Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Geen Nationale Herdenking maar een Nationale Afrekening

Hugo de Jonge zal dan verantwoording moeten afleggen

Het kabinet maakte vrijdag bekend dat er een comité ‘Stilstaan bij corona’ is opgericht. "Een van de activiteiten die door het comité wordt uitgewerkt is een nationale herdenking. Het comité zal op een nader moment een datum bepalen en de inhoudelijke invulling hiervan bekendmaken", schreef staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Maarten van Ooijen (Christenunie) aan de Tweede Kamer.

In die club zitten onder meer de onvermijdelijke Hubert 'de gehaktbal' Bruls, omroep MAX-man Jan Slagter en Chantalle Zijderveld. Die laatste moesten we googelen maar blijkt een 'paralympisch' zwemster. Ze heeft wat ze bij ons in het dorp - toen dat nog mocht - noemden een 'mal armpje' en is dus gehandicapt. Geen idee of ze corona heeft gehad.

Claudia de Breij ontbreekt in het lijstje maar het kan niet anders of de moppentopper zal tijdens de Nationale Herdenking een gevoelig liedje ten gehore brengen.

De coronacrisis kende meerdere diepzwarte momenten die allemaal overheid-gerelateerd waren. De absurde avondklok en de coronapas steken daar met kop en schouder bovenuit. De slachting die plaatsvond in de verpleegtehuizen zal met name aan de orde komen tijdens de parlementaire enquête later dit jaar.

Ja, de coronacrisis heeft in Nederland tienduizenden levens geëist, internationaal miljoenen doden. En dat is inderdaad iets om bij stil te staan. Maar niet middels een Nationale Herdenking, wel middels een Nationale Afrekening.

Die zal - anders dan de wappies willen met hun vurig gewenste tribunalen - plaatsvinden in het parlement. Met name Hugo de Jonge zal dan verantwoording moeten afleggen.

Fotobijschrift

26 Oktober 2017 (16:29)

DEN HAAG - Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (CDA) arriveert voor de eerste ministerraad van het nieuwe kabinet Rutte III in de Treveszaal op het Binnenhof. De opvallende schoenen van vice premier Hugo de Jonge trekken de aandacht tijdens de bordesscene op Paleis Noordeinde. Dat de kersverse vicepremier Hugo de Jonge fan is van hun schoenen, wisten ze bij Mascolori in Rotterdam al. Maar dat hij niet één maar twee paar van het merk droeg op de dag van zijn beëdiging, wist zelfs oprichter Jochem Grund niet. Voor de bordesfoto koos De Jonge opvallende bloemenschoenen. ,,Ik had nooit gedacht dat een politicus nog eens ons boegbeeld zou worden.'' ROBIN UTRECHT (ANP)

Reaguursels

Inloggen

Ik neem aan dat er eerherstel en op z'n minst een standbeeld op de dam komt voor Maurice de Hond! Als men destijds naar deze held geluisterd had, waren er duizenden kwetsbaren gespaard en gespeend gebleven van een slopende ziekte met langdurige gevolgen. Als er al geen afrekening komt, dan op z'n minst eerherstel voor deze toekomstige ridder in de orde van oranje Nassau...

Stijlloze bezoeker | 20-03-22 | 19:20

Ach, het is zo'n mannetje met een verhoogde geldingsdrang waar we er veel van hebben in de politiek. Uilskuikens zonder noemenswaardige bagage.

von Amsberg | 20-03-22 | 19:15

Het CDA is echt verbonden met VVD. Omtzigt bracht vier zetels binnen. CDA haalde Hugo de Jonge binnen. Stond niet op de kieslijst. Er kwam een stemming voor fractievoorzitter. Die corrupt gewonnen werd door Hugo. Volgende verkiezingen. Hugo weer minister en stond wederom niet op de kieslijst.

Ministers niet op de kieslijst, is wat mij betreft niet eerlijk. Niet alle ministers werden zo binnengehaald. Maar CDA is wat mij betreft net zo corrupt als de VVD.

Moestuinier | 20-03-22 | 18:33

Verantwoording in het parlement: veel boosheid, veel verwijten, veel woorden. Plas - glas - was. En we gaan over tot de orde van de dag.

Leffe Blonde | 20-03-22 | 18:06

'De absurde avondklok en de coronapas steken daar met kop en schouder bovenuit. '

Nee hoor Bas. Dat is voorbehouden aan de beslissing om de boosters een maandje of twee, drie uit te stellen. In weerwil van wat iedereen om ons heen deed. En ver voorbij het excuus dat men e.e.a. niet kon weten. De levens die verwoest zijn door precies *die* beslissing, moeten gewoon stuk voor stuk voor de rechter komen. Dat was geen onmacht of onkunde, maar gewoon kwade wil.

konjodebonjo | 20-03-22 | 17:12

Ik heb de afgelopen jaren maar weinig bewindslieden echt verantwoording zien afleggen. Een aantal pakten hun biezen, niet omdat ze verantwoordelijkheid namen, maar om hun grote Mark uit de stront te houden. Ook traden er een paar af om een paar weken later doodleuk weer aan te treden. (hoi Kaag) Ze steken publiekelijk de middelvinger op naar zowel de burger als het parlement. Die laatste interesseert het ook nog niet eens, want een Kamerlid die kritisch wordt, wordt gewoon gesaneerd. Het is gewoon aan de coronabesmetting van Ollongren te danken dat Omtzigt niet gesaneerd is voor hij een woord kon uitbrengen. Dus dat afleggen van verantwoording door Hugo wordt gewoon weer een laken van hetzelfde pak, met wederom een dikke middelvinger en uitgelachen worden als bonus. Het zal allemaal wel.

Kopieerapparaat | 20-03-22 | 16:51

En toch is er het feit dat er geen goede beslissingen bestaan in de aanloop naar een pandemie. Alles kost levens.
En zowat alles kun je herleiden naar gebrekkige voorbereiding. En dat is dan ook weer onze schuld; het heeft nooit geboeid. Nog steeds niet; deze maand (echte) virusexperts die wat bedenkingen over 100 miljoen kippen hebben, en niks.
We zijn onze eigen biofabriek met mensen te maken en daarbij hoort dan massale inenting of periodieke ruimingen. Net zoals met onze koeien, varkens en kippen.

Alquest | 20-03-22 | 15:35 | 1

Het heeft twee jaar geduurd. Dat is, na een maandje of zes, echt wel vet voorbij het excuus dat je de dingen niet aan ziet komen. Met name het (bewuste) uitstellen van de booster campagne is gewoon niet anders te verklaren dan door pure (politiek gedreven) slechtheid.

konjodebonjo | 20-03-22 | 17:14

Nationale afrekening klinkt net zo kortzichtig als dat er tribunalen zouden komen. Er komt helemaal bijna helemaal niets. Hoogstens iets van: "Met de kennis van nu hadden veel ouderen kunnen blijven leven wanneer er beter was geventileerd". Terwijl die kennis er destijds al was, maar niet werd benut omdat het veel te smalle kader waar naar werd geluisterd een tunnelvisie creëerde. Dat laatste zult u nooit horen. Dat een statisticus M. de Hond gelijk had namelijk!

Jan, Leiden | 20-03-22 | 14:31 | 2

Jan, Leiden | 20-03-22 | 14:31 | "Terwijl die kennis er destijds al was, maar niet werd benut omdat het veel te smalle kader waar naar werd geluisterd een tunnelvisie creëerde. Dat laatste zult u nooit horen. Dat een statisticus M. de Hond gelijk had namelijk!"

Wel veel mankracht zetten op het volgen van de berichten en analyses van De Hond, er niets mee doen, en dan achteraf niet willen toegeven dat hij gewoon gelijk had o.a. t.a.v. ventilatie. Wat heb ik toch een hekel aan de mensen die nu de macht hebben en die hier alles verzengend aan vast proberen te houden.

Boeser_Onkel | 20-03-22 | 14:59

De booster campagne is bewust uitgesteld. Op het moment dat die aangekondigd werd, deden al onze buurlanden dat drie maanden eerder. Op dat moment hadden we al anderhalf jaar Corona, en liet Israel precies zien wat je moest doen. Dat voorbeeld, inclusief de bijbehorende intervallen, op dat moment niet volgen, staat eigenlijk gewoon gelijk aan doelbewust niet de leiding nemen. En dat is, als je de leiding hebt, in mijn ogen gewoon eigenlijk crimineel.

konjodebonjo | 20-03-22 | 17:16
-weggejorist en opgerot-
WendelineSlof | 20-03-22 | 14:12
-weggejorist-
funkyd | 20-03-22 | 13:40

Ik vind dat onze Diederik E. ook een plaatsje heeft verdiend in het comité. Twee jaar lang dagelijks onvermoeibaar de staats-oukazes door onze strot rammen en alle andersdenkende onverlaten terechtwijzen: chapeau!

Wayfaring stranger | 20-03-22 | 13:13 | 2

Hear hear!

TinusVlugOpDeKut | 20-03-22 | 15:05

En vergeet de Wappie koning niet!

P-unit | 20-03-22 | 19:50

Ah, een tribunaal dus.

UpdateAvailable | 20-03-22 | 13:03

Hij heeft de opleiding tot schoolhoofd niet eens afgemaakt. De ellende van de totaal verrotte Nederlandse politieke lobbycratie komt vooral tot uiting door dit soort omhooglikkende nietskunnende ja-knikkers voor je politieke karretje te spannen in tijden van crisis.

Rutte had geen betere kunnen kiezen aan zijn zijde

litebyte | 20-03-22 | 12:59

Ik stel voor dat wij op de Dam naast het nationaal monument ook een heel klein, soortgelijk dildootje oprichten: het Nationaal Faalmonument.

bisbisbis | 20-03-22 | 12:38

Een nationale gedenkdag voor de totale non-informatie die het RIVM tijdens de Coronaperiode over het parlement en de Nederlandse bevolking heeft uitgestrooid vind ik zeer terecht.

Eugen Sandow | 20-03-22 | 12:27

Achteraf is het mooi wonen.

Ivoren Toren | 20-03-22 | 12:20

Mascolori.. die troep ziet er niet alleen goedkoop uit, het ís ook nog eens goedkoop. Manmanman. Voor minder dan Santoni's uit de goodyear lijn, of een paar mooie Bontoni's doe je het toch niet als minister zijnde? Treurnis. Je draagt als iemand op positie gewoon een mooie stalen automaat én een paar echte Italiaanse schoenen, klaar. Nou vooruit, Engels mag ook als je dan toch een saaie lul wilt zijn. Geen goedkope shit uit de koopgoot van R'dam.

2Benen | 20-03-22 | 12:19 | 2

Hehehe. Engelse schoenen zijn tenminste van goede kwaliteit..

J.Cash | 20-03-22 | 12:24

Inderdaad, schoenen van rond de 100 euro. Zo goedkoop loop ik nog niet eens in m'n vrije tijd.

UpdateAvailable | 20-03-22 | 13:21

In eerste instantie vroeg ik me af of Mascolori wel zo blij zou moeten zijn met zo'n boegbeeld. Maar toen herinnerde ik me Hugo Boss.

lekgoot | 20-03-22 | 12:15 | 1

Gunst - bent u al zó oud?

bisbisbis | 20-03-22 | 12:36

Een overheid die alles naar zich toe trekt. Mijn 'suggestie': nodig Jan Dijkgraaf uit als spreker, hij heeft interessante dingen te zeggen over de nodeloos grote sterfte in bejaardentehuizen nadat de minister meende van een OMT-advies te moeten afwijken. Mijn werkelijke suggestie: laat dit nu eens aan de onderdanen over. Het is hier geen Rusland.

J.P.Drapeau | 20-03-22 | 12:10

Voorstel voor een datum: de dag waarop alle noodwetten weer uit ons wetboek zijn geschrapt.

W_F | 20-03-22 | 12:10

Jaartje vaccineren verder nu.4 x vaccin en nog iedereeen griep.
Zwakke en zieken vallen om net zoals bij alle ziektes.Ouder worden heeft niet altijd voordelen.Maar er wordt lekker aan verdient.

van stampij | 20-03-22 | 12:07

Ik vond dat herschrijven van RIVM adviezen voor eigen politiek gewin wel vrij ernstig. Vanaf dag één de crisis misbruiken om stapje voor stapje meer macht naar je toe te trekken. "Teken maar bij het kruisje, het RIVM heeft het in haar advies geschreven. Of durft u te twijfelen aan de wetenschap?"

Zoelense Hobbyboer | 20-03-22 | 12:06

Komt Hugo dan ook die verdwenen 5 miljard terugstorten in de staatskas? Of heeft hij de bonnetjes al gevonden?

Dwaalgast | 20-03-22 | 12:04

In crisistijd een commissie oprichten waar niemand om gevraagd heeft en wat alleen maar heel veel geld gaat kosten. Maar sommige politieke figuren kunnen dan wel mooi een emo-jankverhaal ophangen aan de kiezertjes.

Patje | 20-03-22 | 12:04

Nationale herdenking met waarschijnlijk een Tunesische rapper, een Braziliaanse drumband en natuuurlijk Aziatische (groente)hapjes.

Patje | 20-03-22 | 11:58

Toch nog een tribunaal?

Weetje71 | 20-03-22 | 11:55

Met zo’n gezelschap mag Willem Engel best een gedicht voordragen.

impy | 20-03-22 | 11:55 | 1

De gedicht Vrijheid
Vrijheid, wat betekent dat voor mij?
Geen lege dop, eerder een half ei.

Dank. Doneer gul.

Duwbak_Linda | 20-03-22 | 12:08

Waar echte doden door nalatigheid zijn gevallen is diepzwart, die hele avondklok dat in die context noemen is populistisch gezeik en gewoon FVD-achtig gelul. Damn if you do, damned if you don't, beste stuurlui, et fucking cetera.

Hugo is wel een lul, en had daar nooit moeten zitten, sterker nog, hij had dat zelf moeten inzien maar was verblind door whatever hem drijft daarom is ie een lul. Ijdelheid denk ik.

Net alsof ie ook verstand van wonen heeft, dat gaat ie nu ook maar doen, de man kan wer-ke-lijk alles, ik stuur mijn kinderen ook naar de Pabo en de Sascha schoenen straks.

menage | 20-03-22 | 11:54 | 5

@menage: En wat u in de 2e alinea benoemt waarde, zijn eigenschappen van narcisme...

TinusVlugOpDeKut | 20-03-22 | 15:09

@MickeyGouda | 20-03-22 | 11:57: Diepzwart is alleen fucking overdreven in de context van stervende bejaarden, komt niet eens in de buurt

menage | 20-03-22 | 17:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Nog een parlementaire enquête. Krijgen we na Ongekend Onrecht ook nog Desastreus Drama.

Duwbak_Linda | 20-03-22 | 11:54

Gaan we ook een herdenking houden voor de mensen die zijn overleden door uitgestelde zorg?
Vind het heel erg voor alle slachtoffers, direct of indirect.
Een herdenking vind ik echter overdone.

Opblaas_boot | 20-03-22 | 11:53

Ik wil geen corona herdenking. Op 4 mei hebben we een jaarlijkse herdenking. Als ik WOII herdenk, aan WOII denk, dan denk ik vooral aan hetgeen we helemaal nooit meer moeten willen zoals het vergassen van groepen mensen. Dat we lief moeten zijn voor elkaar. Nie wieder. Corona is ons overkomen. Daar hoeven we verder niet over na te denken.

Leptob | 20-03-22 | 11:52 | 1

Een goed argument (naast vele andere). Waarom voeren we geen pest herinnering uit? (klinkt rottig maar zo is het nu eenmaal genoemd, de pest).

nobodiesunmighty | 20-03-22 | 14:26

Dat de politiek luistert naar de signalen vanuit de maatschappij dat snap ik. Maar ik heb nog nooit iemand gehoord die zei: 'ik wil een nationale herdenkingsdag" dit zal en moet en is een politiek feestje.

Patje | 20-03-22 | 11:51

Ik ga een lied schrijven voor de national herdenking: "Ik hoest op jou"

Patje | 20-03-22 | 11:48 | 2

Samen zijn
Is samen lachen, samen hoesten
Ziek zijn door dichtbij elkaar te zijn
Samen zijn

Duwbak_Linda | 20-03-22 | 11:58

Er komt een parlementaire enquête, het geijkte middel om politiek ‘af te rekenen’. De rest is populair geblaat en achterafgelul.

Komjehiervaker | 20-03-22 | 11:46

De regering kan zich beter bezighouden met een vaccin wat ook echt werkt tegen de huidige varianten, in plaats van tijd en geld te verspillen aan herdenkingen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand de corona nu al vergeten is.

W_F | 20-03-22 | 11:46 | 1

Jawel hoor. Oekraïne is nu trending.

zwenkwieltje | 20-03-22 | 12:37

Als je hem toch spreekt…vraag even naar die 5 miljard .

J.Cash | 20-03-22 | 11:46

Een andere bloemsoort op de schoenen had beter gepast: Narsisten

WellusNietus | 20-03-22 | 11:46

Wat is deze? We afficheerden ons toch graag als het op pandemieën best voorbereide land.

BrutusBosch | 20-03-22 | 11:44

Ik heb op school 7 jaar biologie en scheikunde gehad. Vaccineren tegen een virus is voor mij geen vraag meer, ik doe het direct zodra het kan.

Kom ik in discussie met zo'n anti-vaccineerder. Ik wordt volgestouwd met links naar websites waarin wetenschappers stellen dat vaccineren een hoax is en dat ze geen "rotzooi" in hun lijf willen. Als je het oneens bent met die mensen worden ze boos en maken rare opmerkingen op je persoon. Onbegonnen werk, dat overtuigen van die gasten.

Het duurt een hele tijd eerdat ze laten weten dat ze zelf nooit biologie of scheikunde gehad hebben op school. Dan pas valt het kwartje bij mij.

Wat is er toch mis met het onderwijs in Nederland? Het creëert later enorme tegenstellingen in de maatschappij. Iedereen heeft iets anders geleerd en blijft op dat standpunt staan. Hoe bewijs je de waarheid?

Ik kreeg corona 8 maanden na Astra Zeneca vaccin. Ik werd ontiegelijk ziek, je zuurstofsaturatie zakt naar beneden en verlies je al je energie. Je kan niet eens meer recht omhoog blijven staan onder de douche. Na de 10e dag vanaf de zelftest kon ik weer een beetje omhoog komen. Ik heb het randje gezien, geen engeltjes op roze wolkjes met harpen maar zurig broeiend heet breeuwsel waarin je steeds verder wegzakt. Als dat de weg is naar de poort van Petrus voorspelt het niet veel goeds.

Pas na 3 maanden kon ik een boosterprik krijgen. Meteen gedaan en heb nu Moderna. Mijn vrouw had destijds pfizer gekregen en die was maar een paar dagen ziek. Ik baal als een stekker dat ik toen Astra Zeneca had gekregen. Moet nu fysiotherapie krijgen want de vermoeidheid gaat niet weg.

VolgendjaarkrygikAOW | 20-03-22 | 11:41 | 9

Ik heb jarenlang biologie en scheikunde gehad maar het werkingsmechanisme van het Mrna vaccin ben ik in geen enkel boek tegengekomen.

entredeuxverres | 20-03-22 | 12:57

Treurig voor je. Damn. Sterkte.

Vind het wel wat vreemd dat je nog zo overtuigd bent van je jab. Er zijn virologen (en niet de minsten) die bepaald niet zo overtuigd zijn van de werking van het vaccin en de boosters. En dan druk ik me mild uit.

Wayfaring stranger | 20-03-22 | 13:46

Het is helaas complexer en vol van onzekerheden die middels 2-3 jaar extra wetenschap niet heel veel zekerder is geworden, met state of the art wetenschap. Ooit vertelde ik vóór deze periode dat we dezelfde richting in gaan als met het influenza B vaccin, wegens de aard van het 'beestje'. Dat lijkt zeker het geval te zijn. Dat dit beestje zeer vervelend is geweest: jazeker. Dat de wetenschap 'diens best heeft gedaan om naar de stand der wetenschap oplossingen te bieden?", ik heb daar zeer mijn twijfels over. Het primaire vaccin leek enig prospect te bieden, RCT en over een korte periode klachtenvermindering, echter hef effect leek geleidelijk te verdwijnen, zoals ook bij influenza. Overige maatregelen zijn uit observationeel onderzoek en mindere kwaliteit. Die kunnen niet door de beugel met de huidige stand der wetenschap inzake interventies. We gaan het zien in de herfst. Dan gaan de angsthazen er weer voor, gebaseerd op grotendeels slecht onderzoek en opinies, in plaats van goede RCT's of goed te poolen meta analyses.
Ik heb het overigens bijna niet over bijwerkingen gehad, ze zijn er wel, maar nog niet goed te duiden.
En inderdaad: sterkte, dergelijke ziekte heeft een flinke impact, indien ie je treft.

nobodiesunmighty | 20-03-22 | 14:40
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik ben benieuwd wat Arjan Lubach er van vindt.

TonAlias | 20-03-22 | 11:39 | 3

Arjan Lubach vertaalt het kabinetsbeleid in wat "lollige" one-liners. Geheel goedgekeurd door Den Haag.

Opblaas_boot | 20-03-22 | 11:47

Lubach is soms nog flauwer dan Bob Saget bij America's Funniest Home Video's.

Papa Jones | 20-03-22 | 11:50

Vorig jaar mei liep Arjan zwaar de vaccins te pushen. ‘Werk nou allemaal even mee dan zijn we in juli van alle ellende af. Even doorbijten nog.’

U weet hoe het in werkelijkheid is gegaan. Arjan is er vooralsnog met geen woord op terugkomen.

Wayfaring stranger | 20-03-22 | 13:41

Ank Bijleveld waarnemend burgemeester van Almere. Volg je partijdiscipline is de partij goed voor jou. Als oud minister of kamerlid hoeveel puinhoop je hebt achtergelaten is er altijd nog een stichting, zbo voorzitterschap , burgermeesterpost met een ton aan salaris. Maar wat is een ton aan salaris tegenwoordig. Hugo mag zich uitleven in een volgende ministerpost

HetOorAakel | 20-03-22 | 11:37

In plaats van een afrekening geef ik de voorkeur aan een aangescherpt calamiteitenplan dat herhaling van paniekvoetbal voorkomt.

MickeyGouda | 20-03-22 | 11:37 | 1

Lol, vooruit-plannen, met Rutte, gaaf man

menage | 20-03-22 | 11:56

Wat hebben de nabestaanden van Covid slachtoffers aan een herdenking of monument? Jaarlijks herinnerd moeten worden aan het feit dat je hoogbejaarde ouders c.q. opa en oma in eenzaamheid gestorven zijn omdat je het verzorgingshuis niet on mocht wegens geen beschermingsmiddelen.
Jaarlijks dat clubje oranjes en kabinetsleden met hun geveinsde medeleven en holle nietszeggende speeches moeten aanschouwen.

Nee doe maar gewoon niet, als mensen willen herdenken doen ze dat wel op een voor hen passend moment en niet op een door de overheid bedacht zelfpijp momentje.

normanius | 20-03-22 | 11:37 | 7

@Wijze uit het Oosten | 20-03-22 | 11:56:
Dankjewel, Wijze.

MickeyGouda | 20-03-22 | 11:59

@toetssteen | 20-03-22 | 12:20:
Dank, toetssteen. Wij boffen nog als familie, omdat we ruimschoots de tijd hebben gehad om afscheid te nemen. Ik weet dat er veel mensen zijn die onder de omstandigheden zelfs dat niet was gegund.

MickeyGouda | 20-03-22 | 12:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Dus eigenlijk is het telkens opgedreunde corona-verhaal door De Jonge een
'bloemlezing'?

Serieuzer: tenminste het eerste half jaar kan ik de overheid/overheden hun maatregelen niet echt verwijten. We hadden nog nooit een crisis als deze meegemaakt dus we/ overheden moesten iets, en snel. Ook hier geldt in NL natuurlijk ons zorgbestel in de voorgaande jaren was uitgekleed om 'Brussel' / 'de kiezer' door lage zorgkosten tevreden te houden, en dat deze positie niet in 6 tot 12 maanden was in te lopen. Ook durf (kan, bij gebrek aan kennis) niet zeggen wat er zou zijn gebeurd als Het Enige Virus Dat Ertoe Doet vrijelijk zijn gang had mogen gaan. Zweden gaf natuurlijk 1 voorbeeld, net als Israël aan de andere kant van het spectrum qua overheidsingrijpen.
Dus.. of eventuele uitkomsten van dit onderzoek
-betrouwbaar zijn
-in een onderste lade verdwijnen
-gepubliceerd worden
-aandacht krijgen in de msm
-echte (politieke) consequenties krijgen
moet nog worden afgewacht.

klimgek | 20-03-22 | 11:37

Ik heb meestal als ik iets reaguur ook wel iets te melden.. kom nu echter niet verder dan.. is dit een misplaatste grap naar mensen die in tijden echte grote rampen hebben beleefd, tuurlijk her en daar een paar mensen die helaas dicht betrokken waren bij de heftige bijverschijnselen van dit klote virus maar een herdenken-ding iets.. Dan blijven we elke dag wel wat herdenken..

Shadow112 | 20-03-22 | 11:36

Misschien misplaatst, maar ik krijg met dit soort haast retrospectische nationale erediensten herinnering aan de met militaire eer gelouwerde burgerslachtoffers van MH17. De processie over de snelweg. De klappende meute. De zondaar die boete doet is eervoller dan wie geen zonde begaat. En zo gaan ze afgerekend worden.

squadra | 20-03-22 | 11:36

En in ander Covid-nieuws: grootste RCT tot nu toe (1400 Px) bevestigt wat eigenlijk al lang bekend was: ivermectine helpt echt niet tegen Covid-19.

www.wsj.com/articles/ivermectin-didnt...

Tapu | 20-03-22 | 11:35 | 4

Staat erbij werkt niet tegen Omicron.. dat was al bekent.. daar is ook nog niet vollop aan gewerkt daar Omicron redelijk mild verloopt.. weinig paniek om te creëren dus weinig inkomsten aan te behalen..

Shadow112 | 20-03-22 | 11:43

@Shadow112 | 20-03-22 | 11:43:
Je zou denken dat alle wappies inmiddels uitgestorven waren, maar nee hoor.
Wappies herkent men onder andere aan het feit dat ze niet kunnen spellen: "bekent", "vollop". En wie niet kan spellen is al helemaal niet in staat medische literatuur te doorgronden.

Tapu | 20-03-22 | 15:07
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt me een goed idee om zo'n plichtsmatige herdenking ná de Parlementaire enquête te houden. Eens zien of Shoeboy zich dan nog durft te vertonen.

De leugen regeert | 20-03-22 | 11:34

Comité Stil staan bij corona..
Ughhhh waarom?
Ik haat alles

VliegTUIG | 20-03-22 | 11:33

Komt dat in de plaats van de 4 mei herdenking?

Whisper | 20-03-22 | 11:32 | 1

Het komt in plaats van 24 februari (start WW3).

W_F | 20-03-22 | 11:50

Heb twee week geleden Corona gehad. Twee dagen keelpijn en tien zakdoeken volgespoten en toen was het over, voorbij, weg. Overbuurvrouw heeft het al vier week en kan de hele tijd al niet meer werken wegens concentratieverlies, is schooljuffrouw. Het kan verkeren…

eerstneukendanpraten | 20-03-22 | 11:32 | 3

Mijn ene oom heeft kanker en gaat er dood aan. M’n andere oom heeft ook kanker en gaat er ook dood aan.

Super Vaagstra | 20-03-22 | 11:38

@Super Vaagstra | 20-03-22 | 11:38:

Ik word 120 jaar oud, zeker weten…

eerstneukendanpraten | 20-03-22 | 12:10

U heeft geen corona gehad, corona heeft u gehad.

zwenkwieltje | 20-03-22 | 12:20

De broekspijpen zijn zo te zien ingekort,en slecht genaaid.
In tegenstelling tot het gewone volk,dat is goed genaaid.
Meneer heeft een te grote broek aan.

De Profundus | 20-03-22 | 11:28 | 1

En hij loopt naast zijn schoenen.

J.Cash | 20-03-22 | 11:44

"Ja, de coronacrisis heeft in Nederland tienduizenden levens geëist, internationaal miljoenen doden. En dat is inderdaad iets om bij stil te staan. Maar niet middels een Nationale Herdenking, wel middels een Nationale Afrekening.''

Nee. Geen van beide. Een 'Nationale Herdenking' voor een 'virus' lijkt me absurd. Een 'Nationale Afrekening' eveneens. Je mag/moet in een later stadium diepgaand evalueren wat er de afgelopen 2 jaar beter had gekund, maar tenzij je echt kunt aantonen dat er mensen te kwader trouw hebben gehandeld, zijn ''afrekeningen'' en ''tribunalen'' totaal uit den boze.

Dr_Johnson | 20-03-22 | 11:27 | 2

Toch ben ik verbijsterd over de naïeviteit en passiviteit van de overheid, inclusief het RIVM en de GGZ, vanaf het moment dat corona zich aankondigde en nu nog steeds. Het was niet één minister... het zit door elke organisatie heen. En alles werkt langs elkaar heen en voelt geen verantwoordelijkheid.

Papa Jones | 20-03-22 | 11:35

Eensch. Hugo is veel te licht gebleken voor zijn functie, niet omdat hij handelde naar ontbrekende informatie, maar omdat hij niet handelde naar informatie die hij wél had. Het lijkt me zinnig om te evalueren waarom Hugo niet beter werd bijgestaan dan wel waarom ze hem na de zoveelste faal niet vervangen hebben. Ja, politieke redenen en zo, maar die onderste steen mag nu wel eens boven komen.

Muxje | 20-03-22 | 11:37

Kijk nou uit Bassie. Afrekeningen kunnen net als tribunalen worden gezien als doodsbedreigingen. Althans, door de falers van het OM.

Mahatma | 20-03-22 | 11:26

Echt verantwoording afleggen? Ik verwacht meer iets als: "dat konden we allemaal niet weten" "het was allemaal nieuw voor ons" "we moesten roeien met de riemen die we hadden" "we hebben het er het beste van geprobeerd te maken". Bovendien heeft het parlement de regering altijd gesteund, dus dat gaat ook niet kritisch doen.

Leoverig | 20-03-22 | 11:26 | 2

Het zou wel gek zijn omdat we al 100 jaar diverse goed opgeleide -logen hebben die een nieuw virus niet als nieuw zouden moeten beschouwen, maar als iets vrij normaal. En zo niet, dan zijn ze de kwalificatie 'top-X-oloog' niet waard.

TonAlias | 20-03-22 | 11:32

@TonAlias | 20-03-22 | 11:32:
Die kwalificatie wordt door politiek en msm gegeven. Of hoog aangeschreven vakbroeders hetzelfde denken is een tweede.

klimgek | 20-03-22 | 11:40

"Verantwoording afleggen" daarna weer verder tot de orde van de dag en not a single fuck was given.

Pilshaas 861 | 20-03-22 | 11:23 | 3

Glas, plas, was…

Wijze uit het Oosten | 20-03-22 | 11:47

@Wijze uit het Oosten | 20-03-22 | 11:47: Glas, Was, CDA stemmen naar Van Der Plas.

JWZ_JMK | 20-03-22 | 11:53

@JWZ_JMK | 20-03-22 | 11:53: Ja, nou ja. Ik zou toch liever een beroepsverbod en/of een verbod op het werken bij ministeries of andere publieke functies zien voor politici die verantwoording afgelegd hebben.

Pilshaas 861 | 20-03-22 | 14:30

Alweer een dag waarbij er ergens wordt stilgestaan. Het wordt tijd dat de klauwen uit de mouwen worden gestoken. Lui volk.

gestoptmetroken | 20-03-22 | 11:22 | 2

Geen Mascolori, maar werklaarzen, zoiets?

Kapitein Sjaak Mus | 20-03-22 | 11:27

Ik dacht altijd dat daar de dagelijkse files voor waren.

Et_voila | 20-03-22 | 12:29

Stilstaan? Als ik Hubert was, zou ik wat meer bewegen.

fokkewoelf | 20-03-22 | 11:22 | 1

En verbieden dat hij in de buurt van een Mac Donald's mag wonen.

TonAlias | 20-03-22 | 11:34

Die parlementaire enquête over corona wordt net zoiets als van Agt die het kapot geschoten hondenkopje bij de punt mag verklaren.

Politici hebben aan het begin van de pandemie, toen in Italië nog gewoon 17% aan corona overleed, gekozen om verpleegtehuizen en hun personeel aan hun lot over te laten. Ouderen thuis en hun thuishulp mochten onbeschermd verder. Letterlijk een sterfhuisconstructie, die mensen zijn toch al met pensioen. Deden ze in meer landen. Beperkte middelen gingen vooral naar ziekenhuizen en andere cruciale diensten.

Klein puntje van aandacht, dat gaan politici nooit toegeven. Die kruisigen veel liever Sywert. Een zondebok is veel prettiger dan een gesprek over je eigen fouten.

Feynman | 20-03-22 | 11:22 | 3

juist. We zouden ook een commissie internationale rotavirus dag, internationale norovirus dag, internationale influenza B dag, nationale rhino vitus dag en ga maar door. Wat een magnifieke dwaasheid. Weer een club die zichzelf weggelanceerd heeft van de realiteit.

nobodiesunmighty | 20-03-22 | 11:32

En daarom is het raar dat wij Nederlanders dat soort volk niet flink afstraffen.
Ze blijven gewoon regeren en lachen ons allemaal uit.

loekdeleeuw | 20-03-22 | 11:36

ja lekker euvelduiden, volgens velen was er geen gevaar en u zal men zeggen dat iedereen het gevaar zag maar dat overheid te weinig deed. Altijd wonderlijk die toekomst blik op het verleden.

AntiZanicz | 20-03-22 | 11:48
-weggejorist-
Klompz | 20-03-22 | 11:20 | 1
-weggejorist-
Kameraansteker | 20-03-22 | 11:18

Hugo vindt dat Hugo het goed heeft gedaan.

TonAlias | 20-03-22 | 11:17 | 3

iedereen kan zien dat er flink gebuffeld is

AntiZanicz | 20-03-22 | 11:47

Ja. En graag wil hij nog een persconferentie om dat een uur lang uit te kramen. Met tolk die beide duimpjes omhoog steekt elke keer als hij Hugo zegt, ala Nina Brink.

MondKapper | 20-03-22 | 11:52

Er komt geen afrekening.
Alle betrokkenen krijgen een veer in hun reet en worden geprezen voor hun inzet.
Zo gaat dat.

Osdorpertje | 20-03-22 | 11:16 | 7

@AntiZanicz | 20-03-22 | 12:39:
Aristotalllos heeft wel gelijk, en ja ook voor pandemieën heeft de overheid draaiboeken.

Osdorpertje | 20-03-22 | 12:48

Heeft verder niks te maken met dat ze daar nog dikker zijn dan hier.....

Fitrefo | 20-03-22 | 14:37

@Aristotalloss | 20-03-22 | 12:01: wat een grote tegel met onzin. Wellicht is de functie voor slappe ouwehoer voor een voetreis naar Rome wat.

Groep immuniteit door vaccinatie, ja, dat werkte echt inderdaad.

Diepstrotje | 20-03-22 | 22:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom krijg ik toch het donker bruine gevoel dat deze politici zich dan allemaal niks meer over kunnen herinneren als ze er over bevraagd worden?

captain-caveman | 20-03-22 | 11:15 | 3

Zou kunnen. Voor zover ik begreep werden er weinig notulen gemaakt.

TonAlias | 20-03-22 | 11:18

@TonAlias | 20-03-22 | 11:18: En die zijn zwartgekalkt, dus niet meer leesbaar. Wie heeft die zwartgekalkt? Kunnen we niet meer herinneren.

nobodiesunmighty | 20-03-22 | 11:33

@TonAlias | 20-03-22 | 11:18: En was het niet zo dat Hugo de Jonge van maart of april 2020 geen emails meer wilde ontvangen maar alleen papieren rapporten? Wellicht om de documenten verborgen te houden voor toekomstige WOB-verzoeken?

Boeser_Onkel | 20-03-22 | 14:52

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen