Huisarts wil 'buitenlanders' vaccineren. RACISME
HET BENNE DE BUITENLANDERS
U moet helemaal zelf weten of, waarom en met welk middel u zich laat vaccineren en eerlijk gezegd interesseert het (een deel van) ons helemaal geen hol (meer). Met een vaccinatiegraad van dik tachtig procent zijn we er wel, maar Hugo de Jonge verzint vanzelf weer wat regeltjes erbij om u aan het lijntje te houden, en als we straks op negentig procent zitten mag u nog geen zak, want dan moeten we naar honderd procent. Of het is een hypochonder, of het is een vreselijke sadist. Feit is natuurlijk wel dat een vaccinatie werkt tegen eventuele ziekenhuisopname en een ernstig verloop van COVID-19 en feit is ook dat de vaccinatiebereidheid in allochtone kringen vrij mager is: er is EEN VACCINATIEKLOOF. Geloven allemaal in wappiecomplotten enzo.
Enfin, dokter Bernard uit Dordrecht hangt een briefje in zijn praktijk, vertaald uit het Turks, en kiest voor het onhandige woord 'buitenlanders'. Hij had natuurlijk moeten kiezen voor het maandverbandveilige 'personen met een migratieachtergrond'. En meteen is zo'n marktkoopman uit de stal van DENK op z'n minilul getrapt wegens de inhoud. "Ik lees dingen die niet wetenschappelijk onderbouwd zijn." We hebben 1 milliseconde gezocht naar dat 'Turkse mensen met Corona doen het slechter dan andere mensen' en dan lezen we in zo'n onderzoek: "De resultaten van het onderzoek COVID-19 en etniciteit laten zien dat de coronapandemie bevolkingsgroepen met een migratieachtergrond veel zwaarder treft dan de bevolking van Nederlandse herkomst. Dat verschil is voor een deel een afspiegeling van hun gemiddeld minder goede gezondheid en minder hoge sociaaleconomische positie, maar er zijn ook andere oorzaken." Daar heb je het al. Barmhartige Bernard heeft de taak van het buurthuis en de moskee maar op zich genomen: "Ik heb 'buitenlanders' vervangen door 'allochtonen', want ik heb het met name over Turkse Nederlanders die in dit land niet goed geïnformeerd worden." En dan ook vanaf deze plek. Sevgili Türkler, lütfen aşı olun. hayat kurtarmak. aşılıysanız kornaya üç kez basın.
Reaguursels
InloggenDus al die Turken die dinsdag in de arena zaten hebben allemaal een QR code?
Hahaha goeie GS: drie keer toeteren als je gevaccineerd bent (alsdus google translate)
Brave burger die huisarts. Vast goed bedoeld allemaal. Alleen de boodschap is iets minder.
Maar ja, wat nog veel minder is, zijn die gevoelige lange tenen overal!
Misschien dat de overheid de hoogte van de uitkeringen moet vaststellen of je wel of niet gevaccineerd bent. Geen prik.... dan 30 procent minder. Wedden dat het files staan voor de prikkantoren in sommige buurten in Den Haag en Rotterdam.
Tof dat mijn tip aan de redactie nu een topic is! Kudos voor GS
In het VK wordt gewoon gesorteerd op kleur.
Van Rutte mogen we dit niet weten.
White. 95%
South Asian.61%
Mixed. 53%
Other. 41%
Black. 30%
www.bbc.co.uk/news/health-58594542
Wanneer mensen een paspoort van een ander land hebben, en de taal van een ander land spreken, dan is de term buitenlander niet zo gek.
Grappig:
Normaal gesproken zit de zaal met de Bingo-speelautomaten (50 cent per draai) in het Holland Casino in 020 altijd bomvol met Surinaamse / Antilliaanse dames van 20-85 jaar. Geldt trouwens ook, zij het in iets mindere mate, voor de rest van de zalen waar zich de andere speelautomaten bevinden.
Sinds de Corona-Ausweis verplicht is, is in die bingo-zaal, waar normaal gesproken het geblieb van die machines nog oorverdovender is dan de herrie van de cicaden in een Zuid-Frans pijnbomenbos, als je héél goed luistert, slechts nog dit te horen:
www.youtube.com/watch?v=jzN3yJXlWrg
Levensgevaarlijk? Niet-gevaccineerden die elkaar besmetten, en de gevaccineerden dan? Wat een bangmakerij weer.
Je mag het woord buitenlanders alleen nog gebruiken voor blanke Nederlanders die over de grens met vakantie zijn.
Knap dat een virus zich druk maakt om de sociaaleconomische positie van zijn volgende slachtoffer.
Kijk maar uit met het behandelen van die vrouwen, voor je het weet heb je een knal voor je smoel van haar minder begaafde man.
Heeee jongens. Maar vrijheid blijheid toch? Dan ook voor allochtone wappies dacht ik zo.
Allochtone wappies komen nauwelijks voor.
Huisarts heeft helemaal gelijk. Hopelijk zijn niet alle moslims dom, hoewel…….
1400 jaar neefnicht huwelijken doet niet veel goed voor je IQ, kijk naar het gemiddelde IQ in Berbarije......
Die arts heeft helemaal gelijk; heel veel dure IC behandelingen waren niet nodig geweest. De arts die dit eerder vermelde werd bliksemsnel de mond gesnoerd vanwege de olifant in de Kamer.
Allemaal observationeel onderzoek. Niet naar de huidige stand der wetenschap. Verder onderzoek is nodig. Uiteraard wel opmerkelijk en mag m.i. zeker genoemd worden aangezien de problematiek verder uitgediept kan worden. Bijv. RCT dubbelblind bij een groep gelijkwaardige Turkse mensen, onderzoek svp van voldoende kwaliteit svp, niet n=11 mensen o.i.d. , dan kan ik weer beter gaan poepen. Eén spuitje met water andere spuitje met vaccin. Dan valt er meer te zeggen. Doen we lekker niet? Mooi. Kan ik weer verder gaan met poepen. Ook amusant.
Deugen/Woke is het Trojaanse paard van de moslim. Ze lachen, ze gieren, brullen van het lachen. De moslim dus.
Ik moet altijd aan de analogie van de reddingszwemmer denken in dit soort situaties.
Drenkelingen red je niet door met ze mee te zinken naar de bodem. Je zwemt naar ze toe en biedt hen een reddingsboei. Als je gered wil worden dan grijp je je vast aan deze reddingsboei en zal ik naar land slepen.
Als je er voor kiest om wild om je heen te blijven spartelen of je aan mij vast wilt klampen dan zal je verzuipen want ik zwem alleen terug naar de kust. Ik hoef niet met je mee te verzuipen.
Jeugdherinneringen: ik moest nog leren zo'n spartelfreak met de platte hand te slaan, om te zien of ie nog bij zinnen te krijgen was.
@nobodiesunmighty | 28-09-21 | 18:47: haha.. shock effect kan wel helpen soms ja. Ongevaccineerde buitenlanders met de platte hand slaan is geen optie vrees ik..
Vervang 'buitenlanders' maar door 'rijsteters'
Rijst is wit, dat kan nooit goed zijn....
@Het brein erachter | 28-09-21 | 18:08: je hebt ook ongepelde rijst, dat heet bruine rijst en is gezonder. Vanwege die laatste toevoeging ben ik geen racist.
@Het brein erachter | 28-09-21 | 18:08:
In witte rijst zit arsenicum.
Als je dat doet, dan is het muisstil. Want de meeste rijsteters komen toch uit China en dat soort landen. Maar zodra het moslims zijn, dan is de wereld te klein.
Dr. Bernard lijkt last te hebben van beroepsdeformatie. Het is niet dat hij onwaarheden verkondigt, maar zijn berichtgeving is nogal onvolledig. Zo zwart/wit denken lijkt me niet echt bevordelijk voor goede diagnostiek.
De olifant in de kamer benoemen, is een beetje dubbelop eigenlijk
"Turkse mensen" is zo'n term die ik in gedachten altijd door bloemetjes omgeven zie.
Papavers?
Fruit?
@van Oeffelen | 28-09-21 | 17:57: Wolkers, Olga Stabulas. En met zo'n achternaam is de kring rond.
Lol... hij heet écht Bernard! Dokter Bernard lalala.
youtu.be/-Tp0VYB6mLU voor de jongere kijkers.
Tsja "verder is bekend dat Turkse mensen met Corona het slechter doen dan andere mensen in het ziekenhuis. Oorzaak is hiervan niet bekend..." Goh laat me raden, weleens de gemiddelde omvang gezien van oudere allochtonen? Weet je nog aan het begin van de CoVid crisis, mensen met overgewicht werden al snel aangewezen als een risico groep. Goh wat een onbekendheid joh.
'Turkse mensen'? Er wordt waarschijnlijk 'Turken' bedoelt.
"Oorzaak is hiervan niet bekend"
Er zijn sterke aanwijzingen, dat etniciteit een rol speelt bij de kans om besmet te raken, en dat etniciteit een rol speelt bij het verloop van de ziekte.
Dit wordt veroorzaakt door genetische verschillen in de ACE2 receptor voor het Sars Cov 2 virus.
www.sciencedirect.com/science/article...
www.nature.com/articles/s41421-020-01...
@Frau_Ferkel | 28-09-21 | 17:38: Dank !
@Red shirt | 28-09-21 | 17:35: ik deed slechts quoten...
@Frau_Ferkel | 28-09-21 | 17:38: sterk!
@Frau_Ferkel | 28-09-21 | 17:38:
Dus testen op ACE2?
@J.Cash | 28-09-21 | 17:50: Nee hoor. Vaccineren voldoet prima. En is veel goedkoper.
@Frau_Ferkel | 28-09-21 | 17:55:
Nee, de natuur zijn gang laten gaan bij niet-risico individuen.
@J.Cash | 28-09-21 | 17:57: dat trekt de zorg niet met dit CoVid dingetje
@J.Cash | 28-09-21 | 17:57: "niet-risico individuen."
Hoe wilt U dat vooraf beoordelen? Elk individu weet dat pas na een Covid infectie, wanneer hij niet in het ziekenhuis is beland, en geen long Covid heeft gekregen.
@Frau_Ferkel | 28-09-21 | 18:07:
Vooral in deze tijd dat heel veel mensen al blootgesteld zijn aan het virus ( ik heb twee mensen in dienst die iedere morgen bij ons op kantoor komen. Hebben beiden, de eerste varianten doorstaan), zoals ik zelf en mijn vrouw, heeft het nog weinig nut.
Al zouden we de vaccins vertrouwen.
Onze dochter van 21 heeft het gehad. Paar maal kuchen en doorgaan.
Maar ben je obese, etc etc en oud, tja dan is het misschien aan te raden.
@Zuma | 28-09-21 | 18:03:
Daar raak je natuurlijk een ander punt. De zorg. Opschalen.
Vraag en aanbod verhaal.
@J.Cash | 28-09-21 | 18:25: ja laten we dat volgende week doen... Alle gekheid op een stokje, dat kost jaren en jaren. En dan al die investeringen voor een virus. Of verwacht je nog meer ellendige virussen?
@Zuma | 28-09-21 | 18:27:
Ik wel ja, jij niet?
Ja ik begrijp de lange termijn investerings problemen. Begin er dan in Gods naam mee, 7 miljard naar het klimaat, doe dan 6/1.
@J.Cash | 28-09-21 | 18:25: "De zorg. Opschalen."
Hoe? Het IC personeel neemt massaal ontslag.
Nu zult/kunt U stellen: de zorg moet zijn voorbereid op een pandemie. Maar dat is qua personeel niet te realiseren, en Uw ziektekostenpremie zal exploderen.
Speciaal voor U een simpel voorbeeld: neemt U twee extra mensen in dienst, die de hele dag hun neus leeg kunnen eten, in afwachting van opdrachten die Uw twee huidige werknemers niet aan kunnen? Nee dus.
"Maar ben je obese, etc etc en oud, tja dan is het misschien aan te raden."
Ik heb baby's, jongeren en jong volwassenen op de IC gezien. Zonder risico factoren.
Is allah aan het slapen? Zorgt hij niet meer voor zijn jihadi?
@J.Cash | 28-09-21 | 18:29: "investerings problemen"
Nu ben ik een beetje confuus.
Is het "investerings problemen", of
"investeringsproblemen".
De olifant in de kamer.... tjonge wat een fophef.
Om het in perspectief te plaatsen.
www.youtube.com/watch?v=9m7tPikH0UA
Daar kunt U dan zeker ook een relevant linkje van geven?
@Frau_Ferkel | 28-09-21 | 17:31: Wordt waarschijnlijk een linkje naar het verhaal dat de elite de bevolkingsgroei willen elimineren want dat komt ze hoegenaamd beter uit (Tuurlijk minder westerse bevolking levert ze meer geld op, geloof je het?)
De huisarts heeft gelijk, misschien wat onhandig geformuleerd.
Voor de ongevaccineerde autochtonen en .allochtonen die nu nog met Covid in het ziekenhuis terecht komen: door het verplegend personeel wordt U, in gedachten, uitgekotst. De werkdruk is nog steeds veel te hoog, en te voorkomen ziekenhuis opnames door Covid maken de sfeer niet beter.
“Ziektenhuis”?
@J.Cash | 28-09-21 | 17:25: Dank U voor de correctie.
Als verplegend personeel iedereen uitkost die door eigen schuld in het ziekenhuis komt, blijven ze aan de gang. Rokers met longaandoeningen, drugsgebruikers met OD, vetkleppen met noem het hele rijtje van welvaartsaandoeningen maar op, enzovoorts.
@Franker | 28-09-21 | 17:51: "Als verplegend personeel iedereen uitkost die door eigen schuld in het ziekenhuis komt, blijven ze aan de gang"
Die dooddoener komt de laatste tijd vaak voorbij. Het Nederlandse en Duitse ziekenhuispersoneel dat ik spreek, ziet Covid als een extra belasting bovenop de reguliere zorg die U noemt. Een extra belasting, die met een simpele vaccinatie te voorkomen is.
Als het verplegend personeel mensen uitkotst, dan hebben zij toch het verkeerde beroep gekozen.
@loser | 28-09-21 | 20:35: Een extra belasting voor overbelast personeel, die met een simpele vaccinatie te voorkomen is.
"Turkse mensen". Waarom altijd dat 'mensen' erachter? Er zijn Turken, Polen, Joden, Nederlanders, etc. Het lijkt wel als er over minderheden wordt gesproken er altijd 'mensen' achter moet, om hun minderheidsstatus een beetje te verzachten. Straks gaan we ook praten over Nederlandse mensen, dan zijn we echt klaar.
Kijk, het tribalisme bij turken doet denken aan roedels wolven, mierenhopen, hyena-families en apenrotsen. Om deze gedachten gang te ontzenuwen wordt het begrip 'mensen' gehanteert.
Misschien zijn er ook Turken die geen mensen zijn?
"Omdat niet gevaccineerde elkaar besmetten" Uhm, iedereen kan elkaar besmetten. Hele zaal vol gevaccineerde kunnen elkaar, mits zij het virus dragen, iemand besmetten.
Maar gevaccineerden belanden alleen bij uitzondering in het ziekenhuis.
@Frau_Ferkel | 28-09-21 | 17:33:
Ongevaccineerden ook.
@Frau_Ferkel | 28-09-21 | 17:33: Volgens het briefje van de dokter hier boven maakt dat niets uit, maar is het juist de nationaliteit die het verschil maakt.
@Krijgtheenenweer | 28-09-21 | 17:38: RIVM: 19 van de 20 mensen die met corona in het ziekenhuis belandden waren niet of onvolledig gevaccineerd.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
@Frau_Ferkel | 28-09-21 | 17:45: Dan is het zaak om dit observationeel onderzoek goed uit te pluizen. Harde conclusies zijn nog hier niet uit te halen. Het is volstrekt ongecontroleerd en onbeheerst onderzoek. vele andere (onbekende) factoren kunnen hier de zaak modificeren. Dit is te eenvoudig. Kranten kan ik sowieso niks mee. Alleen de oorspronkelijke droge cijfers.
@nobodiesunmighty | 28-09-21 | 18:52:
Zeker informatie van de gekleurde informatiebronnen moet je met voorzichtigheid tot je nemen.
@J.Cash | 28-09-21 | 19:11: In wel opzicht is het RIVM gekleurd? Dat ik een Volkschkrant link heb gegeven, doet daar niets aan af.
U kunt ook zelf objectief zoeken, maar hier nog twee linkjes.
www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/pdfs/m...
www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7032...
@nobodiesunmighty | 28-09-21 | 18:52: "Het is volstrekt ongecontroleerd en onbeheerst onderzoek."
Waarop baseert U dat? Mijn linkje staat geen linkje naar de onderliggende RIVM data. Kunt U mij dat geven?
Onvolledig gevaccineerd.. dat kan een eeuwig durende reden zijn
Op zich aardig van die allochtonen om de verplegers real time op te leiden.
Mocht ook wel eens wat worden terug gedaan dus ik wil het niet overdrijven.
Everyone loves the honest person, until the honest person strikes a chord with the truth they were not ready to receive.
Een klein deel van de mensen is! Nog niet gevaccineerd
Moet ik me kleine deel ook al vaccineren?
Je reinste etnisch profileren.
"Sevgili Türkler, lütfen aşı olun. hayat kurtarmak. aşılıysanız kornaya üç kez basın."
Ik kan daar maar 1 ding op zeggen:
egfesuihuioefu iourfguioagu rhjrgha erg adrgjairg giiarg rijgieguiIFGO
Daar hebben ze pilletjes voor.
Ah, nu valt het kwartje (ooit 25cent). Die gasten zijn slecht geïnformeerd en daarom "prikken" ze elkaar en soms bij vergissing anderen omdat ze denken dat dat helpt.
kwartje van Kok? die ben ik nog niet vergeten hoor...
de zwakzinnige corona tweedeling, de arts bedoeld het goed, de rest is te dom om te poepen
Mensen verwijten dat ze te dom zijn om te poepen en dan zelf “hij bedoelt” met een -d schrijven… roflol!
@Mark zit te Dutten | 28-09-21 | 17:09: Dit is absoluut waar. Mensen die goed kunnen spellen hebben heel veel verstand van poepen.
Ik poep graach. Ik hep vanogtent gepoepd. Ching choet. Is vein.
Onzin. Turken zijn veel hygiënischer dan autochtonen en daarom veel minder ontvankelijk voor corona. Nou ja, volgen een d'66 turkin dan.
www.rtlnieuws.nl/columns/column/50545...
Oh, vandaar de cijfertjes.
Gelukkig zijn wij suffe witjes weer gecorrigeerd door haar goedheid.
Klopt, ze lopen er ook netter bij op straat.
Dan maar bidden: youtu.be/4bcnO3VQ_fc
Voor de zekerehid gooi ik hem ook even in deze draad. Nederland, drie jaar geleden. Een andere wereld
www.ad.nl/binnenland/ziekenhuizen-pui...
Plak dan ook even de statistieken van de griep uit dat jaar en van COVID vorig jaar erbij.
Ga alle statistieken maar es erbij halen, sinds het noteren van bijv. de mortaliteit. In het begin van 2021 es gedaan. Geen hele grote drama's.
Covid en griep zijn niet met elkaar te vergelijken. Volstrekt andere meetmethoden. De cijferbende is één grote teringzooi. Nog erger dan de registratie van hartinfarcten in Europa, zie:
cprguidelines.eu/
Daar wordt al geklaagd dat de registratiemethodes van hartinfarcten flink verschillen en de data nauwelijks goed te vergelijken zijn. Nu is een hartinfarct een redelijk duidelijk (achteraf of ten tijde van) te meten gebeurtenis.
Dat kun je niet goed zeggen van een griep dan wel covid19 infectie, aangezien de meetmethoden anders zijn en, alle bekende beestjes die griepsymptomen kunnen veroorzaken worden niet allemaal gemeten, waardoor je niet precies weet wat nu de griep heeft veroorzaakt. Voor het zelfde geld meet je 4 griepbeestjes in iemands keel met griep. Welk beestje heeft het gedaan? bloedonderzoek en IgM meten? IgA meten? IgG meten? Enz? Deze precisie is tot op heden nauwelijks tot niet uitgevoerd. Dit is geen exacte wetenschap. Dit is registratiegerommel. Bah.
Slecht taalgebruik.
Vooral de laatste alinea: Dus als de oorzaak wel bekend zou zijn, was het niet belangrijk?
Maar wel humor
Corona pas verplichten voor betreden van moskees, theehuizen, shishalounges, belwinkels, barbiers en kebab zaken. Dan staan ze morgen in de rij voor een prik…
Corona slechts verplichten voor betreden [...]
Of lees ik dat nu verkeerd? ;-)
@Anomiemus | 28-09-21 | 17:12: inderdaad een goede aanvulling…
Huilarts. Sukkel. Wil nog niet eens een verdovingsprik van die lul.
En een pil?
@Nederlander1 | 28-09-21 | 17:03: Reken maar. Viagra per okshoofd.
Het draait allemaal niet om de knalharde feiten en inhoud maar om de toon van het debat in dit firstworldproblemland (nog wel... nóg wel).
Remember?
''Omdat niet-gevaccineerden elkaar besmetten''. Ja, en wel-gevaccineerden ook.
ja maar dat boeit niet echt want weinig effect
En die er tussen in? Wat doen die?
'TURKSE mensen'... zucht. Het zijn gewoon Duitsers hoor.
Dat ze zich niet laten vaccineren moeten ze zelf weten,maar dat het huigelachtige stel van de regering die dit weten ons opzadelen met
deze onzin regelen
We worden gediscrimineerd door Rutte en Co.
Wat zou Bonnie St Clair ervan vinden ? Die dr. Bernhard.
Keurige brief verder. Heel duidelijk ook voor minder geletterden.
Klopt toch wat daar staat?
Er had ook moeten staan: Buitenlanders met piemel en buitenlanders met vagina. Dat is inclusiever. Verder staat er een grammaticale fout in de eerste regel en vind ik de opbouw van dit pamflet lijken op, en daar komt ie dan, hetgeen de Duitsers op muren plakten tijdens de oorlog. Met je LEVENSGEVAARLIJK.
De oorzaak is overigens best wel bekend: allochtonen zijn vaker vadsiger en dat werkt in combinatie met corona averechts. Maar dat weet dokter Bernard vast ook wel.
Wat is levensgevaarlijker? Levensgevaarlijk in hoofdletters met 1 uitroepteken of levensgevaarlijk zonder hoofdletters met 3 uitroeptekens?
Uit Eric: 'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.'
Zal wel weer gedonder van komen.
Wat is het verschil tussen een buitenlander, een allochtoon en iemand met een migratie-achtergrond? Komt u uit het buitenland? Of komt u uit een land met een migratie-achtergrond? Hoe je het ook noemt, we bedoelen nog steeds precies hetzelfde. Ik snap de ophef niet?
Ik stel voor dat we de Amerikanen volgen en allochtonen voortaan aliens noemen. Maakt het debat wat luchtiger.
@JohnLocke | 28-09-21 | 17:04: Dat mag ook al niet meer. De VS hebben jaren geleden de Green Card al gewijzigd. Toen het nog "politically correct" heette als dit soort termen gekuist werden.
Op de Green Card stond destijds met grote letters: "Resident Alien". Ik heb de mijne nog bewaard.
Nu staat er "Permanent Resident". Maar ja, een illegale immigrant die al 20 jaar in de VS woont, is dat ook niet een permanente inwoner?
Enes Yigit, DENK-fascist, mist zogenaamd feiten in de brief van de huisarts.
Toen Kuzu echter beweerde "Artsen laten allochtone ouderen eerder sterven",
toen was Yigit totaal niet geinteresseerd in feiten.....
Feit:
al maandenlang staan er iedere zaterdag een mannetje of tien op deVisserijplein-markt in Rotterdam-West. Een Turken- en Marokkanenmarkt.
Deze medische vrijwilligers! staan daar openlijk niet-autchtonen aan te spreken. Met name Turken en Marokkanen....
omdat deze zich namelijk en masse niet hebben laten vaccineren.
Maar dat weet Yigit toch al lang? Feiten...
DENK is niet zo van de feiten, wel van het discriminatie-gejank.
Je reinste etnisch profileren.
Jij nüt prikkün, dan jij geen Qü-üR cödü, dan jij nüt mier döner kebab eten mogen gaan…
Wat heeft Mehmet Pamuk, of zijn groenteboer, hierop te zeggen?
Isse goed voor buikie
Bautenlanders.
Het blijft een lachwekkend woord hè, bautenlanders. Vooral als ze vragen waar de gausartsenpraktijk zit.
Zelfs een 7de generatie allochtoon zal nog altijd een Buitenlander zijn tov mij, net zoals 10de generatie Amerikaan nog altijd ‘Iers’ is en een echte indiaan een oorspronkelijke bewoner, oftewel ‘native american’.
Een native-Dutch is zoals een native-American. Je bent een afstammeling van de oorspronkelijke bewoners van dit land.
En uitstervende.
En tweede rangs burger
Wel leuk eigenlijk. Wat is uw nationaliteit? Ik ben een native-Dutch.
@Pietie | 28-09-21 | 17:01: HELEMAAL FOUT!!! Je mag het woord "native" namelijk niet meer gebruiken...
Net zoals "negro" - helemaal verbannen dat woord. Nou ja, misschien niet helemaal - het "United Negro College Fund" bestaat nog steeds onder die naam...
@Pietie | 28-09-21 | 17:01:
Half nigga, half native.
@Pietie | 28-09-21 | 17:01: uiteindelijk bestaat die niet.
Grappig, de woorden "buitenlander" en "allochtoon" associeert men voornamelijk met Turken en Noord-Afrikanen. Maar eigenlijk nooit met Aziaten, Australiërs en Amerikanen.
Zo bedenk je nog een term, native Dutch
Wat een gejank weer om niks... Ok, onhandige woordkeuze, maar kom op zeg, groei eens een paar.
Niet meer in deze tijden van BLM, woke, inclusie en alle-blanken-zijn-racisten. Elk woord van een autochtoon word gewogen en voorzien van redenen waarom het fout zou zijn.
Het was wellicht verstandiger geweest om deze boodschap in het Turks op te hangen en/of hier een Postbus 51 spotje aan te besteden op de Turkse tv…
De NS gebruikte bij een omroep bericht een paar weken geleden over een vertraging en uitvallende treinen van en naar Duitsland dat het lag aan spoor problemen in het buitenland. Dit om te voorkomen denk ik dat menig reiziger zou denken en uitspreken, die kut Duitsers ook altijd. En dan gebruikt zo'n arts het woord buitenlanders en niet 'Turkse Nederlanders' waardoor men niet zal denken, die kut Turken ook altijd. Is het weer niet goed.
Zijn niet-genaturaliseerde Turken in Nederland ook Nederlanders?
We zijn er pas bij 90% Mosterd. Wat de overige 10% doet moeten ze uiteraard lekker zelf weten.
Als het om in totaal 90% gaat betekent het dat de autochtonen al dicht tegen de 100% moeten zitten als de import zich amper laat vaccineren.
Waar baseer je dat op?
Ik heb me wel of niet laten prikken.
Is dat dan 50% ?
Heb een aantal türkse collega's die redelijk 'verwesterd' zijn. Hardwerkend, grof, nauwelijks moslim, vergelijkbaar met 'Christenen' in Amerika. (of nu, oke, die laatste zijn misschien nog hypocrieter door élke zondag netjes in de kerk te zitten).
Wat opvalt qua gezondheid is dat die liever naar turkije reizen want dat is goedkoper, en volgens hen ook beter... Roken er verder lustig op los, drinken behoorlijk stevig, vaccinatie? De een wel, de ander niet.
Spannend verhaal!
insgelijks hier... ik ken turken die al sinds de eerste vaccinatie full wappie gaan. Maar de autoreizigers die afglp zomer naar die heimat zijn gereden: allen braaf geprikt.
Misschien hard werkend, maar toch kunnen we ze missen.
De ene Turk is de ander niet, is dat de boodschap?
Hoe zit het eigenlijk met al die niet geregistreerde buitenlanders, of allochtone illegalen, hoe je ze ook noemen wil, zijn die gevaccineerd, er komen er wekelijk ook nog 1200 bij. De illegalen zullen zich nooit laten vaccineren, bang om te worden uitgezet.
Die worden met pijl en boog gepakt.
Laat ze toch, eigen schuld dikke bult en win-win situatie op de parallelle samenleving zou ik zeggen, ware het niet dat de druk op de zorg hierdoor weer toeneemt en we unaniem in een uitzichtloze QR-samenleving worden gedwongen verdomme.
Vooral dat laatste is het kromme.
Ga in een randstedelijk ziekenhuis bij de SEH kijken, wat binnenkomt zijn vooral allochtonen (vaak met overgewicht), in groepjes van 3, 4 of 5, soms kind er bij om te vertalen (?!), met hier en daar een zwerver voor de koffie en een compleet verloren Hollander die echt het gevoel heeft dood te gaan
@EEnzame SchizofrEEN | 28-09-21 | 16:45:
En dan worden ze ook nog pissig als blijkt dat ze niks hebben, iek ben wel ziek!
Net gedoneerd aan Waku Waku. Steunteller staat al op zo'n 85000 euro. Die zingen het lied van anti-discriminatie nog wel uit!
We shall overcome.
Is dat om te zorgendat Rob Fruithof weer terug op TV komt om Waku Waku te presenteren?
@JanVergoor | 28-09-21 | 16:42: Was dan ook echt wel een leuk programma, mede door de illustraties van Johan Volkerijk.
Wat? Problemen proberen op te lossen door ze te benoemen? Dat gaat zo maar niet!
Ik hoop wel dat deze huisarts beter geneest dan dat hij schrijft.
Het onderwijs is ook niet meer wat het is geweest.
Alles beter dan die nephuisarts bij Nieuwsuur die even voor de show een
39-jarige corona dode ging aanmelden bij het RIVM…
Inderdaad.
Jij bent vast zo'n internet patiënt die alles beter weet dan de dokter.
@likdoorn | 28-09-21 | 17:05: ik zal het je nog sterker vertellen: de dokter is het ook vrijwel altijd met me eens!
Hebben toch ook Turks paspoort? Dan heeft de huisarts in kwestie gewoon gelijk. Al die blanke racismekaarttrekkers mogen wat mij betreft ook allemaal een Turks paspoort, en hun Nederlandse inleveren. Kijken hoever ze met hun grote racismeroep-bakkes komen in het land van ome Erdogan...
Het raadslid met de baard was nog onbekend bij het grote publiek.
Maar door het trekken van de racisme kaart zet hij zichzelf mooi even nationaal op de kaart. Dat is lekker aan de carriere werken.
Weliswaar ten koste van de gezondheid en levens van zijn achterban, want die denken door de ophef, dan zal ik maar maar niet laten vaccineren, komen toch op de IC terecht en er gaat er vast ook nog wel eentje dood hierdoor.
Allemaal dankzij Yigit.
Lekker gewerkt Yigit.
"want ik heb het met name over Turkse Nederlanders die in dit land niet goed geïnformeerd worden"
... die kiezen voor vrijwillige segregatie en daardoor een lagere vaccinatiebereidheid hebben
FIFY
Vrijwillig, vrijwillig, niet iedereen heeft de ballen die Lale Gül heeft. En bedank vooral de Nederlandse overheid die dit heeft gestimuleerd en tot op heden actief wegkijkt, zolang ze maar een beetje rustig zijn.
Als Rütte dat ziet krijgt hij de schack... gaat heel gemakkelijk hoor... vraag maar aan Mona.....
Op Kanaleneiland (Utrecht) zijn 2 van de 3 personen niet gevaccineerd. Nauwelijks Turken daar, wel Finnen
Ook veel ratten, toch?
@Keutels | 28-09-21 | 16:40: Op 2 poten.....
De Turken zitten meer in Lombok en Zuilen-Noord...
Niet handig, hij heeft het gecorrigeerd en dan is het wat mij betreft klaar.
Je kunt het ook positief zien. Hij durft wel het beestje bij de naam te noemen en pakt wel de problemen aan.
Bij deze, ik ben ook een Turk. Alleen geen moslim, want ik hou enorm van bacon, varkenslapjes en gebakken varkenssnuit.
Varkenswangetjes ook?
.....en tüteren?
@PolderTaliban | 28-09-21 | 16:41: Tütoyeren
Dan eet U als echte kenner waarschijnlijk geen Doner. Daar wordt te veel mee gerommeld, en is vaak grotendeels gehakt in plaats van echt vlees.
Nu weet ik dat Middenoostiërs hun/de overheid vaak wantrouwen, daar kun je maar het beste zo weinig mogelijk mee te maken hebben. Geen idee of dat bij Turkse Nederlanders ook zo is.
Ook viel mij op dat Middenoostiërs nogal geobsedeerd zijn met ziek zijn en/of kunnen worden en de beschikbare zorg dichtbij. De eigen gezondheid wordt al snel als slecht ervaren, maar als je dan naar de klachten kijkt is het vaak niet wereldschokkend. Het lijken som wel hypochonders (allemaal!). Geen idee of dat bij Turkse Nederlanders ook zo is.
Dit is puur mijn ervaring met de doelgroep vanuit een bepaalde positie, op een beperkte plek ergens in tijd. Als mijn ervaringen enigszins representatief zijn (geen idee) voor heel NL, dan gaan die QR-passen daar natuurlijk helemaal niets bereiken.
Ik zie steeds meer overeenkomsten tussen de wappies en de moslims in achterstandswijken. Ze verwerpen de Westerse geneeskunde, hebben een diep wantrouwen jegens de Nederlandse politiek en zijn vaak laaggeschoold. Alsof de integratie de verkeerde kant op werkt.
Ik heb geen vaccinatie gehad. De reden waarom is niet relevant. Ben ik een wApPiE?
@SinisterNL | 28-09-21 | 16:37: of een moslim
@BobDobalina | 28-09-21 | 16:38: En natuurlijk laaggeschoold
Overeenkomst is met name opleidingsniveau.
Goede samenvatting.
Dat ligt er maar net aan naar welke richting jouw gevaccineerde oogkleppen opstaan! Ik ben niet gevaccineerd en bezit een pand&grond in een postcode gebied waar jij en je familie in je 2e hands middenklasser, jullie komen vergapen aan de toegangspoorten van de oprijaan, en dat dan "een dagje uit" noemen.
@TijdelijkOptimist | 28-09-21 | 17:14: Goh! Echt? Gefeliciteerd!
Ik ben wel gevaccineerd, moet het met 8 hectare doen. Ik heb niet eens een oprijlaan, maar alleen een zandweg!
@Tijdelijk: dacht dat alle Oranjes wel gevaccineerd waren?
@Lorejas | 28-09-21 | 18:04: De Oranjes hebben een iets betere opleiding, wat zich uit in een iets betere taalbeheersing.
@Frau_Ferkel | 28-09-21 | 17:54:
Tja, in Schubbekutteveen wil dan ook niemand wonen!
@TijdelijkOptimist | 28-09-21 | 17:14: het hebben van geld staat niet gelijk aan hoger opgeleid (en is, zeker bij nieuw geld, vaak omgekeerd evenredig met stijl en klasse, zoals bij u). Uw taalgebruik bevestigt dit.
@BobDobalina | 28-09-21 | 19:21:
Ach, aan uw comment te lezen is de kloof tussen arm en rijk,
hoog opgeleid en heel erg simpel,
bij u wel heel duidelijk aan de mindere kant van de samenleving beland,
maar zovel was inmiddels wel duidelijk aan hand van uw comments op verschillende topics..
@TijdelijkOptimist | 28-09-21 | 19:40: Een tip voor U:
www.nederlands-leren.net/
Turks Nederlanders die niet goed geïnformeerd worden? Toch niet meer of minder dan de rest lijkt mij
Ze weten anders wel hoe je een beroep kunt doen op de uitkeringen.
@ebonk | 28-09-21 | 16:45:
Abdulla van de boot en Mbéke uit de vrachtwagen
hebben ook binnen een week de weg gevonden naar elke soort van aanvraag,
daar worden ze door "hulpverleners" van linkse signatuur en 'jij bent welkom in mijn land' moekes, heel goed bij geholpen..
Grote blij....
Mensen met een allochtone achtergrond snappen moeilijke woorden als allochtoon niet. zo simpel is het.
Simpele taal schrijven is niet simpel. De arts faalt.
Vertaalt in Simpel nederlands:
Levensgevaarlijk.
Sommige mensen zijn niet gevaccineerd.
Veel buitenlandse mensen zijn niet gevaccineerd.
Dat is gevaarlijk.
etc etc..
Schijf "Persoonsvorm, Werkwoord, onderwerp"
Gebruik positieve zinnen. Zinnen die zeggen wat je niet moet doen leveren misverstanden.
De arts moet in korte zinnen schrijven.
Die Arts moet helemaal niets...
A leader of the Greater New York chapter of Black Lives Matter says Democratic New York City Mayor Bill de Blasio is targeting Black people with his mandate requiring proof of COVID-19 vaccination to enter certain businesses in the city, and warned that continuation of the dictate could spark an "uprising" similar to last year's George Floyd protests. www.foxnews.com/us/blm-says-de-blasio...
Jup, die lui moeten wat te rellen hebben. Tuig is het en zolang harde aanpak ervan leidt tot veroordeling op voorhand met de nodige hulp van sleepy Joe, van de handhavende macht, blijven ze doorgaan. Dat tuig heeft nu eenmaal een hardere aanpak nodig voordat ze willen luisteren. De zachte variant heeft destijds bij die Floyd immers ook niets uitgehaald. Het draaideur crimineeltje bleef altijd vervelend doen. Ombrengen gaat wel wat ver, maar de lange lat erover moet kunnen.
tuut!
tuut!
tuut!
De groetjes van Ruud?
@SterF... | 28-09-21 | 17:09:
translate.google.com/?ucbcb=1&sl=...
De meeste Turken vinden en voelen zichzelf Turk en geen Nederlander: buitenlander dus. Op internet willen ze nog weleens PVV'ers plagen met: ik ben hier ook geboren, hoor. Even lekker dat policor deuntje herhalen, waar ze zelf helemaal niet in geloven. Maar het werkt, soms. Voor zowel PVV'ers als deze nederturken is het Nederlands paspoort van een nederturk alleen maar een papiertje.
Waren wij maar zo trots als een Turk op ons Nederland (al mag je hier een land naar keuze invoeren uit het vrije westen).
De Turk gaat zeker nog bestaan over 100 jaar, net als de Chinees en de Rus. Van vele anderen ben ik niet zo zeker, en de Nederlander zou zich best nog wel eens Turk of Rus kunnen gaan noemen.
En alle informatie halen ze van de schotel televisie.
Pas als Erdogan zegt dat ze zich moeten laten vaccineren zullen ze zich laten vaccineren.
@Osdorpertje | 28-09-21 | 16:36: Het punt is dat in Erdosnor-land de druk op prikken ook erg hoog licht, bedrijven die nu al verplicht stellen dat werknemers geprikt moeten zijn; dus als ze zouden luisteren naar de schotel zouden ze zich laten prikken. Tegelijk met ik zeggen dat ik er al 5 keer geweest ben dit jaar, en dat ze daar in ieder geval door hebben dat de overheid (net als hier je belazert). Daarnaast heb ik bewust veel mensen geknuffeld en handen geschud, met name daar. Ik voel me top gezond, en ja al vele nutteloze testen gedaan. Oja en lang niet alle nonvaxxers zijn buitenlander of dom. Dan nog liever een domme bok dan een mak schaap, ook dat nog
@genttechniekservice | 28-09-21 | 16:48: sorry licht moet zijn ligt
@mr_awesome | 28-09-21 | 16:36: Een Hollander doet niet aan romantiek over volk en zijn geschiedenis. Paradoxaal is dat ook weer een bron van nationale trots. Zeker als je andere volken van die domme kutconflicten met elkaar ziet uitvechten. Dat idee is doorgeschoten door premoderne mensen hierheen te halen, en burgerschap te geven zonder eisen te stellen. We zouden tenminste moeten eisen dat ze al hun nationale trots achter zich laten.
en het liefst in een rood trainingspak van de Turkse nationale ploeg en een kinderwagen een uitkering aanvragen bij de gemeente en daarna in de Mercedes wegscheuren.
Dokter Bernard?
www.youtube.com/watch?v=vBBlIwWfdXM
Ik heb ook wel eens een Dokter Bernhard parodie gezien. Die ging dan over Dokter Achmed of Dokter Ali of zo iets.
Ik omarm als ongevaccineerde elke andere ongevaccineerde. Ik sta zij aan zij met de ongevaccineerde buitenlanders. Je suis ongevaccineerde allochtoon.
Uw levenstijl een beetje kennende uit uw plempsels (veel bier, bbq en weinig beweging) lijkt me dat niet een geheel ongevaarlijke bezigheid.
@BobDobalina | 28-09-21 | 16:31: Sssst. Vertel ze nu niet dat ze het voor 99% goed hebben met hun theorie over het einde van de mensheid. Wij weten uiteraard dat de ongevaccineerde degene zijn die er door dit virus niet meer zijn over x jaar. ;-)
Bob, Vergeet ' onlangs gescheiden' niet. Onze Leb leeft erop los.
@horsteknots | 28-09-21 | 16:39:
Klinkt als een warrig bestaan.
Buitenlanders laten zich maar in het buitenland vaccineren. Daarvoor zijn het buitenlanders. Eerst maar de binnenlanders.
Ik durf het bijna niet te zeggen. De gedachtnispolizei zal wel boos worden:
De Jihad, de heilige strijd om de Islam goedschiks of kwaadschiks te verspreiden doe je 7 dagen per week en 24 uur per dag. Hoe je er zelf vanaf komt, dat maakt niet uit. Er staan immers 72 maagden voor je klaar.
Wanneer je dat in je achterhoofd houdt en dat afzet tegen de lage vaccinatiegraad van de moslims, dan begin je toch echt te denken dat 1 en 1 nog steeds 2 is.
Immers wanneer er een paar duizend moslims met corona in het ziekenhuis liggen, dan raakt de zorg ontregeld en vallen er doden. We zitten nog steeds met een mondkapje op in de trein en de horeca en de evenementenbranche liggen nog steeds op apegapen. Dat de moslim doodziek in het het ziekenhuis ligt is voor de goede zaak.
Zo heeft de Jihad toch zijn successen. De boel raakt door hun toedoen ontregeld.
Het wordt nog verdachter omdat een moslimland als de UAE een vaccinatiegraad van boven de 80% heeft. De moslims in Europa komen niet eens aan de 30%.
72 maagden misschien, maar zeker geen gouden Lamborghini's... da's ook een spuitje waard...
@Ad Hominem Tu Quoque | 28-09-21 | 16:29: Plus die 72 maagden zijn al snel geen maagd meer in eeuwigheid.
@IdeasAreBulletproof | 28-09-21 | 16:48:
Zijn elke morgen weer opnieuw maagd.
Nee, daar is over nagedacht door Mohammed (dhbih) (Dat hij brandt in hel) Kuch Kuch ik bedoel natuurlijk door Allah.
Levenslang,
Minimaal.
Schande!
Die laatste zin zie ik al helemaal voor me. Mooi geschaafd vlees, geraspte wortel (oranje), komkommer, rode ui, aubergine uit het zuur. Op ongerezen brood, van de lokale koekebakker. Hoe het komt, komt het, maar een mooiere saus dan mayonaise? Er zijn mensen, hoi Larousse, die het een emulsie van ei en vetstof vinden. Ik zeg gelul.
Er zijn mensen die een hamburger een kwestie van het juiste broodje vinden. Ik zeg dat ik niet weet waar ik over praat. Mij best. Als ik maar wel weet wat ik in mijn mond stop!
"maar een mooiere saus dan mayonaise?"
Lastig te vinden. Mayonaise met 80% olie, beter gaat niet. Het liefst uit een tube.
@Metronieuws:
'Nederlanders met een niet-westerse migratie-achtergrond belanden relatief vaak met een coronabesmetting in het ziekenhuis. Daarnaast zijn ze opvallend vaak niet gevaccineerd. Het grootste deel van de mensen dat nu in het ziekenhuis ligt met corona, is niet gevaccineerd. Van die groep heeft ongeveer de helft een niet-westerse achtergrond.'
Toen er nog geen vaccins beschikbaar waren vorig jaar lag die groep ook opvallend vaak al op de IC.
@many-more | 28-09-21 | 16:31:
Als ze er al twee jaar liggen lijkt het me dat je ze niet gaat vaccineren. Ze hebben het al zwaar genoeg.
@sinar2 | 28-09-21 | 16:39: Humor om te lachen, mooi. Dit bericht is van begin september 2021. Medio 2020 was de situatie ook al zo.
@PolderTaliban | 28-09-21 | 16:43:
Ik denk dat het heel de tijd zo was.
Men moet wel bewondering hebben voor de wegkijkmechanismen waarbij we nu tot een QR app gedwongen worden met het kudtverhaal dat zo de niet-gevaccineerden "gemotiveerd"worden om zich te laten vaccineren, terwijl deze groep noch in Musea, noch in Concertzalen e.d. komt.
De helft lijkt mij wel erg veel, zeker omdat bijvoorbeeld onder 60-65 jarigen de bevolking maar voor 7,76 % bestaat uit inwoners met niet-westerse achtergrond. En dat percentage loop af naar 5.98 % 65-70 jaar,
naar 4,14 % voor 70-75 jaar,
naar 4,10 voor 75-80 jaar,
naar 3,29 % voor 80-85 jaar
naar 2.07 % voor 85-90 jaar.
Of betreft het veel (niet westerse) inwoners die jonger zijn dan 60 jaar?
Ik pas deze keer even, ben na 1 maand gedwongen vrij van GS weer terug en ga hier niks over zeggen. (dus wat ik wilde zeggen zou zeker goed zijn voor 150 jaar ban) ;)
Waarom komt het woord zelfcensuur nou in mij op?
Goed verhaal weer dit
Begin dan ook eens coronapassen te controleren aan de deur van de turkse koffiehuizen. Of is de overheid daar weer te bang voor?
Die koffiehuizen heeft de overheid nog nooit gecontroleerd,
in de begin jaren '80 vonden ze het niet nodig, wat kon daar nu fout gaan of onder de rader blijven, er is tenslotte bijna nooit trammelant, dacht een ambtenaar waarschijnlijk! Nu komen ze dezelfde "koffiehuizen" niet meer binnen omdat rascisme&profileren aan de deur staan!
De moskee lijkt mij een goede.
Turkse mensen, zucht.....die groep heeft een naam en heten Turken.
Daarom heb ik niets tegen mensen die zich niet laten vaccineren, ik ben namelijk geen racist.
"Vaccineren of exporteren?"
Kunnen we al die varianten van het Algemeen Sneublad inclusief het AD zelf alsjeblieft uit de roulatie halen en het er nooit meer over hebben. Tenenkrommend, die 'krant'.
"Als iedereen met ze nicht of neef trouwt" in combinatie met nepnieuws. Goede nick dus.
@Tesla-Tokkie | 28-09-21 | 17:00: u suggereert dat gevaccineerden verantwoordelijk zijn voor de verdere verspreiding terwijl ongevaccineerden juist meer kans maken om het virus te verspreiden. Ook daarom is vaccinatie een goed idee.
Beter bewijs dat de integratie volledig mislukt is ga je niet vinden.
En van al dat gedoe met suikerfeesten en veel te zoete thee drinken gaat je gezondheid ook niet veel beter worden lees ik.
hahaha! tüter drie keer lol!1!
Tja, en straks weer flink agressief tegen verzorgend personeel gaan lopen doen op de IC als opa of oma slecht ligt.
We weten allemaal wel uit welke hoek die bedreigingen richting verzorgend personeel komen.
Dat snap ik wel met zulke briefjes... alsof iemand zich aangesproken voelt in NL... buitenlanders bestaan gewoon niet.
@Flow_Snake | 28-09-21 | 16:26:
Buitenlanders bestaan niet...
Hoe loopt dat nou met de handen voor de ogen en de duimen in de oren en hard LaLaLaLa roepend?
Even opnieuw lezen: De brief was met Turkse mensen in het Turks opgesteld, en daarna terugvertaald in het Nederlands.
Dus degenen die hem opgesteld hadden vonden ZICHZELF buitenlanders.
@Roadblock | 28-09-21 | 16:40: dat mag gewoon in 2021... je ben zoald je je voelt ^^
@Flow_Snake | 28-09-21 | 16:55:
Oh, ik hoop dat dit geen verband houdt met uw Nick.
Er liggen veel ongevaccineerde dikke Turken op de IC's, dat is een publiek geheim.
Waar zijn de cijfers? 168 personen op de IC. Hoeveel procent heeft een 'niet westerse achtergrond'?
@PolderTaliban | 28-09-21 | 16:25: Publiek geheim wil zeggen dat het nergens echt systematisch geregistreerd wordt, maar er stond bv 1 september een artikel in het Parool en het AD over een enquête onder longartsen.
"Vaccinatiegraad onder niet-westerse migranten laag: ‘Gebruik sleutelfiguren in gemeenschap’" AD van 1 september.
@poldertaliban,
Vorig jaar werd een IC arts die dat toen al signaleerde bijn afgeschoten door de deug MSM.
Dit is informatie van artsen die er middenin zitten,die moet je dankbaar zijn dat ze hun nek durven uitsteken.
@Diederik_Ezel | 28-09-21 | 16:34: Sleutelfiguren zoals de Haakneuschvloggert?
Zolang de IC's nog niet helemaal vol liggen, OK, help die dikke antivaxxers maar. Maar als de IC's vol gaan raken, dan vind ik dat ze achteraan aan moeten sluiten. We moeten niet in lockdown gaan omdat die lui allemaal ziek worden. Dan is het eigen schuld, dikke bult, je stikt er maar in, letterlijk.
@De Profundus | 28-09-21 | 16:35:
Ik herinner me dat wel.
Lekkere collega's braken zowat hun benen in de haast om het te ontkennen.
De obese allochtoon bezet de IC's. Dat is de veelgehoorde stelling. Klopt dat?
Leuk hoor, gepeperde discussie proberen uit te lokken. Vooral zelf geen standpunt innemen. CdA-tactiek. Doorzichtig.
@Sitting_targets | 28-09-21 | 16:42:
misschien een slapend ziekenhuis maken voor covid of andere toekomstige uitbraken?
Cijfers noemen is tegenwoordig problematisch. Waarheid is FOEI!
Gelukkig kun je pas covid19 krijgen op de dag waarop je 13 wordt.
En dat je als gevaccineerde die positief getest is gewoon naar je werk mag van de GGD. Je je niet aan maatregelen hoeft te houden zolang je geen symptomen vertoond, je kind (dat ook positief getest is) gewoon naar school mag sturen (tot deze symptomen gaat vertonen) en je dus als gevaccineerde hup, de maatschappij in mag en het verder kunt verspreiden. Bron? De nicht van m'n vrouw die dit ons even overkwam vorige week.
Merhaba!
De QR samenleving gaat weg bij een vaccinatiegraad van 105%.
Racistische huisarts dat hij dit niet even in het Turks laat vertalen voor zijn Turkse cliënten die al decennia lang in Nederland wonen. Nou weten ze niet dat ze gevaar lopen.
Eğer covid-19'a karşı aşı olduysanız, ücretsiz dönerli türk pizzası alacaksınız.
Alsjeblief, gratis met Google translate vertaald.
Ook u leest niet. Of maar half.
@Roadblock | 28-09-21 | 16:44:
Ik ben een koppensneller. Ik lees alleen het begin.
Silvana of Denk al getagged?? Dit is volle 5 sterren racisme... hie durft ie het te benoemen zeg...
Turkse mensen. Joodse mensen. Amsterdamse mensen. Rotterdamse mensen. Allemaal mensen.
Domme mensen, u vergeet het belangrijkste.
@dathoujetoch | 28-09-21 | 16:30: van Oef was U niet vergeten.
@van Oeffelen | 28-09-21 | 16:45:
Alleen de Heer krijgt een U.
Daar moet ik je gelijk geven van Oeff. Dat policore "mensen," het zijn verdomme gwoon Turken, joden, Amsterdammers, Rotterdammers etc. etc.
*is een klein deel van de mensen
Een deel zijn?
Zoek zelf eens een antwoord.
Jezus :)
mijn oom Cor ligt niet op de IC.
Beetje dom (me woordkeuze) van deze huisarts.
Wsch google translate gebruikt.
Nee, de "Turkse mensen"vonden dus zelf dat ze "buitenlanders"waren in de Turkse versie.
Allemaal de Corona
REAGEER OOK