Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het is totaal niet wonderlijk hoe weinig nieuwsgierig we zijn naar het zoveelste larmoyante 'Wie zijn die mensen'-essay van NRC

Ja sorry maar VANDAAG EVEN NIET, OK?

Dus wij klikken op dat eSsAy van Arjen Vervelend in NSB Haatzaaiblad en ja dat was stom natuurlijk want al meteen in de inleidende zin staat "In de discussie over ongevaccineerden raakt de nuance vaak verloren, vindt Arjen van Veelen. Nu wreekt zich dat we elkaar jaren geleden al uit het oog verloren zijn." Nou begint het er al mee dat we die Verveelen niet vertrouwen want ten eerste is ie getrouwd met Hertzberger (bekend van adverteerdersbellen avant la Meilandjes), ten tweede is het zo'n roomblanke eeuwige "jonge intellectueel" (hij is dik, kaal, grijs en veertpigplus), ten derde is het een uit De Correspondent gekloonde zaaddoddende kwijlverbinder die alles in de IK-vorm schrijft en ten vierde maar ongetwijfeld niet tot slot is ie zogenaamd “”"edgy”“” tegen cancel cultuur en zo maar dan wel altijd binnen de brave lijntjes van zijn eigen snorbebrilde boomerbode (want zie punt 1, straks wordt ie thuis nog gecanceld, hoewel: Mevrouw Vervelend is tegenwoordig ook al zo'n spijtoptant). 

Maar goed, dat essay staat dus onder de kop "Het is wonderlijk hoe weinig nieuwsgierig we zijn naar de ongevaccineerde groep die ons zou gijzelen" terwijl dat HELEMAAL NIET WONDERLIJK IS want uitgerekend, vooral, bovenal & júúúúííst NRC Deugcourant is daar medeschuldig aan. De krant die ooit Martin Bosma buiten kankerde als columnist wegens te rechtsrabiaat, is al sinds het eerste 14k4 inbelmodem begon te pieptuutkraken in Dit Land elke machtskritische internetter als een rabiaatfascist aan het wegboeken. Maar zodra Arjen Strontvervelend de SOLIDARITEIT van ongevaccineerden zelf nodig heeft en die mensen NIET GEHEEL TOEVALLIG een grote Venn-overlap hebben met dezelfde groep burgers die al heel lang & steeds meer de macht in Brussel en Den Haag wantrouwt-tot-verwerpt, wil die larmoyante kudtcourant ineens NUANCE en LUISTEREN en HET GESPREK AAN GAAN. Och jee, nu ineens wel? En mag dat eigenlijk wel van het gebalsemde lijk van Frits Abrahams in het Mausoleum van Heldring aan het Rokin?

Nou. Misschien zitten we er wel helemaal naast en begrijpen we het helemaal verkeerd qua goede bedoelingen van VERBINDING in een OPROEP TOT SAAMHORIGHEID door te LUISTEREN, maar dat komt dan wegens omdat we niet verder gelezen hebben dan kop & eerste zin want wij hebben dus helemáál geen nieuwsgierigheid naar het zoveelste levenslust wegzuigende "Waarom zijn wij eigenlijk zo godvergeten arrogant dat we niet eens weten hoe diep we met de kop in onze eigen aars zitten omdat we onze stront met zo veel fatsoen en respect geparfumeerd hebben dat we zelf niet meer ruiken hoe hard ons eigen straatje stinkt?"-eSsAy. We hebben ze echt allemaal al eens gelezen in de afgelopen twintig jaar, en daarbij gegeten, gedronken en al die zelfgenoegzaamheid weer antiperistaltisch uitgekotst. Zo, hop, op het toetsenbord in topics als deze. Geen link, saved you a click, geen dank & FIJNE DAG VERDER.

Reaguursels

Inloggen

De typering van Arjan Vervelend heeft nu al mijn hele weekend goed gemaakt!
Dank voor deze treffende, smaakvolle, raak getypeerde proza.

Bolder | 04-12-21 | 20:17

Als ongevaccineerde ga ik er nu vanuit dat mij alles afgenomen zal worden, alles wat ik bezit en dat ik ook uit mijn woning wordt gegooid. Ik hoop dat ik mijn naakte huid mag behouden, maar ik ben er niet zeker van. Maar dat geeft niet, want na mij zijn de gevaccineerden aan de beurt. De enorme economische schade door Corona moet immers betaald worden en daarboven op komt nog de klimaattransitie. Uw (klein)kinderen zullen u aansporen om mee te werken, want ze leren al op school dat de volwassenen de oorzaak van de klimaatramp zijn. Luister maar naar Gretta. In Duitsland leren de kinderen op school dat hun oma een 'Klimasau' is, een klimaatzwijn. Om uw 'schuld' af te kopen zult u vrijwillig, of gedwongen alles wat u bezit in te leveren. Hopelijk mag u uw naakte huid behouden.

GeenTheeDrinker | 04-12-21 | 19:00 | 6

@el burro | 04-12-21 | 20:00: heeft u net de uitzending van bnn/vara gezien?
Huilende bejaarden die hun bankrekening lieten plunderen en nu de Banken de schuld geven.
Sommige mensen kun je echt alles wijsmaken en geloven gewoon alles!

Bolder | 04-12-21 | 20:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zal het dan maar opbiechten mensen, al die deug-journalisten en tv goedpratens dat komt door mij. Ik rijd een diesel en stook met olie en betaal dus al die staten waar dat vandaan komt veel geld. Dat geld wordt dan weer aan deze deug-journalisten en tv goedpraters in ruime mate door betaald. Daardoor komt uit deze groep geen verkeerd woord over hoofddoekjes, vrouwen besnijden en overvallen op ongelovigen en eremoorden. En dat komt dus door mij.

jan huppeldepup | 04-12-21 | 17:43 | 1

Nee hoor rustig maar, is gewoon cultuur.

Bolder | 04-12-21 | 20:24

Hertzberger en manlief zijn - net als Witteman en Remarque en, en, en... - het symbool van de bubble in die deze mensen zitten. Gewoon je tafelgesprek in de krant plempen.

redanx | 04-12-21 | 17:01

Nog niet zo lang geleden leefden we in een overzichtelijke, ordelijke en ware wereld. De waarheid stond in de krant en werd ons via radio en tv aangeboden, en het verschil tussen de zuilen was niet van dien aard dat we gingen twijfelen aan onze waarheid die in onze krant stond en via onze omroepzuil werd rondgebazuind. Je bemoeide je niet al te veel met elkaar, je gaf elkaar de ruimte en enkel in politiek Den Haag kon het er bij een kabinetsformatie wel eens om spannen en dat was het dan. Eens in de paar jaar een schandaal of een rel omdat de ene zuil zich al te zeer begaf op het terrein van de andere, maar dat was het dan. Als het om onwaarheden ging, dan was het gerommel in de marge, dan hadden we het over een broodje aap verhaal of zo, of over een kruidendokter die de boel belazerde. Veel erger kon het niet.
Mijn stelling is dat die vermeende waarheid er toen ook niet was, dat de leugen ook toen regeerde en dat we evenzeer of nog meer dan nu leefden in een wereld van leugen en bedrog, sprookjes en fantasma's, fata morgana's en beloften die nooit waargemaakt werden.
De waarheid is, zo wordt gezegd, de inzet, de waarheid staat onder druk. Maar het tegendeel is het geval, de waarheid wordt ontmaskerd als leugen, als op z'n best een slechts gedeeltelijke, betrekkelijke, gemankeerde, broze waarheid.
Wappies zijn er altijd geweest, ze zijn nu alleen wat zichtbaarder. En ga je per individu kijken, dan zie je pas de nuance. Over veel hebben we nagedacht en hebben we misschien een gefundeerde mening, maar over het meeste denken we maar wat, zijn we strikt genomen slecht geïnformeerd maar hebben we desondanks een mening. We zijn allemaal gefragmenteerde wappies, niemand uitgezonderd.
Zo moeilijk is het, omgaan met de waarheid. Eén virus-pandemie is genoeg om zichtbaar te maken hoe dolend wij als mensheid zijn.

Schoorsteenveger | 04-12-21 | 16:27 | 14

@schoorsteenveger nee ik bedoelde beste landgenoten. Jouw reaguursel klinkt als een klok!!

Nico1000 | 04-12-21 | 20:10

@Beste_Landgenoten | 04-12-21 | 19:16:
"Maar het mooie was, we geloofden allemaal in dezelfde waan!" Nee, onze horizon was beperkter, zodat we al snel dachten dat onze waarheid de waarheid was of op z'n minst erg overeenkwam met de waarheid van de ander. Vanuit dat perspectief geloofden we ook zo heilig in de multiculturele samenleving.

Schoorsteenveger | 04-12-21 | 21:23

@pietvanvliet | 04-12-21 | 19:46:
Volgens mij zijn wij het voor het grootste deel met elkaar eens. Wat ik wat meer benadruk is dat binnen één geldende waarheids-bubble de corruptie gemakkelijker is en meer structureert dan in een postmoderne wereld waarin niets meer voor waar wordt aangenomen. Het gaat er niuveel meer om "hoe iets overkomt", hoe je de ander weet te verleiden, en de risico's zijn daarbij een stuk groter dat je door de mand valt en dat je autoriteit betwist wordt dan wanneer je simpelweg een strenge moraal waaraan niet te tornen is vanaf de kansel naar de godsvruchtige kerkgangers hoeft te slingeren.

Schoorsteenveger | 04-12-21 | 21:28
▼ 11 antwoorden verborgen

Vreemd hoe de NRC 'essay' tikker uit de bocht vliegt met zijn eigen bubbelprojecties. De mensen die hij schaart onder Staphorst 1-13 verkeren niet in een sociaal-economisch isolement. Zodra het gaat over islam-bukkers dan spreek je over een netwerk van contacten dat zich uitspreidt van de moskeeën tot in de diepstverborgen onderwereld. Wie is in die kringen niet verwant met Taghi of in ieder geval met een achterneef van Taghi? De projectie op deze mensen dat ze in 'een sociaal-economisch isolement' zich zouden bevinden, is lariekoek van iemand die zelf zich in een sociaal-economisch isolement bevindt van deug-D66-fatsoenrakkers. Het kringetje van NRC adepten is veel benepener dan dat van de eerste de beste Rotjeknor-Staphorster. Wat er uit het NRC-essay druipt is afgunst. Afgunst op deze mensen die vrij bewegen tussen moskee, wereld, en onderwereld. Dat er daarbij sprake is van besmettingen in velerlei zin, dat deert de Taghi-grootfamilie niet.

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-12-21 | 16:16

Samenvattinkje: Als ze niks hebben, zijn ze militant links en zodra ze wat krijgen, schuiven ze op naar rechts. Dat kan natuurlijk niet direct, want dan worden ze uit hun eigen nest geschopt en het nest waar ze nu in willen kruipen staat hen met de armen over elkaar en een blik van "wat kom jíj in godsnaam doen?!" aan te kijken. Dus dan schrijven ze een 'essay'. In de hoop om nog salonfähig (oeh, een Duits woord... edgy!) te blijven, intellectueel te lijken en toch het nieuwe nest in te mogen.

Het is net zo voorspelbaar als treurig. Giscard d'Estaing had gewoon gelijk, het duurde alleen tot de tweede helft van zijn legendarische: 'Als mijn zoon op zijn 18e geen communist is, onterf ik hem en als hij het op zijn 40e nog steeds, onterf ik hem alsnog'.

pietvanvliet | 04-12-21 | 16:09

NRC rijmt op eh... eh...éé! Dus.

blikjegrolsch | 04-12-21 | 15:49

Het zal komen doordat ik geen MSM en NOS, NPO, en wat dies meer lees of beluisterd, maar hoe zit het in Oosterrijk met hun plan van tig duizend boete bij niet vaccineren als blijkt dat de antivaxers (1) veelal de financieel minder bedeelden zijn, of te wel , hoe gaan die de boete betalen? Gesubsidieerd? (2) Gaan de islamieten, Christenen en mogelijk andere gelovigen die zich vanuit hun geloof niet laten vaccineren, want als ik ziek en mogelijk dood ga, dan is dat de wens van God en zo niet dan is dat ook de wens van God, gewoon de boete betalen? En als ze dat doen, die boete betalen en zich vervolgens nog niet laten vaccineren, wat is dan de volgende stap? Is daar dus navraag naar gedaan? Of interesseert het helemaal niemand ene fuck? Het lijkt mij toch wel essentieel voor het slagen van het plan.

forecastle | 04-12-21 | 15:49 | 3

Goed moment om in te stappen met bitcoin.
"I will own nothing, and you can sue me"

elfenstein | 04-12-21 | 16:01

Misschien toch eens de krant lezen of het journaal kijken. Eerst voorzichtig, in kleine porties?

Beste_Landgenoten | 04-12-21 | 16:02

Waarom hier over andere deugmedia schrijven?

dathoujetoch | 04-12-21 | 15:43 | 1

Omdat die stiekem toch heel veel gelezen wordt. Net als porno in de kerk

Beste_Landgenoten | 04-12-21 | 16:03

5G wil ik graag.
De aarde is rond.
The Great Reset, is net als NWO een fantasie.

Maar ik wil geen vaccin tegen een ziekte waar ik niet bang voor ben. En ik doe daarmee niemand tekort.

janjoker | 04-12-21 | 15:36 | 6
-weggejorist-
knutsel_ | 04-12-21 | 16:53

@HoogToontje | 04-12-21 | 16:38:
Iedere dag kan je op het corona dashboard van de overheid precies zien hoeveel mensen positief getest zijn, hoeveel in het ziekenhuis liggen, hoeveel op de IC, en hoeveel gestorven. Dat zal je zien dat je onzin praat. Ga je schamen. Als je echter onder nihil een substantiële minderheid verstaat heb je gelijk maar dan heb je op school niet opgelet..

neolib | 04-12-21 | 20:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Tweedeling naar geloof mag.
Tweedeling naar geaardheid mag.
Tweedeling naar volk mag niet?

HogeNood | 04-12-21 | 15:29

Onlangs nog zo’n hautaine nrc verkoper heerlijk afgepoeierd.

thanseeuwen | 04-12-21 | 15:27 | 3

Wat zei je, ik kan niet lezen!?

Beste_Landgenoten | 04-12-21 | 15:32

Ik had een digitaal abonnement voorheen en hij ging me nota bene vragen of ik wist wat een digitaal abonnement was.

thanseeuwen | 04-12-21 | 15:37

Een hautaine callcenter medewerker? Eentje die 's-ochtends van de baas krijgt te horen wat ie moet verkopen.

Joris Beltsin | 04-12-21 | 15:38
-weggejorist-
Fujoshi | 04-12-21 | 15:19

"is het zo'n roomblanke eeuwige "jonge intellectueel" (hij is dik, kaal, grijs en veertpigplus)"

Zeg maar net als ik en de gemiddelde reaguurder hier.

Patrick-Haemers | 04-12-21 | 15:18 | 1

Laat mij er even buiten jongeman.

forecastle | 04-12-21 | 15:36

Even wachten op hoofdredactioneel commentaar vanuit Bloemendaal

niels5142 | 04-12-21 | 15:01

Aldus de hulptroepen.nu vanuit charmant Portugees strandje terwijl de rest van NL thuis moet blijven. Gaap

niels5142 | 04-12-21 | 15:00

Tsja, dat kun je niet zeggen over de wappies. Dat ze nieuwsgierig zijn naar de mensen die wel het vaccin nemen en hun redenen.

Verder in het nrc vandaag: 80% van de gevaccineerden in het ziekenhuis heeft onderliggende gezondheidsproblemen tegenover 33% van de ongevaccineerden. Dat je dat maar weet als je de ziekenhuiscijfers van beide groepen probeert te vergelijken.

Ik hoef overigens niet te weten wat de ongevaccineerden beweegt of wie die mensen zijn. Mijn tenen staan nog krom van het laatste gesprek dat ik met zo’n figuur had. Fuck ‘m.

BobDobalina | 04-12-21 | 14:58 | 2

Antivaxxers zullen dan wel menen dat je van vaccins onderliggend lijden krijgt.

Rest In Privacy | 04-12-21 | 15:03
-weggejorist-
janjoker | 04-12-21 | 15:33

NRC rijmt dan ook op natte scheet.

sjef-van-iekel | 04-12-21 | 14:53 | 2

Papier voor de kattenplee.

knutsel_ | 04-12-21 | 14:58

Ohh hij zag in een wappie-demo "mensen met een lage sociaal-economische status". Dus ik vraag me af: hoe ziet hij zoiets?

John McClane | 04-12-21 | 14:53 | 5

Retorische vraag natuurlijk: meneer is van de vooroordelen.

John McClane | 04-12-21 | 14:57

Geen Iphone ?

Wattman | 04-12-21 | 15:00

Ze droegen geen rode of gele broek?

ChalinaRosa | 04-12-21 | 16:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Ondertussen in Volendam….

Sinterbikske | 04-12-21 | 14:51
-weggejorist-
moonshiner3519 | 04-12-21 | 14:50 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Het zijn (helaas) niet die capuchonnetjes bij het winkelcentrum die op de IC terecht komen met corona. Het zijn hun jurkdragende (opa èn oma) obese grootouders met diabetes die met een beetje mazzel twee woorden Nederlands achter elkaar uit kunnen spreken.

goedverstaander | 04-12-21 | 14:49 | 1

Ja, dat suikerfeest is ook zooo lekker.

meneer Q | 04-12-21 | 16:16

Je zoekt er veel te veel achter. Zo'n kerel heeft een ideetje, schrijft dat op, schuift wat met de tekst tot het een collumn lijkt, stuurt het op et voila, paar meijer verdiend in een half uurtje. Da's alles.

John McClane | 04-12-21 | 14:45 | 2

Kan u mij heel snel 10 ruggen lenen? Ik kreeg net een heel betrouwbare mail van een arabische prins.....

elfenstein | 04-12-21 | 14:49

In de voorlaatste alinea komt de aap uit de mouw. Eén van zijn broers, die hij "te lang niet gesproken had om hem welke les dan ook te lezen", wilde geen vaccinatie.

knutsel_ | 04-12-21 | 14:45 | 4

@Joris Beltsin | 04-12-21 | 14:50: Staan nog wel een paar pareltjes in waar het dedain vanaf druipt:
"Pas nu ze een sta-in-de-weg zijn, zien we ze staan. Dat is misschien het goede nieuws: we zullen ze de komende tijd zien staan. Zodra de coronapas verplicht zal zijn op de werkvloer, zullen we merken dat het vaak gaat om de mensen die ons al jaren bedienen. Onze schoonmakers, vrachtwagenchauffeurs, voedselkoeriers."

knutsel_ | 04-12-21 | 14:54

@knutsel_ | 04-12-21 | 14:54: Godsallemachtig. Het is maar goed dat ik het stuk niet gelezen heb, want deze text is werkelijk al om van te kotsen. Wat een intens enge creep.

Grachus | 04-12-21 | 15:07
▼ 1 antwoord verborgen

Heerlijk. Even ranten op NRC. Zal mijn favoriete courant er eens rustig op naslaan en het stuk van deze meneer tot het einde toe genuanceerd lezen, leesbril op, de snor gepunt, want er wordt al zoveel vanuit de heup geschoten, nietwaar?

En het onderwerp zelf, verbinding zoeken met de wappies? Laatst geprobeerd, live in gesprek een uur lang met een überwappie. Conclusie: Een verloren zaak. Platte aarde, 5G, de metselaars, alles kwam langs. Met sommige mafkezen moet je niet eens in discussie gaan. Dat extra podium zet ze maar aan in hun waan. Facebook University leidt deze mensen in enkele maanden naar drs. Wappies.

Zo nu eerst kopje koffie, NRC open op tafel, es ff rustaaaag lezen.

Beste_Landgenoten | 04-12-21 | 14:43 | 14

@Nico1000 | 04-12-21 | 15:34:
Oh ja ik snap een beetje hoe dat gaat. Volgens mij is het een manier om een sluitend en logisch verhaal te hebben voor alle oncontroleerbare chaos. Een aantrekkelijk idee dat iemand of enkele slechteriken de schuld hebben aan alles, dat er een plan achter steekt, dat jij dat doorhebt, dat je op die manier je angst beperkt. Wat religie was, toen Nederland nog in de schepper geloofde. En dan is daar de boze Soros, die jou wil knechten. Maar gelukkig trap jij daar nu niet in. Want jij doorziet feilloos het spel.

Beste_Landgenoten | 04-12-21 | 16:01

Betrek het niet op mij bl. Ik prober in iedergeval te begrijpen wat er speelt bij dergelijke mensen.
Zoals ik ook jouw probeer te begrijpen.
Om daar maar even op door te gaan.
Jouw standpunt is, iedereen gevaccineerd dan kunnen we verder.

Nico1000 | 04-12-21 | 16:06

@Nico1000 | 04-12-21 | 16:06:
Mijn standpunt is, als je wil vaccineren prima, wil je dat niet vind ik je een sukkel, maar het is en blijft jouw keuze en vrijheid. Daar ga ik niet aan zitten. Niet per se omdat ik antivaxxers zo tof vind, maar omdat een enorme sociale splijting in de samenleving de boel ook niet gezelliger maakt.

Het is zoals met de islam: Daar ben ik ook geen fan van, integedeel, ik vind islam-gelovers op zijn best domme schapen. Maar desondanks mogen ze wat mij betreft geloven in die onzin, op voorwaarde dat ze niet al teveel schade aanrichten met dat sprookjesgeloof. Uiteindelijk is hun vrijheid ook de mijne.

Beste_Landgenoten | 04-12-21 | 16:38
▼ 11 antwoorden verborgen

Dus: redactioneel commentaar NRC; kut, redactioneel commentaar Trouw: kut, Telegraaf: kut, Volkskrant: kut, elke andere krant: kut. OK Boomer.

niels5142 | 04-12-21 | 14:42 | 6

@niels5142 | 04-12-21 | 14:52: Nog ff een je gast beweren dat GS kudt is en alle reaguurders nog kudterder. Voor xover je dat al niet de hele dag doet.

grapo | 04-12-21 | 15:47

Dit klopt. Wat is het probleem?

blikjegrolsch | 04-12-21 | 15:49

@niels5142
Je geeft een prima samenvatting. Maar waarom is dat relevant en wat hebben boomers ermee te maken?

MAD1950 | 04-12-21 | 16:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Heb het wel gelezen en ik zal de portee verklappen.

Dat allochtonen zich massaal niet laten vaccineren is ons eigen schuld omdat wij die zieligerds zonder QR code al genoeg uitsluiten.

Joris Beltsin | 04-12-21 | 14:40 | 1

Hij heeft dat tenminste door. Wij niet. Die deugende man verdient een mooie functie ergens.

Rest In Privacy | 04-12-21 | 14:59

*stopt pijpje*

*zet intelligente blik op*

*slaakt literair zuchtje*

*zeauuu....*

*zuigt aan pijpje*

Oh jammer, de hond wil naar het bos. Sorry NRC. Prioriteiten he.

Lorejas | 04-12-21 | 14:38 | 2

Met dit hondenweer? Uw hond liegt. Stiekeme NRC'ers, dat zijn de ergste.

elfenstein | 04-12-21 | 14:41

@Lorejas
Vergeet niet je bruine ribcolbert met elleboogpatches aan te doen!

Basil Fawlty | 04-12-21 | 15:40

Uit het NRC essay: "Wappie, Baudet, Staphorst: het zijn signaalwoorden die een gebrek aan interesse verraden. De bulk van de ongevaccineerden zagen we nauwelijks staan. Ongeveer de helft van de ongevaccineerde patiënten die in ziekenhuizen worden opgenomen, heeft een niet-westerse migratieachtergrond, aldus het AD.

De vaccinatiegraad in mijn eigen stad, Rotterdam, ligt in bepaalde deelgemeenten lager dan in Staphorst. Ik zat laatst wat te tellen en vond een stuk of twaalf Staphorsten in mijn stad. Behalve dat ook hier niet zozeer religie, maar sociaal-economisch isolement een rol speelt."

12 Staphorsten in Rotterdam en de uitsmijter 'niet zozeer religie, maar sociaal-economisch isolement'. Alsof in die 12 Staphosten religie geen rol of hoegenaamd geen rol speelt. Alsof islam geen religie is. Ook de speculatie over 'sociaal-economisch isolement' raakt kant noch wal, want deze islamieten waarover het gaat plegen juist dikwijls bij elkaar in slecht ventilerende ruimtes samen te hokken (mannen apart, vrouwen apart) en dat is de bron van superspreader events. Maar met open ogen blind staren op 'Staphorst' en dan 12 Staphorsten tellen en beweren dat daar hoegenaamd geen religie een rol speelt, dat toont aan hoe Arjen van Velen zich in een sociaal-economisch & anti-religieus isolement bevindt. Hij is geen super-spreader.

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-12-21 | 14:28 | 5

@Schoorsteenveger | 04-12-21 | 14:35: laat mensen lekker naar de kerk gaan. Word een beetje wappie van dat willen indammen van vrijheden van anderen. Ga dan op z'n minst tekeer tegen het teveel vrijheden indammen

jeweettochniet | 04-12-21 | 14:44

Wat van Rossem hierboven ook zegt. Edgy tegen cancel culture zijn en in dit geval edgy aankaarten dat de vaccinatiegraad in allochtone wijken in Rotterdam wel erg laag ligt. Maar niet die stap verder durven te zetten want anders schop je in de bubble de verkeerde mensen tegen de schenen.

JanFTE | 04-12-21 | 15:01

@jeweettochniet | 04-12-21 | 14:44:
Ik word een beetje rg moe van lieden die menen dat ze vanwege hun geloof iets mogen wat anderen niet mogen. Voor of tegen de opgelegde regels zijn is wat anders dan vinden dat jij, als er regels gelden, vanwege je religieuze overtuiging als vanzelf de uitzondering op de regel bent.
"Laat mensen lekekr naar de kerk gaan", wat is dat? Een soort vrijbrief? Staat voor mij gelijk aan "Laat fietsers gewoon door het rood rijden".

Schoorsteenveger | 04-12-21 | 15:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Het gebruik van het woord larmoyant zou beperkt moeten worden tot middagkrantjes.

Wilde Slechtdoener | 04-12-21 | 14:27 | 1

Daar kun je beter 's ochtends of 's avonds over klagen.

entredeuxbieres | 04-12-21 | 14:45

Wantrouw degene die ervoor pleit met jou of met de ander het gesprek aan te willen gaan. Als hij werkelijk een gesprek wilde, als hij werkelijk de dialoog zocht, dan had hij zich al lang gemeld en was het gesprek reeds in volle gang.
Lieden die éérst zeggen het gesprek aan te willen gaan alvorens zich werkelijk in een gesprek te begeven hebben een agenda, en die is meestal een moralistische. Ze willen de ander overtuigen van hun gelijk, willen de ander bekeren.
Jehova's Getuigen willen óók altijd een gesprek met je, maar dat gesprek heeft als het aan hen ligt maar één uitkomst, De Ummah, zelfde laken een pak. missionarissen, lobbyisten, het is activisme incognito.
Een echt gesprek is een uitwisseling van gedachten tussen gelijken. Iemand die in gesprek wil gaan heeft zijn doel al bepaald en is niet bereid daarvan af te wijken. Onder geen beding. Hij wil geen echt gesprek.

Schoorsteenveger | 04-12-21 | 14:26 | 3

Wij moeten toch eens praten.

Joris Beltsin | 04-12-21 | 14:41

Wat Schoor zegt.

knutsel_ | 04-12-21 | 14:47

Scherp Schoorsteenveger.

J.Cash | 04-12-21 | 15:13

Heeft Arje Vervelend eigenlijk al wel eens publiekelijk afstand genomen van zijn vrouw vanwege die achterlijke oproep tot advertentieboycot van onze GeenStijltje?

Indien nee, waarom niet?

Duwbak_Linda | 04-12-21 | 14:26 | 2

En zo ja, wat stak er dan achter?

TonAlias | 04-12-21 | 14:40
-weggejorist en opgerot-
PaardenliefhebberVet | 04-12-21 | 14:21

Hahaha! Als deze rant niet enorm oplucht zou ik het anders ook niet meer weten. Het ongelooflijke dedain van een te groot deel van de NRC scribenten.

Hetkanverkeren | 04-12-21 | 14:19

Ik ben niet tegen covid gevaccineerd. Ik ben niet ziek. Nooit geweest ook. Ik laat me testen als ik ergens heen wil. Dat beschouw ik eigenlijk al als een in breuk op mijn vrijheid, maar die concessie wil ik best doen als een ander zich daar prettiger bij voelt. Helaas moet ik constateren dat het 'die ander' (mijn gevaccineerde bloedverwanten incluis) geen donder interesseert of ze mij dan wel elkaar besmetten. Dus laat het heerlijk avondje maar weer komen, waar ik getest en wel gezond zal zitten te wezen, terwijl zij god weet wat onder de leden hebben.

Stijlicoon | 04-12-21 | 14:15 | 3

Ik respecteer dat je je niet wil laten inenten en je houdt aan de regels, zoals testen voor toegang.

Kaas de Vies | 04-12-21 | 14:17

Nooit ziek geweest? Bijzonder… wat is uw definitie van ‘ziek’?

Uw familie leden kunnen exact hetzelfde ‘onder de leden’ hebben als uzelf tijdens dat ‘heerlijk avondje’, als men zich aan de huidige regels houdt. Dus wat is het probleem ? Uw Angst voor covid ?

BenDeLier | 04-12-21 | 14:50

Als geteste is het ook niet zeker, ik begrijp je insteek maar laat je niet gek maken.

BL!ZZ | 04-12-21 | 14:51

Gelukkig ben ik alweer bijna hersteld.

GekkeHenkieNiet | 04-12-21 | 14:15

Hou op met me.

Do-na-zi | 04-12-21 | 14:14
-weggejorist-
BoerKoekoek | 04-12-21 | 14:13

Op 10 december weten we precies wie toch die mensen zijn die zo ongelooflijk deugen. Op verzoek van de Vereniging van Asieladvocaten en de Stichting Vluchteling laten die prachtmensen een groen licht schijnen als protest tegen de schending van mensenrechten van mensen op de vlucht aan de grenzen van Europa.

gestoptmetroken | 04-12-21 | 14:13 | 3

na gedegen onderzoek heb ik geconcludeerd dat rood de tegenovergestelde kleur is van groen.
Dus 10 december gaan de hue lampen op rood!

DePsych | 04-12-21 | 14:57

@DePsych | 04-12-21 | 14:57: Nee, op 10 december gaan we massaal de straat op om de adressen van die lui met groen licht te noteren, zodat we in een later stadium een invasieve exoot bij ze kunnen afleveren.

Grachus | 04-12-21 | 15:14

Zou die kleur gekozen zijn omdat op steeds meer bouwplaatsen er 's avonds groen licht brandt?

Harry_Witkamp | 04-12-21 | 15:40

Wow! Wat een heerlijke en o zo terechte classic rant. Van R on steroids.... Niveautje Bertje B.

quisnix | 04-12-21 | 14:12

Van Rossem is in touch with his anger. Heel fijn om te lezen.

FustViking | 04-12-21 | 14:09 | 1

Beetje mee uitkijken. Kans bestaat dat je zomaar van de platte aarde valt. Arnold Karskens, Karel van Wolfreren, allemaal gestikt in hun Jalousie de Metier.

Beste_Landgenoten | 04-12-21 | 14:48

Ik zeg boycotten dit misbaksel

Co2810 | 04-12-21 | 14:09

NRC loopt op eieren omdat een groot deel van de ongevaccineerden hoort bij de groep waar ze altijd bij over eieren lopen namelijk de mensen met een niet-Westerse achtergrond.

Wattman | 04-12-21 | 14:09

Trouwe lezers, daar doet iedere schrijver het voor. En graag een normaal inkomen.
Het beste zou zijn drones in te zetten met blaaspijpen er aan die mensen op straat vaccineren middels een afgeschoten injectie-spuit. Het begrip is nu wel op.

AntiZanicz | 04-12-21 | 14:06 | 2

Straks komt er vast weer een coronatopic waar je weer helemaal los mag gaan op ongevaccineerden, dit topic is bestemd om NRC af te zeiken.

sinar2 | 04-12-21 | 14:10

@sinar2 | 04-12-21 | 14:10: Het NRC hoef je niet af te zeiken, het is van zichzelf al pagina na pagina gezeik.

Wijze uit het Oosten | 04-12-21 | 15:12

Het gebrabbel van Arjen, is leesvoer voor NRC adepten.
De fanboys van de krant gaan helemaal op groen van de proza.
Zal hij van het zelfde geloof zijn als zijn egaa?

Zitvlak | 04-12-21 | 14:04

In Medisch contact stond een stukje van een huisarts die niet eens meer de discussie aangaat met wappies. In de reacties eronder ook meerdere huisartsen die aangeven schijtziek van dit soort lieden te worden omdat ze weigeren mondkapjes te dragen, met klachten naar het spreekuur komen en in discussie over nut van vaccineren gaan is zinloos vanwege de bak drogargumenten en het niet logisch kunnen nadenken.

Diederik_Ezel | 04-12-21 | 14:03 | 13

Er is er eentje die opstapt, geen hele roedel. En die stapt niet alleen op vanwege die reden hoor, de overheid krijgt alleen de schuld van haar bore-out maar dat wil ze niet benoemen.

Bakkeleures | 04-12-21 | 15:45

Ik neem aan dat de betreffende huisarts gelijk zijn vergunning tot het uitoefenen van een praktijk is ingetrokken.

Grachus | 04-12-21 | 16:31

@Ezel
Ik heb drie familieleden die in de zorg werken, thuiszorg, verpleeghuis, ziekenhuis. Het is niet te geloven wat die met scheldende en spugende familieleden van een coronapatient meemaken. Vroeger gebeurde dat ook, maar dat waren lieden uit een bepaalde groep. Nu zijn het meestal lieden waarbij het begrip white-trash goed past. ZIj weten alles veel beter want het staat op faecesbook. Ik vind het knap dat die kinderen zich inhouden en niet zo iemand bij zijn lurven pakken en op straat sodemieteren.

neolib | 04-12-21 | 20:41
▼ 10 antwoorden verborgen

Gaat nergens over.

Rest In Privacy | 04-12-21 | 14:02

Hoofd en bijzalen.

niels5142 | 04-12-21 | 14:01

Als mensen zeggen geabbonneerd te zijn op het NRC zeg ik altijd : Ah dat is dat Vlaams opinieblaadje... En? Is het wat?

zhirek | 04-12-21 | 14:01 | 4

Nee, ik zie dat soort lectuur ook bij subsidie cafés en culturele clubjes.
De belastingbetaler kan dan ophoesten voor dat abbo.

pejoar | 04-12-21 | 14:20

als ze geabbonneerd zeggen zullen ze het zeker niet zijn (moet zijn geabonneerd)

AntiZanicz | 04-12-21 | 17:53
▼ 1 antwoord verborgen

-Spoiler alert-
Ëen van die linkjes komt toch uit bij het NRC. Doe ermee wat u wil.

elfenstein | 04-12-21 | 14:00 | 2

Jammer, de digitale variant kan ik niet gebruiken in mijn zojuist geinstalleerde Jacobus 9.

Nuchternederland | 04-12-21 | 14:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland