Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Accijns op benzine vanaf 1 april met 17 ct omlaag

NU! VERKIEZINGSAANBIEDING!

HIEP HOERO BRAVI HOEREE! Eindelijk gaat de accijns op benzine omlaag en met maar liefst 17 cents! Per liter. Dat is dus 1 euro 70 als 10 liter tankt en 17 euro als je 100 euro tankt. Tel uit je winst, wij zijn alvast onze auto twintig dagen naar de garage aan het brengen want deze aanbieding gaat pas in per 1 april (haha geen grap haha). Nu al zin in een 'grimmige sfeer' bij de pomp als iedereen om 1 minuut na middernacht in de rij staat om die leeggezoefde bolide eens even ouderwets helemaal tot aan de nok toe, zodat er geen druppeltje meer bij kan, VOL TE POMPEN. Hoewel. Met een beetje pech is benzine tegen die tijd alweer 50 cent per liter duurder geworden en bent u alsnog de sjaak maar een kniesoor die daar op let. En een kniesoor die zich afvraagt: die accijnsverlaging, waar doet dit kabinet dat eigenlijk van

Reaguursels

Inloggen

Ik heb of had geen idee wat de benzine kost. Dat men zich daar zo druk over kan maken. Een brood gaat waarschijnljjk 5 euro kosten! Vjndt iedereen best zo lijkt het. Toch leuk voor de paupers en tokkies. Binnenkort krijgen ze ook nog 600 ruro van ons Mark. Dat eirdt dus birr en diepvries snacks en friteuses kopen. Je ruikt dat soort al van afstand( frituurvet geur) die 600 euro is er in èèn dag door!

apfelstrudel | 12-03-22 | 09:36

Eigenlijk wel handig, 150% belasting en heffingen op benzine. Geeft de Overheid veel mogelijkheid om "de burger tegemoet te komen" als de prijzen de pan uit rijzen.

Kijk, in de VS lukt dat niet. In de meeste staten is het totaal aan belasting op benzine zo'n €0,15 per liter. Daar kan je als overheid niets mee - zelfs als ze naar €0,00 per liter gaan is het nog maar een druppel op de gloeiende plaat.

De Amerikanen zijn vast jaloers op de Nederlanders, die wellicht binnenkort wel een kwartje minder kwijt zijn aan een liter benzine.

Oh - wacht. Een liter benzine kost daar nu ongeveer €1,10 per liter? Zonder extra korting?

En de milieubelasting op auto's is, wat zegt u nou toch, $0?

Toch blij om in Nederland te wonen, waar de Overheid je te hulp schiet als benzine wel heel erg duur is.

En waar BTW (=belasting) berekend wordt over de accijns (=belasting) en heffingen (=belasting).

Anomiemus | 12-03-22 | 01:17 | 1

Ik betaal geen milieubelasting. Nov nooit gedaan ook.

apfelstrudel | 12-03-22 | 09:37

In België is het 30cent goedkoper minimaal op het moment. Ik blijf wel lekker de grens over kachelen.

BasBr | 11-03-22 | 22:29

En op 1 april: Haha, grapje!

Rest In Privacy | 11-03-22 | 21:30

Waarom heb ik nu toch nog steeds het gevoel dat het "generéúze" gebaar van dit kabinet makkelijk, zelfs meer dan makkelijk, uit de meerinkomsten bekostigd kan worden? m.a.w.: zelfs met een accijnsverlaging (en dat is echt niet zo'n forse accijnsverlaging als men doet voorkomen) loopt de staatskas aardig vol met de hoge basisprijzen. Daar komt dan nog eens bij dat het kabinet, tegen alle adviezen in, heeft verzuimd de gasvoorraden aan te vullen. De gasopslagruimtes heeft men moedwillig nagenoeg leeg gelaten. Hoorde trouwens zojuist die idioot van een Hugo de Jonge zwatelen over de woningtekorten en hoe errug dat allemaal is en dat er hoognodig gebouwd moet worden. Ik geloof zelfs dat hij daar zo'n bouwvakkerspet bij op had. Alsof hij zelf geen deel uitmaakte van uitgerekend het kabinet dat onze woningvoorraad verkwanselde aan buitenlandse investeerders.

BenZen | 11-03-22 | 21:23

Onderhand heeft de overheid binnen een paar jaar tijd al meer dan een euro extra ontvangen op de brandstof en ziet 17 cent daarvan teruggeven als kosten. Goh, waar doen ze het toch van.

Stonecity | 11-03-22 | 19:20

Wanneer Nederlanders in 1 dag 106 miljoen doneren aan Giro 555 voor Oekranie kan ik de automobilist die loopt te zeiken over een paar centen niet serieus nemen. Gewoon dokken en doorkarren.

Geertje W | 11-03-22 | 19:18 | 1

Inderdaad! Klagers zijn het! Geld genoeg onder de bevolking. Klagen is des nederlands! Trouwens met gaan werken is niks mis mee dacht ik.

apfelstrudel | 12-03-22 | 09:39

België heeft een veel hogere accijnsverlaging aangekondigd.

wapster | 11-03-22 | 18:56 | 1

Ja en? Hebben wij daar ook voordeel van? Argentinie deed dat al in oktober hier ook niks van gemerkt.

apfelstrudel | 12-03-22 | 09:41

Ook wel mooi dat ze met absolute getallen werken. Tegen die tijd zit die 17 cent er allang weer op

antfukker | 11-03-22 | 18:27

De btw gaat ook omlaag van 21% naar 9% op gas en elektriciteit. Ingangsdatum 1 juli, als het hartje zomer is. Ze denken echt dat we achterlijk zijn daar in Den Haag.

