Het is patat! Het is friet! HAHA, lekker NIET
PANIEK! Er is nog zonnebloemolie tot mei
Allermooiste aan die klote-oorlog is dat we in our time nog een einde meemaken van die verschrikkelijke patatfriet-discussie. Want de zonnebloemolie raakt ergens in mei op, en dan is het gebeurd met de frituur. U dacht natuurlijk dat die patatten ouderwetsch in ossewit gebakken werden, maar dat is reclame - de hele wereld draait op cheap ass corrupte oligarchenolie uit corrupt Oekraïne waar ze de corrupte zonnebloemolie in corrupte biolabs bijmengen met nog goedkopere importshit uit China zodat de Derk Sauertjes van deze wereld op een nog groter megayacht mogen meevaren naar St. Maarten. Nou ja, vaarwel dan maar goedkope Princess-frituurpan van de Blokker uit China. Misschien kan een bekende Nederlandsche elektronica-fabriek in de regio Eindhoven ofzo AIRFRYERS gaan maken.
Reaguursels
InloggenWaarom raakt de zonnebloemolie in mei op? Dat spul wordt normaal gesproken in de herfst geoogst en tot olie geperst. Het is niet zo dat de inval tijdens de vorige oogst was... Er moet dus genoeg zijn.
Kijk, jij begrijpt de onzin van dit soort berichten tenminste.
Dank daar voor.
Er komt geen nieuwe oogst en producenten die de olie gebruiken (Unilever enz) anticiperen daarop en kopen nu extra in, gevolg: in mei geen leveranties meer mogelijk.
Niet alles is zomaar meteen onzin...
Er komt nu een tokkie-run op.. daarom is het in mei op.
Voor mij niet patat dan wel friet ik pas anders obesitas
Nou, als jij 'm echt bent, Thans..., dan zul je van een paar frieten niet zoveel te lijden hebben.
Het leven is zuur zonder frituur!
Je bakt het in ossewit of in olijfolie als je van lekker houdt
En dan heet het friet!
Het zijn altijd die verdomde zonnebloemoliegarchen.
Ik frituur altijd in WD40. Friet hoeft niet gezond te zijn.
Voordeel is dan ook nog dat de 'piepers' vlotjes naar binnen glijden.
Ook naar buiten waarschijnlijk.
Vergeten de mensen die dadelijk met volle kar zonnebloem olie de winkel verlaten, ook niet een extra karretje vol te laden met bil papier..
Aandelen kopen doet..
Het is eenvoudig:
Wat je eet is patat, "friet" is de bereidingswijze.
Je zegt ook niet "doe mij een gerookte"" als je gerookte worst wilt.
Én hiermee is de discussie af
Het is friet
Frituren is de bereidingswijze en friet is het resultaat. Jouw gerookte worst analogy is a non sequitur. Het is friet: twitter.com/Nafta78/status/1496813341..., live with it.
"Misschien kan een bekende Nederlandsche elektronica-fabriek in de regio Eindhoven ofzo AIRFRYERS gaan maken."
Onder één voorwaarde: het is friet, einde discussie.
GeenStijl weet niet dat airfryer patat ook olie bevat? Alleen dan vanuit de winkel.
Gewoon een ‘petatje mèt’.
Dan maar weer dierlijk vet, smaakt ook beter
Het is patat…
Frituren doe ik met de luchtfrituur en verder gebruiken we alleen olijfolie. Hij lijkt er dus op dat ik net de dans ontspring.
HAAHAHA, Zie straks de mensen met winkelwagens vol zonnebloemolie de winkel uitkomen als dit nieuws viral gaat. Schappen constant leeg en dan zie je op marktplaats 2liter zonnebloem olie voor 50 euro. Twee weken later blijkt er niets aan de hand. Remember the wc papier anyone?
Ik veeg m’n reet nooit af met zonnebloemolie
Ineens kwam alles uit Rusland en Oekraïne en kunnen we er niks meer aan doen. Misschien is het verstandig om met organisaties zoals LTO afspraken te maken over wat er komend jaar nodig is. Maar dat stuit natuurlijk op allerlei bezwaren van partijen als urgenda en stikstof en CO2 haters. Het moet toch vooral maar eens duidelijk worden dat als er straks te weinig te vreten is we dat vooral aan die clubjes en partijen te danken hebben. En zelfs de hele crisis indirect.
En dit alles, is ook vast heulemaal géén verdienmodel. Heus niet! Echt waar.
Fijn he, globalisatie.
Daarom eet ik tegenwoordig minder friet en meer blauwvintonijn.
Toptip gratis en voor niks !
Stop met het toevoegen van frietolie aan brandstof, dan zijn alle klepzittingen weer blij en kunnen we met een gerust hart met de auto/motorfiets een frietje gan halen. Oow en doe er ook maar een broodje frikandel speciaal bij.
Graan schaars, zonnebloemolie schaars, fossiele brandstoffen raken op, woningen schaars, gaat lekker zo.
Misschien dat we in plaats van al die schaarstepaniek gewoon eens moeten toegeven dat er gewoon teveel mensen zijn voor deze planeet? En dat we maar eens toe moeten naar 1-kindergezinnen en dat ook gaan beprijzen? Baarboetes dus? Probleem is dat je dat wereldwijd moet implementeren maar dit gaat zo niet langer.
Enfin, patat vreet ik niet maar zonnebloemolie zit ook in andere producten ( shampoo dacht ik o.a. ) en dat is dan wel vervelend.
Hoho dat kan zo maar niet!
@dasechtgeenstijl | 16-03-22 | 11:21: hoe zo kan dat niet? Het zal een keer moeten als we een leefbare aarde willen overhouden.
Er zijn niet te veel mensen. Het is gewoon logistiek een bende, omdat wij graag goedkope boodschappen uit verweggistan willen ipv de (duurdere) Nederlandse producten te kopen.
Gs je je haar toch wassen met Becel? Is ook vet
De autochtone bevolking zit al in de min maar ja die olifant hè
Probeer eens Ossewit. Helemaal niet zo ongezond als vaak beweerd wordt. Bovendien veel beter bestand tegen hoge temperaturen (180 graden).
Bak thuis als jaren in Ossewit. Die vieze plantaardige meuk komt er hier niet in.
Veel lekkerder in ossenwit
Ossenstaart?
Bestaat dat nog?
Dat is zo vorige eeuw.
Maar lekker die frietjes gebakken in Ossewit.
Jeugdsentiment.
Al die runderen moeten van Jesse toch het land uit. Kunnen we ze best omsmelten in Ossewit. Jesse ook nog blij als je dan alleen frituurt als het harder waait dan windkracht 6 ivm beperkte capaciteit vogelversnipperaars.
Mooi zo, gewoon weer over gaan op ossenwit of reuzel. Al die industriële zadenoliën, die zo mooi gemarket worden als 'plantaardige vetten', zijn de hoofdreden van hart- en vaatziekten.
Werden vroeger puur gebruikt als smeermiddel voor machines, tot dat de voedselindustrie het wel een handig en goedkoop middel vond, om werkelijk overal in te verwerken.
Youtube: Nina Teicholz - 'Vegetable Oils: The Unknown Story'
Bij de FEBO/Snackbar bestel ik een patatje. In een restaurant en macdonald's vraag ik er frietjes bij.
Echte Vlaamse fietbakkers doen er nog een beetje paardenvet bij, net dat beetje extra smaak.
Ik ben eens naar het noorden gegaan en bestelde een friet speciaal.
Kreeg ik mayo met keychup ipv mayo met curry, lol.
Troep was niet te vreten.
Vertel meer over je reizen, man van de wereld
Voordat we curry hadden in de NL snackbars was "speciaal" overal met ketchup. Voor zover ik weet heb je overal in NL gewoon de keuze. Curry is inderdaad veel lekkerder.
Is de Toekomst..
Ik zeg Slaolie...
Heb ik geprobeerd te maken maar lukt niet erg. Hoeveel kroppen heb je nodig om er een liter uit te persen?
@2voor12 | 16-03-22 | 10:33: gewoon blijven slaan.... en als dat niet wil raapzaad en soja bonen toevoegen, maar wel blijven slaan.
Of gewoon als Freek met zijn rookworst!
Kinderen, weten jullie nog hoe rookworst smaakt?
Nou, denk daar dan maar goed aan!
Het is alle hens aan dek: de Nederlandse overheid kan boeren verplichten over te stappen op koolzaad. 'Dwang zal niet geschuwd worden.'
Welke boeren? Die worden vanwege het klimaat toch allemaal weggejaagd ten behoeve van woningbouw?
@2voor12 | 16-03-22 | 10:32: Vergeet ook de luchtvaart niet.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
We hebben hier al zo'n 25 jaar een snackbar gerund door twee getinte broers. Wat opvalt is hun personeelsbeleid. Er werken alleen maar zeer aantrekkelijke en vrij jonge blonde dames. Altijd.
Ze doen zelf de sollicitatiegesprekken neem ik aan?
Voor de zekerheid de trapkast vol gestouwd met chips. Naturel & zeezout. In de schuur een dubbel dozijn potten mayo. ¨There is a war on you know?¨
Die mayo is wel een goeie om in te slaan.
In China is het een hele business om olie en vet uit het riool te halen en te zuiveren. En dan verkopen.
youtu.be/JpDTh5FWAbw
Dan gaan we weer ossewit gebruiken. Zoals het hoort.
Of je gebruikt gewoon goede olie: arachide olie.
Is duurder dus dat moet ik dan weer compenseren door de CV op 12 graden te zetten. Dat is me dan weer teveel voor een bak patat.
@2voor12 | 16-03-22 | 10:23: Je kunt ook gewoon rauwe aardappelen eten, da's nog goedkoper.
@Leviticus_ | 16-03-22 | 10:29:
Zeker en dan met schil want daar zitten de vitaminen.
De airfryer werkt prima, kan nog op zonne-energie ook, take that zonnebloemen
Stel je eens voor dat Oekraïne volledig EU-lid was met als gevolg we nog veel meer van hun export afhankelijk zouden zijn geworden wat betreft ons voedsel.
Nóg een reden dus waarom dat gelukkig niet het gebeurt is.
Of dat ze geen lid zijn en wij afhankelijk van hun olie. En dat ze dan een potje gaan knokken met Rusland en dat wij hier godverdomme geen patat meer kunnen bakken.
Ik zeg nuken die hap. Wij niet, zij niet!
@sjef-van-iekel | 16-03-22 | 10:25: En het ergste komt nog met oud en nieuw.
@squadra | 16-03-22 | 10:28: ze pakken gewoon onze cultuur af.
@sjef-van-iekel | 16-03-22 | 10:25:
we hadden helemaal zelfvoorzienend moeten zijn voor ons voedsel maar helaas word massaal goede landbouwgrond omgezet in eindeloze rijen vinexwijken.
@2voor12 | 16-03-22 | 10:30: is wel zo. Maar die 3 miljoen nieuwe Nederlanders moesten ook ergens wonen.
Als mijn auto op zonnebloemolie kan lopen, kan ik ook frituren in dieselolie.
Ik tik altijd een halve liter koelvloeistof weg bij het ontbijt, ik zou het gewoon proberen als ik u was.
Als je roomboter eerst klaart, (geklaarde boter), dan kun je daar ook mee frituren.
Patat uit de roomboter zou toch een stuk lekkerder moeten zijn.
Haal je de 170 gr C daarmee.?
Als je roomboter klaart is het geen roomboter meer.
Maar roomboter kost €10 per kilo, en geklaard nog meer.
Klinkt lekker, maar wat zou mijn cardioloog daar van vinden?
Roomboter wordt gezien als gezond tegenwoordig. Het is heel makkelijk zelf te klaren. Ook uitstekend voor wokken.
Omu Lo schold ons kinderen altijd verrot als we gebakken voedsel op straat kochten. Hij wist uit eigen ervaring dat de olie die in de eettentjes in de pan zit nooit, maar dan ook echt nooit, vervangen werd maar alleen aangevuld. Njan switi!
Chinezen zijn dan ook niet het schoonste volk op aarde ook.
ZIe je nou wel dat dat palmolievetspul ergens goed voor is?
Daar kan de lokale patatbakker dan mooi mijn berelul inflikkeren.
Ben je tegen apen? Gebruik palmolie.
Ik heb niks tegen apen maar als de lokale Haute Frituur dat spul gebruikt omdat de zonnebloemolie op is kan ik daar mee leven.
Niks mis met apen. En al helemaal niet gebakken in palmolie.
Heb je een recept om aap te bereiden?
@Hangtietsmurfin | 16-03-22 | 10:24: smerig beter niet doen
Het is wachten op friet gebakken in de havermelk olie. Hmmm kan niet wachten op deze uitvinding. Not
Waar is Nonkel voor de broodnodige duiding?
Olie aan het hamsteren
Die is even met Argentinië aan de bel voor wat vervangende zonnebloemolie. Frankrijk produceert ook het nodige.
Niet om het een of ander, maar friet/patat-vreters, dat is toch wel zo ongeveer het laagste van het laagste.
Eigenlijk moeten die allemaal doodt.
Geldt dat ook voor degenen die incidenteel de lokroep van 'een grote met' van Bram Lada-zje niet kunnen weerstaan? Ik vraag dit uiteraard voor een vriendin.
@MickeyGouda | 16-03-22 | 10:10: Die Bram, dat moest ik even opzoeken. Maarruh, die 'grote met' heb ik zelf al. Wil jij zo goed zijn dat te vertellen aan je vriendin?
Geduld mijn vriend. Geduld.
Bram Ladage frituurt in zuiver soja olie, volgens mij, vandaar dat ik die tent links laat liggen … het smaakt niet.
Friet voor de airfryere wordt in de fabriek gefrituurd en in de fryer opgewarmd en krokant gemaakt.
Frituur dan wel oven friet wordt ook voor gefrituurd.
klopt, het benodigde vet of olie wat een aardappel nodigt heeft om friet of patat te worden wordt er van te voren ingestopt bij Airfryer producten anders zou het geroosterde aardappel worden. Ook prima maar echt heel iets anders.
Heb laatst eens een biefstukje gebakken in een beetje zonnebloemolie. Was best lekker. Maar dan heb ik niks om mijn brood in te dippen. Volgende keer gewoon weer bak en braad troep vetklomp.
Roomboter nog beter
Paardenvet is ook een goed alternatief
1 woord: ossewit
Is nog lekkerder ook.
Bah. Ranzig.
Note to self: in het vervolg eerst lezen, dan pas reageren
Philips zit al een behoorlijke tijd in Eindhoven en heeft geen fabrieken voor aurfryers. Ze zijn licentiehouder.
In Amsterdam *
Vergeet Best en HTC Eindhoven niet. Verder nog wat fabrieken door de rest van NL
nos.nl/artikel/2374062-philips-verkoo...
Is de Philips dokter meeverhuisd?
Heb net (vorige week) tegen een 80% hogere prijs genoeg gekocht om het zakelijk tot en met juli uit te kunnen zingen, daarna naar alternatieven zoeken. Dat is knap klote.
Heeft er iemand al geprobeerd om te bakken op diesel?
Yep! Nou is muh vrouw boos op me.
in diesel.... of zoiets
@Toepin | 16-03-22 | 10:26: Ik was nog niet helemaal wakker. Maar omdat je zo graag wil, je kan ook proberen je petroleum-stelletje OP diesel te stoken, en daar de pan met olie op.
Nog even en we eten Soylent Green.
Airfryers worden ook al in China gemaakt.
Al is er ook eentje die oorspronkelijk uit Afrika komt.
@small_town_dude | 16-03-22 | 09:55: Het is wel een heethoofd maar ik word er niet koud of warm van.
Dát, of je koopt vast een paar flessen.
zonnebloemolie is het nieuwe wc papier.
Ren. Je. Rooooot..
Niet met elkaar te vergelijken. Zonnebloemolie gaat echt opraken, schijtlint is nooit in de problemen geweest.
Voor het poepen alles insmeren met zonnebloemolie, dan hoef je niet te vegen.
Hier was de zonnebloemolie al op.
Heb sowieso niets met patat, bak liever wat zelfgrkruude krieltjes op rustig vuurtje in Becel of in wat olijfolie.
Ga er van uit dat tegen de tijd dat ik oliebollen weer zou willen bakken er wel een flesje zonnebloemolie te verkrijgen is?
Maar waar gaat het over. Mijn gedachten gaan nu meer uit naar de Oekraïners wiens huizen compleet zijn vernield in al die steden. En helemaal degenen die een onbekende bestemming tegemoetgaan zonder adres op zak.
Die zonnebloemolie van u is tegen de oliebollentijd als bijmenging verdwenen in mijn dieseltank. En succes met het opvangen van uw Oekraïners. Misschien kunnen wij ze aan het werk zetten als zonnebloemtelers.
Die bak je in smout.
@bisbisbis | 16-03-22 | 09:55:
Ben nu na deze toestand zeker voorstander voor weer verbouwen van graan en zonnebloemen en minder verbouwen van maïs en diervoeders en voor inkrimpen veestapel. Wat Omtzigt al stelde: we hebben de oorsprong van Europa juist opgericht om onafhankelijk te zijn en zelfvoorzienend. Daar moeten wij als de bliksem weer naar terug in Europa. En ja, mogelijk kunnen een deel van die Oekraïners ons daarbij helpen.
Maar wat is het lekkerste merk friet?
Persoonlijk vind ik de normale frieten van mc Cain het lekkerst.
Ik ook.
Ik was positief verrast door de zakken versgesneden patat van de lidl. Geen idee welk merk dat is.
Sinds een tijd koop ik Aviko Super Crunch patat. Is wel aan de prijzige kant maar we vinden die erg lekker.
Het huismerk:
Aardappel schillen, in frieten snijden. Olie verwarmen tot 140 graden c en de frieten enkele minuten voorbakken. Frieten uit de olie en af laten koelen. Olie verwarmen tot 180 graden c en frieten afbakken tot ze een goudbruine kleur hebben. Olie eventueel vervangen door ossewit
Ik doe altijd voorbakken op 150 graden
ik eet vrijwel nooit patat en de enkele keer dat ik thuis patat eet komt het uit de oven. Geen stank en geen vieze frituurpannen.
Maar zijn dan ook niet te vreten. Slap en smaakloos.
Zelfde met airfryer friet, dat is ook niets.
@2voor12 | 16-03-22 | 09:55: Precies, eet dan geen friet ipv een, letterlijk, slap aftreksel. (zelfde met alcoholvrije versnaperingen)
Droog. Melig. Bah. Ovenfriet.
@Wiezewalakristalix | 16-03-22 | 10:01: Zelfde voor vegetarisch eten: niet gewoon het vlees weglaten of vleesvervangers inzetten waar god weet wat voor troep in zit. Pak een echt vegetarisch gerecht, die zijn er zat.
Qua biertjes ben ik wel om, die 0% zijn redelijk te pruimen tegenwoordig, en het blijft een prettig drankje om een tijd aan te lurken, of om snel in grotere hoeveelheden weg te hakken op een feesten. Met frisdranken of andere dranken heb ik dat niet zo.
Bleke patatjes in een plastic bakje met de mayo apart, echt alles was vroeger beter.
Vroegah (in de verschrikkelijke jaren '80) kreeg je in de Randstad als je om friet vroeg precies zo'n bakje slappe aardappelstengels met frietsaus uit een plastic emmer. In al die jaren niks bijgeleerd. En nu is Putain het opeens schuld!
In China frituren ze in Gutter oil, ik voorzie hier ook een toekomst.
Je gooit patatten in het vet en er komen frieten uit. Dat is een verschil.
Ghe, ik bak zelf gewoon in Ossewit hoor. Veel lekkerdere patat-frites. Reactionair frituren ftw
Klopt niks gaat boven ossenwit..
Dichtgeslibde aderen, lekerrrrr.
Rijstolie veel lekkerder ook
Die vlaamse friet zakken van de AH voor in de airfryer vind ik anders lekker .
Jaja, uit de koeling, niet diepvries. Erg goed spul. Probleem is: die worden voorgebakken in.... zonnebloemolie.
Dan frituren we toch met rijstolie.
Is ook nog gezonder.
En veeeel lekkerder.
Ossewit veel
Lekkerderder
En ook veel meer puistjes daarna.
@steekmug | 16-03-22 | 09:48: die komen eerder van de mayonaise.
Hebben ze geen patatje shoarma meer in Nederland.
Als we eens vies wilden eten, namen we dat. Ben al zo lang weg, weet het allemaal niet meer.
Een echte frituur verkoopt geen friet schoarma
Daarom ossewit
En weer wordt Lil Kleine in de portemonnee geraakt...
Hoezo, zit hij ook al in de olie.
Mijn Chinese snackbar Seggema heeft nog nooit het vet vervangen, dus die zingen het wel uit de komende maanden.
Ik las echt smegma
@YoMoms | 16-03-22 | 09:46: Als ik er kom roept, de overigens erg lieve, Chinezen mevrouw altijd enthousiast “Ja Seggema, seggema” tegen de klanten. Sindsdien heet die tent dus snackbar Seggema bij ons thuis.
Aldus Daniel Arends
@Bigi Bana Boy | 16-03-22 | 09:55: Zo hadden wij een chinees waarvan de ook zo aardige vrouw altijd 'zo heh' zei als ze iets op tafel zette.
Wij gingen dus dikwijls naar Zo Heh.
@Bigi Bana Boy | 16-03-22 | 09:55:
LOL
Fakenews. Friet bak je in ossewit.
Ja, heerlijk zo'n ranzig wit laagje halverwege je puntzak.
@uisge baugh | 16-03-22 | 09:48: ??? Is te merken dat jij zelf geen friet bakt :)))
@Bello de Hond | 16-03-22 | 10:01: het is geforceerde lolligheid met onzin beweringen. mevrouw frituurt nooit
De electronica fabriek uit Eindhoven heeft de consumententak verkocht en richt zich alleen nog op health
Ze zeggen toch sat de airfryer gezonder is dus dat is dan toch een prima product voor de ‘health’ divisie?
Ik kan nog steeds batterijen, scheerapparaten en stofzuigers van Philips kopen hoor. Is dat alleen de naam op een Chinees artikel dan?
@small_town_dude | 16-03-22 | 09:53:
Ja. Quote uit een artikel 'Philips verkoopt de divisie voor huishoudelijke apparaten aan een Chinese investeringsmaatschappij. Hillhouse Capital betaalt in totaal 4,4 miljard euro voor het onderdeel dat Senseo's en Airfryers maakt.'
@small_town_dude | 16-03-22 | 09:53: Ja, licenties... Ook de TV's
@DeKees | 16-03-22 | 10:01:
Ah helder nu hebben we een link. Poetin valt Oekraïne binnen zonnebloemolie raakt op. De verkoop van Chinese Philips airfryers gaat door het dak.
Juist ja.
Die bekende Nederlandsche elektronica-fabriek in de regio Eindhoven maakt alleen nog maar medische diagnostische apparatuur.
Zoals darmscanners om je frituur-kanker op te sporen.
Ah u was mij net voor!
Twee zielen 1 gedachte
@DeKees | 16-03-22 | 09:41:
Dat zie je hier vaker idd.
Wat is er mis met bakken in ossewit?
Ook mijn idee. Met je vega zonnebloemolie meuk.
Eerst dat je kleffe plakzooi krijgt eb tweeds dat je maag een grote klomp wordt en ik dikwijls moet vomeren. Voor mij geen belgische meuk maar goudgele krokabte Nederlandse friet
Alles.
Bram riep jaren achter elkaar "in de echte slaolie gebakken" over de markt in Rotjeknor en dat was niet voor niks.
Het zal wel weer niet groen genoeg zijn. Of zielig voor ossen.
helemaal niks mis mee... alleen echte mannen bakken zelf in Ossenwit met zelf handgesneden friet..
Het is friet.
Patat is goor en niet te vreten, alleen al door de naam .
Daarom als ik in België ben altijd even langs een frietkot die nog bakt in dierlijk vet. Ouderwetsch lekker!
In dierlijk vet is inderdaad veel en veel lekkerder! In de nieuwe friteuses kan je tegenwoordig ook blokken vet doen.
Niet overal, maar op het platteland zeker. en de porties zijn ook 4 x zo groot als in Nederland.
@small_town_dude | 16-03-22 | 09:49: onzin
@AntiZanicz | 16-03-22 | 10:02: ik heb een huis in Belgie, misschien moet je eens langskomen.
Deze oorlog maakt een einde aan obesitas. Dat is winst.
Helpt ook mee dat men moet rennen voor 't leven, goed voor 't hart, zeg maar.
Oh je bedoeld hier?
Dan nemen we raapzaad olie. Next!
Patat alleen in een zak met mayo.
Olijfolie.
Gewoon bakken in reuzel.
@Met_baard | 16-03-22 | 10:10:
Ssst. Breng ze niet op een idee. Dan wordt dat ook schaars en duur.
Patatje oorlog mag ook al niet want oorlog. Patatje Rusland dan maar?
Patatje inclusief.
Patatje Putin. Allitereert nog ook.
Mij niet meer gezien in snackbars. Patatje met mayo 3 euro, fricandel speciaal 2,75 euro. Woekeraars !
Dat was al voor de crisis zo... en dat geldt ook alleen maar voor Nederland. Daarbuiten zijn de prijzen echt wel dragelijk.
@bisbisbis | 16-03-22 | 09:38: Ik ben al drie Imbissen uitgedondert nadat ik vroeg om 'Pommes-Frites Krieg'.
Gevoelige jongens die Duitsers.
Wat ! in mei geen patatje oorlog meer ? Die klote Poetin ook. Heeft zijn oorlog ook nog invloed op ons Nationale gerecht.
Al die deugende snackbarhouders die de naam van patatje oorlog veranderen hebben dit over zichzelf afgeroepen. Bak dan ook maar lekker je patat in een air fryer.
Weet je waar je zonnebloemolie ook goed voor kan gebruiken?
Mevr. Nied wil het niet meer hebben. Die vetvlekken gaan niet meer uit het matras.
de auto, als je niet zo gehecht ben aan het heel blijven van de motor
Amerikaanse (Kraft) cheddar (die oranje 'kaas' plak) is ervan gemaakt.
Paniek!!!
En er is nog gas tot 2072
@Marshmellowsoup | 16-03-22 | 09:32:
-
Méént u dat nou? Turkije kan z'n productie morgen verviervoudigen, en Argentinië ook. Eten wij gewoon even een paar maandjes patat. (jawel!)
REAGEER OOK