Italië verplicht vaccinatie voor alle 50+'ers
Dit voelt niet eerlijk
Ja nja kijk weet je. Als je dan toch al het derde (Duitsland, Oostenrijk) en laatste Europese land bent dat níét tot de geallieerden behoorde en wél als eerste de vaccinatieplicht invoert, doe het dan meteen goed en niet zo LAF alleen voor mensen die het wel nodig hebben. "De Italiaanse regering heeft unaniem besloten vaccinatie verplicht te stellen voor iedereen vanaf 50 jaar oud. De verplichting geldt per direct en vooralsnog tot 15 juni, melden Italiaanse media." Er gold al een vaccinatieplicht voor leraren en zorgpersoneel, en een 3G-beleid voor "alle werknemers".
onacceptabel
Reaguursels
InloggenIk mis Henk Krol ook heel erg
Want anders? Stokslagen? Verplicht gladiatoren gevecht tussen ongevaccineerden?
Obesitas mag ook wel verplicht vind ik. Of als alternatief een programma om binnen een half jaar af te vallen.
Zojuist de directeur van Pfizer Nederland op de radio. Klinkt als heel aardige meneer. Redelijk ook. Goede argumenten en nee, hij is helemaal niet voor verplicht vaccineren. Zelf heeft hij voor het Spoetnik vaccin gekozen.
Echt waar? No way.
En voor jonger dan 50 sterilisatie verplicht??
Das inderdaad ook nog een optie, soort van tussenweg. Geen algemene vaccinatie plicht, maar vanaf de afgeschreven leeftijd. Ik zeg doen! (ben zelf 50+ overigens)
Ik vind het een prima plan. Voer hier ook maar in die plicht.
Wat vindt Henk Krol hiervan?
Als een ‘vaccin’ er alleen voor zorgt dat je minder ziek wordt maar niet minder besmettelijk dan is dat geen vaccin maar gewoon een medicijn.
Mooi!
De wappies wachten op een medicijn namelijk.
@Papa Jones | 06-01-22 | 13:19:
Nope dat is valse veiligheid.
U bent gezakt voor het examen.
@Papa Jones | 06-01-22 | 13:19: Ahh, daar heb je er weer 1. Als je maar hard genieg wappie roept dan hoef je niet meer inhoudelijk te reageren. U diskwalificeerd uw zelf en u heeft het niet eens door.
@Goedvoorze | 06-01-22 | 13:21: Begrijpend lezen is ook een dingetje.
Maar, wanneer iemand onzin plempt, zoals U, dan kunt U zo'n reactie verwachten.
Dus als ik het goed begrijp weten de fabrikanten zelf niet wat ze uitbrengen, en zitten alle overheden over de wereld er helemaal naast. Zou het kunnen dat u er helemaal naast zit ?
De definitie van een vaccin is in de strijd tegen het killervirus aangepast zodat het beter aansluit bij de inferieure werking van het van staatswege verstrekte serum. De beloofde effectiviteit is op zijn zachts gezegd nogal een bittere tegenvaller, gelukkig maakt Phizer geen airbags.
@johnyl | 06-01-22 | 13:27: Nee hoor, niveau 5 verpleegkundige hier. Ik weet héél goed waar ik het over heb. Vraag is eerder of u weet waar u het over heeft.
Als dat medicijn net zo snel uit de grond is gestampt als het vaccin, hoef ik het dus ook niet. Ik wacht nog steeds op onderzoeksresultaten over de langere termijn en die zijn er nog niet. Vermoedens wel, hoop ook, aannames eveneens, , maar bewijs nog niet.
@Goedvoorze | 06-01-22 | 13:21: Ik reagéér inhoudelijk. Maar om daar nou niet op in te gaan, enkel omdat ik het woordje 'wappie' gebruik, is ook weer flauw natuurlijk.
@Goedvoorze | 06-01-22 | 13:32: "Ik weet héél goed waar ik het over heb."
U wordt wel vaak gejorist.
Hoeveel DKTP vaccinaties heeft U gehad?
Mee eens. De spuiten die tot nu toe beschikbaar zijn presenteren ondermaats en zijn het woord 'vaccin' niet waard.
@IosefTarasov | 06-01-22 | 14:02: Hoeveel DKTP vaccinaties heeft U gehad?
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 14:01:
Difteritis enz. muteert niet! Dat in tegenstelling tot de griep of covid.
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 14:06:
Twee natuurlijk.
Twee DKTP-inentingen krijg je als kind met een tussenpose van 4 jaar. Het is een cocktail tegen één virus en drie bacteriën. Voor DTP is er nog een vervolgprik 5 jaar later, het gevaar op Kinkhoest is dan al geëlimineerd.
Drie keer prikken voor 4 serieuze ziekmakers. En die inentingen zijn zeer betrouwbaar en efficiënt: je wordt niet ziek en je geeft het niet door.
Onvergelijkbaar dus met de Corona-'vaccins' die suggereren dat ze werken maar ze werken maar heel beperkt.
Ik wil na mijn booster best nog een keer een coronaprik halen hoor, over een jaar of negen.
@toetssteen | 06-01-22 | 14:15: "Difteritis enz. muteert niet! Dat in tegenstelling tot de griep of covid."
Wat mijn punt ondersteund. Het kan dus nodig zijn, om meerdere Covid vaccinaties te krijgen. Nummer 4 is waarschijnlijk specifieker voor Delta en Omikron.
En een griepvaccinatie kunt U elk jaar krijgen.
@IosefTarasov | 06-01-22 | 14:15: Doe Uw huiswerk.
www.rivm.nl/bibliotheek/digitaaldepot...
De prik wordt toegediend op de leeftijd van 2, 3, 4 en 11 maanden. De vierde vaccinatie is nodig omdat de bescherming na de eerste drie prikken niet lang genoeg duurt.
Om diezelfde reden worden de kinderen als ze vier jaar zijn nogmaals ingeënt, met een herhaling bij negen jaar
@Zoelense Hobbyboer | 06-01-22 | 13:40:
De langere termijn klachten zijn van een covid besmetting wel bekent.
@botbot | 06-01-22 | 14:45: Inderdaad. In Duitsland is een studie gedaan naar prof-voetballers. Resultaat: langdurig een veel mindere prestatie.
En dan hebben we het nog niet over schade aan nieren, longen en andere organen.
www.n-tv.de/wissen/Was-verraet-der-Pr...
@SilkySteve | 06-01-22 | 14:53: Onderbouwing? Aan mRNA vaccins wordt trouwens al 40 jaar gewerkt.
@Gezonde_Roker | 06-01-22 | 15:08:
Ivermectine is ook voor mensen een ontwormingsmiddel. Een veel lichtere dosis vanzelfsprekend. Bovendien wordt het ook ingezet bij rivierblindheid.
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 14:58: De uitvinder van het mRNA vaccin waarschuwt voor chronische bijwerkingen op termijn. Hij is onlangs met zijn half miljoen volgers van Twitter gejorist.
@Gezonde_Roker | 06-01-22 | 15:15: Weet U zeker, heel heel zeker, dat dat de uitvinder was?
@Gezonde_Roker | 06-01-22 | 15:15: U bedoelt Malone? Die praat poep, en heeft terecht een Joris gekregen.
Auch die Food and Drug Administration (FDA) der USA widersprach Malones Angaben. In Faktenchecks von Reuters und Politifact entkräfteten Experten Malones Behauptung
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 14:56:
Naar schatting lopen er in Nederland 2000 mensen rond met chronische longschade dat zuurstof voor de rest van hun leven nodig blijft.
Voorts zijn er duizenden die blijvend letsel er aan over zullen houden.
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 14:56:
Gelukkig las ik net een goed bericht.
-30 op de IC en -93 op de verpleeg afdeling.
@botbot|14:56| Als gevolg van roken?
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 14:58: U bedoelt de techniek? Dat het ineens gebruikt werd voor een vaccin is natuurlijk prima. Beetje zoals viagra eerst een andere doel had ;-)
Een kleine nuance.
De vaccinatie is niet verplicht. Zonder vaccinatie mag U in Italie onbetaald verlof nemen, de komende maanden.
@Goedvoorze | 06-01-22 | 13:19: Non sequitur.
Welk deugmomentje? Ik geef een nuance.
Welke afgrond? Het gaat slechts om en vaccinatie.
Geen geld, geen werk. Troostprijs een soort baangarantie? Dit soort discriminatie veroorzaakt ook nog eens onnodig stress en conflict bij niet alleen de werknemer, ook gezin en wellicht ook bij collega's. Bij elkaar genomen maakt het duidelijk meer stuk dan zelfs in de verste verte aantoonbaar is dat het zou helpen. Het is geen toeval dat het hier om voormalig fascistische landen gaat. Gevoelig voor het waanzinvirus dat al langer rondgaat in Europa en elders (belangrijkste symptomen zijn "links" en "centristisch genuanceerd denken te zijn").
@GeenAccount | 06-01-22 | 13:34: "Dit soort discriminatie"
"fascistische landen"
Grote woorden. Kleine groepen die vaak en hard "discriminatie" roepen, dat is het probleem.
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 14:05: Want kleine groepen kunnen niet gediscrimineerd worden? 'Klein' is overigens een groot begrip.
@zegmaarwij | 06-01-22 | 14:34: Dat immigranten gediscrimineerd worden, dat lijkt me duidelijk.
Ongevaccineerden worden niet gediscrimineerd. Die gijzelen op dit moment de 85% wel gevaccineerden.
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 14:42: Hoe kan het dan dat in bijvoorbeeld Zweden of Engeland niemand gegijzeld wordt? Enig idee wat daar het percentage ongevaccineerden is?
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 14:42: Hoezo gjjzelen? Je bent toch gevaccineerd.
@zegmaarwij | 06-01-22 | 14:48: Dat kun U mij vast vertellen.
De ziekenhuisopnames zijn in de UK verdubbeld in de afgelopen week. Er zijn niet meer genoeg ambulances om (niet-) Covid patienten op te halen. Na een hartinfarct mag U met een taxi naar de opname.
coronavirus.data.gov.uk/details/healt...
@Krijgtheenenweer | 06-01-22 | 14:50: Heeft U in Nederland geen lockdown?
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 14:51: Daaruit blijkt dat het statistisch gezien onmogelijk is dat de groep 0 - 55 jaar het land gijzelt, komen namelijk nauwelijks in het ziekenhuis, gevaccineerd of niet. Boris Johnson zei gisteren nog dat extra maatregelen niet nodig zijn, wat weet jij wat hij niet weet?
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 14:42: u gijzelt uzelf. Het zijn niet de ongevaccineerden die u in lockdown houden. En u gelooft zelf in uw eigen lockdown.
@president osama | 06-01-22 | 15:01: Misschien fout geformuleerd: in Nederland zijn de niet-essentiële winkels gesloten.
Ik heb geen last van een lockdown. In Duitsland is gelukkig gekozen voor 2G/2G+. Ik kan dus normaal leven.
@zegmaarwij | 06-01-22 | 14:58: Een vaccin werkt pas goed, als iedereen het neemt.
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 15:06: Ja dat zeg ik ook altijd over mijn producten. Als iedereen mijn producten kocht was de wereld veel mooier. in ieder geval voor mij.
@president osama | 06-01-22 | 15:22: Ik verdien er niets aan. Een aanrader voor U, zodat U mee kunt praten. Een soort "Windows for Dummies" boek, maar dan over het immuunsysteem en vaccinaties.
Immune A Journey into the Mysterious System That Keeps You Alive
Philipp Dettmer
ISBN: 0593241312
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 15:30: Ik kraak uw product niet af. En u zult vast heel veel weten over immuniteit en vaccins, ongetwijfeld veel meer dan ik. Maar uw stelling is onbewijsbaar, niets meer dan luchtfietserij.
Nooit zal iedereen het vaccin nemen. En als het wel zo zou zijn, kan de werking van het vaccin niet beoordeeld worden, dat je dan niet weet hoe het met mensen zou gaan die niet gevaccineerd zouden zijn. Je kan daar wel mooie fantasieën over hebben, maar bewijzen in het echt, kun je niet.
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 14:52: U wordt gegijzeld door de foute aannames van het Rivm en Omt.
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 15:06: Wat opmerkelijk dat in bijvoorbeeld Engeland en Zweden en de rest van de wereld waar geen vaccinatieplicht geldt, er geen massale protesten zijn van de artsen en specialisten aldaar. Het is volgens jou de enige weg uit de pandemie, waarom is er geen massale oproep in 'vrije' landen voor massaal vaccineren.
Zou het dan toch zo kunnen zijn dat voor dit virus er meerdere wegen naar de uitgang zijn? Bijvoorbeeld slechts vaccineren van het kwetsbare gedeelte van de bevolking en voor de rest natuurlijke groepsimmuniteit. Dat zou wat zijn he? Kijk eens wat verder, het is nu toch wel duidelijk dat de huidige vaccins helaas niet doen waarvoor ze bedacht zijn, namelijk het steriel immuun maken van de gevaccineerde.
@president osama | 06-01-22 | 15:55: Lees het boek.
Voor de korte termijn heb ik een ander projectje voor U: vergelijk de grote verschillen in vaccinatiegraad in de verschillende Duitse Bundeslander met de ziekenhuisopnames en sterfte.
Daarna kunnen we verder praten.
@zegmaarwij | 06-01-22 | 16:23: Mag Ik U het boek ook aanraden?
"namelijk het steriel immuun maken van de gevaccineerde."
Een vaccin maakt niet immuun. U kunt nog steeds besmet en/of ziek worden. Een vaccin zal in het overgrote deel van de gevallen een ernstig verloop voorkomen. En U bent minder besmettelijk voor een ander.
"waarom is er geen massale oproep in 'vrije' landen voor massaal vaccineren."
Leeft U onder een steen?
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 15:05: Nou, niet overal hoor. Ik kan lekker shoppen in Duitsland als ik daar zin in heb en niemand vraagt ergens om.
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 16:29: Nee, in een hutje op de hei. Massaal verplicht vaccineren, het woordje verplicht ontbreekt in mijn zin, in welke landen wordt daar op dit moment voor gepleit door het merendeel van de bevolking? Er is geen draagvlak voor, vandaar verplicht. Hoe kan het toch dat er geen draagvlak voor is? Dan ontbreekt dus de noodzaak. Als je iemand niet kunt overtuigen met feiten en daarom moet dwingen dan handel je uit zwakte. Wat was de definitie van vaccin in 2018? Vaccins horen steriele immuniteit te geven, anders is het geen vaccin. Voor welke andere ziekte die uitgeroeid moet worden, moet je jaarlijks 3 of 4 prikken halen?
Ik zal het boek op mijn te lezen lijstje zetten. Wel alvast de volgende vraag: waar komen de nieuwe varianten nu vandaan? En wat heeft vaccinatieplicht hier voor zin als de rest van de wereld niet mee kan prikken? Dat is hetzelfde als het klimaat proberen te redden door hier mensen verplicht een warmtepomp aan te smeren terwijl een paar duizend kilometer verderop de chemicaliën ongecontroleerd de lucht in worden geblazen.
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 14:42: duivel toch op met je ongevaccineerden gijzelen de gevaccineerden retoriek.
Het is de (politieke) waanzin van de dag die je de maatregelen oplegt omdat ze menen te moeten denken dat we een corona virus kunnen verslaan...
BREAKING NEWS: dat gaat niet lukken!
Kortom, des te eerder we dat gaan beseffen des te eerder gaan we weer gewoon verder met leven.
Elk influenza- en coronovirus (covid-19 is er slechts maar 1 van de corona familie) vergt elk jaar immers gewoon een aantal slachtoffers, hoe goed je je best ook zal doen. Dat zijn veelal mensen met een zwakke gezondheid en/of hogere leeftijd. Ergens is dat ook een natuurlijk mechanisme om geen ongebreidelde overpopulatie te krijgen.
Maar ja, met name het Westen heeft het waanidee aangeleerd dat alles maakbaar en controleerbaar is :S Daarom nogmaals BREAKING NEWS: dat kan dus ook niet!
Ze zijn toch al met pensioen op hun 50ste?
@zegmaarwij | 06-01-22 | 16:39: "Wat was de definitie van vaccin in 2018?"
Linkje, en duiding?
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 16:26: Zonder het onderzoek te hebben uitgevoerd, neem ik aan dat er duidelijk verband te zien zal zijn en dat bij hogere vaccinatiegraad ziekenhuis opname en sterfte lager zijn. U kunt daaruit van alles concluderen, maar de vraag is of u het kunt bewijzen.
En er is geen één Bundesland waar de vaccinatiegraad 100% is. En al zou het zo zijn, dan is nog niet iedereen gevaccineerd, want de wereld houdt niet op bij één Bundesland.
Dus u luchtdienst er maar lekker op los. U bewijst uw stelling niet.
Oh nou moet ik eerst uw project uitvoeren voordat ik verder mag praten. Daar komt het dictatoriale aapje weer uit de mouw.
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 16:54: van www.cdc.gov/
(2018) Vaccine: A product that stimulates a person’s immune system to produce immunity to a specific disease, protecting the person from that disease. Vaccines are usually administered through needle injections, but can also be administered by mouth or sprayed into the nose.
(Nu) Vaccine: A preparation that is used to stimulate the body’s immune response against diseases. Vaccines are usually administered through needle injections, but some can be administered by mouth or sprayed into the nose.
Een subtiele maar essentiële wijziging in de definitie. Vaccins hadden voorheen tot doel het garanderen van immuniteit. Nu slechts het aansporen van de respons van het lichaam. Op basis van de oude definitie zouden de huidige vaccins geen vaccins mogen heten.
Let wel ik ben niet tegen vaccineren an sich met de huidige vaccins maar focus dan wel met name op de kwetsbare groep. Zweeds model kunnen we dat misschien noemen. Ik hoop van harte dat er spoedig een vaccin komt wat wel steriele immuniteit garandeert.
Overigens, als ik ook een leestip mag geven: Dossier Mexicaanse griep van Daan de Wit. Geeft zeer goed weer welke spelers (en helaas financiële belangen) er aan de andere kant van de tafel zitten.
@president osama | 06-01-22 | 17:05: "Oh nou moet ik eerst uw project uitvoeren voordat ik verder mag praten"
Ja.
"Daar komt het dictatoriale aapje weer uit de mouw."
Nee.
In een ver verleden probeerde ik de slechtste studenten te prikkelen met een niet al te moeilijke, maar toch verhelderende opgave.
"U bewijst uw stelling niet."
Dat hoeft ook niet. Dat is algemeen bekend in de immunologie.
@zegmaarwij | 06-01-22 | 17:13: "(2018) Vaccine: A product that stimulates a person’s immune system to produce immunity to a specific disease, protecting the person from that disease."
Lol. U begrijpt er echt helemaal niets van. Dit is slechts kommaneuqen.
En, waar kan ik Uw bewering, "namelijk het steriel immuun maken van de gevaccineerde.", terug vinden in deze vergelijking?
@zegmaarwij | 06-01-22 | 16:39: Hoe komt u toch aan de stelling dat een vaccin een steriele immuniteit zou moeten geven? Waar komt dat narratief toch vandaan? En welke vaccins geven volgens u die steriele immuniteit?
Steriele immuniteit heeft nooit in een definitie van vaccins gezeten. Als u niet van boeken lezen houdt, zoals het boek dat F_F aanraadt, dan wellicht deze artikelen.
www.theatlantic.com/science/archive/2...
thehill.com/changing-america/well-bei...
www.virology.ws/2021/03/11/how-vaccin...
@Pardoes | 06-01-22 | 17:54: Bedankt dat je deze artikelen hebt opgezocht maar ze zijn allemaal tijdens Covid geschreven. Voor de Covid pandemie werd een vaccin als vaccin beschouwd, als deze de ontvanger steriele immuniteit gaf. Elke ander vaccin wat wordt toegediend met als doel het uitroeien van de ziekte, doet dit door steriele immuniteit te geven. Je kunt beter vragen welk vaccin dit niet doet. Dan kom je uit bij de griepprik, en die wordt ook niet als vaccin beschouwd. Kijk gewoon naar de voorwaarden zoals die golden voor de covid pandemie, je kunt dit kommaneuken noemen F_F, wat een heel volwassenen reactie is, feit is dat verschil soms in de details zit.
Het gaat mij echt niet om een wellis/nietus wedstrijdje, het gaat mij er om dat mensen verplicht worden vaccins te nemen die geen immuniteit bieden. Wat is de endgame? Hoe verwacht je op deze manier Covid te verslaan? De aanname van F_F lijkt dat iedereen tegelijk geprikt kan worden, wat een utopie is. Wat heeft vaccinatieplicht hier voor zin als de rest van de wereld niet mee kan prikken? Dat is hetzelfde als het klimaat proberen te redden door hier mensen verplicht een warmtepomp aan te smeren terwijl een paar duizend kilometer verderop de chemicaliën ongecontroleerd de lucht in worden geblazen.
@Pardoes | 06-01-22 | 17:54: Ik heb U ook gemist.
De term "steriele immuniteit" an sich is al onzin.
Wat betreft de mazelen uit Uw eerste link: het leuke is, dat een enkele specifieke puntmutatie het virus compleet onschadelijk maakt (ongepubliceerde data). Met veel, heel veel geluk gaat het met Covid net zo.
@zegmaarwij | 06-01-22 | 18:09: "steriele immuniteit"
Heeft U de linkjes van Pardoes begrepen, of überhaupt gelezen?
Kunt U een linkje geven naar een goede site, waarin het begrip steriele immuniteit beschreven wordt?
Tip: die info vindt U niet op een site voor warmtepompen.
@zegmaarwij | 06-01-22 | 18:09: Ik heb inderdaad gezocht naar recente publicaties. Maar u zult zien dat als u zoekt voor 2019, u soortgelijke zaken ziet. Een voorbeeld: academic.oup.com/aje/article/187/12/2...
En volgens mij wordt u op het verkeerde been gezet als u wordt geleerd dat influenzavaccins niet tot de vaccins worden gerekend. Dat worden ze namelijk wel. Al decennia lang.
Terugkomend op mijn vraag en bedoeld om mijn eigen kennis op te vijzelen, welke vaccins voldoen volgens u aan uw definitie van het hebben van steriele immuniteit?
Afgezien van deze discussie, het is evident dat de huidige Covid-vaccins, ongeacht welk type, geen 100% immuniteit bieden. Dat doet overigens praktisch geen enkel vaccin.
Als u mijn stukjes gevolgd heeft, zult u hebben gemerkt dat ik mij buiten de discussies heb gehouden of maatregelen proportioneel, efficiënt, doelmatig en wel of niet gewenst zijn. Niet omdat ik daar geen mening over heb - wie heeft dat niet tegenwoordig - maar omdat ik te weinig kennis heb van de parameters op sociaaleconomisch gebied om daar in het openbaar iets zinnigs over te zeggen.
@Pardoes | 06-01-22 | 18:31: Voor bijvoorbeeld de mazelen, ben je na vaccinatie in >96% van de gevallen voor het leven beschermd.
- polio is 99% beschermd voor ten minste 18 jaar
- tetanus is 96% beschermd voor 13 jaar en 72% voor 25 jaar
- Hepatitis B minimaal 20 jaar
Ik kan dit met dit lijstje nog even doorgaan maar gezien de publicaties die je doorstuurt, ben je zelf meer dan uitstekend op de hoogte.
Vergelijk dit nu eens met de huidige Covid vaccins. Hoeveel % is nog beschermd na 3 maanden en in welke mate? De lockdown hebben we te danken aan het niet tijdig zetten van de 3e prik. Dit is toch bijna geen vergelijking meer met bovenstaande ziektes/vaccins. Nogmaals, ik hoop oprecht op een Covid vaccin wat in de buurt komt van bovenstaande voorbeelden.
Met jou kennis weet je toch ook dat een 100% vaccinatiegraad over de hele wereld echt een utopie is met de huidige vaccins. Of zie ik dat verkeerd, hoe is het mogelijk ons uit deze pandemie te prikken met de huidige vaccins? Voor welke andere ziekte moet of moesten er 3 tot 4 prikken per jaar gezet worden zonder uitzicht op hoeveel dit in totaal gaat worden? Is een verplichting proportioneel? Ik denk van niet maar jij hebt wel een punt met je laatste alinea, waarvan akte.
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 18:15: Ik hoop het. Ik had deze kennis inderdaad niet. Wellicht gaat dat ook gepubliceerd worden.
Ik heb overigens uw voorgestelde boek besteld. Puur omdat ik ook wel nieuwsgierig ben hoe deze ingewikkelde zaken daar "makkelijk" zouden kunnen worden uitgelegd. Ik probeer het hier wel regelmatig maar ik vind het lastig.
Ik heb als standaardboek altijd Janeway's gehad maar kortgeleden heb ik als vervanging "Cellular and Molecular Immunology" van Abbas, Lichtman en Pillai aangeschaft.
@zegmaarwij | 06-01-22 | 18:48: Ik krijg nu twijfels of u het concept van steriele immuniteit wel precies begrijpt. De cijfers die u geeft hebben daar namelijk niets mee te maken. Aangezien ik toch denk dat u een en ander wel degelijk begrijpt, blijf ik toch met mijn onbeantwoorde vraag zitten welke vaccins voor steriele immuniteit zorgen.
En ja, met de huidige vaccins, al dan niet met een aanpassing voor de nieuwe mutaties, verwacht ik inderdaad dat we uit deze pandemie zullen geraken. Ik kan niet voorspellen hoe veel boosters we nodig hebben, maar aangezien in het algemeen na 6 maanden de antistoffen tegen een antigeen zullen zijn verdwenen, ongeacht of ze door een vaccin zijn verkregen of door natuurlijke infectie, zou je om de 6 maanden een booster kunnen verwachten. Zolang de pandemie duurt! Hoe meer mensen zich laten vaccineren (en boosteren), hoe sneller die voorbij zal gaan.
@zegmaarwij | 06-01-22 | 18:48: "Vergelijk dit nu eens met de huidige Covid vaccins. Hoeveel % is nog beschermd na 3 maanden en in welke mate?"
U is selectief en onvolledig.
Wat betreft Uw opmerking over Polio: U heeft 4 tot 6 DKTP vaccinaties gehad. De P staat voor polio. De meeste binnen een jaar.
www.rivm.nl/bibliotheek/digitaaldepot...
Wat betreft Hepatitis B: daarvoor zijn 2 of 3 vaccinaties noodzakelijk, afhankelijk van Uw antilichaam titer.
Wanneer U in een roestige spijker trapt, dan krijgt U een nieuwe tetanus vaccinatie.
Covid is nieuw. Ik kan me voorstellen, dat er in deze verwende consumptiemaatschappij teleurstelling is dat er nog geen Endlosung is.
Maar wanneer ik Uw tegels lees: U gaat niet in op argumenten. U komt alleen met nieuwe argumenten. Verbeterpuntje.
@Pardoes | 06-01-22 | 18:51: Veel plezier met het boek.
Ik heb voor vanavond "het periodiek systeem", van Primo Levi.
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 19:08: Pardon hoor, dat is dan wel iets met de pot verwijt de ketel, selectief antwoorden en reageren doet u zelf ook aan mee. Toch bedankt voor uw feedback.
@Pardoes | 06-01-22 | 19:01:
Bijvoorbeeld het HPV vaccin biedt steriele immuniteit. Dit is geen luchtweginfectie maar het is niet ondenkbaar dat in de toekomst dergelijke immuniteit voor Covid haalbaar is, is een voorzichtige conclusie die te halen valt uit de klinische studies van Moderna. Mocht dit werkelijkheid worden dan zou dit natuurlijk fantastisch zijn.
@zegmaarwij | 06-01-22 | 19:21: "Toch bedankt voor uw feedback."
Wat is uw commentaar op mijn commentaar over Uw opmerking over polio, Hep B en tetanus?
@Frau_Ferkel | 06-01-22 | 19:30: Ik begrijp uw commentaar niet helemaal, zoals ik het begrijp is uw stelling dat voor die ziektes, er meerdere prikken nodig zijn. Dat kan ik enkel beamen met als voetnoot dat voor het vaccineren tegen deze ziektes, van te voren bekend is wat het aantal te zetten prikken is en wat het verwachte resultaat is. Het lijkt er niet op dat dit voor de covid vaccins nu te zeggen valt. Waar ik mede mijn standpunt op heb ingenomen, dat het in deze fase van de pandemie, met de huidige varianten, verstandig zou zijn slechts de risicogroep te vaccineren. Zoals men in bijvoorbeeld Zweden doet.
Voor wat betreft uw opmerking dat Covid nieuw is en dat wij misschien wat meer geduld moeten hebben voor de eindoplossing, daar ben ik het mee eens.
Edit:
@Pardoes m.b.t. steriele immuniteit/hpv:
www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/...
@zegmaarwij | 06-01-22 | 19:37: Deze is vollediger: www.ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/article...
Laboratorium technisch kun je spreken van steriele immuniteit maar klinisch niet omdat slechts enkele van de virussen die genitale problemen kunnen opleveren weggevangen worden. Gelukkig is er kruisimmuniteit.
Maar belangrijker is dat de reden van de steriele immuniteit een bijzondere is omdat er IgG en IgA in het slijmvlies van de genitaliën kan komen.
Een lastig te lezen artikel omdat het mij niet geheel duidelijk wordt of dit nu alleen in dierexperimenten is aangetoond of ook bij mensen. Die onduidelijkheid is op zich begrijpelijk omdat het daar ook niet om ging. Het artikel breekt een lans om technieken van het HPV-vaccin te gebruiken voor een vaccin tegen Chlamydia en doet dat met de stelling dat het HPV-vaccin goed werkt, benoemt daarbij steriele immuniteit, maar gaat daar niet echt op door.
Voor de medicus practicus bestaat er geen steriele immuniteit.
@Pardoes | 06-01-22 | 20:10: Duidelijk, bedankt voor je toelichting en de tijd die je genomen hebt om dit te verduidelijken. I stand corrected, ik zal deze term in de toekomst niet meer gebruiken.
Ihu variant uit Kameroen die in zuid Frankrijk is gevonden heeft 46 veranderingen. Oversterfte in die regio is beduidend hoger. Wordt vervolgd.
We gaan allemaal nog een keer dood. Voel me inmiddels net een geheim agent: Delta ontvangt u mij over, mijn coördinaten zijn Omnicron, IHU, Flurona over en uit.
Spannend.
?
Lees alleen dat het wellicht besmettelijker is. Maar de WHO zegt dat we te weinig weten. www.marca.com/en/lifestyle/2022/01/05...
Weet je zeker dat het er 46 waren waren?
@Graaf_van_Hogendorp | 06-01-22 | 13:09: twitter.com/DrEricDing/status/1478125...
Duurt altijd even naar laatste stap variant of concern bij WHO. Maar kijk Omicron, hoe snel is dat gegaan sinds ontdekking in Zuid Afrika.
@Lukiluuk | 06-01-22 | 13:14: Twitter?
Die Eric Dinges zegt daar totaal niets, en vergeet het belangrijkste te vermelden: de dubbele mutatie op positie 484 en 501.
De griepcorona (Flucoron) variant, ook dat nog. Maar ik dacht dat we het hier ook een beetje over de Macorona inentingsvariant hadden. www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/ar...
Of je het er nou mee eens bent of niet, dit lijkt iig op een maatregel die werkt. 50 plus is de groep die de ziekenhuizen voor 95% bezet, als het niet meer is. En dan komt de volgende vraag, werken de vaccinaties eigenlijk wel zoals ze moeten werken en die kan dan eindelijk beantwoord worden, Ik ben enigzins sceptisch. Over de maatregelen, de statistieken zoals ze worden gepresenteerd enover de bevolking die het allemaal wel gehad heeft met de hele bedoening.
Nostradamus heeft voorspeld dat we in februari een heel hoge piek gaan zien in besmettingen en een minder heftige piek in IC-opnames. Daarna een snelle afzakking in maart en de voortekenen van de witte raaf zijn zeer gunstig in het derde quadrant.
Eindelijk een deskundig oordeel waar ik echt achter kan staan.
Is dat niet de broer van Nikodemus?
Welke deskundige zal dit jaar de Onzedamusprijs krijgen?
Nostradamus voorspellingen hebben inderdaad een hogere betrouwbaarheid dan die van het RIVM. Er zijn er meer die na Nostradamus grijpen. eucalyptischgenootschap.nl/ook-dat-no...
Helaas is Nostradamus multi interpretabel. Je kan er alles in lezen
Hij voorspelt een groot schandaal
Als je nou echt een leuke en spannende rel wilt starten moet je vaccinatie verplicht stellen voor de lhbtgi (of zoiets) gemeenschap en kijken wat er dan gebeurt.
Humor!
Italianen spelen weer Vacctenaccio.
Effectief verdedigend.
Bij vaccenaccio is 1 raak schot altijd genoeg.
Parking the vacctenaccio bus. Daarmee bereikt geen shot het eigen doel, echt niet! ;)
Op woensdag 5 januari zijn er 2.264 positieve testen gemeld in Amsterdam. coronadashboard.rijksoverheid.nl/geme... Hoger dan de twee jaar ervoor. Leuk dat omicron "milder" is en in minder gevallen een ziekenhuisopname oplevert, als je twee keer zo veel besmettingen hebt dan ELKE voorgaande piek, is dat effect vanzelf weg. Nog een paar weken, dan weet iedereen hoe het zit.
Ik help het je hopen... weten hoe het zit is als een stip op de horizon die niet groter wordt als je er op af vaart. We gaan het zien.
Nou maar hopen dat een besmetting met omicron minder dan de helft aan ziekenhuisopname levert.
@funda | 06-01-22 | 12:33: Het lijkt me realistisch om te verwachten dat we jaarlijks een Covid-vaccinatie krijgen, te vergelijken met de griepprik. En laten we blij zijn dat we de wetenschap en de gezondheidszorg hebben. Het alternatief is aanzienlijk erger.
Zo raar is het toch niet, 2 weken na kerst. Over een week nog oud&nieuw erbij.
@Red shirt | 06-01-22 | 12:44: We weten nog er te weinig van, we kunnen de situatie van een abboprik krijgen, of we kunnen er in een paar jaar helemaal van af zijn, met of zonder pil.
Het enige dat ik zeker weet is dat er tegen die tijd meerdere grotere crises door de EU benoemd zijn, zeer beangstigend, en dat die heel erg veel belastinggeld gaan kosten.
Denk dat iedereen zich nog een weekje rijk rekent en daarna die piek doorstijgt, gevolgd door heel wat extra ziekenhuisopnames. Maar dat daarna de boel heel snel afzakt. Ik denk dat we in maart - april zo goed als Corona-vrij zijn. En dat dit behoorlijk lang duurt. Een nieuwe variant die nog besmettelijker is zit er voorlopig niet in en dat die nog zieker zou maken is nog eens extra onwaarschijnlijk. Omikron zou best eens de "natuurlijke" escape kunnen zijn, die gesteund door vaccinaties ons kan bevrijden uit dit gezeik.
Denk dat we veel meer last gaan krijgen van de naderende economisch crisis. De voortekenen zijn nogal dreigend.
Voorlopig lopen de ziekenhuisopnames snel omlaag:
experience.arcgis.com/experience/e58f...
@toetssteen | 06-01-22 | 12:52:
Klopt, maar je ziet nu de curve al omhoog knikken van de besmettingen, traditioneel drie weken later gevolgd door de ziekenhuisopnames. We moeten nog even afwachten dus. Gebeurt dat laatste niet, dan kunnen we voorzichtig de vlag uithangen.
@Beste_Landgenoten | 06-01-22 | 12:53:
Het zijn voornamelijk jonge mensen die zich laten testen en positief worden bevonden. Die komen echt zo snel niet in het ziekenhuis. Zie:
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
Beste Feynman, hoe lang horen we alvan uit het buitenland dat de ziekenhuizen niet overstromen, en hoe lang moeten we in Nederland nog "even" wachten ...
Trouwens ook ernst en duur tellen mee bij ziekenhuizen, de huidige besmettingsaantallen zeggen niets over ziekenhuisopnames, de korrelatie is zoek door ommicron, dus kijk naar Denemarken , de UK, en Maurice de Hond en vooral het Green team.
Ik weet al 2 jaar hoe het zit
@Graaf_van_Hogendorp | 06-01-22 | 12:47: Ik vroeg me ook al af waar die pieken bleven.
@funda | 06-01-22 | 12:49: en veel polarisatie, wat misschien gevaarlijker is dan de benoemde crises.
@president osama | 06-01-22 | 15:28: Nee, dat is het zoveelste smoesje om de aandacht van problemen en oplossingen weg te houden.
"Misschien wel erger" valt in de categorie "Silence is violence" en "Het heeft al onze aandacht" en "We moeten niet willen dat".
Weet je waarom Italianen altijd van die kleine mannetjes zijn? Omdat hun vader vroeger altijd tegen hun zei: "Als je later groot bent, moet je werken."
(@Papa Jones)
Ah, nu snap ik ook waarom die gasten zo vreselijk oud worden. Ik maar denken dat het met het gezonde Middelandse Zee-menu had te maken. Dank voor de voorlichting..!
@VanBukkem | 06-01-22 | 12:31: Hahahahahaha
Hahaha. Weet je wat ze in het Arnhems over kleine mensen zeggen? "Die's gemaak van kleinmènnekeszaad." Dus zal dat ook in Italië vooral erfelijk zijn.
Daarnaast treft het 3G-beleid enkel werknemers, een te verwaarlozen aantal.
Benito Boostolini.
Onacceptabel ! Ik kondig een pizza-loze januari af !
Vaccghetti!
Mooi. Obese mensen maken eerder kans om met de billen omhoog te liggen in de ICs. Blijf van de pizza's af mensen.
@Graaf_van_Hogendorp | 06-01-22 | 12:32: Die billen omhoog dienen alleen maar om de ganse dag microchips van Bill Gates en Klaus Schwab in te spuiten.
@Ruimedenker | 06-01-22 | 12:31: Vacaroni.
Maar dit geldt dus alleen voor wérkende Italiaanse 50-plussers.
Over wat voor splintergroep hebben we het nou helemaal?
I see what you did there.
Ok, hij is grappig.
Word waarschijnlijk ook steeds verder uitgebreid, het begon ook met "twee weken to flatten the curve" en "mondkapjes werken niet" Voordat je het weet staan ze kinderen op te wachten die de schoolbus uitkomen, velen huilen maar het is voor hun eigen veiligheid.
Poeh wat een dilemma. Persoonlijk snap ik niks van mensen die geen vaccinatie nemen, zeker niet als ze boven de 50 zijn en wat overgewicht hebben. Maar om mensen nou te dwingen gaat me ook weer wat ver. Het is namelijk niet zo dat als je mensen gedwongen vaccineert dat de problemen dan als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Ik ben 50, kilootje of 5 te zwaar en ongevaccineerd én werk ‘indesorreg’. Ik snap juist niet waarom je jezelf wél zou vaccineren.
@Goedvoorze | 06-01-22 | 13:13: Me too.
Gaat hier uiteindelijk ook komen, direct of indirect. Zeker als het vanuit de EU wordt opgelegd. Overigens ben ik voor keuzevrijheid inclusief accepteren van de gevolgen ( achteraan sluiten in geval van triage, vermoedelijk niet meer kunnen vliegen, deurbeleid, iets met verzekeringskosten etc ).
En dat staat volledig los van hoe ik vind dat onze regering en "de professionals" deze pandemie hanteren, want dat lijkt echt helemaal nergens op. Een complete afgang.
U juicht het te verwachten 2G beleid dus toe.
@johnyl | 06-01-22 | 12:29:
Ik sta voor 100% keuzevrijheid en met keuzes komen automatisch consequenties ja. Zo werkt het nou eenmaal.
> ( achteraan sluiten in geval van triage, vermoedelijk niet meer kunnen vliegen, deurbeleid, iets met verzekeringskosten etc )
De eerste politicus die dat voorstelt pleegt politieke zelfmoord. De overheid heeft een zorgplicht; vandaar dat we met beperkingen tegen onszelf in bescherming worden genomen.
@Graaisnaaiert | 06-01-22 | 12:38: Niet helemaal waar, hier doen we dat voor elkaar. Coma zuipers betalen voor risico sporters en mensen die veel op keukentrapjes staan, ongevaccineerden betalen dan weer voor coma zuipers en mensen die van heel veel lekker eten houden. En zo hadden we dat prachtig met elkaar geregeld, leven en laten leven.
@koeberg | 06-01-22 | 12:40:
Dat weet ik wel, daarom dat ze wachten totdat er EU-brede maatregelen worden genomen. "Moet van Brussel", DE kreet sinds de jaren 90 om impopulaire maatregelen erdoor te drukken en de verantwoordelijkheid af te schuiven. U weet toch hoe de hazen lopen?
@keistad | 06-01-22 | 12:43:
En dat blijkt niet meer houdbaar. Los daarvan, mijn mening is dat keuzevrijheid met consequenties komt. Die keuzevrijheid ga je zelf over, de consequenties daarvan bepaalt de samenleving ( dus de politiek icm de opiniemakers ). Kan ik ook niet helpen, zo werkt het nu eenmaal.
@Graaisnaaiert | 06-01-22 | 13:24: "En dat blijkt niet meer houdbaar" Dan moeten de grenzen dicht en moet er meer geld naar de zorg. Ook zijn schilderijtjes van 150 miljoen in dat geval uit den boze.
@Graaisnaaiert | 06-01-22 | 12:38: Het betreft hier consequenties die keuzes zijn van anderen, niet consequenties van de keuze zelf. Ongevaccineerd zijn leidt er niet automatisch toe dat je de trein niet in mag. Dat zijn beslissingen - keuzes - van anderen.
Dit in tegenstelling tot ziek worden. Dat kan een consequentie zijn van je keuze, net als bijwerkingen krijgen van de vaccinatie.
Ik moet toch een beetje denken aan de film Overlord, zouden de asmogendheden gezamenlijk weer eens sleutelen aan een übermensch?
Wacht maar tot politici en andere 'experts' over transhumanisme gaan brabbelen.
@Graaf_van_Hogendorp | 06-01-22 | 12:27: Het is een glijdende schaal beste Graaf, tot een 3 jaar terug werd China nog verketterd omdat ze bezig waren met het veranderen van DNA bij baby's.
https://www.ad.nl/buitenland/eerste-genetisch-gemanipuleerde-baby-geboren-in-china-is-hek-nu-van-de-dam~a6a4400e/
"De opschudding is groot. Opende He Jiankui de Doos van Pandora? Of bewijst hij de mensheid een grote dienst?"
Ach ja, Italië een land dat niet tot de geallieerden behoorde. Dat is gedeeltelijk onwaar. Als ze er beter van werden, zoals landjepik plegen ten koste van Oostenrijk, dan willen Italianen nog weleens van partij of mening wisselen. Daar noemen ze ongevaccineerden nu zelfmoordenaars die blijkbaar tegen zichzelf moeten worden beschermd. Ik weet niet of ik het daarmee eens ben of niet. Zoveel verwardheid, zoveel meningen in zoveel talen die van je leven een Babylonische spraakverwarring maken. Vroeger werd het ons niet zo moeilijk gemaakt, op TV was er alleen Nederland 1 & 2 en je leestte alleen de krant die bij je eigen zuil paste, bij ons thuis was dat de Azijnbode. En verder was het, "het is allemaal voor je eigen bestwil, dus armen over elkaar en verder je mond houden." www.suedtirolnews.it/italien/es-ist-e...
Raar eigenlijk dat landen als Congo, Nigeria etc. straks landen zijn waar men nog enigszins normaal doet vwb boodschappen doen en een busritje naar het dorp verderop.
Daar zijn ze gewend aan een hoge mortaliteit door een ontoereikende zorg.
Is dat Henk Krol (eerste foto)?
Ik ben eigenlijk voor het vaccineren maar wordt door de realiteit steeds weer ingehaald. Voorbeeld, in het ski-gebied in Oostenrijk, daar kom je alleen binnen met 2 G en een FFP2 masker op. Toch stijgt daar de corona besmetting als een pijl in de hoogte. Dus ook als iedereen gevaccineerd is kunnen corona besmettingen geweldig stijgen? Geef mijn portie maar aan Fikkie.
www.bild.de/politik/ausland/politik-a...
De laatste mutant heeft pootjes die lijken op ski's!
Echt waar, bewezen in een laboratorium in Lech..
Omdat vaccins en de snavelmasker van onze tijd, bekpampers, de verspreiding van het virus niet tegenhouden. En daar komen ze in de MSM heel langzaam achter.
Vaccins houden besmetting niet tegen; die zorgen dat je minder ziek wordt.
@koeberg | 06-01-22 | 12:28: Dan zijn het dus geen vaccins. Een vaccin zorgt o.a. voor steriele immuniteit waardoor een virus zich niet verder kan verspreiden onder gevaccineerden. Dat doet geen van de huidige vaccins. Daarom is verplichten in de huidige staat ook krankzinnig, voor een bepaalde doelgroep (gericht verplichten dus) is al iets logischer maar dat wordt nu slechts geaccepteerd omdat het lijkt op een verbetering. Een beetje hetzelfde niveau als winkels gedwongen sluiten totdat ze bereid zijn 2G te gaan handhaven.
@koeberg | 06-01-22 | 12:28:
Dan is het een soort pijnstiller, geen vaccin.
@koeberg | 06-01-22 | 12:28: Ken jij toevallig de gebroeders Grimm?
ik was er al bang voor. En ik ben nu dus echt de lul. En ik kan u nu uit persoonlijke ervaring vertellen dat het nogal wat met je doet als het je persoonlijk treft.
Je woont in Italie?
Hoezo? Werd u wakker met net zo'n snor als Henk Krol?
Een prikkie?
Dat kan ik me voorstellen. Ik moet er ook niet aan denken dat zo'n beleid ooit hier ingevoerd gaat worden. Dan is al mijn respect voor de Nederlandse overheid, en de Nederlanders die op regeringspartijen hebben gestemd, voor altijd verdwenen.
Als ze dat hier ook in gaan voeren zijn de rapen gaar. Ik ken veel mensen die dan deze maatschappij volledig de rug toe zullen keren.
@swuinm71 | 06-01-22 | 12:21: Ik ken er geen een.
@Beste_Landgenoten | 06-01-22 | 12:17:
Zeker, en tot nu toe met veel testen me prima kunnen redden. Wel mogen lunchen zonder de super greenpass, maar niet dineren etc...
Maar vanaf 15 Februari wordt het werken onmogelijk gemaakt.
Wacht even, ik ga even zoeken of ik ergens medelijden voor je kan vinden.
@Komjehiervaker | 06-01-22 | 12:24: die zul je ook nooit kennen, want een verplicht vinkje is net zo groen als de jouwe. Alleen de eigenaar van het verplichte vinkje weet dat ie van z’n medeburgers een mes in z’n rug heeft gekregen. Ik denk dat het onverstandig is om medische ingrepen te verplichten, maar de tijd zal leren met welke prijs het komt.
@Scepticus | 06-01-22 | 12:27: Als het werken onmogelijk wordt gemaakt noem ik dat fascisme. Kan er geen ander woord voor bedenken.
Als Nederland sukkelen we weer achteraan in Europa, wij hebben niet eens 2G en Italie en Oostenrijk hebben ze al de vaccinatieplicht.
We moeten ook verre van die onzin wegblijven. Jij wilt leven in een controle-staat? Verhuis dan naar China. Het zal je goed doen.
Nederland heeft zich niet voor niets ooit afgescheiden van de zuidelijke invloedssferen in Europa. Daar hebben we zo'n 80 jaar oorlog voor moeten voeren.
@lekgoot | 06-01-22 | 12:16: Dat was toch met Spanje en niet Italië ?
@johnyl | 06-01-22 | 12:19:
Schreef ik ergens Italië?
@johnyl | 06-01-22 | 12:19:
Technisch gezien viel Milaan onder het Spaans Habsburgse rijk ten tijde van de oorlog.
Maak eens een lijstje van welke landen er tot Europa behoren en waar welke maatregelen gelden. Tot welke conclusie kom je dan? Toch niet tot dezelfde mag ik hopen.
Bedoel je Europa of de EU?
SuperGreen Pass 2G heb je in Italië i.i.g. tot 31 maart hier nodig:
Wat heb je nu precies waar nodig?
*drankje / eten in de buitenlucht (op het terras etc.) vanaf 10 januari Super Green Pass
*koffie aan de bar > Super Green Pass
*binnen zitten / eten in een bar, restaurant of andere horecagelegenheid > Super Green Pass
*hotels en hotel-restaurants > Green Pass (bewijs van vaccinatie / genezing of recente negatieve test) – vanaf 10 januari Super Green Pass
*stadions, bioscopen, theaters en concertzalen > Super Green Pass
*musea > Super Green Pass
*openbaar vervoer > Green Pass (bewijs van vaccinatie / genezing of recente negatieve test) – vanaf 10 januari Super Green Pass
*zwembaden, sportscholen en wellnesscentra > Super Green Pass
*beurzen, congressen en sagre > vanaf 10 januari Super Green Pass
En: In heel Italië gelden als algemene regels het houden van één meter afstand en het dragen van een mondkapje.
Maar alles is dus wel open.. Kun je van Nederland niet zeggen.
@koeberg | 06-01-22 | 12:30: ja wel open maar alleen toegankelijk met de SuperGreenPass.
Dat zou in Nederland niet kunnen:
-rellen, janken, gillen etc.door velen die zo'n pas niet kunnen verkrijgen.
Dat zijn trouwens veelal dezelfde mensen die nu lopen te klagen dat alles dicht zit.
Als ik het goed heb begrepen gaat het daar dus om een 1G beleid voor 50-plussers op de werkvloer. Ik voorzie veel langdurige ziekmeldingen de komende tijd.
Het beroerde is dan voor degene die zich ziekmelden dat Italië geen goed stelsel van loondoorbetaling bij ziekte/arbeidsongeschiktheid kent.
@MK27 | 06-01-22 | 12:13:
Dan komen die potjes zwart geld weer goed van pas.
@lekgoot | 06-01-22 | 12:16:
En het door ons gevulde Europese Corona-fonds.
Nee want 1g betekend iedereen getest, vaccinatiedwang is gewoon vaccinatiedwang, en daar hoeven we niet voor te gaan schuiven met de betekenis van een andere term.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5269462/1g-maatregel-duur-ingrijpend-hugo-de-jonge
Vele Italianen zien dit als leeftijdsdiscriminatie en gelijk hebben ze. Waarom geen vaccinatieplicht onder de 50 ?
Kwam er nog niet door.
Je wilt te snel Johnyl, als je het bij iedereen tegelijk verplicht kunnen er nog wel eens een paar uit de pan springen.
Omdat het voornamelijk 60+ is wat er op de IC ligt.
Waarom wel johnyl? Leg eens uit wat dit oplevert en vergeet daarbij niet de statistische gegevens even mee te nemen. Welke groep wordt statistisch gezien zo ziek dat ze in het ziekenhuis komt te liggen? Is zo op te zoeken bijvoorbeeld op de site van het RIVM.
Als je dat gedaan hebt valt je zeker op dat statistisch gezien een hele grote groep mensen vrijwel nooit het ziekenhuis van binnen zal beleven met een covid infectie. Wat voor baat heeft deze groep bij elke drie maanden een prik ten opzichte van natuurlijk opgebouwde immuniteit? Geen baat voor zover ik zie, elke drie maanden een prik zorgt op verhoogd risico van bijwerkingen, helemaal als onverhoopt de prik verkeerd gezet wordt. Op zijn minst mag iedereen deze risico's tegen elkaar afwegen en vrijwillig besluiten al dan niet een vaccinatie te nemen. De huidige vaccins zorgen momenteel helaas alleen voor symptoombestrijding, geen immuniteit. Was het maar zo, dan was de prikbereidheid ook een stuk hoger.
Dus waarom een plicht johnyl, probeer je mening eens te onderbouwen. Dwang is altijd een teken van zwakte, je wil opleggen is zwak, heb je zo'n slappe casus dat je mensen moeten dwingen in plaats van kunt overtuigen? Denk jij dat dit de weg is die gelopen moet worden?
@Korrel_zout | 06-01-22 | 12:45:
Er zijn andere factoren dan 60+ maar die mogen niet worden genoemd.
Nu dan ook maar gelijk doorpakken en alcohol, roken en de Mac verbieden!
M.b.t. roken zijn die Italianen veel verder dan Nederland. Steek maar een peuk op in een restaurant in de nabijheid van kids of een zwangere vrouw.
Dan ben jij én de horecaondernemer allebei de l*l als een handhaver je betrapt.
En die handhaven dit echt.
@MK27 | 06-01-22 | 12:16: Lol! Dan lopen ze toch achter, hier mag je helemaal niet meer roken in de horeca. WTF! De horeca is hier gesloten, Nederland loopt mijlen voor.
@BadPatNL | 06-01-22 | 12:38: roken is in Italië nergens in de horeca toegestaan, al ver voor Nederland dit invoerde. Zelfs terrassen zijn, afhankelijk van provincie, grotendeels rookvrij.
Heb er geen last meer van, ben gestopt.
The Italian Jab.
Italianen die wegvluchten voor de jab, 1969, in kleur. www.youtube.com/watch?v=HT57rYIlhR0
Deze foto van Henk Krol vind ik geweldig. Elke keer weer. Zijn blik spreekt boekdelen.
Toen deze foto werd genomen, was dat volgens mij die ene keer dat hij zo boos was over de tafelschikking bij de jaarlijkse bbq op het Binnenhof? Als ik het mij goed herinner, zat hij net even te ver weg van het buffet en zo kwam hij te laat voor die laatste kroket. Frans Timmerman was hem voor, laaiend was hij, en het is tussen die twee nooit meer goed gekomen.
En dat nog veel landen mogen volgen.
Ahhhh ben je zo bang jonguh... je bent er zo iemand die een paar keer per dag zichzelf moet verschonen. Blijf binnen lampekap.
Voor jou geen Next Contact, foei!
Ieder moet het zelf weten: wel of niet vaccineren.
Ieder moet zelf de gevolgen van die keuze dragen.
Ik ook maar ik verheug mij i.i.g. op 4 weken Italië (na mijn laatste bezoek in zomer 2019) en voldoe aan de nieuwe Italiaanse eisen.
Is die man links Gert Verhulst?
Kent u die uitdrukking, Italiaanse handhaving?
Is dat net zoiets als Duitse humor, of Afrikaanse punctualiteit?
Welke: die van de Romeinen of die vanaf 2020?
Nee een" Italiaanse douche" wel. Maar inderdaad je ziet het goed want belasting betalen word ook niet op gecontroleerd daar en indien wel dan koop je gewoon de inspecteur om. Er staan dorpen in dat land waarvan de helft van de huizen nog niet eens in het kadaster voor komt. Vaccinatieplicht ? Ti prego, non farmi ridere.
@MK27 | 06-01-22 | 12:04: Il dolce far niente, ook wel bekend als Cosa Nostra. Zit'm ook daar in de volksaard.
@Hetkanverkeren | 06-01-22 | 12:14: ben meer van de wettelijke handhaving: hier en in Italië. Van eigen rechter spelen komt alleen maar heel veel stront.
@MK27 | 06-01-22 | 12:04:
Romeinen waren dan ook geen Italianen.
@MK27 | 06-01-22 | 12:18: Ben meer van de capabele politici die niet uit lafheid en onbenul net zo lang wachten tot het niet meer kan en vervolgens met de meest onzinnige en vooral contraproductieve maatregelen komen. Hoe ondemocratischer hoe beter want "het moet pijn doen".
En maar janken want "populisten" en zulks.
@Hetkanverkeren | 06-01-22 | 12:45: capabele politici zijn er amper in Nederland en Italië. Trouwens waar wel? Enfin, ik volg de regels in Nederland en Italië en jank niet.
@Graaf_van_Hogendorp | 06-01-22 | 12:19:
De oorspronkelijke Romeinen behoorden breder gezien tot de Latijnen. Dit volk trok in het tweede millennium voor de jaartelling vanuit Midden-Europa naar Italië. De Latijnen vestigden zich in het gebied aan de Tiber met haar zeven heuvels, dat zij Latium noemden. Al snel bewoonden de Latijnen ongeveer 30 verschillende stadstaten. Lange tijd was het naburige Alba Longa belangrijker dan het nog kleine Rome. Een tijd lang werd Rome beheerst door de Etrusken (die een niet-Indo-Europese taal spraken) en waarschijnlijk vermengden beide volkeren zich ook, want sommige belangrijke Romeinse geslachten voerden nog lang Etruskische namen, zoals de Ulpii waarvan keizer Trajanus lid was.
Met de uitbreiding van de Romeinse Republiek werd de Romeinse cultuur verspreid. Ook konden buitenlanders het Romeins burgerrecht verwerven. Daardoor werden geïmmigreerde Kelten, Grieken of Germanen later ook bij de Romeinen gevoegd.
Mijn lichaam is geen eigendom van de staat. Ik heb de uitsluitende en exclusieve autonomie over mijn lichaam en geen enkele politicus, ambtenaar of arts heeft het wettelijke of morele recht om mij te dwingen een niet-gelicentieerd, experimenteel vaccin of enige andere medische behandeling of procedure te ondergaan zonder mijn specifieke en geïnformeerde toestemming. De beslissing is aan mij en aan mij alleen en ik zal mij niet onderwerpen aan chantage door de overheid of emotionele manipulatie door de media, zogenaamde celebrity influencers of Rutte.
Je organen zijn wel eigendom van de staat. Alleen op jouw verzoek blijven ze er na je dood vanaf.
Zo denk ik er ook over.
Ja het is bijzonder om te ervaren dat mensen zo gemakkelijk die grens over lijken te gaan
Wat een indrukwekkend statement ! U bent de ware verzetsheld en vrijheidstrijder !
Dat klinkt mooi hoogdravend, maar al 2 jaar jou integriteit word al 2 jaar niet geschonden. Wel word het leven van weigeraars verdomd lastig gemaakt. En het einde is niet in zicht. (voor zover dat er uberhaupt een einde is) Witte jassen komen je niet ophalen, niemand last je voordeur dicht. je gaat uitgesloten worden en bloeden. in je portomonee.
@horsteknots | 06-01-22 | 12:07:
En jij denkt dat de slachtoffers van dat beleid dat lijdzaam ondergaan? Een mens die niets meer te verliezen heeft is nou niet bepaald een stabiele factor voor je maatschappij.
@johnyl | 06-01-22 | 12:06: Kan je niet normaal doen bijdehandje..
@Man-Bijt-Hond | 06-01-22 | 12:13: Behalve dat u zich ergert als u het ergens niet mee eens bent vindt u er verder niets van begrijp ik.
@lekgoot | 06-01-22 | 12:11: Nee, dat denk ik niet.
@johnyl | 06-01-22 | 12:06:
Dank! Zo had ik het nog niet bekeken.
Zoveel eer, ik word er verlegen van.
@Man-Bijt-Hond | 06-01-22 | 12:13: Nee, dat kan hij/zij/het niet.
Politieke strategie; de bevolking in kleine groepen opdelen en die gefaseerd het mes tegen de strot zetten. Italië speelt met vuur. Als het respect voor de overheid verdwijnt ontstaat er weer vruchtbare grond voor de mafia.
Die vruchtbare grond is daar nog nooit weggeweest. Er zitten er zelfs in de politiek.
Tutti mondo est loco.
Loco is dan net weer geen Italiaans natuurlijk, maar dat maakt het niet minder waar.
Die Italianen begrijpen wat ik bedoel.
Ik vermoed dat dit topic een Godwin-generator gaat worden.
Ik ben 64 jaar, heel gezond, niet obese en zeer sportief. Heb nog herstelbewijs tot 1 maart en ben daarom niet gevaccineerd. Wetenschappelijke publicaties gelezen op Nature en Lancet die me ervan hebben overtuigd dat ik tegen ernstige gevolgen van Covid beschermd ben door natuurlijke verkregen immuniteit. Het is me gewoon overkomen omdat mijn oproep voor de eerste prik lang op zich liet wachten, terwijl ik allerminst anti vaccinaties ben. (Heb door vele reizen zo'n beetje alles wel ingespoten gekregen). Ben intussen met al aardig wat besmette mensen in contact geweest en niet opnieuw besmet geraakt. Bescherming lijkt dus te werken. Loop nu drie prikken achter en ben na 1 maart dus een anti vaxxer geworden. Kan iemand me 1 logische reden geven waarom ik me alsnog zou moeten laten vaccineren ? En kom me niet aan met imbeciele antwoorden als: haal nou maar gewoon dat prikkie.
@bonusman | 06-01-22 | 11:56: Je hebt me overtuigd. Wat een inzicht, geniaal. Daar zou je wat mee moeten doen. Dat ik daar nu zelf niet op kwam.
Uw eerste zin lees ik veel.... maar is ook bij u niet ter zake doende...
@bonusman | 06-01-22 | 11:56:
Hoezo? Na drie maanden (of wat ze dan ook weer verzinnen) moet er tenslotte weer een nieuwe spuit in om te mogen deelnemen aan de maatschappij.
Of bedoel je dat de kans op fatale bijwerkingen zo hoog is, dat dat alle problemen snel 'oplost'?
64 jaar een irritant figuur al dus.
@bonusman | 06-01-22 | 11:56:
Ja en over een half jaar weer en dan een half jaar later weer en zo verder.
Als we deze weg eenmaal inslaan komen we er nooit meer vanaf.
Ik heb m'n twee Pfizer prikken gehad en daarmee is het klaar.
Die boosters, apps en QR onzin steken ze maar in een diep donker hol waar het licht niet schijnt.
U weet pas of u de verkeerde beslissing heeft genomen als u op de IC aan de beademing ligt .. eerder niet.
@bonusman | 06-01-22 | 11:56: Jij biedt je aan als speldenkussen?
@normanius | 06-01-22 | 12:08: Precies mijn mening, dacht ook gewoon effe een prikkie halen. Na de tweede prik wel opeens een dik been gekregen ( trombose) wat na een week weer minder werd. Ben nu iets voorzichtiger geworden en wacht maar af.
Bel de vaccinatie twijfeltelefoon daar kunnen ze vast antwoord geven.
088-7555777
Al voordat NL met haar vaccinatieprogramma startte zijn zowel mijn vrouw als ik gevaccineerd met het Sputnik-vaccin. Dit vaccin wordt niet erkend door de WHO, waarschijnlijk om politieke redenen, zodat we ook in NL gevaccineerd diende te worden, 2x met Pfizer en een booster van Moderna. Zowel mijn vrouw als ik reageerde zeer sterk op de vaccinaties en de boosters. Hierdoor kwam bij mij de gedachte aan Cytokines storm naar boven. Uit onderzoek blijkt dat het effect op Covid-19-patienten verwaarloosbaar is maar onderzoek naar overgevaccineerden heb ik niet kunnen vinden. Doordat u hersteld bent van Covid-19 zal uw lichaam op een natuurlijke wijze antilichamen hebben aangemaakt. Tot op heden heb ik geen antwoord kunnen krijgen op de vragen of vaccins onderling kunnen conflicteren en of een vaccin kan conflicteren met de door uw lichaam aangemaakte antilichamen. Realiteit is dat mijn vrouw en ik een paar uur na de vaccinaties klappertandend met koorts in bed lagen.
Er is geen logische beredenering om u alsnog te laten vaccineren.
Hier twee keer besmet geweest, en hier is het verloop ervan ervaren als niet meer dan een stevige verkoudheid.
Mocht er een variant komen waarbij de hele straat sterft en de lijken opgestapeld liggen bij de verzamelplaats van het GFT, dan kijken we wel weer eens verder.
Maar daar ben ik niet bang voor, het virus muteert tot nu toe gelijk aan een verkoudheidvirus, meer besmettelijk en minder gevaarlijk.
@bonusman | 06-01-22 | 11:56: Grappenmaker van beroep?
An offer you can't refuse.
Gezeur over een prikkie, mensen denken echt dat hun mening zin heeft op wereldschaal.
En wie ben jij nou helemaal met je "mening " ??
Als je zo redeneert, dan kan je wel eens gelijk krijgen.
Gezeur over meningen, ga liever een prikkie halen.
Alsof we uw mening interessant vinden
Binnenkort ook in úw theater...
Binnenkort naast uw theater een nieuwe pizzeria
Klopt maar dan verkapt via 3G in het uitgaansgebeuren en 2G op de werkvloer.
Hoewel ik verplichting een slechte zaak vindt, is het ten minste een beleid gebaseerd op enige logica, immers oudere mensen lopen evident een hoger risico.
Dikke mensen ook.
Het hele beleid is nergens gebaseerd op enige logica,
vanaf het begin is angst&hysterie de raadgever geweest.
Geen logica maar wel in lijn met doelstellingen van WEF en consorten.
@De_Middelvinger | 06-01-22 | 11:55: Precies. En de doelpalen zijn ook elke keer verzet om mandaat te krijgen voor de maatregelen die ze wilden voeren. Zo kan iedereen beleid voeren.
@heldheino | 06-01-22 | 11:52: Goed idee, verplichting op gewicht!
Angst is een slechte raadgever, ik hou het simpel
Mja, onverschilligheid ook. Wat?
Het is niet te hopen dat de Italiaanse Wappies massaal asiel aanvragen in Nederland.
Ik denk dat je buiten de grote steden daar juist makkelijker the jab kan ontwijken dan hier.
@Graaf_van_Hogendorp | 06-01-22 | 11:47:
Genoeg spookdorpen onder Rome om je te verschansen.
Interessant allemaal, maar kunnen we het ook eens hebben over de schade die de overheid heeft aangericht door te laat te beginnen met de derde vaccinatie ronde?
www.inretail.nl/persbericht/persberic...
Wat wilt u nog bij een normale handelaar, koop uw waren gewoon over de grens of in het internet. De vrij komende winkels dan ombouwen voor asieltuig.
Capo di tutti capi !
@Jimmy MC Clure: Ja, en?
Vind de volgende beter:
Het verschil tussen de maffia en de regering?
De maffia is georganiseerd...
Maar gaan de treinen dan ook daadwerkelijk op tijd rijden?
Gaat dan écht alles weer open? Zonder pas?
Italiaanse treinen zoals de Fyra bedoel je?
rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinati....
Ik ben uit 1966 en heb dit ook wel eens geprobeerd te achterhalen. Via de overheid kreeg ik te horen dat zulke data slechts een aantal jaren bewaard wordt. Ik weet niet meer hoelang, in mijn geval niet meer te vinden.
@horsteknots | 06-01-22 | 11:45: Slordig. Ik ben uit 54 en heb al mijn vaccinatiebriefjes nog. Evenals die van mijn katten.
Je ouders/verzorgers werden opgeroepen, niet jijzelf. Zij konden dit bijhouden in een vaccinatieboekje. Dat werd je ook geacht bij je te hebben als je je kind liet vaccinere. Altijd netjes gedaan, ik weet niet wat er gebeurde als je dat niet deed.
Ik kan me herinneren als klein kind een schrammetje te hebben gekregen.
@wijsvinger | 06-01-22 | 11:49: Ik heb ze ook nog.. mooi oranje boekje. Ik wilde echter weten of die gegevens gedigitaliseerd zijn. Niet dus.
Wat je gehad hebt hadden je ouders moeten onthouden/kunnen opzoeken in je boekje.
Wat je normaliter kreeg hangt af van je leeftijd: er zijn vaccins bijgekomen, verdwenen en door betere vervangen. Je kan iets van die info uit deze pdf halen
www.google.com/url?sa=t&source=we...
Belangrijke is dat ik die vaccinaties heb gehad en daarvan levenslang bescherming geniet. Het contrast met een spuit die naar deels werkt en dan ook nog eens 3 maandelijks herhaald moet worden kon niet groter.
@Andersdenkend | 06-01-22 | 12:36: Mja, die werden gedurende een groter tijdsverloop ontwikkeld, maar toen was de technologie ook nog niet zover als hij nu is.
En voldoe je er niet aan ga je naar Lampedusa?
Stel nou he dat mensen die niet gevaccineerd niet anti vaccinatie zijn
@jeweettochniet | 06-01-22 | 11:43:
Zinloos om met een Zwitsal in discussie te gaan.
Fijn om te weten dat er reaguurders zijn die beter weten wat goed voor Italië is dan de Italiaanse overheid. Misschien toch maar eens solliciteren daar?
@amateurrr | 06-01-22 | 11:46: Ook de overheid aldaar weet niet wat goed is voor Italie. De beleidsbepalers weten daar héél goed wat goed is voor zichzelf.
@TonAlias | 06-01-22 | 11:47:
Na de drama’s in onder andere Bergamo zijn ze daar een stuk voorzichtiger met de oudere populatie. Dat de vaccinatieplicht ingevoerd wordt omwille van zelfverrijking van de bestuurders vind ik dan weer behoorlijk vergezocht.
Wacht maar tot je zelf de dupe gaat worden van beleid van de overheid, is niet de vraag of maar wanneer.
en ja ik ben gevaccineerd en heb een herstelbewijs, bij invoering verplichting booster of 1/2G ga ik lekker langs de kant van de maatschappij staan kijken.
@bunusman: Jawohl, mein ....!
Want als men geen spuit haalt is men anti vaccinatie ? En tevens wappie ? Bent u bekend met de uitspraak “iedereen over één kam scheren” ?
klopp!
Een voorbeeld nemen aan Duitsland en van mensen vaccinatiemachines maken? "Bij een op grond van deze wet bevolen beschermende vaccinatie of een door de hoogste Landgezondheidsautoriteit openbaar aanbevolen vaccinatie of een vaccinatie op grond van artikel 17a, tweede lid, van de Soldatenwet, mogen vaccins worden gebruikt die micro-organismen bevatten die door de gevaccineerde persoon kunnen worden uitgescheiden en door andere personen kunnen worden ingenomen. Het grondrecht op lichamelijke integriteit (artikel 2, lid 2, eerste zin, van de basiswet) wordt in dit opzicht beperkt."
www.gesetze-im-internet.de/ifsg/__21....
@Plaque-doctor | 06-01-22 | 12:06: Iedereen over een kam scheren, is dat niet gevaarlijk ivm corona?
Heb je soms in een democratie, dat er beslissingen worden genomen waar je het niet mee eens bent.
Je hebt soms ook dat er beslissingen genomen worden die in strijd zijn met de mensenrechten. En dan moet je je afvragen wat prevaleert, de meerderheid of de mensenrechten.
Ik vlucht denk ik maar naar Rusland.
Er zijn sinds de jaren 70 dan wel heel veel beslissingen genomen in deze "democratie" waar ik het niet mee eens ben. Ik heb sinds 2001 eigenlijk moeite me te herinneren waar ik het wel mee eens was.
@Zack Hooi | 06-01-22 | 12:02: zou ik niet doen, tenzij je geld hebt natuurlijk, maar zonder geld ben je in Rusland nog iets steviger de sjaak.
@ReyNemaattori | 06-01-22 | 11:55: Als dat zo is, kan je het binnen Europa aanvechten en zal je in het gelijk worden gesteld. Als het zo is…
Ja ik behoor tot de kleine groep die meer dan 6x modaal inkomen heeft en zie met pijn in mijn hart dat je boven het paupersalaris van 68.000 euro de helft kunt afdragen.
Landen lijken te wedijveren om de totale debielenbokaal te bemachtigen. Wat een waanzin.
En Macron gaat het zeker winnen, althans binnen Europa. Wereldwijd staat er maar 1 aan de top, en dat is Australie.
@TonAlias | 06-01-22 | 11:48: En? Is Australie door de strenge maatregelen nu corona vrij?
Jan, geen enkel land zal ooit corona vrij zijn. Maar daar wil men niets van weten.
Raar plan. Maar persoonlijk maak ik me niet druk om wat ze allemaal van plan zijn in Frankrijk/Italië of waar dan ook. Waar ik me wel druk om maak is het uitblijven van een lange termijn visie van de regering hier.
@vliegende knorrepot | 06-01-22 | 11:46: ga weg
@vliegende knorrepot | 06-01-22 | 11:46: Je bent niet serieus hoop ik? Een 83 jarige ambtenaar die een jaarlijkse praatclub voorzit is het probleem?
1G zou simpelweg genezen moeten zijn.
Van het virus en van de massa psychose that is.
Nu Nederland nog
Dat plan zal hier wel afgefakkeld worden.
@photto | 06-01-22 | 11:45:
I see what you did there.
Kan niet.
14 januari a.s. 2G+ in de cultuursector sowieso. Museum? Eerst een staaf in je bakkes. Mijn voorspelling.
@horsteknots | 06-01-22 | 11:49:
QR code eerder.
@Graaf_van_Hogendorp | 06-01-22 | 11:51: We komen erop terug. het enige voordeel is dat er in steden en dorpen genoeg parkeerplaatsen te vinden zijn.
Zo lang euthanasie mag moet het gewapte ook zelf kunnen kiezen onbeschermd te zijn. Het is wel redelijk extra waarborgen te vragen op besmettingsrijke plekken (test) ter voorkoming doorbraakinfecties.
Heil Hugo
Zielepoot!! Zo jij ook weer blij vandaag.
Dat krijg je als de maffia in de medische zorg, ook aan het vaccineren verdient, gelukkig zit bij ons de maffia alleen in de regering.
In een slechte maffiafilm zouden de vaccins ook nog eens goedkope placebo's blijken te zijn.
Het is niet experimenteel. En je kon ook voor oudere techniek opteren( janssen)
Wanneer houden we eens op met dat experimenteel frame? Doe vaccins zijn er jaren de techniek decennia het aantal keren gebruik miljarden en er is overal een toelating na uitgebreide testen. Ook o0 veel plekken al de definitieve niet de voorlopige. Al is dat geen groot verschil
@vermeubelmaker | 06-01-22 | 11:41: Ik wel; de eerste twee keer waren best heftig, daarna wen je er aan.
@vermeubelmaker | 06-01-22 | 11:41: was sarcastisch. Ik ben nu positief en het is niet meer dan een matig griepje. Niet gevaccineerd.
Ja, ze moeten rap zijn, anders voelen ze geen mandaat om het in te voeren.
Een vaccinatieplicht ""tot"" juni. Beetje raar.
Ja want dan krijgen weinigen nog de krona. De verplichting wordt in oktober weer hervat. Bovendien lijken de vaccins max 6-9 maanden echt effectief tegen het CCP virus.
Even onderduiken in een ander land en dan na juni terugkeren en dan kun je zonder prik gewoon door 't leven? Beetje wassen neus imo...
Per direct, maar met uitstel tot 15 juni. Zoiets waarschijnlijk. Alleen al het gebrek aan communicatieve vaardigheden....
@ReyNemaattori | 06-01-22 | 11:44: sommige mensen hebben een leven; een baan, een gezin etc. Die kunnen niet 'even' een half jaar onderduiken om een prikje te ontlopen
Voor werkenden was er al een riante regeling. Dit is voor mensen met een uitkering en/of pensioen, dus heel simpel: geen prik = geen geld tot juni. Succes er mee!
Voor die reaguurders die dat ook wel "terecht" vinden, zak er in!
REAGEER OOK