Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Ook na 1 november coronapas'

Peildatum is (natuurlijk weer) geen einddatum

hallo 1 QR-code en een pondje kaas svp

We zagen gisteren allemaal strepen in de lucht en nee, we hebben dat nog niet onderzocht, maar eerst even wat anders: de coronapas gaat ook na 1 november (verder wel een leuke dag) niet van tafel. Dat melden bronnen aan De Tele. Mogelijk wordt er wel wat geschaafd aan de capaciteit van concertzalen en evenementenlocaties en de beperkte openingstijden voor het nachtleven. Andere optie is de coronapas wel te schrappen voor de kunst- en cultuursector, maar dat hangt af van de 'coronacijfers' en aangezien we allemaal rondlopen met grieppoep in de pamper gaat dat natuurlijk niet gebeuren. Wel doet het vermoeden dat die QR-code OOIT gaat verdwijnen naar de hel, maar liegdier Hugo de Jonge deed ook vermoeden dat die QR-code er nooit zou komen, dus we vertrouwen precies helemaal niemand meer. Terwijl ze in anderen landen de zooi maar eens opengooien zitten wij, let maar op, minimaal de hele fokking winter braaf achterin de klas: "De coronapas helemaal schrappen vindt het kabinet onder de huidige omstandigheden te ver gaan, zo melden betrokkenen. De situatie in de ziekenhuizen, het seizoenseffect en de restanten ongevaccineerden - 17 procent van de volwassenen is niet geprikt - zou daarvoor nog te onzeker zijn. Bovendien kun je er niet meer naar teruggrijpen als de pas eenmaal is afgeschaft en de ziekenhuizen alsnog worden overladen met coronapatiënten." Het is schandalig dat een vaccinatiegraad van 83% (!) en 300 man in een ziekenhuis worden aangegrepen om een hele samenleving in een digitale dystopie te storten. Maar goed, even (laten we zeggen een paar jaar) volhouden nog mensen!
UPDATE: De Jonge vindt het 'te vroeg voor conclusies'

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Goed-hardt | 08-10-21 | 20:40

Wat Hugo niet door heeft: veel mensen zullen door dwang en drang steeds meer hun kont tegen de krib gaan gooien(figuren zoals ik bijvoorbeeld). Dan kun je wel gaan wijzen, maar je bent toch echt zelf de oorzaak van dit alles.

Eigenlijk zou een tijdelijke lockdown prima zijn, dat toont gelijk aan dat het vaccin niet heilig is, en dan kunnen we nog meer thuis blijven werken. Win-win. Dit zal dan waarschijnlijk zo gespinned worden dat het de schuld van de ongevaccineerden is, maar de dwangers zullen zo gefrustreerd zijn (wel een prik, geen vrijheid) dat ze hopelijk tot inkeer komen en het opgeven.

Ik denk dat dit hele gedoe een kwestie is van wie heeft de langste (adem)

TrickMeister90 | 08-10-21 | 17:20 | 1

Leuk idee. Geen schijn van kans.

luistukvreten | 08-10-21 | 19:25

Als de Jonge het te vroeg vindt weet je wel hoe laat het is

radiatorknopje | 08-10-21 | 16:55 | 2

Kwart voor over .

Aap van Eva | 08-10-21 | 19:08

I5 over 12.

[x]-Ongeschikt | 08-10-21 | 21:04

De effecten op het aantal besmettingen na het loslaten van de coronaregels op 25 september komt duidelijk naar voren in de cijfers: 45% stijging van de laatste twee dagen in vergelijking met de twee dagen daarvoor. Ik ben benieuwd naar de effecten tijdens het snotterseizoen.

gozoman | 08-10-21 | 16:33

Ik hoor dagelijks mensen op TV zeggen dat de QR-pas top is want "gemakkelijk in het gebruik!" Ja, dat was de Jodenster ook, het zegt niks over de moraliteit of het nut. Of "anders kunnen horeca en zo niet open!" Ja hallo, die kunnen ook zonder open - alleen kiest de overheid ervoor ze te gebruiken als drukmiddel om mensen tot een prik te bewegen.

Ik ben zelf dubbel gevaccineerd, geloof in het nut van vaccinatie, om te voorkomen dat je ernstig ziek wordt. Maar: we gaan er geen groepsimmuniteit mee bereiken. Dat schrijft zelfs de NY Times in de VS al een halfjaar op basis van CDC en wetenschapsbronnen. Dus: het dient om jezelf te beschermen.

Als je niet oud bent, heel dik of onderliggende ziektes hebt, is de kans dat je van corona ernstig ziek wordt HEEL ERG KLEIN. Ongevaccineerde mensen zijn verre van allemaal besmet - sterker, alleen een heel klein deel zal besmet zijn en dan blijkbaar nog zonder symptomen.

Dus: geweldig dat nu 80% van de bevolking boven de 12 is gevaccineerd en een nog hoger percentage van de mensen die een iets hoger risico lopen. Maar het moet snel gedaan zijn met deze totalitaire paardenmiddelen en anders mogen ze van mij de regering inderdaad voor een tribunaal brengen. Het gaat om grondrechten.

drs. Levi Samsonov | 08-10-21 | 15:23 | 3

Ah ja, grondrechten. Die zijn nu juist ondergeschikt gemaakt. Dat is nou net de winst. Althans, zo redeneert macht.

luistukvreten | 08-10-21 | 19:30

De volksgezondheid beschermen is ook een grondrecht. Artikel 22.

heppykemper | 08-10-21 | 19:50

Je kunt het beter "onder-de-grondrecht" noemen. Dood en begraven.

Jet 777 | 08-10-21 | 19:53

Ben toch benieuwd of en hoe men tot grotere dwang overgaat. De grens is denk ik voor velen het al dan niet kunnen blijven voorzien in een inkomen zonder gevaccineerd te hoeven zijn. Kijken of het kabinet daaraan durft te morrelen.

lekgoot | 08-10-21 | 15:10

Beter stoppen met die qr onzin in de horeca, helpt niets. Waarschijnlijk moeten er nog wat ict contracten uitgediend worden. In de supermarkt mag iedereen door en langs elkaar , maar in de horeca zou het ineens gevaarlijk zijn… stop toch met die onzin. Dacht dat omt wel iets slimmer was.

WaltKowalski | 08-10-21 | 14:57 | 3

Ja hoor. Anderhalf jaar verder en dan ineens stoppen met de onzin. Alsof het OMT vandaag voor het eerst bezig is. Koek koek.

luistukvreten | 08-10-21 | 19:32

Een horeca gelegenheid die niets om de veiligheid geeft voor zijn gasten en personeel ga ik dus niet binnen. Gewoon controleren die code.

heppykemper | 08-10-21 | 19:51

Een supermarkt gelegenheid die niets om de veiligheid bla bla bla.

superb_de_lux | 08-10-21 | 23:16

Het houdt niet op, niet vanzelf! Mag zo dadelijk weer naar de teststraat, verderfelijk wat er aan de hand is. Maar die prik gaat er bij mij niet in, al moet ik 100x testen!

Eigenlijk als je heel strikt bent, dan zou je ook niet moeten testen want ook dat is indirect meewerken aan deze onderdrukking maar ik wil de 20-jarige bruiloft van mijn ouders niet missen.

Maar elke test die je moet nemen als ongevaccineerde is er 1 teveel. Maar nog liever testen, als een prikje. Maar dat in Nederland, bakermat van vrijheid en tolerantie, men zo diep is gezonken vanwege hysterische hypochonders is toch wel diep en diep triest. Erger is nog dat vele mensen dit ook nog eens toejuichen, de ongevaccineerden als zondebok.

Maar er is hoop, ooit zal dit QR circus verdwijnen, ik kan me niet voorstellen dat elke ondernemer tot in de eeuwigheid voor gratis ambtenaar wil spelen. Sterker nog een aantal tentjes, waaronder mijn stamcafé laten mij en anderen gewoon binnen prik of niet.

Wat mij betreft mag die 2-deling er komen als dat is wat al die autoritaire-vaccin wappies willen (let wel niet iedere gevaccineerde is wappie, genoeg die tegen deze QR-onzin zijn). Met wappies, bedoel ik autoritaire enge figuren die hun waarheid door iedereens strot wil rammen, vaak niet vies van fascistische maatregelen. Meestal zijn deze lui niet al te snugger, hebben zij een obsessie met regels dat aan ocd lijkt te grenzen, en zijn ze niet in staat andersdenkenden te kunnen tolereren laat staan begrijpen.

Maar over die 2-deling, ik ga straks gewoon lekker naar mijn favoriete tent, feestje, maten waar wij niet aan vaccinatie-dytopia doen. Ik zit lekker in mijn bubbel, en iedereen is welkom vaccin/geen vaccin. Ik weet wel welk deel van de mensen het straks gezelliger gaat hebben. En die sneue drammers mogen lekker straks 4€ in hun hippe koffietentje aftikken, de havermelk 'elite'.

fijn weekend
Trick

TrickMeister90 | 08-10-21 | 14:48 | 4

Top Tegel!!!

franck7020 | 08-10-21 | 17:07

Koekoek

heppykemper | 08-10-21 | 19:52

Toptegel, Trick! Goed begin van het weekend. @heppykemper: huilie.

Jet 777 | 08-10-21 | 19:57
▼ 1 antwoord verborgen

Waar ik zit worden tests niet meer afgenomen van asympotische "patienten". Binnen 1 dag een daling van 86% in het aantal geïnfecteerden.
Mooi toch? Een hele hoop coronalijers, maar schijnbaar hebben de meesten er geen last van.

Forex | 08-10-21 | 14:46 | 1

Joh.

luistukvreten | 08-10-21 | 19:35

gewoon allemaal stoppen met testen bij elk kuchje of snottebelletje

RaymyJanssen | 08-10-21 | 14:43 | 1

Dat kan je wel zeggen tegen die kneusjes van deze tijd maar die gaan hard rennend hun vrijheid inleveren hoor.

peet12 | 08-10-21 | 17:02

Kabinet: "De maatregelen zullen tot eind oktober van kracht zijn [onverstaanbaar gemompel]."

Het onverstaanbare gemompel is nu duidelijk: het was het woord "tweeduizenvierentwintig".

Anomiemus | 08-10-21 | 14:34 | 1

Je vergeet entwintig er tussen te zetten.

luistukvreten | 08-10-21 | 19:36
-weggejorist-
Hans Kwalzan | 08-10-21 | 13:21

In Noorwegen waar ze met alle maatregelen zijn gestopt en waar ze Covid gelijkstellen aan de griep waren er 154 per 100.000 'besmet' de afgelopen 14 dagen.
In Nederland waren dat er 133!
Cijfers van ECDC via - Allecijfers
Dit toont de absurditeit van de maatregelen in Nederland wel weer aan...

krokus | 08-10-21 | 12:59

De besmettingen lopen al weer op. Niet verrassend. Hier in deze regio in Spanje is het bijna weg.

van Oeffelen | 08-10-21 | 12:42 | 2

Oh je bedoelt die regio die helemaal is leeg gelopen omdat er geen werk is. En als er nog iemand woont, is het meestal een bejaarde. En de rest zijn het allemaal spookdorpjes.

loser | 08-10-21 | 12:52

Hier ook aan de Costa b, komt waarschijnlijk door al die kadaver Dacia rijders die angstig in hun karretje alleen zittend met zo,n stofmaskertje op rondrijden..

broervandenhollander | 08-10-21 | 14:00
-weggejorist-
Zoelense Hobbyboer | 08-10-21 | 12:33 | 1

"De Jonge vind het te vroeg voor conclusies"
Tja, als je kikkers te snel kookt springen ze uit de pan

niemand specifiek | 08-10-21 | 12:29

Wat de neuk.
Er liggen gemiddeld nog maar vier of vijf coronapatiënten in elk ziekenhuis.

R. Ketelsteen | 08-10-21 | 12:17 | 6
-weggejorist-
RichardBandler | 08-10-21 | 12:42

@Milovsky | 08-10-21 | 12:38: Goeie vraag, maar heeft wel gelijk. Ik bedank dan ook elke ochtend de zon op mijn blote knietjes. Top ding.

luistukvreten | 08-10-21 | 19:40
▼ 3 antwoorden verborgen

De meeste andere landen hebben veel zwaardere maatregelen dan wij. Ik loop nu al zes dagen 24/7 met zo'n kapje op. Overal verplicht. Ook in je eigen auto. Bij elke ingang temperatuur opmeten, handen desinfecteren. Wij zijn één van de weinige landen waar we slechts de "digitale dystopie" hebben waarin je eigenlijk alles mag, behalve als je uit eten wil, dan moet je even je QR laten zien. Nou nou nou jongens..

En dan nog. Prima als je geen vaccinatie wil. Mij best. Als je dan maar genoegen neemt met de restrictie dat je dan even niet uit eten kunt of in dat geval een testje moet laten doen. Maar dat luide opeisen van allerlei "rechten" gaat er bij mij slecht in, wetende dat de vrijheid die we nu reeds hebben gewonnen voor 100% te danken is aan hen die wel de moeite en het risico namen voor een prikje. En voor nul procent is dit te danken aan de weigeraars. Ietsje meer bescheidenheid zou hen dan ook sieren.

Beste_Landgenoten | 08-10-21 | 12:10 | 16

6 dagen 24/7 ?

Purk | 08-10-21 | 14:49

@Uitvindert | 08-10-21 | 14:25: Dan ben je dus met de kennis van nu twee keer voor niks geprikt. Maar dat kon je toen nog niet weten.

pleemobiel | 08-10-21 | 15:35
-weggejorist-
luistukvreten | 08-10-21 | 22:49
▼ 13 antwoorden verborgen

Ieder tijdperk moet er weer op haar eigen manier hard geknokt worden voor vrijheid. Het komt niet met een pakje boter, zoals oa de rijbewijzen van onze zuiderburen. Sta op voor iedereens vrijheid en laat je niet chanteren..

OuweOuweLekkerMauwe | 08-10-21 | 11:54 | 9

Nee ik ben het niet eens met de maatregelen, en ja, we zitten in een vrijheidscrises. Dit is pas het begin, voordat je me snowflake noemt. 80 jaar geleden stond misschien uw opa op het strand (respect), maar ook deze tijd zal haar bloed gaan kennen. Ongezien de tyfus voor een corrupte overheid die nu al wilt bepalen waar je wel en niet naar binnen mag.

OuweOuweLekkerMauwe | 08-10-21 | 13:55

@BadPatNL | 08-10-21 | 13:53: Vrijheid van meningsuiting, als u dat kwetsend vind, moet u niet heer op GS zijn.

TrickMeister90 | 08-10-21 | 14:21
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik zie nog niet zoveel seizoenseffevt. De R is al sinds september in de maand.
Ook de vakantieterugkomers en scholen open icm met de Deltavariant geeft geen megagolf.
Volgens mij zijn we goed op weg. De vaccins werk3n en de wappi3s zijn wel een keer allemaal recent ziek geworden, al dan niet voor de tweede of derde keer

Shoarmamasutra | 08-10-21 | 11:32 | 3

Precies en daarom is het verstandig om geen risico's te nemen door alles meteen los te laten. Anders zit je bij een toch opkomende golf (ik bedoel, je weet het niet) meteen weer met lockdowns. Stapje heen, gaat dat goed, dan volgend stapje etc. Dan hoef je geen sprongen achteruit te maken als het fout gaat en kunnen we tegen het eind van de winter alles loslaten.

Mean Dean | 08-10-21 | 12:21

Coronaseizoen begint dacht ik pas in oktober.

lekgoot | 08-10-21 | 15:19

September 2020 zoop ik me ook nog elke avond klem in kroeg. Je hebt gewoon te weinig geduld. De qroegen gaan zo gewoon weer dicht. Zit je dan met je goeie gedrag.

luistukvreten | 08-10-21 | 22:56

Ik zie en hoor weinig virus deskundigen op het moment.
En waar is Gommers ? Kuipers ?

demaup | 08-10-21 | 11:31 | 4

Die zitten de shitstorm van lastige vragen uit in hun schuilkelder.

zwenkwieltje | 08-10-21 | 11:45

U mist deze WC-eend deskundige? Echt?

Cannabooze | 08-10-21 | 11:59

Gommers heeft toegegeven dat het raar is dat herstelden na afloop van hun arbitraire 180 dagen aan het vaccin zouden moeten om weer mee te doen. Er wordt nu bekeken of die herstelcode niet veel langer geldig zou moeten zijn.

pleemobiel | 08-10-21 | 14:04
▼ 1 antwoord verborgen

Tsja, anderhalf jaar angstporno is een goede voedingsbodem geweest voor deze dystopie. Maar hebben jullie (en jij, Mosterd, in het bijzonder) nou echt niet door, dat het pluggen van een prik die voor het leeuwendeel van de bevolking nergens voor nodig is, de ideale kunstmest is voor deze voedingsbodem?

Als je dit had willen voorkomen, had je ipv van een sporadische sneer, gewoon dagelijks vette kritiek moeten leveren op hoe dit Rutte's schuld is met zn zorgafbraak. Jullie hebben invloed genoeg, dat hebben jullie zelf bewezen met het referendum. Nu speelden jullie liever ons corrupte regentenzooitje in de kaart.

Bedankt!

ZKH EénOog | 08-10-21 | 11:31 | 1

Hear hear!

luistukvreten | 08-10-21 | 22:58
-weggejorist-
gebakkenzuchten | 08-10-21 | 11:28 | 1

Het is maar een gevoel of wishfull thinking maar ik heb het idee dat het virus dusdanig is afgezwakt dat het niet meer echt gevaarlijk is, maar goed, zomaar wat hardop denken

hotbrasil | 08-10-21 | 11:14 | 8

@Beste_Landgenoten | 08-10-21 | 12:14: los van dat het vaccin helpt, heeft hij wel een punt. Een virus heeft 1 doel en dat is zoveel mogelijk repliceren. Dat kan niet als de gastheer dood is. En dus zie je dat nieuwe varianten besmettelijker, maar minder dodelijk zijn; de delta variant. Zeg ik als gevaccineerde, trouwens, dus het is niet alsof ik denk dat vaccins niet nodig zijn omdat het wel meevalt.

Mean Dean | 08-10-21 | 12:25
-weggejorist-
luistukvreten | 08-10-21 | 23:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Zelf ben ik mentaal voorbereid op eind januari, op zijn vroegst. Het zal. #jemaintiendrai.

MickeyGouda | 08-10-21 | 11:01 | 9

@Beste_Landgenoten | 08-10-21 | 12:15:
Zonder is het soms even puzzelen, maar dat mag de pret niet drukken en het gaat op mij dus niet het gewenste effect hebben.

MickeyGouda | 08-10-21 | 13:23
-weggejorist-
luistukvreten | 08-10-21 | 23:06
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik fantaseer over een galg.

Piet Karbiet | 08-10-21 | 10:47 | 1

Zolang het geen strop is, vooruit.

demaup | 08-10-21 | 11:20

Raar. Gevaccineerden worden bij besmetting niet erg ziek, en ALS ze ziek worden, geeft dat weer extra bescherming. Dus waarom gevaccineerden weghouden bij ongevaccineerden?

Leffe Blonde | 08-10-21 | 10:47 | 12
-weggejorist-
priwax | 08-10-21 | 12:23

@Bumper | 08-10-21 | 11:18: Waarom 'zorg' vraag je? Terecht. Denk dat het een ethische overweging is. Van mij hoeven ze je niet per se uit het wrak te trekken als je besluit met de auto op pad te gaan. Maar goed. Ze doen het toch.

luistukvreten | 08-10-21 | 23:09
▼ 9 antwoorden verborgen

De overheid stopt pas met deze waanzin als het aantal corona besmettingen op 17 onder nul ligt.

zwenkwieltje | 08-10-21 | 10:45 | 9
-weggejorist-
Purk | 08-10-21 | 11:29
-weggejorist-
BadPatNL | 08-10-21 | 12:09

@botbot | 08-10-21 | 10:48: Sinds wanneer is een viroloog een gediplomeerd beleidsbepaler dan? De meesten die ik ken zijn gewoon veearts. Mooie boel zeg. Twee jaar terug bestond het woord alleen nog maar in de diepste krochten van de dikke vandalen en nu moeten ze goddomme mijn leven gaan inrichten zeker. Jij kunt me wat botbot.

luistukvreten | 08-10-21 | 23:14
▼ 6 antwoorden verborgen

"Terwijl ze in anderen landen de zooi maar eens opengooien"
Nou ja, Denemarken. En misschien een ander Scandinavisch land. Maar als ik dichter bij huis naar Duitsland en Frankrijk kijk, dan verwacht ik eerder dat het juist veel erger wordt.

koeberg | 08-10-21 | 10:40 | 3

Noorwegen, Zweden, Croatie. Hongarije, Roemenie, Spanje staat op punt te vallen...

Norman N. Warden | 08-10-21 | 11:02

Vergeet verder van huis Australië en Canada niet.

Alco-de-Holist | 08-10-21 | 11:12

"Het is schandalig dat een vaccinatiegraad van 83% (!) en 300 man in een ziekenhuis worden aangegrepen om een hele samenleving in een digitale dystopie te storten." Kom kom, geenstijl, een beetje blijven nadenken. We gaan zo graag door ipv dat er straks weer een lockdown moet komen. Heel verandig van Hugo en de zijnen die QRcode dus...

JeannedArc | 08-10-21 | 10:32 | 4

U weet dat ze in Duitsland van die kleurige buttons hebben voor lieden als u?

Nostra da Mus | 08-10-21 | 12:18

Het beleid deugde, deugt en zal deugen. Heil Hugo!

luistukvreten | 08-10-21 | 23:16

@Nostra da Mus | 08-10-21 | 12:18: In de vorm van een ster , geel toevallig?

peet12 | 09-10-21 | 00:47
▼ 1 antwoord verborgen

Goh, had ik nou echt niet verwacht. Het is maar goed dat het allemaal zo makkelijk is en helemaal niet lang duurt, zo'n ausweiss laten zien.

PolarWolf | 08-10-21 | 10:30

QR code handhaven voor jongeren onder de 18 is asociaal. Van de week mocht groepje schoolklas vriendinnen van mij dochter de McD niet in omdat eentje de QR code niet kon tonen. Haar ouders zijn wappies en zij mag zich niet laten vaccineren. Ze mogen wel in groepje bij elkaar in de klas en opschool zitten. Stop ajb met QR beneden de 18, laat die kinderen zich sociaal ontwikkelen.

Rest In Privacy | 08-10-21 | 10:29 | 9

@pleemobiel | 08-10-21 | 11:33: maar lees zijn tegel nog eens. Als iemand 16 is maakt het niet meer uit wat u wel of niet wil, noch waar u wel of geen toestemming voor geeft. Kortom, zinloze tegel.

Mean Dean | 08-10-21 | 12:29

@Mean Dean | 08-10-21 | 12:29: En jij dacht dat alleen de overheid bepaalt wat de reikwijdte van mijn ouderlijk gezag is. Mijn nee is gewoon nee. Ik ben een ouderwetse vader en gelukkig wordt dat gerespecteerd. Dus geen vaccinatie voor mijn herstelde (dus super immune kind). Tatto mag ook niet. Snap je het nu ?

pleemobiel | 08-10-21 | 14:08

@pleemobiel | 08-10-21 | 14:08: De overheid zal uw kind tegen uw gekte beschermen. Desnoods met geweld. Dat weet u toch? Het is de waanzin allang voorbij dit QR gebeuren. Ik begrijp echt niet hoe mensen dit beleid kunnen verdedigen, gevaccineerd of niet.

Kaposi_Sarcoom | 09-10-21 | 01:13
▼ 6 antwoorden verborgen

Maar 1 november zou eea klaar zijn toch. Nog even volhouden... zitten we nu nog medio 2020?

VP732 | 08-10-21 | 10:28

Werkte prima gisteravond. 10 seconden vertraging bij de ingang. Daarna stond ik bij de bar.

Lorejas | 08-10-21 | 10:22 | 6

Het werkt dus het is goed?
Rare logica.

zwenkwieltje | 08-10-21 | 10:51

De atoombom op Nagasaki werkte prima. Top product dus. Vooral vaker gebruiken he? Dat iets werkt wil niet zeggen dat het goed is. Het 'glijdt' alleen wat makkelijker naar binnen, als een gelubriceerde knoeperd in de poeperd, zullen we maar zeggen.

Kaposi_Sarcoom | 09-10-21 | 01:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik probeer het gewoon nog een keer. Nu vraag ik het anders.
Welke maatregelen zijn werkelijke oplossingen om besmettingen te voorkomen?

zoalsikhetzeg | 08-10-21 | 10:18 | 8

De enige die het juiste antwoord geeft is Lorejas. De rest heeft slechts gelijk.

luistukvreten | 08-10-21 | 23:23
▼ 5 antwoorden verborgen

De wereld waarin we leven. A Texas judge ruled that a boy can stay with his unvaccinated foster parents who have a medical condition.
Judge Susan Reed of Bexar County had originally ruled that the boy, 5, should be removed from the home of Richard and Barbara Bernhardt.
However, Reed later reversed her decision after she learned the couple have celiac disease, a medical condition they said prevents them from taking the COVID-19 vaccine. Waren ze dus vacci-wappie, dan was dit kind bij ze weggehaald.

NerdAlert | 08-10-21 | 10:17 | 1

Onder luid gejuich zelfs. Tis wat...

luistukvreten | 08-10-21 | 23:24

Er zijn momenteel 341 van de 37.000 ziekenhuisbedden bezet door corona patiënten.
Wat nou, druk op de zorg, leugens.

de honden blaffen... | 08-10-21 | 10:15 | 1

Ja maar ja maar iedere couveuse en rolstoel telt ook als ziekenhuisbed… *reutel kuch*

Ad Hominem Tu Quoque | 08-10-21 | 10:33
-weggejorist en opgerot-
moonshiner3519 | 08-10-21 | 10:13 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Kruip net vanonder mijn steen vandaan. Wat een schok zeg... die zag ik natuurlijk niet aankomen. Maar ja ,we moeten zorgvuldig zijn he... en geen enkel risico nemen want we maken al genoeg fouten.

Koning BongoBongo | 08-10-21 | 10:10

Zit in Portugal, laat me niet volspuiten met die troep. Geen code nodig verder, ga gewoon lekker naar restaurant of op terrasje...

xpto | 08-10-21 | 10:05 | 3

Zoals het heurt, lekker voor je. Het zij je gegund.

VP732 | 08-10-21 | 10:26

Heerlijk! *naar xpto zwaaien doet vanuit lafhartig Nederland*

zwenkwieltje | 08-10-21 | 11:20

Hebben ze schimmel op de muren daar?
Het scheelt als je voor een kleine boodschap ook niet naar binnen hoeft

Shoarmamasutra | 08-10-21 | 11:40

Als die maatregelen nog langer aan houden ga ik zelf wel mijn eten koken en toneel maken! Zo!

mozaard | 08-10-21 | 10:05 | 5

Moestuin, (slacht)kippen, varkentjes en een beste stookketel voor m'n eigen moonshine. Veel succes allemaal met de qrmaatschappij. Nu misschien nog een bruine kroeg in de schuur realiseren voor gelijkgestemden. De overheid wil een tweedeling in de maatschappij? Komt voor mekaar heur Mark.

kaplaarzenverkoper | 08-10-21 | 10:33
-weggejorist-
pleemobiel | 08-10-21 | 11:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Vaccinaties beschermen voor bijvoorbeeld 70% of 94% afhankelijk van het type en toch krijgt iedereen dezelfde "geldige QR-code". Alleen mensen met een geldige QR-code kunnen bepaalde gebouwen in, terwijl die mensen nog altijd Corona aan elkaar kunnen overdragen. Misschien zelf minder erg, maar ze verspreiden het soms wel. Vaccinaties waren bedoeld om mensen te beschermen, toch? Als je 100 andere mensen tegenkomt met ook een vaccinatie dan loop je nog altijd het risico dat je Corona op kunt lopen en door kunt geven, toch? Weliswaar minder, maar toch. Minder betekent dat je als je 1000 mensen ziet, terwijl je er voorheen 5 zag, mogelijk toch nog een groter risico loopt, dan iemand die nog steeds slechts incidenteel onder de mensen komt. En toch tuigen ze zo'n heel systeem met QR-codes op en noemen het dan ook nog eens "geen drang of dwang". Er moet een ander doel zijn, want dit is compleet onlogisch als je even goed nadenkt. Het dempt hooguit de verspreiding, maar het vergroot die ook weer omdat mensen door die QR-code in grote getalen dicht op elkaar kruipen en dat doen we allemaal om de zorg niet te belasten (koekoek). Mand.

Watching the Wheels | 08-10-21 | 09:59 | 3

Je hebt op zich een punt maar iedereen laten testen moet je niet willen. Niet gek dat men dat op de grootste risicogroep toespitst. Helemaal risicoloos krijg je t niet. De gevaccineerden die besmet worden krijgen doorgaans veel minder last. De niet gevaccineerden kozen, uitzonderingen daargelaten, zelf voor het niet wegnemen van de kans op corona.
Als die besmet worden door een gevaccineerde of een onterecht negatieve geteste is dat jammer maar eigen schuld.

Shoarmamasutra | 08-10-21 | 11:47

@Shoarmamasutra | 08-10-21 | 11:47: Precies. Want niet werkend, foutief of overbodig beleid kun je alleen corrigeren met nieuw beleid. Want stel je draait het gewoon terug, hebben de beleidsmakers niks meer te maken. Moet je niet willen.

luistukvreten | 08-10-21 | 23:30

Ik krijg een déjà vue met de avondklok. Nog zo’n totalitaire overtrokken maatregel die bovenaan de stapel lag om na 3, oh nee nog 2, en nu nog eens 3 en dan echt de laatste 3 en nog eens 3 weken pas van tafel te gaan…

Mark zit te Dutten | 08-10-21 | 09:57 | 5

Ho ho. Nou niet je statement "dit gaat nooit meer weg" afzwakken he.

Lorejas | 08-10-21 | 10:24

@Watching the Wheels | 08-10-21 | 10:02: dat was een uitspraak van 1 iemand. Ik zou graaag een echt onderzoek horen. Ik wil het echt weten, dit moet een volgende keer niet weer op basis van onderbuik of andere landen gebeuren.

Shoarmamasutra | 08-10-21 | 11:49

Mooie is dat hij niet van tafel is, maar op non-actief staat. @shawarma? Wil je een paper of zo? Kom op zeg, denk gewoon na. Dat is de basis.

luistukvreten | 08-10-21 | 23:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Geen probleem met die pas. net terug van 5 dagen Frankrijk, gebruik is overal geaccepteerd en checken voor ons en de restauranthouder wordt routine.

verichrome | 08-10-21 | 09:54 | 10
-weggejorist-
Man-Bijt-Hond | 08-10-21 | 12:46

Ik heb een enorm probleem met die pas na 5 jaar Frankrijk. Ik word nergens geaccepteerd, niet in de trein, niet in de kroeg en niet in het ziekenhuis. Het weigeren van mensen is hier routine geworden.

entredeuxbieres | 08-10-21 | 13:03
▼ 7 antwoorden verborgen

Zo'n onzin dit. Die pas is echt een HELE kleine moeite - werkt echt prima. De voordelen wegen enorm op tegen de nadelen. De kleine, egoïstische minderheid zit gewoon weer te zeuren.

Marral | 08-10-21 | 09:48 | 16

Inderdaad: die pas is een hele kleine moeite. Ik verbaas mij meer dat mensen zoals jij het een hele kleine moeite vindt om goedkeuring van de overheid te krijgen om ergens onder bepaalde omstandigheden een kop koffie of een biertje te drinken. Het is inderdaad een kleine moeite gebleken dat deze demissionaire regering zich allerlei bochten wringen om allerlei internationale wetten en verdragen weten te omzeilen. Het werkt . De vraag is of het moreel juist is. Maar ja: het is een kleine egoistische minderheid die over dit soort zaken lopen te zeuren. Tenslotte mag jouw tijdelijke geluk niet geblokkeerd worden door fundamentele zaken en principes.

loser | 08-10-21 | 12:24

Een kind een snoepje geven in de speeltuin is een HELE kleine moeite. Het werkt echt prima en in principe wegen de voordelen enorm op tegen de nadelen. Het niet doen zou eigenlijk maar egoïstisch zijn. Maar ik dwaal af. Wat wilde jij precies vertellen? Viespeuk.

luistukvreten | 08-10-21 | 23:42
▼ 13 antwoorden verborgen

De zoveelste leugen van CdA'er Hugeau, de zoveelste verbroken belofte, de zoveelste stap op weg naar de hel, voor hem dan. Ik zit goed.

dathoujetoch | 08-10-21 | 09:48

En vervolgens bereikt de schijnveiligheid voor de gevaccineerden rond de winter zijn hoogtepunt met nieuwe besmettingen tot gevolg. "Goh, dat gaat toch sneller dan verwacht". Kies de volgende verhaallijn die gespind gaat worden:
1. Komt door de ongevaccineerden. Ken je iemand die nog niet gevaccineerd is, spreek hem of haar daarop aan.
2. Komt omdat we achterlopen met de booster... maar meld je alvast aan.
3. We hebben een gamma variant en met een vers vaccin ben je beter beschermd.
4. Anders namelijk:

zevensprong | 08-10-21 | 09:47 | 9

@Clavo | 08-10-21 | 10:15: ja, de ziekenhuizen lopen nu al over. Moet je nagaan als de griep dadelijk weer terug is...

VP732 | 08-10-21 | 10:30

Had jij een schijnbedreiging op willen lossen met echte veiligheid dan?

luistukvreten | 08-10-21 | 23:45
▼ 6 antwoorden verborgen

Voorstel voor het kabinet, twee vliegen in één klap: laat de urgentie van het QR beleid afhangen van het aantal vluchtelingen dat gevaccineerd is. Bevorderd volksgezondheid & culturele integratie. We willen toch geen wappies importeren, die zich om religieuze redenen niet door de witte man laten vaccineren?

Gladiator Fap | 08-10-21 | 09:40 | 3

Vluchtelingen vinden het wel best hoor, gevaccineerd worden.
Zolang ze maar gratis geld krijgen en niet hoeven te werken.

jemagookniksmeer | 08-10-21 | 10:02

Wel grappig eigenlijk dat al die gevaccineerden zichzelf dit 'vrijwillig' aandoen. Die lopen dus werkelijk de hele dag met hun telefoon op zak om zich op elke hoek van de straat te laten scannen als ze een gebouw in willen en ze kijken er heel blij bij, want de ongevaccineerden mogen er niet in. Vraagje: "Hoe vaak zou die app "Ongeldige QR-code" geven? Een keer per maand?".

Watching the Wheels | 08-10-21 | 09:39 | 4

Zeker, als je al niet opgepakt wordt in een van de vele QR-razzia's, uitgevoerd door staatsveiligheidstroepennin zwarte uniformen.

zeeman73 | 08-10-21 | 09:53

@wapster | 08-10-21 | 09:49:
Straat nog wel (rondje hardlopen), verder altijd op m'n zolderkamer idd.

Watching the Wheels | 08-10-21 | 11:38
▼ 1 antwoord verborgen

Als alternatief voor de Coronapas kun je ook een RFID chip onder je voorhuid laten implanteren en dan hoef je alleen maar de chiplezer te swaffelen als je de McDonalds of een andere zaak binnen wilt.
Hugo de Schoene gaat dit 2 November presenteren.

Osdorpertje | 08-10-21 | 09:38 | 7

En upgraden gaat automatisch met 5G

van heinde en verre | 08-10-21 | 10:17

Dat zie je verkeerd. Als hij dit wilt gaan invoeren, gaat hij het eerst nog ruim 1 jaar ontkennen. Mits hij nog minister is. En dan bij de zeta of epsilon variant, keert hij om en dan wordt dit "vrijwillig" ingevoerd. Dit is een tactiek wat toch werkt. Ontkennen, tijd rekken en dan ware bedoelingen uitrollen.l

loser | 08-10-21 | 12:29
▼ 4 antwoorden verborgen

De doelgroep 51+ bedraagt nu ruim 800000 niet geprikten. Deze doelgroep (inclusief dikkertjes en anderszins kwetsbaren) is de risicogroep voor de zorg. De qr maatregel is voornamelijk gericht op ruim 500K aan fristidrinkers en iets onder de miljoen aan 18-30 jarigen die dan ook als enige zwichten voor de prikstimulans, maar die sws al amper risico voor de zorg vormde. Waarom dan de jongeren blijven dwingen die de prik uit gemakzucht nemen ipv de te beschermen groep waar het allemaal om zou gaan qua gezondheid?!

EEGlivesagain | 08-10-21 | 09:38 | 5

De vraag stellen is hem beantwoorden. Ik vermoed dat u het antwoord ook wel weet.

Milovsky | 08-10-21 | 09:56

Ow, is de doelgroep nu plots 51+?

photto | 08-10-21 | 10:09

@photto | 08-10-21 | 10:09: Gemiddelde leeftijd van overlijden is 83. Ziekenhuizen liggen ook niet erg vol met tieners en adolescenten, dus hoe moet ik hem anders definiëren?

EEGlivesagain | 08-10-21 | 10:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi altijd erin houden, ook voor mensen uit de biblebelt.

Bierkop | 08-10-21 | 09:29 | 2

Vraag het voor mijn buurman hoeveel boitenlanders liggen er nog met covid in het ziekenhuis.

likdoorn | 08-10-21 | 09:34

@likdoorn | 08-10-21 | 09:34: In ieder geval is het aantal bijbels op het nachtkastje daar te tellen op 1 hand, over andere geschiedenisboeken geen data bekend

hagelkruis | 08-10-21 | 09:41

Ze kunnen de rambam krijgen. Dan maar even geen kerstdiner in een veels te duur restaurant. We redden ons wel. De horeca daarentegen?

swuinm71 | 08-10-21 | 09:28 | 4

Niet meer naar de kroeg, precies wat de CU wil.

Watching the Wheels | 08-10-21 | 09:34

@Watching the Wheels | 08-10-21 | 09:34: Vergeet je de rest niet. Want de CU is maar met een paar miserige zetels vertegenwoordigt. Het zal meer de goedkeuring hebben van de ondernemerspartij VVD.

loser | 08-10-21 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap ineens waarom Hugoshenko een baard heeft laten staan, hij kan zichzelf niet meer aankijken in de spiegel. Wat een stelletje leugenaars zijn toch.
Hey kabinet, jullie droom is onze nachtmerrie.

4HoogAantWater | 08-10-21 | 09:27 | 5

@Watching the Wheels | 08-10-21 | 09:37: Ik dacht van Groot Wassink?

Nuchternederland | 08-10-21 | 09:41

Hij heeft zijn baard laten staan als voorzorgsmaatregel, omdat hij zo'n pesthekel aan zichzelf heeft gekregen en zich daarom niet meer met het mes durft te scheren.

Krijgtheenenweer | 08-10-21 | 10:17

@Krijgtheenenweer | 08-10-21 | 10:17: Ik zou mij als Huego zijnde, i.i.g. niet meer laten zien in de Schilderswijk, bij de tientjeskapper, voor die broodnodige scheerbeurt.

BadPatNL | 08-10-21 | 10:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Straks is de helft van de bevolking BOA, zoals in de DDR.

Egerius | 08-10-21 | 09:22 | 5

Waarschijnlijk krijgen we binnenkort een premie van Hugo als we onze wappie buren aangeven en worden kinderen op school gestimuleerd om hun wappie ouders te verlinken. Dat scheelt een hoop BOA’s…

Mark zit te Dutten | 08-10-21 | 10:09

Straks?
Het zijn burgers die elkaar nu controleren op qr-code en id.
Handhaving controleert de cultuursector en horeca.

Nog even daargelaten of een id getoond moet worden aan een andere burger in juridische zin.

Iedereen die hieraan meewerkt heeft een reality-check nodig. Het is te gek voor woorden, werkelijk.

Krijgtheenenweer | 08-10-21 | 10:14

Heb jij de cursus nog niet gehad dan?

van heinde en verre | 08-10-21 | 10:20
▼ 2 antwoorden verborgen

'Wegens succes verlengd.'
Laten we wel wezen jongens, die QR code is een blijvertje. En hij geldt nu alleen nog voor corona, maar het zal niet lang duren en dan gaan ze er ook andere aan vastplakken. Te beginnen met influenza ""want influenza is immers ook een soort corona"", maar ook daar zal het niet bij blijven. En over twintig jaar moeten twee studenten die met elkaar de koffer in willen duiken eerst een groen vinkje krijgen van onze overheid, of anders zijn ze in overtreding. Dit alles natuurlijk ter voorkoming van de verspreiding van SOA's oftewel het algemeen belang oftewel de volksgezondheid. En zeg niet dat het zo'n vaart niet zal lopen, want als je drie jaar geleden had voorspeld dat we hier in Nederlandje te maken zouden krijgen met een avondklok en/of een coronapas dan was je waarschijnlijk voor gek verklaard.
We bevinden ons op een hellend vlak.

VanBukkem | 08-10-21 | 09:22 | 6

Ik denk dat het meer voor de hand ligt dat er straks ergens in de toekomst wel zoiets als dit zal zijn: Dat er gekeken wordt naar hoe het met de gezondheidssituatie in de genenpool van de familie zit. Vader en moeder aan beide kanten kanker? Sorry, een kind zit er niet in, een te grote kans dat dit genetisch gezien, later teveel druk op de zorg gaat geven.

De nieuwe Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg (Wvggz) maakt het mogelijk anticonceptie op te leggen aan vrouwen met psychiatrische problemen, dit voor een betere bescherming van de rechten van het toekomstige kind.

Zoals vaker het geval is geweest: Met de beste intenties worden de meest vooruitstrevende uitvindingen gedaan, waarmee een ander een voet tussen de deur krijgt om het te gebruiken voor minder sympathieke doeleinden.

BadPatNL | 08-10-21 | 11:23

@BadPatNL | 08-10-21 | 11:23: Doet toch wel erg denken aan eugenetica en fascisme. Ben ik toch niet gek!

Kaposi_Sarcoom | 09-10-21 | 01:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Op welke wijze en in hoeverre zorgt die QR code nu daadwerkelijk voor afname van de zorgbelasting? Mensen die niet gevaccineerd en niet getest zijn maar werkzaam in de horeca moeten mensen controleren op hun QR code. Vervolgens bereiden deze mensen het eten en lopen tussen iedereen door.

In het OV zit je bij elkaar op schoot maar aan een tafeltje of op een theaterstoel mag u niet zitten, zonder QR.

Ik kan zo nog tien voorbeelden oplepelen maar dat is niet nodig lijkt mij. Is er onderzoek of feitelijk bewijs dat de QR code daadwerkelijk significant bijdraagt aan de bestrijding van de pandemie? Voor zo'n zware maatregel mag dat wel, toch?

zegmaarwij | 08-10-21 | 09:19 | 2

QR-code gedoe zou een indirect effect moeten hebben op de vaccinatiegraad. Doordat ongevaccineerden een bezoek aan horeca wordt ontzegd, voelen ze massaal de drang om naar de prikfaciliteit te rennen. Als je om je heen kijkt zie je de lange rijen en uiteindelijk... iedereen geprikt en de zon gaat schijnen, het hele land 'weer open'. Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.

Kosmo | 08-10-21 | 09:25

Klopt, heeft ook helemaal niets met volksgezondheid te maken, maar is puur dwang en drang.

TrickMeister90 | 08-10-21 | 10:28
-weggejorist-
zoalsikhetzeg | 08-10-21 | 09:19 | 3

En nóg zijn er mensen die geloven dat die QR onzin er is voor de gezondheid van de mensen.

DeAapUitDeMouw | 08-10-21 | 09:18 | 1

En hier zit ook een deel van het probleem in... Men gelooft en volgt uit angst (voor wat dan ook) blindelings zonder wetenschap. Ook zijn deze mensen niet te overtuigen met rede logica, zijn staan hier niet voor open en zetten de hakken in zand. Want mocht nu blijken dat zij in overtuiging door geloof zich hebben laten misleiden dan doet dit afbreuk aan hun zelfbeeld. En ja erkennen dat je er wellicht naast zat, is toch wel een dingetje voor sommigen....

Death By Luchtbed | 08-10-21 | 09:30

De corona pas is een blijvertje, althans de QR-code. Die krijgt straks een andere naam, maar in principe wil onze regering weten waar het ongedisciplineerde plebstuig uithangt, zodat ze hufters met openstaande boetes en belastingschuld en voortvluchtige boeven kunnen opsporen. De technologie is er, dus gaat die toegepast worden, in welke vorm dan ook. Nu al weten ze door je GSM wel zo'n beetje waar je je begeeft, en het ligt voor de hand daar andere gegevens aan te koppelen. En als je je smart phone thuis laat, of helemaal niet hebt, ben je sowieso al verdacht. Dat is waar het heengaat, denk ik. Privacy is een illusie, en daar hebben wij recht op.

Aisie | 08-10-21 | 09:17 | 4

Maar ja, probeer dat die VVD- en D'66-stemmers maar eens uit te leggen.

VanBukkem | 08-10-21 | 09:27

Bijzonder ook hoe snel we GDPR en masse vergeten zijn

je.moeder | 08-10-21 | 09:28

@Super Vaagstra | 08-10-21 | 09:26: De afkorting gsm betekent global system for mobile communications ('wereldwijd systeem voor mobiele communicatie'). Geen dank.

Zakloper | 08-10-21 | 10:06
▼ 1 antwoord verborgen

Tenzij we een heel ander kabinet krijgen, wat helaas niet gaat gebeuren wegens D66 angst voor populisten, gaat deze "tijdelijke" maatregel heel lang tijdelijk blijven. Hierbij zullen telkens weer wel een nieuwe motivatie vinden als "rechtvaardiging" van het in stand houden van QR-maatschappij, maar ook voor het uitbreiden van de functionaliteit ervan totdat we opeens in een Chinese situatie terecht zijn gekomen en je puntenaftrek krijgt voor het opperen dat tijdelijk inhoud dat er een einde aan vast zit...

Iedereen, ongeacht covid19 vaccinatie status, zou daar een over na moeten denken en dan nog eens afvragen hoe wenselijk deze digitale infrastructuur nu werkelijk is.

oh no | 08-10-21 | 09:13

Een kabinet dat aftrad vanwege misstanden en nu weer aantreedt zonder dat die misstanden zijn opgelost, voert een qr maatregel in die nooit ingevoerd zou worden en nu voorlopig niet meer weggaat?

EEGlivesagain | 08-10-21 | 09:12 | 5

Why nut?

Groenstrook | 08-10-21 | 09:27

Gaaf land toch? oh nee toch niet!

4HoogAantWater | 08-10-21 | 09:32

Een kabinet/regering dat valt zou voor 4 jaar uitgesloten moeten worden van alle politieke activiteiten.

jitro | 08-10-21 | 11:36
▼ 2 antwoorden verborgen

"ovendien kun je er niet meer naar teruggrijpen als de pas eenmaal is afgeschaft en de ziekenhuizen alsnog worden overladen met coronapatiënten."

Waarom niet? Dat is toch een prima argument? Eigenlijk is dat zelfs het énige goede argument, want positieve tests geven sowieso een scheef beeld van de werkelijkheid (symptomen tellen voor de IC, niet het feit of iemand besmet is of niet; het merendeel heeft nog alijd géén symptomen bij besmetting)

Gladiator Fap | 08-10-21 | 09:12

Die strepen in de lucht zijn chemtrails, uitgestoten door regeringsvliegtuigen. De chemtrails bevatten nano computers, die zo klein zijn dat je het inademt.
In combinatie met het coronavaccin creëert dit in je lichaam een computer.
Zodra je QR code gescanned wordt, zend deze computer jouw locatie, je lichaamstemperatuur en je bloeddruk naar Bill Gates zijn foundation, die het ddorzet naar de Bilderberg leden.
Ik heb dit van een vriend, die dit op Facebook gelezen heeft. Dan moet het waar zijn toch!

Noobster | 08-10-21 | 09:12 | 2

Hmmm... als het regeringsvliegtuigen zijn dan zou je als belastingbetaler toch gewoon gratis mee moeten mogen vliegen naar zeg een leuke vakantiebestemming?!

oh no | 08-10-21 | 09:16

@oh no | 08-10-21 | 09:16: Iets wat van de regering is, is niet van u. In tegendeel. De regering is al decennia lang bezig om alles wat u toebehoort, naar zich toe te trekken.

jemagookniksmeer | 08-10-21 | 09:23

Gewoon zonder QR naar een wegrestaurant. Dat dan weer wel....

Tha Analyzer | 08-10-21 | 09:09 | 3

De regels zijn natuurlijk des overheid. Alleen een wegrestaurant met een in en uitrit die dus vlak aan een snelweg ligt. In een wegrestaurant is het Wuhan virus minder gevaarlijker ofzo.

Tha Analyzer | 08-10-21 | 11:00

@Tha Analyzer | 08-10-21 | 11:00: Klopt, daar is het gewoon sneller weer weg.

Kaposi_Sarcoom | 09-10-21 | 01:33

De Commissie-Kaag heeft geconcludeerd dat een chip onder de huid in combinatie met een op de pols getattoeeerde QR-code geen goed idee is. Kwaadwillende burgers kunnen die chip immers gemakkelijk zelf verwijderen. Gekozen is dehalve voor een nieuwe technologie uit China waarbij de chip wordt geimplanteerd in het beenmerg. Bij overtredingen van de veiligheidsmaatregelen kan de chip op afstand het gezichtsvermogen van de terrorist in kwestie uitschakelen (eventueel aangevuld met een epileptische aanval) totdat de politie ter plaatse is.
Ook een tattoeage op de pols is zelfstandig te verwijderen en dus fraudegevoelig. Gelukkig is het met nieuwe lasertechnologieen mogelijk om de tattoeage aan te brengen onder het netvlies. In Canada en Australie heeft men uitstekende ervaringen met deze combinatie, alleen dictators zoals Putin en Trump zijn tegen; volgens de voorzitter van de commissie zegt dat eigenlijk genoeg. Het is, in haar woorden, tijd voor een progressieve visie op veiligheid.
Vanzelfsprekend zijn de voorgestelde maatregelen tijdelijk van aard.

beetje.jammer.dit | 08-10-21 | 09:08 | 1

Breng ze nu niet op ideeen! Die fout heeft Huxley ook gemaakt!

Als_je_me_nou | 08-10-21 | 09:13

Ik snap iedere keer die jank-items over de coronapas e.d. niet.

Persoonlijk vind ik het meer irritant dat een stel stronteigenwijze mensen - vaak ook niet de meest hoogbegaafden onder ons - zich niet willen laten vaccineren.
Deze lui bezetten toch 100+ IC-bedden en het is geen situatie dat je daar een patiënt met een andere aandoening naast legt.
Hoe dan ook bezetten ze een bed dat bestemd dient te zijn voor iemand die een IC-opname niet kan voorkomen met een vaccinatie.

Helemaal prima dus door vaccinatie-apartheid deze groep te dwingen om alsnog een vaccinatie te halen. Zo niet, dan is je sociale cirkeltje gewoon wat kleiner.

Hun gezondheid kan me eigenlijk niets schelen. Dat is hun eigen verantwoordelijkheid.
Het gaat mij er meer om dat als het aantal opnames zou gaan stijgen, de overheid weer allerlei maatregelen uit de kast gaat trekken en daar heb ik dus wel een probleem mee.

benbenieuwd2021 | 08-10-21 | 09:07 | 19

Daar gaat het je helemaal niet om, dan zou je namelijk vragen om meer investering in de zorg en niet om een QR toegangspas.

__dictatuur | 08-10-21 | 10:41

Ziek! Voor betere bescherming van de rechten van het toekomstige kind is de Wvggz er ook voor u.

BadPatNL | 08-10-21 | 11:35

U is professioneel engnek?

Kaposi_Sarcoom | 09-10-21 | 01:38
▼ 16 antwoorden verborgen

Eindeloos micro management. Iedereen heeft de kans gehad zich te laten prikken. Een besmettelijke gevaccineerde kan gewoon naar binnen. Sturen zonder meten, hoeveel procent van de niet gevaccineerde (deel uit achterstandswijken) gaat naar de horeca, het theater, sportwedstrijden? Moeten gevaccineerde gecheckt worden omdat een groot deel van de gevaccineerde helemaal niet op de checkplekken komt?

Gebakschep | 08-10-21 | 09:06 | 1

Laatst met m'n QR code ook in cafe gezeten, alle ramen en deuren potdicht. Ik dacht toen ook: als er nu 1 gevaccineerde corona verspreidt zijn we allemaal de lul. Anyway. Nu keelpijn, maar test says no.

BBRDWR | 08-10-21 | 09:11

Beetje schijnveiligheid, een totem, een ritueeltje als coping mechanisme voor onzekerheid. De QR code voegt helemaal niets toe vwb volksgezondheid. Wat het wel geeft is een gevoel van controle en van plichtvervulling, de overheid die seint dat ze haar zorgplicht serieus neemt, wij spelen mee om te seinen dat we de overheid serieus nemen.
Wat dat betreft is het wel geestig: #Samentegencorona. Scherper is de verdeling in de samenleving lang niet geweest.

ratelaar | 08-10-21 | 09:06

"en de ziekenhuizen alsnog worden overladen met coronapatiënten." voor mijn gevoel hoor ik deze drogreden nu al een jaar. Gebaseerd op helemaal niks, ook.

Do-na-zi | 08-10-21 | 09:03

Het vaccinatie percentage is 75%, onder volwassenen is het 85%.

DrFibonacci | 08-10-21 | 09:03

Wat een drama maken veel mensen ervan, Jezus even een bewijs van van vaccinatie laten zien om de pandemie in te dammen.

laurentius | 08-10-21 | 09:03 | 6

Het is allemaal teveel voor de gewone man. Hij kan het niet bevatten.

van Oeffelen | 08-10-21 | 09:15

Haha ,eindelijk iemand die het zo weet te duiden dat ik het ook begrijp...

Smoelensmid | 08-10-21 | 11:15

Waarom moet ik Jezus een bewijs laten zien? Ik volg het niet...

Kaposi_Sarcoom | 09-10-21 | 01:40
▼ 3 antwoorden verborgen

“Maar goed, even (laten we zeggen een paar jaar) volhouden nog mensen!“

Dat zal ik zeker doen!

GekkeHenkieNiet | 08-10-21 | 09:01

Het gaat nog interessant worden als de QR-code/-pas in stand blijft tot het moment dat 100% inentingsgraad is bereikt. Dus de situatie dat straks ruim een miljoen mensen de schuld wordt gegeven dat we in dit controlesysteem blijven zitten/hangen. Deels misschien risicogroep, misschien ook grotendeels mensen die inderdaad gezond zijn van zichzelf en een prima immuunsysteem hebben en helemaal geen zin hebben om zich indirect verplicht te laten inenten. Daar beschouw ik mezelf trouwens ook onder.

Of het moet verplicht worden, wat ook nog een feestje gaat worden, of er bij neer leggen dat 100% dekkingsgraad niet gaat lukken en het QR-controlesysteem afschaffen. Anders voorzie ik dat we er nooit vanaf gaan komen.

Wybe Wabes Abbema | 08-10-21 | 09:01 | 3

als je niet op tijd je booster neemt gaat je status weer naar 'ongevaccineerd', dus er zal altijd aanleiding zijn om te zeggen 'we zitten nog niet op 100%'

raskol | 08-10-21 | 09:07

@raskol | 08-10-21 | 09:07: dat gaat mogelijk ook nog een dingetje worden in Oostenrijk dit ski seizoen.

Vooralsnog is de regel dat een vaccin 270 dagen geldig is en dat gaat mogelijk naar 360 (zal wel voor Pfizer zijn) maar dat neemt niet weg dat als je afgelopen januari als zorgmedewerker je hebt laten inenten dat je dus komende februari/maart dus wel eens alsnog als niet gevaccineerd aangemerkt wordt aldaar en je dus alsnog continue moet testen voordat je een skipas kan kopen...

oh no | 08-10-21 | 09:28

Het is niet de schuld van die miljoen mensen dat we in het één of ander beleid zitten, het is de schuld van een kortzichtige, visieloze & opportunistische gezondheidsminister en zijn vriendjes. Je gaat ook niet de munitie de schuld geven van de moord. Het blijft de verantwoordelijkheid van de moordenaar. En hij/zij had onder omstandigheden anders kunnen beslissen.

Gladiator Fap | 08-10-21 | 09:35

Die zag ik niet aankomen… grapje.

deugallergie | 08-10-21 | 08:59

Winter moet nog beginnen. Dan zou het wel heel dom zijn om die QR code nu al los te laten idd. Gewoon even paar maandjes kijken hoe het gaat. Wappies , zwevers en klagers hou je altijd, maar daar hoeft het overgrote deel niet onder te lijden.

Achenwee | 08-10-21 | 08:58 | 5

De grap is dat je niet lijdt vanwege de "wappies" volgens jou, maar de maatregelen van de regering die geen medische basis hebben. Je bent zo gehersenspoeld door angst en propaganda dat je daar de verkeerde groep de schuld van geeft.

Rechts door zee | 08-10-21 | 09:32

@Rechts door zee | 08-10-21 | 09:32: En dat is precies het doel van al die anti-wappie propaganda. MSM werken er vrolijk aan mee om hun toekomstige subsidies zeker te stellen.

4HoogAantWater | 08-10-21 | 09:55

@Rechts door zee | 08-10-21 | 09:32:
Dit dus!

Alco-de-Holist | 08-10-21 | 11:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Doe nog maar een paar lockdowns deze winter. Iedereen en zijn variabele contract betaald zo de coronacrisis terug.

sjef-van-iekel | 08-10-21 | 08:58 | 1

Lol, ja toch?

Kaposi_Sarcoom | 09-10-21 | 01:42

Wie kan mij helpen? Even een vraag (voor mij analoog aan EU-situ): Hoe weten de lidstaten van de Verenigde Staten zich toch bijeen te houden? Wat ligt daaraan ten grondslag? Wie kan mij helpen met het antwoord?

mozaard | 08-10-21 | 08:57 | 6

Die vraag leggen we voor aan een Amerika-deskundige.

Rest In Privacy | 08-10-21 | 09:03

@kweethetooknietbeter | 08-10-21 | 09:03: Dat ben ik. Amerikanen zijn individueel 'nice people', maar zodra ze in een groep van meer dan één terechtkomen zijn het 'assholes'. Dat werkt trouwens zo in de hele wereld.

Aisie | 08-10-21 | 09:29

Dwang?

BadPatNL | 08-10-21 | 11:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Sinterklaasintocht 2021. Zoek de verschillen,

Amsterdam: "Het programma voldoet aan de eisen van de organisatie en de gemeente met betrekking tot corona."

Utrecht: Burgemeester Sharon Dijksma grijpt in: géén coronapas voor Utrechtse Sinterklaasintocht

Bibop | 08-10-21 | 08:57 | 2

Over een paar dagen: "Sharon Dijksma eist toch een coronapas na overleg met de Veiligheidsregio"?

Rest In Privacy | 08-10-21 | 09:08

Wel een 'coronapas' in Amersfoort voor de intocht van Sinterklaas (buiten, openbare weg!).

Groenstrook | 08-10-21 | 12:30

Coronapas is voor losers

Transgender-Airlines | 08-10-21 | 08:57

Vorige week rond de 325 opnames op een totaal aantal van 45000 bedden. Ik snap dat dat aanpoten is.

Plaktong | 08-10-21 | 08:55 | 5

@poppelepee | 08-10-21 | 09:21: Hij gebruikt de Klaver methode. Heel simpel, gewoon wat nulletjes weglaten als het je uitkomt.

4HoogAantWater | 08-10-21 | 10:00

@4HoogAantWater | 08-10-21 | 10:00: Vooral op vragen als 'wie gaat dat betalen' worden de nulletjes vrolijk getruncate. GL interesseert zich sowieso niet echt voor de rekening van hun fantasierijke voorstellen.

Kaposi_Sarcoom | 09-10-21 | 01:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Gisteren voor de eerste keer weer een prima seminar gehad met 100+ man. Allemaal in de zaal, dineren, borrel, zoals tot twee jaar geleden. Alleen even bij de ingang code laten zien. Wel balen van mijn privacy want ik had natuurlijk wel het hotel geboekt per brief onder een valse naam, en was aan komen reizen met Google maps offline en het stratenboek op schoot.

kokkie klaphaak | 08-10-21 | 08:52 | 2

De zwarejongens-club?

Nuchternederland | 08-10-21 | 09:22

Je moet ook het kaartje uit je telefoon halen hoor .

T.R.U.M.P. | 08-10-21 | 09:24

De evenementen ed naar de 100% zodat er minder gezeur komt vanuit de sectoren om vervolgens deze walgelijke pas verder te normaliseren. Het enige beetje hoop wat we nog hebben is dat we een zelfde verloop gaan zien bij landen die niet aan deze ongein doen en dat we dit beleid daardoor niet vol kunnen houden. Wat een misselijkmakend nieuws.

Kevf | 08-10-21 | 08:51

"17 procent van de volwassenen is niet geprikt "

Daar geloof ik dus geen ene zak van. Zo'n beetje iedereen, incl. ik zei de gek, in mijn omgeving is niet gevaccineerd. Kan natuurlijk ook iets over m'n vrienden en familieleden zeggen. En nee we zijn niet van allochtone afkomst hoewel m'n over-over- overgrootvader in 1760 vanuit Duitsland te voet naar Nederland verkaste.

Bibop | 08-10-21 | 08:49 | 11

Ik vermoed dat het gaat om percentage onder volwassenen die gevaccineerd zouden kúnnen worden. Laten we zeggen vanaf 25 jaar (je haalt daarmee grofweg 25% van de totale populatie eraf), van die overige 75% haal je nog eens zo'n 10% af voor wie niet gevaccineerd kan worden vanwege allergie oid, en dan nog eens 5% eraf voor wie in het buitenland zit of ziek is oid. Houdt je 60% over van die 15 miljoen mensen op het hele kleine stukje aarde, en dat komt dan neer op ongeveer 8 miljoen onder de deelstreep. Hoeveel gevaccineerden zijn er zei je?

mozaard | 08-10-21 | 09:07

@Bibop Wellicht brengt een DNA onderzoek bij MyHerritage wat verlichting in Uw recalcitrante gedrag richting het niet vaccineren. Wat iberisch bloed door de aderen zou het één en ander kunnen verklaren.

Hoolicool75 | 08-10-21 | 09:13

@Hoolicool75 | 08-10-21 | 08:51: Hadden ze nou maar een gele button dan kon je ze lekker makkelijk herkennen... Had je misshien een prop in je oren tijdens de geschiedenis lessen op de lagere school? of was Marx Rutte je docent?

4HoogAantWater | 08-10-21 | 10:05
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik ben dat gedoe met die QR-code en die corona-apps op de smartphone zo beu. Doe mij maar gewoon een rf-chipje in mijn hand met daarop de vaccinatie-status.

Rest In Privacy | 08-10-21 | 08:45

Ik krijg zomaar het idee dat 't kwartje van kok eerder afgeschaft wordt dan de coronapas.

pa_niek | 08-10-21 | 08:45 | 1

Kwartje van Kok krijg je binnenkort terug via een gas-toeslag. Van Uffelen loopt zich al warm bij de Belasringdienst.

popeye-de-zeemeermin | 08-10-21 | 08:54

Maar hoe gaat de regering het volgende oplossen? Ze zijn dol op diversiteit, en diversiteit stroomt het land in als water in de Maas, maar die diversiteit wil niet gevaccineerd worden.

Patje | 08-10-21 | 08:43 | 2

Het verschil is echter dat 't water van de maas ook weer het land uit stroomt.

pa_niek | 08-10-21 | 08:46

Het is institutioneel racisme.

Bataafje | 08-10-21 | 09:02

Wanneer zijn ze begonnen met faccineren?

zoalsikhetzeg | 08-10-21 | 09:01

Mogelijk een gevolg van het integraal verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd. Om deze leeftijd te kunnen verhogen (zodat je bv pas 3 jaar later uitgekeerd wordt uit je zelfgespaarde bedrijfspensioen) heeft men de levensverwachting naar boven bijgesteld, terwijl in de werkelijkheid mensen nog steeds overlijden zonder rekening te houden met deze wijziging.

kindapaas | 08-10-21 | 09:59

Als ongevaccineerden vanavond weer fijn uit eten bij van der Valk. Als het maar geen galgenmaal wordt,

"In wegrestaurants kan je wel eten zonder QR-code. Het gaat om wegrestaurants die liggen bij verzorgingsplaatsen langs het hoofdwegennet, laat een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid weten. Na een telefoontje met Rijkswaterstaat blijkt dat het om de snelwegen en een aantal N-wegen gaat. De motivatie van het ministerie dat deze restaurants zonder scan van de QR-code gasten mogen toelaten, is dat het voor internationale beroepschauffeurs altijd mogelijk moet zijn om te eten en drinken."
bron: gld punt nl

Bibop | 08-10-21 | 08:42 | 4

Ben benieuwd wanneer Van der Valk ruimtes gaat verhuren voor toneelvoorstellingen en filmvertoningen. Mijn kinderen gaan binnenkort naar een voorstelling in de bieb, en ik zal niet mee naar binnen mogen vanwege verplicht testbewijs. Heb zo ook al een opera geskipt. Jammer dan voor ze, denk ik dan maar.

mozaard | 08-10-21 | 09:18

McDonalds aan de snelweg A15 houdt zich hier dus niet aan.

Nuchternederland | 08-10-21 | 09:21

@Nuchternederland | 08-10-21 | 09:21: Ze schijten in hun broek voor wanneer de popo langs mocht komen en ze dan een boete te wachten staat. Nee, dan maar liever roomser dan de paus zijn en in de pas lopen door iedereen een qr-code te vragen. Sommige lieden/bedrijfsleiders zijn geen knip voor de neus waard.

mozaard | 08-10-21 | 09:41
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een verrassing op deze vroege morgen.

MoonBeebe | 08-10-21 | 08:41

Is er ook een Europees kaartje waar de landen een kleurtje hebben naar hoe streng het overheidsbeleid is? Zou wel willen zien hoe NL eruit komt tegenover de andere landen.

Ff_afschakelen | 08-10-21 | 08:39 | 2

Misschien wil de EU wel zo'n kaartje voor ons maken?
Ieder EU-land is dan groen (behalve Polen) en alle andere landen binnen Europa zijn dan oranje of rood.

Nuchternederland | 08-10-21 | 08:48

Logische vraag. Ik zou een kaartje willen met culturele uitjes in de openlucht onder een terras-heater waar je geen QR-code hoeft te laten zien.

mozaard | 08-10-21 | 09:43

70 procent was toch groepsimmuniteit? Net als met stikstof: overheid roept maar wat, op basis van zelf geproduceerde cijfers ( want meten zal niet gaan brengen wat de overheid verwacht/wil(zie referendum)). Vervolgens hangt die overheid hier bepaalde geselecteerde en discriminerende maatregelen aan op. Dictatuur met een fluwelen handschoen aan.

Mart6037 | 08-10-21 | 08:39

Hoeven criminelen geen QR code dan?

van Oeffelen | 08-10-21 | 08:39 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

De rechters zeggen dat het goed is... Dus slikken en bukken allemaal mensen én nog even volhouden.

Het boerenverstand geeft natuurlijk iets heel anders aan. Daarom pesten ze in Den Haag ook de boeren weg.

Problem solved.

Remi A. | 08-10-21 | 08:38 | 2

Rechters bellen eerst even met Thom de graaf (RVS en D66)wat de uitspraak moet zijn.
Zie blokkeer Friezen/Wilders/akwasi. Willekeur.

Mart6037 | 08-10-21 | 08:42

Ik vind dat die pas wel wat strenger mag, dat je alleen de horeca in mag als je gevaccineerd bent, op een kartelpartij stemt, een elektrische auto hebt, vegetariër bent, bij een bedrijf werkt met minstens 50% biculturelen in dienst en voor mensen die expliciet afstand doen van Zwarte Piet.

Wel zo fijn om te weten dat alle mensen in het restaurant nette mensen zijn.
Ik zeg doen!

Plastique | 08-10-21 | 08:38 | 1

En uiteraard een pasfoto van minstens Rutte en Timmerfrans in ten aller tijde bij je dragen.

Kevf | 08-10-21 | 08:52

Het lijkt soms net of ze bij Geenstijl die coronapas niet zo'n goed idee vinden...

Ed07 | 08-10-21 | 08:33 | 2

En daar dan een heel slecht humeur van krijgen.

van Oeffelen | 08-10-21 | 08:39

Dat is een pittige uitspraak voor een Zwitsal.
Maar ik deel hem wel enigszins. Laten we het wappie gedoe vooral bij FvD laten, die kunnen dat alleen wel af.
-

Bernhard de II | 08-10-21 | 08:48

Maar die anti-vaxxers belasten het systeem toch niet, want die hebben van zichzelf een stalen immuniteit opgebouwd met gezonde voeding, ijsbaden en steekhoudende principes. Dus waarom dan voor iedereen zo'n pas? Die is alleen nodig voor de dikke moeder van Alyscha-Chakoya-Fayenne die de hele dag op de bank ligt te chips eten. Afijn, ook zij hebben recht op een IC-bed natuurlijk, maar forceer dat nu niet met maatregelen waar een dictatoriaal regime op zijn minst jaloers op zou zijn.

mozaard | 08-10-21 | 08:33

Lekker recalcitrant doen, maar wel zeiken dat de QR-samenleving in stand blijft...

Dit land verdient simpelweg de ondergang. Ik snap wel dat het grote plan bestaat uit het vervangen van de Nederlandse bevolking. Ik kan ze nog geeneens ongelijk geven ook.

el burro | 08-10-21 | 08:31 | 1

En dan vervangen met islam wappies. Nee, dat schiet lekker op.

Tha Analyzer | 08-10-21 | 08:35

Toch wel sneu, hoe wappies steeds weer worden teleurgesteld.

wapster | 08-10-21 | 08:30 | 2

want?

Pimp my Voortuin | 08-10-21 | 08:33

Nee dat zeg je verkeerd, de gevaccineerden worden telkens teleurgesteld. Spuitje geeft nog steeds niet alle vrijheid hè?

ceriel82 | 08-10-21 | 08:37

Je ziet het wel vaker als systemen nog in een testfase zitten.
Kennelijk zijn er te weinig checkmomenten geweest om genoeg data te verzamelen.
De check zelf dient namelijk geen enkel nut noch belang voor de gezondheid vd bevolking.
Ik kan dus geen andere reden verzinnen dan dat de checkapp een voorloper is van een totaal volgsysteem.
Scheutje gezichtsherkenning erbij, een sausje van Chinees DNA erover en gaan met die banaan.
Blij dat ik de jaren 80/90 heb mogen beleven.
Wat-waren-we-gelukkig.

Ruimedenker | 08-10-21 | 08:28 | 2

Verdenking van te veel fraude zou een mooie aanleiding zijn voor gezichtsherkenning.

quazi | 08-10-21 | 08:40

Vergeet ook niet gps tracking erbij... kunnen ze op basis van die info gelijk een boete voor te snel rijden sturen ;)

oh no | 08-10-21 | 09:00

We kunnen wachten tot Sint Juttemis voordat er iemand in Nederland gaat kijken wat het geheim is van de oorlog tegen Covid19 in India. Nederland 17 miljoen inwoners 2.760 positieve gevallen, India 1,38 miljard inwoners 22.431 positieve gevallen. (relatief 103:16 per miljoen inwoners). En ook nog eens een veel lager % gevaccineerde. Ja de bevolking is gemiddeld jonger maar dat is echt maar een deel van de verklaring. Maar in Nederland hebben we het blijkbaar te druk met andere zaken.

PR0FESSOR | 08-10-21 | 08:28 | 5

Zouden ze in Indiase sloppenwijken hetzelfde niveau van GGD, testen en registratie als in NL hebben?

Diederik_Ezel | 08-10-21 | 08:45

Deze getallen zeggen niets. Het aantal positieven hangt af van de groep die zich laat testen. Zolang mensen zich op eigen initiatief laten testen (met en zonder goede aanleiding) krijg je data die 1. niets waard zijn en 2. niet vergelijkbaar zijn met andere groepen/landen. Je moet ook weten of iemand wel of niet gevaccineerd is en of iemand eerder een infectie heeft gehad, anders heb je geen idee waar je naar kijkt.

Kosmo | 08-10-21 | 08:55

@Diederik_Ezel | 08-10-21 | 08:45: Hij is leuk! Die van de GGD met de optimale CT waarden van 45. Nee dat is een instantie waar je trots op kan zijn. En over die registratie..... iets met IT en het zoekraken van positieve uitslagen zodat je je alsnog moet laten testen. Wat doen ze in India om de transmissie te beperken? Moet voor u toch niet een al te moeilijke vraag zijn.

PR0FESSOR | 08-10-21 | 09:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik laat 'm wel zien, mocht het nodig zijn

pibasso | 08-10-21 | 08:27 | 1

Hoho! Houd je broek maar dicht.

Ruimedenker | 08-10-21 | 08:30

Bekende verhaal. Eerst uitrollen, worst 1 november voorhouden en amper controleren. Iedereen dus schouders ophalen. Intussen 5000 boa-nsbers aannemen, om na 1 november te handhaven.

NerdAlert | 08-10-21 | 08:25 | 1

Bingo.

Vooral rond oud & nieuw. Brrrrrr.

rachid82 | 08-10-21 | 08:28

Die 17% ga je niet gevaccineerd krijgen door de coronapas langer te handhaven.

B.agger | 08-10-21 | 08:25 | 2

Sssst nu verklap je dat ik me door deze maatregel alsnog niet laat vaccineren.

oh no | 08-10-21 | 09:02

@B.agger: Het beste reaguursel bij dit topic.
Hulde daarvoor!
Jammer dat die sommige reaguurders (hallo d. kwezel) dit niet snappen .....

TinusVlugOpDeKut | 08-10-21 | 09:10

Zoals alles in Nederland altijd "tijdelijk" ingevoerd wordt zal dit corona toegangsbewijs ook niet zo tijdelijk zijn. Trouwens, de gasprijs zal waarschijnlijk ook nooit meer omlaag gaan, evenals de benzine en diesel. Oja en Netflix doet er ook vrolijk aan mee om duurder te worden. Wen er maar aan!

Swaffelkaffert | 08-10-21 | 08:25 | 2

Netflix heb je zeker niet nodig.
Gewoon opzeggen. In de portemonnee raken werkt het beste. DVD’s kun je tegenwoordig ook overal gratis krijgen dus bingewatchen hoeft niet veel te kosten. Moet je alleen niet het nieuwste van het nieuwste willen kijken.

Nostra da Mus | 08-10-21 | 08:28

Alles wat netnix biedt is gratis online te kijken.

Ruimedenker | 08-10-21 | 08:37

Lead Healthcare (u weet wel, die 900mio kregen van vws) hebben al de toezegging gekregen dat er tot minimaal 31.12.2021 locaties open moeten zijn en het aantal uit te breiden.
In december kijken ze naar 2022.
Degene die een droom had voor 1.11.2021 kan echt wakker worden.

de_beer_van_de_meer | 08-10-21 | 08:25

Dit stopt pas als we er gewoon mee stoppen.

Joffri | 08-10-21 | 08:24

Wat is het idee erachter om de cultuursector te ontzien? Zijn zij minder vatbaar voor Covid-19? (Hee, dat rijmt.... subsidietje misschien?)

mozaard | 08-10-21 | 08:24 | 2

Is allemaal publiek geld, al die theaters enz. Door die het wat minder moeilijk te maken hoeven de gemeentes minder bij te lappen bij dat soort structurele geldvreters.

ThePozz | 08-10-21 | 08:39

Dit jaar mag de griep weer meetellen, in de jaren t/m 2019 zorgde die voor geregeld 200 oude mensen op de IC's....
DAT getal is komende herfst weer genoeg om de gijzeling van het volk voort te zetten.... en de griep deed in rampjaar 2020 gewoon mee.(dat weten Gomp en Kuip maar al te goed)

hagelkruis | 08-10-21 | 08:22 | 1

neenee, de griep was in maart 2020 op miraculeuze wijze opeens verdwenen, aldus de RIVM.

Nuchternederland | 08-10-21 | 08:41

En het volk sliep door.

Nostra da Mus | 08-10-21 | 08:22 | 2

Ik heb wat extra hooivorken…

J-van-de-Bontekoe | 08-10-21 | 08:48

De dwang is nog niet hoog genoeg. Voordat ze de Corona pas afschaffen, gaan ze eerst nog zorgen dat men veel geld moet betalen voor een test voor toegang, zodat de druk nog wordt opgevoerd.

Nu laat in elk geval nauwelijks iemand zich alsnog vaccineren.

Balgesjaakt | 08-10-21 | 08:22 | 2

Klopt, zolang Hugo groepen mensen(die niet kunnen/mogen vaccineren) blijft uitsluiten, ken ik best wat mensen die weigeren mee te werken aan dit systeem.

Maar ook meer dan genoeg mensen die de mening hebben dat Hugo zijn kleuren heeft laten zien(huidig beleid) en zeggen nooit meer te doen wat die man bedenkt voor de Staat de Nederlanden.
Zelfs mijn schoonouders hehe.

Sjeintje | 08-10-21 | 08:27

En na zo'n 8 maanden, wanneer de laatste antistoffen uit het lichaam zijn verdwenen, wat dan? 3e prik, anders geen toegang meer zoals in Israel nu? Ben je daar tweemaal gevaccineerd dan word je als ongevaccineerd gezien.

rachid82 | 08-10-21 | 08:30

Taalnazi says: "Het is 'achter in de klas' in plaats van 'achterin de klas'."

mozaard | 08-10-21 | 08:22

De coronapas gaat straks gewoon over in een social-credits-pas. Dat word op een vrijdagavond er doorgedrukt op het moment dat er grote ophef is over het liefdesleven van Dreetje Hazes.

2voor12 | 08-10-21 | 08:21 | 1

Dat dus. Wellicht bij een andere event dan Dreetjes liefdesleven, maar het is een beproefde techniek van regeringen. Ik zeg dat ze het doen met Kerstavond als hun cadeautje aan het volk...

oh no | 08-10-21 | 09:04

Asjemenou

feiten_en _cijfers | 08-10-21 | 08:21

Ach, op het moment dat we 90% bereiken gaat de geldigheid van de eerste die gevaccineerd zijn er vanaf, kunnen we weer opnieuw beginnen. Gewoon dicht houden die maatschapij, thuis blijven is voor de tot angsthaas gemaakte ook het beste.

echtepleb | 08-10-21 | 08:20 | 1

De angsthazen mogen gewoon thuisblijven, dat is een vrije keuze. Waarom moet de rest dan gehinderd worden om te leven?

oh no | 08-10-21 | 09:05

Dit blijft gewoon, ook in 2022, 2023 etc en zal alleen maar worden uitgebreid, betalings achterstand bij de belastingdienst? Hoppa, verboten om lol te hebben in de horeca. Een km te snel gereden? Hoppa qr code straf. En je zal er nog meer mee gevolgd worden, petje op met een QR code zodat je. Automatisch gescand kan worden als je door een straat loopt is misschien nog wel een goed idee

Henk de Vries2074 | 08-10-21 | 08:20 | 1

Goed plan. Niet gaan zuipen met schulden. Qr code bij iedereen op het voorhoofd tatoeëren is misschien een optie...

Degrelle | 08-10-21 | 08:24

Wie had dat nou kunnen voorspellen. Wordt nog wel een paar keer verlengt voordat het permanent wordt gemaakt.

keistad | 08-10-21 | 08:17

Oversterfte in September met bijna geen mensen die stierven aan het corona virus. Zelfde patroon als in de UK. Ben benieuwd naar de analyse van deze oversterfte want volgens Hugo de J. zijn de vaccinaties 100% veilig. Heerlijk toch wanneer je zo simpel op je mooie schoenen door het leven mag stappen

PR0FESSOR | 08-10-21 | 08:17 | 4

Wacht maar even op de pro-vax priesters onder de reaguurders. Zal niet lang duren voor die weer gaan (donder)preken verwacht ik.

Nostra da Mus | 08-10-21 | 08:25

Volgens al die Faceboek wetenschappers zou er al lang een gigantische ondersterfte moeten zijn, verklaar dat eerst maar eens alvorens te suggereren dat die vaccinaties er wel eens iets mee te maken konden hebben.

zwellevertje | 08-10-21 | 08:32
▼ 1 antwoord verborgen

Nog steeds geen voorwaarden voor afschaffing bepaald c.q. bekend gemaakt?

Vunzigheid | 08-10-21 | 08:11

De wetgeving die dit allemaal mogelijk maakt gaat zeker gebruikt worden voor andere toepassingen waar de overheid het even niet meer weet...

Odin | 08-10-21 | 08:11

Komt er nog ooit een topic met maatregelen van de regering waaruit blijkt dat ze wel iets op hebben met het volk ?

Koning BongoBongo | 08-10-21 | 08:10 | 3

Ja, over vaccinaties. Daarmee kunt u de overheid en de Pharma industrie volledig mee vertrouwen. Echt waar hoor.

Vunzigheid | 08-10-21 | 08:12

Zucht.
Die QR code’s, legitimatieplicht, horecastop om 24.00 enz. zijn juist bedacht door onze grote Leiders om u te beschermen.
Het is zo simpel.

J-van-de-Bontekoe | 08-10-21 | 08:45

@J-van-de-Bontekoe | 08-10-21 | 08:45: Excuus ik zag het anders ,maar nu zijn mijn ogen geopend. Dank. Ik kan weer rustig gaan slapen vanavond. Ook dank aan onze grote Leiders natuurlijk ,wat een fantastische mensen zijn dat toch .

Koning BongoBongo | 08-10-21 | 10:13
-weggejorist-
Reems | 08-10-21 | 08:08 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Een QR code laten zien of een test moeten doen voor de kroeg schandalig? Mensen die op een wachtlijst komen voor een hart- of kankeroperatie omdat een klein groepje anti-vaxxers ziekenhuiscapaciteit bezet, dat is pas schandalig. Mosterd zou niet zulke dingen schrijven als hijzelf op zo'n wachtlijst stond.

Diederik_Ezel | 08-10-21 | 08:07 | 18

Ezel stemt vast op VOLT en aanbid Soros

T.R.U.M.P. | 08-10-21 | 09:35

Uw keuze voor Ezel in uw naaam wordt steeds duidelijker

Jooperishoop | 08-10-21 | 09:59
▼ 15 antwoorden verborgen

Nou dit had ik echt niet verwacht hoor! Maar goed... prima hoor. Ik kom toch al zelden in de bios, kroeg en dergelijke..

Donderwolkje | 08-10-21 | 08:07

Coronapas?? Onze zoon begin juli positief getest dus wij wilden de QR code ophalen sinds dit verplicht is voor het uitgaan in de horeca, wat denk je??? Uitslag foetsie weg, verdwenen..... hoe dan?? Ik bellen en bellen, van het kastje naar de muur maar nergens meer terug te vinden. Ok, hij kan wel uitgaan maar moet iedere keer een sneltest doen, kost 5 euro OV kosten en vindt het vreselijk, heeft adhd en autisme dus drama maar hij doet het toch maar anders kan hij niet uitgaan en iedereen van 23 jaar wil graat uit kunnen gaan, zeker na zolang in de lockdown te hebben gezeten. Iemand bij de GGD heeft op een verkeerd knopje gedrukt, ik heb zélf de uitslag gezien en hij is ook heel ziek geweest, kan niet gevaccineerd worden vanwege een auto immuunziekte dus dat herstelbewijs (geldig tot begin januari) is heel belangrijk voor hem. Hele gezin heeft corona gehad doordat de kids dit hebben meegebracht uit de horeca, zij netjes getest maar anderen kwamen binnen met een valse QR code dus wij ook de pineut. Belachelijk dat een positieve testuitslag zómaar kan verdwijnen!!

potjandorie | 08-10-21 | 08:06 | 2

Inderdaad belachelijk, nu zit je dus klem, en het wordt niet opgelost. Zo kennen we de overheid weer.

Nuchternederland | 08-10-21 | 08:37

@Nuchternederland | 08-10-21 | 08:37: Kan je wel zeggen jah, ik dacht dat hij dan in ieder geval tot begin januari zonder problemen kon uitgaan, niet dus, na die datum zijn de regels hopelijk anders en zo niet dan had hij moeten gaan testen. Het feit blijft dat de GGD een fout heeft gemaakt, het systeem is in ieder geval niet waterdicht en wij zitten met de gebakken peren..

potjandorie | 08-10-21 | 12:54

Eigelijk wel goed dat er nog een tijdje verschil blijft tussen tussen de Facebook onderzoekers en normale mensen eindelijk eens een normaal gesprek in het café!

Rest In Privacy | 08-10-21 | 08:05 | 3

Want iedereen die kritisch is haalt zijn mening van Facebook natuurlijk... Word zo moe van dat frame..

ikvindhelemaalmooi | 08-10-21 | 08:17

Dure naam, goedkope reactie hoor.
Wilt u nog meer groepen mensen van zaken uitsluiten? Waarschijnlijk veel groepen die niet uw wereldbeeld delen?

Nostra da Mus | 08-10-21 | 08:35

Nie zeuren! Het is bijna weekend. We gaan er een fijn weekend van maken!

Blonde Nel | 08-10-21 | 08:04 | 4

Ja, racen.

gato | 08-10-21 | 09:06

@wapster | 08-10-21 | 09:30: niet om een kroeg binnen te komen.. er geld overigens toonplicht, geen draagplicht..

VolleBak | 08-10-21 | 09:31
▼ 1 antwoord verborgen

Goh, dit hadden we niet verwacht... Die Coronapas is een blijvertje en word in de toekomst uitgebreid met meerdere functies.. Je hele leven komt er op te staan. Alles wat je doet, waar je komt, iedere pintransactie etc. etc. (Wappie modus off.)

miknic | 08-10-21 | 08:04 | 1

Niks re wappie modus. Deze overheid laar keer op keer zien dat ze er niet voor terugdeinzen om NuKuBu's eronder te krijgen en te houden met ieder mogelijk middel.

Odin | 08-10-21 | 08:08

Benieuwd met wat voor heisa "de horeca" hier nu weer op gaat reageren en met wat wat holle en loze dreigementen.

SinisterNL | 08-10-21 | 08:03 | 3

Nou heb ik een Spaanse corona code, en telefoon, en alles op papier, dus als nederland iets over mij zoekt, staat het in het spaans, zullen die ambtenaren leuk vinden.

gato | 08-10-21 | 08:14

@gato | 08-10-21 | 08:14: yup same hier. Een app van de gezondheidszorg Andalusië die vrijwel nooit goed werkt. En dan een uitgeprint A4 met een mega grote qr code.

Henk de Vries2074 | 08-10-21 | 08:17

@Henk de Vries2074 | 08-10-21 | 08:17: ik heb de Nederlandse QR geprint, geldig tot ergens volgend jaar. Moet goed zijn.

Andersdenkend | 08-10-21 | 08:48

Weet iemand wat nu precies de regels zijn mbt de entree tot de horeca?
Mevrouw Nuchter had gisteren een diner met haar werk, en ik had geen zin om te koken.
Dus met 14 jarige nuchter junior naar de MacDonalds getogen.
Afhalen was geen optie, de rij voor de drive was een kopie van de ochtendspits.
Dus we willen naar binnen, en hebben beiden de QR-code al paraat op de telefoon.
Eisen ze bij de Mac opeens ook een legitimatiebewijs!
Die had ik wel, maar junior dus niet meegenomen.
We kwamen niet binnen. Ik heb de manager erbij laten halen, maar ze gingen niet overstag, we konden vertrekken.
Op de website van de Rijksoverheid, en van de McDonalds zelf lees ik niets over een legitimatiebewijs, alleen een coronabewijs.
Staat McDonalds in haar recht, of zijn ze nu volkomen doorgeslagen?

Nuchternederland | 08-10-21 | 08:03 | 15

@Pardoes | 08-10-21 | 09:33: Om haar leeftijd werd niet gevraagd.
daarnaast lees ik zojuist in een andere tegel dat wegrestaurants vrijgesteld zijn van een QR-verplichting. Dit was een wegrestaurant.

Nuchternederland | 08-10-21 | 09:38

@Nuchternederland | 08-10-21 | 09:38: Ik vraag me af of er een officiële definitie is wat wel en niet als wegrestaurant geduid kan worden. Natuurlijk ken ik het begrip in zijn algemeenheid wel maar is het duidelijk wanneer iets geen wegrestaurant is? Ik ben absoluut geen jurist maar ik vroeg me dat al af vanaf het begin van die uitspraak dat wegrestaurants een uitzonderingspositie zouden hebben.

Pardoes | 08-10-21 | 09:51

@Degrelle | 08-10-21 | 08:14: Haha juist ja... Nuchter jr. kan blij zijn dat zijn gezondheid niet verpest is door die yankee brol...

xpto | 08-10-21 | 10:02
▼ 12 antwoorden verborgen

Nog veel erger is dat de poppenkast in Den Haagistan er na 1 november ook nog steeds zit.

Rariteitenkabinet | 08-10-21 | 08:02 | 1

En door gaat met liegen, bedriegen…..
Ach, gaaf land man.
Zie Jan Dijkgraaf vandaag.
Na de vaccinatie drang komt nu de warmtepomp drang. De f…… DDR is er niets bij.

J-van-de-Bontekoe | 08-10-21 | 08:35

Môgge Mosterd, we hadden eigenlijk niet anders verwacht. We gaan gewoon 2022 in met die %$%*% pas!

PolderTaliban | 08-10-21 | 08:01 | 3

en in 2023, 2024 etc. etc.

Gomezlopez | 08-10-21 | 08:03

In Duitsland hebben ze het netjes opgelost met die hele button. Kunnen we dat dan niet doen? Beetje een tussenvorm. Met je BSN in de arm getatoeëerd.

Bakkeleures | 08-10-21 | 08:18

@Bakkeleures:
Welnee, tatoeëren is zo 40’s.
Tegenwoordig hebben we chips.
Niet die van Croky bedoel ik dan hè.

Ook op afstand af te lezen en bijvoorbeeld te gebruiken bij toegangssystemen. Geen chip of niet de juiste code? Geen toegang.

Nostra da Mus | 08-10-21 | 08:42

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland