Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video's. Lukashenko duwt honderden Iraakse migranten Poolse grens over

Zo gaat dat, daar aan de buitengrens

Al weken achtereen gedonder omdat die Wit-Russische gek een Erogannetje doet op ONS Polen en Litouwen. De aspirant-Europeanen bestaan vooral uit Irakezen, waaronder veel Koerden en Yezidi's. In de onderstaande video is te horen hoe de migranten "German! German! German!" scanderen, terwijl Polen helemaal geen Duits spreken. Maar even hè, sta je dan. Wit-Russische bajonet in je rug, Poolse berenspree in je mik. Gelukkig komt de Duitse versie van NGO We Gaan Ze Halen, ze halen. Ook Litouwen kondigt voor de zekerheid een plaatselijke noodtoestand af.

"German! German! German!"

Tang-man krijgt berenspree

Compilatie

pov je bent Europa

De stoet

Social

Polen staan klaar

Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

"dat wil zeggen voordat het Westen tussenbeide kwam met bombardementen en wapens."

De enige werkelijk verwijtbare fout die je het 'westen', in casu de VS, kunt maken, is de inval in Irak op grond van valse 'intelligence' mbt WMD's.

Andere, 'kleinere' fouten hebben inderdaad te maken met exit strategieën. Ik vond en vind het nog steeds volkomen logisch en legitiem dat de VS die klootzak van een Bin Laden ging uitroken uit zijn Tora Bora gebergte. Maar dat had dan ook inderdaad het enige doel moeten zijn, en niet die onzin van 'democratie brengen' etc. Ik snap de gedachte erachter wel: zodra we Bin Laden te pakken hebben, die Taliban een beetje weggejaagd hebben uit Kabul etc, en we onze hielen lichten, ontstaan er meteen weer nieuwe terroristische groeperingen daar en hebben we op termijn een tweede 9/11 aan onze broek. Maar democratie en islam blijkt totaal niet te werken, hebben we inmiddels door schade en schande geleerd: daar niet en hier in West-Europa blijkt de islam ook uiterst lastig compatibel met al onze democratische normen en waarden.

Verder, echt niet alle ellende in die islamitische landen wordt door het westen veroorzaakt, dat kunnen ze heel goed zelf organiseren. Dat koorknaapje Saddam Hussein, die jij zo geweldig vindt meevallen, heeft wel een bloedige, 8-jarige oorlog gevoerd tegen Iran in de jaren 80 - de zg Eerste Golfoorlog - en pas bij de 2e Golfoorlog, toen hij Koeweit binnenviel, bemoeide het westen - gewoon met een VN mandaat - zich ermee.

Verder is alle ellende in landen als Libië, Egypte, Tunesië, en Syrië, 'homemade', dwz de bevolkingen zijn uit eigen beweging in opstand gekomen tegen hun regimes tijdens een soort revolutionaire golf die bekend is komen te staan als de Arabische Lente. Pas in latere stadia is het westen zich daarmee gaan bemoeien.

"Walgelijk blijft dat we soevereine landen de les spellen over mensenrechten en dan zelf in een heilige kramp schieten als Erdogan en Loekashenko ons daar nu juist mee confronteren, wat een arrogantie."

Nee, ik vind dat niet walgelijk. Je mag landen erop aanspreken hoe ze hun eigen bevolkingen, hun eigen minderheden binnen hun grenzen, behandelen. Dat je niet de halve derde wereld hier kunt laten binnen banjeren (zoals in 2015), en ze dus tegenhoudt zoals nu aan de Poolse grens, betekent niet automatisch dat de EU 'hypocriet' is, of zijn 'kernwaarden' verloochent, zoals policor naïevelingen als Sheila Sitalsing voortdurend lopen te pruilen.

Al die vluchtelingenverdragen stammen uit een totaal andere tijd met totaal andere omstandigheden. Die hadden allang rigoureus aangepast moeten zijn, of opgezegd. Nu zijn ze dat geen van beide, maar het 'crystal clear' dat die verdragen in de praktijk van alledag niet volgehouden kunnen worden, en landen zoals Polen, zoals Griekenland, zoals Italië, hun eigen koers varen.

Dr_Johnson | 09-11-21 | 10:56 | 3

Inderdaad zijn de Amerikaanse interventies in het Midden-Oosten zonder uitzondering rampzalig verlopen. Of het nu gaat om Beiroet, Somalië, tweemaal Irak, Afghanistan, Syrië of Libië, het is allemaal mislukt. De Amerikanen waren er vast van overtuigd dat ook alle moslims uiteindelijk graag een soort Amerikanen wilden worden.
Ze hadden geen benul van de religieuze spanningen en twisten in het Midden-Oosten.
Ze hebben bovendien voortdurend gedacht dat de problemen met hun superieure militaire macht wel op te lossen vielen.
Wie alleen een hamer heeft denkt dat alle problemen spijkers zijn.
Moslims of vluchtelingen zijn niet het probleem maar een oplossing voor het probleem van regime change wat logisch uitdraaide op een probleem van moslims en vluchtelingen. De kroniek van eigen schuld dikke bult. Hoe Amerika het IS-monster baarde is iedereen bekend maar blijkbaar hebben de vluchtelingen er zelf schuld aan dat ze vluchteling zijn...

faraday | 09-11-21 | 11:21

@faraday | 09-11-21 | 11:21: U denkt nog steeds dat iedereen die hier binnenwandelt vluchteling is? Helder.

Wiebenick | 09-11-21 | 11:44

Het Westen moet leren van de mislukkingen van het Midden-Oosten en Afghanistan. Het gewone volk was beter af in Irak tijdens Saddam Hoessein, in Libië tijdens Kadhafi, tijdens Mubarak in Egypte en Bashar al Assad in Syrië en tijdens de 'communistische' regering voor 1979 in Afghanistan, dat wil zeggen voordat het Westen tussenbeide kwam met bombardementen en wapens. De les moet zijn: voer nooit militaire aanvallen uit zonder een duidelijke exit-strategie. We mogen nooit ingrijpen zonder te weten hoe we er weer uit kunnen komen. Het is vooral door westerse roekeloosheid dat de wereld nu in conflict is, instabiliteit en een gevaarlijk escalerende situatie - niet vanwege de moslims of vluchtelingen. Ghadaffi was ook geen lieveling, maar onder zijn bewind was er WEL rust en op veel fronten meer voorspoed dan de chaos die er nu heerst. Bij IS vergeleken was Saddam Hoessein een koorknaapje. De meeste landen in het Midden Oosten zijn gewoon beter af met een dictatuur omdat de islamitische mentaliteit daarop is ingesteld. Daar moeten wij ons verder niet druk om maken. Waar we ons wel druk om moeten maken is de toestroom van onze achterlijke oorlogszuchtige ideologie, die moeten we resoluut afkappen. Niet Sadam Hoessein maar de grotere misdadigers George Bush en Tony Blair die de kroon spannen en voor een oorlogstribunaal zouden veroordeeld moeten worden zoals de processen van Neurenberg. Doorgaans wijten we de ellende in het Midden-Oosten aan fanatisme, corruptie, dictatuur en economische mislukking. Oorzaken waar we zelf niet verantwoordelijk voor zijn. Maar we zwijgen over militaire interventies en regimewissel, waarin we wel verantwoordelijk voor waren, en waar al die staten door zijn ingestort. Waarom vallen we die landen aan en veroorzaken zo meer dan een miljoen doden gedurende de laatste twee decennia en miljoenen vluchtelingen. Heel de vluchtelingen crisis is ‘Made in the Western world’. Walgelijk blijft dat we soevereine landen de les spellen over mensenrechten en dan zelf in een heilige kramp schieten als Erdogan en Loekashenko ons daar nu juist mee confronteren, wat een arrogantie.

faraday | 09-11-21 | 09:49

Strategisch is het een briljante zet van Belarus. Hoe je het ook went of keert, de EU gaat deze ronde verliezen.
OF de kansloze asielzoekers worden doorgelaten naar Duitsland en/of Nederland. Op last van diezelfde landen. Want 'Wir schaffen das' en ander deug geneuzel. Zal een aanzuigende werking hebben. Want 'zie je wel, gewoon doordrukken en de EU krijgt slappe knieën.'. En dus worden er nog méér ingevlogen en over de grens geduwd.
OF de EU houdt eindelijk de poot eens stijf. Grens blijft dicht, ook met de winter in aantocht. Die mensen kunnen geen kant op. Lukashenko zal het verrotten wat er met die lui gebeurt. Hij hoeft alleen maar te wijzen op de 'hypocrisie' van de EU. Dus ook al is het door Lukashenko veroorzaakt, 'wij' zullen de schuld gaan krijgen.
Kortom, optie 2 is voor de EU het beste, ja jammer dan dat Belarus ons niet meer lief vindt. Voor de asielzoekers is het funest. Vast in een land dat het niet wilt. En aan hun lot overgelaten.
En dat allemaal omdat je toch wel wordt toegelaten, omdat je toch wel mag blijven.
Door laten en gaan Linea Recta terug naar LvH sturen is een optie, alleen we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren...

Harvey2Face | 09-11-21 | 09:23

Christus te paard, wat is de EU toch fantastisch in het veroorzaken van clusterfucks.
Wir schaffen das, SNAFU.

Toki | 09-11-21 | 07:51 | 1

Een wit rus die mensen met vliegtuigen naar minsk haalt, ze met geweld naar de Poolse grens stuurt en dat een europese clusterfuck noemen!?

Naall | 09-11-21 | 08:48
-weggejorist-
Sokonomi | 09-11-21 | 07:22
-weggejorist-
Wattman | 09-11-21 | 01:12

Veel van die lui reizen en betalen mensensmokkelaars met het doel om illegaal de Europese grens over te gaan.
Wat zou een deugdelijke rechtstaat vervolgens ter bescherming van het eigen rechtsgebied moeten doen?

Harry.Langezwaal | 08-11-21 | 23:51

Vernietiging van Afghanistan, Irak, Libië, Syrië, etc. veroorzaakte een golf van vluchtelingen (moslims uiteraard) met in heel Europa deze politieke instabiliteit. Eenvoudig verhaal. Voor dat de Golfoorlog begon waren er geen vluchtelingen. Wat met zaait oogst men. Jij neemt mijn eten, drinken af en bombardeert mijn huis.
Tja dan kom ik bij u wonen. Simpel toch.

faraday | 08-11-21 | 23:26 | 3

“Voor dat de Golfoorlog begon waren er geen vluchtelingen”.

Ik heb al vaker onzinnigheden in uw tegels gelezen. En nu overtreft u zichzelf.

Vertelt u eens iets over uzelf. Wat is uw achtergrond, waarom schrijft u dit soort onzin op? Gelooft u er werkelijk in, of schrijft u dit soort onzinnigheden opzettelijk op?

Kompromat | 09-11-21 | 01:05

Afghanistan doet het nu zonder inmenging en de stroom vluchtelingen was nog niet eerder zo groot.

Wattman | 09-11-21 | 01:31

@Kompromat | 09-11-21 | 01:05:
Daar was ik al bang voor, of u zit op een andere planeet of u neemt goei poeier, misschien moet je gewoon eens gaan praten met iemand die je dierbaar is of professionele hulp gaan zoeken, ga aub hulp zoeken Kompromat, ik ben geen psychiater hoor. Het blijft goed om met iemand te praten, zoals je huisarts. Hij of zij kan jou eventueel doorverwijzen naar een psychotherapeut of psychiater.

faraday | 09-11-21 | 08:17

Niemand van de reaguurders die dus kritiek heeft op Lukasjenko, voor wie dit een cynisch spel is met migranten, met als enige doel het ontregelen en treiteren van de EU. Alleen omdat we zijn dictatuur niet pruimen. Dus overspeolt hij ons met expres opgehaalde migranten.

Maar nee, de migranten ZELF krijgen op hun lazer, terwijl ze daar zonder eerlijke kans of keuze, worden misbruikt in dit etterspelletje van Lukasjenko, die overigens een dictator is van een land waar een website beheren zoals GeenStijl al gauw zou leiden tot jarenlange gevangenisstraffen, slechte behandeling en niet zelden de dood. Toch zijn er gekken bij die de EU een grotere dictatuur noemen. Tegen die gekken zou ik willen zeggen, ga eens een weekje op bezoek bij de heel gematigde, brave oppositie tegen Lukasjenko in Wit-Rusland.

Beste_Landgenoten | 08-11-21 | 21:57 | 6

Onzin.

De Eierbal | 09-11-21 | 00:13

Het is hybride oorlogsvoering van wit Rusland maar dit maakt de ongebreidelde stroom gelukzoekers niet meer welkom.

Wattman | 09-11-21 | 01:33

die migranten hebben er zelf voor gekozen om daar te zijn. de manier waarop ze zijn gekomen maakt de situatie onmenselijk maar daaraan is noch de EU noch Loekasjenko schuld. dus ja de migranten krijgen op hun lazer want hun gekut veroorzaakt het probleem.
Je hebt wel gelijk als je zegt dat loekasjenko hier problemen veroorzaakt met zijn beleid al heeft ie daarvoor geen migranten nodig, het komt hem gewoon niet uit dat ze er zijn en daar maakt hij gebruik van als een echte siewert.

stunter | 09-11-21 | 01:54
▼ 3 antwoorden verborgen

En om nog maar weer eens ten overvloede aan te tonen hoe verschrikkelijk failliet dat hele Europese asielbeleid is, gooit Ben Knapen van BUZA die absurde Catch-22 eis - die ook in Brussel types als Tineke Strik (GL) en groene geestverwantjes voortdurend als mantra herhalen - er maar weer eens in in de Tweede Kamer:

"Hij benadrukt dat Polen de taak heeft de buitengrens van de EU te bewaken, maar dat mensen die zich als politiek vluchteling melden wel het recht hebben om asiel aan te vragen."

Dus Polen moet die illegale migratie tegenhouden, maar zodra die lieden ''Asiel'' beginnen te roepen, moeten ze hen doorlaten om asiel aan te vragen. Is toch een onmogelijk Catch-22 eis?

Of wordt er met 'bewaking' bedoeld: als er Russische tanks naderen, mag je die niet doorlaten; daar moet je op schieten. Maar alles wat onuitgenodigd en ongedocumenteerd zichzelf uitnodigt om hier gratis geld te claimen, moet je ongehinderd door laten marcheren richting Duitsland en Nederland?

Wat een gekkenhuis is dit geworden met al die klaplopers uit de derdewereld, zeg.

Dr_Johnson | 08-11-21 | 21:56 | 6

@Beste_Landgenoten | 08-11-21 | 22:00:
Wow ! Echt waar? En u gelooft niet dat het toverwoord „Asiel“ door duizenden migranten op onterechte wijze wordt gebruikt?

-> nl.m.wikipedia.org/wiki/Jean_Raspail

Jean Raspail schreef in 1973 het boek „ Het legerkamp der heiligen (Le camp des saints)”.

Het legerkamp der heiligen (Le camp des saints) is een apocalyptische roman uit 1973 van Jean Raspail. Het boek beschrijft hoe een massale emigratie uit de Derde Wereld naar Frankrijk leidt tot de ineenstorting van de Westerse beschaving. De titel refereert aan Openbaring 20:9: “Zij kwamen over de breedte van de aarde en omsingelden de legerplaats der heiligen en de geliefde stad.”

Door de president van Belarus zit West-Europa nu in de situatie zoals in het boek van Jean Raspail

theo-is-dood | 08-11-21 | 22:44

@theo-is-dood | 08-11-21 | 22:44: Doordat in West-Europa grote delen van de bevolking gehersenspoeld zijn en elk zicht op de realiteit kwijt zijn, zit West-Europa in de situatie waar ze nu zit. Daar heeft geen enkele president van welk onbeduidend landje dan ook maar wat mee te maken. Natuurlijk alle landen ten Oosten en Zuiden van West-Europa zullen dat ten eigen voordelen wenden, maar zolang tientallen miljoenen derde wereldlanders voor west-Europa kwalificeren als "echte vluchteling" zul je deze stromen blijven zien.

Grachus | 08-11-21 | 23:08

@Beste_Landgenoten | 08-11-21 | 22:00:
Joh, zelfs Rob de Wijk zegt dat pushbacks en muren onvermijdelijk zijn nu Lukashenko migranten als wapen gebruikt. Zodra je vluchtelingenstatus gaat controleren is het hek van de dam. De Europese Rekenkamer stelde onlangs vast dat je dan 81% kans hebt om niet uitgezet te worden nadat vastgesteld is dat je geen vluchtelingenstatus verdient. Met zo'n percentage is hier aan vasthouden volslagen kansloos. De vliegtuigen maar Belarus zullen zich nog sneller vullen.

De Eierbal | 09-11-21 | 00:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Legt niemand een verband met Lukashenko's bezoek aan de OIC summit van april?

" Lukashenko: Belarus consciously chooses stronger ties with the Muslim world"
https://eng.belta.by/president/view/lukashenko-belarus-consciously-chooses-stronger-ties-with-the-muslim-world-90530-2016/

gaffelbaard | 08-11-21 | 20:28 | 5

The weaponisation of migration is no new phenomenon.
https://www.lrt.lt/en/news-in-english/19/1469959/lukashenko-didn-t-invent-anything-new-lithuania-as-a-litmus-test-for-eu-migration-policy-opinion

gaffelbaard | 08-11-21 | 22:30

Erdogan thanked Lukashenko for embracing Muslims.
https://www.aa.com.tr/en/todays-headlines/erdogan-seeks-to-boost-trade-ties-with-belarus/683512

gaffelbaard | 08-11-21 | 22:33

migrants fly via Dubai, Turkey, Lebanon and Ukraine,
https://www.infomigrants.net/en/post/36063/the-route-from-iraq-to-belarus-how-are-migrants-getting-to-europe
Lithuanian FM asks Turkey to cut flights to Belarus
https://www.lrt.lt/en/news-in-english/19/1450774/lithuanian-fm-asks-turkey-to-cut-flights-to-belarus

gaffelbaard | 08-11-21 | 22:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Vluchteling anno 2021:
Ik neem mee: Beton en bivakmuts.
Ik laat thuis: Vrouw en kinderen.

parlinone | 08-11-21 | 20:27 | 1

*betonschaar

parlinone | 08-11-21 | 20:27

Gelukkig hebben we fronten whahaha. Uitsluiten van het sociale stelsel voor asielzoekers. AOW was zogenaamd toch ook onbetaalbaar geworden?
Asielzoekers eruit en wij weer met zestig tot vijfenzestig met pensioen. Net als in de rest van Europa.

Mart6037 | 08-11-21 | 20:19 | 1

De AOW wordt simpelweg ook onbetaalbaar. Het is immers een omslagstelsel en geen spaarstelsel

Wanneer de verhouding tussen hen die de uitkering ontvangen en degenen die hem betalen scheefgroeit, kunnen de premies voor de werkende generaties te hoog worden. Dat is bijvoorbeeld het geval wanneer er in een generatie relatief veel mensen zijn geboren. Hierdoor pieken de kosten van de AOW in 2040, waarna ze weer afnemen door de vermindering van het aantal AOW-gerechtigden.

theo-is-dood | 08-11-21 | 22:49

Ik snap dat het niet gratis is, maar hoe ingewikkeld is het nou om die mensen vervolgens op een azc in te sluiten, met bussen naar een vliegveld te rijden en wat Herculessen vol te gooien en elke dag ze weer een enkeltje naar hun thuisland te geven? Even afhankelijk van de huidige status in dat thuisland dan uiteraard.

Quantum Suicide | 08-11-21 | 20:16 | 3

We hebben deugers als zogenaamde leiders.

Mart6037 | 08-11-21 | 20:21

Dat gebeurt nu toch ook al jaren niet? Als ze eenmaal binnen zijn krijg je ze er nooit meer uit. DUS moet je ze niet binnenlaten, DUS tegenhouden bij de buitengrenzen: bouw als een gek hekken, laat alle EU lidstaten met marines schepen leveren om die dobberbootjes terug te slepen.

Iets anders gaat niet meer helpen, echt niet.

Dr_Johnson | 08-11-21 | 21:42

Bewijs maar eens wat hun thuisland is zonder paspoort. Dan gaat zo'n land je echt niet laten landen.

De Eierbal | 09-11-21 | 00:18

Zolang de west Europese landen
geen effectief beleid hebben voor uitzetting van gelukzoekers,
zal dit blijven gebeuren en zelfs toenemen.

hotmint | 08-11-21 | 20:12 | 1

Als ik Polen was zou ik de moeite niet doen en ze direct doorsluizen naar Duitsland. Maarja, ik doe dan ook liever geen ondankbare rotklussen voor anderen.

Panos88 | 08-11-21 | 22:43
-weggejorist-
ReyNemaattori | 08-11-21 | 20:12

Waarom vallen we die landen ook aan en veroorzaken zo miljoenen vluchtelingen gedurende de laatste twee decennia.
Een-tweetje Lukashenko-Erdogan, na sancties dé miljarden als Lukashenko provocaties stopt... schitterend gewoon.

faraday | 08-11-21 | 20:02 | 3

We zijn ermee bezig door de olie uit onze economie te verbannen. Duurt nog effentjens, dus krijgen we dit voorlopig ook nog wel weer even op onze fl#kker.

Boris Poepnagel | 08-11-21 | 20:21

Wtf hebben wij in syrie gedaan? Of marokka en de rest van afrika. Het is een slap excuus voor de decennialange georchestreerde islamisatie van Europa.

parlinone | 08-11-21 | 20:22

Mooi ook die steun van de EU en de Europese landen.
Oeps, foutje...

ZZP-er | 08-11-21 | 19:58

Als migratie zo'n verrijking is, waarom doet Loekasjenko dit dan?

omanders | 08-11-21 | 19:50

De onvoorstelbare brutaliteit ook. Altijd en eeuwig elkaar bevechten in eigen regio en als je land dan volkomen verpest is andermans land opeisen en dát gaan verpesten.

Cassandra | 08-11-21 | 19:47

Ja jongens (m/v/x), maak je tits maar wet. Het zou me niet eens verbazen als alleenstaanden die in een "te grote woning" (laten we zeggen groter dan 2 kamers) wonen straks verplicht een Irakese huisgenoot kado krijgen. Een beetje solidair, mensen. (Geldt uiteraard niet voor boomers, deugneuzen en BN-ers)

Asteroid-B612 | 08-11-21 | 19:28 | 2

U kunt best wel eens gelijk krijgen 3 miljoen alleenstaanden in Nederland volgens Jan Latten.
De regering geeft wat belasting voordeel, hoe simpel kan de oplossing zijn.

polderaar | 08-11-21 | 19:37

Asteroid-B612 | 08-11-21 | 19:28: Brengt wel de huizenmarkt wat in beweging.

jan cioran | 08-11-21 | 19:42
-weggejorist-
epifanie | 08-11-21 | 19:24

Lijken vooral mannen en hun oudere zonen. Waar zijn de vrouwen en kinderen dan?

jan cioran | 08-11-21 | 19:07 | 4

Wat denkt u zelf ?
In een bos harde wind temperaturen rond nul natte sneeuw.

polderaar | 08-11-21 | 19:33

"Waar zijn de vrouwen en kinderen dan?"
Op de NOS-site en op JOOP.

SIogra | 08-11-21 | 21:37
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Wassila | 08-11-21 | 18:37

Enoch Powell (1968): “ It is like watching a nation busily engaged in heaping up its own funeral pyre.”

theo-is-dood | 08-11-21 | 18:36 | 1
-weggejorist-
Uw Verzekeringsadvis | 08-11-21 | 19:02

Meer woningen bouwen in Nederland dus, dan zijn de problemen in Irak, Afghanistan, Marokko, Libië, Iran, Somalië, Turkije, Tsjetsjenië, Soedan, Turkmenistan, Jemen, Nigeria, Algerije, Jordanië, Libanon, Kazachstan, Syrië, Eritrea en als het even mee zit ook in Sierra-Leone voorlopig opgelost.
Zo moeilijk is het niet.

K. Westergaard | 08-11-21 | 18:35 | 1

Behalve dat je de problemen, stammenstrijd en adere shit naar hier importeert, maar : een kniesoor die daarop let. Diversiteit is onze kracht ! O wacht toch niet.

Asteroid-B612 | 08-11-21 | 19:44

Zo ziet geopolitieke oorlogsvoering eruit tegenwoordig.
Jaren geleden in Bodrum gezien hoe aan het begin van de avond de overdekte markt ineens vol was met vluchtelingen om na zonsondergang de oversteek te laten maken.
Nu doet Belarus hetzelfde en nog steeds zegt Brussel, nee we financieren geen hekken wel grensbewaking.
De Baltische staten en de Polen moesten het zelf maar uitzoeken en gelukkig is er al een flink hek geplaatst.
West Europa moet zich schamen, hoogmoed komt voor de val.

polderaar | 08-11-21 | 18:22 | 3

Ik denk dat Brussel dit wel leuk vindt: Polen opzadelen met migranten en eenmaal binnen weigeren die door te laten reizen naar Duitsland en Nederland waar men zo graag heen wil.

Mocht dit gebeuren dan zou het weer fantastisch zijn als Polen hetzelfde doet als Wit Rusland en de meute aan de Duitse grens zet en daar door laat lopen.
Niet direct zo leuk voor ons, want volgen de bordjes Ter Apel, maar het legt een enorme bom onder de EU.

Nuuk | 08-11-21 | 19:57

Orban heeft gezegd een corridor te willen creëeren om migranten door te laten. Dit als consessie naar de EU.
En verder? Tja. Nieuwe Duitse regering wil Polen niet helpen. NAVO mompelt iets van ongeoorloofd, Ylva Johansson (EC) mompelt iets over hoe slecht Belarus wel niet is. En verder is iedereen hier al zo anti Polen dat de Polen hier wel als de bad guy zullen worden gezien en onder druk worden gezet om de kwaadaardige, hybride oorlogsvoering door Lukaschenko te faciliteren.
Volgende maand +5.000 asielzoekers in Nederland. Etc. Polen krijgt geen hulp van de EU of NAVO.

Bataafje | 08-11-21 | 20:02

@Nuuk | 08-11-21 | 19:57: stel, Polen laat ze binnen. Naturaliseren ze a la minute onder voorwaarde dat ze naar Duitsland reizen.

Vrij verkeer binnen EU, niet dan?

sjef-van-iekel | 08-11-21 | 21:34

Als ze het met een gewapend conflict voor elkaar konden krijgen vielen ze binnen no time Europa binnen. Probleem is, dat zou ze duur komen te staan. Ongewapend worden ze echter beschermd en zijn ze onschendbaar. In beide gevallen is het echter een vijandige invasie met als doel Europa te destabiliseren. De mensenrechten(organisaties) hebben ons in hun greep en leveren al dan niet bewust een vijandige strijd tegen hun eigen volk.
Het ontbreken van wapens alleen maar omdat die henzelf de kop zou kosten.

nsfl | 08-11-21 | 18:20 | 3

Vrijwillige capitulatie van de EU.... We worden langzaam overgenomen en dat zonder gevecht..

P47Thunderbolt | 08-11-21 | 18:53

@P47Thunderbolt | 08-11-21 | 18:53: "Crowding out The Dutch" Zo is Nieuw Amsterdam en uiteindelijk Nieuw Nederland in handen van de Engelse Kroon gekomen.

PieterC | 08-11-21 | 20:08

Er is maar één fundamentele oplossing: Het VN-vlv opzeggen (liefst met alle andere EU-landen) en daarnaast alle andere verdragen op dit punt aanpassen en wetgeving maken die van asiel een gunst maakt in plaats van een recht.

Citaat:-Dr-Jan-van-Beek

theo-is-dood | 08-11-21 | 20:59

Zo te zien wordt binnenkort Polen weer binnengevallen en overlopen zoals de Mongolen, Tartaren, Zweden, Pruisen, Russen en Duitsers dat deden. Wel fijn dat de tijd vordert maar eigenlijk niks verandert. Arm Polen wel.

Graaf_van_Hogendorp | 08-11-21 | 18:14 | 3

En hoeveel daarvan denk je dat er in Polen blijven

Tjemig | 08-11-21 | 18:25

Arm Polen? Ze komen allemaal naar Ter Apel.

HoniSoit | 08-11-21 | 18:25

Polen heeft twee keer voorkomen dat wij met z'n allen Turks zijn gaan spreken. Iets met Wenen.

LD69 | 08-11-21 | 19:40

Ach en maar afgeven op Polen aangaande sommige wetten.
Hier zitten we met een regering die vrijheden van burgers steeds meer ter discussie stellen .
Nee ik bedoel niet het gedoe aangaande het geklungel corona maar meer op het gebied van privacy.
Voor u bent u volgens Grappenmaker een potentieel misdadiger dus wil deze nitwit wil steeds meer beperkingen aangaande vrijheid van surfen en meer controle wat surfgedrag aan gaat op internet.
Komt nog bij dat deze onbenul geen enkele nota of kennis heeft van internet.

Simpele Drenth | 08-11-21 | 18:09

Jezus wanneer stopt deze migranten waanzin en wordt er eens echt ingegrepen?
Ze lullen altijd over de "VOC mentaliteit". Laten we die mentaliteit nou eens van stal halen. Dan was het gauw over met dit geouwehoer. Zeg dat Vluchtelingenverdrag op en bescherm verdomme je eigen inwoners k..overheid.
En dan maar blijven drammen over het klimaat.. Dat is echt niet onbelangrijk maar volgens mij hebben we al een aantal jaren een veeeel urgenter en groter probleem: migratie....

JP1973 | 08-11-21 | 18:07 | 1

Ik ben het met u eens, echter er zijn in Europa te veel mensen die enerzijds geen last krijgen van deze islamitische import en anderzijds geloven dat het opvangen van vluchtelingen en "vluchtelingen" de essentie is van onze Beschaving. Deze mensen draaien nog steeds aan de knoppen.

LD69 | 08-11-21 | 19:38

Afschieten mag niet, door de lijn v/d Poolse militairen heen breken gaat wel lukken met zoveel van die wanhopige figuren, vrees dat ze idd binnenkort in Ter Apel zijn.
Maar goed niet interessant, we zitten met het klimaat.

Uw Verzekeringsadvis | 08-11-21 | 18:00 | 1

Binnenkort in uw achtertuin..

P47Thunderbolt | 08-11-21 | 18:55

Opvangen in Polen en met steun van de EU in vliegtuigen de zelfde route terug met de mededeling ga naar de Barteljorisstraat en indien u langs start komt ontvangt u geen 20 duizend Euro. Gewoon duidelijk maken dat dit niet de weg is

Mark van Leeuwen | 08-11-21 | 17:56 | 3

Nee, totaal geen opvang in de EU. Zorgen dat die klaplopers de (buiten)grens niet passeren. Loekasjenko heeft ze uitgenodigd om allemaal naar Minsk te komen vliegen, het is zijn probleem; hij vangt ze maar op, of zet ze op het vliegtuig terug naar hun 'eige' land.

Maar ze onder geen voorwaarde binnenlaten: wegjagen met traangas, zorgen dat de hele buitengrens zo snel mogelijk afgegrendeld wordt met hekken. Dát zou topprioriteit in Brussel moeten hebben; financier die hekkenvanuit Brussel, daar heeft de hele EU belang bij.

Dr_Johnson | 08-11-21 | 18:11

@Dr_Johnson | 08-11-21 | 18:11:
Mee eens. Bovendien wordt de boodschap in één klap duidelijk: wij zijn klaar met immigranten uit islamitische staten. Ga terug en bouw je eigen land op. En als je er voor moet vechten, vécht dan.

LD69 | 08-11-21 | 19:44

Tijdje terug had het Westen nog gezond verstand en was zo een Loekasjenko oid keurig door de CIA afgeknald, kom daar maar eens om anno 2021

Uw Verzekeringsadvis | 08-11-21 | 17:55 | 1

Je kijkt teveel films

Sir_Cumalot | 09-11-21 | 04:47

Gelukkig hebben we Von der Lijken en Florence Merkel
in deze hond-eet-hond-wereld om dit zoveelste islamitische varkentje te wassen.

SIogra | 08-11-21 | 17:51

Laat ze toch binnen. Europa schafft das.

Kattie | 08-11-21 | 17:50
-weggejorist-
Piet_Derksen | 08-11-21 | 17:50 | 1

Dappere Poolse militairen houden daar in de kou stand.

Dit in de wetenschap dat ze in feite Duitse, Zweedse en Nederlandse grenzen bewaken. Want dit volk is onderweg naar ons, en wil echt onder geen beding in Polen verblijven.

Uitermate triest dus dat deugende politici hier over elkaar heen vallen om maar “schande” te kunnen roepen. Met in hun kielzog het randdebiele deel van hun achterban, die door de ‘zielige’ beelden van jonge kinderen tot tranen toe geroerd is.

En dan lees je vervolgens weer over zo’n ouwe 71-jarige Drentse gek, die zo nodig in Griekenland illegale migranten heeft zitten faciliteren.

Gelukkig dat de Grieken met dit soort volk wel weet om te gaan; justitie in Griekenland heeft een eis van 10 tot 25 jaar tegen hem geëist, op grond van mensensmokkel;
nos.nl/artikel/2404839-nederlander-wo...

Laten die Poolse militairen het alleen allemaal maar niet horen.

Want waarom zou je daar in de kou gaan staan tegenover dat volk, terwijl verwende, volgevreten Nederlanders met een grote bek, voor wie jij de hete kastanjes uit het vuur zit te halen, jouw werk feitelijk ondermijnen en jou persoonlijk ook nog eens zitten te beschimpen.

Kompromat | 08-11-21 | 17:35 | 2

Hier heb je het over jezelf of niet?

Want waarom zou je daar in de kou gaan staan tegenover dat volk, terwijl verwende, volgevreten Nederlanders met een grote bek, voor wie jij de hete kastanjes uit het vuur zit te halen, jouw werk feitelijk ondermijnen en jou persoonlijk ook nog eens zitten te beschimpen.

DexterGordon | 08-11-21 | 18:06

@DexterGordon | 08-11-21 | 18:06:
Nee,

Ik heb het niet over mezelf.

Begrijpend lezen is - voor sommigen althans - nogal ‘een dingetje’.

Kompromat | 08-11-21 | 18:44

Hoeveel komen er nog, dit is eng aan het worden.

gato | 08-11-21 | 17:33 | 3

Gauw, nog meer bedden, nog meer AZC's, nog meer huizen bouwen voor deze "vluchtelingen".

KlaagGraag | 08-11-21 | 17:42

Ethiopië, 26 miljoen liefhebbers.

Uw Verzekeringsadvis | 08-11-21 | 17:53

Collega van mij, van oorsprong Somaliër, was deze zomer in Ankara. Familieomstandigheden. Bij terugkomst beweerde hij dat er in Turkije honderdduizend Somaliërs zijn die allemaal naar het Westen willen. Ik geloofde hem niet maar hij hield voet bij stuk. Nu hebben Turkije en Somalië een nogal hechte culturele band en het is niet gek dat er zoveel in Ankara zitten. Velen hebben een restaurantje of winkel en leven daar. Maar als ze de kans krijgen reizen ze verder, ze gaan niet naar huis.

LD69 | 08-11-21 | 19:54

Vroeger heette dat oorlog, invasie, bezetting. En moet je nu dus dienovereenkomstige maatregelen treffen, Achtung Minen!

squadra | 08-11-21 | 17:21

Chantal Janssen en Eva Jinek hebben vast nog plek. Oh, ja en verplicht vaccineren regen Kerona bij binnenkomst EU. Kijken hoeveel er meteen weer terug willen.

More_Bazz | 08-11-21 | 17:18

Linke zaak voor die migranten in dat gebied is een goed stuk van napoleons troepen doodgevroren het gaat daar echt knetter koud worden de komende tijd, als ik migrant was zou ik maken dat ik daar wegkwam. Je bent overigens een idioot als je daar kinderen mee naar toe neemt....

barrykoningen | 08-11-21 | 17:15 | 3

Klopt, is een regio met de koudste temperaturen. In de zomer dan ook weer goed toeven. Dit spelen met mensenlevens door ome Luka tekent zijn mentale conditie. Ook al is het koud, een overgesprongen vonkje zet de boel zo in lichterlaaie.

HebjeHemweer | 08-11-21 | 19:22

Lekker uitwaaien. Daar frissen die woestijn boys van op.

Asteroid-B612 | 08-11-21 | 19:51

Tijdens de invasie georkestreerd door Erdogan heb ik ze aan de Zuid-Oost Europese grens gezien met baby's als schild tegen de oproerpolitie. Lekker volk komt er binnen.....

Grachus | 08-11-21 | 20:14

Ik hoop dat Polen niet bezwijkt maar stand houd en de illegale migranten tegenhoud.

Want als Polen bezwijkt dat is het hek van de dam omdat miljoenen (potentiële ) illegale migranten staan klaar voor de reis naar Noord/West Europa via de Oost Europese landen en Noord/West Europa onder de voet word gelopen.

Eenmaal in Europa krijg je ze er niet meer uit. Het uitzettingsbeleid werkt niet.

Het overgrote deel van deze asielzoekers zijn geen echte "vluchtelingen' maar illegale migranten ( vaak jonge mannen) die de asielprocedure misbruiken om een verblijfsvergunning te krijgen en alle voordelen ( gratis huis; gratis levenslange uitkeringen; gratis gezondheidszorg ; enzovoorts) die daarbij horen.

Uiteraard op kosten van de belastingbetaler die hiervoor het geld moet ophoesten.

==============

Kijk en huiver: 52% van alle mensen in de bijstand is niet-westers allochtoon. We geven ons land, onze uitkeringen, onze huizen, alles weg.

En u mag betalen.

youtu.be/O8lLhp5bYZc

Swieberj | 08-11-21 | 17:14 | 4

Oftewel zeker meer dan 52% van de allo´s zit in de bijstand.

squadra | 08-11-21 | 19:08

Het is ons probleem en kunnen dat niet door de Polen laten oplossen. Wij nodigen en masse de invasieve exoten zelf uit. Pas als dat verandert, houdt het op. En de verandering moet zodanig zijn dat de invasieve exoten liever in hun thuisland blijven dan hier te moeten zijn.

Grachus | 08-11-21 | 20:10

Kijk niet alleen naar het bijstandpercentage, maar vooral naar de verhouding werkenden vs niet-werkenden. Dat daalt al jaren en dat zal het blijven doen. Eens zal het stelsel imploderen.

Grachus | 08-11-21 | 20:12
▼ 1 antwoord verborgen

Zo, als dit naar Nederland komt zijn de eerste tweeduizend sociale huurwoningen die vrijkomen alvast vergeven!

Rhenium | 08-11-21 | 16:58 | 4

Vergeet de IC bedden niet.

Gaat het niet dan? | 08-11-21 | 17:04

Waar staat de honingpot? Juist, in Nederland. En daar willen de illegale migranten naar toe.
==================
"Wij willen Naar Nederland.

www.telegraaf.nl/nieuws/690400255/mig...

Swieberj | 08-11-21 | 17:18

@Swieberj | 08-11-21 | 17:18: Bij dezelfde link verderop "05/11/2021 Broekers noemt terugdringen migranten door Kroatië onacceptabel". Geldt dus nu ook voor Polen. Die Polen zijn echt knettergek. Waarom al die middelen en moeite doen om ze tegen te houden. Laat ze lekker doorwandelen naar West-Europa.

Grachus | 08-11-21 | 20:05
▼ 1 antwoord verborgen

Houd je daar maar eens mee bezig ipv met een lang verjaard slavernijverleden. Maar nee, dat zou echt werk impliceren.

inCol | 08-11-21 | 16:56
-weggejorist en opgerot-
Krankus | 08-11-21 | 16:54

Kijk Polen heeft een leger. Toch wel handig in bijzondere gevallen.

Maar goed. Nederland heeft het leger weg bezuinigd en de zorg trouwens ook. Maar dat is nu niet belangrijk. Want NL gaat eerst even de komende 3 jaar het mondiale klimaat redden en daarná gaan we wat doen aan de immigratie oke? Kwestie van prioriteiten. Komt helemaal goed, no worries.

Dutchbeaurouge | 08-11-21 | 16:53 | 1

Ja, wij modificeren asielzoekers zodanig dat ze stikstof, fijnstof en CO2 uit de lucht gaan opnemen en vastleggen.

Rhenium | 08-11-21 | 16:59

Dat ze German roepen, betekent dat ze naar Mutti Merkel willen?

Jan, Leiden | 08-11-21 | 16:42 | 8

@Jan, Leiden | 08-11-21 | 16:56: Door vanaf Baghdad c.s. direct op Minsk te vliegen, slaan ze wel in één klap de Balkan over.

Festen | 08-11-21 | 17:36

u ziet het helemaal goed..

ko uit groningen | 08-11-21 | 18:46

@ko uit groningen | 08-11-21 | 18:46: en dan henb ik het over rectormagnificus.

ko uit groningen | 08-11-21 | 18:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Laat maar binnen dan, het komt er toch wel van
Het geeft niet of je rent
'k Heb jou nooit gekend, 'k wil weten wie je bent
'k Wil weten wie je bent

HeerVanStand | 08-11-21 | 16:35

Laten we nu echt al die vrouwen en kinderen die daar aan de grens staan af rotten?

ratelaar | 08-11-21 | 16:35 | 5

Gender neutraal hier. Opzouten. Dat zielige gedoe met vrouwen en kinderen. Daar zijn de opvoeders verantwoordelijk voor of neem je ze allemaal in huis?

Mr_Pikibelly | 08-11-21 | 16:53

Altijd het “we”verhaal, zou zeggen stap in je auto en ga er naar toe en draag een steentje bij door er in huis te nemen..

mark' | 08-11-21 | 17:15

Er wonen al miljoenen vrouwen en kinderen in Belarus, daar zitten ze al, kunnen ze mooi aansluiten. Maar ja, daar moet je werken voor je Atlant, hier krijgen ze een Miele gratis.

Festen | 08-11-21 | 17:17
▼ 2 antwoorden verborgen

IK zeg de Polen moeten de grenzen meteen opengooien onder dreiging van intrekken alle EU subsidies. Dit is onmenselijk.
Of misschien moet de EU een paar miljard geven aan Wit Rusland voor de opvangen van deze vluchtelingen. Dat werkt ook goed met Turkije.

ultraman | 08-11-21 | 16:33 | 1

Bullshit. De EU heeft de huidige situatie aan zichzelf te wijten door met het wapperende vingertje maar liefst 4 keer zware economische sancties tegen wit-Rusland in te stellen. Loekashenko dictator, corrupt blabla zal allemaal wel, maar wij hebben dus NIETS te maken met Wit-Rusland. Het probleem met bullies en halve mafiosi zoals Lukashenko is dat ze terugknokken als je in de weg loopt en moeilijk gaat lopen doen, en dat heeft hij (vanuit zijn perspektief dan) goed gedaan. En nee het werkt NIET goed met Turkije. Met dat vluchtelingenverdrag om Syriers op te vangen in Turkije (beklonken in 24 uur) voor de lieve som van 4 miljard euro wist de EU zich een totaal hopeloze situatie te manouvreren waarmee Erdogan naar hartelust kan chanteren, En Erdogan deed dat natuurlijk zodra hij de kans kreeg. Verder dragen die "vluchtelingen" enige verantwoording voor hun eigen situatie. Ze zijn naar Wit-Rusland gereisd op uitnodiging van Lukashenko, die riep "ik laat jullie wel door naar EU". Dat was niet zo slim, want nu ben je een speelbal in een conflict russen de EU en wit-Rusland.

Asteroid-B612 | 08-11-21 | 20:03

Ik ben blij dat landen als Polen aan de buitengrens van de EU liggen. Die hebben nog wel een sterke overheid en de gemiddelde Pool is heel wat minder woke en gefeminiseerd dan de Nederlandse variant. Al die lui komen dus niet zomaar de grens over.
Nederlandse militairen hadden snel het prikkeldraad doorgeknipt voordat alle "vluchtelingen" zich eraan zouden bezeren.

PieterPuk | 08-11-21 | 16:32 | 2

Ja, ondanks de corruptie ben ik om deze reden toch blij dat de Visegrad-landen lid zijn van de EU, om binnen de EU wat tegenspraak te bieden en ons via vetos en pushbacks te behoeden voor de gevolgen van West Europees woke-denken.

Mickdestok | 08-11-21 | 16:42

Nederlandse militairen hadden daar niet eens gestaan - wij gaan onze 'goede relaties' met Minsk en Moskou toch niet op het spel zetten voor een paar extra ongenode gasten? U en ik betalen tóch wel....

bisbisbis | 08-11-21 | 16:54

Toverwoord Yezidi's en Koerden om de empathie op te wekken....

Mogen wij dan alsjeblieft die Yezidi's en Koerden eruit pikken, dan kunnen die hier blijven. De rest van de stammen die aan de verkeerde kant van het conflict stonden en voor IS stonden te juichen, gaan maar naar Belarus.

Er zullen tussen die Yezidi's en Koerden ook een stel enorme strontzakken en profiteurs zitten, maar in ieder geval waren ze de vijand van onze vijand.

Bad_Pritt | 08-11-21 | 16:32 | 2

95% mannen maar dan wel weer een shot met vrouw en kind.

ultraman | 08-11-21 | 16:35

@ultraman | 08-11-21 | 16:35:
-
Daar moeten die cameramannen uren voor in de bosjes liggen... misschien komt er straks nog een 'westers' uitziend klein meisje voorbij met grote ogen... die haalt dan vanavond nog CNN en CBS - en dat is tóch weer cashen...

bisbisbis | 08-11-21 | 16:57

Zitten er geen IC verpleegkundigen bij ?

SGT1bd | 08-11-21 | 16:31 | 3

Vast wel en ook heel veel treinverkeersleiders.

Kattie | 08-11-21 | 17:47

en automonteurs. gespecialiseerd in autoradio's en airbags

Miesmol | 08-11-21 | 18:21

Apothekers, raketgeleerden, en niet te vergeten tolken.

matatwork | 08-11-21 | 19:15

Zolang de mentaliteit in dit soort landen nog altijd is dat men het recht op voortplanting heeft, niks gespaard heeft en zijn eigen broek niet kan ophouden blijft dit gewoon voortduren. Het zal niet minder worden. Mensen moeten nu eenmaal vreten en slapen, en als ze dat niet hebben gaan ze dat zoeken.

van Oeffelen | 08-11-21 | 16:30

Op een van de filmpjes zo'n aanwinst die op een hek staat te rossen alsof het zijn vrouw is ondanks dat een soldaat hem iets op zijn gezicht spuit. Nee, die hebben we echt nodig, vast een vaatchirurg.

bergsbeklimmer | 08-11-21 | 16:30

We zijn verloren!

aflaatverkoper | 08-11-21 | 16:29

Maar toen Ome Donald de grens met Mexico dicht gooide en het leger stuurde ter versterking, was hij een hele gemene meneer. Want waar moesten die Nigerianen die naar Mexico Stad waren gevlogen dan asiel aanvragen? Of die Haitianen die al 20 jaar illegaal in Chili woonden?

drs. Levi Samsonov | 08-11-21 | 16:24 | 1

En nu opa Biden de grens heeft open gegooid zitten ze allemaal in concentratiekampen of onder bruggen in even erbarmelijke toestanden, maar dan wel op de kosten van de US belastingbetaler...

ReyNemaattori | 08-11-21 | 20:05

In feite is wat Lukashenko doet met asielzoekers ten opzichte van Polen minder erg, dan wat de nederlandse Kaag op dit gebied uithaalt uithaalt met het eigen land.

Tis nie waar! | 08-11-21 | 16:19

Dit is eenoorlogsdaad van Wit-Rusland. Polen moet met NAVO steun Wit-Rusland binnentreden en een militaire bufferzone instellen om iedereen tegen te houden en terug te duwen.

Mickdestok | 08-11-21 | 16:15 | 6

Je denkt toch niet dat de EU mensen tegen gaat houden en terug duwen. Vergeet het maar.

Pietie | 08-11-21 | 16:59

@drs. Levi Samsonov | 08-11-21 | 16:21: Sinds wanneer kunnen migranten asiel aanvragen?

Pietie | 08-11-21 | 17:00

@Levi Samsonov: het faciliteren en bemoedigen van een illegale invasie is een daad van oorlog. Ik wil inderdaad voorkomen dat mensen illegaal de EU binnentreden. De regel geen visum, geen toegang is niet zo ingewikkeld. Wit Rusland nodigd deze mensen uit om naar Wit Rusland te komen, dus dat moet maar het land zijn waar ze asiel kunnen aanvragen.

Mickdestok | 08-11-21 | 17:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vind het zielig. Al die vrouwen en kinderen die erbij lopen. Oh nee, wacht...

Waakvlam | 08-11-21 | 16:09 | 3

Ik zat ook al vergeefs een lekker wijf uit te zoeken.

NLgaatnaardeklote | 08-11-21 | 16:15

Foto's in de telegraaf alleen vrouwen en kinderen, en willen naar Nederland.

Sessine | 08-11-21 | 16:18

@Sessine | 08-11-21 | 16:18: Wij, de Nederlandse bevolking, willen dit echter niet (Ondanks beweringen uit de Tweede Kamer 'dat hiervoor een groot draagvlak bestaat'). Dit land heeft al genoeg gedaan. Nederland = vol, tijd voor een ander land om de rekening op te pakken.

Nederlandop1 | 08-11-21 | 16:28

Welkom in Nederland. Op het landgoed van Marcel van Dam is nog plaats genoeg.

Stratum | 08-11-21 | 16:05 | 1

Die man moet toch zeker wel 100 zijn.

Kattie | 08-11-21 | 17:49

Was ook een eis van de EU, bij toetreding kwam er een nieuwe grenswacht in Polen, de zogeheten Straz Graniczna zouden de buitengrens streng bewaken zodat het interne EU verkeer vrijer kon.

Zoethoudertje | 08-11-21 | 16:05

zolang 80% mannen zijn tussen de 18 en de 40 zijn het wat mij betreft kansloze gelukzoekers. Genoeg geld voor een vliegreis naar Minsk, genoeg geld voor een telefoon en een smokkelaar. Maar een bestaan opbouwen bij een van de buurlanden oost, zuid of noord van ze, ho maar.

sorry hoor, maar de polen hebben wel een punt hier. Grens dicht, met geweld desnoods

Dr.Utker | 08-11-21 | 16:05 | 1

Of het eigen land opbouwen, een ander islamitisch land opzoeken .. Maar nee ..

Polen hebben tenminste nog een ruggengraat.

Nederlandop1 | 08-11-21 | 16:19

Dus men probeert vanuit Wit-Rusland een NAVO-lid binnen te vallen....
Gevalletje artikel 5 lijkt me.

JanVergoor | 08-11-21 | 16:01 | 3

Nee hoor, de Wit-Russen helpen de vluchtelingen hun recht op een asielprocedure in de EU te claimen.

drs. Levi Samsonov | 08-11-21 | 16:22

@drs. Levi Samsonov | 08-11-21 | 16:22: Moeten maar asiel aanvragen in Wit-Rusland. Maar zo ver reikt jouw visie niet!

kokenrel | 08-11-21 | 17:15

@kokenrel | 08-11-21 | 17:15: Die aanvraag is bij voorbaat afgewezen, dus gaan ze het elders proberen. Op naar West-Europa, want daar zijn ze meer dan welkom.

Grachus | 08-11-21 | 19:56

Het ging al verkeerd.
Nu gaat het echt niet goed. Niet goed.

ParaPiet | 08-11-21 | 15:53

Elke dag landen er 1000 migranten in Wit Rusland en ondertussen zijn er al 8000 in Duitsland die ook graag naar Nederland willen gaan. Nederland moet nu echt beginnen met een hek te bouwen

jack_gouda | 08-11-21 | 15:50 | 3

ik hoorde recent hele andere getallen. 50! vluchten per dag, dus zeg maar zo'n 8000 migranten per dag. Houdt dit een jaartje vol (we zijn al half jaar in opstartfase) en we hebben het over 4 miljoen mannen die hun familie over laten komen. Laat dat even bezinken.

parlinone | 08-11-21 | 16:11

@parlinone | 08-11-21 | 16:11: Het scenario dat Jean Raspail al in 1973 (!) in zijn boek schetste.
BOL: De Ontscheping' verscheen in 1973 onder de titel 'Le Camp des Saints' en veroorzaakte grote opschudding. Ronald Reagan las het en Samuel Huntington verwerkte het in zijn 'Botsende Beschavingen'.

Pas in de loop van de jaren bleek hoe enorm profetisch het scenario van deze roman was en vanaf de jaren '90 werd dit boek een absolute bestseller.

theo-is-dood | 08-11-21 | 18:56

@theo-is-dood | 08-11-21 | 18:56: Interessant, lees nu op de Wikipedia de samenvatting: het verhaal heeft inderdaad veel parallellen met wat er nu gebeurt. En met 2015, het miljoen dat naar binnen liep na "Wir schaffen das".

LD69 | 08-11-21 | 20:16

Je kan 'Germany' roepen wat je wil maar 0 kans op een lift daar.

Mr_Natural | 08-11-21 | 15:45 | 1

die politiemannekes lijken net Romeinse legioensoldaten. Waar zijn Asterix en Obelix als je ze nodig hwbt?

nobodiesunmighty | 08-11-21 | 15:54

Ik ben benieuwd of Frontex komt helpen. Ze hebben nu een begroting van 500 mln (van oorspronkelijke 5 miljoen - lol, om hier mee de hele EU-grens te beschermen). Nog steeds nogal weinig, maar de begroting is bevroren door het Europarlement omdat Frontex aan pushbacks deed in Griekenland.

De Eierbal | 08-11-21 | 15:42 | 5

@nobodiesunmighty | 08-11-21 | 15:56:
Dat blijkt dus niet, achterlijke idioot. Waarom denk je dat ze pushbacks doen? Mensen die bij Frontex werken willen oprecht de grens beschermen, ondanks al het politieke gekonkel.

Zonder solidariteit zouden de Polen die migranten vrolijk naar Duitsland brengen.

De Eierbal | 08-11-21 | 15:58

@De Eierbal | 08-11-21 | 15:58: Frontex mag helemaal de grens niet beschermen, dus doen waarvoor ze aangenomen zijn.
Je moet je wel afvragen waar die EU mee bezig is.

Pietie | 08-11-21 | 17:05

@De Eierbal | 08-11-21 | 15:58: Net als bij de Nederlandse politie willen de mensen op de werkvloer dat wel, maar de top slijmt gewoon met de Politiek-Correcten mee voor het grote Heilsidee. Je zou verwachten dat push-backs de kerntaak van Frontex zou zijn, maar ze worden door de politiek gegijzeld om stiekem taxibedrijf te spelen.

Grachus | 08-11-21 | 19:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zijn vooral gezond uitziende, goed geklede mannen met dure telefoons, klaar om voor de rest van hun leven uitkering te gaan incasseren, vrouwen lastig te vallen en zeiken dat het niet goed is hier. Zie ze hier in mijn woonplaats ook rondlopen, richting pinautomaat en terug naar de opvang. Nu hopen dat de Polen stand houden.

Cassandra | 08-11-21 | 15:41

Zo snel mogelijk het IJzeren Gordijn weer neerzetten. Dat is de enige oplossing voor dit soort problemen. Anders is die slappe EU overgeleverd aan de maffia.

KeesBruin | 08-11-21 | 15:41 | 2

De EU is zelf maffia dus dat is het punt niet.
Hooguit dat 1 grote maffiaclan al erg genoeg is, en problemen als overbevolking en jihad kunnen we ook best zonder.

Dandruff | 08-11-21 | 15:45

@Dandruff | 08-11-21 | 15:45: Inderdaad, de EU is ook een soort maffia, maar weer op een andere manier dan Wit Rusland of Poetin.

KeesBruin | 08-11-21 | 15:56

Het is een invasie. Maar de soldaten dragen geen uniform. En door middel van de baarmoeders van de nareizigers wordt de oorlog gewonnen.
Heb ik niet verzonnen. Kolonel ghadaffi zei dit een paar decennia geleden in een interview.
Profetische woorden of slechts de poorten van Wenen 2.0?

slowpoke-htb | 08-11-21 | 15:41 | 3

@* Il Principe * | 08-11-21 | 15:57: maar ondertussen komen er wel miljoen moslims per jaar bij in europa door migratie. het gaat om de optelsom van beiden slimmerd

parlinone | 08-11-21 | 16:14

Geen profetische woorden, maar een Islamitische mindset. Hij wist over welk volk hij de baas was.

Grachus | 08-11-21 | 19:50

Als de EU niet oppast zetten ze eerdaags in Polen de grenzen ook open, maar dat vinden die Duitsers vast geen probleem want die schaffen das.

deugallergie | 08-11-21 | 15:39 | 2

En die paar duizend die verder naar Nederland lopen worden met open armen ontvangen, huizen en Miele's zat. Lullig voor de arme Nederlandse zwervers die in de winter als het vriest in een hal mochten overnachten, die is nu vol.

jan huppeldepup | 08-11-21 | 15:52

Zat ik ook al aan te denken. EU beetje schreeuwen dat Polen niet democratisch is en dan de toegezegde miljarden niet naar Polen storten.
Dan zeggen die Wojteks aan de grens ook een keertje van "Zo, weekend, op naar huis" en binnen 24 uur staat al dat gajes in Duitsland en Ter Apel de hand op te houden.

Boeloeboe | 08-11-21 | 16:26

Een paar kruisraketten op het presidentieel paleis van Loekasjenko afschieten. Escaleren kun je leren...

Enter Yeti | 08-11-21 | 15:39

Zouden het de Polen zijn die West-Europa nogmaals redden uit de klauwen van de islamieten zoals in 1683?

Willibald von Klúúúk | 08-11-21 | 15:38 | 2

Waarschijnlijk niet. Alle mannen van stucbare leeftijd, zitten niet meer in Polen.

* Il Principe * | 08-11-21 | 17:20

@* Il Principe * | 08-11-21 | 17:20: Lol.

LD69 | 08-11-21 | 20:18

Zeg nu eerlijk. Dit vraagt toch om een gezellig Oud-Hollandsch potje Annemaria Koekoek?

SteilAchterover | 08-11-21 | 15:38

Fijn dat we nog Polen, Hongaren en Kroaten hebben die het gevaar wel zien.

Kutwielrennert | 08-11-21 | 15:37 | 1

Niet alleen die. Iedereen ten oosten van de lijn Berlijn-Rome ziet dat.

Grachus | 08-11-21 | 19:48

Er zijn in de geschiedenis vele volkeren verdwenen doordat andere volken binnen vielen. Vaak met geweld, soms ook gewoon door (onvrijwillige) vermenging. Kijk maar eens naar het tijdperk van de volksverhuizingen. Het is een illusie te denken dat dat niet meer gebeurt in de toekomst.

Hadena | 08-11-21 | 15:37 | 1

Hoi Mark. Het overkomt ons!

Grachus | 08-11-21 | 20:34

De Polen hebben een pleurishekel aan de moffen, dus om nou “German” te schreeuwen tegen Polen die de grens bewaken….
Dan maak je geen vrienden.
Evengoed gewoon terugmeppen naar Minsk.
Oprotski!

Ruimedenker | 08-11-21 | 15:37

Geert er maar even naartoe sturen. Die weet wel hoe hij hiermee om moet gaan en hij is welkom in Polen. De EU gaat toch niets doen.

Fedde71 | 08-11-21 | 15:33

"We hebben deze mensen nodig voor de zorg want er is te weinig capaciteit in de zorg."
Complete leugen. De Nederlandse zorg wordt juist onevenredig belast door de niet westerse allochtonen. De zorgkosten niet-westerse allochtonen verschillen van autochtonen. Allochtonen gaan juist vaker naar een arts en hebben vaker een behandeling. Het omkeren van de niet westerse migratie geeft juist verlichting aan de zorg. Ineens heeft de huisarts weer wat lucht, en zullen de wachtlijsten en kosten verminderen. Het is afgrond en destructie met het Nederlandse beleid.

rectormagnificus | 08-11-21 | 15:33 | 2

het is een piramidespel. Die importlandiërs worden ook oud. Eeuwige groei is een illusie

Dr.Utker | 08-11-21 | 16:08

“ Turkse, Marokkaanse en Surinaams-Hindoestaanse groepen beschouwen mensen met diabetes als 'anders', dat wil zeggen als niet overeenkomend met hun culturele waarden en sociale normen. Daardoor is het voor allochtone diabetici moeilijk om leefstijladviezen in het dagelijks leven te integreren.”
Bron: ntvg.nl

theo-is-dood | 08-11-21 | 19:00

Horror man. Ik heb al een tandarts en ben (nog) niet op zoek naar een hersenchirurg.

Martin Jokt | 08-11-21 | 15:32

Loekaschenko geeft al niks om zijn eigen volk, dus die asieleisers zullen hem worst zijn. Misschien gaan ze straks voor de Atlant ( witrussisch witgoed merk) en de kwartiera (appartement) de oetkering kunnen ze vergeten die is er niet. Lekker in Minsk blijven die asielrakkers.

Zatkniss | 08-11-21 | 15:31

Opvallend hoe men weer afgeeft op de migranten zelf, terwijl toch overduidelijk is dat die hier misbruikt worden door een dictator die zin heeft om te zieken en te klieren. Maar nee, de sympathie is geheel tegen de migranten zelf gekeerd.

Stel je wordt ingevlogen door Lukasjenko, met mooie praatjes en beloftyes en dan vind je jezelf opeens in een weiland met in je rug een bajonet en voor je scheermesdraad. Welkom jongens..

Beste_Landgenoten | 08-11-21 | 15:31 | 17

@MoonBeebe | 08-11-21 | 16:56:
Besides the point. Uiteraard hebben we geen plek voor iedereen. Maar een dictator die mensen misbruikt om onze grenzen te overspoelen met zelf opgehaalde vluchtelingen is toch wat anders.

Beste_Landgenoten | 08-11-21 | 18:05

@Beste_Landgenoten | 08-11-21 | 18:04:
Ik herinner mij een Belgische vetklep, die ergens op een plein in Oekraïne over de menigte liep te sproeien (ik parafraseer even);
"wij hebben gewonnen!"

Hou toch op man. De EU wordt nat in het broekje voor zulke macht. Ze kunnen niet wachten.

TeeJee | 08-11-21 | 18:12

@Beste_Landgenoten | 08-11-21 | 18:04:

Je doet nu net alsof de EU lobby alleen uit is op verspreiding en verveelvoudiging van allerlei vormen van corruptie. Maar waarom laten de EU alle grenzen open staan? Waarom haalt de EU-lobby zelfs isis-gangers op, helemaal gratis? Waarom steunen pro-EU-partijen moorddadige milities in Libanon, Syrië, Libië en Israël? De jodenhaat van de EU-lobby is zo overduidelijk dat er bij pro-EU manifestaties altijd fatah- en hamas- vlaggen mee gedragen worden.
Om over het gestook in Oekraïne nog maar te zwijgen.

En dan zijn er ook nog de tot ontslagen, schijnprocessen, intimidatie en zelfs (dodelijk) geweld leidende haatcampagnes tegen de oppositie. Nee, jullie zijn geen haar beter.

Dandruff | 08-11-21 | 19:10
▼ 14 antwoorden verborgen

We hebben een leger. Alle eu-landen hebben een leger.
Maar er is niemand die het wil gebruiken.
Waarom hebben we het dan? Of is een leger, net als een koningshuis,alleen maar voor de sier?

Schadenfreude | 08-11-21 | 15:30 | 2

Dat (EU) leger is er puur om het toekomstige ondankbare en domme plebs eronder te krijgen en te houden om er voor te zorgen dat de elites niks ergs wordt aangedaan.

Paaldanseres | 08-11-21 | 15:33

De EU-landen hebben nauwelijks meer een leger, en dat beetje dat ze hebben, zetten ze in voor 'vredesmissies' in den vreemde. De gedachte dat je een leger hebt om je land te verdedigen vindt de elite maar verwerpelijk nationalisme.
Ja, de EU wil een eigen leger, ook voor rare buitenlandse missies. En niet te vergeten om de eigen bevolking onder de knoet te krijgen. Als er een Europees leger was geweest, was de Brexit niet doorgegaan.

KeesBruin | 08-11-21 | 15:44

Waarom gebruiken die Polen geen waterkanonnen, werkt ik Amsterdam ook altijd effectief.

Sinterbikske | 08-11-21 | 15:30

Die reclamefilmpjes zijn zo onnoemelijk irritant.

SteilAchterover | 08-11-21 | 15:30

Je moet die Iraakse mannen gewoon onder begeleiding door laten lopen naar het vliegtuig en hun dan netjes afzetten op het vliegveld van Irak. Yezidi's en Koerden mogen van mij blijven, tot er met bijvoorbeeld landen zoals Jordanië afspraken gemaakt kunnen worden over plaatsing in de regio. Dit is Europa, en ik ben dat oprukkende islamitisch-fascisme op ons grondgebied spuugzat, en de mensen die dit alles willens en wetens over de rug van de eigen bevolking blijven faciliteren door helemaal niets te ondernemen tegen deze groeiende bedreiging ook.

VBO_B_Niveau | 08-11-21 | 15:28

Vluchtelingen? De beelden hebben meer weg van een vijandelijke invasie. Als iemand je voordeur probeert in te trappen om binnen te komen noem je dat ook geen 'visite'.

harbi | 08-11-21 | 15:28 | 2

Exact!

vluchtelingallergie | 08-11-21 | 15:35

Uitstekende interpretatie van de situatie rond al die immigranten die zich hier naar binnen dringen.

KeesBruin | 08-11-21 | 15:46

Ergens vind ik dit wel interessant. Loekashenko weet natuurlijk dat wij die mensen niet willen, maar hij weet ook dat Europa zo erg deugt dat we ze uiteindelijk toch zullen opnemen.
Een soort van overval waarbij de overvaller een totaal willekeurige burger van straat trekt en zegt: Jij moet me nu je geld geven, anders schiet ik deze man dood.

C1O2 | 08-11-21 | 15:28 | 2

Schiet maar dood dan, geen cent te makke op 't moment.

elfenstein | 08-11-21 | 15:38

@elfenstein | 08-11-21 | 15:38: Dat zou de reactie van de gemiddelde burger zijn, en ook van het gemiddelde land. Maar de EU zal waarschijnlijk alles doen wat gevraagd wordt van ze om te voorkomen dat dat gebeurt.

C1O2 | 08-11-21 | 15:42

Nog een invasie van Polen, alleen nu vanaf de andere kant. Met toch weer bezetters.

Met_baard | 08-11-21 | 15:27 | 2

"alleen nu vanaf de andere kant". U hebt het mis: de invasie van Polen in de Tweede Wereldoorlog kwam van twee kanten, van de moffen en de Russen. Maar een invasie is het, dat ben ik met u eens.
Het was te wensen dat onze elites eindelijk ook eens gaan begrijpen dat West-Europa onder de voet dreigt te worden gelopen door een leger van - voornamelijk - moslims.

KeesBruin | 08-11-21 | 15:48

Je bent welkom.

covid | 08-11-21 | 15:27 | 1

Nee.

kibbesoeb | 08-11-21 | 15:39

Ben wel benieuwd hoeveel van dit soort immigranten - nadat ze naar NL of DE - zijn gereisd, wij weer terugsturen naar Polen. Eerder wilde Polen ook niet meewerken aan de herverdeling van asielzoekers uit het zuiden.

* Il Principe * | 08-11-21 | 15:26 | 2

En, hadden ze gelijk? Polen doet wat ze moet doen, de grens bewaken. Zorgen dat 't in Polen goed gaat en pas daarna de barmhartige uithangen. Wij doen het verkeerd om, het land stort langzaam in maar we proberen toch nog de rest van de wereld te redden. Meestal eindigt dat bij de psych, of erger.

elfenstein | 08-11-21 | 15:41

Die Polen moeten ze dan gelijk weer terugsturen naar DE of NL. De Polen, en de rest van Oost-Europa, willen ze ook niet. Wij willen ze wel, gezien de stembus uitslagen, dus waarom ze terug sturen?

Grachus | 08-11-21 | 19:39

Voor wie interesse heeft in geschiedenis, dit lijkt verdacht veel op de slag bij Alesia tussen Caesar en Vercingetorix.
Laatstgenoemde verschanste zich in een fort, deze werd omsingeld door de Romeinen, die geduldig afwachtte.
Om de hongerdood te voorkomen stuurden de Galliërs vrouwen en kinderen het fort uit, welke volledig ingesloten was door de verdedigingswerken van Caesar.
De Romeinen lieten de 'vluchtelingen' niet toe, de Galliërs lieten ze niet meer in het fort.
Ze verhongerde dus letterlijk in een niemandsland.

Toetsenbordcomplex | 08-11-21 | 15:26 | 1

Die Vercingetorix komt uit Asterix en de Wit-Russen?

Ichneumonidae | 08-11-21 | 15:36

Waaraan hadden we dit ook alweer te danken? Oh ja omdat corrupte Luka niet kon zetten dat we kritiek hadden op zijn verkiezingsfraude en de crackdown. Wat is het ook een ontzettende hondenpik. En wat gaat hij hiermee bereiken? Dat wij een nog grotere schrurft krijgen aan deze dictator, of wil hij voor baas Vladimir mooie plaatjes genereren voor het 8-uur journaal?

De strekking zal zijn: Zie je wel hoe graag het westen vluchtelingen helpt? Daarbij worden zorgvuldig de beelden weggeknipt van de witrussische grenswachten.

Beste_Landgenoten | 08-11-21 | 15:25 | 2

Afgekeken van ome Erdo. Ik vind het weinig origineel.

Diederik_Ezel | 08-11-21 | 15:30

Wat heb jij nou te klagen? Straks komen er een paar honderdduizend naar NL, iedereen blij. Plek zat hier, vooral bij jou in de achtertuin.

Ichneumonidae | 08-11-21 | 15:35

Mss dat het voor de Duitsers wel weer eens wat anders is, om de treinen naar het Westen te laten rijden. Je weet het niet.

Ichneumonidae | 08-11-21 | 15:24

Die Polen vechten eigenlijk voor ons. Zou je als Nederlander ook mee mogen helpen met de grensbewaking in Polen? Kun je je ergens aanmelden om zeg even 2 weken langs te komen?

Sitting_targets | 08-11-21 | 15:24

Willen jullie meer of minder?
German, German, German!

Reebensteeltje | 08-11-21 | 15:24

Hoop dat Polen ze tegenhoudt en dat de slapjanussen nou eens thuisblijven. Kansloze migranten in de Noord-Europese winterkou levert doeltreffende antimigratie beelden op.

Madame Poitiers | 08-11-21 | 15:24 | 2

Ja, hopen dat de Polen ze tegenhouden. En hopen dat Erdogan ze tegenhoudt. Wij houden ze niet tegen, want daar zijn we veel te slap voor.
Lekker een ander land de kastanjes uit het vuur laten halen. Het wordt tijd dat al die West-Europese 'leiders' eindelijk eens gaan inzien dat je landsgrenzen gewoon moet verdedigen, omdat je anders vroeg of laat onder de voet gelopen wordt. Zo is het al millennia gegaan op de wereld, en zo is het nog steeds, wat voor illusies al die cosmopolieten van D66, GL en noem ze maar op, ook mogen koesteren.

KeesBruin | 08-11-21 | 15:52

@KeesBruin | 08-11-21 | 15:52: Exact. Wij creëren de problemen en verwachten dan dat andere voor ons de kastanjes uit het vuur halen.

Grachus | 08-11-21 | 19:33

o.a. Miele en Van der Valk Hotels wrijven in hun handel; binnen een paar dagen stijgt hun omzet met 1.000%. Ik begrijp dat de lobby van het bedrijfsleven immigratie omarmt.

UitNederlandVertrokk | 08-11-21 | 15:24

Polen, vroeger kwam je er niet uit, nu kom je er niet in.

Mr_Natural | 08-11-21 | 15:23

Huur een paar Israëliërs, die weten wel wat te doen met prikkeldraad rammelaars.

28 | 08-11-21 | 15:22

Mooi he, al die problemen die vroeger ver van je bed waren hebben nu impact. Via de EU en de ongebreidelde uitbreidingsdrang van de ongekozen leiders, vnl. om de ego's te laten shinen.

Kladderadatsch | 08-11-21 | 15:21

Ze moeten Polen wel hebben de laatste 82 jaar.

Mr_Natural | 08-11-21 | 15:21 | 1

Lol. De laatste 82 jaar? Polen heeft echt wel vaker met indringers te maken gehad, hoor. Je wilt niet weten hoe vaak de grenzen daar wel niet 'verschoven' zijn.

Bataafje | 08-11-21 | 19:40

Maar goed, dat Wir Schaffen Das had geen aanzuigende werking en wie dat wel vindt is een nazi.

ArthurS | 08-11-21 | 15:20
-weggejorist-
Spring Bruissteen | 08-11-21 | 15:19 | 3

Ziet er uit als een doorsnee voetbalwedstrijd.

Sitting_targets | 08-11-21 | 15:18

En zo heeft de EU zich in een heerlijk chantabele positie gemanoeuvreerd.

Der Schnitzeljäger | 08-11-21 | 15:18

De enige manier om dat stuk ellende van een Loekasjenko aan te pakken is via Poetin. Als die hem zat is is het snel gebeurd met meneertje.

brutus68 | 08-11-21 | 15:17

Ik vlucht voor oorlog en neem mee: een betonschaar. Vreemd volk..

ceriel82 | 08-11-21 | 15:17 | 1

Plus het betalen van de reissom van 5000 Euro. Tja, je moet er wat voor over hebben. Maar daarna, een huis, bijstand en nog meer van deze fratsen.

Thoth | 08-11-21 | 15:21

Go Polen! Wellicht kan de EU wat doen, in ruil voor minder EU bemoeienis dat Polen de migranten tegen gaat houden o.i.d.?

tjongerschans | 08-11-21 | 15:16

Witay! Witay!

Dr. Blechtrummel | 08-11-21 | 15:16

Berenspray, heeft dat iets met varkens te maken?

Mr_Natural | 08-11-21 | 15:16 | 2

Trekt de zeugen aan.

Sitting_targets | 08-11-21 | 15:18

Nooit een beer gezien smakbek'n

nuchterbekeken | 08-11-21 | 15:31

Nu is het natuurlijk wachten tot een stel randdebielen vanuit Nederland ze op gaan halen met een stinkende ouwe bus.

amateurrr | 08-11-21 | 15:15 | 1

geen randdebielen, maar randstaddebielen

Tjoelker | 08-11-21 | 15:22

Ik waardeer het zeer dat Polen heel Europa beschermd tegen meer islamieten die heus wel weten dat Europa niet op hen zit te wachten. Ze gokken erop dat ze een kans krijgen de grens over te steken (meestal door het bos) en dan kan het grote profiteren beginnen. Loekasjenko is een enorme klootzak dat hij die mensen min of meer de grens over probeert te jagen maar deze mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid. Ze nemen een gok, en die pakt niet altijd goed voor hen uit. Daar hoeven wij verder geen medelijden mee te hebben, want zo beroerd is het momenteel niet in Irak of Syrië. In de meeste gebieden is het rustig en degenen die nu komen zijn gewoon te laat.

Toos Bevergeil | 08-11-21 | 15:15 | 1

Het is daar juist zo lekker rustig omdat alle teringlijertjes die de rotzooi schopten vertrokken zijn. Hierheen.

elfenstein | 08-11-21 | 15:47

Beste reactie zou zijn om het IJzeren Gordijn in ere te herstellen. Niemand meer erin of eruit. Dan betalen we maar wat meer voor gas uit Groningen en de Noordzee. Dat kunnen we financieren uit de weggegooide miljarden die Rutte cs aan het klimaat wil verspillen.

Aisie | 08-11-21 | 15:14

Zonder QR-code komen ze er niet in, de wappies.

Zyprexa20mg | 08-11-21 | 15:14

Er zijn hier genoeg fans van Thierry Baudet dus moeten er vast ook wel fans van Loekaschenko zijn.

Diederik_Ezel | 08-11-21 | 15:13 | 5

@Diederik_Ezel | 08-11-21 | 15:21: Nee hoor, liever bij jou, want jij staat aan de goede kant.
Nou ja, ze gaan liever in het Amstel Hotel zitten, dat begrijp ik ook wel weer.

Ichneumonidae | 08-11-21 | 15:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat blijkbaar iedereen vergeet is dat zowel Wit Rusland als Polen deze mensen niet wil. Dus wie is hier de boosdoener?

ultraman | 08-11-21 | 15:12 | 4

In ieder geval niet Polen. Ze hoeven hier niet heen te komen, ze hebben er zelf voor gekozen om het vliegtuig op uitnodiging van Belarus naar Belarus te nemen.

Sinterbikske | 08-11-21 | 15:19

Nee, de boosdoener is hier Loekasjenko, de fascist die misbruik maakt van weerloze mensen, en niet te vergeten de mensensmokkelaars die hier goud geld aan verdienen. Dat Polen geen immigranten op wil nemen is verstandig en hun goed recht. Zij zijn een voorbeeld voor andere landen, waaronder NL, die zich zonder slag of stoot overleveren aan vijandig volk.

Aisie | 08-11-21 | 15:22

U

Rest In Privacy | 08-11-21 | 16:19
▼ 1 antwoord verborgen

Wordt interessant om te zien of het de Polen lukt om de migranten terug te sturen en of dan de migranten stroom ook ophoudt te bestaan. Kunnen we wijze lessen uit halen als wij ooit eens iets tegen immigratie willen doen.

heldheino | 08-11-21 | 15:11 | 4

@De Eierbal | 08-11-21 | 15:17: Misschien moet er maar eens een door u geschetste situatie ontstaan. Misschien verandert er dan wat.

horsteknots | 08-11-21 | 15:20

@horsteknots | 08-11-21 | 15:20:
Ik ben bang dat u gelijk heeft. Het is natuurlijk verschrikkelijk. Maar Lukashenko is een hondenlul en die migranten worden slachtoffer van hun verwachtingen. Maar crisis is het enige dat doorbraken kan forceren op dit punt, ben ik bang.

De Eierbal | 08-11-21 | 15:37

De stroom houdt pas op als aan de vraag niet voldaan kan worden. Zolang West-Europa dus en masse de invasieve exoten binnen blijft halen wordt aan die vraag voldaan. De stroom zal nu weer naar andere plekken (Gr./It.) worden verlegd. Het aantal NGO's met een schip in de Middellandse zee zal de komende tijd weer flink toenemen.

Grachus | 08-11-21 | 19:29
▼ 1 antwoord verborgen

Overal wordt Europa onder druk gezet met migranten.Een absurde situatie en met dank aan dat oliedomme Duitse wijf Merkel, met haar schaffen en open deuren.

Madame Poitiers | 08-11-21 | 15:11 | 2

Tis niet merkel... Het zijn meerdere landen die er al jaren aan meedoen. VN heeft dit bepaald. Rassenmenging. Dominantie van de blanke moet minder ofzo. Stelletje gekken.

Krachtkoe | 08-11-21 | 15:23

En zolang als wij ze blijven voorzien van een huis, ziekenzorg en gratis geld zal het niet ophouden ook.

TotDeSchijtOnsDoodt | 08-11-21 | 15:34

#teambelaruspolen
Zouden we hier ook moeten hebben.

Ichneumonidae | 08-11-21 | 15:10 | 2

Laat Belarus maar weg. Polen: hulde!

Toos Bevergeil | 08-11-21 | 15:16

@Toos Bevergeil | 08-11-21 | 15:16: Als dat helpt doe ik Belarus rustig weg, no sweat.

Ichneumonidae | 08-11-21 | 15:18

Bij D66 zochten ze nog naar een excuus om Wit-Rusland binnen te vallen. Voila.

Sitting_targets | 08-11-21 | 15:10

Een slimme zet van Rygorovitsj.
Soldaten tegen migranten?
Onzin…

wezen | 08-11-21 | 15:09

Afgekeken van Erdogan en diens deal met de EU. Zo'n stroom asielzoekers is goud waard.

Kosmo | 08-11-21 | 15:09

Krijg steeds meer waardering voor de Polen.
En het zou mij niets verbazen als Polen in de toekomst voor Europa de economische motor gaat worden.
De huidige generaties Nederlanders (en Duitsers) zijn lui, dom en naïef.

druipsmurf | 08-11-21 | 15:07 | 2

Vooral de laatste 2 (dom& naief)

bqbq | 08-11-21 | 15:09

Dat absoluut.

vluchtelingallergie | 08-11-21 | 15:39

Hee, het IJzeren Gordijn is weer helemaal terug. Vroeger kreeg je welkomstgeld als het je gelukt was. Nu duwen we ze terug. Maar toendertijd waren het duitsers.

hotnot | 08-11-21 | 15:07 | 2

Hadden we die ook maar teruggeduwd.
Dan hadden we nu niet dat knotsgekke wijf aan het roer gehad die deze situatie willens en wetens over Europa heeft afgeroepen.

jemagookniksmeer | 08-11-21 | 15:14

De Polen zijn zo vaak genaaid door buitenlandse machten dat ze terecht zich helemaal niks aantrekken van buitenlandse bemoeizucht. 1939 genaaid door westen bij inval Duitsland.1944 genaaid door Russen, deze bleven lekker buiten Warschau wachten tot de opstand in Warschau geheel was neder geslagen. Ik snap de Polen wel, O en waren ze niet te hulp gekomen bij het beleg van de Moslims tegen de hoofdstad Wenen dan hadden we hier allemaal allah is heilig geroepen.

maagpilleke | 08-11-21 | 15:41

En met diezelfde betonschaar wordt dan later weer een homo op een brug in Arnhem in elkaar gemept.

Sinterbikske | 08-11-21 | 15:06 | 1

Zou hij hem daarom bij hebben? Dat je er toevallig ook prikkeldraad mee weg kan knippen is mooi meegenomen...

Ad Hominem Tu Quoque | 08-11-21 | 15:11

Nou, waar zouden die economische vluchtelingen naar onderweg zijn...

_pacman_ | 08-11-21 | 15:05

Ja, als jullie hier de grens over stappen dan zijn jullie in Duitsland en dan krijgen jullie allemaal een Miele wasmachine. En let maar even niet op die Polen.

Osdorpertje | 08-11-21 | 15:04

Overbevolking!! And again and again again again.. de grote olifant in de kamer.
de eerste politici die dit in Europa/Westen de komende decennia durft te agenderen/benoemen gaat de geschiedenisboeken in.

pane | 08-11-21 | 15:01 | 2

Geert Wilders dus.

bqbq | 08-11-21 | 15:10

De geschiedenis wordt door D66 gewoon aangepast.

ChatBot | 08-11-21 | 15:15

Als zij nu gewoon German blijven roepen en wij een MP cordonne inclusief prikkeldraad en helicopter bij Enschede zetten

zuurtjeregen | 08-11-21 | 15:01 | 1

"German, German, en dat terwijl Polen helemaal geen Duits spreken?" Die snap ik even niet. German is Engels maar geen Duits?

quigg | 08-11-21 | 15:23

De polen proberen tenminste nog ze tegen te houden.
En dan te bedenken dat polen zich geen zorgen hoeft te maken dat ze daar blijven hangen.

Die ratten trekken meteen door naar duitsland, nederland, engeland, etc

fubarmf | 08-11-21 | 15:00 | 3

De Polen, Hongaren etc. zijn het morele kompas van Europa. Niet bezoedeld door gendergekte, migrantenmanie, klimaatkolder of dromen van een Europese Superstaat.

drs. Levi Samsonov | 08-11-21 | 15:08

@drs. Levi Samsonov | 08-11-21 | 15:08: Wordt idd iets te weinig benadrukt. If at all.

Ichneumonidae | 08-11-21 | 15:12

@drs. Levi Samsonov | 08-11-21 | 15:08:
Precies, wij moeten het met v/d Leien en Timmerfrans doen. Wegkijkers 2.1 met klimaathysterie.

bqbq | 08-11-21 | 15:13

De oorlog in Irak is al een tijdje over, dus gewoon met gepast geweld terug de grens over jagen.

drs. Levi Samsonov | 08-11-21 | 15:00

Wat interesseert het Polen eigenlijk?
Die lui marcheren dwars door Polen heen richting Duitsland en Nederland.

Eduardo- | 08-11-21 | 15:00 | 4

Des te meer waardering heb ik voor Polen!

Toos Bevergeil | 08-11-21 | 15:10

Iets met principes enzo:

"The border is sacred — Polish blood has been spilled for it!

says PM Morawiecki as he calls on Poles to repel the migrant caravan trying to enter Poland by force."

Dat is nog eens andere koek.

De Eierbal | 08-11-21 | 15:16

Wellicht heeft het iets te maken met de omstandigheid dat Polen nog wel een functionerende soevereine rechtsstaat heeft die haar verplichtingen jegens eigen volk serieus neemt.

jemagookniksmeer | 08-11-21 | 15:17
▼ 1 antwoord verborgen

The walking dead.

Sierstrip | 08-11-21 | 15:00

Het valt me op dat deze mensen goed op de kou gekleed zijn. Waar komen ze vandaan?

Roos | 08-11-21 | 15:00 | 5

@ultraman | 08-11-21 | 15:08: Syriers die in Rusland studeerden kwamen al massaal asiel aanvragen tijdens de Syrische burgeroorlog. Want dat is gemakkelijker dan een baan zoeken in Rusland of je land verdedigen en opbouwen.

drs. Levi Samsonov | 08-11-21 | 15:09

@ultraman | 08-11-21 | 15:08:
Je boekt een "toeristentour" naar wit-rusland vanuit Bagdad. Kost je een paar duizend euro, daarna nog paar duizend om naar de grens te komen. Loekasjenko verdient er nog geld aan ook.

Ik lees dat de directeur van Minsk Airport ook nieuwe vluchten naar Algerije, Ethiopië, Iran, Kenia, Marokko, Moldavië, Qatar, Venezuela en Vietnam wil openen deze maand.

De Eierbal | 08-11-21 | 15:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik begrijp werkelijk niet waarom "we" de grens niet gewapenderhand mogen verdedigen (met scherp schieten dus).

langelat | 08-11-21 | 14:59 | 5

@drs. Levi Samsonov | 08-11-21 | 15:02:
Is wel veranderd nu. De EC houdt zich stil. Alleen het Europarlement zit nog te miemelen.

De Eierbal | 08-11-21 | 15:20

@drs. Levi Samsonov | 08-11-21 | 15:02:
De EU houdt niet van mensen die gelijk hebben.

Liever moet je dom mee-wauwelen over grootse Europese dromen die volledig onhaalbaar zijn.

TeeJee | 08-11-21 | 16:00

@ChatBot | 08-11-21 | 15:16: Tsja, hier wil men persoonlijk Loekasjenko lynchen, maar dat die Fransen die invasieve exoten hoogstpersoonlijk naar Engeland begeleiden is dan weer geen probleem.

Grachus | 08-11-21 | 19:22
▼ 2 antwoorden verborgen

De slag om Europa

Naall | 08-11-21 | 14:58 | 2

Hebben we al verloren......

bqbq | 08-11-21 | 15:15

Nog fans van team Putin-Lukashenko aanwezig?

Panos88 | 08-11-21 | 14:57 | 4

In een schaakspel is dit de derde zet met een pion. Europa denkt nog dat het een damspel is. Met alleen witte steentjes.

Naall | 08-11-21 | 15:04

Geen fan, maar vanuit Team Putin-Lukashenko is dit natuurlijk gewoon een slimme strategische zet. Vooral als je bedenkt dat Polen de schurft aan Rusland hebben.

ultraman | 08-11-21 | 15:06

Lijkt me wel, grofweg hetzelfde tuig dat voortdurend mh 17 ramp bagatelliseert en mee gaat in bizarre framing en ontkennen door rusland van ook maar enige rol of verantwoordelijkheid in deze .. en daar zijn d’r veel van hier zo is gebleken ..

justinianus | 08-11-21 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen

Was het Nato artikel 5 niet "een aanval op één is een aanval op allen."

Snertjong | 08-11-21 | 14:55

Fake news. Dit betreft duidelijk een normale bijeenkomst van apothekers. Vals om dat weer zo te framen, zeg!

Hans Kwalzan | 08-11-21 | 14:54

Enorm ingewikkelde materie.

Leptob | 08-11-21 | 14:54 | 1

Nou eigenlijk niet.

jemagookniksmeer | 08-11-21 | 15:20

waarom zijn ze daar eigenlijk.

newray | 08-11-21 | 14:54 | 1

Hebben de boot richting Duitse welvaart gemist
en denken nu even een zetje in de goede richting te krijgen.

TijdelijkOptimist | 08-11-21 | 15:21

De EU is bezig met klimaatverandering als bedreiging voor het voortbestaan van Europa. En dat is het niet, immigratie is dat wel. Van dag 1 op 2 valt dit te stoppen als je je leger en je grensbewaking op orde hebt.
Dankzij bestuurlijke besluiten is het leger zwak en gaat de immigratie elke dag door. Wat we zien is politieke wil, dit is geen onwil, of organisch ontstaan.
Als dit asielzoekers zijn, dan bewijst het toch dat asielzoekers helemaal niet zielig zijn.
Ik ben voor wat Wilders zegt: "Geen asielzoeker meer binnen laten, 'zielig' of niet."
Wie zet onze regeringen een keer af?
Het is 12 uur geweest, de revolutie kan starten.

rectormagnificus | 08-11-21 | 14:54 | 5

@rectormagnificus | 08-11-21 | 15:10: Precies. Maar de strijd er tegen is wel een keuze. Als de maakbaarheid van het klimaat blijkt, gaan landen zo hun eisen stellen. Afrika zal regen wensen zodat Afrika groente kan verbouwen. Wie gaat zijn zin krijgen?

Sierstrip | 08-11-21 | 15:19

@Sierstrip | 08-11-21 | 15:19: De strijd om de 0,00007 graden over 100 jaar. Maar stel dat je het klimaat heel erg agile en naar keuze naar je hand zou kunnen zetten, je hebt er zo weinig aan als je doorgaat met immigratie. Wie laat je zo'n schone wereld dan na?

rectormagnificus | 08-11-21 | 15:36

@Sierstrip | 08-11-21 | 15:19: Nog 8.000 jaar wachten, totdat de aardas weer op de juiste positie is geroteerd en de Sahel is bedekt met uitgestrekte graslanden. Dat is een zekerheid. Tenminste mits de oorspronkelijke bewoners daar geen roofbouw plegen.

Grachus | 08-11-21 | 19:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Nemen EU-landen Litouwen en Polen ze nu op? (Een retorische vraag.)

J.P.Drapeau | 08-11-21 | 14:53 | 1

Nee, die zijn niet zo dom. En ze bewaken hun gemiddelde IQ.

Aisie | 08-11-21 | 15:35

Die klootzak van een Loekasjenko moet op alle mogelijke manieren worden aangepakt: bij de VN, hier in Den Haag bij het Internationale Hof van Justitie, de Raad van Europa, en weet ik waar nog meer. Je moet hem helemaal kapot boycotten, hij moet de internationale paria van de wereld worden, net zo lang tot hij aftreedt, afgezet wordt, of vermoord wordt.

En met al die klaplopers die zo meteen 'in niemandsland' bivakkeren (onzinterm, want er is geen niemandsland tussen Wit-Rusland en Polen; als Polen ze niet binnenlaat, zitten ze automatisch in Wit-Rusland), en honger en dorst gaan krijgen, en ontberingen gaan lijden, heb ik geen enkel medelijden. Die weten dondersgoed dat ze hier niet welkom zijn, en moeten rechtsomkeer maken, terug naar hun 'eige' landen.

Maar we moeten ons niet langer laten chanteren door Tineke Strik (GL) cs om die klaplopers toch maar weer binnen te laten, omdat ze recht zouden hebben om op EU grondgebied asiel aan te vragen. Rot gvd een end op, zeg!

Dr_Johnson | 08-11-21 | 14:53 | 9

@Kosmo | 08-11-21 | 15:15: 'Het volk is dan de dupe'. Er is in de hele geschiedenis van de mensheid nog nooit een moment geweest, waarop de goeden niet hebben geleden onder de slechten. Echt nog nooit.

Aisie | 08-11-21 | 15:46

Beetje overtrokken. Sinds de Zuid-Europa route beter gecontroleerd wordt, proberen de invasieve exoten het vanaf de oostkant. De Belarussen willen ze absoluut niet, dus geeft hen de keuze om links- of rechtsom het land z.s.m. te verlaten. Zij willen naar West-Europa en West-Europa wil ze heel graag hebben, anders was toegang tot verzorgingsstaat Nederland wel onmogelijk gemaakt. Kortom, Europa verwijt Belarussië haar eigen problemen. Eng dictatoriaal trekje om het buitenland de schuld van binnenlandse problemen te geven. Maar ja, zo is de EU nu eenmaal.

Grachus | 08-11-21 | 19:10

@Kosmo | 08-11-21 | 15:15: Stop met het agressieve EU imperialisme! Anders krijg je dom D66 gekwaak als 'de Krim bevrijden'. Laat ze hun eigen zaakjes regelen. Daar zijn ze ontwikkeld en mans genoeg voor.

Grachus | 08-11-21 | 19:13
▼ 6 antwoorden verborgen

hup, hup, vort!! terug naar islamitië... het gratis geld is helaas op.

Pierre Lebon | 08-11-21 | 14:52

Beelden lijkt op een schilderij van de slag bij Borodino.

logicavanhetgevoel | 08-11-21 | 14:52

Echt diep triest. Daar gaan we weer. Hopelijk houden de Polen de poot stijf. Maar dat betekent verhongeren, doden en geweld aan de grens. Enige wat ik kan bedenken is een corridor voor een directe verplichte en afgedwongen vlucht naar Bagdad. Maar die zal ongetwijfeld geweigerd worden omdat men geen paspoort heeft of geen coronatest wil doen of iets dergelijks.

De Eierbal | 08-11-21 | 14:52 | 4

@drs. Levi Samsonov | 08-11-21 | 15:11:
Dikke onzin. Polen en de EU willen ze helemaal niet. De Wit-Russen hebben ze juist niet door de normale grensovergang laten gaan maar ze het bos in gestuurd: twitter.com/TadeuszGiczan/status/1457...

De Eierbal | 08-11-21 | 15:14

@De Eierbal | 08-11-21 | 15:14: Oh maar toen de Hongaren een hek bouwden om mensen te stimuleren (hehe) naar de gewone grensovergang te gaan, was Orban toch een grote gemene en xenofobe boef? Kom Polen, doe je best en omarm de Arabieren!

drs. Levi Samsonov | 08-11-21 | 16:27

@drs. Levi Samsonov | 08-11-21 | 16:27:
Dat heb ik niet gezegd. Van mijn part en die van veel normale Europeanen bouwen ze een muur om heel Europa heen.

De Eierbal | 08-11-21 | 17:03
▼ 1 antwoord verborgen

Jezedi's tot daaraantoe want Christenen die door islamist Erdogeit verdreven en uitgemoord worden. De rest? Die willen wij toch niet aandoen dat zij geconfronteerd worden met de Westerse / Joods-Christelijke kufar toestanden??

klimgek | 08-11-21 | 14:51 | 2

Jezidi's zijn geen christenen, maar hebben hun eigen religie.

J.P.Drapeau | 08-11-21 | 14:57

Zitten ook Koerden en Jezidi's bij. Maar ga het maar eens uitzoeken.

De Eierbal | 08-11-21 | 14:58

Heeft Bente al gereageerd?

keizeradmiraal4 | 08-11-21 | 14:50

Ankie Broekers Knol: Wir schaffen das

thanseeuwen | 08-11-21 | 14:50

Koerden al helemaal een oorlogzuchtig volkje.
Moet je hier helemaal niet hebben.

De Profundus | 08-11-21 | 14:48 | 2

Koerden richting Polen gebonjourd. Snelle opleiding tot supermarkthouder en hup, explosies in Nederland.

grapo | 08-11-21 | 14:53

Koerden waren de stoottroepen van het Osmaanse Rijk. Als iets uitgeroeid moest worden, zoals de Armeniers, mochten de Koerden het uitvoeren. Beetje zoals de Arabieren de Berberse roofstammen altijd voor hun veroveringslegers uit stuurden.

drs. Levi Samsonov | 08-11-21 | 15:05

wat is er mis met de grenzen actief te bewaken. Alle asielzoekers gewoon weer droppen in herkomstland. Werkt land niet mee dan maar ff militair ingrijpen en een vliegveld veroveren.

fubarmf | 08-11-21 | 14:48 | 1

Ze zijn daar zelf gekomen. Ze zorgen er maar voor dat ze ook weer zelf weggaan.

Grachus | 08-11-21 | 19:02

En over 3 weken staan ze te klooien met de selfscan van de Albert Heijn in Ter Apel ..

Harrow | 08-11-21 | 14:48 | 3

Je bedoelt de Pinautomaat.

Dr.Mabuse | 08-11-21 | 14:51

Gebruikten ze de zelfscan maar

zuurtjeregen | 08-11-21 | 14:56

ze scannen niets want zij hebben overal recht op, ook je vriendin (als ze lekker is tenminste)

UitNederlandVertrokk | 08-11-21 | 15:21

Met zo'n grote bek kom je natuurlijk niet binnen.

Bouwfraudeur | 08-11-21 | 14:48

Oh, en die Poolse aspergestekers, distributiemedewerkers en loodgieters zijn we nu ook al kwijt. Het leger lonkt.
"Poland To Double The Size Of Its Army, Citing "Russia's Imperial Ambitions"
https://www.zerohedge.com/geopolitical/poland-plans-double-size-its-army-citing-russias-imperial-ambitions

Abject | 08-11-21 | 14:48 | 3

Verantwoordelijkheden, in Polen begrijpen ze dat nog.

Panos88 | 08-11-21 | 15:01

Nederland zou inderdaad ook veel meer kunnen doen om voorbereid te zijn op WOIII!
Maar wij hebben een ramp die Rutte heet...

Aristotalloss | 08-11-21 | 16:12

Als we het tuig eruit gooien kunnen we die mensen helpen.

Ben-Bataaf | 08-11-21 | 14:47 | 2

Zoals die hyena's in gans het land

Droppie | 08-11-21 | 16:10

Tuig eruit en tuig erin?

Ommezwaai | 08-11-21 | 16:17

Wel interessant dat onze vijanden wel doorhebben das massa-immigratie zeer schadelijk is voor een land en daarom massa-immigratie richting ons proberen te stimuleren.

Hier heb je dan weer partijen die denken dat massa-immigratie geweldig is.

Niet voor niets dat die vijandige landen de linkse partijen hier als een hulpmiddel voor hun doel zien.

DerUnterMensch | 08-11-21 | 14:46 | 7

@Pietie | 08-11-21 | 15:08:
Tuurlijk joh, het is altijd anders als de feiten jou niet uitkomen.

* Il Principe * | 08-11-21 | 15:24

@* Il Principe * | 08-11-21 | 15:24:
Het is ook anders, een feit wat jou niet uit komt.

Massa immigratie uit kansloze 'shithole countries' gaat de EU op termijn de nek omdraaien. Daar kun je van weg proberen te kijken, maar ze achterhalen je vanzelf.

TeeJee | 08-11-21 | 16:14

U heeft een (erg) sterk punt!

roberto9715 | 08-11-21 | 17:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Weapons of Mass Immigration.

Dr.Mabuse | 08-11-21 | 14:46 | 1

Mooi gevonden en uitstekende beschrijving.

klimgek | 08-11-21 | 14:52

Die Poolse bemoeienis met de Wit-Russische "verkiezingen" heeft zo te zien gevolgen.

Gewoon niet meer doen, dat rommelen aan Ruslands grens. Zelfde gezeik toen van Balen en Verhofstadt oorlog gingen hitsen op het Maidan-plein.
Krijg je enkel gezeik van.

Abject | 08-11-21 | 14:44 | 4

Het vervelende met Russische grenzen is alleen dat ze vanzelf jouw kant op komen.

Panos88 | 08-11-21 | 15:00

@Panos88 | 08-11-21 | 15:00: De laatste 40-50 jaar is die russische grens alleen maar verder weggegaan

A.I. van Dee | 08-11-21 | 15:25

@A.I. van Dee | 08-11-21 | 15:25: Nou nee hoor.

Panos88 | 08-11-21 | 15:38
▼ 1 antwoord verborgen

Erogannetje? Vanwege zijn pornosnor soms?

Spring Bruissteen | 08-11-21 | 14:43

Roepen dat ze moeten werken hier, gratis geld is op.

grhd | 08-11-21 | 14:43 | 3

Het zegt al wat dat de migranten de grens overgeduwd moeten worden. Als je gedwongen wordt kan het vast niet goed zijn.

Kroondop | 08-11-21 | 15:13

@Kroondop | 08-11-21 | 15:13: Dat is omdat ze de Poolse grenswacht in de gaten houden en zodra er een onbewaakt moment is kunnen ze gaan. Als je dan een half uur gaat lopen treuzelen, zoals ze thuis ongetwijfeld gewend zijn, word je gepakt.

JWZ_JMK | 08-11-21 | 15:32

Ik vind het heel erg dat ik zit te lachen. Want het gaat wel om mensen hier. Maar ik moet toch lachen.

Knufter | 08-11-21 | 14:42

En nu, terugduwen of..

gato | 08-11-21 | 14:42

Hup Polen!

Lorejas | 08-11-21 | 14:42

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com