Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Trouw wil kids op eerste schooldag naar genderidentiteit vragen

Did you just assume my gender?

lol

Is dat even handig van blanke heteroseksuele cisgender mannen hatende 'kwaliteitscourant' Trouw: een opiniestuk waarvan je alleen de titel hoeft te lezen om het er niet mee eens te zijn. Ideaal. Dat scheelt toch maar weer mooi een hoop ergernis, kokende woede, headdesken, chagrijn, ophef en hoofdschuddend huilen danwel met scheermesjes in de armen snijden en zure topics op Geenstijl. Want: NEEN. GEWOON NEE. Laten we kinderen op hun eerste schooldag NIET naar hun genderidentiteit vragen,  'docenten Nederlands' Merlijn Borsboom en Nienke Draaisma! Waarom niet? Nou, wel hierom: "In klas vwo3 bogen we ons laatst over de vraag hoe je docenten aan zou kunnen spreken die geen ‘meneer’ of ‘mevrouw’ zijn. Die worden bij ons op school nu aangesproken als ‘mevreer’ of ‘menouw’." NEE! NJET! NOPE! NON! NO! NEINNEINNEIN NEINNEINNEINNEIN! Zo. Nu a.u.b. koken. Vrouw. 

Reaguursels

Inloggen

Ik ben Emilio. Zijn Koninklijke Hoogheid Emilio. Zo wil ik aangesproken worden. Ik denk dat 90% geen probleem heeft met zijn gender identiteit wat een onzin.

EmilioEsteves | 14-08-21 | 20:31

Het laatste wat je moet doen is puberende kinderen, die per definitie in een identiteitscrisis en zoektocht zitten op die prille en fragiele leeftijd, gaan vastspijkeren op een momentopname. Dat is pedagogisch verschrikkelijk onverantwoord. Het neemt hen de ruimte af die ze juist nodig hebben. Het is al erg genoeg dat ze sinds de komst van het internet worden vastgespijkerd aan hun sociale media profielen; zie je daar maar eens van los te rukken. Een voorbeeld uit eigen ervaring: als jonge puber heb ik me een korte tijd ook laten meeslepen in de punk, tot en met eyeliner en valse veiligheidsspelden door mijn wang. Gelukkig kwam ik er snel achter dat het niks voor mij was, en gelukkig bestond er toen nog geen Facebook. Nog een voorbeeld uit eigen ervaring: afgewezen worden door het mooiste meisje van de klas en een lange periode van grote eenzaamheid gevoeld, waarin ik met gay vrienden zelfs naar gezellige gaybars uitging (waar veel geaasd werd). Gelukkig was ik sterk genoeg om te weten dat gay zijn niks voor mij was, en gelukkig werd er vanuit school NIET geïndoctrineerd dat het wel iets voor mij moest kunnen zijn.

SaintNick | 14-08-21 | 15:58

Fucking imbecielen...!

Bram de Rammer | 14-08-21 | 14:59

ik hoop zoooo dat dit fake news is maar dat zal wel niet.

stunter | 14-08-21 | 14:48

De hele woke-waanzin is een symptoom van decadentie, van een samenleving in verval. De Westerse samenleving koerst af op haar eigen ondergang onder aanvoering van een klein groepje activisten die onder het mom van "diversiteit" mensen reduceert tot kleur en afkomst en tot daders en slachtoffers. Het polariseert en is derhalve destructief, maar de MSM hobbelen er zoals gewoonlijk weer gehoorzaam achteraan. De wereld is knettergek geworden!!!

Rationa | 14-08-21 | 14:33

Netto junior gaat deze vraag beantwoorden met "fu2".

Cor Netto | 14-08-21 | 14:13

Gewoon bij binnenkomst even de onderbroek omlaag en je weet alles...

Pierre Lebon | 14-08-21 | 13:57 | 1

Haha, dat is een goede! Waarom ook niet, die lhbt en verdere lettersoep wordt met de dag opdringerig en idioter.

Butters | 14-08-21 | 14:46

Mijn voornaamwoorden: Meester en Meester's.

DutchLion33 | 14-08-21 | 13:42

Die hele genderdiscussie is volstrekt overbodig. Als ik iemand die zich 'een beetje anders voelt' aanspreek, en hij/zij/het gaat - zoals elk normaal mens - niet meteen van kwade bedoelingen uit, dan kan hij/zij/het om begrip vragen met het verzoek om voortaan anders aangesproken te worden. Elk normaal mens zal dit begrip tonen en aan dat verzoek voldoen. Dit zijn normale menselijke omgangsvormen.

Maar wat de genderdrammers willen, is dat 99.3% van de mensen, die 0.7% die zich 'een beetje anders voelt', als volstrekt normaal gaat beschouwen. Dat ze zich volledig onderwerpen aan de waanbeelden van een ander. Dat ze zelfs niet meer _denken_ dat Bob met een pruik die zich Marie-Antoinette laat noemen wel een beetje anders is. Dat dat een eindeloze weg is, zien de drammers niet: Eeuwenoude omgangsvormen moeten daarom 'gedeconstrueerd' worden. Vandaag voor Bob, morgen voor de dorpsgek. De progressie marcheert door!

In mijn vroege 30-jaren, vond ik het een beetje gênant om met 'meneer' aangesproken te worden. Maar naar mate je ouder wordt, ga je die vorm van beleefdheid waarderen. Ondertussen ben ik me mateloos gaan storen aan bedrijven, waar ik klant ben of die mij graag als klant willen hebben, mij met mijn voornaam adresseren, en ongevraagd jij-en en jouw-en in hun communicatie. Ik ben een klant, hopelijk een gewaardeerde klant, en ik verwacht als zodanig behandeld te worden.

Als het in verbaal contact gebeurt, stoor ik me er nèt niet genoeg aan om mijn gesprekspartner te vertellen dat hij/zij 'meneer' en 'u' mag zeggen. En dat is nu precies de situatie die de genderdrammers proberen op te lossen. Terwijl een klein beetje verdraagzaamheid en niet meteen van het ergste uitgaan, iets wat de meeste mensen nu al doen, precies hetzelfde bereiken.

Voel je je 'een beetje anders'? Prima; Omarm het. Maar verwacht niet dat iedereen dat als volstrekt normaal gaan beschouwen. Vraag bij duurzame contacten om begrip; Je zult het krijgen. En ga niet meteen uit van kwade bedoelingen. Wees verdraagzaam bij korte, oppervlakkige, contacten. En, zoals een andere reaguurder ooit schreef: "Kweek een olifantenhuid; Daar heb je een leven lang plezier van."

Chuck the plant | 14-08-21 | 12:14 | 1

"Maar wat de genderdrammers willen, is dat 99.3% van de mensen, die 0.7% die zich 'een beetje anders voelt', als volstrekt normaal gaat beschouwen.".... niet helemaal... ik denk dat het meer met intimideren, macht uitoefenen en feitelijke segregatie te maken heeft. Op het moment dat iets absurds plotseling "normaal" bevonden moet (lees: MOET) worden, staat het feit dat het desondanks als absurd waargenomen wordt als een paal boven water. Het is dus niets anders als het leggen van een basis voor alles dat als niet-normaal beschouwd wordt, om het dan ineens onder druk door de strot als "normaal" te drukken. Feitelijk heb je dan -als iedereen braaf mee doet- totale controle bereikt, want wie bepaald wat "normaal" is? Is het plotseling "normaal" om de hele dag thuis op de bank te zitten en niet te gaan werken? Is het plotseling "normaal" om de bezittingen van mensen af te pakken omdat iemand vind er moreel aanspraak op te kunnen maken? Samengevat: het is niets anders dan fascisme, vermomd als goede manieren. Een openlijke poging om het gedachtengoed van de massa te kneden naar believen, onder dreiging van cancellation, onderdrukking en geweld. Dat veel mensen dit niet herkennen maakt mij meer zorgen dan de beweging zelf. Tsja, en 20 jaar later hebben diezelfde mensen het dan allemaal "nicht gewusst". Wedden? Maar ze wisten het wél. Internet vergeet niet.

Gladiator Fap | 14-08-21 | 12:33

Je spreekt die kinderen toch gewoon aan bij hun voornaam? Dan is er toch nooit een probleem? Er expliciet naar vragen is een klassiek geval van meer vrijheid door meer discriminatie.. ofzo. Kleur bekennen, nu! Het lijkt wel nieuwe verzuiling. Het is toch niet in het belang van die kinderen om ze in nieuw bedachte hokjes te drukken?

En stel, ik worstel daar mee, wil ik dan dat de docent op de eerste dag ten overstaan van de hele klas vraagt of ik x, y of z ben? Dacht het niet.

Me_Giant | 14-08-21 | 11:40 | 2

Je spreekt die kinderen toch gewoon aan bij hun voornaam? Dan is er toch nooit een probleem?

Opgelost, verder lezen en reageren is voor mij niet meer nodig in dit hoofdstuk! Dank voor deze simpele, nuchtere, en meest tijdbesparende reactie, soms kan het dus wel zo makkelijk zijn!

Plus veel!

BadPatNL | 14-08-21 | 11:49

Dhr RUTTE zijn bordje begrijp je zeker al……..dat wordt buiten aan de gevel bevestigd, het bevat de vele duizenden kwalificaties die op hem van toepassing zijn, dan is er nog geselecteerd en zijn er veel beroerde aanduidingen weggelaten !!!!

Henkie | 14-08-21 | 11:59

Ik heb ergens de hoop dat het stopt zodra alle letters verbruikt zijn. Maar dat zal wel te simpel zijn. Nederland=hokjesland. Een genderfluide zwart bisexueel persoon met dyslexie, ADHD in een rolstoel lekker in z'n eigen hokje. Vroeger heette dat gewoon meervoudig gehandicapt.

quigg | 14-08-21 | 11:32 | 1

Als de normale letters op zijn, ga je toch gewoon door met diakritische tekens? Naast de A heb je ook de Ä, de Á, de À, de Ã, de Å, de Ā, de Ă en de Ą. Zie je, het duurt wel even voor de letters op zijn!

MAD1950 | 14-08-21 | 18:30

Bill Burr over witte vrouwen die in hun Landrover met stoelverwarming naar een protestmars rijden en vervolgens met hun Gucci laarzen vooraan staan: "Shut up, sit down next to me and take your talking to".

BASinnic | 14-08-21 | 11:30

Zittend plassen binnenkort verplicht bij alle overheids instanties.

Poke the Woke | 14-08-21 | 11:14

Goh, wat waren we 40 jaar geleden blij geweest als er genderinclusieve toiletten, kleedkamers etc waren geweest op school.
Dat had een hoop strafwerk gescheeld.
"Ik mag niet in de meidenkleedkamer komen"

rondjesrijder | 14-08-21 | 11:11

Waarom zelf nieuwe termen bedenken als onze nieuwe medelanders er al eeuwenlang uit zijn. Je hebt twee opties: "he broer" of "he hoer", lekker simpel ook.

Bumar | 14-08-21 | 10:59

Gelukkig stort timmerzwans ons in de armoede met zijn milieuterrorisme. Dan hebben we geen tijd en geld meer voor deze woke onzin.

De_dorpsgek | 14-08-21 | 10:44

Waar oh waar hebben we met z'n allen toch de afslag gemist? Het lijkt wel of we het heerlijk vinden om met elkaar voort te denderen op de ingeslagen weg van complete gekte. Gendergedoe met lettermensen, klimaatgoeroes die ons vertellen dat we allemaal dood gaan omdat het vijf voor twaalf is. Covid blijft de gemoederen bezighouden. Wordt het niet eens tijd dat er een jonge groep kerels en vrouwen opstaat die hun boerenverstand gaan gebruiken en de samenleving weer dat geven waar zij recht op heeft? Een veilige samenleving. En laten we in vredesnaam stoppen met onze kinderen helemaal verknipt te maken.

de Jager59 | 14-08-21 | 10:35 | 5

@Jet777. Ik denk door een overdaad aan luxe. Mensen gaan van alles verzinnen omdat ze tijd hebben em zich vervelen.

Bull-Sunnyboy | 14-08-21 | 10:46

@Jet 777 | 14-08-21 | 10:43: Ômdat het kan, omdat de meerderheid het toelaat onder het motto "baat het niet dan schaadt het niet". Op de dag dat ze er niet mee wegkomen en iedereen een dikke middelvinger naar die minderheid opsteekt, op de dag dat iedere poging tot "cancelling" vanwege een verschil in mening gewoon weggelachen wordt, op de dag dat aggresief gedrag, vernielingen en onjuiste beschuldigingen gewoon volgens de (allang!) bestaande wetten, op de dag dat virtue signalling gewoon als misplaatst egoisme gezien wordt, op die dag zal het hele woke gedoe gewoon voorbij vliegen als dat wat het is: een natte, stinkende scheet.

Gladiator Fap | 14-08-21 | 12:42

@Gladiator Fap | 14-08-21 | 12:42: Ik wilde natuurlijk zeggen: "op de dag dat aggresief gedrag, vernielingen en onjuiste beschuldigingen gewoon volgens de (allang!) bestaande wetten worden bestraft"... etc

Gladiator Fap | 14-08-21 | 12:43
▼ 2 antwoorden verborgen

En dat die kindjes dan de één na de ander antwoorden, dat gaat je geen flikker aan juf.

dihydrogenmonoxide | 14-08-21 | 10:32

En indien u dacht dat ze hier al compleet van de pot gepleurd waren, dan heeft u toch echt buiten Schotland gerekend. Daar heeft de SNP partij (Links-separatistische partij) richtlijnen voor scholen opgesteld bij het assisteren van kinderen zo jong als vier(!) die uit de kast willen komen als transgender. En hier komt het meest perfide gedeelte; Dat dit verborgen wordt gehouden voor de ouders totdat het kind in kwestie vindt dat "de ouders het ook mogen weten". Vervolgens mag het kind dan ook gebruik maken van de wc/ kleedkamer naar keuze, óók als dit veiligheidsrisico's zou opleveren voor biologische meisjes(!):

- www.breitbart.com/europe/2021/08/13/s...

Sjefke7807 | 14-08-21 | 10:29 | 3

Tja die schotten. Die rokjes. Is wel een dingetje daar.

dihydrogenmonoxide | 14-08-21 | 10:35

Die S staat toch voor satirisch mag ik aannemen?

De_dorpsgek | 14-08-21 | 10:45

@De_dorpsgek | 14-08-21 | 10:45|
Helaas, was het maar zo'n feest. Hier een zeer goede video uiteenzetting die uw tenen achterwaarts van het tapijt zullen doen krullen:

- www.youtube.com/watch?v=BqDkgamWklc

Sjefke7807 | 14-08-21 | 10:59

Hey wat grappig, mijn verstandelijk beperkte cliënten zeggen ook mevreer of menouw.

Okami | 14-08-21 | 10:26

Ik ben werkzaam in het onderwijs en weiger me aan te passen aan dit soort aandachttrekkerij, want dat is het. Iedereen wil tegenwoordig aandacht en dan word je influencer/youtuber/tiktokker/instagrammer/etc. Lukt het je niet om op deze sneukneuzerige manier aandacht te krijgen, dan moet je wat anders verzinnen en krijg je dit soort geneuzel. En natuurlijk krijgen ze nu aandacht op TV, op het net, in de krant etc. De enige aandacht die zij nodig hebben is de aandacht van een psycholoog/psychiater om deze kronkel weer recht te krijgen, zeker als je als ouder (die hun kinderen steeds meer gaat zien als beste vriend(in) dan als jong mens die je wegwijs moet maken in deze harde wereld) meegaat in dit gelul. Zelf ondervonden met mijn zoon, opeens kwam iedereen bij hem op school uit de kast, het hele alfabet kwam voorbij (LHBTIQKLMVW...) Uiteraard, onder invloed van groepsdruk en erbij willen horen, mijn zoon ook. Na enkele goede gesprekken over groepsdruk, aandachttrekkerij, niet uit de boot willen vallen etc. kwam hij er toch achter gewoon jongen te zijn en op meisjes te vallen. Dit waren normale gesprekken, mocht iemand denken dat ik mijn zoon met geweld terug de kast heb ingeschopt.

H.J.W. | 14-08-21 | 10:20 | 1

Narcisme H.J.W., dat is waar steeds meer mensen, en dus ook kinderen, last van hebben. En daar past dit hele gendergeneuzel prima bij.

therealbraindump | 14-08-21 | 12:02

Wat willen die achterlijke wijven eigenlijk bewijzen? Dat ze inderdaad totaal ongeschikt zijn om het beleid en de maatschappij (mede) te vormen? Dat de mensheid het tot het begin van de 20e eeuw gewoon bij het juiste eind had?

Badderbeest! | 14-08-21 | 10:09

Ik ben echt blij dat het voor mij over pakweg 30 jaar over is. Echt. Deze wereld is echt knettergek aan het worden en het is niet meer tegen te houden. Ik zal wel een ouwe lul aan het worden zijn, maar ik trek dit niet meer.

Bigi Bana Boy | 14-08-21 | 10:07

Ik wens aangesproken als weledelgestrenge shampoofles. Hoewel ik mij eigenlijk een drijfstang voel, heb ik daar het fijnste gevoel bij.

Badderbeest! | 14-08-21 | 10:05

De mensen die dit verzinnen hebben overduidelijk zelf geen koters.

Julius Pace Car | 14-08-21 | 10:04

Ik ben heel ruimdenkend, ik vind dat LBTQH'ers dezelfde rechten hebben als normale mensen en iedereen mag zijn die ze willen zijn. Maar wat ik mij afvraag en waar ik een beetje bang voor ben; is het nou besmettelijk of niet?

Sans Comique | 14-08-21 | 10:00 | 1

Als je geen mondkapje draagt krijg je ook hosmos

Fijn_dat_je_er_bent | 14-08-21 | 10:04

"Yes, I'm the Queen of the Silver Screen.
I admit it to all my fellow workers.
I don't care any more. I'm tired of closets.
I'm gonna eat my makeup for lunch today.
Just stop hittin' me again. All right guys?
I'm going to Hollywood to be a starlet.
I know I'm 240 pounds and play center
for the Detroit Lions.
I don't care any more.
I like makeup and dresses and Hollywood.
I'll make somebody a great little wife."

Sans Comique | 14-08-21 | 09:52

Nou.

Ik blijf graag mezelf.

Ik maak graag mijn eigen beslissingen.

Ik hecht waarde aan mijn meningen en waardeoordelen.

Ik hou van mijn vrijheid.

Ik ben gesteld op mijn normen en waarden.

Ik zeg graag wat ik wil zeggen.

Kortom : ik leef graag mijn leven zoals ik dat wil en mij het beste lijkt.

En ja, precies dat allemaal is een reuze groot probleem geworden, daar gaat het echt toch he-le-maal verkeerd.

Hier schiet ik als witte hetero cis-man echt heel , heel erg tekort.

Volgens dezelfde mensen die zo graag rond brullen op te komen voor hen die graag zichzelf zijn, graag hun eigen beslissingen maken , waarde hechten aan hun meningen en waardeoordelen, houden van hun vrijheid, zeggen wat zij willen zeggen, gesteld zijn op hun normen en waarden en hun leven leven zoals zij dat willen en het beste lijkt.

Opmerkelijk.

Nietwaar?

Dr.Mabuse | 14-08-21 | 09:50

Koekwauzen op sleutelposities van de samenleving, waaronder ook "docenten" Nederlands.
Dan gaat het hard....

Here's Freddy | 14-08-21 | 09:48

Ter leeringh ende vermaeck: In de jaren 70-80 van de vorige eeuw kwam ik erachter, dat wij in NL vijf 'genders' hebben (hadden), namelijk 1) mannen, 2) vrouwen, 3) vrouwen met piemel, 4) mannen met gleuf en tot slot '5) onbekend, niet in te schatten'. De seksuele geaardheid of ras van deze vijf groepen vind/vond ik niet zo interessant. Als hetero witte kale dikke racistische mysogene man (lid van groep 1) was ik maar in één groep (2) geïnteresseerd, die dan ook nog hetero moest zijn en van bovengemiddelde sexappeal. Die lichamelijke schoonheid was absoluut nodig, om mijn lelijkheid te compenseren. Om een redelijk setje te maken moet je niet twee keer lelijk bij elkaar stoppen. In onze tijd is deze indeling van medemensen niet meer te hanteren, want ik ben ten dele analfabeet, en de L-H-B-T-I-N-Q etc. is voor mij niet te overzien. De jeugd van tegenwoordig die met hun 'gender' identiteit bezig zijn geef ik als advies: Je ziet maar! Probeer alleen niet, alsjeblieft, de verwarring in je bovenkamertje als een soort verdienste te presenteren.

Aisie | 14-08-21 | 09:47 | 1

"Om een redelijk setje te maken moet je niet twee keer lelijk bij elkaar stoppen."

Zonder symmetrie geen schoonheid, vriend.

Sans Comique | 14-08-21 | 09:55

Ik wens te worden aangesproken als Zijne Koninklijke Hoogheid.

Selassie | 14-08-21 | 09:35

In Hongarije zijn ze niet tegen homo's, ze zijn tegen dit oeverloze gelul op scholen.

Sans Comique | 14-08-21 | 09:21 | 1

Ik had zowaar mee kunnen doen aan een demonstratie en boycot tegen Hongarije. Nu ik me wat meer verdiept heb in 'gender madness' begin ik te twijfelen aan mijzelf en de mensheid.

geheelvergeter | 14-08-21 | 09:32

Ik hoop dat dit een gevolg is van de (te) hoge welvaart. Mensen hebben te veel vrije tijd en gaan zich dan druk maken om dit soort dingen. Zodra het leven in Westerse landen harder wordt en je ook daadwerkelijk moet gaan werken voor je geld zal dit hopelijk vanzelf wel wegtrekken.

Als het iets cultureels is dan zeg ik: RIP Nederland.

Hefbrug | 14-08-21 | 09:16 | 2

Helaas, We wennen makkelijk aan vrijheden en luze, maar we ontkennen het wegvallen ervan tot onze laatste snik. Zoals het bandje op de Titanic bleef spelen of zoals de Franse Revolutie zich voltrok terwijl er in de paleizen tot het laatste moment werd doorgedanst.

Sans Comique | 14-08-21 | 09:23

Het zorgt iig voor nog meer tweedeling tussen de bakfiets generatie met poen en de rest van de maatschappij.
Als WO2 al niet bespreekbaar is, hoe krijg je dit er dan door op een zwarte school?
Blij met mijn bakfiets en dito leven overigens.

geheelvergeter | 14-08-21 | 09:39

Krijg de tyfus, serieus. Alsof er ooit ook maar één non-binair wezen heeft rondgelopen op de biblebelt. Deugen voor de bùhne deluxe.

NACademicus | 14-08-21 | 09:06

Gender is echt een soort ‘kanker’ van de Nederlandse taal. Voor 1970 bestond het woord niet in de Nederlandse taal. Bij de introductie was het ook een academische term en is dat heel lang gebleven.
Ik hekel de import van ‘cultuur’ uit de Anglo-Ameikaanse contreien. Net als fastfood zijn alle sociale constructen geïmporteerd uit de USA gewoon garbage.
Vroeger ging ik gewoon naar het toilet en had het geen labeltje man/vrouw/onzijdig. Op de basisschool kregen we computerlessen, zagen en breien. Maakte niet uit of je meisje of jongen was.

In de jaren ‘70, ‘80 en ‘90s droegen mannen nog wel eens make-up, zeer zeker in de artiestenwereld. In de huidige ‘10s en ‘20s wordt de illusie gewekt alsof er hard gevochten moet worden voor gelijke rechten yadiyadiya. Toegegeven, er kan nog winst worden geboekt her en der, maar de gehele discussie is gewoon propeganda ten behoeve van de gelijkheidsideologen, oftewel de links-progressieve nietsnutten.

Ga cursussen geven in de moskee over gender. Praten we eens verder.

Dr.Platypus | 14-08-21 | 09:01 | 4

We importeren anders tegenwoordig cultuur uit midden-oostelijke contreien. Niet veel verbetering op dat vlak.

Sans Comique | 14-08-21 | 09:24

Ik droeg in de jaren '80 (new wave periode), als man, ook wel make up in de hoop meer vrouwen te kunnen neuken. Met matig succes. De kansen keerden toen ik tegen de dertig liep, een universitaire bul op zak had, de sportschool wat vaker bezocht en een inkomen kon genereren. Jordan Peterson heeft op dat punt gewoon gelijk.

Gender is inderdaad een soort paard van Troje. Je legitimeert er de woke ideologie mee. Trap niet in de dat frame. Je ben een man of vrouw. Een bijbehorende gedragstypering (=gender) is een nietszeggende simplificering van de werkelijkheid die gestoeld is op achterlijke man/vrouw stereotypen. Dit is niet in het belang is van de kwetsbaren in de samenleving.

ED-209 | 14-08-21 | 09:24

Jordan Petersen is ook nog eens geen conservatief, maar gewoon een progressieveling. Aardige kerel, maar intellectuele onafhankelijkheid is uit de mode.

Dr.Platypus | 14-08-21 | 10:21
▼ 1 antwoord verborgen

Die twee reken ik inmiddels niet meer onder de noemer docent.
Een docent of onderwijzer draagt kennis en (technische) vaardigheden over. Een klein deel van die vaardigheden gaan over hoe je functioneert in groepen, hoe je zelfstandig in de maatschappij kan functioneren en hoe daarin je functioneren en handelen past.
Het moet niet gaan over sociale constructen of wat niet meer. Het onderwijs is géén (psychische) zorginrichting, het is geen sociale opvang.
Ofwel, deze twee sociologen van de koude grond moeten heel snel hun klep houden en doen waar ze ooit voor gekozen hebben: hun leerlingen de Nederlandse taal zo goed mogelijk bijbrengen.
Sterker nog, laat hen een tijd bij mij komen werken, kijken hoe lang ze hun gender-geneuzel vol blijven houden onder onze populatie.

EEnzame SchizofrEEN | 14-08-21 | 08:57 | 1

Sociale vaardigheden leerde je vroeger op het schoolplein, niet in de klas. Maar tegenwoordig kan een foutje je leven kosten.

Sans Comique | 14-08-21 | 09:25

Newspeak

Rechtsdraaiend | 14-08-21 | 08:50

Stop toch met deze onzin te voeren aan onze kinderen. Die 0,01% die dit belangrijk vindt kan dit echt wel zelf aangeven.

Rechtsdraaiend | 14-08-21 | 08:50
-weggejorist-
redanx | 14-08-21 | 08:47

Ja maar hoeveel procent of promiel van die kinderen heeft eigenlijk een probleem (al dan niet aangepraat) met dat gender gedoe ?

Peter-Rissing | 14-08-21 | 08:33

Veel jongeren worstelen met zichzelf en de wereld in de puberteit, hoort bij die levensfase. Een heel klein percentage zal misschien bezig zijn met zich man of vrouw voelen, maar het is absurd om dat zo uit te vergroten. Past precies in deze tijd waar de wil kleine minderheden tot algemene norm wordt verheven.

Cassandra | 14-08-21 | 08:30 | 1

‘Van’ kleine minderheden

Cassandra | 14-08-21 | 08:36

Lesbisch is mij bekend, homoseksueel ook (hoewel dat ook op lesbisch slaat), travestieten, biseksueel en trans weet ik ook en met de rest blijf je maar ver van me vandaan. Ik ben niet bereid me er in te verdiepen. Je gooit maar met non binair, queer, cis en weet ik wat meer.

Kindergarden cop. A boy has a penis and a girl has a vagina. Daar doen we het al sinds mensenheugenis mee, ik koester mijn archetypes.

bergsbeklimmer | 14-08-21 | 08:22

We krijgen (bijna) allemaal een naam bij onze geboorte. Als we die nu eens allemaal gaan gebruiken.

LinkeLotje | 14-08-21 | 08:18

Je past je gvd maar aan aan je eigen knoop in je kop. Straks moet iedere gymzaal een hele reeks kleedkamers bijbouwen: L, H (met douches met een spiegelwand), B, T (2x, want het kan van m naar v , of van v naar m), Q met karaoke-installatie, P met een muur van sponsmateriaal, I zou ik niet weten eigenlijk, en natuurlijk een D66 ruimte.

Jos Tiebent | 14-08-21 | 08:10

Ga toch koken, mens

38special | 14-08-21 | 08:08

Het westen wordt steeds decadenter en zwakker.

Jezus_Boeddha | 14-08-21 | 08:01

Soms verlang je naar een reset, even een ernstige crisis waardoor dit soort geneuzel afhelopen is. Het is ook zielig voor die kids. Ik ken een klas waarin er ineens 3 transgender zijn. Dat is statistisch onmogelijk en wijst dus op een hype en/of indoctrinatie van woke ouders of klasgenoten. Die kinderen zullen zich doodongelukkig gaan voelen als ze volwassen zijn omdat ze in hun kindertijd tot een soort van genderloos mens zijn gevormd. Zielig allemaal.

deministerpresident | 14-08-21 | 08:01 | 2

3??? Dat krijg je met alleen leraressen ;-)

1977 | 14-08-21 | 08:14

Zijn in Amerika al hele vriendengroepen (vooral meisjes) die samen gelijktijdig besluiten dat ze trans zijn. Totaal geen hype en groepsdruk of zo

trottle | 14-08-21 | 08:23

Ik begin me onderhand een soort Archie Bunker te voelen, man man man.....

HanMar2 | 14-08-21 | 07:57 | 1

Ik voel me de laatste tijd een soort Al Bundy.

Sans Comique | 14-08-21 | 09:27

mevreer’ of menouw’ Het is toch niet de Leraar Nederlands hoop ik?

gijnsteel666 | 14-08-21 | 07:52 | 3

Je kunt ze ook aanspreken met Man-vrouw.

Jezus_Boeddha | 14-08-21 | 07:59

Ik spreek docenten aan die geen ‘meneer’ of ‘mevrouw’ zijn met Clown.

gijnsteel666 | 14-08-21 | 07:50

Je gaat haast sympathie voor de taliban krijgen met dit wereldvreemd gewauwel.

K. Westergaard | 14-08-21 | 07:49 | 2

Ik zie nog wel dat de Taliban gewoon richting het westen tot aan de Noordzee blijft oprukken zonder enige weerstand.

Tiscali-2 | 14-08-21 | 07:57

@Tiscali-2 | 14-08-21 | 07:57:
Nienke Draaisma gaat de taliban vragen naar hun/haar genderidentiteit om zo een stukje bewustwording te realiseren.

K. Westergaard | 14-08-21 | 08:13

Laat kinderen kinderen zijn, flutactivisten.

donkieshot | 14-08-21 | 07:39 | 1

Direct je kinderen van die school afhalen.

Waar-is-niets | 14-08-21 | 09:43

Dus die 2 "docenten" willen genderneutrale toiletten ? Dan huren ze toch van die festival-toiletten. Iedereen door elkaar heen. Maar dan niet zeiken dat het stinkt.

loser | 14-08-21 | 07:27 | 1

Je moet schijten tot het gaat stinken. Lachen.

Jezus_Boeddha | 14-08-21 | 08:04

Angst en verwarming.
How to fuck up the kids.
Zo dus.

Ben Adam | 14-08-21 | 07:18

Een wezenlijk onderdeel daarvan is hun genderidentiteit. Sorry, verder kwam ik niet. Voor 99.nogwat % is genderidentiteit absoluut geen wezenlijk onderdeel van hun leven. Die denken gewoon dat ze een mannetje of een vrouwtje zijn, de rest is werkelijk te verwaarlozen. Je kan heel goed LHHBBQI zijn zonder over je geslacht na te denken.

Verder ben ik gewoon een man, geen CISgender of wat dan ook en ben van plan dat tot mijn dood te blijven. Mijn echtgenote is een gewone vrouw en wij hebben drie gezonde kinderen en die hebben ook weer gezonde kinderen, gewone jongens die niet met poppen (lego uitgezonderd) spelen (hetgeen ik vroeger als kind overigens wel gedaan heb en toch man gebleven) maar met autootjes (daar reden de poppen in).

Lazer toch een end op met die groepen in de marge van het bestaan, puur verveling. Als ze zouden moeten werken en leren hadden ze, een enkeling hoogst uitgezonderd, wel iets anders aan hun hoofd als vrijwillige castratie.

bergsbeklimmer | 14-08-21 | 07:15
-weggejorist-
Misterspok | 14-08-21 | 06:17

De ellende begint met het woordje 'genderidentiteit'. Het betekent zoiets als 'waar plaats ik mijzelf op het spectrum man/vrouw'. Hoezo spectrum? Hoe bepaal je dat? Je eist van anderen (door te eisen dat ze idiote voornaamwoorden gaan gebruiken) dat ze meegaan in het subjectieve, incoherente verhaal dat je over jezelf wilt ophangen. Door dit taalgebruik trap je in het frame van de woke brigade. Daarna wordt het slachtoffer/onderdrukker riedeltje weer afgedraaid.

Zie ook:
quillette.com/2021/08/04/the-incohere...
youtu.be/QPVNxYkawao

ED-209 | 14-08-21 | 06:02

‘mevreer’ of ‘menouw’?
Is ‘mevreer’ dan een mouw of een vran?

ArieR68 | 14-08-21 | 05:15

Dit hele gelul is ruis, let goed op wat de satanische kerk allemaal uitvreet.

revolte | 14-08-21 | 04:14

De enige die ons kunnen helpen om met deze onzin te stoppen zijn asielzoekers, dus voor deze keer: Wees welkom in ons laaaand: youtu.be/ylZqvNHRHzI

Ik vrees overigens dat als ze dit stuk gelezen hebben, ze helemaal niet meer willen komen.

TB-Spoelie | 14-08-21 | 03:36 | 1

Vrees? Vertalen!

Hemmenaar7 | 14-08-21 | 04:49

Die gescheiden kleedkamers zijn nog steeds een raadsel.

Het idee daarachter was dat je geen pubers in dezelfde kleedkamer wil zetten die met een verlekkerde blik naar hun klasgenoten kijken. Meisjes en jongens werden derhalve gescheiden.

Maar wat moet je nu als een van de jongens naar andere jongens staart, of een meisje op andere meisjes valt?

Eigenlijk heb je de volgende kleedkamers nodig:

- Eén voor jongens die op meisjes vallen
- Eén voor meisjes die op meisjes vallen
- Eén voor Trans-jongens
- Eén voor Trans-meisjes
- Individuele hokjes voor bi-seksuele leerlingen

Een vergelijkbaar probleem doet zich op de luchthaven voor (of in Nederland gewoon op straat). Als man wordt je door een mannelijke beambte gefouilleerd en als vrouw door een vrouwelijke beambte.

Maar wat moet je nu als een van tweeën op hetzelfde geslacht valt? Een paar jaar geleden ben ik op de luchthaven nog betast door een mannelijke beambte die daar veel te veel lol in had.

Vragen naar het geslacht van de reiziger helpt ook al niet. Een vrouw die zegt man te zijn, moet die dan door een man of vrouw gefouilleerd worden?

Dan krijg je:

- Heteroseksuele mannelijke beambten die mannelijke reizigers kunnen fouilleren
- Homoseksuele beambten die lesbische reizigers kunnen fouilleren
- Lesbische beambten die homoseksuele reizigers kunnen fouilleren

Er is geen oplossing for bi-seksuele reizigers.

En welke beambte kan een lesbische transseksuele vrouw (voorheen man) fouilleren?

Anomiemus | 14-08-21 | 03:36 | 3

Een lesbische transseksuele beambte.

geile pater | 14-08-21 | 03:52

Goed idee, ik vraag op Schiphol voortaan om een vrouwelijke body to body foulleuse..

Misterspok | 14-08-21 | 06:20

Tijd voor een gender-neutrale robot die passagiers gaat bepotelen en sonderen.

Sans Comique | 14-08-21 | 09:30

3 VWO? En dan dit? Breng mij maar weg, ik doe niet meer mee. Mijn kinderen zitten nog niet op het voorgezet onderwijs, maar zo te zien missen ze niets.

De Blauwe Baviaan | 14-08-21 | 03:04 | 2

Thuisonderwijs...

Anomiemus | 14-08-21 | 03:37

Speelt dit probleem ook op het VMBO?

warrig | 14-08-21 | 04:43

Wat maakt het eigenlijk uit wat een kind vindt wat haar/zijn/hen gender is? Ze worden toch allemaal gelijk behandeld? Waarom moet je dat vragen als leraar zijnde?

Pecunia | 14-08-21 | 02:33 | 1

Daarna kan de bullshit van de overheersing door het 'mannelijk patriarchaat' van stal gehaald worden.

ED-209 | 14-08-21 | 06:08

Ik baal er van dat ik niemand ken die Trouw leest.
Had me zo verheugd om hem zo ongelofelijk te treiteren met dit stukje.
Jiskefet had het nog niet kunnen bedenken.

zuurtjeregen | 14-08-21 | 01:54

Transgender boekenclub nederland: narcistische fetishisten die aan tieners en kinderen willen zitten.

Steeds maar weer.

Schwanzeleber | 14-08-21 | 01:23

Ik identificeer mij met een koning. Mijn vrouw identificeert zich met koningin en onze kinderen identificeren zich met prinsen.

De consequentie hiervan is dat woke-idioten voortaan nederig voor Ons moeten buigen, Ons met Hoogheid dienen aan te spreken en even opzij gaan als Wij langskomen.

wapster | 14-08-21 | 01:08

Met dit geneuzel maken ze zich onsterfelijk belachelijk

Het leven is zwaar | 14-08-21 | 01:04 | 1

Het helpt de mensen die hier echt me zitten zeker niet nee.

Het brein erachter | 14-08-21 | 02:06

Trouw is al jaren niet meer serieus te nemen als krant. Het is niet meer dan een blaadje voor het verspreiden van politiek correcte woke meningen. Paar jaar geleden mijn abonnement opgezegd.

Franker | 14-08-21 | 00:58 | 2

Oplage van Trouw:

- 1947: 175.000
- 1990: 120.100
- 2010: 93.722
- 2017: 86.659

Trouw plaatst met enige regelmaat stemmingsmakende artikelen die de feiten verdraaien. Soms door onkunde, maar soms door wat wel veel lijkt op manipulatie van de feiten.

Anomiemus | 14-08-21 | 03:17

Hier past toch alleen het aloude GS adagium: ga es deaud?

mr.money | 14-08-21 | 00:51 | 1

Of ongezien de tyfus.
Of gewoon allebei.

Het brein erachter | 14-08-21 | 02:07

Dit opiniestuk lijkt mij voldoende om je kinderen per direct van het Utrechts Stedelijk Gymnasium te halen, waar die malloot les geeft.

wapster | 14-08-21 | 00:51

Dat werd die Frederique toch ook gewoon gevraagd?

Sexboekje | 14-08-21 | 00:49

- Hallo dinges, wat is uw gender?
eeh, ik heb geen gender, ik heb een geslacht.
- ok, dus U bent cisgender?
Nee, ik heb geen gender, ik heb een geslacht, ik ben een man.
- ja, maar dat heet tegenwoordig cisgender.
Nee, ik wil niet cisgender heten, ik ben een man.

141535979 | 14-08-21 | 00:36 | 1

Ooooo transfoob

mr.money | 14-08-21 | 00:52

Wij verdienen niet beter dan door de Taliban overlopen te worden - toch eens kijken wat er gebeurt als er drie bebaarde mannen aanbellen bij een stelletje inclusieve zeloten en dochters beginnen op te eisen..

bisbisbis | 14-08-21 | 00:34 | 4

De Taliban komt voor de onbehaarde zonen (bacha bazi).

Bamberger Reiter | 14-08-21 | 04:18
▼ 1 antwoord verborgen

Theodor Holman breekt vandaag een lans voor het verschijnsel dat een jongen verliefd wordt op een meisje en andersom. Er rust nog steeds een taboe op en wordt nog niet overal geaccepteerd. Schande!

Tiscali-2 | 14-08-21 | 00:23

KnEtTtErGek. Echt. Waar zijn we toch in vredesnaam mee bezig...

Reykjavik | 14-08-21 | 00:22 | 1

Het lijkt bijna een grap. Helaas is dit allemaal serieus bedoeld. Laat die kinderen met rust!!!! Laat kinderen kind zijn zonder politiek, klimaat en genderbullshit.

Tommi | 14-08-21 | 00:50

Is hun van de lesbische Amsterdammer gerukt?

Blauwpetje | 14-08-21 | 00:16

Studiereis Teheran boeken voor deze docenten. Aldaar gaan ze in gesprek met een paar lokale fanatieke moslims, en krijgen ze de opdracht om ‘dit’ daar uit te leggen.

Von Bliksum | 14-08-21 | 00:10

Elke morgen via de omroepinstallatie van welke school dan ook, bij het begin van de les het nummer van Pink Floyd, "Another Brick in The Wall" draaien. Worst ben je bij geboorte en worst ga je weer worden bij heengaan. Tussentijds, tja, laat het maar over je heengaan, in de hoop dat het een keer zal overwaaien. Stiekem hopen dat er geen nieuwe oprisping van een gesjeesde wereldverbeteraar op komt borrelen. Zeg maar zo, gek ben ik al, hoef het niet te worden.

wolfje65 | 14-08-21 | 00:10

Haha je hebt vanaf nu denk ik elk leerjaar wel zo'n grapjas die zich identificeert als pannenkoek en daarmee z'n eigen toilet opeist, en een kluisje vlakbij de kantine, niet de bovenste en niet de onderste, want die passen niet bij z'n gender.

fric.spec. | 14-08-21 | 00:01

Wat een gelul. Of gekut. Maar welk woord moet je gebruiken als iemand geen lul of kut heeft? Ik weet niet of ik het antwoord wil weten.

Gewinflipt | 13-08-21 | 23:42

Zou deze juf van het Utrechts Stedelijk Gymnasium dit ook roeptoeterend vanuit de regenboog auto in de kanaleneiland verkondigen?

Lukiluuk | 13-08-21 | 23:30 | 1

Waarschijnlijk niet. Tenzij juf in kwestie graag wil bungeejumpen zonder touw.

Man-bear-pig | 13-08-21 | 23:49

Misschien verrassend maar een procent of 90 van de bevolking is hetero en man of vrouw. Zoals biologisch bepaald. Dat is dus de norm. De andere 10% mag er ook zijn maar zijn dus niet de norm.

Er zijn bv iets meer linkshandigen dan homo’s, dus dat schept een mooi nieuw perspectief. Een deel is zelfs gehandicapt en de maatschappij is vrijwel geheel aangepast aan rechtshandig leven ! Linkshandigen zijn dus al eeuwen achtergesteld en slachtoffer.
Kortom, een goudmijn.

Nichtsneues | 13-08-21 | 23:29 | 6

Gemiddeld zijn we rechtshandig. Gemiddeld. Dat is dus de norm. Rechtshandig is normaal. Linkshandig is freaky maar als je er mee wordt geboren wie kan je dat dan verwijten? Je kunt je trouwens trainen in het gebruik van je rechterhand dus er is eigenlijk geen excuus om nog homo te zijn.

Sans Comique | 14-08-21 | 09:36

@Karel17 | 14-08-21 | 08:16: Dingen veranderen met de tijd. Vroeger was schijten in een emmer in de keuken de norm.

Sans Comique | 14-08-21 | 09:40

Die kutscharen die niet werken als je linkshandig bent. Verplicht van links naar rechts schrijven. Gitaren met de snaren verkeerd om. Versnellingspook aan de verkeerde kant. Voortdurend worden linkshandigen gedwongen om hun identiteit te verloochenen. En het houdt maar niet op. Wat een trauma's. Wat een ellende.

dihydrogenmonoxide | 14-08-21 | 10:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Er is maar één gender die bescherming behoeft.
De blanke heteroseksuele man.
Want die wordt ernstig en acuut met uitsterven bedreigd...
Laat dat nu net verborgen agenda zijn die achter deze opgeklopte en gecreëerde ophef over een ongewenste oplossing voor een niet bestaand/marginaal probleem...

Mark zit te Dutten | 13-08-21 | 23:28 | 1

Alleen in het hedonistische androgyne Westen wordt de heteroman bedreigd.

Sans Comique | 14-08-21 | 09:41

In gedachten van onze tijd van Tommy Wieringa wordt verwezen naar het begrip purity spiral wat zoveel betekent dat niemand wil afwijken van de groepsnorm waardoor iedereen steeds strenger in de leer wordt, iets wat je ziet bij sommige stromingen binnen de diverse geloven en ook binnen het woke geloof. Deugen en zelf niet kritisch nadenken, de hoofdredactie van trouw zou zich kapot moeten schamen dat zij mee gaan in deze purity spiral, stelletje nietszeggende nono's.

therealbraindump | 13-08-21 | 23:28

Dit moet toch een keer helemaal mis gaan. Ik begin het nogal zat te worden. Bijna elk bedrijf en instantie pareert nu met de regenboogvlag, het is alsof je bijna gedwongen wordt om lhbtiqrstuvwxyz+ te worden, of anders doe je niet mee. En al die belachelijke genders: niet normaal maken wat niet normaal is.

elco485 | 13-08-21 | 23:20

Als kindlief zich als een Apache (gunship, niet de Indiaan) identificeert, dan mag je toch verwachten dat er een hangar op het schoolplein komt te staan?!

Haringkoning | 13-08-21 | 23:20 | 2

En een wigwam kan dan weer niet?

warrig | 14-08-21 | 04:49

Zr zijn gewoon man of vrouw, xo simpel is jet. Er zijn maar twee geslachten.

TheBigKirth | 13-08-21 | 23:15

De mens is in de war.

Ramsesz | 13-08-21 | 23:03

Kunnen we de woke-omschrijving van vrouwen ("mensen die menstrueren") niet ook op mannen toepassen ("mensen die ejaculeren")?
En het woord "patriarchaat" vervangen door "ejaculaat"?

"Mensen die vaginaal verschimmelen" zou ook nog kunnen.
Tenminste, ik krijg dat beeld altijd opgedrongen als ik met een bord overheerlijk eten op schoot voor de tv zit en me, wachtend op het Journaal, door al die commercials heen moet worstelen over middeltjes tegen vaginale schimmels...

Peter Emile | 13-08-21 | 23:03 | 5

Met bol.com als kampioen. Een zwarte vader die zich verkleed als prinses. Dat is woke Champions League.

drolla | 14-08-21 | 09:29

Is squirten niet gewoon ecajuleren voor vrouwen?

Sans Comique | 14-08-21 | 09:42

@Sans Comique | 14-08-21 | 09:42: Ho ho pas op hè. Ejaculeren voor mensen met een vagina.

dihydrogenmonoxide | 14-08-21 | 10:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je aan mij vraagt hoe ik me voel, dan zeg ik: “ik voel me een fakking koning”. Ik ga ook maar een verzoek indienen voor toiletten waar alleen koningen mogen kakken.

NinjaTiger | 13-08-21 | 22:58

Dag kindertjes, vanaf het komende schooljaar hebben we op school drie soorten WC's. De jongens gaan naar de jongens WC, de meisjes gaan naar de meisjes WC en als je (nog) niet weet of je een jongetje of een meisje bent is er de bezemkast aan het einde van de gang waarin je terecht kan.

Vuurspuger | 13-08-21 | 22:57 | 2

Onderzoek heeft al uitgewezen dat vrouwen die in transitie tot man zijn niet op dezelfde wc willen als mannen die in transitie tot vrouw zijn.

ItsOutThere | 13-08-21 | 23:20

Overigens, groepsindeling als vorm van genderinclusie is wel een strak plan. Zet die nagellakkende mafklappers maar in 1 lokaal, hoeft de rest zich niet groen en geel te ergeren aan dat overdreven en hysterisch gedrag.

Lukiluuk | 13-08-21 | 22:57

Is er dan niemand (meer) bij Trouw met een beetje Gezond Verstand die tegengas kán en vooral dúrft te geven tegen die woke-waanzin waaraan die krant ten offer is gevallen? Je mag toch verwachten dat mensen die bij een krant werken, beschikken over althans een minimum aan redelijkheid, realiteitszin, een kritische instelling en Gezond Verstand.

Voordat ik met pensioen ging, kende ik mensen die bij Trouw werkten - en er waarschijnlijk nóg werken. Daar waren er toch wel aardig wat bij van wie ik zeker weet dat ze zouden gruwelen van wat die krant tegenwoordig aan woke-bullshit en duujjjzaamheids-gezever over de lezers uitkotst.

Het is bij Trouw zoals vrijwel overal elders in de wereld van de journalistiek - of wat er althans voor 'journalistiek' moet doorgaan; de macht is er overgenomen door duujjjzaamheidsvrouwtjes, muljeu-apostelen, zweefteven en andere wezens (m/v/whatever) met terminale inclusie-uitzaaiingen.

Journalistiek is op sterven na dood in Nederland - en niet alleen in Nederland.
Groen activisme en geschreven belijdenissen uit de woke-religie zijn ervoor in de plaats gekomen.

Peter Emile | 13-08-21 | 22:52 | 4

@entredeuxbieres | 13-08-21 | 23:01:
Goh.
Wat een prettige vorm van communicatie houdt u erop na.
Voelt dat goed zo?
Beetje schelden als een proleet?

Peter Emile | 13-08-21 | 23:09

@Peter Emile | 13-08-21 | 23:09: Soms is dat nodig om het laffe gezapige zooitje een beetje wakker te schudden ja. Stoort het u? Ach ja het stoort u.
Dat zal niet de laatste keer zijn. L.H.

entredeuxbieres | 13-08-21 | 23:23

@entredeuxbieres | 13-08-21 | 23:01: Ik haal nergens uit de tekst dat Peter een journalist was. Wel als ik bepaalde aannames doe of te snel lees.

Sans Comique | 14-08-21 | 09:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb even nagedacht. Ik vind ginder een mooier woord om over na te denken. Wat is ginder? Hiero of daaro of toch ergens anders?

entredeuxbieres | 13-08-21 | 22:44 | 2

Ginder is het gender wat je had of wat je gaat hebben?

MeppieRocks | 13-08-21 | 23:01

If it looks like a duck, walks like a duck and quackles like a duck, it's probably a transgender

Johan1235 | 13-08-21 | 22:42

Op mijn leeftijd begint de vraag:

Waar is mijn gender?

Knufter | 13-08-21 | 22:39 | 1

Gewoon wat buikvet kwijtraken - en je zult je gender weer terugvinden.

Peter Emile | 13-08-21 | 22:55

Pfff gewoon in meegaan en de leraar voor t blok zetten door jezelf te identificeren met iets belachelijks, een dwerg alpaca of zo

WibionFire | 13-08-21 | 22:38 | 3

Gegarandeerd dat dit gelach of ongeloof opwekt bij de zich toch al generende leraar, en dan doodserieus en met stalen blik meegaan in het geheel en precies doen wat ze denken te kunnen/willen voorkomen> stennis schoppen dat men je op school niet serieus neemt om je identiteit etc. Dit hoeven er maar een paar te doen en ze zullen het in paniek snel anders doen.

WibionFire | 13-08-21 | 22:42

“Mijn gender is rabouter “ ow , die ken ik niet wat is dat? “Nou, zelfde als kabouter alleen die neuken een stuk meer”.

Lukiluuk | 13-08-21 | 22:44

@WibionFire | 13-08-21 | 22:42: Ja, dat dacht ik ook, maar de kerk van het spaghettimonster wordt ook weggelachen en juridisch niet geaccepteerd. Alhoewel Scientology, Mormonen en dergelijke wel geaccepteerd zijn.
Zeggen dat je Super Straight bent mag ook niet. Terwijl dit volgens de regels van het spel wel zou moeten mogen.
Dus ik weet het niet als ik mijzelf als dwerg Alpaca identificeer of ik er mee weg ga komen.
Terwijl tegelijkertijd mevreer en menouw zo uit de mouw geschud mogen worden en wel serieus moeten worden genomen.

Ik snap de regels van het spel niet en ik denk dat dit nu juist de bedoeling van alles is.
Een beetje zoals men terroristen probeert te breken door ze met harde muziek wakker te houden en hun dag/nachtritme te verstoren zo heb ik het idee dat deze hele onduidelijke PC en WOKE beweging er voor moet zorgen dat de maatschappij ontregelt raakt zodat er makkelijker van bovenaf controle op te krijgen is.
Sinds het afbrokkelen van de verzuiling zie je dat de vuist die het volk kon maken steeds kleiner wordt.

Johanvb | 13-08-21 | 23:35

Ik wil eigenlijk wel worden aangesproken met: Üwe Majesteit

Leoverig | 13-08-21 | 22:38

Papa wat is een transsexueel?

Vraag maar aan je moeder, hij weet dat wel.

Knufter | 13-08-21 | 22:38

Utrechts Stedelijk Gymnasium. Ben je daar lekker mee in 3 vwo. Of allemaal blanke D66 kindjes?

Lukiluuk | 13-08-21 | 22:38

Ah meneer is mevrouw geworden? Hier een aardappelschilmesje. Voeg maar daad bij woord.

BrokenTipi | 13-08-21 | 22:37

Dit begint zo langzamerhand een beetje richting een vorm van kindermishandeling te gaan.

De hele wereld deed weer huilie huilie, maar als Orban met zijn wetten dit soort gendergedram probeert tegen te houden, heeft hij ergens wel een punt.

Zoelense Hobbyboer | 13-08-21 | 22:32

komt een 4-jarige voor het eerst op school en vraagt de klassepersoon wat is je gender? De 4 jarige antwoord: ik ben Siem. De klassepersoon vraagt nogmaals :Siem wat is je gender.
Siem antwoord: ik heet Siem. De klassepersoon vraagt nu , beetje geïrriteerd: SIEM wat ben je, een jongetje, meisje, homo, lesbi , transgender?
Siem kijkt zijn moeder aan en begint te huilen en roept: Mama ik wil naar huis? Die pot is me hele tijd rare vragen aan het stellen!!

Stijlloser_from_NL | 13-08-21 | 22:29 | 1

Haha!

entredeuxbieres | 13-08-21 | 22:33

Vroeger in dienst kende we het begrip "helicopteren". Dat was al pissend je rondjes draaien met je lul zodat de zeik in het rond vloog door de doucheruimte.

Dit concept ga ik vanaf nu op iedere genderneutrale toilet toepassen nu ik me identificeer met een gevechtshelicopter.... Dit beloof ik hier plechtig.

Odin | 13-08-21 | 22:27 | 1

Helicopteren uiteraard alleen leuk als je als eerste mag douchen?

Lorejas | 13-08-21 | 22:28

Ik krijg hier echt pijn in mijn buik van. Maar voel me ook machteloos, wat kun je nu beginnen tegen deze onzin. Ik ben ervan overtuigd dat 95% van de mensen hier helemaal niets van wil weten.

Nietdanjatoch | 13-08-21 | 22:25 | 3

Bent u er nog altijd niet achter dat de media en politiek schijt hebben aan de mening van die 95%? Die 5% zeikers, drammers en overige “woordkunstenaars” zijn pas representatief. Welkom in de samenleving die geregeerd word door de absolute minderheid met als boegbeeld ons nieuwe samengeraapte kabinet met tig partijen.

WibionFire | 13-08-21 | 22:46

Wibionfire, ik ben er inderdaad al een tijdje achter

Nietdanjatoch | 13-08-21 | 22:52

Waarschijnlijk nog minder. Alleen het punt is dat die paar procent de hele tijd aan het woord is.

Man-bear-pig | 13-08-21 | 23:52

Oh geweldig om dat dat mee te mogen maken op een school in de Schilderswijk! Ah, Achmed, hoe wil je dat we je aanspreken?

FordPrefect | 13-08-21 | 22:24 | 1

Ik denk niet dat dit echt een issue is op dat soort (gelokaliseerde) scholen.

WibionFire | 13-08-21 | 22:47

Het wordt de hoogste tijd dat de wereld zich een keer geheel gaat resetten. Laat er alsjeblieft binnenkort eens een hele grote komeet op deze aarde ploffen. Ik geloof zelf wel een beetje in reïncarnatie dus misschien kan ik dan in een nieuwe wereld weer geheel opnieuw beginnen. Die inboorlingen, die her en der nog in één of andere jungle leven, moeten toch wel een geweldig bestaan hebben om het feit dat ze totaal geen idee hebben wat zich elders in de wereld afspeelt. Soms ben ik hier zo jaloers op. Ben zelf al redelijk op leeftijd maar zou willen dat ik de rest van mijn leven op een onbewoond mooi eiland kan doorbrengen. Als er maar genoeg fruit aan de bomen hangt en wat wild rondloopt dat ik af en toe kan schieten om in leven te blijven. Hengels om te vissen neem ik zelf wel mee, die heb ik nog genoeg in huis. Mijn God, de wereld en in het bijzonder ons eens zo mooie Nederland is al compleet naar de klote met al die leiperikken die hier rondlopen. Je schaamt je zo zoetjes aan toch gewoon kapot om te moeten vertellen dat je hier woont. Net bij Umberto ook weer zo,n jankpuber die klaagt dat hij op zijn werk achter de kassa geen nagellak op mag hebben. Nou, als hij bij zou komen solliciteren flikkerde ik hem er ook uit met z'n regenboog armbandjes.

Sjakie | 13-08-21 | 22:22 | 6

@Sjakkie van de Hoek | 13-08-21 | 23:18: 57 jaar valt nog mee, kun je nagaan wat iemand van >80 voelt. Die denkt vast dat aliens de boel overgenomen hebben.

quigg | 14-08-21 | 08:30

@quigg | 14-08-21 | 08:30: Nou, ik ben 76 dus schiet al aardig op naar de 80. En inderdaad, iedere dag opnieuw sta ik volkomen verbijsterd te kijken wat er weer opnieuw voor klinkklare onzin wordt uitgespuugd over ons door allerlei betweters in dit land met opleidingen waar je vroeger nog nooit van gehoord had. Het is echt volkomen absurd en ik ben de weg al lang kwijt. Heb me er maar bij neergelegd.

Sjakie | 14-08-21 | 14:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Laten we het gewoon simpel houden het is of meneer of mevrouw of smurf. Ben helemaal klaar met deze gekkigheid.

Schilder58 | 13-08-21 | 22:21 | 2

TOPIDEE!!! Zegt het voort (3x).

Verderkijkert | 13-08-21 | 22:39

Doe dan voor het gemak maar iedereen smurf. Voor je het weet kwets je een meneer of mevrouw omdat ze stiekem toch een mevrouw of meneer zijn...

naglfar | 13-08-21 | 22:40

Worden de twijfelaars even lekker voor het blok gezet dan!
Ik stel voor om elke ochtend te vragen wat ze die dag willen zijn.

Veepert | 13-08-21 | 22:20

Nu wil ik het ook weten. Wat is mijn gender?

entredeuxbieres | 13-08-21 | 22:20 | 3

Whatever you want.

Is dit nog nieuws? | 13-08-21 | 22:27

Wat ze je aan het begin van elke les wijs weten te maken. Weet je het echt dan nog niet; dan gewoon hetzelfde roepen als degene die voor je was.

Lorejas | 13-08-21 | 22:28

Trouw? dient zo gauw mogelijk te verdwijnen.

ritter vn hüpfburg | 13-08-21 | 22:20

Ah, een wedstrijd wie het meest 'progressief' is. Dst kan er blijkbaar ook nog wel bij. Gaat D66 dit wereldwijd winnen? Of hebben ze daar megalomane klimaatplannen voor nodig?
Mijn God, wat glijdt dit land snel af. School is om kinderen te onderwijzen in taal, rekenen etc. Daar falen ze steeds vaker in. Dit is de nieuwe cover up?
Helaas bestaat de kans dat het nog gaat gebeuren ook.

Bataafje | 13-08-21 | 22:20

Ik vraag me af wanneer deze gendermode weer over is. Het zal wel weer gaan vervelen. Zo'n leraar Nederlands vraagt zich af: waarom ben ik hier op aarde? Wat voeg ik toe? Helemaal niks.

Sitting_targets | 13-08-21 | 22:19 | 1

Die leraar fungeert nu als pispaal voor de sneeuwvlokjes, dus hij is eigenlijk een bliksemafleider die voorkomt dat de genderstress te hoog oploopt.

Nivelleermarionet | 13-08-21 | 22:35

Scholen die dit soort docenten niet ontslaan moet je onmiddellijk sluiten.

Cor Netto | 13-08-21 | 22:16

Het sleutelwoord is werk. Al het andere, inbegrepen cisgendergeneuzel, is optioneel. Aan het werk, linkse uitvreters. Dat moeten normale mensen ook.

Nivelleermarionet | 13-08-21 | 22:13

In de jaren tachtig, met die over gefeminiseerde tuinbroeken, die zich volop met heterorelaties gingen bemoeien, dacht ik dat het niet gekker kon. Maar ik heb mij vergist.

Vuurspuger | 13-08-21 | 22:12

Wat vandaag op de TPO podcast langs kwam was veel erger. Een of andere BNNVARA uitzending waarin een ongelooflijk nare vrouw kinderen van een klas op ras wilden scheiden, en daarna zat ze al haar rassenwaan en aannames op die kinderen te projecteren. Te ziek voor woorden.

Sitting_targets | 13-08-21 | 22:12 | 2

Wonderlijk dat je TPO podcasts zit te luisteren. Echt, waarom zou je andermans geleuter aanhoren. In mijn optiek echt ongehoord. Haha woordspeling. Dat niveau.

entredeuxbieres | 13-08-21 | 22:25

Klinkt eng.

Is dit nog nieuws? | 13-08-21 | 22:26

Och jee, provinciaal grrrristenkrantje Trouw laat iemand het woord 'Genderinclusieve' gebruiken.
In woke kringen maakte men zich al druk om het woord 'genderneutraal' want niemand is neutraal tenslotte. Dus is er een woke subclubje die spreekt liever van 'genderdivers'.
Waarschijnljik hebben sommige aardklootbewoners niet veel meer om handen dan zich te buigen over woordjes. Dus nu is er een subsubgroepje tevreden gesteld met de term 'genderinclusief'.
Man o man o man.

leo de pejo | 13-08-21 | 22:10

Je kon t mijlenver zien aankomen, de jonge met lacknagels bij Humberto. Als ik als man een bh ga dragen achter de kassa bij de Appie, mag ik dan ook bij Humberto?

Toverkol | 13-08-21 | 22:07 | 1

Als dat het enige is wat je dan draagt achter de kassa, denk ik dat ze je ergens anders "uitnodigen".

Binkoo | 13-08-21 | 22:18

Ik doe wat met computers en hun databases en het is echt waar hoor, er komen verzoeken om van alles en nog wat toe te voegen en ik klaag er wel over maar dit zijn van die linkse raakvlakken waar ik ook mee verdien, helaas, o nee. meer meer.
Alle queer-ies om zeep want ineens gaten in je populatie, prachtig.

28 | 13-08-21 | 22:07 | 2

Wen er maar aan. Steeds meer void velden waar data zou moeten staan. De compiler waarschuwt niet en de runtime knalt eruit bij elke veelletterige geslachtsaanduiding.

Nivelleermarionet | 13-08-21 | 22:26

@Nivelleermarionet | en het recht om vergeten te worden; alsof dat kan, maar het is ook in te zetten indien men klaagt over de hoge foutmarge, ja sorry maar de een weet niet wat ie is en de ander wil niet dat anderen weten wie het is, dus null overal, succes met je beleids ontwikkeling.

28 | 13-08-21 | 23:25

Dat heel gendergeneuzel zorgt wel voor hilariteit. De commentaren hier zijn weer werelds.

Is dit nog nieuws? | 13-08-21 | 22:07

Goed stuk, mooi geschreven, prachtige opbouw.
Helemaal mee eens.
Ik zou alleen de titel veranderen in:
'Merlijn en Nienke en hun stoffige kudt'

Alsdan | 13-08-21 | 22:05

Trouw poep aan je mouw

Gaat het niet dan? | 13-08-21 | 22:00 | 4

Poesie nouw

SteilAchterover | 13-08-21 | 22:33
▼ 1 antwoord verborgen

Gat in de markt:
School waar kinderen rekenen en taal leren.

Bolder | 13-08-21 | 22:00 | 2

Die scholen bestonden vroeger! Er stond dan een meneer of mevrouw voor de klas die uitlegde hoe alles werkt. Wat raar, die nieuwerwetse scholen. De kinderen gaan er normaal in en komen verknipt weer naar buiten.

Nivelleermarionet | 13-08-21 | 22:21

Nou, echt he.
Wat een treurigheid. Zo ziet decandentie er dus uit.

Bataafje | 13-08-21 | 22:22

Het komt allemaal door onze leider des Vaderland.
Een voorbeeld van een tot nog toe onbekende gender.
Het is logisch dat dit land in complete verwarring verkeerd.

Datzullenwenogweleen | 13-08-21 | 21:58

Ik zou me identificeren als rector.

Deksmaat | 13-08-21 | 21:58 | 1

Of als rectum, dat is nooit fout.

Alsdan | 13-08-21 | 22:07

Wat bezielt deze ehh ‘mensen’ toch?

Bolder | 13-08-21 | 21:58

En men noemt Orban gek

Olleke | 13-08-21 | 21:56

En dat was dus waarom ik in 1996 o.i.d. die krant de deur uit heb gedaan, na 15 jr. De rest , waaronder VK ,NRC, in die volgorde ,volgden in latere decennia vanwege hun door het PC virus ingekrompen hersencellen.

Zwizalletju | 13-08-21 | 21:55 | 6

@Alsdan | 13-08-21 | 22:13: VK, Trouw. 60er 70 er jaren nog oké. Eind 70 begin 80 met hun sympathie voor de smuilende shitzooi in de krakers bolwerkenp. NRC nog even aangezien, En af en toe op geabonneerd tot 2010 oid aan toe na het VOLKOMEN infantiele commentaar op een vd vorige IPCC rapporten.

Zwizalletju | 13-08-21 | 22:33

@Zwizalletju | 13-08-21 | 22:33: helemaal waar!
Door hun politieke correctheid draaien ze zichzelf de nek om.
Want blijkbaar is er geen groot publiek voor hun waanideeën.

Bolder | 14-08-21 | 10:58

Mijn ouders lazen vroeger de Trouw, want christelijk en verzetskrant.
Tot medio jaren ‘70 toen bij Trouw de dementie toesloeg….

Bolder | 14-08-21 | 11:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vind het nogal stigmatiserend, discriminerend en transfoob dat je 'iets moet zijn'.

Wat als zo'n kind dan morgen iets anders wil zijn? Dan zit hij vast aan de keuze die hij op dag één heeft moeten maken.

Ik vind dan ook dat ze deze vraag aan het begin van elke les aan elk kind moeten stellen.

En natuurlijk elke keer als ze een beurt krijgen. "Jantje, hoe identificeer je jezelf momenteel en noem de tafel van zeven eens op"

Knufter | 13-08-21 | 21:52 | 4

Leuk, een klas met 28 uiterst genderfluïde mensjes die elk uur anders aangesproken willen worden. Ik weet nog van mijn schooljaren dat we het de docenten aardig lastig konden maken maar hier zouden we vroeger ook wel raad mee geweten hebben. Kom maar op, leraar Duits met een bijna-burnout!

Binkoo | 13-08-21 | 21:57

Neeee, geen tafels meer.

warrig | 14-08-21 | 05:05
▼ 1 antwoord verborgen

Meteen de leraren confronteren: De Islam heeft gelijk wat betreft vrouwen.

Eens kijken wat ze kiezen: Islamofobie of seksisme.

omanders | 13-08-21 | 21:52

Frederique
Met een paar streepjes hier en daar
Ben je een jongen of een meisje

Is dit nog nieuws? | 13-08-21 | 21:50

Een naambordje met daarop de gewenste aanspreekvorm.
“Rachid ik ben heus geen flikken ofzeau”
Benieuwd hoe de docent daar mee omgaat.

Ruimedenker | 13-08-21 | 21:48 | 5

@Nuuk | 13-08-21 | 21:55:
Klopt.
Op de O.N.S zouden ze dit al niet eens proberen.
Maar goed, de Nassau bestaat niet meer.
Overigens heeft m’n vrouw op HNL gezeten…

Ruimedenker | 13-08-21 | 22:03

@Ruimedenker | 13-08-21 | 22:03:
Als leerling nog, of was zij docente op het HNL?
Mijn kinderen gaan naar het HNL. Ik vind het wel een fijne school.

Nuuk | 13-08-21 | 22:14

@Nuuk | 13-08-21 | 22:14:
Als leerling.
In de tijd van Zwijnenberg.
Ja, prima school natuurlijk.
M’n dochter wil misschien naar de WP volgend jaar.

Ruimedenker | 13-08-21 | 22:22
▼ 2 antwoorden verborgen

En dan van die TikTok filmpjes met ''iedere man is bi''

many-more | 13-08-21 | 21:46

Wie dit alles serieus neemt en misschien zelfs een goed idee vindt behoort voorgoed te worden opgesloten in een inrichting voor ernstig gestoorden. Het is allemaal pure decadentie en volgens mij gaat deze maatschappij nu wel onomkeerbaar de ondergang tegemoet. Het is al vele malen eerder gebeurd in de geschiedenis. Door de millennia heen zijn beschavingen gekomen en gegaan. Soms gingen ze ten onder door oorlogen - zoals Afghanistan anno nu - en soms door, inderdaad, decadentie, zelfgenoegzaamheid en zelfhaat.

isitsoornot | 13-08-21 | 21:45

Godsammelazarus, wat is nou weer een cisgender?? Marokkanen die vrouwen nacissen???

halfvolle glas | 13-08-21 | 21:45 | 3

Dat is wel een cis male opmerking iig

Continuum | 13-08-21 | 21:48

Een cisgender of cisseksueel is iemand van wie de genderidentiteit overeenkomt met het geboortegeslacht.

Een mens dus.

Is dit nog nieuws? | 13-08-21 | 21:54

RAL 9001 persuasie. Herstel. Ik zat ernaast, zie nu de reactie van Is dit nog nieuws? Weer wat geleerd.

Deksmaat | 13-08-21 | 21:55

Zijn er al toiletten voor leeuwen?
Ik identificeer mij als leeuw.
*grom*

RickyLaRue | 13-08-21 | 21:43 | 2

Nee, Rarwl. Grom is te mannelijk. Je weet toch

sparka | 13-08-21 | 21:49

Wie pushed deze agenda?

ChristianV | 13-08-21 | 21:42 | 2

Denk dat bubbelmensen elkaar gek maken. En kinderen maken ze er ook gek mee.

Ze zien zichzelf graag als non-confirmisten denk ik. Of anti-confirmisten. Of wat dan ook. Als het maar progressief over komt.

sjef-van-iekel | 13-08-21 | 21:53

@sjef-van-iekel | 13-08-21 | 21:53: Dus een bijproduct van internet/sociale media en mensen die na miljoenen jaren evolutie niet dat in 20 jaar eigen kunnen maken?

ChristianV | 13-08-21 | 22:04

Ik vraag mij even af... Als straks alle kinderen onder een bepaalde leeftijd een soort van genderloos zijn, want ze moeten nog kiezen, HOE gaan ze dan waartussen kiezen? Als jongen/meisje niet meer bestaat?

Leptob | 13-08-21 | 21:42 | 6

We noemen gewoon iedereen pansexueel. Klaar. Kun je alle kanten mee op.

Geil Kippetje | 13-08-21 | 21:52

@Geil Kippetje | 13-08-21 | 21:52: Ik las pandasexueel.

Is dit nog nieuws? | 13-08-21 | 21:53

Aap, noot of mies of zoiets.

Pietie | 13-08-21 | 22:05
▼ 3 antwoorden verborgen

2 hedendaagse docenten Nederlands die incorrect gebruik van "hen" aanmoedigen. En dan moeten wij geloven dat een 14-jarige een brief met correcte volzinnen heeft geschreven. Wie loopt hier de boel nu te bedonderen ?

loser | 13-08-21 | 21:41 | 1

Die 14 jarige schreef de brief met een pen, zonder spellingcorrectie. Heel knap.

sjef-van-iekel | 13-08-21 | 21:44

De toiletten, de kleedkamers, de groepsindeling etc. moeten allemaal aangepast, hetgeen bakken geld kost en minder geld betekent kwalitatief minder goed onderwijs.
Dat krijg je als je van géén probleem een enorm probleem maakt.
Het zullen je docenten maar zijn in 3VWO….
En passant nog even “het genderboek voor scholen” promoten en de linkse subsidiecarrousel draait weer op volle toeren.
Doe eens een keer normaal en laat de natuur z’n gang gaan.
De wereld is niet maakbaar.

Ruimedenker | 13-08-21 | 21:41 | 1

Waarom denk je dat het onderwijs 8,5 miljard euro extra te besteden krijgt? Ze wisten al niet waar ze het aan op moesten maken, maar reken er maar op dat dit soort ideeën van genderdiverse toiletten, boeken over genderidentificatie en andere abnormaal dure en onnodige meuk er meer en meer "ingemasseerd" worden.

Orbàn slaat rechtsaf, Nederland trekt gelijk het stuur nog meer naar links.

Binkoo | 13-08-21 | 22:06

Ach, ben nu 50, en als naar beneden kijk denk ik 'wat ben ik nu?'Ik zie het niet meer. En geil?, nou laat maar zitten.

Geil Kippetje | 13-08-21 | 21:40 | 6

@Is dit nog nieuws? | 13-08-21 | 21:48: U is meer van de vanille-seks dus.

Geil Kippetje | 13-08-21 | 21:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat is dit toch voor zieke shit joh, ze doen net of er honderdduizenden kinderen in Nederland rondlopen met zo'n identiteitscrisis. Ik ben er in ieder geval nog nooit één tegengekomen.

many-more | 13-08-21 | 21:40
-weggejorist-
Robert Haynes | 13-08-21 | 21:40

Dit is hoe indoctrinatie werkt. Religieus of politiek. Pak ze nu ze nog jong en beinvloedbaar zijn. Smeerlappen daar bij Trouw.

UnderTheDevil | 13-08-21 | 21:39 | 1

Helemaal eens. Smeerlappen zijn het. Ze weten niet wat ze aanrichten.

Pietie | 13-08-21 | 22:07

Of bij de geboorte?
Daarmee wordt het een leeftijdsdingetje, 1 jaar, 10 jaar, 14 jaar, 18???

Ray Skak | 13-08-21 | 21:38

De gedicht "transgender".

Eerst heette ik Piet, maar men zag mij niet,
Nu heet ik Nel, en zien ze me wel.

Kaal-dik-en-lelijk | 13-08-21 | 21:37 | 10

Een Piet klapte van zijn fiets van de helling
Onderaan de helling
Voorheen zat zijn kruis wonderwel in de derde versnelling
Nu heet zij Nellie met haar kruis in de eerste versnelling.

Geil Kippetje | 13-08-21 | 21:57

Vroeger was ik een bikkel
Nu heb ik tieten en geen snikkel

nutsniet | 13-08-21 | 22:08

De gedicht "deel x-y-z"

Vroeger was ik een ferme knaap en stoere vent. Nu ik ontmand ben urineer ik zittend op mijn krent. Als ik het kletterend naar beneden hoor lopen denk ik weemoedig "waarom heb ik mijn gender laten slopen".

Lorejas | 13-08-21 | 22:33
▼ 7 antwoorden verborgen

Hoe je je identificeert is een door de tijd en de geest van de individu zeer beweeglijk onderwerp: lekker voor je dagboek of poesiealbum bewaren dus. Beetje anderen opzadelen met jouw mentale issues. Rot op.

VP732 | 13-08-21 | 21:36

Jezus fucking Christus zeg ! Laat kinderen toch gewoon eens kind zijn. De nieuwe generatie wordt Helemaal gehersenspoeld met propaganda waar Goebbels himself nog jaloers op zou worden. Kinderen die midden in de nacht huilend op de slaapkamer van hun ouders komen uit angst voor het klimaat. Meisjes van 14 die brieven schrijven naar de minister president , angstig over de toekomst. Blanke kindjes die een complex wordt aangepraat om het koloniale verleden waar ze part nog deel aan hebben. Pubers die toch al worstelen als jong volwassen worden een sex change ingepraat. Ik heb zelf 2 kinderen van tien en acht jaar en het kost mij vrijwel iedere week een goed gesprek om enige nuance toe te voegen aan alles wat ze horen op school en lezen op het internet. Zou ik dit niet doen zouden ze echt naar de drank en medicatie grijpen. Ik walg van de volwassen die de toekomstige generaties lopen te indoctrineren puur en alleen voor eigen gewin. En alsof het niet erg genoeg Is is Famke Louise ook nog eens zwanger.
The end is near !

Man-bear-pig | 13-08-21 | 21:36 | 4

Goebels wilde dit juist voorkomen.

ChristianV | 13-08-21 | 21:44

Mijn excuses , Femke inderdaad. Ik maakte de Femke opmerking als geintje , blijkt ook dat zij helemaal besmet is met “ wokeism”. Zouden al die BN’ers nu werkelijk zo denken ? Of is het voornamelijk om maar relevant te blijven ? Ik weet niet wat erger is . Oprecht zo zijn , of doen alsof je het bent. Verder bedankt voor uw bijdrage !

Man-bear-pig | 13-08-21 | 22:27
▼ 1 antwoord verborgen

"Voor pubers is de vrijheid om te onderzoeken wie zij zijn heel belangrijk. Een wezenlijk onderdeel daarvan is hun genderidentiteit."
Toen ik een puber was, was genderidentiteit niet bestaand en kon dus ook geen onderdeel zijn van een zelfonderzoek naar wie ik was, laat staan een wezenlijk onderdeel.
Maar wat ik me meer afvraag is als die pubers volop aan het onderzoeken zijn wie zij zijn en dat in alle vrijheid willen doen, waarom hen dan op de éérste schooldag al vast willen pinnen op zoiets als genderidentiteit?
Man man, je zult op zo'n school terechtkomen en al op dag één een al te woke docent op je af krijgen die je probeert aan te praten dat een genderidentiteit er toch eigenlijk wel bij hoort, en als je er nog geen hebt dat je er dan maar het beste héél hard naar kunt gaan zoeken om niet uit de pas te lopen.
En als er naar je genderidentiteit gevraagd wordt, waarom dan niet ook meteen naar je perversies, je persoonlijkheidsstoornis en de neurose waar je op dat moment het meeste last van hebt? Want dat kom je ook allemaal tegen als je in vrijheid aan het onderzoeken bent wie je bent.
Maar, we lezen dat Merlijn en Nienke vinden dat de school een taak heeft als het gaat om het zo snel mogelijk aanpraten van een genderidetiteit, het is "een manier om het bewustzijn over genderidentiteit te vergroten". En hier moeten we vooral letten op het woord 'bewustzijn'. Er staat niet "een manier om wat verstaan wordt onder genderidentiteit onder de aandacht te brengen". Wat wordt precies bedoeld met 'het bewustzijn vergroten'? Meer dan je erg in hebt. Je ergens bewust van zijn kan simpelweg betekenen 'iets weten', maar hier wordt, zo vrees ik, eveneens bedoeld 'iets wat onbewust was bewust gemaakt hebben', ofwel 'iets wat sluimerde wakker gemaakt hebben'. De school heeft volgens Merlijn en Nienke de taak om de sluimerende genderidentiteit wakker te roepen, want hoe eerder die naar boven hebt gehaald, des te beter. Puur Freudiaans denken.

Schoorsteenveger | 13-08-21 | 21:35 | 5

@Is dit nog nieuws? | 13-08-21 | 21:47:
Vrouw, 1.96m lang, licht kalend, lange baard, in een barbecue-schort.

Binkoo | 13-08-21 | 22:11

@Binkoo | 13-08-21 | 22:11:
Absurd dat dit gebeurt:
'Elke zieke geest kan zich tot vrouw verklaren en vervolgens de meisjeskleedkamers betreden. Elke smeerpijp kan een schoonheidssalon voor vrouwen binnenstappen en eisen dat de eigenares zijn mannelijke genitaliën onthaart. Elke verkrachter die in de gevangenis zit, kan zich opeens vrouw voelen en overplaatsing naar een vrouwengevangenis krijgen. Alwaar hij zich aan vrouwen kan vergrijpen.'
www.voorzij.nl/zelfidentificatie-een-...

drs.Nee | 13-08-21 | 22:19

@drs.Nee | 13-08-21 | 22:19: Onlangs, ik meen in vooruitstrevend Californie, is een vrouw bezwangerd door een zich vrouw voelende medegevangene. Genieten dus.

warrig | 14-08-21 | 05:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon enkel achternaam / voornaam. Kllaaaaarrrr

PSYx | 13-08-21 | 21:33 | 1

Allotava Gina

Ruimedenker | 13-08-21 | 21:53

Ik zou dit antwoorden aan mevreer, menouw, jufvreer en meestermiss: youtu.be/qRjGAhaV1gA

Lorejas | 13-08-21 | 21:33

Dit is gewoon serieus hé. Genderneutrale toilletten.

many-more | 13-08-21 | 21:33 | 10

@Is dit nog nieuws? | 13-08-21 | 21:47: Pisbakken afwisselen met een lady-P. Sta je daar te pissen staat er ineens iemand naast je met haar rok omhoog gebukt naast je te plassen om er vervolgens achter te komen dat 1 van de lipjes wat scheef zat en je schoenen helemaal onder gepiest zijn.
Goed, kan je bij de pisbak ook gebeuren, maar ok.

Andersdenkend | 13-08-21 | 21:54

@UnderTheDevil | 13-08-21 | 21:41: Nou, wanneer je op stap gaat naar een club of naar een festival gaat en er zijn alleen maar gender neutrale toiletten dan komt dat er op neer dat er geen pisbakken zijn. Je staat dan samen met de vrouwen in de rij voor die paar zittoiletten die er zijn. Vrouwen hebben minder doorstroom, mannen kunnen niet in een keer doorlopen om even te pissen.
Puur en alleen dat zo'n organisatie naar buiten kan uitstralen dat ze ook woke zijn.

JanFTE | 13-08-21 | 22:03
▼ 7 antwoorden verborgen

Er wordt continu naar mijn geslacht gevraagd. Als het een lekker wijf is haal ik hem tevoorschijn.

goedverstaander | 13-08-21 | 21:32

Ik zou zeggen, kijk naar Gorden hoe stabiel je later wordt als je je van achteren laat uitwonen. Nederlands daar op school voortaan maar overslaan, komt geen zinnig woord uit.

Lukiluuk | 13-08-21 | 21:30

Ik ben een man met een lul en val op vrouwen met een kut, mag dat nog wel?

homieguerneville | 13-08-21 | 21:29 | 3

Middeleeuwse barbaar!

Kaal-dik-en-lelijk | 13-08-21 | 21:32

Als u per ongeluk valt is het niet strafbaar

Continuum | 13-08-21 | 21:33

Van mij altijd, maar houdt er rekening mee dat U dit over enige tijd niet zomaar ergens kunt melden op straffe van uit/opsluiting.

judit | 13-08-21 | 21:43

De Taliban stelt niet zulke vragen

Patatjemet | 13-08-21 | 21:28 | 2

Je hoofd eraf met een kromzwaard of domme vragen beantwoorden dan toch maar het laatste dat gaat wel weer over.

voldemort | 13-08-21 | 21:36

Nee die homo's gooien er een doek overheen om er niet tegenaan te hoeven kijken

Continuum | 13-08-21 | 21:36

Dames en heren Reaguurders,
Bekijk het van de zonnige kant. Deze vraag geeft leerlingen de mogelijkheid om met elk denkbaar antwoord te komen ten aanzien welk gender ze zijn. Daar zijn er tegenwoordig nogal wat van volgens dit soort deugers en gender ontkennen is bigotry of zo.

Dus rebelse leerlingen kom maar op met de meest fantastische genders!
“ Ik ben k*thoer , ik ben een eunuch, ik ben een slavink “ en gaat u maar door. Tandenknarsend zal men dit moeten aanhoren en anders ga je als leerling vol op het orgel van hysterie omdat je gender niet erkent is en je nu geknakt bent in je jonge leven.

Nuuk | 13-08-21 | 21:28 | 3

Topper. “ Mijn gender is gleuven palen en liefst zo veel mogelijk. Staat het genoteerd?”

Lukiluuk | 13-08-21 | 21:36

#jesuiskech

funda | 13-08-21 | 21:50

Kan. Maar het gaat wel ten koste van onderwijs. En je zou toch denken dat een school bedoeld is om kinderen te onderwijzen.
Overigens, in Schotland kan dit al vanaf 4 jaar. Ook dat school kinderen 'faciliteert' zonder dat ouders dat weten. Vanaf 4 jaar.....

Bataafje | 13-08-21 | 22:28

De wereld is naar de klote!

homieguerneville | 13-08-21 | 21:27

T is qua besnijden wel handig als je het op de jongens of op de meisjes manier doet. Of moet daar geen onderscheid in gemaakt worden?

Is dit nog nieuws? | 13-08-21 | 21:27 | 2

Als een jongetje zich identificeert als meisje zal de besnijdenis met een wat grotere marge worden uitgevoerd.

Andersdenkend | 13-08-21 | 21:50

Leer de kinderen HOE ze moeten denken en niet WAT ze moeten denken.

Hangtietsmurfin | 13-08-21 | 21:27 | 3

Dat gebeurt al jaren niet meer.
Middelbare scholen hebben ook ieder jaar een reis waar "ontwikkelingswerk/ vakantie" word gedaan. Iedereen moet de familie platlopen en leuren bij vrienden en kennissen om maar zo veel mogelijk geld op te halen. Helaas mag niet iedereen mee, maar alleen de 20 leerlingen die het meest hebben opgehaald. Een wedstrijdje deugen in optima forma. Er op een kwetsbare leeftijd hardleers ingeramd. Want wonder boven wonder, de kinderen van de meest vermogende families gaan op vliegreis naar een ver oord. De minder vermogenden hebben daar mooi aan mee betaald.
Precies zoals ze later naar de nieuwe maatschappelijke norm zullen ervaren.

Andersdenkend | 13-08-21 | 21:49

@Is dit nog nieuws? | 13-08-21 | 21:52: Echte deugers hebben deze reflex helaas niet.

Andersdenkend | 13-08-21 | 21:55

Mensen de hele tijd vragen naar hun geslacht, hun genderidentiteit of geaardheid is echt onzin. Het is namelijk privé. Zo lang je niet bezig bent een bedpartner te zoeken heb je die informatie helemaal niet nodig, en mag je deze informatie volgens de AVG alleen al om die reden niet verwerken.

Feynman | 13-08-21 | 21:27 | 1

Of ik een mens ben of een neanderthaler is ook privé.

Is dit nog nieuws? | 13-08-21 | 21:28

En in mijn tijd mocht je niet eens reclame richten op jongeren omdat ze te makkelijk te beïnvloeden zijn. Moet je nou eens kijken wat die achterlijke domme wijven uitvreten. We hadden die gleufdieren nooit geen stemrecht moeten geven met hun gezelk. De emoties!
*waait zichzelf koelte toe door met handjes in gezicht te wapperen*

Zwezerik | 13-08-21 | 21:27

"He Mohammed, ben jij een jongetje of een meisje"....."Wat jij vieze kk tatta, je moeder is een kk hoer, jij gaat dood jeweetzelf, ik djoek je de moeder....tsssss"

Kaal-dik-en-lelijk | 13-08-21 | 21:26

-gooit knuppel in hoenderhok-
Natuurlijk geld die vraag, en eis voor begrip niet voor volgelingen van een bepaalde geloofsovertuiging? Ze zullen zich maar gekwetst voelen.

Ploertendodert | 13-08-21 | 21:26

Bij de geboorte bekeken

Qwatz | 13-08-21 | 21:25 | 1

Precies, en bij twijfel even chromosomen laten tellen in het laboratorium.

naglfar | 13-08-21 | 23:13

Ergens begin jaren '90: m'n vader had een collega die verantwoordelijk was voor roosters, maar die deed z'n werk niet. M'n vader maakte de roosters dan toch maar in het weekeinde om de boel te redden, tot het een keer genoeg was en er op maandag geen rooster was. Iedereen was toen boos op m'n vader, terwijl het zijn taak helemaal niet was. Z'n collega is er toen uiteindelijk uitgebonjourd en toen zijn bureau leeggehaald werd bleek dat de man de hele dag alleen maar bezig was met "homo zijn". Dat was zijn hele bestaan. Dezelfde extreme navelstaarderij zie je nu ook bij woke. Identiteitsdenken is vergif.

ZOMG | 13-08-21 | 21:25 | 2

Goh, wat een verhaal!
Ik heb er tien over hetero’s die niet werken, maar jij wint!

Analia von Solmsch | 13-08-21 | 21:30

@Analia von Solmsch | 13-08-21 | 21:30: Dit ging over dat identiteitsdenken vergif is en het het leven van sommige mensen compleet overneemt, niet over dat die man (een lul overigens) homo is of niet.

ZOMG | 13-08-21 | 21:36

Ik voel me vandaag best wel gevaccineerd.
Misschien dat ik me morgen met de niet gevaccineerden identificeer.

Is dit nog nieuws? | 13-08-21 | 21:25

Merlijn, nomen est omen, dat moet wel vrije school geweest zijn; wat als over een jaar of 10 de millenials in de meerderheid zijn op leidinggevende posities? Komen de Taliban ons dan redden?

Pierrepoint | 13-08-21 | 21:24

Kinderen hebben kaders nodig. Wees open en barmhartig voor de kinderen die niet binnen gegevens kaders passen, maar stort niet iedereen in een mogelijke identiteitscrisis.
De meeste kinderen zijn meisje of jongen en van de meeste ouders mogen ze spelen met wat ze willen en worden wat ze willen.

letopuwzaak | 13-08-21 | 21:22 | 4

@letopuwzaak | 13-08-21 | 21:25: dit is ook de reden dat transgenders boos waren op de NS, omdat ze gestreden hadden voor de mogelijkheid om van een M een V te maken of vice versa in hun paspoort. Vlak daarna besloot de NS geen dames en heren meer te gebruiken, maar beste reizigers. Zie de link en vervolgens het stukje van Monica. nos.nl/artikel/2185391-geen-dames-en-...

Mean Dean | 13-08-21 | 21:35

@letopuwzaak | 13-08-21 | 21:25:
Dat klopt, maar dit hele gender gedoe gaat over werkelijk van alles: non binair of zo, je voelt je iets en dat ben je en dat is dus niet zo.

Dat er mensen zijn die zich in het verkeerde lichaam geboren voelen, is van alle tijden, en dat men soms omgebouwd (zoals we vroeger zeiden) werden, vind ik wel logisch. Ik had ooit een collega die ik als man kende. Bleek vroeger een vrouw te zijn. Dan ga je kijken en zie je het een beetje of denkt dat misschien. Heel aardige grappige vent. Hij had ook zijn gezin gewoon kunnen behouden. Er is geen reden die mensen te treiteren of mishandelen, geen enkel mens trouwens.

In mijn werk 2 maal te maken met patiënten die in “ombouw” zaten. In die tijd zat daar een heel psychologisch traject omheen. Juist omdat het toch wat eigenaardig is, zoals je heel juist stelt, Louz.
Het idiote is dat je mensen niet meer bijzonder mag vinden. Doen we toch wel en ik ook, maar neemt niet weg dat je ze dan verder wel als mens kan blijven zien.

Ik kom ook mensen tegen die nooit nadenken of ze man of vrouw zijn, maar in ander opzicht bijzonder zijn. Dat is dan zo en mag ook. Dat opdringerige eisen dat je als slachtoffer gezien wordt, dat de hele maatschappij zich aan je moet aanpassen, daar pas ik voor.

Nuuk | 13-08-21 | 21:36

@Mean Dean | 13-08-21 | 21:35:
Dank je. Het is moeilijk iedereen tevreden te houden.
@Nuuk. Eens!

letopuwzaak | 14-08-21 | 00:00
▼ 1 antwoord verborgen

Hahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Happy People | 13-08-21 | 21:21 | 2

Hier nog een.

Deksmaat | 13-08-21 | 21:47

Je doet je nick eer aan.

Min. v. Communicatie | 14-08-21 | 00:10
-weggejorist-
Robert Haynes | 13-08-21 | 21:21 | 1

Nederland, het is gewoon hilarisch hoe hard we doorslaan in het deugen. Zelden zulke onzin gelezen. En zeer kwalijk dat de media hier volledig kritiekloos in meegaat.

Old_Spice | 13-08-21 | 21:21
-weggejorist-
SimonG | 13-08-21 | 21:20 | 3

Als dit zich doorzet zal het aantal zelfmoorden van kinderen tussen 12 en 14 jaar over een tijdje wel de pan uitrijzen. Ze hebben zo al problemen en dan worden er nog idioten problemen met de haren bij gesleept.

jan huppeldepup | 13-08-21 | 21:18

Top idee. (vreemd om dat in Trouw te vinden.)

Wispelturigheid is een democratisch grondrecht (anders zijn er geen nieuwe verkiezingen nodig).

Nu zijn op alle zeer Gristelijke scholen plots alleen nog jongens. (De voormalige meiden zijn blij zonder rok op de fiets. en te zijne tijd ruil je terug.)

BraadWorstLul | 13-08-21 | 21:18

Links tuig wat kinderen probeert te indoctrineren. Die woke-mensjes en die achterlijke alfabet mensen blijven maar geloven in dat suikerlaagje van identiteit. Dat daaronder het dodelijke marxisme marcheert hebben die kneusjes niet door. En maar mekken over Hitler met zijn zes miljoen doden. Hitler vergeleken met het marxisme was maar een hele, hele kleine jongen.

Zwezerik | 13-08-21 | 21:18

We zinken dieper en dieper, ik doe er niet aan mee, manman, waar een kudtland groot in kan zijn. Triest

Maggiderin | 13-08-21 | 21:17 | 1

Ja, dat is dus een foute uitspraak. Dat moet zijn "Persoon persoon, wat een niet genederdefinierend orgaan land groot in kan zijn"
Terug naar de gendersensitiviteitstraining met de rest van de boze witte mannen.

Dezenaamhier | 13-08-21 | 21:22

Laat die twee docenten NEDERLANDS eerst eens een Nederlandse term verzinnen voor gender. En waarom moeten pubers hun identiteit prijsgeven ? Daar zijn ze vaak nog niet eens over uit!

Quichegerechtigde | 13-08-21 | 21:15 | 5

Geslacht.

Is dit nog nieuws? | 13-08-21 | 21:45

@Is dit nog nieuws? | 13-08-21 | 21:45: Kan niet meer. Dat hebben de moslims gepikt voor hun offerfeest

marcoplarco | 14-08-21 | 09:56
▼ 2 antwoorden verborgen

En straks is iedereen weer over de zeil als er een transgenderlghtxyz=-+ leeraar in elkaar wordt gerammt.

Op school leer je lezen, schrijven en rekenen. En als het echt mee zit, leer je ook nog met anderen omgaan en wat nuttige weetjes.

En voor alle wokekots creaturen: het is geen nuttig weetje om te weten wanneer de leraar met wie naar bed gaat, welke (rest van) geslachtsdeel hierbij gebruikt wordt en hoe minuscuul je pseudo-minderheid is.

hangtiet met knoop | 13-08-21 | 21:15

Mijn zoon gaat naar 3 vwo en is gelukkig een stuk wijzer dan deze nietsnutten. Trieste figuren zeg.

Lukiluuk | 13-08-21 | 21:14

"een wezenlijk onderdeel is hun genderidentitieit" en "voornaamwoorden". Nou, dat geldt denk ik alleen voor een kleine, maar op sociale media zeer actieve, minderheid, waardoor het prominenter lijkt dan het eigenlijk is.

ZOMG | 13-08-21 | 21:14

Trouw is al tijden helemaal niet meer serieus te nemen. De diepe droefenis aan columnisten dat daar een podium krijgt is even pijnlijk als onwerkelijk. Sowieso al die kranten die op de gender bandwagon willen springen, slaan de plank pijnlijk mis.

Rollins | 13-08-21 | 21:13

op yt staat een leuke 10 uur Neinnein van onze Adolf. Die zet ik meestal aan bij zulke topics.

horsteknots | 13-08-21 | 21:13

Hou op! HOU OP! Ja, is teveel hoofdletters. Maar GVD hou op hiermee! Mijn kinderen zitten goed in hun vel. En héél veel kinderen zitten goed in hun vel. Ga niet kinderen ALLEMAAL met opzet laten twijfelen aan hun gender. Dit wordt een selffulfilling prophecy achtig gebeuren waardoor heel veel kinderen gek worden gemáákt! KaP eRmEe!

Leptob | 13-08-21 | 21:12 | 1

Nagenoeg alle kinderen zitten goed in hun vel. Een handvol niet, daar moet je goed mee omgaan. Maar een groot aantal wordt door hun ouders zo verknipt dat ze menen te denken dat ze een ander geslacht kunnen hebben, of op z'n minst niet hun werkelijke geslacht. Hun ouders moet je een mep in het gezicht geven en straffen voor het verkloten van hun kroost.

Bakkeleures | 13-08-21 | 21:51

Lol, de media in Nederland is echt comedy in de war. In andere landen hoor je chat veel minder van dit soort onzin. Maar Nederland is dan ook heer en meester in de zieligheidsindustrie

Henk de Vries2074 | 13-08-21 | 21:11 | 1

Je auto-correctie staat op Engels ingesteld.

Mr. Happy | 14-08-21 | 08:54

Bij veel meer mensen jeuken de vingers om iets te typen als zij GeenStijl lezen dan als zij Trouw lezen!

VolgendjaarkrygikAOW | 13-08-21 | 21:11

Ik identificeer met met een gevechtshelicopter...

Odin | 13-08-21 | 21:11 | 2

Hahaha, ik zie het al helemaal voor me: "Heb jij je huiswerk al af, Apache Attack Helicopter Henk?" Lol

Binkoo | 13-08-21 | 21:29

Ik identificeer mij met een vorst.
U mag buigen.

wapster | 14-08-21 | 01:01

Ik mot niks hebben van dat woke gedoe en dagblad Trouw moet eens nadenken over haar voortbestaan als zij deze dingen publiceert.

VolgendjaarkrygikAOW | 13-08-21 | 21:10

Ja, want Orbán is evil dat hij kinderen wil beschermen tegen deze fanatieke onzin.

Odin | 13-08-21 | 21:10

Misschien moet het zo zijn. Laat de moslims de boel hier maar overnemen. Dan zijn we zeker van dit gemekker verlost.

goedverstaander | 13-08-21 | 21:09

Stop in hemelsnaam deze idioterie. Wat zijn dit voor randdebielen / rolmodellen die onze jeugd de weg moeten wijzen?

marco52 | 13-08-21 | 21:08 | 1

Hoe zachter je ze maakt, hoe makkelijker om ze onder de knoet te houden.

Andersdenkend | 13-08-21 | 21:16

Ik heb even een pilletje nodig om mijn kalmte te bewaren. Het is om te huilen de massale media indoctrinatie van generaties opgroeiende koters. Wie zijn deze totaal van de pot gerukte journalisten?

thanseeuwen | 13-08-21 | 21:08 | 1

Die ene dichteres, schijnt bekend te zijn, die zo bang is van het klimaat en zo graag heel veel vliegt. Die dus, die schijnt oxazepammetjes uit te delen.

Nuuk | 13-08-21 | 21:11

Merlijn Borsboom en Nienke Draaisma zijn toch wel de meest witte namen die ik kan verzinnen. Schamen zij zich niet voor hun privilege en hun koloniale verleden dat ze uberhaupt iets in een papieren kattenbakvulsul mogen uitbraken? Van die types die op een terras witte wijn en pizza nuttigen? Waar zijn de reparations you bigots? Pockets are dry...

Anyway de zoveelste profiteurs die op het leed van Fred(erique) asspats op open riool twatter en reddit proberen te scoren a la de vader van.

Graaf_van_Hogendorp | 13-08-21 | 21:07 | 2

Marlijn en Nienke zijn docent op een über blanke school. Deze vraag durft het deugende duo in geen geval te stellen op een school met veel leerlingen met migratie achtergrond.

Nuuk | 13-08-21 | 21:14

Pubers gaan weer beginnen met het echte leven ipv online gebeuren. Marlijn en Nienke zijn nog heel jeugdige maar zo zuur over de samenleving.

franck7020 | 14-08-21 | 05:09

Ik moet een beetje huilen.

sokkenpluisje | 13-08-21 | 21:06 | 1

Dor ik mee, kan GS niet eens in jeugdzorg duiken, zoveel macht en onzin wat ze uitkramen.

gato | 13-08-21 | 21:40

Spuugzat van dat genderverhaal. Bah.

antagonist | 13-08-21 | 21:06 | 1

Kotsbeu inderdaad.

Juffrouw op de fiets | 13-08-21 | 21:06

Ik ken maar 2 soorten mensen , met wie ik wel en met wie ik niet naar bed zou willen..life can be that fuckin simple....

Smoelensmid | 13-08-21 | 21:05

Gewoon aanroepen met "Héej".

TonAlias | 13-08-21 | 21:05 | 4

He is de afkorting van hengst

Odin | 13-08-21 | 21:09

Met Heil?

Kaas de Vies | 13-08-21 | 21:43

@Kaas de Vies | 13-08-21 | 21:43: ik identificeer me als adolf en soms als jozef ,ligt een beetje aan het weer .dus heil kan ,maar valt op regenachtige dagen niet altijd in goede aarde ,dan volstaat kameraad !

bowlfabriek | 13-08-21 | 23:06
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino

#BREEK

BREEK - KlimaatStas MONA KEIJZER ONTSLAGEN