Feynman en/of Feiten – Coronapas
Bij de ingang van het restaurant staat straks niet alleen uitsmijter met een corona-check-app, maar ook een weegschaal.
Over anderhalf jaar kunnen we feestelijk 200 jaar vaccinatieplicht vieren. Zonder een pokkenbriefje mocht je vanaf 1823 de school niet meer in. Er ontstond een tweedeling in de maatschappij tussen gevaccineerde scholieren en ongevaccineerden.
Ook toen al had onderwijzer Abraham Capadose religieuze bezwaren. Vaccineren is een gebrek aan vertrouwen in God, die zou toch wel te hulp schieten bij ziekte?! Een bijzondere gedachte, waarom is een vaccin geen aangereikte hulp?! Dit is toch ook Gods schepping?! Het was toch Jezus Christus die zijn lichaam en bloed deelde voor onze zonden?! Sharing is caring!
Door wereldwijde vaccinatie werd het virus in 1980 pokkenvrij verklaard, de Nederlandse vaccinatiecampagne was jaren eerder al gestopt. De methode was in 1796 door Edward Jenner aangetoond, maar bestond al duizenden jaren eerder in China. Gezien de miljoenen doden, de verminkingen en leidende oorzaak van blindheid, was totale vaccinatie eeuwen eerder gewenst.
Deze eeuwenoude vaccinatieplicht kreeg recent een nieuw jasje. Kinderdagverblijven mogen niet-ingeënte kinderen weigeren. Met ruime meerderheid werd een wet aangenomen, eentje die bekrachtigd werd door het EHRM. Dat de Kamer afgelopen week weer in debat ging over vaccinatiedwang, is pure volksverlakkerij: op bühne het ene roepen, in de coulissen het andere stemmen.
Het is mooi dat we van het zeer rigide pokkenbriefje zijn afgestapt en dat zelfs na coronabesmettingen de rest van de klas op school mag blijven. Onderwijs is toch een van de belangrijkste rechten van het kind: Artikel 23 van het kinderrechtenverdrag. (een verdrag dat Nederland op maar drie punten weigert na te komen). The show must go on!
Het is volledig juist om recht van docenten op een veilige werkplek daaraan totaal ondergeschikt te maken. Het schept wel een verplichting om iets meer en iets sneller meer ventilatie te regelen, niet in de laatste plaats omdat leerlingen in frisse lucht aantoonbaar meer leren. Daar deden Harvard en drie andere universiteiten in 2015 al succesvol onderzoek naar. (PDF)
Tekst gaat verder onder illustratie
Bij zorgpersoneel worden hardere keuzes gemaakt. Zoals doorwerken bij coronaklachten, puur omdat anders de zorg vastloopt. Een vaccinatie tegen hepatitis-B is zo goed als verplicht, inclusief nameten of de zorgmedewerker genoeg antistoffen aanmaakt. Hepatitis-B is een sluipmoordenaar, pas na leverfalen valt een besmetting op, dan is het helaas te laat.
Over anderhalf jaar kunnen we ook feestelijk het negentigjarig bestaan van het gele boekje tegen onder andere gele koorts vieren. Volgens Hugo de Waanzinnige een boekje zonder juridisch status. Hier ontkende Hugo de autoriteit van de WHO met 194 leden en al haar voorlopers, die al anderhalve eeuw internationaal samenwerken om infectieziekten te bestrijden in tientallen verdragen.
De cholera-epidemie werd in de negentiende eeuw bestreden met aderlatingen. Cholera veroorzaakt uitdroging, waardoor het bloed indikt tot stroop. De beroemde arts J F Dieffenbach opende vervolgens het hart, om op die manier nog enig bloed uit de patiënt te krijgen. Deze patiënt overleed enkele minuten later. (p10 PDF) De medische wetenschap is gelukkig een paar stappen verder.
Nu nog mag je naar de kroeg met een prikje of een testje. De volgende stap is alleen na vaccinatie of genezing, en daarna gaan we door naar een prikje EN een testje. Dit is niet alleen ingegeven door corona, maar ook door een structureel personeelstekort in de zorg, intense bureaucratie en micromanagement door zorgverzekeringen en verzekeraars van medische fouten.
De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid is in haar laatste publicatie extreem duidelijk. Alleen met voldoende preventie en pijnlijke politieke keuzes blijft de zorg betaalbaar. Er is te weinig zorg en te weinig personeel dus dweilen met de kraan is geen optie. Bij de ingang van het restaurant staat straks niet alleen uitsmijter met een corona-check-app, maar ook een weegschaal.
Het is extreem bijzonder dat Rutte3 viel over de gebrekkige transparantie rond de kinderopvangaffaire waardoor deze jarenlang kon voortslepen. Kaag & Bijleveld struikelden over de transparantie rond de evacuatie uit Afghanistan, waardoor ook die affaire kon voortslepen en falen. Nu doen we rond coronamaatregelen en andere beleidskeuzes weer hetzelfde.
Ik had graag net iets meer feitelijk willen ingaan op het coronabeleid, maar ik ben nog afwachtende van de publicatie van de beleidsvorming en evaluaties over de afgelopen anderhalf jaar. De hadden dankzij Artikel 68 van de grondwet, Kamervragen en WOB-verzoeken allang openbaar moeten zijn. Dankzij dit gebrek aan transparantie ontbreekt draagvlak en lerend vermogen.
De echte tweedeling in de maatschappij is niet wie wel of niet de kroeg in mag. Veel harder is de splitsing tussen onze dictators met kennis en macht, en volgzame lemmingen.
Reaguursels
InloggenGoed dat @Feynman even aanstipt dat er geen enkele transparantie is in het beleid van dit land. De voorbeeldjes Toeslagenaffaire en Afghanistandebacle zijn duidelijk, maar dat noopt mij toch even iets zeggen over de WRR.
De WRR zei afgelopen week iets over zorgkosten. Maar hadden we daar geen apart ministerie voor? Dat jaarlijks zo'n 90 miljard miljard euro aan zorg besteedt? Terwijl er nog talloze andere (semi-) overheidsinstellingen met zorg bezig zijn?
Wat is dan eigenlijk de meerwaarde van de mening van de WRR?
Dit is dus precies waarom dit land geen enkele transparantie kent. Er zijn veel te veel bestuurslagen, die allemaal worden aangestuurd door veel te veel commissies, (advies-) raden, instituten, (klankbord-) werkgroepen, task forces, (plan-) bureautjes, etc. Die dichte kluwen van beleidsmakers maakt het bijna onmogelijk om uit te zoeken wie waarvoor verantwoordelijk is.
Ongeveer de helft van onze bestuurslagen wordt gekozen. Al die adviesclubjes worden echter niet gekozen maar benoemd. Die zijn het gevolg van baantjesmachines voor hoge ambtenaren en (ex-) politici waar vele miljarden in omgaan.
Dat is niet alleen extreem duur; het frustreert ook elke vorm van degelijk beleid. In de zorg bijvoorbeeld klaagt de werkvloer al jaren dat er teveel management is. Teveel overbetaalde managers die niks toevoegen aan de zorg, behalve veel te veel voortdurend veranderende regelgeving. Dat is een van de redenen waarom goed zorgpersoneel vaak ander werk zoekt. Ook in andere overheidssectoren heerst de omgekeerde piramidevorm. Zo zijn er meer (politie-) mensen om agenten aan te sturen, te beoordelen en extra taken op te leggen; dan dat er agenten op straat zijn. In het onderwijs gaat het idem dito.
Defensie; we hebben 102 generaals, maar ons piepkleine legertje wordt met 10 jaar eerder afgekeurde mortieren naar Mali gestuurd. Toen dat 2 mensen het leven kostte werd er niemand vervolgd. Er zitten immers *teveel* verantwoordelijken in de omgekeerde piramide.
Terug naar de WRR, die om diverse redenen ongelijk heeft. De WRR adviseert om (oa) een suikerbelasting op te leggen. Nog meer geld voor een overheid die vooral faalt omdat zij veel teveel geld te besteden heeft. Niet doen dus.
Sowieso twijfel ik aan andere conclusies van dat rapport. Dat begint al met het woordje "suiker"; hoeveel mensen weten dat een glaasje appelsap 6 suikerklontjes bevat? Vrijwel niemand doet dat in zijn koffie. Gaan fruit, smoothies en vruchtensappen dus ook belast worden?
Bovendien is het lastig te geloven dat hart- en vaat- ziekten waar mensen relatief jong aan overlijden meer zorgkosten opleveren dan gezonde 70 plussers die met jarenlang voortslepende ellende als osteoporose, dementie en alzheimer te maken kunnen krijgen. Andere kostenpost is de gehandicaptenzorg die al jaren wordt opgescheept met geweldsplegers die "ontoerekeningsvatbaar" verklaard zijn. Die volstrekt nutteloze "behandelingen" zijn niet alleen peperduur; ze brengen echte gehandicapten en hun verzorgers in gevaar, en jagen zo bovendien zorgmedewerkers weg uit die sector.
Die problemen los je niet op met meer en hogere belastingen.
Integendeel, de corrupte baantjesmachine draait vooral op belastinggeld en daarnaast op "bijdragen" van bedrijven die daarvoor in ruil weer subsidies en politieke invloed terugkrijgen.
Hoe kleiner de overheid, des te makkelijker die is te controleren.
U slaat de spijker op de kop. Een bedrijf dient winstgevend te zijn betreffende producten die het maakt of diensten die het levert. Producten en diensten worden door de mensen op de werkvloer verricht, controle op kwaliteit en uitvoering heeft zijn eigen mensen/chefs op de werkvloer nodig, de uitvoering hoe wat en waar aangestuurd door in en verkoop en directie. In de huidige cultuur worden er steeds meer lagen geplaatst tussen chefs werkvloer en directie waarvan je daadwerkelijk het wezenlijke nut ten behoeve van de winstgevendheid van een onderneming mag afvragen. Veel van het verdiende geld gaat op aan die tussenlagen die grotendeels zichzelf aan het werk sturen en houden maar geen werkelijk rendement opleveren. Hard en rechtlijnig wgsnijden van die overtolligen zou een enorme boost aan de winstgevendheid van een bedrijf geven en daarna een verbetering geven van de positie van de werkelijk winstgevenden van een bedrijf. Dit geldt voor alle vormen van ondernemen, en overheid dus ook.
men vergeet daar in den haag dat "onze" verbouwde europese corona app( vanwege privacy verbouwd) gekoppeld is aan de bsn nummer, daarbij moet je als je de app laat zien je legitimeren. en laat dat nou niet mogen want volgens de rijksoverheid www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/iden... *** Een politieambtenaar, een toezichthouder en een conducteur mogen naar uw identiteitsbewijs vragen **** dus niet de kantine medewerker van de plaatselijke voetbalclub, de serveer of ober, of de mac donalds kassiere. zal lachen worden volgende week.
Als nu nog niet duidelijk is dat het vaccineren doden oplevert, hiet het bewijs.
www.telegraaf.nl/nieuws/506308836/buu...
Gaat lekker zo. De gevaccineerde beginnen de ongevaccineerden al dood te slaan.
De 43-jarige man is woensdag opgenomen op de psychiatrische afdeling nadat hij een zelfmoordpoging zou hebben gedaan. Het zou naar omstandigheden goed met hem gaan. Ook dit stukje, prachtig.
Ja ook weer een noodlottig geval van letale antivax idiotie: "Het slachtoffer had haar vriend verboden nog langer met gevaccineerden om te gaan, onder wie zijn eigen ouders.” - Okay, soms is er géén leven meer na de ideologie. Maar de oorzaak van dit volstrekt onnodige drama lijkt me meer te liggen in de sfeer van de psychologie dan de virologie.
@many-more | 19-09-21 | 12:49: Haha. Je slaat je ongevaccineerde vriendin dood, dumpt haar in de kofferbak van je auto, rijd er vervolgens een paar dagen mee rond en we mogen blij zijn dat het goed gaat met je.
Lekker sfeertje word er gecreeerd.
@Mazzelstof | 19-09-21 | 12:51: Die vaccins zijn niet allen ongezond voor je lichamelijke gezondheid zie je wel.
@many-more | 19-09-21 | 12:57: Het zou zo maar kunnen dat mensen die zich niet laten vaccineren een wat gebrekkig talent hebben voor het trekken van juiste conclusies.
@Mazzelstof | 19-09-21 | 13:43: Dat weet ik niet, dat kan ik niet terugvinden in het artikel.
@many-more | 19-09-21 | 14:01: ... En voor het vinden van betrouwbare informatie.
De methode was in 1796 door Edward Jenner aangetoond, maar bestond al duizenden jaren eerder in China. Gezien de miljoenen doden, de verminkingen en leidende oorzaak van blindheid, was totale vaccinatie eeuwen eerder gewenst.
Waarom daar dan niet mee doorgegaan als het toen al bekend was? Omdat claims van tech die zogenaamd al duizenden jaren bestaat doorgaans niet waar zijn. De Duizenden jaar oude Traditionele geneeskunst bestaat pas sinds Mao en Yoga zoals dat nu beoefend wordt is gebaseerd op Duitse of Deense gymnastiekoefeningen van rond het begin van de 2ste eeuw.
Oh, en pest en pokken zijn wel een paar graadjes erger dan Covid,. Met je miljoenen verminkingen en leidende oorzaak van blindheid. Als er in Overdrive geschakeld moet worden om de zaak extra te dramatiseren haak ik af.
Hahaha ga al jaren NIET meer uit! Te duur en geen flikker aan in dit achterlijke landje! Laat maar lekker omvallen! Spaar het geld liever om te investeren in het buitenland zodat ik snel over een paar jaartjes weg ben uit dit achterlijke zieke landje!
Uw toetesenbord is defect. De punt geeft een uitroepteken.
@FordPrefect | 19-09-21 | 10:50: En bij mijn iPad blijft de e wel eens hangen.
@FordPrefect | 19-09-21 | 10:50: *eiPad
"een verdrag dat Nederland op maar drie punten weigert na te komen"
Toch grappig. Als een "populistische" partij iets wil met immigratie of strafrecht worden er altijd gauw allerlei "internationale verdragen" van stal gehaald die dan zouden voorkomen dat we eens een keer een probleem aanpakken. Maar als het de overheid zo uit komt wel lekker voorbehouden gaan maken op internationale verdragen.
Off-topic:
"Door wereldwijde vaccinatie werd het virus in 1980 pokkenvrij verklaard"
Wat fijn, een pokkenvrij virus!
Ik vraag mij af wie het virus meer verspreid. De gevaccineerde die met Corona loopneus gewoon naar kantoor gaat, of de ongevaccineerde die doodziek op de bank ligt.
De ongevaccineerde die met loopneus naar kantoor komt. Helaas. Maar ik vermoed dat ongevaccineerden iets meer geneigd zijn om geregeld een zelftestje uit te voeren, dus misschien compenseert dat de grotere besmettelijkheid weer.
Ongevaccineerden verspreiden meer virus en besmetten meer anderen. Zie VK vandaag of NEJM afgelopen week.
@lekgoot | 19-09-21 | 10:36: Aanname. niets waard.
@Sans Comique | 19-09-21 | 10:56:
Een vermoeden is iets anders dan een aanname.
@lekgoot | 19-09-21 | 11:05: Is dan nog erger.
En de vraag was wie er gevaarlijker was, de gevaccineerde die met milde symptomen of geen maar wel besmettelijk is die gewoon naar zijn werk gaar of de ongevaccineerde die thuis blijft. Kun jij wel met een derde categorie aankomen maar daar ging de vraag niet over. Jij doet dus een Kaagje of een Rutje.
@Sans Comique | 19-09-21 | 12:52:
'erger' is jouw eigen subjectieve oordeel. Vermoedens drijven de wetenschap. Vermoedens leiden tot hypotheses en hypotheses leiden tot onderzoek dat de hypothese al dan niet ontkracht. Aannames leiden tot religie.
Toen in januari 2020 beelden werden getoond van Chinezen die zonder app geen supermarkt of restaurant meer inkwamen, sprak de NOS en een hoop andere echomedia van een inbreuk op de privacy die hier - in het westen - gelukkig nooit zou worden verplicht.
In November 2020 gaf De Jonge aan dat er geen indirecte vaccinatieplicht komt.:
zie het parool van 18 november 2020
De app dient maar 1 doel: dat is 'dwang' voor toekomstige vaccinaties snel mogelijk te maken. Zonder 3de, 5de, of 10de inenting is je app namelijk niet meer geldig straks. En waarom ook niet invoeren voor andere (medische) doeleinden?
Domme vergelijkingen met pokken of polio gaan niet op: het Covid-19 virus (en de inmiddels meer dan 11 varianten die herkenbaar zijn - zijn verwand aan het griepvirus. Griep/SARS (gerelateerde) virii zijn de meest verspreide en dodelijkste virii ter wereld omdat ze zich enorm snel kunnen aanpassen/variaties ontstaan hierdoor dus ook hoge besmettelijkheid.
"dus ook hoge besmettelijkheid"... echter gevaarlijk voor een heel heel klein deel van de bevolking.
De mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest.
Je ziet aan Kees Verhoef (=D66 = NPO) hoe snel dat draaien van de meningen van onze journalisten kan gaan. Binnen een week.
Transparantie past niet in de Rutte Doctrine.
In de Volkskrant vandaag weer een helder figuurtje obv NLse data waaruit opnieuw duidelijk blijkt dat Covid vooral wordt doorgegeven door ongevaccineerden. Als de rest vd samenleving dezelfde onverstandige keuzes zou maken als anti-vaxxers dan weten we zeker dat we deze winter weer met overvolle ziekenhuizen en lockdowns zouden zitten. Vaccineren doe je dus vooral ook voor je omgeving en de samenleving.
Werkelijk...oh god o god o god o god. Had ik eindelijk de hoop dat Rutte zijn groepsimmuniteit in praktijk kon brengen (dat dus nu wel echt kan werken, nu de meerderheid is gevaccineerd) durft hij het niet aan...wat een laffe trut is toch eigenlijk ook.
Het grootste virus - dat domheidsvirus - is eigenlijk nog het meest verspreid.
@LoremIpsum | 19-09-21 | 10:18: De laatste tijd zien we veel meer allergische reacties op redelijkheid.
Gebaseerd op dit artikel:
www.thelancet.com/journals/laninf/art...
De auteurs plaatsen wel een kanttekening:
"The most pressing unanswered questions include the extent to which emerging variants can evade existing immunity and whether immunity wanes over time. The emergence of the delta variant tests our waning vaccination-derived immunity and previous estimates of vaccine effectiveness. Fortunately, boosters appear to restore protection against infection.73 Risk of infection after a vaccine can be modulated by patient characteristics (eg, age), circumstances (eg, time since vaccination), and virus characteristics (eg, lineage).74 For this reason, comprehensive surveillance of viral genotypes, clinical presentation, case history, and demographics of individuals infected with SARS-CoV-2 after vaccination is essential. Although no variant of concern has completely evaded vaccine-derived immunity, some vaccines have compelling in-vitro evidence for decreased efficacy against certain variants, especially variants with the E484K mutation.75 Continued careful follow-up in the laboratory, clinical settings, and epidemiological studies over the coming months will illuminate the ultimate capacity of these vaccines to prevent transmission and will identify the need for updated vaccines."
Het is dus nog onbekend in hoeverre in de toekomst boosterprikken nodig zullen zijn. Ik ben best bereid om af en toe een update te halen, maar bij een frequentie van meer dan een prik in de paar jaar kies ik er op de lange termijn - in mijn geval, met mijn gezondheidstoestand, bmi, enz. - denk ik liever voor om te gokken op natuurlijke immuniteit dmv infectie, mits er wat betere behandelingsmogelijkheden voorhanden zijn. Voor nu houd ik mij nog steeds aan maatregelen als afstand houden en uit de buurt blijven van mensen met ziekteverschijnselen.
@lekgoot | 19-09-21 | 11:16: Ik denk dat dit een zeer verstandige strategie is in jouw geval. Ik begrijp ook niet zo goed waarom die anderhalve meter regel nu ingeruild is voor verdere vaccinatiedrang. Immers, e waren er aan gewend een zekere voorzichtigheid te betrachten door de ingevoerde maatregelen. Los van de discussie over de effectiviteit van de diverse maatregelen, waarbij ik persoonlijk denk dat veel mensen in een bedompte ruimte (schoollokaal ?) de meeste kans op transmissie geeft. Maar ik laat die discussie graag aan deskundigen. Voorzichtig schuilen en hopen op voortschrijdende mogelijkheden om de ernstig gevolgen te dempen, lijkt me niet verkeerd. Een echte infectie zonder ernstige afloop zou dan de beste optie zijn om een grotere immuniteit te verwerven dan via vaccinatie met (nog) onbekende lange termijn effecten. Die kennen we immers niet omdat er simpelweg nog te weinig tijd is verstreken. Wat al die "believers" daar ook van zeggen die vinden dat je gewoon mee moet doen en niet moet zeuren. In feite zijn juist die fanatieke vaccers de bangerikken. Dat de groep herstelden nog steeds na 180 dagen wappie is als ze zich niet laten vaccineren in in dit licht natuurlijk inderdaad waanzinnig. Waarom een bekend risico inruilen voor een onbekend en onnodig risico van vaccinatie als je al immuun bent ?
Hoe verklaar je dan de studie van Oxford, onder 3 miljoen mensen, dat het geen fuck uitmaakt of je nu wel of niet gevaccineerd bent voor het doorgeven van het virus. Hoe verklaar je dan dat 1/3 op de IC alsnog gevaccineerde zijn. hoeveel mensen zijn er met een slecht afweersysteem of onderliggend lijden die wel gevaccineerd zijn? Mij maakt het niet uit gevaccineerd of niet. Het gaat mij meer om het feit dat we keihard voorgelogen worden. Het staat allemaal haaks op de studies uit het buitenland, die steeds andere zaken tonen dan Nederlandse studies.
coronadashboard.rijksoverheid.nl/arti...
www.reuters.com/business/healthcare-p...
@Bootvisser | 19-09-21 | 00:38:
Het gaat er voor het kabinet om dat je straks ook nog braaf gehoorzaamt voor de 3de, 5de, 10, etc prikje.
Dat kan alleen maar worden afgedwongen middels een app waarmee kan worden aangetoond om je wel voldoende injecties hebt gehad.
Welke verzekeraar komt straks als eerste met zijn aanvulling op het deugpakket... Naast het rijgedrag kastje in je auto kun je dan ook je prikstatus uploaden. Vanaf volgend jaar je lidmaatschap bij een of ander vega just eat clubje en over 10 jaar je Spotify Playlist delen. Gij die deugt wordt rijkelijk beloond, fuck the ongehoorzame
Die ongehoorzame steekt dan ook een mooie middelvinger op naar de deugerts. Doen we nu al maar dat zal nog wel erger worden ook. Zodra een verzekering zijn collectieve, niet-dscriminerende karakter verliest wordt het gewoon een soort uitgestelde lening gebaseerd op risicoinschatting, dat is geen verzekering meer maar betalen voor je levensstijl en dat doen we dus niet. Het werkt een beetje hetzelfde als nu de tandarts, de verzekering daarvoor is een uitgestelde betaling die ome tandarts gebruikt om zijn inkomen mooi op te krikken. Ik betaal mijn tandarts uurtje factuurtje en dat bevalt uitstekend, geen overbodige behandelingen, enkel doen wat nodig is en klaar. Heerlijk goedkoop en hij heeft geen perverse prikkels om de factuur aan te dikken voor de verzekering.
Nou, dat gaan we dan ook gewoon doen met de rest. Handje contantje betalen bij de dokter en steek die verzekering maar waar de zon niet schijnt, no way dat ik me laat chanteren door een of andere corrupte verzekeringclan.
@elfenstein | 19-09-21 | 09:49: Easier said than done, confrere. Ziekenhuisopname is voor 99% van de mensen niet te betalen. Dat loopt al snel in de 10-duizenden euro's. Als jij zoveel geld in kas hebt, kudo's to you maar dan ben jij de uitzondering op de regel. Operaties kosten trouwens al snel 20k - 50k. Verzekeringspremie betalen voor zorg mondt uit in USA situaties waarbij de werkgever de premie als verkapt salaris betaalt. Ben je werkloos? Jammer, geen healthcare voor jou. Dat is toch wel het laatste wat wij moeten willen met z'n allen.
@Janhoo | 19-09-21 | 09:29 in de de VS wordt dit al jaren toegepast. Daar is levenstijl (lees vooral gewicht) al jaren voor veel verzekeringsbedrijven een reden om je premie op te basseren, of je gewoon niet te verzekeren.
@Kaposi_Sarcoom | 19-09-21 | 10:06: Ach, als je leven toch al kut is, wat moet je dan in hemelsnaam met al die zorg. Dat kutleven nog verder verlengen? Hou op, schei uit.
@Kaposi_Sarcoom | 19-09-21 | 10:06: Dan kies je vrijwillig (!) een verzekering die alleen een ziekenhuisopname en de daaraan verbonden kosten dekt met een eigen risico van EUR 1000,- p.p. per jaar (destijds FL 2000,-) . Die had ik al in de tijd dat het ziekenfonds nog bestond en dat beviel uitstekend. Het hoge E.R. zorgde ervoor dat de administratieve lasten voor de verziekeraar beperkt bleven en dat de verzekerde niet voor elk wissewasje naar de arts liep, zodat die ook wat meer tijd had voor zijn patiënten. Met invoering destijds van het huidige stelsel ging mijn premie met ongeveer 50% omhoog, wat aangeeft in welke orde van grootte de te behalen besparingen zijn. Het kan echt een stuk minder (geld)verspillend, hoor!
In tijden van stress en verandering zijn mentaal kwetsbare personen vatbaar voor het ontwikkelen van wantrouwen en achterdocht. Via internet, dat vol staat met materiaal dat deze achterdocht voedt, en met algoritmes werkt waardoor je steeds meer gelijke content krijgt, ontstaan allerlei theorieen over vaccincomplotten e.d. daarnaast natuurlijk de gebruikelijke mensen die overal tegen zijn, mensen met denkstoornissen die hun ideeen willen verspreiden en figuren die al deze kwetsbaren willen gebruiken voor eigen gewin.
In werkelijkheid zikn de vaccins veilig en effectief en zijn er geen geheime plannen.
De tweedeling zit vooral in mentaal kwetsbaar en gewoon met gezond verstand. De figuren die voordeel willen halen uit deze groep kwetsbarrn dienen te worden aangepakt.
Dank je voor dit compliment op de vroege ochtend: ik ben een mentaal kwetsbaar persoon. Je gaat helaas voorbij aan het feit dat de overheid in de afgelopen 10 jaar als een onbetrouwbare partij is gaan gelden. Een groep politici die meer doen aan beeldvorming dan aan het opbouwen van de waarheidsgehalte van hun boodschap. Als je al die kabinetten onder Rutte in de gaten hebt gehouden, zie je altijd dat er een verborgen agenda zit die vroeg of laat naar buiten komt. Ik mag dan in jouw ogen dan een mentaal kwetsbaar persoon zijn maar door een meer kritische blik te kijken hoe Rutte en co de afgelopen jaren hebben gehandelt, is het niet meer dan normaal om grote vraagtekens te zetten bij alles wat uit Den Haag komt.
@ zeeman73:
Ik ben blij dat er eindelijk iemand is die alle wijsheid in pacht heeft. Na vele maanden van onzekerheid over het vraagstuk me al dan niet te laten vaccineren, heb ik nu duidelijkheid.
En nu je het zegt, inderdaad: vroeger grepen mentaal kwetsbare personen in tijden van stress en verandering -zoals u het zo mooi verwoordt- ook al terug op materiaal op internet dat deze achterdocht voedt.
@loser | 19-09-21 | 09:07: zeker. Maar politieke of bestuurlijke incompetentie zien is wat anders dan complotten zien of bedenken. Daarnaast spreek over kwetsbaar, wat niet betekent dat iedereen met kwetsbaarheid hetzelfde doet.
@Nostra da Mus | 19-09-21 | 09:22: vroeger toen er nog geen internet was?
Zozo, heb je op feesboek gelezen dat de vaccins veilig en effectief zijn?
Kwam zeker in een popup op je scherm?
@zeeman73 | 19-09-2021 | 09:26
Jouw woorden.
Van wat zich allemaal voor internet afspeelde tast de mensheid in duisternis.
Of mentaal kwetsbaren -jouw woorden- beschikken al veel langer over internet. Vermoedelijk om complottheorieën uit te wisselen.
@zeeman73:
Ironie en sarcasme zijn concepten waar je wel eens van venomen hebt? Zoek het anders wcen op op internet.
Wat een flutargumentatie. Een hele groep van andersdenkenden diskwalificeren op basis van wat? Een eigen onderbuikgevoel? Graag een onderbouwing met bronnen, zowel van kritische aard als van positieve aard mbt vaccinatie. Of beter nog, een debat tussen wetenschappers met verschillende meningen; dat is vast wel ergens te vinden. Pas dan kunnen mensen een weloverwogen mening vormen, zonder terug te hoeven vallen op Willem Engel of Ab Osterhaus.
Grappig verhaal...ik heb die gedachte ook, maar dan bij relikneuzen....
Mentaal kwetsbaren nemen alles klakkeloos aan wat Hugo het verteld, want zelf een beetje nadenken en de realiteit onder ogen zien is te ingewikkeld.
Mooi verhaal. Schrijf een boek.
Klopt, maar er speelt ook, dat de bevolking (of in ieder geval het overgrote deel) ook wel goede redenen heeft om de politiek te wantrouwen. Denk aan de kindertoeslagaffaire, aan het briefje met 'Functie elders' en het overduidelijke gelieg dat op de onthulling volgde. Lees bijv. deze link (in NL ligt het op details misschien iets anders, maar de grote lijn van het verhaal is 1 op 1 hier toepasbaar): www.zerohedge.com/political/ministry-...
"het kinderrechtenverdrag. (een verdrag dat Nederland op maar drie punten weigert na te komen)."
Nee. Er zijn drie voorbehouden gemaakt. In de praktijk weigert Nederland op veel meer punten het verdrag na te komen, en is hier al voor op de vingers getikt. Dan gaat het b.v. om art.27, 28 en 29.
In een democratie heeft het Burger, via zijn al of niet uitgebrachte stem, het recht om zich achter politieke domoren als lemmingen van de rotsen te storten. Eigen schuld dikke bult.
Dit stukje gaat van hak op tak. Na een wel sterk begin is het moeilijk te volgen wat nu het hoofdonderwerp is.
Dat is de auteur eigen. Ik zit me nog altijd af te vragen welk virus nu pokkenvrij is verklaard. Vermoedelijk moest daar “wereld” staan ipv “virus”?
De VVD heeft nog niet zo lang geleden samen met de "socialisten" van de PvdA ruim 30000 mensen uit de zorg op straat gezet, je maakt mij niet wijs dat die allemaal aan de bak zijn, elders werken, met verlaat pensioen zijn. Ik maak me sterk; zonder bewijzen, ik weet, dat er plenty mensen zijn die voor het juiste salaris in de zorg aan de gang willen gaan. Juiste salaris is het toverwoord, daar willen D66 en VVD niet aan, de zorgverzekeraars willen salarisverhogingen voor het management en specialisten, maar niet daaronder. Het volk ziet dat het goed is, want stemt Rutte.
Met de opkomst van de privé klinieken zijn veel mensen in de zorg daar gaan werken omdat de arbeidsomstandigheden beter zijn, er beter betaald wordt en je niet in het gezicht gespuugd en uitgescholden wordt door "verwarde" patiënten en hun familieleden. Het is dus niet alleen het juiste salaris wat de oplossing is. Het zou wel iets helpen. Zeker.
Dertig jaar zelf testen na een paar duizend jaar in China, teken ik voor. Maar kunnen we niet een groepke onderdrukken, normaal doen we daar nieuwe testen op die nog niet goed gekeurd zijn. Of duurt dat ook te lang?
@mmx:
Een groep onderdrukken en daar tests op doen… Ik meen me iets te herinneren over wen volk ten oosten van Nederland die ook zoiets deden.
Je kan hier allerlei onzin en bullshit kwijt.
Maar een zin over The Commons Project en het wordt verwijderd
Beste readactie, waarom?
Dit is gewoon feitelijk waar, dat alle corona apps, naast tal van andere maatregelen, via deze organisatie zijn opzet.
Dus graag zou ik willen weten, waarom blijft alle onzin staan en wordt dit verwijderd?
@Damoos: het valt mij inderdaad ook op dat je TCP vaker aanhaalt. Ik heb er zijdelings wat van gehoord, maar er me niet in verdiept. Heb jij betrouwbare links, zodat ik mij hierin kan verdiepen?
Verder, GS heeft het best druk met het controleren van alle reacties. Daardoor, denk ik, worden jouw reacties vaak (ten onrechte) verwijderd. Snap ik idd ook niet als ik eerlijk ben. Alsof je het er niet over mag hebben.
Maar goed, ik snap wel meer dingen niet van GS. Zoals mijn Zwitsalletje achter mijn naam. Alsof ik een of andere trol ben ofzo. Ik probeer, zo goed en kwaad als ik kan, te reageren.
@Jet 777 | 19-09-21 | 08:40:
Kijk maar eens wie er allemaal achter schuilen
unlimitedhangout.com/2021/01/investig...
www.ledgerinsights.com/icc-mastercard...
id2020.org
www.windowscentral.com/microsoft-univ...
blogs.microsoft.com/blog/2018/01/22/p...
www.mitre.org/news/press-releases/coa...
Je kan honderden artikelen vinden, maar het wordt al snel duidelijk wat de mogelijkheden zijn en gaan worden
Waarschijnlijk ben je gewoon wat te snel. Het miet nig iets verder ontrafelen allemaal en dan mag jij je zegje ook doen. Dan is deze materie ook ontwappied
Onjuiste informatie, over die kinderdagverblijven. De initiatiefwet is aangenomen, de Eerste Kamer moet zich er nog steeds over uitspreken en wat het EHRM er over heeft uitgesproken is volstrekt ongerelateerd en irrelevant.
Figuren die het vaccin niet willen hebben allemaal een glazen bol.
Want ze weten allemaal welke kwalen je krijgt de komende tijd met een vaccinatie,
De simpele zielen.
Daarmee geeft u impliciet aan dat wachten met vaccinatie niet zo’n irrationele keuze is. Dank.
@feiten_en _cijfers | 19-09-21 | 04:54:
Je moet het doen als het wat toevoegt in je leven.
Begin jij nou te ook te radicaliseren?
@Plotselinge Aandrang | 19-09-21 | 05:04:
Ja enorm.
@jaja | 19-09-21 | 05:07: waarom, je was behoorlijk neutraal.
@Plotselinge Aandrang | 19-09-21 | 05:12:
Ben ik nog steeds.
Maar ik denk rationeel.
En mensen die geen vaccin willen denken in een doomscenario.
@jaja | 19-09-21 | 05:20: oké...dan klinkt het alleen niet meer neutraal.
Hehe
@Plotselinge Aandrang | 19-09-21 | 05:29:
De moraal is niet zo zaniken.
We hebben gezondheidszorg.
Supergoed argument.
@jaja | 19-09-21 | 05:44: Maar mensen worden nu tegen elkaar opgezet wegens een zogenaamd tekort aan gezondheidszorg.
En ze ontkennen de kwalen die ze kunnen krijgen zonder vaccin.
De afweging is: ben ik zo bang voor corona (gemiddelde leeftijd coronadode = 82 jaar) dat ik een amper getest middel laat inspuiten bevattende synthetisch genetisch materiaal, dat in mijn lichaam vreemde eiwitten gaat aanmaken, wat een recept is voor auto-immuunziekten en god weet wat nog meer. De bloedproppen zijn in ieder geval een feit. OF ben ik niet zo bang voor corona dat bij 98% van de populatie geen of weinig klachten geeft.
Neenee... Leuk dat u mij een simpele ziel noemt. Zegt meer over u dan over mij. Ik vind u dan weer een mentaal uitgedaagde lemming die hersenloos achter de massa aanloopt ,maar dat is uw recht. De intolerantie van de provaxxers wederom gedemonstreerd zullen we maar zeggen?
@JP Balkenbrij | 19-09-21 | 08:53:
Precies dit.
@JP Balkenbrij | 19-09-21 | 08:53: inmiddels is de leeftijd op de IC tussen 50 en 60. De vaccins zijn wetenschappelijk getest en dat gebeurt nog steeds. De vaccins bevatten geen genetisch materiaal. U raaskalt een beetje.
Even wat reacties verzamelen?
@Kaposi_Sarcoom | 19-09-21 | 10:19: Standaard modus operandi van de pro vaxxers. Wegzetten als wappie of simpele zielen, terwijl ze zelf te makkelijk een spuit accepteren. Mee met de meute en vanuit die positie de ander wegzetten als gekkie. Het blijft bijzonder om te zien dat vele zo agressief communiceren en hun verheven mening aan een ander opdringen.
@jaja | 19-09-21 | 05:20: Even vertalen: ik weet het beter en die ander is gek. Nou, gefeliciteerd, maar ik ben nog steeds niet van mening veranderd.
@GoedGaan | 19-09-21 | 11:08: Je bent me net voor! Prima verwoord en zo waar !
Hoe staat het eigenlijk met de ontwikkeling van een medicijn, en waarom hoor je hierover nooit iets in welke pers dan ook? HIV is toch ook een virus dat niet met een vaccin onder de knie is gekregen, maar met een medicijn?
Virusremmers.
Je kan helemaal nog niet genezen van HIV. Alleen het proces vertragen.
Het medicijn is bekend en dat weet iedereen. Ik gok dat wurgcontracten van big pharma het beleid voeren.
@Ben_Hur | 19-09-21 | 10:43: Vertel eens? Ik ben benieuwd.
Er zijn medicijnen als HCQ en ivermectin, maar daar kan Big Pharma niks aan verdienen en brengt de emergency use authorization van de vaccins in gevaar. Daarom worden deze medicijnen massaal gecensureerd voor het publiek en mogen dokters het niet voorschrijven.
Beetje vergelijkbaar als in een goed geventileerde ruimte staan met een pcr positieve corona besmette
Er zijn medicijnen, maar die zijn verboden, 'mogelijk' vanwege de afspraken met de vaccinleverancier.
Ondertussen in India... Zweden... Denemarken Afrika!
Urk
Dom gelul, tenzij je die man/vrouw hard neemt zonder condoom aldaar ik de kroeg.
@Sofa1 | 19-09-21 | 00:02: Dat zegt i, hij wil dat risico niet lopen.
Mee eens. En ik wil dat mensen in de kroeg hun bloedwaarden overleggen. Ik wil niet het risico lopen dat ik getuige ben van een hartaanval. Bovendien moeten we de zorg betaalbaar houden dus voorkomen is beter dan genezen.
Lekker thuis blijven en onder de dekens kruipen totdat je ballen volgroeid zijn. De boze buitenwereld zit vol gevaren. Het moet erg eng voor je zijn allemaal.
@opblaasschaap | 19-09-21 | 06:33: En ik wil dat ze een digitaal certificaat van de afwezigheid van geslachtsziekten tonen. Je kunt niet voorzsichtig genoeg zijn. /sarc
Straks wil je nog dat mensen niet direct uit de kroeg toeterbezopen in hun auto stappen, gekkie.
Hepatitis B vaccinaties incl. titerbepalingen verplicht voor chirurgen en OK personeel? Maar er gaat toch bijna niemand dood aan Hepatitis B? Wat een waanzin!! Great Reset. Bill Gates. WEF. Dictatuur. O nee misschien toch wel handig om besmettingen te voorkomen.
Passieve immunisatie is iets waar bij HepatitisB wel goed naar wordt gekeken. Zoek maar eens op! Het geeft te denken dat iedereen die besmet is geweest met corona, toch een vaccinatie moet krijgen.
Als de zgn " zorgverzekeraars " worden opgeheven is er ineens heel veel meer geld voor zorg. Maar zulke pijnlijke keuzes maakt Nederland niet. Te veel baantjes voor afgekeurde politici.
Het overstap circus kost elk jaar zo'n 500 miljoen. En dan zal er ook nog wel wat meer aan overhead bespaart kunnen worden. Laten we zeggen dat er in totaal een miljard te besparen valt wat voor extra personeel aangewend kan worden. Praat je toch in de orde van grote van zo'n 20.000 FTE bij een modaal (bruto) salaris (incl de werkgevers premies etc)...
Een aantal landen in azië willen geen backpackers meer alleen vermogende toeristen
No Backpackers: Top indonesian minister wants ‘clean’ Bali when foreign tourism restarts Any international tourism relaunch would be conducted carefully, Luhut said, including by making the health and mobility tracking app PeduliLindungi mandatory at public facilities and tourist attractions. The minister also said that Indonesia is only interested in “quality visitors.”
Kunnen ze dat ook meteen aan je Qr code koppelen
Dat zijn wel de zaadjes die geplant worden, spoedig zullen ze oogsten. Ik durf op een briefje te geven dat deze QR waanzin niet zo "tijdelijk" zal zijn als daar in sprookjesland met blauwe ogen beweerd word, bereid je maar vast voor op een hoop "Maar landen om ons heen" gewauwel.
Ik zou die kudt hippies ook niet willen.
Backpackers zijn vermogend althans voor daar.
@Leviticus_ | 19-09-21 | 01:42:
Beste ik vindt het een slechte ontwikkeling als de hele middenklasse weggevaagd wordt .Alle horeca gelegenheden nachtleven overgenomen door de elite en er alleen plaats is voor dure hotels en vermogend buitenlanders die wegblijven.Ze mogen blij zijn met elke euro die er besteed wordt.
@mmx | 19-09-21 | 06:29:
Ja, maar toch geven die stink hippies zo min mogelijk uit dat weet iedereen. Lekker goedkoop lokaal eten bij gezinnetjes die het al niet zo breed hebben ipv met geld smijten.
@Ben_Hur | 19-09-21 | 10:45: Prima toch? Ze geven niet minder geld uit, maar krijgen er meer (diensten/producten) voor terug. Zo gaat het altijd: je hebt een bepaald vakantiebudget en daarvoor probeer je zoveel mogelijk te verkrijgen.
Burgers die burgers op een groen vinkje gaan controleren, de regering blijft buiten schot. Goed bedacht wel.
Naast de DDR is Nederland het enige land ter wereld dat een bestaand referendum heeft afgeschaft. Nu hebben we nog wat gemeen met de DDR.
Alleen de Texanen zijn nog betere kampioenen Stasi-gedrag in de maatschappij loslaten met de beloning als je iemand aangeeft die hulp heeft geboden aan een vrouw die abortus wil.
Volkspolizei, we hebben het allemaal al vaker gezien.
Je houdt een samenleving over van mensen die elkaar niet meer durven te vertrouwen. De STASI van de DDR, nog niet eens zo lang geleden. De Securitate in Roemenie, nog korter bij. Nee, mensen zien het niet en als je ze wil waarschuwen dan ben je een wappie.
Onderhand gaat de ontmenselijking gewoon door.
Het is een uit de klauwen gelopen Stanford experiment.
@deugallergie | 19-09-21 | 00:00: U snapt het! Alleen is het niet meer een experiment, situationisme is nu een tactiek die wordt ingezet om een doel te bereiken.
Er zijn sinds begin van de "pandemie" in Nederland 560 mensen jonger dan 60 jaar aan corona overleden.
Waar gaat dit over?
Ja en een groot deel daarvan heeft het waarschijnlijk nooit zo nauw genomen met de eigen gezondheid en nu is het te laat. Dat heb ik ze nog horen zeggen als ze met longkanker op de IC belanden. Ja maar ik stop met roken. "daar is het nu helaas te laat voor''. Dat zijn de mensen die jouw willen verbieden naar de kroeg te gaan. Je ziet ze hier regelmatig voorbij komen in de panelen.
Over een karavaan die verder trekt terwijl sommigen met grote ogen verwilderd kijken.
Is dat nog niet genoeg?
Macht, geld, een controle staat. Beperking van de vrijheid en onderdrukking van het vrije woord. Of simpel gezegd, communisme.
@keistad | 18-09-21 | 22:17: En als je dan gaat kijken naar het waarom, dan word het pas leuk..
@Wiebenick | 18-09-21 | 22:17: ruim 700 doden per jaar in de verkeer, duizenden zwaargewonden, plusminus 400 mensen sterven per dag, door coronabeleid in de wereld zullen ongeveer 250 miljoen mensen sterven aan hongersnood, alles is relatief.
@De Blauwe Baviaan | 18-09-21 | 22:47: Ja en? Zonder verkeersregels waren dat er heel wat meer. Hongersnoden hebben we hier niet, hoogstens voedselbanken. En dat willen we graag zo houden. Net zoals we een pandemie bestrijden met een vaccin.
@Wiebenick | 18-09-21 | 22:58: "Hongersnoden hebben we hier niet" Nog even geduld, de boeren moeten nog onteigend worden. Laten we qua productie compleet afhankelijk worden van het buitenland, wat kan er nou misgaan?
Zo is dat!
@de honden blaffen... | 18-09-21 | 22:11: Sinds het uitbreken van de "pandemie" zijn er minder dan 200 COVID positief geteste mensen van onder de 50 gestorven in Nederland.
Over de succesvolle vaccinatiecampagne behalve bij parels en wapperds. Hup Hugo!
In Rusland is de animo om zich te laten vaccineren erg laag. Het Sputnik vaccin was al vrij vroeg beschikbaar maar de meeste mensen vertrouwen de overheid niet. En daar zijn alle redenen voor. Morgen mag er gestemd worden en Putin heeft de oppositie kaltgesteld. Zo is de partij van Navalny een terrorristische organisatie verklaard. Inmiddels heeft de overheid een loterij aan de vaccinatie gekoppeld waarbij een auto gewonnen kan worden. Tegen iedereen in NL die beweert de NL overheid niet te vertrouwen wil ik adviseren de komende week de verkiezingen in Rusland te volgen. Om daarna nog een keer af te vragen of we het NL werkelijk zo slecht hebben. De vraag stellen zal hem beantwoorden zijn.
Wist je dat de EU Sputnik niet erkent?
Dat hoorde ik van die Olaf Koens.
Die had Sputnik gehad en hier heeft hij Pfizer genomen.
Anders moest hij in quarantaine in landen binnen de EU.
@jaja | 18-09-21 | 22:08: Ja, dat weet ik. Maar dat heeft hoofdzakelijk met de gespannen verhoudingen te maken. Ik ben ook dubbel gevaccineerd. Dat gaf nog een probleem omdat destijds niemand kon vertellen of deze eventueel met elkaar conflicteerden.
@Red shirt | 18-09-21 | 22:12:
Ja, daar zit je ook nog eens mee.
Ik wist het eerlijk gezegd niet en volgens mij hebben veel Hongaren ook Sputnik gehad.
Dat is daar zeker heel triest, Redshirt. En ik ben blij dat de wieg niet daar heeft gestaan. Wil niet zeggen dat we niet mogen streven een nóg beter land te worden, en de dingen die fout gaan mogen benoemen.
@Red shirt | 18-09-21 | 22:12: We weten ook niets zeker over de combinatie van Janssen met Pfizer. Soms lijkt het een beetje alsof de overheid zomaar wat doet.
Ik ben het met je eens dat in Nederland slechter kan, al zullen de ouders van de kindertoeslagaffaire er anders over denken. Als je de voorstellen leest betreffende de herziening van het staatsbestel staat ook daar in dat partijen die de democratie bedreigen verboden moeten kunnen worden. Het bedreigen van de democratie is ongedefinieerd. Ik neem aan dat de tekst uit Rusland zo overgenomen kan worden.
Volgende week zijn de Duitse verkiezingen. De shitshow die daarna volgt..
@Frau Merkel | 18-09-21 | 22:32:
D66 is dan een van de eerste kandidaten voor een verbod.
@maxrelax | 18-09-21 | 22:28: lijkt is heel diplomatiek, zorg op niveau, woningnood, schaarste aan bijna alles wat publiek geregelt is incompetent mag van mij ook.
Uw eerste alinea is ongeïnformeerd.
Uw tweede alinea is onjuist.
Uw derde alinea is onbehoorlijk.
Verder interessante tegel.
Ik sluit me bij de analyse van de Kapitein aan.
@marcoplarco | 18-09-21 | 22:10:
Als je een punt hebt mag je het gerust hier maken.
@Kapitein Sjaak Mus | 18-09-21 | 22:09:
Ik sluit me aan bij de kapitein.
@funda. Je stond er nog niet toen ik dit typte!
Kunt u een link posten naar de website die dat beweert over de Spaanse griep ?
Bij de Afghanen die naar Amerika waren vervoerd ,heerste de mazelen,,........... is er hier in Nedrigland wel op gecontroleerd of hoefde dat niet............ want zielig.......
@Plaque-doctor | 18-09-21 | 22:25: Dat kunnen we kort houden. Griep is een virusinfectie en virussen werden pas rond 1930 ontdekt. Er zijn proeven met vaccinaties geweest, maar dat waren bacteriële infecties waarbij het virus ook gemeten werd. Deze waren niet effectief. De opmerking van Kapitein klopt.
Een opmerking mag onbehoorlijk zijn. Er zitten zeker elementen in die we niet uit het oog moeten verliezen en waar best wat voor te zeggen is.
@funda | 18-09-21 | 22:14:
Alleen al de eerste paar minuten is een presentatie van een dame uit de VS die de VAERS statistieken laat zien, de gemelde bijwerkingen. In 2021 is er een enorme trendbreuk van de laatste 10 jaar met 50.000 meldingen naar 500.000 meldingen in 2021 als gevolg van covis-inspuitingen. Het gevaar bestaat met name bij kinderen. Gezien de te verwachten discussies raadzaam om toch zelf even te kijken.
Het gaat allang niet meer over covid en vaccinaties. Dat circus is het middel, de controlestaat is het doel. Covid zijn we vanaf, die QR code gaat nooit meer weg.
Je kunt er van alles achter zoeken maar het feit is dat Nederland altijd de grotere landen om ons heen volgt.
En nu dus ook weer.
@jaja | 18-09-21 | 22:03: Zou er een klein nanochipje in het vaccin kunnen zitten waardoor we via 5Gmasten robotjes worden? Vraag dit ,letterlijk, voor een vriend.
Het enge is dat je gewoon aan je water voelt dat het hier niet op gaat houden, zeker na vorige bericht over de griep, straks ook verplichte griepprikken voordat je op de werkvloer mag verschijnen, vervolgens zal het vermoedelijk doorgetrokken worden op klimaat regels en dergelijke. Ik heb alle vaccinaties gehad en de enigste reden dat ik deze weiger is door het systeem erachter wat ze aan het optuigen zijn en de enorme opdringerigheid. Je voelt steeds meer vrijheden verdwijnen, geen vuurwerk, geen ongezond eten/vlees, CO2 belastingen en heffingen op autorijden, enzovoort. Het bevalt me allemaal maar helemaal niks, er wordt in mijn ogen een basis gelegd voor heel veel verplichtingen en weinig rechten.
Je bent gezegend als je tot nu toe kon denken dat je veel rechten had en weinig plichten... maar ik ben dan ook een optimist.
Als je zegt dat corona eigenlijk gewoon een soort griep is dan ben je een hufter. Maar let op mijn woorden: Het duurt niet lang meer en dan gaan ze zeggen dat influenza eigenlijk ook een soort corona is. En dan begint het gezeik weer van voren af aan, met maatregelen enzo en verplichte vaccinatie. Maar dan met de griep. Dat we dan influenza A of B gaan noemen, want dat klinkt enger.
@funda | 18-09-21 | 21:50: Ik ben altijd voor meer vrijheid geweest, niet minder. Maar nu worden er in een stroomversnelling wel heel veel rechten beperkt. Ik ben al furieus sinds meer dan 60% van de Nederlanders tegen de EU stemde er we er toch in gefrommeld werden door Balkenende "bak ellende" omdat hij een "verzwakt" EU verdrag tekende, tegenwoordig bekend als het inlegvelletje. maar ondertussen wel een grote mond hebben over "democratie" ik ben het met je eens, maar ik denk ook dat we het eens kunnen zijn over het feit dat het nu wel erg snel gaat en als je een andere mening hebt gelijk word geannuleerd op de meeste grote media zoals Twitter, Youtube, Facebook. We verliezen niet alleen in een rap tempo rechten, we worden nog eens monddood gemaakt ook.
Dat gelul over veilige werkomgeving begint ook theatrale vormen aan te nemen. Staan er op kantoor nog bureau's? Weet je wel niet hoe hard je je knie daaraan kunt stoten? Is er een koffieapparaat? Als je even niet oplet verbrand je je eraan. Heeft je collega een tas bij zich? Oei, je zal er over struikelen.
@VanBukkem | 18-09-21 | 21:51: er is nog nooit in de geschiedenis van de moderne medische wetenschap een ziekte ineens “verdwenen”. Verrassing: het is niet alleen verdwenen, maar komt na een pauze van twee jaar ineens weer terug. Als de schapen nu nog niet geloven dat we compleet in de maling genomen worden, dan houdt het op.
@marcoplarco | 18-09-21 | 22:03: Je weet blijkbaar niet veel van Arbo-wetgeving, want dat is precies het niveau waarop gedacht wordt.
@funda | 18-09-21 | 22:10:
De RI&E.
Ieder jaar weer een terugkerende bron van vermaak.
@Kapitein Sjaak Mus | 18-09-21 | 22:13:
Is wel zo, maar ik kan mijn lachen meestal prima onderdrukken, pfff.
@funda | 18-09-21 | 22:10: wellicht moet de conclusie zijn dat de Arbo wet is doorgeslagen... want hoezo moet de werkgever verantwoordelijk gehouden worden om een virus tegen te houden als zijnde een maatregel van een veilige werkplek?!
Zaken als dat je niet kan vallen, onder stroom kan komen te staan, veiligheidskleding, en een goede stoel lijkt me daar logischerwijs onder te vallen, maar een virus tegenhouden...
Ja, dat kan wel, maar dan moet de focus dus liggen op ventilatie.
@oh no | 18-09-21 | 23:17:
Wanneer een nieuwe wet niet passend vorm te geven is, liever een bestaande misbruiken.
@funda | 18-09-21 | 22:10: Ik wel helaas, zelfregulering in art 2.. en toen kon het boek weer dicht...
Het mooiste van het verhaal is dat als Omtzigt MP was geweest en Bruins nog gewoon minister van volksgezondheid ik die spuit waarschijnlijk gewoon genomen had.
Nee, dat is het domste van het verhaal.
Pokken overlevingskans zonder vaccine: 60%
Covid overlevingskans zonder vaccine: 99.97%
Na de vaccinatiecampagne dus? Hup Hugo!
@funda | 18-09-21 | 21:45:
Angst werkt beter. Laten we vooral niet naar cijfers kijken anders denken mensen misschien wel dat de opgelegde regels ergens anders toe dienen.
In Nederland: ca 1.8 miljoen besmettingen en ca 18000 doden. Overlevingskans 99% , dodelijkheid 1%. In de USA: dodelijkheid ca. 1.5%. Bulleshit dus wat je neerschrijft.
@bdn01 | 18-09-21 | 23:12: En hoeveel zijn bewezen covid gevallen zonder onderliggend lijden?
Die met onderliggend lijden hadden net zo makkelijk bij een goed groeiseizoen kunnen omvallen.
@bdn01 | 18-09-21 | 23:12: Die berekening (ifr) wordt iets anders gemaakt dan jij het nu doet voorkomen. Het is dus bullshit wat je schrijft.
@bdn01 | 18-09-21 | 23:12: Ik weet niet of die cijfers kloppen, maar ik weet wel dat je met die 1,8miljoen besmettingen waarschijnlijk gewoon positieve tests bedoelt. Er zullen er ook veel besmet zijn geweest zonder positief getest te zijn, ofwel door geen symptomen niet een test hebben genomen, ofwel in de beginperiode niet genoeg testcapaciteit.
Neem gewoon die spuiten.
Maakt je leven een stuk makkelijker.
Voor of na de blauwe pil?
Gewoon doen.. zeker.. dan maar een wat moeilijker leven.. maar voor bijna alles is een "workaround" dus voor mij zal dit persoonlijk wel meevallen..
Nog even en je kan bij leven een nier afstaan.. doe het gewoon.. maakt het leven van de ander een stuk gemakkelijker.
@Frau Merkel | 18-09-21 | 21:43:
Heb in 2007 de blauwe pil geprobeerd omdat ik zo dronken was dat het niet meer lukte.
Heb een dag een stijve gehad en vreselijk last van mijn maag.
Geen blauwe pillen meer voor mij.
@jaja | 18-09-21 | 21:46:
Ach, zolang je nog met een erectie de kroeg en het restaurant in mag is je vrijheid toch gegarandeerd?
@funda | 18-09-21 | 21:48:
Er zijn van die dagen dat ik niet met een stijve door de kroeg paradeer....
you'll be happy
Makkelijker niet, wel volgzamer ;)
Ik heb die spuiten genomen maar omdat ik die QR-check app zal weigeren te laten zien zal mijn leven 'niet makkelijker gemaakt worden'.
Iets waar ik bewust voor kies en geen moeite mee zal hebben.
Mag u zelf concluderen óf de prikken óf de corona app leidend zijn.
Inmiddels moet en zal iedereen een prikje hebben. Naast de juridische implicaties van het verplicht inspuiten bestaat het probleem dat er geen medische noodzaak is. De israelische minister zei dit afgelopen week voor een open microfoon. De vraag is waarom dit dan toch doorgedramd moet worden. Het financiële aspect speelt natuurlijk een rol, maar dat moet af te kopen zijn. Er is inmiddels zoveel geld verzonnen, dat dit er ook wel bij kan.
Dan blijft eigenlijk over dat iedereen een prikje MOET hebben, omdat anders de verschillen op zouden kunnen vallen en dan blijkt dat de overheid gefaald heeft. Dat de overheid op het wereldtoneel niet meer de bovenhand hebben is al decennia bekend. Bedrijven hebben die rol overgenomen. Het vertrouwen in de overheid moet dus blijven. Binnen Europa zitten we met een EU die nog altijd zoekende is naar hun meerwaarde voor de burger. Het riedeltje over geld wisselen bij de grens is sleets en de telefoonabonnementen en stekkertjes weet iedereen ook wel. De Fransozen willen het Europese leger via EI2 optuigen (ook Nederland doet weer mee) en dit virus geeft natuurlijk mogelijkheden. De app geeft inzicht in en controle over de burger via een administratie die in Brussel beheerd wordt. Formeel zijn het nog landelijke servers, maar dit is via de Brusselse methode een kwestie van tijd.
De opties lijken dus of een Brusselse machtsgreep om hun legitimiteit te organiseren of een operatie om neveneffecten te maskeren of beide. Geen van beide is wenselijk.
Totdat ze de wet hebben aangepast kunnen ze je die spuit niet opdringen. Ze doen wel een beroep op werkgevers en organisatoren, cafehouders e.d. tot ze de wet wel aanpassen onder het mom van een gezondheidscrisis, na de winter wel gezegd als het ziekenhuis volloopt met grieppatienten. Drie keer raden wie er dan de l*l zijn.
De minister zei dat er epidemiologisch geen noodzaak bestond voor een verplicht vaccinatiebewijs. Dat is echt wat anders dan geen medische noodzaak voor een vaccinatie. En verder haal ik mijn kennis doorgaans niet van een minister in Israel.
Verdomd, zo heb ik het nog nooit bekeken: Ze willen gewoon geen controlegroep van ongevaccineerden. Want Want dan kunnen we allemaal zien dat ze(regering, OMT, RIVM, Marjon en Appie) er naast zaten.
@BobDobalina | 18-09-21 | 21:38: Je leest over "verplicht" heen.
@VanBukkem | 18-09-21 | 21:44: Of dat ze het bij het juiste eind hadden, waar het nu steeds meer op gaat lijken.
Wist u dat fabrikant Pfizer de controlegroep van het fase 3 klinische onderzoek al heeft vernietigd door de placebogroep het Covid-19 vaccin aan te bieden?
www.reuters.com/article/us-health-cor...
Concreet betekent dit dat er geen lange-termijn studie meer gedaan kan worden. De enige controlegroep die nu overblijft zijn de ongevaccineerden. Hoe kleiner deze groep wordt, hoe moeilijker het zal worden om een oorzakelijk verband te leggen met eventuele toekomstige bijwerkingen die nu nog niet zichtbaar zijn.
Wist u ook dat in de 6 maanden opvolgstudie van Pfizer om de effectiviteit en veiligheid te beoordelen werden alleen de bijwerkingen na de 1e maand van de 2e injectie werden gerapporteerd i.p.v. over de volledige 6 maanden (Tabel S3)?
De 4 doden in de vaccinatiegroep door hartstilstand t.o.v. 1 in de placebogroep statistisch significant is (Tabel S4)? De kans dat dit niet berust op toeval is 98,5%
www.medrxiv.org/content/10.1101/2021....
@#enpassant | 19-09-21 | 00:37: Willen de meeste mensen hier niet weten. Stel je voor dat je fabrikant bent van een product wat deels niet deugt en je klanten stoppen massaal de koppies in het zand voor het minder leuke nieuws.
@#enpassant | 19-09-21 | 00:37:
Je maakte goede punten, maar kijk tabel S3 nog even na - het bijschrift zegt van dose1 tot 1 maand na dose2 (dus niet pas na 1 maand na dose2).
Interessant hoe er 2 covid doden in de placebo en 4 hartstilstanden bij de pfizers zijn...
@Berepoep | 19-09-21 | 04:17:
Het word pas lachen als je je realiseert dat heel het percentage voort komt uit een random geinfecteerde groep. Infectie testen bij een gevaarlijke ziekte zijn niet ethisch en worden niet uitgevoerd.
Het gaat allang niet meer om de vraag of je actieve kiesrecht er toe doet. Het gaat om de passieve selectie. We kiezen een nationaal honderdvijftigtal, we krijgen een twee dozijn bondscoaches. Ik haat voetbal: maak mij Bondscoach. Wordt Suriname eindelijk ook eens Wereldkampioen.
Wanneer zullen we "Het oude normaal is hélémáál terug!" te horen en/of te lezen krijgen?
We hebben ons net in de haast terug getrokken uit een oorlog die we al 20 jaar aan het winnen waren. Vrees dat we nog vaak gaan horen dat we bijna bij het oude normaal zijn.
@Schemerlamp | 18-09-21 | 21:29: We zijn er bijna, we zijn er bijnaaaa maar...... -Paternotte-
Rutte:“Degenen die denken dat de wereld van voor corona terugkeert, leven in een illusie”.
@de honden blaffen... | 18-09-21 | 21:45: Maar wat bedoelde hij precies?
@Pietie | 18-09-21 | 21:52: Dat hij net als Putin altijd de Leider wil blijven.
@Pietie | 18-09-21 | 21:52:
Wat er staat denk ik.
Lemmings: geweldige game met dito muziek op mijn dos PC.
youtu.be/u0_Oe7ZYF4U
Goeie ouwe tijd
Sommige puzzles waren best lastig !
Bij de NOS werden we gisteren ook al een beetje voorgemarineerd op een verplichte vaccinatie voor alle werknemers. Blablabla hoe zo'n succesverhaal dat wel niet was in Italië. En hoe er in Italië totaaal niet over gezeurd werd. Neu, dat duurt niet lang meer.
Telegraaf kopte laatst ook al zo..
" Vaccinatie in Duitsland? Meeste Duitsers zijn voor"
Of iets in die trant...
Herstel"'Coronapas"
@neonreclame | 18-09-21 | 21:12:
Verklaart ook waarom de demonstraties in o.a. Berlijn amper in het nieuws zijn geweest.
"Vroeger had je ook mensen die tegen de verplichte autogordel waren blablabla."
Eigenlijk moet je het een beetje zien als soort autogordels, zo'n vaccinatie.
@Reebensteeltje | 18-09-21 | 21:16:
Dat kan.. zit er eerlijk gezegd niet bovenop, al zal het mij niks verbazen.
..
Ik kijk alleen op toilet achterom om te zien of het nestje is weggespoeld, voor de rest niet..
Niet angstig, wat er nog wel eens gezegd wordT, zeker niet paranoide, maar dat soort koppen valt me wel op...
Juist. En juist de NOS zou kritisch moeten zijn, dingen tegen het licht houden, echter, slaafs op de pik zuigen van Rutte en gebak halen voor Kaag, dat is wat ze doen.
Italie herinnert zich Bergamot nog goed, wat je zelf kunt goegelen, want het was er uiterst ongezellig tijdens de eerste uitbraak, middeleeuwse toestanden daar.
Ausweis fur Arbeit, klinkt bijna als een politieke partij.
@Rutte-naar-P.I.Vught | 18-09-21 | 21:33:
Alleen voor mensen die zich nooit in politiek of geschiedenis verdiepten, denk ik.
@funda | 18-09-21 | 21:32:
De angst regeert in Italië.
Net als in Nederland trouwens.
@VanBukkem | 18-09-21 | 21:22:
Ik draag alle 2 mijn autogordels echter hoef en GA ik dat niet bewijzen!
@funda | 18-09-21 | 21:32: Met rijen doodskisten uit Lampedusa.. van een aantal jaren geleden.. verder was het zeer opmerkelijk dat er zoveel overleden... de gemiddelde leeftijd was slechts 85 jaar.. allemaal vrij jong dus.
@VanBukkem | 18-09-21 | 21:36: In Italie was het een slagveld.
In sommige Brabantse dorpen is waarschijnlijk nog angst, waar veel doden vielen.
De rest van Nederland heeft zich rustig laten vaccineren en slechts de parels en de wapperds houden de terugkeer tot een min of meer normale situatie nog op.
Van mij mogen ze, maar daar houdt het voor mij ook meteen helemaal op qua begrip.
@broervandenhollander | 18-09-21 | 21:57:
Whataboutism's komen wat later op de avond, sorry.
@neonreclame | 18-09-21 | 21:12:
De Duitsers die ik spreek denken er toch heel wat anders over.
@funda | 18-09-21 | 21:32:
Bergamo was een enkel geval met een clusterfuckje:
- lokale pneumokokken uitbraak waarop 40.000 mensen een vaccinatie kregen met aantasting van de weerstand
- massale terugkeer naar Bergamo van de Chinezen uit Wuhan die daar nieuwjaar gevierd hadden
- een burgemeester die bang was de Chinezen voor het hoofd te stoten en een actie startte "Hug a Chinsese"
- Italiaanse knuffelcultuur
- zeer hoge gemiddelde leeftijd waarbij alle generaties veel met elkaar in contact komen
- slechte medische voorzieningen en gebrek aan ervaring. Zo werd er beademd met overdruk, wat de toch al aangetaste longen sloopte.
@VanBukkem | 18-09-21 | 21:22: maar dan wel een autogordel die je nooit meer af kunt doen, ook niet als blijkt dat er bij de productie van dat ding iets is foutgegaan waardoor je langzaam wordt vergiftigd..
Eindelijk een antwoord gevonden op de vraag waarom herstelden van Covid toch het vaccin zouden moeten nemen. En het is nog erger dan ik dacht: omdat men niet geheel zeker is van de mate en duur van de door infectie verkregen immuniteit, heeft men (in Amerika) maar besloten dat iedereen aan het vaccin moet. One size fits all dus. en better safe than sorry. Meer zit er niet achter. Dan boffen wij in Europa nog dat we tenminste een herstelcode van 180 dagen hebben die dus veel te kort blijkt, maar het is veel gemakkelijker iedereen die prik op te dringen. In Amerika eten ze pillen als snoepjes, dus daar valt een dergelijke behandeling niet zo snel op. Er zijn dus nu tienduizenden mensen in Nederland die nu of binnenkort een verlopen herstelbewijs hebben en tegen hun zin onnodig gevaccineerd zouden moeten zijn. En dit terwijl uit alle studies tot nu toe blijkt dat natuurlijke immuniteit veel breder en robuuster is dan die- door vaccinatie. En we pikken het nog ook. (Nou ja, ik niet dan).https://www.bmj.com/content/374/bmj.n2101
‘Het is nog erger dan ik dacht’. Ontzettende drama queen.
@BobDobalina | 18-09-21 | 21:26: Dat ga nogal , goeiendag. Veel wappie tranen.
Net de uitzending van Theo Schetters bekeken op blckbx.tv, die legt het haarfijn uit. www.blckbx.tv/videos/tegenwind-theo
Vooralsnog blijken mensen die op natuurlijke wijze van SARS (versie 1) genezen zijn, na 17 jaar nog net zo immuun als net na de ziekte.
@marcoplarco | 18-09-21 | 21:38: theo schetters is een seniele dokter uit een failed state
@BobDobalina | 18-09-21 | 21:40: -edit- Laat maar, je gaat in de block
@BobDobalina | 18-09-21 | 21:40: Tedros heeft gelukkig zijn strepen wel verdient.
@BobDobalina | 18-09-21 | 21:40: Uw vertrouwen ligt meer bij dierendokters met belangen... overjarige vogelverschrikker hippy,s , en een deskundige basisschool leraar, geen vragen meer edelachtbare..
@sodapoppin | 18-09-21 | 21:36: Maar stel je nou eens voor dat (bijvoorbeeld) ik door natuurlijk verkregen immuniteit me de rest van mijn leven over Covid geen zorgen hoeft te maken en dat jij na je 10 e booster spuit je gaat afvragen of een besmetting misschien toch niet een optie is. Stel he, stel. Zou je dan niet een beetje spijt hebben van die arrogante kut houding ?
@pleemobiel | 18-09-21 | 22:19: Je slaat een pleefiguur met dit gezever.
Het is allemaal je eigen schuld, had je maar niet op ons moeten stemmen. Ingmar Bergman, wiens eerste scene uit een film ik nog moet zien, wist het al. Je bent de regisseur van je eigen leven. Play it Again, Sam.
Casablanca, in Marokko, had cinematografisch een soort van primeur. Voor de liefhebbers. Een neger met een piano. Oh, Lordy! Het gaat in de formatie, schitterend woord niet te verwarren met Creatie, allang niet meer om de inhoud.
Maar mag ik uw Jezus wezen? Een beetje immigrant weet de weg naar Golghota: do ist der Bahnhof (nach Osten). Nederlanders zijn best een beetje hardnekkig. Wat met die Noordzee en al wat er op komt binnendobberen. Laat staan via de grenzen.
Een makreel, gerookt, kost al gauw drie euro. De Hollandse Nieuwe is ook dit jaar niet meer te hachelen. Traditie: 102.200 Nederlanders zijn ons voorgegaan. Leer te leren.
En toch heb je niet alles zelf in de hand.
"Of all the gin joints in all the towns in all the world, she walks into mine."
Casablanca. De klassieker der klassiekers.
De beroemde regel "play it again Sam" komt in de hele film voor.
Bergman zegt in de bewuste scene: "Play it, Sam, for old time's sake. Play 'As time goes by' ".
Van de rest van uw tegel kan ik geen chocolade maken.
Waarschijnlijk is uw vaccinatie niet goed gevallen.
@Kapitein Sjaak Mus | 18-09-21 | 21:19:
*Komt in de hele film NIET voor*, suffe schipper met je leesbril!
Ik rookte ooit een makreel, maar schrok van de waarschuwingen toen ik later op het pakje keek.
@Kapitein Sjaak Mus | 18-09-21 | 21:25:
(Kroontje kopen, dan kun je dit soort taalblunders nog snel effe aanpassen.)
(Krent.)
Uw reactie doet me denken aan die voortdurende nietszeggende plemspels van een verwarde bejaarde man, die denkt dat hij in Zwitserland en Spanje leeft, terwjl het gewoon de afdeling voor zware gevallen is. Familie?
@Kapitein Sjaak Mus | 18-09-21 | 21:19: waarschijnlijk is dit zo’n antivaxxer in de praktijk. En inderdaad een regelrechte hoax. www.debisimons.com/who-says-play-it-ag...
Als je dit soort onwaarheden plempt loop je ook zo in de eerste beste fabeltjesfuik.
@VanBukkem | 18-09-21 | 21:28:
Grinnik ende lol.
@dathoujetoch | 18-09-21 | 21:29: Ja, en ik geef mijn typefouten toe.
@BobDobalina | 18-09-21 | 21:29:
Linksom of rechtsom, het blijft één van mijn favoriete films.
@Kapitein Sjaak Mus | 18-09-21 | 21:19: Ik heb mijn lichaam wel degelijk overvraagd. Maar volgende week vrijdag: Pfizer, The Sequel. Godallejezus, ik neem die verantwoordelijkheid!
Upon a Catwalk! Snap de ironie van Victoria's Secret. T'is een lullig staafje. Wel dwars door je eikel.
@Hetkanverkeren | 18-09-21 | 21:34:
Staafje?
Watje.
Ga dan meteen voor een Prince Albert of een palang.
Ik heb na het vaccin een derde teelbal gekregen.
Ben er wel blij mee.
Nu op naar de tweede snikkel.
@funda | 18-09-21 | 21:11:
Er groeit sinds kort wel een raar puistje op mijn voorhoofd...
@jaja | 18-09-21 | 21:16: Stelde jij onlangs die vraag niet over het transgenders beffen? *vermoedt verband*
@funda | 18-09-21 | 21:24:
Natuurlijk niet, ik ben geen smeerpijp!
@jaja | 18-09-21 | 21:28: Scusi.
Hebben wielrenners ook wel eens. Die zijn dan minder blij dan u.
Omdat je zo'n eikel bent?
Het is de schuld van de nieuwe variant.
watch?v=SZ8SfvgILgQ
Ik ga het proberen.
Nergens meer binnen, nergens meer naar toe, nergens! nergens! als ze vragen om een vaccinatiebewijs. Ik heb- en wil geen app.
Ik doe dit al twee maanden en ga dit in ieder geval volhouden tot eind december. Als de supermarkten het maar niet gaan eisen. Ik ben al zo gehersenspoeld dat ik mijn smartphone zo veel mogelijk thuislaat.
Teringland.
in Frankrijk ook een keer gecontroleerd bij een grote supermarkt. Dat komt hier ook.
Voor het geval dat... And i will only say this once,
De code is ` Lang zal je leven ´..
Maar zit je jezelf dan niet heel erg onnodig op te winden? Waarom ben je er zo mee bezig? Relax gewoon.
Goed verhaa PolderTaliban! Gelukkig heb je wel lekker Insta, Facebook, Telegram, Whapp, een account op GeenStijl & Dumpert!
Leve jou vrijheid!
Tjah... ik wens je veel succes iig!!
*jouw
(Autocorrect)
@KritischeKrikker | 18-09-21 | 21:23:
U vergeet de automatische nummerbordherkenning bij alle snelwegen en de koppeling van de ov kaart aan de bankpas.
"Nee meneer, ik heb geen mobieltje, en ik heb al helemaal geen idee wat een QR code is."
Ik doe mee.
@PolderTaliban Je weet dat taliban meervoud is, he?
@John McClane | 18-09-21 | 21:11: Relax? Geef ze een vinger en ze pakken je organen.
Prima dat niet-geente kinderen maar naar een eigen kinderdagverblijf moeten gaan. Een baby tot 14 maanden kan ernstige complicaties overhouden aan mazelen opgelopen tijdens het halen of brengen van oudere broer of zus. Een baby kan pas met 14 maanden gevaccineerd worden, omdat het daarvoor nog niet voldoende antistoffen aanmaakt.
Covid vaccinatie is toch iets anders. Men kan zichzelf beschermen en er wordt momenteel nog data verzameld.
Ik ben één van die vrouwen die na de 1e vaccinatie gezwollen borstklierweefsel kreeg, alle grappen ten spijt; waarom werkt een vaccin *mogelijk* op het hormonale systeem? (Overigens ook bij mannen) Ik moest één cyclus wachten, daarna nog één. Zowel huisarts als twee ggd artsen zeggen dat dit vaak geconstateerd is, maar er geen hypothese over bestaat. Kortom, men weet niet waarom sommige vrouwen een verstoorde hormoonhuishouding hebben *mogelijk* *wellicht* na vaccinatie.
Niet weten betekent ook niks kunnen zeggen over eventuele schadelijkheid. Wat men mij kan aanbieden is nog een paar keer een controle.
Echter, ik ben pro vaccinatie en op zich vertrouw ik het vaccin, en ik heb ook de tweede vaccinatie genomen. Ik heb een afweging gemaakt.
Maar mijn dochter - een peuter- krijgt voorlopig geen vaccin totdat bekend is waarom het hormonale systeem betrokken raakt bij toch redelijk veel vrouwen.
Wie meer weet of meer relevant onderzoek gelezen heeft is welkom te reageren. Ik vertel alleen wat de ggd arts mij heeft gezegd.
In mijn vriendenkring een vrouw met exact dezelfde klachten. Had bij haar met de overgang te maken.
Die GGD-artsen weten waar ze over praten. Ze zien vele patiënten per dag en overleggen wekelijks over zaken hen opvallen. Ik heb meer ervaring in de hele GGD (incl. Rouvoet) dan heel Hugo de Waanzinnige. De onderzoeken en resultaten gaan echt het nieuws wel halen.
Als ik het goed heb is een gevaccineerd persoon beschermd tegen ziekte als gevolg van een besmetting. Waarom dan toch een eigen kinderdagverblijf?
Het zijn vooral de onbekende bijwerkingen die je noemt die het in mijn optiek een risico maken. mRNA werd toen het ontdekt werd verkocht als oplossing van alle problemen die ergens via de genen gestuurd konden worden. Dat werkte allemaal niet. De proefdieren gingen massaal dood en het mRNA werd binnen de kortste keren door het lichaam afgebroken voordat het wat kon doen. De toepassing bij covid heeft deze technologie gered, anders was er inmiddels de stekker uit getrokken. Inmiddels zijn er ook vaccins via de reguliere methode ontwikkeld en toch gaat men door met mRNA. De reden is mij duister. Het nut bij jonge kinderen is nul, niet eens een beetje. Kinderen hebben een veel hogere weerstand tegen dit soort besmettingen dan volwassenen en hebben er daardoor nauwelijks last van, zoals te zien in de sterftecijfers. De inspuitingen kennen wel risico's. Pas vanaf ruim boven de 60 jaar oud zijn de aantallen dusdanig dat het preventief inenten of inspuiten eventueel zin kan hebben. De rest is niet nodig en kan zelfs schadelijk zijn.
@Gumush | 18-09-21 | 21:04:
Ik ben een dertiger en ik ken mijn eigen cyclus. Ik ben niet zwanger en niet in de overgang. Iets wat je nooit hebt en ineens na een vaccinatie mag je daarmee in verband brengen. Of er echt een verband is, weet je pas na onderzoek. Dit wordt wereldwijd onderzocht omdat veel vrouwen dit hebben aangegeven en artsen hebben het geconstateerd. Zwelling kun je namelijk onderscheiden van normaal borstweefsel, en behoeft normaliter wel onderzoek.
@Frau Merkel | 18-09-21 | 21:11:
De eerste alinea ging over het reguliere rijksvaccinatie programma voor kinderen. Als ik mijn dochter naar een peuterspeelzaal breng, maar ik heb een kindje onder de 14 maanden thuis dan is er een risico. De baby is namelijk nog niet gevaccineerd. Daarna ging inderdaad wel over de covid vaccinatie.
@PolderTaliban | 18-09-21 | 21:04:
Ik vond hem - en daarna een vrouw- beiden erg eerlijk en duidelijk. Ze bagetelliseerden het ook niet, en gaven aan dat dit waarschijnlijk al snel als bijwerking zou worden bijgeschreven.
Echter, het is dan nog evengoed onbekend waarom het gebeurt. Kan uiteraard een uiterst onschuldige reden hebben. Begrijpen lijkt me van belang.
@letopuwzaak | 18-09-21 | 21:15: De mazelenvaccinatie is omstreden en de vraag is of de ophef terecht is. De cijfers laten wat anders zien als er gesuggereerd wordt. "Dr. Anne Schuchat, directeur van het National Center for Immunization and Respiratory Diseases van de CDC verklaarde voor Associated Press in 2014 dat er in de USA sinds 2003 geen enkel overlijden ten gevolge van mazelen werd genoteerd. In de periode 2006 - 2010 vermeldt het Amerikaanse VAERS systeem echter wel 108 doden ten gevolge van mazelenvaccinatie (4 verschillende vaccins)." Dat komt natuurlijk van een wappiesite, maar aan dergelijke gegevns valt weinig te sleutelen. Zo zijn er nog wel meer argumenten. De burger staat bij de overheid niet op de eerste plaats, zoveel is duidelijk.
@Frau Merkel | 18-09-21 | 21:39: en je denkt niet dat er zo weinig mensen zijn gestorven aan de mazelen omdat er zo veel gevaccineerd is?
Als jouw dochter een peuter is, dan heeft ze het vaccin de komende 50 jaar sowieso nog niet nodig.
@Frau Merkel | 18-09-21 | 21:39:
Ik heb er ook veel over gelezen. De onderzoeken die ik ooit- werkgerelateerd- uitgelegd kreeg laten die omstredenheid zeker niet zien. Daar komt bij dat ik met oa mensen werk die blijvend ernstig gehandicapt zijn geraakt door de mazelen. Een beeld dat de afgelopen deccenia bijna niet meer wordt gezien dóór de vaccinatie. (Uiteraard zijn er weinig tot geen sterfgevallen meer, het vaccinatieprogramma werkt. De sterfgevallen zijn onder de niet-gevaccineerden). Deze mensen zijn gezond geboren.
We agree to disagree over de kindervaccinaties, dat wisten we al. Maar, ik ben evengoed geinteresseerd in je linkjes.
@zws-vl | 18-09-21 | 21:52: De mazelen waren al op hun retour voordat er gevaccineerd werd. De teruggang kan dus niet aan de vaccinaties te danken zijn. Die gegevens zijn vrij beschikbaar. Er zijn meer methoden om de infecties naar beneden te krijgen.
@letopuwzaak | 18-09-21 | 22:28:
Ik wissel graag met je van gedachten en leer ook graag wat bij. Als ik denk wat nuttigs bij te kunnen dragen deel ik het graag met je om door te spreken.
De bronnen zijn te vinden op vaccinatieschade punt be. Linkjes mag ik nog even niet plaatsen van de redactie. Het doormaken van de mazelen heeft ook positieve bijwerkingen, al doet dat natuurlijk niets af aan het leed van degenen die wel blijvende schade oplopen.
Tijdens een opleiding zal niets ter sprake komen wat tegen het Rijksvaccinatieprogramma ingaat, dus dat zou ik niet direct als criterium gebruiken.
Gewoon jammer dat er geen keuze gelaten wordt. De huidige maatregelen of Corona pas. Wil je 100% vol, dan pas. Of 1,5 meter en 2/3 capaciteit. Prima toch, bordje bij de deur en klaar.
Keuze zat. Doe mee of doe niet mee.
@funda | 18-09-21 | 21:13:
Jij moet wel een betonnen plaat voor je kneiter hebben met zulke teksten. Keer op keer op keer. Heel simpel gesteld moet een ieder het voor zichzelf weten of die wel of niet vaccineert. Er is geen enkele noodzaak om buiten de risicogroep, en die dat vrijwillig willen, te vaccineren. Simpel.
Als je wilt weten wat dwang doet kijk dan naar Griekenland en Frankrijk en kijk wat dat met de zorgsector doet. Duizenden goed opgeleide zorgwerkers verplicht thuis omdat zij, mede vanuit hun professie, besloten hebben niet te vaccineren.
Als jij zegt meedoen of niet meedoen ga jij heel bewust dat risico ook lopen en met het griepseizoen voor de deur wens ik je alle succes toe. De zorgsector kraakt al een tijdje en de leegloop spreekt boekdelen.
Jouw vaccin die waar jij zo heilig in gelooft beschermt jou in ieder geval. Voor een ander doe je het in ieder geval allang niet meer zoveel is duidelijk geworden. Waar ben jij dan bang voor? Snotneusje, schrale keel? Flink groenten en fruit eten met wat beweging doet wonderen. Kom je wat vaker uit je rukbunker en lees ik, wij, een stuk minder geneuzel van jou. Win win situatie voor iedereen.
@Fortis_et_liber | 18-09-21 | 21:39: antivaxxers horen niet in een ziekenhuis te werken. Hopelijk wordt de selectie aan de poort wat strenger. Zal de kwaliteit alleen maar ten goede komen.
@BobDobalina | 18-09-21 | 21:42:
Het enige wat jij dan moet hopen is niet in het ziekenhuis te komen. Met het personeelstekort is het maar de vraag of jij belangrijk genoeg bent om geholpen te worden. Of denk jij dat je keus hebt wie jou helpt als ze je binnenrijden? Je zal het niet eens weten.
Nee, het komt de kwaliteit zeker niet ten goede als je niet gevaccineerden uit de zorgsector weert, en om redenen. Maar die kan ieder mens met gezond verstand en een neutrale blik zelf bedenken. Jij bent verre van neutraal en je dringt je prikje op aan iedereen die niet jouw mening deelt. Maar zo steekt de wereld dus niet in elkaar.
Hoewel ik zelf in de zorgsector werkzaam ben, met en zonder Covid patiënten waar ik rechtstreeks contact mee heb, ben ik wel neutraal en zou het mij niet uitmaken of iemand wel of niet gevaccineerd is. Dat is nog steeds een eigen keuze. Dat jij het niet eens bent met die keuze mag maar is geen reden tot enige vorm van drang en dwang.
@BobDobalina | 18-09-21 | 21:42: Wat weer een generalisatie. Mensen die vraagtekens hebben bij dit "vaccin", wat nog steeds een therapie is eigenlijk, zijn geen antivaxxers.
gelukkig ga jij daar niet over Modobalina.
Wat ontbreekt is het fundamentele verschil tussen mRNA vaccinaties en de traditionele vaccinaties, zeker in het licht van het verbod en op straffe van enorme boete bij het voorschrijven van medicijnen die mogelijk werken bij een covid infectie. Hierbij komt de enorme financiële en sociale uitwerking van het drama op de maatschappij, die vooral gestuurd wordt via de klikjes-platformen, die als basis een geverifieerd en deels onsamenhangend pakket aan maatregelen hebben. Het recht op lichamelijke integriteit van het individu gaat te allen tijde boven de belangen van de staat. De enige uitzondering is wanneer iemand mentaal of fysiek handelingsonbekwaam is. Het dit virus is dat niet het geval, dus is er geen enkele basis voor het afdwingen van een inspuiting middels het het dreigen met ontzegging van deelname aan de maatschappij. De overheid heeft simpelweg het recht niet.
Wat is een "traditioneel vaccin"? Een vectorvaccin?
Precies...
Bij zo.n Pokken virus zou ik er echt wel anders in staan...
Verder zijn er een paar medicijnen die werken bij COVID. Ivermectine is er geen van. Dat is inmiddels duidelijk.
@neonreclame | 18-09-21 | 20:58: Er stierven minder mensen bij de laatste pokkenepidemie dan bij dit.
@omanders | 18-09-21 | 20:59:
Nou ja god, voor de zekerheid maar even de wiki opengeslagen...
nl.wikipedia.org/wiki/Pokken
Een familielid die medicatie ontwikkelt hoorde ik al voor covid erg hoopvol over deze techniek. Hij zegt dat het zo snel ontwikkeld is, omdat iedereen zich er volop mee heeft beziggehouden.
@neonreclame | 18-09-21 | 21:02: LAATSTE zei ik.
Ik doe zelf mee met een onderzoek van covid-vaccinatie bij reumapatienten want hoe zich dat met elkaar verhoud hebben ze nog geen idee. En ondertussen iedereen effectief gezien tot vaccinatie dwingen ...
@letopuwzaak | 18-09-21 | 21:07:
Voor covid is het snel ontwikkeld omdat het prestige en geld opleverde. De techniek zelf komt uit de jaren 80 en werd door Robert Malone ontdekt. Malone zegt overigens dat kinderen onder de 20 geen injectie moeten krijgen omdat er risico's zijn, maar onbekend is welke dat zijn. De video werd uiteraard van Youtube verwijderd.
@omanders | 18-09-21 | 20:57: een niet mRNA vaccin/inspuiting
@Frau Merkel | 18-09-21 | 21:16: Jansen of Astra Zeneca? U doelt op een vector vaccinatie?
@Frau Merkel | 18-09-21 | 21:15:
Ik heb je andere reactie ook gelezen en ga het allemaal eens aan de professor in de familie voorleggen:-)
‘Het recht op lichamelijke integriteit van het individu gaat te allen tijde boven de belangen van de staat.‘
Onzin. Wel eens van dwangmedicatie gehoord bij ggz patienten? En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te bedenken. Er zijn maar heel weinig grondrechten absoluut.
@letopuwzaak | 18-09-21 | 21:30:
Ik ben benieuwd! :)
@BobDobalina | 18-09-21 | 21:32:
Als juridisch onderlegd persoon zou je de omliggende zinnen ook moeten kunnen lezen. Ik kan het ook in een enkele zin doen, maar dan wordt het wat lastig leesbaar. Er staat nog een zin achter de geciteerde zin. Dan zijn er uiteraard nog wat situaties denkbaar, maar als we die allemaal gaan oplepelen begint de server te roken. De strekking lijkt me helder.
Hier draait het om: "De overheid heeft simpelweg het recht niet". Zeker deze dwazen die zich nu voordoen als volksvertegenwoordiger niet. Als je de foto's ziet van dat overleg in hilversum, dan vraag je toch echt af wat wij hier aan het doen zijn.
@BobDobalina | 18-09-21 | 21:32: 'bij GGZ patiënten' nuff said
@Frau Merkel | 18-09-21 | 21:42: het criterium is uiteraard niet handelingsonbekwaamheid (dan wel fysieke onbekwaamheid - die term ken ik niet overigens). Dna-afname wordt ook gezien als een inbreuk op de lichamelijke integriteit. Ook toegestaan. Het rechts is geclausuleerd:
ARTIKEL 11 grondwet
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
En vooralsnog heeft overigens geen enkel land een vaccinatieplicht voor covid.
@2voor12 | 18-09-21 | 21:15: door verplichting worden de gevolgen moeilijker zichbaar bij gebrek an vergelijkinsmateriaal. Aan de andere kant, propaganda en censuur door de macht, kunnen er voor zorgen dat de waarheid sowieso nooit boven tafel komt.
In 1980 werd het virus pokkenvrij verklaard. Das wel een rare zinsopbouw toch
Zitten sowieso rare zinnen in de tekst. Met de dictafoon de tekst opgenomen en linea recta overgetypt?
Hoeveel mensen zijn er destijds overleden na en aan de pokken vaccinatie?
Iemand?
Die gevallen zijn er, al is het tegenwoordig lastig te meten omdat de vaccins in een cocktail gaan. Je krijgt er tot vier tegelijk. Niet alleen zijn dit vier verschillende aanvallen op het immuunsysteem, ook is de combinatie niet altijd getest. Sommige vaccinaties worden tegelijkertijd gegeven, hoewel bekend is dat deze in combinatie met elkaar gevaarlijk zijn.
Er is een groot verschil tussen de pokkenvaccinatie zoals die destijds gegeven werd en de mRNA inspuitingen van nu, dus ook daardoor gaat de vergelijking mank.
Heel vreselijk veel en veel minder dan aan de pokken.
@Kapitein Sjaak Mus | 18-09-21 | 21:10: Stil nou, straks vragen ze weer naar linkjes.
@Frau Merkel | 18-09-21 | 21:01: Ik vind ook dat de vergelijking mank gaat. Wat mij zorgen baart zijn de bijwerkingen van dit zgn. vaccin. Die zijn niet onderzocht, deze vaccinatie heeft mede daarom of beter gezegd juist daarom een voorlopige goedkeuring. Learning om the job zogezegd. In de praktijk tensten hoe het uitwerkt. En juist daarom mag en kan het niet verplicht worden.
@Pietie | 18-09-21 | 21:14: Dat niet alleen, het is vooral de schaal waarop het wordt uitgerold die mij zorgen baart.
@Frau Merkel | 18-09-21 | 21:20: En dat volledig gezonde kinderen voor wie het een klein griepje is, worden gevaccineerd. Volledig tegengesteld aan hun eigen belang.
Door de overheid uitgegeven gezondheidspaspoorten met QR-codes kunnen de eerste stap zijn naar de invoering van een sociaal kredietsysteem naar Chinees model. Dit onthult het potentieel voor werkelijk angstaanjagende gevolgen.
De COVID-19-crisis heeft regeringen over de hele wereld een unieke kans gegeven om een nieuw controlesysteem voor hun burgers in te voeren onder het mom van bescherming van de gezondheid. Hoewel het al duidelijk is dat COVID-vaccinaties infectie of overdracht niet zullen voorkomen, heeft het virus onze democratieën het perfecte excuus gegeven om door de overheid uitgegeven gezondheidspaspoorten met QR-codes in te voeren om in te grijpen in aspecten van het dagelijks leven waar onze superheren om lijken te geven. het "niet materieel" - ook voor bepaalde vervoermiddelen, restaurants of gezondheids- en fitnessfaciliteiten
"unieke kans"? Je gegevens liggen al decennialang bij iedere dienst, en met regelmaat over straat.
De enige redenen dat ze er af en toe niet bijkunnen zijn klunzigheid en incompetentie.
Dit is totaal wappie111!!!1!1!1! Totdat het ingevoerd is en niet meer te ontkomen. Dan is het te laat.
@funda | 18-09-21 | 20:57: maar tot nu toe werden die gegevens niet gebruikt om je toegang te verschaffen tot bijvoorbeeld de kroeg, of wel?
@naglfar | 18-09-21 | 20:58: Dat weet ik niet, er gaat veel buiten het blikveld van de doorsneeburger om, werd mij ooit verteld door iemand van de voormalige BVD.
@funda | 18-09-21 | 21:07: dat geloof ik graag. Maar moeten we daarom ook die QR-pas maar goed vinden? "Omdat ze toch al alles weten"?
De Eu wil er al een digitale portemonnee van maken. Kan Timmermans kijken of je niet teveel vlees koopt en zo ja wordt je extra belast www.ft.com/content/0080a5ed-4717-4ba3...
Israël heeft een extreem hoge vaccinatiegraad, coronapas, strenge controles, 3e prik a fijn iedereen kent de feiten.... en hebben op dit moment een extreem hoge toename in besmettingen, ziekenhuisopname, etc.
Vooral blijven janken en vingerwijzen naar de ongevaccineerden. Exact wat politici willen; bevolking tegenover elkaar zetten en elkaar de hersens inslaan. Ondertussen kunnen zij ongestoord verder met het afbreken van het land, liberaliseren, verkoop van het land, privacy verder afpakken, importeren van nep vluchtelingen, etc.
Woon je in Israel?
3e prik? Ze zijn al bezig met nummertje 4 hoor; www.hln.be/buitenland/israel-maakt-zi...
Kinderen vanaf 3 jaar moeten daar gevaccineerd zijn om uberhaubt naar school te mogen, kinderopvang, ballenbak. Te ziek voor woorden
Die boosters werken zeker 12 dagen!.
twitter.com/nytimes/status/1438266398...
@TijdelijkOptimist | 18-09-21 | 20:59: tja als iedereen zou zijn gevaccineerd, dan is iedereen op de IC ook gevaccineerd. Maar het reële beeld is natuurlijk anders.
"Israël heeft een extreem hoge vaccinatiegraad"
Israël heeft helemaal geen hoge vaccinatiegraad. Allesbehalve zelfs. Ondanks dat de uitrol in Israël de eerste in de wereld was zit die vaccinatiegraad nog zo rond de 65%.
Precies, ze hebben het daar prima voor elkaar!
@ funda:
Je bedoelt zeker Playmobil?
@funda:
Hee, je reactie waar ik weer op reageerde is weggejorist. Slaat mijn reactie ook nergens meer op…
@funda | 18-09-21 | 20:53: Jij wel ?
@Nostra da Mus | 18-09-21 | 21:10: Joris houdt niet van kleuterdisputen blijkbaar, en ik geef hem niet eens ongelijk.
@TijdelijkOptimist | 18-09-21 | 20:59: Ook ik wacht hier op. Kan niet wachten op Hugo's uitspraak en besluit hierover.
De bekendste immunoloog ter wereld dr. Fauci werd een paar dagen geleden geïnterviewd door o.a. Sanjay Gupta (ook een arts, werkt bij CNN). Sanjay refereert naar een uitgebreid studieonderzoek over menselijk immuunsysteem. Die 13 keer hoger is dan bij een vaccinatie. Uitgevoerd in Israël.
Sanjay: Why should people with natural immunity still be forced to take the vaccine?
FAUCI: "I don’t have a really firm answer for you on that."
Dr. Fauci geeft vervolgens een paar onzin redenen terwijl ook die zijn onderzocht en helder zijn geworden. Heel de wereld luistert naar deze man. Incl. Nederlandse virologen (OMT leden), noem het maar op.
Op youtube is een filmpje hierover gemaakt. Ook wordt het onderzoeksrapport doorgenomen. Heel interessant. Youtube "Natural Immunity VS Pfizer Vaccine: New Data from Israel shows 13X Difference | Facts Matter "
@TERUGVANWEGGEWEEST | 18-09-21 | 21:17:
Youtubefilmpjes zijn altijd het beste bewijs, en zeker als het over volslagen onbekenden gaat.
@funda | 18-09-21 | 21:22: Als Fauci een volslagen onbekende gek is dan kan je je beter niet mengen in de discussie. Dat is namelijk de hele drijfveer achter deze onzin.
@funda | 18-09-21 | 21:22: Mooie van Youtube kanaal "Facts Matter with Roman Balmakov" is dat hij alleen feiten gebruikt. Dus interviewen, rapporten en directe bronnen laat zien. Geen onderbuik en zelf conclusies trekt. Doe wat met je leven en stop met het getrol wil je.
'en hebben op dit moment een extreem hoge toename in besmettingen, ziekenhuisopname, etc.' En laat dit nu juist de ongevaccineerden zijn.
@omanders | 18-09-21 | 21:06: Er is nog een 2e ding over Israel: Pfizer is daar met een 3 weken tussentijd uitgerold. Uit Engeland komen de eerste harde cijfers over het verschil in terugloop tussen 3 weken tussen prikken en 8 weken tussen prikken wat betreft afname in antistoffen. Best groot. Let dus op: De VS en Israel hebben de grootste bulk met 3 weken tussenpause geënt. De rest niet.
twitter.com/EricTopol/status/14378907...
(En ja, dat is twitter. Maar Eric Topol met alle voetnoten die je maar wil)
@TERUGVANWEGGEWEEST | 18-09-21 | 21:35: Fauci ken ik alleen toen hij Trump stond uit te lachen bij een persco, voor de Nederlandse situatie is hij niet reevant.
Dus, neem je nietszeggende youtubefilmpjes gerust maar weer mee.
Ik vind wetenschappelijke publictaties over het algemeen beter dan joutoepjes. Maar ja, wie weet weten ze op joetoep meer...
@ funda:
Je kent jezelf blijkbaar goed.
Het blijft inderdaad bloedje irritant hoe men basale informatie achterhoudt. Om vervolgens met grootspraak en dedain het volk te zeggen wat het beste voor ze is.
Terwijl je niet heel ver hoeft te kijken om te zien dat het uiteindelijk allemaal om de poen draait tot en met dat stokkie in je neus. Als er geen verdienmodel van te maken valt, past het niet in die pseudoliberale beleid; dat zoveel meer kapot heeft gemaakt dan ons lief zou moeten zijn.
En nou zitten ze op de Mookerhei, ver van alles en iedereen zoals ze het wensen.
Hoe zit het met de Ebola app ?
Ebola wordt ook al zo zwaar overdreven, tis vergelijkbaar met een lichte indigestie.
Ze proberen ons gewoon angst aan te praten om macht te vergaren.
@funda | 18-09-21 | 20:46: Hup, ga je weer. Je bent geen Hans Teeuwen.
@pleemobiel | 18-09-21 | 20:58: En jij geen geschoolde.
Ik was meer benieuwd naar de vliegende vinkentering app. Of de tijgermug-app. Ging gisteren bleek geven bij Sanquin. Woon in het Groene Hart dus werd er een extra buisje getapt voor onderzoek naar besmetting met die tering- ehhhhh tijgermug.
@PolderTaliban | 18-09-21 | 21:08: bloed
Rommelen met datum in je mobiele telefoon helpt. Foutje in de app.
En wat schiet je daar mee op?
Helaas niet. Je krijgt wel een QR code, maar een kruis op de controle app met 'verkeerde qr code'
@Lorejas | 18-09-21 | 21:37: dat de helft van je apps die met tijd werken om hun encryptie te bepalen niet meer werkt??
De pokken is wel een ietsiepietsie gevaarlijker dan covid. Het is namelijk veel besmettelijker en dodelijker.
Die vergelijking gaat ook altijd mank..
Bovendien was er vaccin dat verspreiding goed tegen ging.
@quazi | 18-09-21 | 20:46: En was/is 't virus niet overdraagbaar van mens naar dier en andersom...
@videtur | 18-09-21 | 20:53: exact. Maar dat wil 90% niet horen of snappen. Daarom moet China het huidige beleid 100 jaar gaan volhouden.
@videtur | 18-09-21 | 20:53: plus dat je geen symptoomloze drager van de pokken kan zijn... We weten inmiddels dat dit voor Covid zeker het geval kan zijn.
@videtur | 18-09-21 | 21:01:
Echt? Toon eens aan..
Zouden er ook pokkenwapperds geweest zijn die iedereen gek jengelden over hun 'lichamelijke integriteit'?
Maak van 'de Heere, Uw God' van toen, nu 'Moeder Natuur'.
Ja, alleen die hadden een chachacha-leraar als leider en blauwe parapluutjes.
@Lorejas | 18-09-21 | 20:43: Raymond van het Groenewoud?
Dacht je dat je toen netjes voorgelicht werd? Roken was normaal. Pokkenvaccin werd niet via een experimentele gentherapie ingebracht. Als eind dit jaar een eiwit-vaccin komt gaat een hoop mensen nog inenten. Gewoon, omdat ze geen gratis proefkonijn willen zijn. Maar ieder zijn keuze. Zou iedereen moeten respecteren.
Als Hugo de Jonge 150 jaar geleden minister van volksgezondheid was geweest dan kregen we bij verkoudheid allemaal verplicht een aderlating.
@ik.zou.haar.doen | 18-09-21 | 20:53: Ik dacht dat vaccinatie vrijwillig was?
Absoluut. www.nytimes.com/2021/09/09/us/politic...
De wappies staan al 150 jaar dezelfde onzin te roepen. Kennnelijk is het een geestelijk afwijking die zich bij het eerste echte 100% dodelijke virus waarvoor een vaccin komt zich vanzelf uitselecteert.
@ik.zou.haar.doen | 18-09-21 | 20:53: stel je eens voor dat de huidige vaccins op de lange termijn onvruchtbaarheid veroorzaken. Ik heb mij al voortgepland, maar mijn kinderen nog niet. Met de aantallen die bij dit experiment betrokken zijn zou het wel eens russische roulete met de mensheid kunnen zijn.
@ik.zou.haar.doen | 18-09-21 | 20:53: je weet wat de eerste pokken medicijnen waren en hoe die werden ingebracht? verder vreet je waarschijnlijk genoeg groente en fruit op waarop bewezen gifstoffen zitten.
wellicht maar niet zoveel. Die zitten vooral in de bijbel-gebieden.
@Kukooo1 | 18-09-21 | 21:50: er blijft niets achte rvan het vaccin. het immuunsysteem wordt gestart en dat is het. Uw verzinsel is een verzinsel, uit onbenul. Jammer dat uw soort zich ook voortplant
Een weegschaal voor de deur? Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Het laaghangend fruit van suiker- en vettaxen wordt niet eens geplukt.
Toen ik jong was was er frisdrankbelasting en was fris zelfs duurder dan bier. Nou is dat extreem maar het idee niet dom. Maak de BTW slimmer, goedkoper bij gezond, duurder bij ongezond.
Als handhaafbaarheid geen """onoverkomelijk"""" probleem zou zijn, dan hadden we ook alleen vetzakken (m/v/x/Asha) opgesloten tijdens de lockdowns, want dat zou dan uit oogpunt van proportionaliteit en subsidiariteit vereist zijn. Dat je een BOA niet gemakkelijk met weegschaal op patrouille kan sturen is dus de enige reden dat ook u en ik werden opgesloten.
Graag want ik kijk al uit om weer naar het buitenland te vertrekken met lekkere frisdrank met suiker in plaats van die troep waar je een droge keel van krijgt (aspertaan)
Helemaal afschaffen die BTW. 7 staten in de VS hebben NUL "sales tax". Het kan dus wel. Verder ligt het rond de 8 %. Wij betalen zoals gebruikelijk 3 x zoveel.
Extra suiker vlees en vettaksen helpen alleen de overheid. Zodat ze nog meer geld kunnen weggooien.
jaja, maak genot duurder want het is slecht. mag het iets minder overheid zijn die zich met mijn leven bemoeid?? straks mag ik niet meer zwemmen in zee, op jungle tochten, niet meer duiken, jagen etc,
housop
@Toedels | 18-09-21 | 20:52: tot ziens en die droge keel heeft u als enige
@Asteroid-B612 | 18-09-21 | 21:48: dan moet je eens naar de samenleving kijken in die 7 staten. Armoede troef en alles in deplorable staat.
We praten er hier over met beheerders van voetbal en tennis kantine.
“Gaan we niet doen, we zijn geen politieagent”.
Zijn allemaal vrijwilligers en ons kent ons.
Gaan we dus niet doen.
Hier wil de ene golfclub alleen niet-leden checken, de andere alleen binnen en niet op terras (ik moet even naar 't toilet!). We gaan het zien..
Tot er 'eentje' binnenkomt en je in de lege zak voor duiten mag graven..
@Duwbak_Linda | 18-09-21 | 20:39: Buitentoilet, a.k.a. Hudo, snel opgelost.
@funda | 18-09-21 | 20:42:
Kweenie, zijn veel redenen te bedenken waarom iemand snel even naar binnen moet/wil.
@Duwbak_Linda | 18-09-21 | 20:45: Buitenechtelijke liefde bedrijven doet men maar netjes in een hotel, vind ik.
@funda | 18-09-21 | 20:50: Met of zonder SOA-app?
@Duwbak_Linda | 18-09-21 | 20:52: Ik krab me even... achter mijn oor bij die vraag.
Vandaag op de plaatselijke voetbalclub:
- Ze komen gezamelijk in de auto aan.
- Ze zitten gezamelijk in de kleedkamers.
- Ze voetballen gezamelijk.
- Ze douchen gezamelijk.
En als ze wat willen bestellen moeten ze dadelijk een app laten zien.
Onze kantine heeft 3 in- en uitgangen, waarvan 3 nooduitgangen. 2 daarvan zitten reeds 'op slot'.
Het wordt lastig om het nieuwe QR beleid veilig en gemotiveerd uit te laten voeren.
zo kent men de nederlanders wel, in november zitten we dan weer met een besmettingsexplosie en in december zit alles op slot.
NB de test-app heeft helemaal niet zo'oranje scherm en er gaat ook geen toeter af.
REAGEER OOK