Shifts in supermarkten. Hoe moeilijk kan het zijn?
We moeten niet mixen, maar... S P R E I D E N
Social
Iedereen boe huilie bah whagarbl over de lockdown, maar we hebben geen lockdown, want we kunnen nog steeds naar buiten & zelfs naar de supermarkt. En zelfs daarover is gezeik, want naar de supermarkt is Rechten van De Mens !!!!1!, vastgelegd doorhet EHVRM!!!!!!1!, dus er zijn alweer lieden die dreigen met tribunalen omdat ze hun Knorr Wereldgerechten niet mogen halen als zij dat willlen. Omdat we een MinPres hebben die nooit kookt en ook maar wat uit zijn nekhaar kletst, hiero een handige handleiding voor een ordentelijke dagbesteding in de essentiële wereld des supermarkts.
08:00 - 10:00 uur: Alle 70-plussers, want die zijn toch vroeg wakker
10:00 - 12:00 uur: Alle 60-plussers, want in NL Pensioenland hebben die allemaal vrij
12:00 - 14:00 uur: Alle bakfiets- en moederhartmoeders & die bolle van DPG
14:00 - 16:00 uur: Alle alcoholisten want het is bijna Vijf Uur
16:00 - 18:00 uur: Al het studententuig
18:00 - 22:00 uur: Mensen met een echte baan
20:00 - 22:00 uur: Bloggers, influencers, internetmensen, Bas Paternotte
Reaguursels
InloggenDus in plaats van tussen 17.00 en 18.00 uur gauw even in mijn eentje de Appie in als de kinderen (tot 18.00 uur) op de opvang zijn, moet ik dat na 18.00 uur met de hele bende doen?
En als ik overdag thuis werk en in het rustige alcoholistenuurtje tijd heb voor de Appie, moet ik wachten tot in de avond het werkvolk gaat en het lekker druk is in de Appie?
Het is leuk bedacht, maar maak er een regel van en je hebt meer problemen dan oplossingen. Op vrijwillige basis is het wel interessant.
Voor de lockdown kwamen we druppelsgewijs bij het zwembad binnen, maar sinds corona moeten we per tijdslot waardoor iedereen hutjemutje voor de ingang staat te wachten tot de volgende shift begint. Zelfde ook bij het verlaten: iedereen weer opeen gepropt in dezelfde kleedkamer en gezamenlijk weer door de deur eruit... Wat nou spreiden? ("Nee, maar nu weten we wel wanneer u gezwommen heeft en kunnen we u bellen als iemand corona blijkt te hebben." Alsof dat zonder tijdslot niet mogelijk was. ... Averechts. Zucht.)
Eigenlijk een meer dan uitstekend voorstel, die handige handleiding!
Voor de laatste 2 groepen stel ik voor:
18.00-21.00 We hebben er gelukkig nog een paar.
21.00-22.00 Uurtje voor die idioten is genoeg.
Die laastste ploeg:
"20:00 - 22:00 uur: Bloggers, influencers, internetmensen, Bas Paternotte"
Kan prima samen met deze shift:
"14:00 - 16:00 uur: Alle alcoholisten want het is bijna Vijf Uur"
(Ik ga zowaar nu ook ff, voor de week boodschappen (1x dus))
.
En blijf 's avonds verder maar lekker even binnen, voorlopig dan.
Is het al wetenschappelijk aangetoond dat 70+ers elkaar niet kunnen besmetten?
Nee, dat kan niet. De overheid heeft beslist dat het gevaarlijk is als winkels lang open zijn en mensen verspreid boodschappen doen.
De overheid zegt dat en dan is dat zo. Dus iedereen moet met zijn allen tegelijk in een heel korte tijd elke dag in een overvolle winkel boodschappen doen. Dat is echt veel veiliger.
Huh? Dus deze twee groepen tegelijk in de winkel? Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
18:00 - 22:00 uur: Mensen met een echte baan
20:00 - 22:00 uur: Bloggers, influencers
Sorry hoor, maar om 22.00u lig ik op bed.
Bas Paternotte kan ook om 5:00, als hij zijn ochtendplasje heeft gedaan.
Tussen 1000 en 1030, en 1800 en 1830 de winkel luchten. Verder goed plan
"Nee, niet teveel luchten, dan gaat alle warmte eruit en dat kost geld!" is veelal het credo.
Ja ruimere openingstijden. Geweldig. Optimalere benutting van winkeloppervlakte. Hogere loonkosten. Per saldo blijft alles voor de consument even duur. Maar .......... Onze regering kan pochen over een laag werkloosheidscijfer. Weliswaar met allemaal deeltijdbaantjes en daardoor noodzakelijke tweeverdieners maar het heeft dan ook weer een geweldige spin off naar gesubsidieerde BSO plekken en jeugdhulpverlening. En door met de mallemolen. Hahahahaha
Ha, als 60+ en een echte baan (nee geen stoel warm houden) mag ik tweemaal, wat lief!
Dit kan dus niet hè!
Tussen 14.00 en 16.00 ben ik nog niet wakker…
Die reclame van het plaatje met dat sympathieke kassa meisje met een hart van goud is echt een van de meest "dit is echt nooit en zal nooit gebeuren" reclames ooit gemaakt.
Daar staat de Plus om bekend. En die walgelijke kwal die het inspreekt mag ook wel een keer een virusje krijgen…
Haha frust. Ten opzichte van verliefde ontsnapte hamsters, een zelf rijdend winkelwagentje en een millionairskerst met een vrouw die opeens kan zingen komt het toch het dichtst bij de werkelijkheid.
Ik snap die supermarkttijden ook niet. Vroeger kon ik even na achten heel rustig en snel door de super heen. Nu moet het langzaam en temidden van alle blafhoesten. Ik krijg het idee dat de vroegsluiting voor iets anders bedoeld is dan virusremming.
"Geen lockdown, want we kunnen nog steeds naar buiten..."
Precies, dat is ook wat je moet doen, beetje weerstand opbouwen, gezonde lucht.
Zou het dat zijn? Vorige week zondag, het weer was beter dan vandaag nauwelijks volk in de duinen en op het strand. Vandaag na de preek van ons aller Charlatan veel volk, hele gezinnen. Een soort Pavlov reactie? Waar was al dat volk vorige zondag en die zondag daarvoor en daarvoor? De meubelboulevard en de zwarte markt? Doe eens normaal en blijf lekker thuis zodat ik mijn trainingsronde ongestoord kan maken. 3.2.1
Copy Paste reacties winter 2020?
Supermarkten zien meer zieken dan de IC's in nederland, durf ik te beweren. wie denkt er om het supermarktpersoneel? Hoor je helemaal niemand over, zelfs de bond niet. De een na de ander valt om met kerona of erger: werkt door.
Blafhoesters (ik doe even mijn kapje af om mijn hand vol te rochelen), ontkenners, agressieve wappies, geprikte pensionado's met 4 zieke oppaskinderen en sissende kutpubers met een culturele attitude. Allemaal komen ze langs. Allemaal moeten ze vreten. Niemand laat bezorgen.
By the way, uit de eerste hand, niet uit de duim.
Natuurlijk doet iedereen boodschappen, met of zonder corona. Voor bezorging staat in sommige steden een wachtlijst.
Over uw duim gesproken; zijn er cijfers over coronabesmettingen via de supermarkt?
@Dandruff | 19-12-21 | 11:58: Aantal doden onder supermarkt personeel ben ik ook benieuwd naar. Hier staan ze er allemaal nog. Bikkels zijn het.
@klaasjanhenk | 19-12-21 | 14:06: ik denk dat de besmettingskans in de supermarkt groter is dan de gemiddelde kleuterschool. En zeker op Black Saturday . Jeugd met kerona werkt gewoon door, ouderen met een "griepje thuis" verzwijgen dat of de leiding houdt t bewust stil. Ondertussen bovenstaand scenario van de 'kuch' ingeënte medemens.
Hoeveel doden zijn er eigenlijk in de zorg te betreuren? Valt allemaal ook wel mee toch?
@Dr.Utker | 19-12-21 | 17:07: In de eerste golf 13, waarvan aangetoond is dat ze besmet zijn geraakt op het werk.
Mag dat in Nederland? In Vlaanderen word je er op aangesproken door het personeel.
@J.Cash | 19-12-21 | 11:35: Ik zag er vorige week één. Zo'n millennial met een baardje. Klanten keken of er een kakkerlak tussen de schappen liep.
@polletje,
Wie leren daar wat van precies?
Een grote muil opzetten naar een puber die in de supermarkt werkt kan iedereen. Dacht je dat Rutte daar slecht van droomt?
Doe die studententroep en die latte macchiato yuppen maar van 8:00 tot 10:00, opdat we voor de rest van de dag van die zooi verlost zijn.
Waarom winkelen als ze ook bij je thuisbezorgen.
Omdat 1x per 3 weken boodschappen ontvangen nou niet echt praktisch is voor de meesten gezinnen. Als je überhaupt al iets kunt bestellen, merendeel van de bezorgsupers hier nemen niet eens nieuwe klanten meer aan.
Omdat ik de verse vis graag in zijn ogen kijk, omdat ik graag biodynamische producten koop ipv Unilever en Campina meuk en omdat ik precies wil kunnen zien hoe rijp hoe krom en groot mijn bananen en andere groentes wel niet zijn... mijn eieren bij een bio boer met vrije uitloop kippen in de boomgaard en zo kan ik nog wel even door.. last but not least omdat bij mijn supermarkt een gratis 55kw courtesy snellader staat en ik dan dus ook weer met een volle accu naar huis ga... redenen genoeg me dunkt.... Omdat iedere winkel weer zijn eigen specialiteiten heeft ,de Cora voor exclusieve marmelade de Carreffour voor Franse wijnen de Delhaize mijd ik want van albert heijn de Kaufland voor het Demeter assortiment de markt in Brand Aachen voor bloemen en de slager aldaar voor truffel leverworst.. de galler outlet voor bonbons en de REWE voor het assortiment BIO zoals je zult begrijpen zijn hollandse bagger waar je zo bleek van gaat uitzien.. en zowel industriele pringle chips als frisdrank niet aan mij besteed zijn
Ik heb een radicaal plan om bezoek te spreiden; alle winkels moeten open(ja, moeten, anders werkt dit niet).
Vervolgens gaan we voor openingstijden kassa's tellen:
Heb je 1 kassa, dan ben je rond een uur of 5 waarschijnlijk toch al aan het opruimen omdat niemand meer iets koopt. Langel openblijven mag, maar dat is eigen invulling.
Heb je meer kassa's dan krijg je per kassa 1 uur extra dat je open moet blijven. De meeste kleine supermarkten zullen dan al snel tot 9 a 10 open blijven, waardoor pritt's tijdvakkendoelstelling ook gehaald kan worden.
En ben je toevallig manager van een albert heyn met 20 self checkouts? Dan kan je wat nachbeveiligers inhuren, hebben die ook weer wat extra werk ondanks de gesloten horeca.
Op deze manier zal iedere winkel proportioneel spreiding kunnen faciliteren. En dan hoef ik hopelijk nooit meer in een drukke winkel te staan.
Wat is de definitie voor “Mensen met een echte baan”? Vallen ambtenaren daar ook onder?
Alleen de uitvoerende laag, alles erboven is de uitvretende laag.
Nee, net zoals managers die werken ook niet, die vergallen alleen werkende mensen hun dag door domme ideeen in te voeren.
Een baantje.
@van Oeffelen | 19-12-21 | 11:28: Hahaha, een schaatsbaantje, hahaha een achtbaantje, hahaha een rebaantje. Onbedaarlijk, houdt op, ik kom niet meer bij. Hahaha.
Oh, dan mag ik 2 keer.
In de jaren 90 en de decennia daarvoor leefden we kennelijk in zware lockdown. Alle winkels, ook de “essentiële” waren op zondag en maandagochtend dicht, en sloten iedere dag om 18 Uhr. En we leven nog.
Plan de supermarkt inkopen, doe boodschappen voor een week. Dan blijft het ook in de supermarkt aangenaam rustig.
Nou ja, voor veel gepensioneerden is in deze tijden een bezoekje aan Albert Heijn zo ongeveer het spannendste in het bestaan. Naast bezoekjes aan GGD's en huisartsenposten, natuurlijk.
Dat willen we toch niet beperken tot een maal per week?
Geweldig die eerste zin! In Duitsland zijn zelfs ook op zaterdagmiddag meestal de winkels dicht.
Overigens ben ik van mening dat 13 koopzondagen per jaar voor het ganse land wel kan volstaan: even wat anders dan shoppen met z’n allen. Maar dat is een andere discussie.
@Dr. Worstenbroodje | 19-12-21 | 11:18:
Dat hele ‘shoppen’ is zo vreemd. Dwalen door een stad, kijken of je geld kan uitgeven.
Ik heb mijn dochter opgevoed, koop wat je nodig hebt en van goede kwaliteit.
Het lukt haar aardig.
In de decennia voor de jaren 90 hadden de mensen een stuk minder te besteden, dus was er ook minder reden om te gaan winkelen. Bovendien was de bevolkingsdichtheid ook een stuk minder en waren de winkels gespecialiseerder: supermarkten verkopen tegenwoordig vrijwel álles, vroeger ging je naar meer verschillende winkels. Meer winkels betekent meer spreiding. Beetje appels met peren vergelijken, me dunkt.
@Gladiator Fap | 19-12-21 | 11:32: "In de decennia voor de jaren 90 hadden de mensen een stuk minder te besteden, dus was er ook minder reden om te gaan winkelen."
Zie de reactie van de heer Cash, hierboven.
"Meer winkels betekent meer spreiding."
Niet voor elk blikje Red Bull naar de supermarkt gaan werkt ook, doe de komende tijd inkopen voor een week. U stelt zelf, dat supermarkten tegenwoordig bijna alles verkopen. Dat de overige winkels gesloten blijven. is dus geen echt probleem.
@Frau_Ferkel | 19-12-21 | 11:41:
Een minimale besteding van 25 euro instellen lijkt mij redelijk.
Ik was het bijna vergeten inderdaad. Zouden we daarom geen pandemieen hebben gehad in de jaren 80? Misschien zijn we iets op het spoor? Sluit alle supermarkten wereldwijd!
@Frau_Ferkel | 19-12-21 | 11:41: Ehm u bevestigt net mijn punt: andere tijden, ander koopgedrag, andere situatie, DUS niet te vergelijken met een lockdown.
Haha zelfs wanneer het overduidelijk is dat er geen goede reden voor is en het nota bene wordt toegegeven door de Grote Leider weet deze overheidsadept het nog recht te lullen. "Ja, maar vroeger was dat toch ook zo!". Boeiend. Hoe neem jij jezelf nog serieus?
@Gladiator Fap | 19-12-21 | 11:53: U begrijpt mijn punt niet. Met de openingstijden uit de jaren 90 konden we ook prima inkopen doen.
Het "inkopen" is nu "dwalen door de stad, kijken of je geld kan uitgeven.". Om J. Cash te citeren.
Dat lijkt me de komende weken niet echt een eerste levensbehoefte, of U moet niets anders zinvols te doen hebben.
@Dr. Worstenbroodje | 19-12-21 | 11:18: Dat winkels in Duitsland op zaterdagmiddag dicht zijn, is in de grote en middelgrote steden allang niet meer het geval hoor. In kleine stadjes en dorpen op het platteland komt dat inderdaad nog wel voor, maar zelfs daar zijn de supermarkten en winkels die tot grote ketens behoren (bijv. DM, Rossmann) gewoon open.
@Frau_Ferkel | 19-12-21 | 12:03:
Belangrijker dan de vraag of iets een eerste levensbehoefte is, is de vraag of iets zin heeft.
Het inperken van de winkeltijden heeft geen enkele zin; erger nog het werkt natuurlijk averechts. De vergelijking met de jaren '90 gaat niet op omdat we nu 3 miljoen meer Nederlanders hebben.
Kappers zijn ook geen eerste levensbehoefte, maar moeten ze daarom dicht? Denk je niet dat het ongecontroleerd thuisknippen daardoor flink toe zal nemen?
We worden bestuurd door idioten.
@Dandruff | 19-12-21 | 12:17: "Denk je niet dat het ongecontroleerd thuisknippen daardoor flink toe zal nemen?
We worden bestuurd door idioten."
De idioten zijn de mensen, die zich nu thuis laten knippen.
@Frau_Ferkel | 19-12-21 | 12:21:
Misschien, maar dat maakt het beleid niet minder idioot. Het aanmoedigen van ongecontroleerde illegaliteit lost niks op.
Kapperszaken, restaurants, etc hebben veel geld geïnvesteerd in coronomaatregelen en er is geen enkele reden er van uit te gaan dat dat infectiehaarden zijn.
Uiteindelijk drijft de Nederlandse economie ook deels op al die inmiddels bijna failliete ondernemers. Van hun inkomensten wordt uiteindelijk ook de zorg betaald. De minimale coronasteun gaat dat niet opvangen, en is bovendien naast fraudegevoelig een sigaar uit eigen doos. We moeten af van het idee dat gratis geld echt gratis is.
@Dandruff | 19-12-21 | 12:37: "Het aanmoedigen van ongecontroleerde illegaliteit lost niks op."
Dat wordt niet aangemoedigd, dat is een keuze van domme mensen.
@Frau_Ferkel | 19-12-21 | 12:44:
Nogmaals, zijn er aanwijzingen dat kapperszaken een rol spelen in deze coronagolf? Dat ze coronamaatregelen aan hun laarzen lapten?
Niet?
Het is dus een maatregel die niks oplost.
En tegelijkertijd een nieuw probleem creëert omdat mensen een maand niet geknipt mogen worden. En op TV zien dat het knipverbod niet geldt voor politici, journalisten, BN-ers etc.
En dus lokt dit illegaal thuisknippen uit. Zelfs als het bestellen van een thuiskapster net zo dom zou zijn als het beleid van Hugo de Jonge, dan is dat eerste veel begrijpelijker.
En ondertussen verdwijnt er weer een stukje economie in de afvoer.
@Dandruff | 19-12-21 | 13:21: "Het is dus een maatregel die niks oplost."
Dat is een mening.
@Frau_Ferkel | 19-12-21 | 13:36:
Maar waren er nou al voorbeelden van kapperszaken die tot een coronabesmetting hadden geleid?
Niet?
De claim dat het kapot maken van kleine ondernemers tot 0,0001% minder besmettingen zou kunnen leiden is dus net zo goed een mening.
@Dandruff | 19-12-21 | 14:05: www.bruzz.be/gezondheid/kappers-en-sc...
@Frau_Ferkel | 19-12-21 | 14:22:
Dat gaat over België een jaar geleden. En ik heb geen idee welke coronamaatregelen de Belgische kappers destijds namen. Er staan ook geen concrete cijfers in dat artikel, alleen de claim dat er cijfers bestaan.
Maar weet je wat, misschien is het inderdaad beter als alle kleinere bedrijven kapot gaan. Centraal geleide economieën hebben tot nu toe altijd gefaald dus statistisch gezien zou socialisme nu ook een keer kunnen slagen.
Prettige middag.
@Frau_Ferkel | 19-12-21 | 12:21: Zo is dat. Sinds corona heb ik weer mooi lang haar. En ook na corona blijft het zo.
Toen werkten mensen korter, waren full time 2 verdieners de uitzondering en had je vaste werktijden.
Goed idee wel. Als de overheid nou onze sociale status koppelt aan de QR-code en de winkels die QR-code weer aan de bijbehorende venstertijden waarin u toegang krijgt, dan hebben we het nog beter geregeld in dit geweldige land.
Waarom koppelen we die QR-code ook niet aan de bankrekening? Dan kan de winkel meteen het bestede bedrag van de rekening van de klant afschrijven.
@lekgoot | 19-12-21 | 11:43:
Nog beter. En dan ook een kopie van de transactie naar de zorgverzekeraar zodat die de hoogte van de premie kan bepalen. Mieterse plannen!
@lekgoot | 19-12-21 | 11:43: Dat is slechts een onderdeeltje van the big scheme. Kijk 8.000 km oost-zuidoostwaarts om uw voorland te ontwaren.
Ni hao!
Geolocking en CBDC.
Het is onderweg. Alleen de QR code graad moet nog iets omhoog.
Zat vannacht om kwart voor vijf in het stamcafe. Bel ging voor de laatste ronde want om vijf uur dicht.
Laten we ook vooral nog meer regels en beperkingen opleggen!!!
Ik doe tegenwoordig op zaterdag om 14 uur boodschappen. Iedereen denkt dan dat het druk is en gaat niet. Gevolg... Een rustige winkel.
Net als op de weg. Vertrek gewoon om 17.30 of 18 uur... Want iedereen vertrekt eerder of later. Gevolg minder druk op deze tijd.
Heerlijk rustig allemaal als je tegen de stroming ingaat.
Ik ga al jaren niet op Zwarte Zaterdag naar de winkel...
Het D66 journalistje hapte wel makkelijk op de ego-streling van Rutte.
"U woont dan in een deftige grote stad?"
"zeker, zeker"
Ik ken maar één deftige grote stad: Maastricht.
@Dr. Worstenbroodje | 19-12-21 | 11:20:
Die lui daar gaan nu een paar km verderop deftig winkelen en eten in Luik, Tongeren en Aken.
Wat zijn internetmensen nou weer. Zeker die halve zolen die op webpagina's gaan zitten reaguren of zo. Ga werken, achterlijken.
Ervaringsdeskundige?
De hoeveelheid boodschappen die mensen per supermarktbezoek meenemen wordt ook steeds kleiner. Nog zelden zie je goed gevulde winkelkarren met een weekvoorraad. De rij achter de kassa bestaat uit mandjes met een halfje wit en pak melk. Kennelijk voorziet de supermarkt in een sociale behoefte voor velen, of hebben we teveel tijd danwel massaal het vermogen om een week vooruit te plannen verloren.
Het vreten is gewoon niet meer te betalen. Zeker niet voor een gezin.
Een klein mandje met boodschappen is meteen 60 euro.
Tja als de rest van het land dicht zit wel ja.
@DeKees | 19-12-21 | 10:55:
Zijn 7 mandjes per week goedkoper dan een keer een volle kar?
Kneiterdruk in de supermarkt. Mwaah niet gek want als je op de A2 een rijstrook afsluit wordt het ook erg druk.
Of 1 Hoer op de Walletjes.
Ja, dan lopen de wachttijden wel op bij zo'n essentieel beroep.
Alles en iedereen zou juist open moeten nu we met een milde variant te maken hebben! Kinderen ook niet vaccineren. Laat alles en iedereen die fit is lekker de krona krijgen en zie dat als booster van je immuunsysteem.
Alles en iedereen die bang is voor het virus, wat terecht kan zijn als je een dikkerd en/of oudje bent, blijft lekker binnen. Niet verplicht, maar dat is dan eigen risico. Laat die risicogroep zich beter beschermen als ze dat willen. Zij hoeven niet naar drukke plaatsen en kunnen boodschappen thuis laten bezorgen.
Het is ongekend om de gehele gezonde bevolking in quarantaine te duwen. Bij welke andere ziekte is dat ooit voorgekomen?
Hohoho.... We redden het niet voor niets al 50.000 jaar op uw manier als groep om te blijven bestaan.
Dus laten we vooal Darwin tegenwerken en de koeien die het minste melk geven de beste plekken in de stal geven!
@Remi A. | 19-12-21 | 10:40: Allemaal leuk en aardig, die Darwin, maar hij heeft totaal geen rekening gehouden met Chinese laboratoria.
"Bij welke andere ziekte is dat ooit voorgekomen?"
De pest.
Cholera.
De Spaanse griep.
www.hln.be/de-krant/quarantaine-werkt...
@wijsvinger | 19-12-21 | 10:50: Het achterstallig onderhoud van Darwin op onze populatie gaat ons op verschillende terreinen nog eens opbreken..
@Frau_Ferkel | 19-12-21 | 10:56: ik kan het artikel niet helemaal lezen, maar volgens mij gaat dit over het in quarantaine plaatsen van zieken (of verdachten op ziekte). Momenteel gebeurt er nog iets extra's: ook gezonde mensen worden ernstig beperkt in hun bewegingsvrijheid.
@Timide_Aso | 19-12-21 | 11:06: "Momenteel gebeurt er nog iets extra's: ook gezonde mensen worden ernstig beperkt in hun bewegingsvrijheid."
Dat gebeurde dus ook met de door mij genoemde ziektes. Er is genoeg over te vinden, wanneer U wilt zoeken.
@Frau_Ferkel | 19-12-21 | 10:56: De actieradius was beperkt, het gevaar kwam van een traag zeilschip of een paardenkoets over land die ze tijdig konden isoleren.
"nu we met een milde variant te maken hebben!"
We mogen nog van geluk spreken dat we dit soort volslagen hersenloosheid nog niet bij de beleidsmakers hebben zitten.
@B.Spiritus | 19-12-21 | 11:21: Doe Uw huiswerk. Ook toen gingen hele steden of landstreken op slot. Met bagatelliseren bereikt U niets.
@funda | 19-12-21 | 11:27: Inderdaad.
De data uit Zuid Afrika suggereert inderdaad een mildere variant. Maar gekoppeld aan een hoge besmettelijkheid is het toch wel verstandig om de transmissie over een wat langere tijd uit te spreiden.
twitter.com/michaelzlin/status/147174...
@funda | 19-12-21 | 11:27: t.o.v. de pest, cholera of Spaanse griep, hebben we nu absoluut te maken met een mild virus. De maatregel wordt langzaamaan erger dan het kwaal.
@lekgoot | 19-12-21 | 11:45: Er is simpelweg nog niet genoeg data wat betreft de sterftecijfers. Dat gekoppeld aan een veel hogere transmissie noopt inderdaad tot voorzichtigheid.
@Timide_Aso | 19-12-21 | 12:07: "De maatregel wordt langzaamaan erger dan het kwaal."
Kunt U dat met cijfers onderbouwen?
@lekgoot | 19-12-21 | 11:45: dat klopt, een snel verspreidend mild virus kan inderdaad voor meer doden zorgen dan een dodelijker minder snel verspreidend virus. Echter zou het mij meer passend lijken om deze maatregelen meer risico-gestuurd in te zetten i.p.v. voor iedereen geldend. Ook pleit ik voor meer eigen verantwoordelijkheid van de mensen die in de risicogroepen vallen. Ik vind dat de ouderen zich best wat meer mogen uitspreken. Iets als: "de jeugd heeft al zo veel voor ons opgeofferd, laat hen nu met rust! Ik laat mijn boodschappen wel bezorgen en vermijd drukke plekken."
Ik kan me ook voorstellen dat écht oude mensen het wel gezegend vinden. Ze hebben een mooi leven gehad en willen liever met de kleinkinderen knuffelen dan hun laatste jaren in angst doorbrengen. Die keuze wordt nu voor hen gemaakt.
@Timide_Aso | 19-12-21 | 12:13: U heeft dus geen onderbouwing
"en willen liever met de kleinkinderen knuffelen dan hun laatste jaren in angst doorbrengen."
De kinderen zijn nu de grootste besmettingsbron voor de ouderen, en raken vooral op school besmet. Ook een van de redenen voor de lockdown/schoolsluiting. Gezonde kinderen kunnen tijdens het kerstdiner de grootouders niet besmetten.
@Timide_Aso | 19-12-21 | 12:16: "Zoek maar op."
Het is gemakkelijker, wanneer U het juiste linkje plaatst.
De rest van Uw betoog is een niet te onderbouwen hypothese.
@Frau_Ferkel | 19-12-21 | 12:19: Ja maar dat mag je toch als oudere godverdomme zelf bepalen? Als je een relatief fitte gevaccineerde 90+er bent, dan kun je zelf toch die keuze maken om je familie te zien? De een zal het wel doen, de ander niet. Dat is prima. En dat kinderen het virus krijgen lijkt me ook prima, dan hoef je hen niet te vaccineren.
En ik heb dus wel een onderbouwing, maar dat zit hem meer in het sociale vlak, wat moeilijker / nog niet geheel aantoonbaar is met cijfers. Maar gaan we juist niet kapot aan excel-sheet beleid? Alles proberen te vangen in modellen, i.p.v. kijken wat er nou echt gebeurt? Wat het echt doet met mensen? Met de maatschappij?
@Timide_Aso | 19-12-21 | 12:26: "En ik heb dus wel een onderbouwing, maar dat zit hem meer in het sociale vlak, wat moeilijker / nog niet geheel aantoonbaar is met cijfers."
Waar nu juist geen behoefte aan is, zijn emo argumenten.
Linkje?
PS: het woord "godverdomme" kan ik niet echt waarderen.
@Frau_Ferkel | 19-12-21 | 12:35: Gott ist tot, al een tijdje. Wist je dat niet?
Niet alles is in linkjes en cijfers te vangen.
Wat is jouw antwoord op mijn vraag: is het er gezelliger op geworden in Nederland sinds maart 2020? Ja of nee?
Als het antwoord nee is, dan is dat zeer waarschijnlijk ook een gevolg van de coronacrisis en het beleid.
In mijn omgeving zie ik ruzies ontstaan in vriendengroepen en gezinnen over dit onderwerp. Zijn daar cijfers of linkjes van te vinden? Nee, nog niet. Maar ook dat is een direct gevolg van de situatie en het zwabberbeleid.
Zie jij dat ook om je heen?
Verder heb ik een hekel aan het woord wappie. Mensen met een andere mening volledig diskwalificeren, alleen omdat het (nog) niet volledig met cijfers is onderbouwd? Daar vind ik wat van. Hugo is in mij optiek dan ook een wappie, omdat "vaccinatie is onze enige uitweg uit deze crisis!" Dat bleek ook even wat anders te liggen. Je hebt wappies die het vaccin niet willen en je hebt wappies die het als absolute heilige graal zien. Ik zit ergens in het midden. Het zal absoluut helpen, ik ben twee keer gevaccineerd, maar ik twijfel over mijn derde aangezien ik voor de rest echt kerngezond ben.
Er is ruimte voor twijfel ja. God verdom mij als die ruimte ingeperkt wordt.
Daarom vind ik GeenStijl zo'n prachtig medium. Zie je dit soort discussies op een site waarin het woord Nu zit? Dacht het niet.
@funda | 19-12-21 | 11:27: jij bent dus ook een wappie-noemer, en dat keur ik af. Ja, ik heb een andere mening dan jij. En ja, die breng ik wellicht soms ongenuanceerd. Hoi, Timide_Aso, aangenaam. Maar dat wil niet zeggen dat ik een of andere hersenloze malloot ben.
Het is juist krachtig als je je kan indenken in waarom iemand anders iets anders vindt.
Met Frau_Ferkel heb ik tenminste nog interactie. Dat is mooi, daar kunnen inzichten uit ontstaan (aan beide kanten).
@Timide_Aso | 19-12-21 | 13:15: Waar noem ik U wappie?
Het zal wel een soort onbewust schuldgevoel Uwerzijds zijn.
"vaccinatie is onze enige uitweg uit deze crisis!"
Dat klopt nog steeds. Hoeveel vaccinaties er nodig zijn, is nu nog onduidelijk. U, bijvoorbeeld, heeft ook vijf DKTP vaccinaties gehad.
En ik krijg elk jaar een griepvaccinatie.
@Timide_Aso | 19-12-21 | 13:15: "Wat is jouw antwoord op mijn vraag: is het er gezelliger op geworden in Nederland sinds maart 2020? Ja of nee?"
Mijn antwoord op Uw vraag: hier in Duitsland merk ik er weinig van. Dat kan aan mein Umfeld liggen. Ja, grote evenementen gaan niet. Maar ook in een kleiner gezelschap kan het net zo gezellig zijn. De gesprekken worden er zelfs beter door.
@Frau_Ferkel | 19-12-21 | 14:04: nee dat wappie verhaal van me was meer algemeen bedoeld, niet richting jou. Het ging me meer om de polarisatie die er nu heerst. Weinig ruimte voor nuance. Ook vanuit de overheid, Hugo bijvoorbeeld met zijn "dansen met Jansen" waarbij het vaccineren als heilige graal werd gepresenteerd. Het helpt absoluut, maar niet als je niet parallel ook de zorg opschaalt. Anders blijven we voortaan elke winter dit soort lockdowns houden.
Fijn dat het in Duitsland wat meer gemütlich aan toe gaat. Ik merk in mijn omgeving dat steeds meer mensen er helemaal genoeg van hebben. De tweespalt die het beleid met zich meebrengt, vind ik persoonlijk een van de meest nare bijwerkingen van Corona.
Grüß Gott,
Ik vond het wel prettig trouwens dat die winkelkarretjes gratis waren, dat je er niet eerst een euro in hoefde te drukken. Ik kon daar wel aan wennen. Ik hoop dat ze dat weer gaan doen. Plus zo'n puber die je winkelkarretje poetst. Ik vond het altijd wel grappig om die uit te lachen. En die pubers namen het zelf ook niet al te serieus merkte ik wel.
Die pubers weten uiteraard ook wel dat ze geen tot weinig last hebben van de zwarte dood. Wel een goeie service trouwens. Hier moest je het zelf doen (als je d'r zin in had).
U weet waar die grappige witte ronde dingen bij de servicebalie van de appie voor zijn, toch? TOCH?
@elfenstein | 19-12-21 | 10:38:
Welke grappige witte ronde dingen? Waar heeft u het over?
@elfenstein | 19-12-21 | 10:38:
Om zelf sigaretten te maken?
@VanBukkem | 19-12-21 | 10:39: jeugdpuistjes?
@elfenstein | 19-12-21 | 10:38: Ik zie bij de servicebalie van AH alleen nog maar getinte ronde dingen. Meestal met een hoofddoek er omheen.
@Schadenfreude | 19-12-21 | 10:43: Lol.
je kunt die pubers ook NIET uitlachen, dat staat wat volwassener.
Dit dus. Wanneer mijn twaalfjarige dochter al vraagt “papa, als de openingstijden verkort worden, neemt de dichtheid toch toe, want de levensbehoeften van mensen blijft gelijk… waarom begrijpt Mark Rutte dit niet?”, waarom lopen we dan als schapen achter dit beleid aan? Mijn antwoord aan haar luidt sinds kort: Mark Rutte begrijpt dat heel goed, maar het effect kan hem niet schelen, want zijn doel is dat jij en ik hierover gaan discussiëren den dat sommige mensen dezelfde mening hebben en sommige niet, en dat die dan boos op elkaar worden, in plaats van op Mark Rutte. Dat principe heet “Divide and Conquer” en het werkt ook in de 21e eeuw nog op precies dezelfde manier. Als duizenden jaren geleden. Maar dat leer je dan nog wel bij de geschiedenisles. Vraag voor de grap je leraar ook even naar wie Solzjenitsyn was en waarover hij geschreven heeft. Vroeger werd dat door mijn geschiedenisleraar namelijk overgeslagen wegens “te dikke kost”. Nu weet ik de ware reden waarom het niet behandeld werd: hij was lid van D’66 in de provinciale staten.
Ik ga nu ook twijfelen aan mijn leraar Nederlands met zoveel spelfouten. Gelukkig heb ik een Duitse “Rechtschreibungskorrektur” als alibi.
Geschiedenisdocenten denken meestal dat de jaartelling begon met de studentenprotesten in 1968 in Parijs.
Waarom laat u dat over aan de leraar? Zorg dat die boeken er zijn in huis, zo moeilijk is het nou ook weer niet. Ik moest vroeger zelf op onderzoek uit in de bieb omdat er thuis niet meer te vinden was dan wat readers digest meuk en de bijbel. Maak het beschikbaar, meer kan je niet doen en met wat mazzel pikken ze het op.
@elfenstein | 19-12-21 | 10:36: Kinderen en lezen - dat is wel erg 1990. Kansloos, als je ook gewoon TikTok kunt kijken of Fortnite kunt spelen.
Ik denk dat de 2e graads geschiedenisdocent van je dochter niet zoveel kan met Solzjenitsyn...
Ben meer van Command & Conquer, Divide et Impera is zooo vorig millenium.
@elfenstein | 19-12-21 | 10:36: ik laat het niet over aan de leraar. Mijn stelling is dat het goed zou zijn als op school álle kanten van het verhaal gedoceerd zouden worden, het hele spectrum, en niet alleen hetgeen binnen de politieke overtuiging van de docent past.
@Gladiator Fap | 19-12-21 | 11:36:
Dat kan hij ook zonder Solzjenitsyn daadwerkelijk te hebben gelezen.
De dichtheid neemt nog veel meer toe, want zitten in de horeca is dicht. Dus meer thuis koken.
Je bent nooit te laat om de trein te missen.
Ik laat de zeven kratten Klok bier per week tegenwoordig gewoon bezorgen. Is veel beter voor mijn rug.
De truck van de Lidl komt eerst langs bij Schloß elfenstein een paar pallets Perlenbacher afleveren en wat er overblijft gaat naar het lokale filiaal.
@elfenstein | 19-12-21 | 10:32: Das Perlenbacher Premium Pils können wir in unserem Bier-Test nicht empfehlen. Es ist eins von insgesamt 13 Bieren im Test, die mit dem Unkrautvernichter Glyphosat belastet sind.
@Frau_Ferkel | 19-12-21 | 11:00:
Is ook ruk, ik weet het maar hun échte toppertje Oettinger geeft het niet meer in krat en daarmee is Pearly het best drinkbare pauperpilsje van de discounters geworden. Woonde ik in D. dan kan je je uitleven bij de lokale getränkehandel maar in Nederland is de keuze niet reuze en voor mij vallen alle Bavaria-B-plant maltose biertjes bij voorbaat af, glyphosaat of geen glyphosaat. Die shit is écht niet te drinken dus dan maar aan de Monsantopils. M'n gezondheid is toch al royaal im Arsch dus dit kan er ook nog wel bij.
@Frau_Ferkel | 19-12-21 | 11:00: En bij Kordaat (huismerk Lidl) is glucose-fructosestroop toegevoegd. Dan liever Argus of Steam Brew Imperial IPA.
@elfenstein | 19-12-21 | 11:40: "geeft het niet meer in krat"
Sympathiek, dat is een Duitse formulering.
Veel bieren worden tegenwoordig geklaard met microplastics, in plaats van kiezelgoer. Ook niet gezond.
Ja, vooral pleiten voor nóg meer restricties. Dan word het vast beter!
Een shift van 07:00 tot 22:00 voor iedereen die wil lijkt me redelijker. Immers, de bevolkingsopbouw per verzorgingsgebied van een supermarkt is anders en het kan dus prima zijn dat bovenstaand 'voorstel' leidt tot grotere drukte ipv spreiding.
En ja, ik snap ook wel dat dit allemaal geen serieus voorstel is.
Ondertussen is het een drukte van belang op Schiphol en de regionale luchthavens. Broeinesten van de le-vens-ge-vaar-lij-ke omicron. Gelukkig heeft ons kabinet de prioriteitenlijst op orde.
Niet zo raar, de winkels op Schiphol zijn gewoon open.
Ja? Ik hoop het. Moet nog een paar keer vliegen dit jaar.
Rondvluchten gaan nog heel groot worden met deze lockdown.
Je zou toch menen dat elke neusaap wel kan bedenken dat het beperken van openingstijden tot meer drukte gaat leiden?
Ik draag dit gedicht op aan Hugo en Mark.
Twaalf uur open per dag is op zich ook wel voldoende he. Volgens mij zoeken we hier een probleem dat er niet is.
@John McClane | 19-12-21 | 10:28: Uhh, vind je mijn gedicht niet mooi of zo?
Ik heb een nog beter idee: Als iedereen die zich zorgen maakt over corona nou gewoon lekker binnen blijft en zijn boodschappen gewoon lekker thuis laat bezorgen, dan kan de rest van ons weer verder met zijn leven. Kijken of er nog wat te redden valt van de economie.
U begrijpt het nog steeds niet geloof ik. Die economie moet en zal stuk, helemaal, kompleet naar de gallemiezen. Het is geen gevolg van, het is het doel.
@elfenstein | 19-12-21 | 10:25: Je drank al binnen?
Och, zolang er nog geld is om voor 800K korhoenders uit Zweden te halen.
@Ichneumonidae | 19-12-21 | 10:26:
Doosje rum onder de trap, twee tray klotsbuizen paraat en een hele kast vol speciale flesjes. Wij komen er wel hoor.
@uisge baug | 19-12-21 | 10:29 |
Of voor een schilderijtje van bijna tweehonderdmiljoen tralalalala geld zat.
Waarom kunnen ze dit niet doen bij de sportschool!
Met deze wijziging:
12:00 - 14:00 uur: Alle dames en studentes tm 29 jaar en mannen 50-51 jaar.
De eerste alcoholist staat hier voor 0900 al te wachten.
Als hij nog kan staan is er een bevoorradingsprobleem. QED
Mijn sportschool was voorheen 24/7 open. Nu moet ie om 17:00 uur dicht. Dus wat zie je: pieken tussen 16:00 en 17:00 uur. Dit beleid slaat echt he-le-maal nergens meer op!
Wake up call: vanaf vandaag is-tie helemaal dicht.
Hadden ze net een systeem om QR-codes te checken, allemaal voor niets..
En lekker hoesten en niezen?
@UpdateAvailable | 19-12-21 | 10:20: serieus??? (Ik heb die hele "perso" niet gezien, geen zin om scheldend en tierend voor de treurbuis te zitten)
Als het bezoek aan een sportschool bepalend is voor de kwaliteit van je leven, dan ben je toch wel een zielig type.
@wijsvinger | 19-12-21 | 10:31: sporten is absoluut bepalend voor de kwaliteit van ieders leven. Het hoeft niet per se in de sportschool, maar ik heb daar wel een abonnement. Het gaat natuurlijk om het totaalpakket aan beperkingen die worden ingevoerd, zonder dat die goed uit te leggen zijn, waar ik tegenwoordig erg boos om kan worden ja.
Maar ga jij lekker zielige, snappy "scherpe" opmerkingen maken, mensen zielige types noemen bijvoorbeeld. Maar weet wel dat jíj́ daarmee het zielige type bent.
@Timide_Aso | 19-12-21 | 10:47: Mja, wat kan je nu eigenlijk gebeuren als er een onbekend virus je hele maatschappij binnendringt? Ik vind het ook heel zuur voor je sportschooluren.
@Timide_Aso | 19-12-21 | 10:47: Ja sporten is goed en concentreren van sportschoolbezoek door kortere openingstijden is van de pot gerukt. Echter na het sporten niet onder een steen kruipen maar gewoon even de lijstjes lezen wat wel en niet mag. En nu dus buiten sporten, hopla!
@J.Dokstijl | 19-12-21 | 12:28: ik lees hier wel wat wel en niet mag haha. Echt ingrijpende zaken krijg je sowieso wel te horen, want in welk gesprek komt De Corona nou niet meer ter sprake tegenwoordig?
@Funda, welk onbekend virus? Dat virus wat we al twee jaar onder de leden hebben bedoel je? Dat virus waarvoor het merendeel zich moet laten testen om er achter te komen of die snotneus nu gewoon een verkoudheid is of De Corona? Dat virus?
En geen zorgen, ik zorg wel dat ik genoeg beweeg. Wel is het jammer van mijn abonnement. Maar goed, ik heb toch geld als water, dus lekker boeiend. Groetjes,
Prima, volgens dit schema kan ik de hele dag.
Tentje voor supermarkt. Je levert daar je boodschappenlijstje in. Na enige tijd krijg je je boodschappen. Besmetting nul.
Robocops voor AH- bezorgdienst. "You have 15 seconds to pay" *clickclick*
Daarom heb ik een week geleden al mijn hollandse garnaal gekocht.
Eentje? Hoe ga je hem vullen?
Gepeld door Marokkaanse handen toch?
Boordevol conserveringsmiddel - zodoende 6 maanden houdbaar. Pel ze zelf, dan proef je nog eens wat.
@J.Cash | 19-12-21 | 10:21: Die vegen hun reet toch af met hun handen?
Nou ga ik gister naar de slijter , kom ik daar staat er een rij van een man/vrouw of 15 voor de deur. En naast die slijter zit een groenteboer..... geen hond, helemaal niemand.
Rutte en Hugo zetten ons massaal aan het zuipen, dat is wel duidelijk.
Ja, viel me ook op bij Gall & Gall hadden ze zelf beveiligers ingehuurd om eventuele agressieve alcoholisten in bedwang te kunnen houden.
"ga ik gister naar de slijter"
Ah, U doet aan tijdreizen.
@HogeNood | 19-12-21 | 10:25:
-hik-
"Ik zou het echt niet weten, maar we hebben het de vorige keer ook zo gedaan". En ze laten de flapdrol er gewoon mee wegkomen.
Hij vergiste zich. De vorige keer mocht de supermarkt tot 20:00 uur alcohol verkopen. Daarna bleef de winkel gewoon tot 22:00 open.
It's so confusing...
Ja, grappig hè.
Precies. De logische retourvraag zou moeten zijn “dan legt u toch even uit waarom u het de vorige keer gedaan heeft svp, of heeft u daar geen actieve herinnering aan, misschien, meneer Rutte?”
Zelfs het einde van de wereld is Made in China®.
D'r wordt wat afgespreid momenteel. Kan de zorg het over 9 maanden nog wel aan, dat moet hier de vraag zijn.
Hangt van de baarvader en moeder af.
@Zitvlak | 19-12-21 | 10:15:
De realiteit is nog altijd mijlenver verwijderd van wat blauwharigen uitspoken met hun kruisonderdelen. D'r wordt driftig op losgespreid, jong volk dat nergens heen kan met de hormoontjes schurkt er vrolijk op los geholpen door allerhande middelen. "De jeugd" van tegenweaurdig is opgegroeid met alles kan alles mag, u dacht toch niet dat ze op thuisfeestjes allemaal braaf aan het mariokarten waren?
Dit topic met spreidingsvoorstel rechtvaardigt al mijn reaguursels waarin ik wel eens bedenkelijke poep verspreid. Dank. Spreiden doen trouwens professionals in de hoerenketen. Laat de dames in de supermarkten met rust. Ook al zijn de hoerenketen gesloten.
Afhaalseks een idee?
En de transgenders? Wanneer mogen die inkopen doen?
20:00-22:00
@Graaf_van_Hogendorp | 19-12-21 | 10:13: liever één duidelijk tijdstip dan een tijdvenster met opties: ze hebben sowieso een probleem met beslissingen nemen en zo worden ze geholpen. Niets tegen transgenders overigens, je bent wie je bent en dat is fijn. Maar boodschappen doe je om 21:05 uur.
Bestaat er een supermarkt waar Paternotte wordt toegelaten?
Mocht iemand trouwens wierie als essentieel product op de boodschappenlijst hebben staan, de shoppa is geweaun open. Van een broek uitzoeken in een winkel ga je deaud maar een jonko houdt blijkbaar het CCP virus weg.
Ghehehe, d'r was gisteren toch wat verwarring over denk ik, de rij stond tot aan de straat bij de lokale wietboer. Vraag me hoe ik dat weet....
Hoe weet je dat?
Alcoholisten en sherry zuipende buurvrouwen gaan liever smorgens zo vroeg mogelijk. Dan is de kans dat ze betrapt worden het minst.
De prof alcoholist gaan meermaals per dag naar de super om te scoren.
@Graaf_van_Hogendorp | 19-12-21 | 10:13:
welnee, de pro haalt bij het ochtendgloren twee tray 8.6 op met z'n scootmobiel en is de rest van de dag tevree met z'n maten aan het zuipen op het bankje voor de ingang van het een of andere sloebercentrum.
Gezien het schema mag ik niets, ik lijk wel een fossiel.
De vriezer zit vol, deze lockdown kom ik wel door.
Xhamster aan en kijken maar.
Doe dat laatste dan maar niet in het zicht van uw vriezer.
Ik vraag me nu al uren af of de lockdown er ook zou zijn gekomen, als het Ramadan, met daarna het Suikerfeest in deze tijd zou zijn gevallen.
U denkt het antwoord al te weten he ? Dus u vraagt zich niets al uren af.
U houdt niet van het geloof van de vrede, foei.
Al uren? o ye of little faith.
Een retorische vraag noemen we zoiets.
Volgend d66 trutje Yesin Candan kunnen moslims helegaar geen corona krijgen vanwege hun superieure hygiëne.
Over een paar jaar gaan we het uitvinden omdat Ramadan steeds eerder in jaar valt.
Ha ha, "Bloggers, influencers, internetmensen, Bas Paternotte" als sub-set van mensen met een echte baan.
Hi-la-risch.
"I see what you did there".
Jaap met zijn onzekerheden. Mooi, als hij nou eens vertelde wat die 1 miljoen Dansers met Janssen aan 1 spuitje mRNA hebben, waar zijn de wetenschappelijke bevindingen etc.etc. Angst regeert en wordt aangewakkerd, niet fraai voor de mensheid.
Janssen is een vectorvaccin.
@SterF... | 19-12-21 | 10:13: Maar de boosterprik niet.
@steekmug | 19-12-21 | 10:33:
Ligt eraan welke je krijgt dan toch?
(Natuurlijk krijgen de meeste pfizer. Ik weet niet of janssen er nog bij zit)
Tijdens de eerste lockdown mochten de supermarkten na 8 uur geen alcohol meer verkopen. Toen moesten ze alle bier en wijn afpakken van de mensen die toch in de rij stonden met hun alcohol.
Een apart koopuur voor alcoholisten lijkt mij een goed plan, zeker nu die al meer dan een jaar niet meer naar het café kunnen om tot diep in de nacht te zuipen.
En ja, hier in Osdorp zijn ze meestal ook tussen 2 en 4 in de supermarkt want dan zijn ze net wakker en moeten ze hun ontbijt bier halen.
Gelukkig verkopen de supermarkten nu speciaal alcoholisten bier met 10% tot 12% alcohol zodat ze niet zo veel hoeven te sjouwen.
Zal het niet zijn dat ze eerder onder zeil zijn, gezien het alcohol percentage.
Ik mis nog de snuivers, spuiters, blowers en slikkers, dat is toch eigenlijk de grootste groep? Discriminatie, denk ik zo?
'maar we hebben het de vorige keer ook zo gedaan'
En dat ging goed?
Resultaten behaald in het verleden bieden geen perspectief voor de toekomst.
@Cunts-en-kitsch | 19-12-21 | 10:08: In de politiek wel.
Want een alcoholist begint pas om 17:00 aan de eerste borrel?
Jij gaat mij niet wijsmaken dat je niet zelf een ervaringsdeskundige bent...
Ik begin meestal om een uur of 10:00 met de bodempjes van de vorige dag.
Nee om 10 uur smorgens vandaag maar moet daarbij wel zeggen dat die cupjes voor de koffie op zijn.
Om 17:00 is het alweer op.
@Wokpan1975 | 19-12-21 | 10:03: Ik schenk net een heerlijke Hertog Jan in, je weet hoe oud Benno is geworden en die nam zelfs een trappist.
@Ichneumonidae | 19-12-21 | 10:02:
Heb je die Deense film Druk gezien?
Nee. Kijk altijd naar films met Tom Cruise etc. Die lopen altijd goed af.
Proost Ichneumonidae (begint er al in te hakken geloof ik, beetje moeite met uw naam typen)
Je kunt tot 17:00 nog wel een kerstboom kopen. Die hoef ik niet, maar mss handig om te weten voor mensen die er graag eentje willen.
Mijn kat wil er een. Die gaat ie dan mooi zelf maar halen.
@wijsvinger | 19-12-21 | 10:01: Ah, vandaar dat mijn (essentiële) dierenwinkel kerstbomen verkoopt.
@W_F | 19-12-21 | 10:04: En het gaat hem niet eens om de boom, maar om de ballen, de lampjes en de slingers. Dan kan baasje de boom optuigen en de scherven opvegen.
"Essentiële winkels, zoals supermarkten, dierenwinkels, drogisterijen, opticiens en groothandels mogen open van 05:00 uur tot 20:00 uur." Bron: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coro...
Begin eerst eens de supermarkten en andere essentiële winkels maximaal open te laten. Wat voor waanzin is het om die eerder te sluiten en zo de concentratie van potentiëel besmetten te verhogen? Dat heeft niets met verminderen van besmettingskansen of het bevorderen van volksgezondheid te maken. Bouwmarkten met een plafond van 12 meter hoog dicht..... Die aerosolenbesmetting vindt daar echt niet plaats hoor. Terrassen idem dito.
"S p r e i d e n" van groepen prima. Maar spreid de mensen ook over veilige locaties.
Bouwmarkten in de vakantie dicht dus dat worden weer veel extra familie bezoekjes om gereedschap te lenen.
Hornbach mag van mij wel een maandje extra op slot. Gisteren nog snel wat materiaal gehaald, achterlijk druk, maar nog steeds loopt er personeel rond wat meer tijd spendeert aan mensen erop wijzen dat ze 'n mondkapje moeten dragen dan aan echt werk. Zelfs in de drive-in.
@W_F | 19-12-21 | 10:01: nee, je kan gewoon bestellen en ophalen, dat is helemaal perfect, ook buiten lockdowns doe ik het zo.
Waarom ook niet, in zwembaden heb je ook al vaak tijdslots voor verschillende doelgroepen, kinderen, bejaard en krakkemikkig, obees, mensen met een baarmoeder, strenge religieuzen, enz. enz.
En ook zwemmen voor mannen in Speedo’s die fors geschapen zijn niet te vergeten!
Dat wordt waarschijnlijk lekker rustig, tussen 18:00 en 22:00. Want zo veel Nederlanders met een echte baan zijn er niet meer. Ik bedoel, de helft van ons werkt bij de overheid, en van die andere helft heeft ook weer de helft een baan die op 1 of andere manier met subsidie overeind gehouden wordt. En van de mensen met een echte baan gaan er juist weer heel veel naar de Poolse supermarkt. Nee het zou mij niks verbazen als ik straks die hele Appie Happie voor mezelf alleen heb.
Ik ben voor.
Ik ben 60+ met pensioen en vroeg wakker, is er een 70+ die met me wil ruilen van tijdstip ?
Die Jumbo om de hoek was met kerst altijd tot middernacht open, had je dus nóg een tijdvak extra.
Dit is een bijzonder elegante samenzweringstheorie, want een minimum aan aannamen. Maar als de empirie ons mag informeren is elegantie niet een kennistheoretische dimensie dat de propagatie van complotten bevordert.
wetten.overheid.nl/BWBR0044416/2021-1...
Artikel 4.2 van de coronawet is blijkbaar ongewijzigd. Betekend dit dat de cafes en restaurants tot 17.00 open mogen?
Je mag nog steeds een meter bier en Babi Pangang afhalen.
Als je wilt spreiden moet je langer openblijven, niet korter. Elke mongool kan dat begrijpen, behalve Pipo de Jonge en onze liegende geschiedenisleraar. Gewoon alle winkels toestaan om 24u per dag open te zijn. Ook fijn voor de zorg medewerkers (applaus, geen loonsverhoging) die een nachtdienstje gedraaid hebben. Om maar eens wat te noemen.
En meer treinen en bussen laten rijden, ook als er minder reizigers zijn.
@W_F | 19-12-21 | 09:57: Hmm, meer treinen... verdacht...
Leuk voor onder de kerstboom, het grote Corona spel. Degene die als laatste overblijft wint.
Het spel Pandemic is serieus gaaf om te spelen! Je speelt met elkaar in plaats van tegen elkaar. Doel is om diverse ziektes uit te roeien.
Dus... is Omicron een frozen sample handling mistake of een "correctie" om de covid pandemie te sturen? Ik doe mijn aluhoedje maar weer op.
Speltip 6 – Spreid je winstkansen
Schema's zijn onhandig die beperken ieedereens mogelijkheden. Hooguit is een uur voor kwetsbaren handig, die durven slecht tussen de grote bekken.
Maar verder. Maximaal oprekken sluitingstijden is maximale spreiding. Dat begrepen ze in veel plaatsen jn het begin van corona wel. Toen kon het van 7 tot 23 en dat was verstandig.
Inderdaad, alle openingstijden oprekken. Corona, we komen er samen uit!
Dit dus, het oprekken winkeltijden voor juist extra spreiding personen van 700 tot 2300 en aparte 1 uur voor ouderen kwetsbaren. Maar dat uur niet te vroeg inplannen op de morgen, sommige ouderen en kwetsbaren starten langzaam op op een morgen.
Alle winkels weg maar wel hele volksstammen gewoon op vakantie naar de zon of wintersport. ..
@ Bluto, lekker knus in de volle bus of in het vliegtuig.
Mensen die nog aankopen moeten doen voor cadeautjes zitten in een lastige positie.
Dat zijn sowieso landverraders want hier vieren we Sint Nicolaas en niet santa Claus.
Internet?
Wel snel doen. Ik denk dat de bezorgcapaciteit een dingetje is.
Die zijn simpelweg te..... laat.
@Shoarmamasutra | 19-12-21 | 09:49:
Zeer juist!
Slecht schema. Want tussen 08:00 - 10:00 kan ik mooi even boodschappen doen met mijn dochters nadat ik net mijn zoontje op school heb gebracht. Heb ik vers brood voor de lunch, e n loop ik niet het risico dat ik te laat op school ben om zoonlief op te halen wanneer het blok van 10:00- 12:00 is.
Het blok van de bakfietsmoeders valt precies in de lunchpauze van school, is dus ook slecht. Want je houdt effectief maar 45 minuten over als je om 13:15 na de lunchspits en kinderen naar school brengen ein-de-lijk in de suup bent.
Maar de scholen zijn dicht…
Van wie zijn die Kids?
Juist: van u incl.de nadelen.
Los het zelf op, u heeft ze immers zelf gemaakt.
@LuNaTeeQ | 19-12-21 | 09:58:
Oh ja....
@MK27 | 19-12-21 | 10:01:
Prima! Ik ga dus gewoon boodschappen doen als het zo uitkomt.
Bleib zu Hause
Waarom dat mixen tussen 20:00 en 22:00? houd die bloggers buiten mijn supermarkt!
Dacht dat we voor 'Mensen met een echte baan' tegenwoordig een duur woord hadden: 'essentiële beroepen' dus.
Elke baan is essentieel, net als elke uitkering trouwens.
Essentiële beroepen, geeft alleen aan dat er binnen een dag onoverkomelijke maatschappelijke problemen optreden wanneer die niet uitgevoerd worden. Heel veel van deze banen zitten in de publieke sector en worden gefinancierd door de 'niet essentiële' sector. Als ik als ingenieur 6 weken niet naar mijn werk kan, of productiviteitsverlies heb omdat mijn 3 drie schatjes van kinderen thuis zijn, is dat op korte termijn niet erg, op lange termijn valt de financiering onder de essentiële sector weg. Maar lange termijn is niet zo'n dingetje onder de boven ons gestelden.
Moet Fred Kaps ook dicht?
Zwitsalland dicht en gesloten graag.
Ik ga altijd net na de lunch, dé methode om niet met onnodig veel aan vreten thuis te komen omdat je op dat moment geen honger hebt.
De grote van de kar (en aantal jaren Tetris ervaring) is ook een mooie limiet, en omdat je niet steeds dezelfde mensen tegenkomt in de supermarkt is statistisch de R-waarde exact evenredig met het aantal supermarktbezoeken.
@W_F | 19-12-21 | 09:54:
"De grote van de kar" moet je toch even nader uitleggen
Je kunt beginnen met alle kinderen onder 18 jaar uit de super te bannen. Behalve de vakkenvullers. Ik zie hier de hele middelbare school in de pauze leeglopen richting de Jumbo.
Scholen zijn dicht pik.
@Zack Hooi | 19-12-21 | 09:41:
Weet ik ,,,,,, in algemeen bedoeld ..... en dat scholen dicht zijn betekent niet dat er geen kinderen naar de super gaan, zie er hele gezinnen.
Thuis je boterhammen smeren is niet meer van deze tijd,
daarom naar de supermarkt in de pauze.
@VW, alles ist vorbei | 19-12-21 | 09:43: Vroeger (35 jaar geleden) gingen we naar de bakker, puddingbroodjes halen. Toch lekkerder dan dat ouwe bammetje van je moeder.
Klopt! alle door moeders gemaakte boterhammen liggen dan al in de vuilnisbak
Die vakkenvullers snappen ook niks van 1.5m.. nou ja die verwacht ik niet eens, 50 cm is al te veel galantie
Lekker met OSM tiktok filmpjes maken en een beetje lopen te influencen tussen de schappen tussen 8 en 10.
en ik als werkloze hoe laat mag ik.
U blijft gewoon met uw tengeltjes af van die dure Unilever rommel. En gaat maar naar de voedselbank.
Uber eats doet ook gewoon supermarkten. Waarom niet via dit middel? Lekker kluizenaars bestaan.
Blijkbaar best moeilijk nog, jullie lukt het ook niet helemaal gelet de dubbeling in tijdsvakken aan het einde.
En 70-plussers mogen om 14:00 uur ook weer als alcoholist.
Influencers, zijn een marginaal groepje, dus dat valt niet om tussen de mensen die echt werken. Politici vallen overal buiten, dus die moeten dan maar aansluiten bij de alcoholisten, volgens D66 klopt het dan weer.
REAGEER OOK