Burgerzaken | 11-03-22 | 18:21 | 3

Het nieuwe elan

Terra | 11-03-22 | 18:43

Als dat net zo uitpakt als de BTW verlaging op AGF gaan we nog een leuke periode tegemoet!

KaleBult | 11-03-22 | 21:36

Is agf duur dan?

apfelstrudel | 12-03-22 | 09:40

Geldt alleen voor VVD- en D66-stemmers?

Cor Netto | 11-03-22 | 17:50 | 1

Indrrdaad! Maar wij behoren niet tot dd paipers en uitkeringsgerechtigde armoedzaaiers. Gelukkig niet. In alle opzichten onafhankelijk.

apfelstrudel | 12-03-22 | 09:43

Waarom eigenlijk niet per ingang van morgen? Of komt dat niet zo goed uit omdat er eerst 15 cent bij op moet om dan onder de streep 2 cent te verlagen?

Kopieerapparaat | 11-03-22 | 17:42 | 1

Dat dus.

Lesc | 11-03-22 | 19:08

Zwijnen zijn het in Den Haag, eerst de lage calorische Euro 95 -E10 voor de prijs van Euro 95 - E5 verkopen, hierdoor rijd ik nu z,n 100 km per tank maar betaal wel het zelfde, in Duitsland betaal je wel minder voor de E10. Zal vast wel een ambtenaar geweest zijn die gezegd heeft "dat hebben ze toch niet door" ... en nu geven we ze 17 ct terug per liter ... wow z'n 7.50 per tank. Eerst maar eens het kwartje van Kok eraf, die is nu ook wel 50 euro cent geworden. Die zelfde incompetente ambtenaren zeggen nu dat we maar 2.5% op koopkracht achteruit gaan, nee we zouden er 2 % op vooruit gaan dus het word nu 4.5% minder. En reken maar dat dit veel hoger word omdat de gemeentelijke rovers ook als rupsje nooit genoeg blijven door graaien ...

FapMaster | 11-03-22 | 17:40

Als die sukkels in Den Haag de prijzen eens gelijk stellen aan de Duitse of Belgische prijzen harken ze naar mijn mening nog meer geld binnen. Ik woon aan de Belgische grens en ken geen benzine tanker die nog in Nederland tankt en zie weekelijks hoe druk is in België. Tabak idem.

NLgaatnaardeklote | 11-03-22 | 17:24 | 3

"druk het is"

NLgaatnaardeklote | 11-03-22 | 17:25

Ik woon ook in de grensgemeentes van belgie en rijd zelfs iets verder belgie in om te tanken, daar is het niet zo druk, en nog iets goedkoper, en als we er dan toch zijn ook maar ,meteen shag en speciaalbier halen

brie-de-penis | 11-03-22 | 18:46

Klopt... scheelt nog altijd 20 euro per tankbeurt

Den-Pol | 12-03-22 | 09:04

Junkies,

Hoeveel water(stof gas)komt er dagelijks graties via de rivieren bij Nederland binnen?
Hoeveel graties water(stofgas) zit er nu in het zeewater,het Ijselmeer,het grondwater en boerensloten?
Hoeveel graties wind energie?
Die zelfde wind,gevormd door het graties zonlicht.
Het zonlicht die graties het GOUDgele graan laat groeien.

Waarom lopen mensen als junkies achter de olieboertjes aan?

Papualist | 11-03-22 | 17:24 | 5

@Kopieerapparaat | 11-03-22 | 17:39:
Van deze volgende grondstof oorlog in Oekraïne kan men behoorlijk wat propeller blaadjes kopen.Het probleem met olie is dat de gemiddelde wereldburger niet echt veel geduld heeft om 3,2 MILJARD jaar te wachten op de volgende ronde.

Papualist | 11-03-22 | 19:08

@brie-de-penis | 11-03-22 | 18:50: Dat betekent dus brie-de-penis dat het veilig en goedkoop is om het waterstofgas direct weer te verbranden.
Net zoals in een kerncentrale het “gewone”water verneveld te verstomen en het deels afgekoelde water te gebruiken voor stadsverwarming.
Hiermee zijn de elektriciteit en verwarming voor het kleine Nederland opgelost.

Papualist | 11-03-22 | 19:53

@Papualist | 11-03-22 | 19:53:
Oh ja,en het Ijselmeer is dan de boiler van Nederland.
Dat betekent dat de boeren in Nederland dan drie of vier gewassen op jaarbasis kunnen telen.
Het warme Ijselmeerwater is tevens kweekkamer voor de meststoffen.
Heel Nederland is dan gewoon één groot oud Romeinse villa.

Papualist | 11-03-22 | 21:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Ohja beter weer.

repu077 | 11-03-22 | 17:09
-weggejorist-
Vanilla | 11-03-22 | 17:03

En hoeveel stijgt de literprijs nog tot 1 april? 17 cent?
By the way on April Fools' Day??

MK27 | 11-03-22 | 16:58

Net een stuk in de telebelg gelezen over de maatregelen, de gelukzoekers hoeven zichzelf niet veel zorgen te maken.

likdoorn | 11-03-22 | 16:45

Kreeg dit bericht op whatsapp

Tanken:
70 liter x €2.35=164.50
Boete voor tanken zonder te betalen = €131,- die je ook nog eens in termijnen mag betalen.

Abject | 11-03-22 | 16:32 | 2

Plus je getankte litertjes

Dutchbeaurouge | 11-03-22 | 16:40

Staat ook op Vleesboek ... "tja dan is het waar" ... zucht

FapMaster | 11-03-22 | 17:43

dat haal ik net niet

WillemWordtWakker | 11-03-22 | 15:57

Benzinepomphouders kunnen de laatste week van maart dus wel op vakantie.

W_F | 11-03-22 | 15:50

16 maart: STEM ZE WEG!

funkyd | 11-03-22 | 15:45 | 4

@Papa Jones | 11-03-22 | 15:54: hier in een overwegend CU/CDA gemeente ook stemmen op een lokale partij.

likdoorn | 11-03-22 | 16:43

Wie is “ze”?

Kattie | 11-03-22 | 16:57

Stem lokaal. Geef de landelijke partijen (en dan vooral de regeringspartijen) een draai om de oren.

Tietmier | 11-03-22 | 17:11
▼ 1 antwoord verborgen

Benzine gaat dus niet ~€2,50 maar ~€2,25 kosten per liter. Knap hoor!

georgeboot | 11-03-22 | 15:39 | 1

Da's een koopje. Zal dringen worden, met al die Duitsers en Belgen.

Cor Netto | 11-03-22 | 17:52

De accijns op benzine is 46 procent.
De BTW is 17 procent.
Dat samen 63 procent.

Mij is nog niet duidelijk uit de nieuwsberichten van altijd weer die domme alfa's (dús maar de journalistiek in) of die accijns nu 46 - 17 = 29 procent wordt, of 46 - 17% van 46 = 38 procent.

Hoe dan ook, met zulke olieprijzen loopt het kabinet nóg dik binnen wat betreft btw en accijns.

www.shell.nl/consumenten/shell-fuels/...

Papa Jones | 11-03-22 | 15:38 | 3

Ga maar uit van het meest nadelige scenario voor de burger.

klaas24 | 11-03-22 | 16:31

Bij de NOS lees ik 17 cent voor benzine en 11 cent voor diesel trouwens. Dus centen ipv procenten.

klaas24 | 11-03-22 | 16:32

Waarom vertrouw ik die datum niet?

Schriever | 11-03-22 | 15:28

IDGAF. Tank van leasebak vandaag weer tot de nok gevuld, rekening werkgever. Van mij mag de prijs verdubbelen, wordt het lekker rustig op de weg.

Azijnist | 11-03-22 | 15:26 | 4

En die rekent uw tank gewoon door aan de consument hè?!?
Ik heb zo'n buurman die denkt en doet als u, zelfs nog een stapje meer: zijn partner rijdt in zijn auto naar haar werk wat de baas betaalt.....

MK27 | 11-03-22 | 17:00

De werkgever die er maandelijks voor zorgt dat jij je huidige leventje kunt lijden, die jou dus voedt, die gun jij alle ellende van de wereld. Als het goed gaat met het bedrijf, gaat het goed met jou. Maar dat is misschien te ingewikkeld. Werknemers met een dergelijke mentaliteit kan ik in de zaak niet gebruiken en gaan er meestal op de kop uit. Die leveren geen bijdrage aan het succes van de onderneming.

Kopieerapparaat | 11-03-22 | 17:52

En hoe denk je dat de leasemaatschappij die kosten oplost?

aardt | 11-03-22 | 21:56
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens Kaag gaat de rekening naar het onderwijs. Ben benieuwd.

jochum1980 | 11-03-22 | 15:25 | 1

Haar eigen onderwijs. Ze snapt er niks van.

WillemWordtWakker | 11-03-22 | 15:59

Kwartje van Kok heeft er dus bijna 30 jaar over gedaan.

zonnedauw | 11-03-22 | 15:18

Vorig jaar zeiden ze op 1 april dat je na vaccinatie het coronavirus niet meer over kon dragen. Ook dit jaar hebben ze een mooie grap opgezet. Die 17 cent komt er op een andere manier wel weer bij.

Upendo | 11-03-22 | 15:15

Vanochtend maar weer in Duitsland getankt: E95 2,149. Niet goedkoop maar beter dan in NL.

DenkenDanDoen | 11-03-22 | 15:14

Segaar uit eigenste deaus zijn.

Buckley | 11-03-22 | 15:05

Wedden dat de benzineproducenten dan gelijk de kale benzineprijs verhogen? Voordeeltjes... oke, maar niet als U en ik daar van profiteren.

me163komet | 11-03-22 | 15:00

@Ronaldo,
Zie de rekensom die ik zojuist maakte.
Op honderd euro, n=240, een €7,09 besparing met de 17 eurocent accijnsverlaging.
Met je ‘ ongefundeerd enzeu’

bij gelegenheid | 11-03-22 | 14:58

Bij ons is het veel goedkoper. Dus beste vrienden, blijf aub in België tanken, eet een hapje en drink een glas. Allemaal goed voor onze economie.
Vooral in Limburg, onze meest gesubsidieerde provincie, is dat grenstoerisme een zegen.

Nonkel Frituur | 11-03-22 | 14:49 | 3

Dus alle Limburgen zijn onrendabel?

WillemWordtWakker | 11-03-22 | 16:00

Ik denk dat ik maar eens een IBC huisbrandolie/rode diesel kom halen daar.

Vanilla | 11-03-22 | 16:58

Nou doe dan niks.. Knieperds!

ceriel82 | 11-03-22 | 14:45
-weggejorist-
wapster | 11-03-22 | 14:44

Ja beste mensen, die leuke hobby's van ons kabinet (klimaat, immigratie, Europa) moeten wel ergens van betaald worden. Dank zij de melk-koe die automobilist heet.

LucaBrasi | 11-03-22 | 14:44

Ja!
Gaan jullie maar lekker goeiekoop tanken.
Dankzij jullie gaat nu het onderwijs naar de klote!
Wees er maar trots op.

Ruimedenker | 11-03-22 | 14:43 | 2

Het geld klotst tegen de plinten in het onderwijs. Zijn er daar heel heel heel veel die de zakken volproppen met euro’s. Kaag is goed voor haar onderwijs vriendjes in de besturen. Totaal geen controle. Dus gewoon tanken, betalen en kop houden.

Lukiluuk | 11-03-22 | 14:55

Aantal kinderen neemt de komende 25 jaar elk jaar af. Budget voor onderwijs kan significant omlaag.

BoerKoekoek | 11-03-22 | 15:06

Let er even op dat de BTW ook over de accijnzen berekend wordt, dus de pompprijs zou met ongeveer 20ct naar beneden moeten gaan. Niet dat dat gaat gebeuren, tegen die tijd is er wel een nieuw excuus om het niet te doen. Omzet goedmaken of zo, dat werkt ook zo geweldig in de horeca...

Opslag Medium | 11-03-22 | 14:41

Eerst kan het niet vlg Kaag: ergernis alom
Dan kan het pas per 1 juli: nog meer ergernis
Opeens heb je het: verkiezingen!
De systemen kunnen het toch aan per 1 april!

Wat een verachtelijk mens is het toch.

_pacman_ | 11-03-22 | 14:40 | 1

Waarom dan niet 15 maart? Dat zou veel slimmer zijn.

Colin.Fart | 11-03-22 | 16:00

Het werkelijke probleem is natuurlijk de lage rente en het blijven opkopen door de eu om Italië, Spanje en Griekenland aan boord te houden. Dus wij betalen ons blauw aan Bijvoorbeeld de nieuwe spits van Barcelona, zonnepanelen in Italië en vult u het maar verder in. Jetten roept de huishoudens niet afsluiten maar helpen. Hoe dan ?! Krijg je kwijtschelding dan? Eikel. Miljoenen mensen in de problemen, en maar geld uitgeven aan stikstof en Brussel. Hooivorken , heel snel en heel veel. Deze decadente prutsers in de regering is heel veel warmte gegund. En wel die van de brandstapel.

Lukiluuk | 11-03-22 | 14:40 | 1

Ik had het niet mooier kunnen omschrijven!

Vanilla | 11-03-22 | 16:57

Oftwel; de benzineprijs blijft gelijk aan die van nu. Die benzine gaat nog wel even stijgen. En als ze hiertoe beslissen zal het ook wel een blijvertje zijn. Wen maar vast aan deze prijs van rond de € 3,00 per liter. Die gaat echt niet meer naar beneden.

sander3488 | 11-03-22 | 14:36 | 2

Dat laden van mijn auto's met de stroom uit onze zonnepanelen of gratis bij de werkgever wordt steeds prettiger.

BoerKoekoek | 11-03-22 | 15:07

@BoerKoekoek | 11-03-22 | 15:07: in uw door de werkgever betaalde elektrische auto. U bent toch van de “armen moeten met het OV”?

Boerpronkpronk: uw exhibitionisme begint steeds sneuer te worden.

Maytheforcebewithyou | 11-03-22 | 16:08

En dan nog, ik ken mensen die zeuren over een paar cent per liter, maar wel net een huis gekocht van 420.000 euro!

small_town_dude | 11-03-22 | 14:35 | 4

Hoezo. Als.je hypotheek vast staat voor 30 jaar. Geen probleem dan

SinisterNL | 11-03-22 | 14:42

@sander3488 | 11-03-22 | 14:37: ja. Een miljoen lenen tegen 1,5% voor 20 jaar vast. Wacht maar!!! Dan kun je beter zoals Sander lekker huren en elk jaar 3% meer betalen. Proest.

BoerKoekoek | 11-03-22 | 15:08
▼ 1 antwoord verborgen

En op 1 april rekeningrijden invoeren.

impy | 11-03-22 | 14:32 | 2

Gezien de giga belastingheffing over een liter brandstof is rekening rijden defacto al lang en breed ingevoerd. Is dus gewoon nog meer belastingheffing over belastingheffing invoeren.

Lood om oud ijzer | 11-03-22 | 14:34

Lekker hoor, zal wel een ambtenaar bedacht hebben "hebben ze toch niet door" dat het alleen maar duurder word ... nee de file druk word dan minder ... denk het niet, je zal toch naar je werk moeten en de gene welk vlakbij wonen rijden dan binnendoor.

FapMaster | 11-03-22 | 17:52

De asocialen van verderop krijgen via de gemeente 800 extra lees ik zojuist. Thermostaat staat er op 23, met de buitendeur open. Lekker de hele dag in T-shirt, pot bier in de hand, peuk in de mondhoek. Twee auto's, en nu dus ook 800 extra.

Rest In Privacy | 11-03-22 | 14:32 | 5

@gestoptmetroken | 11-03-22 | 14:38: Ik weet in ieder geval dat ze in 030 een mooie nieuwe flat bouwen, gasloze appartementen met alles er op en er aan. Sociale huur. En een grote parkeerkelder er onder, want je bent klaarblijkelijk te arm om je eigen huis te betalen maar niet om een auto te rijden. Gestoord Nederland.

BoerKoekoek | 11-03-22 | 15:59

Je vergeet de grote hond te noemen

WillemWordtWakker | 11-03-22 | 16:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Tuurlijk joh, het vaste accijns tarief met een fractie verlagen, maar de procentuele BTW lekker door laten tikken... Dus waar het kabinet dat van doet is niet heel ingewikkeld...

Lood om oud ijzer | 11-03-22 | 14:31

17 cent!!!! Zo, de stijging van de afgelopen 3 dagen in 1 klap ongedaan gemaakt, dat helpt

small_town_dude | 11-03-22 | 14:30

Kaag stopt die sigaar maar ik d'r eigen doos. Ik fiets.

Piet Karbiet | 11-03-22 | 14:27

Van de b.t.w...

Neuth | 11-03-22 | 14:23

Dat mocht toch niet van Kaag?
Hoe moet het nu met het onderwijs?

Osdorpertje | 11-03-22 | 14:23 | 1

Dat schaffen ze af. De burger heeft na veertig jaar Lubberiaans beleid toch niks geleerd.

zeurmachine | 11-03-22 | 14:26

Tank altijd voor een geeltje. Heb er geen voordeel van. Moet toch hetzelfde betalen

porto | 11-03-22 | 14:23

Waaom kriigen wij 0,19 ct per km vergoeding en ambtenaren 0,25 ct??

070 | 11-03-22 | 14:22 | 2

Daar wordt de toiletvergoeding bij opgeteld.

Cookieman | 11-03-22 | 14:28

Veel krijgen er nu 'thuiswerkvergoeding' Ja, dat bestaat!

small_town_dude | 11-03-22 | 14:36

De hele grote groep huurders die in label g huizen wonen en net iets boven minimum verdienen zijn heel erg zwaar de Sjaak. Geen compensatie gemeente a 800€ en die nationale 400 euro is een lachertje, vooral voor de Tesla rijder. Kaag is een werkelijk een stuk onbenul, totaal ongeschikt. We laten niemand vallen was de slogan toch? Ik begin onderhand echt te walgen als ik die kop überhaupt zie, en dat gevoel heb ik zelden gehad. NSB er komt het dichts bij deze hautaine, broekrok jare 80 boven iedereen verheven zijn als persoon. A sexuele Graftak is het. En ga je Palestijnse trouwakte eens omzetten, heks.

Lukiluuk | 11-03-22 | 14:20

FcK. Ik heb geen auto. Gaat dit voordeeltje geheel aan me voorbij. Geef geld!

Lorejas | 11-03-22 | 14:19 | 2

Stopt u toch nog wat brommix in uw Thomosje?

DeKees | 11-03-22 | 14:21

Of koop een jerrycan

Pekketrikker | 11-03-22 | 14:34

En je zult zien dat de VVD en D66 zullen stijgen in de peilingen.

Jee-Dee | 11-03-22 | 14:18

De Nederlandse overheid: een ongelooflijk grote muil over auto's en autobezit. En tegelijkertijd verslaafd aan de inkomsten uit die dingen.

bisbisbis | 11-03-22 | 14:15

Vorig jaar betaalde je 80 ct belasting op een liter, nu 1,20. Verschil van 40 ct. Daar krijg je er 17 ct van terug, kost dus helemaal geen geld! En dan gaat de btw op energie 1 juli pas omlaag, als we allemaal op het strand liggen en je alleen nog gas gebruikt om te koken…

Wielercafe | 11-03-22 | 14:15

Waarschijnlijk weer zo'n vestzak-broekzak constructie waarmee we wel weer op een ander manier genaaid worden.

Reebensteeltje | 11-03-22 | 14:15 | 1

klopt. de staatsschuld neemt toe

WillemWordtWakker | 11-03-22 | 16:04

Kortom, armen blijven net zo arm en rijken blijven net zo rijk

pane | 11-03-22 | 14:15

Zou het niet goedkoper zijn Rusland wat minder te boycotten. Zou het niet veel goedkoper zijn om een wapenstilstand te bewerkstelligen ipv dure olie op het vuur.

Schilder58 | 11-03-22 | 14:10 | 4

Ik meen ergens gelezen te hebben dat zelfs in WO2 (Of was het de Koude Oorlog?) de doorvoer van aardgas gewoon doorging, want handel is natuurlijk handel. Dat staat los van Geo-politiek

DeKees | 11-03-22 | 14:15
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik 10 euro te besteden heb en ik moet 9 euro betalen, maar mijn vrouw geeft er 5 aan de buurvrouw dan heb ik nog maar 5 euro om te besteden en kom ik er dus 4 te kort.
Terwijl als we eerst 9 euro zouden gebruiken om het zelf te betalen, kan ik die 1e euro best missen om anderen te helpen.

Als de overheid nou eens hetzelfde zou doen, eerst het eigen land in welvaart houden en daarna pas het geld rücksichtsloos wegsluizen naar het buitenland...

DeKees | 11-03-22 | 14:09 | 4

@Pekketrikker | 11-03-22 | 14:11: De vrouw is natuurlijk de analogie voor de overheid, die geeft miljarden weg aan de buren, laat de eigen bevolking zitten met torenhoge rekeningen en belastingen...

DeKees | 11-03-22 | 14:14

Vervang het woord vrouw voor overheid in het antwoord van pekketrikker en het klopt nog steeds.

High speed duck | 11-03-22 | 14:22
▼ 1 antwoord verborgen

Gasveld Groningen gaat weer open dus dat komt 100x terug.

tegenalles | 11-03-22 | 14:07 | 1

500 miljard zit er nog in de grond had ik gehoord.
Mensen uitkopen daar, héél, maar dan ook héél ruimhartig compenseren (als er maar genoeg geld tegenover staat, verdwijnen alle principes).
Winst in NL stoppen, huizen in Groningen afbreken, en er aardbeving bestendige woningen voor terugbouwen en enorme woonwijken optrekken voor de woningnood. Win/Win situatie voor iedereen!
Is het nu allemaal zo moeilijk? Of denk ik te kort door de bocht?

DeKees | 11-03-22 | 14:13

Ach, en nu verwachten die pipo's in Den Haag dat ik op de kartelpartijen ga stemmen?
Mooi niet.

Schadenfreude | 11-03-22 | 14:05 | 1

Het zijn de kartel partijen die ons tegen onze zin de EU in gerommeld hebben, en het is de EU die het conflict met Rusland heeft uitgelokt. Ik stem ook zeker niet op een kartel partij.

intrigant | 12-03-22 | 09:16

Bijgaande foto ook weer.... typisch

SoepKip | 11-03-22 | 14:04

Die foto, weer zo'n ususal suspect op z'n badslippers. Vooroordelen? Patroonherkenning!

sorryhoor | 11-03-22 | 14:03 | 4

Zo'n gast gun je toch een kameel.

Pekketrikker | 11-03-22 | 14:15

sorryhoor | 11-03-22 | 14:03 :
En u heeft natuurlijk totaal geen vooroordelen, want u bent zo goed in patroonherkenning, dat u er direct badslippers op die foto herkent, zucht !

Penus Decoratus | 11-03-22 | 14:18

@Penus Decoratus | 11-03-22 | 14:18: Kijk dan nog maar eens; begrijpend kijken.

sorryhoor | 11-03-22 | 17:34
▼ 1 antwoord verborgen

Nummer 17 vertegenwoordigt een levensreis. Wat een symboliek. En dat net toevallig rond verkiezingstijd.

herstelkous | 11-03-22 | 14:03

Veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven. Amen.

Pekketrikker | 11-03-22 | 14:01

Nergens goed voor. Wij tanken gewoon in België want daar hebben ze geen Oekraïnecrisis.

Vreemd hé. Hoe zou dat nou komen.

Rest In Privacy | 11-03-22 | 14:00 | 5

in Belgie is de dieselprijs in een week gestegen van 1.95 naar 2.20, schiet je niet meer zoveel mee op.

small_town_dude | 11-03-22 | 14:33

@small_town_dude | 11-03-22 | 14:33:
Ik heb in de Bels mijn favo tankstation... scheelt soms wel 50 ct. Da's meer dan één ouderwetse harde gulden.

Louter Leuter | 11-03-22 | 14:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus jullie denken echt dat de prijs 17 cent zakt bij de Shell pomp,niet dat ze weer ff een smoes verzinnen, op z'n Shell's.....

Torquemada | 11-03-22 | 13:59 | 2

En is die 17cent exclusief BTW?

Meneertjehetheertje | 11-03-22 | 14:05

Goh, ik snap ineens wat demagogie betekent.

Bruikersgenaam | 11-03-22 | 13:59

Waar doet dit kabinet het eigenlijk van? Nou, heel simpel, van de onverwachte meevaller die men heeft doordat met de stijging van de energieprijzen, ook de BTW en accijns gestegen zijn.

bintang | 11-03-22 | 13:58 | 5

@bintang | 11-03-22 | 14:04: Dat dus. De overheid is zelf de multiplier in de benzineprijs. Dat kan dus ook minder. Waarom moet de burger altijd inleveren, zuiniger aan doen en de overheid niet?

Deflatiemonster | 11-03-22 | 14:06

@bintang | 11-03-22 | 14:04: Je snapt het zelf niet. Accijns is een vast bedrag per hoeveelheid. Dus als de energieprijs stijgt, stijgt de accijns niet mee. BTW wel, aangezien die over het hele bedrag wordt geheven.

DePsych | 11-03-22 | 14:27

@DePsych | 11-03-22 | 14:27: Dank voor de correctie. Blijft staan dat de 17 cent accijnsverlaging betaald kan worden uit de gestegen (btw-)inkomsten,

bintang | 11-03-22 | 14:59
▼ 2 antwoorden verborgen

en bier ook?

skylos | 11-03-22 | 13:56

Wow en dan nog steeds boven de € 2,-

ThePeet | 11-03-22 | 13:54

17 cent!!!! 17 hele centen!!! Wauw!!!

upgent | 11-03-22 | 13:53 | 1

Kun je al snel een boterham van (duurder wordend) brood van bekostigen.

Lompelul | 11-03-22 | 15:39

Maar eerst gaat ie nog ff 20 cent omhoog..

miknic | 11-03-22 | 13:53

Dus niet eens het kwartje van Wim Kok met c-o-c-k terug.

Graaf_van_Hogendorp | 11-03-22 | 13:52 | 3

Ik heb Wim Kok nooit op een homobelangenvereniging kunnen betrappen.

bisbisbis | 11-03-22 | 13:54

Ruimschoots het kwartje van Kok, want dat was een kwart gulden.

bintang | 11-03-22 | 14:00

Altijd broekzak,vestzak niet vergeten.

tegenalles | 11-03-22 | 14:08

Nou dat kwartje van kok plus extra is er vanaf. Nog steeds te duur, maar het is iets.

petros666 | 11-03-22 | 13:50

Er moet nog 8 cent bij. Dan pas kan er gezegd worden dat het ''tijdelijke'' kwartje van Kok eindelijk is teruggegeven.

Alhoewel........ was dat kwartje destijds nog een 'gulden' kwartje, of al een 'euro' kwartje? In het eerste geval kunnen we beter geen slapende honden wakker maken, want dan wordt 17 cent naar beneden bijgesteld tot de waarde van een 'gulden' kwartje.

Dr_Johnson | 11-03-22 | 13:49 | 2

Was een gulden kwartje. Maar gezien de alledaagse prijzen van produkten is het re vergelijken met een euro kwartje.

upgent | 11-03-22 | 13:52

@upgent | 11-03-22 | 13:52: Dat "kwartje" bestond uit de prijsverhoging van benzine en diesel samen. Er is dus nooit sprake geweest van 25 cent alleen voor benzine.

tantesidonia | 11-03-22 | 15:02

Een hogere staatsschuld is geen enkel probleem ten zuiden van ons. Te beginnen bij Wuustwezel.

JanBrel | 11-03-22 | 13:49

Ahh.. daar komt eindelijk het doekje voor het bloeden. Je zou het ook een sigaar uit eigen doos kunnen noemen, gezien het feit dat automobilisten al vele jaren zwaar worden uitgeknepen door de overheid.

Tietmier | 11-03-22 | 13:47

Wat een goedkoop verkiezingsstuntje... en het volk zal er weer instinken.

Louter Leuter | 11-03-22 | 13:47 | 1

Zeker weten.

Lesc | 11-03-22 | 13:52

Uit de Telegraaf:

"Tot slot haalt het kabinet 150 miljoen euro dat bestemd was voor 2026 naar voren om huishoudens met een laag inkomen te helpen bij het nemen van energiebesparende maatregelen.".

Typisch weer, na ons de zondvloed is het adagium in Den Haag.

GKJP | 11-03-22 | 13:46 | 1

150 miljoen..... hahaha, een schijntje van dat stel in den Haag, ze moeten eerder 50 MILJARD aan de mensen geven, pak dat maar uit die achterlijke Klimaatreserve van Kaag c.s.

Keyboardspeler | 11-03-22 | 15:04

Mensen zijn helemaal stapel mesjogge . Door de hoge brandstofprijzen slaan ze elkaar op hun bek ,maar wanneer ze straks 20 euro voor een broodje hamburger op een Spaans terras moeten neerleggen vinden ze dat geen probleem omdat ze op vakantie zijn.

leo59 | 11-03-22 | 13:46 | 4

Ze trappen elkaar bij dat "koopje" weg òm dat broodje te kunnen betalen. Drie weken in een duur vuil hotel en baggervoer uit twijfelachtige tentjes: de manier om drie weken vrijheid te vieren.

zeurmachine | 11-03-22 | 13:57
▼ 1 antwoord verborgen

Diesel is schoner, stelletje kaffers in Den Haag

prutsclown | 11-03-22 | 13:45 | 4

Klopt, zeker de Commonrail diesels van de laatste 20 jaar, die krijgen al niet eens meer de roetmeting zoals voorheen, dat je arme dieselblok tot 4000 toeren maakte en dat soms 3x omdat hij onder de 2,5 of zo moest zijn, dat waren de mechanische diesels uit de jaren 80 tot rond 1998, toen Citroen met de HDI kwam, VW had al korte tijd de TDI en pas rond 2002 kwamen ook andere merken met Commonrail diesels.

Al zou diesel zelfs duurder worden dan benzine (doen ze niet want Transport overleeft dat niet) dan nog blijf ik dieselen.... zijn en blijven betrouwbaarder dan benzinemotoren, laat staan Gas. (cylinderkop-problemen)

Keyboardspeler | 11-03-22 | 14:59

@Keyboardspeler | 11-03-22 | 14:59: Gas is helemaal niet onbetrouwbaar, werkt hartstikke goed, probleem wat jij aangeeft heeft niet zozeer met de kop zelf te maken maar met de klepseals welke door hitte kunnen kromtrekken waardoor je een wat mindere verbranding krijgt. Dit is op te lossen door hier hardere seals in te zetten (en sommige autos hebben dat fabrieksaf al). Kost inderdaad het nodige, maar zo heb ik met mijn auto toch een behoorlijke 3 ton op gas gereden. en hier heb ik zeker op verdiend.

aardt | 11-03-22 | 22:12
▼ 1 antwoord verborgen

'Dat is dus 1 euro 70 als 10 liter tankt en 17 euro als je 100 euro tankt.'
Ik snap die rekensom niet.

Leptob | 11-03-22 | 13:45 | 4

3.16 liter^
(je m’exuse)

bij gelegenheid | 11-03-22 | 14:41

@bij gelegenheid | 11-03-22 | 14:41:
Trommeltrommelt op allerhande bijdehandjes die 3.18 ltr gaan schrijven.
Gut, andere tikplank gaat kopen.

bij gelegenheid | 11-03-22 | 14:43

Uiteindelijk blijft er een verschil van 3.18 x 2.23 = 7 euro en 9 eurocenten over op een bedrag van 100 euro.
Hallo @ Ronaldo, bent u er nog?

bij gelegenheid | 11-03-22 | 14:47
▼ 1 antwoord verborgen

Deze verlaging is prima, en kost "niemand" extra, de inkomsten voor de overheid blijven gelijk, minder percentage of hoger bedrag. Dus prima oplossing zo.

CkooZ | 11-03-22 | 13:44

Al zouden ze in België niets doen (gaan ze wel) ben je daar nog beter af.

NLgaatnaardeklote | 11-03-22 | 13:44

Vraag me onderhand af waarom diegenen die het nog wel goed kunnen betalen ook eigenlijk gecompenseerd moeten worden? Waarom niet een compensatie voor die het meest nodig hebben via de huurtoeslag (bijstand en minima dus) en overig gewoon even niet?

Jan, Leiden | 11-03-22 | 13:43 | 7

Nivelleren is een feestje…….

De gasprijs moest ook alleen bij de minima worden gecompenseerd, weet u nog?

Iédereen moet meer betalen, dus iédereen moet worden gecompenseerd (of niet).
Het gaat hier eerste levensbehoeften.

Maytheforcebewithyou | 11-03-22 | 15:53

Hoezo zou iemand in de bijstand geholpen moeten worden brandstof te kunnen betalen? Die auto staat daar niet om naar het werk te gaan.
Houd eerst het werkende deel maar overeind.

arabes_eut_domus | 11-03-22 | 21:17

@arabes_eut_domus | 11-03-22 | 21:17:
Een deel dat heel goed verdient kan best de broek nog omhoog houden.
En allen: minima zijn niet altijd werkloos, daar zijn ook de armste werknemers bij die het eerst voelen dat naar werk gaan teveel gaat kosten.
Communisme? Als tijdelijke maatregel waarom niet?

Jan, Leiden | 11-03-22 | 22:21
▼ 4 antwoorden verborgen

En een week later er 25 cent bij om de tekorten op te vangen. Zouden er verkiezingen aan komen?

Super Grover | 11-03-22 | 13:42 | 2

Oh wacht, het onderwijs is natuurlijk, volgens Kaag, nu de Sjaak.

Super Grover | 11-03-22 | 13:46

@Super Grover | 11-03-22 | 13:46:
-
En Kaag kan het weten; zij is tenslotte Minister van Onderwijs.

bisbisbis | 11-03-22 | 13:52

En zo gaat ons onderwijs helemaal naar de Filistijnen.

Joris Beltsin | 11-03-22 | 13:42 | 1

Halen ze via de gemeente wel terug

Klaus Herzog | 11-03-22 | 14:11

Na de gemeenteraadsverkiezingen komt het plan om de accijns met 51 en 33 cent te verhogen.

Ing. eslapen | 11-03-22 | 13:42

Daar gaat een deel van naar de olie-industrie door een “””spontane””” verhoging van de adviesprijs per 1 april.

Mahatma | 11-03-22 | 13:42 | 2

Nou de beste testcase voor die bewering is om naar de ons omringende landen te kijken. Ik stel vast dat de peut daar echt niet zo duur is als hier.

Joris Beltsin | 11-03-22 | 13:43

Tegen 1 april zal de liter de 2.50 zo niet meer, aantikken. Zit je met die 17 cent "korting" weer op de prijs van nu zo niet hoger.

Super Grover | 11-03-22 | 13:45

Dus krijgen na jaren 17 cent terug van Kwartje van Kok, sigaar uit eigen doos2.0

william7055 | 11-03-22 | 13:42 | 4

@NLgaatnaardeklote | 11-03-22 | 13:47: Dat kwartje van Kok is in Eurocenten dus 11,5 ct, we krijgen per 1 april 17ct korting, is dus x 2,2 = 37 Guldencenten.

Ik doe heel zuinig nu met de 30 liter diesel nog in de tank a 1,89ct.... want ik vrees dat als ik nu naar de onbemande pomp ga (die al 14ct goedkoper is/was) ik 2,20ct betaal, gekkenhuis hier in NL.

Keyboardspeler | 11-03-22 | 14:50
▼ 1 antwoord verborgen

Grapjassen.

Dooiemus | 11-03-22 | 13:40

Jippie, dan wacht ik met grasmaaien tot na 1 april.

GKJP | 11-03-22 | 13:40

Iets met 60 miljard.

mr_awesome | 11-03-22 | 13:40

Zit ik nou naar Bassie op Twitter te kijken na het link klikken? En waar is Adriaan?

MondKapper | 11-03-22 | 13:39

1 april ?

Grobbebol | 11-03-22 | 13:38 | 1

Kikker in je bil...

MondKapper | 11-03-22 | 13:40

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland