Omikron-variant '95% zeker' in Nederland
95% zeker de sjaak
Nou mensen. Zet u maar voor 95% schrap, want de omikron-variant is vrijwel zeker aangekomen in Nederland. Dat zegt het RIVM na de eerste testresultaten van de Omikron Airlines vluchten uit Zuid-Afrika. Als u nu al voor 95% gerustgesteld bent omdat u na deze opmerking dacht dat ie omikron-variant een soort Afrikaans verkoudheidje was, dan kunt u zich toch nog voor 95% zorgen maken omdat dat niet wil zeggen dat het een totaal ongevaarlijke variant is, en omdat het met omikron dus NOGAL HARD gaat. 95% uitkijken dus.
RIVM-info: daarrrr
Reaguursels
InloggenOmdat de airline-lobby te sterk is om gelijk bij het eerste signaal te zeggen: STOP. Nee, eerst nog even de startende machines binnen laten komen. And so you're fucked. De overheid kan een café sluiten met een knip met de vinger, de KLM, zogenaamde open grenzen zijn heilig. Geen Afrikaantjes laten staan, want racisme.
Goh, toch wel prettig weer zo’n ‘enge’ variant vlak voor een nieuwe quasi lockdown. Spoiler alert: niet zo eng.
"Welkom in mijn landje"
De 'o' van ongure-ongevaccineerdenvariant
Pure gezelligheid, die nieuwe variant. De iPhone 13 ultra is uit. Met nieuwe features, extra geheugen en betere connectiviteit. Dat krijg je met al die gevaccineerde 5G ontvangers.
Hebben ze Michael Bay voor dit deel van het verhaal ingehuurd? Lijkt wel een dwergplaneet uit transformers.. Omikron..
Prikjes halen maar weer? Hutje mutje mensen in vaccinatiestraten die sowieso vrijwel geen ernstige klachten zullen hebben want die liggen in verzorgingstehuizen etc. Maar de scholen blijven open. Toppie, Rutte en de Jonge.
Olifant is olifant.
Een variant die erg besmettelijk is maar waar je slechts milde klachten van krijgt. Zal de schadelijkere vormen dus verdringen want besmettelijker. Goed nieuws dus!!! Proost!!!
Als dat zo is dan is het goed nieuws. Een milde variant die heel besmettelijk is.
Al het goede en verrijking komt uit het buitenland. Niet zo mopperen mensen...
Voor 95% zeker aangetroffen. Dat is net als een beetje zwanger.
Nee, dat is voor 95% zeker zwanger na onderzoek. Geen appels en peren vergelijken.
Als het echt allemaal zo erg was dan was de avondlockdown niet pas morgen ingegaan. De restaurants zaten vanavond vol en er stonden ook rijen bij de bioscoop. Het was heel druk in de stad omdat het vanaf morgen niet meer mag en mensen het er nog even van nemen.
Jawel, het is echt allemaal zo erg. De regering loopt gewoon weer achter de feiten aan, zoals gewoonlijk.
(ik heb het er ook van genomen hoor. Naar de sauna, stond al op de planning, en na 6 uur daar eten)
@koeberg | 27-11-21 | 22:16:
South Africa’s medical chief Dr. Angelique Coetzee revealed that she had only witnessed “very, very mild cases” of the new variant since being reported. She added that it was nothing more than a “storm in a teacup.”
Deze vraag is gesteld op de persco en aldaar had u het goede antwoord kunnen vernemen.
Nou en?
Nou en: de nieuwe variant betekent meer besmettingen en het is nog niet bekend hoe en of de vaccinaties beschermen tegen deze variant.
@koeberg | 27-11-21 | 22:18: hadden we dan gedacht die variant buiten te kunnen houden? Dat bedoelde ik
Als je nu loopt te reutelen van de delta en je krijgt er een booster omicron overheen, wat dan?
Moronic.
Zwitserland wist al eerder dat er besmettingen met de nieuwe variant in ons land waren dan het rivm….
Ja, die Zwitsers zijn nogal op de tijd.
Nog wat virusfilmpjes op een rijtje gezet. Heb ik nog wat vergeten?
Twelve Monkeys (1995)
28 Days Later … (2002)
The Andromeda Strain (1971)
Panic in the Streets (1950)
The Thing (1982)
Outbreak (1995)
I Am Legend (2007)
Con Air (1997)
Children Of Men (2006)
Contagion (2011)
World War Z (2013)
Dawn Of The Dead (2004)
Bird Box (2018)
Zombieland (2009)
Blindness (2008)
28 Days Later (2002)
And The Band Played On (1993)
Longtime Companion (1989)
The Crazies (2010)
Inferno (2016)
Mayhem (2017)
Mimic (1997)
Cargo (2017)
Pandemic (2020) Netflix docu
The Cassandra Crossing (1976)
The Bay (2012)
Carriers (2009)
Pontypool (2009)
Ik denk dat ik maar begin met Contagion uit 2011. Enjoy.
Stephen King, The Stand
Virus (1999)
Cassandra Crossing, goeie film
Cassandra crossing wilde ik ook al noemen. Inderdaad goede film. Sophia Loren speelt ook mee.
@tantesidonia | 27-11-21 | 21:57: The Netherlands 2021 ,slechte film.
@Koning BongoBongo | 27-11-21 | 22:18: is een komedie
Airplane!
The patriot 1998 Steven Seagal.
Er wordt al maanden overal (hier in de panelen maar ook door experts) geroepen dat ongevaccineerden voor mutaties zorgen. Tegelijkertijd wordt er vaak gezegd dat mutaties in veel gevallen besmettelijker zijn maar minder gevaarlijk.
Dus als deze omnibus variant inderdaad heel besmettelijk en helemaal niet gevaarlijk gaat blijken en de pandemie daardoor wordt opgelost dan verwacht ik dat alle ongevaccineerden een cheque krijgen uitgekeerd van minstens een miljoen euro. Wij hebben dan immers de wereld gered.
In Botswana waar deze variant vandaan lijkt te komen, is het virus bij 4 gevaccineerden gevonden. Misschien geeft vaccineren wel een zetje tot mutaties. Maar het kan ook dat ze het hebben opgelopen van een ongevaccineerd iemand. We zullen er wel nooit achter komen.
Anderen zeggen juist weer dat gevaccineerden voor mutaties zorgen. Zou ook niet weten waarom, of waarom bij niet gevaccineerden maar het is maar bij welk kamp je dus je informatie haalt.
Eindelijk een ongevaxte die toegeeft dat het virus zowel heel besmettelijk is en gevaarlijk. Goh. Was dat nou zo moeilijk?.en als de ongevaccineerden er verantwoordelijk voor zijn, dienen ze ook voor de gemaakte kosten, emotionele schade en doden op te draaien. Dus ipv krijgen van 1m euro, betalen ze ieder 1m euro.
@Sessine | 27-11-21 | 22:36: Het gaat niet zozeer om gevaccineerd zijn maar om het hebben van antistoffen. Als het lichaam antistoffen heeft, door vaccinatie of door natuurlijke infectie, krijgt een binnenkomend virus niet zoveel kans om cellen te besmetten waardoor door minder replicatie de kans op mutatie kleiner wordt. Dus ja, vaccineren (maar ook het doormaken van een natuurlijke infectie) vermindert dus mutaties. Het zou mij niet verbazen als in de toekomst nieuwe varianten vooral ontstaan in landen waar de gezondheidszorg te wensen overlaat.
95% zeker dat ik elk jaar weer grieperig ben. Mijn punt: wen er maar, covid gaat nooit meer weg, ongeacht vaccinatie of niet. De fitste/sterkste overleven, whats New?
Ik ben ook elk jaar grieperig en altijd in oktober; dit jaar echter niet.... Heb Corona gehad met dubbele longontsteking in dec 2020/jan2021 ...... toeval?
@Koning BongoBongo | 27-11-21 | 21:53:
Rookt u ook en heeft u overgewicht?
@laurentius | 27-11-21 | 21:55: Rook niet ,drink niet ,wel licht overgewicht ongeveer 10 kilo. Wel hartpatient met astma.
@Koning BongoBongo | 27-11-21 | 22:06: Fijn dat je er nog bij bent!
YOLO!!
Ja
How right you are.
Tegel van de dag!
Het beste zou zijn om het killer virus 3 maanden uit te laten razen.
Elke pandemie duurt namelijk gemiddeld 3 maanden tot er groep immuniteit behaald is. En deze pandemie duurt al zo’n 2 jaar ?
Aan de andere kant valt voor dit virus te zeggen dat het bijzonder slim is. Het kan namelijk klok kijken.
"Elke pandemie duurt namelijk gemiddeld 3 maanden"
Lame.
Spaanse griep (Corona 1.0) duurde ook alweer hoe lang?
@Wisselend_2014 | 27-11-21 | 21:45: 80 jaar toch ...
@Fi-Bu-Bla | 27-11-21 | 21:52: 2 jaar dus. dacht even aan die oorlog ...
@Fi-Bu-Bla | 27-11-21 | 21:53:
De Spaanse griep is ook wel "de moeder van alle pandemieën" genoemd. Het dook plotseling op, maar werd na 2 jaar nergens meer aangetroffen...
Kostte iets meer mensenlevens, maar iedereen maakte deze griep door.
Some will die & some will survive.
Is dat niet zoals moeder aarde het bedoeld heeft?
Wat we nu doen is niet de natoer.
Lees ik het goed dat het voornamelijk ongevaccineerd, jonger publiek is dat het ziekenhuis binnenrolt in Zuid-Afrika?
Bijna iedereen in Afrika is jong en ongevaccineerd.
@Ivoren Toren | 27-11-21 | 21:41: ja, maar in tegenstelling tot wat er tot kort voorheen naar binnen rolde.
Als het rolt dan met BMI 30+
Avondklok in 3, 2, 1
Geen effect in 3,2,1
Dan kan de Omega variant niet ver weg meer zijn.
South Africa’s medical chief Dr. Angelique Coetzee revealed that she had only witnessed “very, very mild cases” of the new variant since being reported. She added that it was nothing more than a “storm in a teacup.”
@Blowup | 27-11-21 | 22:27: Vreemd.... Het NPO journaal heeft Dr Coetzee niet goed begrepen ?
Alfavariant B.1.1.7 (Britse variant)
Bètavariant B.1.351 (Zuid-Afrikaanse variant)
Gammavariant P.1 (Braziliaanse variant)
Delta-variant B.1.617.2 (Indiase variant)
Omicronvariant B1.1.529 (Zuid-Afrikaanse variant)
Kan iemand uitleggen, liefst iemand van versie-beheer, hoe het mogelijk is dat in het zelfde Zuid-Afrika men eerst een B1.351 variant heeft gevonden, nu zijn we terug gegaan naar BIOS versie B.1.1.529?
Als ik het goed heb is het een soort nummering binnen een stamboom. Versiebeheer op afkomst dus en niet volgorde van binnenkomst.
B100 was altijd al een meester dief
NPO journaal uitlatingen over het nieuwe virus : mogelijk dit en mogelijk dat.
Zeg dan niks.
Dacht hetzelfde. Alles voor de scoop
Weer een prima rode lap als afleiding voor het falen van Rutte & Co.
En zo zijn we nu al bijna twee jaar onderweg met rekken en strekken, liegen en bedriegen, macht en kracht.
Bah ...
Rutte faalt maar de ongevaccineerden krijgen de schuld .Die man schaamt zich werkelijk nergens voor. Weer mooi staaltje mediacontrol.
Zo'n vliegverbod geeft hooguit een paar weken uitstel van executie. Uiteindelijk komt de mutant toch wel via een of andere weg binnen. Het heeft alleen zin als je die extra tijd nuttig gebruikt, bijvoorbeeld door een nieuw vaccin te ontwikkelen of de vaccinatiegraad verder te verhogen. Als je met de armen over elkaar gaat zitten dan kun je het luchtruim net zo goed open houden, het kost dan alleen maar geld.
Symboolpolitiek. Het is een virus het komt hier toch wel. Breid die ic's nou maar uit
@jeweettochniet | 27-11-21 | 21:32:
Naar hoeveel ?
5999 ?
12000 ??
84.375 ??
Zeg maar eens hoeveel ??
@Gizmo579 | 27-11-21 | 21:40: 2800
Het vliegverbod geld alleen voor vakantiegangers, en dan ook nog alleen voor Afrikaanse vakantiegangers die (in de winter!) op vakantie gaan naar Nederland. Die paar lege stoeltjes in een vliegtuig zullen het verschil niet maken.
@jeweetechtniets
Waar haal jij het personeel vandaan dan. Tsjongejonge
@Koning BongoBongo | 27-11-21 | 21:43: 2800 klopt
@Hai D. | 27-11-21 | 21:53: We halen hier toch allemaal hoogopgeleide migranten binnen ? Geef ze een gratis opleiding en voila.... Of haal misschien de mensen terug die Rutte wegbezuinigd heeft ,maar betaal ze dan een fatsoenlijk salaris.
@Hai D. | 27-11-21 | 21:53: Na twee jaar opleiding moeten die extra mensen toch wel een beetje ingezet kunnen worden, al is het als stage? Oh wacht, er is toen we wisten dat er een pandemie was en we eigenlijk al door specialisten jarenlang erop gewezen waren dat we voor een pandemie te weinig IC capaciteit hadden helemaal, ik herhaal helemaal niets aan gedaan. Wel een mooie app op mijn telefoon, zowel android als IOS compatible met leuke diversiteits animatie van een jonge vrouw (altijd blank) met gekleurde vriend.
De Xi variant lag polletiek effe niet zo lekker zeker.
En h was niet eens echt nodig. De naam van die Chinees spreek je uit als Sjie. De Griekse letter spreek je uit als ksie. Maar oh oh, je mocht eens op de communistische lange tenen gaan staan...
De (rode) loper was al uitgerold. En alles komt met het vliegtuig naar je toe. Het hele covid gebeuren. Gisteren hoorde ik dat al rond 12 november er al eerste gevallen waren met omicroma in Z Afrika. Al 2 weken ongelimiteerd vliegbewegingen vanuit die regio naar de rest vd wereld. Zo is het met alle varianten gegaan. Lachwekkend gewoon. Ja joh, gewoon vliegen. Omdat het kan. En wij moeten nu weer achter de garaniums. Wachtend op de volgende varianten. Achter de muziek aan. Maar gewoon blijven vliegen.
Dit vraagt om keiharde maatregelen zoals winkels om 15:30 sluiten.
Dat zal het virus leren!
Omikron? De Xi variant bedoelt u
Die zijn we helaas Alpha gaan noemen.. Maar! Op dit tempo zijn we snel door het hedendaagse Griekse alfabet heen… kijk nu al uit naar de Stigma variant…
De ximicron?
Van hogerhand is besloten de ksi-variant over te slaan... Of was dat toch de eerste versie?
Afwachten.
Het is waarschijnlijk besmettelijker.
Het is misschien minder gevaarlijk.
nu nog wachten op een 100% dodelijke variant
Afwachten terwijl de varianten het land binnenwaaien, je moet er maar opkomen!
"jamaar het is waarschijnlijk al binnen"
"jamaar je houdt het toch niet tegen"
"jamaar we weten nog niet of het wel zo erg is"
"jamaar misschien valt het wel mee"
"jamaar we kunnen toch niet de luchthaven stilleggen?"
"jamaar dat hebben we niet met elkaar afgesproken"
@borus | 27-11-21 | 21:23: De kartelvariant.
Nou ja, dit bericht vind ik dan wel weer lachen:
"Een van de meest bekende antivaxxers van Oostenrijk, Johann Biacsics, is overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Biacsics weigerde pertinent opgenomen te worden in het ziekenhuis. In plaats daarvan koos hij ervoor zichzelf te “behandelen” met chloordioxide, een middel dat in antivax-kringen de ronde doet als zogenaamd wondermiddel."
"Daar weigerde hij echter de behandeling en hoewel de artsen zijn situatie levensbedreigend noemden, ontsloeg Biacsics zichzelf uit het ziekenhuis en ging huiswaarts"
"Antivaxxers noemen het preparaat ook wel de Miracle Mineral Solution (MMS), een naam bedacht door de Amerikaanse voormalige Scientology-aanhanger Jim Humble."
Ik zou zeggen: knap werk, Johann! En dan dit natuurlijk, hè. De antivax complottertjes denken dat het ziekenhuis hem vergiftigd heeft:
"Complotdenkers speculeren er intussen lustig op los over de dood van Biacsics en ook zijn familie gelooft dat de antivaxxer in werkelijkheid vergiftigd is in het ziekenhuis."
Zijn dit domme getiktelingen of zijn dit domme getiktelingen?
Hoe kun je vergiftigd worden als je überhaupt niet behandeld bent in het ziekenhuis?
Het is dat ik deze maand iets soortgelijks met een familielid meemaakte (niet corona-gerelateerd) anders had ik hartelijk met u meegelachen.
Kun je je bron vragen of Johann remdesivir heeft gekregen?
"Zijn dit domme getiktelingen of zijn dit domme getiktelingen?"
Nee, en nee.
Dit is Darwin in action.
@goedverstaander | 27-11-21 | 21:09:
Hij heeft er even gelegen maar heeft zichzelf ontslagen.
Hilarisch. Nu iemand die volledig gevaccineerd is. Zich aan alle maatregelen houdt. Volledige zorg heeft ondergaan en dan alsnog de pijp uitgaat. Zou niet kunnen stoppen met lachen
De cult van de gevaccineerden. Lekker lachen als iemand doodgaat die er niet bij hoort.
Hoeveel mensen die jij kent steken ooit hand in eigen boezem?
Alles ligt altijd aan een ander.
Een echt figuur geeft toe dat als er iets misloopt in het leven hij of zij ook deels blaam treft.
@jeweettochniet | 27-11-21 | 21:14:
Nee, dat is tragisch. Maar deze Johann, dat is inderdaad hilarisch.
@Dr_Johnson | 27-11-21 | 21:41:
Overigens, Johann heeft geen beslag gelegd op een IC bed, maar is het 'griepje' gewoon thuis gaan uitzieken. Dat vind ik dan toch ook wel weer te prijzen. Dat zouden alle ongevaccineerden moeten doen.
@jaja | 27-11-21 | 21:20: Was Rutte maar een echt figuur.
@C1O2 | 27-11-21 | 21:17: En Rutte laat het weer eens allemaal gebeuren. De man die zelf het aantal IC bedden heeft gehalveerd..... de schaamte voorbij.
Lijkt mij een nominatie waard voor de Darwin Award. Die wordt normaal niet toegekend aan iemand die overleden is aan een ziekte, maar ik vind dit wel een uitzondering waard.
Nou ben ik uitermate dom, dat alvast gezegd hebbende. Maar als je iets test, en dan kom met de opmerking dat het 95% zeker is dat het hier is, HEB JE HET DUS NIET GEVONDEN. Want dan zou dat 100% zeker zijn.
Ik vrees dat u 100% gelijk heeft, met een kans van zeker 95%.
Net als dat je altijd maar voor 95% zeker bent dat je daadwerkelijk de vader van je kind bent
Binnenkort steekt er wel weer een nieuw vaccin de kop op. Hopelijk niet zo ernstig als de vaccins die we al kennen.
Die microven
♫ Zie ginds komt O-Mi-Kron uit Kliprand weer aan. ♫
Zij brengt ons Corona
Biedt snel uw arm aan
Oh lieve Omikron
Kom echt niet bij mij
En ga dan maar stilletjes mijns huisje voorbij
applaus mensen... mooi gedaan!
Hoor wie klopt daar kind'ren,
Hoor wie klopt daar kind'ren.
Hoor wie hoest daar zachtjes tegen 't raam.
't Is een vreemd'ling zeker,
die verdwaalt is zeker.
'k Zal eens even vragen naar zijn naam:
Sint Omnicron, Sint Omnicron
brengt ons vanavond een bezoek
en strooit dan wat spikes
in één of andere hoek.
@SailingDuck | 27-11-21 | 21:50: Een tien voor de uitvoering.
De instroom van mensen uit Afrika is een dagelijks, onstopbaar proces welke door Europese ngo's sterk wordt gesteund terwijl landen als Italie deur wijd open zetten. Aan tafel!
Uiteindelijk komen we allemaal uit Afrika. De een alleen wat eerder dan de ander. Straks gaan we naar Mars en dan herhaalt zich dit hele proces
@jeweettochniet | 27-11-21 | 21:04: Welnee, we kunnen net zo goed uit Azie komen en we gaan niet naar Mars.
@funda | 27-11-21 | 21:14: ok funda
Ik denk dat als een massa ontwikkelde Europeanen naar Afrika zouden emigreren en daar een goed draaiende democratie zouden stichten, de Afrikaande immigranten ons tzt zouden volgen als sprinkhanen
Gisteren nog 461 gearriveerd in Italie via ngo´s.
Mooie publiciteitsstunt om ons nog maar weer eens flink bang te maken …
Verschillende varianten zijn al in NL, deze is “nieuw” en plots aangetoond tijdens een directe vlucht vanuit Zuid-Afrika … misschien is deze variant al een paar maanden mee gevlogen, of is met een omweg al in Nederland… we weten het niet, want gemeten wordt er niet.
We zijn vooral bezig het virus te verspreiden met gevaccineerden, en geven de schuld aan ongevaccineerden!
Zelfs kinderen moeten nu aan de prik terwijl ze vrijwel nooit ziek worden en toch Corona varianten zullen blijven verspreiden!
Ik snap het beleid niet, maar de provaxers blijven maar gillen dat als iedereen gevaccineerd zijn er spontaan regenbogen verschijnen uit de reedt van vliegende eenhoorns … vrede op aarde en geld voor iedereen of zo.
Hebben Eenhoorns mooie kontjes?
Wapperds gonna wap.
Men heeft wat in het drinkwater gedaan....
Ik zie een volwassen vent met paars haar en een stikker van een slang op z'n kop lopen. Is dat een van de symptomen van het omikron variant? of moet ik de verhouding bacardi/cola aanpassen?
Die spuit ik zo van zijn brommer. Origineel waar.
Hij wint wel.
Laat de cola weg? De fosfaten in cola zijn nogal schadelijk.
Waar ben je, Hotel Parnassia?
Nieuwe maatregelen: 30 meter afstand houden, handen wassen met benzine, niet meer met computers werken (verspreiden ook virussen) en 24 uur per dag intergraal helm op!
30 meter?? de 12000 kilometer vanuit Afrika was al niet voldoende om het virus hier weg te houden, laat staan 1.5.
Je zou zeggen dat men heeft geleerd en quarantaine hotels naaat het vliegveld heeft staan waar iedereen verplicht (op eigen kosten) 2 weken in moet wachten. Maar nee, men heeft blijkbaar wel zin in omicron.
Gooi van mij part de grenzen dicht voor peesonenvervoer, dát zet zoden aan de dijk.
Je mag quarantaine hotels ook wel gewoon gevangenissen noemen hoor, want dat zijn ze toch gewoon als je er verplicht heen moet en er niet uit mag?
Omnitronic?
Uw nick bezorgt mij weer een slapeloze nacht!
Hij komt, hij komt…..
En ons demissionaire kabinet zorgt voor de juiste manier van verspreiding.
Vergeet niet de niet gevaccineerde de schuld te geven.
Ja, het kabinet is verantwoordelijk voor het virus en de verspreiding.
Ga zo door, en ik wens je een leuke avond.
Daar vooral de aandacht, heel veel aandacht op leggen zodat de demissionairen
nergens schuld aan hebben.
Media release, official account of the Government of Botswana.
Pre travel testing, 4 gevallen, allen volledig gevaccineerd.
twitter.com/BWGovernment/status/14638...
Heeft U ook een link naar de RIVM site van Botswana? Of staat dit alleen op Twitter?
@Frau_Ferkel | 27-11-21 | 21:21:
Nee, be my guest, maar dat blauwe vinkje betekent wat.
nog even, en het virus wordt nog wat virulenter en onschadelijker. dat is wat virussen doen namelijk, willen ze zelf overleven
U begrijpt virulent niet.
virieler?
En nu maar hopen dat de vaccins niet middels het imprinting effect een bepaalde matige basisimmuniteit hebben meegegeven aan 85 % van de populatie, die 1) niet werkt tegen deze variant en 2), veel belangrijker, de kans om ooit nog eens een normale immuniteit op te bouwen tegen dit soort nieuwe varianten blokkeert.
Dat is niet hoe het werkt, maar goed mooi verhaal. U zou films moeten schrijven.
"2), veel belangrijker, de kans om ooit nog eens een normale immuniteit op te bouwen tegen dit soort nieuwe varianten blokkeert"
Hoezo?
@Frau_Ferkel | 27-11-21 | 21:23: en.m.wikipedia.org/wiki/Original_anti...
En daarmee wil ik niet zeggen dat het aan de orde is, maar ik neem aan dat hierop gedoeld wordt.
@Korrel_zout | 27-11-21 | 21:22: Het hoeft inderdaad niet zo te werken, maar dit concept is bij andere virussen wel degelijk beschreven, genaamd "original antigenic sin" (c.q. de immuniteit die je krijgt tegen een bepaald virus wordt bepaald aan de hand van je eerste infectie). Ik ben zeer benieuwd waarom u zegt dat het niet zo werkt.
Putin heeft de oplossing voor Omikron, het heet BUK.
Dat ligt wat gevoelig...
Ze hebben (NATO designation): VITAS
youtu.be/B5-X_3_Kpww
Het is ook, zelfs meer dan, 95% zeker dat deze zoveelste met verspreiding succesvollere mutatie van het virus niet schadelijker zal zijn voor de gezondheid van degenen die er besmet mee raken. De superioriteit van een nieuwe zich verspreidende mutatie, waar veruit de meesten inferieur zijn, beperkt zich doorgaans tot alleen de kans op verspreiding.
Ja, dat geldt voor reguliere virussen, niet voor virussen die in een of ander lab gemaakt zijn, want daarvan weten we niet wat het doet. Dus maar hopen dat het überhaupt is wat jij stelt.
@GingerTed
Volkomen eens.
En Ebola dan?
@Diddykong92 | 27-11-21 | 20:48:
Komt u ff met bewijs.
@toetssteen | 27-11-21 | 20:49: Ik zeg nergens dat ik er bewijs voor heb, ik zeg alleen dat ik hoop dat het niet zo is.
Verspreiding neemt toe bij symptomen. In een gevaccineerde bevolking moet een virus wellicht agressiever te werk gaan om mensen symptomatisch te maken.
@joris beltsin
Ebola is exact het juiste voorbeeld. Dat is gemuteerd naar een zeer besmettelijk en extreem duidelijk virus.
Gevolg. Iemand raakt besmet. Loopt 's ochtends te kuchen,' smiddags kotst hij bloed door de hut heen, 'savonds loopt het pus uit zijn ogen en bloed uit iedere opening en' snachts valt hij dood neer. Anderhalve week later is het halve dorp dood. Ergo: het virus is te schadelijk om zich op grote schaal te verspreiden. Daarom bestaat Ebola al tientallen jaren en is de wereld nog niet dood.
Ergens in Afrika krijgt een plaggenhut dorpje een Ebola geval en voordat hij 10 km buiten zijn dorp is gekomen zakt hij al pus kotsend door zijn knieën.
De meest succesvolle virussen zijn zo onschadelijk dat we ze niet opmerken of voor lief nemen.
Een niet schadelijk maar besmettelijke variant is dus evolutionair gezien voor het virus de best gewenste uitkomst. Onverbreideld verspreiden zonder tegen gehouden te worden of zichzelf uit te roeien. Precies waarom wij nu duizenden miljarden in zwarte gaten duwen om die staat te bereiken. Ongebreideld voortplanten zonder dat we onszelf uitroeien.
@peterdh | 27-11-21 | 21:09:
Ebola is extreem besmettelijk en extreem virulent. U beschrijft waarom de R factor niet zo hoog is en dat is wat anders.
@Joris Beltsin | 27-11-21 | 21:14: De mazelen hebben een hoge virulentie, met een R-nul van 8.
Ebola heeft een sterftecijfer van 80%.
Mooie combinatie voor de kerst.
@Frau_Ferkel | 27-11-21 | 21:27:
"Ebola heeft een sterftecijfer van 80%."
Tussen 25% en 90%, gemiddeld 50%.
niet 95% kans. het is 95 procent kans dat als je deze sample opnieuw afneemt in de eeuwigheid dat ze dit resultaat of hoger vinden onder de assumptie dat de nul hypothese waar is. is heel wat anders
Dat snapt de huidige generatie journalisten niet.
"De nieuwe variant kan ook gunstig uitpakken voor de pandemie als de in Zuid-Afrika ontdekte mutant besmettelijker is, maar tegelijkertijd zorgt voor een minder ernstig ziektebeeld, zei de Belgische viroloog Marc Van Ranst."
Dus welkom in Nederland, Omnikron, sorry dat het zo koud is, maar dat brengt je hosts wel meer binnen bij elkaar moet je maar denken.
Wat die viroloog zegt kan elke aap wel verzinnen, Jezus.
Nou ja, het kost niks en het is nog gratis ook.
@Ichneumonidae | 27-11-21 | 20:46: nou, dat klopt niet, dit "van Ranstertje kost je een Margotje".
Yep totdat hij muteert tot een dodelijkere variant,, die lekkende vaccins hebben nu eenmaal de neiging dodelijkere en besmettelijkere varianten te creëren. Zat voorbeelden.
@Snaphetookniet
Dodelijke en heel besmettelijke varianten roeien zichzelf uit en zijn niet in staat om zich op grote schaal te verspreiden. Daarom is na tientallen jaren Ebola de wereld nog niet dood.
Omikron klinkt alsof dat de zoon is van Megatron(Transformers).
Corona, transform and roll out!
(transformation == variant)
Het lijkt ook op Necronomicon, dat fictieve boek van H P Lovecraft.
@TheOtherWhiteMeat | 27-11-21 | 20:45: hahahaha... ik hoor iedere keer dat roll out geluidje van die ouwe tekenfilmserie, iedere keer dat ik Omikron lees. Zou hij zich kunnen transformen tot een Baudet? of is het een Hu-ugoo?
Wat is "Contagion" toch een lachfilm, geen enkele variant. Noobs!
Verlang soms terug naar de tijd dat syfilis of gonorroe nog de dingen waren waar je je niet druk over maakte.
Pff, toen had je grenscontroles overal, dat waren engen tijden, moeten we niet meer willen.
@funda | 27-11-21 | 20:44: Kut man, ben ik al zo oud?
@funda | 27-11-21 | 20:44: dat je geld moest wisselen duurde soms wel 10 minuten. Gelukkig hebben we daar Brussel voor in de plaats gekregen , onveiliger is het nog niet geweest.
@2CVOcean | 27-11-21 | 20:49:
De grenzen zijn alleen wat verschoven: de grensposten, betonnen wallen en tankgrachten liggen nu rond de vergadergebouwen van de boven ons gesteld... verkozenen. Al koos ik geen van hen, maarja... details.
Geld wisselen hoefde sinds de komst van pinautomaten al niet meer. Dat was voor de euro.
Ben er nou wel een keer klaar mee. Vaccinaties genomen, aan de maatregelen gehouden etc. etc. Probeer gewoon een zo gewoon mogelijk leven te leiden maar ga wel enorme drukte vermijden. Gezien onze leeftijd willen wij niet ziek worden. Die boosterprik hoef ik niet want waar eindigt dat ? Nog een prik, elk half jaar een prik, elke maand, elke week ? De griepprik heb ik ook nooit genomen en in 66 jaar heb ik nooit griep gehad. Mensen die ik ken wel en die waren elk jaar doodziek want ja helaas een andere variant van de griep.
66 jaar dat noemen ze bij D666 voltooid leven, dus ik begrijp die keus wel.. ik ben iets ouder en besloten door te leven dus heb die booster maar gehaald anders gaan ze toch maar naar Afrika.
@Smoelensmid | 27-11-21 | 20:44: Benieuwd hoe Jan Terlouw daarop reageerde, maar die zit vast hoog en droog op zijn bij elkaar vergaderde landgoed zonder touwtje uit de brievenbus.
@Radio
Wijlen mijn echtgenoot en onze jongste zoon, idem. Zelf nooit gehad; in elk geval geen symptomen.
Ik heb wel griep gehad. En drie keer ermee op de IC gekomen waarvan twee keer langdurig. Ik ben er ook wel klaar mee. Ik wil geen snotkop meer naast me op mijn werk, in de bus, thuis, in de winkel of ergens anders. En ik neem mijn prikjes allemaal want je wil niet wakker worden uit een coma na vier weken en alles opnieuw moeten leren.
@Zapata10 | 27-11-21 | 20:49:
Als u zo gevoelig bent, zou ik die griepinjectie ook nemen.
@toetssteen | 27-11-21 | 20:51: Die heb ik vorige week gehad.
Net als 95% bescherming na vaccinatie.
Ik noem het de KLM variant.
Blauwe trots.
Tijdens epidemieën offerden de Inca’s hun leiders aan de Goden.
Ik denk dat de goden rutte niet eens willen hebben....
Ach, ze offerden ook het winnende 'voetbal'team, het waren rare jongens, die Inca's.
@adam76 | 27-11-21 | 20:44: Het ging dan ook om leiders.
Die epidemie-oplossing heeft de Inca's ook niet zoveel gebracht:
"De Spanjaarden konden zich mede zo gemakkelijk meester maken van de Azteken- en Incarijken doordat de Spaanse veroveraars door de pokken werden vergezeld, waardoor de Indiaanse bevolking, die geen enkele weerstand had, werd gedecimeerd."
@knutsel_ | 27-11-21 | 20:48: Ghe
@adam76 | 27-11-21 | 20:44: Maar we kunnen het toch vragen?
@TheOtherWhiteMeat | 27-11-21 | 20:48: Op Cuba overleefde niet een oorspronkelijke inwoner het. Those where the days. De pokken komen trouwens van de koeien die ze hielden.
Dit is een pandemie. Mag dus niet.
Afwachten. ja, dat is moeilijk. Toch nodig.
In zuid Afrika leven de mensen gewoon door valt niemand om en zijn ze verbaast over de ophef in Europa!
Tja, dat ben ik ook al een jaar of twee.
Europa. een georganiseerde bende.
Ophef, paniek, angst zaaien kan men goed aan verdienen.
Men plundert daar gewoon alle winkelcentra en zijn verbaasd over de kassa's die hier overal staan.
@adam76 | 27-11-21 | 20:44: Collectieve angstwaan. Echt geen zin in in. Bussiness model is me al lang duidelijk. Angst= Money!
@zoalsikhetzeg | 27-11-21 | 20:47: oops, excuseer uw was sneller...
Tijd voor een Rainbow Vaccination.
Komt vast door de vriendin van deze pief:
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Heb het helemaal gelezen (met enige tegenzin). En dit soort 'figuren' verprutst het toch een beetje voor de mensen die wel kunnen nadenken
Och hemeltje lief. Zat net rustig met m'n mondkapje op voor de derde maal de herhaling van het Mark & Hugo flaterfestival te kijken. Lees ik nu dat voor 95% zeker de enge Afrikaanse variant hierheen is gedreven. Zal dan toch het ziekenhuis maar weer bellen om alvast een ic bedje te reserveren
Hahahaha.
Bed and Breakfast "de IC".
Ik doe voor de zekerheid voortaan 2 mondkapjes op buiten.
Niet ademen, dat werkte bij mij het beste.
Oei?
slegts voor...
Begrijp het bagataliseren niet zo goed. Aan de vervelende gevolgen van Delta zijn we ontsnapt door vaccinatie. Als Omicron nog steeds gevaarlijk is, hebben we een enorm probleem als deze 6x besmettelijker is. We kunnen alleen maar hopen op een mildere variant.
Bagataliseren? Is dat ook een nieuwe variant?
Misschien valt het allemaal wel mee.
Als deze variant minder virulent is maar 6x besmettelijker dan is dit gewoon fantastisch nieuws. Een kwestie van tijd en deze mutatie domineert alle infecties en dan zijn we eindelijk klaar. Beter dan vaccinaties!
Kom jij je huis nog wel eens uit? Moet een verschrikking zijn, als ik je comments zo lees.
Dat u nog steeds niet leeft in een kamer beplakt met kussens begrijp ik niet.
Vaccins waren niet ontworpen op de Delta variant, nog de tien opvolgende … inmiddels zijn we belandt bij de O …
Laat me raden … 60+ In het ziekenhuis.
Kinderen: niets aan de hand.
Tot 60 een stevige “griep” indien gevoelig.
Heb je gehoord (journaal) dat privé klinieken wel reguliere zorg over willen en kunnen nemen als de verzekeraars gewoon betalen?
door vaccinatie... Godallemachtig... kunt u even de controlegroep tevoorschijn halen en uw magnamegamultivariaat analyse aan ons uitleggen? Of hebt u gewoon opgeteld? Dat mag natuurlijk. Is al moeilijk zat.
Als het een natuurlijk virus is zou dit en nieuwe varianten aan kracht moeten verliezen en onderhand niveau griep hebben. Natuurlijk dus.. en men houdt vol dat het natuurlijk is..
Delta werd verkocht als het aller besmettelijkste virus ooit, en deze is kennelijk nog honderd keer besmettelijker. Dan kunnen we het er toch over eens zijn dat mondkapjes en afstand houden ons nu echt niet meer gaan helpen lijkt me. Dus gewoon gelijk stoppen met die flauwekul.
Gold dat ook niet voor de Britse variant? Of is dat dezelfde als de delta variant?
@Bataafje | 27-11-21 | 20:51: Britse was eerder dan Delta, en ja daar gold het inderdaad ook al voor.
Kan deze variant ook klokkijken?
Het kabinet bereidt verschillende keukentafelgesprekken met de diverse virussen voor, waaruit dat in goed overleg zal moeten blijken.
Ongevaccineerden zullen sneller ziek worden, voordeel en nadeel .
Alles sal reg kom.
as elkeen sy plig doen.
Ook onder de klapperboom.
Wel leuk dat je in Nederland zit en dan toch iets uit Zuid-Afrika hebt, al ben je er nooit geweest.
Als een souvenir.
OOOH HANS! De OMICROM VARIANT komt er aaaan!
Inmiddels spijt van mijn spuitjes. Had corona me maar te pakken gehad, ben er wel klaar mee zo. Maar ja, blijkt voor de meesten ook niet meer dan een verkoudheidje te zijn. Misschien dat de nieuwe variant eens wat hoop biedt, maar ik ben bang dat we richting het eind van het alfabet nog steeds opgesloten zitten vanwege mismanagement van de zorg gecombineerd met wat ongezonde ongevaccineerde wappies. Nou ja eerst maar eens een vakantie naar Zweden of een ander coronavrij land
@Jacques_SiConto | 27-11-21 | 20:23
"Inmiddels spijt van mijn spuitjes."
Waarom?
@omanders | 27-11-21 | 20:34: haha dacht ik ook. Nog steeds slapeloze nachten van die NAALD.
We gaan van Alpha tot Omega.
Maar dat weet iedereen.
Maar weinigen weten dat we daarna doorgaan met nieuwe namen.
En daarna gaan we over op Chinees... tot het moment de zon ons opslokt.
Prachtig mooi weer dit. De "Zuid-Afrikaanse" variant. De idiote pers die er bovenop springt, want nieuwe variant gemeld vanuit Zuid-Afrika, dus dan zal die daar ook wel vandaan komen. DeRp-DiE-DeRP. Zuid-Afrika is het eerste land waar dit virusvariant gesequenced is, maar is al in vele landen te vinden. Noem het Covid-19 Omega for all I care, maar niet de Zuid-Afrikaanse variant aub!
Chinese griep v16.5
Neger Covid dan maar?
We hebben al jaren de noordafrikaanse rondzwerven. Hoor je niks van.
Slim om die andere 500 plus reizigers heen te zenden.
Verleden jaar hetzelfde verhaal over de Delta variant gehoord. Ben benieuwd hoe ze hem volgend jaar gaan noemen.
Het zijn de letters van het Griekse alfabet.
Xi hebben ze overgeslagen want zo heet de leider van China.
Na delta komt epsilon, omikron komt pas veel later in het Griekse alfabet.
@malang | 27-11-21 | 20:30:
Ze hebben XI en nog eentje overgeslagen.
Maar goed, ik heb geen Gymnasium gedaan maar het simpele Atheneum.
@jaja | 27-11-21 | 20:33: Pooh.
@funda | 27-11-21 | 20:36:
Maar wel 2 keer blijven zitten.
Want het interesseerde me geen zak.
Zo herkenbaar... maar ik deed op mijn 16e eindexamen en het doubleren begon pas op de universiteit..10 jaren "studeren" is het mooiste wat er is..
@Smoelensmid | 27-11-21 | 20:59:
Dat krijg je als je een vrouwenmagneet bent.
Daar moet je veel tijd in steken.
En dan heb je minder tijd voor andere zaken.
@Smoelensmid | 27-11-21 | 20:59: Ik heb in die tijd onnoemelijk veel geleerd... en ook mijn bul nog snel gehaald.
Omikron had vermoedelijk eigenlijk de Xi variant moeten heten. Wsl had een zekere dictator dit niet erg lollig gevonden.
Nee dan had hij pardoes dit virus geboycot.
@Kaas de Vies | 27-11-21 | 20:24: Of juist verplicht gesteld
Alfa bier, betamax en de Deltawerken waren ook al beledigd.
Blijft kudt die Kerona, op de media na wordt niemand er beter van.
Pfizer?
Moderna?
Waarschuwing voor feek niels mensjes. Ik heb zwarte band googelen.
Sorry Duwbak, maar je zwarte band googelen vind ik wel weer erg geestig, haha. Ik zeg, doe nog maar een kusje, ook al weet ik niet of jij een meisje bent van de vrouwelijke kunne.
@Ichneumonidae | 27-11-21 | 20:37: Roze Wu Tang Clan. Arrrr
@Duwbak_Linda | 27-11-21 | 20:50: Lol, heb het even gecheckt met m'n bruine band googelen. Ziet er goed uit!
Corona is verslaafd aan spuitjes.
Hugo en Mark staan pal voor een betrouwbare overheid die het virus krachtdadig terugdringt
yep over 6 maanden grijpen ze in
Check anders ook even welke mutaties er wekelijks binnenwandelen via Ter Apel. Oh nee, dat is racistisch. Bij Zuid Afrikanen blijkbaar niet.
Leuk gevonden omnicron.
Omni=van alle dingen
Cron= Cronus.
Cronus had zijn kinderen opgegeten.
Dan had Cronus blijkbaar wel erge honger.
Vervelend ventje, die Cronus. Tegenwoordig zou je Veilig Thuis op dat etre hebben afgestuurd.
@jaja | 27-11-21 | 20:21:
Niet gek met die hoge prijzen.
@jitro | 27-11-21 | 20:28:
En misschien waren het gewoon rotkinderen.
Weten wij veel.
@jaja | 27-11-21 | 20:30:
Dat zou ook goed kunnen. Ben toch wel heel benieuwd wat zijn vrouw er van vond.
Omikron = o mikron = kleine o (in vergelijking met omega = o mega = grote o)
@jitro | 27-11-21 | 20:45:
Waarschijnlijk wel prima, lekker rustig opeens.
Die omicron wordt nog eens een omega.
Ik sméék om Omikron. Of zoiets. Gooi mij maar drie weken in coma op de IC aan de beademing. Als ik daardoor van mijn rook en drankverslaving af kom, hou ik daarna zo'n €400 per maand over. Als ik drie weken niets heb gehad zal het ergste wel voorbij zijn.
Ga dampen en naar de AA. (het is gedrag)
Je komt er vrijwel zeker vanaf. Want gestopt met roken.
Voor junior wil je het misschien ook wel afzweren? Dan hoef je niet op je buik aan de beademing.
Hoop geld wat je per maand weg rookt en drinkt. Ik denk dat ik plusminus 65€ p/m weg rook en drink.
@jitro | 27-11-21 | 20:25: Dat is een erg bescheiden gok.
Dat gaat hem niet worden, Leptob. Heb begin dit jaar een kleine drie maanden in het zkh gelegen (waarvan 2 x paar dagen op IC, niet vanwege corona overigens) en nu rook en zuip ik weer als voorheen.
Nou ja, in zekere zin een keuze, maar toch.
@Duwbak_Linda | 27-11-21 | 20:26:
Vind het zelf veel. Bedoel de hoeveelheid ik rook en drink. Pakje shag en een 5 liter doos wijn per week.
@jitro | 27-11-21 | 20:36:
Ervaar je het als probleem? @Leptob post het alsof hij het een probleem vindt waar hij niet zonder drie weken sedatie afkomt. Dan is het een probleem.
@Duwbak_Linda | 27-11-21 | 20:42: Ik vind het zelf niet eens een probleem. Ik kan het betalen. Iedereen om mij heen weet dat ik te veel zuip. Maar lig niet lam op de bank. Ik doe wel een boel dingen. Maar ik weet dat het niet goed is. Maar zie momenteel geen enkele reden om te minderen. Zal wel het standaardverhaal van iemand zijn zoals ik.
@Leptob | 27-11-21 | 20:46:
Ik heb er verder geen oordeel over Leptob. Iedereen probeert toch een beetje het punt te vinden waarin het leven okay gaat zonder al te veel nadelen.
400 maar
En ik zou heel graag een vraagteken willen tikken, maar op de één of andere manier geeft mijn computer sinds vandaag een ´is´ teken, in plaats van een vraagteken.
Tsja
wie zorgt er dan voor junior?
@nednied | 27-11-21 | 20:52: De helft van de week bij mij. En dat gaat prima. Hij komt niks tekort. Dat ik teveel zuip wil niet zeggen dat ik bezopen ben. Want dat ben ik nooit. Als je lang veel drinkt kan je een boel hebben zonder dronken te worden. Ik vergelijk het met medicatie die ik heb. Op alle drie soorten tabletten zit een stickertje met pas op met auto rijden.
@Duwbak_Linda | 27-11-21 | 20:42:
Dat snap ik heel goed. De geest en het lichaam is gewend aan een dagelijks patroon en dat patroon is niet in het voordeel van leptop. En het is verdomd lastig om dat patroon te door breken. Misschien een goede tip om contact op te nemen met verslavingszorg instelling Solutions.
SolutionS Center Voorthuizen
Apeldoornsestraat 131
3781 PM Voorthuizen
033 – 204 85 50
033 – 200 70 01
info@solutions-center.nl
@Leptob | 27-11-21 | 21:01:
U klinkt enigszins als ik, keertje praten. (wilde weer een vraagteken neer zetten, maar ach.)
Het verlicht wel, eens, of het de oplossing is, denk het niet, maar tot die tijd.
joepie! nieuw lockdowns!
Bijna de variant de deze shitzooi zal beëindigen. Gok nog 2 hierna. Thank God
Get that jab.
Just do it.
@Duwbak_Linda | 27-11-21 | 20:16: Janee, aandelen Nike kopen. Zit ik ook vet in. Mensen moeten gaan sporten.
Maar dat mag dan weer veel minder van Peppi en Kokkie. Gelukkig luistert niemand meer naar die clowns.
Helemaal goed, beleggingerwijs gesproken.
@Ichneumonidae | 27-11-21 | 20:27:
Fuck Peppi en Kokkie. Je hebt al die voorwaarden in je hoofd niet nodig.
@Ichneumonidae | 27-11-21 | 20:27:
Hier een programma waarbij je alleen dumbells nodig hebt.
athleanx.com/jacked
Mocht je geen/weinig geld hebben, dan zijn er honderden oefeningen op hun kanaal te vinden. Gratis.
www.youtube.com/c/athleanx
@Duwbak_Linda | 27-11-21 | 20:36: Doe al veel aan sport, voorbeeldig bmi (22), eet gezond etc. Niettemin, dank voor je tips. Dat sixpack heb ik al. Kwestie van beetje moeite doen.
Heb zwarte band karate, gaan dit soort dingen als vanzelfsprekend.
Maak me dus ook nergens zorgen over. Ga dat maar eens vinden.
Maar we zijn volgens het CBS, de WHO en de VN nog wel het gelukkigste volk ter wereld. Toch? Met de meest gelukkige kinderen. Of koop je zo’n ranking, net als bij de Oliebollentest van het AD?
Is het reëel te veronderstellen dat er een kans is dat Covid zich muteert in een Ebola-light variant?
Kans is er altijd, maar ik schat deze vrijwel oneindig klein.
Ik wacht eerst nog even Pi af.
Je bent welkom, welkom in mijn land.
Welke ongevaccineerde lulhannes is er nou weer zonder testen en quarantaine uit Zuid-Afrika terug gevlogen?
Welke gevaccineerde lulhannes is er nou weer zonder testen en quarantaine uit Zuid-Afrika terug gevlogen?
Als die variant zich snel verspreidt dan lijkt mij er niet zo gek veel aan de hand. Bedoel, de gastheren blijven leven, sta je daar als mislukte variant.
Lutsers, die viries.
Als de gastheren blijven leven is die nieuwe variant juist succesvol. Zo kan dat virus zich veel langer blijven vermeerderen en mogelijk meerdere keren blijven terugkomen.
Ach, over een paar maanden weer een nieuw vaccin. Dus even hoop, klein groepje doet weer niet mee. Discussie tot er weer een nieuwe variant de kop opsteekt. Vicieuze cirkel
cashen met die vaccins
Zuid Afrika noemt het zelfs al een storm in een glas water.
Deed China vorig jaar ook
@Flapoor | 27-11-21 | 20:21: Vanuatu? Idem.
Shaka Zulu heeft een nieuwe omsingelings variant ontwikkeld!
Maar nu gaan we weer echt allemaal dood.
Het moronic virus
/wappiemode Nou net op het moment dat vaccins voor 5 tm 12 jarige goed zijn bevonden is er ineens een nieuwe versie van het virus. /wappiemode off
Er is nog geen aanleiding om te denken dat het virus zieker maakt, maar het is in ieder geval een stuk besmettelijker. Dat betekent dat in ieder geval veel ongevaccineerden besmet gaan worden deze winter
We weten nog helemaal niets. Ook niet hoe, en of, het huidige vaccin werkt.
@Super Grover | 27-11-21 | 20:10: Wat begrijpt u niet van de opmerking van Bami?? Deze variant is (ws. minimaal) 6x besmettelijker dan/alsdan* de Delta-variant. Dus meer kans op nog meer besmette personen en varianten. Maar ja, wat zeg ik ook. Met name Nederlanders weten het altijd beter, denken vooral aan zichzelf en 'doen vooral zelf onderzoek'. Maar goed, heb alweer teveel aandacht gegeven aan 'deskundigen'.
Uhh, besmet betekent niet zo gek veel. Ik heb ook wel eens een loopneus. Zou maar niet voortijdig paniek gaan zaaien. Het aantal besmettingen als graadmeter is, hoe zeg je het, een wassen neus.
@Ichneumonidae | 27-11-21 | 20:23: U leeft al 2 jaar onder een steen? Veel besmettingen betekent veel ziekenhuisopnames. En daarmee hoogstwaarschijnlijk een lange lockdown
Nee, veel besmettingen betekenen alleen meer ziekenhuisopnames als de symptomen erg genoeg zijn. Als ze O variant nou eens veel milder verloopt maar wel langduriger en besmettelijker, dan kan het in de ziekenhuizen prima meevallen en is het virus binnenkort dominant.
@Bakkeleures | 27-11-21 | 20:35: dat zou kunnen, laten we het hopen!
Ab Osterhaus schrikt niet zo van de omicronvariant: 'Meeste nieuwe varianten redden het niet'. Misschien kunnen we dus nog even wachten met panikeren?
Als ik hem zie schrik ik wel steeds.
'De Omicron-variant van het coronavirus kan ook gunstig uitpakken voor de pandemie als de in Zuid-Afrika ontdekte mutant besmettelijker is, maar wel minder schadelijk.
Dat zegt de Belgische viroloog Marc van Ranst, die de autoriteiten in zijn land adviseert over het coronabeleid.'
www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binn...
Vind O. nogal een kwibus, zeker na z'n optreden in Histoire d'O.
Denk dat hij hier wel gelijk heeft. Meeste varianten zijn lutsers.
@Wattman | 27-11-21 | 20:13: ja dat kan, kan ook niet. We weten het het niet.
@Capt. Iglo | 27-11-21 | 20:17: Er waren tijden dat ik uit een nachtclub kwam en dit zei. Was wel in de jaren '90, dat dan weer wel.
@Geil Kippetje | 27-11-21 | 20:20:
Wij zeiden dan Wim kan niet meer.
Als het die is die ik op dit moment heb valt het wel mee.
Beterschap.
Wat Jitro zegt.
@MickeyGouda | 27-11-21 | 20:08: Dank jullie wel.
Beterschap!
REAGEER OOK