Directeur GGD Gelderland: "Iedereen nog een paar jaar elk half jaar coronavaccinatie"
Nou ja weet je als hij het zegt
We citeren GGD-directeur Henk Bril van de regio Gelderland-Midden: "Ik verwacht zomaar dat we nog een paar jaar bezig zijn elk half jaar om ongeveer elke periode van een half jaar een prik te gaan zetten." Nou, helemaal niks meer voor kwetsbare groepen en iedereen die daar zelf vrijwillig zonder drang tot besluit natuurlijk. Maar als die actieve vaccinatieplicht afgedwongen per financiële ruïnering na prikverzuim na oproep straks ingevoerd wordt tijdens de minst dodelijke loopneus tot nu toe, zou Henk het best eens een stuk drukker gaan krijgen hem lief is. En dat dan elk half jaar, nog een paar jaar lang.
n o t h i n g
Reaguursels
InloggenDie heeft tenminste een vaste baan!!!!Goed gedaan jochie.
Nou er loopt toevallig nog een bonnetjes onderzoek naar Henkie "Boek Maar". Bij de politie heeft hij wat te veel te duur gereisd, vandaar dat hij nu bij de GGD ondergedoken zit.
Even Statistieken .Hoe meer we prikken hoe meer meer bestmettingen hebben we hebben leg dat maar eens uit
Ooit op een boerderij gehoord van een old school veearts.
Ga niet prikken tijdens een epidemie van muterende virussen, want je kan het erger maken.
Wat als het waar is?
Men moet toch ervan bewust zijn dat een virus zich ook kan gaan verdedigen tegen de aanval en hij heeft niet zo veel mogelijkheden ter verdediging, behalve mutatie.
Iedereen denkt dat de vaccinatie capitulatie van de virus bewerkstelligd, maar wat als dat niet waar is en hij word lekker resistent?
Met onze antibiotica en penicillin hebben we tenslotte ook superbugs gekweekt, en vooral in ziekenhuizen.
Wij onderschatten structureel de kracht van de natuur en we overschatten wat we hier zelf aan kunnen doen (epidemieen, klimaatopwarming, etcetera)
Gelukkig is sindsdien veel meer bekend geworden over de interactie tussen vaccins en muterende virussen. Zie bijvoorbeeld: www.umcutrecht.nl/nieuws/klunzige-vir...
Het verschil tussen het gebruik van antibiotica en vaccins is in dit zelfde topic ook al uitgebreid aan de orde geweest.
Wat zei Rutte ook alweer op dag 1 van het virus.. iets met het nieuwe normaal.. Maar zo zal hij het wel niet bedoeld hebben.
In ieder geval zag ik dat er een loophole is en dat heet 'off the record'. Dus straks kerst 'off the record'. Vrolijk nieuw normaal kerstfeest mensen.
De eerste keer zei Rutte: Dit is een virus dat onder ons zal blijven. We zullen moeten accepteren dat er mensen ziek worden en dat er mensen overlijden. We moeten ouderen en mensen met een zwakke gezondheid beschermen en het virus verder laten rondwaren totdat groepsimmuniteit bereikt is en 60-70% het virus heeft opgelopen. De enige keer dat Rutte iets verstandigs zei, omdat ze toen geen tijd hadden om aan het narratief te gaan sleutelen.
Je zult maar hier asiel hebben aangevraagd. Ben je mooi klaar mee.
Goed voor de werkgelegenheid zo moet je maar denken. (Prikkers, handhavers, justitieel apparaat, etc.)
Flikker maar op. Ik heb 1 zon spuit laten zetten en er komt er geen meer bij. Klaar.
We praten wel over ongevaccineerden... maar, vergeet ook niet (een deel van) de gevaccineerden. Ik ben dit jaar gevaccineerd. En daar sta ik achter nog steeds. Maar het was mijn keus.
Nu deze toenemende prikdwang en QR code samenleving, ben ik er wel klaar mee.
Geen booster voor mij. Zeker daarbij dat alle signalen rondom omikron wijzen op milder. Lijkt me niet meer zinvol om 2x per jaar Nederlandse volk te gaan prikken op straffe van godweet wat of dwang...
Hopelijk komen steeds meer mensen tot inkeer dat niet het juiste pad is...
Tot je een maand nergens naar binnen mag. Dan zullen de meesten, net als voor de eerste 2/3 prikken, het toch maar doen voor de QR code.
Ik neem wel gewoon mijn boosterprik.
Ik snap die hele hosannastemming onder de wappies niet. " haha een derde prik dat worden er 600 ".
Dat maakt ze nog niet zinloos. Of zelfs vervelend
Lijkt er toch op dat alle gelegenheidsargumenten ten spijt het toch eerst en vooral een prikschijtkwestie is.
@hetmoetdanmaar | 23-12-21 | 23:11: ja wel een puntje... Kijken hoe lang dat houdbaar blijft. Poging waard.
@Shoarmamasutra | Misschien wel terecht, in dit geval.
@Shoarmamasutra | 23-12-21 | 23:13: toch helemaal prima dat je de booster neemt. Nu is het nog een keuze van je. Los van dat wel werkt is er ook de morele kwestie of je zoiets moet afdwingen op straffe van uitsluiting van sociale verkeer etc.
Prikschijt.. leuke kekke term maar dat is voorbij de kwestie of wel zinvol is als het virus endemisch wordt. Milder en minder kwaad kan. Dat risicogroepen, ouderen en zij die dat prettiger bij voelen zich laten prikken meer dan voldoende. Hebben we deze hele heisa niet meer nodig...
Als je op deze wijze wil insteken als prikschijt kan ik ook zeggen dat jij coronaschijt hebt. Lijkt me ook overdreven. Los van mogelijk een situatie waardoor het voor jou extra zinvol is natuurlijk..
Snap de ophef niet. Dan krijg je dat derde prikje. Je voelt er niks van, één dag een stijve arm is alles. En je kans op schadevrij corona krijgen is met factoren toegenomen. Begrijp die aversie niet. Beetje dwarsliggen omdat je "iets moet", het komt nogal kinderachtig op me over eigenlijk. We zijn toch geen zeven jaar of zo, we zijn volwassen mensen toch?
@Beste_Landgenoten | 24-12-21 | 00:02: Het is nu net als klimaatontkenning onderdeel van een rechtse politieke ideologie. Antivaccinatie was ooit een typisch links-progressieve bezigheid, niet helemaal onlogisch omdat het past in het thema van de inherente kwaadaardigheid van bedrijven als in "Big Pharma" en geloven in New-Age achtige opvattingen over de holistische natuurgeneeskracht van je eigen lichaam en geest tot en met het geloof dat infectieziekten goed voor je zijn veel beter past bij de selderie-gestookte bleekmuiltjes, de yogaknotjes en de antroposofische tuinbroekmoeders aan de linkerzijde van het spectrum. Misschien sans het gezwets over synchroniseren met kosmische energie etc.
Maar ter rechterzijde is antivaccinatie nu veel groter en wijdverbreider een geloof geworden dan dat het ooit op links was, dat ingrijpt op het thema van de inherente kwaadaardigheid van overheden, en niet gevaccineerd zijn is nu een groepsidentiteit. Vandaar ook dat zo'n groot deel van de ongevaccineerden met trots proclameert dat werkelijk niets hen er ooit van zal overtuigen zich te laten vaccineren. Dàt is religie.
Of iemand nu wel of niet spuitjes neemt interesseert mij eigenlijk geen bal, lekker zelf weten. Maar het gelul erover ben ik wel helemaal zat, en dan vooral het evangeliserende toontje! Zowel in de wappie-kerk als in de spuit-moskee wordt de Enige Waarheid verkondigd, en wie genuanceerd denkt wordt voor 7-jarige uitgemaakt. Lighten up people!
@hetmoetdanmaar | 23-12-21 | 23:11: Tja: dat is 1 manier om er naar te kijken. Als je er vanuit gaat dat er altijd een alternatief is, dan biedt dat mogelijkheden. Het is misschien een kwestie van lang zoeken maar dan is het ook de moeite waard. Een goed voorbeeld is: welkomzonderprik. nl . Een website waar je horecagelegenheden vindt zonder deurcontrole.
@Beste_Landgenoten | 24-12-21 | 00:02: Een beetje volwassen persoon accepteert gewoon dat een ander een andere keuze maakt. Je voert de beste mogelijk tegenargumenten om die ander de andere kant van de medaille te laten zien. Maar wat wij nu zien in deze maatschappij is een mega-kinderachtig gedrag: mond houden en je doet wat ik zeg. Als je niet doet wat ik zegt, dan ben je dit en ben je dat. Dan ben jij degene die dit gedaan hebt etc etc. Dus wil je een volwassen maatschappij, accepteer dat er mensen zijn met afwijkende mening. Persoonllijk begrijp ik die aversie niet van pro-vaccinatie fans tegen afwijkende meningen.
Wat ik niet kan volgen dat mensen vergeten zijn dat er geen dwang zou komen. Wat ze ook vergeten dat met alle vaccinaties we geen stap verder zijn. Terwijl er toch bijwerkingen bekend worden van die spuiten. Laat die booster maar even voor wat het is. Vertrouw ze helemaal niet meer.
@Beste_Landgenoten | 24-12-21 | 00:02: Nee uiteraard, maar dat is ook het punt niet. Die stijve arm een dag of dat prikje zelf. Dat geloof ik allemaal wel. Mijn aversie zit niet zo zeer tegen de werking van vaccin. Er is een risico maar dat is bij paracetamol ook, nee prima allemaal.
Wat je doet is dat dwars liggen als kinderlijk gedrag kenmerken. Voor mij is dat juist niet. Ik snap je wel want precies dat soort comments krijg ik in reallife ook als ik het op merk: wat maakt het uit. Ach, dat prikje. Och als we dan weer naar cafe kunnen who cares.
Deze gelatenheid, deze bijna slaafe compliance. DAT vind ik dus gevaarlijk.
OK misschien heb ik te veel historische heldenfilms gezien. Ik denk dat het altijd die kleine groep mensen waren in de geschiedenis die wel vragen stelden, die wel lastig deden, die niet meteen buigden, maar die vast hielden aan bepaalde fundamenten. Draait het ook niet om wat fundamentele zaken (oa vrijheden) in onze sameleving? Gewoon wat dingen die we NIET willen opgeven om we een risicoloze samenleving willen met alle controle op alles tot dood gaan aan corona...
Waarom gooien we al twee jaar de samenleving van beetje dicht tot helemaal dicht? Met alle schade van dien. Mentaal, economische etc.
Ja corona is kudt, en ja vaccins beperkt die schade (doch relatief laag) enorm. Maar dat kan ook in een volwassen vrij samenleving waar we dat duidelijk uit leggen. Mensen adviseren vaccin te nemen.
En daar de grens leggen en gewoo weer leven!!
Je kunt samenleving ook niet jaren stil leggen op één parameter namelijk capaciteit van de gezondheidszorg (IC etc).
Kortom: het gaat mij om fundamentelere zaken en inrichting van de maatschappij dan sec dat prikje...
Andere keuze prima. Maar het zeer grote punt is dat die keuze gevolgen heeft voor anderen. Dat als jij die prik niet neemt, je kans op een IC plaats dertig keer groter is. Dat je daarmee anderen een noodzakelijke zelfs levensreddende behandeling ontneemt. Dat jij in alle vrijheid graag de andere keuze maakt zou allemaal uitstekend zijn, ware het niet dat je daarmee anderen benadeelt. Ook in meer indirecte zin omdat wegens jouw weigeren er weer meer zieken zijn, dus een lockdown eerder noodzakelijk is. Je gevolgen hebben keuzes, niet alleen voor jezelf en daarom vind ik dat hele toontje eromheen van kijk ons eens verzetsstrijders zijn nogal eh... misplaatst.
@Beste_Landgenoten | 24-12-21 | 08:40: ik ben nogmaals niet tegen vaccinatie. Heb mijn twee prikken gehad zes mnd terug. Afgelopen maand corona. Maw ik zit goed. Daarnaast gebruik je een kansberekening ten faveure van je standpunt. Hoeverre die 30 x klopt... Weet ik niet.. het is een valide argument. Daar tegen over zet ik dan dat die kans dat iemand op ic komt 1,6%. 98.x% niet.
Plus evolutie van virus naar endemisch en aldus milder. Daarmee dit alles in ogenschouw nemend vooralsnog geen booster. Plus overheidshandelen staat me vooral ook tegen zoals benoemd.
Gaat mij echt niet om; oeh kijk mij verzetten... nee inhoudelijk staat me beleid tegen en oprechte zorgen over de maatregelen!
Maar snap je redenatie, echter vind ik weer jouw emotionele moreel verwijtende toon ook wat misplaatst in de grote context geplaatst.
Enfin toekomst zal het leren...
Mijn voorspelling: we tuigen een controle en check maatschappij op voor iets wat op termijn een verkoudheidsvirus zal worden. En dat is het het niet waard. (Grote geheel)
Binnenkort klinken de overwinningskreten wegens het verslaan van corona. Om dan de strijd aan te gaan met Putin. Never a dull moment... Na Pharma moet Defence ook eten.
Denk dat Poetin eind januari begin februari een perfect moment vindt. Troepen op sterkte, grond bevroren voor de tanks, laatste "kans" gegeven aan de NAVO en dan kan hij eindelijk zijn moedertje Rusland herstellen van de dertig jarige blamage. Wraak voor al die vernederingen van dat decadente westen.
@Beste_Landgenoten | 24-12-21 | 00:04: Klinkt alsof je zin hebt in oorlog
Zeker niet, maar ik begrijp evenmin dat deze ontwikkeling niet op de voorpagina staat. Er dreigt een serieuze oorlog in Europa. Die dreiging is de grootste sinds dertig jaar. Ik heb de indruk dat men dit allemaal een beetje onderschat.
Als je het voor een ander doet of jezelf of voor de zorg.
Ik rij 103 km/u op de snelweg. Ik word dag in dag uit constant ingehaald en niet te zuinig, alles maar dan ook alles wat ik in mijn spiegel zie is mij binnen no-time voorbij gereden.
Dan projecteer ik dat even op de corona situatie en dan kan ik weinig anders concluderen dat de hypocrisie er af druipt. Niet dat je van mij niet met 120 km/u voorbij mag rijden, ga vooral je gang. Maar datzelfde volk loopt dus hier de moraalridder uit te hangen.
Het zijn inderdaad de wappies die te hard rijden.
Dat zie je duidelijk aan koppen.
@Papa Jones | 23-12-21 | 21:05: dat kan toch niet? Het zijn vaak dikke bmw’s en audi’s. Wappies kunnen dat niet betalen. Wappies kunnen geen autorijden want ze weigeren een rijbewijs. Dus wappies rijden geen auto.
Mag ik u erop attenderen dat 100 km/h de maximum snelheid is en niet 103 km/h?
Ik heb altijd last van die figuren die net zo 100-103 rijden. Terwijl ook 106 geen boete oplevert.
Blijf dan thuis.
Als ze consequent zijn dat moeten ze ook zonder gordel rijden
Ah, het vergelijkingsargument. En een prachtige ook! Wappie Stonecity denk volgens mij echt dat hij een punt maakt, puur genieten!
Je weet dat 100 een stikstofmaatregel is? Het ging niet om veiligheid, maar weer om een ander rekenmodel van het rivm.
Vrienden van mij roken 1,5 pakje per dag maar willen geen troep (vaccinatie) in hun lijf.
Vrienden van mij roken 2 pakjes per dag. Maar vinden dat ze wel hun verantwoordelijkheid hebben genomen door te vaccineren.
@Samtari | 23-12-21 | 20:43: daar hebben ze dan gelijk in
Ja roken is natuurlijk ook niet goed voor je.
Ik ken mensen met low budgetttattoos aangelengd met permanent marker inkt, bewezen kankerverwekkend en honderden prikken vragend die zonder met de ogen te knipperen het hebben over zooi in vaccins.
U heeft vrienden? Wat goed
Ja maar dat is hun eigen keus en niemand dwingt ze. Snap je dat niet dan?
Nou ken ik toch aardig wat mensen maar nog steeds niemand die ernstig ziek is geweest door corona.
Ik wel tien die er aan overleden zijn maar goed, ik ben een dagje ouder en woon op een soort bijbel belt.
@botbot | 23-12-21 | 20:35: vuilnis belt?
u zit nog op de lagere school?
Ik ken een aantal long covid gevallen, een paar doden en ook een paar man zonder veel effect
En het anekdotisch bewijs! Het is weer een feestje deze comments. Zou tjatiswat zelf denken dat hij hier een punt maakt? Een beetje wappie bouwt namelijk op dit soort schitterend anekdotisch bewijs.
Same here. Het is natuurlijk anekdotisch, maar ook weer treffend. De doden ken ik uit de periferie en ze hadden 1 ding gemeenschappelijk: ze waren oud.
Nope. Ik loop na 3 prikken nog steeds met de muilkorf voor de ongevaccineerden.
U staat niet in de file, u bent de file.
Mondkapjes zijn voor iedereen en dus eigenlijk juist niet discriminerend
Want gevaccineerden zijn niet besmettelijk? Gozer, dit al eeuwen geleden achterhaald.
Dat vinden wij reaguurders van geenstijl helemaal geen probleem, toch?
Want:
-Het is maar een prikje,
-we hebben niets te verbergen,
-zonder vaccin was ik nog zieker geweest,
-we doen het voor eeen ander
-en ze zijn uit en te na getest.
Wij leggen ons lot graag in andermans handen als Rutte, de Jonge, Fauci en Biden.
Dus grote dank voor de de vaccinatie die door onze strot word geduwd! En weer en weer en weer.....
Helemaal waar!
Hoeveel mensen zouden er op de IC liggen als er niet gevaccineerd was denkt u?
@botbot | 23-12-21 | 20:29: niet meer dan er bedden zijn.
@president osama | 23-12-21 | 21:06:
Dat is een waarheid zo groot als een koe.
Proest blindelings volgen van pathologische leugenaars als Engel en Baudet, nee dat snijd hout.
@botbot | 23-12-21 | 20:29: 19 miljoen Nederlanders.
Nee, Rutte en de Jonge zijn goud eerlijk…
@flame_me | Wat hebben die ermee te maken?
Dat komt dus neer op 60%, want die 'transparency/research' gaat nooit genoeg zijn en is slechts een sociaal wenselijk antwoord om niet als totaalwapper over te komen.
"Nothing" is van in hun bubbel zittende ingegraven types vol met cognitieve dissonatie. Voortschrijdend inzicht, de wetenschappelijke methode, jezelf aanpassen; het is een beetje spannend natuurlijk allemaal. Jouw identiteit koppelen aan een standpunt over een specifieke vaccinatie, daar graven de meeste zich niet meer uit. Nouja met een lekker hoog dodental misschien.
En dan is het in de VS ook al helemaaal verpest door het politieke sausje. Hoe groter het percentage Trump stemmers in een county hoe hoger de death rate ligt, dat is dan wel weer grappig, het levert iig mooie grafieken op.
"Jouw identiteit koppelen aan een standpunt over een specifieke vaccinatie, daar graven de meeste zich niet meer uit."
Jouw identiteit koppelen aan een digital wallet, daar graaf je je niet meer uit nee.
Vaccineren: Goed idee, voor kwetsbaren en mensen met een zwakke gezondheid, maar hou op met die verplichting en blijf helemaal weg van kinderen.
@LonelyWanker | 23-12-21 | 19:34: Ik had het niet over verplichten of kinderen, beide zaken waar ik ook geen voorstander van ben. Wel over mensen die aangeven in geen enkel geval het vaccin willen, nooit never niet wat er ook gebeurd. Dat is heerlijk principieel om het maar even positief te brengen.
@sumatriptan | 23-12-21 | 19:43: Dezelfde principes die je onder andere in Staphorst ziet.
Maar zelfs daar kraakt het wat, begreep ik.
@sumatriptan | 23-12-21 | 19:43: mee eens.
Terwijl Trump toch mans genoeg is te zeggen dat hij geboosterd is.
Maar goed zoals de wappies al zeggen: laat de natuur zijn werk doen
Natuurlijke weerstand
Feitelijk gewoon genetische selectie. De dommeren sterven zich zelf uit
#ikdoenietmeermee.
#metoo
#veelsucces
Ik deed al niet mee.
Benieuwd hoe u nog mee doet aan de maatschappij als overal een QR code verplicht is...
@Vunzigheid | 23-12-21 | 20:44: dan laat u zich besmetten, die optie wordt nog steeds geaccepteerd.
waaraan mee?
Haal nog de boosterprik en dan einde. Ze bekijken het daarna maar. Ben het zat die zogenaamde experts. Ga mijn leven niet kapot maken voor die eikels. Dan maar iedereen aansteken daar de kans klein is. Wat een faal land is Nederland toch.
Nu een grote mond, maar als je straks nergens meer in komt, inclusief vliegtuig, sta jij ook gewoon in de rij. Ook gij, Brutus.
@opblaasschaap | 23-12-21 | 19:24: ga nooit met vliegtuig. Koop alles online behalve eten waren.
@opblaasschaap | 23-12-21 | 19:24: maar je doet het ook voor een ander , tuurlijk.
Pfizer schuift ff 15 miljard $ naar een NL brievenbus firma.
nos.nl/artikel/2410678-pfizer-sluist-...
Ik zeg confisqueren die poen!
Hadden we het zelf kunnen ontwikkelen dan?
Wees maar gelukkig dat er een kapitalistisch systeem in de wereld bestaat dat ongeveer voor alle ontwikkelingen zorgt. Onder het juk van een socialistisch of islamitisch systeem was je al lang dood geweest.
@Sinterbikske Ja, zie het Jansen vaccin, made in Leiden NL.
@2_amazing | 23-12-21 | 19:19: Amerikaans bedrijf. Man van de zus van mijn schoonbroer werkt daar aan het vaccin ( legt productieprocedures vast). Start salaris 80.000 euro, vorig jaar januari begonnen daar, zelf weigert hij vaccins. Apart wel, maak mezelf er minder druk om.
@Sinterbikske | 23-12-21 | 19:15: kapitalisme betekent niet dat er geen belasting betaald hoeft te worden.
En wat weet Bril nu helemaal? Omicron is als een vaccinatie.
Het idee van een vaccin is dat je immuunsysteem het een aantal jaren onthoudt. Boosters zijn voor de zwakkeren een aanvulling om het immuunsysteem voortijdig te activeren, zodat de antistoffen al op oorlogssterkte zijn voordat je een echte besmetting tegen komt. Maar dat heeft voor mensen buiten de risicogroepen weinig toegevoegde waarde.
Bullshit. Tetanus-vaccin heeft ook een booster nodig na een jaar om het een aantal jarem vol te houden. Voor iedereen, niet voor alleen de zwakkeren.
Griepvaccinatie? Elk jaar opnieuw dus wat nou jaren onthouden?
@blikjegrolsch | 23-12-21 | 18:56:
Bullshit. Tetanus is een bacterie, geen virus. Wat is de laatste keer geweest dat u de mazelen kreeg nadat uw kroost er mee onder zat? Rode hond misschien? De bof? Die vaccins werken toch behoorlijk goed... (Ok mazelen zijn Anti lichamen maar dat is nog beter dan een vaccin)
@eilende Zebra | 23-12-21 | 19:02: Dat muteert.
@eilende Zebra | 23-12-21 | 19:02:
Griep bestaat uit meerdere strengen van het influenza virus, er is dus niet per jaar 1 virus. Je wordt geënt met de kans dat je de juiste streng te pakken hebt. Soort Russische roulette...
@DeKees | 23-12-21 | 19:04:
Dktp wordt ook met meerdere prikken (boosters) gegeven. Kinkhoest ook, en nu er dankzij vaccinatieweigering weer uitbraken van kinkhoest zijn wordt zwangeren de maternale kinkhoest prik aangeboden. Dan is je kindje de eerste drie maanden beschermd tot hij zelf een prik krijgt. Elk jaar belanden weer pasgeborenen in het ziekenhuis met kinkhoest -en die kunnen ook overlijden-, terwijl dat jaren niet is voorgekomen.
@blikjegrolsch | 23-12-21 | 18:56: Om het immuungeheugen te trainen is voor de meeste vaccins een tweede prik nodig binnen een bepaalde tijd van de eerste. Dat is geen booster, maar noodzakelijk voor de basivaccinnatie. Je noemt het pas een booster nadat de basisvaccinncatie is afgerond.
@Zeurders | 23-12-21 | 19:17:
Dan zou je dktp geen booster noemen en kinkhoest wel, denk ik.
Nergens voor nodig, tenzij je een verhoogd risico loopt. Gooi alles los en doorrr.
Hoe achterlijk is het om er vanuit te gaan dat de natuur geen enkele invloed heeft op het toekomstige verloop en meteen al in te zetten op meer vaccineren? Wanneer gaan mensen weer voor zichzelf denken en beslissen?
Hebben mensen dat ooit weleens gedaan? Zo ja, wanneer was dat?
Er lijkt een duidelijk verband tussen de hoeveelheid overheid en het autonoom denken te bestaan.
@Mr_Natural | 23-12-21 | 18:51:
Volgens mij voor het laatst bij de vorige ijstijd, toen hebben alle jagers verzamelaars massaal fikkie gestookt om het klimaat op te warmen. Men was de kou beu, onder leiding van Frans Verzamelmans (timmeren bestond toen nog niet)
Of dat er goede medicatie komt, voor degenen die dat nodig hebben.
@letopuwzaak | 23-12-21 | 20:16:
Of dat, inderdaad.
Vind ik minstens wat naïef. Gewoon wachten tot een toevallige mutatie ons redt. De kans daarop bestaat maar evengoed bestaat de kans dat er een ellendiger versie muteert. De natuur heeft geen wil of sturing, toeval en evolutie bepalen het verloop der dingen. En er is geen sturende kracht richting het voor ons optimale scenario.
Demissionair zorgminister Hugo de Jonge bestelt "onder dwingende spoed" 1300 extra zuurstofapparaten voor de thuisbehandeling van coronapatiënten. Het gaat om zogenoemde zuurstofconcentratoren. Dit zijn elektrische apparaten die zuurstof uit de lucht halen.
bron: telegraaf
Dat komt van pas, mocht code zwart zich hier aandienen.
Beter mee verlegen dan om verlegen.
Is hij wel laat mee. Wordt dat betaald uit de 5,1 miljard?
Dit is denk ik de eerste keer dat ik het eens ben met Hugo. We hebben veel oude kwetsbare mensen die mogelijk wat extra lucht nodig hebben als er een daadwerkelijk gevaarlijke mutatie langs komt.
Dure apparaten, Siewert weer een dealtje?
Dat doet ie dan wel goed.
@Zeurders | 23-12-21 | 18:54: Zou mee moeten vallen, wat zelfs een paar rokerslongen kunnen, moet een machine toch met weinig moeite lukken.
Maar goed, anders kunnen we die dingen altijd nog in onze vergaderpaleizen gebruiken.
Handig. Daar ben je minister voor. Anticiperen.
Volgens van Dissel werken de vaccins niet goed tegen omikron, maar beschermt een booster wel. Waaronm dat zo is kon hij niet zo goed uitleggen. Zie de column van Leon de Winter in de Telegraaf. Ik vraag me af of die extra bescherming niet puur het resultaat is van de adjuvanten, die het immuunsysteem tijdelijk een algemene schop onder de kont geven. Het zou wel interessant zijn om een RCT uit te voeren waarin bij drie groepen de bescherming tegen omikron wordt getest: de eerste groep bestaat dan uit ongevaccineerde personen, de tweede uit personen die met een mRNA of vectorvaccin zijn gevaccineerd, en de derde groep uit personen die enkel het mengsel van adjuvanten krijgen toegediend.
Lijkt me niet dat toevallige toevoegingen je immuunsysteem beter laten werken tegen Omikron.
@Beste_Landgenoten | 23-12-21 | 18:40:
Wat is er toevallig aan de toevoegingen?
Nou die hebben niets te maken met de werking van het mRNA zelf. Dat is er dus willekeurig aan met betrekking tot het virus.
@Beste_Landgenoten | 23-12-21 | 18:45:
Die toevoegingen zijn bedoeld om het immuunsysteem extra te activeren. Mijn punt is dat dat misschien helpt om een eventuele infectie te bestrijden.
Ik heb even gegoogled en kwam het volgende tegen:
"First, i.n. administration of adjuvant alone has been shown to result in a temporary increase in resistance against virus replication in the respiratory tract [37–40]. "
virologyj.biomedcentral.com/articles/...
Dat lijkt mijn gedachte te ondersteunen.
@lekgoot | 23-12-21 | 18:54:
Let wel, dat artikel heeft niet met corona te maken, maar is bedoeld om aan te geven dat adjuvanten uit zichzelf ook al een vorm van bescherming kunnen bieden.
De adjuvantia versterken weliswaar de immuunrespons maar hebben niet de potentie om zelf een immuunreactie te geven. Vandaar dat er altijd virussen, deeltjes van virussen of mRNA-codes in moeten zitten.
@Pardoes | 23-12-21 | 18:57:
Zie mijn link en commentaar om 18:54:
virologyj.biomedcentral.com/articles/...
@lekgoot | 23-12-21 | 18:54: Dit onderzoek is hoegenaamd niet toepasbaar op waar het hier over gaat. Een kunstmatig griepvirus bij muizen en een type vaccin dat via de neus werd gegeven. Bovendien was een van de adjuvantia een choleratoxine. Absoluut interessante stof maar vooralsnog niet toepasbaar voor corona.
Is het gewoon niet zo van: hoe meer antilichamen, hoe groter de kans dat er wat aan een omikron blijft plakken? Met een booster heb je weer een tijdje een dot antilichamen extra.
@Pardoes | 23-12-21 | 19:07: Fijn dat je het fileren voor gevorderden hier doet.
@sumatriptan | 23-12-21 | 19:13: Exact!
@Pardoes | 23-12-21 | 19:07:
Dat dit onderzoek niet rechtstreeks van toepassing is gaf ik al aan in mijn reactie van 18:56. Waarom ik dat onderzoek link is om aan te geven dat de gedachte dat adjuvanten alléén al een tijdelijk verhoogde bescherming kunnen bieden niet zomaar verworpen kan worden. Het zou wel erg hilarisch zijn als de beschermende werking van boosterprikken tegen veelvuldig gemuteerde varianten enkel berust op de adjuvanten. Het zou wel verklaren waarom die bescherming zo snel weer afneemt. Let wel, dit is een hypothese, dus onbewezen zolang daar geen onderzoek naar is gedaan.
Wat er gebeurd is, is dat het muizenlichaam gereageerd heeft op een lichaamsvreemd eiwit, notabene een zeer agressief toxine, in het slijmvlies van de luchtwegen (dus lokaal, niet systemisch!) waardoor er minder virusreplicatie was. Dit is op geen enkele manier te vergelijken met de gebruikte adjuvantia van ingespoten vaccins bij mensen.
In de artikelen waarnaar verwezen wordt in de voetnoten lees ik ook dat in soortgelijke experimenten bij muizen er eiwitten gebruikt worden van de bacteriën Klebsiella Pneumoniae, Staphylococcus Aureus, dat choleratoxine en zelfs een ander vaccin, het BCG. Tja, dat die een immuunrespons geven geloof ik direct.
@Pardoes | 23-12-21 | 19:44:
Goed hier dan een andere link, gaat om een enterovirus. Alleen al de adjuvant gaf hier een grote mate van bescherming.
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32645845/
De gedachte dat een adjuvant dus uit zichzelf invloed kan hebben op de immuunrespons bij een infectie is dus niet eens helemaal uit de lucht gegrepen. Best het onderzoeken waard dus. Zeer zeker niet iets om bij voorbaat uit te sluiten.
@lekgoot | 23-12-21 | 19:53: Freund adjuvans is een gedroogd mycobacteriumpreparaat. Dat wordt gebruikt in experimenten om een sterke reactie te geven. Maar:
"CFA (Complete freund's adjuvant) is a suspension of dessicated mycobacterium in paraffin oil and mannide monooleate that induces inflammation, tissue necrosis, and ulceration. It can be used subcutaneously in the paw, or intraperitonealy in mice and rats. A period of 24 h is required for onset after injection. Due to the rate of tissue necrosis, it is recommended to euthanize CFA injected animals within 1 week."
Ik denk niet dat je er vanuit kan gaan dat een adjuvans een gerichte immuniteit tegen virussen kan geven. Overigens zou het dan meteen niet meer een adjuvans genoemd worden.
@Pardoes | 23-12-21 | 19:17:
Domme vraag wellicht; antilichamen zijn toch gericht tegen iets specifieks? Heb je bij teveel zwervende en niksdoende antilichamen geen risico op een auto immuun respons? En werkt het als een soort algehele opruimer?
@letopuwzaak | 23-12-21 | 20:22: Heel goede vraag zelfs. Inderdaad, in principe werkt een antilichaam tegen een specifiek antigeen. Gelukkig lijken veel antigenen voldoende op elkaar om door hetzelfde antilichaam te worden aangepakt. Dat is het positieve verhaal. Helaas kan een door het eigen lichaam gemaakt antilichaam soms ook een bepaald lichaamseigen eiwit aantasten (autoimmuunreactie). Ook een te sterke immuunrespons kan zo'n reactie geven. Dat is het negatieve verhaal. Een algemene opruimer kan een antilichaam niet zijn maar het immuunsysteem heeft gelukkig wel andere methodes om een minder specifieke, dus algemenere bescherming te geven.
Dit is de reden waarom ik heel nieuwsgierig ben naar de effecten van Valneva, dat bestaat uit een heel, geïnactiveerd virus. Daar zitten meerdere antigenen aan en niet alleen het S-antigeen (die spike). Enerzijds kun je dan bedenken dat daarmee de immuniteit sterker is (hoewel dat nog echt wel bewezen moet worden) anderzijds dat die, mogelijke onnuttige antigenen ook onnuttige antilichamen laten maken met kansen op niet gewilde reacties. Ik ben echt niet negatief over Valneva maar wel nieuwsgierig hoe dit allemaal gaat uitvallen.
@Pardoes | 23-12-21 | 20:51:
Dank voor de geweldige uitleg. Interessant, en prettig dat mensen met kennis zoals jij reaguren. Zou je ook iets aan- of juist afraden aan mensen met een eerder auto-immuun probleem?
@letopuwzaak | 23-12-21 | 21:11: Daarvoor zou je echt meer over de specifieke aandoening bij de specifieke persoon moeten weten. Dat weten alleen de eigen huisarts of specialist(en). Die zouden zo'n vraag moeten kunnen beantwoorden.
Bedankt overigens voor de pluim! :-)
@Pardoes | 23-12-21 | 21:24:
Die komt je toe! Ik weet dat over het algemeen specialisten voor de meeste aandoeningen de vaccinatie aanraden. Covid zelf kan ook een probleem triggeren (net als uiteraard ook andere virussen). Nogmaals dank.
Van naar 2 weken thuis voor een platte curve, naar om het half jaar een prik in je lurve.
Met een prik in je mik dut je op iedere curve.
Omicron gaat ons redden. In Denemarken is 10% van de omicron besmettingen bij niet-gevaccineerden, en 90% bij gevaccineerden. Dat is ongeveer de vaccinatiestatus in Denemarken: omicron is dus voor iedereen even besmettelijk, en, op dit moment voor iedereen even mild.
Ik hoop het maar, ik hoop het maar, over anderhalf week weten we meer over sterkte van Omikron variant.
Het zou het droomscenario zijn: een verkoidheidje en daarna immuniteit.
Een kind vaccineren we en dan is die levenslang beschermd, maar een Coronavaccinatie moeten we elke paar maanden herhalen.
Mag ik dat raar vinden?
Griep vaccinatie?
Griepprik werkt ook niet eenmalig. De ene ziekte is de ander niet.
@Weethetallemaalniet | Griepprik wordt niet aan kinderen gegeven, tenzij in uitzonderlijke gevallen. Daarnaast is griepprik ook niet onomstreden, maar tenminste ook niet verplicht.
@koeberg | 23-12-21 | 18:26: van de griepprik is nooit aangetoond dat die werkt
@Weethetallemaalniet | 23-12-21 | 18:26: ik weet nog wel die grieplockdowns uit mijn jeugd. Maarnietheus.
@Ramsesz | 23-12-21 | 18:35: ze hebben dat in UK getest op kinderen dacht ik. Weet de uitkomst niet maar het is niet verplicht na die test dus de voordelen waren niet extreem.
@sjef-van-iekel | 23-12-21 | 18:36: aan griep gaan ook mensen dood. De zorg is ook overbelast geweest door griep. De vaccinatiegraad tegen griep is ongeveer 20%. 80% is daar dus wappie en antivaxx. Hypocriet, dat zeker.
Heb een flauw vermoeden dat vaccinatie weinig zin heeft. Mijn vrouw 2 maanden geleden volledig gevaccineerd, ik niet gevaccineerd maar een jaar geleden besmet geweest (niks van gemerkt destijds). Mijn vrouw nu corona en daarna mij besmet, zij heeft zwaardere klachten dan ik maar niet levensbedreigend of zo.
De thuistesten waren bij allebei overigens pas 2 dagen na de eerste klachten positief.
Vermoedelijk de nieuwe variant, geen benauwdheid of snotneus maar vooral hoofdpijn en spierpijn in de benen. Deze klachten zijn ook steeds meer voorkomend zei de GGD medewerker die belde.
Hoofdpijn, spierpijn en vermoeidheid was ook het enige wat ik bij delta had. Zoveel zal het allemaal niet schelen.
Liep totaal leeg! Zweten en toilet! Geen spierpijn of snotterend. Wel wat hoofdpijn.
Ik heb al bijna 2 weken spierpijn in de benen en moet af en toe niezen.
Het zal toch niet...... schrik, schrik.
Gauw even een testje doen.
@ChalinaRosa | 23-12-21 | 19:03: Thuistest negatief.
@ChalinaRosa | 23-12-21 | 19:03: Ojee , je laatste uren zijn geslagen, je gaat de kerst niet meer halen zo te horen.
Wil die ook graag in het kabinet?
Het is blijkbaar nog te vroeg om het hier te mogen vermelden, maar laten we hopen dat de berichten die suggereren dat omicron een stuk minder ernstige klachten oplevert en het einde van de pandemie zou kunnen of zou moeten inluiden inderdaad blijken te kloppen over een tijdje.
Zit er dik in, nog even afwachten.
Dat wordt dan feest in het Nachtcafe met gratis bier en vaccins voor allen.
@funda | lol
Mensen, laat je toch niet zo opnaaien vlak voor de kerst, laten we gewoon even afwachten, dan zien we het allemaal wel. Neem even een lekker boostertje en over een half jaar of een jaar zien we wel weer. Het enige wat telt is dat je niet ernstig ziek wordt en op de IC terecht komt. De rest ligt toch buiten je invloedsfeer.
U slaat de spijker op zijn kop.
Precies we zien wel weer. Over een half jaar weer een boostertje, ach we zien het wel. En dan blijkt volgend jaar naar drie booster je toch een vierde nodig hebt. Ach prik het er maar in we zien wel weer. En mocht je dan besluiten dat het na 6 prikken wel welletjes is mag je niet meer reizen, niet meer naar de horeca, niet meer naar gelegenheden die niet als essentieel zijn bestempeld.
Maar ach joh, niet zo zeuren, gewoon lekker meedoen.
We zien het allemaal wel.
Met die booster of inenting kun je nog steeds op de IC komen blijkt maar weer,dus waarvoor doe je het dan als het buiten je invloedsfeer ligt.
@dennistegelwerken | 23-12-21 | 18:58: Precies, als je al je spaargeld op 11 zet kun je ook winnen bij roulette.
Henk Bril zat eerst bij de politie, een expert dus.
www.ad.nl/arnhem/politiechef-henk-bri...
Mr_Natural | 23-12-21 | 18:10,,
Tja, das Johan Derksen ook inmiddels, tenenkrommend om te zien hoe hij tegen de ongevaccineerden " tekeer " gaat, jammer hoor, ( was ) best wel een leuk programma.
We blijven dus de komende jaren achter de feiten aanhollen. Voorjaar 2022 komt het vaccin tegen omicron beschikbaar, dan is die variant al lang en breed door de populatie gegaan, tenzij je iedereen tot het voorjaar wil opsluiten thuis. Net als de Chinezen, die zijn oktober 2022 een keer klaar met vaccineren van de hele bevolking tegen de alfa variant. Die kunnen de komende jaren vrolijk in lockdown blijven gaan, zoals ze nu weer hebben gedaan met 13 miljoen mensen in de stad Xi'an, vanwege 143 besmettingen. En dan heb je mensen in Europa die het Chinese model toejuichen. Wappies zijn het.
En het is mij een volkomen raadsel waarom de helft van de bevolking hier (lees onder de 40 jaar) zich de komende jaren verplicht moet laten vaccineren met een vaccin waarvan de onderzoeksresultaten de komende 55 jaar krampachtig geheim gehouden dienen te worden terwijl het virus zich tot verkoudheid-proporties ontwikkelt voor die groep. Vaccineren tegen verspreiding is inmiddels ook een wassen neus gebleken, dus welk argument blijft er nog over om bijvoorbeeld kinderen te vaccineren?
Vaccins voor kwetsbaren en ieder die dat wil, ik ben er helemaal voor. Maar ik geloof dat ik die nieuwe variant toch liever op natuurlijke wijze het hoofd bied dan via een zogenaamde booster. Geen behoefte om big pharma te spekken om de dans van een snotneus en zere keel te ontspringen.
Wat wordt er dan krampachtig geheim gehouden? Ik geloof er weer geen snars van. Altijd die domme hints op vermeende complotten. Het is zo suf allemaal. Alsof de hele wereld in de greep is van kwaadwillende krachten op de achtergrond. Vraag me wel eens af complotdenkers, zijn die niet gewoon geestelijk gestoord?
@Beste_Landgenoten | 23-12-21 | 18:18: Dat is de miljoen dollar vraag, het is gewoon feitelijk waar dat de contracten met Pfizer 55 jaar in de kluis blijven liggen. Waarom dan? Door dit soort praktijken ontstaan complottheorieën natuurlijk vanzelf, wat valt er te verbergen?
@Beste_Landgenoten | 23-12-21 | 18:18: ws doelt ie op de openbaarmaking van alle correspondentie tussen Pfizer en CDC, wat 55 jaar gaat duren. Dat is wel een beetje aan de lange kant.
@Beste_Landgenoten | www.dailymail.co.uk/health/article-10...
Mooie stad wel Xi’an. Heb daar op een straat barbecue de vreemdste dingen gegeten met de lokale bevolking. Terracotta leger is een aanrader. In Xi’an heb je zowel de oudste moskee als de oudste synagoge van China. Wel kudt dat die taxichauffeur de ring rond de stad op de langste manier nam, koste me een tientje extra, de boef. Het was em gegund wel.
@Beste_Landgenoten | 23-12-21 | 18:18: Pfizer zegt niet de capaciteit te hebben om data tijdig te reviewen voor openbare vrijgave, maar dat is nogal ongeloofwaardig voor een miljardenbedrijf. Lijkt geen urgentie voor transparantie gevoeld te worden, laat ik het op die manier iets minder complotterig uitdrukken.
Verder wacht ik nog vol belangstelling op argumentatie vóór herhaaldelijke vaccinatie van niet-risicogroepen.
Ik lees dat men elke dag 500 pagina's openbaar wil maken, dat er te weinig medewerkers zijn om meer data te valideren en dat dit in totaal heel veel jaren gaat duren.
Geen idee waarom dit zo lang duurt desondanks, maar dan nog, Pfizer is gewoon een private onderneming en die beschermt zijn data. Dat is op zichzelf niks raars. Maar gezien het mogelijk belang ervan zou dat misschien anders moeten. Echter, winst is het doel van Pfizer een het delen van kennis met concurrentie ondermijnt dat doel. En dat allemaal hoeft helemaal niet te betekenen dat er zaken geheim gehouden worden die men niet zou mogen weten omdat het zaakje stinkt. Dit is heel gebruikelijk onder grote bedrijven.
Je lijkt me nogal bereisd! Wie komt er nu in Xinjiang?
@Beste_Landgenoten | 23-12-21 | 18:36: Enerzijds begrijpelijk vanuit zakelijk oogpunt, maar dan hou ik me als consument ook graag de vrijheid voorbehouden om geen gebruik van hun producten te maken. En u stelt terecht dat Pfizer een private onderneming is, net als alle andere farmaceuten. Sommige mensen lijken deze bedrijven nog weleens te verwarren met de medische wetenschap. Onafhankelijke wetenschappers maken graag gebruik van openbare data om claims van die farmaceuten te onderzoeken en verifiëren. Buitengewoon belangrijk bij massavaccinatie lijkt me.
Geinig toch dat het document zo dik is dat het doorspitten jaren kost, maar ze het contract wel hebben kunnen maken en afsluiten in afzienbare tijd. Weet iedereen dan wel wat voor document ze getekend hebben?
heb me vanaf het begin van de pandemie al afgevraagd waarom die patenten niet direct wereldwijd vrij werden gegeven en het vaccin tegen kostprijs geproduceerd?
Tsja. Omdat zoiets het tapijt onder de private ontwikkeling van medicijnen wegtrekt? Welk bedrijf wil nog investeren in de dure ontwikkeling zodra bij een succes meteen de patenten moeten worden vrijgegeven en de winst terug naar nul moet? Ik zou er dan niet meer aan beginnen als ik Pfizer was.
@markuitarnhem | 23-12-21 | 18:43: Contracten kunnen, zoals de meeste dingen, uit een reeks bekende modulen worden opgebouwd.
Ik denk dat we Pfizer en andere pharma nogal dankbaar mogen zijn dat ze er in no time in slaagden een effectief vaccin te ontwikkelen. Dankzij de werking ervan hebben we geen lockdown van bijna twee jaar, maar is het virus tamelijk goed in bedwang. Als die bedrijven er niet waren geweest, zou het tien jaar hebben gekost voor de overheid zoiets had kunnen ontwikkelen.
Wie heeft de ontwikkeling van de vaccins betaald? De EU, niet Big Pharma. De winsten gaan wel naar BP.
@Beste_Landgenoten | 23-12-21 | 18:36: Maar is dat nog steeds 'normaal' en 'gebruikelijk' als je de hele wereld wilt injecteren? En niet eenmaal (of tweemaal) zoals ons verkocht is, maar nu blijkt 2 tot 4 keer per jaar, en voor hoe lang?
Dat was in 2019 bepaald niet normaal. En als we vinden dat de tijden zijn veranderd wegens een verschrikkelijke pandemie, moeten we dan ook niet anders en vooral kritischer omgaan met maatregelen die onze maatschappij op zo'n grote manier veranderen?
Want zoals steeds meer duidelijk wordt is die verandering blijvend. Rutte heeft het in zijn speech mrt 2020 gewoon gezegd.
Dus het argument 'als iedereen nou gewoon even... dan zijn we er vanaf' gaat niet meer op.
@dathoujetoch | 23-12-21 | 18:55: Daar heb je aandeelhouders voor, die investeren met het risico hun investering te verliezen. Maar geld verdienen, boehoe fout natuurlijk… Had de overheid het moeten regelen dan waren we nu nog nergens geweest.
@Beste_Landgenoten | 23-12-21 | 18:53: Ach ja, de sector die met kop en schouders het meeste geld besteedt aan lobbyen, miljardenwinsten draaien binnen een verdienmodel met de meest perverse prikkel denkbaar daar mag je misschien dankbaar voor zijn maar ook zeker enige scepsis bij hebben. Vooral als deze bedrijven vaccins leveren die je geacht wordt te gebruiken op straffe van uitsluiting of boetes (bv Oostenrijk).
@Beste_Landgenoten | 23-12-21 | 18:38: Ik was laatst nog in Peking, heerlijke babi pangang hadden ze daar trouwens.
@Beste_Landgenoten | 23-12-21 | 18:53: Had misschien wel het huizenprobleem een beetje verzacht.
We zagen eerder al antistoffen kelderen. Waarom de eis om pas na zes maanden te boosteren nogal extreem dom was. www.webmd.com/vaccines/covid-19-vacci...
Geen idee waarom ministers of corona-apps levenslange immuniteit beloven als wetenschappelijk onderzoek de andere kant op wijst. Dat is net zoals Mark Rutte die 1000 euro of HRA belooft, of Wim Kok die zegt dat je een kwartje terugkrijgt.
Als een politicus je vraagt hem of haar te vertrouwen weet je op datzelfde moment al genoeg.
Antistoffen die dalen is vrij normaal. Daarna nemen de T-cellen t over.
Of dat lekker werkt is nog niet uitgeklaard, iig ga je meer T cellen maken na een booster, je lichaam snapt dan dat het een vaak voorkomende is.
Vaccinatieplicht gaat uiteindelijk voor alle vaccinaties gelden.
Van de DTP tot de griepprik. En ook daar zal het niet bij blijven. Dit wordt nu nog weggewuifd maar over een paar jaar is het volstrekt normaal dat iemand verplicht minder suiker of vet eet. Levenstijl wordt bepaald door de staat.
Het merendeel van de bevolking vindt het nu al normaal dat ze dag in dag uit vlees van gevaccineerde dieren eten of het nu zalm koe varken of kip is , allemaal hebben ze een of meerdere spuiten gehad ... en dat steken we zonder na te denken in onze mond.... hoezo levensstijl door de staat bepaald..?
@Smoelensmid | 23-12-21 | 18:37: Mij is die mindset ook een groot raadsel. Het zal ermee te maken hebben dat mensen het zich pas nu realiseren, en via social media denken in een kwartier net zoveel kennis te hebben als iemand die er jaren op studeerde.
@Smoelensmid | 23-12-21 | 18:37:
U bent niet verplicht vlees of een bepaald soort vlees te eten.
Je leest klaarblijkelijk met een vooringenomen gedachte. Dat maakt het moeilijk voor je om echt te lezen wat er staat.
Weet je wat het is, ik zou zo graag dat Corona achter ons ligt. Al is het alleen om alle zuurstof uit de heel wappie-community te zuigen. Het donkere gat waar Jorn, Willem, Isa & co. invallen wordt één grote zwarte komedie waar ik smullend om ga gniffelen.
Maar aan de andere kant, fuck vaccinatieplicht en apartheid.
Met volledige instemming mijn 2 Pfizers gehaald. De booster zal ik zo lang mogelijk uitstellen, maar als kosmopolitische hedonist weet ik dat het leven en mijn jeugd vergankelijk is. Dus daar wil ik niet te veel van missen. Zeker niet om zoiets triviaals als principes.
Moeilijke keuzes, die hopelijk zichzelf door een uitdovend virus zichzelf oplossen...
Virus gaat op de huidige manier niet uitdoven maar blijft muteren. vertelde onlangs professor in de virologie in een talkshow.
@Bibop | 23-12-21 | 18:07: Bij Oprah? Voor jou een nieuwe mutatie. En voor jou een nieuwe mutatie. Voor iedereen een nieuwe mutatie!
Die booster is een klein ongemak als je de rest van het traject al hebt gelopen, maar ik begrijp het. Wie wil al dat gedoe, niemand staat er voor de lol.
Linkse Zakkenvuller | 23-12-21
Zou best lullig zijn als de uitdovende variant niet rondgaat in de bevolking vanwege vaccinatie. De Spaanse griep is ook geblust omdat er een mildere variant kwam. Zonder vaccinatie.
Ondertussen in Zuid-Afrika,
Volgens een nieuwe voorlopige studie waren de ziekenhuisopnames in de Zuid-Afrikaanse provincie Gauteng als gevolg van Omicron in de provincie lager dan bij eerdere Covid-varianten en is dit waarschijnlijk het gevolg van een hoge immuniteit van de bevolking.
De suggestie dat eerdere blootstelling aan de ziekte bescherming zou kunnen bieden tegen Omicron, sluit aan bij een andere SA-analyse, die deze week ook online is geplaatst – waarin staat dat eerdere infectie een rol kan spelen bij het niveau van bescherming tegen ernstige ziekten, waaronder ziekenhuisopname en overlijden. Het onderzoek is dinsdag geplaatst op de preprint-server medRxiv.
bron: news24 punt com
Dat en het feit dat de gemiddelde leeftijd daar een stuk jonger is.
"voorlopig" "waarschijnlijk" "suggestie" "zou kunnen" "een rol kan spelen"
Zuid-Afrika lijkt er voorlopig met het nodige voorbehoud voorshands als het niet tegenzit met wat geluk niet al te slecht voor te staan, mits niet spoedig een tegenbericht volgt.
Kijk naar India, qua bevolkingsdichtheid vergelijkbaar met Nederland, hebben een grote klap gehad maar zijn nu zelfs met lage vaccinatiegraad van al het gezeik af.
Ah top dus eerdere besmetting met andere variant beschermt goed tegen ernstige ziekte. Benieuwd in hoeverre RIVM dat heeft meegenomen in hun doomsday-modellen.
Ah jammer, die modellen en aannames zijn niet openbaar.
@Saboteerik | 23-12-21 | 18:49: Waarom dat gebeurt is bij RIVM en talloze andere medische sites te lezen.
Voor de geinteresseerden :
https://www.reuters.com/world/china/china-reports-100-new-covid-19-cases-dec-22-vs-77-day-earlier-2021-12-23/
China's Xian locks down its 13 mln residents as COVID-19 cases rise
Dat is pas een lockdown. Ze lassen de deuren van appartementencomplexen zelfs dicht. En dan lopen onze hippie-nazi's hier te zeuren.
@GrandMechantLoup | 23-12-21 | 17:56: Er is daar zelfs nog geen omikron, alleen de goeie ouwe delta en alphavarianten. De Partij is wat bevreesd voor de Olympische Spelen binnekort.
@funda | 23-12-21 | 17:59:
Klopt. Ze nemen geen halve maatregelen daar. Ze gaan gewoon eventjes 13 miljoen mensen testen. Zeg wat je wil maar het is wel effectief. Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van dat soort maatregelen maar enfin.
@GrandMechantLoup | 23-12-21 | 17:56: ik zou zeggen, boek een ticket en ga er naar toe.
U denkt dat we het hier allemaal beter voor elkaar hebben. Met de huidige ethiek hollen we in hetzelfde tempo die kant uit.
@TonAlias | 23-12-21 | 18:03: China komt naar jou toe deze zomer !
Of ze zitten allang in alle software van je 'smart'phone natuurlijk. Enfin.
@TonAlias | 23-12-21 | 18:03:
Waarom?
@GrandMechantLoup | 23-12-21 | 18:02: Zulk lockdownbeleid is een gebed zonder eind. Oktober 2022 zijn de Chinezen klaar met vaccineren voor de alfa variant. Dan lopen ze al zeker 2 a 3 varianten achter op de realiteit. Kan het feest weer opnieuw beginnen daar. En zulke radicale besluiten vanwege 143 besmettingen op 13 miljoen (0,001%) dan kun je voorstellen dat ze van de ene lockdown in de andere blijven glijden.
@Thuinman | 23-12-21 | 18:15:
Officieel hebben de Chinezen maar iets van 100.000 besmettingen gekend. Of dat echt zo is? Ik durf het niet te zeggen. Maar ze maken geen grapjes.
Bril is de man van de vele snoepreisjes in een vorige baan. Je gaat de vaccins zeker zelf voor ons halen op Hawaii, de Malediven of Dubai, Henk?
Ik zou die Henk Bril niet helemaal serieus nemen, moest nog niet zo lang geleden weg bij de Landelijke Eenheid van de Nationale Politie vanwege 75.000 euro aan buitensporige reisdeclaraties. Bovendien kleeft aan hem die hele affaire van het undercoverteam, dat helemaal mis ging. En nu heeft hij weer heel veel verstand van dit soort zaken... nou het zal wel.
Blijf me verbazen dat dit soort mensen wat het een na het ander flikt weer een nieuwe job voorgeschoteld krijgen... Man, man, man...
Ondertussen is er een wappieVax.
Novavax is er voor eiwitvrezende wap’s.
Beetje rare marketing om anti-vaccies over de streep te trekken.
Zou het helpen om deze mensen over te halen alsnog een prik te nemen?
Ik denk van niet.
Snap het niet, novavax is gebaseerd op eiwitten. Apotheker in de zaal?
Vast niet. Volgens een dokter van de twijfellijn kwamen er amper vragen over dit onderwerp. Dit argument word denk ik vooral ingezet om voor zichzelf een argument in de discussie te hebben. Voor zijn of haar “zelfonderzoek” en op de ander te willen overtuigen ?
@Dr. Blechtrummel | 23-12-21 | 18:03: Novavax heeft de S-eiwitten (spikes) al in het vaccin (subuniteiwit-vaccin). Niet het mRNA dat menselijke cellen die eiwitten laat maken.
Wat wil je nou dan? Gezien je taalgebruik plaats ik je even in het provax hokje. Dan komt er een alternatief, klassiek, vaccin wat twijfelaars over de streep zou kunnen trekken en dan is het weer niet goed. Wie is er nu wappie?
De mensen die de nieuwe mrna techniek niet vertrouwen wellicht wel. Ik denk dat dat er toch wel wat zijn. En welkom terug weer Ruimedenker! Eindelijk zeg.
Ruimedenker | 23-12-21 | 17:51,
Hey Ruimedenkert, ik sluit me bij Louz haar opmerking aan, welkom terug!
Ik ben skeptisch daarover. Mogelijk nog een om de epitopen van Omicron te leren aan de afweer.
Off-topic. Waarom gebruikt men de letter C in het woord Omikron? Het Griekse alfabet kent de letter C niet. Gewoon nieuwsgierig.
@GrandMechantLoup | 23-12-21 | 17:53:
Het is een anagram -moronic- vandaar de C...
@GrandMechantLoup | 23-12-21 | 17:53: Omdat het in het Engels omicron is. De Griekse letter is inderdaad omikron.
Freek de Jonge?
Tsja heb moderna gehad en wil graag de tweede prik pfizer... Mag niet.
Nogal beroerd geweest van moderna 5 dagen lang...
Bij mijn vriendin was het net andersom maar deden ze niet moeilijk om het ter plekke te veranderen.
Thanks even uitzoeken dus.. Proost
@niv01 | 23-12-21 | 17:57:
Je moet dan even langs de dokter die aanwezig is en die plakt er een stickertje op. Proost !
Ach ik kreeg als zorgmedewerker AZ, eerste en tweede prik. Lekker boeiend
@Crest of Waves | 23-12-21 | 18:01: #metoo, nu weer Jansen, en ik leef nog.
@Wattman | 23-12-21 | 18:01: Krijg je tegenwoordig al een mooie sticker? en bij 10 stickers een mooie poster?
@peet12 | 23-12-21 | 22:19:
Jij hebt nog een nooit een geel boekje gehad?
Maar intussen, in Australië, zegt minister-president Scott Morrison iets heel anders:
"We have got to get past the heavy hand of government and we've got to treat Australians as adults," Morrison said at a news conference in Queensland Tuesday.
"We have to move from a culture of mandates to a culture of responsibility. That's how we live with the virus into the future." (CNN)
Dus nog even voor de duidelijkheid in het Nederlands: "We moeten van een cultuur van mandaten naar een cultuur van verantwoordelijkheid. Zo leven we in de toekomst met het virus." Hij wil niet meer overgaan op lockdowns en boetes bij opleving van het virus.
Dat doen we in Nederland en ze doen het ook in het VK en de resultaten zijn beschamend. In het VK zijn er nu 100.000 geregistreerde besmettingen per dag. per DAG. Men is lekker verantwoordelijk bezig.
Dit was ons beleid vanaf het begin. We hebben gezien hoe de vrije verstandige Nederlander daar mee om ging/gaat. Nu was Australië ook wel extreem in de maatregelen. Hele land is bijna 2 jaar op slot geweest en nog hebben ze het niet buiten de deur gehouden, dus begrijpelijk dat ze hun beleid onder de loop houden toch ?
@GrandMechantLoup | 23-12-21 | 17:51: AL zijn er een miljoen besmettingen per dag, dat is niet relevant als niemand er ziek van wordt.
@LonelyWanker | 23-12-21 | 18:13:
Nomen est omen.
Nou wat een ramp. Een prikje halen. Poeh. En die mensen die echt niet willen? Die worden vanzelf immuun of gaan dood. Either way, problem solved. Wel rot voor de zorg natuurlijk, en al die mensen die slachtoffer zijn van zorguitstel en daardoor vroeger komen te overlijden. Maar ach, dat kan onze nationale egoïsten niets schelen. Het maakt niet uit wat je zegt of doet. Die mensen zijn volledig van God los.
@swuinm71 | 23-12-21 | 17:50:
Je zal maar zo van het padje zijn dat je denkt dat een internationale lobby-club jouw leven wil vernielen en hierachter zit. De droefheid.
@swuinm71 | 23-12-21 | 17:50: Wappie verhalen zijn per definitie onwaar. Dat het resultaat of proces van deze verhalen overeenkomsten vertonen met de werkelijkheid maken ze nog niet waar. Succes met je zelfonderzoek mbt deze tegel!
GrandMechantLoup | 23-12-21 | 17:48,
Ik vind u wel heel erg kort door de bocht denken en ook best wel pijnlijk om uw reactie te lezen.
@Bad - Casey | 23-12-21 | 17:58:
De waarheid is hard. Sorry, not sorry.
@GrandMechantLoup | 23-12-21 | 18:04,,
Beste, het is niet zo zwart wit zoals u het schetst er zitten meerdere persoonlijke redenen achter, als ik zo`n prik zal nemen, dan speel ik met mijn leven, ja idd, zonder ook, dat ben ik mijzelf terdege van bewust en er zijn meerdere mensen zoals ik, maar dan nog.
En dat verhaal over de zorg te ontlasten, dat hadden ze gelijk al moeten opschalen, hebben ze niet gedaan.
En voorts is iedereen vrij om die prik wel of niet te nemen, maar het is te makkelijk en zo ook eng om de zogenaamde " wappies " hiervan de schuld te geven.
Het is het wanbeleid wat de schuld in deze heeft.
Ik veroordeel u toch ook niet dat u die prik heeft genomen.
Je komt alleen gevaccineerd in de hemel heb ik me laten vertellen door experts.
@Bad - Casey | 23-12-21 | 18:10:
Luister, als je naar de redenen vraagt om "de prik" niet te nemen trekt je meestal een beerput van lulkoek en onzin open. Het ongelooflijk hoeveel onzin mensen zich op de mouw laten spelden van De Gerenomeerde Dr Prof Godweetwie, maar nooit zich eens afvragen hoe gerenomeerd die persoon is, en of wat hij of zij zegt ook klopt.
Echt, ik heb de mensen, waar ik op andere vlakken de mening mee deel, harder onderuit zien gaan dan de Amerikaanse linksige media over Trump.
Wappies zijn verraders.
@Bad - Casey | 23-12-21 | 18:10:
Wat een lulkoek. De prik nemen betekent veel minder kans op besmetting, veel minder kans om (ernstig) ziek te worden, veel minder kans om op de IC te belanden, veel minder kans om te sterven. Jij kiest ervoor om dat te negeren. Ik kan daar geen greintje respect voor opbrengen. Nul komma nul. Je stelt jouw eigen wanen voor op de volksgezondheid en dat is gewoon egocentrisch. Het boeit je niet dat kankerpatienten geen zorg krijgen omdat de IC's vol liggen met ongevaccineerden. Het boeit je niets. Dat is jouw keuze.
@omanders | 23-12-21 | 18:23:
Zelfs Trump promoot vaccineren. Zelfs Trump.
@omanders | 23-12-21 | 18:23,
Ik lees u, ik vind dat het iedereen vrij staat om wel of niet deze prik te nemen.
Ikzelf heb nu de pech, dat als ik hem neem, ik echt zal spelen met mijn leven, zonder ook, daarom ben ik ook voorzichtig.
Neemt niet weg, ik vind er teveel haken en ogen aan dit vaccin zitten, te snel ontwikkeld en doet duidelijk dus niet zijn werk waarvoor hij is bedoeld.
En dan ook nog eens dat dwang en drang erop, zulks zint mij en andere mensen dus ook niet.
En wat doet het op langere termijn met je lichaam?!
Dat zijn logische vragen en overdenkingen waarom mensen zo`n prik niet durven/willen nemen.
En wat ik persoonlijk nog veel enger vind, de 2deling die hierdoor wordt geschapen.
@GrandMechantLoup | 23-12-21 | 18:32,
Ok, ik heb u netjes te woord gestaan, maar in deze gaat u voor mij een brug te ver, u denkt voor mij, u wilt voor mij bepalen en gooit ook nog eens de schuld naar mij.
Of u kan niet begrijpend lezen ?!
Of u zit in een bepaalde bubbel ?!
Maar wie is hier dan de " wappie " ?!
Hoe durf je het te zeggen dat kankerpatienten mij niet interesseren, vele dierbaren hierdoor verloren, waaronder mijn eigen moeder, schandalig met waar u mee aankomt.
De zorg is kapot bezuinigd, das de hoofdoorzaak en zo ook het gevoerde wanbeleid.
@Bad - Casey | 23-12-21 | 18:34:
Men is al sinds 2003 bezig met deze vaccins. Toen was er de SARS uitbraak. Je bent slecht geïnformeerd. Dat het snel ging is dus te danken aan bijna 2 decennia research. Of je wel of niet een vaccin moet nemen moet je bespreken met je huisarts. Die zal het beter weten dan jij of ik. En dwang? Drang? Je wordt gewezen op je maatschappelijke verantwoording, niet alleen de lusten maar ook de lasten. Zo werkt het niet anders. En nee, het zijn geen logische vragen of overdenkingen. Het is paranoïde nonsense. Tenzij jij een medische reden (dat kan natuurlijk) hebt om het vaccin niet te nemen na overleg met je huisarts heb je simpelweg geen excuus anders dan dat je gelooft in onzin en schijt hebt aan de samenleving. That's it. Er zijn geen andere smaken.
Vandaag weer een prikje gehaald, deze keer Moderna, merk er niks van en de gevreesde penisnecrose is vooralsnog uitgebleven. Ik snap dan ook niet die angst voor dat vaccin. Je systeem wordt evenals voor duizenden andere indringers eventjes geprimed voor een immuunreactie. Nou nou nou wat griezelig.
@Bad - Casey | 23-12-21 | 18:38:
De zorg wordt overbelast door met name ongevaccineerden. Deze mensen kiezen er vrijwel altijd voor om geen vaccin te nemen omdat ze iets op het internet hebben gelezen of gewoon niet helemaal jofel zijn. Dat mag. Maar wees dan een vent en sta achter je keuze en de consequenties die dat heeft. Mekkeren over hoe de zorg (zo'n 100 miljard euro per jaar) is kapot bezuinigd en vingerwijzen gaat geen levens redden "Bad - Casey". Echt niet. En het de zorg nog moeilijker maken dan ze het al hebben getuigt niet van solidariteit. En jij kiest ervoor om het ze nog moeilijker te maken. Jij en anderen. En dat is schandalig.
@GrandMechantLoup | 23-12-21 | 18:43,
Liep ik nog maar alleen bij de huisarts, ik loop inmiddels bij een immunoloog.
En nee, ik heb geen " schijt " aan de samenleving, integendeel, ik maak mij grote zorgen over wat er nu allemaal plaats vindt.
Wat u zegt dat klopt en men is daarvoor ook gewaarschuwd, " ga niet bezuinigen op de IC of gezondheidszorg ", werd in de wind geslagen, sterker nog, men ging door met verder bezuinigen en nog sterker/erger, ze schalen het niet op, integendeel, men gaat door met verder bezuinigen ?!!!
Deze logica snap ik dus niet, maar ga niet andere mensen hiervan de schuld geven die slechts een andere mening hierop nahouden.
@Bad - Casey | 23-12-21 | 18:55:
Huisarts, immunoloog, whatever. Die zal het beste weten of jij wel of niet een prikje moet halen. Niet ik of jij. En mekkeren over wat er mis is gegaan in het verleden heeft helemaal niemand wat aan. Echt niet. Het is als zeuren over defensie bezuinigingen. Het leek toen goed want minder belastingen. Maar om het weer op te schalen gaat jaren zo niet decennia duren. Daar heeft helemaal niemand wat aan. Niemand heeft wat aan zeuren of 'told you so' roepen. Niemand.
Wat je wel kan doen is jouw aandeel. Jij kan je gratis laten vaccineren om de zorg te ontlasten en het risico voor jou en anderen te verminderen. Sommige mensen weigeren dat. En daar vind ik wat van.
@GrandMechantLoup | 23-12-21 | 19:01,
Ja maar als er niks wordt gedaan, dan gebeurt er ook niks, nooit.
Voorts, ik zeur niet, ik weet waar ik mijzelf in begeef.
U heeft het over mijn aandeel, nogmaals als ik die prik zal nemen, dan ga ik hoogstwaarschijnlijk het hoekje om of ik beland ook op de IC.
Dan sta ik toch met mijn rug tegen de muur ?!
Als ik u goed lees, dan dien ik die prik evengoed te nemen, met alle gevolgen nadien, dan blijft de druk op de zorg in deze toch van hetzelfde ?!
U wilt (denk ik dus ) dat ik deze risico maar moet nemen om de zorg te ontlasten ?!
Mag ik u wat vragen ?!
Waarom heeft u die prik genomen ?
@Bad - Casey | 23-12-21 | 19:11:
Nee. Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg raadpleeg je huisarts/specialist. Als die zegt 'ja doe het', doe het dan gewoon.
Voorts. Ik heb die prik (en inmiddels booster) genomen omdat het aantoonbaar is dat je minder kans maakt om besmet te raken, minder kans om (ernstig) ziek te worden en minder kans maakt om te sterven. Dat alles ontlast tevens de zorg EN het helpt de samenleving om deze crisis door te komen. Dat was voor mij geen lastige keuze hoor. Het kosten / baten was snel opgelost. Het kostte me een heel klein beetje tijd en klaar is Kees. Mijn bijwerkingen? Eerste prik was ik 3 dagen behoorlijk beroerd van. Boosterprik was beetje pijn in mijn bovenarm. Langdurige bijwerkingen zijn er niet bij vaccins omdat je lijf het vaccin binnen 2 weken afbreekt. Het enige wat is veranderd is dat je lijf, je immuunsysteem een upgrade heeft om het SARS-COV-2 virus te herkennen. That's it.
@GrandMechantLoup | 23-12-21 | 18:43: Ze vertrouwt wel erg zwaar op je huisarts.
@lanexx | 23-12-21 | 19:22: Ze = Je
@GrandMechantLoup | 23-12-21 | 19:18,
De 2e zin van u, dan zijn wij dus eender in deze, ik wil ook niet sterven.
En het leven is niet in geld uit te drukken.
@Bad - Casey | 23-12-21 | 19:28:
Sterkte.
@lanexx | 23-12-21 | 19:22:
Jij vertrouwt op charlatans via Facebook? Hahaha.
@GrandMechantLoup | 23-12-21 | 19:32,
Dank u, vice versa.
@GrandMechantLoup | 23-12-21 | 19:18:
Klinkt alsof u zieker was van de bijwerkingen dan ik was van covid doormaken zonder vaccinatie. En nee, ons gezin heeft niemand besmet verder dus wij zijn tevreden met de keuzes die we gemaakt hebben. Er zijn dus meer smaken. Niet vaccineren maar wel de maatregelen in acht nemen.
@BrulSpin | 23-12-21 | 19:47:
Blijf jezelf maar voorliegen.
2500 mensen in het ziekenhuis waarvan 500 op een IC en een heel land in lockdown en in paniek. En dat op een bevolking van bijna 18 miljoen dicht op elkaar wonende mensen. Tja
Intelligente mensen stellen zichzelf de vraag: "hoe zou het zijn zonder vaccins, zonder maatregelen?"
Het enige logische antwoord is veel en veel erger. Maar daar moet je jouw hersencellen voor in werking stellen. Dat lukt sommigen gewoon simpelweg niet.
Tja, men kijkt hier ook naar het buitenland, virusvarianten en naar de eeuwenlange ervaring met pandemieen. Tja.
@swuinm71 | 23-12-21 | 17:52:
Ja ik las het op Twitter. De FvD-adepten willen een staatsgreep orkestreren. Helemaal geen staatsgevaarlijke gekken hoor.
@GrandMechantLoup | 23-12-21 | 17:49: Vaccins OK, maar wat betreft de lockdown, dat vraag ik me af als ik de onderwijsschade en de levensvreugdeschade zie bij de jeugd. De bevolking wordt dikker, eenzamer, passiever.
En hoe je zijn opmerking ook kan opvatten: we hebben een te lage IC capaciteit.
@swuinm71 | 23-12-21 | 17:52:
"We"? En wie neem je daar dan voor mee? Die "veteranen"?
@Sitting_targets | 23-12-21 | 18:07:
En zeuren helpt denk je?
Ik vind de beperkte IC capaciteit ten lande een schande maar dat maakt niet dat we corona weg kunnen relativeren. Er sterven mensen
De directeur GGD Gelderland is een wappie met zijn complottheorie.
Ramsexz. Laat dat even aan de wetenschappers over ipv zelfonderszoek.
Of anders wetenschappelijke bronnen. Geen wappie-bronnen want dan hang je.
Bij Joop.nl wordt je al gejorist als je durft te stellen dat je geen 3e of 4e prik wilt hebben. Hier bij GS valt het mee. Het hangt een beetje af van de kater van de operator schat ik in.
Kan PostNL die spuitjes niet gekoeld thuis afleveren zodat je zelf kan prikken, scheelt weer een heel GGD circus.
Precies, komt die riem ook nog van pas.
@amateurrr | 23-12-21 | 17:47:
Moet in de spieren geprikt worden haha.
Wattman | 23-12-21 | 17:45
Novavax kan buiten de koelkast
Men mag ook hier in alle vrijheid thuisblijven met tante corona heur.
In Xian lassen ze op dit ogenblik weer stalen buitendeuren van appartementencomplexen dicht. Lockdown voor meer dan 10 meloen mensjes.
"Tot genoegen!" en een kusje van uw Partijvoorzitter.
Ik begrijp dat Nostradamus-achtige Covid-dikkijken niet zo.
Je kunt wel met aannames komen, maar ondertussen wordt gewerkt aan medicijnen en zal bijvoorbeeld in NL de IC-capaciteit opgeschaald moeten worden.
Om nou te stellen dat de mensheid nooit meer van Covid afkomt lijkt mij voorbarig en onnodige aandachttrekkerij.
Vermoeiend inderdaad. We leven in een tijd waar iedereen telkens een mening moet hebben en zich daarmee wil onderscheiden of zo?
Krijg je dan niet het zelfde effect als bij veel antibiotica, dat het niet meer werkt?
Geen idee want ik ben geen dokter, maar antibiotica is tegen bacteriën en dit is een virus ?
Daar is tot nu toe weinig onderzoek naar gedaan. Het zou wel kunnen dat mensen meer allergisch worden bij de stoffen die worden toegevoegd bij het injecteren. Je zou ook niet immuun worden van het vaccin als het goed is, omdat het namelijk heel slim je immuun systeem kan omzeilen door het U molecuul te vervangen met het molecuul 1-methyl-3'-pseudouridylyl (Ψ) die het immuun systeem kalmeert maar door de relevante delen van de cel wel wordt geaccepteerd als een normale U molecuul waardoor de cellen dus de opdracht krijgen om de spike's te kunnen aanmaken.
@Crest of Waves | 23-12-21 | 17:43: Hij doelde op een soortgelijk effect, namelijk resistentie en dat is mogelijk.
@nikolaos | 23-12-21 | 17:58: leg eens uit, want ik ben oprecht nieuwsgierig. Heb daar namelijk de ballen verstand van
@Crest of Waves | 23-12-21 | 18:07: Ik evenmin maar googlede even want ik vond het wel een goede vraag van James. Hoewel hij er vanuit leek te gaan dat dat per se het geval zou zijn. De korte antwoorden op sites van universiteiten enzo zeggen in ieder geval dat er een mogelijkheid is.
Een verschil tussen een antibioticum en een vaccin is dat een antibioticum gegeven wordt als iemand al ziek is en een vaccin als poging dat te voorkomen. Een antibioticum is verder een lichaamsvreemde stof dat de bacterie doodt of verhindert zich te delen (bactericide tegenover bacteriostatisch). Een vaccin levert lichaamseigen immuunstoffen op. (Heel soms spuit je immuunstoffen, gemaakt door bijvoorbeeld paarden, meteen in. Dat wordt ook wel eens een vaccin genoemd.) Door natuurlijke selectie (mutaties) zijn er altijd bacteriën en virussen die zich aan de behandeling weten te onttrekken en resistent worden tegen een antibioticum (bacteriën) of tegen de immuunstoffen (virussen). De mechanismes zijn totaal anders, het resultaat hetzelfde, namelijk micro-organismen die hun gang kunnen gaan. Er is wel een verschil. Bij antibiotica kun je resistentie krijgen door veel gebruik ervan. Bij vaccins is dat minder het geval. Bij het laatste is er eigenlijk geen resistentie tegen het vaccin zelf maar tegen het effect van het vaccin, die immuunstoffen. Een vaccin wordt gemaakt tegen een bepaalde configuratie van het virus. Als dat virus zodanig muteert dat de immuunstoffen via het vaccin niet meer werken, zullen ook de immuunstoffen die door natuurlijke infectie zijn verkregen niet meer werken.
Heerlijk die projectie. Zo vast zitten in een innerlijk conflict dat je er extreem van gaat raaskallen
Klein geheimpje. Joris heet eigenlijk Jan met zijn voornaam. En Paternotte met zijn achternaam. En daarom vertik ik het om ook maar een cent uit te geven aan deze zogenaamde rebelse website. Dat deze reactie binnen 5 minuten weg gaat zijn, bewijst mijn gelijk.
Nee toch? Wat een wappie....
Directeurtje heeft toevallig aandeeltjes? Ditecteurtje beetje medisch onderlegd of een afgekeurde wethouder?
Afgekeurde politiechef
Maar dat is toch al geen nieuws meer? Gisteren al op NOS: "Volgt een vierde, vijfde, misschien wel zesde bezoek aan de vaccinatielocatie? Demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid zei gisteren in een Kamerdebat dat hij ervan uitgaat "dat we nog een aantal prikken te gaan hebben"."
Nou en? Je moet je tanden ook elke dag poetsen anders vallen ze op enig moment uit je bek.
@Wiebenick | 23-12-21 | 18:17: precies, je moet ook elk jaar je belasting betalen. Een nulletje extra achter het te betalen bedrag is geen moeite toch?
@Wiebenick | 23-12-21 | 18:17: Voor wat de tanden betreft mee eens , poets zelf na iedere maaltijd en voor het slapen gaan.. drie kinderen op de wereld gezet en die zijn uit principe niet geseald want in mij ogen een kunstfout, poetsen ook regelmatig en alle drie op hun 30e een gaaf gebit... je moet er wat voor doen dus...
@Wiebenick | 23-12-21 | 18:17: Maar ook als je ze poetst kunnen ze nog uit je mond vallen. Waarom zou je dan nog poetsen ?!?!? *wapperdmodus off*
Er heeft toch wel een andere corrupte CdA'er aan verdiend?
Hey Henk. 1 keer per 6 maand is niet genoeg. Bescherming begint na 3 maand al af te nemen. Hoppa, elk kwartaal prikken!
Oh en laten we nog even naar een hoogleraar immunologie luisteren: [Maar je kunt niet blijven boosteren, want als je dat doet loop je het risico dat het afweersysteem niet meer goed gaat reageren. Dat zien we bijvoorbeeld bij chronische virusinfecties zoals hiv die voortdurend de afweer blijven prikkelen. Op een gegeven moment raakt de T-celreactie uitgeput – en dat zijn nou juist de cellen die we nu hard nodig hebben.]
linkje: www.nrc.nl/nieuws/2021/12/14/de-extra...
Het is toch wel belangrijk hierbij te melden dat dit gezegd werd in een discussie over de periode tussen de primovaccinatie en een booster.
En natuurlijk, als je het immuunsysteem steeds maar eenzijdig blijft prikkelen, zoals bij chronische virussen, kan het systeem "uitgeput" raken. Bedenk in deze discussie ook dat als het nodig blijkt te zijn steeds te reboosteren, het virus waar het omgaat, ook gezien moet gaan worden als chronisch, met dezelfde uitputtingen.
Afgezien van het bovenstaande vind ik het gewaagd dit allemaal te vergelijken met het HIV. Dat is een totaal ander type virus. Bij een ander chronisch virus, bijvoorbeeld het herpesvirus, zie je geen uitputting.
Heb 2 prikkies gehad, ben net 40, kern gezond dus ik doe niet meer mee aan deze poppenkast. Laat alle 60 plussers en bmi >25 zichzelf lekker beschermen, al neem je iedere maand een prik. laat de rest van de bevolking, en zeker kinderen, alleen lekker met rust.
Daar sluit ik mij volledig bij aan, geef mijn booster maar aan de dikkerdjes.
@Dutch-Super-Evil | 23-12-21 | 17:33: de ongevaccineerde aso is anders wel oververtegenwoordigd op de IC's.
@van Oeffelen | 23-12-21 | 17:39: met een gemiddelde BMI van 30 en op leeftijd. Gezonde -60 ongevaccineerden overspoelen de ic's niet. Dik zijn is een groter probleem dan je niet laten vaccineren bv.
Dus iedereen die zich niet laat vaccineren is een aso of ben je ondanks je boosheid nog in staat onderscheid te maken?
Einde der mutaties is nog niet in zicht. Een variant die het einde maakt aan het leven van een vitte dertiger is niet uitgesloten. Zeg maar een neef van de Spaanse griep. In ieder geval er komen nog velen verrassingen uit de hoge corona hoed. Wat zal de opvolger zijn van de omicron? Het virus gijzelt wel de gezondheidszorg, dat is eigenlijk het vervelendste voor de gezondheid van de bevolking.
@schilder58 misschien is het immuunsysteem van die mensen die zich suf hebben laten prikken dan wel zo aangetast dat ze die echt gevaarlijke variant niet overleven.
@Dutch-super-evil... Het tribunaal heeft besloten dat uw bijdrage aan de maatschappij ook ver onder de maat is, dus of u even achter in de rij bij de 60+ wil gaan staan
@Hunter S. Thompson | 23-12-21 | 17:48: Oud zijn nog een veel groter probleem...
@Zoon van Boer | 23-12-21 | 18:07:
"Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn".
@xlanoxe | 23-12-21 | 17:57: misschien praat je over dingen waar je helemaal geen verstand van hebt, maar breng je dit als een soort van feit wat mensen die daar gevoelig voor zijn zonder enig twijfel als argument inzetten om het niet te doen.
Dat terwijl het compleet onjuist is. Maarja ‘ergens op internet gelezen’ hè.
Nee, gewoon nee. Mocht gister m'n tweede spuit halen in het ziekenhuis onder toezicht van de allergoloog. Bij de eerste donderde ik om, vandaag alleen brak.
Een uur wachten na de prik, behalve een paar hypochonders ook een omaatje. Ze was tweemaal op de IC terecht gekomen na vaccinatie, toch ging ze voor de booster, voor de kleinkinderen.
Wat me nog steeds verbaast, iedereen loopt achter de feiten aan.
Niet iedereen dondert om bij een prik, of komt op de IC na een vaccinatie.
Was het wel de IC? Als je in het ziekenhuis op de IC komt is het niet best met je.
@AdvocatusDiaboli | 23-12-21 | 17:33: Ja, IC. Er zijn mensen, gelukkig weinig, die heftig reageren op de hulpstoffen in een vaccin.
Flauwvallen komt wel vaker voor maar wordt gelinkt aan spanning, stress.
Jonge, gezonde, fitte mensen een scenario, van telkens prikken, in het vooruitzicht stellen is krankjorum.
Henk is helemaal in zijn element. Henk is opeens heel belangrijk geworden. Zonder Henk gaat het land kapot. Henk is blij, Henk is vrolijk. Op elk verjaardagspartijtje -indien mogelijk en toegestaan uiteraard- heeft Henk vanaf nu een verhaal. "Vertel eens Henk!" "Nou, ik kan je wel vertellen...."
Bij Gelderland Midden verloor Henk zijn Bril.
Bij de Landelijke Eenheid ook al
Haal deze inderdaad maar weg, jongens, De zoveelste brug te ver..
alle vrouwen straks helemaal van de menstruatie cyclus af.... dat wordt 's avonds heel eenzaam onder het dekentje
Welke tent gaat deze prikjes leveren, direct aandeeltjes doen gaan kopen, ben zo terug.
U bent al te laat.
En toch kan ik mij niet voorstellen dat het om die paar miljard te doen is.
Al was het 100 miljard, dat stelt toch niet zo heel veel meer voor.
Tuurlijk pakt Big Pharma de knaken, maar dat lijkt mij geen reden voor overheden om dit jaren lang door te laten duren.
Wat de werkelijke reden wél is blijft nog gissen.
Daar kunnen we voorlopig op los fantaseren.
@Ruimedenker | 23-12-21 | 17:33: Dominantie, gehoorzaamheid, macht, ego.
@Ruimedenker | 23-12-21 | 17:33: Misschien heeft de Pharma wel een minimum aantal afname bedongen? Vaccinaties zijn normaliter niet zo winstgevend(vandaar dat ze liever onderzoek doen naar medicijnen tegen kanker), maar in grote bulken kan het wel een mooi bedrag opleveren.
10 years to flatten the curb people.
Curve ?
Als de keuze een prikje is elk (half) jaar of ernstig ziek of sterven dan is de keuze voor verstandige mensen eenvoudig. Heb gisteren mijn booster gehad en vandaag wat grieperig. Stonden ook flinke rijen voor de 1e en 2e prik. Helemaal eens met de geluiden dat we de reguliere zorg gewoon door moeten laten gaan en geen lock down meer om de antivaxxers tegen zich zelf te beschermen. Geen prik is geen bed. Stijgt het gemiddelde IQ ook weer een beetje.
Hoor anders verhalen van zorgpersoneel incl. artsen die geen jab willen of zijn ze ook low iq/tokkie/wappie?
Zeker. Maar voor de meeste mensen is die keuze niet zo binair. Verstandige mensen onderkennen dat
Als je een oudje bent wel verstandig. Voor de rest van de bevolking niet ,zeker omdat we de lange termijn effecten van dit zgn vaccin niet kennen.
Wel braaf in april je 3 pfizer shotjes tegen omicron gaan halen he?
Met een beetje geluk komen er nog wat andere varianten bij in 2022 en kun je er een stuk of 8 in je arm laten zetten.
Wel zo veilig toch?
dus geen prik staat gelijk aan een ic bed? Grapjas, na deze winter word de groep die geen covid heeft gehad kleiner en kleiner, wat overblijft zijn angsthazen die elk half jaar een boost nodig hebben. Met angsthazen bedoel ik niet de groep die daadwerkelijk de prikken nodig heeft ivm slechte gezondheid e.d.
@Graaf_van_Hogendorp | 23-12-21 | 17:25: Dat zijn voor 99% mensen met enorme prikangst. Ja, die zijn er ook.
@tjongerschans | 23-12-21 | 17:28:
Dus jij bent helderziend en weet van te voren precies te onderscheiden tussen diegenen die de prik wél en degenen die de prik niet nodig hebben? Meld je aan, zou ik zeggen. Zou vele, vele doden kunnen voorkomen en ons land miljarden kunnen schelen.
@LonelyWanker | 23-12-21 | 17:27: Als het nodig is om een Omicron booster te halen dan zal ik dat idd doen maar die kans is niet zo groot. Omicron gaat als een wilde door de bevolking ook bij de gevaccineerden die dan wel besmet maar niet (erg) ziek worden en wel immuniteit op bouwen. Met een beetje geluk is deze booster de laatste.
@Schoorsteenveger | 23-12-21 | 17:33: Ik denk dat je na 2 jaar wel grofweg kan zien wie wel en wie niet behoort tot de risicroep.
Ik heb respect voor jouw keuze,jammer dat jij dat niet hebt voor ongevaccineerden,met je gemiddelde IQ opmerking. We hebben zelf de vrije keus gehad en het was geen verplichting: wel of geen vaccinatie was oké volgens Mark en hugo. Nu mensen gaan afvallen op die vrije keus? Laat je de volgende x als je de 4e of 5e prik haalt direct eens grondig onderzoeken of je hersenpan nog functioneert. Portugal 98 % gevaccineerd en besmettingen lopen ook op,laat staan de maatregelen die er nog steeds gelden. Dus vaccinatie is geen weg naar vrijheid!
@dennistegelwerken | 23-12-21 | 18:18: Gemiddeld IQ wil niet zeggen dat alle anti's een laag IQ hebben, daarom is het gemiddeld. Besmettingen die oplopen door een nieuwe variant is niet zo vreemd. Door de hoge vaccinatiegraad is de oversterfte in Portugal heel laag. Vaccinatie is geen weg naar vrijheid maar wel naar meer vrijheid.
@dartfrogger | 23-12-21 | 20:09: jij snapt hem. Ik word doodmoe van het argument dat in landen met een hoge vaccinatiegraad de besmettingen ook hoog zijn. Dat is het hele punt namelijk niet. Oversterfte, ziekenhuisopnames en IC opnames. Daar draait het om. En daarbij zie je de slechte cijfers grotendeels bij landen die een lage vaccinatiegraad hebben.
Maarja, als her niet in het narratief past dan bekt het nou eenmaal lekker als je zegt ‘in Portugal lopen de besmettingen ook op’.
Na het stoppen van bepaalde controles naar aanleiding van de toeslagenaffaire heeft de regering een nieuwe methode gevonden om de burgers onder controle te houden.
Al moet ik tien keer prikken, dan nog doe ik het, want ik wil niet op de IC liggen.
Hahahaha
Als je voor de trein springt is de kans zeer klein dat je op de IC komt. Effectiever dan een vaccin.
Kunnen die prikkers dan ook uitleggen hoe je een mondneusmasker dient te dragen. Of is de gemiddelde Hollandse neus te groot.
En dat voor een virus die voor 99,9,% van de mensen niet dodelijk is.
Dat is toch voor een normaal denkend mens niet uit te leggen.
1% is nog steeds heel veel op de IC.
Dus geen andere geplande zorg.
Niet zo moeilijk toch?
@AdvocatusDiaboli | 23-12-21 | 17:36: Van die 1% komt misschien 5% op een IC in 2 jaar tijd. is inderdaad niet zo moeilijk.
@AdvocatusDiaboli | 23-12-21 | 17:36: laat je nakijken,1% is niks
@AdvocatusDiaboli | 23-12-21 | 17:36:
Veel op de Nederlandse IC. En u weet hoe dat komt neem ik aan ?
Die 99.9 % is kolder. We hebben al iets van 35.000 doden. 0.1% van de mensen in Nl is 17.000.000/1000= 17000.
En dat terwijl het grootste deel van de mensen geen corona heeft gehad. Want gevaccineerd of nog niet besmet, oa door de vele maatregelen.
Ik ben helemaal voorbereid op de toekomst, niemand meer vlieger of rijden, voedsel word thuisbezorgd en iedereen zit godganse dag met een VR bril te gamen, besprekingen met werk, virtueel op vakantie etc. Goed voor het klimaat en zo werken we samen om corona tegen te houden.
Onder de groene zoden gaan liggen is ook goed voor het klimaat. Geniet nog van al die dingen zolang het kan.
Meeste ongelukken gebeuren thuis, dus dat schiet ook niet erg op dan ..
@EEGlivesagain | 23-12-21 | 17:25: ja maar er zullen minder corona gevallen zijn. Iedereen dan blij toch?
@Dutch-Super-Evil | 23-12-21 | 17:27: Minder? Hoe moet je dan überhaupt nog corona krijgen?
Nope, ben nu wel klaar met de hele familie rond te zeulen
van prikafspraak naar prikafspraak!!
Stuur die goedgekeurde pillen maar op dan kijk ik zelf wel!!
goedkoop? goedkoop?!! Die Corona pillen van Pfizer zijn $530 dollar per kuur.
@bullent | 23-12-21 | 17:22: Wie heeft het over goedkoop?
@bullent | 23-12-21 | 17:22:
De directie en aandeelhouders van Pfizer moeten ook lekker kunnen cashen. Of dacht u dat het om het creperen van de medemens ging?
Zo werkt de vrije markt als er niets te kiezen valt.
Wat best raar is. Betaal de onkosten van de ontwikkeling van die pil. Dat zijn laboranten, wetenschappers, niet de directie dus, en dan ben je klaar.
Hoeveel zou dat zijn? 1 miljoen? Prima. Kan de pil in productie, kost ie 1 euro of zo.
Maar zo doen we het niet als mensheid. Er komt patent op. Dus het is cashen geblazen. Dus we doen het onnodig duur. En geld kun je maar 1x uitgeven. Dus geen kerstpakket voor de verpleegkundigen onder andere en we bezuinigen op de IC en slopen ziekenhuizen.
Not too bright folks.
Vaccinatie neem ik alleen als deze 30 cm lang is en rectaal moet worden ingebracht.
Ik wil hem alleen als Hugo hem persoonlijk bij mij komt zetten.
Iedereen?? Ik zeker niet in ieder geval.
Spartacus heeft ook een stoer baardje gekregen in de spiegeling te zien.
Vaccinaties helpen maar half en niet iedereen is gevaccineerd. Als je van die lockdowns af wil moet je buiten het coronaseizoen maximaal immuniteit opbouwen. Dus van april tot en met september alle maatregelen afschaffen en zonodig grote feesten - carnaval - organiseren. Daarnaast eindelijk de IC capaciteit vergroten, zodat je het hele jaar op een maximale besmettingsgraad kunt sturen. En tot slot er voor zorgen dat er voor iedereen die wil vaccineren ook snel vaccins beschikbaar zijn. Maar goed, ik volg het onderwerp maar half, ben er wel klaar mee, dus misschien is dit een heel dom plan.
Werkt niet, deltabesmetting van meer dan een paar maanden geleden werkt slechter dan een booster.
@De Eierbal | 23-12-21 | 17:15: complete onzin
Hoe het ook is... de kwetsbare groep werd in het verleden en nu ook benaderd voor een griepprik, ken zat mensen die ze wel en niet halen om wat voor reden dan ook... in diezelfde verleden periode zaten de hulpdiensten ook aan hun taxlimiet met overstromende afdelingen en afgeknepen personeel.... doet jullie neo-cortex het nog? Laat je niet gek maken. NGO's die de dienst uitmaken.. het moet niet erger worden.
Dus even kort gezegd ziet iedereen z’n elleboog er na 5 jaar uit als die van Christiane F. na een weekje vakantie in de Bijlmer.
Ik weet niet wie u waar heeft gespoten en met wat, maar het was geen vaccin in uw schouder...
Coronavaccins gaan niet in de ader, maar in de spier
Bron? Dit ruikt naar fake news.
Gelul van een wapper met IQ50. Omicron is mogelijk minder dodelijk dan Delta. Er zijn zo goed als geen doden zonder onderliggende oorzaak door vaccinatie. Wat maakt in godsnaam dat mensen hier Feestboek waarheden gaan zetten. Hou de gewoon daar.
Je tijd zit er op voor vandaag Kevf. Groetjes je begeleider
Nou nee, u heeft het niet begrepen.
Dan moet je het % omicrondoden bij ongevaccineerden gaan vergelijken met het % omicrondoden bij gevaccineerden. Niet de infecties, maarde doden. Waar zijn die cijfers dan?
En als ze zeggen een paar jaar, dan bedoelen ze tot in de eeuwigheid.
Niks is zo permanent als een tijdelijk overheidsprogramma.
@bullent | 23-12-21 | 17:10: Word !
Elk jaar voor de herfst een prik. Oh wat erg. Dan kun je inderdaad beter die prik weigeren en lekker op je buik op de IC liggen.
Want dat is idd waar we het over hebben. Iedereen die die prik neemt komt op de IC.
Jij snapt het.
Alleen is die IC maar aan 0.0001% van de mensen voorbehouden, het is net de staatsloterij.
Beetje hetzelfde als zeggen dat IEDEREEN met een MRNA shot ineens uit zijn of haar kut begint te bloeden.
Aha.. dus als je niet prikt kom je per definitie op de IC... Wappie!
Ssst BB. Laat die mensen nou toch lekker tegen het systeem aanschoppen. Worden ze blij van naar het schijnt. Geen idee waarom overigens
Weet je wat je allemaal kan overkomen als je ‘s-ochtends uit je bed stapt? Nooit meer doen, straks eindig je tussen zes planken.
Ik kreeg mijn prikkie pas in mei dit jaar tot die tijd heb ik ook niet op mijn buik op de IC gelegen. Wat me ook niet de beste oplossing lijkt maar dat terzijde.
Godt, En hoe zelfs Rutte IV geen plekje meer weet voor André Rouvoet. Afijn.
Ik ben niet anti vax en zal het ook niet worden, maar hier ga ik niet aan meedoen.
Anti vaxxer.
Wappie!
@de Voorzittert | 23-12-21 | 17:15: apartheid!
"Ik ben niet antivax, maar wel een grote miemelaar wat betreft een prik halen. Maar echt niet antivax hoor!!!11"
@De Eierbal: o, u bent dus wel bereid n paar jaar lang elk half jaar een vaccinatie te halen? ~Bijzonder.
@Weerduivel | 23-12-21 | 17:19: en ik ook. Alle beetjes helpen wat mij betreft. Dus ook verantwoordelijkheid nemen binnen mijn mogelijkheden
@De Eierbal | 23-12-21 | 17:16: Ik vind het zo niet eerlijk, ik heb prikken laten zetten, en anderen niet! Nu wil ik dat die niet prikkers ook prikken moeten! En ik scheld ze daarbij lekker uit voor iets als wappie.
Wie zijn toch die mensen die de godganse dag met dat klote Covid bezig zijn? Ja, het is vervelend ,ja het heeft impact maar neem dat prikkie en je kunt weer redelijk normaal door, het grote gezeik begint pas echt als je besluit lekker niet mee te doen, dat mag ook natuurlijk.
Ja, dat hebben we gezien, dat 'redelijk normaal' na een prikkie. Is sla voorlopig ff over
Beetje zoals in Portugal, iedereen prikje en.... ow wacht ook gewoon beperkingen.
Blijkbaar bent u er ook de hele dag mee bezig en u heeft uw prikjes. Dus daartegen helpen ze ook al niet. Bovendien moet u uw prikjes nog al eens herhalen en dat noemt u normaal doorgaan.
Wie had dat nu kunnen aan zien komen.
Tegenwoordig is het verschil tussen anti-vaxxer en vaxxer maar zes maanden.
Als het vaccin niet werkt is er geen verschil alleen kunnen ze soms wel ergens heen met hun groene vinkje omdat ze braaf de propaganda van de overheid geloven.
@voldemort | 23-12-21 | 17:31: als goedgelovige is het je taak om de ongelovigen te verketteren.
Kijk, en dit geeft nu exact aan waarom ik het verdom om mezelf nogmaals telaten vaccineren. Van gezonde mensen die wel een stootje kunnen hebben, zouden we plots volledig afhankelijk geworden zijn van halfjaarlijkse vaccinaties.
We zouden onze vrijheid terug krijgen als we ons lieten vaccineren, zijn we dan nu gevangen als we het niet doen!
Ja
Mentaliteit van een peuter. "Ik krijg m'n snoepje niet, ik doe niet meer mee". Hoeveel moeite kost een prik halen je nou?
@De Eierbal | 23-12-21 | 17:18: inderdaad en laten we aub stoppen met vliegen en auto rijden dit is niet goed voor moeder aarde en ons gezondheid. Stomme wappies die zo nodig moeten vliegen en auto rijden. Vlees eten ook mee stoppen arme dieren ga maar lekker insecten eten.
@De Eierbal | 23-12-21 | 17:18: precies. Een van de dingen die deze Corona ons duidelijk heeft gemaakt is hoe verdomd weinig “volwassenen” er daadwerkelijk “emotioneel/menselijk volwassen” zijn. Niet dat dit vermoeden nog niet bestond, maar ontzettend waardevol om dit in deze situatie bevestigd te zien krijgen
@Crest of Waves | 23-12-21 | 17:25:
Een van de dingen die deze Corona ons duidelijk heeft is hoeveel totaal kritiekloze schapen onze samenleving heeft.
Nou dat wordt aandelen Pfizer kopen.
Had u al moeten hebben.
Kan zomaar zijn dat een ander farma bedrijf zogenaamd betere en goedkopere vaccins ontwikkeld.. Dan zijn je aandelen dus minder waard
Zal wel meevallen, Pfizer doet meer dan alleen Corona vaccins. Denk aan Viagra en nog veel meer.
@rob007 | 23-12-21 | 17:22:
Vandaar dat we niet mogen sporten meer in de lockdown. Van al die dikke vrouwen krijgen we hem dadelijk niet meer omhoog.
@rob007 | 23-12-21 | 17:22: toch 50% gestegen dit jaar mocht een ander bedrijf meer Leveren dan stijgt het volgend jaar ook maar niet zo hard
De groeten! Ik doe niet mee.
Groeten terug van Henk!
Ik heb gewoon geen zin om er moeite voor te doen. Als de overheid mij wil vaccineren dan sturen ze maar iemand. En niet zomaar iemand. Het moet een lekker wijf in een wit pakje zijn. Die naast mij op de bank komt zitten en mij heel sensueel, terwijl ik een pijpje bier aan mijn mond heb, een vaccinatie zet. Meer vraag ik niet. Happy end zal ik niet afslaan.
Zo'n latex zusterpakje?
Ma Bruls is misschien inzetbaar.
Haha. Anna von Freienwalde komt in me op. Google maar eens.
Edit: dat pijpje bier, ik moest er maar eens aan beginnen..
Inspirerend.
Zij moet wel een kort verpleegstersuniform aanhebben met redelijk doorzichtige netkousen eronder en een gewaagd slipje aanhebben. Daarbij ook zwartleren laarzen met hoge hakken tot net onder de knie.
Also sprach der droogloopmat. (75)
Bril.... het nieuwe orakel ! Of dat of hij werkt voor big pharma met uiteraard de juiste connecties.
In een paar jaar moet je iedere 3 maanden een prik bij de Lidl kopen en jezelf thuis vaccineren. Zo leren we dan met het chinese virus te leven.
Geen probleem. Maar om de wappies de pas af te snijden hadden ze dat gewoon meteen kunnen zeggen. Net zoals dat het mesjokke is dat we al die tijd van paniek naar ellende waaien.
Geluk dat ik in Overijssel zit. Met de plannen die de overheid heeft, de geloofwaardigheid daarvan, bepaal ik zelf wel het risico net als met de griepprik. Ze bereiken exact het tegenovergestelde met hun totalitaire gedrag.
Sarcasm mode On: Het zijn mensen zoals u die veroorzaken dat mensen zoals ik nog zo vele jaren ingeënt moeten worden. Al die zelfzuchtige typen.
Sarcasm mode Off
Zo redeneert een familiestuk van me. Echt, je hoeft nog niet eens laaggeletterd te zijn om onnozel te zijn.
@hotnot | 23-12-21 | 17:41: Ja, want "Je MOET!" werkt heel goed als een set onbetrouwbare honden zoals onze overheid dat brengt. Echt, er is geen betere manier dan "JE MOET!" met een uitsluitingsbeding en een boeteclausule eraanvast.
Voor je het weet sta je op een zwarte lijst naast de toeslagenouders. "Heeft gereaguurd op GeenStijl" "Heeft de verkeerde mening" etc.
De overheid is zo betrouwbaar dat ze het toch maar op zich genomen hebben om eerst te roepen dat een verplichting er nooit zou komen en wettelijk verboden zou moeten worden en nu ineens zitten ze bijna te juichen van geluk met de omicronvariant, nou kunnen ze dat als smoes gebruiken om een verplichting er misshien alsnog door te rammen.
Ik ben het dus eens met jouw familiestuk.
Ben gekke Henkie niet.
Dit is de enige manier. Dit wordt een jaarlijkse booster. Tot Sint Juttemis.
Thanks but no thanks, Henk.
Balkenende had gelijk in 1999.
REAGEER OOK