen die het programma nog nooit heeft gezien.

gestoptmetroken | 29-04-22 | 08:17

Aan de kaarsen industrie?

EEnzame SchizofrEEN | 29-04-22 | 08:23

Ik was gisteren even bij mijn ouders over de vloer. ‘Heb je dat ook gelezen, over die Derksen?’. Blij dat ze waren dat hij hopelijk eindelijk van de buis verdwijnt omdat ze hem niet mogen. Schuldig of onschuldig maakte ze helemaal niets uit. Maar goed, ze zijn dan ook het type mensen dat Big Brother en Utopia volgde, en trouw ‘s ochtends de regionale krant lezen en om 6 uur het NOS journaal kijkt voor het nieuws.

SeingaltUNo | 29-04-22 | 08:05 | 4

Dat is toch tegenwoordig helemaal de trend? Een beschuldiging is genoeg om iemand voor het leven te schaden. Bill Burr had, nav die zaak rond Depp een mooie opmerking. Naam van daders alleen openbaar maken wanneer veroordeeld. Zelfs nu zijn er (vooral mannen) beschuldigingen geuit die achteraf onwaar bleken te zijn. Maar die zweem van schuld blijft altijd ik ze heen hangen. Zal ze voor de rest van hun leven achtervolgen. Derksen is natuurlijk niet heel slim geweest dit te doen, maar snap waarom hij het deed.

Super Grover | 29-04-22 | 08:10

U was bij uw adoptieouders?

NeedIsaymore? | 29-04-22 | 08:10

Neerkijken op je eigen genetische basis. Kan ook.

Komjehiervaker | 29-04-22 | 08:10
▼ 1 antwoord verborgen

100.000 keer liever Johan dan die betweterige Angela wier woorden, althans door haarzelf, als Wet te worden gezien. Walgelijk vrouwmens is dat.

langzullenweleven | 29-04-22 | 08:05

Het OM laat zich wel heel gewillig verleiden.

Toki | 29-04-22 | 08:05 | 1

Hij is mooi.

Normpje | 29-04-22 | 09:06

Ik vraag me af of die Derksen niet betaald wordt door de powers to be om het volk weer spelen te geven. Dit leidt weer mooi af van de werkelijk belangrijke zaken.

Zatkniss | 29-04-22 | 08:04 | 1

Briljant. Het is een false flag van het kartel...

Komjehiervaker | 29-04-22 | 08:20

We vinden die vieze man veel te belangrijk.

Komjehiervaker | 29-04-22 | 08:02

Hedenmorgen bij WNL gaat t over weer niks anders.
1500 Kilometer naar het Oosten dreigt een atoomoorlog...

theo-is-dood | 29-04-22 | 08:02 | 5

Viel me ook al op. Diepgewortelde haat tegen deze man door links. Ga maar eens een kaarsje aansteken voor alle gesneuvelden in Ukraine.

Mr_Pikibelly | 29-04-22 | 08:35

Als Poetin de zaak op de spits drijft, moeten we ons druk maken hoe we de kale vlakte die Europa heet, weer moeten gaan bebouwen. En half Nederland schreeuwt moord en brand over iets wat een jaar of 50 geleden gebeurd is. Man, man.

Ommezwaai | 29-04-22 | 08:54

Áls het al gebeurd is. Ik denk namelijk dat 't gewoon een sterk verhaal was, niet meer dan dat.

Bakkeleures | 29-04-22 | 09:00
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl