Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

STATEMENT: Volt verduidelijkt ongeveer exact helemaal niets over schorsing Kamerlid Gündogan

Helder!

De fractie van Volt (tenminste, dat denken we, het kan ook het partijbestuur zijn, of de koffiejuffrouw, of wie dan ook, maar waarschijnlijk zijn het in ieder geval de Kamerleden Dassen en Koekkoek) heeft zojuist een statement naar buiten gebracht over de plotselinge schorsing van Nilüfer Gündogan als Tweede Kamerlid. Deze 'Q&A' meer leest meer als een persbericht van een commerciële start-up die reageert op een boze e-mail omdat iemand zijn deelscooter met het verkeerde merk havermelk is geleverd dan als een verklaring van een serieuze politieke partij. In het statement wordt nog steeds niet duidelijk gemaakt wat de beschuldigingen tegen mevrouw Gündogan zijn, wordt niet duidelijk gemaakt wie de beschuldigingen onderzoekt en wordt ook niet duidelijk gemaakt wie nou precies op welke gronden heeft besloten tot de schorsing van mevrouw Gündogan. Wat wel duidelijk wordt is dat mevrouw Gündogan zelf ook niet mag weten wat ze nu precies verkeerd heeft gedaan, maar dat ze van Volt verder voorlopig niks mag zeggen. Oftewel: het is één grote puinzooi bij de eerste echte Europese partij van Europa die in feite alleen bestaat in Nederland en Duitsland. Het lijkt de EU wel. 

Hier staat: niets

Social

Maar wat staat hier nou?

Reaguursels

Inloggen

Het grensoverschrijdend gedrag van Gundogan, Lil kleine, overmars, zijn allemaal hoogstwaarschijnlijk voorbeelden van de negatieve effecten van het kijken van pr0n/NSFW en rukken. Studies over aantasting van prefrontale cortex en negatief gedrag naar het andere geslacht zijn duidelijk te lezen op de ybop website.

Stichting_NoFap | 15-02-22 | 09:08 | 1

Nog even zo door gaan en dan wordt "pornogenezing" net zo strafbaar als "ḧomogenezing" strafbaar. Ongewenst gedrag en vrouwenmishandeling is veel ouder dan porno en er is geen enkele indicatie dat vrouwenmishandeling is toegenomen,. Wij leerden op school nog het "Sliep scheren en messen: Jan sla je vrouw". www.youtube.com/watch?v=Mbg0xO6xTsc

AlexanderVissers | 15-02-22 | 10:58
-weggejorist-
Barbaar | 14-02-22 | 22:10

Transparantie, prachtig begrip tot het een keer over je eigen winkel gaat.

Spiderman1 | 14-02-22 | 21:45

Biting your own tail, Volt doet het.

Daarnaast denk ik dat het allemaal wel meevalt en zijn het enkel wat sneeuwvlokjes die moeite met een weerwoord hebben. Zet mevrouw Gündogan lekker weer aan het werk, dit grensoverschrijdingsgedoe begint clowneske vormen aan te nemen.

amateurrr | 14-02-22 | 20:22

Ben niet verbaasd dat de Eurofielen van Volt onduidelijk zijn. Ze hebben zo'n mooi voorbeeld in Brussel

sers1 | 14-02-22 | 20:00

Heerlijk toch dat het achterlijke woke-gedoe nu ook de eigen gelederen heeft bereikt. Ga vooral zo door!

B O Terletter | 14-02-22 | 19:57

Maar misschien is er iemand gewoon jaloers omdat zijn/haar grenzen niet overschreden zijn? Dat zou ook kunnen dus. Tja, je weet het niet. Spannend.

Rachiel_de_Muyter | 14-02-22 | 19:49

Ooit had ik een chef(V) die zich naar de huidige norm ten aanzien van mij(M) ook grensoverschrijdend gedroeg. Gelukkig had je toen nog geen onafhankelijke externe integriteitsburo's. We zijn al jaren heel gelukkig met elkaar.

Rachiel_de_Muyter | 14-02-22 | 19:45

'Schorsen'? Dat is toch niet meer van deze tijd. Volt heeft Gündogan ontkoppeld van het Volt netwerk, Volt heeft de stekker van Gündogan eruitgetrokken, Volt heeft de spanning van Gündogan afgehaald.

Eeuwig..Op..Vakantie | 14-02-22 | 19:26

Kan iemand iedereen uitschelden en schreeuwen en toch integer zijn? Waarom een extern integriteitbureau? Of heeft ze de fractiekas geplunderd?

ceesreis | 14-02-22 | 19:01

Vreemde, vage club dat Volt.

darmflora | 14-02-22 | 19:00

Ja mensen, daar gaat ons belastinggeld heen, mocht u dat zich nog af vragen. Een zielig schermpje met een logo in een nog zieliger lettertype.

ptrck | 14-02-22 | 18:53

Ah joh, linkse meisjes houden van rechtse praatjes. Gewoon ff goed een avondje voorzien van rechtse retoriek, dan zijn ze binnen no-time die slappe linkse idealen vergeten.

Old_Spice | 14-02-22 | 18:31 | 3

Zei Sid voordat hij ongelooflijk nat ging..

The-loopy-cowboy | 14-02-22 | 18:34

Mevrouw Gündogan behoort tot de Club van Warme Vrouwen, waarvan La Kaag de voorzitter: pardon: koningin - is.

Cor Netto | 14-02-22 | 18:14

Ze kan gewoon blijven zitten als kamerlid, daar gaat Volt niet over.

van Oeffelen | 14-02-22 | 18:11 | 1

Reageerde u ook zo bij Omtzigt?

dathoujetoch | 14-02-22 | 18:13

Ik ben wel heel erg nieuwsgierig.

VanBukkem | 14-02-22 | 18:06

Die laatste zin; "omdat ze niet meer in de fractie zit kunnen mensen veilig zeggen..."
Klinkt als: "Nu Ali uit the Voice is geknikkerd kunnen meisjes veilig..."
Mag ik dus ook meteen aannemen dat dit bij alle partijen zo is? Fractielid is onschendbaar totdat het de spuigaten uitloopt?

Sneerpoets | 14-02-22 | 18:03

Hier staat duidelijk te weinig spanning op. Houwe zo.

Bull-Sunnyboy | 14-02-22 | 17:57

Even nadenken, had deze mevrouw, pak hem beet, twee weken geleden, niet voorgesteld, om huizebezitters het snot voor de ogen te belasten ?.
Heeft waarschijnlijk voor teveel onrust gezorgd binnen de PCVGVDA6U6L.
Het moet tenslotte wel een beetje leuk blijven.

Dzjengis-Somebody | 14-02-22 | 17:32

Zitten we echt te wachten op een woke clubje, die bij elke scheet die dwars zit in dit soort verdedediging schiet?
Ik niet in elk geval

marco52 | 14-02-22 | 17:30

Als je lekker wil cashen in deze tijden van grensoverschrijdend gedrag raad ik je aan om een onafhankelijk extern bureau te starten.

Thuinman | 14-02-22 | 17:19

Tja, de Minister van Buitenlandse Zaken overschrijdt ook nog wel eens een grens hier een daar.

Flapoor | 14-02-22 | 17:14

Wat is er eigenlijk geworden van Al Shahaffi...?

F. von Zeikhoven | 14-02-22 | 17:06

Het is met Volt dus exact hetzelfde als met D´66. Een club van mensen die een papiertje hebben van een of andere HBO-opleiding of universiteit. Die leven van de subsidietiet of uurtje factuurtje ingediend bij de overheid. En die denken dat zij de volwassenen zijn in klas vol kinderen.

Wel nu, het is misschien geen fringe minority, maar niettemin een minderheid die gewoon een veel te grote broek aantrekken en er voor iedereen een grote puinhoop van maken.

Heurtebise | 14-02-22 | 17:05 | 2

Een van de oprichters is dochter van oud hoge EC baas. Whiter priviliged kun je niet krijgen, dit is de EU elite.

Bataafje | 14-02-22 | 17:11

Hear hear

Stijl_Loos | 14-02-22 | 18:24

Doet mij denken aan de Quincy Gario saga bij Bij1. Die had uiteindelijk niets gedaan, behalve dat het een lul zou zijn. Dat kan, maar is niet direct reden om iemand met pek en veren weg te sturen. Gundogan is niet weg maar deze aanpak belooft voor haar weinig goeds.

Voorts is Volt een nietszeggende D66 kloon zonder ideeën.

StiekemeBunzing | 14-02-22 | 17:03 | 1

Een natte scheet.

wiers | 14-02-22 | 18:43

Het zou toch wat zijn, een Hongaarse partij in de Tweede Kamer, die constant belt met Orban om te vragen wat ze in het voordeel van Hongarije moeten stemmen.

Zoelense Hobbyboer | 14-02-22 | 17:02

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Met externe bureau's die worden ingeschakeld krijg ik altijd een soort 'Wij van WC-eend', een soort wie (Volt) betaald bepaald en dus de uitkomst kan worden aangepast zoals men het wenselijk vind binnen de partij.

Atlantis-95 | 14-02-22 | 16:51

Hier kan natuurlijk van alles goed mis zijn gegaan. Mogelijk heeft ze een controversieel onderwerp aangesneden zonder trigger warning vooraf. Wellicht heeft ze zelfs een tegengeluid geponeerd of iets in de trant van Nederlandse soevereiniteit of een kritische noot richting het Brusselse bestuur. Of ze heeft banden met Taghi wat mogelijk het onveilige gevoel van 'melders' kan verklaren.

Thuinman | 14-02-22 | 16:50

Tot zover de eerste resultaten van pariteit en inclusiviteitskramp. Als ze nu ook nog eens ontdekken dat de EU weinig meer is dan een opportunistische anti-democratische machtsmachine, dan is het roze wolkje definitief stuk.

Zeddegeizot | 14-02-22 | 16:48

Zou hun marketingbureau hebben geadviseerd om die vrouw van Turkse afkomst te lozen ten faveure van een ander persoon zonder zeven vinkjes met meer stemveeopbrengst? Rutte heeft een hekel aan vrouwen, scheldt medewerkers verrot, dus dat Nilüfer geen gemakkelijke tante is voor het voetvolk lijkt me niet echt een bezwaar.

menschdurfteleven | 14-02-22 | 16:44

Ik vermoed dat mevrouw Gündogan tijdens partijvergaderingen en partijwerkgroepen weleens haar stem verheven heeft en wellicht hier en daar een strenge blik heeft geworpen. Daar smelten de sneeuwvlokjes van Volt natuurlijk direct van, gewend als ze zijn aan safe space en fluwelen handschoentjes en elkaar vooral complimenteren en bemoedigen. Het onderzoeksbureau zal waarschijnlijk geconsteerd hebben dat mevr. Gundogan geen verbinder is. Dan ben je tegenwoordiger nergens meer voor geschikt

batvoca2 | 14-02-22 | 16:37

Op een dag weet je 't: je richt een integriteitsbureau op. Daar valt volgens mij een hoop geld mee te verdienen. Niks voor GS: het GS-integriteitsbureau? Als bijvangst de sappigste verhalen op het roze blog.

FrankVeer | 14-02-22 | 16:35 | 1

Ik signeer de foto's.

Kaas de Vies | 14-02-22 | 17:03

Volt dat is toch net zoiets als de NSB? Wil ons uitverkopen aan een groot Europees rijk. Hoe sneller je daar vanaf bent omdat ze zichzelf marginaliseren deste beter

ikworstelengadouchen | 14-02-22 | 16:32

Het lijkt me een bijzonder onaangenaam en verwaand wijf maar dat lijkt me niet strafbaar.

JJMS | 14-02-22 | 16:31 | 3

Sylvana vindt haar een fijne collega met wie zij kan lachen. Kan me niet voorstellen dat uit de strot van Gundogan iets grappigs komt.

nednied | 14-02-22 | 16:35

@nednied | 14-02-22 | 16:35: Ik kan me dan weer niet voorstellen dat Sylvana en ik om hetzelfde grapje moeten lachen. Sylvana kan niet tegen racistische grapjes, ik kan niet tegen onverhuld racisme.

_pacman_ | 14-02-22 | 16:41

Ze mag haar alleen maar omdat ze een kleurtje heeft.

ariedeknaller | 14-02-22 | 16:43

Sommige mensen M/V/X kunnen gewoon niet goed met macht omgaan.
In sterk hiërarchische machoculturen zoals de Turkse hebben ze er nogal een handje van onderknuppels ook als zodanig te behandelen.

Zeurders | 14-02-22 | 16:31

Dat turks manwijf heeft haar fractiegenoten natuurlijk flink tegen zich in het harnas gejaagd met haar idiote vertelsels. Een soort van non-binair mens met uterus, oftwel een soort van genderneutrale Erdogan.

Paaldanseres | 14-02-22 | 16:27

Wat er al dan niet heeft plaatsgevonden: mevrouw Gundogan is beschadigd. Mocht ze terugkomen omdat blijkt dat er niets oneigenlijks is gebeurd, dan kleeft er toch aan haar dat ze of een viezerik of machtswellusteling is. Waarom moet meteen in de media verteld worden dat iemand is geschorst hangende een onderzoek? Waar is de discretie gebleven en de mogelijkheid dat iemand zich kan verdedigen? Volt is een waardeloze partij.

Toos Bevergeil | 14-02-22 | 16:26

Aah, ik snap het nu. De partij heeft met precisie marketing het maximale bereik gehaald. Toen dacht men "ok, hoe gaan we nu ervoor zorgen dat al die mensen die niet in de EU millennial bubbel zitten, ook weten van ons bestaan?" En het antwoord was "we moeten een rel creëren!"

Quantum Suicide | 14-02-22 | 16:19

Volt,kortsluiten die hap.

De Profundus | 14-02-22 | 16:15

Ze weet niet waar het over gaat, dat zegt me genoeg.
Volbloed narciste

Abu Bachouca | 14-02-22 | 16:08 | 5

Zit al niet in haar cultuur om zelf verantwoordelijkheid te nemen, het ligt altijd aan een ander. Desnoods geef je de duivel de schuld.

Zeurders | 14-02-22 | 16:32

@Joris Beltsin | 14-02-22 | 16:16:
En bij D'66 lustten ze haar niet

Abu Bachouca | 14-02-22 | 16:35

@Zeurders | 14-02-22 | 16:32: Je hebt de Franse slag. Maar je hebt ook de Turkse slag. Dat laatste is: Schreeuwen, ik zit nooit fout, Turkije is fantastisch, en toeteren met een Turkse vlag uit je raam. Oftewel, een mentaliteit die vrijwel net zo waardeloos is als de Turkse Lira.

Old_Spice | 14-02-22 | 18:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik het goed begrijp is een kenau als baas grensoverschrijdend en niet veilig voor de snowflakes van volt. Misschien dat ze dan toch beter bij de PvdA kunnen gaan werken van moeke Ploumen. Heel veilig en weinig druk om te presteren.

Wim_Kut | 14-02-22 | 16:06 | 1

Heb je de pech een kenau als baas te treffen dan kun je natuurlijk laxeermiddel of snotjes door haar koffie doen. Of zoals in Toren C de mouw van haar jas door je bilnaad trekken. En ja, ik heb een kreng als bazin gehad en had mijn guerilla-tectieken.

Toos Bevergeil | 14-02-22 | 16:28

Volt wil de overwaarde van je huis bij verkoop belasten. Ik hoop dat Volt in rook opgaat. Aasgieren zijn het.

osolemio | 14-02-22 | 16:02 | 4

En dat verkopen als een goed idee voor laagopgeleiden… werkelijk waar.

The-loopy-cowboy | 14-02-22 | 16:11

Dat lijkt me een logisch gevolg van de vermogensbelasting.

Red shirt | 14-02-22 | 16:18

@Red shirt | 14-02-22 | 16:18: tenzij je een eigen huis daarvan uitsluit. Ik kan 10 redenen hier neerplenzen waarom dat een huis daar niet in hoort, maar zal me beperken tot twee snelle. In 30 jaar betaal jij je huis 2 keer, 1 maal de koopsom, 1 maal de rente daarop. Overwaarde is daarmee vrijwel altijd geld dat je zelf hebt betaald. Volgende punt is onderhoud. Om je huis waardevast te houden, of een waardestijging te laten ondergaan, kost (veel) geld. Over 30 jaar soms evenveel als die zogenaamde overwaarde.

Dus nee, overwaarde van een huis is vrijwel altijd geld dat je er zelf in hebt gestoken. Dat dit de afgelopen 3 jaar niet in de pas loopt met die bizarre prijsstijgingen maakt bovenstaande niet ongeldig voor alle jaren daarvoor.

The-loopy-cowboy | 14-02-22 | 16:54
▼ 1 antwoord verborgen

Dat worden straks twee Turkse partijen in de TK.

LucaBrasi | 14-02-22 | 16:01 | 3

Die kan zo bij Bij1 hoor. Dat mens is van lotje getikt.

The-loopy-cowboy | 14-02-22 | 16:11

@The-loopy-cowboy | 14-02-22 | 16:11: BIJ1 heeft niet zo lang geleden op precies dezelfde manier Quinsy Gario overboord gezet. Daar gaat die mevrouw Glumdalclitch echt niet heen.

MAD1950 | 14-02-22 | 16:49

Misschien heeft ze wel gezegd dat ze het Sinterklaasfeest best gezellig vindt. Of dat ze Kerstpakketten een leuke geste vindt. Of dat ze Nederland een fijn land vindt.

Nostra da Mus | 14-02-22 | 15:59

Eufemisme ‘veilige omgeving’:
Zure feministen zullen niet rusten voor blanke mannen van de werkvloer ausradiert zijn. Woke knotjes dragende metro mannetjes hopen door mee te heulen met deze krijsende kenaus in hun broekjes te komen. Ze zullen alleen later afgeserveerd worden dan de holenmannen.

Nostra da Mus | 14-02-22 | 15:57 | 1

Als je paranoia bent, dan is een onveilig gevoel snel een feit.

BrutusBosch | 14-02-22 | 16:02

"Volt is vooral een partij die nog in opbouw is.", lees ik in de 'analyse' van Dr. Chris Aalberts die je via het linkje bereikt. Dat verklaart veel.

KeesBruin | 14-02-22 | 15:54 | 3

Das nou toevallig.

likdoorn | 14-02-22 | 15:57

In opbouw om het land verder af te breken.

bqbq | 14-02-22 | 15:58

Chris Aalberts is als voormalig GL-adviseur bepaald geen neutrale bron. Op Joop schrijft hij een hele reeks zeikerige columns over Volt. Naar ik aanneem in opdracht van D66/GL een serie pogingen om een beginnende concurrent te besmeuren.

Zeurders | 14-02-22 | 16:37

Begreep dat ze een fel voorstander is van de energietransistor.

Piet Karbiet | 14-02-22 | 15:53 | 2

Ja, en diodes staan ook op het menu als toetje.

deja_view | 14-02-22 | 16:00

Is "LPF-toestanden" te vroeg?

culture_vulture | 14-02-22 | 15:53 | 1

Dat is alleen rechtse partijen voorbehouden en al na dag 1

LuNaTeeQ | 14-02-22 | 16:23

Ze schijnt vaak shit te zeggen en te schelden bij de koffiemachine.
Ik besef me dat het ook voor mij niet meer lang gaat duren.

zuurtjeregen | 14-02-22 | 15:51

Iemand betichten van grensoverschrijdend gedrag die onaardig is geweest en heeft gevloekt gaat wat ver. Dan is iedereen schuldig en daarmee onschuldig.

Reaaalist | 14-02-22 | 15:51 | 1

In gewoon Nederlands betreft het dan onwenselijk of onbehoorlijk gedrag. Dat grensoverschrijdend is geleend van de term 'sexueel grensoverschrijdend'. Onder invloed van woke wordt het nu overal voor gebruikt, maar naar goed woke-gebruik wordt natuurlijk niet aangegeven waar de grenzen liggen, maar wel dat ze overschreden (zouden) zijn.

Harry.Langezwaal | 14-02-22 | 16:07

Het is mij even ontgaan denk ik. Een tweede kamerlid, gekozen door het volk wordt geschorst door een partij. Staat die partij boven het volk? Zegt de partij: het volk, dat zijn wij. Het zou een hoop duidelijk maken.

El Rico Grande | 14-02-22 | 15:50 | 1

Ze is geschorst van de partij, maar dat zegt niets over haar zetel; die behoudt ze. Ze kan alleen als parlementariër niet meer gebruikmaken van het partij-apparaat van Volt: wetenschappelijk bureau, staf, verdelen van portefullies, promo-activiteiten buiten de kamer, snuffelhoek op intranet, dat werk.

Pas wanneer ze definitief uit de partij wordt gezet, is er de keuze tussen Gundogan als solist verder, of de zetel aan de partij teruggeven en Volt de volgende van de kieslijst in laten vliegen.

de bartsmitridder | 14-02-22 | 16:02

Beetje flauw topic, boys. Ze geven toch duidelijk aan hoe het zit qua proces, machtsverhoudingen en afwegingen? Denk niet dat ze op dit moment heel veel anders kunnen doen.

de bartsmitridder | 14-02-22 | 15:47 | 5

Is dit flauw omdat het nu Volt betreft??? Want dit is GS ten voeten uit. Bij FvD e.d. zouden ze exact zon topic maken.

Xantip | 14-02-22 | 15:54

@Xantip | 14-02-22 | 15:54:
Volgens mij is echt elke partij hier aan de beurt bij dit soort fratsen. En terecht.

2voor12 | 14-02-22 | 15:55

@Xantip | 14-02-22 | 15:54: Ja, is niet verkeerd dat er aandacht voor is - ongeacht partij - maar om te verwachten dat alles al kristalhelder naar buiten gebracht wordt 12 uur na de eerste melding is onrealistisch. IMO is dit persbericht helder, en het zo uit elkaar pikken is unfair? raar? spijkers op laag water? Wat te makkelijk en onproductief.

Het leidt nou niet echt tot nieuwe inzichten, en het houdt 'de macht' niet verantwoordelijk, zoals we de narren van GS kennen.

de bartsmitridder | 14-02-22 | 16:00
▼ 2 antwoorden verborgen

G*dverdomme, wat hadden we nou afgesproken??!!
Elke keer als onze oosterburen in beeld kwamen, dan toonden we hun lijflied
www.youtube.com/watch?v=NeQM1c-XCDc
xx. AE

Organische evolutie | 14-02-22 | 15:43

Het zou sowieso fijner zijn als we het politieke landschap konden opdelen tussen liberalen, conservatieven, socialisten/sociaal democraten en fascisten. Dan kunnen we allemaal kleur bekennen. Inhoudelijk verschilt het allemaal niet zo heel veel hoor.

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 15:42 | 3

Facisten en Democraten verschillen weinig van elkaar, aldus D66-fan girl GML.

The-loopy-cowboy | 14-02-22 | 16:10

@The-loopy-cowboy | 14-02-22 | 16:10:

Ik stem VVD, maar ik begrijp je verwarring. Ik bedoel dus dat de CU, CDA en BBB niet zoveel verschillen, noch doen D66 en Volt dat. Etc.

Fascisten zoals de FvD blijven gewoon fascisten.

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 16:36

Als ze kwaad wil kan ze zich afscheiden en hebben we het mooie ronde getal van 20 fracties in de kamer. Dan wordt elk debat nachtwerk.

Zonder erg | 14-02-22 | 15:42

Ik vond, dacht ik, Volt wel een leuk fris nieuw liberaal geluid. Maar een kamerlid schorsen? Dat kan helemaal niet. Dat komt ook een beetje dictatoriaal over en laat wederom zien dat al deze nieuwe partijtjes helemaal niets te bieden hebben. Nu geloof ik best wel dat Gundogan of hoe ze ook heet een rauwdouwer is. En wellicht is het niet eens onterecht om haar uit de fractie te schoppen.

Maar het laat maar weer eens zien dat men in Nederland niet meer moet gaan kiezen voor splinterpartijtjes met alleen maar amateurs in de gelederen. Men moet helemaal geen fascisten stemmen, want die doen helemaal niets, en men moet ook niet andersom stemmen voor beginnertjes. Stem verstandig. Stem op kennis en kunde. Ja ik vind het dom als je SGP stemt, maar die kunnen wat, de FvD niet. Ja ik vind het achterlijk als je Volt stemt, stem dan gewoon VVD of D66. Ja ik vind het idioot als je BBB stemt, zij kunnen helemaal niets, stem gewoon CDA of CU of zoiets. Laten we ophouden met deze kutpartijtjes.

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 15:40 | 7

Hahahaha go BBB, Lientje is m’n nieuwe favoriete postergirl!

ikworstelengadouchen | 14-02-22 | 16:34

@Trekpleister | 14-02-22 | 15:54:

Nee, ik geef goed advies. Als je een boer bent krijg je meer gedaan van het CDA, niet van BBB.

GrandMechantLoup | 14-02-22 | 16:38

@Pekketrikker | 14-02-22 | 15:50: Grappig genoeg zijn er serieuze politieke denkers en filosofen die precies dit voorstaan: wijs de leden van parlementen en gemeenteraden aan door loting (uiteraard haal je de misdadigers en zwakzinnigen eruit) en laat ze een of misschien twee periodes beslissen. Het zou nog best goed kunnen werken ook.

staat het bier koud? | 14-02-22 | 16:47
▼ 4 antwoorden verborgen

heeft ze een clitpic gestuurd naar Wilders?

small_town_dude | 14-02-22 | 15:40 | 1

Ze zouden wel een leuk koppel vormen. Allebei mooi licht gekleurd haar, en spannend, zo'n Turkse dame met een islamhater.

KeesBruin | 14-02-22 | 16:25

Toch heeft het idee dat D66 en Volt elkaar electoraal in de weg zitten wel wat. Kan me niet voorstellen dat Kaag blij is met die "partij".

J.P.Drapeau | 14-02-22 | 15:37 | 1

Ja, er is zeker spanning.

Piet Karbiet | 14-02-22 | 16:00

Het lijkt me dat Volt hier juist heeft gehandeld en hun, tussentijdse, verklaring is helder. Er zijn klachten over het gedrag van een fractielid binnengekomen. Deze klachten zijn serieus genomen. Na een eerste scan van een extern bureau werd duidelijk dat er redenen waren voor een vervolgonderzoek waarop Volt besloot het betreffende fractielid te schorsen. Prima optreden en prima verklaring, daar kunnen ze bij de PVV en FvD wat van leren denk ik zo.

Red shirt | 14-02-22 | 15:36 | 12

@Zonder erg | 14-02-22 | 15:46: Nee, daar noemen ze iemand voor wie het binnen het FvD allemaal te gek wordt een Judas.

Red shirt | 14-02-22 | 15:58

@Red shirt | 14-02-22 | 15:58: prima benaming voor verraders, Judas. Komt die figuur ook in de Koran voor?

Zonder erg | 14-02-22 | 16:25

Zolang uw blauwe EU banier maar wappert zeker?

ikworstelengadouchen | 14-02-22 | 16:33
▼ 9 antwoorden verborgen

Gundogan gedroeg zich als een Erdogan

Illuminati1989 | 14-02-22 | 15:36

Er staat alleen dat ze voor straf in de hoek moet staan.

Jos Tiebent | 14-02-22 | 15:35

Vaz Volt Ihr Auch!

Slough | 14-02-22 | 15:33

Ze dachten bij volt, we moeten op de e.o.a. manier toch eens gaan opvallen want met ons programma lukt 't niet zo erg. "Tjissus wat trekt zo'n 'grensoverschrijdend geval' veel aandacht in de media. Kunnen wij zoiets ook niet doen? Tja, de partijbestuurder, dát zou te gek worden. Iemand anders dan? Koekoek? Nee, die heeft haar naam niet mee. Tja dan blijft er maar een over, gelukkig van niet-westerse afkomst, dus zielig, geeft een hoop opsmuk in de media. Eens kijken of 't lukt. Oei-oei, ze gaan vragen stellen, nu loopt 't wel erg uit de klauwen". Misschien kaag vragen of jetten, help !!

pa_niek | 14-02-22 | 15:32

Volt is gewoon de vibrator die bij D'66 op het nachtkastje staat.
Daar beleeft de rest van Nederland weinig plezier aan.

Osdorpertje | 14-02-22 | 15:31 | 1

Een soort jongeren afdeling van d66.
Net zo' n EU volgzaam clubje waar het bijzonder onduidelijk is waar ze voor staan.

bqbq | 14-02-22 | 15:49

Watt? Nou breekt mijn coulomp. Er was wel spanning binnen de fractie.

Piet Karbiet | 14-02-22 | 15:30 | 5

Zij ondervindt wat weerstand van de fractie.

Penus Decoratus | 14-02-22 | 15:54

@Penus Decoratus | 14-02-22 | 15:54:
Crap, TheOtherWhiteMeat | 14-02-22 | 15:31 was me voor.

Penus Decoratus | 14-02-22 | 15:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Heb wel eens een Q & A gezien, maar hier kun je helemaal niets mee. VOLT is zeker alvast aan het oefenen voor wanneer ze in een kabinet Kamervragen moeten beantwoorden?

Jan, Leiden | 14-02-22 | 15:28

3 zetels en nu al last van groeistuipen..

JB86 | 14-02-22 | 15:27

Kortom ,ze gilt de hele tent uit.

goudse klaas | 14-02-22 | 15:27

De belangrijkste vraag: Maar kamerleden stemmen toch zonder last? Jullie kunnen haar toch niet de toegang tot de vergadering van de TK ontzeggen?

Arnold Layne | 14-02-22 | 15:26 | 2

Vandaar mijn nuance van 15:15.

Kameraansteker | 14-02-22 | 15:30

Kamerleden stemmen officieel zonder last of ruggespraak. In de praktijk doen ze dat echter niet. Deze mevrouw is verkozen tot 2e Kamerlid dus dit blijft gewoon zo. Door haar partij kan ze wel geschorst worden voor fractievergaderingen etc

Stratum | 14-02-22 | 15:30

Een dame met een hele hoge zelfinductie
en weinig capaciteit.

goudse klaas | 14-02-22 | 15:25 | 2

Roept ze veel weerstand op?

TheOtherWhiteMeat | 14-02-22 | 15:31

Ohm y god wat een slechte grap.

The-loopy-cowboy | 14-02-22 | 16:16

Grenzen overschrijden, dat is toch zo’n beetje de core business van die club?

fokkewoelf | 14-02-22 | 15:23 | 1

De NAVO en EU zeker.

Piet Karbiet | 14-02-22 | 15:32

Bakken met geld weer naar een extern “integriteitsbureau”
En dat geld wordt direct of indirect weer door ons betaald.
Ik wordt er kotsmisselijk van, zo onderhand.

Guy de Lombard | 14-02-22 | 15:22 | 1

En dat bureau betaalt weer salaris aan werknemers die dat uitgeven aan levensonderhoud en belastingen. Dat heet economie.

Red shirt | 14-02-22 | 15:43

Het heeft veel weg van een crash course hoe je een vervelende situatie vooralniet moet aanpakken. Dat de belangen van de melders van grensoverschrijdend gedrag zwaarder wegen wil niet zeggen da je een publiek figuur en collega zonder exacte reden voor de bus kunt gooien. Daarnaast neem ik aan dat er van de melders binnenkort geen namen en rugnummers worden genoemd terwijl het kamerlid haar hoofd op het hakblok ligt. Met de kennis van nu houd ik het op doorgeslagen stoppen van het partijbestuur.

Pekketrikker | 14-02-22 | 15:21

Fadime Örgü. Die was ik even vergeten. Kamerlid vvd. Ze loog over haar cv maar dat is binnen die partij geen halszaak. Haar website is wel stuk.

Piet Karbiet | 14-02-22 | 15:21 | 4

@Arnold Layne | 14-02-22 | 15:27:
Luitenant doctorandus Schwietert graag, begrepen?

J.P.Drapeau | 14-02-22 | 15:36

@Arnold Layne | 14-02-22 | 15:27: Daar buiten ook. Philomena Bijlhout, ook zo'n mooi figuur. Maar die was van de LPF.

Piet Karbiet | 14-02-22 | 15:36

@Arnold Layne | 14-02-22 | 15:27: U bedoelt de 3 dagen legende?

Slough | 14-02-22 | 15:37
▼ 1 antwoord verborgen

Eurofielen moeten bij wet verboden worden.. Ga maar in de Oekraïne lopen baljaren hoe goed de EU wel niet is.

Ommezwaai | 14-02-22 | 15:21

Uit de Q&A

"Het bureau spreekt eerst met degenen die meldingen doen en naar voren stappen met de klachten. Daarna vindt wederhoor met Nilüfer Gündoğan plaats."

Ze hebben dus een 'extern integriteitsbureau' in de arm genomen. De situatie lijkt een beetje op die van Quincy en Bij1. Nu maar hopen dat zij geen geheimhoudingsverklaring hoeft te ondertekenen voor ze het onderzoek mag inzien.

Tashtego | 14-02-22 | 15:18

Kierewiet. Dat is die vrouw.

RickTheDick | 14-02-22 | 15:17 | 1

Spoort inderdaad niet. Dat zie je al als 5 minuten van die mevrouw tot je neemt, via de media dan he.

UpdateAvailable | 14-02-22 | 15:55

Weer zo'n misselijkmakend groepje.
Maar ja het gehersenspoelde volk is voor het merendeel irrationeel.
Nog 1 generatie te gaan maar dan is het echt wegwezen voor slimmere mensen

pejoar | 14-02-22 | 15:17 | 1

Klopt!
Er kan een grafiek der verwachting getekend worden met een lijn die de ondergang van dit landje perfect vooruit zet en dat heeft alles te maken met de exodus die zal plaatsvinden van slimme mensen.
We zijn in Nederland verdoemd tot de groeiende achterlijkheid die binnen 30 jaar een kantelpunt zal bereiken waarvan geen terugkeer mogelijk is.

aflaatverkoper | 14-02-22 | 15:31

There are no American infidels in Baghdad!!

Diederik_Ezel | 14-02-22 | 15:17 | 1

Klopt. Nu niet meer.

Piet Karbiet | 14-02-22 | 15:22

Dus een machtsverhouding is al onveilig.... Stelletje snowflakes. Hie moet dat als je gaat werken? Stel je voor dat je een opdracht krijgt die je moet uitvoeren.

Koning Willy | 14-02-22 | 15:16 | 2

Haha. Werken. Waarom denk je dat ze bij een politieke partij bezig zijn?

JanVergoor | 14-02-22 | 15:24

Kalm aan, opdrachten geven is een hele koloniale houding!

ReyNemaattori | 14-02-22 | 15:36

Maar wie volgt haar dan op als afgezant van Erdogan bij die partij?

2voor12 | 14-02-22 | 15:16 | 1

best lullige opmerking over een vrouw die vooral uitgekotst wordt door de volgers van erdogan....

Satria | 14-02-22 | 15:25

Nuance: het is een schorsing als fractielid, niet als Tweede Kamerlid.

Kameraansteker | 14-02-22 | 15:15

Om toch nog wat boeiends te melden: haar naam renderd niet lekker in de app, in m'n browser op m'n mobiel wel. Die g met het halve u-tje.

PaardenliefhebberVet | 14-02-22 | 15:14 | 1

Er zijn er wel meer die niet lekker renderen in de maatschappij.

Bakkeleures | 14-02-22 | 17:58

Dassen, koekoek....

Opblaas_boot | 14-02-22 | 15:14

Ze doen precies wat Rutte al die tijd al doet.... om de hete brij heen draaien.

Zo rolt de politiek.

bosmaloot | 14-02-22 | 15:14

Kijk, dat zijn nou onze ""jongeren""!

aflaatverkoper | 14-02-22 | 15:14

Ik heb toch echt vanochtend ergens iets gelezen over dat ze mensen onder druk zou hebben gezet. Binnen en buiten werktijd. Zoiets. Heb even in mijn browse geschiedenis gezocht. Maar alle artikelen die ik er over heb gelezen, zijn in de loop van de dag aangepast. En dát zegt ook weer een boel over het waarheidsgehalte van hetgeen de media op internet plaatsen. De waarheid kan over 10 seconden weer totaal anders zijn.

Leptob | 14-02-22 | 15:13 | 3

De waarheid is objectief. Hooguit de interpretatie van wat "waarheid" is kan veranderen.

Glasgow Argus | 14-02-22 | 15:15

@Glasgow Argus | 14-02-22 | 15:15: Dat waarheid objectief is, is ook een interpretatie van wat "waarheid" is.

president osama | 14-02-22 | 16:16

@president osama | 14-02-22 | 16:16: Nee, dat is hooguit intersubjectief.

Glasgow Argus | 14-02-22 | 17:32

De zaak staat flink onder spanning daar bij Volt.

Schoorsteenveger | 14-02-22 | 15:11 | 12

Ze zal het uiteindelijk wel duiden als Farad vanuit de achterban.

Erratio | 14-02-22 | 15:26

Er is zelfs kortsluiting ontstaan.

swaffelstokje | 14-02-22 | 15:30

De reactie van Volt roept de nodige weerstand op

Diederik_Ezel | 14-02-22 | 15:33
▼ 9 antwoorden verborgen

Dat krijg je wanneer je in het kader van diversiteit ook personen met een bipolaire stoornis op de lijst zet.

Nilufer G. scoort op verschillende punten van intersektionaliteit en dat was voldoende om haar op een verkiesbare plaats te zetten.

Anders dan krankzinnig gegil over racisme en een hysterische liefdesverklaring aan de EU is er weinig van haar uitgegaan.

Tot de volgende verkiezingen houdt ze een blauw stoeltje bezet en daarna mag ze het zoet van de wachtgeldregeling gaan proeven. Laten we hopen dat de verdere ontmaskering van Volt niet onopgemerkt blijft en dat de andere Volt kamerleden hetzelfde lot beschoren is.

Glasgow Argus | 14-02-22 | 15:11

Aan de kop van dat mens te zien en aan de snowflakes die dit een fantastische partij vinden en daar ook zullen werken is het toch al duidelijk wat er aan de hand is. Mevrouw loopt daar te snauwen en heel erg directief en autoritair te doen en nu zijn een paar snowflakes geknakt en hebben huilie huilie gedaan.

De Ongematigde | 14-02-22 | 15:10 | 1

"Zeg, zou jij je eigen troep niet opruimen"
"Boehoehoe, ik heb een safe zone nodig"

TheEgg | 14-02-22 | 15:44

Ah. Hm. Juist ja.

Ik zal het 'statement' even vertalen:

Het partijbestuur van Volt is zich rotgeschrokken want het bewijs liegt er niet om.

Dit kan dus onmogelijk onder het tapijt worden geschoven.

Geen dank, graag gedaan.

Papa Jones | 14-02-22 | 15:10 | 3

oh dear, how sad, never mind.

Schriever | 14-02-22 | 15:15

men is geschrokken van de eigen stupiditeit en het klunzige optreden

AntiZanicz | 14-02-22 | 15:23

Het woord 'macht' is, zo heb ik het idee, zwaar aan inflatie onderhevig, evenals het woord 'veiligheid'.

Schoorsteenveger | 14-02-22 | 15:10 | 2

Veilig betekent tegenwoordig dat niemand iets zegt wat je niet wil horen.

Harry.Langezwaal | 14-02-22 | 16:14

@Harry.Langezwaal | 14-02-22 | 16:14: Dat is al niet meer veilig genoeg. De stilte die dan ontstaat is beangstigend. Het gaat er juist om dat iedereen dat zegt wat je graag wil horen. Dat is veilig.

president osama | 14-02-22 | 16:26

Onveilig voelen: reken er maar op dat óók u de komende jaren vaker met dit verwijt te maken krijgt wanneer u een collega vertelt dat zijn/haar werk onder de maat is.

kokkie klaphaak | 14-02-22 | 15:09 | 2

dat is het wel zo'n beetje. Gen Y en Z verwachten het leven in een safe space te beleven waar nooit een mening wordt gegeven of met aansturing wordt gewerkt.

AntiZanicz | 14-02-22 | 15:22

Zo werkt het al leerlingen in opleiding klagen opleiders aan want kritiek doet pijn.

Drkildare | 14-02-22 | 15:46

Of je door Erdo of Gündo gebeten wordt, het is één pot nat.

J.P.Drapeau | 14-02-22 | 15:08 | 1

Over die "pot nat" is biologisch gezien wel een discussie te voeren....

Penus Decoratus | 14-02-22 | 16:10

Specifieke redenen zijn niet nodig, aldus de woordvoerder.
Het Volt gewoon niet goed.

Toetsenbordcomplex | 14-02-22 | 15:08 | 6

Ze voelen teveel weerstand

Provocative | 14-02-22 | 15:24

Waarschijnlijk te weinig capaciteit

zeurduif | 14-02-22 | 16:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Met zo'n achternaam verwacht je helemaal geen heetgebakerd karakter. Vreemd verhaal, neigt naar racisme. Toch, Dassen?

_pacman_ | 14-02-22 | 15:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl